Goeie oude (retro) consoles deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 104 ... 108 Laatste
Acties:
  • 571.700 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 21:30
G-Meister schreef op zondag 02 februari 2014 @ 16:58:
[...]

Hoeveel PAL kubus spellen zijn er eigenlijk? En heb je nog spellen die je echt heel graag wilt hebben voor de kubus?
457 geloof ik. In principe zoek ik alles wat ik nog niet heb zeg maar. Mario Baseball staat wel bovenaan op de verlanglijst.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HCMarX schreef op maandag 03 februari 2014 @ 21:38:
[...]

457 geloof ik. In principe zoek ik alles wat ik nog niet heb zeg maar. Mario Baseball staat wel bovenaan op de verlanglijst.
http://www.ebay.com/itm/M...Games&hash=item3a8b0b5270

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
Ik zoek een PAL versie, en weet waar ik die kan kopen, maar hoop er nog een keer iets minder dan 60-70 euro voor te hoeven betalen, hoewel ik hem wel een keer ga kopen omdat hij anders waarschijnlijk alleen maar duurder wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:22

DukeBox

loves wheat smoothies

Die mario controller, is dat de CN versie ?
@Xbox2go, Geen PAL vermoed ik. Enige GC zeldzaamheden die ik heb zijn 2 component kabels, 2 netwerk adapters (voor MKDD via LAN) en de RE4 chainsaw controller.

[ Voor 29% gewijzigd door DukeBox op 03-02-2014 21:55 ]

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zag hem voor 40 pond ongeveer net op .co.uk. Staan er meerdere op. Snap totaal niet waarom deze game zo ''duur'' is. Totaal niet zeldzaam, puur vanwege Mario? Zijn er toch genoeg van gedrukt zou je zeggen.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2014 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Verwijderd schreef op maandag 03 februari 2014 @ 21:50:
Zag hem voor 40 pond ongeveer net op .co.uk. Staan er meerdere op. Snap totaal niet waarom deze game zo ''duur'' is. Totaal niet zeldzaam, puur vanwege Mario? Zijn er toch genoeg van gedrukt zou je zeggen.
Nintendo heeft er altijd wel een handje van om er maar net genoeg te drukken en vervolgens ervoor te zorgen dat ze niet meer te krijgen zijn voor ze in de budgetbak belanden.

Toen de Wii net uit was, kon The Wind Waker nergens in de winkel vinden. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekfad
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 08:27
Kid Icarus zoek ik ook nog. Hoeveel heb je ervoor betaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooblowstar
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-10-2020
heb gelukkig ook het een en aantal kunnen vinden op de beurs:

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/j40j44fab/2014_02_02_18_31_01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/j5f2ba6hv/2014_02_03_17_30_34.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/5qxe1iag3/2014_02_03_17_33_27.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/8q4aomjxf/2014_02_03_17_35_26.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/rnjx1vnmr/2014_02_03_17_36_48.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/oxal4oqxv/2014_02_03_17_36_52.jpg

Afbeeldingslocatie: http://s29.postimg.org/42y8muwkj/2014_02_03_17_37_52.jpg

[ Voor 59% gewijzigd door nooblowstar op 04-02-2014 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirickle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Uit nieuwsgierigheid; waarom al die dubbele spellen? Om door te ruilen, of zijn het gewoon verschillende uitvoeringen?

Vond het erg leuk om eens rond te neuzen in Deurne. Het werd op een gegeven moment inderdaad wel erg druk. Desalniettemin nog aardig wat (cart-only) NES en SNES spul gevonden. Het viel me op dat er niet vreselijk veel MegaDrive spul was (vergeleken met Nintendo dan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryptex
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-11-2019
Mirickle schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 11:41:
[...]

Uit nieuwsgierigheid; waarom al die dubbele spellen? Om door te ruilen, of zijn het gewoon verschillende uitvoeringen?

Vond het erg leuk om eens rond te neuzen in Deurne. Het werd op een gegeven moment inderdaad wel erg druk. Desalniettemin nog aardig wat (cart-only) NES en SNES spul gevonden. Het viel me op dat er niet vreselijk veel MegaDrive spul was (vergeleken met Nintendo dan).
Gewoon omdat het kan :) Heb zoveel dubbelen maar doe nooit iets ervan weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:55
Verwijderd schreef op maandag 03 februari 2014 @ 21:29:
Ik zoek trouwens nog een PC game, misschien heeft iemand een idee waar ik hem kan kopen. Het gaat om Fort Boyard de dubbel cd versie. Deze zat in een groene omdoos (vrij grote pc big box) en had de Nederlandse taal onder andere. Ook zoek ik een game uit dezelfde tijd en het is een soortgelijke game en die had de naam Egypt of Egypte waar je ook een avontuur in moest gaan en veel moest klikken/puzzelen en volgens mij zaten er ook videobeelden in zoals bij Fort Boyard.

Volgens mij is de Fort Boyard PC big box aardig zeldzaam. Zie hem nooit op Ebay/Marktplaats en kijk dagelijks.

Volgens mij is dit de doos of hij lijkt er veel op:

[afbeelding]

@Dr Retro Toch zou ik een andere locatie nemen. Charme of niet, mensen moeten wel fatsoenlijk kunnen kijken/zoeken/praten etc :P Wel mooi dat het een succes is.
Volgens mij heb ik dat spel wel nog ergens in een combinatie doos. Dus geen big box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bangsa
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-12-2024
Dit is dan weer jammer dat het is gebeurd op de beurs..

http://www.hartvannederla...te-beroofd-van-4300-euro/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 09:25
Ik ben van nature niet agressief, maar zulk soort mensen mogen van mij kapot gemaakt worden.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

das inderdaad triest, dieven kijken nergens naar, dat is natuurlijk bekend. Uitspraken als "zelfs de spaarpot van de kinderen is leeg/weg" hoor je altijd maar die dief kent je kind niet en wil centen.
Nu voor de wizkids onder ons.. kwamen wat foto's voorbij, met balkjes, die gasten moeten toch te achterhalen zijn, Tijd voor geen stijl dumpert enz.. of draaf ik dan door?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 09:13
Bah da's vervelend zeg! Overigens wel: respect. Ruim 400 games meenemen omdat je ze dubbel hebt of niet meer speelt, da's een prestatie :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bah. Heb GS maar getipt :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 14:10
kaos- schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 12:45:
[...]

Ik ben van nature niet agressief, maar zulk soort mensen mogen van mij kapot gemaakt worden.
Ik ben voor.
Je moet met je poten van andermans spullen afblijven.
Ik hoop dat ze gepakt worden.

- Edit -
Na de comment in het onderstaande artikel te hebben gelezen, ga ik toch twijfelen.
Is 4300 Euro verdienen veel voor 1 dag op de beurs staan?

[ Voor 19% gewijzigd door Xyphoid op 04-02-2014 20:31 ]

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooblowstar
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-10-2020
ook al worden ze gepakt ( wat waarschijnlijk niet gebeurd ), dan ontkennen ze alles en ga ze op vrije voeten verder ( er is namelijk geen bewijs )... welkom in Nederland, het paradijs voor criminelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:00

St@m

@ Your Service

De comments hier: http://www.omroepbrabant....ro+Game+Beurs+Deurne.aspx

denken dat het wel eens niet echt kan zijn en dat de familie een vies spelletjes speelt. Ik weet nu in ieder geval wel dat Roy Stroucken in ieder geval geen vader is van 2 kinderen waarvoor hij de spellen van mij kocht :+ Wel voor een redelijke prijs hoor, daar niet van :P

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooler_King
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-08 18:30
Volgens die reacties daar is het een eersteklas handelaar die mensen nog geld verschuldigd is ook.. beetje ander verhaal dan wat in dat filmpje wordt geschetst.. En wat gezegd werd over bewijs klopt idd.. de politie kan hier weinig mee, tenzij deze personen worden geidentificeerd en crimineel blijken te zijn..

[ Voor 47% gewijzigd door Cooler_King op 04-02-2014 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:21
Wat een gedoe...

Anyway: ik moet komende tijd de used products winkel hier in de buurt in de gaten houden. Die winkel is van eigenaar gewisseld, en de games zijn ineens een stuk beter geprijsd. Heb er zowaar Pokemon Crystal met een mint label en werkende batterij voor 9,99 gekocht. Daar zie ik ze op Marktplaats niet eens voor staan. En daarmee heb ik alle (niet-bootleg) Pokemons tot en met de GBA compleet.

En 1,99 Euro per gameboy spel is leuk om mijn verzameling laagdrempelig uit te breiden... Titus the Fox, James Bond en Looney Tunes Adv meteen meegenomen.

Het is dat ik Mickey Mouse 2 en Disney's Little Mermaid al heb, want ze waren net CiB spellen aan het herprijzen. Verder niks interessants gezien helaas. Maar de moeite om eens per week binnen te wippen... Misschien dat ik Megaman 3 nog voor een zacht prijsje vind... :)

[ Voor 9% gewijzigd door Flozem op 04-02-2014 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-07 08:08
Nou! Vandaag na maanden in m'n kast te hebben gelegen. De GBA SP transformatie eindelijk afgerond!

Hier de voor/na foto's:

Afbeeldingslocatie: http://ydna.nl/files/voor_na1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://ydna.nl/files/voor_na2.jpg

Helaas na al die tijd ben ik het blauwe klepje kwijt geraakt :'(
Waarschijnlijk per-ongelijk weggegooid.. |:(

Afbeeldingslocatie: http://ydna.nl/files/klepje.jpg

De sticker achterop ging niet zo heel lekker en daar zit nu dus een kreukel in..
Ben verder wel tevreden over de shell, de vervangende shell is netjes afgewerkt en je zou (op het klepje en de sticker na) denken dat hij net uit de verpakking komt :)

Maar alles beter dan die vettige oude bekraste shell :D

[ Voor 18% gewijzigd door Noctonix op 04-02-2014 22:35 ]

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Laatst online: 17-06 00:04

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Ik zie dat je dezelfde hebt gekocht, had de mijne van AliExpress voor 8 Dollar. (Inc Verzendkosten).

Geen geld en daardoor ziet hij er weer uit als nieuw. Ook nog eens super makkelijk zelf te fixen.

Op de Retrogamebeurs had ik trouwens maar 4 N64 games uit de 3 euro bakken gehaald en een Gameboy Pocket, deze had ik nog niet in de collectie. Geen toptitels, meeste van die toptitels heb ik al.

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Is dat een beetje te doen, dat ombouwen?

Ik heb hier namelijk nog een lelijke tribal ags101 cib die ik liever in een nieuwe case stop voor eigen gebruik dan verkoop voor minder dan vraagprijs... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Ja, echt simpel. Zorg alleen wel dat je je scharnier van je oude case goed bewaard want die worden niet altijd bij een nieuwe case geleverd.

Ook moet je er op letten dat je niet alles te strak aan draait want dan kan het zijn dat je A of B knop niet meer in te drukken is, na een paar keer open en dicht te hebben gedraaid werkte het perfect.

Oh en ook belangrijk, niet je speakertje kwijt raken deze zit namelijk los in je GBA SP en wordt door het vastdraaien tegen contactjes gedrukt.

[ Voor 55% gewijzigd door Wahloh op 05-02-2014 00:00 ]

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.ebay.com/itm/N...Games&hash=item417bfe629a Hoogste bod nu 100.000! Loopt zometeen af ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-07 08:08
Flozem schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 23:56:
Is dat een beetje te doen, dat ombouwen?

Ik heb hier namelijk nog een lelijke tribal ags101 cib die ik liever in een nieuwe case stop voor eigen gebruik dan verkoop voor minder dan vraagprijs... :p
Ik had precies dezelfde als jou besteld. (AGS-101 tribal). Jammerlijk zat deze helemaal onder de krassen.

Ik heb via ebay voor $8,- de cobalt blue shell besteld en jammer genoeg miste ik hier dus 1 scharnier en niet alle schroefjes waren inbegrepen + het de nieuwe schermlaag die erbij zat zag er niet zo geweldig uit dus heb ik de oude maar mooi opgepoetst, zaten gelukkig niet veel krassen op.
Ook werkte de bijgeleverde speaker niet dus deze heb ik ook maar gelijk de prullenbak in geplempt.

Tip: Bewaar alles, heb geduld, ik heb echt teveel schroefjes dol gedraaid...
Zoals je al zag mis ik nu dus het batterij cover.. Dus nu een geheel nieuwe shell bestellen en hopen dat hij niet teveel verschilt qua kleur :p

Wellicht binnenkort een andere cobalt blue opknappen met de nieuwe shell, dan heb ik iig een goeie batterij cover en kan ik hem wellicht voor een leuk prijsje verpatsen :)

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryptex
  • Laatst online: 28-11-2019
Een gold is rond de $20.000 deze auction zal ook weer eens niet worden betaald net zoals de vorige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
Gisteren m'n Mega Drive kabels binnen. Ik had zelf geen Mega Drive vroeger en kende ook niemand met één. Viel me wel op de Mega Drive een stuk minder solide aanvoelt dan de SNES. En de controller is ook wat minder prettig. Wel lekker Sonic The Hedgehog gespeeld gisteren. Ik vond Sonic vroeger altijd supersnel, maar dat valt anno 2014 wel mee :)

Ik had een adapter gekocht via RetroGameFreak. En het viel me op dat die maar 9V is, i.p.v. 10,5. Maakt dat iets uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 13:50

Blaasvis

Cidora \o/

Over het algemeen maakt het niet uit. Zelf heb ik er ook 9V aan hangen met genoeg MaH. Je blaast de adapter eerder op als er te weinig MaH doorheen gaat.
De megadrive zal niet snel schade oplopen door te weinig volts ;)
Vaak geven adapters te veel of te weinig volts af , zet er anders eens een multimeter op.

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Blaasvis schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 16:43:
Over het algemeen maakt het niet uit. Zelf heb ik er ook 9V aan hangen met genoeg MaH. Je blaast de adapter eerder op als er te weinig MaH doorheen gaat.
De megadrive zal niet snel schade oplopen door te weinig volts ;)
Vaak geven adapters te veel of te weinig volts af , zet er anders eens een multimeter op.
Ik heb een aftermarket adapter die zeer goede reviews kreeg toen ik het bekeek en die is ook 9v. Het lijkt dus inderdaad geen enkel verschil te maken voor de Mega Drive :). Vind het prima zo, was een stuk goedkoper dan een originele werkende (los) op te sporen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
PluueeR schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 14:08:
Gisteren m'n Mega Drive kabels binnen. Ik had zelf geen Mega Drive vroeger en kende ook niemand met één. Viel me wel op de Mega Drive een stuk minder solide aanvoelt dan de SNES. En de controller is ook wat minder prettig. Wel lekker Sonic The Hedgehog gespeeld gisteren. Ik vond Sonic vroeger altijd supersnel, maar dat valt anno 2014 wel mee :)

Ik had een adapter gekocht via RetroGameFreak. En het viel me op dat die maar 9V is, i.p.v. 10,5. Maakt dat iets uit?
Het wordt intern naar 5 Volt omgezet geloof ik. Je adapter moet boven een bepaalde spanning die ik niet zo uit mijn hoofd weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynaw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 18:55
Ik heb enkele retro vraagjes, wellicht dat jullie het weten. :)
Het zit namelijk zo, afgelopen week heb ik een Sega Megadrive 2 gekocht via Marktplaats. Bij mijn weten zijn de knopjes op een Sega Megadrive 2 altijd rood en niet blauw/grijs. Ik vermoed dus dat het een import model betreft, is dat ook zo?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JbGD4ZE.jpg

Verder zat dit spel er ook bij, is vrijwel niets over te vinden behalve dat die ooit gecanceld is, hoe zit dat? En is die iets waard?
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0drU5TM.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Volgens mij is hij nep. Ik heb al vaker zulke gezien, volgens mij moet hij op een Japanse lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11-09 13:33
Chris_L schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 19:31:
Het zit namelijk zo, afgelopen week heb ik een Sega Megadrive 2 gekocht via Marktplaats. Bij mijn weten zijn de knopjes op een Sega Megadrive 2 altijd rood en niet blauw/grijs. Ik vermoed dus dat het een import model betreft, is dat ook zo?
[afbeelding]

Verder zat dit spel er ook bij, is vrijwel niets over te vinden behalve dat die ooit gecanceld is, hoe zit dat? En is die iets waard?
[afbeelding]
Je bent helaas een bezitter van een kloon Sega Mega Drive. Zowel de console als de spellen zijn niet origineel.

Vooral leuk dat ze op het doosje "Itchy and Scratchy" zetten, terwijl ze Sylvester en Jerry tonen :D

[ Voor 6% gewijzigd door G-Meister op 06-02-2014 19:43 . Reden: typo ]

Mijn Game Collectie Pagina en Mijn Projecten Pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynaw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 18:55
Ah, bedankt voor de antwoorden. Op zich ook niet erg om een kloon/pirate versie in mijn collectie op te nemen. Keer wat anders. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
Nu het dan toch over Sega voeding gaat; ik heb een Megadrive 2 met sinds kort ook een Mega CD 2. Helaas zonder voeding, en ik heb tot nu toe ook geen voeding kunnen vinden die 10 volt en 1.2 ampere levert. Is er een standaard apparaat wat dit ook heeft? Dan kan ik even gaan kijken of ik zoiets kan vinden en daar de voeding van kan heralloceren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
DukeBox schreef op maandag 03 februari 2014 @ 21:50:
Die mario controller, is dat de CN versie ?
@Xbox2go, Geen PAL vermoed ik. Enige GC zeldzaamheden die ik heb zijn 2 component kabels, 2 netwerk adapters (voor MKDD via LAN) en de RE4 chainsaw controller.
Controller is DOL-003 (standaard controller). Ik zie geen andere codes op de controller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Xyphoid schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 13:32:
[...]

Ik ben voor.
Je moet met je poten van andermans spullen afblijven.
Ik hoop dat ze gepakt worden.

- Edit -
Na de comment in het onderstaande artikel te hebben gelezen, ga ik toch twijfelen.
Is 4300 Euro verdienen veel voor 1 dag op de beurs staan?
Ik vind het ook absurd veel. Stel hij verkoopt de helft van zijn games, dan zijn ze voor meer dan 20 euro gemiddeld weggegaan.

Het kan natuurlijk dat hij een aantal hele zeldzame ertussen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bianca
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik zoek trouwens nog een PC game, misschien heeft iemand een idee waar ik hem kan kopen. Het gaat om Fort Boyard de dubbel cd versie. Deze zat in een groene omdoos (vrij grote pc big box) en had de Nederlandse taal onder andere. Ook zoek ik een game uit dezelfde tijd en het is een soortgelijke game en die had de naam Egypt of Egypte waar je ook een avontuur in moest gaan en veel moest klikken/puzzelen en volgens mij zaten er ook videobeelden in zoals bij Fort Boyard.

Volgens mij is de Fort Boyard PC big box aardig zeldzaam. Zie hem nooit op Ebay/Marktplaats en kijk dagelijks.

[afbeelding]

@Dr Retro Toch zou ik een andere locatie nemen. Charme of niet, mensen moeten wel fatsoenlijk kunnen kijken/zoeken/praten etc :P Wel mooi dat het een succes is.
Een vriend van mij had dat spel vroeger. Was echt een tof spel. Egypte ook trouwens. Zullen inderdaad wel zeldzaam zijn. Ik neem aan dat je de pc versies zoekt? Ik heb nog wel egypt voor op de playstation 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
[afbeelding]

[afbeelding]
Cool, zou eigenlijk best wel zo'n exemplaar in de collectie willen hebben. Heb een keer gezien dat iemand 'm had opengemaakt. Zit beduidend minder hardware in dan in de Mega Drive, maar doet in de basis gewoon hetzelfde :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramoness
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 02-06-2021
er staan er veel van die clones op chinese webshops.

* game collecting pro tip* als je iets ziet marktplaats en er staat een telefoonnummer bij, bellen en voer een leuk gesprek, gister een mega drive en master system lot opgehaald met o.a. batman en robin en boxed mega games 6 vol.2. ik had 40 euro geboden en die vrouw had bieding van 100+ gehad. maar door mijn vriendelijke enthousiasme gunde ze mij het:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weer een leuke buit erbij, een zilveren Gameboy Pocket in doos met Paperboy en Tetris DX. Cadeautje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bianca schreef op vrijdag 07 februari 2014 @ 14:51:
[...]

Een vriend van mij had dat spel vroeger. Was echt een tof spel. Egypte ook trouwens. Zullen inderdaad wel zeldzaam zijn. Ik neem aan dat je de pc versies zoekt? Ik heb nog wel egypt voor op de playstation 1.
Inderdaad PC versies big box. Naar mijn idee zijn beide zeldzaam, want ik zoek al 2-3 jaar naar deze games en heb ze nooit op Ebay gezien of op Marktplaats etc. Ook niet op markten etc. Heb een aantal verzamelaars benadert, maar ook zij hebben hem niet en denken dat de games niet zeldzaam zijn. Lijkt mij niet geheel juist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:03

[afbeelding]

Pfff, deze games hebben mij heel wat werkdagen aangestaard vanuit het schap, en nu niet meer te vinden. :)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
Ik heb voor mijn Sega Mega Drive een composite kabel gekocht bij RetroGameFreak. Nu heb ik met mijn N64 en SNES (ook beide composite) wat last van trillend beeld (hebben meer mensen last van geloof ik), maar de Mega Drive heeft last balken met trillende lijnen die van onderaf naar boven bewegen:

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7359/12392661753_163b01a5c7_n.jpg

Ik heb toevallig nog een Mega Drive liggen en die heeft precies hetzelfde probleem. Mijn TV is een 32" LCD van Sharp. Heb wel wat gelezen over RGB kabels, dat zou voor de SNES en Mega Drive kunnen, maar dat zorgt toch alleen voor een "strakker" beeld, niet voor minder interferentie? Weet iemand een oplossing voor dit euvel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Composiet blijft analoog.. dus altijd beinvloedbaar door storing. Daarnaast ook na RF de meest slechte vorm van beeld signaal overdracht. Denk dat er weinig aan te doen is.

[ Voor 26% gewijzigd door DukeBox op 08-02-2014 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

RGB heeft wel degelijk meerwaarde ten opzichte van composite. Kans is ook aanwezig dat dat wel goed werkt.

The Legend Will Never Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
[afbeelding]

[afbeelding]
Die Mega Drive lijkt me niet fake maar een Japanese Sega Megadrive 2.

http://scanlines16.com/bl...-korean-sega-megadrive-2/

Afbeeldingslocatie: http://scanlines16.com/wp-content/uploads/2012/10/MD2_set_03.jpg
From left to right : European Sega Megadrive 2, South Korean Samsung Super Aladdin II, Japanese Sega Megadrive 2.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
@hierboven: er zijn dus fakes die op de Japanse lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
Hier een filmpje van een fake Mega Drive: http://youtu.be/JiDqLeWBK7o

Makkelijkste manier om te checken is of de expansion port er is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Even een sneak van mijn laatste aanwinst:

Afbeeldingslocatie: http://i166.photobucket.com/albums/u91/sjieto/c78a2614598b4bb2a3187f4a2728fec6_zpsc36c71ef.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GOUDSBS schreef op zondag 09 februari 2014 @ 00:21:
RGB heeft wel degelijk meerwaarde ten opzichte van composite. Kans is ook aanwezig dat dat wel goed werkt.
Heb mijn Cube, SNES, MegaDrive en PS1 RGB aangesloten en dat is een wereld van verschil. PS2/Xbox component. Enige wat nog inferieur aangesloten is zijn de Saturn, Dreamcast en N64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasvis

Blaasvis

Cidora \o/

RGB is inderdaad een must naar mijn mening, ik heb nog één console die "nog" niet RGB kan.
Dat is mijn Amerikaanse NES, er is een NESRGB board te krijgen. Maar dat project stel ik nog even uit.

Normaal gesproken kan de N64 geen RGB. Ik heb het geluk gehad dat ik een FRA Pal N64 voor weinig heb kunnen vinden. Deze zijn voor een euro of 2 aan onderdelen geschikt te maken voor RGB :)

Zelfde geld voor de Master system 2. Deze heb ik ook moeten aanpassen om RGB uit te krijgen.
sebastius schreef op zondag 09 februari 2014 @ 11:30:

[afbeelding]
Wat ga je doen met het arcade board ?

[ Voor 25% gewijzigd door Blaasvis op 09-02-2014 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Ik ga eerst proberen zelf een vectormonitor te bouwen en daarna een klein model kast als alles gaat zoals ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
@Exorcist, @Blaasvis: Waar zit het verschil in bij RGB? Wat wordt er beter? Ik dacht vooral dat het om ghosting en blurry beelden ging. Waarbij ik wat meer last heb van storing zo het lijkt. Waar hebben jullie de kabels vandaan? Ik las dat er nogal wat verschillen zijn. En klopt het dat er voor de SNES aparte NTSC, PAL kabels zijn, maar voor de Mega Drive niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox

DukeBox

loves wheat smoothies

Exorcist schreef op zondag 09 februari 2014 @ 11:33:
Heb mijn Cube, SNES, MegaDrive en PS1 RGB aangesloten en dat is een wereld van verschil. PS2/Xbox component. Enige wat nog inferieur aangesloten is zijn de Saturn, Dreamcast en N64.
De cube op component is helemaal geweldig (nog beter dan de Wii in cube mode met component).. 576@60p (mits je tv dat aankan) :)

Mocht iemand nog zo'n component kabel hebben of weten voor de cube (zoals deze: http://www.amazon.com/Gam...eo-Cable-Pc/dp/B000GURW00 maar dan betaalbaar), dan houdt ik mij aanbevolen.

[ Voor 73% gewijzigd door DukeBox op 10-02-2014 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

PluueeR schreef op zondag 09 februari 2014 @ 12:28:
@Exorcist, @Blaasvis: Waar zit het verschil in bij RGB? Wat wordt er beter? Ik dacht vooral dat het om ghosting en blurry beelden ging. Waarbij ik wat meer last heb van storing zo het lijkt. Waar hebben jullie de kabels vandaan? Ik las dat er nogal wat verschillen zijn. En klopt het dat er voor de SNES aparte NTSC, PAL kabels zijn, maar voor de Mega Drive niet?
Nou ja ipv 1 draadje voor al je beeld gebruik je bij RGB er 4 (3 kleuren + sync). Dat geeft je automatisch een stuk beter beeld omdat het elkaar minder lastig valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasvis

Blaasvis

Cidora \o/

De SNES zit er inderdaad verschil tussen pal en ntsc.
Zelfs met RGB heb ik last gehad van storing met de SNES. De goedkope kabels zijn niet voldoende afgeschermd. (4/5 verschillen geprobeerd op een LCD tv)
Sommige hadden problemen met beeld, meestal ging het goed. Alleen de audio bleef een probleem bij mij.
Een zware brom op het moment dat er veel lichte kleuren op het beeld was.

Uiteindelijk gebruik ik nu een officieel PAL RGB kabel van Nintendo voor de PAL SNES. Ik heb deze gekocht via ebay.
Voor de NTSC snes gebruik ik de pal Gamecube kabel origineel deze had ik al.

Voor mijn megadrive/master system gebruik ik deze kabel ebay

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch wil ik nog 's een Franse PAL N64 kopen voor een RGB mod of een kant en klare kopen. Dat zou bij de N64 echt veel winst opleveren kwa beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Exorcist schreef op zondag 09 februari 2014 @ 22:11:
Toch wil ik nog 's een Franse PAL N64 kopen voor een RGB mod of een kant en klare kopen. Dat zou bij de N64 echt veel winst opleveren kwa beeldkwaliteit.
Ik vind dit een interessante. Dat ding zit direct aangesloten op het digitale videosignaal van je Nintendo 64 en hij zet het daarna om naar HDMI. Daarmee kun je dus de hoogste kwaliteit halen.

Voordeel is ook dat het op iedere Nintendo 64 werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is zeker interessant. Wat summiere info, maar goed om in de gaten te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
Zag dat wat van die originele SNES RGB kabels op eBay. Stonden op 60 dollar. Is me wel iets teveel.

Bij retrogamingcables.co.uk zag ik ze staan voor Mega Drive en SNES. Iemand ervaring mee? Net de Mega Drive op m'n Philips LED boven geprobeerd (budget model) en daar geen strepen zoals bij m'n Sharp beneden. Zelfde kabel. Vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb een 12 Euro kabel van Ebay voor GC en SNES. Op de SNES zie ik een absolute verbetering, geen verstoring. De GC geeft wat lijnen tussendoor maar is wel stukken scherper. Samsung 40" LCD.

Beeld van de MD (ook goedkope RGB kabel) is ook subliem imho.

[ Voor 14% gewijzigd door Exorcist op 09-02-2014 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasvis

Blaasvis

Cidora \o/

Ik heb ook vooral een duurdere kabel gekocht ivm met de SNES Brom. Mogelijk dat het te maken heeft dat mijn TV + geluidinstallatie dat er gevoeliger voor is. Ik speel wel op een LCD + XRGB Framemeister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
Heb bij retrogamingcables.co.uk RGB kabels besteld voor mijn SNES en Mega Drive. Ben benieuwd. Zag hier dat er voor de N64 ook S-Video kabels zijn die het beeld verbeteren. Alleen hebben mijn TV's geen S-Video inputs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Het is een complete no-go om de kwaliteit van je NES te verbeteren of wel?
Heb het momenteel aangesloten via de uitgangen op de zijkant (composiet), maar echt heel geweldig ziet dat er niet uit op een 40 inch hd scherm. Nu snap ik dat ook wel aangezien de resolutie erg laag is, maar toch zou ik willen weten of het hier en daar te verbeteren is.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirickle
  • Nu online
Op een CRT aansluiten. Dan valt het niet zo op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaasvis

Blaasvis

Cidora \o/

kaos- schreef op maandag 10 februari 2014 @ 13:52:
Het is een complete no-go om de kwaliteit van je NES te verbeteren of wel?
Heb het momenteel aangesloten via de uitgangen op de zijkant (composiet), maar echt heel geweldig ziet dat er niet uit op een 40 inch hd scherm. Nu snap ik dat ook wel aangezien de resolutie erg laag is, maar toch zou ik willen weten of het hier en daar te verbeteren is.
Er zijn mogelijkheden:
1) video scaler (xrgb-mini b.v)
2) scanline generator
3) nesrgb board inbouwen.

Of alle drie samen :D
Het zijn geen goedkope oplossingen.

Nog even wat extra info, voor scanlines en waarom deze mogelijk handig zijn: http://scanlines.hazard-city.de/
Voor reviews van verschillende scalers : http://retrogaming.hazard-city.de/

[ Voor 14% gewijzigd door Blaasvis op 10-02-2014 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
ik zit erg te dubben om een nesrgb board in te bouwen in me nes lijkt me wel heel strak en makelijker aan te komen dan een RGB video chip (uit zo nintendo arcade ding).

vindt alleen de prijs nog iets aan de hoge kant maar het lijkt me wel waard :)

AMD Ryzen 5800X3D, MSI MPG X570 Gaming Plus, MSI RTX3070, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mij lijkt me de winst op een NES marginaal. De graphics zijn als erg simplistisch, en zelfs op de SNES is het zichtbaar maar in mijn ogen niet al te winstgevend. Blijft leuk om met zoiets bezig te zijn, maar dan moeten de kosten en baten wel in verhouding staan, hetgeen niet zo is (in mijn ogen).

Dus bij mij staan dan nog de DC en N64 op de nominatie voor beeldverbetering, liever de N64 omdat ik daar mee mee doe, maar de winst is op de DC groter.

[ Voor 24% gewijzigd door Exorcist op 16-02-2014 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Vorige week per toeval een AGS-101 gekocht met een aantal games, heeft me 20 euro gekost.

Had wel gehoord dat die schermen beter en gewild zijn maar dacht nooit dat het verschil zo veel zou zijn, holy shit. Toen heb ik alles in mijn nieuwe case geschroefd, ziet er uit als nieuw en met een awesome scherm.

Kan ik de oude case weggooien of zal ik deze bewaren voor het geval ik hem ooit wil verkopen? Ik weet namelijk niet of ze perse de originele case erbij willen, is namelijk erg beschadigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 20:11

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Exorcist schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 22:09:
Mij lijkt me de winst op een NES marginaal. De graphics zijn als erg simplistisch, en zelfs op de SNES is het zichtbaar maar in mijn ogen niet al te winstgevend. Blijft leuk om met zoiets bezig te zijn, maar dan moeten de kosten en baten wel in verhouding staan, hetgeen niet zo is (in mijn ogen).

Dus bij mij staan dan nog de DC en N64 op de nominatie voor beeldverbetering, liever de N64 omdat ik daar mee mee doe, maar de winst is op de DC groter.

Ik krijg mijn tower of power niet hoger dan dit helaas:

[afbeelding]

:+
Op die tower of power heb ik nog eens een USA-converter tussen S&K geplajt en vervolgens de USA Sonic 2 gebruikt... Game Genie ertussen werkt ook (doorvoer), maar startte vaker niet dan wel..

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Wahloh schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 22:54:
Vorige week per toeval een AGS-101 gekocht met een aantal games, heeft me 20 euro gekost.

Had wel gehoord dat die schermen beter en gewild zijn maar dacht nooit dat het verschil zo veel zou zijn, holy shit. Toen heb ik alles in mijn nieuwe case geschroefd, ziet er uit als nieuw en met een awesome scherm.

Kan ik de oude case weggooien of zal ik deze bewaren voor het geval ik hem ooit wil verkopen? Ik weet namelijk niet of ze perse de originele case erbij willen, is namelijk erg beschadigd.
Heb net mijn cib tribal ags101 kunnen verkopen voor vraasgprijs, en die case zag niet meer uit... Aan de andere kant: je bouwt hem niet voor niks zelf om in een andere case.... Kans dat je hem gaat willen verkopen is dan weer een stuk kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Exorcist schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 22:09:

Ik krijg mijn tower of power niet hoger dan dit helaas:

[afbeelding]

:+
Doet me denken aan dit filmpje. Als je dan torentjes wil bouwen dan is deze toch wel echt awesome :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Laatst online: 12-09 12:49
sebastius schreef op zondag 09 februari 2014 @ 11:30:

[afbeelding]
In die tijd was veel stuff nog "Made in USA" i.p.v made in China haha.

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouli
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 17:55

Bouli

9000 rpm

Ohohohoh. Plaatjes zeggen meer dan woorden:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v130/Bouli/Nintendo/WP_20140211_008_zps2bf5f015.jpg

K20A daily :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Kirby, wat een topgame blijft dat. Hij is relatief laat uitgekomen op de NES maar is ook wel te zien, het ziet er goed uit en speelt heerlijk :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copywizard
  • Niet online
@Excorcist het verschil is best duidelijk bij de nes ik weet niet of je ooit met je nes op een 46 inch lcd hebt gespeeld dat is best belabert en met die rgb chip ziet het er een stuk netter uit. dus ik zit nog te dubben. ik weet dat de resolutie niet (veel) hoger word maar het gaat meer om de scherpte en kleuren enzo.

@Wahloh welkom in het land der ags-101 gebruikers :) maar het verwisselen van de case is niet aan te raden als je een nieuwe case koopt dan zit er vaak een repro nintendo serial sticker bij maar deze hebben ze alleen in ags-001.
dat zou dus in houden dat je in theorie een ags-101 in een 001 behuizing stopt iets dat de verzamelaar/kenner direct op zou vallen.
ik heb zelf ook een ags-101 roze met best wat krasjes erop en zit ook nog te twijvelen of ik hem vervang.

@Bouli mooie vondst man mocht je die lelijke stickers willen verwijderen gebruik dan je vriendin of moeders fohn werkt top!

[ Voor 5% gewijzigd door copywizard op 12-02-2014 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bouli
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 17:55

Bouli

9000 rpm

Ja, tnx. Beetje stickeroplosser werkt ook, moet alleen heel snel gebeuren. Vind de nieuwprijs van fl.99,00 wel grappig eigenlijk :) Dus vroeger waren de games ook gewoon duur.

K20A daily :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, speel zelf ook op een 40 en anders op een 46"LCD, vind de NES dan eerlijk gezegd prima. Zal eens een vergelijk zoeken verder, maar merk dat ik met name vanaf de N64 "last" heb van composiet beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Bouli schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 10:18:
Ja, tnx. Beetje stickeroplosser werkt ook, moet alleen heel snel gebeuren. Vind de nieuwprijs van fl.99,00 wel grappig eigenlijk :) Dus vroeger waren de games ook gewoon duur.
FIFA95 op de Megadrive ooit gekregen voor kerst. 169 gulden. :o
Omgerekend zit je dan ook op 76 Euro. Een heel pak duurder zelfs nog dan de gemiddelde console-game van nu.

Als je dan ook nog inflatie mee gaat rekenen waren de games toen eigenlijk belachelijk duur.

[ Voor 9% gewijzigd door kaos001 op 12-02-2014 10:44 ]

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
Volgens mij waren NES games standaard fl 129,-. Wat een geld :)

Gisteren een NES binnen gehad. Deed het eerst goed, maar opeens kreeg hij last van het flashing red light probleem. Was toch al van plan de spellen en de console eens goed te reinigen. Begonnen met de contacten voor de games en de 72 pin connector en hij werkt weer prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Kan me ook herinneren dat ik toen een Playstation heb gekocht met Formula One en The Need for Speed. Games waren resp 135 en 140 gulden, maar je kreeg de minst dure gratis :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
copywizard schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 09:18:
@Wahloh welkom in het land der ags-101 gebruikers :) maar het verwisselen van de case is niet aan te raden als je een nieuwe case koopt dan zit er vaak een repro nintendo serial sticker bij maar deze hebben ze alleen in ags-001.
dat zou dus in houden dat je in theorie een ags-101 in een 001 behuizing stopt iets dat de verzamelaar/kenner direct op zou vallen.
ik heb zelf ook een ags-101 roze met best wat krasjes erop en zit ook nog te twijvelen of ik hem vervang.

@Bouli mooie vondst man mocht je die lelijke stickers willen verwijderen gebruik dan je vriendin of moeders fohn werkt top!
Die Fohn tip werkt ook voor het typestickertje op de oude AGS101 behuizing. Dan kun je die mooi op de nieuwe behuizing plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Flozem schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 21:37:
[...]

Die Fohn tip werkt ook voor het typestickertje op de oude AGS101 behuizing. Dan kun je die mooi op de nieuwe behuizing plakken.
De sticker had ik al op mn nieuwe case geplaatst. ;)

• copywizard
  • Niet online
hahahah goede daar had ik nog niet bij stil gestaan :)

• Mirickle
  • Nu online
PluueeR schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 11:00:
Volgens mij waren NES games standaard fl 129,-. Wat een geld :)

Gisteren een NES binnen gehad. Deed het eerst goed, maar opeens kreeg hij last van het flashing red light probleem. Was toch al van plan de spellen en de console eens goed te reinigen. Begonnen met de contacten voor de games en de 72 pin connector en hij werkt weer prima!
Heb je de 72-pin vervangen door een nieuwe, of de originele "gerestaureerd"?

En die fl. 129,= dat klopt inderdaad. Zo bezien zijn games tegenwoordig eerder goedkoop dan duur. Geen inflatiecorrectie, en de productiekosten zijn een pietsie hoger...

[ Voor 13% gewijzigd door Mirickle op 13-02-2014 14:36 ]

• Flozem
Mirickle schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 14:26:
[...]

En die fl. 129,= dat klopt inderdaad. Zo bezien zijn games tegenwoordig eerder goedkoop dan duur. Geen inflatiecorrectie, en de productiekosten zijn een pietsie hoger...
Productiekosten ligt aan het soort productie denk ik dan... tegenwoordig is dat méér eye-candy en minder gameplay. De mediadragers en distributiekosten zijn in ieder geval een stuk goedkoper geworden. Van cartridges naar cd's en digitale distributie...

[ Voor 5% gewijzigd door Flozem op 13-02-2014 22:58 ]

Vergeet de boekjes niet. Vroeger was het niet ongewoon om een heel boekwerk bij je NES/SNES spel te krijgen, maar sinds de opkomst van DVD (doosjes) is het zeer karig. Bij de Vita zit vaak helemaal niets meer, staat de handleiding op de drager. Logisch, maar nostalgisch gezien... ;)

Verder bezig geweest met de Supervisions. Eentje wil ik een 8 MHz crystal geven ipv 4 MHz, zijn besteld bij Conrad. De ander doet het niet, gaat niet eens aan. Beiden zijn open, maar zijn ontzettend amateuristisch in elkaar geschroefd,..

[ Voor 51% gewijzigd door Exorcist op 16-02-2014 21:15 ]

• Flozem
Zonde dat die geflopt zijn destijds. Qua beeldkwaliteit waren die Supervisions imho stukken beter dan de Gameboy. Typisch geval van fail door gebrek aan aanbod van games... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Ahh, de SuperVision van Watara... die heb ik ook nog steeds liggen. Games ervoor kostten zo`n 30 gulden bij de lokale supermarkt en er zaten af en toe leuke spellen bij. Totale catalogus is iets van 50/60 games dacht ik, waarvan ik er zo`n 30 had.

Paar favorieten: Hero Hawk, Tasac 2010 (space shooter), Kaby Island (Bomberman clone), Pang! (Super Pang) en Alien (R-Type clone).. :)

Jammer dat het ding nooit echt is aangeslagen. Het scherm was veel zuiverder en vrij weinig last van tearing, wat op de classic gameboy natuurlijk een ramp was. Pas bij de GB pocket was de gameboy superieur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen last van tearing? Ik meen me te herinneren, maar dat moet ik even testen, dat bijv. Hero Kid ontzettend veel last had daarvan. De reden zelfs om hem wat sneller te laten lopen, als het lukt..als het niet lukt heb ik twee defecte :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Exorcist schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 08:23:
Geen last van tearing? Ik meen me te herinneren, maar dat moet ik even testen, dat bijv. Hero Kid ontzettend veel last had daarvan. De reden zelfs om hem wat sneller te laten lopen, als het lukt..als het niet lukt heb ik twee defecte :+
Ik vind Hero Kid echt onspeelbaar. Zodra je begint te lopen zie je werkelijk niets meer van waar je overheen moet springen :+.

Toch grappig om te zien dat er hier blijkbaar nog best veel mensen zijn met een Supervision :). Heb zelf de Quickshot editie, hoewel ik het knikbare scherm eigenlijk niet helemaal nuttig vind.

Gister voor de Gameboy Advance misschien wel de meest frustrerende game ooit binnengekregen (via Dr. Retro): Kuru Kuru Kururin. Briljante gameplay, maar damn: er moeten écht veel dingen precies samenvallen wil je ver komen. De easy moeilijkheid maar direct geskipt, want da's ook zo saai :+

[ Voor 17% gewijzigd door ksborg op 14-02-2014 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Volgens mij zoek je Egypte 1156 voor Christus: Het raadsel van de koninklijke tombe.
Ik heb hem hier nog liggen op CD-ROM :)
Destijds ook met veel plezier gespeeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
Mirickle schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 14:26:
Schoongemaakt. Sowieso de NES uitgekozen met een stofzuiger. De connector op het moederbord en 72 pin connector aan beide zijden schoongemaakt met alcohol (op een brillendoekje die om een mes heen gebouwen zat). Alle games ook goed schoongemaakt. Mocht ik last van de gebogen pinnetjes krijgen, dan kan ik de connector altijd nog vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Exorcist schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 08:23:
ksborg schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 08:49:
[...]

Ik vind Hero Kid echt onspeelbaar. Zodra je begint te lopen zie je werkelijk niets meer van waar je overheen moet springen :+.

Toch grappig om te zien dat er hier blijkbaar nog best veel mensen zijn met een Supervision :). Heb zelf de Quickshot editie, hoewel ik het knikbare scherm eigenlijk niet helemaal nuttig vind.

Gister voor de Gameboy Advance misschien wel de meest frustrerende game ooit binnengekregen (via Dr. Retro): Kuru Kuru Kururin. Briljante gameplay, maar damn: er moeten écht veel dingen precies samenvallen wil je ver komen. De easy moeilijkheid maar direct geskipt, want da's ook zo saai :+
Ik ga `m eens proberen binnenkort met Hero Kid... kan zijn dat m`n geheugen mij flink in de steek laat dan voor wat betreft de tearing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Vincent_ schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 15:57:
[...]

Volgens mij zoek je Egypte 1156 voor Christus: Het raadsel van de koninklijke tombe.
Ik heb hem hier nog liggen op CD-ROM :)
Destijds ook met veel plezier gespeeld!
Ja dat is hem inderdaad! Wauw nostalgie ten top :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Michael Knight schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 03:06:
[...]

[...]

Ik ga `m eens proberen binnenkort met Hero Kid... kan zijn dat m`n geheugen mij flink in de steek laat dan voor wat betreft de tearing.
Of we zijn nu gewoon verwend geraakt en viel het in die tijd allemaal nog wel mee. Van wat ik me laat vertellen is er niets erger dan een Game.com. Die schijnen echt onspeelbaar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Street Fighter II op de SNES was vroeger FL 249,95 :P Heb nog een doosje met het originele prijskaartje erop.

En Neo Geo games... 500 gulden per spel. Niet meer en niet minder.

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Pagina: 1 ... 104 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.
Daarnaast zijn de discussies wanneer iemand een handelaar is of niet niet gewenst.

Wil je handelen? Ga naar Vraag & Aanbod