Helsie schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 13:54:
Misschien handig voor in de FAQ:
Probleem: Je komt van een Nokia S60 toestel, hoe krijg je al je (evt OVI) contacten a. op je Android telefoon en b. in je Google account?
Oplossing zonder gebruik van PC applicaties (alleen webbrowser voor Gmail) en getest met Nokia E72 en HTC Desire:
1. Selecteer op je Nokia telefoon alle contacten die je wilt overzetten (als je 'select all' doet, zorg dat er geen groepen bij staan)
2. Verzend als visitekaartjes naar de Desire via Bluetooth.
3. Een keertje accepteren en je ontvangt ze allemaal, als bestanden op je SD-kaart.
4. Open er 1 (vanuit de ontvangstbevestiging popup) en kies voor 'alle vcf's importeren'
5. Nu staan al je contacten als 'Phone contacts' erin, en dus nog niet in je Google account.
6. Kies voor 'Export all' op je Desire en dan kun je kiezen wat je wilt exporteren en waarheen.
7. Kies dan voor alle 'Phone' contacts en sla op, op bijv je SD-kaart (onthoud de locatie).
8. Verzend de geëxporteerde file per email naar je zelf.
9. Verwijder al je Phone-contacts
10. Open de file op een PC waarop je in Gmail kunt
11. Importeer de VCF-file naar je Gmail Contacts
12. Sync vervolgens in je Desire de contacts met je Google account.
13. Nu staan al je contacten in via je Google account in je Desire.
Let op: in bovenstaande stappen ga ik ervanuit dat je zelf wel ziet waar je contacten weggooit en dit is alleen aan te raden als je goed begrijpt welke contacten je hiermee weggooit/overschrijft of juist als vervuiling importeert of achterlaat... Ik heb het zelf gedaan door zowel Google account als Desire leeg te gooien en volledig (en exclusief) de export van de files vanaf de Nokia te gebruiken. Dit omdat ik hierin toch al de email adressen van iedereen had staan.
Het kan vast ook korter, maar via bovenstaande weg hoefde ik geen 165 afzonderlijke VCF files in de Gmail Contacts import in te lezen (de HTC Desire exporteert alle contacten naar 1 grote VCF file en de Nokia kan dat niet).