Omdat dat een te zware belasting is op de processor denk ik. Voice text input ook niet denk ik, Google Navigation en pinch-to-zoom op homescreen wel. Dit is tenminste de featureset van de HTC Legend.Dreanor schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 18:10:
[...]
Niet ...waarom niet?
En voice tekst invoer dan? Google Navigatie? Pinch to Zoom out op homescreen?
Verdorie, valt ff tegen dat niet alles wat ik hoopte in de 2.1 update zal zitten.
Toch zal de update naar 2.1 toch wel lekker zijn voor ons Hero bezitters.
Volgens deze bron zit Live Wallpapers wel in 2.1, maar "Voice dialing and contact sharing over Bluetooth" bijvoorbeeld weer niet.2.0/2.1 (Eclair)
Based on Linux Kernel 2.6.29
On 26 October 2009 the 2.0 (Eclair) SDK was released. Among the changes were:The 2.0.1 SDK was released on 3 December 2009.
- Optimized hardware speed
- Support for more screen sizes and resolutions
- Revamped UI
- New Browser UI and HTML5 support
- New contact lists
- Better white-black ratio for backgrounds
- Improved Google Maps 3.1.2
- Microsoft Exchange support
- Built in flash support for Camera
- Digital Zoom
- MotionEvent class enhanced to track multi-touch events
- Improved virtual keyboard
- Bluetooth 2.1
- Live Wallpapers
The 2.1 SDK was released on 12 January 2010.
PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman
DankjawelMj2sL schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 18:01:
Bij mij werkte het datum-trucje ook (unbranded bij Vodafone). Maand werkte niet (snel genoeg), dus toen een jaar vooruit en hoppa, update. Nu wachten op de echte update. Kwam die nou morgen of zo? Tijd voor een backup.
Over backups gesproken, kun je met HTC sync alles backuppen? Of wat is daar de beste manier voor?
Die jaar truc was het!!:)
Backuppen is nog niet nodig voor deze update. Hij is incrementeel en er gaan geen data/ programma's verloren. 
Mja, jammer dan. Maar gelukkig zit PBAP er wel in, dus gebruikers met een headset kunnen nu telefoonnummers kiezen ermee. Dát en het ondersteunen van Bluetooth Serial Ports (o.a. voor GPS) en ik hoop dat ze een vervelende bug in het IMAP- mailpakket hebben gefixt (de huidige versie toont alleen folders die geen folders meer eronder hebben hangen), maakt voor mij dat ik blij ben dat er een update komt.Dreanor schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 18:30:
Verdorie, valt ff tegen dat niet alles wat ik hoopte in de 2.1 update zal zitten.
Volgens deze bron zit Live Wallpapers wel in 2.1, maar "Voice dialing and contact sharing over Bluetooth" bijvoorbeeld weer niet.Toch zal de update naar 2.1 toch wel lekker zijn voor ons Hero bezitters.
[ Voor 78% gewijzigd door Jaap-Jan op 15-06-2010 19:22 ]
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Live wallpapers zit niet in sense.
Of het wel in de normale 2.1 launcher zit weet ik niet.
Maar ik gok van niet aangezien de hero niet erg snel is.
Zojuist is de eerste update binnengekomen, het trucje met de datum 1 maand vooruit zetten werkt perfect!
Live wallpaper zit met de 2.1 update wel in Sense.rdgut schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 19:14:
Live wallpapers zit niet in sense.
De Sprint Hero heeft ze ook.
Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93
Heb er hier juli 2011 van gemaakt en update is nu aan het installerenHurm schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 19:17:
Zojuist is de eerste update binnengekomen, het trucje met de datum 1 maand vooruit zetten werkt perfect!
| 17 December 1991 | De Nerdette |
Zijn er hier soms al mensen uit Belgie die de update ontvangen hebben?
Ik in ieder geval niet...
Ook datum truuckje al geprobeert
het jaar trucje deed het m idd 
nou nog even wachten op de 'echte' update, dat was de 18e toch?
nou nog even wachten op de 'echte' update, dat was de 18e toch?
Er is wel iets meer veranderd trouwens. Het datum- truukje zal niet meer nodig zijn, je kunt nu zelf op updates controleren via Home --> Menu --> Instellingen --> Over de telefoon --> Systeemsoftware-updates --> Nu controleren.
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Volgens mij ben ik de enige hier (uit Nederland) die de update niet ontvangt. Heb de datum verandert, zowel maand als jaar, opnieuw opgestart maar helemaal niks. De 3G pijltjes gaan wel knipperen maar krijg geen popup.
even op t linkje klikken en je hebt m ook ;-)ajampaniki schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 20:09:
Volgens mij ben ik de enige hier (uit Nederland) die de update niet ontvangt. Heb de datum verandert, zowel maand als jaar, opnieuw opgestart maar helemaal niks. De 3G pijltjes gaan wel knipperen maar krijg geen popup.
Zit met hetzelfde probleem, heb de datum al verschillende keren veranderd maar er gebeurt niks.daflux schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 19:53:
Zal met de youtube app te maken hebben
Linkje? Enige linkje die ik kon vinden is degene naar het bericht op de HTC site dat de update OTA is.
Ik heb een ander probleem. Ik krijg wel de melding van een update en hij kan hem ook goed downloaden, maar bij het installeren gaat er iets fout. Als hij de recovery image laadt (custom recovery image RA 1.5.2) krijg ik een certificatie fout en gebeurt er verder niets.
Weet iemand hoe je de update kan installeren met een recovery image zodat hij wel gaat werken of hoe je de custom recovery image verwijdert (ooit geinstalleerd om root te krijgen, maar gebruik het nooit meer).
Thnx
Weet iemand hoe je de update kan installeren met een recovery image zodat hij wel gaat werken of hoe je de custom recovery image verwijdert (ooit geinstalleerd om root te krijgen, maar gebruik het nooit meer).
Thnx
Verwijderd
Voor zover ik heb gehoord op XDA en heb gemerkt in de Taiwanse release, zal de Hero géén live-wallpapers ondersteunen.Dreanor schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 18:30:
[...]
Volgens deze bron zit Live Wallpapers wel in 2.1, maar "Voice dialing and contact sharing over Bluetooth" bijvoorbeeld weer niet.Toch zal de update naar 2.1 toch wel lekker zijn voor ons Hero bezitters.
Dit vermoedelijk in verband met het exclusief houden van de live-wallpapers voor de Desire (en Legend, maar dat weet ik niet zeker). Ook zou de processorcapaciteit een rol kunnen spelen in deze eventuele keuze.
En ook ik heb hetzelfde probleem, lijkt mij aan de custom recovery tool te liggen. Maar geeen idee hoe dit te wijzigen naar origineel, of gewoon de firmware erop te zetten vanaf SD kaart..Hansie_P schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 20:21:
Ik heb een ander probleem. Ik krijg wel de melding van een update en hij kan hem ook goed downloaden, maar bij het installeren gaat er iets fout. Als hij de recovery image laadt (custom recovery image RA 1.5.2) krijg ik een certificatie fout en gebeurt er verder niets.
Thnx
Originele firmware terug zetten (past dit de bootloader aan?) gaat overigens bij mij ook niet wegens een error 170 USB verbinding verbroken tijdens het flashen... Erg leuk een hero icm windows 7 64bit.
[ Voor 11% gewijzigd door pasajo op 15-06-2010 20:32 ]
Verwijderd
Ik heb anders nergens last van?DinoPK schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 20:29:
[...]
En ook ik heb hetzelfde probleem, lijkt mij aan de custom recovery tool te liggen. Maar geeen idee hoe dit te wijzigen naar origineel, of gewoon de firmware erop te zetten vanaf SD kaart..
Originele firmware terug zetten (past dit de bootloader aan?) gaat overigens bij mij ook niet wegens een error 170 USB verbinding verbroken tijdens het flashen... Erg leuk een hero icm windows 7 64bit.
De x64 drivers kon je uit een vista-intsall trekken
Net geupdate naar de 1.6.2 recovery image en nog steeds zelfde probleem. Iets met een signature die niet klopt!DinoPK schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 20:29:
[...]
En ook ik heb hetzelfde probleem, lijkt mij aan de custom recovery tool te liggen. Maar geeen idee hoe dit te wijzigen naar origineel, of gewoon de firmware erop te zetten vanaf SD kaart..
Is het mogelijk om terug te gaan naar de standaard htc image (dus niet meer die custom recovery image)?
Nu nog niet, nee. Maar straks wel. Ben zelf ook wel benieuwd wat de beste backup-oplossing is.Jaap-Jan schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 19:06:
Backuppen is nog niet nodig voor deze update. Hij is incrementeel en er gaan geen data/ programma's verloren.
Mijn 24/CTU-ringtone is anders toch mooi wel verdwenen nu, na de voorbereidende update.
Geen probleem overigens want die staat natuurlijk op de SD-card.
Geen probleem overigens want die staat natuurlijk op de SD-card.
Haha, exact hetzelfde probleem hier. Heb maar 1.5 redelijk hetzelfde ingericht als de 2.1 rom die ik erop had staan en doe het er wel even mee. De rombakkers zullen wel aan de slag gaan met de officiele 2.1, wacht ik daar wel op. Of er moet een easy fix voor komen.DinoPK schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 20:29:
[...]
Ik heb nog de originele t-mobile rom, melding gekregen van de update door de klok te verzetten naar juli. De update is gedownload maar halverwege installatie een afbeelding van een uitroepteken naast een gsm. Accu verwijderd en opnieuw opgestart.DinoPK schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 20:29:
[...]
Ook het opnieuw installeren van de laatste firmware van t-mobile lukt niet vanwege USB error 170 tijdens het proces (win7 32-bit, 2 verschillende pc's, firewall uit, antivirus uit, HTC sync 2.0.33, 3 verschillende USB kabels...)
Op een ander forum iets gelezen over heroimg.zip bestand maken van het RUU bestand van t-mobile en dan in fastboot modus opstarten, ook niet gelukt....
Ben nu al een paar uur aan het puzzelen maar kom er nog niet uit...
Gek, waarom de Legend dan niet? Deze heeft een betere processor en grafische chip.quartex schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 19:34:
[...]
Live wallpaper zit met de 2.1 update wel in Sense.
De Sprint Hero heeft ze ook.
Verwijderd
Fastboot gaat niet werken tenzij je een unlocked SPL hebt.Medic112 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 21:31:
[...]
Ik heb nog de originele t-mobile rom, melding gekregen van de update door de klok te verzetten naar juli. De update is gedownload maar halverwege installatie een afbeelding van een uitroepteken naast een gsm. Accu verwijderd en opnieuw opgestart.
Ook het opnieuw installeren van de laatste firmware van t-mobile lukt niet vanwege USB error 170 tijdens het proces (win7 32-bit, 2 verschillende pc's, firewall uit, antivirus uit, HTC sync 2.0.33, 3 verschillende USB kabels...)
Op een ander forum iets gelezen over heroimg.zip bestand maken van het RUU bestand van t-mobile en dan in fastboot modus opstarten, ook niet gelukt....
Ben nu al een paar uur aan het puzzelen maar kom er nog niet uit...
En een ROM.zip kun je niet laden met fastboot. Alleen de boot.img
De .zip is een soort 'ingepakte' versie van de rom.
Verwijderd
Als je de update van HTC hebt uitgevoerd, staat er een nieuwe optie bij menu/settings/about phone.
Optie heet System Software Update.
De scheduler staat standaard aan voor een update, maar je kan ook handmatig controleren.
Optie heet System Software Update.
De scheduler staat standaard aan voor een update, maar je kan ook handmatig controleren.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2010 22:11 ]
Nou het is eindelijk gelukt (geloof ik). Ik moest eerst nog een oude update uitvoeren (hier te vinden). Wel even alles backuppen want deze update verwijderd alles.
Hierna kwam nog voordat ik alles goed en wel ingesteld had de update al naar voren poppen. Een paar keer rebooten later werkte het dus wel.
Als je buil-nr iets van 1.62 is dan moet je deze update dus eerst uitvoeren. Pas daarna komt de voorbereidende update.
Hierna kwam nog voordat ik alles goed en wel ingesteld had de update al naar voren poppen. Een paar keer rebooten later werkte het dus wel.
Als je buil-nr iets van 1.62 is dan moet je deze update dus eerst uitvoeren. Pas daarna komt de voorbereidende update.
Hier is het ook gelukt, na de datum + 1 maand kreeg ik ook de melding dat er wat klaarstond (duurde wel ff om binnen te halen, dank je wel T-mobile voor de fantastische dekking hier
)
(G2 touch, T-mobile branded dus)
Nu maar afwachten wanneer de echte update komt
@kipje hierboven: 1.62? Ik zat al op 2.73 en dat was de versie waarmee T-mobile hem in december leverde

(G2 touch, T-mobile branded dus)
Nu maar afwachten wanneer de echte update komt
@kipje hierboven: 1.62? Ik zat al op 2.73 en dat was de versie waarmee T-mobile hem in december leverde
[ Voor 23% gewijzigd door Dido op 16-06-2010 00:33 ]
Ja ik heb hem 2e hands gekocht dus weet niet hoe oud hij was. Maar ik merk wel dat hij nu al een stuk sneller is. Vooral het home scherm is veel soepeler.
Voor wanneer was de eigenlijke update gepland? Ik las ergens 2 weken na de update van gisteren.
Voor wanneer was de eigenlijke update gepland? Ik las ergens 2 weken na de update van gisteren.
Geweldig, dat trucje met de datum deed het hem. Update is nu aan het installeren (unbranded phone)
Verwijderd
Dit heb ik op m'n BE unbranded hero ook gehad gisteren maar die link kwam uiteindelijk uit op een update voor de appbrain applicatie.WouTer14 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 16:20:
Een gebruiker op androidworld.nl heeft net een melding gekregen op zijn unbranded HTC Hero op het KPN/HI netwerk.
Marcel schreef op 15 juni, 2010 om 16:10
Ik heb niks anders gedaan dan op mijn scherm kijken. Toen zag ik dit: http://twitpic.com/1wzprn
Niet opnieuw opgestart o.i.d.Het is een unbranded toestel van Hi/KPN.
Hopelijk komt hij snel voor de rest van de mensen binnen.
edit: ik kan me trouwens niet herinneren dat dit eerder al gebeurde met die icoontjes in de notification bar. Iig is het duidelijk wel iets anders :-)
Nee hier dus ook nog niets ontvangen.daflux schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 19:53:
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2010 09:09 ]
uh oh... net die pre-update geinstalleerd middels datum truckje. En nu na nog een automatische reboot hangt mijn hero toch al zeker 5 minuten op het HTC logo 
//edit pff, na ruim 10 minuten wachten boot ie dan toch door
//edit pff, na ruim 10 minuten wachten boot ie dan toch door

[ Voor 17% gewijzigd door woest85 op 16-06-2010 09:02 ]
[Signature]
Verwijderd
Voor de mensen die na de datum-truc geen notificatie kregen: Hang hem aan de oplader/computer, batterij moet minimaal 75% opgeladen zijn of je moet aan de stroom hangen. Dat was het bij mij
Weet iemand heel toevallig of de radio rom (smalband) ook geüpdate wordt met de upgrade naar 2.1? Heeft het sowieso zin om dit bijvoorbeeld handmatig te doen>?
Verwijderd
Ik heb ook met het datum trucje de pre-update. Nu ff wachten op het updaten. Hij hangt nu bij het HTC logo bij mij 
edit: na de update filpt hij hem, gaat de hele tijd naar Hsdpa.. en dan komt er zo'n synchronisatie logo. En dan valt hij weer weg en dan weer...
edit: na de update filpt hij hem, gaat de hele tijd naar Hsdpa.. en dan komt er zo'n synchronisatie logo. En dan valt hij weer weg en dan weer...
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2010 09:20 ]
Hing bij mij ook op het logo, maar na een paar minuten was de update geïnstalleerd.
Stel je hebt die pre 2.1 update geïnstalleerd, en je zet de datum weer naar voren. Zou je dan meteen de 2.1 update al krijgen? Of is deze nog niet klaar?
Probeer het uit
Maar ik denk dat de update nog niet vrij is gegeven.
Nope die is nog niet af. Het datum veranderen was bedoeld om het checken naar updates te triggeren. Anders had je max 2 weken moeten wachten voordat hij het automatisch zou doen.AgoNitE schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 09:24:
Stel je hebt die pre 2.1 update geïnstalleerd, en je zet de datum weer naar voren. Zou je dan meteen de 2.1 update al krijgen? Of is deze nog niet klaar?
Hm bedenk me net dat je met die update de functie krijgt om op updates te checken.ajampaniki schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 09:31:
[...]
Nope die is nog niet af. Het datum veranderen was bedoeld om het checken naar updates te triggeren. Anders had je max 2 weken moeten wachten voordat hij het automatisch zou doen.
Beetje loze post van mijn kant
Ga niets proberen, wacht zelf op een geroote versie
Ook ik heb de update nu draaien.. na wat problemen, complete RUU moeten draaien, updaten.. invoeren van de gmail gegevens geskipped want daar bleef hij op hangen. En later bij het opstarten van gmail dus wel mijn gegevens kunnen invoeren.
Het probleem is nu dat Gmail en de calendar niet worden gesynched. In de settings staan ze allebei wel aangevinkt. Refresh gebruiken in gmail heeft geen effect, reboot ook niet.
Pas als ik Wifi aanzet, en op refresh druk, dan krijg ik de mail binnen.
Enig idee wat ik nog zou kunnen proberen?
Het probleem is nu dat Gmail en de calendar niet worden gesynched. In de settings staan ze allebei wel aangevinkt. Refresh gebruiken in gmail heeft geen effect, reboot ook niet.
Ik merk hier wel dat de synchronisatie met Google mail niet meer (lekker) loopt bij mij en een collega na de update.
Moest deze handmatig uitvinken en weer aanvinken om aan de gang te helpen.
Moest deze handmatig uitvinken en weer aanvinken om aan de gang te helpen.
Verwijderd
Ik heb 'm binnen gekregen en geïnstalleerd met maar 56% batterij zonder dat hij aan de lader hing. Denk niet dat dat het probleem is!? Wel pas de pop-up gekregen na het veranderen van de datum.Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 09:05:
Voor de mensen die na de datum-truc geen notificatie kregen: Hang hem aan de oplader/computer, batterij moet minimaal 75% opgeladen zijn of je moet aan de stroom hangen. Dat was het bij mij
Ik heb de update gedaan met 40% accu, ging vlekkeloos en alles draait als vanouds.
Maar een reset gedaan.. (weer.... pfftt... ) en gewoon gewacht terwijl google synched in het begin.. afwachten of het nu wel goed gaat.Koriel schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 10:11:
Ook ik heb de update nu draaien.. na wat problemen, complete RUU moeten draaien, updaten.. invoeren van de gmail gegevens geskipped want daar bleef hij op hangen. En later bij het opstarten van gmail dus wel mijn gegevens kunnen invoeren.
Hhm ik ben niet blij 
Nu heb ik de voorbereidende update geinstalleerd en toen kreeg ik na opnieuw starten de vraag om de nieuwe software te installeren... Maar toen heb ik dat weggeklikt omdat ik nog mijn SMS en contacten wilden opslaan.
Als ik nu check voor nieuwe software zegt hij wel dat er updates zijn maar vraagt hij niet meer om ze te installeren... Wat nu?
Nu heb ik de voorbereidende update geinstalleerd en toen kreeg ik na opnieuw starten de vraag om de nieuwe software te installeren... Maar toen heb ik dat weggeklikt omdat ik nog mijn SMS en contacten wilden opslaan.
Als ik nu check voor nieuwe software zegt hij wel dat er updates zijn maar vraagt hij niet meer om ze te installeren... Wat nu?
Verwijderd
Je hebt de update al geïnstalleerd schrijf je... wat is dan het probleem. Vervolg is nu nog niet beschikbaar. Ik begrijp maw niet veel van de vraag.EnigmaNL schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:05:
Hhm ik ben niet blij
Hoe dan ook, desnoods een RUU uitvoeren dan kun je opnieuw beginnen (wel eerst backup idd).
vraagje, ik heb een tijd geleden een 2e hands hero gekocht ik vraag me af hoe dat zit met de contactpersonen - worden die ook gewist bij een volledige update of zit dat altijd op de sim? En hoe backup je contact personen? Kunnen die nou ook gesynct worden met gmail?
En kun je apps en de bijbehorende instellingen ook backuppen?
edit: ik heb zojuist in elk geval de contacts gesynct met outlook dus dat is in elk geval gelukt
En kun je apps en de bijbehorende instellingen ook backuppen?
edit: ik heb zojuist in elk geval de contacts gesynct met outlook dus dat is in elk geval gelukt
[ Voor 13% gewijzigd door BaRF op 16-06-2010 11:15 ]
The space between is where you'll find me hiding, waiting for you
Hij heeft de voorbereidende update geinstalleerd ja, de update waardoor je dus handmatig kan checken voor updates. Niet de 2.1 android update dus. Die moet nog geinstalleerd worden maar dat gebeurt nu niet.
Verwijderd
De update wil niet installeren op mijn G2.
Heb de RUU geprobeerd overnieuw te draaien maar ik krijg telkens een USB error, die nergens op gebaseerd lijkt te zijn.
Na een nieuwe factory reset wordt ik nu niet meer gevraagd de update te installeren/downloaden.
Iemand enig idee wat te doen?
Ik heb momenteel een UK simkaart van vodafone, maar daar kreeg ik gisteren wel gewoon een update request op. Het lijkt geen verschil te maken als ik mijn NL t-mobile sim gebruik.
Heb de RUU geprobeerd overnieuw te draaien maar ik krijg telkens een USB error, die nergens op gebaseerd lijkt te zijn.
Na een nieuwe factory reset wordt ik nu niet meer gevraagd de update te installeren/downloaden.
Ik heb momenteel een UK simkaart van vodafone, maar daar kreeg ik gisteren wel gewoon een update request op. Het lijkt geen verschil te maken als ik mijn NL t-mobile sim gebruik.
Verwijderd
Die is dan ook nog niet beschikbaar. Die zal pas over 2 weken uitgerold worden ;-)EnigmaNL schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:15:
Hij heeft de voorbereidende update geinstalleerd ja, de update waardoor je dus handmatig kan checken voor updates. Niet de 2.1 android update dus. Die moet nog geinstalleerd worden maar dat gebeurt nu niet.
Nou, na de USB fouten van gisteren maar eens een oude XP-versie geinstalleerd. Nu kon ik wel de laatste RUU installeren. Na het opstarten en verschuiven van de datum komt er echter geen melding meer van de OTA update...
Oh dat is balen... Duurt wel heel erg lang met die jongens van HTC zegVerwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:21:
[...]
Die is dan ook nog niet beschikbaar. Die zal pas over 2 weken uitgerold worden ;-)
Ik heb vanochtend hetzelfde gedaan (maar op een Vista-laptop) en ik kreeg wel gelijk de OTA update melding.Medic112 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:25:
Nou, na de USB fouten van gisteren maar eens een oude XP-versie geinstalleerd. Nu kon ik wel de laatste RUU installeren. Na het opstarten en verschuiven van de datum komt er echter geen melding meer van de OTA update...
Dat schijnt er mee te maken te hebben dat je telefoon maar 1 keer per 2 weken controleert of er een update is. Ze moeten dus 2 weken wachten met de uitrol, om te weten dat de mensen de pre-update wel geinstalleerd hebben.EnigmaNL schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:27:
[...]
Oh dat is balen... Duurt wel heel erg lang met die jongens van HTC zeg
Ja maar daarvoor is nu toch niet pre-update? Zodat er eerder gecontroleerd word? (eventueel handmatig)vandevorst schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:32:
[...]
Dat schijnt er mee te maken te hebben dat je telefoon maar 1 keer per 2 weken controleert of er een update is. Ze moeten dus 2 weken wachten met de uitrol, om te weten dat de mensen de pre-update wel geinstalleerd hebben.
Als ze voor deze reden wachten word de pre-update eigenlijk nutteloos gemaakt.
Verwijderd
Toch niet, is enige reden om te verzekeren dat iedereen die pre update ontvangt. Ook wie niet met datum, reset edm speelt. Enkel wie z'n gsm 2 weken uit laat zal die update missen.... maar die zal die dan ook niet nodig hebben gok ikEnigmaNL schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:33:
[...]
Ja maar daarvoor is nu toch niet pre-update? Zodat er eerder gecontroleerd word? (eventueel handmatig)
Als ze voor deze reden wachten word de pre-update eigenlijk nutteloos gemaakt.
De verwarring komt doordat er een vertaalfoutje in zit:

'De telefoon is up-to-date' maar 'Er zijn updates beschikbaar op de telefoon'. Volgens mij mist hier het woordje 'geen' tussen 'zijn' en 'updates'.

'De telefoon is up-to-date' maar 'Er zijn updates beschikbaar op de telefoon'. Volgens mij mist hier het woordje 'geen' tussen 'zijn' en 'updates'.
Dat is ook de reden van mijn verwarring, hij zegt bij mij precies hetzelfdeJaap-Jan schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:41:
[afbeelding]

Verwijderd
lijkt idd op vertaalfout
Nu begrijp ik idd ook de vraag van EnigmaNL
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2010 11:45 ]
Verwijderd
Nu inderdaad met XP geprobeerd (ipv windows 7) en RUU installeert prima.Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:19:
De update wil niet installeren op mijn G2.
Krijg nog steeds niet de mogelijkheid te updated though, terwijl dat gisteren wel kon (maar uitroepteken bij installatie)
Fijn dat ik nog twee weken heb om het op te lossen!
Welke navigatie software gebruiken jullie op de Hero?
Op mijn nokia had ik Sygic en daar was ik erg tevreden over, werkt deze ook lekker op de Hero?
Op mijn nokia had ik Sygic en daar was ik erg tevreden over, werkt deze ook lekker op de Hero?
Amiga 500, eos 350d, HTPC, GamePC
Dit bericht zag ik idd ook, en zorgde ook hier voor verwarringJaap-Jan schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:41:
Sygic gebruik ik ook. werkt perfect en vlot!Sneezzer schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 12:09:
Er staat aardig wat informatie in Android: Turn by Turn NavigationSneezzer schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 12:09:
Rail Away!
Verwijderd
Ik vond die melding ook erg raar. Maar ik heb toen maar voor mezelf besloten dat ze bedoelen dat de pre-update, die je eerst naar je telefoon gedownload hebt, nog op de telefoon staat. Die ziet 'ie staan en neemt 'ie dan mee in de 'beschikbare updates op je telefoon', ook al heb je 'm al geinstalleerd...Jaap-Jan schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:41:
[afbeelding]
Ofzo.
Dat dacht ik eerst ook, maar PietM heeft gelijk. In het Engels wordt het 'Your phone is up to date' en 'There are no updates available for your phone'.Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 13:17:
[...]
Ik vond die melding ook erg raar. Maar ik heb toen maar voor mezelf besloten dat ze bedoelen dat de pre-update, die je eerst naar je telefoon gedownload hebt, nog op de telefoon staat.
Ik heb inmiddels ook diverse malen een hard reset gedaan en de datum gewijzigd op mijn G2, gisteren wel notificatie gehad, vandaag niets meer.... Zou HTC/t-mobile soms maar 1 keer de update versturen?Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:45:
[...]
Nu inderdaad met XP geprobeerd (ipv windows 7) en RUU installeert prima.
Krijg nog steeds niet de mogelijkheid te updated though, terwijl dat gisteren wel kon (maar uitroepteken bij installatie)
Fijn dat ik nog twee weken heb om het op te lossen!
Nee, ik heb 3 of 4 keer de update melding gehad. (Wegens het proberen te installeren met een custom recovery, wat niet werkt).Medic112 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 13:48:
[...]
Ik heb inmiddels ook diverse malen een hard reset gedaan en de datum gewijzigd op mijn G2, gisteren wel notificatie gehad, vandaag niets meer.... Zou HTC/t-mobile soms maar 1 keer de update versturen?
Verwijderd
Ah dan is het dus gewoon een schaamteloze vertaalfout. Erg jammer vind ik dat altijd. Doet me denken aan een LG die ik een paar jaar terug had, die stond helemaal vol met ontzettend slechte vertaalfouten.Jaap-Jan schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 13:32:
[...]
Dat dacht ik eerst ook, maar PietM heeft gelijk. In het Engels wordt het 'Your phone is up to date' en 'There are no updates available for your phone'.
Is ook een vertaalfout. De Desire had dit probleem ook, maar door een latere update is de fout opgelost. Kans groot dat straks in 2.1 het wel goed is.Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 13:59:
[...]
Ah dan is het dus gewoon een schaamteloze vertaalfout. Erg jammer vind ik dat altijd. Doet me denken aan een LG die ik een paar jaar terug had, die stond helemaal vol met ontzettend slechte vertaalfouten.
"May our framerates be high and our temperatures low."
Ik gebruik copilot en bevalt me goed, al gebruik ik het maar 1 keer in de 2-3 maandenSneezzer schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 12:09:
Verwijderd
Hmm, ik heb copilot eenmalig geprobeerd in Eindhoven en was er niet bepaald over te spreken - een aantal foutjes in bochtaanduidingen, geen efficiente routeberekening en ik vond de instructies erg onhandig en summier.Ernemmer schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 14:33:
[...]
Ik gebruik copilot en bevalt me goed, al gebruik ik het maar 1 keer in de 2-3 maanden
Op m'n vorige nokia heb ik Sygic gebruikt, dat beviel me erg goed, eigenlijk niks op aan te merken behalve dat het batterij vrat.
Voor nu wacht ik denk ik eventjes op 2.1, ik heb veel goede dingen over Google nav gehoord
Same here, heeft er iemand hem al werkend gekregen met een custom recovery image, of weet iemand hoe die recovery image hersteld kan worden naar het origineel of desnoods verwijderen?Sagaris schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 13:50:
[...]
Nee, ik heb 3 of 4 keer de update melding gehad. (Wegens het proberen te installeren met een custom recovery, wat niet werkt).
Verwijderd
Die vraag is toch al dikwijls voorbij gekomen hoor. Kwestie van de RUU van de website te halen en die te installeren. Dan is je hero weer volledig stock.Hansie_P schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:03:
[...]
Same here, heeft er iemand hem al werkend gekregen met een custom recovery image, of weet iemand hoe die recovery image hersteld kan worden naar het origineel of desnoods verwijderen?
Verwijderd
Dat werkte dus niet voor mij.Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:07:
[...]
Die vraag is toch al dikwijls voorbij gekomen hoor. Kwestie van de RUU van de website te halen en die te installeren. Dan is je hero weer volledig stock.
Na de RUU overnieuw geinstalleerd te hebben krijg ik nu de update melding niet meer. (niet na datum vooruit te zetten, niet na factory reset, niet na back-up, niet na laden,...)
Uberhaupt iemand vandaag nog een update melding gehad? iedereen lijkt het gisteren te hebben geregeld!
Die tool werkt ook nog niet.Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:16:
[...]
Dat werkte dus niet voor mij.
Na de RUU overnieuw geinstalleerd te hebben krijg ik nu de update melding niet meer. (niet na datum vooruit te zetten, niet na factory reset, niet na back-up, niet na laden,...)
Uberhaupt iemand vandaag nog een update melding gehad? iedereen lijkt het gisteren te hebben geregeld!
Je kan wel installeren en checken maar hij zegt elke keer dat er updates zijn
Maar er gebeurd niks
Er staat pas een keer of vijf boven je dat dat een vertaalfout is. Waarom mensen na het lezen van de laatste paar pagina's nog steeds kunnen denken dat er ueberhaupt meteen weer wat klaar zou moeten staan is me een raadsel trouwens.Erwinvz1 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:32:
[...]
Die tool werkt ook nog niet.
Maar er gebeurd niks
@dido: tja, de jeugd van tegenwoordig.. tssk.
Verwijderd
Mijn excuses, ik heb geen tool, ik kan niets checken!Erwinvz1 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:32:
[...]
Die tool werkt ook nog niet.
Maar er gebeurd niks
Ik heb het over de voorbereidende update niet over 2.1
Ik heb vanochtend hetzelfde gedaan, nieuwe RUU en nadat hij klaar was met installeren kreeg ik meteen een update notice.Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:16:
[...]
Dat werkte dus niet voor mij.
Gister een Hard-reset gedaan op een Stock Hero. Je krijgt direct bij de eerste verbinding met internet de popup dat er een update is. Installatie verliep zonder problemen iig.
"May our framerates be high and our temperatures low."
Bij mij ging de update op mijn Hero goed, maar bij een collega zien we dat, nadat hij de update binnen heeft gehaald, hij reboot na de "update now" optie, maar dat hij soort van twee keer reset. Dus vrij kort na de eerste keer vibreren hij een soort tweede reset doet. Vervolgens blijft 'ie ook niet erg lang op dat HTC logo hangen en is inderdaad niet geüpdate.
Iemand enige suggestie (afgezien van opnieuwe flashen met de RUU -- hij heeft geen custom roms, staat gewoon op 2.73.405.5 -- erg vaag).
Iemand enige suggestie (afgezien van opnieuwe flashen met de RUU -- hij heeft geen custom roms, staat gewoon op 2.73.405.5 -- erg vaag).
Verwijderd
Een hard/factory reset triggered de update check zodra je verbinding maakt met het internet, net als het verzetten van de datum doet.Deem schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:48:
Gister een Hard-reset gedaan op een Stock Hero. Je krijgt direct bij de eerste verbinding met internet de popup dat er een update is. Installatie verliep zonder problemen iig.
Voor beide krijg ik helaas geen popup voor de voorbereidende update (gisteren wel, maar toen wilde de update niet installeren en bleef ik hangen met een uitroepteken in mijn scherm)
Idem dito bij mij, ik heb er al uren op gepuzzeld, maar geef het nu even op...Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 16:04:
[...]
Een hard/factory reset triggered de update check zodra je verbinding maakt met het internet, net als het verzetten van de datum doet.
Voor beide krijg ik helaas geen popup voor de voorbereidende update (gisteren wel, maar toen wilde de update niet installeren en bleef ik hangen met een uitroepteken in mijn scherm)
Verwijderd
op support website staat welke versie je zou moeten hebben na update:ashemedai schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 16:04:
Bij mij ging de update op mijn Hero goed, maar bij een collega zien we dat, nadat hij de update binnen heeft gehaald, hij reboot na de "update now" optie, maar dat hij soort van twee keer reset. Dus vrij kort na de eerste keer vibreren hij een soort tweede reset doet. Vervolgens blijft 'ie ook niet erg lang op dat HTC logo hangen en is inderdaad niet geüpdate.
After installing the update, you can confirm a successful update by confirming the Build number (From the Home Screen go to MENU> Settings> About Phone> Build number). The new Build number after the update will be 2.73.405.93; 2.73.405.94 (Nordic) & 2.73.405.95 (Greece/ Ireland).
Sh4nce, ja klopt. En op mijn Hero is dat ook die versie. Maar gaat erom dat mijn collega, die op 2.73.405.5 zit (wat de laatste officiële ROM van afgelopen november is) dus na het binnenhalen van de FOTA en op "update now" klikken dus niet zijn update doorgevoerd ziet worden. Kennelijk herstart hij een tweede keer want hij krijgt ook twee keer de vibratie die je aan het begin voelt.Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 16:12:
op support website staat welke versie je zou moeten hebben na update:
Ja, ik ook, en geen notificatie ontvangen vandaag (gisteren wel...)Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 16:21:
ik zit op 2.73.110.26 na de t-mobile RUU van eind vorig jaar?!
Verwijderd
Ah oké ik dacht ff dat je al een stuk vooruit was gezien ik zelf op ROM version 2.73.66.5 zit (BE). Nl zit blijkbaar al een tijdje op build nr waar je collega blijft steken. Mijn fout.ashemedai schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 16:15:
[...]
Sh4nce, ja klopt. En op mijn Hero is dat ook die versie. Maar gaat erom dat mijn collega, die op 2.73.405.5 zit (wat de laatste officiële ROM van afgelopen november is) dus na het binnenhalen van de FOTA en op "update now" klikken dus niet zijn update doorgevoerd ziet worden. Kennelijk herstart hij een tweede keer want hij krijgt ook twee keer de vibratie die je aan het begin voelt.
jeej, hijs eindelijk aan het installeeren.ashemedai schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 16:15:
[...]
Sh4nce, ja klopt. En op mijn Hero is dat ook die versie. Maar gaat erom dat mijn collega, die op 2.73.405.5 zit (wat de laatste officiële ROM van afgelopen november is) dus na het binnenhalen van de FOTA en op "update now" klikken dus niet zijn update doorgevoerd ziet worden. Kennelijk herstart hij een tweede keer want hij krijgt ook twee keer de vibratie die je aan het begin voelt.
wat ik heb gedaan is hetvolgende;
-hang telefoon aan de stroom (hij had nog 71% accu)
-ga naar settings > applications
-clear de data van de "Checkin Service"
-clear de data van de "HTC Checkin Service"
-zet datum naar 2011
gratis af te halen SUN ultra1 compleet
Geen probleem, kan goed dat mijn originele posting niet coherent genoeg was.Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 16:24:
Ah oké ik dacht ff dat je al een stuk vooruit was gezien ik zelf op ROM version 2.73.66.5 zit (BE). Nl zit blijkbaar al een tijdje op build nr waar je collega blijft steken. Mijn fout.
Verwijderd
werkt hier ook niet..Barracuda schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 16:29:
[...]
jeej, hijs eindelijk aan het installeeren.
wat ik heb gedaan is hetvolgende;
-hang telefoon aan de stroom (hij had nog 71% accu)
-ga naar settings > applications
-clear de data van de "check-in service"
-clear de data van de "htc check-in service"
-zet datum naar 2011
Ik heb al eens de RUU van de website erop gezet, maar de custom recovery image blijft dan staan om de een of andere reden. Ik zal vanavond nog wel eens proberen.Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:07:
[...]
Die vraag is toch al dikwijls voorbij gekomen hoor. Kwestie van de RUU van de website te halen en die te installeren. Dan is je hero weer volledig stock.
EDIT: na hem nog een keer geflashed te hebben is hij hem nu toch aan t installeren! Weet niet wat er eerst fout is gegaan... Bedankt allen voor de suggesties
[ Voor 15% gewijzigd door Hansie_P op 16-06-2010 19:47 ]
Zo ging die bij mij goed:
Had dus een custom rom(wist ik niet want had hem via marktplaats gekocht).
Maargoed, update wou hij wel downloaden, maar bleef hij hangen bij installeren, iets met een signature error ofzo.
Via HTC site die RUU van 2009 gedownload en geinstalleerd(deed het alleen op een windows XP computer, bij windows 7 gaf hij elke keer foutmelding aan met USBkabel niet aangesloten).
Nadat mijn Hero weer opnieuw was opgestart gaf hij direct aan(toen hij internet had) dat er een update was.
Heeft hij gewoon perfect geinstalleerd
En idd, als je de melding niet krijgt van de update, dan even de datum aanpassen.
Maand of jaar werkte beide bij mij.
Misschien helpt dit iemand!
Groeten,
Rtzrs
Had dus een custom rom(wist ik niet want had hem via marktplaats gekocht).
Maargoed, update wou hij wel downloaden, maar bleef hij hangen bij installeren, iets met een signature error ofzo.
Via HTC site die RUU van 2009 gedownload en geinstalleerd(deed het alleen op een windows XP computer, bij windows 7 gaf hij elke keer foutmelding aan met USBkabel niet aangesloten).
Nadat mijn Hero weer opnieuw was opgestart gaf hij direct aan(toen hij internet had) dat er een update was.
Heeft hij gewoon perfect geinstalleerd
En idd, als je de melding niet krijgt van de update, dan even de datum aanpassen.
Maand of jaar werkte beide bij mij.
Misschien helpt dit iemand!
Groeten,
Rtzrs
[ Voor 9% gewijzigd door Rtzrs op 16-06-2010 22:24 ]