Zoals ik eerder in dit topic heb aangegeven was ik van plan om de nieuwe Qooqoon Siqlshell voor de iPad 3/4 te bestellen via Groupon (deze had ter introductie van het nieuwe product in November/December een speciale aanbieding, geen 59,99 maar 29,99 euro). Heb deze besteld en deel graag mijn mening over deze case met jullie.
Qooqoon Silqshell iPad 3/4
Voor mijn iPad heb ik eerder diverse sleeves en cases gebruikt, maar geen van allen kon echt voldoen aan mijn wensen. Ik wilde graag een case die lijkt op de smartcover van Apple maar daarnaast ook de achterkant beschermt zonder dat het inbreuk maakt op het design van de iPad. De iPad Smartcase kreeg naar mijn mening te veel slechte recencies.
Toen kwam ik de actie van Qooqoon tegen op Groupon. Dit scheen een introductieprijs te zijn (29,99 ipv 59,99 euro). Nog nooit van het merk gehoord, maar toch maar besteld, de foto's en functies spraken mij namelijk erg aan.
Design
De Silqshell heeft dezelfde vormfactor als de iPad 3/4 en zit lekker strak om de iPad heen. De iPad kan moeiteloos in de hoes worden geklikt waardoor de randen van de tablet ook zijn beschermt. Voor de buttons en ingangen zijn eruitsparingen gemaakt en achterop is de speaker ook vrijgelaten. Met deze case blijft het strakke design van de iPad behouden en dat is voor mij een behoorlijk voordeel. Het enige nadeel als Apple-fan zou kunnen zijn dat het Apple-logo niet meer zichtbaar was, maar daar kon ik wel mee leven.
Kleuren
Zoals op de website te zien is is de hoes in een aantal kleuren verkrijgbaar en kun je ook een combinatie van kleuren kiezen (bijvoorbeeld zwart voor de voorkant en wit aan de achterkant). Ikzelf heb de voorkeur gegeven voor compleet zwart. Oranje vond ik niet mooi en wit is vaak besmettelijk. Wil je een wat opvallendere Silqshell dan is oranje met wit of zwart denk ik wel aan te raden.
Kwaliteit
Ik was een beetje huiverig betreft de smartcover (zo noem ik de voorkant maar even voor het gemak). Deze zit aan de zijkant bevestigd met de achterkant (Silqshell is dus één geheel). Dit omdat ik veel slechte smartcovers ben tegen gekomen die of een plastic binnenkant hebben of scheurtjes vertonen. Daarnaast willen de magneetjes ook niet altijd meewerken. De smartcover van Qooqoon heeft aan de binnenkant microvezel voering waardoor het schem schoon blijft en er geen lelijke strepen, krassen of vlekken op komen. De smartcover kent ook de slape/wake functie (ook wel een vereiste). Alles wat ik wilde hebben zat er dus in.
Daarnaast is de buitenkant gemaakt van sterk polycarbunate welke prima en zacht aanvoelt en zorgt voor een goede grip maar ook stevig is. Er zit een zachte laag over het polycarbunate heen waardoor het een softe touch krijgt.
Ik heb nog geen problemen gehad met het onverwacht dichtklappen of omvallen van de case, niet in portrait maar ook niet in landscape modus.
Prijs
De Silqshell kent naar mijn mening een prima prijs/kwaliteit- verhouding. Ik heb 'em gekocht voor 30 euro maar 60 euro zou ik er ook aan uit kunnen en willen geven. Gezien de stevigheid en de kwaliteit van het product is het z'n geld meer dan waard. Het voelt niet plastic aan doordat er een zachte laag over de cover heen zit.
Conclusie
Ik heb de Siqlshell nu ongeveer een maand in gebruik en heb er absoluut geen spijt van. Als ik een iPad Mini zou kopen dan zou ik meteen een Silqshell hiervoor kopen (komt Q1 op de markt). Het geeft mij dezelfde ervaring als een smartcover van Apple zou bieden maar is daarnaast ook de achterkant beschemt. Door het strakke design blijft de vormfactor behouden.
Het enige nadeel voor mij zou kunnen zijn dat ik de smartcover af en toe los zou willen maken als ik de iPad in mijn hand vast hebt. Nu sla ik 'em achterop en schuift de flap wel eens wat. Maargoed, het is kiezen of delen en dat de smartcover vastzit aan de achterkant is voor de stevigheid alleen maar een goede keuze denk ik.
Ik hoop dat jullie wat aan mijn review hebben en ik kan de Silqshell ook zeker aanbevelen. Onderstaand nog de link naar de productpagina van Qooqoon.
http://qooqoon.com/apple-...tectors-covers-skins.html