Naar aanleiding van
dit topic ben ik tot de conclusie gekomen dat ik eigenlijk ook wel graag een HTPC wil

.
Nou zit ik nog met een aantal punten, aangezien mijn TV Tuner ook niet meer werkt wil ik dit direct aanpakken. En op de site van HWI kwam ik een
zeer interessant artikel tegen, reden voor mij om eens aan de gang te gaan.
Na bovenstaand artikel gelezen te hebben begon het toch wel aardig te kriebelen.
Vooraf moet wel even gezegd worden dat ik totaal geen ervaring heb op gebied van servers.
Ik wil nu 2 apparaten gaan aanschaffen.
Hardware 1: TV / Media / Homeserver (meterkast)
Functies / Eisen:
- Centraal opslag/verspreid punt alle media in huis (raid mogelijkheden 10/15TB);
- Downloaden van data via bekende download mogelijkheden (nieuwsgroepen of torrents bijvoorbeeld);
- TV ontvangen (tv tuners) & signaal verspreiden;
- Extern (buiten eigen Netwerk) toegang verschaffen
Hardware 2: HTPC / TV Cliënt (onder een tv/woonkamer)
Functies / Eisen:
- met MCE, TV bekijken van de Homeserver;
- met MCE, data (films etc..) bekijken/afspelen van de Homeserver;
- Bluray's bekijken;
- Digitaal signaal (beeld & geluid) doorgeven aan een willekeurige av-reciever;
- Homeserver aansturen (downloads aanzetten bijvoorbeeld / Opname TV's aanzetten + daar laten opslaan).
- Snel Bootable (dus MOBO met snelle boot evt icm een SSD).
Paar vragen aan de ervaringsdeskundigen / critici:
Zijn er mensen wie ervaring hebben met de software van DVBLogic en hoe zijn deze ervaringen?
Zijn er mensen wie ervaring hebben met dit soort opstellingen en hoe bevalt het?
Is het mogelijk om de data welke op de Home Server staat, af te spelen via je HTPC?
Bestaat een Remote PSU voor je HTPC (hardware 2)?
Zouden jullie beiden samenvoegen in 1 apparaat?
Hoe kijkt men hier tegen aan, hoe wordt er over dergelijke oplossingen gedacht?
Kleine notitie met oog op de toekomst, wellicht dat er in andere kamers (slaapkamers, werkkamer, zolder, keuken) ook een kleine HTPC komt van het TV signaal moet komen.