Vallen de randen van de hoes over de iPad/het scherm heen (aan de korte zijden)?Dracula schreef op maandag 25 juni 2012 @ 08:35:
[...]
Om nog maar even terug te komen op deze case.
Ik begin hem steeds meer te waarderen.
Het mechanisme om hem in een stand mode te zetten is even wennen maar werkt prima.
Het grote pluspunt t.o.v. de canvas is dat de ipad nu wel goed blijft staan door dat er groeven in de klep zitten.
Hij is ook (iets) minder zwaar als de canvas.
Misschien een klein minpuntje: Als je hem in standmode wil zetten en je (knakt) de ipad los dan bestaat de kans dat hij er uit schuift. (moet je wel erg lomp doen maar hij wil wel erg makkelijk uit de hoes glijden)
En ik vraag mij af. Aangezien je hem continue voor de 'werkmodus' eruit klikt dat op den duur dat kliksysteem niet meer werkt.
Ik wil eigenlijk de Switcheasy Canvas case zoals deze voor de iPad 3 is gemaakt... maar dan voor een iPad 2. De eigen versie van Switcheasy voor de iPad 2 vind ik minder. Kent iemand een soortgelijke case als de Switcheasy voor de iPad 3 die voor een iPad 2 geschikt is?
Alle switcheasy iPad 3 cases zijn inderdaad gewoon ook voor de ipad 2 geschikt. Hoe kom je er bij dat ze niet voor de iPad 2 zouden zijn?
Staat gewoon overal vermeld: http://www.switcheasy.com/product/CANVAS_ThenewiPad
Staat gewoon overal vermeld: http://www.switcheasy.com/product/CANVAS_ThenewiPad
[ Voor 29% gewijzigd door Draakje5 op 25-06-2012 20:00 ]
Toch weer te twijfelen ik vind hem erg nice, maar blijf dubben over het kliksyteem, in deze review:
YouTube: SwitchEasy Exec New iPad 3 Case Review
Hier zeggen ze het als een positief iets, van dat het kliksyteem eerst vrij stroef gaat maar al snel veel makkelijker. Dat kan je positief opvatten, maar wie weet wordt het wel steeds soepeler, en soepeler, immers je blijft die iPad erin en eruit klikken. Vandaar dan ik ook naar deze heb gekeken:
YouTube: Apple iPad Smart Case: Unboxing & Review
Iemand al ervaring met de iPad Smart Case? Ziet er schön uit, maar wederom de randen hier ook, zit een speling tussen.
Hier zeggen ze het als een positief iets, van dat het kliksyteem eerst vrij stroef gaat maar al snel veel makkelijker. Dat kan je positief opvatten, maar wie weet wordt het wel steeds soepeler, en soepeler, immers je blijft die iPad erin en eruit klikken. Vandaar dan ik ook naar deze heb gekeken:
YouTube: Apple iPad Smart Case: Unboxing & Review
Iemand al ervaring met de iPad Smart Case? Ziet er schön uit, maar wederom de randen hier ook, zit een speling tussen.
Ik heb hem nu een aantal weken en het is niet zozeer dat het soepeler gaat maar meer dat je beter weet hoe het werkt (uiteraard gaat e.e.a. minder stug maar ik heb niet het idee dat hij over een maand stuk is). In het begin vloog mijn Ipad mij bijna om mijn oren toen ik hem eruit haalde. Nu gaat het prima. En als hij binnen een aantal maanden toch stuk zou gaan stuur ik hem toch gewoon terug.Crescendo schreef op maandag 25 juni 2012 @ 20:20:
Toch weer te twijfelen ik vind hem erg nice, maar blijf dubben over het kliksyteem, in deze review:
Anyway de keus is niet aan mij maar aan jou
Nog een groot plus punt: Hij stinkt veel en veel minder (lees niet) als de canvas
[ Voor 5% gewijzigd door Dracula op 26-06-2012 07:41 ]
Nee klopt de keus is aan mij. Nu ook serieus de volgende aan het overwegen:
http://www.tabletcenter.n...e-nieuwe-ipad-cases/99760
Erg mooie chique hoes.
Erg mooie chique hoes.
@draakje: ik kom er bij omdat deze case op appelhoes.nl enkel de iPad 3 vermeld. http://www.appelhoes.nl/W...Pad-3-Military-Green.html
Oh, nja moet je even bij de 10 andere webshops kijken die ze ook verkopen 
In principe past iedere ipad 3 case van switchessy op de ipad 2. Van andere merken durf ik niet te zeggen.
In principe past iedere ipad 3 case van switchessy op de ipad 2. Van andere merken durf ik niet te zeggen.
[ Voor 41% gewijzigd door Draakje5 op 25-06-2012 23:27 ]
Mensen die dit herkennen?Polen schreef op maandag 25 juni 2012 @ 14:54:
Iemand vertelde mij dat hij last had dat de smart cover van Apple er nog wel eens afviel wanneer je 'm neerzette op de vouwstandaard. Meer mensen hier last van?
Ik zou dan eerder deze nemen als ik jou was.Crescendo schreef op maandag 25 juni 2012 @ 21:41:
Erg mooie chique hoes.
Ze hebben er nu trouwens ook een rode van. Die zou ik denk ik gekozen hebben als ik die van de ING-rentepunten shop niet had gekocht.
[ Voor 12% gewijzigd door syltheboy op 26-06-2012 01:35 ]
Wauw. Dit is eigenlijk precies wat ik zoek. Vraag me alleen af hoe stabiel het echt is, wat ook wordt aangehaald in de review (de stand is wat klein). Niet duur ook.Dracula schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 07:41:
Deze case komt ook goed uit de reviews:
http://www.amazon.com/STM...-Generation/dp/B007MDR1XW
Kijk even op het metagamers kanaal op youtube voor een goede review van deze hoes.
Heb hem ook serieus overwogen, enige nadeel die ik mij kan bedenken is dat als je hem in stand mode zet de klep met de kant die later weer op de Ipad komt op de ondergrond ligt.
Je moet dus altijd extra goed opletten als je klaar bent met je ipad
Heb hem ook serieus overwogen, enige nadeel die ik mij kan bedenken is dat als je hem in stand mode zet de klep met de kant die later weer op de Ipad komt op de ondergrond ligt.
Je moet dus altijd extra goed opletten als je klaar bent met je ipad
[ Voor 61% gewijzigd door Dracula op 26-06-2012 10:31 ]
Oja, ik verwees naar een review maar die stond er helemaal niet (ik keek deze: YouTube: STM Grip Case for iPad 3 3rd Generation). Metagamers is ook wel goed, ga ik ff checken.
Zijn ze nog ergens in Europa te kijrgen, shipping vanuit daar verdubbelt de kosten.
eBay heeft 'm voor 48EUR (gratis verzending), wel vanuit Hong Kong..
eBay heeft 'm voor 48EUR (gratis verzending), wel vanuit Hong Kong..
[ Voor 30% gewijzigd door Polen op 26-06-2012 11:30 ]
Hij is bij appelhoes binnen, sterker nog al verstuurd...bing69 schreef op maandag 25 juni 2012 @ 12:34:
[...]
Ik de bruine (zelfde als voor de iphone), en voor zover ik zie kan hij helemaal terug gevouwen worden. Hoeft natuurlijk niet.
Bing
Ja die is ook mooi, maar zit je wederom met een klik systeem. Al hoef je hem bij deze er niet uit te klikken om hem in 'work-mode' te zetten, ik vond die van mij mooi, omdat die het hoesje ook deels over de toch niets-toevoegende zwarte rand zet, wat dus stevigheid geeft.syltheboy schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 01:29:
[...]
Ik zou dan eerder deze nemen als ik jou was.
Ze hebben er nu trouwens ook een rode van. Die zou ik denk ik gekozen hebben als ik die van de ING-rentepunten shop niet had gekocht.
Ik ben op zoek naar de Apple Smart Case, alleen kan ik deze nergens vinden in de winkels. Het lijkt erop dat deze alleen nog via Apple zelf te bestellen is.
Is iemand de Smart Case al tegen gekomen ergens in een fysieke winkel? Ik heb namelijk nog een paar VVV Cadeaubonnen liggen die ik er voor wil gebruiken....
Is iemand de Smart Case al tegen gekomen ergens in een fysieke winkel? Ik heb namelijk nog een paar VVV Cadeaubonnen liggen die ik er voor wil gebruiken....
Ja bij A-mac in Eindhoven hebben ze die dingen op voorraad! echt bagger kwaliteit!
Mmm, laat ik daar toevallig niet in de buurt wonen. Zat meer te denken aan grote ketens die VVV bonnen accepteren, zoals Dixons en Mediamarkt. Alleen bij beide hier in de buurt geen Smart Case. Wil hem ook eerst zien, vooral nu ik dit lees... Meer mensen ervaring met de Apple Smart Case?AL CAPONE schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 17:14:
Ja bij A-mac in Eindhoven hebben ze die dingen op voorraad! echt bagger kwaliteit!
Anoniem: 458573
Waar baseer jij dit op? De Case vind ik persoonlijk van goede kwaliteit en tevens zit het straks om de nieuwe iPad. De magneetjes werken naar behoren, dus wat is er nou zo slecht aan?AL CAPONE schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 17:14:
Kan inderdaad gebeuren als je hem niet goed neerzet. De iPad steunt deels op het magneet'latje'. Deze kan losschieten als je de iPad niet correct plaatst. (als je hem verkeerd neerzet, hangt de iPad teveel op enkel de magneetjes...dan kan `ie losschieten... hopelijk begrijp je deze beschrijving).
Dixons in Nijmegen had ze afgelopen week al liggen. Daar heb ik de rode gehaald.DarkFly schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 17:11:
Ik ben op zoek naar de Apple Smart Case, alleen kan ik deze nergens vinden in de winkels. Het lijkt erop dat deze alleen nog via Apple zelf te bestellen is.
Onderbouw het dan ook even.. er is niks mis met het kritisch bekijken van een product. Zeker bij Apple mag dat gedaan worden, maar wees dan inhoudelijk.AL CAPONE schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 17:14:
Ontopic:
Veel mensen ervaren een 'te losse' iPad in deze case. Die van mij beweegt echter niet, tenzij je het echt forceert. Op Youtube zie je mensen, waarbij de zijkant van de case helemaal loskomt. Dat heb ik niet. Pas als je de zijkant forceert/gaat trekken (aan de flap, wegdrukken van de lijst met je vingers), komt het los, maar dat is geen normaal gebruik.
Misschien is er weer eens sprake van verschil in batches... dat zou wel jammer zijn, aangezien iedereen dan extra moet gaan controleren.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Ik heb deze besteld, zal wel foto,s posten na een weekje gebruik.Crescendo schreef op maandag 25 juni 2012 @ 21:41:
Erg mooie chique hoes.
Tja, da's natuurlijk persoonlijk. Zelf vind ik dat je het design een beetje verpest, door die leren rand.Crescendo schreef op dinsdag 26 juni 2012 @ 13:41:
[...]
Ja die is ook mooi, maar zit je wederom met een klik systeem. Al hoef je hem bij deze er niet uit te klikken om hem in 'work-mode' te zetten, ik vond die van mij mooi, omdat die het hoesje ook deels over de toch niets-toevoegende zwarte rand zet, wat dus stevigheid geeft.
Anoniem: 190858
Dat gevoel heb ik ook. Eigenlijk doet elke case afbreuk aan het design, maar als de rand niet bedekt is kan ik er al bij al nog mee leven ...syltheboy schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 01:43:
[...]
Tja, da's natuurlijk persoonlijk. Zelf vind ik dat je het design een beetje verpest, door die leren rand.
Zolang hij maar krasvrij blijft, dan is de restwaarde nog OK ...
Heb zelf de bruin leren van Decoded, bijna gelijk aan de Melkco alleen dan zonder die vervelende rand om je scherm - top ding!
Ich liebe es wenn ein plan funktioniert
Die Apple Smartcase komt niet al heel best uit de reviews, maar ook niet heel slecht. Het is echter wel een dure case en de prijs kwaliteit verhouding schijnt er gewoon niet naar te zijn. Dat is het grootste probleem met die hoes kennelijk.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Ik heb een Belkin Snap Shield in combi met de smart cover op de mijne. Geen zin in de Bungelende flap, maar wel liever een iets dikkere tablet in handen? Hup, flap eraf en klaar is Case (pun intended).
Moet ie weer met je mee, dan plak je zo die flap er zo weer op.
Ik heb de uitgebreidere Belkin case, was een euro meer. Dan zit er een dun magneetstripje in waar je smartcover op vast kliktPoops_McGhee schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 11:17:
Ik heb een Belkin Snap Shield in combi met de smart cover op de mijne. Geen zin in de Bungelende flap, maar wel liever een iets dikkere tablet in handen? Hup, flap eraf en klaar is Case (pun intended).
Ja, zo'n bruine is ook wel gaaf.SanderF1 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 10:18:
Heb zelf de bruin leren van Decoded, bijna gelijk aan de Melkco alleen dan zonder die vervelende rand om je scherm - top ding!
Gisteren de bookbook voor de ipad 3 binnen gekregen, http://www.appelhoes.nl/W...ookBook-iPad-3-Brown.html
Wauw, voldoet volledig aan min verwachtingen. Wat een hoes!
Maandag besteld toen ze nog niet leverbaar waren, woensdag binnen!
Wauw, voldoet volledig aan min verwachtingen. Wat een hoes!
Maandag besteld toen ze nog niet leverbaar waren, woensdag binnen!
Bing
Anoniem: 461282
Ik ben gisteren bij Miniot langs geweest. Ik zal binnenkort een review opnemen (inclusief een paar beelden die ik tijdens het bezoek heb kunnen schieten) maar mijn eerste indruk van de cover is heel positief.
Dit is een mahonie MK2 cover. De magneten zijn zeer goed en de stand posities werken goed. Het ding lijkt trouwens wel precies gemaakt om in combinatie met een snap shield gebruikt te worden, de mensen van Miniot waren daar ook blij verrast door toen ze het zagen.
Eerst maar wat plaatjes. Van het weekend ergens filmpje opnemen voor het YouTube kanaal.

Dit is een mahonie MK2 cover. De magneten zijn zeer goed en de stand posities werken goed. Het ding lijkt trouwens wel precies gemaakt om in combinatie met een snap shield gebruikt te worden, de mensen van Miniot waren daar ook blij verrast door toen ze het zagen.
Eerst maar wat plaatjes. Van het weekend ergens filmpje opnemen voor het YouTube kanaal.

ik heb nu: http://www.targus.com/uk/product_details.asp?sku=THD00802EU
Geweldig ding is het zeg. Voorkant is bijna gelijk aan de officiele (overpriced) Ipad cover, maar deze heeft ook nog een shell achterkant die het geheel beschermd. En de magnet unlock werkt ook zonder problemen op de Ipad 3
Geweldig ding is het zeg. Voorkant is bijna gelijk aan de officiele (overpriced) Ipad cover, maar deze heeft ook nog een shell achterkant die het geheel beschermd. En de magnet unlock werkt ook zonder problemen op de Ipad 3
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Wow, da's nog eens een schitterende iPad-case! Weegt de case niet ongelofelijk veel (ivm dat hij van houd is gemaakt), of valt dat wel mee?Anoniem: 461282 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 09:38:
Ik ben gisteren bij Miniot langs geweest. Ik zal binnenkort een review opnemen (inclusief een paar beelden die ik tijdens het bezoek heb kunnen schieten) maar mijn eerste indruk van de cover is heel positief.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Valt reuze mee, is dunner dan je verwacht. Ik heb geen keukenweegschaal maar denk dat het ding iets zwaarder is dan een smart cover zelf, maar niet gek veel. Is ook iets dikker en voelt meer solide aan, het is in ieder geval niet storend dik of zwaar in mijn beleving tot nu toe.
Oké, dat is fijn om te horen. Die leren van Melkco die ik heb, is ook niet echt licht te noemen maar vind het zelf niet echt storend.Anoniem: 461282 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 12:32:
Valt reuze mee, is dunner dan je verwacht. Ik heb geen keukenweegschaal maar denk dat het ding iets zwaarder is dan een smart cover zelf, maar niet gek veel. Is ook iets dikker en voelt meer solide aan, het is in ieder geval niet storend dik of zwaar in mijn beleving tot nu toe.
En wat moet dat gaan kosten ?Anoniem: 461282 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 09:38:
]
Faecon, beetje google leverd genoeg op. tussen de 70 en 90 volgens de officiele site. Beetje moeite doen mag ook wel
"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."
Ondanks negatieve geluiden hier, heb ik toch de (rode) Smart Case van Apple gehaald. De case bevalt prima. De iPad zit er stevig in en ik heb geen speling. De Case doet ook precies wat die moet doen, niets meer en minder. De voorkant werkt precies als de Smart Cover en de achterkant wordt nu ook netjes beschermd.
De kwaliteit/stevigheid van de achterkant is misschien wel ietsje minder als bij alternatieven, maar dat is voor mij geen minpunt. Ik heb de case alleen als bescherming tegen krassen voor als ik de iPad ergens neerleg. Voor vervoer heb ik nog een sleeve.
De kwaliteit/stevigheid van de achterkant is misschien wel ietsje minder als bij alternatieven, maar dat is voor mij geen minpunt. Ik heb de case alleen als bescherming tegen krassen voor als ik de iPad ergens neerleg. Voor vervoer heb ik nog een sleeve.
Ik heb het niet meer zo op de iets dikkere en solide hoezen. Heb voor mijn TF101 een Noreve, maar daar wordt het apparaat flink log van. Eerlijk is eerlijk, het is heel chique, maar niet echt lekker slank.Anoniem: 461282 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 12:32:
Voor mijn iPad wil ik dus niet zo'n bulk ding, ondanks dat de kwaliteit van die hoezen erg goed te noemen is.
De iPad moet lekker slank blijven aanvoelen. Als ik de foto's van de Miniot zie, dan lijkt het toch best veel bulk toe te voegen. In ieder geval meer dan ik wil.
Edit:
Na even op de site van Miniot te hebben gekeken lijkt de bulk mee te vallen. Levertijd van 3 weken is wat lang, maar dat zal hopelijk voor binnen Nederland wel een stuk korter zijn. Blijf ik alleen met de gedachten zitten dat hout altijd blijft werken, dus ook kan kromtrekken. En dat zou toch wel zonde zijn, als de cover krom trekt en niet meer mooi aansluit. Misschien toch een bestelling de deur uit doen..... het is die familie foto, he...
[ Voor 20% gewijzigd door Poops_McGhee op 28-06-2012 20:24 ]
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Het voegt echt verdacht weinig bulk toe hoor. De achterkant is trouwens een snap shield he, dus gewoon mijn eigen keuze en hoort niet bij de Miniot cover. Ik heb nog een extra foto gemaakt net om hopelijk te illustreren dat het veel dunner is dan je denkt, in ieder geval dan ik eerst dacht. Ik denk dat het max. 1.5 keer de smartcover dikte heeft, waarschijnlijk minder nog.Poops_McGhee schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 19:58:
[...]
Ik heb het niet meer zo op de iets dikkere en solide hoezen. Heb voor mijn TF101 een Noreve, maar daar wordt het apparaat flink log van. Eerlijk is eerlijk, het is heel chique, maar niet echt lekker slank.
Voor mijn iPad wil ik dus niet zo'n bulk ding, ondanks dat de kwaliteit van die hoezen erg goed te noemen is.
De iPad moet lekker slank blijven aanvoelen. Als ik de foto's van de Miniot zie, dan lijkt het toch best veel bulk toe te voegen. In ieder geval meer dan ik wil.

Verder natuurlijk meer dan prima als deze cover niets voor jou is, maar bulky zou ik hem toch echt niet noemen. Ik denk trouwens dat het ding hetzelfde gewicht heeft als de leren smartcover, iets zwaarder dan de plastic versie.
Als je wilt reageren op een modbreak, dan kan dat via DM of een topic report.
[ Voor 81% gewijzigd door Hoedje op 01-07-2012 10:28 ]
Ik had een edit gedaan op mijn eerdere post en inderdaad gezien dat de bulk meevalt. Bedankt voor de extra foto, die maakt dat ook goed duidelijk. Misschien dat ik hem toch eens ga bestellen.Anoniem: 461282 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 20:22:
[...]
Het voegt echt verdacht weinig bulk toe hoor. De achterkant is trouwens een snap shield he, dus gewoon mijn eigen keuze en hoort niet bij de Miniot cover. Ik heb nog een extra foto gemaakt net om hopelijk te illustreren dat het veel dunner is dan je denkt, in ieder geval dan ik eerst dacht. Ik denk dat het max. 1.5 keer de smartcover dikte heeft, waarschijnlijk minder nog.
[afbeelding]
Verder natuurlijk meer dan prima als deze cover niets voor jou is, maar bulky zou ik hem toch echt niet noemen. Ik denk trouwens dat het ding hetzelfde gewicht heeft als de leren smartcover, iets zwaarder dan de plastic versie.
Ik had al gezien dat de cover alleen voor de voorkant is en dat jezelf een snap shield hebt. Ik heb ook een snap shield, maar helaas niet de Secure. Zijn de magneetjes van de Miniot sterk genoeg om door je snap shield toch aan de iPad te kleven?
Ja de magneetjes zijn erg sterk. Ik zal dit soort vragen ook proberen te illustreren in filmpje morgen/overmorgen.
Waar je wel rekening mee moet houden dat is als je foto 2 kijkt van mijn post zie je dat de meest linker rib redelijk breed is, en daardoor iets blijft opstaan bij het naar achter vouwen icm met deze backcover, hij komt nog ruim ver genoeg om de magneet te pakken maar is dus niet helemaal plat, en omdat er veel meer ribben zijn dan bij Apple's smartcover 'hangt' hij ook iets meer dan Apple's variant. Toch vind ik het nog steeds fijn om te gebruiken en wil ik dan ook niet zonder de backcover (die ik niet heb omdat ik bang ben voor krassen, maar omdat ik ding fijn vast wil houden tijdens lezen).
Hoop dat het wat helpt.
De verschillende houtsoorten hebben trouwens een verschillend gewicht. Padouk ik bijvoorbeeld stukkie zwaarder omdat dat een hardhout is (als ik me goed herinner).
Waar je wel rekening mee moet houden dat is als je foto 2 kijkt van mijn post zie je dat de meest linker rib redelijk breed is, en daardoor iets blijft opstaan bij het naar achter vouwen icm met deze backcover, hij komt nog ruim ver genoeg om de magneet te pakken maar is dus niet helemaal plat, en omdat er veel meer ribben zijn dan bij Apple's smartcover 'hangt' hij ook iets meer dan Apple's variant. Toch vind ik het nog steeds fijn om te gebruiken en wil ik dan ook niet zonder de backcover (die ik niet heb omdat ik bang ben voor krassen, maar omdat ik ding fijn vast wil houden tijdens lezen).
Hoop dat het wat helpt.
De verschillende houtsoorten hebben trouwens een verschillend gewicht. Padouk ik bijvoorbeeld stukkie zwaarder omdat dat een hardhout is (als ik me goed herinner).
Bedankt voor de review en de link naar de site. Ik heb de smart cover en de flexibele back protector gekocht en ben er zeer tevreden over. De back cover had misschien iets beter afgewerkt kunnen zijn. Deze heeft aan de zijkant een kleine afdruk van het gietproces. Verder niets te klagen.iichel schreef op zaterdag 02 juni 2012 @ 16:28:
Even een korte (na teruglezen is ie trouwens best lang...) review plaatsen van mijn namaak accessoires en de aankoop daarvan.
Het gaat om een oranje smartcover en een zwarte backcover voor de iPad3/New iPad/iPad 2012, gekocht bij i-like.nu:Over de smartcover:
- Smartcover op i-like.nu, allerlei kleuren, €14.95
- [url=http://http://www.i-like.nu/webshop/ipad-accessoires/new-ipad-accessoires/p-1/b3006--the-new-ipad--backcover.html]Backcover met lock op i-like.nu, allerlei kleuren, €14,95[/url]
De smartcover lijkt erg op de Apple smartcover die ik op mijn iPad 2 heb. Het stofje voelt hetzelfde aan, de Apple cover voelt misschien iets ruwer, maar deze trekt minder vuil aan heb ik het idee. Het is marginaal dunner maar ik heb wel het idee dat mijn prijzige iDevice (my Pwecious) zo goed beschermd is tegen stoten en krassen.
De functies zijn prima te noemen. Het magneetje in de cover werkt goed met de stand-by switch die in de iPad zit. Cover sluiten betekent ook meteen scherm uit en op stand-by. Datzelfde magneetje, wat in de flap zit die het verst van het scharnier is ook betrokken bij het opvouwen. Deze hecht zich aan een tegenpool van de magneet in de flap het dichtst bij het scharnier.
Aanhechting aan de iPad is ook goed zonder de backcover. Met backcover nog beter, maar daarover later meer. De afmetingen van het verbindende scharnier-stukje zijn hetzelfde als de Apple cover.
De binnenkant van de cover is van een stof dat zacht is maar het scherm ook enigszins schoonmaakt. Dit wordt mooi geïllustreerd doordat er 3 horizontale lijnen op het scherm zijn waar niet schoongemaakt is. Een keertje schuiven met de cover lost dit trouwens ook weer op.
De ondersteuning voor rechtop staan is prima, hij staat stabiel. Zelfs op bed of bank is het stevig. De bijna-plat-stand is ook goed.
Over de backcover:
Redenen dat ik de backcover heb gekocht zijn:De waar ik het vooral voor doe is tegen krassen en beschadigde hoeken. Ik neem mijn iPad dagelijks mee naar mijn opleiding en stage en het blijft een gebruiksvoorwerp. Toch hoop ik er op deze manier zo min mogelijk gebruikerssporen op te krijgen. Beschermen tegen een goede val zal het niet doen, maar in het dagelijks gebruik is mijn iPad prima beschermd.
- Bescherming
- Lock
- Grip
De lock, de lock is een uitsparing voor de smartcover aan de linkerkant. Het is een gootje die over het scharnier van de smartcover heen strekt en zo de smartcover op zijn plek houdt. Zo is valt de smartcover minder snel van de iPad af en vice versa ook niet (om het synchroon te houden). Simpel, maar erg functioneel.
De backcover is van plastic met een afwerking die op rubber lijkt. Het vergroot de grip wel aanzienlijk, ik kan de iPad schuin op tafel neerzetten tegen bijvoorbeeld mijn laptop aan, goed rechtop, en dan glijdt hij nog niet weg. Ondanks dat de iPad een verschrikkelijk dun apparaat is en dat erg fijn in de hand ligt, heb ik toch zo een wat beter gevoel als ik 'm vasthoud.
Verder zijn alle gaten netjes uitgespaard voor connector, smartcover, audio-jack, microfoon, power-button, lock-switch, camera en volumeknoppen.
Over de koop:
Eerst was er wat onduidelijkheid over of sommige accessoires op de iPad3 zouden passen. Ik heb besloten de gok maar te nemen, waardoor ik een hoes had die helaas niet paste. Daarover heb ik contact gehad met degene die de webshop runt en het was erg vriendelijk contact. Ik kon het probleemloos omruilen, gelukkig was het in de buurt (Hardenberg, OV). Sindsdien is de webshop ook herordend zodat alles netjes gecategoriseerd is voor iPad/iPad2 en iPad3. Na alles gepast te hebben heb ik nog een praatje gemaakt en een kop koffie gekregen. Prima service.
Conclusie:
Ik heb voor een klein deel van de Apple-prijs twee kwalitatief goede en functionele accessoires gekocht. Na een week gebruik zijn me ook nog geen nadelen aan het licht gekomen ten aanzien van kwaliteit.
Verdere info:
http://www.i-like.nu/webshop/
De webshop met alle accessoires. Lage verzendkosten!
Ook voor alle iPhone reparaties.
YouTube: Review: Namaak Smart Cover en backcover voor de iPad
Video-review van Tablets Magazine van dezelfde combinatie die ik heb besteld.
Facebook pagina met soms leuke winacties.
Foto's:
[afbeelding] [afbeelding]
[afbeelding]
High-res fotos zijn te vinden in mijn Google picasa-album
Disclaimer: ik heb geen aandelen i-like.nu of ben op enige andere manier verbonden met deze webshopben gewoon tevreden klant
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Ja, dat is nuttige informatie. Als ik het dan goed begrijp, dan ligt ie met snap shield en deze cover dus niet lekker vlak op een tafel. Ik heb ook de snap shield om hem iets meer body te geven bij het lezen.Anoniem: 461282 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 20:39:
Ja de magneetjes zijn erg sterk. Ik zal dit soort vragen ook proberen te illustreren in filmpje morgen/overmorgen.
hij komt nog ruim ver genoeg om de magneet te pakken maar is dus niet helemaal plat, en omdat er veel meer ribben zijn dan bij Apple's smartcover 'hangt' hij ook iets meer dan Apple's variant.
Hoop dat het wat helpt.
Misschien dat de dikte van de Miniot dit weer opheft als je geen snap shield gebruikt. Ik gebruik die wel tegen krassen. Keuzes, keuzes. Ik vind 70 euro toch even net wat teveel om even uit te proberen of het wat is.
Ook het idee dat hout altijd blijft werken zit me nog niet helemaal lekker. Je komt toch met veel temperatuursverschillen in aanraking. Vandaag flink warm buiten, maar lekker in de airco op kantoor. In de winter weer andersom, binnen lekker op temperatuur en buiten steenkoud. Het lijkt me dat hout daar toch op reageert en misschien toch krom trekt. En dan ziet die cover er niet meer uit.
Hij ligt niet helemaal plat nee dan, maar alsnog heb ik het liever zo dan zonder snap shield, want dan flapt het zo. Maar goed om te weten. Zal het duidelijk proberen te illusteren later.
Het is nog wat te vroeg om over werken van hout te zeggen, maar vandaag heeft hij 8 uur in airco gelegen en is hij ook 1.5 uur buiten geweest, tot nu toe geen merkbaar verschil. Maar zo werkt het natuurlijk niet echt, veel te vroeg om wat over te zeggen.
Het is nog wat te vroeg om over werken van hout te zeggen, maar vandaag heeft hij 8 uur in airco gelegen en is hij ook 1.5 uur buiten geweest, tot nu toe geen merkbaar verschil. Maar zo werkt het natuurlijk niet echt, veel te vroeg om wat over te zeggen.
Bij de Xenos kun je een goedkope case(nep suède) voor de IPad kopen voor maar 10 Euro.
Volgens mij is deze case wel vaker voorgekomen bij online winkels.
Helaas kan ik de folder niet meer vinden, dus ik ben een afbeelding verschuldigd.
Helaas kan ik de folder niet meer vinden, dus ik ben een afbeelding verschuldigd.
Dat zijn van die leuke goedkope cases die kleur afgeven op je device. Ik heb meerdere gevallen gezien dat men met een Galaxy Tab vlekken op de achterkant kreeg en het er niet af, of op een risky manier, eraf moest proberen te krijgen. Goedkoop is duurkoop.Jeffrey88 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 23:14:
Bij de Xenos kun je een goedkope case(nep suède) voor de IPad kopen voor maar 10 Euro.
Ik heb nog even naar je foto's gekeken en zie het probleem wel. Ik denk dat een kleine modificatie aan de snap shield misschien van betekenis kan zijn. De spare-out, die het al heeft voor het snap shield scharnier, nog een stukje breder te maken om het scharnier van de Miniot meer ruimte te geven. Het scharnier van de originele cover zit namelijk niet zo nauw aan de snap shield als deze cover zit. Deze Miniot zit er echt tegenaan en de originele cover heeft ongeveer een millimeter of 2 ruimte. Een snap shield is goedkoop genoeg om mee te experimenteren.Anoniem: 461282 schreef op donderdag 28 juni 2012 @ 22:17:
Hij ligt niet helemaal plat nee dan, maar alsnog heb ik het liever zo dan zonder snap shield, want dan flapt het zo. Maar goed om te weten. Zal het duidelijk proberen te illusteren later.
Sinds gister m'n Smart Cover icm deze Kensington iPad 2 Back Cover Transparant in gebruik:

Heerlijk ding, past perfect om de iPad heen, beschermt goed en icm met de Smart Cover een perfecte combo!
Haalde 'm voor 19 eu bij de Media Markt en oja.. hij past ook maar net om de iPad 3!

Heerlijk ding, past perfect om de iPad heen, beschermt goed en icm met de Smart Cover een perfecte combo!
Haalde 'm voor 19 eu bij de Media Markt en oja.. hij past ook maar net om de iPad 3!
Ik moet de review nog tikken maar het filmpje van de Miniot staat online: YouTube: Miniot MK2 wooden smart cover for iPad 2/3
Die gast kan echt in detail vertellenAnoniem: 461282 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 16:50:
Ik moet de review nog tikken maar het filmpje van de Miniot staat online: YouTube: Miniot MK2 wooden smart cover for iPad 2/3
edit; Oh, dat zal jij wel zijn dan

edit2; ilike.nu.. of ehh... na whatever. Haha
[ Voor 12% gewijzigd door no00waa op 29-06-2012 17:13 ]
Leuke review. Ik heb er gisteren nog een paar bekeken op Youtube, maar daar was de spreker nog wel eens slaapverwekkend van.Anoniem: 461282 schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 16:50:
Grappig om te zien dat het scharnier inderdaad wel de ruimte nodig heeft om de cover plat te kunnen krijgen.
En volgens mij is de snap shield makkelijk te bewerken en meer ruimte te maken voor het scharnier van de Miniot. Toch even een puntje om mee te nemen in de overweging om een Miniot aan te schaffen.
Voor de gebruikers van een back cover en een charging dock. Zijn er docks die compatible zijn met een back cover? Ik wil de cover namelijk niet telkens hoeven te verwijderen als ik de ipod op het dock zet.
PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov
Zijn die stands die ze in de iCentres hebben ook ergens te koop (of soortgelijke)? Van die ronde dingen waar je ze zowel portrait als landscape opkan zetten.
Zoiets?Polen schreef op zaterdag 30 juni 2012 @ 18:40:
Zijn die stands die ze in de iCentres hebben ook ergens te koop (of soortgelijke)? Van die ronde dingen waar je ze zowel portrait als landscape opkan zetten.
Hm nee. Zijn redelijke kleine dingen (ringvorm) van een ruw rubber waar ze gewoon op blijven zitten omdat het rubber zo stroef is.
[ Voor 4% gewijzigd door Polen op 01-07-2012 10:18 ]
Volgens mij heb ik op een andere site wel eens dezelfde vraag zien langskomen. Zover ik me kan herinneren was het toen zo dat iemand uitgevogeld had dat Apple ze custom laat maken (zoals wel meer dingen voor in de stores) en dat ze niet te koop zijn. Er was toen nog wel sprake dat iemand een knock-off aan het ontwikkelen was maar dat is volgens mij nooit van de grond gekomen.Polen schreef op zondag 01 juli 2012 @ 10:14:
Hm nee. Zijn redelijke kleine dingen (ringvorm) van een ruw rubber waar ze gewoon op blijven zitten omdat het rubber zo stroef is.
Helaas dus.
Wat toevallig dat hier over de Miniot covers word gepraat. Op de site Tabletsmagazine staat een uitgebreide review met giveaway. Dus als je de prijs te veel vind kun je hier ( http://ptab.it/XlC ). Je kan meedoen morgenavond dus dit is je kans als je wilt.
Ik heb er net een besteld gisteren..... gelukkig wel een andere kleur en houtsoort. Ik vond de in de review gebruikte niet heel erg mooi.
[ Voor 55% gewijzigd door Poops_McGhee op 01-07-2012 19:17 ]
Dat is niet heel toevallig want daar publiceer ik mijn reviewsusain schreef op zondag 01 juli 2012 @ 19:03:
Wat toevallig dat hier over de Miniot covers word gepraat. Op de site Tabletsmagazine staat een uitgebreide review met giveaway. Dus als je de prijs te veel vind kun je hier ( http://ptab.it/XlC ). Je kan meedoen morgenavond dus dit is je kans als je wilt.
@Poops_McGhee Welke heb jij besteld?
Ik heb de Maple besteld. Die is wat lichter van kleur. Hoop dat ie redelijk snel binnen is. Binnen Nederland zal het toch wel geen 3 weken duren, hoop ik.Anoniem: 461282 schreef op zondag 01 juli 2012 @ 19:39:
[...]
Dat is niet heel toevallig want daar publiceer ik mijn reviewsSucces!
@Poops_McGhee Welke heb jij besteld?
Ik hoop het met je mee. Ik twijfel nu tussen een mahonie (ik vind het wel erg mooi) en cherry (kersen). En zodra ik besteld heb hoop ik natuurlijk ook dat het vrij rap gaat. Ik heb daar echter gezien dat ze enorm druk zijn en hard werken en kan me voorstellen dat het even duurt.
Kersen vind ik persoonlijk ook wel erg mooi. Toch had ik op de een of andere manier toch meer voorkeur voor de Maple.
We zullen zien hoe snel hij binnen is. In ieder geval binnen 3 weken, dan dan weer wel. Lijkt me best leuk om ze aan het werk te zien.
Overigens is de gegeven €. 69 wel exclusief btw. In totaal komt deze cover op €. 91,63 met normale verzending en geen eigen tekst of logo. Behoorlijk aan de prijs. Ik hoop daar echt wel wat voor terug te krijgen.
We zullen zien hoe snel hij binnen is. In ieder geval binnen 3 weken, dan dan weer wel. Lijkt me best leuk om ze aan het werk te zien.
Overigens is de gegeven €. 69 wel exclusief btw. In totaal komt deze cover op €. 91,63 met normale verzending en geen eigen tekst of logo. Behoorlijk aan de prijs. Ik hoop daar echt wel wat voor terug te krijgen.
[ Voor 29% gewijzigd door Poops_McGhee op 01-07-2012 20:44 ]
O thanks, dat was ik even helemaal vergeten. Heb het in de review aangepast. MerciPoops_McGhee schreef op zondag 01 juli 2012 @ 20:39:
Kersen vind ik persoonlijk ook wel erg mooi. Toch had ik op de een of andere manier toch meer voorkeur voor de Maple.
Ok. Wel vreemd aangezien ze er heel simplistisch uitzien en volgens mij ook wel zijn.usain schreef op zondag 01 juli 2012 @ 19:03:
De Belkin Snap Shield Secure is nu in de aanbieding bij Wehkamp voor 11,39 ex verzendkosten van 5,95 (ook andere accessoires trouwens). Op internet las ik wel dat er snel barsten kwamen in de hoeken van de case. Heeft iemand daar ervaring mee of is het opgelost voor de ipad 3 versie?
Hoe dik is die Belkin trouwens?
Vind de ipad namelijk te glad aan de achterkanr en ben op zoek naar goedkoopste, lichtste en dunste oplossing om daar wat aan te doen
Vind de ipad namelijk te glad aan de achterkanr en ben op zoek naar goedkoopste, lichtste en dunste oplossing om daar wat aan te doen
De switcheasy coverbuddy is dannwel ok vind ik. Is hard naar voelt rubberig zacht aan ...Oscar Mopperkont schreef op maandag 02 juli 2012 @ 10:02:
Hoe dik is die Belkin trouwens?
Anoniem: 238061
Een bliinq hoes & love it voor mijn nieuwe MBA
Goeie producten, service is soms wat minder, ligt ook aan belgische post.
http://www.bliinq.com
Goeie producten, service is soms wat minder, ligt ook aan belgische post.
http://www.bliinq.com
Ik heb te koop een licht grijze smartcover (zgan) en een belkin snapshield, smoke (zwart) kleurig.
Heb beide gekocht maar vind de ipad zonder hoesjes/covers een stuk fijner, combo is te koop voor 35 euro.
Belkin snapshield is gloednieuw 4 dagen oud. en de smart cover een maandje.
Als er iemand intresse heeft stuur een pm!
Heb beide gekocht maar vind de ipad zonder hoesjes/covers een stuk fijner, combo is te koop voor 35 euro.
Belkin snapshield is gloednieuw 4 dagen oud. en de smart cover een maandje.
Als er iemand intresse heeft stuur een pm!
via V&A doen, niet in het topic graag, kan je toch een mod op je dak krijgen
iPad 3-versie is dat bij opgelost. De 2-versie zat te strak om de 3, waardoor er snel scheuren ontstonden. Ik heb twee maanden met de nieuwe versie om een iPad 3 gelopen in een school (flink wat beweging / frictie / mishandeling) en het ding is gewoon heel gebleven.shorty_ schreef op maandag 02 juli 2012 @ 09:07:
De Belkin Snap Shield Secure is nu in de aanbieding bij Wehkamp voor 11,39 ex verzendkosten van 5,95 (ook andere accessoires trouwens). Op internet las ik wel dat er snel barsten kwamen in de hoeken van de case. Heeft iemand daar ervaring mee of is het opgelost voor de ipad 3 versie?
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Anoniem: 425626
Ik zie voornamelijk hoejes voorbij komen zonder keyboard. Heeft iemand een case met keyboard? Zo ja, welke en hoe bevalt die dan?

Logitech Ultrathin Keyboard Cover
Beste cover ooit. Je krijgt eigenlijk een soort van Asus Transformer idee. En omdat hij magnetisch vastklinkt in de 'laptop' stand, kun je je iPad gewoon oppakken en het toetsenbord blijft er aanzitten.
Enige nadeel dat ik ondervonden heb is dat je dus altijd een keyboard bij je hebt, ook als je hem niet nodig hebt, maar het gewicht is minimaal, de accuduur is lang en hij beschermd goed. Top dus.
[ Voor 8% gewijzigd door RobbieB op 03-07-2012 23:23 ]
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Anoniem: 425626
Deze was ik inderdaad ook al tegen gekomen. De iPad wordt wel beschermt, maar krast de keyboard case snel?RobbieB schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 23:23:
[afbeelding]
Logitech Ultrathin Keyboard Cover
Beste cover ooit. Je krijgt eigenlijk een soort van Asus Transformer idee. En omdat hij magnetisch vastklinkt in de 'laptop' stand, kun je je iPad gewoon oppakken en het toetsenbord blijft er aanzitten.
Enige nadeel dat ik ondervonden heb is dat je dus altijd een keyboard bij je hebt, ook als je hem niet nodig hebt, maar het gewicht is minimaal, de accuduur is lang en hij beschermd goed. Top dus.
Mijn Miniot is vandaag verstuurd. Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat bevallen. Dat is eerder dan verwacht.
Heeft iemand ervaring met deze backprotector?
http://www.eforyou.nl/Web...arant-back-protector.html

Hij is maar EUR 3,99 (prijs die je ook zou verwachten van een simpele sticker itt stickers van EUR 30,- en meer), maar vroeg me af of hij ook wat extra grip geeft.
Merk namelijk dat de achterkant van de nieuwe iPad nogal krasgevoelig is en voor mij eigenlijk ook wat te glad.

Hij is maar EUR 3,99 (prijs die je ook zou verwachten van een simpele sticker itt stickers van EUR 30,- en meer), maar vroeg me af of hij ook wat extra grip geeft.
Merk namelijk dat de achterkant van de nieuwe iPad nogal krasgevoelig is en voor mij eigenlijk ook wat te glad.
[ Voor 11% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 05-07-2012 12:05 ]
Anoniem: 451726
Op Kickstarter.com loopt nu een geniaal project: de Smarter Stand for iPad. Dit maakt je eigen Smart Cover zo veel handiger! Vind het echt geniaal gevonden en is niet duur. Kickstarter.com is een crowd funding site voor creatieve projecten. Sublieme site!
Check de video op http://kck.st/LnDNCo

Brilljant en zo simpel!Anoniem: 451726 schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 22:48:
Op Kickstarter.com loopt nu een geniaal project: de Smarter Stand for iPad. Dit maakt je eigen Smart Cover zo veel handiger! Vind het echt geniaal gevonden en is niet duur. Kickstarter.com is een crowd funding site voor creatieve projecten. Sublieme site!
[afbeelding]
De Miniot MK2 is vandaag afgeleverd en past precies, uiteraard. Alleen is de strip met magneet aan de scharnierkant net iets breder dan de uitsparing in van de Belkin Snap Shield Secure. Die moet ik dus iets modificeren om de Miniot perfect te laten passen. Bij de normale Snap Shield heb je daar geen last van. Daar past hij precies.Poops_McGhee schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 09:47:
Mijn Miniot is vandaag verstuurd. Ik ben erg benieuwd hoe dat gaat bevallen. Dat is eerder dan verwacht.
Hij ruikt heerlijk naar vers bewerkt hout en ziet er gewoon strak uit. Hij is ook dunner dan ik verwacht had.
Persoonlijk vind ik het er zonder Snap Shield beter uitzien. Klinkt misschien mierenneukerig, maar als je nu naar het mooie houten oppervlak kijkt zie je de plastic randen van de Snap Shield er langs verschijnen. Zonder Snap Shield is de Miniot dus exact hetzelfde oppervlakte van je iPad scherm.
In eerste instantie dacht ik dat het modificeren van de Snap Shield door de uitsparing aan de scharnierzijde wat uit te ruimen voldoende zou zijn om het scharnier wat ruimte te geven om de Miniot mooi plat achter de iPad weg te kunnen vouwen. Helaas, dat is het dus niet. Je zou een stuk van de Snap Shield moeten afschaven om dat te bereiken. Wat dat betreft past de Smart Cover veel beter, maar levert qua uiterlijk natuurlijk alleen maar in op de Miniot. Praktisch gezien is de Smart Cover net iets handiger, maar dan ook alleen maar omdat hij helemaal plat weg te vouwen is achter de iPad.
Ik ben benieuwd naar je ervaringen na een paar dagen en hou je in de gaten als het gaat om het aanpassen van de snap shield. Ik twijfel nog steeds tussen welk type hout ik wil en ben op het moment ook wel weer redelijk tevreden met mijn oude vertrouwde smart cover. Maar het is zo'n enorm mooi spul dat ik me ook wel weer zou laten verleiden.
Mijn voorlopige ervaring is goed. Om je eerlijk te zeggen heb ik nog wat twijfels over het scharniertje. Ik weet niet wat voor materiaal daarvoor gebruikt is, maar ik heb vraagtekens bij de stevigheid en de veerkracht van het materiaal. Het lijkt kwetsbaar. Het hout is inderdaad bespottelijk licht van gewicht. De Smart Cover zelf is zwaarder. Maar dit ding voelt voor mij persoonlijk wel een heel stuk fijner aan. Het klinkt anders, ruikt anders en ziet er gewoon echt veel beter uit. Ik ben nooit ontevreden over de Smart Cover geweest en eerlijk gezegd sluit deze wel dichter . En dat is ook niet de reden waarom ik de Miniot gekocht heb. Het is dat ene stukje exclusiviteit dat het hem echt doet. Het geeft je iPad echt wat extra's.Anoniem: 461282 schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 22:10:
Ik ben benieuwd naar je ervaringen na een paar dagen en hou je in de gaten als het gaat om het aanpassen van de snap shield. Ik twijfel nog steeds tussen welk type hout ik wil en ben op het moment ook wel weer redelijk tevreden met mijn oude vertrouwde smart cover. Maar het is zo'n enorm mooi spul dat ik me ook wel weer zou laten verleiden.
Ik zal mijn Smart Cover ook nog gewoon blijven gebruiken. Het is geen slecht ding en een beetje afwisseling is best leuk.
De Snap Shield hoeft niet heel erg aangepast te worden. Slechts een klein randje wegsnijden en het zou moeten voldoen om in ieder geval het scharnier ruimte te geven. Plat liggen zal hij niet doen. Die illusie laat ik maar varen.

Edit: Na een eerste poging om de Snap Shield aan te passen zie ik dat hij wel platter op de tafel ligt. Zo te zien heeft ie nog minder dan een millimeter extra ruimte nodig om helemaal plat te gaan. Het magneetgedeelte van de Miniot kan op deze manier verder onder de iPad schuiven, waardoor hij dus platter kan en nog steeds blijft plakken. Ik zal even kijken of ik er morgen wat foto's bij kan plakken.
[ Voor 14% gewijzigd door Poops_McGhee op 07-07-2012 01:43 ]
Ik vind dit ook nog wel een alternatief voor back protection:
http://www.ghost-armor.com/Apple/771.html
Ik heb al Ghost Armor op mijn Nexus phone en ben daar echt blij mee. Die plakvelletjes zijn heel plat en beschermen goed tegen krassen. Punt is wel: hij wordt zo glad als een aal. Come to think of it, dat is ie nu eigenlijk ook al.
Ze hebben meerdere protecties. Ook een Matte versie die bestaande krasjes verbergt. Eerlijk gezegd ga ik dit wel overwegen. Er wordt absoluut geen bulk toegevoegd, wat de slanke vorm van de iPad beter tot zijn recht laat komen. En de Miniot sluit dan ook weer perfect aan op de contouren van de iPad.
Daarbij komt dat ie dan ook nog in een dock past, zonder dat de bescherming er af hoeft.
Nadeel is weer dat de cover niet meer aan de iPad blijft kleven in "open" stand.
http://www.ghost-armor.com/Apple/771.html
Ik heb al Ghost Armor op mijn Nexus phone en ben daar echt blij mee. Die plakvelletjes zijn heel plat en beschermen goed tegen krassen. Punt is wel: hij wordt zo glad als een aal. Come to think of it, dat is ie nu eigenlijk ook al.
Ze hebben meerdere protecties. Ook een Matte versie die bestaande krasjes verbergt. Eerlijk gezegd ga ik dit wel overwegen. Er wordt absoluut geen bulk toegevoegd, wat de slanke vorm van de iPad beter tot zijn recht laat komen. En de Miniot sluit dan ook weer perfect aan op de contouren van de iPad.
Daarbij komt dat ie dan ook nog in een dock past, zonder dat de bescherming er af hoeft.
Nadeel is weer dat de cover niet meer aan de iPad blijft kleven in "open" stand.
[ Voor 48% gewijzigd door Poops_McGhee op 07-07-2012 14:51 ]
Je moet je bij dit soort goedkope oplossingen nog maar bedenken wat voor lijmsoort ze gebruiken. Bij Ghost Armor kan je bijvoorbeeld vrij makkelijk je sticker weer loshalen, schoonmaken en weer terugplakken. De hoekjes laten niet los en ik heb na een goed half jaar nog steeds geen wear op de ghost armor van mijn phone gezien. Die bestickering heb je ook voor tablets (waaronder de iPad).Oscar Mopperkont schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 12:03:
Heeft iemand ervaring met deze backprotector?
[afbeelding]
Is er een site waar je een eigen ontwerp voor een full-backcover sticker voor de achterkant van je iPad kunt opsturen, waarna het wordt afgedrukt? Bovenstaande vind ik dan ook wel van belang (dat de lijmlaag niet je iPad beschadigd dus).
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Ongetwijfeld, maar het blijft voor mij moeilijk in te zien dat je enkel voor 30 euro (of meer) een sticker ter grootte van een A4-tje zo kunnen maken.Poops_McGhee schreef op zondag 08 juli 2012 @ 13:41:
[...]
Je moet je bij dit soort goedkope oplossingen nog maar bedenken wat voor lijmsoort ze gebruiken. Bij Ghost Armor kan je bijvoorbeeld vrij makkelijk je sticker weer loshalen, schoonmaken en weer terugplakken. De hoekjes laten niet los en ik heb na een goed half jaar nog steeds geen wear op de ghost armor van mijn phone gezien. Die bestickering heb je ook voor tablets (waaronder de iPad).
Je hebt natuurlijk stickers en stickers. De goedkope stickers is echt niet meer dan een goedkoop kunststof velletje met een lijmlaag van twijfelachtige kwaliteit. Eenmaal vast is vast en als je het loshaalt, dan raakt het uit vorm, plakt niet goed meer en kan je het ook meteen wegdonderen.Oscar Mopperkont schreef op maandag 09 juli 2012 @ 12:19:
[...]
Ongetwijfeld, maar het blijft voor mij moeilijk in te zien dat je enkel voor 30 euro (of meer) een sticker ter grootte van een A4-tje zo kunnen maken.
Ghost Armor is een speciale kunststof die ook wordt gebruikt om helicopter rotorbladen te verstevigen en die laten ook echt niet los, ook niet de kleine hoekjes. De lijmlaag is goed genoeg om meerdere malen weer los te halen, protector weer in vorm te laten komen en weer op te plakken. Ik heb dat 1 keer nodig gehad, omdat het scheef geplakt was. Na het herplakken van de protector was het echt niet te zien dat ie er ooit afgeweest was. Okee, je betaalt wat meer, maar dan heb je wel wat. Het zit al enkele maanden op mijn Nexus en het ziet er nog uit alsof het gisteren geplakt is en er is geen wear of tear te zien. Gaat je Ghost Armor onverwijld toch stuk bij normaal gebruik, dan krijg je van hen een nieuwe kosteloos thuisgestuurd. Met het laatste heb ik nog geen ervaring.
Ik heb vanmiddag mijn deal extreme case binnengekregen voor de nieuwe iPad.
de case in kwestie:

Het doel waarvoor ik deze case gekocht heb is puur en alleen voor bescherming voor op vakantie. In normale situaties gebruik ik de iPad zonder case, aangezien er naar mijn menig niets boven een kale iPad gaat qua gebruikservaring. Dus de case moest goedkoop zijn, vandaar deal extreme dus want deze case kost $12.
Het materiaal waarvan de case gemaakt is word aangeschreven als leer, maar dat is het zeker niet. Het is plastic maar de kwaliteit voelt goed maar of dit lang goed blijft durf ik niet te zeggen. Ik vind het in ieder geval prima.
De case heeft de smartcover functionaliteit en dat werkt allemaal prima, en je krijgt er ook nog doekje bij om je iPad schoon te maken.
Wat ik minder vind aan deze case is de rand die er omheen zit alsof de case net iets te groot is voor de iPad.

Dit is niet heel erg, maar het is natuurlijk minder fancy dan een case die perfect sluitend om de ipad zit.
Al met al vind ik het een prima case voor de prijs die ik ervoor betaald heb.
Nog wat meer foto's

de case in kwestie:

Het doel waarvoor ik deze case gekocht heb is puur en alleen voor bescherming voor op vakantie. In normale situaties gebruik ik de iPad zonder case, aangezien er naar mijn menig niets boven een kale iPad gaat qua gebruikservaring. Dus de case moest goedkoop zijn, vandaar deal extreme dus want deze case kost $12.
Het materiaal waarvan de case gemaakt is word aangeschreven als leer, maar dat is het zeker niet. Het is plastic maar de kwaliteit voelt goed maar of dit lang goed blijft durf ik niet te zeggen. Ik vind het in ieder geval prima.
De case heeft de smartcover functionaliteit en dat werkt allemaal prima, en je krijgt er ook nog doekje bij om je iPad schoon te maken.
Wat ik minder vind aan deze case is de rand die er omheen zit alsof de case net iets te groot is voor de iPad.

Dit is niet heel erg, maar het is natuurlijk minder fancy dan een case die perfect sluitend om de ipad zit.
Al met al vind ik het een prima case voor de prijs die ik ervoor betaald heb.
Nog wat meer foto's

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark
Ik vind em verschrikkelijk. Maar voor die prijs kan je niet veel meer wensen natuurlijk ...MenN schreef op maandag 09 juli 2012 @ 20:48:
Ik heb vanmiddag mijn deal extreme case binnengekregen voor de nieuwe iPad.
Nog wat meer foto's
Ik zou toch liever wat meer geld uitgeven ...
En je moet nog maar hopen dat deze case geen kleur afgeeft op je iPad. Ik heb gevallen bij Galaxy's gezien waar dit soort goedkope hoezen afgeven en je device goed verpesten. Ik zou een laagje keukenfolie over de achterkant spannen zolang hij in een goedkope hoes mee moet.
Ik heb nu enkele dagen de STM Grip (YouTube: STM Grip iPad 3 Case)
Ben er tot nu toe zeer tevreden over. Lekker dun, licht, stijlvol, geen vlekker die erop blijven, randen die niet over het scherm vallen, sluit tevens goed. Perfect voor mij. Voor 60 USD via Ebay gekocht.
Ben er tot nu toe zeer tevreden over. Lekker dun, licht, stijlvol, geen vlekker die erop blijven, randen die niet over het scherm vallen, sluit tevens goed. Perfect voor mij. Voor 60 USD via Ebay gekocht.