een bijzonder goede morgen allemaal,
na een tijdje rondgekeken te hebben heb ik ook een systeem samengesteld wat binnenkort in elkaar gezet kan gaan worden. Ik heb alleen nog een paar kleine twijfels die ik graag even aan andere mensen voor wil leggen.
Wat doe ik met de computer: schoolwerk, internet enz, enz. spelletjes: company of heroes 2, total war de hele serie, mafia 2 als die uitkomt. verder films kijken via mn tv waarbij het geluid uit mn surroundset komt. ondertussen veel rarren/parren en nieuwsgroepjes.
Ik ben niet van plan over te klokken, in ieder geval nu niet. Alles is op dit moment snel zat, mocht dat veranderen wil ik wel overklokken maar met mate; 1,5 x het voltage verhogen met stikstof en kernreactor-koeltorens is niet helemaal mijn ding
Om even perspectief te geven, k ben een arme student, hoef niet de nieuwste games altijd te spelen maar wil gewoon lekker snel computeren en in ieder geval het aankomend jaar alles op vol draaien. mn huidige systeem is een athlon 64x2 met geintegreerde videokaart en een svga-scherm.
Toebehoren als toetsenbord, scherm en andere onzin staan hier niet bij want dat wil ik gewoon zien/voelen als ik het aanschaf.
Het liefst hou ik het budget onder de 1000 maar ik vind die 1055T toch wel erg mooi dus iets erover heen maakt niet heel veel uit. normaal gesproken had ik de ssd er pas over een half jaar ingehangen vanwege dit budget maar aangezien dat toch de bootdisk zal worden is dat niet echt heel logisch. Assembleren doe ik lekker zelf, knutselprojectje.
op dit moment is mijn lijst als volgt
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 58,- | € 58,- |
| 1 | Lancool Dragon Lord PC-K62 | € 88,- | € 88,- |
| 1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 29,90 | € 29,90 |
| 1 | Corsair HX750W | € 129,25 | € 129,25 |
| 1 | OCZ Platinum Low Voltage OCZ3P1333LV4GK | € 100,89 | € 100,89 |
| 1 | AMD Phenom II X6 1055T | € 185,90 | € 185,90 |
| 1 | Asrock 890FX Deluxe3 | € 138,78 | € 138,78 |
| 1 | Club3D HD5850 Overclocked Edition | € 279,78 | € 279,78 |
Bekijk collectie
Importeer producten | Totaal | € 1.010,50 |
hier wordt nog een externe hdd aangehangen, reeds in bezit en waarschijnlijk komen er nog 1 of 2 hdd's intern bij.
daar aan toe zou ik graag nog een ssd toevoegen aangezien ik heb begrepen dat dit behoorlijk sneller voelt.
ik twijfel nog tussen de volgende 3, de ocz is aanmerkelijk goedkoper wat een pluspunt is maar het lijkt me dat daar dan ook een nadeel aanzit.
Verdere vragen zijn:
1 is er een andere voeding die ik beter kan nemen? Van berekenen hoeveel stroom ik nodig heb, heb ik totaal geen kaas gegeten. persoonlijk vind ik hem nogal duur.
2 Als ander moederbord heb ik de asrock 890GX extreme 3 nog zien staan. Ik heb begrepen dat de chipset hiervan nieuwer is en er een paar snellere uitgangen opzitten. Is dit de 2 tientjes extra waard of weggegooid geld?
3 is de kast groot genoeg om er over een jaar/2 jaar nog een 2e 5850 of opvolger in te hangen?
einde van een heel lange post, waar volgens mij alles dat belangrijk is instaat

edit: mijn pc staat altijd 's nacht aan dus stilte is gewenst, vandaar de mugen