Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64539

Topicstarter
primusz schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 12:37:
Voor het vastzetten kun je misschien nylon boutjes gebruiken, erg veel kracht zal er niet op komen lijkt me?

Nadeel is wel dat die wit zijn, maar dat kan met verf wel opgelost worden :P
Klopt... had die boutjes echter niet liggen, ik heb nu een speciale lijmkit gebruikt en de boutjes gebruikt om het geheel goed vast de klemmen.

En ja ik zal mijn best doen de handel niet af te fikken bij mijn test :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben nu wat aan het testen met mijn vlammenwerper, maar de pneumatiek die ik heb is nogal slecht qua diameter.

Wat ik probeer te zeggen is dat er gewoon niet genoeg lucht door de slangen kan, daardoor ontstaat er dus geen vacuum en komt er geen vloeistof naar boven.

Weet iemand een internet winkel (of echte winkel in de buurt van adam) die kleppen en luchtslangen verkoopt (voor een mooie prijs uiteraard.)

dankje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-07-2016

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

Je zou ook kunnen kijken bij: http://www.vimeta.nl/ kan je in ieder geval leuke ideeen op doen. Heeft de meest gekke dingen in de winkel.

LED staat toch voor Licht En Duurzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankyie
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-08-2024
Anoniem: 64539 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 07:24:
Nu nog even de spanningen van de flyback driver nog iets opkrikken zodat de boog iets stabieler wordt nog.
Wat ook helpt is je boog verticaal zetten, in plaats van horizontaal ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:06
Anoniem: 64539 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 19:44:
Mijn oplossing vooralsnog is om deze plastic blokjes aan het alu blokje vast te lijmen met lijmkit.
de achterste boutjes laat ik wel zitten deze veroorzaken nooit problemen.
Omdat de weg via de voorste boutjes minder weerstand geeft. Maar als je die weghaalt heb je best kans dat de boog wel via de achterste boutjes gaat.
Kwestie van de afstand tussen de elektrodes kleiner houden dan de afstand tussen elektrode en aluminium

En kun je het vaccuum niet vergroten met een kleinere nossle?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
frickY schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 12:36:
[...]
Omdat de weg via de voorste boutjes minder weerstand geeft. Maar als je die weghaalt heb je best kans dat de boog wel via de achterste boutjes gaat.
Kwestie van de afstand tussen de elektrodes kleiner houden dan de afstand tussen elektrode en aluminium

En kun je het vaccuum niet vergroten met een kleinere nossle?.
Dit is niet helemaal waar wat je zegt.

er zit namelijk wel een mantel om de kabel van de flyback driver en niet om de electrode.
De isolatie is bij de achterste boutjes dus een stuk hoger.

Met dat de vonk wel door de mantel heen schiet kan deze ook al meteen ergens op een andere plek (waar de kabel nog dichter bij het aluminium staat erdoor schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Weer een kleine update,

Ik heb wat problemen gehad met de ontsteking van de vloeistoffen DMV. een vonk.
De luchtstroom zorgde ervoor dat de ontstekings temperatuur niet hoog genoeg werdt.

Mijn oplossing is om met butaan gas een gasbrandertje naast de vlammenwerper zelf te monteren die ontstoken wordt door een vonk.

Ik heb hiervoor 2 gasbrandertjes gekocht en deze aangepast voor mijn vlammenwerper.

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/IMG_0675.JPG
Zo zien de gasbrandertjes er nu uit
Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/IMG_0676.JPG
Dit is de montage plaat die de gasbranders onder een hoek monteren voor goede ontbranding.

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/IMG_0678.JPGHet is met TIG aan de vlammenwerper gelast.

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/IMG_0679.JPG

Hier is het geassembleerd te zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/IMG_0680.JPG
De achterkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/IMG_0681.JPG
En nog een keer de complete unit
Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/IMG_0682.JPG
Ik moest een adapter maken om beide gasbranders op 1 butaan bron te kunnen laten branden:
Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/IMG_0684.JPG
Hier zijn beide stukken met elkaar verbonden dmv solderen:
Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/IMG_0685.JPG
Ook de schroef connectors zitten er nu bij:
Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/IMG_0687.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/IMG_0688.JPGEn zo ziet de complete test opstelling er tot nu toe uit.

tijd voor een filmpje met vloeistof tests.

Bij vragen, vraag maar raak

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Flamethrower test 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wally1987
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-04 19:03
Wooow... mooi man.
Maar hoe ga je het oplossen met de lucht toevoer, aangezien je niet constant de compressor mee wilt sjouwen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wally1987 schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 06:37:
Wooow... mooi man.
Maar hoe ga je het oplossen met de lucht toevoer, aangezien je niet constant de compressor mee wilt sjouwen??
Daarom heb ik dus ook 2 flessen met luchtdruk bij me.
deze zijn 1 liter per stuk en er gaat 200 bar in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-04 20:10

Fid3lity

Spectre X

Wow! Wreed gaaf man! :D

"Don't touch my PS3 ^^ "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

200 bar, houd dat dan ook 200x kleiner in? Dus 1 liter inhoud wordt 200 liter lucht?

Btw, Nitromethanol zou ik niet aanraden om te gebruiken. Is nogal aggressief en vreet aan de leidingen. Het residu is hygroscopisch en dat versnelt oxidatie/roestvorming.
Diesel lijkt me ook niet helemaal ideaal ivm roet.
Heb je ook al benzine geprobeerd? Gewone euro95 ofzo?

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
McKaamos schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 08:14:
200 bar, houd dat dan ook 200x kleiner in? Dus 1 liter inhoud wordt 200 liter lucht?
Ja dit klopt, ik heb dus n totaal 400 liter lucht bij me, daar kan ik een zeer aanzienlijke tijd mee vlammen werpen:D
Stukken langer dan de hoeveelheid brandstof die ik mee kan dragen in ieder geval.
Btw, Nitromethanol zou ik niet aanraden om te gebruiken. Is nogal aggressief en vreet aan de leidingen. Het residu is hygroscopisch en dat versnelt oxidatie/roestvorming.
Diesel lijkt me ook niet helemaal ideaal ivm roet.
Heb je ook al benzine geprobeerd? Gewone euro95 ofzo?
Ik was ook niet van plan om Nitro te gebruiken.
uberhaubt omdat het duur is maar ook de stabiliteit....
Ik wilde gewoon even kijken hoe het zou branden :D

Diesel heeft bijna dezelfde temperatuur als nitro en is nog een stuk goedkoper ook.
Ik had overigens niet verwacht dat diesel het zo goed zou doen, dat betekend dat mijn vernevelaar zeer goed werkt :D

In het verleden heb ik nog wel wat experimenten met benzine gedaan, ook zeer succesvol en erg heet.
Had alleen even geen tankje staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-05 16:23

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

De meeste mensen spelen met vlammenwerpers op hun ps3, jij maakt een vlammenwerper van je ps3 :+ _/-\o_
Keep up the good work!

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GNOOM172
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-07-2016

GNOOM172

Gewoon een Gnoom

Mooi hoor... alleen bij 3.25 min. in het filmpje ging je bijna zelf in vlammen op 7(8)7

LED staat toch voor Licht En Duurzaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Looney11
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-05 22:38
Zo te zien lijkt Diesel me de beste oplossing. Niet heel erg brandbaar in z'n vloeistof vorm en toch een goede vlam. De andere opties lijken me t.o.v. diesel een stuk gevaarlijker..

AVCAT of kerosine zou ook kunnen, 't is lichter dan Diesel alleen of het zo vrijelijk te verkrijgen is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Anoniem: 64539 schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 08:25:
[...]

Ja dit klopt, ik heb dus n totaal 400 liter lucht bij me, daar kan ik een zeer aanzienlijke tijd mee vlammen werpen:D
Stukken langer dan de hoeveelheid brandstof die ik mee kan dragen in ieder geval.

[...]

Ik was ook niet van plan om Nitro te gebruiken.
uberhaubt omdat het duur is maar ook de stabiliteit....
Ik wilde gewoon even kijken hoe het zou branden :D

Diesel heeft bijna dezelfde temperatuur als nitro en is nog een stuk goedkoper ook.
Ik had overigens niet verwacht dat diesel het zo goed zou doen, dat betekend dat mijn vernevelaar zeer goed werkt :D

In het verleden heb ik nog wel wat experimenten met benzine gedaan, ook zeer succesvol en erg heet.
Had alleen even geen tankje staan.
toon volledige bericht
Ik denk dat je wel iets met een drukregelaar moet gaan doen, anders heb je eerst een enorme burst en zwakt het later enorm af.
In de test draai je met 4 bar... misschien is het een optie om een instelbare benzinedruk regelaar hier voor te gebruiken? DIe kosten in de regel niet zo gek veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Looney11 schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 11:29:
Zo te zien lijkt Diesel me de beste oplossing. Niet heel erg brandbaar in z'n vloeistof vorm en toch een goede vlam. De andere opties lijken me t.o.v. diesel een stuk gevaarlijker..

AVCAT of kerosine zou ook kunnen, 't is lichter dan Diesel alleen of het zo vrijelijk te verkrijgen is..
Daar zit ik ook aan te denken.
Maar op zich zijn veel vloeistoffen dus mogelijk.
Wat ik kan vinden kan ik er zon beetje in stoppen:D
spiritus gaat in de super voor ongeveer 1 eur per liter.
(moet in t groot wel goedkoper te krijgen zijn)

Diesel is dacht ik toch een stuk duurder aangezien ik wegenbelasting op mn vlammenwerper ga betalen :S
McKaamos schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 11:33:
[...]

Ik denk dat je wel iets met een drukregelaar moet gaan doen, anders heb je eerst een enorme burst en zwakt het later enorm af.
In de test draai je met 4 bar... misschien is het een optie om een instelbare benzinedruk regelaar hier voor te gebruiken? DIe kosten in de regel niet zo gek veel.
Ik heb ook een instelbare regelaar voor mijn flessen.
Deze kan ik traploos instellen van 2 tot 7 bar.
Dit zit bij het setje met de paintball flessen inbegrepen.

Ik heb er inmiddels zelfs al een sensor op ingebouwt zodat mijn software ook signalen kan afgeven als de flessen leeg beginnen te raken :D

zal er ook foto's van posten

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 64539 op 07-09-2010 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tidob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
Deze mod is zo ziek. 1000x respect. _/-\o_ :D

Echt vet dat je alles (maar dan ook echt álles) zelf maakt, ik ken niemand die op het idee zou komen om aluminium te gaan smelten met een zelfgemaakte oven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Tidob schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 13:38:
Deze mod is zo ziek. 1000x respect. _/-\o_ :D

Echt vet dat je alles (maar dan ook echt álles) zelf maakt, ik ken niemand die op het idee zou komen om aluminium te gaan smelten met een zelfgemaakte oven.
Ik kan zelf ook niet wachten tot dat ding rond rijdt.

Heb btw vandaag EINDELIJK weer wat van mn PCB-chinees gehoord.
Het lijkt erop dat mijn printjes eindelijk gemaakt zijn.

Nu hopen dat ze ze nog een beetje snel sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JapyDooge
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-05 15:57

JapyDooge

NoxiousPluK

Wat een toffe ontwikkelingen weer :+ die flamethrowers zien er goed uit :P daar weet ik ook wel een doel voor zonder de rest van je project :+ ik wil er wel twee op m'n auto :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquid-Man
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-03 10:17
Damn, hoe ziek :D
Vind ik het wel jammer dat het niet wilde werken met alleen die plasmaboog, dat je nu een gasbrander er naast hebt moeten plaatsen is echt zonde, maar dat is niet anders helaas...
KUTGW! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Kun je niet beter lampenolie gebruiken?
Ik meen dat alle vloeistoffen die je tot nu toe geprobeerd heb giftige afvalstoffen achterlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278922

Kerosine is volgens mij wel gewoon verkrijgbaar,. Mijn ouders hebben het volgens mij voor een zibro kachel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Liquid-Man schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 20:32:
Damn, hoe ziek :D
Vind ik het wel jammer dat het niet wilde werken met alleen die plasmaboog, dat je nu een gasbrander er naast hebt moeten plaatsen is echt zonde, maar dat is niet anders helaas...
KUTGW! :)
Ik denk dat zometeen als het bij de tank gemonteerd is het er nog wel leuk uit ziet.
Als het in het geheel gemonteerd is kon het wel het er nog wel eens erg mooi uit zien.
frickY schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 21:59:
Kun je niet beter lampenolie gebruiken?
Ik meen dat alle vloeistoffen die je tot nu toe geprobeerd heb giftige afvalstoffen achterlaten.
spiritus geeft niet al teveel residu als t goed is.
Lampenolie kan overigens wel.

En diesel heb ik dan ook nog wel wat vertrouwen in, bovendien wil je dit toch eigenlijk niet binnen doen (zon vlammen werper)
* ziet de tank al over hoogpolig tapijt naar binnen rijden en een bankstel affikken :D *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Anoniem: 64539 schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 12:33:
Diesel is dacht ik toch een stuk duurder aangezien ik wegenbelasting op mn vlammenwerper ga betalen :S
Landbouwdiesel kopen :) Meestal wel in de buurt te vinden als je weet waar en zo lang je het niet in je benzinetank (van een auto o.i.d. dus hè ;)) stopt krijg je er ook geen problemen mee. Volkomen legaal en veel goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xenomorphh
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-03 09:18

Xenomorphh

Soep met Ballen

Anoniem: 172410 schreef op woensdag 08 september 2010 @ 02:20:
[...]

Landbouwdiesel kopen :) Meestal wel in de buurt te vinden als je weet waar en zo lang je het niet in je benzinetank (van een auto o.i.d. dus hè ;)) stopt krijg je er ook geen problemen mee. Volkomen legaal en veel goedkoper.
Hou je van die mooie rooie buisjes aan over. :P

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Is er nog nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-03 19:35

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

:(
Ik hoopte op een update!
Maar ik geloof dat hij het wel laat weten als er nieuws is. Dus laten we niet onnodig topics gaan kicken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:44

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

-O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hehehe
ja jongens,

Ik weet het.
Ik ben er gelukkig nog druk mee bezig echter is mijn pc afgelopen maand al 2 x een harde schijf (zelfde pc) gecrasht (ik koop NOOIT meer WD schijven)

Maar goed , de foto's staan deels nog netjes op mijn camera maar ben wel een heleboel kwijt geraakt.
Ik ga binnenkort dus nog wel even alles wat ik kan bij elkaar speuren of ik nog wat kan vinden op de hdd maar heb er een hard hoofd in.

Maar jullie horen zeker nog wat van me binnenkort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Levizuus
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-10-2022
Is dit even pech hebben :/ :/.
Kheb zelf drie WD hdd's maar nog nooit een die gecrasht is.
anyways...ik hoop dat alles nog in orde komt and kutgw! d:)b

[ Voor 122% gewijzigd door Levizuus op 29-10-2010 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Levizuus schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 15:48:
Is dit even pech hebben :/ :/.
Kheb zelf drie WD hdd's maar nog nooit een die gecrasht is.
anyways...ik hoop dat alles nog in orde komt and kutgw! d:)b
Ik heb er al 4 in een paar maanden waarvan er 2 binnen enkele weken het begaven, ik was vroeger altijd WD fan maar al hun sata schijven gaan stuk van WD seagate en samsung lopen gewoon netjes door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-04 13:46

Franko P.

Hit it.

Wat is dat toch, telkens gebeurt er iets waardoor je mod vertraging oploopt...
Brand, motor die een revisie nodig heeft, nu weer harde schijven die het begeven.

Het is je niet gegund zeg. ;(

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Franko P. schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 20:36:
Wat is dat toch, telkens gebeurt er iets waardoor je mod vertraging oploopt...
Brand, motor die een revisie nodig heeft, nu weer harde schijven die het begeven.

Het is je niet gegund zeg. ;(
Soms zit t mee soms zit t tegen.
Ik zei echter niet dat ik hierdoor niet door ben gegaan , echter is een deel van mijn reportage verdwenen (wat is van de cam af had gekopiert.

Heb nog wel een deel van de foto's gelukkig en ben ondertussen gewoon rustig aan t doorwerken aan de mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05 18:44

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

Wat een gaaf project zeg, volg het al een tijd. Flink klote dat je een deel van je reportage kwijt bent.
En heb je eigenlijk de PCB's al binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-05 11:44
Ok time out!!

Even voor de duidelijkheid...

Deze beste heer bouwt een Playstation 3 in een model van een C&C flame tank die hij uiteraard zelf maakt, deze zal ook nog eens echt kunnen rijden doormiddel van een soort AI EN heeft werkende flame throwers?

Now i've seen everything :| 7(8)7

offtopic:
Dit is compleet positief bedoeld

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278922

Goede Middag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-05 11:44
By the way, dit is wel erg vet als je op lan party's niet goed tegen je verlies kan })

Jij mij verslaan ik jou PC tot BP vlek smelten!!

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoyvoy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-12-2024

hoyvoy

Prutser

zoiets wil je liever niet in een donker steegje tegen komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-05 22:14

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

hoyvoy schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 17:23:
zoiets wil je liever niet in een donker steegje tegen komen!
Je kan ook gewoon vragen wanneer er weer een update komt. :>
Wat een kick. 8)7

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
Boooooo! I want updates! :( :p

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Update 6 - lassen, buigen, slijpen...

Ik ben jullie alweer veels te lang een update verschuldigd.
Dat krijg je met veels te veel hobby's.
Een ander groot nadeel wat ik altijd ondervind is dat mensen weten dat je redelijk handig bent... dan komen ze altijd bij je aankloppen, of je ze: "even kan helpen"
Maar dit zal geen onbekend fenomeen zijn voor de meeste tweakers hier :P.

In ieder geval ik heb na mijn hdd crash nog wel een aantal foto's weten terug te vinden die wel in mijn backups waren mee genomen.
Echter ben ik ook een hoop foto's van mijn werk kwijt en dat is heel jammer want ik had veel gedocumenteerd van het lassen van de tank.

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update6/tu5_20100317_001.jpg
Verdere ontwikkeling aan de source code op het oude platform

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update6/tu5_IMG_0276.JPG
Ik heb een strip om de buis heen gebogen om netjes langs een lijn de buis door te kunnen snijden

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update6/tu5_IMG_0277.JPG
De buis is hier op maat gesneden met mijn plasma snijder

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update6/tu5_IMG_0279.JPG
Dit is een klein beetje proberen hoe de buizen het beste staan in het geheel van de tank, dit is met enkele laspuntjes vast zodat dit nog wel aangepast kan worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update6/tu5_IMG_0280.JPG
De bolling is er al aardig in geslagen in het deksel.
nu het geheel nog op maat knippen met de blikschaar de de deuken eruit rollen.

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update6/tu5_IMG_0281.JPG
Ik heb de zijkanten op papier gezet en deze vormen op plaatstaal over getrokken.
daarna met de blikschaar uitgeknipt, gebogen en vast gelast.

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update6/tu5_IMG_0282.JPG
Hier zijn de puntlasjes goed te zien en een klein deel wat al volledig gelast is.

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update6/tu5_IMG_0293.JPG
Nu een foto waar wat verstevigingen aangebracht zijn voor de stijfheid van het geheel en de kap+cilinders zijn geplaatst.
zoals te zien is past het geheel nog niet echt lekker.

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update6/tu5_IMG_0294.JPG
Dit is vooral aan de achterkant goed te zien.
het geheel is voornamelijk in de breedte bij de cilinders te krap, dit zal later opgelost worden D.M.V. een uitsparing in de kap.

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update6/tu5_IMG_0295.JPG
De voorkant er nu in gelast.

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update6/tu5_IMG_0296.JPG
En even een plaatje voor het totaal beeld

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update6/tu5_IMG_0301.JPG
Een vooraanzicht, met tevens de hoogte waar de blue ray komt te zitten.

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update6/tu5_IMG_0303.JPG
Nu de hoogte van de Blue ray bepaald is heb ik 2 hoeklijnen vast gelast waar de blue ray op komt te rusten.
tevens zorgt dit ook voor erg veel stijfheid

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update6/tu5_IMG_0304.JPG
Zo komt de blue ray dadelijk te staan

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update6/tu5_IMG_0305.JPG
En dit past zelfs nog onder de kap :P

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update6/tu5_IMG_0335.JPG
Ik wil de kap voorop ook demontabel hebben en daarom las ik hier ook hoeklijn waar dan een kap op gebout kan worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update6/tu5_IMG_0336.JPG
De puntlassen zijn goed te zien hier terwijl deze rondom op de goede positie geklopt wordt.

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update6/tu5_IMG_0337.JPG
Een overzichtje van het geheel met hoeklijn erin gelast, ook dit zorgt voor zeer veel stijfheid.

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update6/tu5_IMG_0354.JPG
Ik had ook de kap voorop al geklopt en gerold.

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update6/tu5_IMG_0357.JPG
Nu heb ik de kap voor het hele midden stuk erop vast gelast, dit is niet te verwijderen omdat dit een vaste positie moet hebben voor de blue ray speler.
ook de kap voorop heb ik nu netjes getrimd.

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update6/tu5_IMG_0358.JPG
Een een klein zijaanzicht

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update6/tu5_IMG_0359.JPG
En dit is hoe de kap er nu op zit, aan de achterkant ga ik dit nog sluitend maken met een stukje rondstaf

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update6/tu5_IMG_0361.JPG
Maar eerst moet er een opening gemaakt worden voor de blue ray speler.
dit moet op EXACT de goede hoogte voor de cd's uiteraard is dit nu nog mes scherp maar daar doe ik nog wat aan.
anders blijf je nieuwe cd's kopen he.

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update6/tu5_IMG_0362.JPG
en JA hoor het past :P

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update6/tu5_IMG_0363.JPG
Ik heb een messing buisje genomen en daar met de dremel een sleuf in gemaakt

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update6/tu5_IMG_0364.JPG
Dit op maat gezaagd en hier vast geklemd.
de cd kan nu niet meer beschadigen.

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update6/tu5_IMG_0365.JPG
Het messing wordt vast gesoldeerd dmv. mijn heteluchtbout.

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update6/tu5_IMG_0366.JPG
Hier is het lassen van het stukje rondstaf goed te zien.

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update6/tu5_IMG_0368.JPG
En hier de uitsparing in de kap voor de cilinders, dit wordt op 2 plekken in de kap gemaakt.

Ik heb hier ook een klein filmpje van het TIG lassen gemaakt:

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Welding tank hood

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update6/tu5_IMG_0375.JPG
Ik wilde voorin de tank een schermpje hebben waar ik settings in kon stellen, ik ben hier inmiddels vanaf gestapt maar wil toch even het idee laten zien.

Dit moest het bescherm klepje zijn wat ervoor kon schuiven

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update6/tu5_IMG_0378.JPG
En hier het schuif mechaniek dat het klepje voor het gat kon laten schuiven

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update6/tu5_IMG_0379.JPG
En hier het geheel op elkaar vast gelijmd

Einde van de update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjer94
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-01 00:13

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

nice, en het is ook meer dan alleen een gevechtsmachine. +1
KUTGW

Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Jeej, update! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToCuS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:47

ToCuS

It begins in the brain!

wreed man..
dit zijn leuke projecten als je handig bent..

keep up the good work my man..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-05 09:06

Jiffy

God, you're ugly!

Ultimate nerd toy... :D

* Jiffy is diep onder de indruk (en rete-jaloers).

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
bedankt voor de complimenten!

Bestaan er eigenlijk nog wel casemod wedstrijden in NL?
of is dit allemaal verleden tijd?

Ben namelijk erg benieuwt of het publiek zal snappen dat dit ook een computer kan zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131162

Anoniem: 64539 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 14:47:
[...]

Je doelt op piezo?
Daar komt D.M.V. een mechanische klap op een kristal een hoge spanning vrij welke zorg voor de vonk.
Hier voor gebruik ik een bobine.
Dan zit ik nog steeds met het probleem om deze vonk netjes te geleiden naar de ground (het liefst recht door de spiritus-nevel heen)

Ik zelf zat er aan te denken om misschien een keramiek te gebruiken.. dit zit ook in bougies als isolator
alleen nog ff de juiste type vinden (en wat ook nog een beetje te modelleren is.)

wiki spark plug
zoals hier te zien gebruiken ze porcelein als isolator
weet niet of dit al opgelost is, maar ik heb ooit een piezo barbecue onsteker bij de conrad gehaald en het vonk ellement was van ceramiek los op een draadje, wellciht dat je hier iets mee kan?

edit: sorry beetje laat :) volgende keer eerst ff doorklikken naar de volgende pagina...

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 131162 op 01-02-2011 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Laatst online: 14-04 21:03

Singular1ty

EV Evangelist

Super, eindelijk weer een update van deze gruwelijke mod :D Ziet er netjes uit weer, blijf zo doorgaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankyie
  • Laatst online: 16-08-2024
How es :| Er kan hier iemand plaat bewerken. En goed ook! Respect _/-\o_
Deze ga ik zeker volgen ( ow wacht, dat doe ik al :P )

[ Voor 3% gewijzigd door Frankyie op 02-02-2011 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Frankyie schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 10:30:
How es :| Er kan hier iemand plaat bewerken. En goed ook! Respect _/-\o_
Deze ga ik zeker volgen ( ow wacht, dat doe ik al :P )
LOLZ

T schiet wel redelijk op momenteel, t gaat bij mij altijd met horten en stoten he.

Ik zit trouwens nog steeds op mn PCB's te wachten inmiddels al sinds 8 augustus 2010!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Anoniem: 64539 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 13:02:
[...]
Ik zit trouwens nog steeds op mn PCB's te wachten inmiddels al sinds 8 augustus 2010!!!!!!
Oh noes. Dat is, like, vorig jaar! :o

Maar je bent wel weer goed bezig moet ik nog even zeggen! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

[ Voor 9% gewijzigd door Ediejo op 03-02-2011 07:12 ]

EB cardetailing tot aan uw huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:57
Awesome casemod! Ben echt benieuwd naar het eindresultaat! Wel shit voor je dat je schijven zijn gecrashed... Ik ken het heb hier een lopende band aan crashes gehad... Gelukkig inmiddels weer in de lucht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 394709

nice,
khoop dat je alles netjes weet aftewerken!
dan word het echt geweldig (denk ik :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wannial
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:29
Ediejo schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 07:10:
[...]

Dat is allemaal verledentijd kerel.
Misschien komt er binnenkort iets nieuws ;)

OT: Super mod is dit, echt mooi hoe je dit maakt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Update 7 - begin onderstel en afwerkingen

Hallo tweakers

Hierbij weer een kleine update.

Ik heb hard gewerkt aan de tank weer en ben toch weer een paar stappen verder.

Ik ben uiteraard ook druk bezig met de software van het geheel maar het is zo saai om hier foto's van te laten zien :P

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update7/IMG_0304.JPG
Even met de vandikte bank een plaat mdf de juiste dikte maken voor de buizen afdichtingen

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update7/IMG_0305.JPG
Na het decouperen van de plaat heb ik de mdf rondjes met een band schuurmachine rond gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update7/IMG_0306.JPG
Er moesten groeven komen in het aluminium zodat het allemaal netjes vast blijft zitten uit zichzelf in de stalen buizen.
Het gemonteerde lagertje zorgt ervoor dat je niet dieper kan gaan dan de breedte van het lager.

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update7/IMG_0307.JPG
Ik heb nu de bovenfrees vast gezet in de bankschroef en kan nu op mijn gemak de groeven uit het mdf halen zonder bang te zijn dat ik te diep ga

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update7/IMG_0308.JPG
Op deze manier draai ik het geheel langs de bovenfrees

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update7/IMG_0309.JPG
en zoals jullie kunnen zien past het als gegoten

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update7/IMG_0313.JPG
Hier is duidelijker te zien hoe de afdichting komt te zitten zo dadelijk

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update7/IMG_0316.JPG
Ik ga deze blokken uit alu vervaardigen, ik heb zojuist de zandmal gemaakt met gemaakte MDF pluggen, dadelijk gieten

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update7/IMG_0311.JPG
daarna ben ik bezig gegaan met de houder van het grote draai-lager in het onderstel.
het bovenplateau moet hierop gaan draaien zodat de tank in zn geheel onafhankelijk van het onderstel kan draaien
dit lijkt nogal op het principe van een echte tank wat dat betreft.

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update7/IMG_0312.JPG
zo komt het lager erin en wordt dan met een bout gespannen

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update7/IMG_0321.JPG
hetzelfde gold voor de lager houder, helaas is het ruwe mdf slecht lossend en moest ik het een en ander nog even repareren in mijn bovenfrees

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update7/IMG_0322.JPG
en dit is dan het resultaat

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update7/IMG_0792.JPG
de lokatie waar het lager moet komen heb ik op de tank getekend

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update7/IMG_0793.JPG
Daarna heb ik de lagerhouder vast gebout in de behuizing en met de plasma snijder een gat gemaak waar de buis van het onderstel doorheen gaat komen.
door deze buis zullen de draden komen te lopen ... 12v - hdmi audio ... etc..
Ook zal de motor in de tank aan deze buis draaien om het gehele bovenstel te kunnen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steareth
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-04 10:17

steareth

professionele epibreerder

Kijk... dit is nou niet case modding, maar case building! :P
Je zou dit idee moeten verkopen aan de hoogste bieder haha, word je nog rijk van :p

ik weet niet waar je huis woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoram
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-05 14:32
Ziet er gaaf uit! Je bent goed bezig, krijg er een beetje een "How it's Made" gevoel bij. Tof!

Hallo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Eureka momentje:

krijg net mail binnen van de PCB boer:

Hello,

Your PCB is finished and will be on the way tomorrow.

Regards,
Rebecca

Nu al, pas na maanden zijken en de bestelling gedaan in juli 2010.
Top bedrijf
[/cynical mode]

• Onno !
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:02
Hulde!

Nooit meer daar bestellen gast :|

Tank ziet er nog altijd veelbelovend uit :)
Hoe ga je precies de benodigde elektrische verbindingen tussen bovenwerk en onderstel fabriceren? Aangezien dit onafhankelijk moet kunnen draaien. En krijgt ie straks ook een docking-station á la Roomba tbv het vullen van zijn maag?

[ Voor 55% gewijzigd door Onno ! op 24-02-2011 10:56 ]

Topicstarter
OvdStelt schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 10:50:
Hulde!

Nooit meer daar bestellen gast :|

Tank ziet er nog altijd veelbelovend uit :)
Hoe ga je precies de benodigde elektrische verbindingen tussen bovenwerk en onderstel fabriceren? Aangezien dit onafhankelijk moet kunnen draaien. En krijgt ie straks ook een docking-station á la Roomba tbv het vullen van zijn maag?
In eerste instantie wil ik gewoon een vaste kabel erdoorheen doen en het softwarematig oplossen dat de bovenkant niet verder dan 360 graden kan draaien.

Ik heb ook servo software hiervoor al geschreven.

Er komt op de as een trimpot sensor te zitten die feedback geeft.
Deze informatie wordt dan samen met het Setpoint in de PID functie gezet en zo wordt de bovenkant aangestuurd.

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Anoniem: 64539 schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 10:34:
Eureka momentje:

krijg net mail binnen van de PCB boer:

Hello,

Your PCB is finished and will be on the way tomorrow.

Regards,
Rebecca

Nu al, pas na maanden zijken en de bestelling gedaan in juli 2010.
Top bedrijf
\[/cynical mode]
Volgende keer zelf printjes maken? Schijnt niet zo moeilijk te zijn. Er staat een FAQ in het elektronica subforum (even kijken in de stickies)

Topicstarter
McKaamos schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 12:36:
[...]

Volgende keer zelf printjes maken? Schijnt niet zo moeilijk te zijn. Er staat een FAQ in het elektronica subforum (even kijken in de stickies)
Normaal gesproken doe ik dat ook wel.

Maar de PCB's die ik heb gemaakt zijn nogal klein
Het main controller board, pica hieronder is 4.5 x 5.5 cm groot, en alles zit erop:
8 servo aansturingen
usb slave
4 afstands sensoren
extra leds
compas
vlammenwerper solenoid aansturing
vlammenwerper HF sparq aansturing
en een i2c bus waar alle motoren en eigen servo's mee werken.
Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/mcb.png

De motor print is nog erger om zelf te maken.
Hij is zo ontworpen dat deze op de achterkant van de motoren kan gesoldeerd worden.
En dat is 2.6 x 2.6 cm
Er zit een H-brug op die tot 3 ampere motoren kan sturen
Er kunnen verschillende soorten sensoren aangesloten worden (puls of analoog) voor snelheids/feedback metingen.
De processor kan het stroomverbruik van de motor meten en desnoods terug regelen.

En als ik 2 van deze printen boven elkaar monteer kan ik er stappen motoren mee aansturen.

Hier een pica:
Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/motor.png

• frickY
Dat lijk je vaker te hebben gedaan :)
Ziet er nu al gaaf uit, ben benieuwd naar het gesoldeerde resultaat!

• hoyvoy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-12-2024

hoyvoy

Prutser

WoW! Die heeft er ervaring mee!

Topicstarter
Bedankt voor de complimenten!

Ik wilde voor deze tank een zo veel mogelijk compromisloos systeem waarmee ik het kan besturen.
Vandaar dat ik dit soort dingen ook zelf heb gemaakt.
Meeste elektronica voor RC spul is toch niet zo heel erg nauwkeurig en alleen de extreem dure elementen ondersteunen feedback.

Anoniem: 354516

Gebruik je maar een halve H-brug? Ik zie maar twee transistoren zitten. Of heb je de andere twee op de achterkant te zitten?
Verder ziet het er geweldig uit!! d:)b Ga zo door.

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:22
Nice! Zie alleen wel wat kritieke puntjes bij die pcb... Componentje boven het rechter groene aansluitpunt gaat denk ik geen zin hebben, baantjes liggen zo goed als tegen elkaar aan. Zo zijn er nog wel meer plekjes waar de marges vrij klein zijn. Daarnaast zie k ook nog een aantal 90º hoeken in de layout. Denk dat sommige dingen op dat kleine formaat wel kort gaan sluiten..

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Topicstarter
Anoniem: 354516 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 20:38:
Gebruik je maar een halve H-brug? Ik zie maar twee transistoren zitten. Of heb je de andere twee op de achterkant te zitten?
Verder ziet het er geweldig uit!! d:)b Ga zo door.
Op de achterkant zit een complete hbrug
de transistors zijn van de voeding.
DP Kunst schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 21:16:
Nice! Zie alleen wel wat kritieke puntjes bij die pcb... Componentje boven het rechter groene aansluitpunt gaat denk ik geen zin hebben, baantjes liggen zo goed als tegen elkaar aan. Zo zijn er nog wel meer plekjes waar de marges vrij klein zijn. Daarnaast zie k ook nog een aantal 90º hoeken in de layout. Denk dat sommige dingen op dat kleine formaat wel kort gaan sluiten..
De marges zijn klein daarom heb ik ook de minimum eisen die die PCB fabrikant specificeert in de DRC gegooit.
En de huidige print komt daar door heen, daarna heb ik niet meer de moeite genomen om de pcb verder te optimaliseren.
Uiteraard hadden veel punten stukken mooier kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Update 8 - onderstel

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update8/IMG_0701.JPG
Zo komen de rups tracks te liggen onder de tank.

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update8/IMG_0702.JPG
En hier met hoe het alu frame er bij komt te zitten, ook is het grote lager neer gelegd op de plek waar de as komt te zitten

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update8/IMG_0703.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update8/IMG_0791.JPG
Zo hoog komt de tank dan te staan boven op het onderstel

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update8/IMG_0704.JPG
Ik heb uitsparingen gemaakt voor de vulnippel en de drukmeter

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update8/IMG_0705.JPG
Om de centrale as vast te maken heb ik een gat geboord en daarin wordt dan een holle buis gelast.
deze is hol omde draden van de tank door te voeren

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update8/IMG_0706.JPG
Dit zijn de zijplaten Ik heb een buis erop gelast waarin de assen voor de rups tracks gemonteerd worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update8/IMG_0708.JPG
Dit is het onderstel met de complete buis erop gelast

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update8/IMG_0709.JPG
Eventjes in de vriezer om dan dadelijk het lager erop te krimpen.

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update8/IMG_0744.JPG
Nu ben ik begonnen met de aandrijving van de rupsen zelf, deze worden door een fietstandwiel aangedreven
alleen zoals het nu eruit ziet, is het niet te monteren

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update8/IMG_0746.JPG
Daarom las ik er een dikke ring op, deze zit gecentreerd door een Stuk alu wat ik hiervoor speciaal op maat heb gemaakt.Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update8/IMG_0788.JPG
Dit zijn de losse onderdelen van het tandwiel
links een volledig gelast deel en aan de rechter kant staan de afzonderlijke onderdelen

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update8/IMG_0790.JPG
Zo wordt dat dan op elkaar gemonteerd.

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update8/IMG_0777.JPG
Op de rupsdelen zelf worden moeren gemonteerd die daarop weer aan een normale fietsketting gelast worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2/update8/IMG_0786.JPG
Hier is een overzichtje van mijn methode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ediejo
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Ediejo

EB cardetailing

Op verzoek verwijderd

EB cardetailing tot aan uw huis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-04 13:46

Franko P.

Hit it.

Anoniem: 64539 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 21:47:

Om de centrale as vast te maken heb ik een gat geboord en daarin wordt dan een holle buis gelast.
deze is hol omde draden van de tank door te voeren
Een buis is altijd hol, anders was het een as. :+

Flauw ik weet het, maar kon het niet laten.

Vraagje over die 2 tankjes, vul je die met perslucht via een compressor, of gebruik je daarvoor een duikfles zodat je een hogere werkdruk kan realiseren?
En hoe lang denk je met 1 vulling vooruit te kunnen?

Ohja, en voor ik het vergeet, keep up the good work! Prachtig om te lezen elke keer. :)

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Franko P. schreef op maandag 07 maart 2011 @ 23:26:
Een buis is altijd hol, anders was het een as. :+
Is niet helemaal waar, je heb ook holle assen.
Jij bedoelt een staf, die is massief.
Maar laat ik het anders formuleren: ik heb voor een buis gekozen om de draden vanuit het onderstel door te voeren.
Vraagje over die 2 tankjes, vul je die met perslucht via een compressor, of gebruik je daarvoor een duikfles zodat je een hogere werkdruk kan realiseren?
En hoe lang denk je met 1 vulling vooruit te kunnen?
Ik werk met 1 duikfles en een speciaal vul station om de lucht over te hevelen.

Bij elkaar heb ik 2x 1L tanks dus 2L *220 bar is 440 liter lucht.
Mijn werkdruk ligt rond de 5 a 6 bar, ik heb het geheel al een keer aangesloten en kwam op ongeveer 20 minuten lucht uit, tegen die tijd heb ik de vloeistof tanks al 3 keer moeten vullen :P
Ohja, en voor ik het vergeet, keep up the good work! Prachtig om te lezen elke keer. :)
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stereohead
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11-05 21:37
Die tracks zien er echt goed uit! Groter dan ik dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
EUREKA eindelijk de pcb's op de mat!

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2//IMG_0812.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2//IMG_0813.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niet om lullig te doen, want het is allemaal zo mooi gedaan, maar heb je zo niet te weinig ruimte voor de ketting? Die kan met die ring er zo direct onder niet meer mooi over de tandjes vallen, of zie ik het nou verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 172410 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 00:17:
Niet om lullig te doen, want het is allemaal zo mooi gedaan, maar heb je zo niet te weinig ruimte voor de ketting? Die kan met die ring er zo direct onder niet meer mooi over de tandjes vallen, of zie ik het nou verkeerd?
ik heb het uitgemeten, het past perfect, ik zal later kijken of ik nog even een foto met het tandwiel en de ketting kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l3p
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-05 07:17

l3p

www.^.nl

Vind het echt geweldig wat je allemaal bedenkt/maakt !

L3p - PC - HT - MK - PV - WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
l3p schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 00:23:
Vind het echt geweldig wat je allemaal bedenkt/maakt !
thanks man , kijk ook nog steeds smullend van jouw mod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64539 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 00:20:
ik heb het uitgemeten, het past perfect, ik zal later kijken of ik nog even een foto met het tandwiel en de ketting kan maken.
Gelukkig, ik breng liever geen slecht nieuws bij zo'n mooi project :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 09-03-2011 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thrillseekah
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-02 11:42
Was dit nou een casemod of ging je meedoen aan robot wars?? :-) gaaf man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Het maakt me niet eens meer uit of hier wel of geen console in komt. Het is gewoon een geweldige build :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
thanks allemaal,

Ik hoop hier nu weer wat meer vaart achter te kunnen zetten nu ik de PCB's heb.
Binnenkort alle componenten maar eens bestellen en dan de 12V ps3 voeding maar eens gaan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Laatst online: 06-05 21:15

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Anoniem: 64539 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 09:13:
thanks allemaal,

Ik hoop hier nu weer wat meer vaart achter te kunnen zetten nu ik de PCB's heb.
Binnenkort alle componenten maar eens bestellen en dan de 12V ps3 voeding maar eens gaan testen.
Mocht je nog onderdelen van een ps3 slim voeding nodig hebben, ik heb er 1. Hij is kapot maar misschien zijn sommige onderdelen nog goed of is enkel de zekering eruit gesprongen. Ik durf het niet open te maken dus ga een nieuwe voeding bestellen :)

betreft dus een APS-250

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
w4rguy schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 12:14:
Mocht je nog onderdelen van een ps3 slim voeding nodig hebben, ik heb er 1. Hij is kapot maar misschien zijn sommige onderdelen nog goed of is enkel de zekering eruit gesprongen. Ik durf het niet open te maken dus ga een nieuwe voeding bestellen :)

betreft dus een APS-250
Dat zou erg gaaf zijn als ik die zou mogen hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

* Ghost Dog kijkt erg uit naar de komende updates, nu de PCB's binnen zijn *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zojuist de BOM's van alle PCB's samen gevoegt.

En een bestel lijst hiervan gemaakt.
Genoeg componenten voor 6 motor stuur printen.
1 hoofd print
1 ps3 voeding
1 bluetooth print

Heel erg opgelet dat de componenten direct leverbaar zijn ... anders zit ik straks weer te wachten.

Net de hele bups besteld en dat zou dan vrijdag binnen moeten komen, dan kan ik van het weekeinde nog beginnen met solderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4rguy
  • Laatst online: 06-05 21:15

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Anoniem: 64539 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 00:58:
Zojuist de BOM's van alle PCB's samen gevoegt.

En een bestel lijst hiervan gemaakt.
Genoeg componenten voor 6 motor stuur printen.
1 hoofd print
1 ps3 voeding
1 bluetooth print

Heel erg opgelet dat de componenten direct leverbaar zijn ... anders zit ik straks weer te wachten.

Net de hele bups besteld en dat zou dan vrijdag binnen moeten komen, dan kan ik van het weekeinde nog beginnen met solderen :P
De voeding is waarschijnlijk wel overleden he. Ik heb een nieuwe APS-250 (ps3 slim voeding) besteld maar duurt 2 weken tot zij weer voorraad hebben. Daarnaast is het niet 100% zeker dat het de voeding is. Mijn ps3 geeft geen enkel teken van leven meer dus vandaar dat ik denk dat het de voeding is (geen YLOD). Ik kan hem zelf niet doormeten. Het zou ook de zekering van de voeding kunnen zijn, daar kun je wel gewoon een nieuwe voor bestellen, type staat er namelijk bij op de printplaat. Stuur maar een DM als je hem wilt dan bespreken we even wat.

All-Round nerd | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Er zijn "wat" componenten binnen gekomen, geloof t of niet , maar dit gaat allemaal op de PCB's 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2//IMG_0814.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.diecyde.com/uploads/images/projects/flametank2//IMG_0815.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:38
Ik blijf ZEER benieuwd naar het eindresultaat.

Succes met het in elkaar plakken van de PCB's, je gaat het nodig hebben zo te zien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bindsa
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Waar haal jij al je onderdelen weg? Ikzelf tot nu toe altijd bij Dick Best, maar zijn assortiment is wat beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-05 16:37

Gwannoes

Solderen moet je leren

T.H. Lassche schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 21:43:
Waar haal jij al je onderdelen weg? Ikzelf tot nu toe altijd bij Dick Best, maar zijn assortiment is wat beperkt.
Dit is duidelijk een Farnell levering...

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gwannoes schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 13:52:
[...]

Dit is duidelijk een Farnell levering...
Idd farnel, voor 5 uur bestellen en ik heb ze de volgende dag in huis.
De voordelen van een zakelijk account :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Waar heb je die laten maken?

Ont: geweldige log tot dusver! Ben erg benieuwd hoe die printjes er straks afgewerkt uit gaan zien ^^ En keep them pictures coming! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 64539 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 00:10:
..
Waar heb je die laten maken?

Ont: geweldige log tot dusver! Ben erg benieuwd hoe die printjes er straks afgewerkt uit gaan zien ^^ En keep them pictures coming! :Y)
Die komen bij makepcb vandaan , maar dat is vermoedelijk de laatste keer.

Het duurde 223 dagen voordat ze op mn mat lagen.
De prijs viel wel mee 10 printen voor 89 eur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity

Fid3lity

Spectre X

Anoniem: 64539 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 19:47:
[...]

Die komen bij makepcb vandaan , maar dat is vermoedelijk de laatste keer.

Het duurde 223 dagen voordat ze op mn mat lagen.
De prijs viel wel mee 10 printen voor 89 eur
Spijtig, da's geen goeie reclame voor ze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:22
Das wel lang jah, Bij mij duurde het geloof ik 3 maanden. Ook niet echt top, maar je moet wat...

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iconlast
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-05 22:16
Daaamn dit is sexy werk zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
vorige batch printen die ik bij hun besteld had (ong 2 jaar geleden) duurden ook rond de 3 maanden.
daar kon ik toen mee leven. maar met deze printen had ik voor 30 eur extra bij een nl pcb fabrikant de printen binnen 7 werkdagen gehad O-)

verkeerde zuinigheid van mijn kant weer ben ik bang
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.