Niet onbelangrijk nee!Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 23:33:
[...]
Misschien even kijken naar de garantie per fabrikant en de voorwaarden, als je dat soort dingen belangrijk vindt.
Maar zit vrij weinig verschil in bij de HD58xx kaarten.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Beste mensen,
Ik ben geïnteresseerd in het kopen van een desktop pc.
Ik zou er een willen kopen met de volgende bedoeling:
Namelijk de huidige spellen op redelijk niveau te kunnen spelen, verder is het voor mijn studie en een filmpje kijken zou ook wel moeten kunnen.
Nu heb ik al Keyboard/muis en speakers etc. dus alleen de rest zou nog moeten. Ik mij (als echte leek) proberen in te lezen in de materie en kwam al snel tot de conclusie dat ik de pc niet zelf ga assembleren, maar laat ik dit doen. (door salland.eu want heb goede ervaringen + garantie van 3 jaar.)
Budget voor alles incl besturingsysteem en assemlage/verzending is 900 euro, +/- 50 euro ruimte
assemblage daar is 45 euro.
Ik heb hier de Cooler Master CM 690 II Advanced weggehaald, voor een goedkopere kast (49 euro standaard ding) Vraag me af of dat wel kan met andere kast?
http://www.salland.eu/product/79965/antec-nsk-4000-ii-zwart-zilver-geen-voeding-nsk-4000-ii.html
Mijn vraag is dan ook. Is deze samenstelling te doen.
Voldoet dit aan mijn eisen?
Vraag me ook af of ik iets mis?
Is ook het beeldscherm prima?
Is de videokaart die ik heb gekozen prima voor de prijs +/-125 euro.
PS. Budget zal dan ook iets verhoogt worden. 1000 euro
Alvast bedankt voor enige kritiek/hulp vanuit jullie kant.
Ik ben geïnteresseerd in het kopen van een desktop pc.
Ik zou er een willen kopen met de volgende bedoeling:
Namelijk de huidige spellen op redelijk niveau te kunnen spelen, verder is het voor mijn studie en een filmpje kijken zou ook wel moeten kunnen.
Nu heb ik al Keyboard/muis en speakers etc. dus alleen de rest zou nog moeten. Ik mij (als echte leek) proberen in te lezen in de materie en kwam al snel tot de conclusie dat ik de pc niet zelf ga assembleren, maar laat ik dit doen. (door salland.eu want heb goede ervaringen + garantie van 3 jaar.)
Budget voor alles incl besturingsysteem en assemlage/verzending is 900 euro, +/- 50 euro ruimte
assemblage daar is 45 euro.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 63,50 | € 63,50 |
1 | Samsung Syncmaster P2370 | € 166,- | € 166,- |
1 | Sony AD-7240S | € 19,- | € 19,- |
1 | Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) | € 85,95 | € 85,95 |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 29,90 | € 29,90 |
1 | be quiet! L7 530W | € 50,90 | € 50,90 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 98,19 | € 98,19 |
1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 137,- | € 137,- |
1 | Gigabyte GA-770TA-UD3 | € 80,- | € 80,- |
1 | Sapphire HD5750 1GB GDDR5 PCIE | € 118,45 | € 118,45 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 848,89 |
Ik heb hier de Cooler Master CM 690 II Advanced weggehaald, voor een goedkopere kast (49 euro standaard ding) Vraag me af of dat wel kan met andere kast?
http://www.salland.eu/product/79965/antec-nsk-4000-ii-zwart-zilver-geen-voeding-nsk-4000-ii.html
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced Zwart | € 73,78 | € 73,78 |
Mijn vraag is dan ook. Is deze samenstelling te doen.
Voldoet dit aan mijn eisen?
Is ook het beeldscherm prima?
Is de videokaart die ik heb gekozen prima voor de prijs +/-125 euro.
PS. Budget zal dan ook iets verhoogt worden. 1000 euro
Alvast bedankt voor enige kritiek/hulp vanuit jullie kant.
[ Voor 4% gewijzigd door SGKoip op 18-05-2010 12:37 . Reden: Videokaart vergeten haha :) ]
Mja, de videokaartSGKoip schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 12:14:
Om daar een beetje budget voor vrij te maken kun je besparen op de processorkoeler (beetje overkill als je niet gaat overklokken of zo), moederbord (als je niet per sè USB3 nodig hebt voldoet een mobo van 50,- ook), processor (verschil tussen de 925 en 955 is niet zo groot) en eventueel de voeding (L7 350W zal genoeg zijn als je een videokaart van het kaliber HD5770 neemt).
[ Voor 54% gewijzigd door bwerg op 18-05-2010 12:25 ]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Bedankt voor de tips Bwerg. wel handig zon videokaart lijkt mij 
Heb wat wijzigingen aangebracht naar aanleiding van de tips die ik heb gekregen.
Hierbij komt het totale bedrag op 1000 euro incl alles! alles excl beeldscherm bij salland.eu zijn 813 euro. (+ toetsenbord muis en speakers, maar kan hier nog niet vinden)
+ 177 euro voor scherm.
Voor zover jullie kunnen zien. Is dit plaatje dan compleet? Ik weet dat salland niet per se de goedkoopste is, maar vind wel makkelijk dat alles er te kopen is.
Alvast bedankt
Heb wat wijzigingen aangebracht naar aanleiding van de tips die ik heb gekregen.
Hierbij komt het totale bedrag op 1000 euro incl alles! alles excl beeldscherm bij salland.eu zijn 813 euro. (+ toetsenbord muis en speakers, maar kan hier nog niet vinden)
+ 177 euro voor scherm.
1 | Samsung Syncmaster P2370 | € 166,- | € 166,- |
1 | be quiet! Pure Power L7 350W | € 35,20 | € 35,20 |
1 | AMD Phenom II X4 925 | € 119,- | € 119,- |
1 | Asus M4N68T-M | € 47,99 | € 47,99 |
1 | Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE | € 143,25 | € 143,25 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 807,98 |
Voor zover jullie kunnen zien. Is dit plaatje dan compleet? Ik weet dat salland niet per se de goedkoopste is, maar vind wel makkelijk dat alles er te kopen is.
Alvast bedankt
Ik doe het voor € 897,59 euro, met een snellere CPUSGKoip schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 13:17:
+ 177 euro voor scherm.
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 63,50 € 63,50 1 Samsung Syncmaster P2370 € 166,- € 166,- 1 Sony AD-7240S € 19,- € 19,- 1 Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) € 85,95 € 85,95 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 29,90 € 29,90 1 be quiet! Pure Power L7 350W € 35,20 € 35,20 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 98,19 € 98,19 1 AMD Phenom II X4 925 € 119,- € 119,- 1 Asus M4N68T-M € 47,99 € 47,99 1 Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE € 143,25 € 143,25 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 807,98
Alvast bedankt
Winkelmandje Salland <<<KLIK (zo in je mandje bij Salland!
Inclusief monitor, assemblage en Windows 7 64bit
Hieronder, neehoor, ik heb ook al een goedkopere cpu koeler voor hem
En een betere onboard audio op het moederbord, fullATX zonder IGP. En idd de Phenom II X4 945, die is gunstig geprijst.
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
@SGKoip: Ik zou gaan voor een goedkopere processorkoeler en een duurdere processor. Kijk eens naar een CM Hyper TX3 of een CM Hyper 212, icm een Phenom 945 of 955.
Dat BenQ scherm is natuurlijk wel stukken minder dan de Samsung.
Hoezo ?chim0 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 13:38:
Dat BenQ scherm is natuurlijk wel stukken minder dan de Samsung.
Er staan twee reviews bij de Benq, de eerste lijkt vrij negatief, maar daaronder meld hij:
Overigens heb ik inmiddels het standaard mee geleverde VGA-kabeltje vervangen door een goede high-end verloopkabel DVI-D(monitor) - HDMI (PC) van Renkforce en het resultaat is echt verbluffend: Alle eigenschappen van de monitor verbeterden met zeker 20%, ik gaf 30 euro uit maar mijn BenQ G2220HD werd voor mij 100 euro meer waard!
En ik had hem nog 20 euro op dat kabeltje kunnen besparen, want die van 10/15 euro doen het net zo goed.
TS heeft trouwens DVI <> DVI nodig
Ah. Niks mis mee, prima schermpje!
Heb zelf een 24inch Acer, ook al zo'n "verguist" merk hier. Wel, hij staat stevig op zijn pootjes, komen geen vreemde geluiden uit en het beeld is, ja TN en CCFL, backlight bleeding dus, waar alle CCFL's last van hebben, ook die van Samsung. Valt gelukkig meestal niet op. Ik ben er zeer tevreden mee en heb geen cent teveel betaalt; ghosting? geen last van en "5ms" volgens de specs. (allemaal onzin waarden btw, net als 2ms).
In deze prijsklasse praat ik niet over "veel beter" , dat past niet. Een beetje beter hier en een beetje beter daar; meer is het niet. TN = Budget.
Just my 0.02cents
ps: En ik ben wel wat gewend, chimo. Ik kom van een 21inch Eizo (crt).
[ Voor 95% gewijzigd door Madrox op 18-05-2010 13:56 ]
Ik ook (Compaq 21" Trinitron) en ik heb die Samsung P-series in echt gezien en ik vind ze mooier dan de BenQ, zowel uiterlijk als beeldkwaliteit. Maar omdat hij die eerst had en nu dus achteruit gaat en ook van 23" naar 22" trouwens. En dat omdat er een iets snellere videokaart in moet (het is maar waar je meer waarde aan hecht). Ik heb nu een 206BW en die gaat voorlopig niet weg. De enige reden zou zijn een groter scherm maar qua kwaliteit is het nog steeds een topper.Madrox schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 13:40:
[...]
ps: En ik ben wel wat gewend, chimo. Ik kom van een 21inch Eizo (crt).
Compaq? Staat bij mij nou bekend als een topper. naja, triniton zal wel helpen. O, hij zal best een streepje voor hebben op de Benq, maar of het dat waard is?chim0 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 14:02:
[...]
Ik ook (Compaq 21" Trinitron) en ik heb die Samsung P-series in echt gezien en ik vind ze mooier dan de BenQ, zowel uiterlijk als beeldkwaliteit. Maar omdat hij die eerst had en nu dus achteruit gaat en ook van 23" naar 22" trouwens. En dat omdat er een iets snellere videokaart in moet (het is maar waar je meer waarde aan hecht). Ik heb nu een 206BW en die gaat voorlopig niet weg. De enige reden zou zijn een groter scherm maar qua kwaliteit is het nog steeds een topper.
Iemand bij Newegg zegt precies wat ik bedoel:
Not as good as peaple think
Pros: Atractive monitor (not the image) thin, so what. ???
Cons: Poor color, dim image, can't move off access any degrees with out color change.
Other Thoughts: So I saw this in Best Buy and it looked ok, and thought wow, five million to one contrast, hmmm well got it home and set up a duel monitor arangment since I have a nice high end NEC 20wmgx2 TFT screen to compare it to. Well after three days of tweaking I just could not get it to look as good as my 3yo TFT screen. But it did looked as nice as the one in the store, (display version). Once you set this cheaper panel technology to a high end TFT you REALLY start to see how it does not hold up. Sure it cost more but I see it was WELL worth it. Better colors and MUCH better brightness. Brighter image makes a huge difference. 250cd/m2 verses 470cd/m2 is night and day difference. If you like the image of your LED LCD monitor than you haven't seen a TFT panel next to it! I had such high hopes... : ( Bron
Ga er gemakshalve vanuit dat zijn NEC iig geen tn paneel is.
Maar goed, hij kan die SS P2270 nemen, is die nog steeds minder kwijt, met een snellere cpu en beter moederbord.
Nog een leuke:
Pros: looks like a piece of modern art
speed/refresh
brightness
Cons: -went cheap and left dual ports off. Yes, analog port is gone. It looks like a last minute change as the "Analog port" symbol still pops up when looking for a signal. This was a quick and dirty way to support multiple computers and I'll miss it.
-I feel that the text in specs & description (Analog support) is misleading
-plastic bezel is pretty but prone to scratches. I was trying to take off the ton of stickers they put on and even this left visible marks.
-in well-lit rooms you will get some reflections from the plastic on the front
-monitor stand has no "real" adjustment. My previous Samungs would raise/lower and rotate into potrait.
-touch controls are "finicky"
Other Thoughts: I've been a Samsung fanboy for a long time this is the first time I've been disappointed. I'm going to have to find a sturdier monitor with better stand adjustments and give this to someone else. Putting the stand on this thing is somewhat scary, it feels like it is going to break. I'm a regular customer of Newegg but this was bought elsewhere.
Het lijkt erop dat de mensen die "wat gewend" zijn, er minder euforisch over zijn. Redelijk wat minder.
[ Voor 27% gewijzigd door Madrox op 18-05-2010 14:14 ]
Mja, was een opruiming van provinciehuis Zuid-Holland en ik mocht er een paar meenemen. Mooie schermen hoor die Trinitrons maar ik heb ook EIZO gezien, dat was echt de top vroeger qua CRT maar niet te betalen.Madrox schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 14:08:
[...]
Compaq? Staat bij mij nou bekend als een topper. naja, triniton zal wel helpen.
Mja, heb nooit iets met BenQ en schermen gehad.O, hij zal best een streepje voor hebben op de Benq, maar of het dat waard is?
Dat is idd een optie.Maar goed, hij kan die SS P2270 nemen, is die nog steeds minder kwijt, met een snellere cpu en beter moederbord.
Wil je lachen, ik had al een 17inch eizo en kwijlde altijd van 21inch Eizo, die zoals je al zegt niet te betalen is.chim0 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 14:15:
[...]
Mja, was een opruiming van provinciehuis Zuid-Holland en ik mocht er een paar meenemen. Mooie schermen hoor die Trinitrons maar ik heb ook EIZO gezien, dat was echt de top vroeger qua CRT maar niet te betalen.
Heb ik pakweg 4jr terug nog gekocht, voor het giga bedrag van ... 50, euro! (die vrouw van de goede man, was blij dat ze van dat bakbeest af was..hahaha..goed afdingen zo).
ps: Hoe heet je broer eigenlijk ?
Mooie deal.Madrox schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 14:20:
[...]
Wil je lachen, ik had al een 17inch eizo en kwijlde altijd van 21inch Eizo, die zoals je al zegt niet te betalen is.
Heb ik pakweg 4jr terug nog gekocht, voor het giga bedrag van ... 50, euro! (die vrouw van de goede man, was blij dat ze van dat bakbeest af was..hahaha..goed afdingen zo).
Broertje en hij heet Yanno maar vanwaar deze vraag?ps: Hoe heet je broer eigenlijk ?

Zag die foto op de site en dach, dat kan nooit Chimo zijnchim0 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 14:49:
[...]
Mooie deal.
[...]
Broertje en hij heet Yanno maar vanwaar deze vraag?
Welke site? Die van mij? Dat ben ik hoor.Madrox schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 14:55:
[...]
Zag die foto op de site en dach, dat kan nooit Chimo zijn
I get that a lot

Dit gaat wel erg offtopic trouwens
Heel ergchim0 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 15:42:
[...]
I get that a lot![]()
![]()
Dit gaat wel erg offtopic trouwens

ps: Zie ik daar nou een stock cooler, Chimo
Zooo, aardige inventaris man
[ Voor 21% gewijzigd door Madrox op 18-05-2010 16:00 ]
Beste mensen,
Heel veel bedankt voor alle reacties.
Madrox top dat je even de tijd nam om zelfs mijn hele lijst een grote schoonmaak te doen. Ik merk dat er toch altijd weer iets gunstigere onderdelen, die eigenlijk zelfde resultaat leveren, te vinden zijn. Ook Dnomaid voor aanvullende tip. Heb bijna hele Salland winkelwagentje overgenomen. Nog toetsenbord en muis en boxjes toegevoegd.
Heb de BenQ scherm er toch afgehaald. Heb daar best wel wat reviews van gelezen en meeste mensen zijn voor de prijs erg positief. (Samsung Syncmaster P2370)
Kom nu ook excl. scherm + alle montage en andere dingen op € 793,58. uit. wat een uitstekende prijs is vind ik zelf. Scherm zal ik in andere winkel halen. (177 euro). Kom ik toch ruim onder budget uit van 1000 euro
Kan ik weer een schoolboek kopen
Winkelmandje Salland
Dat is dan de lijst. Als iemand nog opmerkingen of toevoegingen heeft graag! alvast wederom bedankt
Heel veel bedankt voor alle reacties.
Madrox top dat je even de tijd nam om zelfs mijn hele lijst een grote schoonmaak te doen. Ik merk dat er toch altijd weer iets gunstigere onderdelen, die eigenlijk zelfde resultaat leveren, te vinden zijn. Ook Dnomaid voor aanvullende tip. Heb bijna hele Salland winkelwagentje overgenomen. Nog toetsenbord en muis en boxjes toegevoegd.
Heb de BenQ scherm er toch afgehaald. Heb daar best wel wat reviews van gelezen en meeste mensen zijn voor de prijs erg positief. (Samsung Syncmaster P2370)
Kom nu ook excl. scherm + alle montage en andere dingen op € 793,58. uit. wat een uitstekende prijs is vind ik zelf. Scherm zal ik in andere winkel halen. (177 euro). Kom ik toch ruim onder budget uit van 1000 euro
Kan ik weer een schoolboek kopen
Winkelmandje Salland
Dat is dan de lijst. Als iemand nog opmerkingen of toevoegingen heeft graag! alvast wederom bedankt
Jawel, is ook zeker een leuk schermpjeSGKoip schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 16:05:
[quote]
Winkelmandje Salland
Heb je vier kasten nodig
(werkt een vaag daar, eerst je mand opslaan, daarna op die link knop klikken en daarna je mand je leeggooien, anders word het dubbel, driedubbel etc.etc.)
Ziet er prima uit!Dat is dan de lijst. Als iemand nog opmerkingen of toevoegingen heeft graag! alvast wederom bedankt
[ Voor 3% gewijzigd door Madrox op 18-05-2010 16:16 ]
En mijn comment eronder is dat hij dan een slechte VGA-kabel/VGA-bron had want ik vond de kwaliteit met de standaard meegeleverde VGA-kabel al prima, zag zelfs geen verschil.Madrox schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 13:40:
Er staan twee reviews bij de Benq, de eerste lijkt vrij negatief, maar daaronder meld hij:
Overigens heb ik inmiddels het standaard mee geleverde VGA-kabeltje vervangen door een goede high-end verloopkabel DVI-D(monitor) - HDMI (PC) van Renkforce en het resultaat is echt verbluffend: Alle eigenschappen van de monitor verbeterden met zeker 20%, ik gaf 30 euro uit maar mijn BenQ G2220HD werd voor mij 100 euro meer waard!
Oke, bedankt voor de info. Tja, kan moeilijk alles gaan copy/pasten. Ze worden nu al gek van mebwerg schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 18:08:
[...]
En mijn comment eronder is dat hij dan een slechte VGA-kabel/VGA-bron had want ik vond de kwaliteit met de standaard meegeleverde VGA-kabel al prima, zag zelfs geen verschil.
De Samsung is al verkocht, veel beter uiteraard
[ Voor 12% gewijzigd door Madrox op 18-05-2010 18:16 ]
Klopt maar da's m'n oude PC, die heb ik niet meer. Die plank was een beetje vaag. De HT link wou maar niet harder dan 1600MHz terwijl de 940BE standaard op 1800 loopt. Overklokken zat er dan ook niet in. Af en toe ook rare errors.
Laat maarchim0 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 19:47:
[...]
Klopt maar da's m'n oude PC, die heb ik niet meer. Die plank was een beetje vaag. De HT link wou maar niet harder dan 1600MHz terwijl de 940BE standaard op 1800 loopt. Overklokken zat er dan ook niet in. Af en toe ook rare errors.
[ Voor 8% gewijzigd door Madrox op 19-05-2010 09:54 ]
Nah, dit is mijn huidige PC, is de oude van m'n broertje tot ik een nieuwe ga kopen.Madrox schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 23:28:
[...]
Brakke rommelMaarre, waar blijven de updates ? Nieuwe plaatjes ?
1 | Intel Pentium Dual Core E2140 | € 0,- | € 0,- |
1 | Seagate Barracuda 7200.10 ST3320620AS, 320GB | € 0,- | € 0,- |
1 | Samsung Syncmaster 206BW | € 0,- | € 0,- |
1 | Samsung SH-S203B | € 0,- | € 0,- |
1 | AOpen H450B | € 54,05 | € 54,05 |
1 | Foxconn P4M9007MB-8RS2H | € 0,- | € 0,- |
1 | Sweex Multimedia Keyboard PS/2 Black | € 0,- | € 0,- |
1 | Microsoft Basic Optical Mouse | € 9,60 | € 9,60 |
1 | Kingston ValueRAM KVR667D2N5/2G | € 45,07 | € 45,07 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 108,72 |

Nvm
[ Voor 80% gewijzigd door Madrox op 19-05-2010 09:53 ]
Verwijderd
Wat ga je kopen dan?chim0 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 23:39:
Nah, dit is mijn huidige PC, is de oude van m'n broertje tot ik een nieuwe ga kopen.
[mbr]Niet doen[/]
Is al goed, ED. Mijn excuses aan Chimo en de rest , die er iets verkeerds in zagen.
Sorry
Is al goed, ED. Mijn excuses aan Chimo en de rest , die er iets verkeerds in zagen.
Sorry
[ Voor 164% gewijzigd door Madrox op 19-05-2010 09:51 ]
Hallo mensen, daar ben ik opnieuw. Ben wat aan het lezen geweest en heb uiteindelijk besloten om maar voor een i7-860 te gaan en dus de i7-930 en AMD Phenom II X6 links te laten liggen. Nu heb ik dit er uiteindelijk van gemaakt en dacht ik, laat ik nog eens zien wat voor commentaar hier nog op is 
Ben me ervan bewust dat de videokaart wat lang kan duren, moet even zien hoe ik dat het handigst ga doen, zal er wel op neer komen dat ik er toch een andere HD5850 in moet stoppen. De bedoeling is om de pc ergens te laten assembleren, zeer waarschijnlijk salland, aangezien de assemblage + garantie daar vrij goedkoop is en ze ook een aardig aanbod aan producten hebben. Het systeem zou bij salland (excl. assemblage en monitor) 1255,92 kosten, waar het in de pricewatch zonder monitor (dus zelfde componenten) neer zou komen op 1.189,43.
Monitor bestel ik ook niet via salland, dat is een beetje zonde van de extra 20 euro. OS (Windows 7)kan makkelijk en spotgoedkoop via surfspot, dus daar is ook rekening mee gehouden.
Zijn er nog onderdelen waarvan jullie zeggen, 'alsjeblieft zeg; denk eens wat beter na?' (en daarnaast, gezien het prijsverschil, hoe moeilijk is zelf in elkaar zetten?)
Ben me ervan bewust dat de videokaart wat lang kan duren, moet even zien hoe ik dat het handigst ga doen, zal er wel op neer komen dat ik er toch een andere HD5850 in moet stoppen. De bedoeling is om de pc ergens te laten assembleren, zeer waarschijnlijk salland, aangezien de assemblage + garantie daar vrij goedkoop is en ze ook een aardig aanbod aan producten hebben. Het systeem zou bij salland (excl. assemblage en monitor) 1255,92 kosten, waar het in de pricewatch zonder monitor (dus zelfde componenten) neer zou komen op 1.189,43.
Monitor bestel ik ook niet via salland, dat is een beetje zonde van de extra 20 euro. OS (Windows 7)kan makkelijk en spotgoedkoop via surfspot, dus daar is ook rekening mee gehouden.
Zijn er nog onderdelen waarvan jullie zeggen, 'alsjeblieft zeg; denk eens wat beter na?' (en daarnaast, gezien het prijsverschil, hoe moeilijk is zelf in elkaar zetten?)
1 | Samsung Syncmaster 2443BW | € 229,99 | € 229,99 |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced Zwart | € 73,78 | € 73,78 |
1 | Intel Core i7 860 | € 242,- | € 242,- |
1 | Sony AD-7241 | € 20,16 | € 20,16 |
1 | Antec TruePower TP-650 | € 79,- | € 79,- |
1 | Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2C1 80GB | € 180,- | € 180,- |
1 | Gigabyte GA-P55-USB3 | € 106,90 | € 106,90 |
1 | Sapphire HD5850 Toxic 1GB GDDR5 PCI-E | € 296,- | € 296,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.419,42 |
Realiseer je wel dat het gekozen moederbord niet over sata-600 beschikt (mocht je dat evt. denken). Verder geen bijzonderheden. Die Toxic kan je inderdaad beter inruilen tegen een leverbare (vanaf €270) 5850.
Zelf in elkaar zetten is op zich niet zo lastig als je een beetje handig bent. Maar ook dan is het wel handig om het een keer gezien te hebben bij iemand die het wat vaker gedaan heeft.
Ik heb zo'n 2,5 jaar geleden een keer mijn toenmalige pc met mijn broer samen geassembleerd, maar daarna meerdere zelf gedaan zonder problemen.
Dus: zoek even een vriend of kennis die het al een keer gedaan heeft en dan komt het vast wel goed
Ik heb zo'n 2,5 jaar geleden een keer mijn toenmalige pc met mijn broer samen geassembleerd, maar daarna meerdere zelf gedaan zonder problemen.
Dus: zoek even een vriend of kennis die het al een keer gedaan heeft en dan komt het vast wel goed
Klopt. En hij de P55, terwijl hij beter de P55A kan nemen (PCI-e lanes verhaaltje, toch?)Edmin schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 00:54:
Realiseer je wel dat het gekozen moederbord niet over sata-600 beschikt (mocht je dat evt. denken). Verder geen bijzonderheden. Die Toxic kan je inderdaad beter inruilen tegen een leverbare (vanaf €270) 5850.
Toxic maakt de HD5850 wel prijzig, kan die beter bijv. die Asus nemen.
In elkaar zetten is een optie, maar ik zou daar niet mee beginnen met zo'n mooi systeem.
Iig niet zonder begeleiding.
[ Voor 11% gewijzigd door Madrox op 19-05-2010 01:09 ]
http://tweakers.net/pricewatch/compare/800/247826;253159Madrox schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 01:06:
[...]
Klopt. En hij de P55, terwijl hij beter de P55A kan nemen (PCI-e lanes verhaaltje, toch?)
Toxic maakt de HD5850 wel prijzig, kan die beter bijv. die Asus nemen.
In elkaar zetten is een optie, maar ik zou daar niet mee beginnen met zo'n mooi systeem.
Iig niet zonder begeleiding.
De A versies hebben wel sata-600, maar hebben last van gedeelde bandbreedte over de PCI-e lanes.
De beste optie als je alles wil hebben (16 lanes voor je graka, usb 3 en sata-600) is pricewatch: Asus P7P55D-E Pro
Zeg Ed, hoe zit dat eigenlijk met die garanties. Ze geven 1, 2 en 3jr op assemblage bijv.Edmin schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 01:12:
[...]
http://tweakers.net/pricewatch/compare/800/247826;253159
De A versies hebben wel sata-600, maar hebben last van gedeelde bandbreedte over de PCI-e lanes.
De beste optie als je alles wil hebben (16 lanes voor je graka, usb 3 en sata-600) is pricewatch: Asus P7P55D-E Pro
Maar voor de wet heb je toch zowiezo recht op een goed werkende produkt ?
En zeker de eerste 2jr recht op garantie (tweede jr misschien kleine compensatie).
(een geassembleerde pc is in mijn ogen gewoon een produkt; een pc).
Is het eigenlijk niet gewoon een wassen neus, die garantiesystemen van de shops ?
[ Voor 5% gewijzigd door Madrox op 19-05-2010 01:21 ]
Dat is nog best prijzig voor een s1156 moederbord, maar aangezien ik ver onder mijn geplande budget uit ben gekomen makkelijk door te voeren. Dus, dat zal ik in ieder geval even aanpassen. Ik was ook niet van plan de pc alleen aan de hand van youtube in elkaar te zetten oid, ik zal binnenkort eens wat kennissen of collega's vragen, genoeg die hier in ieder geval wel ervaring mee hebben.
Daarnaast, bedankt voor de scherpte, kennelijk was ik met mijn gedachten ergens anders toen ik dit mobo koos, aangezien sata-600 wel de bedoeling was. Dus, wat ik inderdaad zelf ook al aangaf, zal even een leverbare HD5850 opzoeken, daarnaast het moederbord vervangen door de Asus P7P5D-E Pro, zoals Ed voorstelde. Verder mooi systeempje?
Daarnaast, bedankt voor de scherpte, kennelijk was ik met mijn gedachten ergens anders toen ik dit mobo koos, aangezien sata-600 wel de bedoeling was. Dus, wat ik inderdaad zelf ook al aangaf, zal even een leverbare HD5850 opzoeken, daarnaast het moederbord vervangen door de Asus P7P5D-E Pro, zoals Ed voorstelde. Verder mooi systeempje?
Top!swriezebos schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 01:25:
Dat is nog best prijzig voor een s1156 moederbord, maar aangezien ik ver onder mijn geplande budget uit ben gekomen makkelijk door te voeren. Dus, dat zal ik in ieder geval even aanpassen. Ik was ook niet van plan de pc alleen aan de hand van youtube in elkaar te zetten oid, ik zal binnenkort eens wat kennissen of collega's vragen, genoeg die hier in ieder geval wel ervaring mee hebben.
Deze is 40 euro goedkoper, heeft alles wat die duurdere ook heeft; alleen mis je een tweede X8 slot; die blijft X4.
pricewatch: Asus P7P55D-E
[ Voor 11% gewijzigd door Madrox op 19-05-2010 01:36 ]
Mooi zo! Dan ga ik maar eens kijken of ik het lekker in elkaar laat zetten door mensen bij salland of toch maar eens zelf aan het klussen ga, toch ook wel weer leuk en interessant namelijk
Iedereen hier heel erg bedankt voor de hulp, ben hier overgoten met adviezen hehe.. Zal overigens nog wel wat actief blijven hier, vind het erg interessant wat er allemaal voorbij komt.
Dan rest mij nog 1 dingetje om recht te zetten (wie de bal kaatst, kan hem terug verwachten);
Dan rest mij nog 1 dingetje om recht te zetten (wie de bal kaatst, kan hem terug verwachten);
Wat dacht je hiervan?
Natswriezebos schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 01:37:
Mooi zo! Dan ga ik maar eens kijken of ik het lekker in elkaar laat zetten door mensen bij salland of toch maar eens zelf aan het klussen ga, toch ook wel weer leuk en interessant namelijkIedereen hier heel erg bedankt voor de hulp, ben hier overgoten met adviezen hehe.. Zal overigens nog wel wat actief blijven hier, vind het erg interessant wat er allemaal voorbij komt.
[...]
Wat dacht je hiervan?
[...]
Veel plezier ermee en we zien je nog wel
De meesten wel, in NL heb je zobizo 2 jaar recht op garantie bij elektronica, daarnaast heb je ook nog eens garantie op de "Verwachte leeftijd" welke van bijvoorbeeld moederborden 3 jaar is.Madrox schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 01:20:
[...]
Zeg Ed, hoe zit dat eigenlijk met die garanties. Ze geven 1, 2 en 3jr op assemblage bijv.
Maar voor de wet heb je toch zowiezo recht op een goed werkende produkt ?
En zeker de eerste 2jr recht op garantie (tweede jr misschien kleine compensatie).
(een geassembleerde pc is in mijn ogen gewoon een produkt; een pc).
Is het eigenlijk niet gewoon een wassen neus, die garantiesystemen van de shops ?
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Lees eens wat reviews van de msi 5770 hawk.SGKoip schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 13:17:
+ 177 euro voor scherm.
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 63,50 € 63,50 1 Samsung Syncmaster P2370 € 166,- € 166,- 1 Sony AD-7240S € 19,- € 19,- 1 Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit) € 85,95 € 85,95 1 Scythe Mugen 2 Rev. B € 29,90 € 29,90 1 be quiet! Pure Power L7 350W € 35,20 € 35,20 1 Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G € 98,19 € 98,19 1 AMD Phenom II X4 925 € 119,- € 119,- 1 Asus M4N68T-M € 47,99 € 47,99 1 Sapphire HD5770 1GB GDDR5 PCIE € 143,25 € 143,25 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 807,98
Alvast bedankt
Is volgens mij net zo duur, presteerd beter en is een van de stilste!!
Linkje
Je bedoelt de "economische afschrijving".D4NG3R NL schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 06:57:
[...]
De meesten wel, in NL heb je zobizo 2 jaar recht op garantie bij elektronica, daarnaast heb je ook nog eens garantie op de "Verwachte leeftijd" welke van bijvoorbeeld moederborden 3 jaar is.
Zou niet best zijn als de verwachte leeftijd van een mobo gemiddelt 3 jr is
^ Gewoon de minimale duur dat een product optimaal hoort te blijven werken. Geen idee hoe dat precies word genoemt
.
Nou de economische levensduur verschilt van de technische levensduur. De technische levensduur betekent dat je product een n aantal jaren meegaat tot ie kapot gaat. Bijv. de nieuwe pc werkt nog 20 jaar!
Echter, na n aantal jaren is je pc verouderd (keyword!). Je zult een nieuwe moeten aanschaffen door de technische ontwikkelingen om alles weer goed te kunnen draaien. Dit is de economische levensduur.
(toch nog wat geleerd bij mijn opleiding)
Echter, na n aantal jaren is je pc verouderd (keyword!). Je zult een nieuwe moeten aanschaffen door de technische ontwikkelingen om alles weer goed te kunnen draaien. Dit is de economische levensduur.
(toch nog wat geleerd bij mijn opleiding)
offtopic:
De economische levensduur van een product wordt voornamelijk bepaald door technologische ontwikkelingen en de standaard afschrijving door het bedrijfsleven.
Voorbeeld: Een desktopcomputer wordt nu in het bedrijfsleven in 5 jaar afgeschreven (Dit was 3 jaar).
Na 5 jaar is de desktopcomputer theoretisch niets meer waard
De economische levensduur van een product wordt voornamelijk bepaald door technologische ontwikkelingen en de standaard afschrijving door het bedrijfsleven.
Voorbeeld: Een desktopcomputer wordt nu in het bedrijfsleven in 5 jaar afgeschreven (Dit was 3 jaar).
Na 5 jaar is de desktopcomputer theoretisch niets meer waard
[ Voor 9% gewijzigd door regelneef op 19-05-2010 11:06 . Reden: Spelvaudjes ]
This message was made with 100% recycled electrons
Zoek het uit voor jeVerwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 10:59:
Beetje offtopic, maar wat definieert verouderd dan?
Ondertussen ben ik blij dat de wetgever eindelijk zijn verantwoording gaat nemen:
http://www.geldenrecht.nl...t-vaak-potje-van-garantie
Regelneef was me voor

[ Voor 3% gewijzigd door Madrox op 19-05-2010 11:17 ]
Als CrossFire toch niet hoeft waarom dan niet een goedkoper mobo, PCIe slot met 8 lanes is voor de HD5850 geen probleem.Madrox schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 01:29:
[...]
Top!
Deze is 40 euro goedkoper, heeft alles wat die duurdere ook heeft; alleen mis je een tweede X8 slot; die blijft X4.
pricewatch: Asus P7P55D-E
AMD Nieuwsdiscussie
Ja, klopt. Hij heeft nog andere eisen ook, usb3 o.a. en voorkeur voor ASUS(als ik me niet vergis).-The_Mask- schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 12:01:
[...]
Als CrossFire toch niet hoeft waarom dan niet een goedkoper mobo, PCIe slot met 8 lanes is voor de HD5850 geen probleem.
[ Voor 6% gewijzigd door Madrox op 19-05-2010 12:53 ]
Ligt het aan mij of is de keuze van behuizing best pittig?
Ik ga volledig voor prestatie (koelen!, ruimte) dus cosmetische kenmerken zijn niet van belang.
Daarnaast is stevigheid van belang omdat ik het geheel wel regelmatig ga verplaatsen. Ik ben ook een beginnende bouwer maar waarschijnlijk verschilt dat weinig per behuizing.
Wil de optie openhouden om 2 kaarten in CF te gaan draaien dus daar moet zowiezo genoeg ruimte voor zijn.
Al gevonden:
HAF 922 of 932
CM 690 II advanced
Lancool K-62
Antec 300 of 900
Obsidian 800D
Fractal Design Define R2
Op mijn gameplekje is het nogal warm dus goede koeling (warme zomer komt eraan!) lijkt me belangrijk naast de degelijkheid en ruimte. Ook ben ik niet zo thuis in het zelf plaatsen van fans dus liefst dat 'ie goed presteert uit de doos.
Ik ga volledig voor prestatie (koelen!, ruimte) dus cosmetische kenmerken zijn niet van belang.
Daarnaast is stevigheid van belang omdat ik het geheel wel regelmatig ga verplaatsen. Ik ben ook een beginnende bouwer maar waarschijnlijk verschilt dat weinig per behuizing.
Wil de optie openhouden om 2 kaarten in CF te gaan draaien dus daar moet zowiezo genoeg ruimte voor zijn.
Al gevonden:
HAF 922 of 932
CM 690 II advanced
Lancool K-62
Antec 300 of 900
Obsidian 800D
Fractal Design Define R2
Op mijn gameplekje is het nogal warm dus goede koeling (warme zomer komt eraan!) lijkt me belangrijk naast de degelijkheid en ruimte. Ook ben ik niet zo thuis in het zelf plaatsen van fans dus liefst dat 'ie goed presteert uit de doos.
Verwijderd
De HAF doet het qua koeling standaard zeer goed maar is wel een opzichtige bak. Op de obsidian is niets af te dingen behalve dat ie natuurlijk erg duur is. De CM690 II en de Lancook K-62 doen het ook goed qua koeling en zijn minder opzichtig en daarbij zijn ze beiden zeer flexibel. De 300 lijkt me wat te klein. De 900 is ook goed voor de airflow. De R2 is vooral bedoeld voor stilte dus niet airflow. Succes met kiezen
.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2010 15:02 ]
Kan ik er in ieder geval al wat wegstrepen.
Overblijven:
HAF 922 of 932
CM 690 II advanced
Lancool K-62
Antec 900
Dan maar nog wat verder reviews lezen. Dat de HAF opzichtig is maakt me opzich niet veel uit, heb al vermeld dat ik ga voor prestatie niet voor cosmetische snufjes.
Overblijven:
HAF 922 of 932
CM 690 II advanced
Lancool K-62
Antec 900
Dan maar nog wat verder reviews lezen. Dat de HAF opzichtig is maakt me opzich niet veel uit, heb al vermeld dat ik ga voor prestatie niet voor cosmetische snufjes.
de CM690 Advanced II heeft een ZEER goede airflow, heeft overal dustfilters & is zeer flexibel. Er zitten standaard 3 fans in en je kan tot 7 (!) extra fans voor een totaal van 10 plaatsen.
Heb um zelf ook en ben dik tevreden
Heb um zelf ook en ben dik tevreden
[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 19-05-2010 15:21 ]
Koop hem, en zet er voor 3 euro ofzo nog een extra 120MM fan bij in. heb je zeg maar:CoB schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 15:18:
Die is ook ietsje goedkoper geloof ik dan de rest!
140mm & 120mm voor, en 140mm & 120mm achter. verbetert je airflow een beetje
Ben voorlopig nog niet aan aanschaf toe, maar zit wel actief te vergelijken en in de komende maand gaat het ervan komen zeker weten!
Welke fans zuigen dan lucht naar binnen en welke naar buiten?
Ligt eraan hoe je ze erin zet he
Als je een fan hebt die lucht aanzuigt, en je draait hem om, dan blaast hij de lucht naar buiten.
Front = Intake - 140MM fanCoB schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 15:24:
Ben voorlopig nog niet aan aanschaf toe, maar zit wel actief te vergelijken en in de komende maand gaat het ervan komen zeker weten!
Top = Outtake - 140MM fan
Back = Outtake - 120MM fan
Ik zou dus bottom nog een 2e intake fan van 120MM doen, dan is het mooi uitgebalanceerd.
Je kan ze natuurlijk omdraaien zodat ze het tegenovergestelde doen van wat ze normaal doen. maar dit zou ik opzich zo laten aangezien warme lucht het beste van laag -> hoog stroomt.
Ik heb zelf lang zitten twijfelen tussen de CM 690 II en de PC-K62, en ik ben uiteindelijk voor de laatste gegaan.CoB schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 15:09:
Kan ik er in ieder geval al wat wegstrepen.
Overblijven:
HAF 922 of 932
CM 690 II advanced
Lancool K-62
Antec 900
Je kan hier zien wat mijn argumenten waren: CM 690 II Advanced vs. Dragon Lord PC-K62. Ervaringen?
Ik ben vooral voor de Dragon Lord gegaan omdat ik die strakker vind, die een window heeft, en er niet van die (vind ik) erg lelijke honingraatstructuren in de panelen zitten (dat draagt natuurlijk bij aan de strakheid).
Sowieso is elke kast uit je lijstje zijn geld echt wel waard, dus je kan niet echt slechte keuzes maken.
Ik ben erg tevreden met de Dragon Lord. Het toolless systeem werkt erg goed, en de airflow is ook prima.
Ik heb voorin 1, en bovenin 2 Fractal Design Silent Series , 140mm, voorin op 7V, en bovenin op 600rpm met fancontrollertje, en achterin nog een Nexus Real Silent D12SL-12, 120mm op 7V. (Ik ben een stiltefanaat.
Voor een uitgebreidere uitleg over mijn systeem kan je in mijn profiel kijken.
Verwijderd
Honingraatstructuur schijnt qua airflow wel één van de meer optimale te zijn.Ghost Dog schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:55:
en er niet van die (vind ik) erg lelijke honingraatstructuren in de panelen zitten (dat draagt natuurlijk bij aan de strakheid).
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2010 17:12 ]
Ikzelf heb ook naar die pagina gekeken toen ik de CM690 A2 wou kopen maar ik kwam op het volgende uit:Ghost Dog schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 16:55:
[...]
Ik heb zelf lang zitten twijfelen tussen de CM 690 II en de PC-K62, en ik ben uiteindelijk voor de laatste gegaan.
Je kan hier zien wat mijn argumenten waren: CM 690 II Advanced vs. Dragon Lord PC-K62. Ervaringen?
Ik ben vooral voor de Dragon Lord gegaan omdat ik die strakker vind, die een window heeft, en er niet van die (vind ik) erg lelijke honingraatstructuren in de panelen zitten (dat draagt natuurlijk bij aan de strakheid).
Sowieso is elke kast uit je lijstje zijn geld echt wel waard, dus je kan niet echt slechte keuzes maken.
Ik ben erg tevreden met de Dragon Lord. Het toolless systeem werkt erg goed, en de airflow is ook prima.
Ik heb voorin 1, en bovenin 2 Fractal Design Silent Series , 140mm, voorin op 7V, en bovenin op 600rpm met fancontrollertje, en achterin nog een Nexus Real Silent D12SL-12, 120mm op 7V. (Ik ben een stiltefanaat.Ik heb ook een Ninja 2 met fan op 800rpm en een Setsungen met fan op 900rpm.) Het enige wat nu nog te horen is (de pc staat naast me op het bureau) is de HDD, en de voeding, beide erg zacht. Ik moet daar wel bij zeggen dat ik de HDD met elastiek heb opgehangen in een 5.25" bay, en de voeding wel heb vastgeschroefd, in plaats van toolless vastgemaakt, omdat hij dan minder resonantie in de kast geeft.
Voor een uitgebreidere uitleg over mijn systeem kan je in mijn profiel kijken.
1, Het uiterlijk van de PC-K62 is gewoon een stuk minder.. gewoonweg vierkant aan de voorkant met rare stukken plastic. Daarnaast heb ik de kast links van me staan, dus zie ik weinig raam
2, het external HDD rackje, ideaal aangezien ik constant met schijven in de weer ben.
3, Betere airflow (2 extra sidefans)
4, groter (De kast is net zo hoog & breed. maar iets langer de HD5970 past (met ~5mm over) er in.
5, ruimte voor Watercooling, nou koop ik dit de eerste tijd niet.. maar ik heb deze dure kast extra gekocht om zeker 5+ jaar mee te gaan, en tegen die tijd heb ik misschien wel een Watercooling kit!
Ikzelf ben geen fan van 100% tool-les... als er iets afbreekt kan je het niet zomaar ff vervangen.
maar dit heeft natuurlijk niks te maken met wat je zelf van de kast vind
Verwijderd
Vandaag de stoute schoenen maar eens aangetrokken en de knoop bij deze doorgehakt. Ben bij Azerty te Raalte geweest omdat ik vanmiddag toevallig in de buurt was. Heb onderstaande lijstje bij hen besteld welke gratis (kan deze week nog volgens mij) zal worden bezorgd voor het totaalbedrag van € 1.206,22
Ik denk dat ik hiermee wel uit de voeten kan de komende tijd met dank aan al jullie tips, ervaringen en goed bedoelde adviezen. Zonder jullie tweakers zou het me zeker nog een aantal weken extra hebben gekost om de boel bij elkaar te schrapen!
Want pfew... het heeft me nog behoorlijk wat tijd gekost om dit systeem samen te stellen: dilemma, dilemma, reviewtje hier, benchmarkje daar, etc. etc.
Vannacht de knoop eigenlijk doorgehakt - kostte me zelfs nog een nachtje slapen - en voor een i7-860 setup gegaan. Want een aantal benchmarks hebben me over de streep getrokken. Met name benchmarks op het gebied van heavy duty Photoshop tasks, Illustrator, Lightroom en andere voor mij relevante zaken op het gebied van 2d/3d of zelfs video bewerkingen. Uit de benchmarks kwam overduidelijk naar voren waarom een i7-680 voor mijn specifiek gevalletje toch echt de juiste prijs/prestatie verhouding is op dit moment. Want het zou allemaal nog veel sneller, mooier en nieuwer kunnen, maar daar hangt helaas ook een voor mij niet te rechtvaardigen prijskaartje aan.
Anyways, onderstaand lijstje is reeds besteld. En volgens mij ook nog best wel voor een mooi prijsje. Temeer omdat ik deze week nog kon profiteren van hun gratis bezorging, waarop ze mij nog eens vriendelijk attendeerden. Mijn ervaringen met Azerty te Raalte zijn vooralsnog zeer gunstig te noemen: vakkundige lui, helpen je met dilemma's omtrent specifieke onderdelen die je eigenlijk al had besteld, maar toch nog even op de valreep zou willen switchen, en omdat ze natuurlijk een van de goedkoopsten zijn, etc.
Laat me maar weten wat jullie van deze configuratie vinden...
Ik denk dat ik hiermee wel uit de voeten kan de komende tijd met dank aan al jullie tips, ervaringen en goed bedoelde adviezen. Zonder jullie tweakers zou het me zeker nog een aantal weken extra hebben gekost om de boel bij elkaar te schrapen!
Want pfew... het heeft me nog behoorlijk wat tijd gekost om dit systeem samen te stellen: dilemma, dilemma, reviewtje hier, benchmarkje daar, etc. etc.

Vannacht de knoop eigenlijk doorgehakt - kostte me zelfs nog een nachtje slapen - en voor een i7-860 setup gegaan. Want een aantal benchmarks hebben me over de streep getrokken. Met name benchmarks op het gebied van heavy duty Photoshop tasks, Illustrator, Lightroom en andere voor mij relevante zaken op het gebied van 2d/3d of zelfs video bewerkingen. Uit de benchmarks kwam overduidelijk naar voren waarom een i7-680 voor mijn specifiek gevalletje toch echt de juiste prijs/prestatie verhouding is op dit moment. Want het zou allemaal nog veel sneller, mooier en nieuwer kunnen, maar daar hangt helaas ook een voor mij niet te rechtvaardigen prijskaartje aan.
Anyways, onderstaand lijstje is reeds besteld. En volgens mij ook nog best wel voor een mooi prijsje. Temeer omdat ik deze week nog kon profiteren van hun gratis bezorging, waarop ze mij nog eens vriendelijk attendeerden. Mijn ervaringen met Azerty te Raalte zijn vooralsnog zeer gunstig te noemen: vakkundige lui, helpen je met dilemma's omtrent specifieke onderdelen die je eigenlijk al had besteld, maar toch nog even op de valreep zou willen switchen, en omdat ze natuurlijk een van de goedkoopsten zijn, etc.
Laat me maar weten wat jullie van deze configuratie vinden...
1 | Conceptronic C300Ri | € 18,58 | € 18,58 |
1 | Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ | € 63,50 | € 63,50 |
1 | Cooler Master CM 690 II Advanced Zwart | € 76,75 | € 76,75 |
1 | Scythe Mugen 2 rev.B SCMG-2100 | € 29,90 | € 29,90 |
1 | Intel Core i7 i7-860 / 2.8 GHz - LGA1156 Socket - L3 8 MB | € 242,- | € 242,- |
1 | Sony Optiarc AD-7241S | € 20,16 | € 20,16 |
1 | be quiet! Pure Power BQT L7-530W | € 50,90 | € 50,90 |
1 | Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2R5 80GB | € 184,50 | € 184,50 |
2 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 89,90 | € 179,80 |
1 | Conceptronic Multifunction front panel with eSATA | € 20,- | € 20,- |
1 | Gigabyte GA-P55-USB3 | € 106,90 | € 106,90 |
1 | Club3D HD 5750 1GB GDDR5 PCI-E (Passief) | € 131,95 | € 131,95 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.206,22 |
Heb zelf net dit samen gesteld alleen ik twijfel nog over het moederbord:
Pc zal vooral gebruikt worden om te gamen
Ik ben van asrock gewent dat ze niet zo lekker OC'en en de gigabyte die ik nu heb ( Ga-P35-DS3) loopt echt heerlijk
En valt er ergens nog geld op te besparen ?
Pc zal vooral gebruikt worden om te gamen
1 | Samsung SH-S223L | € 18,68 | € 18,68 |
1 | Cooler Master CM 690 Zwart | € 57,66 | € 57,66 |
1 | Intel Core i7 920 | € 214,20 | € 214,20 |
1 | OCZ StealthXStream 600W | € 55,92 | € 55,92 |
1 | Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/4G | € 113,95 | € 113,95 |
1 | Asrock X58 Extreme3 | € 169,63 | € 169,63 |
1 | Gigabyte GA-X58A-UD3R | € 189,90 | € 189,90 |
1 | Asus EAH5850 DirectCU/2DIS/1GD5 | € 269,- | € 269,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.152,44 |
Ik ben van asrock gewent dat ze niet zo lekker OC'en en de gigabyte die ik nu heb ( Ga-P35-DS3) loopt echt heerlijk
Ik doelde op honingraatstructuren in de zijpanelen, en fans in de zijkant helpen lang niet altijd zo goed.Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 17:00:
[...]
Honingraatstructuur schijnt qua airflow wel één van de meer optimale te zijn.
Honingraatstructuren zijn inderdaad zo goed als optimaal voor maximale luchtstroom met minimale weerstand, maar ik vind roosters in zijkanten van kasten gewoon lelijk.
In mijn beleving is een airflow van voor/onder naar achter/boven het beste, en zorgt een fan in de zijkant alleen maar voor erg turbulente lucht en minder efficiënte koeling. Bovendien laten al die gaten ook meer geluid door.
Tja, smaken verschillen.D4NG3R NL schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 17:13:
[...]
Ikzelf heb ook naar die pagina gekeken toen ik de CM690 A2 wou kopen maar ik kwam op het volgende uit:
1, Het uiterlijk van de PC-K62 is gewoon een stuk minder.. gewoonweg vierkant aan de voorkant met rare stukken plastic. Daarnaast heb ik de kast links van me staan, dus zie ik weinig raam
Die vond ik inderdaad erg geil bij de CM.2, het external HDD rackje, ideaal aangezien ik constant met schijven in de weer ben.
Is discutabel (zie hierboven).3, Betere airflow (2 extra sidefans)
Dat was voor mij niet relevant, aangezien ik toch nooit een dual-GPU-graka zal kopen.4, groter (De kast is net zo hoog & breed. maar iets langer de HD5970 past (met ~5mm over) er in.
Klopt, daar is in de Lancool weinig ruimte voor, maar ook WC is voor mij niet relevant.5, ruimte voor Watercooling, nou koop ik dit de eerste tijd niet.. maar ik heb deze dure kast extra gekocht om zeker 5+ jaar mee te gaan, en tegen die tijd heb ik misschien wel een Watercooling kit!
Gelukkig zijn alle tool-less montagespullen erg stevig, meestal zelfs van metaal. Knap werk als je die breekt.Ikzelf ben geen fan van 100% tool-les... als er iets afbreekt kan je het niet zomaar ff vervangen.
maar dit heeft natuurlijk niks te maken met wat je zelf van de kast vind
Nogmaals, een kast is erg persoonlijk.
Wat bij ook nog een beetje meespeelde is dat erg veel mensen de CM690 II hebben, en ik een wat 'uniekere' kast wilde (ook al hebben ook redelijk wat mensen de PC-K62).
Verwijderd
Makkie: Neem een i7 860+P55A-UD3. Doe daarbij de betere CM690 II en een goeie voeding(die wie je nu hebt is niet echt goed) zoals een TP-550 en doe daarbij 1333mhz geheugen(1600 moet je overclocken wil je daar gebruik van maken, met 1333mhz kom je over de 4Ghz). Maar je kan nog veel verder besparen als je wil, zonder veel in te leveren.Beukerz schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 19:04:
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2010 19:30 ]
Klopt het dat ik gelezen heb dat de AM3 socket meer futureproof is dan de 1156 en de 1366?
Kan het zo 123 nie meer vinden.
Kan het zo 123 nie meer vinden.
Verwijderd
Het is wel koffiedik kijken, maar de verwachting staat dat Bulldozer idd nog op AM3 gaat passen. 1156 en 1366 krijgen niets nieuws meer. 1366 heeft zijn 32nm Tock al gekregen(Nehalem->West Mere), de bedoeling was dat de 980X de snelste blijft tot Sandy Bridge(Nieuwe Tick). Ik ben wel beneiuwd of 1366 nog goedkope 32nm quads gaat krijgen, naja goedkopere. Die willen vast wel klokken
.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 19-05-2010 22:07 ]
Ik koop denk ik ook nooit een dual GPU graka (Ik ga liever voor 2x de HD5850 of iets dergelijks de volgende keer dat ik een gigantische upgrade uitvoer -koop binnenkort een 2e HD5770 voor een crossfire setup) maar het idee dat er ruimte is om "ooit" zoiets te doen is toch fijn.Ghost Dog schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 19:19:
Dat was voor mij niet relevant, aangezien ik toch nooit een dual-GPU-graka zal kopen.
Gelukkig zijn alle tool-less montagespullen erg stevig, meestal zelfs van metaal. Knap werk als je die breekt.
Tool-les is bij de meeste kasten van plastic.. wat gewoon een belabbert gevoel geeft.
Moet dat trouwens wel zeggen, dat bij de CM echt elke rack tool-les is (zowel de 5.25" als de 3.5" bays) terwijl bij jouw kast alleen de bovenste 2 5.25" drives tool-les zijn
Verwijderd
Hallo allen.
Gister is m'n videokaart ermee gekapt (mobo geeft 'no vga detected' piepjes, hij doet het ook niet in het tweede pci-e slot, het ligt ook niet aan met ram, cmos reset helpt ook niet), dus ik ben op zoek naar een vervanger.
Ik ben al een tijdje 'eruit', dus weet niet hoever we nu inmiddels zijn met ati vs nvidia.
Mijn huidige computer:
MoBo: Asus P5K
Videokaart: 8800GTS 320MB (stuk)
RAM: 3GB PC-6400
CPU: Core 2 Duo E6600
PSU: Antec 500W nogwattes (weet even niet welke)
Ik geloof dat ik hem ergens begin 2007 heb gekocht...
Dus nu ben ik me aan het orienteren op een videokaart. Nvidia is interessant voor mij wegens het hele CUDA gebeuren (photoshop ondersteunt het ook, dat is voor mij wel handig), maar dat is voor mij geen breekpunt, meer een leuk bonusje.
Mijn budget is 140-150 euro.
Ik heb zelf natuurlijk al wat gekeken, en AMD's ('t is nu amd he?) 5770 1GB leek mij wel aantrekkelijk. Zou dit een goede koop zijn? Of kan ik beter een nvidia uit de 2xx serie nemen?
Natuurlijk weet ik dat de E6600 nu als een bottleneck werkt, maar ik spaar liever voor m'n rijbewijs dan een nieuwe CPU te kopen... Misschien later.
Gister is m'n videokaart ermee gekapt (mobo geeft 'no vga detected' piepjes, hij doet het ook niet in het tweede pci-e slot, het ligt ook niet aan met ram, cmos reset helpt ook niet), dus ik ben op zoek naar een vervanger.
Ik ben al een tijdje 'eruit', dus weet niet hoever we nu inmiddels zijn met ati vs nvidia.
Mijn huidige computer:
MoBo: Asus P5K
Videokaart: 8800GTS 320MB (stuk)
RAM: 3GB PC-6400
CPU: Core 2 Duo E6600
PSU: Antec 500W nogwattes (weet even niet welke)
Ik geloof dat ik hem ergens begin 2007 heb gekocht...
Dus nu ben ik me aan het orienteren op een videokaart. Nvidia is interessant voor mij wegens het hele CUDA gebeuren (photoshop ondersteunt het ook, dat is voor mij wel handig), maar dat is voor mij geen breekpunt, meer een leuk bonusje.
Mijn budget is 140-150 euro.
Ik heb zelf natuurlijk al wat gekeken, en AMD's ('t is nu amd he?) 5770 1GB leek mij wel aantrekkelijk. Zou dit een goede koop zijn? Of kan ik beter een nvidia uit de 2xx serie nemen?
Natuurlijk weet ik dat de E6600 nu als een bottleneck werkt, maar ik spaar liever voor m'n rijbewijs dan een nieuwe CPU te kopen... Misschien later.
Voor dat budget haal je toch het meeste met een HD5770. (ATI) punt uit
Verwijderd
Dank voor de reactie
. Ik zal nog even wat benchmarks bekijken, omdat ik zo eigenwijs ben, maar t lijkt me idd wel een aantrekkelijk kaartje.
Verwijderd
Met ^^. Een 5830 is niet echt interessant in mijn ogen en het hele nVidiaverhaal moet je maar uit je hoofd zetten tot die echt weer leuke kaarten voor een redelijke prijs hebben.
Heb er zelf ook eenVerwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 22:48:
Dank voor de reactie. Ik zal nog even wat benchmarks bekijken, omdat ik zo eigenwijs ben, maar t lijkt me idd wel een aantrekkelijk kaartje.
Met de ATI Autotune functie (Automatische OC functie) kwam ik tot:
Core 945
Memory: 1245
Ikzelf heb hem nu op:
Core 955 (op 960 gaat het beeldscherm flikkeren op Battlefield: Heroes.. dus zal wel instabiel zijn)
Memory: 1265 (kan makkelijk naar 1350+, maar de temps gaan me iets te hoog dan.. ben aan het kijken wat de optimale snelheid is zonder dat de temps boven de 80c gaan)
100% load na 30 mins furmark: 77c
Natuurlijk niet vergeten te melden:
Stock Core: 850Mhz
Stock Memory: 1200Mhz (x4 = 4800Mhz)
Binnenkort een 2e erbij voor een crossfire opstelling
[ Voor 90% gewijzigd door D4NG3R op 19-05-2010 23:09 ]
Verwijderd
Dat ziet er goed uit
. Ik heb het alleen niet zo op die automatiche overclock utilities... Voelt toch wat beter en veiliger om t zelf te doen.
Maar goed, dat wordt m gewoon. Nu nog even zien welk merk enzo, maar die beslissing zal wel meevallen.
Maar goed, dat wordt m gewoon. Nu nog even zien welk merk enzo, maar die beslissing zal wel meevallen.
^ Ik ook niet
maar ik teste een keer wat de Software van ATI zelf veilig vond. maar deze staat waarschijnlijk insgesteld op max 75c, wat van mij best wel tot de 80 - 85 mag (maar ik probeer hem tot max 80 te laten gaan)
Vergeet niet driversweeper over je OS heen te gooien, of je zit straks met een hoop gekloot van het overstappen van Nvidia -> ATI (of andersom).
http://www.guru3d.com/category/driversweeper/
Moet je trouwens wel zeggen dat ik een redelijk "high end" kast heb staan hiero.. de CM690 Advanced II, welke mijn kaart bijna 9c (!) Kouder houd als de cheap-ass kast die ik eerst had. (stock 100% load = 78c toen)
Maar met een beetje airflow (2 - 3 fans, -oude kast had er nihil-) houd je de kaart al makkelijk 5c koeler.
Edit2:
pricewatch: XFX HD 5770 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-577X-ZNFC)
Schijnt een verdomd goede koeler te zijn...
Die heeft ook de "reference PCB" wat inhoud dat je geen gekloot gaat krijgen met specifieke OC'ing tools zoals MSI Afterburner, (welke ook gewoon werkt op non-MSI kaarten).
Ikzelf heb de "reference model" koeler van Club3D:
pricewatch: Club3D HD 5770 1GB GDDR5 PCI-E
maar die is al een tijdje niet verkrijgbaar.
Vergeet niet driversweeper over je OS heen te gooien, of je zit straks met een hoop gekloot van het overstappen van Nvidia -> ATI (of andersom).
http://www.guru3d.com/category/driversweeper/
Moet je trouwens wel zeggen dat ik een redelijk "high end" kast heb staan hiero.. de CM690 Advanced II, welke mijn kaart bijna 9c (!) Kouder houd als de cheap-ass kast die ik eerst had. (stock 100% load = 78c toen)
Maar met een beetje airflow (2 - 3 fans, -oude kast had er nihil-) houd je de kaart al makkelijk 5c koeler.
Edit2:
pricewatch: XFX HD 5770 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-577X-ZNFC)
Schijnt een verdomd goede koeler te zijn...
Die heeft ook de "reference PCB" wat inhoud dat je geen gekloot gaat krijgen met specifieke OC'ing tools zoals MSI Afterburner, (welke ook gewoon werkt op non-MSI kaarten).
Ikzelf heb de "reference model" koeler van Club3D:
pricewatch: Club3D HD 5770 1GB GDDR5 PCI-E
maar die is al een tijdje niet verkrijgbaar.
[ Voor 59% gewijzigd door D4NG3R op 19-05-2010 23:27 ]
Lancool is een ondermerk van Lian Li, en dat merk je echt.D4NG3R NL schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 22:15:
Tool-les is bij de meeste kasten van plastic.. wat gewoon een belabbert gevoel geeft.
Tool-less systeem is hier dus vooral metaal.
• PCI-slots: metalen pinnen, lastig uit te leggen, kijk maar op de site. Dit werkt echt heel prettig, en PCI-kaarten zitten echt stevig vast, terwijl je ze er erg makkelijk uit haalt.
• Voeding: een stalen bracket (of hoe het ook heet) over de voeding heen, en daarmee is er echt geen enkele beweging in de voeding te krijgen.
• Moederbord: duimschroeven!
• HDD's: stevige stalen bakjes, opgehangen met rubber ertussen.
• 5.25": 2 (wel plastic) tool-less bevestigingsdingen.
Je hebt echt helemaal geen gereedschap nodig bij het monteren in deze kast (behalve je handen

Hoeveel optische drives wil je kwijt?Moet dat trouwens wel zeggen, dat bij de CM echt elke rack tool-les is (zowel de 5.25" als de 3.5" bays) terwijl bij jouw kast alleen de bovenste 2 5.25" drives tool-les zijn
Metaal is goed, dat plastic spul rammert snel en is sneller stuk.
Duimschroeven voor je mobo ? Of ik dat nou zon'goed idee vind. Lijkt me lastig in de hoekjes.
Laat mij maar met mijn schroevedraaier, waar de schroef aan blijft "kleven". Dat werkt zo lekker, vooral op lastige plekjes.
Goed he, dat lancool spul. Tja, Lian Li zit erachter...
Duimschroeven voor je mobo ? Of ik dat nou zon'goed idee vind. Lijkt me lastig in de hoekjes.
Laat mij maar met mijn schroevedraaier, waar de schroef aan blijft "kleven". Dat werkt zo lekker, vooral op lastige plekjes.
[ Voor 72% gewijzigd door Madrox op 20-05-2010 01:20 ]
Verwijderd
Ik hou niet zo van die tool-less meuk, maar dat is persoonlijk. Geef mij maar een paar schroeven om alles stevig mee vast te draaien, daar voel ik me toch prettiger bij dan dan die klemschuifjes of weet ik wat.Madrox schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 01:17:
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 19:22:
[...]
Makkie: Neem een i7 860+P55A-UD3. Doe daarbij de betere CM690 II en een goeie voeding(die wie je nu hebt is niet echt goed) zoals een TP-550 en doe daarbij 1333mhz geheugen(1600 moet je overclocken wil je daar gebruik van maken, met 1333mhz kom je over de 4Ghz). Maar je kan nog veel verder besparen als je wil, zonder veel in te leveren.
1 | Samsung SH-S223L | € 18,68 | € 18,68 |
1 | Intel Core i7 860 | € 242,- | € 242,- |
1 | Antec TruePower TP-550 | € 69,14 | € 69,14 |
1 | Gigabyte GA-P55A-UD3 | € 114,90 | € 114,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 584,97 |
Dan kom ik hier op zonder graka.
Voelt toch een stuk beter in me portemonee
1 DVD Brander, een blueray speler (geen brander) & een 5.25 -> 3.5 converter voor mn Scythe kaze Q fancontrollerGhost Dog schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 00:21:
[...]
Lancool is een ondermerk van Lian Li, en dat merk je echt.
Tool-less systeem is hier dus vooral metaal.
• PCI-slots: metalen pinnen, lastig uit te leggen, kijk maar op de site. Dit werkt echt heel prettig, en PCI-kaarten zitten echt stevig vast, terwijl je ze er erg makkelijk uit haalt.
• Voeding: een stalen bracket (of hoe het ook heet) over de voeding heen, en daarmee is er echt geen enkele beweging in de voeding te krijgen.
• Moederbord: duimschroeven!
• HDD's: stevige stalen bakjes, opgehangen met rubber ertussen.
• 5.25": 2 (wel plastic) tool-less bevestigingsdingen.
Je hebt echt helemaal geen gereedschap nodig bij het monteren in deze kast (behalve je handen).
![]()
[...]
Hoeveel optische drives wil je kwijt?
3 van de 4 bezet dus
[ Voor 4% gewijzigd door D4NG3R op 20-05-2010 10:04 ]
Geheugen moet er nog bij dus 100 euro erbij.
Lees wat benchmarks en maak aan de hand daarvan je keuze?ik twijfel alleen nu nog tussen een 5850 of een 5770.
Verwijderd
Sja je kan je natuurlijk af vragen: Kan dit goedkoper zonder veel in te leveren. Met een enkele 5850 of HD5770 is je CPU overkill. Je zou kunnen zeggen, nou ik wil nog wel wat besparen:Beukerz schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 09:14:
[...]
# Product Prijs Subtotaal 1 Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB € 63,50 € 63,50 1 Samsung SH-S223L € 18,68 € 18,68 1 Cooler Master CM 690 II Advanced Zwart € 76,75 € 76,75 1 Intel Core i7 860 € 242,- € 242,- 1 Antec TruePower TP-550 € 69,14 € 69,14 1 Gigabyte GA-P55A-UD3 € 114,90 € 114,90 Bekijk collectie
Importeer productenTotaal € 584,97
Dan kom ik hier op zonder graka.
Voelt toch een stuk beter in me portemonee, ik twijfel alleen nu nog tussen een 5850 of een 5770.
Gaat er wat kloksnelheid af en maar 30 euro.
pricewatch: Intel Xeon X3440
Je kan zeggen nou, eigenlijk vind ik hyperthreading niet interessant, want het is nadelig voor gamen
pricewatch: Intel Core i5 750
Je kan zeggen, nou omdat ik toch maar 1 kaart heb, kan er nog wel wat CPU kracht af omdat de GPU de bottlnek is.
pricewatch: AMD Phenom II X4 955 Black Edition
pricewatch: Asrock 870 EXTREME3
1 | Antec TruePower TP-550 | € 69,14 | € 69,14 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 98,90 | € 98,90 |
1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 137,85 | € 137,85 |
1 | Asrock 870 EXTREME3 | € 82,35 | € 82,35 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 528,49 |
Wat voor scherm heb je eigenlijk? Je zou nu een HD5770 kunnen nemen...of 2
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2010 11:00 ]
Dat was eigenlijk ook mijn eerste idee om een Phenom te halen, denk ook dat dat een beter plan is
Verwijderd
Wat voor scherm heb je nu? Ben je van plan binnen kort een nieuwe te halen?
1 | be quiet! L7 530W | € 50,90 | € 50,90 |
1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 98,90 | € 98,90 |
1 | AMD Phenom II X4 955 Black Edition | € 137,85 | € 137,85 |
1 | Asrock 870 EXTREME3 | € 82,35 | € 82,35 |
1 | Club3D HD5770 (CGAX-57724I) | € 135,- | € 135,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 664,25 |
[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2010 11:19 ]
Een Acer AL1916w, en die is binnenkort wel aan vervanging toe
Verwijderd
Oke, heb je een idee wat je wil voor grote en resolutie? 22"/24"? 1650x1050,1920x1080,1920x1200? En ook wanneer je dat scherm wil halen? Ik zou in jouw geval beginnen met een HD5770 1GB, kan je bij upgrade nog een 2e HD5770 er bij zetten ten tijde als je bestelt.
[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2010 11:22 ]
22 of 24 ben ik nog niet over uit, aangezien ik ook best wat films kijk moet hij iig 1920x1080 ondersteunen.
Ik weet niet of 1920x1200 lekker der kijkt met gamen ?
Btw met dat geheugen dat jij erbij hebt gekozen, is dat voldoende om de cpu op 4ghz te krijgen ?
Ik weet niet of 1920x1200 lekker der kijkt met gamen ?
Btw met dat geheugen dat jij erbij hebt gekozen, is dat voldoende om de cpu op 4ghz te krijgen ?
[ Voor 23% gewijzigd door Beukerz op 20-05-2010 12:00 ]
Naar aanleiding van deze post verhuis ik even hier naartoe met mijn wenslijst
Ik ga het systeem gebruiken met 1 beeldscherm van 27'' ik wil graag de cpu overclocken naar 4ghz en ram maar dat is eventueel niet nodig. De pc is een beetje overkill omdat ik graag wil dat die zoiezo 4+ jaar meekan met de meeste games.
Als je een handige tip weet om mijn systeem te verbeteren brand maar los!
Volgens -The_Mask- gooi ik roekeloos geld weg met het systeem en dat maakt me aan het twijfelen hier is mijn wenslijst zoals die nu is:Op hoeveel beeldschermen game je? Zes of drie? Want ik kan mij niet voorstellen dat je zo'n snelle videokaart nodig hebt als je maar één scherm hebt, laat staan twee HD5970's.
Sowieso geef je een beetje nutteloos geld uit.
Bijvoorbeeld met een Phenom II X6 1055 haal je de 4GHz ook wel, zal ook nog sneller zijn omdat je de multiplier niet kan verhogen en je dus met de baseclock bezig moet.
Geheugen op 2000MHz ga je denk ik sowieso nooit halen met die CPU, daarnaast is het totaal nutteloos en zal het geen merkbare prestatiewinst geven tegenover simpel Kingston ValueRAM wat meestal nog beter werkt ook.
Het moederbord is ook erg duur, ik weet zeker dat je met een mobo van 50 euro minder ook alles kunt doen, misschien zelf nog wel meer.
Nu je wat hebt bespaart kun je misschien een 60 of 80 GB SSD nemen past Windows 7 ook wat beter op, 40GB is erg krap.
Je HD stamt al bijna uit de middeleeuwen, zou dan ook een F3 nemen.
Zijn ook betere CPU koelers te vinden voor die prijs.
O en de voeding die je nu kiest is zo goed als hetzelfde intern als een Corsair HX1000W, maar de Corsair heeft betere garantie, is goedkoper en kan dus ook ongeveer evenveel leveren.
Maar ik zou dus maar eens goed over de PC nadenken voordat je de voeding gaat kiezen.
Misschien even naar [BBG aanschaf] Gamesysteem mei - juni 2010 verhuizen hiervoor.
1 | Samsung Spinpoint F1 HD103UJ, 1TB | € 64,90 | € 64,90 |
1 | Samsung SH-S223C | € 15,77 | € 15,77 |
1 | Cooler Master HAF 932 | € 111,86 | € 111,86 |
1 | Arctic Cooling Freezer Xtreme Rev 2 | € 26,93 | € 26,93 |
1 | Thermaltake Toughpower 1500W Cable Management | € 251,84 | € 251,84 |
1 | Intel Postville X25-V SSDSA2M040G2C1 40GB | € 89,- | € 89,- |
2 | Kingston HyperX KHX2000C8D3T1K2/4GX | € 164,68 | € 329,36 |
1 | AMD Phenom II X6 1090T | € 263,- | € 263,- |
1 | Asus Crosshair IV Formula | € 181,- | € 181,- |
1 | XFX HD 5970 2GB DDR5 PCI-E (Black Edition) | € 623,- | € 623,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.042,61 |
Ik ga het systeem gebruiken met 1 beeldscherm van 27'' ik wil graag de cpu overclocken naar 4ghz en ram maar dat is eventueel niet nodig. De pc is een beetje overkill omdat ik graag wil dat die zoiezo 4+ jaar meekan met de meeste games.
Als je een handige tip weet om mijn systeem te verbeteren brand maar los!
XC40 SM Plus MY23
En welk 27 inch scherm is dat? Gaat namelijk om de resolutie en niet om de grote van het scherm.
Lijkt mij een stuk beter.
1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 63,90 | € 63,90 |
1 | Cooler Master HAF 932 | € 111,86 | € 111,86 |
1 | Sony AD-7241 | € 20,16 | € 20,16 |
1 | Corsair HX750W | € 127,- | € 127,- |
1 | Intel Postville X25-M SSDSA2MH080G2C1 80GB | € 184,35 | € 184,35 |
2 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 98,90 | € 197,80 |
1 | AMD Phenom II X6 1055T | € 176,- | € 176,- |
1 | Asus M4A89GTD PRO/USB3 | € 127,- | € 127,- |
2 | Asus EAH5850 DirectCU/2DIS/1GD5 | € 274,95 | € 549,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.673,82 |
Lijkt mij een stuk beter.
[ Voor 95% gewijzigd door -The_Mask- op 20-05-2010 12:16 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Een 1055T op 4GHz? Dat wil ik nog wel eens zien. Da's een oc van 1.2GHz. 
En dat gaat over een 1090T die standaard 400MHz sneller is dan een 1055T. Hij kan hem nog maar net op 3.8GHz krijgen. Sowieso is mijn ervaring met AMD's overklokken slecht maar wie ben ik? Volgens mij kun je daarvoor beter een Intel nemen.
Amper duurder en helemaal geschikt voor crossfire.

http://www.extremeoverclo...henom_II_X6_1090T_15.htmlI was able to overclock all the way up to 4.2 GHz (nowhere near stable though), at 4.3 GHz the system would instantly BSOD.
En dat gaat over een 1090T die standaard 400MHz sneller is dan een 1055T. Hij kan hem nog maar net op 3.8GHz krijgen. Sowieso is mijn ervaring met AMD's overklokken slecht maar wie ben ik? Volgens mij kun je daarvoor beter een Intel nemen.
Waarom een bord met onboard graphics voor crossfire? Kan je beter deze nemen > pricewatch: Asrock 890FX Deluxe3
Amper duurder en helemaal geschikt voor crossfire.
[ Voor 26% gewijzigd door chim0 op 20-05-2010 12:25 ]
Omdat de gemiddelde Asus meer instel mogelijkheden heeft voor het overklokken dan een Asrock mobo en de Asus is niet half geschikt voor CrossFire of zo iets.
En de 1055 en de 1090 zijn dezelfde CPU dus op lucht moet je ongeveer even ver komen met beide, als het mobo mee werkt.
En de 1055 en de 1090 zijn dezelfde CPU dus op lucht moet je ongeveer even ver komen met beide, als het mobo mee werkt.
AMD Nieuwsdiscussie
Nou dat vraag ik me af maar ik zou een 790 of 890FX nemen voor crossfire.-The_Mask- schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 12:40:
Omdat de gemiddelde Asus meer instel mogelijkheden heeft voor het overklokken dan een Asrock mobo en de Asus is niet half geschikt voor CrossFire of zo iets.
Als als..En de 1055 en de 1090 zijn dezelfde CPU dus op lucht moet je ongeveer even ver komen met beide, als het mobo mee werkt.
Die 1055 gaat dus ook niet ver komen maar sowieso zijn deze dingen toch snel genoeg? Waarom zou je ze nog willen overklokken?
Omdat tweaken leuk is?chim0 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:05:
Die 1055 gaat dus ook niet ver komen maar sowieso zijn deze dingen toch snel genoeg? Waarom zou je ze nog willen overklokken?
Romanes eunt domus | AITMOAFU

* Regelneef gaat dit binnenkort maar eens met andere tweakers uittesten.
This message was made with 100% recycled electrons
Je kan de duimschroeven er ook indraaien met een schroevendraaier.Madrox schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 01:17:
Metaal is goed, dat plastic spul rammert snel en is sneller stuk.
Ach, dan draai je die fancontroller toch vast met schroefjes?D4NG3R NL schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:04:
[...]
1 DVD Brander, een blueray speler (geen brander) & een 5.25 -> 3.5 converter voor mn Scythe kaze Q fancontroller
3 van de 4 bezet dus
Dus jij verdoet je tijd liever met het prutsen in je nieuwe dure systeem ipv er spelletjes mee te spelen waar ie voor bedoeld is?
Duh, sarcasme, ik snap het heus wel maar die tijd heb ik een beetje gehad. Hoewel als je erover nadenkt, waarom willen mensen hun shit sneller laten lopen? Betekent dat het bij voorbaat al te langzaam is.
regelneef schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:33:
[...]
![]()
Voor de echte tweakert wel natuurlijk. En 4Ghz met de T1090 moet gewoon mogelijk zijn, met de T1055 weet ik het nog niet.
-The_Mask- schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 12:40:
Ik heb mijn systeem eigenlijk meer om te tweaken dan om te gamen.chim0 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:51:
[...]
Dus jij verdoet je tijd liever met het prutsen in je nieuwe dure systeem ipv er spelletjes mee te spelen waar ie voor bedoeld is?
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
Van wat ik gelezen heb clockt de 1055T ongeveer even ver over als de 1090T, absoluut gezien. Die laatste zal je door de multiplier soms nog nét iets verder kunnen tweaken, maar dat ontloopt elkaar niet zoveel dat dat die extra investering van nog eens honderd euro waard is naar mijn mening. Ik denk zelfs dat het elkaar nauwelijks ontloopt, als er al een duidelijk verschil is.chim0 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:05:
Als als..
Natuurlijk kan je net pech hebben en eerder blijven steken en met de 1090T heb je iets meer flexibiliteit om daar omheen te werken, maar als de chip niet wil dan wil de chip niet. Ook bij een 1090T heb je geen garanties.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2010 14:07 ]
Dit topic is gesloten.