Hallo allemaal,
Ik sta op het punt om een HTPC aan te schaffen alleen weet ik nog niet goed wat ik precies moet kopen.
Op dit moment heb ik een oude, grote kast met een pentium4 3,2 (single core) processor naast de tv staan en hier staat Boxee en XMBC op om mijn x264 films te streamen vanaf de home server (bekabeld op een 1000Mb netwerk).
De films spelen (als je niets anders doet) wel ok af maar zodra je de muis aanraakt dan begint het stotteren.
Het is dus tijd om de computer te vervangen...
Als ik overigens de films met Media Player Classic afspeel stotteren ze nooit maar dat komt denk ik omdat XBMC en Boxee een zware interface hebben maar ik wil ook graag alle functionaliteit van de mediacenter software.
Nu zit ik te twijfelen of ik voor een zuinige barebone zal gaan, bv de Foxconn Nettop nT-A3500 a eur 199 op dit moment bij Alternate.
(HDD en geheugen laat ik er even uit omdat ik deze al heb en deze 2 onderdelen moeten toch in beide keuzes voor dezelfde prijs ingebouwd worden).
Of ik zal zelf een nieuw klein uAtx systeempje in elkaar zetten met bv de volgende componenten:
Behuizing SilverStone SST-ML03B eur 61,90
Moederbord ASRock N68-VS3 UCC eur 49,90
Processor AMD Athlon II X2 260 (2x 3200Mhz) eur 62,90
Voeding be quiet! System PowerS6 300W eur 29,90
Totaal eur 204,60
In mijn huidige oude mediacenter pc zit een vrij nieuwe Raedon HD5450 kaart die best goed is, dus het zou in mijn ogen zonde zijn om deze weg te doen voor het slechtere kaartje geintegreerd in de foxconn barebone.
Aan de andere kant trekt het lage stroomverbruik mij wel van zo'n barebone oplossing alleen weet ik niet zeker of deze wel al mijn HD content kan afspelen zonder stotteren omdat het niet zo'n snelle pc is.
Ik heb veel verschillende meningen gelezen over deze apparaatjes en bij sommige mensen loopt ie niet helemaal soepel.
Voor mijn gevoel doe ik er beter aan om gewoon voor de losse componenten te gaan omdat ik meer snelheid krijg voor hetzelfde geld.
Daarnaast heb je natuurlijk ook meer mogelijkheden in een zelfbouw pc alleen is deze niet zo compact als een barebone.
Ik gebruik de computer puur en alleen voor HD films en series kijken via netwerk
De pc staat in een tv meubel en zie je toch niet, hoe groot deze ook is (momenteel ligt er een midi tower in en die zie je niet eens)
Heeft iemand een idee wat voor mijn doel beter zou zijn ?
Bij voorbaat dank