Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-06 12:43

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Topicstarter
Omdat ik mijn oude kast (Cooler Master Elite 331 8)7) beu ben, is mijn zoektocht naar een nieuwe behuizing begonnen.
Ik heb daarbij de volgende eisen:
  • Zwart, ook van binnen
  • Voeding onderin
  • Gaten voor cable management
  • <€100
  • Geen deurtje aan de voorkant - ik wil direct bij mijn optische drive kunnen
  • Stil te krijgen (en ik bedoel dus echt stil, á la [Geluid] Het stille PC topic deel IV), of in elk geval zo stil mogelijk (in mijn Cooler Master Elite 331 is nu alleen de voeding nog een beetje te horen, maar dat komt door de montage daarvan)
  • Mooi uiterlijk (subjectief!) - Minimalistisch ontwerp valt daar wel een beetje onder, zeker niet te flashy/schreeuwerig, maar ook weer niet te eenvoudig (ik vind bijvoorbeeld de Antec P183 wel mooi, Lian Li meestal ook wel, en de Antec 900 erg lelijk). Ik denk dat ik vooral van een koele uitstraling houd, een beetje industrieel.
Hierdoor kwam ik bij de volgende twee kasten uit, onder andere vanwege de erg positieve reviews:Hier twee uitgebreide reviews van beide kasten door Hardwarecanucks:

Beide kasten hebben zo hun charmes (de blauwe leds sloop ik er bij beide wel meteen uit :P), maar ik vind het externe ontwerp van de CM 690 mooier.
Toch kan ik niet kiezen, want elke kast heeft zijn eigen pluspunten.

Zo heeft de CM 690 II Advanced ten opzichte van de Dragon Lord als voordelen (alle argumenten in volgorde van belang):
  • Hot-swappable HDD bay bovenop (Geniale feature _/-\o_, alhoewel ik dat niet echt vaak zal gebruiken, af en toe een snelle volledig back-up is zo wel erg makkelijk. :))
  • Modulaire HDD-bays (Handig, want ik gebruik toch maar 1/2 interne HDD's, dus de andere 4 bays gaan er bij mij uit voor betere airflow.)
  • Ik vind de rondingen erg mooi
  • eSATA aan de voorkant
  • Er kunnen 10(!) fans in (Alhoewel ik er toch maar 3/4 in doe, dus of dat in mijn geval een voordeel is, is twijfelachtig.)
De kast heeft echter ook nadelen, zoals:
  • De perforaties voor fans in beide zijpanelen ontsieren de kast in mijn ogen behoorlijk
  • Niet geheel tool-less
  • Door de vele gaten aan alle kanten waarschijnlijk niet echt stil
De Dragon Lord heeft ook een aantal voordelen ten opzichte van de CM 690 II Advanced:
  • Volledig tool-less ontwerp, waaronder tool-less gemonteerd(e):
    • Moederbord (met thumbscrews gemonteerd)
    • Voeding (d.m.v. een klem)
    • Uitbreidingskaarten (met hendeltjes)
    • 2 toolless 5.25" bays
    Je hebt dus echt geen schroevendraaier nodig. :) (Dit vind ik erg in het voordeel van de Dragon Lord.)
  • Window (Ik wil ook van mijn Ninja, Setsungen en cable management kunnen genieten met dichte kast. ;) - Bij de CM 690 II zorg ik waarschijnlijk wel voor een window. ;))
  • Waarschijnlijk stiller dan de CM 690 II omdat de zijpanelen en de voorkant (zij het in mindere mate) dicht zijn, en omdat de voeding niet met schroeven vastzit aan de kast.
  • Stoffilters op alle intakefans (De CM 690 II heeft ook plek voor intakefans aan de zijkant, maar daar zitten geen stoffilters.)
  • 8 i.p.v. 7 PCI-slots
  • Sleuven in PCI-kaartsloten voor betere airflow
  • De 2 bovenste 140mm fans zijn makkelijk uitneembaar
maar ook een paar nadelen:
  • Geen externe 3.5" bay (Wordt wel los verkocht in Duitsland, en anders kan ik hem er wel in modden. ;))
  • Geen eSATA aan de voorkant (Zo erg is dat ook weer niet, maar de front-aansluitingen zijn wel behoorlijk basic voor een kast van €90 - Maar toch, voor die 5 keer per jaar wil ik best even achter mijn kast duiken, en kabeltjes aan de voorkant ontsieren de kast ook weer. ;) En anders is ook eSATA voor de voorkant los te koop, onder andere bij Azerty.)
  • De window heeft soms scheurtjes (Misschien is dat ondertussen opgelost?)
  • Er passen standaard geen 120mm fans bovenin, alleen 140 (maar daar is wel iets voor te modden ;))
Ik kan zelf wel wat prutselen, zoals een window e.d., dus niet elk punt is even belangrijk, maar ik wil toch het beste 'totaalpakket'.
Wat ook niet helpt is dat beide kasten ongeveer even duur zijn, dus ik kan me niet door mijn portemonnee laten leiden. :P

Omdat de keuze voor mij zo lastig is, ben ik benieuwd naar ervaringen van mede-tweakers met beide kasten.
Dus:
  • Wat heeft jou tot jouw behuizing laten kiezen, en hoe kijk je daar nu tegen aan?
  • Wat vind je zelf de grootste voor-/nadelen van de kast, en hoe kijk jij tegen genoemde punten aan?

[ Voor 24% gewijzigd door Ghost Dog op 04-04-2010 14:40 ]

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Topicstarter
Trapje! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-07 11:57
Ik vind het window erg gaaf van de KC-62, de hele look eigenlijk. Volgens mij komt er binnenkort ook een window versie van de 690, google er maar op :)

In de 690 kun je ook een betere airflow maken door de vele optionele fans :)

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kulgan
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-07 06:13
Ik heb de CM 690 II advanced. Wat bij mij de doorslag gaf was de hot swapable drivebay. Errug handig om een backup te maken op een losse schijf.

Voor de rest gebruik ik alleen de standaard fans, de kast is toch nog behoorlijk stil. (t.ov. mijn eeredre kast CM690) .

W.b. het monteren zonder tools, omdat ik dit niet vaak zal gebruiken is dit niet zo'n issue voor mij.

En ja het uiterlijk : da's persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 17-07 09:20

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Toevallig heb ik beide kasten in de BBG's van januari en maart geschreven. Je hebt inderdaad gelijk dat ze beide hun voor- en nadelen hebben. Wat bij mij persoonlijk de doorslag gaf was het gevoel van kwaliteit bij de Lancool. misschien heb je de mogelijkheid om ze zelf fysiek te bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Topicstarter
Fysiek bekijken gaat niet echt lukken ben ik bang. Ik ken niemand die een van de twee kasten heeft, en voorzover ik weet, en laatste heb gecheckt, staat geen van beide in een winkel in Groningen.

Ik begin ondertussen wel een beetje naar de Lancool te leunen, onder andere vanwege het 'Lian Li gevoel' wat betreft kwaliteit. ;)
Als hij nou een hotswappable HDD-tray had zoals de CM 690 II Advanced... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:53

skoozie

SCSI

ik heb geen ervaring met beide kasten maar als je zelf het window gaat maken dan vallen 2 nadelen van de CM af en 3 voordelen van de Lancool. wel het je dan een extra nadeel (of voordeel) erbij dat je een window moet maken :)

Diablo 3 | pc | Z.O.Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Topicstarter
Niet helemaal, want aan de rechterkant van de CM zit in het zijpaneel ook een rooster voor een fan, dus dat blijft lelijk (tenzij ik ook daar een window in zet 8)7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willie Billie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-07 08:37
Is het in de lancool mogelijk om aan de voorkant ook nog optionele fans te plaatsen?
Dan zou ik sowieso voor de Lancool gaan, maar 3 outtake en 1 intake lijkt me een beetje een vreemde combo =|

Mijn game PC: http://tweakers.net/gallery/125384?inv_id=19781#tab:inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Topicstarter
In de van Hardwarecanucks is goed te zien hoeveel fans er in gaan.
Ik heb reviews van beide kasten even toegevoegd aan de OP. :)
Verder heb ik nu ook maar 2 intakes op 5V, en 1 outtakefan op 7V, en dat vind ik genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Topicstarter
Ik vond nog wel een nadeel van de Dragon Lord, namelijk dat bovenin standaard geen 120mm fans kunnen, maar alleen 140mm. Omdat 140mm fans nogal schaars zijn, zeker met rpm<1000 (en een aantal fans daarvan nog steeds op 120mm bevestigd moeten worden), staat dit wel een beetje in de weg.

Hoe is het geluidsniveau van de meegeleverde fans? Ik wil dus een echt stille pc, zeker niet lawaaiiger dan mijn huidige pc, waarvan ik nu alleen de voeding nog kan horen (mijn pc staat onder mijn bureau), met alleen maar 120mm fans, waarvan geen harder dan 900rpm.
Anders mod ik wel 2 plaatjes oid waarmee is 2 Nexus Real Silents 120mm op de plek van de 140mm fans kan zetten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
140 mm stille fans zijn ook wel te krijgen.

Maar ik ben het met je eens dat je minder flexibel bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Topicstarter
Dat wordt modden denk ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Topicstarter
Maar eens even een vergelijking op een andere manier ;) (ik heb de Fractal Design Define R2 er ook even bij gezet, omdat dat stiekem ook een prachtige kast is :o) :

Eis (in volgorde van belang)CM 690 IIDragon LordDefine R2
KabelmanagementVVV
Voeding onderinVV+ (beste isolatie/montage)V
Zwart, ook van binnenVVV
<€100VVV
Strak uiterlijk+/-+/-V
Tool-less+/-V++/-
Geen deurtjeVV
Geen fanroosters zijpaneelV+/- (alleen linkerzijpaneel)
Geleverd met window+/- (komt nog?)V
Stil+/-V
>= 3 5.25" baysVV
Modulaire HDD baysV
Hotswap HDD bayV
eSATA voorkantVV
Totaal10.5118

Met mijn eisen gaat de Dragon Lord met een half puntje voorop, en ook bij de belangrijkste punten neemt hij de leiding. :o (of heb ik nog een puntje gemist? ;))
Toch blijf ik twijfelen, want elk van de drie kasten heeft iets unieks. Als ik nou alledrie tegelijk kon hebben in één kast... 8)7 |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Door de Antec Easy SATA Hot Swap Hard Drive Caddy in te bouwen bij de Dragon Lord, krijgt hij er nog 2 + punten bij ;) Het kost alleen wel weer 20 euro extra...

Persoonlijk vind ik de Dragon Lord nog net iets mooier, de ronde vormen van de CM 690 II vind ik niet zo.

Maar als je puur voor de stilte wilt gaan dan moet je misschien wel naar de Define kijken..

Trouwens, als je ooit nog van plan bent om water koeling te gaan gebruiken, dan is het ook handig om mee te nemen dat er in de CM 690 II veel beter een radiator past dan in de Dragon Lord

[ Voor 20% gewijzigd door Stefanovic45 op 04-04-2010 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Topicstarter
Waterkoeling komt er bij mij toch niet in, veel te duur. :P Bovendien kan je met luchtkoeling je systeem ook superstil krijgen, dus wat betreft heeft het meestal geen meerwaarde (behalve dan voor je e-penis, :P en als Tweaker zijnde ;)).

De hot-swap HDD bay in de CM 690 II is in mijn ogen toch net wat praktischer omdat de HDD helemaal aan de buitenkant zit en dus makkelijk te verwisselen is, maar zo vaak zal ik het toch niet gaan gebruiken, zeker omdat een eSATA schijf (bijna) net zo snel is.

Het wordt dus waarschijnlijk de Lancool. :)
Ik ga waarschijnlijk wel wat aanpassingen doen (120mm ipv 140mm fans, 3.5" bay) maar dat komt tzt wel.
Ik zal hier het resultaat wel posten. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Ghost Dog op 04-04-2010 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Laatst online: 09:59

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ik heb hier een K62 Red Dragon (LE) en ik ben er erg over te spreken.

Ik heb ook een CM690 en de CM690 II heeft een paar dagen in mijn huis gestaan. Beide topbehuizingen, maar ik neig toch meer naar de Lancool.

De bevestiging van de harde schijven is daar veel fijner dan de oude CM690. Ook het systeem van de 690 II spreekt me nog niet helemaal aan. Bij Lancool is het systeem beter uitgevoerd (met zo'n lock-mechanisme).

Over de stilte van de Lancool fans:
De Lancool is wel heel stil, alleen de achterste 120 mm fan maakt wat meer lawaai. Ik kreeg bij die van mij een fancontroller waardoor je hem snel achter kon instellen en het toerental verlagen.
Met de Lancool ben je ook in één keer klaar met de fans en hoef je niet meer uit te breiden.
De fans van Lancool zijn gewoon van Lian-Li en 'dus' van hoge kwaliteit. Ik denk niet dat je veel 120 mm fans kan vinden die evenveel lucht verplaatsen en even stil zijn.

Ik zou persoonlijk de Lancool halen i.p.v. de CM690 II. Ik heb ze allebei in het echt gezien en een tijdje in gebruik gehad. Hier heb je nog een review van de K62.

[ Voor 7% gewijzigd door Bolletje op 04-04-2010 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Hoeveel cm ruimte voor de videokaart is er in de Dragon Lord? Ik heb net een review gekeken van de PC-K58, daar is 'slechts' 27 cm ruimte voor de videokaart. Dan zou een eventuele 5870 dus al niet passen?

Tevens zag ik dit filmpje op youtube van iemand die 2 intake fans aan de voorkant heeft. Dit is standaard toch niet mogelijk? Is zoiets moeilijk te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Topicstarter
Tie-wraps? :X
Zo heb ik ook een Nexus Real Silent 120mm voor mijn 5.25" bays hangen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353755

hello julia here mcitp bootcamp "It was clear from the moment that we unboxed the Dragon Lord PC-K62 that it was more than just an average mainstream chassis. The case has a real feel of quality to it thanks to the perfect paintwork and sturdy SECC body. Ease of use is a highlight on this model and it is one of the few cases on the market which is truly tool-less, even the motherboard can be installed without a screwdriver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Ghost Dog schreef op zondag 04 april 2010 @ 23:53:
Tie-wraps? :X
Zo heb ik ook een Nexus Real Silent 120mm voor mijn 5.25" bays hangen. :)
Ah... That simple... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlenstra
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17-07 11:25

dlenstra

....

Ik zou je net wijzen op de Fractal Design Define R2, maar zie dat je die zelf ook al gevonden hebt. Erg mooie kast die van zichzelf ook nog eens erg stil moet zijn. Standaard stille fans en dempingsmatten. Het rooster aan de zijkant dat je als nadeel beschrijft hoe daar natuurlijk niet te blijven. Je stelt dat je graag een window wilt hebben en niet bang bent om te modden. Een hot-swap bay kun je er natuurlijk zelf inzetten. Minpuntje van de Define R2 is toch dat er maar 2 5,25 bays in zitten. En voor jou natuurlijk het deurtje. Het kabelmanagement vind ik in de R2 wel erg mooi, veel gaten en afgedekt met rubbers.

De Lancool is in mijn ogen ook een erg goede optie, alleen ben ik niet zo fan van dat window. Het loop in mij ogen te ver door naar voren, waardoor je tegen je schijven en drives aan kijkt. Ze hebben van Lancool wel een window dat in mijn ogen er beter uit ziet klik

Voor 140mm kan ik je aanraden even te kijken in de prijsvergelijker van Hardware.info. Zij testen ze ook zelf, op 10 cm dus de resultaten vallen wat hoog uit, maar verschillen zijn wel duidelijk. Eventueel kun je natuurlijk een fancontroler gebruiken. Die zou je ook nog aan de binnenkant kunnen houden om het design strak te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Topicstarter
Ha Daniel! :w :P
dlenstra schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 13:25:
Ik zou je net wijzen op de Fractal Design Define R2, maar zie dat je die zelf ook al gevonden hebt. Erg mooie kast die van zichzelf ook nog eens erg stil moet zijn. Standaard stille fans en dempingsmatten. Het rooster aan de zijkant dat je als nadeel beschrijft hoe daar natuurlijk niet te blijven. Je stelt dat je graag een window wilt hebben en niet bang bent om te modden. Een hot-swap bay kun je er natuurlijk zelf inzetten. Minpuntje van de Define R2 is toch dat er maar 2 5,25 bays in zitten. En voor jou natuurlijk het deurtje. Het kabelmanagement vind ik in de R2 wel erg mooi, veel gaten en afgedekt met rubbers.
Ik vind de R2 erg mooi inderdaad, maar dat hij een deurtje heeft vind ik toch een beetje jammer, en 2 5.25"-ers vind ik echt te weinig.
Ik heb juist liever meer 5.25" dan 3.5" bays omdat ik toch maar 1/2 HDD's gebruik, want van RAID ben ik niet zo'n fan, en ik heb ook liever 1 snelle OS-schijf en 1 grote data-schijf dan een heleboel data-schijven, want dat geeft toch meer herrie. Met veel 5.25" bays kan je er tenminste van alles in hangen (zoals de HDD's in elastiek, fancontrollers, hot-swap bays, etc.).
De Lancool is in mijn ogen ook een erg goede optie, alleen ben ik niet zo fan van dat window. Het loop in mij ogen te ver door naar voren, waardoor je tegen je schijven en drives aan kijkt. Ze hebben van Lancool wel een window dat in mijn ogen er beter uit ziet klik
Die had ik inderdaad ook al ontdekt. :)
Ik vind het gewone window wel ok, maar die andere vind ik inderdaad mooier, alhoewel ik niet denk dat ik die zal kopen (misschien als ik ooit €15 over heb, :P of als ik van jou een dagje heb overgenomen ;)).
Voor 140mm kan ik je aanraden even te kijken in de prijsvergelijker van Hardware.info. Zij testen ze ook zelf, op 10 cm dus de resultaten vallen wat hoog uit, maar verschillen zijn wel duidelijk. Eventueel kun je natuurlijk een fancontroler gebruiken. Die zou je ook nog aan de binnenkant kunnen houden om het design strak te houden.
Ik heb nu mijn fans langzaam draaien door een 3-pins verlengsnoertje met zelf ingesoldeerde weerstand te gebruiken, dat werkt ook goed (er zat standaard een 6.8 Ohm weerstand in, waardoor het voltage omlaag ging van 12.3V naar 11.9V. 8)7 Er moest dus een 100 Ohm weerstand in om er 7V van te maken.). Sowieso ga ik die fancontroller niet echt gebruiken, want ik wil gewoon dat mijn pc altijd stil is, en als ik eenmaal de goede instellingen heb gevonden hou ik ze daarop.
Het voegt natuurlijk wel toe aan de geek-factor. ;) (of dat goed of slecht is laat ik in het midden. ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlenstra

dlenstra

....

Op V&A Staat een Define R2 kabelmanagement ziet er erg goed uit in die kast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Topicstarter
Ontdekte ik gisteren ook. :)
Ik ga toch voor de Dragon Lord, heb ik besloten, vanwege eerder genoemde puntjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlenstra

dlenstra

....

Ghost Dog schreef op woensdag 07 april 2010 @ 15:21:
Ontdekte ik gisteren ook. :)
Ik ga toch voor de Dragon Lord, heb ik besloten, vanwege eerder genoemde puntjes.
Goede keus, wel je optische drive zo modden dat de voorkant mooi strak blijft he ;) Paar stille 140 mm erin en je hebt een prima kast. Zodra ie er is zal ik em een keertje irl komen bewonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Waarom nieuwe 140 mm fans kopen?

Zoals ik al zei, de standaard 140 mm fans zijn al erg stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Topicstarter
Je hebt natuurlijk stil en stil.
In mijn kamer is het 's nachts doodstil (ik schat omgeving @ ~20dBA), en ik wil mijn pc dan nog steeds niet of nauwelijks kunnen horen.
Maar daar kom ik natuurlijk vanzelf achter. ;)
Anders ga ik deze erin zetten, die zijn pas echt stil, en dat zonder mods. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
En was is er dan mis met de fancontroller die erbij komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlenstra

dlenstra

....

Ghost Dog schreef op woensdag 07 april 2010 @ 18:22:
Je hebt natuurlijk stil en stil.
In mijn kamer is het 's nachts doodstil (ik schat omgeving @ ~20dBA), en ik wil mijn pc dan nog steeds niet of nauwelijks kunnen horen.
Maar daar kom ik natuurlijk vanzelf achter. ;)
Anders ga ik deze erin zetten, die zijn pas echt stil, en dat zonder mods. :)
Zat zelf ook te kijken naar die fans voor in mn voeding (wel de 1200 rpm, in mn voeding draait ie tijdens idle toch niet vol). Inderdaad erg stil. De behuizing van de fan is echter niet helemaal recht, zit een bolling in en was bang dat ie dan misschien wat groter was dan 140 en niet in mn voeding zou passen. Het is dus een noiseblocker geworden klikkerdeklik Stuk duurder, volgens de specs ook een stuk stiller, echter blijkt uit uit de test van Hardware.info dat de noiseblocker in een geluidsdichte box op 10 cm op 12v een stevige 0,4 db luider is :P

Ohwja, nu ik dit topic nog weer even doorscroll zie ik dat ik je nieuwe panel met mooi window ;)moet sponsoren door je een avondje van mij te laten werken. Wie weet doe ik er binnenkort een beroep op, verwacht dan natuurlijk wel dat je dat mooie panel haalt he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Topicstarter
Bolletje92 schreef op woensdag 07 april 2010 @ 18:25:
En was is er dan mis met de fancontroller die erbij komt?
Fancontroller, waarbij?
De Define R2 komt inderdaad standaard met een fancontrollertje, de Dragon Lord niet.
dlenstra schreef op woensdag 07 april 2010 @ 18:49:
Ohwja, nu ik dit topic nog weer even doorscroll zie ik dat ik je nieuwe panel met mooi window ;)moet sponsoren door je een avondje van mij te laten werken. Wie weet doe ik er binnenkort een beroep op, verwacht dan natuurlijk wel dat je dat mooie panel haalt he ;)
Lol _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Hoe bevalt de kast Ghost Dog?

Ik heb net zelf toch de Cooler Master 690 II Advanced besteld omdat:

- Ik mijzelf nog wel eens water koeling zie kopen
- De onderste HDD cage verwijderbaar is, beter voor de airflow en op crossfire moederborden kan er een lange kaart in het onderste slot
- Er een External HDD Cage in zit + eSata

Het toolless desing is iets minder en hij mist een window, maar mijn plus punten wegen toch zwaarder dan de tegens.

Ik ben alleen bang dat de kabels van mij voeding te kort zijn, voor een goed kabel managment :( Ik heb een Enermax Liberty 620W (oud model) Ik heb sowieso nog een 4 pins CPU verleng kabel nodig, dus als iemand die heeft liggen :+

[ Voor 20% gewijzigd door Stefanovic45 op 20-04-2010 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Topicstarter
Ik heb de kast nog niet. :o
Ik wacht met bestellen tot ik mijn salaris heb, dat is deze week. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje

Bolletje

Moderator Harde Waren
Ghost Dog schreef op woensdag 07 april 2010 @ 20:17:
[...]

Fancontroller, waarbij?
De Define R2 komt inderdaad standaard met een fancontrollertje, de Dragon Lord niet.
Hmm, ik kreeg er wel één bij mijn K62R. Maar misschien omdat dat een LE is? De fancontroller was ook rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Topicstarter
Normaal gesproken krijg je inderdaad wel een fancontroller bij de Red Dragon, bij mijn weten niet bij de gewone Dragon Lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Topicstarter
De Dragon Lord is onderweg!
Ik ben zeer benieuwd hoe de kast irl is. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:05

Investig8or

What goes up, could come down

Als je de mogelijkheid hebt (en de zin) zou het leuk zijn een review(tje) te lezen. Vooral over dingen als bouw kwaliteit en geluidsproductie.
Mijn huidige CM centurion is al wat ouder en door een verhuizing wat beschadigd. Daarbij valt ie uit als ik de koptelefoon in de front audio stop en dat is geen gewilde optie :+ (wat vast op te lossen is btw).

Ik heb een behoorlijke lijst pc kasten waaronder jouw twee uit de TS. Ze hebben beiden erg veel goede dingen maar ik las net als jij over de scheurtjes in het raam en over het toch slappe plastic. Ik ben zeer benieuwd hoe je dit ervaart als je hem binnen hebt!

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Investig8or schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 09:24:
Ze hebben beiden erg veel goede dingen maar ik las net als jij over de scheurtjes in het raam en over het toch slappe plastic. Ik ben zeer benieuwd hoe je dit ervaart als je hem binnen hebt!
Daar was ik idd ook een beetje bang voor. Helaas is er nog geen Window voor de CM 690 Advanced te krijgen, maar die wil ik er echt wel een keer in hebben >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Topicstarter
Investig8or schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 09:24:
Als je de mogelijkheid hebt (en de zin) zou het leuk zijn een review(tje) te lezen. Vooral over dingen als bouw kwaliteit en geluidsproductie.
Mijn huidige CM centurion is al wat ouder en door een verhuizing wat beschadigd. Daarbij valt ie uit als ik de koptelefoon in de front audio stop en dat is geen gewilde optie :+ (wat vast op te lossen is btw).

Ik heb een behoorlijke lijst pc kasten waaronder jouw twee uit de TS. Ze hebben beiden erg veel goede dingen maar ik las net als jij over de scheurtjes in het raam en over het toch slappe plastic. Ik ben zeer benieuwd hoe je dit ervaart als je hem binnen hebt!
Ik ga zeker een review schrijven, dus dat komt wel goed. ;)
Scheurtjes ben ik ook een beetje bang voor, maar hij is bezorgd (bij mijn ouders), dus ik kan hem vanmiddag bekijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Topicstarter
Nou, de kast staat hier inmiddels gevuld en wel te draaien. :D

Vergeleken met mijn oude kast (eerdergenoemde goedkope Cooler Master Elite 310) is hij veel degelijker. Hij weegt leeg zo'n 2/3 keer zoveel, en het staal voelt veel dikker aan. Ook vind ik de plastic panelen stevig aanvoelen.
Het raampje is in uitstekende staat, en geheel zonder krassen of scheurtjes.
De kast is ook een stukje groter dan ik dacht, mijn oude kast (wat ook een midtower was) lijkt opeens redelijk klein vergeleken met de Dragon Lord.

Het toolless systeem werkt erg goed; ik heb echt geen schroevendraaier hoeven gebruiken bij het installeren van welke hardware dan ook in de kast. Alles kan er gemakkelijk in- en uitgehaald worden.

Wel vind ik (maar ik ben een beetje een stiltefreak :P) de meegeleverde fans te lawaaiig. De 3 140mm LED-fans draaien namelijk op 1000rpm en de zwarte 120mm outtakefan op 1500rpm, waardoor ze (in mijn oren) allemaal zoemend aanwezig zijn. Dit is echter persoonlijk, en ik kan me voorstellen dat de meeste tweakers hier geen moeite mee zullen hebben. Als je de fans aan laat, ben je in elk geval verzekerd van een goede airflow door je kast. :)
Ik ga de fans vervangen door eerder genoemde Fractal Design 140mm 600rpm fans, en heb de 120mm fan meteen al vervangen voor een van mijn 120mm Nexus Real Silents op 7V.

Ook kon ik de HDD nog horen in het montagesysteem van de kast (dat verder behoorlijk goed, stevig en toolless is, maar het kon stiller ;)), dus heb ik alle drivecages eruit gehaald, en elastiek door het frame gevlochten zoals in de 310 in de 5.25"-bays, zodat mijn HDD nu lekker in de lucht hangt. ;)

Ik ben erg tevreden met de kast, en ik vind hem in het echt nog mooier dan ik dacht. Hij is strak, en sober, geheel mijn stijl. *O*

Alvast wat quick peeks, gemaakt met mijn Nokia 6303 Classic:
Ter vergelijking ;) :
Ter vergelijking ;)

De oude situatie:
Zo was het eerst...

Nog maagdelijk:
Een maagdelijke kast ;)

De binnenkant:
Kastje open

Dicht:
Kastje dicht

Kabelmanagement:
Kabeltjes

De achterkant:
Achterkant

[ Voor 9% gewijzigd door Ghost Dog op 25-04-2010 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Investig8or
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:05

Investig8or

What goes up, could come down

Goed om te lezen dat de kast geen beschadigingen heeft. En dat tool less in dit geval dat ook echt betekent :+ . Hij is ook wat groter dan mijn centurion, dat komt mij goed uit omdat ie naast het buro bijna op de grond staat. Die lancool staat nu wel hoog op de lijst iig! Waar heb je de jouwe vandaan als ik vragen mag?

Wat voor elastieken gebruik je voor je harde schijven trouwens? Als zo'n ding uitgedroogd raakt ligt je harde schijf op een gegeven moment onderin te spartelen... Maar die elastieken van jou zien er aardig uit.

Idiocracy: it is real!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Topicstarter
De Lancool komt bij CD-ROM-LAND vandaan.

Het elastiek dat ik gebruik is nylon elastiek, gekocht bij de watersportwinkel (€0,80/m :)). Dit is erg duurzaam elastiek, dat niet uitdroogt zoals rubber elastiek, en er zit een soort sleeve omheen, dus zelfs als het uit zou drogen blijft het heel. Het wordt normaal gebruikt op zeilboten, en is derhalve erg stevig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dlenstra

dlenstra

....

Mooi man, ziet er strak uit.
Moet zeggen dat ik de elastieken een goede oplossing vind. Hoeveel van HDD's zou je er nu in kwijt kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Topicstarter
dlenstra schreef op maandag 26 april 2010 @ 15:42:
Mooi man, ziet er strak uit.
Moet zeggen dat ik de elastieken een goede oplossing vind. Hoeveel van HDD's zou je er nu in kwijt kunnen?
2, en als ik de 5.25" bays ook ga gebruiken 3 meer, dus dan 5, en dus 1 meer dan normaal gesproken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-12-2023

Sak3d

Reise, Reise

Zat de fancontroller er nou bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Standaard zit bij beide kasten geen fan controller...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Topicstarter
Een fancontrollertje komt alleen bij de Red Dragon.

[ Voor 51% gewijzigd door Ghost Dog op 29-06-2010 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Of je er wat aan hebt is een 2de...

Afbeeldingslocatie: http://www.lancoolpc.com/tw/product/upload/image/k62r1/k62-33s.jpg

Wel 1 fan d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sak3d
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-12-2023

Sak3d

Reise, Reise

En het lekken van het led licht, last van?
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/productsurvey/17832/13023.jpg

[ Voor 48% gewijzigd door Sak3d op 29-06-2010 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Topicstarter
Sak3d schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 22:47:
En het lekken van het led licht, last van?
[afbeelding]
Nee, maar ik heb ondertussen de LED-fans ook verkocht, en de andere fan er ook uit gehaald en vervangen door stillere. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Ik ga misschien voor de K-62 en bestel er dan een windowed side panel bij, ik vind die mooier dan die je er standaard bij krijgt geleverd. Btw, de K-62 is toch helemaal zwart van binnen he?

Afbeeldingslocatie: http://lancoolpc.com/tw/product/upload/image/W-KM2AB-1/W-KM2AB-1-01s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://lancoolpc.com/tw/product/upload/image/W-KM2AB-1/W-KM2AB-1-02s.jpg

Maar twijfel nog tussen de K-26, Fractal Design R2 en de Antec P180 Mini.

[ Voor 5% gewijzigd door peakaboo op 17-07-2010 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Als je een case wil met een sidepanel, dan vallen de R2 en P180 natuurlijk al helemaal af. Als je geen sidepanel wil, kan je ook nog de K-58 overwegen.

En ja, de K-62 is helemaal zwart van binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Topicstarter
Edmin schreef op zaterdag 17 juli 2010 @ 21:26:
Als je een case wil met een sidepanel, dan vallen de R2 en P180 natuurlijk al helemaal af.
Hoezo, je kan toch ook zelf een sidepanel maken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Ghost Dog schreef op zondag 18 juli 2010 @ 15:42:
[...]

Hoezo, je kan toch ook zelf een sidepanel maken? ;)
Idd, kijk maar hier:
BlackWhizz schreef op zondag 18 juli 2010 @ 14:14:
Mijn PCtje
Window is nu uitgezaagd. Plexi moet nog komen.

[afbeelding]

In de behuizing zit een
- Asus P5Q-VM
- Q6600 met Xigmatek HDT-S1283
- 8600GT met Accelero S1 r2
- 640GB schijf
- OCZ ModXStream 500w

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Als iemand nog een sidepanel nodig heeft om zijn LanCool te modden of voor vervanging, ik heb er nog een liggen. Past op de K56 t/m K62.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Topicstarter
offtopic:
Wat voor sidepanel is dat? Dicht? Wat moet je er voor hebben?

[ Voor 15% gewijzigd door Ghost Dog op 08-08-2010 02:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Ghost Dog schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 17:54:
Wat voor sidepanel is dat? Dicht? Wat moet je er voor hebben?
Check je DM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Als dit topic een V&A richting gaat krijgen, zie ik mezelf genoodzaakt het op slot te zetten, heren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Topicstarter
Edmin schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 02:29:
Als dit topic een V&A richting gaat krijgen, zie ik mezelf genoodzaakt het op slot te zetten, heren.
offtopic:
Zal ik dan maar even goede tags zetten? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Ghost Dog op 08-08-2010 02:56 ]

• peakaboo
  • Niet online
Is het iemand gelukt om de frontfan los te krijgen en te verwijderen uit de case? Lijkt me bijna onmogelijk omdat de ruimte te klein is om de fan te draaien en door de sleuf te trekken.

Afbeeldingslocatie: http://www.lancoolpc.com/tw/product/upload/image/k62/k62-14.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.lancoolpc.com/tw/product/upload/image/k62/k62-21.jpg

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Topicstarter
Jep, is mij gelukt. Nu draait deze jongen er in. 8)
Je moet er inderdaad wel de HDD-cage voor losmaken, maar dat is een kwestie van 2 schroefjes aan de onderkant van de behuizing. :)

[ Voor 29% gewijzigd door Ghost Dog op 03-09-2010 01:13 ]

Pagina: 1