PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
Ik slaap onder die muur van games.. eigenlijk heel treurig. En de rest van m'n woning is een grote teringzooi, voor een goeie aflevering van Hoarders.
Ik wil wel, maar mensen zoals jij maken het moeilijkPatvs120 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 02:55:
Zijn er nog PC big box verzamelaars?
(van vooral adventure games van bijvoorbeeld Sierra On-Line en LucasArts?)
Mijn kamer:
[afbeelding]
Het begint bijna een soort verloren hoofdstuk te worden in 'videogame' history als niemand het meer heeft over Sierra games. *sob*
Ohne shit, mooie verzameling man! Ik ben daar de laatste tijd ook een beetje naar aan het kijken, maar dan meer in de trant van zeg Commander Keen, Duke Nukem, etc. Die vind ik wel leuk om te hebben, maar zijn zo damn zeldzaam en duur

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
WInkel met nette service, soms wat hoge prijs... maar goed, dat had je ook terug kunnen lezen in het topicdestroye schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 20:32:
Ik wil nu Paper Mario en Zelda Ocarina of time voor de N64 kopen. Is retro game freak te vertrouwen?
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Ja, het is een apartere hobby dan boeken verzamelen. Maar er zijn zat mensen die eenzelfde muur hebben, maar dan vol met boeken. Zelfde principe toch? en niets treurigs aan. Tof juist! Het neemt alleen wel erg veel ruimte in.Patvs120 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 11:47:
Ik slaap onder die muur van games.. eigenlijk heel treurig.
Ja. En hier kan ik alleen maar van kwijlen. Heb je ad al zien staan maar dat wordt me toch wat te gortigPatvs120 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 02:55:
Geen verzamelaar maar ik heb er uit nostalgische overwegingen nog een paar staan. Denk aan pizza tycoon, nox, blood & magic, jagged alliance en wat anderen.Patvs120 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 02:55:
Mijn kamer:
[afbeelding]
Het begint bijna een soort verloren hoofdstuk te worden in 'videogame' history als niemand het meer heeft over Sierra games. *sob*
Dit is een aardige collectie btw! Heb je ook een overzicht ooit gemaakt van wat je al hebt?
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Duke Nukem voor je gevondenSp33dFr34k schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 20:48:
[...]
Ik wil wel, maar mensen zoals jij maken het moeilijk
Ohne shit, mooie verzameling man! Ik ben daar de laatste tijd ook een beetje naar aan het kijken, maar dan meer in de trant van zeg Commander Keen, Duke Nukem, etc. Die vind ik wel leuk om te hebben, maar zijn zo damn zeldzaam en duur
http://www.marktplaats.nl...e656940d2&previousPage=lr
Of is 15 euro duur, of bedoel je deze niet?
Ik heb nog wel een complete Red Alert voor je voor een 10tje
[ Voor 4% gewijzigd door St@m op 30-12-2013 23:12 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
Deze maakt het nog wat gekker:Patvs120 schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 02:55:
Mijn kamer:
[afbeelding]

ik snap die big box mania van de laatste tijd eigenlijk niet zo.. heb mn eigen spul gewoon in spindel
[ Voor 12% gewijzigd door Cooler_King op 30-12-2013 23:16 ]
Die arme jongen heeft zoveel geld uitgegeven aan pc games dat ie geen geld meer heeft voor de kapper, een nieuwe broek (deze heeft ie al 10 jaar gezien de lengte).. sielugCooler_King schreef op maandag 30 december 2013 @ 23:00:
[...]
Deze maakt het nog wat gekker:
[afbeelding]
ik snap die big box mania van de laatste tijd eigenlijk niet zo.. heb hier lekker alles in spindelde CD's zijn uiteindelijk waar het voor mij om draait.. die dozen nemen alleen veel plaats in beslag
Maar wel een hele vette collectie, op zijn site lees ik ook dat ie ander spul verzameld, helaas geen pics.
[ Voor 7% gewijzigd door St@m op 30-12-2013 23:18 ]
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels
PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?
- Warcraft 2 Deluxe Edition (met de Dark Portal Expension)
- Starcraft
- Starcraft 2
- World of Warcraft Battlechest (WoW + Burning Crusade)
- World of Warcraft: Rise of the Lich King Deluxe Edition
- Theme Park
- Warzone 2100
- Command & Conquer: Tiberium Dawn
- Command & Conquer: Red Alert (helaas oznder doos, handleiding wel nog)
- Command & Conquer: Tiberium Sun + Firestorm
- Command & Conquer 2 + Yuri's Revenge
- Command & Conquer Generals + Last Hour
- Command $ Conquer 3 + Kane's Wrath
- Command & Conquer: 10th Anniversity
- Legacy of Kain Blood Omen 2
- Legacy of Kain Soul Reaver 2
- Legacy of Kain Defiance
- The Stellers II
- The Settlers III
- The Settlers IV
- Age of Empires II (+ expension)
- Need for Speed II Hot Persuit
- Myst Masterpiece Edition
- Riven - The Sequal to Myst
- Myst III
- Myst IV
- Myst V
- Age fo Wonders II
- Battle Isle III
- Battle Isle IV
- Jericho
- Doom III + Expension
en nog veel...veeeeeel meer
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Wacky Wheels, omg die was ik alweer vergeten. Ik weet nog dat ik hem kocht, je gaat me toch niet vertellen dat deze game nu in doos nog aardig wat op zal brengen? Helaas niets meer bewaard van vroeger, had ik toen maar geweten wat ik nu weetCooler_King schreef op maandag 30 december 2013 @ 23:00:
[...]
ik snap die big box mania van de laatste tijd eigenlijk niet zo.. heb mn eigen spul gewoon in spindelde CD's zijn uiteindelijk waar het voor mij om draait.. die dozen nemen alleen veel plaats in beslag.. Maar goed, veel pareltjes.. Wacky Wheels, Blackhawk enz.. ben die zelf nog nooit tegengekomen op marktplaats
PSN ID = OTL002
Volgens mij had ik hem wel, maar niet origineel. Zoals het meeste vroeger. Ik kende iemand en die kon dat wel regelen. En dat vonden m'n ouders natuurlijk veel beter, want dan was het gratisBoldarak schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 08:38:
[...]
Wacky Wheels, omg die was ik alweer vergeten. Ik weet nog dat ik hem kocht, je gaat me toch niet vertellen dat deze game nu in doos nog aardig wat op zal brengen? Helaas niets meer bewaard van vroeger, had ik toen maar geweten wat ik nu weet....
Ken wel iemand die Final Fantasy 7 en 8 als big box heeft voor de PC en daar ben ik stiekum wel een beetje jaloers op. Niet zo zeer vanwege de doos, wel vanwege de games zelf
Zelf moet ik zeggen dat ik de Japanse manier van packaging voor consoles uit de jaren 90 wel mooi vind. Alles in kleine cd doosjes. Compact, altijd mooi (en makkelijk vervangbaar) en neemt ook nog eens weinig ruimte in. De Saturn heeft in elke regio andere doosjes, maar de Japanse staan me toch wel aan
Werking nu onbekend maar ze zijn wel werkend opgeruimd jaren geleden. Is dit nog te verkopen of kan het gelijk naar de kringloop ?
Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees
Maar dat setje is nog goed te verkopen, of weg te geven
Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com
Via welk kanaal/website kan ik het spul het beste kwijt ? Marktplaats lijkt me niet zo'n goed keuze daarvoor.. Ik wil er niet de hoofdprijs voor hebben maar wel dat het bij iemand terecht komt die er wat aan heeft.Exorcist schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 14:19:
60~70 Euro voor dat setje. En nee, dat is geen bod
Tja, of één van bovenstaande personen een PM sturen (of laten sturen). Of hier op tweakers op vraag en aanbod zetten. En marktplaats kan natuurlijk ook altijd, maar daar doe je ons geen plezier mee.Rincewind schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 14:28:
[...]
Via welk kanaal/website kan ik het spul het beste kwijt ? Marktplaats lijkt me niet zo'n goed keuze daarvoor.. Ik wil er niet de hoofdprijs voor hebben maar wel dat het bij iemand terecht komt die er wat aan heeft.
Doneren mag ook: https://www.facebook.com/AwesomeRetroRincewind schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 14:12:
Ik kwam met opruimen nog e.e.a. tegen: [afbeelding]
Werking nu onbekend maar ze zijn wel werkend opgeruimd jaren geleden. Is dit nog te verkopen of kan het gelijk naar de kringloop ?
Ik denk dat je m'n posts over het aansluiten van alles op één tuner gemist hebt
Overigens zit alles (in elk geval qua geluid) wel achter de receiver nu. Behalve de Saturn, waarvoor ik geen aparte audiokabel heb. Slechts een RGB scart die er standaard bij zat

[ Voor 23% gewijzigd door ksborg op 31-12-2013 15:45 ]
YouTube: Dr. Retro's Top 5 Video Game Finds of 2013
http://www.dr-retro.com - http://www.retrogamebeurs.nl
Done and DoneBootje schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 14:57:
[...]Of hier op tweakers op vraag en aanbod zetten. En marktplaats kan natuurlijk ook altijd, maar daar doe je ons geen plezier mee.
[ Voor 6% gewijzigd door Rincewind op 31-12-2013 16:29 ]
edit: toch wel op marktplaats
[ Voor 15% gewijzigd door St@m op 31-12-2013 16:44 ]
Testen doe ik morgen/overmorgen nog even. Daar was ik al op gewezen via V&ASt@m schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 16:44:
Ik zou het eerst even testenAnders krijg je er nooit je gewenste bedrag voor natuurlijk
edit: toch wel op marktplaats
Zelf ook nog niets gepost aan foto's, maar ik wacht nog even op mijn CIB Zelda en Super Metroid.. die komen morgen.. hoop ik eindelijk.
Leuk in elkaar gezet weer! Wat staat er op je lijstje voor 2014?Dr. Retro schreef op dinsdag 31 december 2013 @ 16:26:
Het was niet eenvoudig, maar het is me gelukt om alles wat ik in 2013 gekocht heb te destilleren tot een top 5:
YouTube: Dr. Retro's Top 5 Video Game Finds of 2013
hmm moeilijke vraag aangezien ik de meeste dingen gewoon toevallig tegen kom.Exorcist schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 14:18:
[...]
Leuk in elkaar gezet weer! Wat staat er op je lijstje voor 2014?
Games waar ik echt actief naar op zoek ben zijn andere Commander Keen big box games en de Tekken 2 commemorative disc (PS1)
En een roze gba met twee 512mb flash kaarten, car charger, alu case voor mijn dochter van bijna vijf voor 31,75 incl verzendkosten. Een vriendje van haar had er een, en ze wilde een roze voor de verjaardag. De drie officiele gba carts die erbij zaten gaan in de verzameling / verkoop.
Nog een officiele en volledig functionele GBA Nintendo link kabel voor vijf euro in de buurt opgehaald, waardoor ik er helaas achter kwam dat van de door Retrogamefreak geleverde third party kabel het middelste blokje defect is. Blijkt bij hun policy dat een willekeurig kabeltje wordt opgestuurd zo lang je maar met twee spelers kunt linken. Dus ook (mogelijk defecte) multiplayer kabels. Aangegeven dat ik dit een vreemde policy vind voor een zichzelf respecterende gameshop. Jammer.
Ze hebben naar aanleiding van mijn klacht de omschrijving in de shop aangepast, en ik mag het kabeltje terugsturen.

Ps: beste wensen allemaal!
[ Voor 82% gewijzigd door Flozem op 04-01-2014 08:35 ]
Ik moest ook even 2 keer kijken hoordanielkraak schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 23:18:
Hmm, zouden die bieders hier in de gaten hebben dat de doos en de console niet matchen? Ik vind de biedingen namelijk nogal hoog. In dat geval zou ik denk ik 100 euro moeten kunnen krijgen voor mijn near mint in doos.
Ik twijfel of ik een paar consoles en computers de deur uit moet gaan doen, voornamelijk de diskette gebasseerde computers (Atari ST en Amiga) en de atari 2600. Niet omdat dat geen leuke apparaten zijn maar omdat ik er nogal veel dingen voor in huis moet houden, bv een pc met diskettestation, linkkabels en videorecorders om die dingen aan de gang te houden en software over te zetten

Ik heb al 20x gekeken maar ik zie het nog steeds nietMetro2002 schreef op zaterdag 04 januari 2014 @ 14:29:
[...]
Ik moest ook even 2 keer kijken hoorkan me voorstellen dat je dat niet direct ziet.
Ik zie iig dat de knoppen op de Saturn op de doos rond zijn, terwijl ze op de Saturn die hij zelf op de foto heeft gezet ovaal-achtig zijn.St@m schreef op zondag 05 januari 2014 @ 09:02:
[...]
Ik heb al 20x gekeken maar ik zie het nog steeds niet
Misschien een andere regio Saturn?? Ik ben er niet zo in thuis.
Nee, er zijn twee versies. Die met de ronde knoppen is versie 2, die later is uitgekomen.Tanuki schreef op zondag 05 januari 2014 @ 11:14:
[...]
Ik zie iig dat de knoppen op de Saturn op de doos rond zijn, terwijl ze op de Saturn die hij zelf op de foto heeft gezet ovaal-achtig zijn.
Misschien een andere regio Saturn?? Ik ben er niet zo in thuis.
Maar goed, doos is ook nou niet echt in goede staat. Ik vind de biedingen wel erg hoog.
[ Voor 9% gewijzigd door danielkraak op 05-01-2014 11:27 ]
Die Richiek is trouwens een fake bieder, mijn spul al wel 100x aan verkocht.
Hier even wat plaatjes van mijn verzameling zover. Alles zit in beschermdoosjes.. moet nog een mooie manier gaan vinden hoe alles uit te stallen, want tja.. het kwam van het ene op het andere moment
Inmiddels dus zo'n ~45 complete games en counting.. aankomende week komen sowieso Donald in Maui Mallard, Bomberman 2, Earth Worm Jim 2, The Chaos Engine, Tazmania en Cannon Fodder.
Het meeste is bijvangst welke ik weer zonde vind om door te verkopen. Ik heb nog wel een lijst met een stuk of 40 games welke ik sowieso nog wil hebben. Donald en Bomberman kan ik daar weer vanaf strepen.
SNES | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 90% gewijzigd door St@m op 05-01-2014 15:29 ]
Heel herkenbaar.St@m schreef op zondag 05 januari 2014 @ 12:44:
Het meeste is bijvangst welke ik weer zonde vind om door te verkopen.
Ik heb dit weekend vijf boxed gba spellen geruild voor acht van mijn dubbele sidescrolling gameboy classics. Zat zowaar een cib metroid zero mission bij. De drie pokemons helaas alleen boxed (Ruby, Sapphire en Leafgreen) in goede staat, en nog een Medabots Metabee ver AX cib in erbarmelijke toestand.
Mooie deal, maar Leafgreen en Metroid kan ik pas verkopen als ik de losse carts vind in een andere deal... zo spaar je alleen de carts, en zo heb je cib of boxed exemplaren...
[ Voor 5% gewijzigd door Flozem op 06-01-2014 18:05 ]
Wel een ander kleur LED op een Cube (heb er toch 8
/net maar gedaan, LED is van PS1.
[ Voor 38% gewijzigd door Gropah op 05-03-2014 23:58 ]

Had een tijdje al SMB2 in m'n bezit voor de NES maar heb deze nooit werkend gekregen. Zo'n beetje alle methodes wel toegepast, maar helaas. Ben afgelopen zaterdag even naar de lokale gamestore gegaan en mocht em kosteloos omruilen. Werkte meteen
Heb bij mijn N64 ook het ledje vervangen toen ik hem een Groen/Geel paintjob gaf.
[ Voor 48% gewijzigd door Gropah op 07-01-2014 19:06 ]
Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com
Ehm, eerste soldeerpoging kwam tot knipperend rood. De tweede tot permanent rood. De derde (met losse draden) tot niets. Voorlopig geef ik het even op, van de week poging vier
http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lrSp33dFr34k schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 20:48:
[...]
Ik wil wel, maar mensen zoals jij maken het moeilijk
Duke Nukem 3D 5eurie
Verder vandaag maar eens hard twijfelen of ik Super Double Dragon en Spider-Man and the X-Men in Arcade's Revenge CIB voor de SNES wil aanschaffen voor het (op zich nette) bedrag van € 90,- (wat op zich ook wel weer veel geld is voor twee spellen
Het zijn wel twee titels die nog op de lijst staan.. maar heb op zich ook al wel wat uitgegeven de laatste tijd en de verkoop lukt nog niet zo deze week
Verder verveel ik me een ongeluk hier bij de klant (gezellig alleen in een kamer zonder werk) dus ben maar eens het hele topic van het begin tot het einde aan het doornemen, echt wel hilarisch om te zien dat er bepaalde mensen zijn die anderhalf jaar geleden moord en brand roepen over handelaren met hun prijzen en als ik dan V&A advertenties of marktplaats advertenties bekijk van diezelfde mensen.. tja.. wie is er nou de handelaar met hun prijs..
Verder nog het marktplaats filter gevonden! Jeej
En nog een mooi verhaal over TheRetroGameFreak die biedt onder de naam Elisabeth Anna (ofzo), 3x raden aan wie ik van de week een SNES met wat spellen heb verkocht
Tja.. het bod was redelijk (ook niet meer dan dat), nog geprobeerd wat te onderhandelen, maar de bieder wilde echt niet hoger.. nouja.. van die 5 euro lig ik ook niet wakker, dus vooruit, ik maak weer iemand blij
Zijn er hier overigens nog meer verzamelaars die hun doosjes met kreukjes strijken? Of ben ik de enige gek
[ Voor 51% gewijzigd door St@m op 08-01-2014 09:59 ]
Nee dat gaat me toch wel iets te ver.St@m schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 09:37:
Zijn er hier overigens nog meer verzamelaars die hun doosjes met kreukjes strijken? Of ben ik de enige gekMijn vriendin d'r ogen vielen bijna uit haar hoofd toen ze me zag staan met een strijkijzer in m'n hand.
Ohja? Op de laagste stand dan neem ik aan? Ik leg de doosjes weleens onder een kast of een paar zware boeken zodat ie mooi plat wordt.St@m schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 09:37:
Zijn er hier overigens nog meer verzamelaars die hun doosjes met kreukjes strijken? Of ben ik de enige gekMijn vriendin d'r ogen vielen bijna uit haar hoofd toen ze me zag staan met een strijkijzer in m'n hand.
Ik heb ook weleens wat verkocht aan Retrogamefreak maar dan gewoon aan de baas himself. Maar hij heeft altijd de vraagprijs betaald. Mijn richtlijn is meestal aan de hand van prijzen van RGF. Verbaasd me weleens dat mensen op MP dezelfde prijzen hebben als gamewebshops. of duurder zelfs!
Laagste stand weet ik niet, wist niet eens dat er standen opzittenBangsa schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 13:39:
[...]
Ohja? Op de laagste stand dan neem ik aan? Ik leg de doosjes weleens onder een kast of een paar zware boeken zodat ie mooi plat wordt.
Ik heb ook weleens wat verkocht aan Retrogamefreak maar dan gewoon aan de baas himself. Maar hij heeft altijd de vraagprijs betaald. Mijn richtlijn is meestal aan de hand van prijzen van RGF. Verbaasd me weleens dat mensen op MP dezelfde prijzen hebben als gamewebshops. of duurder zelfs!
Gewoon niet te lang, de kreuken zijn er zo uit.
Ow ik heb je verkeerd begrepen denk ik. Je gaat er natuurlijk overheen met een "koude" strijkijzer!St@m schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 16:03:
[...]
Laagste stand weet ik niet, wist niet eens dat er standen opzitten
Gewoon niet te lang, de kreuken zijn er zo uit.

Nee, je hebt me goed begrepen.. standje katoen net gechecktBangsa schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 18:51:
[...]
Ow ik heb je verkeerd begrepen denk ik. Je gaat er natuurlijk overheen met een "koude" strijkijzer!
Kijk, karton wat gekreukt is blijf je natuurlijk altijd zien, maar het maakt echt een verschil op het eerste gezicht
[ Voor 16% gewijzigd door St@m op 08-01-2014 20:06 ]
Ben nu aan het bieden op een NES. Heb al een SNES en N64. Puur voor de games die ik vroeger speelde of wilde spelen. Wil ook nog een GameBoy maar geen idee welk model
Haha cool! Ga ik ook proberen! Super!St@m schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 20:05:
[...]
Nee, je hebt me goed begrepen.. standje katoen net gecheckt(en gestreken)
Kijk, karton wat gekreukt is blijf je natuurlijk altijd zien, maar het maakt echt een verschil op het eerste gezicht
Ik gebruik de GB Advance SP. Kun je alles op spelen.PluueeR schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:07:
Waar halen jullie die games en consoles altijd zo goedkoop en soms zelfs voor niks vandaan? Ik lijk via Marktplaats altijd wel de volle mep te moeten betalen
Ben nu aan het bieden op een NES. Heb al een SNES en N64. Puur voor de games die ik vroeger speelde of wilde spelen. Wil ook nog een GameBoy maar geen idee welk model
Goed zoeken op rommelmarkten, retrobeurzen, kringloop, eventuele vrienden of kennissen die ze op zolder hebben liggen. Ik ben al wat jaren aan het verzamelen, en ik moet eerlijk zeggen dat de prijzen wel omhoog zijn gegaan. 5jaar gelden kocht ik Turtles in Time voor de SNES voor €20 en Street Fighter Alpha CIB voor €25. En dat op marktplaats!
Ik ken het, veel mensen op marktplaats vragen minimaal 50 voor een verkleurde nes zonder doos.PluueeR schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:07:
Waar halen jullie die games en consoles altijd zo goedkoop en soms zelfs voor niks vandaan? Ik lijk via Marktplaats altijd wel de volle mep te moeten betalen
Af en toe moet je geluk hebben. Zo heb ik vorige week voor 10 euro 4 nes games met een grijze gun voor de nes kunnen overnemen.
Prijzen zijn ook alweer aan het zakken, mijn ervaring in ieder gevalBangsa schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 13:10:
[...]
Goed zoeken op rommelmarkten, retrobeurzen, kringloop, eventuele vrienden of kennissen die ze op zolder hebben liggen. Ik ben al wat jaren aan het verzamelen, en ik moet eerlijk zeggen dat de prijzen wel omhoog zijn gegaan. 5jaar gelden kocht ik Turtles in Time voor de SNES voor €20 en Street Fighter Alpha CIB voor €25. En dat op marktplaats!
Een niet verkleurde SNES met 2 controllers en Super Mario All Stars verkocht ik 2 maanden geleden voor 40 euro. Nu zijn de gemiddelde prijzen ongeveer 5/10 euro gezakt.
Street Fighter Alpha CIB zoek ik ook nog.. staat er 1 op marktplaats voor 80 met flink beschadigde handleiding (ja ik weet van wie die is
Wat voor mij persoonlijk het allerbeste werkt is gewoon groot inkopen, de games die je wilt houden eruit halen en de rest weer verkopen. Je moet wel geduld hebben, los vang je er iets meer voor dan als je het bundelt.
Vanmiddag in ieder geval Super Double Dragon en Spider-Man and the X-Men in Arcade's Revenge (beiden CIB) ophalen!
Oh, en natuurlijk.. vraagprijzen zijn geen verkoopprijzen
En advertenties die te hoog geprijsd zijn in je favorieten zetten en na een week of twee eens bellen/mailtjes sturen met een redelijk bod. Gaat ook meestal wel goed.
Protip 1: Probeer het eens op een minder waardevolle game
[ Voor 16% gewijzigd door St@m op 09-01-2014 13:30 ]
Ik vind nog iedere week top deals en ik kijk eigenlijk nauwelijks op marktplaats
Haha als ik controllers heb, dan haal k ze altijd uit elkaar en vervolgens in een sopje met dreft oid. Zodat alle vuiligheid eraf/eruit is (prints uiteraard niet..). Sommige consoles doe ik dat ook.St@m schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 09:37:
Zelfde eigenlijk met jewel cases met stickers.. cd's met stickers, of cd's met opschrift. Vaak lukt het ook nog om het eraf te krijgen. Doosjes en boekjes (vooral boekjes eigenlijk) plet ik meestal onder iets zwaars. Ik heb ze nooit gestreken, maar als het werkt waarom niet?
Ik maak de consoles ook altijd helemaal schoon. Sopje en alcohol. Vooral ook de controllers.
Ik had voor kerst op flink wat spellen geboden op Marktplaats. Steeds 2,50 onder de vraagprijs. Ze mailen gewoon niet. Of om te zeggen dat de prijs de prijs is (waarom sta je bieden dan toe
Ik heb er aardig veel voor betaald en wil er niet nog meer verlies op lijden dan ik al doe. Aangezien een losse cartridge begint bij 30 Euro, vraag ik 20 Euro voor het doosje en boekje (in goede staat). Zouden jullie dat er voor geven? Anders moet ik de prijs maar verlagen naar 40 Euro of zo.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Hij staat nog op mijn lijst, maar helaas heb ik sowieso geen interesse ivm het Duitse boekje en handleiding. Kun je hem niet gewoon op ebay kwijt?Xyphoid schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 17:43:
Ik heb tijd geleden Probotector voor de SNES gekocht. Helaas zat daar een Duits doosje en boekje bij. Verkoper had dat niet goed aangegeven en wilde het niet meer terug nemen. Ik heb hem nu voor 60 Euro te koop staan (met een goede beschrijving er bij).
Ik heb er aardig veel voor betaald en wil er niet nog meer verlies op lijden dan ik al doe. Aangezien een losse cartridge begint bij 30 Euro, vraag ik 20 Euro voor het doosje en boekje (in goede staat). Zouden jullie dat er voor geven? Anders moet ik de prijs maar verlagen naar 40 Euro of zo.
Misschien dat de mensen van Infinity games hem willen kopen?
[ Voor 3% gewijzigd door St@m op 09-01-2014 18:35 ]
Helemaal niet aan gedacht om hem aan handelaren te verkopen. Nou ja, beter iets, dan niets verdienen.St@m schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 18:31:
[...]
Hij staat nog op mijn lijst, maar helaas heb ik sowieso geen interesse ivm het Duitse boekje en handleiding. Kun je hem niet gewoon op ebay kwijt?
Misschien dat de mensen van Infinity games hem willen kopen?
Ik ga het eens checken.
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Rondkijken en geluk hebben. En ik ga uit van goed Karma zo verkoop ik mijn dubbele zooi voor ongeveer 1/3de tot de helft onder de prijs die retrogamefreak en dr retro vragen. Op die manier maak je ook vrienden en kan je sosm voor een mooi prijsje ook andere zaken kopen waar je al lang naar op zoek bent. Verzamelaars kopen nu eenmaal ook bij verzamelaars.PluueeR schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 12:07:
Klopt, doe ik ook. Mooie is als mensen dan komen ophalen en ze lopen je kamer met verzameling binnen.. leuke reacties en soms krijg ik wel eens een mailtje of ik bij "zus en zo" nog belang hebEkfad schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 22:48:
[...]
Rondkijken en geluk hebben. En ik ga uit van goed Karma zo verkoop ik mijn dubbele zooi voor ongeveer 1/3de tot de helft onder de prijs die retrogamefreak en dr retro vragen. Op die manier maak je ook vrienden en kan je sosm voor een mooi prijsje ook andere zaken kopen waar je al lang naar op zoek bent. Verzamelaars kopen nu eenmaal ook bij verzamelaars.
Ja, ik noemde Infinity omdat die ook een Duitse te koop hebben staanXyphoid schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 21:48:
[...]
Helemaal niet aan gedacht om hem aan handelaren te verkopen. Nou ja, beter iets, dan niets verdienen.
Ik ga het eens checken.
Pffff, dacht dat ik teveel vroeg met mijn 60 Euro. Ik ga er maar 50 van maken, want op Ebay zijn de Duitse complete versies ook al 60 Euro. Als er iemand hier is die hem voor 40 wil overnemen (Tweakers krijgen kortingSt@m schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 07:12:
Ja, ik noemde Infinity omdat die ook een Duitse te koop hebben staanMaar een andere handelaar kan natuurlijk ook. Als jij er 60 voor wilt vangen en bij de gameshop vragen ze 95.. dan moet 35 euro toch wel genoeg marge zijn denk ik.
Ik mag aannemen met een hele bulk spellen erbij en een mega CD?ramoness schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 12:35:
over gekke prijzen gesproken, er wed op MP 100 euro!!! voor een mega drive model 1 gevraagd. hoe verzinnen sommige mensen het
nope los, de spellen werden ook weer los verkochtMetro2002 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 12:54:
[...]
Ik mag aannemen met een hele bulk spellen erbij en een mega CD?
Een eerste generatie Mega CD zal wel veel meer moeten opbrengen dan 100 EuroMetro2002 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 12:54:
[...]
Ik mag aannemen met een hele bulk spellen erbij en een mega CD?
Heb zelf mijn nog al mijn spelcomputers van vroeger (vanaf de NES uit '91) nog in huis.
Binnenkort alles weer eens aansluiten en foto's posten.
Zo af en toe koop ik naast nieuwe (3DS, PS3, 360, pc) spellen nog wat bij "voor de verzameling", maar het is lastig om te bepalen de waarde nou echt is.
Wat is volgens jullie de waarde van:
- Mega Man 1 (PAL, cart only)
- Mega Man 3 (PAL, cart only)
- Probotector (1) (PAL, cart only)?
Dat zijn namelijk de laatste spellen op mijn NES verlanglijstje
De waarde is eenvoudig te achterhalen.. pak prijzen van ebay, pak prijzen van marktplaats, pak verkoopprijzen van ebay mix het wat, trek een gemiddelde en je hebt de waarde van je spel. Waarde is altijd relatief natuurlijk maar zo doe je een prijsbepaling. Ik ben het er ook niet altijd mee eensMirickle schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 14:04:
Leuk topic zeg. Dat enthousiasme steekt aan
Heb zelf mijn nog al mijn spelcomputers van vroeger (vanaf de NES uit '91) nog in huis.
Zo af en toe koop ik naast nieuwe (3DS, PS3, 360, pc) spellen nog wat bij "voor de verzameling", maar het is lastig om te bepalen de waarde nou echt is.
staan aantal new old stock op ebay voor maar 800 euro, helaas dit jaar de staats loterij niet gewonnen:Dksborg schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:58:
[...]
Een eerste generatie Mega CD zal wel veel meer moeten opbrengen dan 100 Euro
Een 2de generatie weer niet, richting de 70-80 euro vaak voor een set MD + MCDksborg schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 13:58:
[...]
Een eerste generatie Mega CD zal wel veel meer moeten opbrengen dan 100 Euro
Heb er nog altijd het geld niet voor overgehad ondanks dat mijn main focus op de megadrive ligt
Ik heb er nog één staan, Mega CD II that is... Moet nog een reparatie ondergaan (defecte zekering, as usual), maar nog niet echt tijd aan besteedt. Heb er ook geen games voor, dus op dit moment is het prio zeer laagMetro2002 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:22:
[...]
Een 2de generatie weer niet, richting de 70-80 euro vaak voor een set MD + MCD
Heb er nog altijd het geld niet voor overgehad ondanks dat mijn main focus op de megadrive ligt
Die van mij was trouwens 7,50 op de rommelmarkt samen met een MD2. Beetje geluk gehad.
[ Voor 7% gewijzigd door ksborg op 10-01-2014 15:32 ]
Battletoads voor de nes sealed voor 150 euro.
Terwijl op ebay ze voor 100 euro weg gaan.
Dit aangekaart maar valt helaas niet te onderhandelen.
Even een maandje wachten en opnieuw contact opnemen
Probotector losse cartridges beginnen rond de 30 Euro. Met doos beginnen ze rond de 50 Euro (meestal met Duitse doosjes).Mirickle schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 14:04:
Leuk topic zeg. Dat enthousiasme steekt aan
Ik heb eentje in zeer goede staat in de aanbieding met doos (Engels spel en doosje, maar Spaans/Duits boekje) voor 60 Euro.
Hier is hoogste bod 102 Euro:Ryatzu schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 15:51:
Bizar op marktplaats.
Battletoads voor de nes sealed voor 150 euro.
Terwijl op ebay ze voor 100 euro weg gaan.
Dit aangekaart maar valt helaas niet te onderhandelen.
Even een maandje wachten en opnieuw contact opnemen
http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr
Klopt heb de eigenaar gesproken en die wilt er minimaal 150 voor.Xyphoid schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 16:19:
[...]
Hier is hoogste bod 102 Euro:
http://www.marktplaats.nl...abe740c1b&previousPage=lr
[ Voor 9% gewijzigd door ksborg op 11-01-2014 18:01 ]
Leuk om te zien! Ik ben sinds begin januari begonnen met boxed pal B nes games. Het liefst uit Nederland.kaos- schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 18:15:
Ben sinds oktober 2013 begonnen met het verzamelen van NES titels.
De oude games van vroeger die ik speelde wilde ik sowieso en dat is in de loop der tijd wat uitgegroeid.
Spaar cart-only (PAL) en het begint aardig vorm te krijgen
[afbeelding]
Heb ondertussen 9 games al en volgende week een nes boxed is Nieuwstraat.
Helaas nog geen boekenkast voor de verzameling. Zodra die er is zal ik ook foto's posten
Als je dat hebt, heb je echt goud in handen, dat gaat weg voor prijzen waar je bang van wordt.
Zijn er mensen die weten wat er zo speciaal is aan de Donkey Kong Set van de SNES? Heb er vandaag al twee gezien op marktplaats.. en met eentje meegeboden, maar dat ging al snel ruim over de 100 heen. Nu staat er 1 met een vraagprijs van 190.
Leuk ding hoor, ik heb hem nog niet
Deze dus:
http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr
[ Voor 24% gewijzigd door St@m op 11-01-2014 22:49 ]
Als in geopend, niet veel gebruikt en doos plus toebehoren onbeschadigd.kaos- schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 22:44:
Hold on. Een NES in doos nieuwstaat? Als in : nooit open geweest?
Als je dat hebt, heb je echt goud in handen, dat gaat weg voor prijzen waar je bang van wordt.
Kwou net zeggen die heb ik ook. Maar nooit gebruikt nee dat niet.Ryatzu schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 23:12:
[...]
Als in geopend, niet veel gebruikt en doos plus toebehoren onbeschadigd.
Ik heb wel een NEC turbografx nooit geopend in doos.
I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Je hoort heel even een afwijkend geluid. Soort van piep. En thats it. De games/cd's erin draaien verder ook nietMichael Knight schreef op zondag 12 januari 2014 @ 03:15:
Boot de schijf wel (hoor je activiteit?)...
I'm not saying I'm Batman. But have you ever seen Batman and me in the same room at the same time.
Je kan proberen de voeding en/of het cd loopwerk uit te wisselen met die andere dreamcast, op die manier kan je iig bepalen waar het euvel ongeveer zit.weszz schreef op zondag 12 januari 2014 @ 03:11:
Iemand hier verstand van een Dreamcast? Hij gaat wel aan, En je hoort de ventilator draaien maar daar blijft het bij. Verder geen beeld of wat dan ook. Andere dreamcast erachter hangen en die werkt perfect.
[ Voor 10% gewijzigd door Exorcist op 12-01-2014 15:11 ]
grote kans dat het de connector van de voeding is:weszz schreef op zondag 12 januari 2014 @ 03:11:
Iemand hier verstand van een Dreamcast? Hij gaat wel aan, En je hoort de ventilator draaien maar daar blijft het bij. Verder geen beeld of wat dan ook. Andere dreamcast erachter hangen en die werkt perfect.
YouTube: How-To: Sega Dreamcast Random Restart Repair
Waarschijnlijk maakt de connector van de voeding niet goed contact met de rest van het systeem. Waardoor bv de controller port wel gevoed wordt (hier hangt het lampje en de ventilator aan) maar het moederbord niet.
Die piep kan ook van een controller met VMU komen. Volgens mij draait de controller port op 3.3V. De pinnetjes van de connector van de voeding zijn 12V, 5V en 3V3 dus waarschijnlijk maakt je 3V3 pin wel contact maar een van de andere niet.
Dit is heel simpel te fixen als je een schroevendraaier en alcohol hebt. Je kunt ook nog de pinnetjes van de connector naar binnen buigen met een pincet zodat hij zeker contact maakt (na het schoonmaken en het terug zetten van de power supply).
[ Voor 26% gewijzigd door bronce op 12-01-2014 18:41 ]
Probeer eens wat aan de beeldconnector te buigen (omhoog) ik heb er ook al gehad hier waarbij dat plaatje in de connector gewoon te ver naar beneden gebogen was door het in- en uitpluggen.weszz schreef op zondag 12 januari 2014 @ 03:11:
YouTube: Dr. Retro's Video Game Finds Part 111
Ik heb trouwens wel eens een ECHT nieuwe NES gehad (power set en control deck set), die gingen inderdaad voor flinke bedragen weer de deur uit (ik hecht niet zo'n waarde aan nieuw, heb net zo lief mint
We zullen het nooit weten.
Je zult na je studie minder tijd hebben voor je "hobby" denk ik. Problem?
En oh ja, een Ice Blue N64 is lastiger te vinden dan een Clear Blue..verleden jaar nog 60 Euro neergelegd voor zo'n ding. Zoek alleen nog een Clear Red N64.
[ Voor 27% gewijzigd door Exorcist op 13-01-2014 23:19 ]
Ik had eerst het idee om alle verschillende uitgaves van de Nintendo 64 boxed te verzamelen, maar die gekleurde komen niet echt veel voor op Marktplaats en je betaalt er vaak ook goed voor.Exorcist schreef op maandag 13 januari 2014 @ 23:18:
Soms vraag ik me af hoe jij dit allemaal doet. Met hoeveel uren per week, met hoeveel Euro per week, etc.
We zullen het nooit weten.
Je zult na je studie minder tijd hebben voor je "hobby" denk ik. Problem?
En oh ja, een Ice Blue N64 is lastiger te vinden dan een Clear Blue..verleden jaar nog 60 Euro neergelegd voor zo'n ding. Zoek alleen nog een Clear Red N64.

Dit topic is gesloten.
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.
Daarnaast zijn de discussies wanneer iemand een handelaar is of niet niet gewenst.
Wil je handelen? Ga naar Vraag & Aanbod