Iemand al op de "nieuwe" maps gespeeld..??
Wat is Clocktower een vette map die maar weinig is veranderd. En wat heerlijk om daar weer 's op te kunnen spelen. 't was in Gears 1 1 van mijn favoriete maps. Alleen kom je nu soms in een enorme spawntrap. Die map moeten ze toch echt herzien met een uitvlucht zoals bij Trashball, Blooddrive en Trenches. In de toekomst, wanneer men de nieuwe maps beter leert kennen, voorspel ik chronische spawntraps.
BulletMarsh is gelukkig ook niet zo heel veel veranderd. Waar vroeger de Torque lag, ligt nu een Boomshot. Om de zoveel tijd wordt die plek onveilig door 'n zwerm Kryll. Dat kan je trouwens manipuleren want als er gasten zitten te campen kan je ze vastzetten door de generator kapot te schieten. Want dan gaat het licht uit en worden ze gibt door Kryll.
Wel zijn de "oude" powerwapen spwans net als op Clocktower flinke camper hangouts.
Rustlung is ook een hele mooie interactieve map. Ook in mp kan je de Silverback unlocken. Dat is onderhand een hangplek voor campers geworden. Niet dat je die Silverback vaak ziet. Ik heb 't in verschillende potjes nog maar 1x gezien. Alleen is je dood zeker. M'n hele team werd uitgeroeid door dat ding. Ik was in dat potje als enige over met 3 tegenstanders waarvan 1 uiteraard de Silverback. 2 lafaards gingen achter de Silverback zitten. Ik kon er 1 meenemen. Voor de rest ben ik in voortdurend op de vlucht geweest. Ik kon nog 1 gast meenemen met 'n frag die ik had gepoot. Helaas was er te weinig tijd voor de Silverback want 't werd Stalemate.
Azura is gewoon prachtig, veelzijdig en is nu al 1 van mijn favo maps. Er zitten onzichtbare hoeken in van waaruit je wordt verrast.
Mooi is dat de powerwapens op 1 lijn liggen. Bij de Boom/Digger vinden heerlijke gevechten plaats. Maar het is er daarnaast beslist onveilig want je hebt zo 'n headshot te pakken van 1 van de snipers. Geweldig.
Bovendien is de map ook niet zo "Campy".
Gezien Clocktower slechts een paar wijzigingen kent is Blooddrive niet de map die ik er an had gehoopt. Ik wordt eerlijk gezegd een beetje depri van die map dat 't zo donker is.
't pas wellicht in het verhaal maar het is niet consequent doorgetrokken in bijv. Clocktower. Wat mij betreft mogen ze het licht weer aandoen of 't zonnetje laten schijnen over Blooddrive.
Die Cluckshot-event vond ik 1 potje al meer dan genoeg.
Verder zijn er een aantal merkbare veranderingen;
- De maprotatie wat een ergernis was is aangepakt. De hele avond op alleen Trenches en Sandbar zitten wordt je ook moedeloos van.
- De hammerburst heeft extra kogels gekregen. Dat is een aanwinst want 't had er veel te weinig terwijl je met de Lancer ongeveer 'n uur kunt schieten voordat je hoeft te herladen.
Alleen lijkt de Hammy way OP. Je kunt met 1 clip van redelijk dichtbij 2 gasten killen en 'n 3e downen. En van afstand makkelijk 2 gasten killen.
In de Warjournal zijn nu ook eindelijk de Versus stats te zien. Maw. Alle stats.
Alleen Warzone en Wingman heb ik nog 0 potjes. Speel meer Execution maar veruit 't meest TDM