Zojuist heb ik mijn (neppe) Smart Cover in de brievenbus gevonden. Bij de mijn (kleine) review.
Vandaag hoopte ik, gezamenlijk met de cover, mijn iPad 3 (van Bol.com) te ontvangen. Helaas was de leverdatum weer eens uitgesteld. Gelukkig heb ik de Smart Cover toch op de iPad 2 en 3 van mijn ouders kunnen testen.
Te beginnen bij de verpakking. Zoals op afbeelding 2 te zien is deze vrijwel gelijk aan het origineel maar er ontbreekt op de achterkant het ''Apple'' logo en de Apple barcode. Opvallend is echter dat ze er in China het woord ''For'' hebben bijgeplakt.
Wanneer de Smart Cover uit de verpakking is gehaald, lijkt ook deze als 2 druppels water op het origineel. Bij de achterkant daarentegen valt direct op dat er gebruik is gemaakt van een ander soort materiaal. Waar ik een microfiber achting soort materiaal had verwacht tref ik nu het materiaal aan dat ook aan de voorkant zit, al voelt de achterkant iets zachter aan.
De cover klikt zonder problemen op zowel de iPad 2 als 3. Jammer genoeg werkt de Smart Cover functie alleen op de iPad 2 en
niet op de 3. Hier werd wel mee geadverteerd in de advertentie! Blijkbaar heeft dit te maken met de manier waarop de magneten in de Smart Cover zijn geplaatst. Ook wanneer er een driehoek moet worden gemaakt gaat het fout. Het materiaal is (nog) te stug en de magneten helaas te zwak.
De ''driehoek'' wil nog wel eens in vorm blijven door het gewicht van de iPad maar na verloop van tijd zal je iPad alsnog tegen de grond klappen omdat de cover bezwijkt.
Om het materiaal wat soepeler te maken heb ik met voorzichtigheid van de cover een aantal keer een driehoek gemaakt (in beide richtingen). Helaas kwam dit de cover niet ten goede en begint het materiaal, na ruim één uur te zijn gebruikt, al te bobbelen en te rafelen (zie afbeelding 3).
Iets wat mij ook tegenviel was de omvang. Zo blijkt de cover iets uit te steken en ook nog eens
niet recht te lopen met de lijnen/ vorm van de iPad.
Iets waar ik wel over te spreken ben, is de verzending. Vanuit Engeland nam het verzenden slechts 2 dagen in beslag. Van bestellen tot ontvangen 5 dagen. Voor de cover alleen was ik iets meer dan 9 euro kwijt van reuze mee valt T.O.V. de prijs voor een origineel exemplaar. Het is te hopen dat de verkoper mij (gedeeltelijk) een refund geeft aangezien ik hier niet zoveel aan heb. Tevens is het te hopen dat de verkoper van de back-cover mijn order nog kan annuleren aangezien die ook geen toegevoegde waarde meer heeft.