Verwijderd

jeroen150586 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 16:14:
[...]

Hij is koel. De kast heeft een flinke ventilatie:
[afbeelding]
Ook heeft de kast mooie mogelijkheden. Zo heb ik 2 fans boven de CPU draaien. (2 paralel op de CPU, draait erg langzaam - 200rpm - en houdt hem op 45 graden.
[afbeelding]
Als je de keuze hebt tussen de e350 of e450 zou ik voor de 450 gaan. Ietsje duurder maar kan eventueel ook HD 3D.
Heb zelf ook een apple tv (2) gehad. Beviel mij niet omdat hij hd of 720p niet goed trekt. Vandaar nu ook een HTPC en ben er erg blij mee! :)
de e450 kan die full 3D streamen?
Ben ook aan het rondkijken voor een klein kastje die alleen maar hoeft te streamen in men netwerk naar men tv scherm.
heb nu een asrock ion 330 staan en die trekt het niet, wel blu ray streamen maar niet 3D.

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-12 14:23
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 19:44:
[...]

Ben ook aan het rondkijken voor een klein kastje die alleen maar hoeft te streamen in men netwerk naar men tv scherm.
heb nu een asrock ion 330 staan en die trekt het niet, wel blu ray dtreamen maar niet 3D.
Nu ik dit lees heb ik maar gelijk nog op het laatste moment mijn lijstje aangepast van E35M1-I DELUXE naar pricewatch: Asus E45M1-I DELUXE

• jeroen150586
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-11-2020
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 19:44:
[...]

heb nu een asrock ion 330 staan en die trekt het niet, wel blu ray dtreamen maar niet 3D.
Heb het nog even voor je gegoogled:

http://www.anandtech.com/...th-e450-e300-and-c60-apus

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-12 12:49
Haha, wel grappig dat je nu al een paar mensen op het idee brengt om een E450 aan te schaffen.
Voor mezelf wordt het waarschijnlijk gewoon een E350. Tegen de tijd dat hier een 3D TV komt ben ik al lang weer toe aan een nieuwe HTPC :P . En de E450 is flink duurder en nauwelijks beschikbaar (alleen Asus heeft E450 moederborden zo te zien).

Het nieuwe systeem dat ik op het oog heb moet vooral goedkoop zijn. De M350 behuizing ziet er ook erg goed uit, maar is ook weer redelijk aan de prijs en nauwelijks leverbaar.
Maar eerst maar eens de huidige HTPC helemaal aan de praat krijgen. Zit nog steeds te wachten op een HDD nadat mijn bestelling voor de zoveelste keer geannuleerd is...

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-12 20:37
Ik had paar jaar geleden een htpc gebouwd op basis van een phenom9550 en ati hd4830, niet bepaald een zuinige htpc maar gebruikte het ook als desktop. Echter vond ik imagequality (post-processing etc) echt geweldig, heb aardig wat mediaplayers gehad maar niks kon dat evenaren.

maargoed heb nu een ion2 met openelec erop en ben niet echt tevreden met imagequality, ben veel beter gewend. Wil dus nu weer een htpc bouwen waarop ik openelev wil draaien, vooral nu focus op postprocessing etc. Alleen zit nu met paar dingen:

- Doet openelec wel aan postprocessing etc of moet ik echt W7 installen?
- Hoe zit het met imagequality van de huidige amd fusions?
- Kent iemand een passieve mooie platte kast zoals de streacom fc7 waarvan de passieve koelers/heatpipes geschikt zijn voor amd sockets?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Verwijderd

Moet dus geen probleem om full 3D te streamen,eens rustig rondkijken hoe we eventueel een kleine htpc kunnen maken die in mijn geval alleen te hoeft te streamen.

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:12

OMX2000

By any means necessary...

Misschien eens een keer een kwaliteitstest down van de verschillende platforms. En dat ook in de volgende HTPC BBG meenemen.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Verwijderd

OMX2000 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 06:55:
Misschien eens een keer een kwaliteitstest down van de verschillende platforms. En dat ook in de volgende HTPC BBG meenemen.
Mee eens,en vooral de beeldkwaliteit waar je naar kijkt.

bv het verschil met de: xtreamer ,asrock 3D,losse videokaart, videokaart op moederbord.
wordt een interessante HTPC BBG denk ik.

• jeroen150586
  • Laatst online: 04-11-2020
Snippo schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 23:47:
Haha, wel grappig dat je nu al een paar mensen op het idee brengt om een E450 aan te schaffen.
Voor mezelf wordt het waarschijnlijk gewoon een E350. Tegen de tijd dat hier een 3D TV komt ben ik al lang weer toe aan een nieuwe HTPC :P . En de E450 is flink duurder en nauwelijks beschikbaar (alleen Asus heeft E450 moederborden zo te zien).

Het nieuwe systeem dat ik op het oog heb moet vooral goedkoop zijn. De M350 behuizing ziet er ook erg goed uit, maar is ook weer redelijk aan de prijs en nauwelijks leverbaar.
Maar eerst maar eens de huidige HTPC helemaal aan de praat krijgen. Zit nog steeds te wachten op een HDD nadat mijn bestelling voor de zoveelste keer geannuleerd is...
Heb aandelen in asus (haha)

Nee..het vootbeeld wat hij gaf met de e 350 was tien euro goedkoper. Vandaar het advies van de 450. Daarnaast is het mobo van asus (de deluxe) passief gekoeld. Er zijn wel wat verschillen...

De behuizing is goed leverbaar. Eventueel via logicsupply oid. Levertijd in 1 dag. Hrt asus mobo is inderdaad minder... blijft asus icm nieuwe producten heh!
Rainesh schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 23:54:
Ik had paar jaar geleden een htpc gebouwd op basis van een phenom9550 en ati hd4830, niet bepaald een zuinige htpc maar gebruikte het ook als desktop. Echter vond ik imagequality (post-processing etc) echt geweldig, heb aardig wat mediaplayers gehad maar niks kon dat evenaren.

maargoed heb nu een ion2 met openelec erop en ben niet echt tevreden met imagequality, ben veel beter gewend. Wil dus nu weer een htpc bouwen waarop ik openelev wil draaien, vooral nu focus op postprocessing etc. Alleen zit nu met paar dingen:

- Doet openelec wel aan postprocessing etc of moet ik echt W7 installen?
- Hoe zit het met imagequality van de huidige amd fusions?
- Kent iemand een passieve mooie platte kast zoals de streacom fc7 waarvan de passieve koelers/heatpipes geschikt zijn voor amd sockets?
Postprocessing is niet zozeer afhankelijk van welk platform je pakt (behalve als het platform gewoon niet krachtig genoeg is) maar vooral welke software en drivers je draait. Maar wat bedoel je precies met post-processing en imagequality (IQ)? Er zijn ontelbaar veel manieren om video te post-processen ter verbetering van de IQ. Bedoel je redelijk standaard features als deinterlacing of 3:2 pulldown of geavanceerdere functies als sharpening enz?

Niet alle softwareoplossingen bieden evenveel mogelijkheden tot post-processen. Zo kun je wanneer je gebruik maakt van W7 + MPC-HC een heel scala aan post-processing stappen gebruiken (heb je wel een wat sterkere GPU voor nodig), maar XBMC heeft maar een beperkt vermogen om te kunnen post-processen. Ook kun je volgens mij bepaalde post-processing aanzetten in je videokaartdrivers. Dit gaat natuurlijk lastiger in bijvoorbeeld openelec.
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=Settings/Videos

Leuk artikel waarin verschillende vormen van post-processing worden besproken met verschillende platformen. Maar lees het volledige artikel en niet alleen de conclusie, die is nogal ongenuanceerd.
http://www.anandtech.com/...rete-htpc-gpus-shootout/1

Zoals ik het me voor kan stellen in je

• ReTechNL
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 07:24:
[...]

Mee eens,en vooral de beeldkwaliteit waar je naar kijkt.

bv het verschil met de: xtreamer ,asrock 3D,losse videokaart, videokaart op moederbord.
wordt een interessante HTPC BBG denk ik.
Mee eens, tevens eventueel verschillende systemen die door tweakers zijn samengesteld met specs en de mogelijkheden die je hebt met de verschillende configuraties.
Hiermee bedoel ik bijvoorbeeld:
  • Beeld: HDTV, Blu-Ray en 3D
  • Audio: 7.1 Dolbydigital, DTS, etc..
  • Netwerk: 1GBps, WiFi
  • Software: Windows 7 + XBMC
en dat per configuratie bijv.

[ Voor 17% gewijzigd door ReTechNL op 13-01-2012 11:43 ]

• Krayhan
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-11 05:31
jaapsander schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 17:32:
Toevoeging aan de post hierboven. Die Nexus is inderdaad fluisterstil, maar het verschil in geluidsproductie tussen de Nexus en de voedingen die ik noemde zijn niet te horen bij normaal huiskamergebruik.
Verder helemaal eens met hierboven.

Overigens raad ik een big shuriken aan omdat deze een 12cm ventilator gebruikt ipv een 10cm ventilator bij een gewone shuriken. Een grotere ventilator is over het algemeen stiller dan een kleinere doordat hij bij dezelfde luchtverplaatsing op een lager toerental draait. Het is alleen wel een hele grote koeler die in sommige gevallen zover uit kan steken dat je geen videokaart kan plaatsen in je bovenste x16 slot.
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 112,50€ 112,50
1Zalman HD501€ 121,10€ 121,10
1Scythe Big Shuriken 2€ 33,95€ 33,95
1Nexus 120MM PWM Series Real Silent Case Fan, 120mm€ 5,50€ 5,50
1Intel Core i3 2105 Boxed€ 119,-€ 119,-
1LG BH10LS30 Zwart€ 76,01€ 76,01
1Nexus Value 430€ 51,90€ 51,90
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 90,90€ 90,90
1Kingston HyperX KHX1333C9D3K2/4G€ 25,98€ 25,98
1Asus P8H67-M EVO€ 97,-€ 97,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 733,84
Dit is het nu geworden ocz ook vervangen, de Nexus blijft want het is op voorraad en als verschil tussen Nexus en de rest die jij noemde toch zo minimaal is.... Ik wil zoveel mogelijk bij informatique kopen lekker als het op voorraad is.

Ik heb nog een paar vragen
- de mobo en de cpu, beiden hebben een gpu.
Asus -> http://www.asus.com/Mothe...8H67M_EVO/#specifications
Intel -> http://ark.intel.com/prod...r-%283M-Cache-3_10-GHz%29
Hoe gaat dit samen? Gebruik je ze dan allebei waardoor je gpu krachtiger wordt? of schakel je eentje uit in de bios, zoja welke? Heeft iemand hiermee ervaring?

- Ik heb op advies de Big shuriken 2, ik hoop wel dat er ruimte is voor de geheugen module. Ik wil dual channel en volgens schema van mobo moet ik Dimm_A2 Dimm_B2 gebruiken. Dit levert net iets meer ruimte op dan de A1, gaat het allemaal passen of zal ik teruggaan naar de Scythe Shuriken Rev. B?

- De ram modules zijn de Kingston HyperX KHX1333C9D3K2/4G geworden, in het mobo boekje staat de Kingston HyperX KHX1333C9D3K2/4GX(XMP) (zie bijlage) genoemd. Deze kon ik niet vinden, gat dit conflicten opleveren met mijn mobo?

Verwijderd

Mini htpc om 3D te streamen.

Effe snel in elkaar geknutseld,het systeem is alleen maar bedoelt om te streamen real of full 3D en alles wat minder gpu nodig heeft.
Hdmi gaat naar een h-k bds 370 reciever en dan via de ARC hdmi naar een panasonic tx-50vt 30 verbonden met een hdmi 1.4 Audio quest kabel.
gestreamd wordt er vanaf een synology 107+ nas of een andere computer in het netwerk
W7 kan ik vanaf een stick installeren.

inventaris: mini htpc
Krayhan schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 12:57:
[...]

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 112,50€ 112,50
1Zalman HD501€ 121,10€ 121,10
1Nexus 120MM PWM Series Real Silent Case Fan, 120mm€ 5,50€ 5,50
1Intel Core i3 2105 Boxed€ 119,-€ 119,-
1LG BH10LS30 Zwart€ 76,01€ 76,01
1Nexus Value 430€ 51,90€ 51,90
1Kingston HyperX KHX1333C9D3K2/4G€ 25,98€ 25,98
1Asus P8H67-M EVO€ 97,-€ 97,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 733,84
Dit is het nu geworden ocz ook vervangen, de Nexus blijft want het is op voorraad en als verschil tussen Nexus en de rest die jij noemde toch zo minimaal is.... Ik wil zoveel mogelijk bij informatique kopen lekker als het op voorraad is.

Ik heb nog een paar vragen
- de mobo en de cpu, beiden hebben een gpu.
Asus -> http://www.asus.com/Mothe...8H67M_EVO/#specifications
Intel -> http://ark.intel.com/prod...r-%283M-Cache-3_10-GHz%29
Hoe gaat dit samen? Gebruik je ze dan allebei waardoor je gpu krachtiger wordt? of schakel je eentje uit in de bios, zoja welke? Heeft iemand hiermee ervaring?

- Ik heb op advies de Big shuriken 2, ik hoop wel dat er ruimte is voor de geheugen module. Ik wil dual channel en volgens schema van mobo moet ik Dimm_A2 Dimm_B2 gebruiken. Dit levert net iets meer ruimte op dan de A1, gaat het allemaal passen of zal ik teruggaan naar de Scythe Shuriken Rev. B?

- De ram modules zijn de Kingston HyperX KHX1333C9D3K2/4G geworden, in het mobo boekje staat de Kingston HyperX KHX1333C9D3K2/4GX(XMP) (zie bijlage) genoemd. Deze kon ik niet vinden, gat dit conflicten opleveren met mijn mobo?
Tussen de nexus en de bequiet is alleen de prijs behoorlijk verschillend.
Overigens heeft je moederbord geen GPU. Alleen de CPU heeft een ingebouwde GPU. Het moederbord heeft alleen output voor de GPU.

Overigens zou ik 2x 12 cm fans als intake gebruiken en die 8 cm fans weglaten (zitten die er standaard bij?) De big shuriken valt over de ram modules heen. Zolang ze geen centimeter hoge heatspreaders hebben gaat dit prima passen. Pak je echter gewoon 1333 MHz kingston valueram, dan heb je van die hele kleine reepjes (is net zo snel als hyperX voor jouw gebruik). Geheugen van de qvl gebruiken geeft je zekerheid over compatibiliteit. Wanneer geheugen niet op de qvl staat wil het niet zeggen dat het niet werkt, maar alleen dat je geen zekerheid hebt.
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:29:

Effe snel in elkaar geknutseld,het systeem is alleen maar bedoelt om te streamen real of full 3D en alles wat minder gpu nodig heeft.
Hdmi gaat naar een h-k bds 370 reciever en dan via de ARC hdmi naar een panasonic tx-50vt 30 verbonden met een hdmi 1.4 Audio quest kabel.
gestreamd wordt er vanaf een synology 107+ nas of een andere computer in het netwerk

De SSD is van slechte kwaliteit. Voor meer info kun je het beste terecht op het SSD topic.

[ Voor 6% gewijzigd door jaapsander op 13-01-2012 13:36 ]

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:29:

Vervang de Vertex 2 door een andere betere SSD. OCZ (vertex/agility) series is gewoon echt niet goed. Zowel de oudere als de nieuwere.

Je hebt op dit moment geheugen geselecteerd voor een laptop. Klopt dit, even nakijken wat er in je mobo moet

• Marando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-11 13:43

Marando

Muziekje?

Ik sta op het punt om onderstaande hardware aan te schaffen voor een HTPC.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Celeron G530 Boxed€ 37,74€ 37,74
1Silverstone SST-ML03B€ 57,50€ 57,50
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 34,85€ 34,85
1Corsair XMS3 CMX4GX3M2B1600C9€ 24,44€ 24,44
1Asrock H61M/U3S3€ 57,06€ 57,06
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 211,59

Doel van HTPC:
MKV afspelen 720P/1080P vanaf NAS (gigabit netwerk)
Youtube in 720P/1080P
Torrents downloaden
Muziek afspelen van NAS
Muziek afspelen van internet

Aangezien dit niet een enorm pakket aan eisen is, die ik stel aan mijn HTPC, lijkt het me dat ik prima uit de voeten zou moeten kunnen met Openelec. Daarom dus geen harddisk, ik heb nog een 16GB USB stick liggen die lekker snel is. (28MB lezen, 22MB schrijven)

Als iets mijn mijn configuratie echt beter kan/moet, dan hoor ik het heel graag! Als ik niks hoor dan ga ik bovenstaande spulletjes volgende week bestellen!

Alvast bedankt voor de suggesties/kritiek/etc..

Verwijderd

EJPostema schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:40:
[...]

Vervang de Vertex 2 door een andere betere SSD. OCZ (vertex/agility) series is gewoon echt niet goed. Zowel de oudere als de nieuwere.

Je hebt op dit moment geheugen geselecteerd voor een laptop. Klopt dit, even nakijken wat er in je mobo moet
Klopt effe niet opgelet,is vernieuwd nu

Marando schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:58:
Ik sta op het punt om onderstaande hardware aan te schaffen voor een HTPC.

#ProductPrijsSubtotaal
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 34,85€ 34,85
1Corsair XMS3 CMX4GX3M2B1600C9€ 24,44€ 24,44
1Asrock H61M/U3S3€ 57,06€ 57,06
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 211,59

Doel van HTPC:
MKV afspelen 720P/1080P vanaf NAS (gigabit netwerk)
Youtube in 720P/1080P
Torrents downloaden
Muziek afspelen van NAS
Muziek afspelen van internet

Aangezien dit niet een enorm pakket aan eisen is, die ik stel aan mijn HTPC, lijkt het me dat ik prima uit de voeten zou moeten kunnen met Openelec. Daarom dus geen harddisk, ik heb nog een 16GB USB stick liggen die lekker snel is. (28MB lezen, 22MB schrijven)

Als iets mijn mijn configuratie echt beter kan/moet, dan hoor ik het heel graag! Als ik niks hoor dan ga ik bovenstaande spulletjes volgende week bestellen!

Alvast bedankt voor de suggesties/kritiek/etc..
Je kunt nog wat geld besparen door 2GB geheugen te nemen. Ook is kingston valueram iets goedkoper. Voor de rest een prima setup.
Is volgens mij nog steeds een sandforce 1200 ssd. Ik zou nog even in het SSD topic navragen of een crucial M4 kopen.

[ Voor 6% gewijzigd door jaapsander op 13-01-2012 14:02 ]

Verwijderd

jaapsander schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:00:
[...]

Je kunt nog wat geld besparen door 2GB geheugen te nemen. Ook is kingston valueram iets goedkoper. Voor de rest een prima setup.

[...]

Is volgens mij nog steeds een sandforce 1200 ssd. Ik zou nog even in het SSD topic navragen of een crucial M4 kopen.
vernieuwd.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2012 14:13 ]

• Krayhan
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-11 05:31
jaapsander schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:34:
[...]

Overigens heeft je moederbord geen GPU. Alleen de CPU heeft een ingebouwde GPU. Het moederbord heeft alleen output voor de GPU.

Overigens zou ik 2x 12 cm fans als intake gebruiken en die 8 cm fans weglaten (zitten die er standaard bij?) De big shuriken valt over de ram modules heen. Zolang ze geen centimeter hoge heatspreaders hebben gaat dit prima passen. Pak je echter gewoon 1333 MHz kingston valueram, dan heb je van die hele kleine reepjes (is net zo snel als hyperX voor jouw gebruik). Geheugen van de qvl gebruiken geeft je zekerheid over compatibiliteit. Wanneer geheugen niet op de qvl staat wil het niet zeggen dat het niet werkt, maar alleen dat je geen zekerheid hebt.
Thnx again voor je snelle reply. Op jou aanraden heb ik nu de Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G 2x om een setje voor dual channel, dit zal werken toch of moet ik perse een kit? Deze zijn maar 18 mm hoog terwijl de hyperx 30 mm was!

Ik weet niet welke 8cm fans je bedoelt?

• Mirickle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-12 10:38
Ik wil zoals velen hier ook een A4-3400 gebaseerde HTPC gaan bouwen. Kast moet de Silverstone SST-ML03 worden. Gaat de stock cooler van de A4 daarin passen?

Max 70mm voor de CPU cooler zegt Silverstone, maar er moet natuurlijk ook nog een beetje ruimte vrij blijven boven de cooler. Heb hier helaas geen A4 cooler om het na te meten...

In mijn ervaring zijn de AMD stock coolers stil genoeg, dus als het zou passen scheelt me dat weer twee tientjes voor een Shuriken...

• ReTechNL
Na een aantal wijzigingen in mijn HTPC setup wil ik toch mijn geupdate lijstje tonen.
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus E45M1-I DELUXE€ 151,-€ 151,-
1Logitech K400 Wireless Touch Keyboard€ 29,95€ 29,95
1Kingston ValueRAM KVR1333D3S8N9K2/4G€ 22,58€ 22,58
1Samsung SH-B123L (12x, SATA-150, dual-layer, Zwart, Retail)€ 48,-€ 48,-
1Corsair Builder CX430 V2€ 37,50€ 37,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 437,43

Kast
Om de kosten te drukken heb ik gekozen voor een andere kast.
De pricewatch: Silverstone Grandia GD04 (Zwart) die ik eerst eerder had gekozen was 5cm hoger als de pricewatch: Silverstone SST-ML03B welke 10cm hoog is.
Een nadeel is wel dat deze geen brushed metal frontje heeft wat ik zelf wel mooi vind. helaas moet je soms keuzes maken hé :)

Moederbord
De pricewatch: Asus E35M1-I DELUXE heb ik vervangen door de pricewatch: Asus E45M1-I DELUXE dit om Blu-ray 3D vlekkeloos te laten afspelen. aangezien dit toch een toekomst investering is moet je toch wel een beetje vooruit denken.
De reden waarom ik voor de Deluxe versie heb gekozen is de ingebouwde wifi. Dit is toch wel makkelijk in somige situaties waar je niet direct toegang tot een RJ45 kabel hebt. of Blu-ray 3D dan goed wordt afgespeeld is dan nog maar de vraag maar zo is de HTPC wel makkelijker in gebruik bij niet veel eisende films.

Harddisk
Ik heb gekozen voor de pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB aangezien ik Windows 7 Professional in combinatie met XBMC ga draaien. Dit zal ten goede komen van de boot tijd vanwege de SSD.
Tevens heb je nog mogelijkheden om andere dagelijkse zaken zoals mail, presentaties of simpel weg even internetten met eenvoud uit te voeren.

Toetsenbord
De pricewatch: Logitech K400 Wireless Touch Keyboard heeft eigenlijk alles wat je zoekt om met eenvoud een HTPC te bedienen of te internetten.
Dit toetsenbord maakt namelijk gebruik van een build-in touchpad en omdat deze draadloos is kan je gewoon vanaf de bank of vanuit je nest alles bedienen.

Heeft iemand nog suggesties wat ik eventueel kan verbeteren?

~ReTechNL

• ReTechNL
Mirickle schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:57:
Ik wil zoals velen hier ook een A4-3400 gebaseerde HTPC gaan bouwen. Kast moet de Silverstone SST-ML03 worden. Gaat de stock cooler van de A4 daarin passen?

Max 70mm voor de CPU cooler zegt Silverstone, maar er moet natuurlijk ook nog een beetje ruimte vrij blijven boven de cooler. Heb hier helaas geen A4 cooler om het na te meten...

In mijn ervaring zijn de AMD stock coolers stil genoeg, dus als het zou passen scheelt me dat weer twee tientjes voor een Shuriken...
YouTube: Build a PC: SilverStone ML03 Slim HTPC Case
Bekijk vanaf 3:55.
Dit zou een goede indicatie moeten geven betreft de ruimte die je hebt in combinatie met een stock koeler
Krayhan schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:41:
[...]

Thnx again voor je snelle reply. Op jou aanraden heb ik nu de Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G 2x om een setje voor dual channel, dit zal werken toch of moet ik perse een kit? Deze zijn maar 18 mm hoog terwijl de hyperx 30 mm was!

Ik weet niet welke 8cm fans je bedoelt?
2x een setje gaat werken. Een kit zijn alleen maar 2 modules die uit dezelfde batch chips komen. Deze werken altijd samen. 2x een setje zal echter ook gewoon prima werken al is de kans dat het niet compatibel is ietsje groter.

Die Zalman kast kan 2x 12cm en 2x 8cm fans huisvesten. Persoonlijk zou ik 2x 12cm fans installeren en de plekker voor 8cm fans vrij houden. Jouw moederbord heeft 1x 4 pins connector en 1x 3 pins connector. Persoonlijk zou ik 2x pricewatch: Nexus Real Silent D12SL-12 OR, 120mm installeren. Heb deze zelf ook en het toerental wordt geregeld door het moederbord. Het geheel is fluisterstil.
ReTechNL schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:58:
Na een aantal wijzigingen in mijn HTPC setup wil ik toch mijn geupdate lijstje tonen.
#ProductPrijsSubtotaal
1Logitech K400 Wireless Touch Keyboard€ 29,95€ 29,95
1Kingston ValueRAM KVR1333D3S8N9K2/4G€ 22,58€ 22,58
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 437,43

Kast
Om de kosten te drukken heb ik gekozen voor een andere kast.
De pricewatch: Silverstone Grandia GD04 (Zwart) die ik eerst eerder had gekozen was 5cm hoger als de pricewatch: Silverstone SST-ML03B welke 10cm hoog is.

Moederbord
De pricewatch: Asus E35M1-I DELUXE heb ik vervangen door de pricewatch: Asus E45M1-I DELUXE dit om Blu-ray 3D vlekkeloos te laten afspelen. aangezien dit toch een toekomst investering is moet je toch wel een beetje vooruit denken.
De reden waarom ik voor de Deluxe versie heb gekozen is de ingebouwde wifi. Dit is toch wel makkelijk in somige situaties waar je niet direct toegang tot een RJ45 kabel hebt. of Blu-ray 3D dan goed wordt afgespeeld is dan nog maar de vraag maar zo is de HTPC wel makkelijker in gebruik bij niet veel eisende films.

Harddisk
Ik heb gekozen voor de pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB aangezien ik Windows 7 Professional in combinatie met XBMC ga draaien. Dit zal ten goede komen van de boot tijd vanwege de SSD.
Tevens heb je nog mogelijkheden om andere dagelijkse zaken zoals mail, presentaties of simpel weg even internetten met eenvoud uit te voeren.

Toetsenbord
De pricewatch: Logitech K400 Wireless Touch Keyboard heeft eigenlijk alles wat je zoekt om met eenvoud een HTPC te bedienen of te internetten.
Dit toetsenbord maakt namelijk gebruik van een build-in touchpad en omdat deze draadloos is kan je gewoon vanaf de bank of vanuit je nest alles bedienen.

Heeft iemand nog suggesties wat ik eventueel kan verbeteren?

~ReTechNL
Je systeem is erg zuinig. Aangezien een voeding op zijn efficiëntst is bij een belasting van ~50% (kort door de bocht) is een voeding met een lager maximaal leverbaar vermogen efficiënter in jouw systeem. Je zou zelfs nog kunnen overwergen om een Pico PSU te nemen. Maar een bequiet 300W is ook prima. Ideaal zou je een voeding van ~100W tot 150W moeten hebben. Alleen is er maar bar weinig keuze in dit segment...

• ReTechNL
jaapsander schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:06:
[...]

Je systeem is erg zuinig. Aangezien een voeding op zijn efficiëntst is bij een belasting van ~50% (kort door de bocht) is een voeding met een lager maximaal leverbaar vermogen efficiënter in jouw systeem. Je zou zelfs nog kunnen overwergen om een Pico PSU te nemen. Maar een bequiet 300W is ook prima. Ideaal zou je een voeding van ~100W tot 150W moeten hebben. Alleen is er maar bar weinig keuze in dit segment...
De picoPSU is een optie alleen ik heb expres niet gekozen voor een be quite aangezien ik veel berichten hoor dat deze veel last heeft van een piep.
De picoPSU heb ik wel overwogen maar had te weinig voordelen tegenover de Corsair. Buiten dat moet je ook rekening houden dat de prijs van een PicoPSU aanzienlijk hoger is. dit zal zich maar in weinig gevallen terug betalen. In een NAS zou de PicoPSU meer tot zijn recht komen btw.

[ Voor 17% gewijzigd door ReTechNL op 13-01-2012 16:23 ]

• MapacheLoco
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-01 22:55
heej mensen!

ik heb net mijn htpc besteld! maar weet iemand welke fans hierin moeten? pricewatch: MS-Tech MC-380 Op de site staan 2 dingen.

-1x 80x80 fan build-in
-en als je naar de datasheet kijkt staat er: 2 x 60 mm fan (1 x 60 mm preinstalled)

wat is het nou? :P ik hoop dat iemand me kan helpen met dit laatste dingetje!

• Snippo
ReTechNL schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 16:17:
[...]

De picoPSU is een optie alleen ik heb expres niet gekozen voor een be quite aangezien ik veel berichten hoor dat deze veel last heeft van een piep.
De picoPSU heb ik wel overwogen maar had te weinig voordelen tegenover de Corsair. Buiten dat moet je ook rekening houden dat de prijs van een PicoPSU aanzienlijk hoger is. dit zal zich maar in weinig gevallen terug betalen. In een NAS zou de PicoPSU meer tot zijn recht komen btw.
Ik heb ook de 300W BeQuiet voeding en geen last van een piep. Het lijkt mij dat een piepende voeding gewoon een gevalletje RMA is? 430W is inderdaad wel erg veel voor een systeem dat ~25W gebruikt (300W eigenlijk ook maar lichtere voedingen zijn er nauwelijks).
Wat je evt. ook zou kunnen overwegen is een andere kast met ingebouwde PicoPSU.

Verwijderd

#ProductPrijsSubtotaal
1LC-Power LC-1320mi€ 39,63€ 39,63
1Transcend JM1333KLN-4G€ 15,56€ 15,56
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 297,09

Ik kan de ssd weglaten heb nog een 2,5 sata disc 160gb liggen

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2012 16:19 . Reden: ander moederbord mini itx ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
jaapsander schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:34:
[...]

Maar beiden zijn overpriced dat is dan wel weer hetzelfde. :)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 01:05:
[...]

Maar beiden zijn overpriced dat is dan wel weer hetzelfde. :)
Als Nexus en BeQuiet nou eens een zooi nieuwe, zuinige en stille 150W-200W voedingen gaan maken zou dat heel mooi zijn. Ook met de komst van Ivy Bridge wordt alles weer zuiniger dus het lijkt me geen overbodige luxe...

• wingsofgold
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik heb momentaal een htpc in een antec fusion remote case.
Deze wil ik upgraden naar iets flink wat snellers. Reden hiervoor is dat dit ook mijn desktop pc is en ik het veel voor photoshop en corel painter gebruik. dus processor en ram is het belangrijkst.

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master GeminII M4€ 26,06€ 26,06
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 193,-€ 193,-
1Samsung 830 series Desktop Upgrade Kit 64GB€ 94,99€ 94,99
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 39,50€ 39,50
1Asrock Z68 Pro3-M€ 96,-€ 96,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 449,55

iemand ervaring met zo een HTPC voor zwaardere toepassingen?

• EJPostema
wingsofgold schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 12:33:
Ik heb momentaal een htpc in een antec fusion remote case.
Deze wil ik upgraden naar iets flink wat snellers. Reden hiervoor is dat dit ook mijn desktop pc is en ik het veel voor photoshop en corel painter gebruik. dus processor en ram is het belangrijkst.

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master GeminII M4€ 26,06€ 26,06
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 193,-€ 193,-
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 39,50€ 39,50
1Asrock Z68 Pro3-M€ 96,-€ 96,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 449,55

iemand ervaring met zo een HTPC voor zwaardere toepassingen?
Lijkt me een prima set up. Je kan nog een overweging maken om er een videokaart in te zetten, zodat je die kan inzetten in photoshop (weet niet zeker of dit wat toevoegd)

Het belangrijkste is de airflow denk ik. Wat voor kast heb je? De i5 is wel goed te koelen, maar als je hem echt op zn donder geeft wordt het misschien wat heet.

Waarom heb je gekozen voor de coolermaster cooler? Doorgaans wordt in dit topic de big shurigen aangeraadt (scythe)

• wingsofgold
  • Niet online
EJPostema schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 12:40:
[...]

Lijkt me een prima set up. Je kan nog een overweging maken om er een videokaart in te zetten, zodat je die kan inzetten in photoshop (weet niet zeker of dit wat toevoegd)

Het belangrijkste is de airflow denk ik. Wat voor kast heb je? De i5 is wel goed te koelen, maar als je hem echt op zn donder geeft wordt het misschien wat heet.

Waarom heb je gekozen voor de coolermaster cooler? Doorgaans wordt in dit topic de big shurigen aangeraadt (scythe)
bedankt voor je reply.
De kast waar het in moet passen is deze: http://tweakers.net/price...emote-zwart.html#tab:info

Misschien dat de Big shuryken idd een stuk beter is. heb nu ook een shuryken in mijn huidige setup en kwaliteit bevalt erg goed van dit merk.

Videokaart heb ik bewust eruit gelaten omdat de onboard graphics wel genoeg moeten zijn. (speel geen games)

zit alleen nog te twijfelen of ik de ssd en het geheugen niet moet verdubbelen om iets meer futureproof te maken.

• EJPostema
wingsofgold schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 13:02:
[...]

bedankt voor je reply.
De kast waar het in moet passen is deze: http://tweakers.net/price...emote-zwart.html#tab:info

Misschien dat de Big shuryken idd een stuk beter is. heb nu ook een shuryken in mijn huidige setup en kwaliteit bevalt erg goed van dit merk.

Videokaart heb ik bewust eruit gelaten omdat de onboard graphics wel genoeg moeten zijn. (speel geen games)

zit alleen nog te twijfelen of ik de ssd en het geheugen niet moet verdubbelen om iets meer futureproof te maken.
8 gig is echt wel genoeg hoor. SSD iets aan de kleine kant misschien, maar genoeg voor windows + photoshop en een paar programma's. toch zou ik een voorkeur geven aan een 128 gig model.

Je hebt ook nog ruimte om er een extra HDD bij te doen, voor wat andere dingen...

• wingsofgold
  • Niet online
EJPostema schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 14:10:
[...]

8 gig is echt wel genoeg hoor. SSD iets aan de kleine kant misschien, maar genoeg voor windows + photoshop en een paar programma's. toch zou ik een voorkeur geven aan een 128 gig model.

Je hebt ook nog ruimte om er een extra HDD bij te doen, voor wat andere dingen...
ik heb nog 2 hdd in de kast zitten dus opslagruimte kom ik zeker niet te kort. de ssd is dan alleen om win + wat programma's te draaien.

Ik heb nu een Be Quiet Straight Power 400W (E6) voeding erin zitten kan ik deze behouden of is dat niet verstandig? volgens mij moet 400W meer dan genoeg zijn. voeding is alleen wel 3 jaar oud.

• EJPostema
wingsofgold schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 17:32:
[...]

ik heb nog 2 hdd in de kast zitten dus opslagruimte kom ik zeker niet te kort. de ssd is dan alleen om win + wat programma's te draaien.

Ik heb nu een Be Quiet Straight Power 400W (E6) voeding erin zitten kan ik deze behouden of is dat niet verstandig? volgens mij moet 400W meer dan genoeg zijn. voeding is alleen wel 3 jaar oud.
In dit geval kan je ook voor de 64 gig gaan en een beetje zuinig zijn met programma's op de SSD installeren (gros dus op de andere HDD's). Maar mocht je budget het toelaten zou ik een 128 gig model kiezen.

De voeding is zeker genoeg en kan je behouden. Het voordeel van een nieuwe voeding is dat hij waarschijnlijk wat stiller en efficiënter/zuiniger is. De vraag aan jou of je die extra tientjes daar voor over hebt :)

Verwijderd

Hallo mede-tweakers!

Ik ben van plan om een HTPC te bouwen, welke minimaal aan een aantal eisen moet voldoen:
  • XBMC natuurlijk
  • Afspelen van 720p/1080p films
  • Het converteren van video's
  • Het moet werken als een server
  • Het draaien van een xampp server
  • Stil en de case moet zo klein mogelijk zijn :)
  • Goedkoop mogelijk hehe
  • HDMI en USB 3.0
Ik heb de volgende systeem samengesteld:
Een harde schijf heb ik al!

#ProductPrijsSubtotaal
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G***€ 19,-€ 19,-
1Asrock H61M-ITX€ 63,06€ 63,06
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 159,43

*** Een 4GB ram is circa € 4,- duurder dan een 2GB

Bovendien heb ik nog een aantal vragen hierover:
Gaat het allemaal wel passen in zo'n kleine case?
Heb ik nog een videokaart nodig?
Zou alles wel koel blijven?

Er wordt op het forum van xbmc wordt minimaal een 2.4ghz geadviseerd, maar er is toch een alternatief om het goedkoper aan te pakken met deze moederbord:
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI E350IA-E45€ 81,90€ 81,90

• EJPostema
Dat gaat wel passen denk ik, misschien dat je nog een cooler nodig hebt, zoals een big shuriken van scythe.
Dan is je setup ook meteen een stukje stiller en koeler.

Waarom wil je video's converteren? Dat gaat met de Celeron wel even duren (trouwens ook met de e350).

Voor het geheugen zou ik 2x2 gig nemen, om te profiteren van het dualchannel geheugen.

Bedenk wel dat zowel de celeron en de e-350 geen hdmi 1.4a hebben. 3D films kan je dus niet afspelen. De rest moet allemaal makkelijk lukken.

Een videokaart heb je niet nodig

Verwijderd

Bedankt!

Over de cooler zou ik dan nadenken, misschien dat ik het later aanschaf!
En 3D is op dit moment niet noodzakelijk, want ben niet in bezit van een 3D tv.

Video's converteren doe ik niet altijd, misschien 1x in de maand.

Zou het geheugen veel uitmaken dan? Als geheugen zou ik dus dit kunnen nemen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/2G€ 13,79€ 13,79

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11 19:39
Ik dacht eerst dat je een single module nooit in een mobo die is bedoeld voor dual channel kon stoppen.
Maar ik denk dat het verschil wel veel uitmaakt.

En als het toch maar 5 euro verschilt... kan je net zo goed voor dual channel gaan

Kan je beter dit mobo kiezen:
pricewatch: Asrock H61M/U3S3
hier zit wel sata3-(600) op en is zelfs nog een paar euro goedkoper

[ Voor 101% gewijzigd door SpitfireNL op 15-01-2012 15:01 ]

- Mijn PC -

• EJPostema
SpitfireNL schreef op zondag 15 januari 2012 @ 14:57:
Ik dacht eerst dat je een single module nooit in een mobo die is bedoeld voor dual channel kon stoppen.
Maar ik denk dat het verschil wel veel uitmaakt.

En als het toch maar 5 euro verschilt... kan je net zo goed voor dual channel gaan
Volgens mij wel, maar dual channel geheugen is echt veel krachtiger

@DNEIZ ik bedoelde dus zoiets:
pricewatch: Corsair CMV4GX3M2A1333C9

• SpitfireNL
  • Laatst online: 18-11 19:39
Als je later ooit toch een 3D TV aankoopt dan kan je later toch gewoon een videokaart er bij prikken, bijvoorbeeld nvidia GT520 ? en dan kan je wel 3D draaien.. of is het dan nog niet krachtig genoeg?

- Mijn PC -

Verwijderd

@EJPostema Nu snap ik het! Bedankt :)

@SpitfireNL Ja, dat is een optie en denk ook wel dat het krachtig genoeg is. Maar of een videokaart gaat passen in een kleine case, dat betwijfel ik!

• EJPostema
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 15:14:
@EJPostema Nu snap ik het! Bedankt :)

@SpitfireNL Ja, dat is een optie en denk ook wel dat het krachtig genoeg is. Maar of een videokaart gaat passen in een kleine case, dat betwijfel ik!
Als je kiest voor de g530 setup kan je over een paar jaar een ivy bridge i3 nemen. Heb je nog wat meer performance en ook die hebben kracht genoeg en hdmi1.4a voor 3D.
Dus upgraden voor 3D blijft in de toekomst ook mogelijk zonder aanschaf vidkaart :)

• Snippo
Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 15:14:
De behuizing die je op het oog hebt heeft volgens mij geen plek voor een PCI-(E) kaart.

• Martyzzz
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:16
Hallo allemaal,

Ik sta op het punt om een HTPC aan te schaffen alleen weet ik nog niet goed wat ik precies moet kopen.
Op dit moment heb ik een oude, grote kast met een pentium4 3,2 (single core) processor naast de tv staan en hier staat Boxee en XMBC op om mijn x264 films te streamen vanaf de home server (bekabeld op een 1000Mb netwerk).
De films spelen (als je niets anders doet) wel ok af maar zodra je de muis aanraakt dan begint het stotteren.
Het is dus tijd om de computer te vervangen...
Als ik overigens de films met Media Player Classic afspeel stotteren ze nooit maar dat komt denk ik omdat XBMC en Boxee een zware interface hebben maar ik wil ook graag alle functionaliteit van de mediacenter software.

Nu zit ik te twijfelen of ik voor een zuinige barebone zal gaan, bv de Foxconn Nettop nT-A3500 a eur 199 op dit moment bij Alternate.
(HDD en geheugen laat ik er even uit omdat ik deze al heb en deze 2 onderdelen moeten toch in beide keuzes voor dezelfde prijs ingebouwd worden).
Of ik zal zelf een nieuw klein uAtx systeempje in elkaar zetten met bv de volgende componenten:

Behuizing SilverStone SST-ML03B eur 61,90
Moederbord ASRock N68-VS3 UCC eur 49,90
Processor AMD Athlon II X2 260 (2x 3200Mhz) eur 62,90
Voeding be quiet! System PowerS6 300W eur 29,90
Totaal eur 204,60

In mijn huidige oude mediacenter pc zit een vrij nieuwe Raedon HD5450 kaart die best goed is, dus het zou in mijn ogen zonde zijn om deze weg te doen voor het slechtere kaartje geintegreerd in de foxconn barebone.
Aan de andere kant trekt het lage stroomverbruik mij wel van zo'n barebone oplossing alleen weet ik niet zeker of deze wel al mijn HD content kan afspelen zonder stotteren omdat het niet zo'n snelle pc is.
Ik heb veel verschillende meningen gelezen over deze apparaatjes en bij sommige mensen loopt ie niet helemaal soepel.

Voor mijn gevoel doe ik er beter aan om gewoon voor de losse componenten te gaan omdat ik meer snelheid krijg voor hetzelfde geld.
Daarnaast heb je natuurlijk ook meer mogelijkheden in een zelfbouw pc alleen is deze niet zo compact als een barebone.

Ik gebruik de computer puur en alleen voor HD films en series kijken via netwerk
De pc staat in een tv meubel en zie je toch niet, hoe groot deze ook is (momenteel ligt er een midi tower in en die zie je niet eens)

Heeft iemand een idee wat voor mijn doel beter zou zijn ?

Bij voorbaat dank :)

• EJPostema
the onboard videokaart van de e-350 is wel sterk genoeg om films te kijken, maar kan geen 3d aan. Dus ik zou voor de foxcon gaan.

Het AMD platform is naar mijn mening niet geschikt voor HTPC. De videokaarten die tegenwoordig in een cpu zit ingebakken is sterk genoeg om HD films mee te kijken. Een losse videokaart is dus onverbodig en zonde van de energie.

Als je je zelf samengestelde CPU optrekt rond een celeron 530, heb je wat mij betreft een beter alternatief voor zowel het AMD platform als de Foxconn

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-12 22:14
Leuk te zien dat meer mensen de LC-Power LC-1320mi case hebben ontdekt. Zijn er al mensen met ervaringen met deze case (en de 75W voeding)?

Ik ga mijn huidige Silverstone ML02 HTPC/server vervangen door een heel simpel, fanloos HTPC. Twijfel alleen ff of de 75W voeding het gaat redden:
(iemand interesse in de Silverstone ML02 + 780G mobo met 4GB en 2.4GHz dualcore AMD 5050e 45watt?)

#ProductPrijsSubtotaal
1G.Skill F3-12800CL9D-4GBNQ€ 26,99€ 26,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 312,61

En er komt een slot-loading slimdrive DVD brander in die nu in de ML02 zit. En ik sluit via eSATA en doorgeluste voeding mijn WD Green EARS 1.5TB harde schijf aan (dus hdd krijgt zijn stroom ook via de case!).
Zou beetje jammer zijn als het systeem uitvalt op het moment dat ik een DVD erin doe, omdat er te weinig watts kunnen worden geleverd :+

• Martyzzz
Ik heb geen 3d tv dus dat zou ik er toch niet mee gaan kijken, het gaat puur en alleen om x264 1080 films.

Ook zou ik geen grbuik maken van de interne videokaart van het AMD F1 platform, ik heb een radeon HD5450 welk erg geschikt is voor HD content af te spelen maar zeker geen stroom vreet en dat beetje extra energie zou mij niet veel uitmaken.

• ReTechNL
Jazco2nd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 18:50:
Leuk te zien dat meer mensen de LC-Power LC-1320mi case hebben ontdekt. Zijn er al mensen met ervaringen met deze case (en de 75W voeding)?

Ik ga mijn huidige Silverstone ML02 HTPC/server vervangen door een heel simpel, fanloos HTPC. Twijfel alleen ff of de 75W voeding het gaat redden:
(iemand interesse in de Silverstone ML02 + 780G mobo met 4GB en 2.4GHz dualcore AMD 5050e 45watt?)

#ProductPrijsSubtotaal
1G.Skill F3-12800CL9D-4GBNQ€ 26,99€ 26,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 312,61

En er komt een slot-loading slimdrive DVD brander in die nu in de ML02 zit. En ik sluit via eSATA en doorgeluste voeding mijn WD Green EARS 1.5TB harde schijf aan (dus hdd krijgt zijn stroom ook via de case!).
Zou beetje jammer zijn als het systeem uitvalt op het moment dat ik een DVD erin doe, omdat er te weinig watts kunnen worden geleverd :+
Dit zou wel moeten werken.
De pricewatch: Asus E45M1-I DELUXE verbruikt ongeveer 18 watt.
De SSD, RAM en optical drive zouden daar niet meer als 15 watt aan toevoegen volgens mij.
Daarmee kom je uit op 25~30 watt.
Ik heb zelf verder geen ervaring hiermee.
Ik denk dat je deze vraag beter kan stellen hier: [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29

Verwijderd

ReTechNL schreef op zondag 15 januari 2012 @ 19:06:
[...]

Dit zou wel moeten werken.
De pricewatch: Asus E45M1-I DELUXE verbruikt ongeveer 18 watt.
De SSD, RAM en optical drive zouden daar niet meer als 15 watt aan toevoegen volgens mij.
Daarmee kom je uit op 25~30 watt.
Ik heb zelf verder geen ervaring hiermee.
Ik denk dat je deze vraag beter kan stellen hier: [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29
Moet geen problemen geven kijk maar naar de voeding van een Asrock 3D kastje deze is dan 90w maar ook meer watt vretende onderdelen.
http://www.asrock.com/net...(Sandy%20Bridge)#Features
EJPostema schreef op zondag 15 januari 2012 @ 18:45:
Als je je zelf samengestelde CPU optrekt rond een celeron 530, heb je wat mij betreft een beter alternatief voor zowel het AMD platform als de Foxconn
De G530 is idd een veel betere cpu dan de E-350 (in de zin, 3x sneller en nauwelijks onzuiniger), maar heeft ook geen HDMI 1.4 (3D). Dat begint pas bij de i3.

[ Voor 6% gewijzigd door Dreamvoid op 15-01-2012 21:54 ]

• ReTechNL
Ik ben weer ergens tegenaan gelopen op youtube betreft de pricewatch: Silverstone SST-ML03B welke ik ga gebruiken voor mijn HTPC.
#ProductPrijsSubtotaal
1Silverstone SST-ML03B€ 57,90€ 57,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3S8N9K2/4G€ 21,99€ 21,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 407,29

Het gaat om de volgende video: YouTube: Build a PC: SilverStone ML03 Slim HTPC Case

Hierin wordt aangegeven dat een normale ATX PSU niet past in combinatie met een 5,25" optical drive.
Omdat ik in mijn geval een Blu-ray drive ga gebruiken gaat dit een probleem vormen als ik de huidig uitgekozen voeding ga gebruiken.
#ProductPrijsSubtotaal

Nu kwam ik tot de conclusie dat als ik een optical drive wil gebruiken met de pricewatch: Silverstone SST-ML03B ik een SFX PSU moet hebben.

ATX PSU:
Afbeeldingslocatie: http://www.silverstonetek.com/images/goods_dimension/st50f-p-dimension.jpg

SFX PSU:
Afbeeldingslocatie: http://www.silverstonetek.com/images/goods_dimension/st45sf-dimension.jpg

Hier onder is een voorbeeld van een ATX PSU inc. met een optical drive:
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/productsurvey/41621/17819.jpg
Zoals je ziet is er weinig / geen ruimte meer over voor kabels...

Nu viel mijn oog op de volgende 3 SFX PSU's:Mijn voorkeur gaat uit naar de Silverstone SST-ST45SF (450W).
Deze heeft een 80+ Bronze certificering en een meegeleverde SFX naar ATX bracket.

Nu was mijn vraag wat zou de beste keuze zijn als het gaat om efficentie en stilte.
Tevens wilde ik dit ook even melden betreft de ATX voeding in combinatie met een 5,25" optical drive voor de mede tweakers die de pricewatch: Silverstone SST-ML03B op het oog hadden.

[ Voor 3% gewijzigd door ReTechNL op 15-01-2012 21:59 ]

• Jazco2nd
Jazco2nd schreef op zondag 15 januari 2012 @ 18:50:
(....)
Thanks voor jullie hulp. Let op als je voor de LC-Power LC-1320mi gaat, deze heeft geen IR, infrarood. Je kan je HTPC dus niet bedienen met een (Harmony of MCE compatible) remote.

Vreemdgenoeg bied Logitech deze accessoire niet en in de Pricewatch heb ik nog geen micro usb versie kunnen vinden (moet wel heel micro zijn anders steekt zo'n lelijk ding aan de voorkant).

Mocht ik eentje vinden, zal ik ff een linkje posten.

Verwijderd

ReTechNL schreef op zondag 15 januari 2012 @ 21:54:
Ik ben weer ergens tegenaan gelopen op youtube betreft de pricewatch: Silverstone SST-ML03B welke ik ga gebruiken voor mijn HTPC.
#ProductPrijsSubtotaal
1Silverstone SST-ML03B€ 57,90€ 57,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3S8N9K2/4G€ 21,99€ 21,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 407,29

Het gaat om de volgende video: YouTube: Build a PC: SilverStone ML03 Slim HTPC Case

Hierin wordt aangegeven dat een normale ATX PSU niet past in combinatie met een 5,25" optical drive.
Omdat ik in mijn geval een Blu-ray drive ga gebruiken gaat dit een probleem vormen als ik de huidig uitgekozen voeding ga gebruiken.
#ProductPrijsSubtotaal

Nu kwam ik tot de conclusie dat als ik een optical drive wil gebruiken met de pricewatch: Silverstone SST-ML03B ik een SFX PSU moet hebben.

ATX PSU:
[afbeelding]

SFX PSU:
[afbeelding]

Hier onder is een voorbeeld van een ATX PSU inc. met een optical drive:
[afbeelding]
Zoals je ziet is er weinig / geen ruimte meer over voor kabels...

Nu viel mijn oog op de volgende 3 SFX PSU's:Mijn voorkeur gaat uit naar de Silverstone SST-ST45SF (450W).
Deze heeft een 80+ Bronze certificering en een meegeleverde SFX naar ATX bracket.

Nu was mijn vraag wat zou de beste keuze zijn als het gaat om efficentie en stilte.
Tevens wilde ik dit ook even melden betreft de ATX voeding in combinatie met een 5,25" optical drive voor de mede tweakers die de pricewatch: Silverstone SST-ML03B op het oog hadden.
Je kunt ook naar htpc behuizing kijken incl voeding.
http://www.silverstonetek.com/product.php?pid=69&area=en
http://www.silverstonetek.com/product.php?pid=84&area=en

• ReTechNL
De onderste kast spreekt mij wel aan alleen mist deze een 5,25" bay voor de bluray drive.
Deze bieden alleen een slimdrive optie.Deze heeft wel een slim drive. zo erg belang rijk is het ook niet of die een bluray drive heeft ja of nee...
dit maakt mijn keuze wel moeilijker hoor :P

[ Voor 9% gewijzigd door ReTechNL op 16-01-2012 09:07 ]

• OMX2000

OMX2000

ReTechNL schreef op maandag 16 januari 2012 @ 08:58:
[...]

De onderste kast spreekt mij wel aan alleen mist deze een 5,25" bay voor de bluray drive.
Deze bieden alleen een slimdrive optie.Deze heeft wel een slim drive. zo erg belang rijk is het ook niet of die een bluray drive heeft ja of nee...
dit maakt mijn keuze wel moeilijker hoor :P
Alleen jammer van die 50mm fan. Maar ziet er wel strak uit ja.

• Ibidem
  • Laatst online: 17-12 23:08
Nu heb ik een Silverstone LC19B-R kunnen aankopen voor een leuk bedrag incl de 120Watt voeding. Nu had ik een M-ITX bordje incl een i3-540 liggen echter ben ik dit kwijt geraakt tijdens een verhuizing. Nu moet er iets nieuws komen.

Nu kan ik kiezen voor een E-450 oplossing van AMD echter wil ik toch nog een beetje extra power om wat overhead te houden en het zekere voor het onzekere te nemen tijdens Blu-Ray playback.

Maar trekt de Pico voeding van de Silverstone onderstaande config?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5 2310 Boxed€ 138,-€ 138,-
1Kingston HyperX KHX1333C9D3B1K2/8G€ 39,95€ 39,95
1Asus P8H67-I€ 86,30€ 86,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 264,25

+ Radeon HD6450 & SSD

..::System Specs::..

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 00:49
Vorige week dit systeem gebouwd:
#ProductPrijsSubtotaal
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 85,-€ 85,-
1Silverstone Grandia GD06B€ 107,-€ 107,-
1AMD A8-3870K Black Edition€ 108,74€ 108,74
1be quiet! Pure Power L7 350W€ 36,95€ 36,95
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 164,90€ 164,90
1Kingston HyperX Blu KHX1600C9AD3B1K2/4G€ 23,93€ 23,93
1Gigabyte GA-A75M-UD2H€ 76,-€ 76,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 684,47

Systeem loopt mooi, zit alleen met 2 punten nog.

-De 3 120mm casefans zijn niet heel stil, ook niet regelbaar. Ik overweeg dus nog om die te vervangen door stillere regelbare fans, iemand tips?

- Een 2e wat irritanter probleem is, denk ik, een HDMI handshake probleem. De HTPC is via een optische kabel aangesloten op een wat oudere receiver, dat gaat goed. Via HDMI is de HTPC aangesloten op een LG 32PG6000, een 32" plasma tv van een jaartje of 3 oud. De TV vertikt het om beeld van de HTPC te geven, pas nadat ik de HTPC via de reset knop reboot, geeft de TV beeld. Ik heb vanalles geprobeerd, gegoogeld tot ik een ons weeg, verschillende tooltjes geprobeerd. 3 verschillende HDMI kabels uitgeprobeerd maar geen resultaat. Irritant en ik vraag me ook af of dat telkens na windows starten een hard reset te doen zo goed voor de pc is. Ben bang dat er voorlopig echter niks anders opzit totdat er andere receiver (met hdmi in) of andere tv komt. Tenzij iemand hier nog een gouden oplossing heeft.

• ReTechNL
Timminator schreef op maandag 16 januari 2012 @ 09:58:
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 684,47

-De 3 120mm casefans zijn niet heel stil, ook niet regelbaar. Ik overweeg dus nog om die te vervangen door stillere regelbare fans, iemand tips?

- Een 2e wat irritanter probleem is, denk ik, een HDMI handshake probleem. De HTPC is via een optische kabel aangesloten op een wat oudere receiver, dat gaat goed. Via HDMI is de HTPC aangesloten op een LG 32PG6000, een 32" plasma tv van een jaartje of 3 oud. De TV vertikt het om beeld van de HTPC te geven, pas nadat ik de HTPC via de reset knop reboot, geeft de TV beeld. Ik heb vanalles geprobeerd, gegoogeld tot ik een ons weeg, verschillende tooltjes geprobeerd. 3 verschillende HDMI kabels uitgeprobeerd maar geen resultaat. Irritant en ik vraag me ook af of dat telkens na windows starten een hard reset te doen zo goed voor de pc is. Ben bang dat er voorlopig echter niks anders opzit totdat er andere receiver (met hdmi in) of andere tv komt. Tenzij iemand hier nog een gouden oplossing heeft.
Je zou eventueel de firmware van de TV kunnen updaten als dit mogelijk is. Tevens zou je eventueel een andere HDMI kabel kunnen proberen.

• Timminator
Je zou eventueel de firmware van de TV kunnen updaten als dit mogelijk is. Tevens zou je eventueel een andere HDMI kabel kunnen proberen.
Ik heb 3 verschillende hdmi kabels geprobeerd, wel allemaal v1.3 dus misschien nog een v1.4 aanschaffen en proberen. TV heeft overigens geen problemen met cisco PVR, PS3 of andere apparaten die ik er ooit via HDMI aangehangen heb. Het zit dus echt in de combinatie HTPC/TV.
Ik heb via een tooltje al de driver voor de TV in windows veranderd en een ander tooltje HDMIon geprobeerd. Firmware updaten zou idd nog een optie zijn, weet alleen niet of dat kan.
EJPostema schreef op zondag 15 januari 2012 @ 16:46:
[...]

Als je kiest voor de g530 setup kan je over een paar jaar een ivy bridge i3 nemen. Heb je nog wat meer performance en ook die hebben kracht genoeg en hdmi1.4a voor 3D.
Dus upgraden voor 3D blijft in de toekomst ook mogelijk zonder aanschaf vidkaart :)
Dit is wel een beetje te kort door de bocht. Niet alle moederborden krijgen een bios upgrade waardoor ze geschikt zijn voor Ivy Bridge. Ook kan ik me herinneren dat de H61 chipset geen ondersteuning heeft voor 3d. Ook al zou je daar een i3 inzetten dan gaat 3d nog niet werken (zal dit nog even na proberen te zoeken).

edit: kan zo snel niet vinden of de chipset ondersteuning voor 3d heeft of niet.

Mijns inziens heb je een completere oplossing wanneer je een AMD A4 als basis gebruikt voor je HTPC. De Gpu is sterker en ondersteund meer (3D). Qua verbruik is het niet heel verschillend (al is de Intel wel een fractie zuiniger). Qua CPU kracht hebben beide al meer dan genoeg. Voor HTPC gebruik moet je naar mijn mening minder kijken naar rauwe CPU performance, maar meer naar ondersteuning van hw acceleratie.
Timminator schreef op maandag 16 januari 2012 @ 09:58:
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 684,47

- Qua fans heb ik goede ervaringen met pricewatch: Nexus Real Silent D12SL-12 OR, 120mm Kijk wel even hoeveel 3 (of 4) pins fan aansluitingen je moederbord heeft.
- Geeft de TV wel beeld wanneer je de tv alvast op het HDMI kanaal zet voordat je de HTPC aan zet? Er zijn ook wel tooltjes/scripts om een HDCP handshake te forceren. Verder kun je ook nog windowstoets+p gebruiken om tussen uitgangen te schakelen (maakt hij opnieuw HDCP handshake). Verder kun je nog de drivers van je videokaart upgraden. Dit blijft toch overigens wel een probleem die vaker voorkomt dan de bedoeling is...

[ Voor 69% gewijzigd door jaapsander op 16-01-2012 10:40 ]

Verwijderd

Ibidem schreef op maandag 16 januari 2012 @ 09:53:
Nu heb ik een Silverstone LC19B-R kunnen aankopen voor een leuk bedrag incl de 120Watt voeding. Nu had ik een M-ITX bordje incl een i3-540 liggen echter ben ik dit kwijt geraakt tijdens een verhuizing. Nu moet er iets nieuws komen.

Nu kan ik kiezen voor een E-450 oplossing van AMD echter wil ik toch nog een beetje extra power om wat overhead te houden en het zekere voor het onzekere te nemen tijdens Blu-Ray playback.

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 264,25

+ Radeon HD6450 & SSD
Voor puur HTPC-gebruik is bijvoorbeeld een Pentium G620 ook al meer dan genoeg, en 4 GB RAM volstaat ook. Of die voeding krachtig genoeg is durf ik niet te zetten, misschien kun je beter even vragen in het voedingentopic.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 16-01-2012 10:28 ]

• EJPostema
Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 10:27:
[...]

Voor puur HTPC-gebruik is bijvoorbeeld een Pentium G620 ook al meer dan genoeg, en 4 GB RAM volstaat ook. Of die voeding krachtig genoeg is durf ik niet te zetten, misschien kun je beter even vragen in het voedingentopic.
Als je je ipv een i5 een celeron of een pentium neemt (zoals hierboven wordt genoemd) dan trekt de voeding dat wel. Een i5 denk ik niet, maar dit is dan ook wel een beetje overkill.
jaapsander schreef op maandag 16 januari 2012 @ 10:27:
[...]

Dit is wel een beetje te kort door de bocht. Niet alle moederborden krijgen een bios upgrade waardoor ze geschikt zijn voor Ivy Bridge. Ook kan ik me herinneren dat de H61 chipset geen ondersteuning heeft voor 3d. Ook al zou je daar een i3 inzetten dan gaat 3d nog niet werken (zal dit nog even na proberen te zoeken).

Mijns inziens heb je een completere oplossing wanneer je een AMD A4 als basis gebruikt voor je HTPC. De Gpu is sterker en ondersteund meer (3D). Qua verbruik is het niet heel verschillend (al is de Intel wel een fractie zuiniger). Qua CPU kracht hebben beide al meer dan genoeg. Voor HTPC gebruik moet je naar mijn mening minder kijken naar rauwe CPU performance, maar meer naar ondersteuning van hw acceleratie.
Ohja, met een h67 chipset is upgraden naar een i3 (ivy bridge) zekerder. Had daar even overheen gelezen. Maar je kan er natuurlijk ook een i3 sandybridge in doen, heb je ook 3d Support (wel h67 nemen).

AMD vs Intel, naar mijn mening dan intel (maargoed het is een mening en iedereen heeft een andere).
Juist omdat hij zuiniger is en imho gewoon beter. Zo heel veel krachtiger is de gpu die in de a4 zit nu ook weer niet...

• OMX2000

OMX2000

Verwijderd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 10:27:
[...]

Waar komt dat toch steeds vandaan dat die G620 voldoende is? Voldoende voor wat? Windows 7/MPC HC, XBMC, Openelec, XBMC Live?

• EJPostema
OMX2000 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 10:56:
[...]

Waar komt dat toch steeds vandaan dat die G620 voldoende is? Voldoende voor wat? Windows 7/MPC HC, XBMC, Openelec, XBMC Live?
yes, allemaal :)

• OMX2000

OMX2000

Voor bijv Openelec is dat helemaal niet gezegd. i3's werken en voor ondersteuning van 3d heb je tocht Intel HD3000 nodig.

• EJPostema
OMX2000 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 11:06:
[...]

Voor bijv Openelec is dat helemaal niet gezegd. i3's werken en voor ondersteuning van 3d heb je tocht Intel HD3000 nodig.
Ja klopt, mijn antwoord was een beetje kort door de bocht. Maar in principe werkt bijna alles op een 620, maar heb je niet alle functionaliteit (zoals 3D)

• OMX2000

OMX2000

EJPostema schreef op maandag 16 januari 2012 @ 11:09:
[...]

Ja klopt, mijn antwoord was een beetje kort door de bocht. Maar in principe werkt bijna alles op een 620, maar heb je niet alle functionaliteit (zoals 3D)
Ach so... Ik had bijna een G620 besteld en heb toch de i3 2125 gekozen... Stuk duurder maar "veiliger"

• Ibidem
  • Laatst online: 17-12 23:08
OMX2000 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 11:15:
[...]
Ach so... Ik had bijna een G620 besteld en heb toch de i3 2125 gekozen... Stuk duurder maar "veiliger"
Dat was mijn idee ook, alleen de i5 2310 is ietsjes duurder dan die 2125 en toch een stuk krachtiger. Nu heb ik b.v. met die i3-540, 8 HDD's, HBA en een aantal fans op full load 90 Watt gedraaid (gemeten via een Cresta)

Verwacht dus dat die i5 2310 iets minder verbruikt met alleen een ODD, SSD en een HD6450 op 't bord.

..::System Specs::..

• EJPostema
Ibidem schreef op maandag 16 januari 2012 @ 11:33:
[...]

Dat was mijn idee ook, alleen de i5 2310 is ietsjes duurder dan die 2125 en toch een stuk krachtiger. Nu heb ik b.v. met die i3-540, 8 HDD's, HBA en een aantal fans op full load 90 Watt gedraaid (gemeten via een Cresta)

Verwacht dus dat die i5 2310 iets minder verbruikt met alleen een ODD, SSD en een HD6450 op 't bord.
Waarom nog een HD6450 ernaast? 120 watt lijkt me met een vidkaart ernaast wel aan de krappe kant..

EDIT: als je alleen films kijkt zit minimaal de helft van de proc niks te doen. Dit is met een i3 al zo. De i3 doet vrij weinig als je een film afspeelt. De enige reden om een i3 te kopen is als je ook 3D kijkt...
Of echt meer met je HTPC doet dan films kijken

[ Voor 19% gewijzigd door EJPostema op 16-01-2012 11:45 ]

• tractrix
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-04-2024
Timminator schreef op maandag 16 januari 2012 @ 10:27:
[...]

Ik heb 3 verschillende hdmi kabels geprobeerd, wel allemaal v1.3 dus misschien nog een v1.4 aanschaffen en proberen. TV heeft overigens geen problemen met cisco PVR, PS3 of andere apparaten die ik er ooit via HDMI aangehangen heb. Het zit dus echt in de combinatie HTPC/TV.
Ik heb via een tooltje al de driver voor de TV in windows veranderd en een ander tooltje HDMIon geprobeerd. Firmware updaten zou idd nog een optie zijn, weet alleen niet of dat kan.
Ik heb een paar weken geleden ook een HTPC gebouwd voor een vriend van mij. In dat systeem zit ook de Gigabyte GA-A75M-UD2H
Hij heeft ook last van de HDMI handshake's. Dit gebeurd vooral als je slaap standen gebruikt. Ik verdenk het moederbord meer als je TV.

• Snippo
tractrix schreef op maandag 16 januari 2012 @ 12:18:
[...]

Ik heb een paar weken geleden ook een HTPC gebouwd voor een vriend van mij. In dat systeem zit ook de Gigabyte GA-A75M-UD2H
Hij heeft ook last van de HDMI handshake's. Dit gebeurd vooral als je slaap standen gebruikt. Ik verdenk het moederbord meer als je TV.
Zelfde moederbord en het zelfde probleem hier. Door xorg.conf aan te passen heb ik het grootste probleem opgelost (geen beeld nadat de TV op standby staat) maar wanneer de TV helemaal uit staat krijg ik alleen beeld als ik eerst de TV en dan pas de HTPC aan zet.

• Timminator
Snippo schreef op maandag 16 januari 2012 @ 12:41:
[...]

Zelfde moederbord en het zelfde probleem hier. Door xorg.conf aan te passen heb ik het grootste probleem opgelost (geen beeld nadat de TV op standby staat) maar wanneer de TV helemaal uit staat krijg ik alleen beeld als ik eerst de TV en dan pas de HTPC aan zet.
Probleem bij mij is toch anders. Als ik TV aan heb staan op het goede HDMI kanaal en ik de HTPC aanzet dan krijg ik geen beeld. Windows start gewoon op, start ik opnieuw op door blind ALT+F4 te doen of PC uit en weer aanzetten dan nog steeds geen beeld. Pas bij een harde reset (met de reset knop op kast) krijg ik beeld. Ga straks thuis nog wat experimenteren.

edit: wat ik ook doe, andere hdmi ingang, andere hdmi kabels, tv aan, tv uit het maakt niks uit. TV geeft geen beeld, pas na een harde reset gaat er pas beeld komen.

[ Voor 10% gewijzigd door Timminator op 16-01-2012 16:56 ]

Timminator schreef op maandag 16 januari 2012 @ 14:32:
[...]

Probleem bij mij is toch anders. Als ik TV aan heb staan op het goede HDMI kanaal en ik de HTPC aanzet dan krijg ik geen beeld. Windows start gewoon op, start ik opnieuw op door blind ALT+F4 te doen of PC uit en weer aanzetten dan nog steeds geen beeld. Pas bij een harde reset (met de reset knop op kast) krijg ik beeld. Ga straks thuis nog wat experimenteren.

edit: wat ik ook doe, andere hdmi ingang, andere hdmi kabels, tv aan, tv uit het maakt niks uit. TV geeft geen beeld, pas na een harde reset gaat er pas beeld komen.
Dat is in ieder geval niet de normale gang van zaken. Misschien een gevalletje RMA?
EJPostema schreef op maandag 16 januari 2012 @ 10:43:
[...]

Als je je ipv een i5 een celeron of een pentium neemt (zoals hierboven wordt genoemd) dan trekt de voeding dat wel. Een i5 denk ik niet, maar dit is dan ook wel een beetje overkill.

[...]

Ohja, met een h67 chipset is upgraden naar een i3 (ivy bridge) zekerder. Had daar even overheen gelezen. Maar je kan er natuurlijk ook een i3 sandybridge in doen, heb je ook 3d Support (wel h67 nemen).

AMD vs Intel, naar mijn mening dan intel (maargoed het is een mening en iedereen heeft een andere).
Juist omdat hij zuiniger is en imho gewoon beter. Zo heel veel krachtiger is de gpu die in de a4 zit nu ook weer niet...
Naar jouw mening is het Intel, maar ik kan nou niet precies lezen waarom. Zuiniger valt wel mee, en beter? Wat je kan stellen is dat intel op het gebied van CPU kracht meer te bieden heeft en AMD op het gebied van GPU kracht meer te bieden heeft. Afhankelijk van het gebruik kun je dan beslissen welk platform interessanter is.

Maar wanneer ik een CPU van ~€50,- uit zou kiezen dan zou ik gewoon een AMD A4 nemen. Deze kan alles afspelen en weergeven/doorgeven. Ook al heb je geen 3D tv, het zou zonde zijn om een CPU te nemen die het niet kan doorgeven...

• Martyzzz
Hallo allemaal,

Ik ben even verder gaan zoeken en heb toch advies van hier opgevolgd.
I.v.p. een pricewatch: Foxconn Nettop nT-A3500 a eur 199,- te kopen denk ik ook dat het beter is om een iets krachtiger systeem neer te zetten voor minder geld.
Ik ben er niet van overtuigd dat de Foxconn al mijn HD content afspeeld zonder te stotteren en ik wil gewoon iets meer zekerheid dat ik geen problemen zal ondervinden.

Ik wil alleen maar HD content van mijn WHS2011 streamen via netwerk (1Gbps bekabeld), ik heb geen 3d tv dus dat hoeft het HTPC systeem niet te kunnen.
Ik wil win7 32bit met Boxee of XMBC op het systeempje zetten, meer niet.
Ik heb nog een 60Gb oud laptop hdd' tje liggen die ik eerst wil proberen voordat ik een ssd koop.
Ook heb ik nog een low profile Nvidia G210 1gb kaartje liggen, ik vermoed dat ik deze wel in de MS-Tech HTPC kast kan zetten op het asrock moederbord

pricewatch: Intel Celeron G530 Boxed eur 41,49
pricewatch: Asrock H61M-ITX eur 71,90
pricewatch: MS-Tech MC-10-ITX eur 54,90
pricewatch unsorted: Kingston ValueRAM - Geheugen - 4 GB - DIMM 240-pins - DDR3 - 1333 MHz / PC3-10600 - CL9 - 1.5 V - niet-gebufferd - niet-ECC (pak eur 21,99

(prijzen zijn de huidige van alternate, daar haal ik altijd mijn spullen)

Totaal voor het systeempje 190,28 i.p.v. 199 voor de foxconn.
Tevens heb ik de mogelijkheid om naar een I3 te upgraden mocht ik voor 3D gaan in de toekomst.
Alleen twijfel ik of de 120wat voeding genoeg is van de MS tech kast, enige wat er in komt is het moederbord, geheugen en processor en misschien de low profile videokaart mocht de intel HD2000 integrated graphics niet volstaan.

iemand nog suggesties voor deze setup ?

Bij voorbaat dank.

Martijn

PS:

Zie net dat ik de mobo en processor ook zou kunnen vervangen voor het volgende :

pricewatch: AMD A4-3300 Boxed eur 67,90
pricewatch: Asrock A75M-ITX eur 86,90

Totaal zou dan komen op 231,69, dus ongeveer 40 euro duurder maar als het een stuk beter is zou ik het ook goed vinden...

[ Voor 10% gewijzigd door Martyzzz op 16-01-2012 18:16 ]

• EJPostema
Je voeding gaat dit systeem wel trekken.
Verder wel een prima set up lijkt me. Je kan overwegen om een pentium g620 ipv een celeron te doen.
De pentium heeft een betere videokaart ingebakken en is daarom geschikter voor CPU's

• Martyzzz
EJPostema schreef op maandag 16 januari 2012 @ 18:15:
Je voeding gaat dit systeem wel trekken.
Verder wel een prima set up lijkt me. Je kan overwegen om een pentium g620 ipv een celeron te doen.
De pentium heeft een betere videokaart ingebakken en is daarom geschikter voor CPU's
Staat op de site van de leverancier dat ze beide een GMA HD 2000 chip hebben, zit er onderling dan ook verschil in ?

Weet je toevallig wat van de AMD A4-3300 video prestaties ? Zou dat een stuk beter zijn dan een pentium setup ?

• Sniperzkillz
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-02-2023
@martyzzz
Ja de grafische prestaties zullen echt beter zijn, dat komt door de ingebakken GPU bij de AMD.

PC Specs: Asrock B75 Pro-3 M, Intel Core i7 2600, MSI GTX680, Intel 320 40GB SSD, Corsair Builder CX500 V2, Kingston 8GB RAM, Samsung 840 120GB SSD

EJPostema schreef op maandag 16 januari 2012 @ 18:15:
Uh, de Pentium G620 heeft exact dezelfde GPU als de Celeron G530.

Als je de keus tussen Pentium en A4 laat afhangen, de A4 heeft een iets betere gpu (met HDMI 1.4 support, dus 3D), de Pentium is een snellere cpu en is wat zuiniger. Als je geen 3D TV hebt, dan maakt het weinig uit.

[ Voor 22% gewijzigd door Dreamvoid op 16-01-2012 19:22 ]

Verwijderd

Ibidem schreef op maandag 16 januari 2012 @ 09:53:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 264,25

+ Radeon HD6450 & SSD
De Radeon HD6450 past die wel in de kast van 68 mm hoog?

• EJPostema
Dreamvoid schreef op maandag 16 januari 2012 @ 19:15:
[...]

Uh, de Pentium G620 heeft exact dezelfde GPU als de Celeron G530.

Als je de keus tussen Pentium en A4 laat afhangen, de A4 heeft een iets betere gpu (met HDMI 1.4 support, dus 3D), de Pentium is een snellere cpu en is wat zuiniger. Als je geen 3D TV hebt, dan maakt het weinig uit.
O ik dacht serieus dat de celeron een iets uitgekledere versie had. My bad

• Jazco2nd
Sommigen hier maken zich druk over 3D Bluray afspelen maar kiezen vervolgens een CPU die 23.976 fps (=de meeste Blurays) niet zonder judder afspeelt? Dit probleem speelt bij Intel processors (ook Sandy Bridge) en is pas in de Ivy serie opgelost.

Dat is de reden dat ik Intel niet als optie zie voor mijn nieuwe HTPC. Daarnaast wil ik een 100% geruisloos en compact systeem. Dus dan een AMD E-450. Die zou trouwens prima 3D moeten kunnen afspelen. Al kan ik geen testen vinden die dat voor of tegen spreken.

• Martyzzz
Jazco2nd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 20:35:
Sommigen hier maken zich druk over 3D Bluray afspelen maar kiezen vervolgens een CPU die 23.976 fps (=de meeste Blurays) niet zonder judder afspeelt? Dit probleem speelt bij Intel processors (ook Sandy Bridge) en is pas in de Ivy serie opgelost.

Dat is de reden dat ik Intel niet als optie zie voor mijn nieuwe HTPC. Daarnaast wil ik een 100% geruisloos en compact systeem. Dus dan een AMD E-450. Die zou trouwens prima 3D moeten kunnen afspelen. Al kan ik geen testen vinden die dat voor of tegen spreken.
Is 3D niet 2x de FPS van een niet 3D film ???

Ik bedoel, is toch best stom dat je 3D wil afspelen en dan voor een processor gaat die al moeite heeft met niet 3D HD materiaal.

Dit is ook exact de reden dat ik (nog) niet voor een Atom of Fusion HTPC systeem ga.
Risico is mij nog te groot dat deze (zelfs niet 3D) HD content niet zonder stotteren af kan spelen terwijl je voor t zelfde geld een 2x zo snellere cpu hebt waarbij je alleen een stille cooler en instap low profile GPU hoeft te kopen en klaar is kees.

[ Voor 25% gewijzigd door Martyzzz op 16-01-2012 22:00 ]

Verwijderd

Jazco2nd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 20:35:

http://www.anandtech.com/...th-e450-e300-and-c60-apus

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Martyzzz schreef op maandag 16 januari 2012 @ 21:52:
[...]

[knip]

Dit is ook exact de reden dat ik (nog) niet voor een Atom of Fusion HTPC systeem ga.
Risico is mij nog te groot dat deze (zelfs niet 3D) HD content niet zonder stotteren af kan spelen terwijl je voor t zelfde geld een 2x zo snellere cpu hebt waarbij je alleen een stille cooler en instap low profile GPU hoeft te kopen en klaar is kees.
Er is o.a. hier op Tweakers in diverse topics te lezen dat een ION 330 (Atom 330 met nVidia GPU) en AMD E-350 prima in staat zijn om stottervrij Full-HD video weer te geven, mits goed geconfigureerd. Die ervaring heb ik zelf ook al sinds enige tijd opgedaan. Als je niet veel ruimte kwijt wilt zijn aan je HTPC hardware dan zijn dit prima alternatieven als het HTPC-en zich beperkt tot het weergeven van (HD)video, muziek en foto's e.d. Het opnemen van digitale TV wordt al wat lastiger maar ook daar zie ik toch wel eens een succesverhaal.
Ik zie hierboven ergens de Foxconn nT-A3500 (wordt blijkbaar vervangen door een nT-A3550) en dit kan een prima HTPC zijn voor de zaken die ik heb aangehaald. Er is ook een nT-E3700 (AMD E-450) en een nT-i1200/i1500 (Intel Cedar View) onderweg van dezelfde fabrikant. Als grootte een bezwaar zou kunnen zijn dan zouden deze super compacte krachtpatsertjes beslist voor veel plezier kunnen gaan zorgen.

Testing, one, two ...

• Martyzzz
Oke mensen, ik heb denk ik wel mijn juiste systeempje gevonden met hulp van jullie :)
Ik ga denk ik toch maar voor een iets zwaardere processor omdat ik er zeker van wil zijn dat het systeem niet stotterd, deze processor heeft ook een HD6530 (ipv 6510 van zijn dual core tegenhangers) GPU ingebakken maar wel is de TDP lekker laag met 65w
Ik ga ook gelijk maar voor een SSD om het in 1 maal goed te doen zodat ik later niet gek wordt van het geluid van een oude mechanische schijf.

Hier is het resultaat :

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock A75M-ITX€ 75,90€ 75,90
1MS-Tech MC-10-ITX€ 48,80€ 48,80
1Scythe Kozuti 40mm Super-Low Profile€ 25,99€ 25,99
1Mushkin Chronos SSD 60GB€ 83,90€ 83,90
1Kingston HyperX Blu KHX1600C9D3B1K2/4GX€ 23,93€ 23,93
1AMD A6-3500 Boxed€ 70,92€ 70,92
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 329,44

Enige 2 "maars" aan deze setup zijn :

Is de 120w voeding voldoende ?
Past de Scythe koeler in het kastje ? is wel de kleinste die ik kon vinden.

Commentaar of tips zijn van harte welkom.

HTPC gaat alleen gebruikt worden om HD (niet 3d al moet dit systeem dat wel kunnen) materiaal te streamen vanaf de WHS2011 homeserver via Gigabit bekabeld netwerk via Win7 x32/X64 i.c.m. Boxee of XMBC software.

Groeten,
Martijn

• Martyzzz
hardware-lover schreef op maandag 16 januari 2012 @ 22:56:
[...]

Er is o.a. hier op Tweakers in diverse topics te lezen dat een ION 330 (Atom 330 met nVidia GPU) en AMD E-350 prima in staat zijn om stottervrij Full-HD video weer te geven, mits goed geconfigureerd.
Precies wat je zegt, je moet die dingen helemaal goed en perfect configureren om ze goed te laten werken.
Bij mijn normale computers hoef ik niet persee ik weet niet hoeveel settings af om maar hier en daar iets meer kracht te behalen, ze doen gewoon allemaal wat ze moeten doen zonder te tweaken.

Vandaar ook mijn laatste setup in de post hierboven en volgens mij is dat kastje ook heel klein en zuinig maar heeft toch een stuk meer pk's onder de motorkap waardoor ik me al die ellende van perfect configureren zal besparen en het is niet eens zoveel duurder (alleen omdat er een extra cooler en SSD bij zit)

Wat denk je van bovenstaande configuratie i.p.v. een barebone oplossing voor mijn doeleinden ?

• Jazco2nd
Huh, ik speel 1080p feilloos af op een 780G mobo, dat is een ouderwetse igp met Ati 3200 aan boord.
Hier heb ik niks spannends voor gedaan, draai gewoon Win7 met XBMC erop.

Alle cpu en apu combinaties van tegenwoordig (Intel of AMD) zijn sneller/beter dan deze chip. Dus ik kan me niet voorstellen dat ik ineens allerlei zaken moet gaan configureren om vloeiend HD films af te spelen, ongeacht welke setup in nu zou aanschaffen. Of is er zoveel veranderd sinds 2008?

3D heb ik geen idee van maar ik heb dan ook geen 3D tv.. wel leuk voor de toekomst als je HTPC dit ondersteund. De E-450 zou dit ook gewoon moeten ondersteunen (en het linkje van Anandtech hierboven soms slechts de specs op).

Edit: ik kan me trouwens goed voorstellen Martyzz dat je extra power wil. Precies met die onderbouwing kocht ik ook mijn eerste HTPC, de 780G mobo met een dualcore processor van 2.4GHz (5050e, 45watt). Teveel power natuurlijk: cpu belasting onder de 10% bij afspelen van 1080p en 1 core ongebruikt. De igp trok het namelijk prima.
Heb het ook poosje als gewone pc gebruikt dus de power was toch wel fijn. Dan ga je ook nooit twijfelen als er iets mis is dat het aan de power kan liggen.

Nu ik dat heb ervaren wil ik een systeem dat echt alleen XBMC draait (wel op Windows want Openelec ondersteund geen bittorrent client en geen mysql database en ik wil ook wel een browser installeren). Dus voor mij is een Asus Deluxe E450 zonder enig fangeluid (geen voeding en geen fans dus) perfect.

edit2: in mijn Silverstone ML02 zit ook een 120w (laptop achtige) voeding. Daar heb ik een jaartje een AMD cpu met een TDP van 65watt in gehad. Ging prima. Dus die 120watt voeding van jouw MS Tech kast zou er geen problemen mee moeten hebben.. Je kan MS Tech ook ff mailen natuurlijk.

[ Voor 42% gewijzigd door Jazco2nd op 16-01-2012 23:20 ]

• Martyzzz
Jazco2nd schreef op maandag 16 januari 2012 @ 23:10:
Huh, ik speel 1080p feilloos af op een 780G mobo, dat is een ouderwetse igp met Ati 3200 aan boord.
Hier heb ik niks spannends voor gedaan, draai gewoon Win7 met XBMC erop.
Precies, ik speel 1080P films nu ook feilloos af op mijn huidige mediacenter PC van +/- 6 jaar oud = pentium4 3,2Ghz op een 775 socket in een mega grote oude kast die kabaal maakt bij t leven.
Met Media Player Classic heb ik geen problemen maar zodra ik via XBMC of Boxee kijk beginnen de films te stotteren en werk t allemaal niet lekker meer.

Dit is ook de reden dat ik een nieuwe HTPC wil want mijn oude systeem trekt t gewoon niet meer.
Ik zat dus te twijfelen tussen een systeem zoals een barebone Foxconn Nettop nT-A3500 waarbij je blijkbaar vanalles moet tweaken en doen om t goed werkend te krijgen of een volwaardig systeem zoals hierboven beschreven voor een paar centen meer waar je zeker weten alles op kan zonder moeite te doen...

Als ik de harde schijf en de cooler eraf haal dan is mijn systeem hierboven maar 35 euro duurder dan de barebone oplossing en dan ga ik van 2x1600Mhz naar 3x2100Mhz waarbij ook de GPU minimaal 3x beter is als in de bareboneoplossing, daarnaast heb ik t voordeel van 2x2Gb 1600Mhz in dual channel geheugen ipv 1x4Gb 1066Mhz single in de barebone. Ik zie eigenlijk alleen maar voordelen 8)

[ Voor 15% gewijzigd door Martyzzz op 16-01-2012 23:24 ]

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-12 22:38
Martyzzz schreef op maandag 16 januari 2012 @ 23:02:
[...]

Precies wat je zegt, je moet die dingen helemaal goed en perfect configureren om ze goed te laten werken.
Bij mijn normale computers hoef ik niet persee ik weet niet hoeveel settings af om maar hier en daar iets meer kracht te behalen, ze doen gewoon allemaal wat ze moeten doen zonder te tweaken.

Vandaar ook mijn laatste setup in de post hierboven en volgens mij is dat kastje ook heel klein en zuinig maar heeft toch een stuk meer pk's onder de motorkap waardoor ik me al die ellende van perfect configureren zal besparen en het is niet eens zoveel duurder (alleen omdat er een extra cooler en SSD bij zit)

Wat denk je van bovenstaande configuratie i.p.v. een barebone oplossing voor mijn doeleinden ?
Met "goed geconfigureerd" bedoelt hij dat je de juiste driver installeert en gebruikt. Ik weet niet watvoor settings jij nog meer in gedachten had?

• Hades.NL
  • Niet online
Martyzzz schreef op maandag 16 januari 2012 @ 23:19:
[...]

Precies, ik speel 1080P films nu ook feilloos af op mijn huidige mediacenter PC van +/- 6 jaar oud = pentium4 3,2Ghz op een 775 socket in een mega grote oude kast die kabaal maakt bij t leven.
Met Media Player Classic heb ik geen problemen maar zodra ik via XBMC of Boxee kijk beginnen de films te stotteren en werk t allemaal niet lekker meer.
Gebruik je wel hardwarematige video versnelling in XBMC? Zoek maar eens op DVXA. Als je dat aanzet zouden films even soepel moet lopen als in MPC-HC.

[ Voor 38% gewijzigd door Hades.NL op 17-01-2012 00:11 . Reden: Quote ingekort ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Martyzzz schreef op maandag 16 januari 2012 @ 23:02:
[...]

Je kunt ook te ver doorslaan natuurlijk, iedereen zou in staat moeten zijn om het e.e.a. goed te configureren/instellen. Je kunt een super-computer samenstellen maar zelfs dan zou je media nog met menige stotter gepresenteerd kunnen worden. Enige kennis van zaken (of goed lezen) blijft een noodzaak.
En de door jou uitgezochte mini behuizing? Daar passen volgens mij minimaal 6 stuks van het type nT-A3500 in ;) Ik had daarom ook aangegeven "als grootte een bezwaar zou kunnen zijn".

Testing, one, two ...

• Martyzzz
Hades.NL schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 00:10:
[...]

Gebruik je wel hardwarematige video versnelling in XBMC? Zoek maar eens op DVXA. Als je dat aanzet zouden films even soepel moet lopen als in MPC-HC.
Uiteraard installeer ik de juiste drivers... volgens mij :)
Ik heb CoreAVC geinstalleerd en deze codec zou voor het afspelen van het HD materiaal moeten zorgen, had toch ergens gelezen dat dit goed zou moeten zijn. Overigens gebruik ik Boxee nog geen XMBC (wel geprobeerd maar vind het niet zo fijn als Boxee)

Voor de duidelijkheid ik heb het hier over de mediaspeler vervangen bij mijn vriendin, thuis heb ik ook een simpele AMD X2 260 setup, helemaal niets bijzonders en ook niets aan geconfigureerd en speelt alles prima af via Win7 en boxee.

Met configureren en tweaken bedoelde ik dat ik hier veel heb gelezen over allemaal settings tweaken om het maximale uit een niet zo krachtig systeem te halen om alsnog de video zonder stotter af te laten spelen.
Ik heb liever een ietsjes beter systeem waarbij dit allemaal niet hoeft.

Wat betreft die behuizing, ik vind em er wel mooi uitzien. De groote maakt inderdaad niet zo uit, als hij maar kleiner is als een gewoone midi tower die nu op de zijkant ik de tv kast ligt... ziet er niet uit :'(

• OzzieMann
  • Laatst online: 19-12 22:51

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Van de week een htpc voor mijn ouders in elkaar gezet:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 111,99€ 111,99
1Thermaltake VL52021N2E€ 54,90€ 54,90
1Gelid Solutions Slim Silence AM2/AM3€ 16,70€ 16,70
1Corsair XMS3 CMX4GX3M2B1600C9€ 23,90€ 23,90
1AMD A4-3400 Boxed€ 54,09€ 54,09
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 337,48

Wat een prijzen voor die harde schijven tegenwoordig :o Waar is de tijd gebleven dat de processor het duurste in je systeem was? :P

Zelf heb ik een vergelijkbare setup met een intel i3 erin.
Mijn conclusie:

Gebruik je de HTPC puur voor Film doeleinden dan zou ik zeker gaan voor de AMD setup. Deze draait alles out-of-the-box soepel. Bij mij heeft de i3 meer moeite met 1080p materiaal dan de AMD (lees: i3 stottert als het echt te veel wordt), mooie test is de Bird Scene uit Earth.

De i3 blijft daarintegen koeler tijdens afspelen 1080p materiaal, de i3 met stock koeler komt op zo'n 43 graden met de koeler op de laagste RPM. De AMD met Gelid 1u koeler, omdat de stock niet pastte in deze kast, komt op zo'n 55 graden met de koeler op de laagste RPM.

Beide setups zijn wel zo goed als onhoorbaar tijdens het kijken van een film.

Gisteren een HD6450 toegevoegd bij mijn i3 setup, en nu kan deze ook zonder problemen alles draaien. En DXVA2 aan in xbmc, want dat werkt niet met alleen de i3...

Wat mij wel opviel is dat de Windows Prestatie Index veranderde van 5.4 met alleen i3 naar 4.9 met de HD6450 erin. Blijkbaar kan wint Intel het van AMD op Aero gebied. :P

https://untappd.com/user/OzzBier

• JimZzter
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19-12 12:17
Snoept een i3 met igp nou eigenlijk geheugen voor gpu prestaties?
nickvanozzie schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 08:23:
Van de week een htpc voor mijn ouders in elkaar gezet:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 111,99€ 111,99
1Thermaltake VL52021N2E€ 54,90€ 54,90
1Gelid Solutions Slim Silence AM2/AM3€ 16,70€ 16,70
1Corsair XMS3 CMX4GX3M2B1600C9€ 23,90€ 23,90
1AMD A4-3400 Boxed€ 54,09€ 54,09
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 337,48

Wat een prijzen voor die harde schijven tegenwoordig :o Waar is de tijd gebleven dat de processor het duurste in je systeem was? :P

Zelf heb ik een vergelijkbare setup met een intel i3 erin.
Mijn conclusie:

Gebruik je de HTPC puur voor Film doeleinden dan zou ik zeker gaan voor de AMD setup. Deze draait alles out-of-the-box soepel. Bij mij heeft de i3 meer moeite met 1080p materiaal dan de AMD (lees: i3 stottert als het echt te veel wordt), mooie test is de Bird Scene uit Earth.

De i3 blijft daarintegen koeler tijdens afspelen 1080p materiaal, de i3 met stock koeler komt op zo'n 43 graden met de koeler op de laagste RPM. De AMD met Gelid 1u koeler, omdat de stock niet pastte in deze kast, komt op zo'n 55 graden met de koeler op de laagste RPM.

Beide setups zijn wel zo goed als onhoorbaar tijdens het kijken van een film.

Gisteren een HD6450 toegevoegd bij mijn i3 setup, en nu kan deze ook zonder problemen alles draaien. En DXVA2 aan in xbmc, want dat werkt niet met alleen de i3...

Wat mij wel opviel is dat de Windows Prestatie Index veranderde van 5.4 met alleen i3 naar 4.9 met de HD6450 erin. Blijkbaar kan wint Intel het van AMD op Aero gebied. :P
Even je post nuanceren. Wanneer DXVA niet aan is heeft een i3 meer moeite met het afspelen van extreem zware video's. Dit komt doordat XBMC onder windows niet goed gebruik maakt van de meerdere cores/threads. Hierdoor zie je dat je maar 50% van je CPU kracht kan gebruiken. Overigens kun je prima DXVA2 aanzetten bij een i3 onder XBMC. Je moet alleen niet de stable release installeren, maar een nightly. Dan werkt alles gewoon. Dat had je de aanschaf van een HD6450 kunnen besparen...

Dat een A4 dit wel prima kan met DXVA2 aan is natuurlijk ook niet verwonderlijk. Maar nu vergelijk je wel een beetje appels met peren.

Overigens zou ik de A4 3400 prefereren boven die triple core A6. Dit om bovenstaande reden. XBMC kan op dit moment maar 1 core belasten waardoor je meer hebt aan 2 core die op 2.7 GHz draaien dan aan 3 die op 2.1 GHz draaien.
Martyzzz schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 07:13:
[...]

Ik heb CoreAVC geinstalleerd en deze codec zou voor het afspelen van het HD materiaal moeten zorgen, had toch ergens gelezen dat dit goed zou moeten zijn. Overigens gebruik ik Boxee nog geen XMBC (wel geprobeerd maar vind het niet zo fijn als Boxee)

Voor de duidelijkheid ik heb het hier over de mediaspeler vervangen bij mijn vriendin, thuis heb ik ook een simpele AMD X2 260 setup, helemaal niets bijzonders en ook niets aan geconfigureerd en speelt alles prima af via Win7 en boxee.

Met configureren en tweaken bedoelde ik dat ik hier veel heb gelezen over allemaal settings tweaken om het maximale uit een niet zo krachtig systeem te halen om alsnog de video zonder stotter af te laten spelen.

Wat betreft die behuizing, ik vind em er wel mooi uitzien. De groote maakt inderdaad niet zo uit, als hij maar kleiner is als een gewoone midi tower die nu op de zijkant ik de tv kast ligt... ziet er niet uit :'(
Niet lullig bedoeld, maar je bespreekt op het forum van Tweakers dat je niet te veel aan settings wil tweaken? Volgens mij ben je dan geen tweaker.... Maar je overschat de instellingen die je moet doen gigantisch. Het is gewoon een kwestie van je pc installeren + GFX drivers en een tutorial volgen om de goede instellingen voor HW versnelling te installeren. Voor XBMC is dat niet minder dan bij de playback settings DXVA2 aanvinken.. Klaar is Kees

[ Voor 15% gewijzigd door jaapsander op 17-01-2012 09:23 ]

• Hades.NL
  • Niet online
Martyzzz schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 07:13:
[...]

Die drivers heb je idd goed geinstalleerd, maar bij XBMC moet je ook nog bij instellingen ergens DXVA2 aanzetten. Dan gebruik je pas je video kaart. (Met Boxee heb ik geen ervaring, maar die zal vast ook die intselling hebben. En anders is er ook nog een Boxee skin voor XBMC) ;)
Pagina: 1 ... 76 ... 93 Laatste

Dit topic is gesloten.