Het grote spoorwegentopic deel 20 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste
Acties:
  • 60.241 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

IJnte schreef op zondag 11 juli 2010 @ 22:20:
Idd, nieuw portaaltje opbouwen vannacht en opnieuw bedraden. Ook omdat het boven een wissel gebeurd is, zal er wel wat meer bij komen kijken.
Wissel uitdraden portaaltje bouwen sectie opnieuw uitdraden nivileren gokje? Net voor de dienstregeling klaar.
Of de werktrein moet in de buurt zijn gaat het wat sneller waarschijnelijk wel wat sneller aangezien er nog bruikbare stukken tussen zitten.

[ Voor 8% gewijzigd door bestaudio op 11-07-2010 22:47 ]

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Ook niet echt fijn bij onze oosterburen... http://www.news.com.au/br...ry-e6frfku0-1225890535290

En een beste schade trouwens door een boom :X

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

wildhagen schreef op zondag 11 juli 2010 @ 19:38:
@dion_b: die omroepberichten op het station worden niet door de NS gedaan, maar door ProRail.

De mensen op het perron zijn wel van NS, maar krijgen hun informatie (iig deels) van ProRail. Als ProRail hen dus niet of onjuist op de hoogte houd, kunnen ze ook niet de juiste info geven.
Tenzij ik me vergis wordt de Treintijden-app die ik gebruikte gevoed door exact dezelfde database waar de NS mensen hun info uit halen. Maar goed, m'n probleem is zoals ik al aangaf niet zozeer met de medewerkers op het station, die echt hun best deden onder brakke omstandigheden, maar idd met de omroepberichten.
SleutelMan schreef op zondag 11 juli 2010 @ 19:52:
[...]

Let er wel even op dat de ICE normaal gesproken niet toegankelijk is zonder toeslag. Hoewel het mogelijk is om de ICE te gebruiken voor binnenlands verkeer is het daar niet voor bedoeld (al helemaal niet qua capaciteit). In dat opzicht vind ik het begrijpelijk dat het advies wordt gegeven om de latere IC te nemen (die beter berekend is op de drukte en waardoor er niet lange rijen voor de kaartautomaat komen voor de toeslagkaartjes...)
De ICE is wel degelijk toegankelijk zonder toeslag als je op saldo reist met een OV Chipkaart, waar ik dan ook in dit geval dankbaar gebruik van heb gemaakt een van de zeer weinig gevallen waarin het daadwerkelijk in positieve zin geld scheelt. En qua capaciteit is geen enkele trein berekend op het opvangen van grootscheepse ontregelingen van het treinverkeer, je wil niet weten hoe vol die enkele ICM-4 richting 's Hertogenbosch al was toen ik vertrok in een lege trein richting Arnhem. De ICE was idd redelijk vol, maar ik had weinig moeite om zitplek te vinden. Enig minpunt was dat airco uitgevallen was :X

Punt is echter dat zelfs als je geen rekening houdt met de ICE, het op Nijmegen omgeroepen advies om via 's Hertogenbosch te reizen ipv halfuur te wachten gewoon slecht was. En dat het omroepbericht op Arnhem dat de eerstvolgende reismogelijkheid (exact deze bewoording) richting Utrecht 35 min later zou zijn gewoon onjuist was.
Arnout schreef op zondag 11 juli 2010 @ 19:38:
[...]

Dit doe ik ook altijd als ik troubles heb met de trein en werkt vrijwel altijd beter dan wat er op het perron of door conducteurs gezegd wordt. Het is gewoon de beste info (meest up-to-date).
Eens dat het goed werkt. Probleem is alleen dat uitgerekend de mensen als wij die dit soort apps hebben, weten hoe ze werken en wanneer het zinnig is om ze te gebruiken juist de mensen zijn die sowieso al goed terecht zullen komen. Die omroepberichten zijn vooral nodig voor mensen die het wat minder snappen en het vaak echt niet weten als er iets is. Die mensen worden nu in het beste geval onnodig verward en in het slechtste geval lopen ze vertragingen op.

Die mensen hoor je iedere keer weer op feestjes of op het werk aan alle kanten verkondigen dat de trein in NL waardeloos is want de ene keer dat ze het nemen vrijwel altijd op moment van groot evenement oid waardoor de boel sowieso niet lekker loopt ze de mist in gegaan zijn, vertraagd aankwamen en aan hun lot overgelaten zijn. En dat ze dus nooit meer met de trein gaan reizen en anderen het ook actief zullen ontmoedingen. Je kent die verhaaltjes vast :/

Al te vaak verschuilt Prorail zich achter overmacht (en de NS dubbel, want afhankelijk van Prorail), terwijl ze niet lijken te snappen dat de ervaring die iemand heeft slechts rakelings te maken heeft met of het allemaal werkt zoals het zou moeten. Het belangrijkste is goede communicatie. Je kunt wegkomen met uiterst beroerde diensten als je ze mooi inpakt (waarom is XS4All steeds "beste internetprovider" terwijl je ondertussen exact hetzelfde product voor de halve prijs kunt krijgen? Omwille van de aandacht en communicatie!), en omgekeerd kun je alle sympathie die een overmachtsituatie opwekt verspelen door slecht te communiceren. En dat is wat hier gebeurt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Die mensen hoor je iedere keer weer op feestjes of op het werk aan alle kanten verkondigen dat de trein in NL waardeloos is want de ene keer dat ze het nemen vrijwel altijd op moment van groot evenement oid waardoor de boel sowieso niet lekker loopt ze de mist in gegaan zijn, vertraagd aankwamen en aan hun lot overgelaten zijn. En dat ze dus nooit meer met de trein gaan reizen en anderen het ook actief zullen ontmoedingen. Je kent die verhaaltjes vast :/
Ik zit vaak in de trein op verschillende trajecten (vg-> ledn, ledn-> ut, en ledn -> asd) en heb toch regelmatig forse shit. Tel er de manier waarop je vaak wordt behandeld bij op en ik ben geen treinenfan. Het is dat de auto ook fors duur en onhnadig is, maar anders...
(ik zit 4-5 dagen per week >1 uur in de trein en heb een jaar lang elke dag vg->asa en vv gedaan).
Tenzij ik me vergis wordt de Treintijden-app die ik gebruikte gevoed door exact dezelfde database waar de NS mensen hun info uit halen. Maar goed, m'n probleem is zoals ik al aangaf niet zozeer met de medewerkers op het station, die echt hun best deden onder brakke omstandigheden, maar idd met de omroepberichten.
Afaik ook. Maar is het dan niet heel onhandig als je dingen in de app ziet die je niet op de CTAs ziet? ;).
Dat gebeurde mij zaterdag, de app zat er trouwens naast, niet de CTAs.

[ Voor 43% gewijzigd door Boudewijn op 12-07-2010 02:16 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik snap dat niet helemaal. Heeft het treinpersoneel (dat, anders dan in Nederland, wel door de trein komt) dat niet in de gaten?

Ik heb het ook eens meegemaakt, in het begin van de ICE3 was de airco een echt zorgenkindje. Reden we 160 over de NBS omdat de machinist zijn raampjes open had (en dat waren de enige raampjes die open konden).
Ik heb het eens beter gehad. Boom op het spoor tussen Oldenburg en Osnabrück. Gelukkig was dat een diesellijn. Wel bizar, je kijkt met de machinist mee naar voren, "wat is dat daar?" "lijkt we iets voor het sein" "Shit! Boom!" Gelukkig remt een Talent best goed en reden we niet zo hard.
Wel 2 uur moeten voordat het THW de boom klein had.

Dat was die dag dat de NS/Prorail het aangemeten vond om in Nederland het hele spoor plat te gooien. En de DB was hun stinkende best aan het doen om iedereen te vervoeren. Alle treinen vrijgegeven voor alle reizigers, vrienden die naar België moesten kwamen daar ook (om 4 uur 's nachts) aan. Wij strandden in Enschede met een NS'er die totaal op zijn NS'ers zegt "hoe je thuis komt is jouw probleem".

NS en klantvriendelijkheid :(

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik heb nu al 3 SGMm's gezien waar op de zijkant in oranje letters "Geel en blauw houdt van Oranje!" stond. Leuk initiatief :)

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Alex) schreef op maandag 12 juli 2010 @ 08:45:
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik heb nu al 3 SGMm's gezien waar op de zijkant in oranje letters "Geel en blauw houdt van Oranje!" stond. Leuk initiatief :)
http://www.ns.nl/oranje :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Waren die letters er door de NS of door vandaaltjes op gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Als die dingen er door vandaaltjes op waren gezet, waren het wel vandaaltjes die een font als Arial perfect beheersten.

http://twitpic.com/241roh voor een blurry impressie van iemand anders.

Eigen foto (klik voor groot):
Afbeeldingslocatie: http://twitpic.com/show/thumb/24lpwj.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Alex) op 12-07-2010 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Dak van station Hengelo zou deels ingestort zijn en op de bovenleiding terecht gekomen door een windhoos, treinverkeer gestremd, zie http://www.destentor.nl/a...-Achterhoek-en-Twente.ece

Foto van het stationsdak: http://tweetphoto.com/32275417

Nog meer treinproblemen door het noodweer:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ymDRVdJEKf2tENvnVtwTWfQv/full.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door wildhagen op 12-07-2010 14:08 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Oost Nederland ligt er ook weer uit, Maaslijn, Zutphen - Zwolle, Almelo, Hengelo, Winterswijk, Amersfoort - Deventer, Arnhem - Tiel.
Acturail kleurt weer aardig rood. Het werd hier ook even pizwart buiten.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Wat een heerlijke zooi in het mooie oosten na een regenbuitje :P

Naja, in ieder geval nog mooi dat ze de diesels hebben laten rijden van Almelo-Enschede ipv alles in bussen te proppen. Wat wel weer opvallend is (moest 30 minuten wachten in Almelo dus alle tijd om rond te kijken) is dat PR die vertrekborden niet aanpast. De treinen stonden dus niet zoals op de borden stond en het werd wel continue omgeroepen (in en buiten de trein) maar borden aanpassen, ho maar. Vaag gedoe. Mensen op het perron gingen ook telkens de verkeerde trein in maar mijn complimenten voor het personeel die zo goed en zo kwaad lekker vrolijk iedereen probeerde te helpen.

Maar goed, d'r is best wat stuk op het station getuige wat naar beneden hing daar. En in een flits zag ik dat iets verderop op het spoor richting Oldenzaal volgens mij een hele mooie boom de boel versperde. Maar vanuit de trein was er wel meer te zien wat er vanmorgen op de heenweg nog anders/beter uit zag :X

Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Bastien schreef op zondag 11 juli 2010 @ 23:40:
Ook niet echt fijn bij onze oosterburen... http://www.news.com.au/br...ry-e6frfku0-1225890535290

* GoldenSample Heeft afgelopen weekend in 4 VIRM's gezeten waarvan 2 een defecte airco hadden
Bij 1tje zouden het enkel de 2 middenbakken zijn (ik zat in de voorste maar daar was 't ook flink warm) en die trein ging op gegeven moment niet verder omdat het onverantwoord heet zou zijn (de machinist riep al de hele reis herhaaldelijk om niet in de 2 middelste bakken te gaan zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Laatst online: 15-09 20:09
Er is nu inderdaad een groot tekort aan stellen waar de airco goed van werkt. Vreemd eigenlijk, want ze zijn volgens mij goed getest in de klimaatkamer.. Ook na vorig jaar (toen er ook een grote defectstand was) moet er denk ik wel meer in geinvesteerd zijn. Je kunt tenslotte geen raampje open zetten.

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 15:28
Oftwel: De treinen van de NS zijn niet gemaakt voor de winter (uitvallen door de sneeuw) en voor de zomer (airco). Is natuurlijk erg kort door de bocht, maar dit is niet de manier om de mensen de trein in te krijgen..

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-08 22:59

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
voor de liefhebbers van mat'64 is dit dan wel weer goed nieuws, de (warme) reserve die op Dgr stond komt door de problemen met het VIRM weer terug in dienst :P.

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

SleutelMan schreef op maandag 12 juli 2010 @ 21:08:
voor de liefhebbers van mat'64 is dit dan wel weer goed nieuws, de (warme) reserve die op Dgr stond komt door de problemen met het VIRM weer terug in dienst :P.
Dat warme impliceert zeker dat de mat'64 ook geen airco heeft :+

Zijn er weer teveel storingen in NL waardoor de storingspagina van NS het begeven heeft? Zou wel leuk zijn als ze vanavond nog een update plaatsen of ik morgen met de trein kan of beter 27 km enkele reis kan gaan fietsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Ik neem aan dat je bent gaan fietsen.. Bij ons (Veenendaal) zou de eerste trein om 7:15 vertrekken, maar die hebben ze maar vast uit laten vallen. Om 7:00 stonden er al een hele hoop mensen op het perron te wachten. Ik ga maar even thuiswerken totdat al die mensen met de eerste trein van 7:45 mee zijn gegaan. Ik vertik het om in een overvolle trein te zitten/staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
nja ik wilde eigenlijk zondag al naar Den Haag, maar wegens alle storingen heb ik het maar laten zitten en wilde vandaag gaan. Ik wacht wel even een uurtje of 2 voordat al die chaos is opgelost... :X

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Goed plan! Ik las dat de 7416 (eerste trein die vanuit Vndc zou moeten vertrekken vandaag) vanuit Veenendaal-de Klomp gestart was :r .... Voor het eerst sinds tijden dus een stoptrein verbinding tussen de Klomp en Maarn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

IJnte schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 07:06:
Ik neem aan dat je bent gaan fietsen.. Bij ons (Veenendaal) zou de eerste trein om 7:15 vertrekken, maar die hebben ze maar vast uit laten vallen. Om 7:00 stonden er al een hele hoop mensen op het perron te wachten. Ik ga maar even thuiswerken totdat al die mensen met de eerste trein van 7:45 mee zijn gegaan. Ik vertik het om in een overvolle trein te zitten/staan.
Ben inderdaad gaan fietsen maar gezien het goeie fietsweer vandaag heb ik niet eens meer gekeken vanmorgen. Geen verkeerde beslissing denk ik al weet ik niet of het tussen Enschede-Almelo vanmorgen ook nog hommeles was.

Morgen vrees ik weer het ergste... gezien de voorspellingen gaat het wederom spoken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Laatst online: 13-09 20:47

LauPro

Prof Mierenneuke®

In de gebieden in Rusland waar het spoor door bossen gaat is er aan weerszijden van de rails minimaal 10 meter 'vrij' van hoge bomen Ik heb zelfs stukken gezien (100den kilometers) waar het 20 meter of meer was.

Als bomen dan omvallen dan vallen ze niet meteen op de rails/bovenleiding.

Wat is het beleid in Nederland eigenlijk aangaande bomen rond het spoor? Ik zie vrij weinig preventief mensen met kettingzagen langs de rails trekken om de meest gevaarlijke takken eruit te halen?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Zo'n 'bufferzone' is in een groot en (grotendeels) dunbevolkt land als Rusland misschien haalbaar, maar in West-Europa lijkt het me niet echt een optie, aangezien je dan op veel plekken teveel bebossing weg moet halen en er op bepaalde plekken waarschijnlijk ook niets meer overblijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
IJnte schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 09:22:
Goed plan! Ik las dat de 7416 (eerste trein die vanuit Vndc zou moeten vertrekken vandaag) vanuit Veenendaal-de Klomp gestart was :r .... Voor het eerst sinds tijden dus een stoptrein verbinding tussen de Klomp en Maarn ;)
het werden nogal veel treintjes later :X (trein 7460, om precies te zijn :P). Afgezien van een wat te korte trein (stel 2139 mocht het in zn eentje opknappen) verder niks gemerkt van de problemen vandaag :P.

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:04

defiant

Moderator General Chat
Vanochtend gebruikte een conducteur een vuvuzela in plaats van z'n fluitje :)

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Commendatore schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 18:40:
Zo'n 'bufferzone' is in een groot en (grotendeels) dunbevolkt land als Rusland misschien haalbaar, maar in West-Europa lijkt het me niet echt een optie, aangezien je dan op veel plekken teveel bebossing weg moet halen en er op bepaalde plekken waarschijnlijk ook niets meer overblijft.
Maar wat wil je dan? Dat er 3-4 keer per jaar complete stukken eruit liggen? Misschien toch meer gaan landtunnelen...

Bedoel hoe vaak die Kippenlijn wel niet onderuit is gegaan door bomen op de rails, dat is imo echt niet normaal. Spoor is wat anders dan een duf N-weggetje toch? Bij snelwegen kappen ze ook behoorlijk wat weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 09:40

mrsar

waar een sar is,is een wodka

GoldenSample schreef op maandag 12 juli 2010 @ 19:05:
[...]

* GoldenSample Heeft afgelopen weekend in 4 VIRM's gezeten waarvan 2 een defecte airco hadden
Bij 1tje zouden het enkel de 2 middenbakken zijn (ik zat in de voorste maar daar was 't ook flink warm) en die trein ging op gegeven moment niet verder omdat het onverantwoord heet zou zijn (de machinist riep al de hele reis herhaaldelijk om niet in de 2 middelste bakken te gaan zitten)
ik zat er zaterdag ook in 1,gelukkig maar kleinstukje.maar was goed warm.....
Op het moment dat de trein aan kwam rijden vroeg ik me al af waarom er zoveel stoelen vrijwaren (lees bijna alle stoelen) bleek iedereen in de tussenstukken te staan omdat het daar ongeveer de helft koeler was (en dat incl de mensen).... snel weer uitgestapt,uit/incheck en de metro ingestapt :+ koste me iets meer tijd op asd,maar was het waard :P

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Laatst online: 08:37
Commendatore schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 18:40:
Doe nou niet alsof NL zo klein is, naast de HSL ligt toch ook een bufferzone? Daar hoeft toch ook niet meteen een dorp voor plat? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
voor de HSL is er wel wat gesloopt hoor (idem voor de Betuweroute)

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dus? Daar zou hetzelfde voor moeten gelden als de uiterwaarden - er is een reden waarom je geen bomen langs het spoor hoort te hebben.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
mja het zal wel niet zo nauw luisteren met het HRN t.o.v de prestigeprojecten - HSL en Betuweroute. Deze zijn ook pas recent aangelegd. Wat me wel opvalt is dat de projecten die je nu ziet (Hanzelijn, verdubbeling Ut-Wd, verdubbeling Ut-Asb) dat er wel een buffer wordt aangelegd. Het probleem speelt puur bij al bestaande spoorlijnen.

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Naja, vooral op bestaande lijnen worden bomen en struiken als afbakening/geluidsscherm gezien denk ik. Stukken die kaal zijn komen van die fijne foeilelijke geluidsschermen naast te staan. Dan zie ik als reiziger toch liever wat bomen en struiken dan kilometers lelijk beton.

Dat er af en toe een boompje bovenop valt, sja. Verhoudingsgewijs donderen er meer bomen op wegen en huizen dan op spoorlijnen (duh) maar ik hoor niemand erover denken om alle bomen binnen 20 m van huis en weg te kappen. Zou best kaal worden. Misschien meer onderhoud plegen aan de bomen zodat iig de rotte bomen/takken eruit zijn al denk ik niet dat dat maandag geholpen had (ik zag hier gewoon in één straat 20 van de 25 aanwezige en gezonde bomen > 30 jaar oud plat liggen).

En die nieuwe lijnen hebben waarschijnlijk geen aanplant gekregen maar wacht een paar jaar en die staan ook ineens in het groen... komt vanzelf tenzij alles in de omgeving kapot gespoten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Bastien schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 06:28:
Dan zie ik als reiziger toch liever wat bomen en struiken dan kilometers lelijk beton.
Eens, geluidsschermen kunnen gewoon begroeid worden...
Dat er af en toe een boompje bovenop valt, sja. Verhoudingsgewijs donderen er meer bomen op wegen en huizen dan op spoorlijnen (duh) maar ik hoor niemand erover denken om alle bomen binnen 20 m van huis en weg te kappen. Zou best kaal worden.
Bullshit!

De impact van een boom op het spoor is 100.000x groter dan een boom op een huis. Het is toch van de gekke dat bij elke storm ons spoorwegennet plat ligt?
(ik zag hier gewoon in één straat 20 van de 25 aanwezige en gezonde bomen > 30 jaar oud plat liggen).
Waren die bomen wel gezond? Hebben ze niet bij de laatste wegwerkzaamheden door graafwerkzaamheden alle wortels doorgestoken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
LauPro schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 12:05:
[...]

De impact van een boom op het spoor is 100.000x groter dan een boom op een huis. Het is toch van de gekke dat bij elke storm ons spoorwegennet plat ligt?
Bullshit!

Bij lang niet elke storm ligt 'het spoorwegennet' plat, want niet bij elke storm waaien bomen om.

Daarnaast lag niet het hele 'spoorwegennet' plat, en van de paar lijnen die wel plat lagen was dat lang niet allemaal omdat er bomen op het spoor zouden liggen, maar bijvoorbeeld ook vanwege blikseminslag in de bovenleiding, in apparaatuur voor wissels/beveiliging etc.

En bron voor die factor 100.000? Of schreeuw je nu zomaar wat?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

wildhagen schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 12:10:
Bij lang niet elke storm ligt 'het spoorwegennet' plat, want niet bij elke storm waaien bomen om.
Bij de laatste storm in februari (als ik het goed heb) was het anders ook goed loos. Toen lagen we er ook een dag uit.
Daarnaast lag niet het hele 'spoorwegennet' plat, en van de paar lijnen die wel plat lagen was dat lang niet allemaal omdat er bomen op het spoor zouden liggen, maar bijvoorbeeld ook vanwege blikseminslag in de bovenleiding, in apparaatuur voor wissels/beveiliging etc.
Als de lijnen Amsterdam-Utrecht-Eindhoven/Arnhem eruit liggen dan noem ik het toch wel 'plat'.
En bron voor die factor 100.000? Of schreeuw je nu zomaar wat?
Herstellen duurt minimaal een dag, het aantal reizigers dat hierdoor worden geraakt (vertraging etc) zijn er honderdduizenden terwijl bij een huis er misschien 3-4 mensen even dakloos zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Nu online

PeaceNlove

Deugleuter

LauPro schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 12:32:
Herstellen duurt minimaal een dag, het aantal reizigers dat hierdoor worden geraakt (vertraging etc) zijn er honderdduizenden terwijl bij een huis er misschien 3-4 mensen even dakloos zijn.
En een half uur a uur vertraging door businzet/omreizen is vergelijkbaar met dat je minimaal voor een aantal dagen je huis uit moet? Iets met emoties die je hebt als je veilige thuis wordt geraakt door een boom?
Je vergelijking gaat weer eens flink mank, want in feite zeg je: het is even erg om een boom op je huis te krijgen en om een uur vertraging met de trein te hebben. :F 8)7 ;w :')

[ Voor 0% gewijzigd door PeaceNlove op 14-07-2010 13:44 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Laatst online: 10:07
LauPro schreef op dinsdag 13 juli 2010 @ 16:06:
Wat is het beleid in Nederland eigenlijk aangaande bomen rond het spoor? Ik zie vrij weinig preventief mensen met kettingzagen langs de rails trekken om de meest gevaarlijke takken eruit te halen?
Mag ProRail bomen snoeien en kappen langs het spoor?
Ja, in de Spoorwegwet is vastgelegd dat er 11 meter links en rechts van het spoor geen bomen mogen groeien. Op basis van die wet zou ProRail alle bomen in die ‘verboden zone’ mogen kappen. Dat gaat ProRail veel te ver. Daarom is heel nauwkeurig bekeken welke bomen werkelijk een gevaar kunnen opleveren voor het spoor. Met particulieren zijn afspraken gemaakt over het beheer en onderhoud van hun bomen. Als particulieren zich niet houden aan die afspraken, riskeren ze op te draaien voor eventuele schade. Voor het snoeien en kappen van bomen, die niet op particulier grondgebied staan, is door de bevoegde instanties een vergunning afgegeven.
Voor het overige: de meeste stremmingen worden toch echt veroorzaakt door sein- en wisselstoringen, stroomproblemen en aanrijdingen.

Hoe 'gevaarlijk' is een boom op het spoor eigenlijk? Kan me voorstellen dat een beetje treinstel voldoende massa heeft om daar gewoon doorheen te knallen maar is dat eigenlijk wel zo? Ik kan me geen ontsporingen herinneringen door bomen op het spoor en als het echt gevaarlijk zou zijn, dan zou die bufferzone wel gehandhaafd worden lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
rutgerw schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:44:
[...]

[...]

Voor het overige: de meeste stremmingen worden toch echt veroorzaakt door sein- en wisselstoringen, stroomproblemen en aanrijdingen.

Hoe 'gevaarlijk' is een boom op het spoor eigenlijk? Kan me voorstellen dat een beetje treinstel voldoende massa heeft om daar gewoon doorheen te knallen maar is dat eigenlijk wel zo? Ik kan me geen ontsporingen herinneringen door bomen op het spoor en als het echt gevaarlijk zou zijn, dan zou die bufferzone wel gehandhaafd worden lijkt mij.
Nou het lijkt me niet bepaald goed voor je draaistellen/leidingen/kabels. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Laatst online: 10:07
Vinnienerd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 14:06:
[...]
Da's wat anders
.
Prorail mag een strook van 11 meter boomvrij maken maar dat gebeurt dus niet. Dus ik vraag me af wat het ergste is dat er kan gebeuren als een trein op een vers omgevallen boom knalt. Ik ben benieuwd of er een kans op ontsporen is. Ik vermoed van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

PeaceNlove schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:44:
[...]

En een half uur a uur vertraging door businzet/omreizen is vergelijkbaar met dat je minimaal voor een aantal dagen je huis uit moet? Iets met emoties die je hebt als je veilige thuis wordt geraakt door een boom?
Je vergelijking gaat weer eens flink mank, want in feite zeg je: het is even erg om een boom op je huis te krijgen en om een uur vertraging met de trein te hebben. :F 8)7 ;w :')
Het was een aantal uren zaterdag, ennuh: Die uren treft HEEL VEEL mensen. Een boom op een huis maar enkele.

:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

PeaceNlove schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 13:44:
Ons wegennet en de spoorwegen hebben wel iets meer prioriteit dan een individueel geval als een boom op een huis. Dat is mijn standpunt. Anders zou je nooit meer nieuwe spoorwegen aan kunnen leggen als je geen grond mag onteigenen 'omdat het iemands veilige huis is en de grote boze overheid pakt dat even af' :F .
Vinnienerd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 14:06:
Imo moet een trein gewoon zijn gemaakt om een boompje te kunnen weerstaan. Er kan ook een auto op de rails staan? (Ik heb er wel eens eerder naar gevraagd) Waar zijn de goede oude bisonvangers gebleven?
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/45/UP_Big_Boy_4014.jpg/800px-UP_Big_Boy_4014.jpg
Boudewijn schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 14:33:
Het was een aantal uren zaterdag, ennuh: Die uren treft HEEL VEEL mensen. Een boom op een huis maar enkele.
De storing heeft behoorlijk lang geduurd en zelfs maandag zijn er treinen uitgevallen. Ik weet zeker dat dit meer dan 300.000 mensen heeft getroffen. Incl de mensen die niet met de trein zijn gegaan omdat ze op het nieuws hoorde dat de spoorwegen problemen hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

De storing heeft behoorlijk lang geduurd en zelfs maandag zijn er treinen uitgevallen. Ik weet zeker dat dit meer dan 300.000 mensen heeft getroffen. Incl de mensen die niet met de trein zijn gegaan omdat ze op het nieuw hoorde dat de spoorwegen problemen hadden.
Inderdaad. Heb zowel zat-zo nacht in de trein gezeten (en hier gekankerd :+) als maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 22:12

Luke!

#Treinbaas
LauPro schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 17:26:
[...]
Imo moet een trein gewoon zijn gemaakt om een boompje te kunnen weerstaan. Er kan ook een auto op de rails staan? (Ik heb er wel eens eerder naar gevraagd) Waar zijn de goede oude bisonvangers gebleven?
[afbeelding]
Die zijn verstopt achter schortplaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Kijk maar eens onder een BR186, dan zie je dit ding hangen:
Afbeeldingslocatie: http://images22.fotki.com/v819/photos/7/75784/4714400/IMG_4015-vi.jpg?1173807120

Een baanruimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
ICM heeft ook een baanruimer, die is destijds (vanaf 1994) aangebracht na een nogal stevige ontsporing van de 4006 (dacht ik, nr kan anders zijn). Ook Mat'64, SLT etc hebben baanruimers gemonteerd.

Edit: ontsporing was idd ICM 4006, op 30 maart 1988 bij Driebruggen.

En degene die deze foto kan identificeren, iig de betrokken loc en het lot ervan die wint een taart ;)

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2780/4308507303_91474af1ed.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door wildhagen op 14-07-2010 19:49 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Als er dikke takken op de rails liggen die net onder de baanruimer door kunnen, vernielen ze alsnog je hele leidingwerk/kabels/roosters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Over langdurige storing gesproken:
Spoorbeheerder ProRail is nog steeds bezig met het herstellen van de defecte bovenleiding in de Schipholspoortunnel. Dinsdagavond ontstond door nog onbekende oorzaak een breuk in de bovenleiding. Volgens ProRail is de schade fors en moet 3 kilometer leidingen worden vervangen.

Door de problemen zijn twee van de vier sporen in de tunnel niet bruikbaar voor het treinverkeer. ProRail hoopt donderdagochtend een van die twee weer in gebruik te kunnen nemen. Hoe lang het herstel van het andere spoor gaat duren, is niet bekend.

Als gevolg van de leidingbreuk rijden er minder treinen van en naar Schiphol. Reizigers moeten rekening houden met 15 tot 30 minuten vertraging.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b...?sn=binnenland,buitenland

Drie kilometer bovenleiding vervangen, dat klinkt wel erg fors...

[ Voor 3% gewijzigd door wildhagen op 14-07-2010 20:08 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
wildhagen schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 20:07:
Drie kilometer bovenleiding vervangen, dat klinkt wel erg fors...
Ervaringen van een passagier op FOK!:
Op woensdag 14 juli 2010 18:24 schreef Susannetje_ het volgende:

[..]

Het probleem was niet dat de bovenleiding door de deur heen was geslagen. (Het is wel gebeurd, maar dat was niet het probleem).
We reden de tunnel van Schiphol in en de trein trok vanaf dat moment de bovenleiding mee. De bovenleidingen sloegen tegen de trein aan waardoor de hele trein begon te shaken, en waardoor er dus ook een gat in de deur kwam. Ook waren er een stuk of 100 ramen kapot geslagen door de bovenleiding die er tegen aan kwam. Doordat we de bovenleiding mee hadden getrokken was er in die tunnel geen stroom meer en dát was het probleem, want dan zouden de treinen daar zonder stroom zitten en niet kunnen rijden.
De bewuste trein kon doordat hij zonder stroom zat ook niet meer remmen (en heeft dus nog zo'n 500m aan leiding meegetrokken) en alle passagiers (behalve die in mijn coupé) zaten zonder licht..

[ Voor 6% gewijzigd door Alex) op 14-07-2010 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Vinnienerd schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 19:45:
Als er dikke takken op de rails liggen die net onder de baanruimer door kunnen, vernielen ze alsnog je hele leidingwerk/kabels/roosters.
Wat is de speling? Een cm of 5? Zo dik zijn die takken dan toch niet meer? Met een beetje goede kniptang kom je daar nog wel doorheen, de wielen van de trein ook lijkt me.
Alex) schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 20:13:
Quote: "De bewuste trein kon doordat hij zonder stroom zat ook niet meer remmen (en heeft dus nog zo'n 500m aan leiding meegetrokken)"
:F een trein die niet meer kan remmen, koppen gaan rollen? Als dit op utcs was gebeurd dan hadden we de grootste treinramp ooit.

[ Voor 6% gewijzigd door LauPro op 14-07-2010 20:46 . Reden: quote in quote werkt niet... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koploper
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:18
wildhagen schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 19:34:
En degene die deze foto kan identificeren, iig de betrokken loc en het lot ervan die wint een taart ;)
Dit was de 2279 welke bij Halfweg was ontspoord. Aangezien hij in een stuk veen lag zonk hij steeds verder weg. Uiteindelijk hebben ze hem terplekke gesloopt, behalve een draaistel en een stuk van de bodemplaat, deze liggen als het goed is nu nog steeds ergens in het veen. :P
Zal ik m'n adres opsturen...? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
LauPro schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 20:28:
[...]
:F een trein die niet meer kan remmen, koppen gaan rollen? Als dit op utcs was gebeurd dan hadden we de grootste treinramp ooit.
Jij gelooft zulke flauwekul? Als ik zeg dat je in de Maas moet springen doe je dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Koploper schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 20:28:
[...]

Dit was de 2279 welke bij Halfweg was ontspoord. Aangezien hij in een stuk veen lag zonk hij steeds verder weg. Uiteindelijk hebben ze hem terplekke gesloopt, behalve een draaistel en een stuk van de bodemplaat, deze liggen als het goed is nu nog steeds ergens in het veen. :P
Zal ik m'n adres opsturen...? :9
Klopt... overigens hebben ze de motor ook kunnen redden, de rest zit idd nu nog steeds in de grond. En om het helemaal compleet te maken: het gebeurde op 22-11-1972.

Zomaar uit je hoofd of opgezocht? Ik kwam de foto toevallig vorige week tegen in dit boek:

Afbeeldingslocatie: http://www.nicospilt.com/boeken/spoorwegongevallen.JPG

Vandaar dat ik hem dus wist :)

De foto op de cover is dus die ICM 4006-ontsporing uit 1988, waar het hierboven even over ging.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

eh lijkt me nogal bullshit, omdat hij geen spanning meer heeft van de bovenleiding hij niet meer remmen kan, dat is simpelweg niet waar.

verder @ laupro, het is ook nooit goed hè, al kapt Prorail morgen nog alle bomen binnen 11 meter dan sta je weer te roepen dat weer alles voor 't spoor moed wijken, wordt je het nu nooit zat om dit topic te proberen te vergallen door eindeloos te trollen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koploper
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:18
wildhagen schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 20:34:
[...]

Klopt... overigens hebben ze de motor ook kunnen redden, de rest zit idd nu nog steeds in de grond. En om het helemaal compleet te maken: het gebeurde op 22-11-1972.

Zomaar uit je hoofd of opgezocht? Ik kwam de foto toevallig vorige week tegen in dit boek:
Opgezocht natuurlijk. Via wikipedia zag ik dat de 2279 verongelukt was bij Halfweg. En als je daar op zoekt in Google, is dit het eerste resultaat: http://www.flickr.com/photos/41659357@N07/4308507303/ . ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
GoldenSample schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 20:35:
eh lijkt me nogal bullshit, omdat hij geen spanning meer heeft van de bovenleiding hij niet meer remmen kan, dat is simpelweg niet waar.
Natuurlijk kan een trein nog wel remmen zonder stroom, zou een mooie boel worden anders. Hooguit word het remmen iets langduriger (qua remweg), maar that's it.

LauPro is gewoon te goedgelovig en gelooft kennelijk alles wat een willekeurig iemand schrijft. Ik vraag me dan idd ook af of het wel echt serieus was bedoeld, of dat het weer eens een ordinaire stevige troll was.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Luccus schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 20:32:
Jij gelooft zulke flauwekul? Als ik zeg dat je in de Maas moet springen doe je dat ook?
Als het flauwekul is dan lijkt het mij verder geen meerwaarde voor dit topic.
GoldenSample schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 20:35:
verder @ laupro, het is ook nooit goed hè, al kapt Prorail morgen nog alle bomen binnen 11 meter dan sta je weer te roepen dat weer alles voor 't spoor moed wijken, wordt je het nu nooit zat om dit topic te proberen te vergallen door eindeloos te trollen?
Ik sta helemaal achter het beleid van ProRail, ik denk wel dat er plekken zijn waar er meer gekapt mag worden en dat hoeft echt niet meteen die 11 meter te zijn. De kippenlijn is de afgelopen jaren herhaaldelijk geplaagd met vallende bomen, gelukkig was er nu al een buitendienststellling ivm groot onderhoud, maar anders...
wildhagen schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 20:40:
LauPro is gewoon te goedgelovig en gelooft kennelijk alles wat een willekeurig iemand schrijft. Ik vraag me dan idd ook af of het wel echt serieus was bedoeld, of dat het weer eens een ordinaire stevige troll was.
Het was bestemd voor Alex), zal de quote aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silverstorm
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53

silverstorm

tearing me apart

LauPro schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 20:28:
Treinen remmen op luchtdruk. Niet op inductie. Dat mag in NL niet, omdat het de ATB-codes en sommige assentellers zou kunnen verstoren. Als er geen luchtdruk in het remcircuit is, staat de trein stil. Als b.v. door een defecte slang de druk zou wegvallen, remt de trein af en komt dan ook stil te staan.

Poverty stole your golden shoes, but it din’t steal your laughter
Fools memorize, smart people make notes

Het sysadmin irc-cafe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Iemand een idee waarom telkens als er 'leuk' gedonder is op het spoor zoals maandag en vandaag de NS besluit om de storingspagina offline (http://ns.nl/storingen/index.form) te gooien? De link verdwijnt zelfs van de voorpagina. Alleen alle feestjes staan er nog, een algemene melding is nog teveel moeite.

Prorail is dan heel wat behulpzamer en toont inderdaad op dit moment veel rood op de kaart http://www.acturail.nl/acturail/). Toch gewoon een schandaal dat NS dit maar kan doen op deze manier. Goed, als je vertrektijden opvraagt kom je wel bij alle problemen terecht maar zet dat dan op de storingspagina.

* Bastien gaat er eens een mailtje naar NS aan wagen :+

[ Voor 52% gewijzigd door Bastien op 14-07-2010 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Tsjongejonge, zou het niet zo kunnen zijn dat er misschien gewoon een storing is op de (web)server die die gegevens ophaalt en/of publiceert? Maandag deed de site het overigens gewoon prima, en eerder vandaag ook, wat nog meer op simpelweg een storing duid.

Je kan ook overal complotten achter zoeken....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

wildhagen schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 21:44:
Tsjongejonge, zou het niet zo kunnen zijn dat er misschien gewoon een storing is op de (web)server die die gegevens ophaalt en/of publiceert? Maandag deed de site het overigens gewoon prima, en eerder vandaag ook, wat nog meer op simpelweg een storing duid.

Je kan ook overal complotten achter zoeken....
Maandag deed ie het niet 's middags en 's avonds. Ben beide keren weggeweest met de trein ('s avonds poging daartoe, moest te lang wachten en toen maar niet meer gegaan) en kwam er op het station achter dat het niet echt lekker liep.

*knip*

[ Voor 4% gewijzigd door Steffie op 17-07-2010 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Maandagmiddag (rond 16:00 iig) en vroeg in de avond (zo rond 17:30 schat ik) werkte hij wel degelijk, heb hem namelijk zelf nog geraadpleegd rond die tijden omdat ik ff met de trein weg moest. Werkte gewoon prima,

En niks irritant. Irritant is om overal complotten achter te zoeken terwijl je, met een beetje nadenken, ook zou kunnen bedenken dat er wellicht gewoon even een tijdelijke storing zou kunnen zijn.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://m.ns.nl lijkt 't wel te doen. Ik heb daar nog geen foutmeldingen gehad de laatste tijd iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

wildhagen schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 21:50:
Maandagmiddag (rond 16:00 iig) en vroeg in de avond (zo rond 17:30 schat ik) werkte hij wel degelijk, heb hem namelijk zelf nog geraadpleegd rond die tijden omdat ik ff met de trein weg moest. Werkte gewoon prima,

En niks irritant. Irritant is om overal complotten achter te zoeken terwijl je, met een beetje nadenken, ook zou kunnen bedenken dat er wellicht gewoon even een tijdelijke storing zou kunnen zijn.
De NS zou er idd ook nogal gebaad bij zijn om mensen voor jan lul naar een station te laten komen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
silverstorm schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 21:31:
Treinen remmen op luchtdruk. Niet op inductie.
Voor inductie heb je geen bovenleiding nodig, dus dat is in deze discussie irrelevant (inductie is nl de stroom in de rails wordt opgewekt door een magneet die erboven beweegt).

Treinen zonder bovenleiding missen alleen wel degelijk een (toegestane) remmethode: Regenerative braking ("remmen op de motor"). Ik kan zogauw niet vinden welke materieeltypen dat kunnen. Ik kan het van SLT online vinden, en zo uit mn hoofd kan VIRM het ook, maar dat weet ik niet 100% zeker.

Edit: ik bedenk me alleen net dat er vast nog een bak weerstanden in dat materieel hangt om de energie ook kwijt te kunnen raken zonder aan de bovenleiding terug te leven. Nja, er is hier vast iemand die dit soort dingen preciezer weet :-)

[ Voor 16% gewijzigd door ValHallASW op 15-07-2010 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Dan maar wat feiten:
- Bombardier komt een dezer dagen met de 2422 op de proppen en dan is de serie t/m 2439 compleet;
- Er vertrekt zometeeen een zooitje terzijdegesteld plan V van Maastricht naar de Dijksgracht;
- De laatste rijdende plan T (518) is gisteren uit de dienst gehaald;
- Het herstel van de schade in de Schipholtunnel kan nog wel even gaan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Topicstarter
tot maandag 19 juli, zijn de laatste berichten :P.

Sowieso kan al het NS-materieel elektrisch remmen (met weerstanden). Voor zover ik weet kan alleen VIRM en SLT energie terugleveren aan de bovenleiding (door de inrichting van de nederlandse bovenleiding heeft dit alleen nut als er in dezelfde sectie een andere trein optrekt en dus extra veel stroom trekt).

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

- Er vertrekt zometeeen een zooitje terzijdegesteld plan V van Maastricht naar de Dijksgracht;
Als ze nou Plan-T gelijk meenemen ;).

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
AW_Bos schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 10:20:
[...]

Als ze nou Plan-T gelijk meenemen ;).
Hoe zie je dat voor je, twintig bakken gecombineerd?
SleutelMan schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 09:16:
tot maandag 19 juli, zijn de laatste berichten :P.
Nou, nee, toch wel wat langer. In hoeverre de beperkingen die dan bestaan de treindienst hinderen weet ik echter niet.

Iets anders: in Venlo wordt op dit moment de 1252 opgebouwd die ergens tussen kwart voor één en kwart voor twee moet gaan vertrekken met twee SBB-rijtuigen naar Amsterdam.

[ Voor 15% gewijzigd door Luke! op 15-07-2010 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Treinbrandje:
Een brand in een autotrein zorgt donderdagochtend voor files op de A1 en vertraging van het treinverkeer tussen Amersfoort en Barneveld en tussen Amersfoort en Apeldoorn.

Volgens de Barneveldse Krant staat er tussen Amersfoort en Apeldoorn ter hoogte van Terschuur een autotrein met daarop vier uitgebrande auto’s.

Het vuur is nog door onbekende oorzaak uitgebroken en was om 10.45 onder controle. De spoorlijn loopt paralel aan de A1 waardoor files zijn ontstaan, meldt de ANWB.

De NS heeft het over een extra reistijd van maximaal dertig minuten en meldt dat nog niet bekend is hoelang de problemen gaan duren. 9292OV houdt het op een vertraging van meer dan zestig minuten en stelt dat de problemen naar verwachting om 14.00 uur zijn opgelost.
nu.nl

Afbeeldingslocatie: http://images2-telegraaf.nl/multimedia/archive/00740/brand_740362i.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 15-07-2010 11:37 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
  • Laatst online: 21-08 13:51
Die ging naar Pon natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Pon is toch alleen VW/VAG? Dit zijn Volvo's, dus ik denk niet dat die naar Pon gingen?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
wildhagen schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 13:23:
Pon is toch alleen VW/VAG? Dit zijn Volvo's, dus ik denk niet dat die naar Pon gingen?
Het zijn audi's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Ow, my bad dan, overal werd gemeld dat het Volvo's zouden wezen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Betrof trein naar Pon idd.
1200+rijtuigen is aangevraagd Venlo 13.55, Eindhoven 14.35, etc., mogelijk tot +30 als het locwisselen niet op tijd lukt. Gaat via de Gooilijn naar de Watergraafsmeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Feest gaat niet door, rijtuiggen zitten onbedoeld achterop CNL 418.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Luccus schreef op donderdag 15 juli 2010 @ 10:54:
[...]
Hoe zie je dat voor je, twintig bakken gecombineerd?
Een deel natuurlijk ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Betrof 3x plan T.
Leeg mat. van CNL 418 (reizigers er in Köln al uitgeschopt...): foto.

[ Voor 77% gewijzigd door Luke! op 15-07-2010 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Voor de liefhebbers:
De Japanse Koploper die bij ons de DD-ICM zou kunnen heten :+
Nadelig is dat deze doorloopkop niet geautomatiseerd werd, wat je eigenlijk zeker in Japan zou moeten verwachten. Wat een gekloot zeg, dat aankoppelen ervan. 8)7
Bij ons was het een kwestie van op de stuurtafel wat knopjes in de juiste volgorde indrukken, en koppelen maar. In het ergste geval moest dat via een aparte besturingseenheid in de doorloopkop-ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bramm
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 09:16
Voor de mensen die dit nog niet gezien hadden: een fotoverslag van 2 jongens die van Wenen naar Pyongyang reizen per trein http://vienna-pyongyang.b...how-everything-began.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
AW_Bos schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 16:16:
Voor de liefhebbers:
De Japanse Koploper die bij ons de DD-ICM zou kunnen heten :+
Nadelig is dat deze doorloopkop niet geautomatiseerd werd, wat je eigenlijk zeker in Japan zou moeten verwachten. Wat een gekloot zeg, dat aankoppelen ervan. 8)7
Bij ons was het een kwestie van op de stuurtafel wat knopjes in de juiste volgorde indrukken, en koppelen maar. In het ergste geval moest dat via een aparte besturingseenheid in de doorloopkop-ruimte.

[video]
Die muziek steeds :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Is dat het Japanse omroep-deuntje soms? In Frankrijk schijnen ze ook een hele toffe te hebben :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
AW_Bos schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 17:16:
[...] In Frankrijk schijnen ze ook een hele toffe te hebben :).

de volledige jingle:

Ik weet niet of het in Japan overal hetzelfde is; de beschrijving van dit filmpje (en de muziek...) doet vermoeden van niet:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=bZNLYpyS-H4]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bestaudio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-08-2024

bestaudio

Gnoeeeeeee

ValHallASW schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 17:43:
[...]

Ik weet niet of het in Japan overal hetzelfde is; de beschrijving van dit filmpje (en de muziek...) doet vermoeden van niet:
[video]
Dit lijkt mij meer het waarschuwwings signaal dat ze daar geven als er een trein nadert bij het perron. Dat andere was een aankondiging voor een omroep bericht

Slowly getting there, euh wait whut? Slowly?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luke!

Luke!

#Treinbaas
Bramm schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 16:31:
Voor de mensen die dit nog niet gezien hadden: een fotoverslag van 2 jongens die van Wenen naar Pyongyang reizen per trein http://vienna-pyongyang.b...how-everything-began.html
Gaaf!!

Bombardier's missende 2422 is inmiddels in het land, om de feestvreugde te verhoging met een G 2000 en om die weer te verlagen samen met een fotowolk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hebben ICM's soms moeite met aankoppelen?

Amper 2 weken terug hadden ze hier op station Enschede CS twee treinstellen via een zijspoor verwisseld (de achterste naar voren en de voorste naar achteren) omdat het (mij) leek of ze die 2 niet goed gekoppeld kregen.
Leek omdat ik het niet zeker weet, heb het niet gevraagd maar dacht dat het zoiets was.

Vanmorgen met de IC van ~8:27 vanuit Enschede was dit weer, alleen hebben ze toen het ene treinstel maar laten staan. Still no clue wat er nu aan de hand was. (Volgende keer toch maar eens vragen :P )

Of heeft iemand hier toevallig een idee wat dit kan zijn?

Beide keren heb ik ze trouwens dat koppelstuk zien schoonmaken, dus lijkt mij dan toch echt iets mis met het koppelen te zijn :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Infra Update
  • Perron verlening bij Veenendaal Centrum gaat gestaag door. Perron 2 is inmiddels verlengt en ook met Perron 1 is men druk bezig geweest vannacht. De nieuwe ES-las voor de langere treinen is inmiddels aangebracht. Er ligt ook nieuw spoor klaar over een lengte van ongeveer 200 meter.
  • Er is een nieuw eind-bovenleiding portaal neergezet tussen spoor 14 en 12 te Utrecht CS. Het nut van dit portaal is me nog even ontgaan, maar dat zal ik wel even uitzoeken (of iemand moet me voor zijn).
  • Dit weekend werkzaamheden bij station Lunetten (hijen voor de tunnel en het nieuwe station). Zie meer op Prorail.nl
  • Dit weekend ook werkzaamheden bij Geldermalsen (traverse bouwen) en bij de Lingebrug (brug vervangen). Deze werkzaamheden zijn live via een (goede) webcam te volgen. Meer informatie over dit project vindt je op Spoorwerkgeldermalsen.nl incl de link naar de 2 webcams.
  • Volgende week start de grote buitendienststelling bij Arnhem. Van 25 juli tot en met 22 augustus ligt de westkant van Arnhem er helemaal uit. Ze gaan daar de dive-under verder afbouwen om het treinverkeer kruisingsvrij af te handelen. In deze uitgebreide bewonersbrief iets meer detail informatie en verder is er natuurlijk ook een site van ProRail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Raven schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 20:05:
Hebben ICM's soms moeite met aankoppelen?

Amper 2 weken terug hadden ze hier op station Enschede CS twee treinstellen via een zijspoor verwisseld (de achterste naar voren en de voorste naar achteren) omdat het (mij) leek of ze die 2 niet goed gekoppeld kregen.
Leek omdat ik het niet zeker weet, heb het niet gevraagd maar dacht dat het zoiets was.

Vanmorgen met de IC van ~8:27 vanuit Enschede was dit weer, alleen hebben ze toen het ene treinstel maar laten staan. Still no clue wat er nu aan de hand was. (Volgende keer toch maar eens vragen :P )

Of heeft iemand hier toevallig een idee wat dit kan zijn?

Beide keren heb ik ze trouwens dat koppelstuk zien schoonmaken, dus lijkt mij dan toch echt iets mis met het koppelen te zijn :?
Ook wel eens in een ICM gezeten die niet wilde koppelen @ deventer, tja zou kunnen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik kan niets anders zeggen dat het plan dat ProRail met station Arnhem heeft zeer kundig en helder is voorbereid. Zelfs de frequentie van het bouwverkeer en de overlast van de stopbussen is er in opgenomen.

Voor mij zal het een maandje rust betekenen qua spoorgeluid denk ik :P . Zal zeker een paar keer naar Arnhem fietsen om eens de stand van zaken te bekijken.

Wel jammer dat je niet met de fiets in de stopbussen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Er zijn een paar fotootjes opgedoken van de schade in de Schipholtunnel, eerder deze week veroorzaakt door een VIRM. Link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Waarom doen ze zo moeilijk over die foto's? Elke dag kan je wel een paar foto's vinden van boomklevertjes e.d. maar een mooi spoorwegincident dat maar 2 keer per jaar voor komt mag niet in beeld :9 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

LauPro schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 22:50:
Waarom doen ze zo moeilijk over die foto's? Elke dag kan je wel een paar foto's vinden van boomklevertjes e.d. maar een mooi spoorwegincident dat maar 2 keer per jaar voor komt mag niet in beeld :9 ?
Of hij doelt op het feit dat de moderators op dat Spoorforum de foto's niet moeten wissen?
Ik heb wel een foto's van een VIRM gezien waarvan het raam stuk was nadat er een bovenleiding tegenaan sloeg. maar foto's waarbij een hele stroomafnemer mee omlaag komt en daarbij een raam en een deur vernielt... Dat is nieuw voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik had al een tweetpic gezien van die deur. Eerder heb ik ook al foto's gezien van een VIRM waar een auto bij een spoorwegovergang naar binnen was gereden, dat is ook niet prettig ;) .

Verder ben ik erg benieuwd naar de oorzaak. Is dit de klassieke pantograaf-faal waarbij hij in de bovenleiding haakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

:D :D

Ik heb 'm niet voorbij horen komen toen ik laatst in Parijs was maar damn dat is echt geniaal.
Bramm schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 16:31:
Die heb ik al eens eerder gelezen ja. Fascinerend land.

[ Voor 32% gewijzigd door CyBeR op 17-07-2010 03:03 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
De SNCF heeft sowieso een hoop toffe muziek en jingles:

Vrijwel hetzelfde (kleine afwijkingen in de muziek + beelden):

3D-model van een nieuw TGV-station, Besançon Franche-Comté:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Een van de vier sporen in de Schipholtunnel kan de komende maanden niet door treinen worden gebruikt.

Dat verwacht spoorbeheerder Prorail. De bovenleiding van twee sporen raakte dinsdag over een lengte van drie kilometer beschadigd toen daar een trein langsreed.

Of het aan de trein of aan de bovengeleiding lag, is nog niet bekend.

De bovengeleiding van een spoor was vrijdag al gerepareerd, maar het repareren van de geleiding boven het vierde spoor gaat langer duren.

"We hebben maar een beperkte hoeveelheid reservemateriaal op voorraad en we hebben niet genoeg om alles te repareren", legt een woordvoerder uit. "Daarom moeten we het bij laten maken."

Hierdoor rijden de komende maanden minder treinen tussen Hoofddorp en Schiphol en tussen Lelystad en Schiphol.
nu.nl

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Ik zag het net op journaal ook, lijkt me een mooi compromis, ben alleen wel benieuwd naar de oorzaak, gek dat ze dat na een week nog niet weten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online
Op het dak van de 3,4 kilometer lange spoorwegtunnel ter hoogte van het Belgische Brasschaat, waar onder andere de hogesnelheidstrein doorheen rijdt, komen 16.000 zonnepanelen.

De Belgische spoorbeheerder Infrabel neemt de energie af die daarmee wordt gewonnen. De energie wordt onder meer gebruikt om gewone en hogesnelheidstreinen van stroom te voorzien. Dat meldde Infrabel maandag.

Het project is een samenwerking tussen Infrabel, de bedrijven Solar Power Systems en Enfinity en de financierders Finea en Ika.

De tunnel is oorspronkelijk aangelegd als milieumaatregel tegen overlast maar krijgt er nu een extra functie bij. De tunnel wordt inmiddels ook wel 'Zonnetunnel' genoemd. Onder andere de hsl van Amsterdam naar Parijs rijdt erdoor.
nu.nl

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

LauPro schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 22:50:
Als je doelt op het feit dat de bron anoniem wil blijven kan het er ook door komen dat de foto's zijn gemaakt op een plek waar niet iedereen zomaar mag komen. Misschien was deze persoon hier minder legaal aanwezig/had hij geen toestemming om foto's te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
Dat zal inderdaad wel een reden kunnen zijn. Blijft speculaas natuurlijk..

Wie wil er nog Trdl worden :? Er word sinds juni weer jacht gemaakt op mensen die dit beroep graag willen uitoefenen. Kijk op de pagina van Treinverkeersleider op prorail.nl :) Het is dat ik al druk doende ben met andere dingen, anders had ik er misschien nog wel zelf op gereageerd ;)

[ Voor 3% gewijzigd door IJnte op 19-07-2010 18:14 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.