Wat had ik graag willen bluffen en melden dat ik de End Boss in no time had gescratched.
Dat viel echter even vies tegen.
In hardcore is de End Boss een piece of cake. In Insane is 't ff andere koek. Volgens mij ben ik wel 100x dood gegaan.
Niet zozeer door de Boss zelf want die is makkelijk te ontwijken. Maar het tuig er omheen (screamers en guards) deden me keer op keer de das om.
Op een gegeven moment heb ik de game op pauze gezet, ben ik even wat gaan eten, journaal gekeken, gechilld en rustig over m'n stappen nagedacht.
Toen kon ik een tactiek bedenken. Die heb ik daarna uitgevoerd en binnen een kwartier had ik die bitch fried.
Na Raam in Gears 1 in Insane een waardige End Boss
Over het algemeen vind ik de hele campaign in Insane goed te doen.
Je kunt grote gedeelten al het werk door de ai laten doen en "laid back" "opereren".
De gedeelten waar ik dood ging;
- In de 1e acte direct na de kabelbaan ging werd ik zodra ik landde acuut gekilled dood de Gunker.
Dit leek wel een glitch want zodra ik de grond raakte was ik al dood zonder maar iets te kunnen doen. Dit gebeurde een x of wat. - In de grot met de Corpsers. Niet door de moeder maar door die jonkies.
spoiler:Na elke x dat je van de Corpser een oog kapot schiet komt er een golf met kleine corpsers en ook een checkpoint.
Je hoeft dus niet het hele gedeelte opnieuw te doen.
- In (ik geloof) de 4e acte een paar keer door Formers gedood. Dat was mijn eigen schuld want op een gegeven moment kan je een Slasher oppakken waarmee ik ze te lijf ging. Niet slim....wel leuk.
- De End Boss
spoiler:Na de 1e x dat ie op de toren zit moet je een paar meter links aanhouden,
Niet meteen een verse Hammer of Dawn pakken maar je vege lijf redden door een poosje achter een pilaar te schuilen en dan gelijk naar de Carousel aan de rechter kant aan de rand schuilen.
De Carousel is de beste plek om te hiden voor aan de ene kant de dodelijke gloed van de Boss en het schieten van Screamers en Guards.
Het elke x vuurspuwen van de Boss gaat in een bepaald ritme. Als je hier goed op let kan je een verse Hammer halen en ammo.
OP een gegeven moment, ik geloof in de 4e acte had ik 4 mutators vrijgespeeld waarvan ik er 3 gebruikte in de 5e acte;
- Headless chicken.
Na een headshot loopt je tegenstander nog een paar seconden "als een kip zonder kop" rond en valt ondertussen vriend en vijand aan. - super reload.
Na een active reload extra ammo maar vooral xtra power. - flower blood.
Bloed vervangen door bloemetjes. - Must active reload.
Elke x herladen MOET active zijn anders jammed je rifle.
Ik weet alleen nog niet waardoor ik ze heb vrijgespeeld.
En volgens mij heb ik na de campaign in arcade ook de Laugh Track mutator vrijgespeeld. Nog geen idee wat die doet.
Op zich rustig gespeeld en in elk hoekje en gangetje gezocht naar collectibles.
Ik moet er nog 3. Maar geen flauw ideen waar die zitten.
Maar 's 'n guide raadplegen.
O ja...
En ik kon niet op Xbox live...