Het grote spoorwegentopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste
Acties:
  • 60.242 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:08

LauPro

Prof Mierenneuke®

Niet zozeer de bron, maar waarom mag hij dat niet gewoon vrijgeven? Bij prestigeprojecten doet ProRail er alles aan om in goed daglicht te komen, men maakt 3D-rendervideo's, zet webcams neer, organiseert zelfs speciale kijkdagen als er een brugdeel wordt geplaatst... Maar een aanrijding/ongeluk daar doet men altijd zeer moeilijk over.

Ik vind dat daar qua media met net zoveel aandacht naar moet worden gekeken als de overige zaken.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-09 20:09
Ja ben ik met je eens (qua media). Echter deze persoon wil niet dat zijn foto's zomaar overal het internet over gaan (niet dat hij het tegen kan houden).
Prorail communiceerd hier verder redelijk duidelijk over. Perbericht op hun site, Nu.nl heeft het erover. Ik zie ze bij een ongeval (wat dus niet gepland is) echt geen tribune neerzetten ofzo. Op ramptoerisme zit men niet te wachten. Foto's van de schade zullen binnenkort echt wel op de site van Prorail komen. Ik refereer verder graag naar de site van Prorail waar je bij de persfoto's een hele serie kan vinden over de ontsporing bij Vleuten meer dan een jaar terug..
Dat men op dit moment er nog weinig informatie over kan melden vind ik ook niet zo vreemd, aangezien ze zelf nog druk bezig zijn met het analyseren van de schade en de gevolgen die dat heeft voor het treinverkeer.
Die 3D video's komen overigens niet bij Prorail vandaan maar bij IB's vandaan die tegenwoordig ook hun eigen "visuals" afdeling voor hebben. De webcams vind ik dan wel weer echt goed gedaan van Prorail.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01:15

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

CyBeR schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 02:14:
[...]

:D :D

Ik heb 'm niet voorbij horen komen toen ik laatst in Parijs was maar damn dat is echt geniaal.
Het leuke is dat ik dat omroep-deuntje als SMS-tone heb op mijn telefoon :).
De geinteresseerden mogen me DM'en :)

[ Voor 6% gewijzigd door AW_Bos op 20-07-2010 09:47 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

LauPro schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 01:45:
Ik had al een tweetpic gezien van die deur. Eerder heb ik ook al foto's gezien van een VIRM waar een auto bij een spoorwegovergang naar binnen was gereden, dat is ook niet prettig ;) .

Verder ben ik erg benieuwd naar de oorzaak. Is dit de klassieke pantograaf-faal waarbij hij in de bovenleiding haakt?
[video]
Nu heb ik dit interessante filmpje al een paar keer gekeken, en wat mij opvalt is dat de grootste schade pas ogenblikken later ontstaat, als de pantograaf allang kapot is. Zou het niet handig zijn om een soort systeem te ontwikkelen wat, zodra er een defect aan de pantograaf is, deze automatisch doet ingaan?

Mijn inziens had dan zeker op dat filmpje een boel schade kunnen worden voorkomen. Maar goed ik ben een leek. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Pizzaman schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 14:57:
[...]

Nu heb ik dit interessante filmpje al een paar keer gekeken, en wat mij opvalt is dat de grootste schade pas ogenblikken later ontstaat, als de pantograaf allang kapot is. Zou het niet handig zijn om een soort systeem te ontwikkelen wat, zodra er een defect aan de pantograaf is, deze automatisch doet ingaan?
En hoe detecteer je een defect aan de pantograaf? Want als hij bijv breekt is het kwaad natuurlijk al geschied, zoals in het filmpje te zien, de bovenleiding heeft dan al klappen gehad.

En als hij idd breekt, is de kans dat de rest van de panto, dus incl zo'n automatische intrek-systeem, het ook niet meer doet vrij reëel natuurlijk, al is het maar omdat brokstukken het mechanisme kunnen beschadigen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:43
wildhagen schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 15:00:
[...]

En hoe detecteer je een defect aan de pantograaf? Want als hij bijv breekt is het kwaad natuurlijk al geschied, zoals in het filmpje te zien, de bovenleiding heeft dan al klappen gehad.

En als hij idd breekt, is de kans dat de rest van de panto, dus incl zo'n automatische intrek-systeem, het ook niet meer doet vrij reëel natuurlijk, al is het maar omdat brokstukken het mechanisme kunnen beschadigen.
VIRM heeft volgens mij al auto-drop, gezien in een of ander NS-filmpje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Weet iemand wat een bordeaux rode PTT mat54 (kan ook 64 zijn maar volgens mij 54, ik zag hem maar kort) icm een modernere loc (kan hem niet zo gauw thuisbrengen) en de 1302 in den bosch doen? Stond net even stil op het perron.

De 1302 is van het spoortwegmuzeum, maar wat doet dat materieel in den bosch?

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4119/4811320049_0267798742.jpg
Bron: sloterdijk-3bergen 's
NSM 1202+mP 3031

Geen idee vanwaar het transploft, maar misschien weet Luccus dat wel te melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Jep maar hier hing er ook nog een 1300 achteraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Boudewijn schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 15:30:
Weet iemand wat een bordeaux rode PTT mat54 (kan ook 64 zijn maar volgens mij 54, ik zag hem maar kort)
De mP (motorpost) heeft meer weg van Mat'64, want daar is hij van afgeleid namelijk, niet van Mat'54 :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ok, ik zag hem maar half voorbij komen (stonden mensen + stationsonderdelen voor). Dacht dat de motorpost trouwens een stuk lichter was, zoals:

Afbeeldingslocatie: http://www.feijenoordsemeesters.nl/Motorpost9.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Motorposten waren oorspronkelijk bij de invoering bruin:

Afbeeldingslocatie: http://i107.photobucket.com/albums/m317/Blausee-Mitholz/web/IMG0042.jpg

Daana zijn ze in de PTT-kleuren gespoten:

Afbeeldingslocatie: http://members.multimania.nl/timgoorman/3002gn1.jpg

En enkele speciale gevallen, zoals die voor Sandite gebruikt zijn, of voor de ECTS-tests zijn idd rood gespoten (zoals idd de 3030), maar de meesten hebben die kleur nooit gehad.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:13

Luke!

#Treinbaas
Boudewijn schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 15:35:
Jep maar hier hing er ook nog een 1300 achteraan.
Ophalen 1302 in Blerick m.b.v. de 1202 en mP 3031. Heenrit daarvan: klikkiewikkie.
wildhagen schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 16:06:
En enkele speciale gevallen, zoals die voor Sandite gebruikt zijn, of voor de ECTS-tests zijn idd rood gespoten (zoals idd de 3030), maar de meesten hebben die kleur nooit gehad.
Voor Sandite is er nooit een omgeschilderd. De latere Sandite-mP 3030 was al NS Cargo-rood, werd al vrij rap een graffitibak en werd daarna bij revisie Railion-rood, net als de vier ETCS-mP's (niet ECTS, dat heeft met studeren te maken ;-)).

[ Voor 48% gewijzigd door Luke! op 20-07-2010 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Vinnienerd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 15:25:
[...]

VIRM heeft volgens mij al auto-drop, gezien in een of ander NS-filmpje
VIRM-4 heeft dat ja. Een leuk detail was dat hij vanwege een foute firmware (of constructie) ook in bleef geklapt nadat hij een bovenleiding-loze brug passeerde. Ik meen dat dit weer is hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4081/4812637700_4565d0d8c2.jpg
Bron: sloterdijk-3bergen 's flickr

[ Voor 57% gewijzigd door IJnte op 20-07-2010 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:51
Nou wil ik ook even mijn ervaringen kwijt over de treinen van Arriva in het noorden:

De treinen hadden in het begin erg veel problemen, kinderziektes. Maar nu verdient Arriva volgens een onafhankelijk onderzoek een dikke 8. En mijn ervaringen zijn hetzelfde. De stiptheid op een beginpunt: ongeveer 0 tot 5 seconden, vergeleken met een mobiel die automatisch synchroniseert met de computer en die weer met het internet. De stiptheid op een niet-beginpunt is ongeveer 20 seconden. Soms een vertraginkje van ongeveer 50 sec tot 2 minuten. Wat er wel eens gebeurd is dat op een stukje rail na een station (altijd Appingedam) machinisten iets te fanatiek zijn en te hard gaan rijden, met een ATB snelremming tot gevolg. Dit veroorzaakt een vertraging van ongeveer 30 sec, en ligt niet aan Arriva maar aan ProRail. Het is namelijk een nieuw stuk spoor, geen gevaarlijke punten en erg stabiel. Toch mag je er maar 40!

De ervaringen in de winter van vorig jaar: De langste vertraging van het jaar meegemaakt!! Maarlijfst 5 minuten!! Overigens ook nog een keer een vertraging van 10 min meegemaakt, door een defecte trein. De treinen waren behoorlijk korter, maar ze reden nog. Waar je om de 20 seconden omroepberichten hoorde over uitvallende treinen, geen daarvan was van Arriva. De trein kwam gewoon op tijd, en was heeeel lekker warm. (Geen sarcasme, echt waar!) De conducteurs (normaal 0, 1 op de 20 ritten een keer 1 of 2, maar deze keer maarliefst 3) waren wel ietswat zenuwachtig (wie weet waar we zullen stranden zij hij, was ook zichtbaar). Eenmaal op school aangekomen, waren er maar weinig. Bleek: De meesten waren maar met de auto gekomen i.p.v. met de trein, in verband met de negatieve NS en ProRail. Hun stonden allemaal vast, ook SMS'jes dat de vertraging met de auto ongeveer 2 uur was (zelf geschat) en dat ze maar omkeerden. Ook bussen (QBuzz) reden niet meer. Even later mochten we ook weer bij school weg, en de trein reed gewoon. Vertrok 10 seconden te laat en arriveerde 120 seconden te vroeg waardoor hij langer als normaal bleef wachten om op tijd te vertrekken.

Ik heb slechts één keer een echte vertraging gehad, en dat ging over een andere trein. Er stond een trein met 3 bakken klaar op het station. (bakken zijn totaal niet te vergelijken met die van de NS). Er kwam een trein met twee bakken aan, die moest koppelen aan de trein die al klaar stond. Gelukt. Iedereen gewoon uitstappen, en instappen. Op een duur viel de trein met 3 bakken uit, en wou niet meer starten! Gevolg: deuren die niet open wouden met opgesloten mensen in een trein. Maar na het handmatig starten (een slinger?) wouden de deuren weer open. Na ongeveer 10 sec viel de dieselmotor weer uit, maar de deuren bleven openstaan. Inmiddels moest de trein al vertrokken zijn. Maar de ene trein deed niets en de andere trein zat er aan vast en wou niet los. De hele trein viel uit. De volgende trein zou bestaan uit een met 3 bakken die ''ergens anders vandaan kwam'' plus een trein met twee bakken die er aan vast moest. Maar de trein met 3 bakken paste niet meer op het perron, en alle andere perrons zaten vol. De trein stond op een spoor zonder perron. Dus werd voor de trein erna enkel een trein met 2 bakken ingezet. Veel te weinig voor 2 spitstreinen! Normaal werden hier in totaal (2 treintijden) 8 bakken voor ingezet. Maar het paste, zonder mensen die onwel werden.

In het begin werden er wel mensen onwel, doordat ze toen nog niet genoeg matriaal hadden, ookal was de capiciteit nog altijd groter dan de wadlopers ervoor. Ook de klimaatbeheersing was nog niet echt goed. Maar nu is dat probleem er niet meer. Bij een stroomstoring blijven de treinen gewoon rijden, maar op 40 kmph. Niet verwonderlijk, als de beveiliging het niet meer doet. Elektrische treinen blijven dat helemaal staan, ze hebben immers geen stroom meer. Bij extreme weersomstandigheden blijven de treinen gewoon rijden, er is zat capiciteit (gemiddeld (he, waar is nou de capiciteit gebleven op wikipedia) ongeveer 400 volgens mij (2 * 200, t.o.v. de 120 van de DH2 (Wadloper).

De klimaatregeling is perfect, zowel in de kou als in de hitte is het altijd een genot als je de trein in stapt, en blijft gewoon rijden tijdens ''raar'' weer. Complimenten aan Stadler Rail! (die maakt de treinen).

Dit gaat over het afgelopen jaar, het is wel eens anders geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Dat mag ook wel eens gezegd worden :) Je hoort inderdaad veelal positieve berichten over Arriva. Ook mijn (beperkte) ervaringen zijn positief over de ex-noordned lijnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
Maar je moet mij niet om de ervaring van ProRail hier vragen. Een beetje enkelspoor wat verschrikkelijk k*t is. De max. snelheid van de GTW is officieel 140, ookal kunnen ze ook wel 160. Het spoor is echter harstikke brak, je word helemaal heen en weer geschud op sommige plekken. Dat ligt niet aan de treinen, maar aan het spoor. De baanvaksnelheid is meestal 100, en op sommige stukken zelfs 40 waar veel harder gereden kan worden (zie vorige post van mij). Ik zou niet graag in Groningen bij het spoor willen wonen, vanwege de klassieke boem-boem geluiden. En erg veel geschud daar.

Tussen Groningen Noord en Sauwerd is een uitzondering, de spoorbrug daar stamt uit 2003, en het is stabiel dubbelspoor. De baanvaksnelheid daar is 120, maar kan zo naar 140.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Luccus schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 16:38:
[...]
Ophalen 1302 in Blerick m.b.v. de 1202 en mP 3031. Heenrit daarvan: klikkiewikkie.
offtopic:
Vught?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Jazeker.
marcop23 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 19:21:
Dat ligt niet aan de treinen, maar aan het spoor. De baanvaksnelheid is meestal 100, en op sommige stukken zelfs 40 waar veel harder gereden kan worden (zie vorige post van mij).
Kun jij dat beoordelen? De laatste keer dat ik in die regio was lagen daar nog veel 40 km/u-wissels. Verder vind ik je verhaal - met alle respect - bij vlagen de plank volledig misslaan. ProRail verantwoordelijk voor een ATB-ingreep als de machinist te rap optrekt bv., kom nou. Dat doet verde rniks af aan het feit dat Arriva daarboven zeker een leuke dienst neerzet.

Dan nog dit:
In de provincie Groningen worden de lijnen naar Nieuweschans en Roodeschool aangepakt. Vanaf station Roodeschool wordt een nieuw stuk spoor naar de AG Ems-terminal aangelegd, zodat een betere aansluiting tussen de trein en de veerboten naar Borkum ontstaat. Tussen Groningen losplaats en Nieuweschans en tussen Sauwerd en Roodeschool wordt de maximumsnelheid verhoogd. Met de maatregelen moet een punctualiteitsverbetering van 4 procent tot 95 procent worden gerealiseerd. Door de aanleg van sneller berijdbare wissels in Dronrijp en Franeker op de Friese lijn Leeuwarden - Harlingen wordt eenzelfde punctualiteitsverbetering beoogd. Een snelheidsverhoging tussen Leeuwarden en Mantgum en het aanleggen van een tweede spoor met perron bij Sneek Noord moet het mogelijk maken drie in plaats van twee treinen per uur naar Sneek te laten rijden.

[ Voor 52% gewijzigd door Luke! op 21-07-2010 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
Dat nieuwe stuk spoor wist ik, het ging over prorail op dat traject. Dat van die 40 kmpu wissels wist ik niet, het viel mij op dat de snelheid daar niet hoger kon. Maar het is dan inderdaad de schuld van de TE fanatieke machinisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
In het kader van "drie keer is scheepsrecht" is lelijke eend kippenhok V250 4806 vandaag weer naar België gebracht: klikkie - wikkie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Laatst online: 12-09 11:10
Of er staat nu al grafiti op, of er is een of andere lelijke stikker opgeplakt, maar ik vrees het eerste.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Goh, er kan nog geen treinstel 5 minuten buiten staan of hij is al weer onder handen genomen door graffitti-terroristen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

wildhagen schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 16:43:
Goh, er kan nog geen treinstel 5 minuten buiten staan of hij is al weer onder handen genomen door graffitti-terroristen.
Ze moeten een sprinkler installatie op die treinen plaatsen die in werking treedt als er onverlaten in de buurt zijn ;-)

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Bij de DB hebben ze kennelijk ook problemen met de hitte, met name in de ICE's:
De Duitse spoorwegen (DB) gaan 500 euro betalen aan passagiers die het slachtoffer zijn geworden van uitgevallen airco's in ICE-hogesnelheidstreinen.

Het smartengeld komt bovenop de vergoeding van anderhalf keer de ritprijs, die als tegoedbon wordt uitgekeerd.

De regeling is in principe bedoeld voor reizigers die zich medisch moesten laten behandelen, meldden Duitse media woensdag.

De afgelopen tijd raakten talrijke treinreizigers bevangen door de hitte omdat de airconditioning in de treinen niet goed functioneerde. DB kwam ongeveer 2200 passagiers al tegemoet, wat 130.000 euro kostte.

De problemen met de airconditioning worden donderdag besproken in een topoverleg tussen DB-chef Rüdiger Grube en minister Peter Ramsauer van Verkeer.
nu.nl

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
marcop23 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 18:28:
[...] machinisten iets te fanatiek zijn en te hard gaan rijden, met een ATB snelremming tot gevolg. Dit veroorzaakt een vertraging van ongeveer 30 sec, en ligt niet aan Arriva maar aan ProRail.
Een snelremming is altijd de schuld van de machinist, hij moet zich aan de baanvaksnelheid houden. Een baanvaksnelheid kan nog zo belachelijk zijn, je mag niet harder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
En het kan wel, treinen graffitiproof laten overnachten, zie de Dijksgracht in Amsterdam. Alle stellen zijn schoon (muv stellen die al ondergekliederd waren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Is in Saint-Ghislain gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Laat de Belgen het dan maar schoonmaken ook!

Maar hadden ze hier nu juist die folie niet voor om dit te voorkomen, waar Op de Rails deze maand een mooi verhaal over had?

Is dat op de Albatros nog niet aangebracht?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

wildhagen schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 19:27:
Tja, als er zo'n lelijke trein in je dorpje wordt neergezet dan vraag je er ook om hè ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53

silverstorm

tearing me apart

PolarBear schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 19:12:
Een snelremming is altijd de schuld van de machinist, hij moet zich aan de baanvaksnelheid houden. Een baanvaksnelheid kan nog zo belachelijk zijn, je mag niet harder.
Dat is niet waar. Door b.v. een storing kan het ATB-signaal wegvallen. Als een andere machinist een stoptonend sein negeerd, daarmee de spoorstaven kortsluit, waardoor er geen ATB-signaal meer opgevangen wordt. Beide keren een snelremming, maar niet de schuld van de machinist.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Tja, AnsaldoBreda is zelf verantwoordelijk voor het beschermen van hun eigendommen. Los daarvan ben ik voor het invoeren van lijfstraffen voor graffitituig.
silverstorm schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 19:51:
[...]

Dat is niet waar. Door b.v. een storing kan het ATB-signaal wegvallen. Als een andere machinist een stoptonend sein negeerd, daarmee de spoorstaven kortsluit, waardoor er geen ATB-signaal meer opgevangen wordt. Beide keren een snelremming, maar niet de schuld van de machinist.
Zeker, maar dat is niet de context waarop de uitspraak betrekking had, toch?

[ Voor 43% gewijzigd door Luke! op 21-07-2010 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ik heb vanmiddag mogen kennismaken met de zomerdienstregeling...
Half uur langer onderweg geweest omdat de sprinter waar ik in zat met dank aan die dienstregeling niet verder reed als Almelo en ik daar lekker kon ga zitten wachten op de nou niet bepaald snel rijdende stoptrein vanuit ZwolleNijverdal. Kwam dus ~half uur nadat die sprinter in Enschede had kunnen zijn (als ie doorreed) aan.
Beta schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 17:09:
[...]

Ze moeten een sprinkler installatie op die treinen plaatsen die in werking treedt als er onverlaten in de buurt zijn ;-)
Zoals met die muur in een van de Naked Gun films? :+
Zou wel leuk idee zijn :)

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 21-07-2010 20:45 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

PolarBear schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 19:15:
[...]

En het kan wel, treinen graffitiproof laten overnachten, zie de Dijksgracht in Amsterdam. Alle stellen zijn schoon (muv stellen die al ondergekliederd waren).
Zie jij de verfvandalen over het spoor hollen, met grote kans om betrapt te worden? Dijksgracht ligt tussen twee sporen in, dus vandalen wagen zich minder om daar te komen. En een gaatje maken lang een hek bij een druk spoor doet ook niet zomaar iemand.
Luccus schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 16:40:
In het kader van "drie keer is scheepsrecht" is lelijke eend kippenhok V250 4806 vandaag weer naar België gebracht: klikkie - wikkie.
Ligt het nou aan mij, of rijden deze locomotieven altijd in deze samenstelling met de lange neusen tegen elkaar aan? Ik heb volgens mij nooit anders gezien. Cargo in NL doen ze geloof ik ook bijna niet meer, toch?
Is dat op de Albatros nog niet aangebracht?
Ik denk het wel, maar blijkbaar heeft het niet een te hoge prioriteit. Liever proefritten en snel in dienst, dan een middagje aan de kant te staan voor een schoonmaak, en een hele dienstregeling/werkschema overhoop halen.
Luccus schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 20:31:
[...]
Los daarvan ben ik voor het invoeren van lijfstraffen voor graffitituig.
Ik zeg 3 tot 6 maanden lang taakstraf van 7 - 23 uur en graffiti verwijderen. Maar verder is dit gewoon een zinloze discussie. ;). Ieder zijn mening :P

[ Voor 57% gewijzigd door AW_Bos op 21-07-2010 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
AW_Bos schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 22:18:
Ligt het nou aan mij, of rijden deze locomotieven altijd in deze samenstelling met de lange neusen tegen elkaar aan? Ik heb volgens mij nooit anders gezien.
Ik vermoed omdat dat handiger is na het kopmaken: op deze manier heb je als machinist altijd een 'korte neus' voor je raam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Hm, dat was vroeger geloof ik ook bij de 2400'tjes zo bij het heuvelen, i tought?
Ik trek weer even mijn 2400 boek open :).

[ Voor 3% gewijzigd door AW_Bos op 21-07-2010 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.dumpert.nl/med...ert_film_je_werkplek.html

zag dit net op dumpert, een 5 min. filmpje hoe rails vervangen wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

AW_Bos schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 22:18:

[...]

Ligt het nou aan mij, of rijden deze locomotieven altijd in deze samenstelling met de lange neusen tegen elkaar aan? Ik heb volgens mij nooit anders gezien. Cargo in NL doen ze geloof ik ook bijna niet meer, toch?
Ja, ze rijden (verplicht) altijd zo in Nederland en Duitsland.
In Belgie rijdt men links op het spoor, en is dus ook de zitplaats van de machinist links in de trein, zodat hij aan de linkerkant (waar voor hem de belangrijkste zaken langs het spoor zijn) het beste zicht heeft.
In Nederland en Duitsland, waar rechts gereden wordt, zit de machinist dus aan de verkeerde kant. Om er voor te zorgen dat de machinist nog een beetje zicht naar dwergseinen en borden langs het spoor heeft is verordonneerd dat ze altijd met de korte neus voor rijden. En dus ook altijd met minstens twee locs. Anders zou je moeten driehoeken bij het kopmaken.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Wat gebeurt er in het spoorweg-leg-filmpje rond 04:45? Daar steken ze die staken (mixers?) in het grind en die worden dan na 3 bielzen weer erin gestoken etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Boudewijn schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 23:09:
Wat gebeurt er in het spoorweg-leg-filmpje rond 04:45? Daar steken ze die staken (mixers?) in het grind en die worden dan na 3 bielzen weer erin gestoken etc.
Door middel van trillingen wordt het grind op zijn plaats 'getrild'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

De bekende Groningse trein, de Wadloper, is aan een tweede leven begonnen in Polen.

Vorige maand zijn 46 van de 50 treinstellen overgebracht naar Poznan, zo'n 300 km ten westen van de hoofdstad Warschau. De treinen zijn verkocht aan Sigma Tabor, een Poolse spoorwegvervoerder.

In Polen hebben de treinen een nieuw interieur en een nieuwe kleur gekregen.
[...]
Dat doen ze knap :+ Of Poznan is een nieuwe benaming voor Amersfoort of Amsterdam, of het is één grote fout aangezien er nog maar vier van deze stellen naar Polen gegaan zijn, en de rest nog steeds op transport wacht in A'dam of A'foort. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Laatst online: 12-09 11:10
Als ik zo zit te browsen en zoek op Sigma Tabor, dan krijg ik bovendien de indruk dat het helemaal geen vervoerder is, maar eerder een bedrijf dat treinen opknapt en/of verhuurd.

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Vertraging na botsing trein en vrachtwagen

MAARHEEZE - Bij een botsing tussen een trein en een vrachtauto in Maarheeze zijn donderdagmiddag twee mensen lichtgewond geraakt door glassplinters.
De trucker bleef ongedeerd bij de aanrijding. Het treinverkeer tussen Eindhoven en Roermond is ernstig verstoord.

Reizigers moeten volgens NS rekening houden met een vertraging van ongeveer zestig minuten. De problemen zijn waarschijnlijk rond 02.00 uur in de nacht van donderdag op vrijdag opgelost.

De vrachtwagen reed met lage snelheid over de spoorwegovergang toen de spoorbomen dichtgingen. De chauffeur kon voordat de trein tegen zijn vrachtauto botste zijn cabine verlaten.
Bron: Nu.nl

Afbeeldingslocatie: http://media.nu.nl/m/m1fzju0accjz_345.jpg

Afbeeldingslocatie: http://media.nu.nl/m/m1azw3lab01o_345.jpg

Afbeeldingslocatie: http://media.nu.nl/m/m1fzjtvaxq1m_345.jpg

Prognose is dat de schade pas morgenmiddag hersteld is. Niet heel vreemd natuurlijk gezien de fikse schade aan de infra.

Verder wil ik iedereen er graag nog even aan herinneren dat Arnhem vanaf a.s. zondag niet meer bereikbaar is per trein vanaf Utrecht of Nijmegen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Fijne bende... nog een wonder dat niemand die stalen balk door zijn lichaam heeft gekregen :X

Komt dat staal van de vrachtwagen af of is dit onderdeel van de infrastructuur? Zo op de foto lijkt het mij iets van een liftinstallatie voor fabriekshallen ofzo maar ja, tis niet helemaal heel meer :P

Wat ik me wel eens afvraag: is de voorkant van de trein in deze staat nou nog te herstellen of wordt die vervangen voor een nieuwe? Het zal in ieder geval weer wat dagen werk zijn in de werkplaats.

[ Voor 25% gewijzigd door Bastien op 22-07-2010 21:05 ]

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:37

mambo No5

Bad Apple?

Ziet er uit alsof de vrachtwagen in 't midden geraakt is en 180 graden gedraaid is. 't zou de kapotte ruit door een draaiende balk iig verklaren.. Beste ravage iig. :/

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Betrokken VIRM is de 9582 overigens, met aardig wat schade. Het schijnen stalen balken te zijn van de vrachtwagen.

Maar ik zou zeggen dat het nog wel te repareren is, er zijn in het verleden wel grotere schades aan materieel gerepareerd. Zal wel ff duren voor-ie weer op de baan komt iig...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Laatst online: 21-08 11:20
Verstandig van NS dat ze bij het bestellen van VIRM-4 een extra kopbak hebben besteld...

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

MAARHEEZE - Bij het station Maarheeze is donderdagmiddag kort voor half drie een vrachtwagen onder de intercity richting Eindhoven gekomen.

Door toeval en doordat de machinist op tijd zijn cabine ontvluchtte, zijn doden of zwaargewonden voorkomen. Wel is het spoorvak tussen Heeze en Weert nog tot morgen gestremd. De ravage is enorm, ter plaatse zijn drie lichtgewonden behandeld.

Het ongeval gebeurde doordat een vrachtwagen met een drie meter brede lading op de overgang aan het manoeuvreren was, zegt brandweercommandant Toon Verhoeven. De chauffeur kreeg zijn truck niet op tijd weg en verliet de cabine ongeveer vijftien seconden voor de botsing.

In de treincabine zag de machinist de klap eveneens aankomen. Hij trok aan de noodrem en rende naar achter, de trein in. Door de klap werd de oplegger in twee stukken gereten. Eén deel sloeg in de treincabine, een ander in een reizigerscompartiment dat toevallig leeg was. Elders in de trein bevonden zich ongeveer tweehonderd passagiers.

bron
De foto's in het artikel spreken boekdelen... wat een chaos en echt een geluk dat er niemand in het treinstel zat en er blijkbaar ook geen mensen op het perron stonden op de verkeerde plaats. Het was een hijskraan welke op de oplegger lag... ook afgeschreven nu net als de rest.

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Die 02:00 vannacht is alweer opgeschoven, ProRail verwacht nu pas in de loop van morgenmiddag weer treinen te kunnen laten rijden tussen Eindhoven en Weert.

Tevens zijn er geen 3 lichtgewonden gevallen (zoals hierboven gemeld), maar 6:
Pas in de loop van vrijdagmiddag rijden er weer treinen tussen Eindhoven en Weert. Dat verwacht spoorbeheerder ProRail. Het treinverkeer tussen Eindhoven en Weert kwam donderdag stil te liggen, nadat in Maarheeze rond 14.15 uur een trein tegen een vrachtauto botste.

Vijf passagiers en een toeschouwer raakten lichtgewond bij het ongeval. Een aantal gewonden zaten in de trein en kregen glassplinters over zich heen. Ze konden ter plaatse worden behandeld.
Aldus http://www.trouw.nl/nieuw...rt_nog_lang_gestremd.html

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Wel héél creatief dit:
Een man uit Polen heeft vrijdagochtend geprobeerd met zijn auto over het spoor van Heemskerk naar Alkmaar te rijden. Dat maakte de politie bekend.

De man ging het spoor op bij de Communicatieweg in Heemskerk en reed in de richting van Alkmaar.

Kort daarna zag hij een trein aan komen rijden. Hij kon tijdig zijn auto verlaten en bleef ongedeerd. De trein kon niet meer remmen en ramde het voertuig.

Volgens een woordvoerder van de politie dacht de man dat hij via het spoor naar Alkmaar kon Hij is aangehouden. Door de aanrijding is het treinverkeer tussen Uitgeest en Beverwijk gestremd. De NS schat de vertraging op ongeveer zestig minuten en verwacht dat de verstoring rond 10 uur is verholpen
nu.nl

Dan vraag je ik me af of hoeveel wodka je gedronken moet hebben :P

Voor wat betreft dat vetgedrukte: ja, natuurlijk kan je via het spoor naar Alkmaar, maar dan niet met je auto :P

[ Voor 7% gewijzigd door wildhagen op 23-07-2010 08:52 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Whut :? Lol! Dit is wel erg bizar.. Hopelijk verhalen ze de schade op de beste man :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Dan moet je zo'n auto hebben:
Afbeeldingslocatie: http://www.volvocars.com/SiteCollectionImages/TopNavigation/Community/Heritage/Images/RailCar.jpg
De vraag is alleen hoe je het spoor op komt... Moet je toch een hybride systeem hebben zoals je die graafmachines:
Afbeeldingslocatie: http://www.nicospilt.com/anderen/EtB20041211_068.JPG
Leuk aanhangertje:
Afbeeldingslocatie: http://www.jhd.nl/images/image/Eurorailer%2520rail%2520hoogwerker%20eurosupply%20nieuws.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Of zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://i26.tinypic.com/33mu0lw.jpg

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/85/Rangeerlocomotief_op_rubberbanden_op_de_Maasvlakte.jpg/800px-Rangeerlocomotief_op_rubberbanden_op_de_Maasvlakte.jpg

Of een voor zowel rails als weg aangepaste vrachtwagen:

Afbeeldingslocatie: http://www.dennisbosman.nl/foto/reizen/canada/voertuigen3/080917%204389.jpg

Geen gezicht :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Afbeeldingslocatie: http://i27.tinypic.com/2w5t2qc.jpg
Ook wel tof :+

Zo'n rail-bike had ik ook in MS Trainsimulator. Wel grappig, door het aanpassen van de configuratie van de 'trein' kon ik er met gemak een ICM mee wegslepen met 250 km/u :D >:).
Of met 1.000 km/u over het spoor blazen :). :>

[ Voor 64% gewijzigd door AW_Bos op 23-07-2010 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
In het Zuid-Zwitserse kanton Wallis (Valais) is vrijdag een trein van de Glacier Express ontspoord. Daarbij zijn zeker vijftien mensen gewond geraakt, berichtte de Zwitserse televisie.

De trein van de beroemde Matterhorn-Gotthard-Bahn (MGB) raakte kort na het middaguur van het spoor.

De trein liep door nog onopgehelderde oorzaak uit de rails bij een viaduct tussen de dorpen Lax en Fiesch in het Duitstalige, oostelijke deel van het kanton.

De gewonden vielen in een wagon die kantelde als gevolg van de ontsporing. Gewonden zijn naar het ziekenhuis in Visp overgebracht. Het reddingswerk is gaande, meldde de plaatselijke politie.
nu.nl

Afbeeldingslocatie: http://data.rtl.nl/_internal/gridimage_v3!0/4fe3d1np46eqrshixh8afzz7swkmfty/treinongeluk_zwitersland_800.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static3.hln.be/static/FOTO/pe/16/14/12/media_xl_3808167.jpg?20100723152052

Afbeeldingslocatie: http://is.blick.ch/img/gen/z/N/HBzNsiQd_Pxgen_r_900x600.jpg

Wikipedia: Glacier Express

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Wellicht totáál offtopic, maar heeft iemand enig idee of het morgen rond het middaguur druk zal worden qua passagiers op het traject tussen Ut en Zl? :P Wellicht is er een festival of iets dergelijks? Kan zo snel niks vinden.

Zo ja dan koop ik wel een kaartje voor de eerste klasse, kan het echt niet hebben om met twee rugtassen en een weekendtas tussen al het vee te staan :P

[ Voor 14% gewijzigd door CodeCaster op 23-07-2010 16:15 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mambo No5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 20:37

mambo No5

Bad Apple?

Ziet er gezellig uit. :/ Als ik zo een beetje rondneus zijn de voorste 3 wagons + loc niet ontspoort, maar betreft het de achteropkomende wagens die vlak voor een viaduct ontspoort zijn..

Afbeeldingslocatie: http://www.20min.ch/diashow/31752/0281614-b9e7284b6fe96344dfbf42fdf7a9a8d1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.20min.ch/diashow/31752/zug-c17f02c94bf06e0d2474af1a4d63dfaf.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.20min.ch/diashow/31752/z5-950e626fbf1c25746da55f0351f49362.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.20min.ch/diashow/31752/0281495-35be4ae0daf1604cd6d15e31f9abf4fd.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.20min.ch/diashow/31752/img0987-25a7e9ed9d568ced94282c1a25bc784d.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.20min.ch/diashow/31752/0281644-bc59e6cd7b856f159f1ec90c5476b8b5.jpg

Die mensen hebben nog best wel geluk gehad vermoed ik; als de boel wat doorgegleden was waren de wagons nog een stuk naar beneden gevallen ook en had 't nog behoorlijk wat erger af kunnen lopen. :X

@ Codecaster; als ik zelf met de trein ga koop ik per definitie een 1e klas kaartje; voor het comfort tov. de 2e klasse heb ik dat er wel voor over. :)

[ Voor 7% gewijzigd door mambo No5 op 23-07-2010 16:36 ]

Do not throw Rubbish at the platform | Front Pro eigen foto's in een topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

mambo No5 schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 16:25:
@ Codecaster; als ik zelf met de trein ga koop ik per definitie een 1e klas kaartje; voor het comfort tov. de 2e klasse heb ik dat er wel voor over. :)
Mwah, 't scheelt op het stuk dat ik wil gaan reizen toch weer acht euro. Da's een kingsize double whopper cheese menu op Ut ;)

Aan de andere kant - ik zit de hele week al tweede klas, misschien nou maar gewoon eens doen ook :P

[ Voor 12% gewijzigd door CodeCaster op 23-07-2010 16:44 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Zat vandaag weer eens in 2 treinen waar het niet in uit te houden was, damn wat warm en benauwd :/
wildhagen schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 08:52:
Wel héél creatief dit:

[...]

nu.nl

Dan vraag je ik me af of hoeveel wodka je gedronken moet hebben :P

Voor wat betreft dat vetgedrukte: ja, natuurlijk kan je via het spoor naar Alkmaar, maar dan niet met je auto :P
Hoe kunnen ze weten waarom hij het spoor volgde als ze hem niet verstaan?
Heb vanmorgen ergens gelezen dat ze nog op zoek waren naar een tolk....

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 23-07-2010 18:39 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Bij dat treinongeluk in Zwitserland zou nu, volgens de politie, één dode zijn gevallen.
Hoe kunnen ze weten waarom hij het spoor volgde als ze hem niet verstaan?
Heb vanmorgen ergens gelezen dat ze nog op zoek waren naar een tolk....
Klinkt als een Broodje Aap, is namelijk nergens terug te vinden.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

http://www.nu.nl/binnenla...-veroorzaakt-botsing.html

‘’We zitten met een taalbarrière, en hebben daarom een tolk opgeroepen om er achter te komen hoe de man in deze situatie verzeild is geraakt.’’

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Dit is toch wel redelijk uniek voor Zwitserland. Dit is een behoorlijk ongeval in ieder geval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:34
Hmm, lekker dat ongeluk in Zwitserland. Ga binnenkort op vakantie in Fiesch, en uiteraard met de trein daar. Ach, hoe vaak hoor je nu dat het werkelijk mis gaat in Zwitserland? Statistisch gezien is de kans nu weer heel klein dat er weer een ongeluk gebeurt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Zwitserland is qua treinongevallen idd één van de betere (lees: veiligere) landen, maar het betrof hier natuurlijk wel één van de bekendste trajecten, die heel erg veel toeristen trekken vanwege de diverse mooie punten (Landwasser Viaduct (en bijbehorende tunnel), Spiraltunnel, en natuurlijk de beroemde Brusio spiraalviaduct, plus sowieso natuurlijk het prachtige landschap).

Het is niet je gemiddelde stoptrein van Nergenshuizen naar Verweggistad.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
In het tweede kwartaal van dit jaar reed 95 procent van de treinen van de Nederlandse Spoorwegen (NS) op tijd. Dat wil zeggen dat ze minder dan vijf minuten vertraging hadden.

En dat is voor het eerst over een kwartaal gemeten het geval, zo meldde NS zondag.

Over de hele linie gaf 76 procent van de klanten NS een 7 of hoger voor het op tijd rijden, beschikbaarheid van stoelen, informatie, reinheid, veiligheid en service.

In het tweede kwartaal reed 98,8 procent van de treinen. Dat was bijna een procentpunt meer dan in het eerste kwartaal van dit jaar en ongeveer even hoog als in het tweede kwartaal van vorig jaar.
nu.nl

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
Bastien schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 21:03:
Wat ik me wel eens afvraag: is de voorkant van de trein in deze staat nou nog te herstellen of wordt die vervangen voor een nieuwe? Het zal in ieder geval weer wat dagen werk zijn in de werkplaats.
Dat wordt vernieuwd, dat is niet meer te herstellen.
Normaal gesproken gaat ProRail naar de aanrijding. Daar bekijken ze de schade. Zij beslissen of de trein door kan rijden in dienstregeling, of dat hij uit de dienstregeling gehaald wordt en gemaakt/of vervangen moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
In het verleden zijn intern wel grotere schades hersteld, zelfs complete locomotieven herbouwd (bijv de 1642 die op een overweghuisje reed, of de 1311 na de aanrijding bij Haelen).

Waarom zouden ze nu dan een nieuwe kop bij de fabrikant bestellen, ipv de zaak in eigen huis herstellen?

En ProRail besluit dus of de trein gemaakt moet worden, en niet de eigenaar (NS Reizigers)? Wat is dat voor iets raars? Als ik met mijn auto een ongeluk krijg, is het toch ook niet aan Rijkswaterstaat (als zeg maar de Prorail van de weg) om te besluiten of ik deze wel of niet moet laten maken? :?

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 25-07-2010 17:25 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Bi-zonder schreef op zondag 25 juli 2010 @ 17:17:
[...]
Dat wordt vernieuwd, dat is niet meer te herstellen.
Normaal gesproken gaat ProRail naar de aanrijding. Daar bekijken ze de schade. Zij beslissen of de trein door kan rijden in dienstregeling, of dat hij uit de dienstregeling gehaald wordt en gemaakt/of vervangen moet worden.
Bedoel je niet dat bij twijfelgevallen ProRail beslist of het voertuig in kwestie verder mag rijden? In verband met keuringen en potentiële schade aan de infrastructuur e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
Vinnienerd schreef op zondag 25 juli 2010 @ 17:35:
[...]Bedoel je niet dat bij twijfelgevallen ProRail beslist of het voertuig in kwestie verder mag rijden? In verband met keuringen en potentiële schade aan de infrastructuur e.d.
ProRail beslist altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
wildhagen schreef op zondag 25 juli 2010 @ 17:24:
In het verleden zijn intern wel grotere schades hersteld, zelfs complete locomotieven herbouwd (bijv de 1642 die op een overweghuisje reed, of de 1311 na de aanrijding bij Haelen).

Waarom zouden ze nu dan een nieuwe kop bij de fabrikant bestellen, ipv de zaak in eigen huis herstellen?
Omdat ze die extra kop toch al op vooraad hebben, volgens mij.
En ProRail besluit dus of de trein gemaakt moet worden, en niet de eigenaar (NS Reizigers)? Wat is dat voor iets raars? Als ik met mijn auto een ongeluk krijg, is het toch ook niet aan Rijkswaterstaat (als zeg maar de Prorail van de weg) om te besluiten of ik deze wel of niet moet laten maken? :?
Ik denk dat hij bedoelde dat ProRail besluit wat er op dat moment gebeurt met de trein. Bij een zelfdoding zal het een kwestie zijn van doorrijden, maar bij een situatie als deze kan het zijn dat de trein weggesleept moet worden. Het is vervolgens aan de vervoerder zelf om te besluiten wat er verder gebeurt met de trein: repareren, vervangen, kaalplukken, de shredder in, ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
Omdat je niet alles kunt herstellen. In een virm (verlengde intercity..) zitten heel veel computer onderdelen. Dat is niet te vergelijken met een locomotief.
En ProRail besluit dus of de trein gemaakt moet worden, en niet de eigenaar (NS Reizigers)? Wat is dat voor iets raars?
ProRail is een onderdeel van NS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

kun je ook na bestellen/laten maken lijkt me, de elektronica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
Alex) schreef op zondag 25 juli 2010 @ 17:41:
[...]Ik denk dat hij bedoelde dat ProRail besluit wat er op dat moment gebeurt met de trein. Bij een zelfdoding zal het een kwestie zijn van doorrijden, maar bij een situatie als deze kan het zijn dat de trein weggesleept moet worden. Het is vervolgens aan de vervoerder zelf om te besluiten wat er verder gebeurt met de trein: repareren, vervangen, kaalplukken, de shredder in, ...
Nee dat is niet waar. ProRail besluit, ProRail is altijd van de infrastructuur en treinen.

De Nederlandse Spoorwegen bestaat uit een aantal onderdelen. Zoals:
- NS-Reizigers: draagt zorg voor de reizigers.
- ProRail: draagt zorg voor de infrastructuur en ook de treinen.
- NS-Poort: draagt zorg voor de stations.
Zo zijn er meer onderdelen die zijn gespecificeerd in een onderdeel.

Bij een zelfdoding bekijkt ProRail de trein en beslist of deze uit de dienstregeling wordt gehaald en moet worden gereinigd. Of dat de trein door de brandweer wordt schoongespoten en verder kan rijden in de dienstregeling.

ProRail wordt bij elke aanrijding/zelfdoding gehaald. Ze maken dan foto's, deze zijn er om de schade te bekijken die er mogelijk is en voor een eventuele reconstructie van het ongeval. De trein moet zo snel mogelijk worden weggereden of weggesleept, omdat het spoor zo snel mogelijk vrijgegeven moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Bi-zonder schreef op zondag 25 juli 2010 @ 17:44:
[...]
Omdat je niet alles kunt herstellen. In een virm (verlengde intercity..) zitten heel veel computer onderdelen. Dat is niet te vergelijken met een locomotief.
Een locomotief zit nog veel voller met apparatuur (aan de voorkant) dan een VIRM (of ander treinstel) hoor...
[...]
Onzin, ProRail is een losstaand overheidsbedrijf, NS heeft niks met ProRail te maken anders dan als afnemer van hun produkt (rijpaden dus).
Nee dat is niet waar. ProRail besluit, ProRail is altijd van de infrastructuur en treinen.
Onzin. ProRail doet alleen infrastructuur. De treinen zijn eigendom van NS (Reizigers of Financial Services, de lease-tak), of de overige vervoerders (Arriva, Connexion etc).

[ Voor 19% gewijzigd door wildhagen op 25-07-2010 18:09 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Bi-zonder schreef op zondag 25 juli 2010 @ 17:44:
[...]
Europese regelgeving bepaalt dat per 1 januari 2005 de railinfrastructuurbeheerder los moet staan van de organisaties die reizigers- en goederenvervoer doen. ProRail is zelfs al eerder losgetrokken van de rest van de NS-groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Alex) schreef op zondag 25 juli 2010 @ 18:10:
[...]

Europese regelgeving bepaalt dat per 1 januari 2005 de railinfrastructuurbeheerder los moet staan van de organisaties die reizigers- en goederenvervoer doen. ProRail is zelfs al eerder losgetrokken van de rest van de NS-groep.
Klopt, per 1 juli 2002 zijn die uit de NS-holding gehaald, en hoorden deze taken bij RailInfraTrust BV (die weer voortkwam uit NS Railinfrabeheer), en vanaf 1 januari 2003 heet dat bedrijf ProRail.

ProRail is dus al 8 jaar geen onderdeel van de NS meer.

[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 25-07-2010 18:14 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
ega van bi-zonder:Excuus voor de foutieve info dat ProRail onderdeel van de NS zou zijn :$
Deze informatie is mij verkeerd aangegeven door een meerdere op m'n werk ..
dit zal uiteraard intern even besproken gaan worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53

silverstorm

tearing me apart

Bi-zonder schreef op zondag 25 juli 2010 @ 20:47:
ega van bi-zonder:Excuus voor de foutieve info dat ProRail onderdeel van de NS zou zijn :$
Deze informatie is mij verkeerd aangegeven door een meerdere op m'n werk ..
dit zal uiteraard intern even besproken gaan worden
offtopic:
Dat zelfs dit topic tot een relatiecrisis kan lijden
Alex) schreef op zondag 25 juli 2010 @ 17:41:
Ik denk dat hij bedoelde dat ProRail besluit wat er op dat moment gebeurt met de trein. Bij een zelfdoding zal het een kwestie zijn van doorrijden, maar bij een situatie als deze kan het zijn dat de trein weggesleept moet worden. Het is vervolgens aan de vervoerder zelf om te besluiten wat er verder gebeurt met de trein: repareren, vervangen, kaalplukken, de shredder in, ...
Deels is ook gewoon regelgeving. Als component A niet werkt, zit het in categorie X en dan mag rit worden afgereden/gereden tot eerste station/moet versleept worden. Zou zijn er iets 5 categorieën. Van het ATB die niet werkt, tot vastgelopen remmen. Het is allemaal beschreven. 1x gezien dat vlakbij Gn iemand onder de spoorbomen door net achter de ene trein langs liep en de tweede trein horen toeteren. Ik heb mijn hoofd maar weggedraaid.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op zondag 25 juli 2010 @ 18:07:
[...]

Een locomotief zit nog veel voller met apparatuur (aan de voorkant) dan een VIRM (of ander treinstel) hoor...
[...]

Onzin, ProRail is een losstaand overheidsbedrijf, NS heeft niks met ProRail te maken anders dan als afnemer van hun produkt (rijpaden dus).

[...]

Onzin. ProRail doet alleen infrastructuur. De treinen zijn eigendom van NS (Reizigers of Financial Services, de lease-tak), of de overige vervoerders (Arriva, Connexion etc).
Het is niet helemaal onzin.

Het klopt dat na een aanrijding het veiligheidsteam(voeren deze taak uit in opdracht van het ivw) beslist of de trein verder kan(al dan niet met reparatie`s) of dat hij total loss is.

Op het moment dat de trein total loss word verklaard, moet de trein of gesloopt worden door de eigenaar of afgesleept worden naar een gesloten terrein van de eigenaar.

De eigenaar kan bij total loss beslissen om hem te laten repareren maar dan moet hij na de reparatie wel weer gekeurd worden door prorail/ivw(beide instanties voeren hun eigen keuring uit), hierbij let het ivw vooral op of het veilig is om reizigers te vervoeren/of het aan alle eisen voldoet en prorail let er vooral op of het gerepareerde stel geen schade aanbrengt aan de infrastructuur.*

Zo werkt dat in de treinenwereld, ons bedrijf(ns) vervangt meestal de stellen, omdat reparatie en herkeuring een dure grap is, gezien elke millimeter moet worden nagekeken gezien het een ex wrak is.

*ja lach maar, een niet nader te noemen bedrijf in het noorden heeft enkele jaren geleden een trein op keuring laten gaan waarvan aan de onderkant nog allerlei dingen los hingen, die behoorlijke schade aanbrachten aan zowel de trein zelf als aan het spoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Keervoorziening te Oosterbeek gaat over een paar uurtjes in dienst :)

* IJnte gaat pitten :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Toch niet:
Trein door stootjuk Stavoren
Eerst : WTF! Daarna: hoe is dit mogelijk.. Speno slijptrein die even (kopstation) stavoren overhoop rijd.
STAVOREN - Stavoren is zondagavond aan een ramp ontsnapt. Rond half 12 komt er een melding binnen van een aanrijding op het station in Stavoren.

Bij aankomst van de hulpdiensten blijkt een onderhoudstrein dwars door het railblok te zijn gereden, waarna achtervolgens een lege tankauto (van oliehandel de Groot) en de voorkant van een bedrijf zijn doorboord. Uiteindelijk komt de onderhoudstrein vlak voor de snackbar, op enkele tientallen meters van het IJsselmeer, tegen een glasbak tot stilstand.

Slechts enkele mensen raken gewond. In de zomer is het erg druk is in Stavoren, het is dan ook een wonder dat er niet meer mensen gewond zijn geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-08 22:59

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
Huh? Die Speno rijdt sowieso geloof ik niet al te hard? en dan ook nog op een kopstation? Bizar...
IJnte schreef op maandag 26 juli 2010 @ 01:05:
Keervoorziening te Oosterbeek gaat over een paar uurtjes in dienst :)

* IJnte gaat pitten :w
Arnhem-Zuid mag ik ook hopen? :P

[ Voor 83% gewijzigd door SleutelMan op 26-07-2010 01:36 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Dat zal ook best wel lukken!

[ Voor 11% gewijzigd door IJnte op 26-07-2010 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

IJnte schreef op maandag 26 juli 2010 @ 01:34:
Toch niet:
Trein door stootjuk Stavoren
Eerst : WTF! Daarna: hoe is dit mogelijk.. Speno slijptrein die even (kopstation) stavoren overhoop rijd.

[...]
Paar foto's in onderstaand linkje... niet al te duidelijk maar toch wel te zien dat er iets geparkeerd staat waar het niet hoort... daglicht zal meer overzicht geven denk ik. Wel een raar verhaal dit :X

http://www.112fryslan.nl/news/5329

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
IJnte schreef op maandag 26 juli 2010 @ 01:34:
Daarna: hoe is dit mogelijk.. Speno slijptrein die even (kopstation) stavoren overhoop rijd.
Niet hard genoeg remmen ;)

Belangrijker: Stavoren is wel een kopstation maar heeft geen perron 'om de kop heen': er staat alleen een stootjuk. Als je daar doorheen bent is het verder allemaal gelijkvloers. Verder is die watersportwinkel opgebouwd uit hout en golfplaat. Zie ook google street view. Niet zo vreemd dus dat /als/ je er doorheen gaat, het meteen zo'n ravage geeft.

De NOS heeft meer foto's.

[ Voor 5% gewijzigd door ValHallASW op 26-07-2010 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Het treinverkeer tussen Almere Oostvaarders en Lelystad is maandagochtend stilgelegd wegens een beschadiging aan het spoor.

De verwachting is dat er tot 16.00 uur geen of nauwelijks treinverkeer mogelijk is. De NS heeft bussen ingezet.

Reizigers moeten rekening houden met een langere reistijd, aldus een NS-woordvoerder.

Het Korps Landelijke Politiediensten (KLPD) onderzoekt de beschadiging. Volgens een zegsvrouw is dit standaard bij plotselinge beschadigingen aan het spoor. Zo wordt onder meer gekeken of sprake is van koperdiefstal.

Zodra het KLPD het spoor heeft vrijgegeven, wil de NS een pendeltrein inzetten die tijdens de herstelwerkzaamheden tussen Lelystad en Almere Oostvaarders rijdt. Tussen Almere Oostvaarders en Weesp rijden de treinen volgens de dienstregeling.
nu.nl

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bi-zonder
  • Niet online
silverstorm schreef op zondag 25 juli 2010 @ 23:38:
[...]
offtopic:
Dat zelfs dit topic tot een relatiecrisis kan lijden
offtopic: ega bedoelde; met de meerdere gaat intern gesprekje plaatsvinden, niet met bi-zonder ;)

Aangezien dit commentaar was op het feit dat ega in eind werkstuk aangemerkt had dat ProRail geen onderdeel van NS was. Dit staat ook nergens in de stukken/leerstof van NS. De meerdere dit als 'verkeerd' beoordeelde met de mededeling 'ProRail is onderdeel van de NS". ik vermoed dat werkstuk herbeoordeling gaat krijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Zo was het ruim anderhalve maand terug:
Afbeeldingslocatie: http://home.xmsnet.nl/ijnte/Tweakers/Stavoren.jpg

Ik heb nog steeds de OMG factor.. Vooral die foto die op nu.nl staat spreekt boekdelen..

Overigens was er gisteren ook een overweg storing tussen De Haar Aansluiting en Veenendaal West omdat er tussen dat baanvakje een losse spoorstaaf tegen het huidige spoor aanlag waardoor er secties bezet bleven. Dit is om 15:15 opgelost door er een mannetje met een kroll heen te sturen. Er heeft een slagje naar Rhenen voor uit moeten vallen, maar daarna waren de problemen wel opgelost.

De foto:
Afbeeldingslocatie: http://home.xmsnet.nl/ijnte/Tweakers/stavoren_klein.jpg
klik voor groter

[ Voor 19% gewijzigd door IJnte op 26-07-2010 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Nou mensen, gisteren was het dan zover, het begin van de buitendienststelling in Arnhem! Ik ben op de fiets gestapt en de heb een kleine fotoimpressie gemaakt met mijn mobiele telefoon :) . Excuses dus voor de matige kwaliteit. En ja ik moet hem meer horizontaal houden :P .

Afbeeldingslocatie: http://laupro.nl/etc/2010/07/sporenplanarnhem/2010-07-25%2020.01.52.jpg
Toerit tot een overgang...
Afbeeldingslocatie: http://laupro.nl/etc/2010/07/sporenplanarnhem/2010-07-25%2020.02.04.jpg
Jammer van de boom.. bouwverkeer blijven lompe boeren...
Afbeeldingslocatie: http://laupro.nl/etc/2010/07/sporenplanarnhem/2010-07-25%2020.00.45.jpg
Wat mist er?
Afbeeldingslocatie: http://laupro.nl/etc/2010/07/sporenplanarnhem/2010-07-25%2020.01.21.jpg
Afbeeldingslocatie: http://laupro.nl/etc/2010/07/sporenplanarnhem/2010-07-25%2020.07.35.jpg
Uitzicht vanaf brug die nu nog open is voor voetgangers... Bovenleiding is al geheel weg.
Afbeeldingslocatie: http://laupro.nl/etc/2010/07/sporenplanarnhem/2010-07-25%2020.08.00.jpg
Afbeeldingslocatie: http://laupro.nl/etc/2010/07/sporenplanarnhem/2010-07-25%2020.13.09.jpg
Overzichtje van een trein die met betonfundaties en oude bovenleidingpalen weg rijdt.
Afbeeldingslocatie: http://laupro.nl/etc/2010/07/sporenplanarnhem/2010-07-25%2020.13.14.jpg
Afbeeldingslocatie: http://laupro.nl/etc/2010/07/sporenplanarnhem/2010-07-25%2020.15.25.jpg
Mooi te zien hoe men met borden het bouwverkeer door de woonwijk heeft geleid, erg belangrijk!
Afbeeldingslocatie: http://laupro.nl/etc/2010/07/sporenplanarnhem/2010-07-25%2020.18.45.jpg
Afbeeldingslocatie: http://laupro.nl/etc/2010/07/sporenplanarnhem/2010-07-25%2020.24.22.jpg
Afbeeldingslocatie: http://laupro.nl/etc/2010/07/sporenplanarnhem/2010-07-25%2020.25.58.jpg
Zelfde trein met betonfundaties maar dan paar honderd meter verder.
Afbeeldingslocatie: http://laupro.nl/etc/2010/07/sporenplanarnhem/2010-07-25%2020.27.15.jpg
Uitzicht van waar de oude voetgangersbrug ooit was.
Afbeeldingslocatie: http://laupro.nl/etc/2010/07/sporenplanarnhem/2010-07-25%2020.36.39.jpg
Nog een keer vanaf de brug (was om het station heen gefietst). Ze gingen nu het volgende portaal neerhalen. Links zie je al de damwanden voor de drive-under. Op de voorgrond zie je nog een afgeknipte portaal.
Afbeeldingslocatie: http://laupro.nl/etc/2010/07/sporenplanarnhem/2010-07-25%2020.46.24.jpg
Overzichtje van de tijdelijke halte met stopbussen naar o.a. Oosterbeek.
Afbeeldingslocatie: http://laupro.nl/etc/2010/07/sporenplanarnhem/2010-07-25%2020.48.12.jpg
Bij elke in/uitrit staat ongeveer een verkeersregelaar...

[ Voor 3% gewijzigd door LauPro op 26-07-2010 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

IJnte schreef op maandag 26 juli 2010 @ 13:42:
Zo was het ruim anderhalve maand terug:
[afbeelding]

Ik heb nog steeds de OMG factor.. Vooral die foto die op nu.nl staat spreekt boekdelen..

Overigens was er gisteren ook een overweg storing tussen De Haar Aansluiting en Veenendaal West omdat er tussen dat baanvakje een losse spoorstaaf tegen het huidige spoor aanlag waardoor er secties bezet bleven. Dit is om 15:15 opgelost door er een mannetje met een kroll heen te sturen. Er heeft een slagje naar Rhenen voor uit moeten vallen, maar daarna waren de problemen wel opgelost.

De foto:
[afbeelding]
klik voor groter
Wtf.

Zo hoort dat er dus uit te zien: http://maps.google.nl/map...BDmg&cbp=12,339.2,,0,0.93

Hoe is dat gebeurd? Zware trein gewoon niet geremd en door 't stoodjuk heen gedenderd of…?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:18

DDX

IJnte schreef op maandag 26 juli 2010 @ 13:42:
Beetje onlogisch de witte schermen langs het water, maar bovenin alleen hekjes waar je overheen kan kijken.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
LauPro schreef op maandag 26 juli 2010 @ 16:46:
Nou mensen, gisteren was het dan zover, het begin van de buitendienststelling in Arnhem! Ik ben op de fiets gestapt en de heb een kleine fotoimpressie gemaakt met mijn mobiele telefoon :) . Excuses dus voor de matige kwaliteit. En ja ik moet hem meer horizontaal houden :P .
[...]
Bij elke in/uitrit staat ongeveer een verkeersregelaar...
Leuke plaatjes verder. Je hebt wel kunnen zien dat het een enorme klus aan het worden is, aangezien echt alles omgebouwd gaat worden. Ik was er zaterdag al even wezen kijken (voorbereiding op de IDS van dit weekend). Ik ben verder ook nog even op Wolfheze en Oosterbeek wezen kijken. Daar zijn een paar nieuwe seinen geplaatst om te kunnen keren op Oosterbeek. Komende weken wordt er hard gewerkt aan de dive-under en daarna om de nieuwe sporen aan te sluiten en de beveiliging te testen. Over een week of 4 mag ik ook weer aan de slag om de keervoorziening er weer uit te halen.

Is je misschien nog opgevallen dat er her en der ook nog wat beveiligingsmannetjes stonden ;)
CyBeR schreef op maandag 26 juli 2010 @ 16:48:
[...]

Wtf.

Zo hoort dat er dus uit te zien: http://maps.google.nl/map...BDmg&cbp=12,339.2,,0,0.93

Hoe is dat gebeurd? Zware trein gewoon niet geremd en door 't stoodjuk heen gedenderd of…?
Dat is even de vraag. Het was een werktrein en ik kan me niet voorstellen dat deze harder gereden heeft dan 40km/h (max snelheid bij ROZ). Als je de schade echter bekijkt, dan zou je toch echt denken dat hij harder dan dat gereden moet hebben. Het lijkt wel alsof de Mcn het stationsbord (aankondigingsbord) gemist heeft en terplekke niet bekend was.. Dit stationnetje heeft ook geen "inrijder" dus hij moet ook het afrembord gemist hebben.. In ATB-NG zit gewoon die hele afremcurve etc ingebouwd maar als deze trein geen ATB-NG heeft werkt dat natuurlijk niet. Ik wacht het onderzoek af :)

[ Voor 69% gewijzigd door IJnte op 26-07-2010 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

Ijnte jij bent op Arnhem geweest?

Waar precies misschien dat we elkander nog gezien hebben

en Stavore ik denk wel dat hij 40 gereden heeft maar misschien afgeleid was. Zoals eerder genoemt heeft het geen kop perron dus ga je erdoor glij je gewoon verder. Wat denk je wat zon trein weegt. En eer dat tot stilstand komt.....

[ Voor 55% gewijzigd door bestaudio op 26-07-2010 17:38 ]

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Stavoren-foto vanuit een ander perspectief:

Afbeeldingslocatie: http://www.refdag.nl/polopoly_fs/trein_1_493056!image/trein.jpg_gen/derivatives/landscape_804/trein.jpg

Zou een slijptrein van Speno zijn, die in opdracht van ProRail het spoor aan het slijpen was.
Als je de schade echter bekijkt, dan zou je toch echt denken dat hij harder dan dat gereden moet hebben.
Mwah... het gebouw was niet meer dan een houten frame met golfplaat eroverheen, daarvoor hoef je niet veel te doen om dat te vernielen...

[ Voor 33% gewijzigd door wildhagen op 26-07-2010 17:40 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
bestaudio schreef op maandag 26 juli 2010 @ 17:36:
Ijnte jij bent op Arnhem geweest?

Waar precies misschien dat we elkander nog gezien hebben

en Stavore ik denk wel dat hij 40 gereden heeft maar misschien afgeleid was. Zoals eerder genoemt heeft het geen kop perron dus ga je erdoor glij je gewoon verder. Wat denk je wat zon trein weegt. En eer dat tot stilstand komt.....
Ik ben zaterdag op Ah geweest (gewoon even wezen kijken). Gisteren was ik aanwezig op de VL post in Utrecht om de keervoorziening bij Oosterbeek in dienst te nemen. Ik denk niet dat je me gezien hebt!
Ik heb nog wel rond 21:30 iets meegekregen over een 3kV omschakeling op Arnhem.. Had jij daar iets mee van doen :?

[edit] Nog meer luchtfoto's van stavoren(welliswaar klein): HollandLuchtfoto

[ Voor 7% gewijzigd door IJnte op 26-07-2010 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

IJnte schreef op maandag 26 juli 2010 @ 17:45:
[...]

Ik ben zaterdag op Ah geweest (gewoon even wezen kijken). Gisteren was ik aanwezig op de VL post in Utrecht om de keervoorziening bij Oosterbeek in dienst te nemen. Ik denk niet dat je me gezien hebt!
Ik heb nog wel rond 21:30 iets meegekregen over een 3kV omschakeling op Arnhem.. Had jij daar iets mee van doen :?

[edit] Nog meer luchtfoto's van stavoren(welliswaar klein): HollandLuchtfoto
Ik heb daar een beetje heen en weer gerent yep,

* bestaudio is weer spoorhaas :)

Edit, Wat meer foto's van de storingsploeg aldaar
http://energievoorziening...oring%20Speno%20trein.htm

[ Voor 10% gewijzigd door bestaudio op 26-07-2010 18:31 ]

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Niet online
wildhagen schreef op maandag 26 juli 2010 @ 17:39:
Zou een slijptrein van Speno zijn, die in opdracht van ProRail het spoor aan het slijpen was.
Wat ik mij afvraag, er zijn geen honderden (of tientallen) slijptreinen en zeker niet beschikbaar. Gaat het in iedergeval tijdelijk niet beschikbaar zijn van deze trein nog problemen opleveren met andere werkzaamheden?
Pagina: 1 ... 7 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.