• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Dennisdn schreef op zondag 26 februari 2012 @ 08:49:
[...]

Ik heb een vergelijkbare remote als degene hierboven met het asuslogo maar dan merkloos. Verder exact hetzelfde. Die kwam met een Bluetooth module, erin klikken en het werkt. Hij is zelf kleiner dan de gemiddelde tv-ab. Vind het de meest ideale remote van de vele remote's, harmony's, Apps etc die ik allemaal heb geprobeerd. Maar een computer opstarten gaat niet, tenzij hij in slaapstand staat. Het gedraagt zich als ieder ander toetsenbord. Wellicht heeft Asus wel een startfunctieingebouwd, dan is het echt de meest ideale AB ;)

Hier kwam de mijne vandaan, en heeft verschillende uitvoeringen http://www.minitoetsenborden.nl/
Ja, ziet er idd ideaal uit.
Ik wil alleen dat de pc aan en uit gezet kan worden via de harmony, De pc zal 90% van de tijd als mediaplayer gebruikt worden. de andere 10% zal voornamelijk via remote desktop ingelogd worden, en een enkele keer zal de htpc als desktop gebruikt worden.
Als ik niet thuis ben wil ik dat de kids en vriendin de pc ook kunnen gebruiken door een activiteit op de harmony te selecteren.
De Asrock icm smart remote is een van de weinige setups die een pc ook via IR kan opstarten door de CIR poort op het moederbord te gebruiken.
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/32105065/cir.png

Ik hoopte eigenlijk dat die asus remote via IR werkte (aangezien je die dongle nodig hebt) en het toetsenbord via RF/BT en dat de pc alsnog via IR gestart kon worden.
Maar eens ff goed in verdiepen :)

[ Voor 6% gewijzigd door cypher21 op 26-02-2012 10:30 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• thibaultvdb
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-10 15:39
Borromini schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 21:00:
[...]

Wat ik niet snap is waarom je transcodeert op een PC? Ik kan dat begrijpen als je zo'n embedded ding gebruikt dat formaat X of Y niet ondersteunt (of een PS3, die is daar bv. ook notoir selectief in), maar een moderne mediaspeler/GPU kan zowat alles aan van moderne codecs: h.264, VC-1, ...

Ik ben dus heel erg benieuwd naar je reden :).
Wel, als ik niet thuis ben, aan zee, bij vrienden,.. kan ik dus al mijn films / series streamen naar waar ik ben, maar mijn upload snelheid thuis is gelimiteerd op 5mbit, dus moet de pc de videostream omzetten naar een bitrate die wel live geupload kan worden. Ook gebruiken een paar vrienden van mij mijn plex server om series te kijken, dus er wordt hier redelijk veel getranscodeerd. Mijn broer kijkt er naar op zijn ipad, en ik soms in de auto via 3G. Plex is echt een prachtig programma op dat vlak, zo goed zelfs dat ik het ontbreken van een subtitle download plugin, en minder mooie skins er kan bij nemen (tov XBMC).

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12 12:32
Je zou ook kunnen kijken naar de IR ontvanger van de antec fusion kast. Deze kan ook via IR de computer aan en uit zetten. Dit door een signaal naar de voeding te sturen. Misschien dat je dit wel heel makkelijk kan nabouwen (zal eens kijken of ik foto's kan maken). Er lopen kabeltjes direct naar de ATX aansluiting dus het lijkt mij dat je dit bij elke voeding kan doen.

[ Voor 0% gewijzigd door muppet99 op 26-02-2012 11:07 . Reden: typo ]

Carpe Diem

• roelieboelie
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:01
cypher21 schreef op zondag 26 februari 2012 @ 10:27:
[...]...

De Asrock icm smart remote is een van de weinige setups die een pc ook via IR kan opstarten door de CIR poort op het moederbord te gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/32105065/cir.png

Ik hoopte eigenlijk dat die asus remote via IR werkte (aangezien je die dongle nodig hebt) en het toetsenbord via RF/BT en dat de pc alsnog via IR gestart kon worden.
Maar eens ff goed in verdiepen :)
Enig idee waar je een ir receiver kan kopen die je kunt aansluiten op die CIR header van het asrock moederbord ? (evt. zelf iets in elkaar solderen is geen probleem) Daar is erg weinig over te vinden namelijk 8)7 Ik zou deze aansluiting namelijk graag willen gebruiken.

Hoi

• cypher21
roelieboelie schreef op zondag 26 februari 2012 @ 11:26:
[...]

Enig idee waar je een ir receiver kan kopen die je kunt aansluiten op die CIR header van het asrock moederbord ? (evt. zelf iets in elkaar solderen is geen probleem) Daar is erg weinig over te vinden namelijk 8)7 Ik zou deze aansluiting namelijk graag willen gebruiken.
Nou, het werkt iets anders. Je sluit namelijk een van de USB poorten op de voorkant van de kast aan op de CIR header, en daarin plaats je die IR dongle die bij het Asrock Smart Remote set zit.

De set bestaat uit een dongle en een remote, alleen kan ik nergens die dongle los vinden, dat zou voor mij namelijk al voldoende zijn.
De Asrock Smart Remote (Dongle + remote) kost ongeveer 20-25 euro, afuture heeft ze iig, staat niet in de pricewatch, maar als je googled dan vind je genoeg winkels die ze verkopen.

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-11 22:40
En als je nou ergens voor je tv meubel een arduino met infrarood ontvanger zet met RF zender, het kan wel tijd kosten maar misschien is het toch een oplossing. Dit betekent dus dat je je harmony de arduino bestuurt en de arduino zet die commando's om in RF signaal, zo maak je dus gebruik van het opstarten via RF van de asus.

• cypher21
erik23 schreef op zondag 26 februari 2012 @ 15:45:
En als je nou ergens voor je tv meubel een arduino met infrarood ontvanger zet met RF zender, het kan wel tijd kosten maar misschien is het toch een oplossing. Dit betekent dus dat je je harmony de arduino bestuurt en de arduino zet die commando's om in RF signaal, zo maak je dus gebruik van het opstarten via RF van de asus.
Is een optie, maar dan hou ik het liever bij de asrock en smart remote.

• jeroen150586
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-11-2020
cypher21 schreef op zondag 26 februari 2012 @ 14:01:
[...]

Nou, het werkt iets anders. Je sluit namelijk een van de USB poorten op de voorkant van de kast aan op de CIR header, en daarin plaats je die IR dongle die bij het Asrock Smart Remote set zit.

De set bestaat uit een dongle en een remote, alleen kan ik nergens die dongle los vinden, dat zou voor mij namelijk al voldoende zijn.
De Asrock Smart Remote (Dongle + remote) kost ongeveer 20-25 euro, afuture heeft ze iig, staat niet in de pricewatch, maar als je googled dan vind je genoeg winkels die ze verkopen.
Zoals we op de afbeelding kunnen zien wordt de remote aangesloten op een interne USB aansluiting die (continu) gevoed wordt door 5V. Zou het dan niet met iedere MCE remote werken? Aangezien de USB altijd gevoed wordt en wacht op het signaal van de aan/uit knop? Of dit nou via de ir-ab via de USB Dongel richting het mobo gaat of het via een USB toetsenbord of een andere USB ontvanger gaat (rf)...??!!

• cypher21
jeroen150586 schreef op zondag 26 februari 2012 @ 18:58:
[...]

Zoals we op de afbeelding kunnen zien wordt de remote aangesloten op een interne USB aansluiting die (continu) gevoed wordt door 5V. Zou het dan niet met iedere MCE remote werken? Aangezien de USB altijd gevoed wordt en wacht op het signaal van de aan/uit knop? Of dit nou via de ir-ab via de USB Dongel richting het mobo gaat of het via een USB toetsenbord of een andere USB ontvanger gaat (rf)...??!!
Geen idee. Lijkt mij niet eigenlijk want volgens het boekje werkt de dongle niet op USB.

• jeroen150586
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-11-2020
cypher21 schreef op zondag 26 februari 2012 @ 20:40:
[...]

Geen idee. Lijkt mij niet eigenlijk want volgens het boekje werkt de dongle niet op USB.
Zie site van asrock:
http://asrock.com/mb/spec/card.asp?Model=Smart%20Remote

Ontvanger wordt aangesloten door USB......?!

Ik krijg van de week het mobo binnen. Ik zal laten weten of het dan werkt. Wat ik in ieder geval kan bevestigen is dat het remote aan en uitzetten van een mobo met een streacom remote control oplossing.

[ Voor 23% gewijzigd door jeroen150586 op 26-02-2012 20:48 ]

• cypher21
Ja, de ontvanger wordt aangesloten op een USB poort wat op de cir poort is aangesloten. Boekje zegt iig dat het niet werkt wanneer het op de USB poort zit ipv cir.

[ Voor 45% gewijzigd door cypher21 op 26-02-2012 22:30 ]

• 4info
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-10 09:11
Ik ga ook eentje maken :-)

Wat denken jullie??

Case: Antec ISK 300-65
Mobo: Asus e45m1-i deluxe
RAM: 8GB Kingston PC3-10600 1333MHz (KHX1333C9D3B1K2/8G)
SSD voor OS: OCZ Vertex Plus 2.5" 60GB
HDD voor Media: Hitachi Travelstar 5K500.B 320GB
Keyboard/mouse: Logitech Dinovo Mini of Trust .........

Heb nu ATV_1 maar die heeft moeite met grote films (20Gb) .....

• frietsje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:21
ReTechNL schreef op zondag 26 februari 2012 @ 00:11:
[...]

Ik heb om precies deze reden ook de Deluxe versie in me lijstje staan.
Ik heb deze laatst ook gekocht. Handige en kleine remote erbij, maar hij is niet altijd even fijn in het gebruik m.b.t. reactie (/ontvangst?). Al eerder is daarover iets in dit topic gepost dacht ik.

• Ragrootenboer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16-12 16:28
Ik heb net mijn nieuwe desktop pc helemaal af. En nu heb ik mijn oude nog over, Ik wou hier miss een htpc van maken.

Ik zou alleen een kast nodig hebben, en dan wel die van Mstech 320. Hier past mn atx moederbord in en de rest zeg maar. Deze kast kost 60€ De processor die erin zit id de quadcore 6600. En de ati 5770. Hier kon ik battelfield 3 prima mee spelen op medium.

Maar ik kan ook de hele computer verkopen op marktplaats. Als ik zo kijk zal ik er tussen de 180a200€ voor kunnen vangen. (staan te koop voor 225/250€ En dan zelf een hele nieuwe htcp bouwen. Als ik dat dus doe zit ik ff met de cpu in de knoop. Wat is er nou beter. Ik wil er puur alleen HD fims op kunnen kijken en verder eigenlijk niks, ik heb immers net mn nieuwe desktop. Om het zo goedkoop mogelijk te houden wil ik kiezen uit deze 2 cpu's

Amd A4 3400 of de Intel Celeron G530, allebij dualcore. Wat heb je nou precies meer nodig bij het afspelen van films. Een sterke CPU of een sterkere (interne) videokaart. De amd heeft een veel betere interne kaart heb ik al gelezen en de G530 beschikt over de hd2000. Wat kan ik het beste doen?!

Bedankt alvast!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Lees je eens in over de hardwareversnellingsmogelijkheden van beide GPU's. Die is nogal belangrijk bij het bouwen van een energiezuinige HTPC. Een Q6600 met een HD5770 lijkt me nogal onnodig veel stroom verbruiken om een HTPC van te maken.
4info schreef op zondag 26 februari 2012 @ 22:56:
Ik ga ook eentje maken :-)

Wat denken jullie??

Case: Antec ISK 300-65
Mobo: Asus e45m1-i deluxe
RAM: 8GB Kingston PC3-10600 1333MHz (KHX1333C9D3B1K2/8G)
SSD voor OS: OCZ Vertex Plus 2.5" 60GB
HDD voor Media: Hitachi Travelstar 5K500.B 320GB
Keyboard/mouse: Logitech Dinovo Mini of Trust .........

Heb nu ATV_1 maar die heeft moeite met grote films (20Gb) .....
8GB is flink overkill voor een E450. 4GB is al meer dan genoeg. Ook is een Vertex Plus niet erg betrouwbaar als ik zo in het SSD topic kijk. Hiervoor kun je beter een crucial M4 nemen of een Intel SSD. En waarom trouwens een 320GB HDD? HDD's zijn duur, maar als je HD films en series op wilt slaan op je HDD heb je 320 GB heel snel vol...
cypher21 schreef op zondag 26 februari 2012 @ 22:29:
Ja, de ontvanger wordt aangesloten op een USB poort wat op de cir poort is aangesloten. Boekje zegt iig dat het niet werkt wanneer het op de USB poort zit ipv cir.
Zou deze dan werken met iedere USB IR ontvanger?? Zou wel ideaal zijn als je toch al een universele afstandsbediening hebt. Dan hoef je alleen maar een goedkope IR ontvanger van Ebay of dealextreme te halen.

[ Voor 22% gewijzigd door jaapsander op 27-02-2012 10:21 ]

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik heb ook 4 GB in m'n Zotac Nano AD10 steken. Leuk om zo'n sloot RAM te hebben, maar m'n hele Xbmc-setup komt op geen enkel moment boven de 512 MB uit (effectief gebruik, heb het niet over caching e.d.).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• cypher21
[b]jaapsander schreef op maandag 27 februari 2012 @ 10:20:[/
[...]

Zou deze dan werken met iedere USB IR ontvanger?? Zou wel ideaal zijn als je toch al een universele afstandsbediening hebt. Dan hoef je alleen maar een goedkope IR ontvanger van Ebay of dealextreme te halen.
Dat is het em juist, ik denk niet dat het een gewone USB ir dongle is ;-)

Edit: idd zie ook http://www.avsforum.com/a...p?p=20755072#post20755072

Die custom cir ontvangers zien er niet uit. Ik ga voor de asrock met smart remote

[ Voor 17% gewijzigd door cypher21 op 27-02-2012 10:47 ]

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:48

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik ben weliswaar niet bezig met het bouwen van een HTPC, maar ben wel op zoek naar een (mooie) compacte kast waar ik 4 HDD's in kwijt kan. Eisen aan dere HW zijn niet spectaculair; wordt een M-ITX of M-ATX moederbord met ofwel een AMD Llano A6-3500 ofwel een Brazos (dus bord incl. processor).

Kan iemand me wellicht een zetje in de juiste richting geven? De kasten die ik zelf heb gevonden:
- Fractal Design Array R2, waarbij gezegd moet worden dat de airflow me tegen lijkt te vallen als er 4 schijven in zitten.
- Lian Li PCQ 08A, waarvan ik alleen de zilveren versie kan vinden, en die vind ik niet mooi ;)
In principe voldoen beide kasten qua ruimte voor schijven, maar beiden zijn slechts geschikt voor m-ITX, ik hoop dat bij een HTPC kast een m-ATX bordje ook onder de mogelijkheden valt, en daarnaast kan ik 'm dan lekker bij mijn audio-apparatuur nestelen. Daar liggen al ethernetkabels en scheelt me weer gedoe.

Alvast bedankt :)

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
pricewatch: Fractal Design Define Mini

Ik vind dit echt een hele strakke kast. Als ik geld heb komt daar mijn server/htpc in.

Het is wel lastiger als je een blu ray speler wilt. Er is mogelijkheid voor, maar je moet dan elke keer het deurtje openen

• Robert H
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-08 10:22
Na genoeg gespaard te hebben, ben ik nu tot de volgende selectie gekomen voor mijn htpc. Ik heb zelf weinig ervaring met hardware, maar zelf inbouwen en installeren gaat wel lukken met hulp van een paar vrienden.

Ik ben tot het volgende lijstje gekomen na doorlopen van vorige berichten en de BBG.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus F1A75-M€ 70,80€ 70,80
1Western Digital Caviar Green WD20EARX, 2TB€ 110,90€ 110,90
1Silverstone SST-ML03B€ 58,-€ 58,-
1LG CH10LS10 (10x, SATA-300, dual-layer, Zwart, Retail)€ 62,62€ 62,62
1Antec Earthwatts EA-380D Green€ 41,50€ 41,50
1Intel 320 40GB€ 80,89€ 80,89
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/2G€ 13,52€ 13,52
1AMD A4-3400 Boxed€ 51,90€ 51,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 490,13

Ik ga hem alleen gebruiken als NAS/Mediaspelen, gamen gaat er niet op gebeuren, vandaar dat ik voor de A4 ben gegaan.
Hij komt in de woonkamer te staan waar we ook parkieten hebben en daarom denk ik niet dat het geluid van de stock koeling te horen wordt over de parkieten. Mocht dit toch een ergernis worden vervang ik de koeler wel later.
Ik wil gewoon Windows 7 draaien en daarop een mediaportal of xbmc, weet nog niet zeker welke. De besturing wil ik het liefst via een ipad of smartphone doen, ik weet dat xbmc remotes heeft in de market, van mediaportel weet ik dit niet zeker.

-Ik heb nu 1 1TB schijf thuis en wil hier een 2TB schijf bijplaatsen, dus dan heb ik in totaal nodig 2 x 3,5" + 1 x 2,5" voor de ssd. Zit hiervoor genoeg ruimte in deze kast en kan hier ook nog een blu-ray speler naast?
-Kan ik 2 schijven van verschillende groottes in raid 0 schakelen?
-Zijn er onderdelen die ik misschien kan vervangen voor een goedkoper alternatief of kwalitatief beter alternatief voor ongeveer dezelfde prijs?

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-10 10:51
Ik heb een HTPC samengesteld met een H61 moederbord en de Intel Celeron G530 processor. Ik merk echter dat XBMC regelmatig paarse artefacts vertoont bij grote HD videonbestanden (>17GB), maar ook regelmatig bij schuivende beelden hapert of verstoord beeld vertoont.

Ik begin nu te denken dat de hardware configuratie mijn wensen niet helemaal aankan.

Vraag is nu: is dit probleem softwarematig op te lossen, of moet ik investeren in een losse videokaart?

Edit: en zo ja (videokaart), welke moet ik dan nemen? Zoek vooral naar zuinig en goedkoop.

[ Voor 9% gewijzigd door BramSd op 27-02-2012 15:02 ]

• Mythx
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-11 16:33
Moet ik bij een HTPC, die vloeiend 1080p content moet afspelen via het netwerk, kiezen voor een:
-E350 integrated CPU
-E450 integrated CPU
-A4-3400 met los moederbord
-i3 met los moederbord (zo ja, welke i3?)
Allen zijn goed genoeg om 1080p vloeiend af te spelen?

Het fijnste zou zijn om een goede balans tussen verbruik, rekenkracht en kosten te hebben.

EDIT:
Wat betreft de PSU weet ik het zo 1, 2, 3 niet. Ik zat te denken aan de pricewatch: Huntkey Jumper 300G aangezien de Gold certificering me wel handig leek. Maar wellicht komt een pricewatch: Mini-box picoPSU 90 beter van pas?

[ Voor 34% gewijzigd door Mythx op 27-02-2012 15:33 ]

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Mythx schreef op maandag 27 februari 2012 @ 15:26:
Moet ik bij een HTPC, die vloeiend 1080p content moet afspelen via het netwerk, kiezen voor een:
-E350 integrated CPU
-E450 integrated CPU

Het fijnste zou zijn om een goede balans tussen verbruik, rekenkracht en kosten te hebben.
In principe zou de E350 al voldoen..

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

• Mythx
Pixeltje schreef op maandag 27 februari 2012 @ 15:32:
[...]

In principe zou de E350 al voldoen..
Wat zouden dan redenen zijn om toch een andere en sterkere (maak ik op uit je post) CPU te pakken? Een kleine NAS is al aanwezig thuis, daarvoor is het niet nodig.

EDIT:
Bedankt voor het snelle antwoord trouwens ;0

[ Voor 7% gewijzigd door Mythx op 27-02-2012 15:34 ]

• cacao70
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:46
Mythx schreef op maandag 27 februari 2012 @ 15:26:
-E350 integrated CPU
-E450 integrated CPU

EDIT:
Wat betreft de PSU weet ik het zo 1, 2, 3 niet. Ik zat te denken aan de pricewatch: Huntkey Jumper 300G aangezien de Gold certificering me wel handig leek. Maar wellicht komt een pricewatch: Mini-box picoPSU 90 beter van pas?
Ik heb zelf de A4-3400 in mijn HTPC zitten.
Speelt 1080p video prima af over het netwerk!

Dit is trouwens mijn configuratie:
http://tweakers.net/galle..._id=206108#tab:inventaris

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Mythx schreef op maandag 27 februari 2012 @ 15:34:
[...]

Wat zouden dan redenen zijn om toch een andere en sterkere (maak ik op uit je post) CPU te pakken? Een kleine NAS is al aanwezig thuis, daarvoor is het niet nodig.

EDIT:
Bedankt voor het snelle antwoord trouwens ;0
Hangt er een beetje vanaf wat je ermee wilt doen. Voor mezelf; prijstechnisch maakt het niet veel uit namelijk (kijk even in mijn wenslijsten, dan zie je dat de verschillende opties elkaar nauwelijks ontlopen) en met een A6-3500 kan je vrij zuinig toch power in huis halen. Mocht ik nog eens iets geks doen met het ding, bijvoorbeeld. Tot slot; ik wil met ZFS gaan werken en ben van plan het OS, freeNAS flink het vuur aan de schenen te leggen mbt plugins, downloaden/uitpakken, webserver draaien (als dat kan) en eventueel zelfs een mailserver.

Voor de throughput is het niet nodig in ieder geval, een Atom kan voldoende data verstouwen om de schijven bezig te houden.

De kast die ik zoek is bij voorkeur een HTPC kast, zodat hij qua breedte mooi tussen mijn audio apparatuur past.

[ Voor 5% gewijzigd door Pixeltje op 27-02-2012 15:44 ]

• Melkaz
  • Laatst online: 17-12 15:15

Melkaz

Melkazar

Eindelijk de knoop doorgehakt en begonnen met het uitfaseren van mijn WD TV LIVE(prima ding, maar loop nu wel erg vaak tegen de beperkingen aan).

Inmiddels gekocht, MS Tech behuizing, Blueray spelertje.
Zit nu nog te twijfelen over de CPU( E350 VS A4-3400 + Mobo) en de SSD.
Voor de duidelijkheid, mijn media, sickbeard, uttorrent etc staat op een aparte home server. De HTPC gaat alleen Windows 7 + XBMC draaien.
Zou ik dit redden met een 32GB SSD of kan ik toch maar beter voor de Crucial M4 60GB gaan?

Verder neig ik naar de A4-3400..toch iets meer power maar een echte onderbouwing heb ik niet ;)

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Melkaz schreef op maandag 27 februari 2012 @ 15:47:
Eindelijk de knoop doorgehakt en begonnen met het uitfaseren van mijn WD TV LIVE(prima ding, maar loop nu wel erg vaak tegen de beperkingen aan).

Inmiddels gekocht, MS Tech behuizing, Blueray spelertje.
Zit nu nog te twijfelen over de CPU( E350 VS A4-3400 + Mobo) en de SSD.
Voor de duidelijkheid, mijn media, sickbeard, uttorrent etc staat op een aparte home server. De HTPC gaat alleen Windows 7 + XBMC draaien.
Zou ik dit redden met een 32GB SSD of kan ik toch maar beter voor de Crucial M4 60GB gaan?

Verder neig ik naar de A4-3400..toch iets meer power maar een echte onderbouwing heb ik niet ;)
Prijs ontloopt elkaar niet veel en de AMD A4 is krachtiger, maar je hebt het niet nodig volgens mij. Als er alleen media mee gespeeld wordt. je zou kunnen overwegen om de tussenweg te kiezen.. E450.

Denk dat de Ex50 wel zuiniger is dan de A4, maar die is wellicht nog te tweaken in BIOS, je zou zelfs cores uit kunnen schakelen, maar dat maakt de aanschaf van de A4 weer een beetje onzin ;)

Ohja..
Afbeeldingslocatie: http://www.avirra.ru/uploads/posts/2011-09/1316595744_clarkson-power.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Pixeltje op 27-02-2012 15:55 ]

Verwijderd

[quote]Mythx schreef op maandag 27 februari 2012 @ 15:26:
-E350 integrated CPU
-E450 integrated CPU

Kunnen het alle 3 indien je geen 3D wil zien,zo ja dan valt de E350af.

• BramSd
BramSd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 15:01:
Ik heb een HTPC samengesteld met een H61 moederbord en de Intel Celeron G530 processor. Ik merk echter dat XBMC regelmatig paarse artefacts vertoont bij grote HD videonbestanden (>17GB), maar ook regelmatig bij schuivende beelden hapert of verstoord beeld vertoont.

Ik begin nu te denken dat de hardware configuratie mijn wensen niet helemaal aankan.

Vraag is nu: is dit probleem softwarematig op te lossen, of moet ik investeren in een losse videokaart?

Edit: en zo ja (videokaart), welke moet ik dan nemen? Zoek vooral naar zuinig en goedkoop.
Excuses dat ik mezelf (zo snel) quote, maar ik krijg het gevoel dat deze vraag ondergesneeuwd gaat worden door andere reacties.

Iemand die over mijn vraag nog inzichten heeft?

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-12 18:06
BramSd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 16:36:
[...]

Excuses dat ik mezelf (zo snel) quote, maar ik krijg het gevoel dat deze vraag ondergesneeuwd gaat worden door andere reacties.

Kan je de specifieke specificaties geven van de hardware die je gebruikt?
Welk OS heb je geïnstalleerd? (Windows 7, etc.)
Maak je gebruik van Hardware Acceleratie binnen XBMC?
Welke drivers heb je geïnstalleerd?

• BramSd
Mobo: MSI H61-MA35 (B3)
Proc: Intel Celeron G530
RAM: 4GB Kingston Hyper-X DDR3 1600
HDD: 1TB Western Digital Caviar GP
Optical: Lite-ON IHOS-04 Blu-ray drive

Hardware acceleratie staat volgens mij aan. Ik heb de K-Lite codec pack geïnstalleerd en daar werd gevraagd of ik DXVA aan wilde zetten. Dat heb ik gedaan.
Is er in XBMC apart nog een instelling voor hardware acceleratie?

Drivers zijn de meegeleverde drivers van MSI. Meende dat ze van een redelijk recente versie zijn.

• ReTechNL
BramSd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 16:54:

Hardware acceleratie staat volgens mij aan. Ik heb de K-Lite codec pack geïnstalleerd en daar werd gevraagd of ik DXVA aan wilde zetten. Dat heb ik gedaan.

Drivers zijn de meegeleverde drivers van MSI. Meende dat ze van een redelijk recente versie zijn.
Van welke versie van XBMC maak je gebruik?
XBMC 11.0 “Eden” Beta 3?
XBMC 10.x?

Test tevens gelijk even of het volgende werkt:
http://wiki.xbmc.org/inde...DXVA2_in_XBMC_for_Windows

• BramSd
Inderdaad XBMC 11.0 "Eden" Beta 3.

Ik zal straks thuis die setting eens nakijken. Alvast bedankt voor de link in ieder geval.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Probeer dan ineens de RC1, die is sinds gisteren beschikbaar.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-12 18:33

Liveshort

Certified Crazy Person

Ik zou zeggen AMD A4. Dan heb je namelijk altijd de mogelijkheid nog om een simpel spelletje te draaien op je HTPC. Ze kunnen allebei prima full-hd films afspelen, dus daar hoef je niet over in te zitten. Zelfs een E-350 of een E-450 redt zich op dat vlak nog prima.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• ReTechNL

Jouw PC ondersteund het volgende:
Processor Graphics: Intel® HD Graphics
Graphics Base Frequency: 850 MHz
Graphics Max Dynamic Frequency: 1 GHz

Als de DXVA2 settings niet werken in XBMC Beta 3 en RC1 dan zou ik je willen adviseren het volgende pakket te installeren:
http://hobring.esero.net/saf/binary/
Dit pakket installeert MPC-HC met gelijk de juiste codecs. Ook staat er als het goed is dan bij MPC-HC linksonder " [DXVA] "
Mocht dit niet werken zou ik je toch willen aanraden een losse GPU kaart te kopen.
Van welke kast maak je gebruik?

[ Voor 6% gewijzigd door ReTechNL op 27-02-2012 19:05 ]

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12 14:29
Idd. Alles verkopen en een nieuw set halen. Je bent dan ook niet meer beperkt tot ATX kasten.

Verwijderd

BramSd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 16:36:
[...]

Via netwerk, wireless of direct vanaf de harde schijf,bij alle grote bestanden?

• Robert H
Na wat meer zoek en vergelijk werk ben ik tot de volgende opstelling gekomen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock E350M1/USB3€ 95,20€ 95,20
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 84,-€ 84,-
1Kingston ValueRAM KVR1066D3S8N7K2/4G€ 19,83€ 19,83
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 367,93

Volgens mij moet dit voldoende om full hd content te verwerken, geen 3D. Ik heb filmpjes gekeken op youtube en 2x3,5" = 1x2,5" moet in de kast te plaatsen zijn, met eventueel een blu-ray speler in de toekomst. Na berichten over dat een e-350 genoeg is voor een htpc heb ik de A4 laten vallen om geld en stroom te besparen.

Ik heb hier nog een 620W max voeding liggen die uit een oudere pc komt en die toevallig ook in de kast past. Kan dit kwaad?

Ik snap de het vermogen veels te veel is, maar dit is het max vermogen, dus hij zal het niet verbruiken. Ook zal het rendement niet super zijn, maar volgens mij is het bijna altijd goedkoper om een oudere te gebruiken dan een nieuwe te kopen.

Wat ik alleen niet weet is of dit schade kan veroorzaken?

MvG Robert

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik weet niet of die SSD je beleving veel gaat verbeteren. Ik zou die persoonlijk weglaten. Gebruik zelf een 2,5" laptopschijf in m'n AD10 en dat is snel genoeg naar mijn ervaring (kom van een 1st gen AppleTV).

• Robert H
Ik heb die SSD gekozen, omdat ik de mediaspeler niet constant aan laat staan en ik begreep dat het de opstarttijd erg verkort wanneer je het besturingssysteem op een SSd installeert. Ik wil Windows 7 gaan draaien met een mediaspeler zoals XBMC of Mediaportal.

Als dit inderdaad weinig toevoegt voor mijn doel dan doe ik hem graag weg, bespaart mij weer een groot deel van het budget en kan ik eventueel 2 x 1,5TB Sata-schijf ervoor vervangen.

Graag meer informatie hierover.

Alvast bedankt Robert

• cypher21
opstarttijd van Windows 7 op een SSD schijf met een snelle configuratie is ongeveer 20-30 seconden. Met een "gewone" harde schijf al snel een minuut of langer. Zeker wanneer je meer programma's op windows gaat installeren, is een SSD toch wel een grote aanrader.

Mocht je in de toekomst bluray willen af kunnen spelen, en ook 3d, dan zou ik persoonlijk voor een iets andere (en snellere) setup gaan, met een A4 of A6

• Ragrootenboer
Ahh kijk, dat wou ik horen! Dan zet ik alles op internet en ga ik idd voor mini atx!

Of heeft er hier iemand interesse? zit ook nog 4gb1033 geheugen in en 250gb harde schijf! Moederbord is 3/4 jaar oud! :D

• ReTechNL
Robert H schreef op maandag 27 februari 2012 @ 19:45:
Ik heb die SSD gekozen, omdat ik de mediaspeler niet constant aan laat staan en ik begreep dat het de opstarttijd erg verkort wanneer je het besturingssysteem op een SSd installeert. Ik wil Windows 7 gaan draaien met een mediaspeler zoals XBMC of Mediaportal.

Als dit inderdaad weinig toevoegt voor mijn doel dan doe ik hem graag weg, bespaart mij weer een groot deel van het budget en kan ik eventueel 2 x 1,5TB Sata-schijf ervoor vervangen.

Graag meer informatie hierover.

Alvast bedankt Robert
Ik denk dat de SSD wel goed tot z'n recht komt in het bovenstaande systeem.
De boot tijd zal aanzienlijk verkort worden zodat het laden van de BIOS langer duurt als het laden van windows. Vooral als je de HTPC regelmatig uitzet.
Persoonlijk zou ik de E45M1-i kiezen van Asus, aangezien deze meer vermogen heeft voor redelijk dezelfde prijs en de zelfde hoeveelheid stroom verbruikt. tevens kan deze meer aan kwa video zoals bluray en Bluray 3D.
Dit is dan toch wat meer toekomst gericht zodat misschien toekomstige formaten beter ondersteund worden. Tevens zal je de complete mobo moeten vervangen als je een upgrade wilt doen. dit is een nadeel van alle onboard CPU's.

Voeding:
Er van uitgaande dat je geen 80+ voeding hebt is deze niet erg efficient. vooral als je kiest voor een AMD 350 of een 450 mobo.
dit totale systeem zal ongeveer max 35/40 watt gebruiken als je hem volledig hebt aangesloten.
het mobo zelf trekt max 24 watt onder high load en de 10/15 overige watts voor je HDD's en bluray speler.
Een voeding van 300watt 80+ is in dit geval zeer efficient aangezien je maar max vol belast ±40watt zal trekken.
Kan iemand het stroom verbruik even verder toelichten?

• Dennisdn
  • Laatst online: 06:23
Robert H schreef op maandag 27 februari 2012 @ 19:26:
Na wat meer zoek en vergelijk werk ben ik tot de volgende opstelling gekomen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock E350M1/USB3€ 95,20€ 95,20
1Kingston ValueRAM KVR1066D3S8N7K2/4G€ 19,83€ 19,83
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 367,93

Volgens mij moet dit voldoende om full hd content te verwerken, geen 3D. Ik heb filmpjes gekeken op youtube en 2x3,5" = 1x2,5" moet in de kast te plaatsen zijn, met eventueel een blu-ray speler in de toekomst. Na berichten over dat een e-350 genoeg is voor een htpc heb ik de A4 laten vallen om geld en stroom te besparen.

Ik heb hier nog een 620W max voeding liggen die uit een oudere pc komt en die toevallig ook in de kast past. Kan dit kwaad?

Ik snap de het vermogen veels te veel is, maar dit is het max vermogen, dus hij zal het niet verbruiken. Ook zal het rendement niet super zijn, maar volgens mij is het bijna altijd goedkoper om een oudere te gebruiken dan een nieuwe te kopen.

MvG Robert
Ik heb die kast net gebruikt voor m'n HTPC. Je kunt er makkelijk 3x3,5, 2x2,5 en een dvd speler in kwijt. Een modulaire voeding is dan wel aan te raden om nog een beetje met bekabeling uit de voeten te kunnen. Let wel op met de koeling. Er kunnen max 4 casefans van 8cm aan een kant naast elkaar geplaatst worden. Ik heb er nu 1 SSD en een HD in zitten op de meest ideale plaatsen en heb door de bekabeling al een moeilijke airflow.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisdn op 27-02-2012 20:12 ]

Verwijderd

Ja hoor, 140€ kom ik hem morgen halen ;)

Maar goed, ik denk dat voor een HTPC de A4 nu de beste keuze is ja. Zijn erg zuinig en hebben geen problemen met bugs zoals de 24P bug die Sandy Bridge had. Let wel even op bij MStech kasten dat deze vaak best gehorig zijn en dat je componenten daardoor erg stil moeten zijn. Het zijn mooie behuizingen maar daar is ook alles mee gezegd.

• darkownage
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-12-2022
Hey,

Ik volg dit topic al een tijdje (lees 3-tal maand) en ik wil een setupje voor volgende zaken:
- 720p/hdtv mkv's via XBMC afspelen via HDMI op mijn TV
- Later waarschijnlijk ook NAS functionaliteit zoals Sickbeard in combinatie met Sabnzdb en dergelijke.
- 3D is nog niet nodig maar zou wel mooi zijn mocht dit kunnen afspelen, wat ik wel vermoed dat moet lukken met A4-3400 en dat moederbordje.
- Wireless adapter is om draadloos op internet te kunnen (nogal logisch :))

Dus nog enige op of aanmerkingen op volgend setupje?

#ProductPrijsSubtotaal
1TP-Link TL-WN822N€ 17,40€ 17,40
1Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 111,49€ 111,49
1Scythe Shuriken Rev. B€ 24,10€ 24,10
1Kingston ValueRAM KVR1333D3S8N9K2/4G€ 19,45€ 19,45
1Silverstone LC10B-E----
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 379,14

Alvast bedankt.

• EnerQi
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-12 14:01
Een NAS en wireless gaat niet zo goed samen. Kabel is stabieler en sneller. In iedergeval niet wireless op 54Mbit snelheid, 300Mbit zou kunnen (effectief veel lager natuurlijk) maar ik vrees voor de stabiliteit van de stream. Voor het simpele websites/youtube openen via XBMC zal het voldoen, voor het streamen zou ik het niet adviseren.

• darkownage
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-12-2022
EnerQi schreef op maandag 27 februari 2012 @ 20:40:
Een NAS en wireless gaat niet zo goed samen. Kabel is stabieler en sneller. In iedergeval niet wireless op 54Mbit snelheid, 300Mbit zou kunnen (effectief veel lager natuurlijk) maar ik vrees voor de stabiliteit van de stream. Voor het simpele websites/youtube openen via XBMC zal het voldoen, voor het streamen zou ik het niet adviseren.
720p en hdtv vanop HDD kijken via XBMC :)
Die wireless is enkel voor te downloaden en XBMC te updaten :)

• EnerQi
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-12 14:01
Dan zie ik weinig problemen. XBMC (Eden) werkt goed met A4-3400, ik gebruik 'm zelf ook ;). Ik zou wel kijken naar een andere wireless adapter, deze pas niet echt bij de kast. Of zit hier een reden achter?

Andere mogen antwoorden of de cooler past in de kast, dat kan ik niet beoordelen :$.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Robert H schreef op maandag 27 februari 2012 @ 19:26:
(...)
heb ik de A4 laten vallen om geld en stroom te besparen.

(...)

MvG Robert
Schade zal het niet veroorzaken, maar beide vetgedrukte delen komen niet echt overeen met elkaar. Het extra verbruik van de A4 tov de E350 is verwaarloosbaar klein in jou situatie, maar het extra verbruik van een oudere, inefficiënt belaste voeding ten opzichte van een 150W picoPSU of 300W 80+ silver/gold PSU is vrij groot.

Ga maar eens rekenen aan het rendementsverschil als zowel de 620W voeding die je hebt en een 300W voeding 80% efficiënt zouden zijn. Als je kijkt naar het systeem denk ik dat je een normale belasting van 30W hebt, die misschien oploopt tot max 100 tijdens HD kijken ofzo, die 620W voeding wordt dus ver onder het ideale belast, zelfs een 300W voeding is veel.

Verwijderd

darkownage schreef op maandag 27 februari 2012 @ 20:18:
Hey,

Ik volg dit topic al een tijdje (lees 3-tal maand) en ik wil een setupje voor volgende zaken:
- 720p/hdtv mkv's via XBMC afspelen via HDMI op mijn TV
- Later waarschijnlijk ook NAS functionaliteit zoals Sickbeard in combinatie met Sabnzdb en dergelijke.
- 3D is nog niet nodig maar zou wel mooi zijn mocht dit kunnen afspelen, wat ik wel vermoed dat moet lukken met A4-3400 en dat moederbordje.
- Wireless adapter is om draadloos op internet te kunnen (nogal logisch :))

Dus nog enige op of aanmerkingen op volgend setupje?

#ProductPrijsSubtotaal
1TP-Link TL-WN822N€ 17,40€ 17,40
1Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 111,49€ 111,49
1Kingston ValueRAM KVR1333D3S8N9K2/4G€ 19,45€ 19,45
1Silverstone LC10B-E----
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 379,14

Alvast bedankt.
sneller geheugen 1600 ipv 1333

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Robert H schreef op maandag 27 februari 2012 @ 19:45:
Ik heb hier Linux + Xbmc en dat ding boot onder de 30 seconden gevoelsmatig. Dat is inclusief aankoppelen van NFS shares en starten van Xbmc. Zonder die netwerkshares zou dat nog 5s sneller kunnen waarschijnlijk. En dat is met een 5400 RPM schijf: pricewatch: Seagate Momentus 5400.4 ST9250827AS, 250GB SATA-300, 8MB, 5400rpm

Met wat tweaken moet de standaardopstarttijd van Windows 7 toch wel lager kunnen uitvallen dan een minuut, zeker omdat je vanalles en nog wat kan uitschakelen.

Boot time hier (E-350 met bovenstaande 5400 RPM schijf) is 52s van indrukken knop tot Xbmc-interface (niet de splash, de bruikbare interface). Daar moet nog 5s af omdat de bootloader standaard 5s wacht (mocht het ooit nodig zijn om er een tobo aan te hangen). Dus 47s :P.

Edit: net wat tweaks doorgevoerd, 48s nu inclusief de 5s die de bootloader gewoon wacht.

Als opstarttijd een punt is dan zou ik eerder kijken naar sluimerstand (suspend, paar seconden) of slaapstand (ding gaat volledig uit, zelfde stroomverbruik als standby, gaat wel elke keer door de opstartsequentie) als je 'm snel nodig hebt. Sluimerstand is wat ik hier gebruik als ik weet dat ik 'm niet veel later opnieuw ga gebruiken.
cypher21 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 19:53:
opstarttijd van Windows 7 op een SSD schijf met een snelle configuratie is ongeveer 20-30 seconden. Met een "gewone" harde schijf al snel een minuut of langer. Zeker wanneer je meer programma's op windows gaat installeren, is een SSD toch wel een grote aanrader.
Zolang het een HTPC is en dat ding gefocust is op mediaweergave heeft een SSD weinig meerwaarde. Je opstartinstellingen tweaken zal je een snellere boot opleveren, het geld van de SSD kan ie dan weer aan iets anders uitgeven.
Mocht je in de toekomst bluray willen af kunnen spelen, en ook 3d, dan zou ik persoonlijk voor een iets andere (en snellere) setup gaan, met een A4 of A6
Ik weet niet hoe het met 3D content zit, maar een E-350 speelt een Blu-Ray af met de vingers in de neus. Mijn AD10 doet gestreamde 1080p VC-1 content met een paar percent processorbelasting. Dan heb ik het niet over 5 Mbps h.264 streams maar over 30 Mbps video en hoger. Het is de HD6310 die het zware werk doet. Waarom een dikke processor als je de GPU alleen het al de baas kan? Zonde van het geld en van het verbruik.
darkownage schreef op maandag 27 februari 2012 @ 20:46:
720p en hdtv vanop HDD kijken via XBMC :)
Die wireless is enkel voor te downloaden en XBMC te updaten :)
Dat zeg je nu, maar je moet dan ook nog uitdokteren hoe je WAN-verkeer gaat routen over je WLAN, en LAN-verkeer over je Ethernet NIC ;).

[ Voor 20% gewijzigd door Borromini op 27-02-2012 23:48 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

cypher21 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 19:53:

Windows 7 i.c.m. en AMD Fusion E-350 en SSD (± 250MB/sec read)

± 30-35 seconden vanuit cold-boot t/m het bureaublad.
± 10 seconden vanuit sluimerstand
± 3 seconden vanuit slaapstand

Een Windows HTPC zet je natuurlijk niet helemaal uit, deze laat je lekker sluimeren of slapen om hem op afstand wakker te kunnen schudden, via telefoon of tablet of gewoon ouderwets via een afstandsbediening ;)

Testing, one, two ...

• Mythx
Zou 2 GB RAM voldoende zijn? Die heb ik nog liggen, anders moet ik weer bijkopen.

PicoPSU's van 90 W zullen vast ook wel voldoende zijn denk ik zo, maar nu blijf ik toch twijfelen over de processor, verdikkeme.

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Daar kom je ruim mee toe in principe.

• Ragrootenboer
Oke, nja wat ik ik al zij. Ik heb een supergame computer staan hier. Dus games gaan er echt niet op gespeeld worden. Voor 140€ zonder schijf mag je hem hebben! Incl kast enz, pm anders even ;)

Ja ik had er ook al over gelezen, maar ik zie toch ook vaak voorbijkomen dat het geluid van de film overheerst. Dusja ik neem het op de koop toe denk ik! Met deze setup kom ik op 240€ uit! Dezelfde setup alleen dan met de amd en een ander bordje 40€duurder!

Inbouwframe

Scythe Bay Rafter 2.5 Rev. B

Processor
Intel® Celeron® G530

Behuizing
MS-TECH CA-012

Harddisk (SSD)
OCZ AGT3-25SAT3-60G

Moederbord
GIGABYTE GA-H61M-D2H-USB3 (rev. 1.0)

Geheugen
Kingston ValueRAM 4 GB DDR3-1066

Ondanks dat dit geen probleemoplos topic is kan ik je wel proberen uit te leggen wat waarschijnlijk jouw probleem is. Wat jij waarneemt bij het afspelen zijn waarschijnlijk DXVA artifacts (kan dus alleen wanneer je DXVA2 aan hebt staan). Hierboven zeg je dat je K-lite codec pack hebt geïnstalleerd (nooit meer doen) terwijl je XBMC gebruikt voor het afspelen van video. Aangezien XBMC ingebouwde decoders heeft is het installeren van een codec pack overbodig (behalve als je met andere directshow players video wilt afspelen natuurlijk). Dit betekend ook dat alle instellingen die je doet in je codec pack geen invloed hebben op de instellingen van XBMC.

Wanneer je dus DXVA2 aan hebt staan (staat standaard aan in eden bèta?) kun je aan de hand van de gebruikte decoder (in dit geval de ingebouwde decoder van XBMC) DXVA artifacts krijgen. Hier kun je niet zo heel veel aan doen en dit heb je met GPU's van zowel Intel, AMD en Nvidia (hoewel ik de ervaring heb dat je het vaker met Intel ziet). Echter geef je aan dat jij het nogal vaak ziet (ook al ben je hier niet heel specifiek in). Je kan het oplossen door gewoon DXVA2 uit te zetten (de niet zo elegante oplossing). Zelf heb ik een i3 2100 (~zelfde videochip dus) en ik zie in 1 op de 3 à 4 films ongeveer 3x per film artifacts, zelf kan ik hier wel mee leven aangezien ze naar een seconde of 2 weer weg zijn. Als het erger is zet ik tijdelijk DXVA2 uit. Ik draai wel een oudere Dharma nightly, misschien heeft dat ook invloed (als je wilt kan ik je een linkje sturen naar de download van die build via pm).

Er zijn ook andere oplossingen als het gebruiken van een externe player (met andere directshowfilters), maar voordat ik daarop inga zou ik graag zeker willen weten dat dit je probleem is (de info die je geeft is nogal summier en onvolledig). Dan wil je je via pm wel verder helpen zodat dit het hier ontopic blijft.
ReTechNL schreef op maandag 27 februari 2012 @ 19:01:
[...]

Jouw PC ondersteund het volgende:
Processor Graphics: Intel® HD Graphics
Graphics Base Frequency: 850 MHz
Graphics Max Dynamic Frequency: 1 GHz

Als de DXVA2 settings niet werken in XBMC Beta 3 en RC1 dan zou ik je willen adviseren het volgende pakket te installeren:
http://hobring.esero.net/saf/binary/
Dit pakket installeert MPC-HC met gelijk de juiste codecs. Ook staat er als het goed is dan bij MPC-HC linksonder " [DXVA] "
Mocht dit niet werken zou ik je toch willen aanraden een losse GPU kaart te kopen.
Van welke kast maak je gebruik?
Dit is dus geen oplossing voor zijn probleem. Hierbij installeer je een voorgeconfigureerde MPC-HC welke alleen een speler is en dus totaal anders dan XBMC.....

[ Voor 14% gewijzigd door jaapsander op 28-02-2012 09:12 ]

• Christian_Ku
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-11 20:27
Pixeltje schreef op maandag 27 februari 2012 @ 20:53:
[...]

Schade zal het niet veroorzaken, maar beide vetgedrukte delen komen niet echt overeen met elkaar. Het extra verbruik van de A4 tov de E350 is verwaarloosbaar klein in jou situatie, maar het extra verbruik van een oudere, inefficiënt belaste voeding ten opzichte van een 150W picoPSU of 300W 80+ silver/gold PSU is vrij groot.

Ga maar eens rekenen aan het rendementsverschil als zowel de 620W voeding die je hebt en een 300W voeding 80% efficiënt zouden zijn. Als je kijkt naar het systeem denk ik dat je een normale belasting van 30W hebt, die misschien oploopt tot max 100 tijdens HD kijken ofzo, die 620W voeding wordt dus ver onder het ideale belast, zelfs een 300W voeding is veel.
OK, dus een beetje HTPC met een A4 zou eigenlijk al voldoende hebben aan een picoPSU, zoals deze: pricewatch: Mini-box picoPSU 120. Volgens de site n.b. nog 96% efficiency ook. (Of zou de Huntkey Jumper met 80 plus Gold toch NOG efficienter zijn?)

Criticism is prejudice made plausible.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Christian_Ku schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 09:34:
[...]

OK, dus een beetje HTPC met een A4 zou eigenlijk al voldoende hebben aan een picoPSU, zoals deze: pricewatch: Mini-box picoPSU 120. Volgens de site n.b. nog 96% efficiency ook. (Of zou de Huntkey Jumper met 80 plus Gold toch NOG efficienter zijn?)
Mijn ervaring met Huntkey is minimaal, dus weet niet of het goede voedingen zijn. Hou er even rekening mee dat als je een Pico koopt van 120W, je er ook een 120W adapter aan moet hangen. Die zit er niet altijd bij geloof ik. Daarnaast zijn er verschillende versies, bij de een zit alleen de 24 pins Mobo stekker, bij de ander ook andere stekkers.

Daarnaast kun je vrij eenvoudig uitrekenen hoeveel power je nodig hebt, je processor heeft een TDP van 65W, die je best aan kunt houden als maximaal verbruik, eventuele videokaart, harde schijven (11W/stuk?) en andere randapparatuur hebben ook prik nodig.

Bij de AMD A4 zit de GPU onboard en valt dus binnen de TDP van 65W.

[ Voor 15% gewijzigd door Pixeltje op 28-02-2012 09:55 ]

• EJPostema
Christian_Ku schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 09:34:
[...]

Waaarschijnlijk is de picopsu het efficients. 96% is sowieso al erg hoog, hoger dan de huntkey. (80 plus gold staat voor +/- 90%). Ook neemt de efficiëntie toe naarmate de belasting van de voeding hoger is. Dus voor de hoogste efficientie moet je het wattage van je voeding zo dicht mogelijk bij je verbruik liggen

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

EJPostema schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 09:54:
[...]

Waaarschijnlijk is de picopsu het efficients. 96% is sowieso al erg hoog, hoger dan de huntkey. (80 plus gold staat voor +/- 90%). Ook neemt de efficiëntie toe naarmate de belasting van de voeding hoger is. Dus voor de hoogste efficientie moet je het wattage van je voeding zo dicht mogelijk bij je verbruik liggen
Zou wel wat headroom houden.. Zou een 300W voeding liever niet boven de 250W belasten. A-merk voeding kan wel, maar hou wel van een beetje overruimte.

• EJPostema
Pixeltje schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 09:57:
[...]

Zou wel wat headroom houden.. Zou een 300W voeding liever niet boven de 250W belasten. A-merk voeding kan wel, maar hou wel van een beetje overruimte.
Mee eens, maar voor een htpc met een a4 of e350 is 120 wel genoeg

• Robert H
Ik heb gisteravond na lang wikken en wegen toch de HTPC opstelling met de A4 besteld bij alternate, niet de goedkoopste maar ik heb goede ervaringen daar.

Ik heb de SSD laten vallen en met dit geld heb ik dan de extra koeler genomen. Voor de voeding heb ik de BBG aangehouden, omdat ik hier gewoon geen ervaringen in heb en het dus op zeker speel.

Nog een laatste paar vragen;
1) Met de cpu koeler geïnstalleerd, heb ik ook nog fans nodig in de kast zelf of is deze 1 koeler genoeg?
2) Is er een apart topic waar over het installeren van software op de htpc wordt gesproken?
3) Misschien ook een topic waar uitgelegd wordt hoe je windows lichter kan maken, aangezien ik alleen de windows media center icm. mediabrowser gebruik en verder minimale achtergrondtaken.

Bedankt voor de hulp,

Robert

[ Voor 13% gewijzigd door Robert H op 28-02-2012 10:47 ]

EJPostema schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 09:54:
[...]

Ben het met je eens dat de picopsu waarschijnlijk het efficiëntst zal zijn. Echter bij het rendement van 96% neem ik aan dat het alleen om de voeding gaat en dat de efficiëntie van de adapter niet is meegenomen. Dit kun je dan niet vergelijken met de huntkey. Ook klopt het niet helemaal wat je zegt over een hoger rendement bij hogere belasting. Het rendement verloopt in een curve, bij lage belasting is het rendement niet zo hoog, bij ongeveer 50% is het rendement het hoogst (verschilt een beetje per voeding) en boven de 80% gaat de efficiëntie juist weer een beetje naar beneden.

De huntkey zal bij 50% belasting waarschijnlijk efficienter zijn dan de picopsu bij 50% belasting, echter gaat je HTPC obv een A4 idle ongeveer 40W à 50W verbruiken dit betekend een belasting van ~13% tot ~17%. De picopsu belast je met dit verbruik idle tussen de ~33% en ~42%. Bij een belasting tussen de 33 en 42% is de picopsu zeer waarschijnlijk efficienter dan een huntkey die belast wordt tussen de 13 en 17%. Alleen moet je opletten dat je niet over het maximaal te leveren vermogen heen gaat. Overigens is die huntkey een prima voeding waarin zeer goede componenten worden gebruikt.
Robert H schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 10:46:
Ik heb gisteravond na lang wikken en wegen toch de HTPC opstelling met de A4 besteld bij alternate, niet de goedkoopste maar ik heb goede ervaringen daar.

Ik heb de SSD laten vallen en met dit geld heb ik dan de extra koeler genomen. Voor de voeding heb ik de BBG aangehouden, omdat ik hier gewoon geen ervaringen in heb en het dus op zeker speel.

Nog een laatste paar vragen;
1) Met de cpu koeler geïnstalleerd, heb ik ook nog fans nodig in de kast zelf of is deze 1 koeler genoeg?
2) Is er een apart topic waar over het installeren van software op de htpc wordt gesproken?

Bedankt voor de hulp,

Robert
1) Geen idee, ik zou het eens meten als ik jou was. Dat ligt nogal aan de componenten die je hebt besteld en wat voor aftermarket koeler je hebt geplaatst. Ook is de omgeving (hoopt warmte zich op of kan het makkelijk weg) en de omgevingstemperatuur van invloed.
2) Ligt eraan wat je wilt installeren, voor XBMC en Mediaportal zijn topics.

[ Voor 60% gewijzigd door jaapsander op 28-02-2012 11:26 ]

• Mythx
Wat ik nou zo vreemd vind is het volgende:
http://www.hardwarewebwin...apter-power-p-370588.html

Een 120 W picoPSU met een voeding met een veel lager wattage, hoe heeft dat dan nut?
Ik denk dat ik toch voor een picoPSU ga ipv de Huntkey, eens proberen of het wat is.
Mythx schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 11:09:
Wat ik nou zo vreemd vind is het volgende:
http://www.hardwarewebwin...apter-power-p-370588.html

Een 120 W picoPSU met een voeding met een veel lager wattage, hoe heeft dat dan nut?
Ik denk dat ik toch voor een picoPSU ga ipv de Huntkey, eens proberen of het wat is.
In dat geval kan de voeding dus maar 84W leveren. Maar waarom niet de huntkey? Prijs is ongeveer gelijk, huntkey is veelzijdiger (zou je ook in een ander krachtiger systeem kunnen gebruiken of is nog steeds voldoende na een upgrade van de videokaart). Het verschil in efficiëntie lijkt veel, maar wanneer je een verschil in efficientie van 5% tot 10% (schatting) hebt is het verschil in verbruik (bij 40W idle) maar 2W tot 4W uit het stopcontact. Dit soort verschillen gaan pas geld opleveren wanneer het systeem 24/7 aan staat.

• Mythx
jaapsander schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 11:16:
[...]

In dat geval kan de voeding dus maar 84W leveren. Maar waarom niet de huntkey? Prijs is ongeveer gelijk, huntkey is veelzijdiger (zou je ook in een ander krachtiger systeem kunnen gebruiken of is nog steeds voldoende na een upgrade van de videokaart). Het verschil in efficiëntie lijkt veel, maar wanneer je een verschil in efficientie van 5% tot 10% (schatting) hebt is het verschil in verbruik (bij 40W idle) maar 2W tot 4W uit het stopcontact. Dit soort verschillen gaan pas geld opleveren wanneer het systeem 24/7 aan staat.
Met die videokaart upgrade heb je een goed punt. Reden om toch te pietlutten over zuinigheid is dat er hier thuis ineens zoveel mogelijk energie bespaard moet worden. Ach, als ze energie willen besparen dan moeten we helemaal geen HTPC aanschaffen.

Ik had ook al naar behuizingen met ingebouwde voeding gekeken, maar kom daarbij uit op een mini-ITX form factor. De bijbehorende moederborden (met mijn eisen) zijn dan meteen 40 euro duurder dan de mu-ATX bordjes.

• Christian_Ku
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-11 20:27
jaapsander schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 11:16:
[...]

Hmm, als die schatting ook maar iets in de buurt komt van de werkelijkheid maakt het waarschijnlijk niet heel veel uit. Ik durf er wel geld op te zetten dat die power adapter ook wel wat zal consumeren, en die doet dat wél 24/7. In zo'n geval is dan een huntkey (met de voorwaarde dat js zijn schatting correct is) net zo, zo niet nog interessanter.

Criticism is prejudice made plausible.

• BramSd
@jaapsander: bedankt voor je reactie. Ik zal later vandaag eens proberen om de K-Lite codec pack te verwijderen en dan opnieuw te testen. Daarnaast kan ik inderdaad gaan spelen met de DXVA settings. Ik vrees alleen dat een G530 niet krachtig genoeg is voor het decoden van HD materiaal.

Als alles faalt kan ik er altijd nog een HD5450 passief gekoeld VGA insteken. Die zijn ook maar 25 euro ofzo.

Daarnaast een andere vraag (misschien moeten we een apart XBMC topic aanmaken): ik heb een MS-Tech afstandsbediening die bij mijn kast zat (de MC-1200AN), maar ik kom er maar niet achter hoe ik die kan configureren om wat beter met XBMC overweg te kunnen. Op zich niet zo'n probleem omdat ik er ook een draadloos toetsenbord bij heb, maar het zou natuurlijk wel leuk zijn.
Iemand een idee over hoe je deze remote kan configureren? Of weet iemand anders een goed MCE remote voor weinig geld?

• Dennisdn
  • Laatst online: 06:23

Verwijderd

Alles verkopen en een nieuw set halen.AMD a4 zou ik voor gaan!
Modbreak:Spammen doe je maar op je eigen site

[ Voor 33% gewijzigd door Edmin op 28-02-2012 15:57 ]

Mythx schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 11:42:
[...]

Met die videokaart upgrade heb je een goed punt. Reden om toch te pietlutten over zuinigheid is dat er hier thuis ineens zoveel mogelijk energie bespaard moet worden. Ach, als ze energie willen besparen dan moeten we helemaal geen HTPC aanschaffen.

Ik had ook al naar behuizingen met ingebouwde voeding gekeken, maar kom daarbij uit op een mini-ITX form factor. De bijbehorende moederborden (met mijn eisen) zijn dan meteen 40 euro duurder dan de mu-ATX bordjes.
Maar die ITX kastjes hoef je geen voeding van ~€60,- bij te kopen. Inwin heeft bijvoorbeeld leuke ITX behuizingen met redelijk goede 150 à 200W voedingen. v.b. pricewatch: In Win BM639 pricewatch: In Win BP655 (in 1 van die inwin kastjes was het makkelijker een A4 setup te bouwen ivm de beschikbare ruimte.)

Over energie besparen: je kan meer energie besparen door de htpc uit of in slaapstand te zetten. Energie besparen kun je beter beginnen bij de meest verbruikende onderdelen. Een 100W gloeilamp door een spaarlamp vervangen bespaart een stuk meer dan verschillende voedingskeuzes.
Christian_Ku schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 11:58:
[...]

Hmm, als die schatting ook maar iets in de buurt komt van de werkelijkheid maakt het waarschijnlijk niet heel veel uit. Ik durf er wel geld op te zetten dat die power adapter ook wel wat zal consumeren, en die doet dat wél 24/7. In zo'n geval is dan een huntkey (met de voorwaarde dat js zijn schatting correct is) net zo, zo niet nog interessanter.
Die adapter heeft ook invloed op de efficiëntie, en ik meen mij te herinneren dat een totale pico psu opstelling ongeveer een 80+ rendement heeft. Het grootste voordeel is dat hij efficiënter is bij lager verbruik. Maar misschien dat iemand met ervaring of kennis dit kan bevestigen?
Het is natuurlijk een schatting, maar ik heb naar mijn weten wel redelijk realistische getallen gebruikt. Het verbruik van een typische AMD A4 setup zit wel rond de 40W. De efficiëntie curve is natuurlijk per voeding verschillend en is dus een schatting van mijn kant, maar een 80+ gold voeding zit bij 20% belasting boven de 80% efficiëntie, bij ~15% belasting zal hij niet ineens tot 50% gedaald zijn.

Maar het komt erop neer dat wanneer je weinig energie verbruikt (dus bij gebruik van zuinige onderdelen) de procentuele besparing door efficiënte onderdelen absoluut gezien afneemt. Een voeding kan 10% (voor mijn part 20%) efficiënter zijn, maar op een verbruik van 40W is dat dus 4W (of 8W) verschil uit het stopcontact. En als de HTPC maximaal een paar uur per dag aan staat is dat op jaarbasis niet heel veel Kwh...
BramSd schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 12:09:
@jaapsander: bedankt voor je reactie. Ik zal later vandaag eens proberen om de K-Lite codec pack te verwijderen en dan opnieuw te testen. Daarnaast kan ik inderdaad gaan spelen met de DXVA settings. Ik vrees alleen dat een G530 niet krachtig genoeg is voor het decoden van HD materiaal.

Als alles faalt kan ik er altijd nog een HD5450 passief gekoeld VGA insteken. Die zijn ook maar 25 euro ofzo.
Het wel of niet installeren van K-Lite heeft dus geen effect. Ik zou je aanraden om wat meer te lezen over codecs, decoders, directshowfilters, directshowplayers, XBMC enz. Via pm wil ik je wel even op weg helpen, hier is het nogal offtopic. Je vraagt je af of de G530 krachtig genoeg is? De G530 heeft genoeg "kracht" (is gewoon fixed function gedeelte van de GPU dus we hebben het niet over kracht) om via dxva2 HD video te decoderen. Ook is het CPU gedeelte snel genoeg om de meeste HD video zonder dxva2 te decoderen. De softwareondersteuning (implementatie van Intel dxva2 (intel clearvideo volgens mij) in sommige decoders is niet altijd even goed, waardoor je dus artifacts kan krijgen. "Kracht" heeft het dus niet zoveel mee te maken. Maar om je goed te helpen heb je meer informatie nodig (maar doe dit even via pm).

[ Voor 66% gewijzigd door jaapsander op 28-02-2012 13:41 ]

• Mythx
Ik zal eens naar de ITX behuizingen kijken, scheelt een hoop geld als je niet nog een extra voeding moet betalen. Hoe zit het trouwens met afstandsbedieningen? Ik wil XBMC grotendeels via een tablet besturen, maar een afstandsbediening (heb een Harmony One thuis liggen) is altijd handig. Hoe kan ik zien welke behuizingen een IR ontvanger hebben, dat staat niet aangegeven in de pricewatch :(
Mythx schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 13:47:
Ik zal eens naar de ITX behuizingen kijken, scheelt een hoop geld als je niet nog een extra voeding moet betalen. Hoe zit het trouwens met afstandsbedieningen? Ik wil XBMC grotendeels via een tablet besturen, maar een afstandsbediening (heb een Harmony One thuis liggen) is altijd handig. Hoe kan ik zien welke behuizingen een IR ontvanger hebben, dat staat niet aangegeven in de pricewatch :(
Er zijn maar weinig behuizingen met een IR ontvanger, maar als je de afstandsbediening niet specifiek wilt gebruiken om de HTPC aan of uit te zetten kun je ook een goedkope usb IR ontvanger van ebay of dealextreme halen.
Modbreak:Oeps, er is een merge niet helemaal goed gegaan. Een aantal posts lopen daarom nu doorelkaar heen. Excuses voor het ongemak.....

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-11 10:27

Tarabass

Webmaster

Omdat jullie mij de vorige keer ook goed geholpen hebben, vraag ik het hier nogmaals. Ik ben een tijdje terug bezig geweest met een htpc-project, maar helaas had ik er geen geld voor. Nu wel, dus zou graag willen weten of ik het lijstje van toen nog kan verbeteren. Graag jullie advies :)

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G620€ 51,-€ 51,-
1MS-Tech MC-1200€ 92,20€ 92,20
1Scythe Big Shuriken€ 29,90€ 29,90
1Samsung SH-B123L/BSBP (12x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM)€ 51,88€ 51,88
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 25,20€ 25,20
1Sapphire HD 6450 2GB DDR3€ 43,10€ 43,10
1Asus P8H61-M PRO (B3)€ 67,90€ 67,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 445,18

Mijn wens is om full hd af te spelen op tv. Ik weet dat de ssd overkill is, maar gezien de prijzen van de hdd's toch een goede keuze? Wat kan ik verbeteren/goedkoper maken etc.?

Verwijderd

Tarabass schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 19:03:
Omdat jullie mij de vorige keer ook goed geholpen hebben, vraag ik het hier nogmaals. Ik ben een tijdje terug bezig geweest met een htpc-project, maar helaas had ik er geen geld voor. Nu wel, dus zou graag willen weten of ik het lijstje van toen nog kan verbeteren. Graag jullie advies :)

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 445,18

Mijn wens is om full hd af te spelen op tv. Ik weet dat de ssd overkill is, maar gezien de prijzen van de hdd's toch een goede keuze? Wat kan ik verbeteren/goedkoper maken etc.?
Kan ook met een E350 Moederbord full hd afspelen,dan hou je een paar centen in de zak.

• Mythx
Hmm, de behuizingen van ms-tech met PSU hebben geen 80 PLUS certificering. Die vallen dan af. Ik wil nog enige efficiëntie. Al heb ik geen idee wat het verschil in efficiëntie is tussen wel 80 PLUS bij 15% à 20% van het totale vermogen (300 W) en geen 80 PLUS bij ~50% van het totale (120 W).
Tarabass schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 19:03:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 445,18

Waarom een Intel CPU met een losse videokaart? Is een AMD A4 niet handiger? Ook nog zuiniger ook. Overigens kun je met een G620 ook prima HD video afspelen (alleen geen 3d). Verder moet je er rekening mee houden dat die voeding uit die Mstech kast uit slechte componenten bestaat. Dit wil niet zeggen dat je HTPC in rook op zal gaan binnen een jaar, maar de kans is een stuk groter dan bij een degelijke voeding. Ook is deze voeding nogal luidruchtig. Als je toch deze kast wilt houden kun je overwegen om de voeding te vervangen, hierbij moet je wel een SFX voeding kopen.
Mythx schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 19:36:
Hmm, de behuizingen van ms-tech met PSU hebben geen 80 PLUS certificering. Die vallen dan af. Ik wil nog enige efficiëntie. Al heb ik geen idee wat het verschil in efficiëntie is tussen wel 80 PLUS bij 15% à 20% van het totale vermogen (300 W) en geen 80 PLUS bij ~50% van het totale (120 W).
Ik zou ze af laten vallen doordat de kwaliteit van de gebruikte componenten in die voeding slecht is. Zoals ik eerder al zei, absolute besparing op opgenomen vermogen door efficientere voedingen is bij zuinige systemen vaak niet heel groot.

[ Voor 12% gewijzigd door jaapsander op 28-02-2012 21:08 ]

• Twistedmark
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-12 16:30
Ik ben van plan om het volgende systeem in elkaar te zetten. Ik wil dit systeem ook gebruiken om te downloaden. Mogelijk dat er af ten toe gebruik wordt gemaakt van het systeem als desktop. Vandaar dat ik gekozen heb voor de A8-3870. Als iemand ideeën heeft over hoe het beter kan hoor ik het graag. Alvast bedankt.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock A75M-ITX€ 68,-€ 68,-
1In Win BP655€ 47,40€ 47,40
1Logitech K400 Wireless Touch Keyboard€ 29,-€ 29,-
1AMD A8-3870K Black Edition€ 113,50€ 113,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 418,10

• cypher21
Twistedmark schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 22:13:
Ik ben van plan om het volgende systeem in elkaar te zetten. Ik wil dit systeem ook gebruiken om te downloaden. Mogelijk dat er af ten toe gebruik wordt gemaakt van het systeem als desktop. Vandaar dat ik gekozen heb voor de A8-3870. Als iemand ideeën heeft over hoe het beter kan hoor ik het graag. Alvast bedankt.

#ProductPrijsSubtotaal
1In Win BP655€ 47,40€ 47,40
1Logitech K400 Wireless Touch Keyboard€ 29,-€ 29,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 418,10
Naar mijn mening kan een A6 ook prima als desktop gebruikt worden. Voor het geld wat je dan bespaart zou je eventueel een 32gb SSD drive kunnen aanschaffen voor het besturingssysteem

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-12 22:14
sja een cpu van 2jr oud kan ook prima als desktop worden gebruikt :S
wat wil je precies gaan doen? Je cpu lijkt overkill en een ssd erbij maakt veel meer uit dan je cpu.

• jaco32
  • Laatst online: 21-09-2024
Hallo iedereen, ik wil graag ook een htpc samenstellen.
Ik heb me best gedaan om dit in elkaar te knutselen.

http://tweakers.net/galle...h_id=253413#tab:wenslijst

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus F1A75-M€ 70,85€ 70,85
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 18,50€ 18,50
1Zalman CNPS10X Performa€ 28,50€ 28,50
1be quiet! BN081€ 31,70€ 31,70
1Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 64GB€ 93,60€ 93,60
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 41,50€ 41,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 548,35

Er zullen lichte games op gespeeld worden, hd films op gekeken worden en voor school.
Hij moet dus stil,cool en snel zijn. Ik heb nog niet kunnen kiezen tussen de twee kasten, welke zouden jullie kiezen? Er moeten denk ik ook nog fan coolers en cpu cooler bij maar ik weet niet welke.

Is dit goed? Nog evt. aanmerkingen? Hij moet btw niet te duur worden, liefst rond de 400.

Alvast bedanktt!

• Mythx
Jaapsander, je bent echt een held. De losse voeding van Huntkey gaat het worden.
Je raadt dus ms-tech behuizingen af, omdat de onderdelen niet heel degelijk zijn, of geldt dit alleen voor de ingebouwde voedingen? Jammer, van de kasten met ir-ontvanger die ik had gezien. Een losse ontvanger staat namelijk niet zo mooi vind ik, het oog wil helaas ook wat.

De spullen die ik tot nu toe op het oog had (inclusief de behuizing nog verwisselen?) zijn deze:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock A75 PRO4-M€ 63,60€ 63,60
1MS-Tech MC-380€ 60,-€ 60,-
1Huntkey Jumper 300G€ 62,65€ 62,65
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 12,20€ 12,20
1TP-Link TL-PA511 Starter Kit€ 61,70€ 61,70
1AMD A4-3400 Boxed€ 53,-€ 53,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 313,15

Inclusief de powerline adapters van een halve Gb, een DVD- of blu-raydrive is niet nodig.
De ram is Hopelijk voldoende, die komt uit de NAS. De harde schijf wordt voorlopig een oude 3.5" van 40 GB totdat de prijzen wat beter zijn.

Zie ik nog iets over het hoofd of doe ik iets ontzettend verkeerd?

Verwijderd

Mythx schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 03:14:
Jaapsander, je bent echt een held. De losse voeding van Huntkey gaat het worden.
Je raadt dus ms-tech behuizingen af, omdat de onderdelen niet heel degelijk zijn, of geldt dit alleen voor de ingebouwde voedingen? Jammer, van de kasten met ir-ontvanger die ik had gezien. Een losse ontvanger staat namelijk niet zo mooi vind ik, het oog wil helaas ook wat.

De spullen die ik tot nu toe op het oog had (inclusief de behuizing nog verwisselen?) zijn deze:
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 313,15

Inclusief de powerline adapters van een halve Gb, een DVD- of blu-raydrive is niet nodig.
De ram is Hopelijk voldoende, die komt uit de NAS. De harde schijf wordt voorlopig een oude 3.5" van 40 GB totdat de prijzen wat beter zijn.

sneller geheugen op 1600mhz en 2x2gb nemen.
pricewatch: Kingston HyperX KHX1600C9D3X2K2/4GX
Mythx schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 03:14:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 313,15

De behuizingen zelf zijn niet zo heel luxe (lastiger inbouwen, scherpere randjes enz), maar verder niet zoveel mis mee. Alles werkt verder prima. Alleen de voedingen van Mstech zijn qua gebruikte componenten (zowel elektrisch als qua ventilator) van matige kwaliteit. Over de rest van de kast zijn de gebruikers juist wel redelijk tevreden.

Een losse Ir is natuurlijk minder mooi, maar die kun je achterlangs aansluiten en ergens plaatsen waar je juist goed kan richten met de afstandsbediening (en niet vol in het zicht). Het kan dus ook een voordeel zijn. 2GB geheugen is genoeg voor het systeem, dat zal geen probleem opleveren. Waar je misschien wel rekening mee moet houden is dat die 40GB HDD (is het een IDE schijf? Volgens mij heeft dat moederbord geen IDE aansluiting) je systeem qua gevoel gaat vertragen.
Hij heeft dat geheugen al liggen zoals je in de post kunt lezen.

[ Voor 4% gewijzigd door jaapsander op 29-02-2012 09:28 ]

• 418O2
  • Laatst online: 00:13
V&A aangeboden: Shuttle XPC Barebone SP45H7 (zwart)

ik overweeg de aanschaf van deze shuttle als basis voor mijn HTPC/NAS. Zijn er cpu's die ik daarin kan gebruiken en niet teveel stroom verbruiken? Soepel 1080p materiaal afspelen is de eis, maar ik neem aan dat elke cpu dat inmiddels wel doet.

Ik zit er namelijk niet meer zo heel diep in en voordat ik een cpu koop die 'te nieuw' is voor die chipset.. Als iemand me op weg kan helpen zou dat fijn zijn. Zie nu de E8xxx als beste optie, met een TDP van 65watt

[ Voor 35% gewijzigd door 418O2 op 29-02-2012 10:43 ]

418O2 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 10:25:
V&A aangeboden: Shuttle XPC Barebone SP45H7 (zwart)

ik overweeg de aanschaf van deze shuttle als basis voor mijn HTPC/NAS. Zijn er cpu's die ik daarin kan gebruiken en niet teveel stroom verbruiken? Soepel 1080p materiaal afspelen is de eis, maar ik neem aan dat elke cpu dat inmiddels wel doet.

Ik zit er namelijk niet meer zo heel diep in en voordat ik een cpu koop die 'te nieuw' is voor die chipset.. Als iemand me op weg kan helpen zou dat fijn zijn. Zie nu de E8xxx als beste optie, met een TDP van 65watt
Als je niet toevallig een E8xxx CPU hebt liggen (of zeer goedkoop op de kop kan tikken) zou ik gaan voor een goedkopere socket 775 CPU. Veel CPU kracht heb je niet nodig wanneer je een (recente) videokaart plaatst welke dxva ondersteund (bijvoorbeeld een HD6450 of GT520). Door je videokaart te gebruiken bij het decoderen van HD video wordt de CPU maar voor een paar procent belast. Dan kun je prima uit de voeten met bijvoorbeeld een: pricewatch: Intel Pentium E5700 Boxed Maar check even de CPU support list van het moederbord, zodat je geen kat in de zak koopt.

Edit: Als ik http://www.shuttleshop.nl/ssconfig.php?system=873 mag geloven past een Pentium E5700 wel.
edit 2: CPU support list http://global.shuttle.com...upportList?productId=1161
zie zo snel die E5700 niet staan.

[ Voor 10% gewijzigd door jaapsander op 29-02-2012 11:00 ]

• 418O2
dat is in principe gewoon een 775 45nm cpu toch? Dan zou het op die P45 chipset moeten werken.
418O2 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:06:
dat is in principe gewoon een 775 45nm cpu toch? Dan zou het op die P45 chipset moeten werken.
Als ze het op die andere website aanbieden als optie zou het waarschijnlijk wel moeten werken. Maar wil je zekerheid (en er zijn genoeg opties) moet je 1 pakken van de support list. Het maakt niet heel veel uit hoe snel de CPU is. Wat wel handig is, is een 45nm CPU te pakken ivm stroomverbruik.

• 418O2
Ja, maar de Q*****-en zijn ook op 45nm gebakken en trekken 95 watt.

Ik ga die shuttle gewoon kopen en dan zie ik wel hoe en wat :)
418O2 schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 11:28:
Ja, maar de Q*****-en zijn ook op 45nm gebakken en trekken 95 watt.

Ik ga die shuttle gewoon kopen en dan zie ik wel hoe en wat :)
Q6600 (en Q6700) is volgens mij op 65nm gebakken (zo uit mijn hoofd) Maar een niet zo heel hoog geclockte dual core (2.5 GHz tot 3 GHz is prima) op 45nm is dus ideaal. Overigens trekken ze geen 95W, maar produceren ze maximaal 95W aan warmte (zelfs die definitie is niet volledig).

• 418O2
Die 5700 zal wel passen gok ik zo. Denk dat ik die probeer. Dan nog een goede passief-gekoelde HTPC kaart zoeken en dan is het compleet (heb nog een HD, dvddrive is niet nodig)

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16-12 14:21
BiLLie- schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 18:25:
Na een tijd meelezen en twijfelen over een mediaspeler of een htpc bij deze ook mijn bijdrage (het gaat dus een htpc worden)

Behuizing: Silverstone SST-ML02B-R SST-ML02B-MXR, dus inclusief 120W voeding
Mobo: Asus E45M1-M PRO
Geheugen: willekeurige 4Gb module Kingston valueram
harddisk: SSD, budget is +/- €100 Crucial m4 64Gb

Op mijn NAS staat alle media, geen storage nodig dus.

Dit zou voor ongeveer 500 euro te realiseren zijn, opzich nog een aardige prijs. Waar ik vooral mijn vraagtekens bij heb, is de voeding in de Silverstone. Is de 120W voldoende voor de door mij gekozen setup?
Bovenstaande is besteld, ik heb voor de bediening toch maar gekozen voor de behuizing inclusief IR. Relatief lage meerprijs en nu is alles mooi geïntegreerd in de ene behuizing. Om de bediening nog soepeler te laten verlopen heb ik voor noodgevallen maar een Logitech K400 meebesteld, de rest moet mijn Harmony One maar kunnen afhandelen. Nu maar afwachten, niet alles was op voorraad helaas :(

edit:
Bah, de levertijd van de behuizing valt toch tegen. Naar verwachting pas 8 maart binnen ... :(

[ Voor 4% gewijzigd door BiLLie- op 01-03-2012 11:01 ]

• cypher21
Ik heb net ook de knoop maar doorgehakt.
Zag dat veel winkels de Antec kast niet meer op voorraad hadden, en dat levering onbekend is, dus de volgende lijst besteld.
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec ISK 300-150€ 74,49€ 74,49
1Kingston SSDNow s50 32GB€ 49,28€ 49,28
1Corsair Vengeance CML4GX3M2A1600C9B Low Profile Blue€ 22,99€ 22,99
1AMD A6-3500 Boxed€ 60,50€ 60,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 299,36

Enige toevoeging die niet in de pricewatch staat is de Asrock Smart Remote t.w.v. 23 euro

Hopelijk voor het weekend binnen :)

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:51
Weet er iemand toevallig ook hoe zo'n klik open/ klik dicht knopje heet, of waar ik deze kan bestellen?
Ik had mijn order gewijzigd en ben toen voor een Antec ISK 300-65 kast gegaan.
Vandaag opgehaald en dat klik ding waar het front paneeltje aan vast haakt om hem te sluiten is kapot.
Nu kan ik ermee terug gaan maar dan zit ik weer 30 a 40 minuten in de auto met de bijbehorende brandstof kosten.
Verder heb ik alles bijna al in de kast gebouwd :(
Als ik zoiets ergens goedkoop kan kopen hoef ik alles niet meer uit te bouwen en ben ik waarschijnlijk net zoveel kwijt.
Ik heb hem er al uitgehaald dus dat is geen probleem, alleen weet ik niet hoe zo'n geval heet.

Edit:
Net toch wat kunnen vinden.
Blijkt veel bij Philips tv's gebruikt te zijn en heeft artikelnr: KN-6902400
Afbeeldingslocatie: http://www.todotipo.nl/prodimgs/350px/KN-6902400.JPG

Op mijn broertjes JVC tv lijkt dezelfde te zitten.
Zijn er nog meerdere maten in deze slotjes? of is dit gewoon universeel?

[ Voor 19% gewijzigd door thespeed op 29-02-2012 20:42 ]

thespeed schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 19:56:
Weet er iemand toevallig ook hoe zo'n klik open/ klik dicht knopje heet, of waar ik deze kan bestellen?
Ik had mijn order gewijzigd en ben toen voor een Antec ISK 300-65 kast gegaan.
Vandaag opgehaald en dat klik ding waar het front paneeltje aan vast haakt om hem te sluiten is kapot.
Nu kan ik ermee terug gaan maar dan zit ik weer 30 a 40 minuten in de auto met de bijbehorende brandstof kosten.
Verder heb ik alles bijna al in de kast gebouwd :(
Als ik zoiets ergens goedkoop kan kopen hoef ik alles niet meer uit te bouwen en ben ik waarschijnlijk net zoveel kwijt.
Ik heb hem er al uitgehaald dus dat is geen probleem, alleen weet ik niet hoe zo'n geval heet.

Edit:
Net toch wat kunnen vinden.
Blijkt veel bij Philips tv's gebruikt te zijn en heeft artikelnr: KN-6902400
[afbeelding]

Op mijn broertjes JVC tv lijkt dezelfde te zitten.
Zijn er nog meerdere maten in deze slotjes? of is dit gewoon universeel?
Ik heb geen idee of je makkelijk aan zo'n ding kan komen, maar kunnen ze van de winkel niet via de post zo'n ding opsturen? Misschien het telefoontje waard?
Pagina: 1 ... 83 ... 93 Laatste

Dit topic is gesloten.