je bent extreem gaaf bezig ik wou dat ik al die dingen thuis had, om het zelf te proberen
echt mooi bezig en vooral mooi hoe je de stappen laat zien + filmt, dit maakt het voor ons nog leuker
ja, daag.
Je probeert toch wat over te brengen he ...Remmes_NT schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 11:56:
echt mooi bezig en vooral mooi hoe je de stappen laat zien + filmt, dit maakt het voor ons nog leuker
Ook in de hoop dat iemand hier ooit nog wat aan heeft... Ik zelf vond op sommige fronten nog wel wat informatie missen bij het uitzoeken van dit geheel...
Dus ik hoop zo mijn steentje bij te dragen
waar haal je je kennis dan weg? lijkt me niet dat het allemaal zo bruikbaar op Wikipedia staat. Of heb je collegas/kennissen die hier van af weten?
zeker informatiefVerwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 12:02:
[...]
Je probeert toch wat over te brengen he ...
Ook in de hoop dat iemand hier ooit nog wat aan heeft... Ik zelf vond op sommige fronten nog wel wat informatie missen bij het uitzoeken van dit geheel...
Dus ik hoop zo mijn steentje bij te dragen
ja, daag.
youtube + googletwiFight schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 14:28:
waar haal je je kennis dan weg? lijkt me niet dat het allemaal zo bruikbaar op Wikipedia staat. Of heb je collegas/kennissen die hier van af weten?
Ohw ja ook een stuk vrije intrepetatie
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2010 16:08 ]
Zeer mooi project. Als aankomend elektrotechnicus ben ik jaloers op je kunsten
Ik vroeg me alleen af waar je dat isolerende doek vandaan hebt?
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Je heb het neem ik aan over het spul wat ik in mn oven heb zitten toch?rvisser schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 19:23:
Zeer mooi project. Als aankomend elektrotechnicus ben ik jaloers op je kunsten
Alvast bedankt.
http://www.hazelaar.nl/
cyclonite, ten eerste. Echt enorm gaaf wat je maakt, nog uitgebreider, gewaagder dan je temple en vorige tank.
Ga dit topic zeker volgen.
ten tweede, die werkplaats van jou of die je gebruikt. Wat een mooie plek is dat, kun je zoiets als particulier erop na houden of lever je een behoorlijk deel erop in? Sorry voor de wat persoonlijke vraag hoor.
Ben zelf een werktuigbouwer en sleutel graag aan motoren, boten en constructies.
Was er erg benieuwd naar.
Verder ga zo door
ten tweede, die werkplaats van jou of die je gebruikt. Wat een mooie plek is dat, kun je zoiets als particulier erop na houden of lever je een behoorlijk deel erop in? Sorry voor de wat persoonlijke vraag hoor.
Ben zelf een werktuigbouwer en sleutel graag aan motoren, boten en constructies.
Verder ga zo door
Volgens z'n profiel woont'ie in Vinkeveen. Das een klein gehucht ergens in de provincie Utrecht.Desmaano schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 12:07:
cyclonite, ten eerste. Echt enorm gaaf wat je maakt, nog uitgebreider, gewaagder dan je temple en vorige tank.
Verder ga zo door
Ik heb zo'n vreemd vermoeden dat dit nog wel eens bij z'n woonplaats kan horen. Iets als een voormalig Boerderij met wat schuren/loodsen erbij.
Dit zijn loodsen van mn pa.McKaamos schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 12:50:
[...]
Volgens z'n profiel woont'ie in Vinkeveen. Das een klein gehucht ergens in de provincie Utrecht.
Ik heb zo'n vreemd vermoeden dat dit nog wel eens bij z'n woonplaats kan horen. Iets als een voormalig Boerderij met wat schuren/loodsen erbij.
Hij heeft een bouwbedrijf en er staan een aantal loodsen leeg.
Dus die gebruik ik dan
Mooie filmpjes en foto's van het gieten, super gaaf en informatief.
Vergeet hem niet credits te geven danVerwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 12:58:
[...]
Dit zijn loodsen van mn pa.
Hij heeft een bouwbedrijf en er staan een aantal loodsen leeg.
Dus die gebruik ik dan
Idd een gehucht, ik kan het weten me vader woont daar.McKaamos schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 12:50:
[...]
Volgens z'n profiel woont'ie in Vinkeveen. Das een klein gehucht ergens in de provincie Utrecht.
@ cyclonite
Mooi werkt, ben benieuwd naar het resultaat.
↓ volgende bericht hieronder ↓
nee zwolle is lekkermexel schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 09:20:
Idd een gehucht, ik kan het weten me vader woont daar.

*offtopic* Zwolle is uit 
en weer ontopic.
Echt een super vet idee! En tot nu toe prachtig uitgewerkt.
Dat je dat zo even kan in je "schuurtje"
Volg deze zeker en hoop nog meer dikke updates te zien
.
en weer ontopic.
Echt een super vet idee! En tot nu toe prachtig uitgewerkt.
Dat je dat zo even kan in je "schuurtje"
Volg deze zeker en hoop nog meer dikke updates te zien
Core i9 9900k // Nvidia RTX3070 // AOC AG352UCG
Stukken beter als Vinken-fucking-veen
offtopic:
Hey Mexel!
Moet jij niet aan het werk? 
Hey Mexel!

Anyway, al wat teflon isolatie gevonden voor je vlammenwerpers? Is ook in tape variant te krigen onder de naam Gastec PTFE Tape. Teflon glijlagers zou je ook om een buisje kunnen doen als spacer voor een heatshield buis er omheen oid.
Verwijderd
Beter dan Zwolle. Vinkenveen is tenminste nog charmant en heeft blijkbaar genoeg ruimte voor gave projecten als dit. Ook erg mooi om op een tweewieler doorheen te knallen

Het is echt gaaf wat je allemaal weet te presteren en te presenteren!
Ik ken die hele C&C niet maar deze mod blijf ik stilletjes volgen...
En ik hoop binnenkort weer een update te zien!
offtopic:
C&C = command and conquer.... Nooit van gehoord: download nummer 1 eens ofzo
Disclaimer: deeltje een is gratisch ter beschikking gesteld met de release van een van de nieuwere delen, hierdoor is het niet verboden om deze te downloaden.
Edit: ik heb ze wel gespeeld, maar de bovenganger niet denk ik
Disclaimer: deeltje een is gratisch ter beschikking gesteld met de release van een van de nieuwere delen, hierdoor is het niet verboden om deze te downloaden.
Maar wat betreft de mod, wat kijk ik er naar uit om hiervan het resultaat te zien
[ Voor 8% gewijzigd door windwarrior op 14-06-2010 22:40 ]
Dit is echt leuk om te zien. Ik wist niet dat je met dat zand zo goed een mal kon maken.
Ik kende alleen aluminium gieten met piepschuim als mal.
Daarbij maken ze gebruik van dat ze in piepschuim bijvoorbeeld een object netjes uitzagen en afvijlen.
Vervolgens omhullen ze dat met een soort zand en gieten ze er aluminium in, het piepschuim verdampt/verbrand dan door de hitte. En je hebt een exact aluminium kopie van je piepschuim model.
Maar ja dit bied natuurlijk makkelijker reproductie mogelijkheden.
Erg nice allemaal dit
Ik kende alleen aluminium gieten met piepschuim als mal.
Daarbij maken ze gebruik van dat ze in piepschuim bijvoorbeeld een object netjes uitzagen en afvijlen.
Vervolgens omhullen ze dat met een soort zand en gieten ze er aluminium in, het piepschuim verdampt/verbrand dan door de hitte. En je hebt een exact aluminium kopie van je piepschuim model.
Maar ja dit bied natuurlijk makkelijker reproductie mogelijkheden.
Erg nice allemaal dit
"The two most common elements in the universe are hydrogen and stupidity."
windwarrior schreef op maandag 14 juni 2010 @ 19:10:
offtopic:
Maar wat betreft de mod, wat kijk ik er naar uit om hiervan het resultaat te zienwat een vet ding!
offtopic:
En je kan het hier downloaden:
http://www.commandandconquer.com/classic
C&C, C&C Red Alert en C&C Tiberian Sun
Voor flametanks kan je het beste de originele C&C (aka Tiberian Dawn) nemen.
En je kan het hier downloaden:
http://www.commandandconquer.com/classic
C&C, C&C Red Alert en C&C Tiberian Sun
Voor flametanks kan je het beste de originele C&C (aka Tiberian Dawn) nemen.
Klopt, kloptwindwarrior schreef op maandag 14 juni 2010 @ 19:10:
offtopic:
zo vreemd is dat niet hoor dat jij dat nooit echt mee gekregen hebt.
ik denk dat je er een beetje erm jong voor bent
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
* McKaamos checkt profielShunt schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 10:15:
zo vreemd is dat niet hoor dat jij dat nooit echt mee gekregen hebt.
Awh fuck, yep idd... Broekkie alert!
McKaamos schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 13:01:
[...]
* McKaamos checkt profiel
Awh fuck, yep idd... Broekkie alert!
Hoe staat het inmiddels met de Mod ? is al maandje stil geweest nu...
All-Round nerd | iRacing Profiel
Sorry mensen afgelopen maand is de motor van mijn vaders boot finaal in de soep gelopen.
Ik moest deze even voor zijn vakantie nog reviseren.
Dit is gelukkig wel gelukt.
Maar heeft wel heel wat tijd in beslag genomen
Ik ga binnenkort wel weer even een mooie post samenstellen (heb namelijk nog wel wat werk gedaan)
Dit is gelukkig wel gelukt.
Maar heeft wel heel wat tijd in beslag genomen
Ik ga binnenkort wel weer even een mooie post samenstellen (heb namelijk nog wel wat werk gedaan)
zeker mooi gedaan man
respect voor het werk en tijd dat je er in steekt, ga deze zeker volgen
You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.
"even" reviseren.. doet ie effe! Ik heb respect!Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 07:39:
All-Round nerd | iRacing Profiel
Zeker respect voor deze mod, nu al! Even een alu gieterij nabootsen, waarom niet, doen we effe
ben benieuwd!
Wanneer komt er weer een update ??

You all laugh because I'm different - I laugh because you're all the same.
Er om vragen heeft geen nut, als hij een update zou hebben zal hij die ook wel poste.
"I can't dumb it down to your level, because I am scared of harming you!"
Update 4
Jaaah mensen eindelijk update nummer 4.
Sorry dat ik jullie zo lang heb laten wachten maar zoals ik al eerder vertelde ik was bezig met het reviseren van de motor van mijn pa.
En alles aan de motor werkte perfect totdat de motor een aantal uren gelopen had en er toch vuil in 1 van de injectors schoot.
Toen kon ik dus weer aan de klus.
Voor de mensen die het leuk vinden heb ik een klein verslag van wat er gedaan is op mijn site staan.
Maar goed to the point, het is niet dat er niks gebeurt is.
Dit is 1 van de luchtflessen die ik ga gebruiken, het is een 200 bar fles die voor paintball gebruikt wordt.
Hier wordt een reduceer ventiel op aangesloten.
[url="http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/h2.JPG"]
[/url
Er moest een verloop komen om de slangen op de fles aan te sluiten, deze heb ik erbij gekocht.

Om de flessen te kunnen monteren heb ik uit alu 2 houders gefreest.

Zoals je kan zien zit deze zo gemonteerd, de fles wordt vast gehouden door 3 imbusjes.

Dit is het vulstaion wat ik voor de flessen heb gekocht, deze sluit je aan op een duikfles en dan pomp je zo 200 bar over.

Ik ben door gegaan met het ontwikkelen op het concept van flame tank V1.
Deze had nog een scherm en dat zal op het nieuwe Controller board (MCB) niet meer komen te zitten.
Er is een hoop direct van de print geschrapt wat er toch niet gebruikt werdt of wat beter via een externe print aangestuurd kon worden.

Dit is dan de oude print gemonteerd op diens computer, dat is een simpele X86 processor die op 300 MHZ loopt en draait ubuntu 10.04 server.
De ps3 gaat ook op dit OS lopen.

Dit is dan de nieuwe MCB voor de flame tank gen 2.
het bord bied ondersteuning aan het volgende:
Voor de rest ben ik verder gegaan met het analyseren van de PS3.

Het beest van binnen met de voeding ernaast, aangezien ik de PS3 direct op 12 v wil laten draaien zal ik mijn eigen (stabiele) voeding moeten ontwikkelen.

Dit is de layout van de voeding , op zich is dit nog een vrij groot beest.
De voeding genereert een basis spanning van 12V en 5 v standby voor de capacitive buttons en bluetooth receiver.

Hier is de 12 v connector goed te zien, ik heb echter 1 probleem , deze connector is nergens te vinden, ik denk dat ik dan maar ook mijn voeding zal vast solderen direct op de PCB .

En hier de binnenkant van het beest, zoals je kan zien absoluut geen complex ontwerp en redelijk straight forward.

Dit is de voeding die ik ontworpen heb, de specs:

Volgende stap was het in elkaar zetten van een track om te kijken of dit allemaal zou passen.

De motor past perfect.

Het concept van deze tank is nogal radicaal verandert ten opzichte van de 1e tank.
Daar werdt nog een print gebruikt die via i2c tot 8 motoren aan kom sturen.
Voor het nieuwe concept gaat 1 (kleinere processor) 1 motor aansturen ook weer via i2c.
in totaal gaan er dan dus 4 draden iedere track in (GND, VCC, SCL en SDA)
De pcb wil ik dan direct op de achterkant van de motor monteren.
(dit is nogal een uitdaging vanwege de kleine oppervlakte op de motor en dat de print rond MOET zijn.)

Dit is dan de track, hoe de behuizing in elkaar zit, het is nog niet gelast en zit al als gegoten.

Dit is de door mij ontworpen motor print deze heeft de volgende specs:
Dit is de bobine die ik wil gaan gebruiken om de spritus nevel te ontsteken.

Deze camera heb ik gekocht bij dealextreme, ik heb er 4.

Deze GPS module idem bij dealextreme vandaan

Dit zijn de tracks uit MDF gefreesd.

Om het geheel glad te maken spuit ik de plaat in met spuitplamuur en schuur het dan glad.

Dit zijn de platen na behandeling.

Daarna moest er een gietmal gemaakt worden, er zitten 2 ringen op de plaat waarbinnen het zand gestort wordt en een buitenste ring die alles bij elkaar houd.

Omdat het aluminium een behoorlijke dichtheid heeft (veel opwaardse druk) schroef ik de mallen vast tijdens het gieten.

De mal moet gecoat worden met grafiet zodat deze goed lossend is van het zand.

De platen met grafiet.

Daarna wordt de mal vol gestort met bindol zand.

En ook de andere kant natuurlijk, daarna worden de houten (mdf mal) platen verwijdert (geen foto) en het geheel vast geschroeft.

Daarna de 1e test gieting gedaan, het resultaat was wat teleurstellend helaas.

Zoals goed is de zien , is alles niet goed door gevloeid.
Dit is te wijten aan de consistentie van het aluminium en natuurlijk de temperatuur.

De goede tracks zien er overigens wel goed uit...

Ik heb nu mijn nieuwe (improved) brander op de kroes gezet en het geheel wordt VEEL heter nu.

Je kan de pot goed zien nagloeien zelfs na een paar minuten.

En zie hier het resultaat, een stuk beter toch?

Hierna ben ik begonnen aan de RVS kappen die op de tank moeten komen, deze wil ik zelf gaan kloppen en walsen.
Daarvoor heb ik een engels wiel gekocht en een aantal hamers gehaald.
Tevens heb ik mamma aan het werk gezet voor een leren zak (gevuld met zand) om staal op de kloppen.

Uit een stuk rvs de globale maten van de kap opgetekend en daarna geknipt.

De truc is daarna om in het midden zo veel mogelijk te kloppen (staal rekken) en dit daarna naar de hoeken uit weg te walsen.
Zo gaat het staal langzaamaan rond staan helemaal naar je wens.

Het walsen doe ik met een engels wiel, hier heb ik verschillende walsen die ik erop kan zetten, deze hebben allemaal een verschillende ronding die de buiging van het staal aansturen.

En zo moet het staal dan uitgewalst worden.
Ik heb een klein compilatie filmpje gemaakt met wat muziek eronder want het kloppen geeft behoorlijk wat klote herrie.
ps. Als iemand verder nog vragen heeft of schema's wil zien dan wil ik deze best openbaar maken hoor.
tot zover deze update.
Jaaah mensen eindelijk update nummer 4.
Sorry dat ik jullie zo lang heb laten wachten maar zoals ik al eerder vertelde ik was bezig met het reviseren van de motor van mijn pa.
En alles aan de motor werkte perfect totdat de motor een aantal uren gelopen had en er toch vuil in 1 van de injectors schoot.
Toen kon ik dus weer aan de klus.
Voor de mensen die het leuk vinden heb ik een klein verslag van wat er gedaan is op mijn site staan.
Maar goed to the point, het is niet dat er niks gebeurt is.
- ik heb mn ps3 uit elkaar gesloopt.
- de electronica en pneumatica componenten zijn gekocht.
- er is een succesvolle gieting van een rij tracks gemaakt.
- een rupsband is in elkaar gezet
- allerlei electronica is ontworpen en getekend
- er is een begin gemaakt met walsen en kloppen van het staal.
Dit is 1 van de luchtflessen die ik ga gebruiken, het is een 200 bar fles die voor paintball gebruikt wordt.
Hier wordt een reduceer ventiel op aangesloten.
[url="http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/h2.JPG"]
Er moest een verloop komen om de slangen op de fles aan te sluiten, deze heb ik erbij gekocht.
Om de flessen te kunnen monteren heb ik uit alu 2 houders gefreest.
Zoals je kan zien zit deze zo gemonteerd, de fles wordt vast gehouden door 3 imbusjes.
Dit is het vulstaion wat ik voor de flessen heb gekocht, deze sluit je aan op een duikfles en dan pomp je zo 200 bar over.

Ik ben door gegaan met het ontwikkelen op het concept van flame tank V1.
Deze had nog een scherm en dat zal op het nieuwe Controller board (MCB) niet meer komen te zitten.
Er is een hoop direct van de print geschrapt wat er toch niet gebruikt werdt of wat beter via een externe print aangestuurd kon worden.
Dit is dan de oude print gemonteerd op diens computer, dat is een simpele X86 processor die op 300 MHZ loopt en draait ubuntu 10.04 server.
De ps3 gaat ook op dit OS lopen.

Dit is dan de nieuwe MCB voor de flame tank gen 2.
het bord bied ondersteuning aan het volgende:
- 3 bobines voor ontsteking
- usb slave interface naar de ps3
- 4 sharp IR afstands sensoren
- i2c bus voor software updates en besturing van de motor printen.
- spi interface
- druk sensor (tot 10 bar)
- 8 servo's
- externe serieele bluetooth module
- 4 externe leds
- electronisch compas
- PCB is 45 x 55 mm groot
Voor de rest ben ik verder gegaan met het analyseren van de PS3.
Het beest van binnen met de voeding ernaast, aangezien ik de PS3 direct op 12 v wil laten draaien zal ik mijn eigen (stabiele) voeding moeten ontwikkelen.

Dit is de layout van de voeding , op zich is dit nog een vrij groot beest.
De voeding genereert een basis spanning van 12V en 5 v standby voor de capacitive buttons en bluetooth receiver.

Hier is de 12 v connector goed te zien, ik heb echter 1 probleem , deze connector is nergens te vinden, ik denk dat ik dan maar ook mijn voeding zal vast solderen direct op de PCB .
En hier de binnenkant van het beest, zoals je kan zien absoluut geen complex ontwerp en redelijk straight forward.

Dit is de voeding die ik ontworpen heb, de specs:
- buck boost design met spanning input range van 7 tot 16 volt DC
- output is 12vstabiel en 5v constant (op aanvraag)
- ontwerp kan 200 watt aan
- aan en uit te zetten via i2c (heeft eigen monitor processor onboard)
- processor is via i2c updatable
- spannings en stroom meting , deze waarden kunnen continue door gestuurd worden aan de software
- PCB is 86 x 45 mm groot
- print kan ook direct aangesloten worden op PS3 (zonder besturing van de MCB)
Volgende stap was het in elkaar zetten van een track om te kijken of dit allemaal zou passen.
De motor past perfect.
Het concept van deze tank is nogal radicaal verandert ten opzichte van de 1e tank.
Daar werdt nog een print gebruikt die via i2c tot 8 motoren aan kom sturen.
Voor het nieuwe concept gaat 1 (kleinere processor) 1 motor aansturen ook weer via i2c.
in totaal gaan er dan dus 4 draden iedere track in (GND, VCC, SCL en SDA)
De pcb wil ik dan direct op de achterkant van de motor monteren.
(dit is nogal een uitdaging vanwege de kleine oppervlakte op de motor en dat de print rond MOET zijn.)
Dit is dan de track, hoe de behuizing in elkaar zit, het is nog niet gelast en zit al als gegoten.

Dit is de door mij ontworpen motor print deze heeft de volgende specs:
- ontwerp kan spanningen tot 16v aan
- kortsluitvast
- het ontwerp kan motoren tot 3 ampere (continu) aansturen
- de pcb kan aangestuurd worden door een RC controller (als motor of servo)
- digitale (puls) en analoge(trimpot meter) feedback sensoren
- stroom en spannings meting van de motor
- PCB kan motoren normaal sturen, of als servo, en met een 2e print bovenop kunnen ook stappen motoren aangestuurd worden.
- PCB heeft een diameter van 26 mm
- software door i2c te upgraden
Dit is de bobine die ik wil gaan gebruiken om de spritus nevel te ontsteken.
Deze camera heb ik gekocht bij dealextreme, ik heb er 4.
Deze GPS module idem bij dealextreme vandaan
Dit zijn de tracks uit MDF gefreesd.
Om het geheel glad te maken spuit ik de plaat in met spuitplamuur en schuur het dan glad.
Dit zijn de platen na behandeling.
Daarna moest er een gietmal gemaakt worden, er zitten 2 ringen op de plaat waarbinnen het zand gestort wordt en een buitenste ring die alles bij elkaar houd.
Omdat het aluminium een behoorlijke dichtheid heeft (veel opwaardse druk) schroef ik de mallen vast tijdens het gieten.
De mal moet gecoat worden met grafiet zodat deze goed lossend is van het zand.
De platen met grafiet.
Daarna wordt de mal vol gestort met bindol zand.
En ook de andere kant natuurlijk, daarna worden de houten (mdf mal) platen verwijdert (geen foto) en het geheel vast geschroeft.
Daarna de 1e test gieting gedaan, het resultaat was wat teleurstellend helaas.
Zoals goed is de zien , is alles niet goed door gevloeid.
Dit is te wijten aan de consistentie van het aluminium en natuurlijk de temperatuur.
De goede tracks zien er overigens wel goed uit...
Ik heb nu mijn nieuwe (improved) brander op de kroes gezet en het geheel wordt VEEL heter nu.
Hierna ben ik begonnen aan de RVS kappen die op de tank moeten komen, deze wil ik zelf gaan kloppen en walsen.
Daarvoor heb ik een engels wiel gekocht en een aantal hamers gehaald.
Tevens heb ik mamma aan het werk gezet voor een leren zak (gevuld met zand) om staal op de kloppen.
Uit een stuk rvs de globale maten van de kap opgetekend en daarna geknipt.
De truc is daarna om in het midden zo veel mogelijk te kloppen (staal rekken) en dit daarna naar de hoeken uit weg te walsen.
Zo gaat het staal langzaamaan rond staan helemaal naar je wens.
Het walsen doe ik met een engels wiel, hier heb ik verschillende walsen die ik erop kan zetten, deze hebben allemaal een verschillende ronding die de buiging van het staal aansturen.
En zo moet het staal dan uitgewalst worden.
Ik heb een klein compilatie filmpje gemaakt met wat muziek eronder want het kloppen geeft behoorlijk wat klote herrie.
ps. Als iemand verder nog vragen heeft of schema's wil zien dan wil ik deze best openbaar maken hoor.
tot zover deze update.
[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2010 12:41 . Reden: applicatie genereerde data in verkeerde volgorde ]
ziet er goed uit
Ik snap van al die electronica gedoetjes niet zo heel veel, maar fanatiek hamerende mannetjes in een filmpje zijn cool
deze plaatjes kloppen niet gok ikVerwijderd schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 03:13:
Update 4
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
I can't wait to shoot!
U heeft gelijk, Ik gebruik een eigen geschreven applicatie om de data te genereren voor deze websites, het hield alleen niet de juiste volgorde aan (klein bugfixje nog maar doen
zou nu opgelost moeten zijn
Awesumz!
Echt een hoge WOW-factor heeft dit project! Ga zo door man
Omgaan met engels wiel, respect 
Sound op filmpje klopt alleen niet komt alleen uit links..
Sound op filmpje klopt alleen niet komt alleen uit links..
[ Voor 45% gewijzigd door Xenomorphh op 17-07-2010 13:24 ]
There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!
Hier zijn geen woorden voor... Alles wordt zelf gemaakt, zelfs elektromotoren en gegoten onderdelen
, gewoonweg prachtig! Deze casebuild, denk niet dat we nog spreken van een casemod als je alles zelf maakt
, wordt een meesterwerk en ik volg de build zeker verder!
Chapeau en doe zo verder zou ik zeggen
Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.
Thanx voor het commentaar.Wouter.S schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 18:48:
Hier zijn geen woorden voor... Alles wordt zelf gemaakt, zelfs elektromotoren en gegoten onderdelen, gewoonweg prachtig! Deze casebuild, denk niet dat we nog spreken van een casemod als je alles zelf maakt
, wordt een meesterwerk en ik volg de build zeker verder!
Ik ben een pietje precies en wil alles precies hebben zoals ik zelf wil.
Bovendien vind ik t leuk om technieken onder de knie te krijgen.
En ik kijk ook graag naar andermans producten en maak hier dan verbeteringen op.
Dit moet toch wel precies dat zijn waar een tweakerhartje sneller van gaat kloppen.
Niet alleen heb ik veel respect voor je kunde, maar ik ben ook blij dat je mooie informatieve fotos er bij neemt. Daardoor kunnen wij ook een beetje zien wat er gebeurt in 'de keuken'. Dat maakt het voor ons alleen maar leuker om te volgen.
Ik ben een beetje bang dat een project zo groot als dit (aangezien je het bijna allemaal alleen doet, props voor je mamma, dat wel
) misschien lastig wordt om helemaal af te krijgen, maar als het af komt dan zal het wel episch gaaf zijn (en dat is een woord dat ik niet vaak gebruik)
Niet alleen heb ik veel respect voor je kunde, maar ik ben ook blij dat je mooie informatieve fotos er bij neemt. Daardoor kunnen wij ook een beetje zien wat er gebeurt in 'de keuken'. Dat maakt het voor ons alleen maar leuker om te volgen.
Ik ben een beetje bang dat een project zo groot als dit (aangezien je het bijna allemaal alleen doet, props voor je mamma, dat wel
het project gaat ook veel tijd in beslag nemen.twiFight schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 21:18:
Dit moet toch wel precies dat zijn waar een tweakerhartje sneller van gaat kloppen.
Ik ben een beetje bang dat een project zo groot als dit (aangezien je het bijna allemaal alleen doet, props voor je mamma, dat wel) misschien lastig wordt om helemaal af te krijgen, maar als het af komt dan zal het wel episch gaaf zijn (en dat is een woord dat ik niet vaak gebruik)
daar ben ik me wel degelijk van bewust.
ik neem gewoon mijn tijd en ga gestaag door.
Verwijderd
Ik maar in de indruk verkeren dat je meer van de werktuigbouwkunde was dan van de electro, maar die controllers printen zijn wel heel gelikt. Welke controllers gebruik je allemaal?
nee ik heb echt electrotechniek gestudeert tegenwoordig helaas voornamelijk bezig met software (zakelijk)Verwijderd schreef op zondag 18 juli 2010 @ 20:58:
Ik maar in de indruk verkeren dat je meer van de werktuigbouwkunde was dan van de electro, maar die controllers printen zijn wel heel gelikt. Welke controllers gebruik je allemaal?
Maar ben altijd gefacineerd geweest met mechanica.
heb in het verleden ook wel hydraulica gemaakt voor een sluis project.
de cylinders pompen en kleppen...
over de controllers.
alle controllers in de tank zijn door mezelf ontworpen.
er is de MCB deze is voornamelijk doorgeef luik van data.
alle sensoren zitten hierop aangesloten maar ook de servo's en bluetooth interface
hieronder zit een i2c bus waar via de motoren aangestuurd worden.
op de ps3 draait mij eigen software die dan uiteindelijk aangeeft waar de tank heen moet en deze software doet ook alle grafische intrepetatie van de omgeving
Wat een wonderschone casebuild!
Alleen een klein vraagje; de ps3. Kan je na deze build ook gewoon nog gamen of is het alleen de bedoeling dat hij de case bestuurt?
Alleen een klein vraagje; de ps3. Kan je na deze build ook gewoon nog gamen of is het alleen de bedoeling dat hij de case bestuurt?
Heb heel lang geen built meer gevolgd maar hier wordt ik wel heel blij en enthousiast van!
You act like you've never seen a German U-boat in the jungle before
geniaal
Gebruik je software voor de volle 100%!!! Daar is het voor bedoeld!
De hardware werkt ook standalone, maar als de volledige power van de ps3 nodig is dan moet deze in linux geboot worden om dan de beeldverwerking te doen.Fusioxan schreef op maandag 19 juli 2010 @ 19:42:
Wat een wonderschone casebuild!![]()
Dus ja ... zo lang het apparaat niet autonoom moet rijden kan dat perfect
Briljant dit! Je laat een hoop kennis en kunde los op dit project en dat is toch wel heel erg gaaf om te zien/lezen.
Ben al een tijdje mee aan het lezen maar na die laatste update moest ik toch even reageren.
Even offtopic, heb je motor revisie ook eens doorgelezen en zag dat je onder andere de zuigers hebt gepolijst en de cilinders gehoond.
Heb je er wel voor gezorgd dat je blok 100% gespoeld is, evenals alle onderdelen?
Met andere woorden, is alles helemaal zuiver?
Heb hier namelijk zelf ooit eens de fout gemaakt om niet goed te spoelen na het honen waardoor na een maandje mijn krukaslagers compleet verdwenen waren door slijpsel (en dat was echt niet veel) wat toch nog in de olie kwam.
Ben al een tijdje mee aan het lezen maar na die laatste update moest ik toch even reageren.
Even offtopic, heb je motor revisie ook eens doorgelezen en zag dat je onder andere de zuigers hebt gepolijst en de cilinders gehoond.
Heb je er wel voor gezorgd dat je blok 100% gespoeld is, evenals alle onderdelen?
Heb hier namelijk zelf ooit eens de fout gemaakt om niet goed te spoelen na het honen waardoor na een maandje mijn krukaslagers compleet verdwenen waren door slijpsel (en dat was echt niet veel) wat toch nog in de olie kwam.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Ik heb alle olie uiteraard vervangen en al het vliegroest wat ik kon vinden weg genomen.Franko P. schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 20:57:
Briljant dit! Je laat een hoop kennis en kunde los op dit project en dat is toch wel heel erg gaaf om te zien/lezen.
voor de rest heeft er gelukkig niet zo heel lang water in de carter gestaan (ong een halve dag)
daarna heb ik al het water uit de carter gepompt met een carter pomp.
De schade zou erg mee moeten vallen en ik heb verder ook geen zichtbare roestplekken op de onderdelen gevonden.
Maar bij jouw revisie... is er misschien troep in de olie kanalen gekomen?
dan smeert het geheel niet meer en krijg je idd problemen met je lagers...
Dat was inderdaad het probleem bij mij, dit was een gevolg van niet goed spoelen. Het slijpsel van het honen komt op de meest onmogelijke plekken.
Daarom dacht ik, ik meld het even, zou jammer zijn van het werk als dadelijk weer alles uit elkaar moet.
Heb er zelf wel van geleerd, is me daarna nooit meer gebeurt.
Anyway, ik heb nog een vraagje over je mod. Je schrijft dat de ps3 de grafische interpretatie van de omgeving moet gaan doen, is het dan de bedoeling dat jij een bepaalde richting uitzet en vervolgens de software dit laat oplossen door deze zelf de weg te laten kiezen?
Daarom dacht ik, ik meld het even, zou jammer zijn van het werk als dadelijk weer alles uit elkaar moet.
Anyway, ik heb nog een vraagje over je mod. Je schrijft dat de ps3 de grafische interpretatie van de omgeving moet gaan doen, is het dan de bedoeling dat jij een bepaalde richting uitzet en vervolgens de software dit laat oplossen door deze zelf de weg te laten kiezen?
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Het idee is dat er paden zijn (mais planten) en daartussen moet de tank navigeren.Franko P. schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 23:48:
Dat was inderdaad het probleem bij mij, dit was een gevolg van niet goed spoelen. Het slijpsel van het honen komt op de meest onmogelijke plekken.
ondertussen moet deze onkruid (groene golfballetjes) herkennen en dan besproeien.
de mais hoeft niet in rechte lijnen uitgezet te zijn
http://www.fieldrobot.nl/
Respect! Echt gaaf, dat je zelf je alu giet
k hoor je nu laggen op game zone radio, maar nette mod man.
Keep it up!
Keep it up!
Ik zei nooit dat mijn internet verbinding van top kwaliteit wasThe_Nomad schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 19:14:
k hoor je nu laggen op game zone radio, maar nette mod man.
Keep it up!
woon ergens een eind van de centrale
thnx by the way
Verwijderd
Pff, ik heb beschikking over veel vergelijkbare tools (alleen printplaten maken en computerfrezen niet direct) maar vergeleken hierbij vallen mijn projectjes toch behoorlijk in het niet, terwijl ik wel graag dit soort dingen zou doen. Ik geloof dat ik maar eens van mijn luie reet af moet komen en aan de slag moet.
Met het elektrotechnische deel heb ik geen ervaring, maar met de rest zou ik toch een heel eind moeten komen. Ook daar is trouwens waarschijnlijk met wat zelfhulpboeken wel wat aan te doen
Met het elektrotechnische deel heb ik geen ervaring, maar met de rest zou ik toch een heel eind moeten komen. Ook daar is trouwens waarschijnlijk met wat zelfhulpboeken wel wat aan te doen
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2010 02:03 ]
elektro for dummiesVerwijderd schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 02:01:
Pff, ik heb beschikking over veel vergelijkbare tools (alleen printplaten maken en computerfrezen niet direct) maar vergeleken hierbij vallen mijn projectjes toch behoorlijk in het niet, terwijl ik wel graag dit soort dingen zou doen. Ik geloof dat ik maar eens van mijn luie reet af moet komen en aan de slag moet.
: ooit willen voelen hoe spanning voelt.. steek 2 breinaalden in een WCD
spannend he...
ja, daag.
Verwijderd
Dat heb ik toen ik yea high was een keer gedaan met een spijker in een rolsnoerunitgevalRemmes_NT schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 03:56:
: ooit willen voelen hoe spanning voelt.. steek 2 breinaalden in een WCD
spannend he...

Ik heb nogal zorgzame ouders, maar tegen sommige kinderlijke nieuwsgierigheid en vooral persistentie kan je nou eenmaal moeilijk op.
Helemaal geen ervaring met elektrotechniek is trouwens niet waar, ik heb eens zitten klooien met zo'n introductiedoos van Philips, maar echte kennis valt het niet te noemen. Maargoed, beetje offtopic allemaal
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2010 04:09 ]
ik denk dat iedereen het volgende wel gedana heeftVerwijderd schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 04:07:
[...]
Dat heb ik toen ik yea high was een keer gedaan met een spijker in een rolsnoerunitgevalMaargoed, ik heb ook een keer een pak reservemesjes voor een Stanleymes opengepeuterd om ermee te spelen waardoor mijn ouders mij krijsend en onder het bloed aantroffen. Zo leer je het wel af
![]()
Ik heb nogal zorgzame ouders, maar tegen sommige kinderlijke nieuwsgierigheid en vooral persistentie kan je nou eenmaal moeilijk op.
Helemaal geen ervaring met elektrotechniek is trouwens niet waar, ik heb eens zitten klooien met zo'n introductiedoos van Philips, maar echte kennis valt het niet te noemen. Maargoed, beetje offtopic allemaal
als een apparaat o.i.d niet meer werkt, openslopen!!! kan je ook soms wat van leren.. bijv dat een elco aanraken niet altijd even slim is.. :l
*momelt iets over weggooi camera ervaring*
ja, daag.
Jup heb hier ervaring mee.Remmes_NT schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 04:32:
[...]
ik denk dat iedereen het volgende wel gedana heeft
als een apparaat o.i.d niet meer werkt, openslopen!!! kan je ook soms wat van leren.. bijv dat een elco aanraken niet altijd even slim is.. :l
Met elko's kan je nog meer leuke dingen doen btw.
(denkt terug aan de goede oude studeer tijd...)
men laad een grote elko op met 200v dc en gooit deze daarna naar een maat die ook in het lab staat.
Deze vang automatisch en krijgt dan meestal een behoorlijke schok

Een andere leuke is op een elko 2 lange draden solderen en dan ergens op een werktafel verbergen.
Als iemand dan daar ging zitten en aan t werk was. polen verkeerd om aansluiten en beginnen met lachen hoe iemand een bijna hartaanval van de klap krijgt
Geniaal ideeVerwijderd schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 00:54:
[...]
men laad een grote elko op met 200v dc en gooit deze daarna naar een maat die ook in het lab staat.
Deze vang automatisch en krijgt dan meestal een behoorlijke schok
Hier trouwens hetzelfde, gewoon apparaten open schroeven, of ze nou werken of niet.
Casemod: Cubeleon
Wat een genialiteit, wat een vakwerk! Respect!
wow
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Ik ben weer terug van mijn vakantie en weer boordevol inspiratie.
Ik heb iets gaafs gezien op the internets en wilde dat ook maar in mijn tank implementeren.
aan het begin van dit topic ben ik al eerder bezig geweest met het ontstekings vraagstuk van de vlammenwerpers.
De toenmalige gedachte was om dit via een bobine te doen.
Hiervan had ik al een proof of concept opgesteld.
Ik kon een boog van ongeveer 1cm realiseren.
Maar nadeel was dat een bobine eigenlijk niet geschikt was voor een constantie vonkboog.
Nu kwam ik laatst een zogenaamde DIY singing arc oftewel plasma speaker tegen.
Toen dacht ik meteen: ja dat wil ik ook wel.
Filmpje van een plasma speaker (ja die vonkenboog maakt het geluid
)
Het idee is om om beide vlammenwerpers zo in te richten dat ze een constante boog in stant houden (om vloeistoffen te ontsteken) maar waar ook meteen stereo geluid uit komt.
Ik ben uiteraard meteen aan de slag gegaan en heb een setupje gebouwt voor een proof of concept.
En het werkt nog verdraait goed ook dus ik ben nu begonnen met het maken van de vlammenwerpers zelf om dit direct in te bouwen.
Als mensen hier ook nog leuke ideetjes hebben voor op de vlammenwerper.
Nu kan ik het er nog in maken erbij.
Ik heb iets gaafs gezien op the internets en wilde dat ook maar in mijn tank implementeren.
aan het begin van dit topic ben ik al eerder bezig geweest met het ontstekings vraagstuk van de vlammenwerpers.
De toenmalige gedachte was om dit via een bobine te doen.
Hiervan had ik al een proof of concept opgesteld.
Ik kon een boog van ongeveer 1cm realiseren.
Maar nadeel was dat een bobine eigenlijk niet geschikt was voor een constantie vonkboog.
Nu kwam ik laatst een zogenaamde DIY singing arc oftewel plasma speaker tegen.
Toen dacht ik meteen: ja dat wil ik ook wel.
Filmpje van een plasma speaker (ja die vonkenboog maakt het geluid
Het idee is om om beide vlammenwerpers zo in te richten dat ze een constante boog in stant houden (om vloeistoffen te ontsteken) maar waar ook meteen stereo geluid uit komt.
Ik ben uiteraard meteen aan de slag gegaan en heb een setupje gebouwt voor een proof of concept.
En het werkt nog verdraait goed ook dus ik ben nu begonnen met het maken van de vlammenwerpers zelf om dit direct in te bouwen.
Als mensen hier ook nog leuke ideetjes hebben voor op de vlammenwerper.
Nu kan ik het er nog in maken erbij.
Heb wel een idee voor wat je kan afspelen, namelijk hell march, uit de c&c serie. 
Deze dus: YouTube: C&C Red Alert music (Hell March)
Ik ben benieuwd hoe die muziek klinkt als je er ontvlambare brandstof door spuit voor de vlammenwerper
Lijkt me dat de vlammenwerpers van zichzelf al redelijk wat geluid maken.
Wordt het geluid uit de plasmaspeakers daar niet door gestoord/vervormd/overstemd?
Wordt het geluid uit de plasmaspeakers daar niet door gestoord/vervormd/overstemd?
Goed koper is duurder dan slecht koper
Verwijderd
Trekt die arc niet vrij veel stroom? Hoe wil je dat gaan aandrijven, met accu's of een on-board generatortje ofzo?
Als je een plasma speaker gaat maken hou dan wel rekening met de ozon die geproduceerd wordt.
Dit is misschien wel een leuk topic over plasma speaker : Plasma speaker
Dit is misschien wel een leuk topic over plasma speaker : Plasma speaker
Dat was mijn idee ookFranko P. schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 20:38:
Heb wel een idee voor wat je kan afspelen, namelijk hell march, uit de c&c serie.

Ja de arc trekt redelijk veel stroom op 12 v ongeveer 5 ampere ... komt overeen met 60 watt per vonk.Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 21:22:
Trekt die arc niet vrij veel stroom? Hoe wil je dat gaan aandrijven, met accu's of een on-board generatortje ofzo?
Maar goed er komen zowiezo al flinke accu's in het geheel en het zal niet continu aan staan.
Ik kan btw ook zonder vlammen te schieten af en toe de vonk aan zetten gewoon voor de gein.
En de hoeveelheid ozon schijnt zeer mee te vallen, tenzij je uren in een gesloten ruimte gaat klooien (maar dan wil je zowiezo geen vlammenwerper aan zetten
Ik zou die vonk niet laten werken op dezelfde voeding als die van je pc. Door de HV-kickback zal je systeempje flink instabiel kunnen worden. Als hij niet al meteen geroosterd wordt.
Je plasma speaker en vlammenwerpen tegelijk gaat niet werken vermoed ik. Een plasma speaker heeft een constante boog nodig die niet spingt, langer wordt of wat dan ook doet. Hij moet stil zitten. Zodra jij daar iets doorheen spuit, zal hij alleen maar ruis produceren.
Verder heb jij al eerder in dit topic gezet dat het allemaal klein moet zijn. De belangrijkste parameter voor volume is de lengte van de boog. Dit moet echt een aantal centimeters zijn, anders hoef je er niet eens aan te beginnen. Dan is het gewoon echt te stil.
Er zitten heel wat praktische bezwaren rond zo'n plasmaspeaker (isolatie??). Ik ben benieuwd wat je allemaal in gedachten hebt
Edit:
Bobines kunnen wel degelijk een constante vonk genereren. Alleen het grote nadeel is dat de frequentie in het gehoorbereik zit (verhoog je de frequentie, dan zal je bobine een beetje warm worden).
Ps: Ik zou die hell march maar even uit je hoofd zetten
Het is een plasma tweeter. Kan alleen maar hoge tonen genereren. De lage tonen zijn gewoon te zacht. En die hell march zal daarom niet zo best gaan klinken.....
Je plasma speaker en vlammenwerpen tegelijk gaat niet werken vermoed ik. Een plasma speaker heeft een constante boog nodig die niet spingt, langer wordt of wat dan ook doet. Hij moet stil zitten. Zodra jij daar iets doorheen spuit, zal hij alleen maar ruis produceren.
Verder heb jij al eerder in dit topic gezet dat het allemaal klein moet zijn. De belangrijkste parameter voor volume is de lengte van de boog. Dit moet echt een aantal centimeters zijn, anders hoef je er niet eens aan te beginnen. Dan is het gewoon echt te stil.
Er zitten heel wat praktische bezwaren rond zo'n plasmaspeaker (isolatie??). Ik ben benieuwd wat je allemaal in gedachten hebt
Edit:
Bobines kunnen wel degelijk een constante vonk genereren. Alleen het grote nadeel is dat de frequentie in het gehoorbereik zit (verhoog je de frequentie, dan zal je bobine een beetje warm worden).
Ps: Ik zou die hell march maar even uit je hoofd zetten
[ Voor 22% gewijzigd door Frankyie op 14-08-2010 10:38 ]
Dat bezef ik meFrankyie schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 10:24:
Ik zou die vonk niet laten werken op dezelfde voeding als die van je pc. Door de HV-kickback zal je systeempje flink instabiel kunnen worden. Als hij niet al meteen geroosterd wordt.
In eerste instantie ga ik kijken of ik de puls lager kan krijgen met een paar goede diodes en ferrieten.
Als dat niet mocht lukken stap ik over naar een 2e accu.
Ook dit klopt, ik heb al een test gedaan met de vlammenwerper en de plasma speaker.Je plasma speaker en vlammenwerpen tegelijk gaat niet werken vermoed ik. Een plasma speaker heeft een constante boog nodig die niet spingt, langer wordt of wat dan ook doet. Hij moet stil zitten. Zodra jij daar iets doorheen spuit, zal hij alleen maar ruis produceren.
Deze gaat ruizen als je de ozon weg blaast. maar op dat moment maakt de luchtstroom van de vlammenwerper zelf al meer herrie.
Het is meer een leuke feature voor iets wat ik toch al wilde maken maar dan zonder audio
klein is voor deze vlammenwerpers gelukkig minder belangrijk, de boog kan makkelijk 3 cm worden.Verder heb jij al eerder in dit topic gezet dat het allemaal klein moet zijn. De belangrijkste parameter voor volume is de lengte van de boog. Dit moet echt een aantal centimeters zijn, anders hoef je er niet eens aan te beginnen. Dan is het gewoon echt te stil.
En in mijn testen geeft dit ook al een aardig goed geluid.
Ik ben nu aan het kijken of ik de vlammenwerper niet al zo kan maken dat deze ook het geluid netjes reflecteerd.
Want het geluid zelf is nog niet erg sterk.
Ik heb voor deze vlammenwerper 2 platen plastic waarin ik de lantaan tungstens ga monteren.Er zitten heel wat praktische bezwaren rond zo'n plasmaspeaker (isolatie??). Ik ben benieuwd wat je allemaal in gedachten hebt
(deze geven een erg stabiele vonk en dus ook weinig ruis)
Ik heb ook een test gedaan met bobines voor mijn andere vlammentank.Edit:
En daar kwam het temperatuurs probleem bij een constante vonk dus snel naar boven.
Daarom wil ik dus ook flyback converters gebruiken aangezien deze bedoeld zijn voor een constante vonk
Edit:
filmpje van mijn testopstelling:
Het enige nadeel een flyback converters is dat ze niet bedoeld zijn om flink stroom uit te trekken. Ik heb er al heel wat geroosterd omdat het HV gedeelte elektronica bevatte die niet bedoeld was voor dit soort vonken.
Met wat voor een schakeling ben je nu aan het testen?
het is een 555 circuit die op 100 khz draait met een dutycycle van 75 procentFrankyie schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 19:29:
Het enige nadeel een flyback converters is dat ze niet bedoeld zijn om flink stroom uit te trekken. Ik heb er al heel wat geroosterd omdat het HV gedeelte elektronica bevatte die niet bedoeld was voor dit soort vonken.
en de audio is gemoduleerd op de voltage control
oké. Dan heb je op het moment het meest basic schema'tje dat er is. Deze staat er om bekend slechte audiokwaliteit te leveren. Ik heb een tijd geleden uitgevraagd wat een beter schema zou zijn en het volgende schema is mijn aangeraden. Ik ben er zelf echter nooit aan toegekomen om hem te bouwen. Staat nog op op de to do list 
http://dfde4w.blu.livefil...singingarc%202.png?psid=1
En natuurlijk pak je de better output stage
Aluminium gieten, gevorderde metaalbewerking maar dan ook zelf pcb's van buck boost converters en weet ik veel wat allemaal maken.

Allrounders zoals jij zijn zeldzaam.
Allrounders zoals jij zijn zeldzaam.
Hehe een 555 heeft iedereen wel liggen he ... zo gaat dat.Frankyie schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 11:03:
oké. Dan heb je op het moment het meest basic schema'tje dat er is. Deze staat er om bekend slechte audiokwaliteit te leveren. Ik heb een tijd geleden uitgevraagd wat een beter schema zou zijn en het volgende schema is mijn aangeraden. Ik ben er zelf echter nooit aan toegekomen om hem te bouwen. Staat nog op op de to do list
Ik ga eens naar je schema kijken dat ziet er idd stukken degelijker uit.
edit:
vraag me trouwens af waarom de "better output stage" geisoleerd moet zijn dmv een spoel?
aangezien de spanning waarop ik wil gaan werken toch 12V zal gaan zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2010 13:32 ]
Oeh, ik ben dus echt geen elektrotechneut. Jij hebt er veel meer verstand van dan ik.
Hier is mijn theorie.
Zonder die gate drive transformer kan je alleen maar 1 MOSFET aansturen. Ze je er meerdere op, dan doen ze allemaal hetzelfde als die ene. Door middel van die gate drive transformer worden er 2 MOSFET's aangestuurd die wel verschillende dingen doen. Is de ene hoog, dan is de andere laag. En andersom (om het maar even zo uit te drukken).
Wat die better outputstage dus doet is dus het magnetische veld op je flyback steeds omdraaien, inplaats van aan of uit wat je nu doet. Hierdoor kan je veel meer power eruit halen (vemoed ik)
Edit:
Volgens mij isoleer je niets met een gate drive transformer. Die gate drive transformer zal hoogstens wat piekjes afvlakken. Maar de HV-kickback zal volgens mij gewoon doorgegeven worden. Beiden delen van de schakeling zijn magnetisch met elkaar verbonden.
Hier is mijn theorie.
Zonder die gate drive transformer kan je alleen maar 1 MOSFET aansturen. Ze je er meerdere op, dan doen ze allemaal hetzelfde als die ene. Door middel van die gate drive transformer worden er 2 MOSFET's aangestuurd die wel verschillende dingen doen. Is de ene hoog, dan is de andere laag. En andersom (om het maar even zo uit te drukken).
Wat die better outputstage dus doet is dus het magnetische veld op je flyback steeds omdraaien, inplaats van aan of uit wat je nu doet. Hierdoor kan je veel meer power eruit halen (vemoed ik)
Edit:
Volgens mij isoleer je niets met een gate drive transformer. Die gate drive transformer zal hoogstens wat piekjes afvlakken. Maar de HV-kickback zal volgens mij gewoon doorgegeven worden. Beiden delen van de schakeling zijn magnetisch met elkaar verbonden.
[ Voor 17% gewijzigd door Frankyie op 16-08-2010 16:43 ]
Uit de datasheet kon ik opmaken dat deze chip 2 uitgangen heeft out1 en out2 en out2 is de inverse van out1Frankyie schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 16:42:
Oeh, ik ben dus echt geen elektrotechneut. Jij hebt er veel meer verstand van dan ik.
Hier is mijn theorie.
En als je aan de hoge kant PNP mosfets zou gebruiken en de lage kant NPN dan is die spoel niet nodig.
Maar zoals er al aangegeven is zouden zeners wel nodig zijn om de condensators te beschermen tegen hoge spanningen vanuit de spoelen.
Maar goed met spoelen is het over het algemeen toch een beetje proef ondervindelijk meten aangezien ik de permeabiliteit van het ferriet niet eens weet
Gave casemod! Veel plezier en succes met verder maken.
En congrats met je verjaardag
* Jape bookmarked
En congrats met je verjaardag

* Jape bookmarked
[ Voor 6% gewijzigd door Jape op 16-08-2010 22:24 ]
Kleine update met een vraag aan de fans.
Ik ben momenteel bezig met de vlammenwerpers.
en zit met een dillema.
Eerst even de update:
Het grote gat voor de vlammenwerper wordt hier gemaakt
de achterkant moet natuurlijk ook geboord worden
Nu moet er nog een leiding komen voor de vloeistof
En hier boor ik de vloeistof leiding naar de lucht leiding toe
na het gat weer netjes dicht gelast te hebben is er niks meer van te zien
Deze plastic onderdelen wil ik gebruiken als isolator voor de tungstens, welke vinden jullie het mooiste?
deze zit aan de bovenkant (het makkelijkste monteren)
zo ziet het er dan van de achterkant uit
en nu samen
Nu het dilemma, zoals je kan zien kan ik de plastic isolators op 2 monteren (in het midden, ter hoogte van de vlammenwerper opening.
of helemaal bovenaan.
Helemaal bovenaan is een stuk makkelijker monteren aangezien hier geen gaten voor lucht en vloeistof zitten.
In het midden is misschien handiger voor de tungstens. (ontsteking)
Ik ben momenteel bezig met de vlammenwerpers.
en zit met een dillema.
Eerst even de update:
Nu het dilemma, zoals je kan zien kan ik de plastic isolators op 2 monteren (in het midden, ter hoogte van de vlammenwerper opening.
of helemaal bovenaan.
Helemaal bovenaan is een stuk makkelijker monteren aangezien hier geen gaten voor lucht en vloeistof zitten.
In het midden is misschien handiger voor de tungstens. (ontsteking)
Persoonlijk vind ik het midden het mooiste eruit zien. Hulde voor deze [CCiP] trouwens
.
-=-
Yeehaa ...
De vlammenwerpers zijn redelijk gelukt zoals je kan zien.

De plastics zitten er nu op de ontsteking werkt dus nu.
Er is alleen 1 klein probleempje met de boutjes (vooraan) die ik gebruikt heb.
Als er nog geen boog is dan schiet soms een vonk door van de electrode naar het aluminium blokje (via de bout).
Mijn oplossing vooralsnog is om deze plastic blokjes aan het alu blokje vast te lijmen met lijmkit.
de achterste boutjes laat ik wel zitten deze veroorzaken nooit problemen.
Volgende stap:
De nozzles voor binnenin maken. daarna nog aansluitingen voor vloeistof en dan gaan we testen
De vlammenwerpers zijn redelijk gelukt zoals je kan zien.
De plastics zitten er nu op de ontsteking werkt dus nu.
Er is alleen 1 klein probleempje met de boutjes (vooraan) die ik gebruikt heb.
Als er nog geen boog is dan schiet soms een vonk door van de electrode naar het aluminium blokje (via de bout).
Mijn oplossing vooralsnog is om deze plastic blokjes aan het alu blokje vast te lijmen met lijmkit.
de achterste boutjes laat ik wel zitten deze veroorzaken nooit problemen.
Volgende stap:
De nozzles voor binnenin maken. daarna nog aansluitingen voor vloeistof en dan gaan we testen
Woot
kan niet wachten tot hij klaar is, niemand geloofd het als je zegt dat je een bestuurbare ps3 hebt die ook nog eens een flamethrower heeft
Redelijk gelukt zegt ie dan ook nog!
Dit ziet er zo gaaf uit, al maken die plasma speakers geen geluid dan ziet het er al gaaf uit als dat ding aan komt rijden met 2 van die blauwe vlambogen voor die vlammenwerper.
Heb je al getest of het ook daadwerkelijk je brandstof ontsteekt?
Edit, beter lezen de volgende keer.
Heb je al een filmpje waar de plasma speaker in actie te zien is als hij die vlammenwerper ontsteekt?
Dit ziet er zo gaaf uit, al maken die plasma speakers geen geluid dan ziet het er al gaaf uit als dat ding aan komt rijden met 2 van die blauwe vlambogen voor die vlammenwerper.
Heb je al getest of het ook daadwerkelijk je brandstof ontsteekt?
Edit, beter lezen de volgende keer.
Heb je al een filmpje waar de plasma speaker in actie te zien is als hij die vlammenwerper ontsteekt?
[ Voor 21% gewijzigd door Franko P. op 27-08-2010 00:40 ]
Dit vind ik nou echt gaaf om te zien
Ben benieuwd hoe hij in actie is
Ik ben nu bezig met een aantal kleine componentjes die nog in de binnenkant van de vlammenwerper moeten.(anders functioneert deze niet)
Daarna ga ik uitderaard een test doen
Btw door de opbouw van de vlammenwerper (lees met die schuine plastic vlakken) wordt de geluidsopbrengst ook nog eens een stuk hoger.
Nu nog even de spanningen van de flyback driver nog iets opkrikken zodat de boog iets stabieler wordt nog.
Daarna ga ik uitderaard een test doen
Btw door de opbouw van de vlammenwerper (lees met die schuine plastic vlakken) wordt de geluidsopbrengst ook nog eens een stuk hoger.
Nu nog even de spanningen van de flyback driver nog iets opkrikken zodat de boog iets stabieler wordt nog.
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2010 07:26 ]
Oeh vlammenwerpers testen. kan niet wachten tot het filmpje.Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 19:44:
Volgende stap:
Test ze aub wel veilig, we willen niet weer after foto's zien van een werkplaats......
I can't wait to shoot!
Voor het vastzetten kun je misschien nylon boutjes gebruiken, erg veel kracht zal er niet op komen lijkt me?
Nadeel is wel dat die wit zijn, maar dat kan met verf wel opgelost worden
Nadeel is wel dat die wit zijn, maar dat kan met verf wel opgelost worden
Dit topic is gesloten.