@Naz33m
Een ding: neem niet die Huntkey-voeding.
Ik heb hem gekocht en ik heb er spijt van. Ik zit nog te twijfelen om het terug te sturen. (zit nog binnen de 7 dagen)
De voeding is inderdaad erg efficient en zuinig, maar tegelijk ook ontzettend luidruchtig. Of luidruchtig: Mijn oude Antec-voeding was echt stiller. Het ding blaast ook constant op volle kracht, wat erg zonde is bij een dergelijke voeding.
Niet doen dus!!
edit:
http://www.anandtech.com/...untkey-300w-80plus-gold/6
Ik ga haast denken dat mijn voeding een probleem heeft. Iemand een idee?
Ik hoor de voeding dus echt constant blazen, dit terwijl de rest van mijn systeem behoorlijk stil is. (ik voel ook een behoorlijke luchtstroom uit de voeding komen, als ik mijn hand erop leg - veel meer als de kastkoeler )
Morgen ga ik eens de kastkoeler op 650 RPM instellen, dan zou die theoretisch even snel moeten blazen als mijn voeding. (10% load) Of maak ik nu een denkfout?
edit 2:
De htpc stond toch aan dus maar meteen even gekeken:
mijn nexus-kastkoeler kan van 500-2000 rpm blazen. Op 2000 rpm (max) is die duidelijk krachtiger dan de voeding, maar op 50% (dus 1000) is de luchtstroom iets zwakker. Dat klopt dus met mijn veronderstelling dat de voeding voluit draait (op 1200 dus).
Laat ik trouwens de herrie een beetje nuanceren. In verhouding tot wat ik verwachtte maakt het ding veel herrie, maar het is in de praktijk maar een rustig zoemend geluid.
Morgen toch maar eens de leverancier informeren.
[
Voor 60% gewijzigd door
Quacka op 20-09-2011 00:06
]
Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit