• paulus_01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-09 23:20
jaapsander schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 12:18:
[...]

Fusion kan prima 1080p afspelen (zolang de GPU het decodeerwerk voor zijn rekening neemt. Gamen gaat hem niet worden. Maar waarom niet je oorspronkelijke setup met een ander moederbord? Genoeg bordjes te vinden rond de €60,- met redelijk wat features en een geschikte igp.

Je receiver heeft geen toslink ingang btw? Je kunt altijd een bracket regelen die extra spdif uitgangen op je moederbord regelt (als je moederbord een extra spdif header heeft). Of een toslink naar coax koppelstuk.
De receiver heeft helaas alleen coax digitaal in. Ik zou kunnen overwegen mijn logitech z580 speakerset in de huiskamer te zetten. Deze heeft zowel coax als optisch digitaal in en klinkt zeer waarschijnlijk ook een stuk beter dan mijn philips home cinema setje (wordt dan wel weer een boekenkast van 320cm * 300 cm afbreken om de kabels opnieuw te leggen ;)).

Ik zal me nog eens orienteren op een ander moederbord.

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-12 13:43

PoweRoy

funky!

paulus_01 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 11:24:
[...]

Thanks voor de snelle response. Die chipset had ik nou nog net niet gelezen, zal ik me eens in verdiepen.

Ik ben het met je eens wat betreft het doorsturen van audio via de tv, maar daar ik geen aparte receiver heb (ik gebruik de coax digitale audio in van mijn home cinema set) en mijn home cinema set nog pre-hdmi is, moet ik een beetje hobby-en. Mijn tv is een Philips Cineos 9631D/10 en het geluid komt in ieder geval wel op alle 5 de speakers aan.
Een andere optie is idd om een moederboard uit te zoeken met digitale coax. Reden dat ik dit moederboard had uitgekozen is vanwegen onboard video; hd3200 lijkt mij genoeg voor 1080p. Een andere setup zou kunnen zijn met een http://tweakers.net/pricewatch/259645/asrock-770-extreme3.html#tab:info en een sapphire hd5450 kaartje, maar dan praat je over +/- 50,- extra (niet veel, maar insteek voor deze ie echt max. 200,-, dus dan kom je al snel op moederboard met onboard gpu).
Heb zelf een HTPC gekocht vorige week. Is een i3 systeem met mobo dat ook een digitale coax aansluiting heeft. (er was er maar in)

Misschien interessant?
pricewatch: Gigabyte GA-H67N-USB3-B3

[This space is for rent]

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Ik wil inderdaad een modulaire voor kabelmanagement. Ik ben ook van plan met extra harde schijven uit te breiden, (tot maximaal 5/6 ofzo), dus ik wil gewoon modulair. Ik neem die modulaire hierboven genoemd gewoon.

EDIT: Als alternatief heb ik dan de pricewatch: Enermax Liberty ECO 400W

Maar ik wil dus behalve mobo enzo aansluitingen hebben voor tenminste 5 harde schijven en 1 Blue-ray speler. Kan dat ook met een niet-modulaire voeding goed dan?

[ Voor 43% gewijzigd door Beatboxx op 21-06-2011 13:54 ]

Beatboxx schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:51:
Ik wil inderdaad een modulaire voor kabelmanagement. Ik ben ook van plan met extra harde schijven uit te breiden, (tot maximaal 5/6 ofzo), dus ik wil gewoon modulair. Ik neem die modulaire hierboven genoemd gewoon.

EDIT: Als alternatief heb ik dan de pricewatch: Enermax Liberty ECO 400W

Maar ik wil dus behalve mobo enzo aansluitingen hebben voor tenminste 5 harde schijven en 1 Blue-ray speler. Kan dat ook met een niet-modulaire voeding goed dan?
Dat kan prima met een niet modulaire voeding, zolang je er 1 kiest die genoeg sata aansluitingen heeft (of je neemt een molex -> sata verloopstekker). Zolang je maar genoeg vermogen op de 12V lijn hebt kun je alles aansluiten wat je wilt (met genoeg verloopstekkertjes). Modulair is voor dat geval niet noodzakelijk.
paulus_01 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:19:
[...]

De receiver heeft helaas alleen coax digitaal in. Ik zou kunnen overwegen mijn logitech z580 speakerset in de huiskamer te zetten. Deze heeft zowel coax als optisch digitaal in en klinkt zeer waarschijnlijk ook een stuk beter dan mijn philips home cinema setje (wordt dan wel weer een boekenkast van 320cm * 300 cm afbreken om de kabels opnieuw te leggen ;)).

Ik zal me nog eens orienteren op een ander moederbord.
Vergeet niet dat er los te plaatsen brackets zijn en verloopstekkers van coax naar toslink.

[ Voor 24% gewijzigd door jaapsander op 21-06-2011 14:10 ]

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Bestaat er ook zoiets als Sata-->2x Sata? En heb ik Molex stekkertjes ergens voor nodig, nee toch? Ik heb nu deze voeding. Die levert 262W op de 12V lijn, moet genoeg zijn toch? Hij heeft 3x sata en 2x molex.... Hoe ga ik dat dan doen als ik 4 schijven+DVD speler erin wil hangen? Ik zie dit, is dat dan wat ik zoek? pricewatch: Scythe Scythe Slim-Line SATA Cable 45cm incl. power

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05:14
Klopt ja, spanningkabels kan je verloopjes van 1->2 voor kopen. SATA data kabels zijn 1 op 1.

Verwijderd

Beatboxx schreef op maandag 20 juni 2011 @ 21:19:
Ik wil 'm in Nederland kopen...
Wat is er mis met Dealextreme? Het is geen topkwaliteit, maar het werkt wel. Voor nog geen €10 heb je binnen 2 weken een IR-ontvanger met afstandbediening, maar je ook je Harmony op aan kunt sluiten. In 'Nederland' worden deze ontvangers amper aangeboden, behalve in combinatie met een afstandsbediening die vaak duur zijn of niet alle knoppen bevatten. Voor mij persoonlijk is een Harmony + IR de perfecte combo. En dat voor nog geen €10....

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Maar degene die ik hierboven aanhaal (pricewatch: Scythe Scythe Slim-Line SATA Cable 45cm incl. power) kan ik dus gewoon gebruiken? En ik zal nog wel eventjes nadenken over Dealextreme...

EDIT: Jullie hebben me toch bijna overgehaald. Zal ik dan gewoon dit doen, en werkt dat dan goed met een Logitech Harmony?

[ Voor 27% gewijzigd door Beatboxx op 21-06-2011 15:03 ]

• Lord_Dain
@Beatboxx, die IR ontvanger werkt gewoon met je Logitech Harmony.
Die molex naar SATA kan je gewoon gebruiken, ga ik in ieder geval van uit;
Adapters are available that convert a 4-pin Molex connector to a SATA power connector. Generally, because the power lines on 4-pin Molex connectors do not provide 3.3 V power, these adapters provide only 5 V and 12 V power on the SATA end and leave the 3.3 V lines unconnected. This precludes the use of such adapters with drives that require 3.3 V power. Because of this, drive manufacturers have largely not used the 3.3 V power lines. There also exist some 4-pin Molex to SATA power adapters which include electronics to provide 3.3 V power.
bron: Wikipedia: Serial ATA

[ Voor 7% gewijzigd door Lord_Dain op 21-06-2011 15:23 ]

• paulus_01
PoweRoy schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 13:44:
[...]

Heb zelf een HTPC gekocht vorige week. Is een i3 systeem met mobo dat ook een digitale coax aansluiting heeft. (er was er maar in)

Misschien interessant?
pricewatch: Gigabyte GA-H67N-USB3-B3
Wat voor i3 processor heb je genomen? Wat waren de totaalkosten?
jaapsander schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 14:08:

Vergeet niet dat er los te plaatsen brackets zijn en verloopstekkers van coax naar toslink.
Dat klopt, maar als ik toch alles moet aanschaffen dan wil ik in eerste instantie kijken naar default compatibiliteit. Voor het budget systeem heb ik vrede met geluid via hdmi, via tv naar home cinema set.

Een tip voor een moederbord met goede chipset en een igp en hdmi kan ik altijd gebruiken.

[ Voor 31% gewijzigd door paulus_01 op 21-06-2011 16:25 ]

Voor AM3 met coax spdif en mini-itx (dus kan in een mooi klein kastje)
pricewatch: Asus M4A88T-I Deluxe

Heb zelf ervaring met het bordje en die bevalt goed.Let wel op dat je weinig uitbreidingssloten hebt.

Voor het intel moederbord kun je deze cpu gebruiken: pricewatch: Intel Pentium G620

[ Voor 42% gewijzigd door jaapsander op 21-06-2011 16:58 ]

• Shivs
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik wil graag iedereen bedanken voor het helpen samenstellen van mijn nieuwe PC. Hieronder een lijstje met wat er uiteindelijk in komt. De grafische kaart heb ik moeten wijzigen in een 6850 (wel een OC variant genomen om toch nog iets te compenseren :p). De 6870 varianten zijn net iets langer en volgens een aantal reviews kom ik daarme flink in de problemen met de gekozen kast.

#ProductPrijsSubtotaal
2Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 59,90€ 119,80
1Antec Fusion Remote Zwart€ 131,-€ 131,-
1Scythe Shuriken Rev. B€ 21,94€ 21,94
1Intel Core i5 2400€ 149,-€ 149,-
1Lite-On IHOS104 (4x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM)€ 44,30€ 44,30
1Antec VP450P€ 39,90€ 39,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 26,49€ 26,49
1Gigabyte GV-R685OC-1GD€ 142,90€ 142,90
1Asus P8H67-M LX€ 74,-€ 74,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 749,33

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Lord_Dain schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 15:18:
@Beatboxx, die IR ontvanger werkt gewoon met je Logitech Harmony.
Die molex naar SATA kan je gewoon gebruiken, ga ik in ieder geval van uit;

[...]
bron: Wikipedia: Serial ATA
Sorry, ik snap je stukje over Serial Ata van Wikipedia niet helemaal. Volgensmij is het zo dat als mijn HDD 3.3V is die molex kabel niet werkt en er een weerstandje oid tussen moet?

• Lord_Dain
Ja en nee, omdat er geen 3.3V op die molex zit kiezen de meeste diskmakers ervoor dat dus niet te gebruiken in hun SATA disken, die gebruiken dus alleen de 5V en 12V, dus werkt het gewoon met een verloopje van Molex -> 2x SATA. Wil je het 100% zeker weten kan je de specs van je harddisks checken.

Nou heb ik ff die van de Harddisk boven je post gepakt (als voorbeeld) :
van http://www.samsung.com/gl...=114&model_cd=552&tab=fea (SPEC TAB)

Power Requirements
Voltage +5V±5%, +12V±10%

Klopt dus precies met de wiki dat je gewoon een molex -> SATA verloop kan gebruiken ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Lord_Dain op 21-06-2011 20:05 ]

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Dit staat er op de productpagina van m'n toekomstige HDD.
Voltage +5V±5%, +12V±10%

Ik snap er echt geen snars meer van, maar dat zal wel aan mij liggen.(Net 300 Franse woorden in mn kop gegooid) Als ik deze aansluit op m'n molex en op 2 HDD's werkt dat dan?

[ Voor 3% gewijzigd door Beatboxx op 21-06-2011 20:13 ]

• Lord_Dain
De Molex geeft 5V en 12V door het antwoord is dus JA.

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Mooi:D En met 2 tegelijk werkt het dus ook?

En dit is dan het lijstje dat ik ga bestellen. Zouden jullie er nog even goed naar willen kijken? Ram staat op QVL van Mobo, ik mag er dus vanuit gaan dat het icm dit werkt?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G620€ 56,70€ 56,70
1Trust HU-4445p€ 5,25€ 5,25
1Silverstone LC10-E€ 86,33€ 86,33
1Scythe Scythe Slim-Line SATA Cable 45cm incl. power€ 6,-€ 6,-
1Fractal Design Anti vibration/noise-kit€ 12,26€ 12,26
1Logitech Cordless Mediaboard Pro (Qwerty)€ 46,41€ 46,41
1Samsung SH-B123L/BSBP (12x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM)€ 49,99€ 49,99
1Linksys E4200 Simultaneous Dual Band Wireless-N Router€ 112,85€ 112,85
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 34,50€ 34,50
1Kingston ValueRAM KVR1066D3N7K2/4G€ 27,20€ 27,20
1MSI H67MA-E35 (B3)€ 71,22€ 71,22
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 650,45
Als het op de QVL staat kan je daar wel van uit gaan ja.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Klopt, dacht ik al;) Maar op de rest van het systeem niks aan te merken? Dit zou ik zo kunnen gaan gebruiken met ruimte voor 2/3 schijven erbij?

• rlkz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Over het algemeen hoef je je met Kingston geen zorgen te maken. Die druk ik bijna overal in zonder problemen :)

I browse with Vivaldi

Moet prima gaan lukken lijkt mij. Heb niet zo snel gezien waarvoor die USB hub nodig is? Of heb je die gewoon uberhaupt nodig?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Het mediacenter gaat in een kast staan dat van dik (MDF)hout is. De usb aansluitingen zitten dus aan de achterkant. Ik zit zelf met afstandsbediening/toestenbord op 4 meter afstand, ik ben bang dat ie dat niet red. Op de voorkant zit één USB slot, met die hub kan ik daar 2 van maken:)

EDIT:

#ProductPrijsSubtotaal
1Noctua NF-B9, 92mm€ 13,90€ 13,90
1Logitech Harmony 650€ 46,90€ 46,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 711,25

Afstandsbediening en een fan toegevoegd. Ik ben zelf niet al te oud (Check maar mn profile als je echt nieuwschierig bent) en ik ben een klein beetje huiverig dat ik voor (in mijn ogen) een behoorlijk bedrag deze producten bij elkaar koop en dat er dan iets niet werkt. Ik heb zelf al eens een CPU gereseat (Koeler was Scyte mugen 2 rev b) dus cpu+koeler erin zetten kan ik. Ook al eens een HDD en GPU vervangen, dat kan ik dus ook. Enige wat ik nooit heb vervangen is eigenlijk de voeding. Zo moeilijk zou het toch niet moeten zijn die erin te schroeven en de kabeltjes in het mobo te pluggen? In de manual staat toch beschreven welke kabel van de voeding ik waar in moet stoppen? De kans dat ik dus iets echt sloop is toch klein, heel klein? Natuurlijk weet ik dat ik een CPU sloop als ik de koperen pinnetjes vasthoud en ik ben zelf iets te statisch geladen. Natuurlijk snap ik dat je beter niet kan gaan hockeyen met je HDD, maar als ik alles voorzichtig en volgens de handleidingen gebruik moet het niet al te moeilijk zijn, lijkt mij. Zie ik dat verkeerd? En over garantie. Stel ik krijg een kapotte GPU, die al kapot is voordat ik m krijg. Ik stuur 'm terug, dan heb ik gewoon normale garantie toch, totdat zij kunnen aantonen dat ik iets verkeerd heb gedaan, toch?

[ Voor 94% gewijzigd door Beatboxx op 21-06-2011 21:54 ]

• paulus_01
jaapsander schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:56:
Voor AM3 met coax spdif en mini-itx (dus kan in een mooi klein kastje)
pricewatch: Asus M4A88T-I Deluxe

Heb zelf ervaring met het bordje en die bevalt goed.Let wel op dat je weinig uitbreidingssloten hebt.

Voor het intel moederbord kun je deze cpu gebruiken: pricewatch: Intel Pentium G620
Is de onboard gpu van dat intel boardje niet wat minder dan die van het gigabyte bordje.

Ik zat zelf nog wat te kijken, wellicht is dit nog interessanter?: pricewatch: Asrock-880gmh-u3s3

AM3+, en 880g voor 7 tientjes. Wel zonder coax, maar dwingt me alleen maar mijn logitech setje weer eens van stal te halen ;)

[ Voor 7% gewijzigd door paulus_01 op 21-06-2011 21:57 ]

• paulus_01
Beatboxx schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 21:18:
Het mediacenter gaat in een kast staan dat van dik (MDF)hout is. De usb aansluitingen zitten dus aan de achterkant. Ik zit zelf met afstandsbediening/toestenbord op 4 meter afstand, ik ben bang dat ie dat niet red. Op de voorkant zit één USB slot, met die hub kan ik daar 2 van maken:)

EDIT:
Afstandsbediening en een fan toegevoegd. Ik ben zelf niet al te oud (Check maar mn profile als je echt nieuwschierig bent) en ik ben een klein beetje huiverig dat ik voor (in mijn ogen) een behoorlijk bedrag deze producten bij elkaar koop en dat er dan iets niet werkt. Ik heb zelf al eens een CPU gereseat (Koeler was Scyte mugen 2 rev b) dus cpu+koeler erin zetten kan ik. Ook al eens een HDD en GPU vervangen, dat kan ik dus ook. Enige wat ik nooit heb vervangen is eigenlijk de voeding. Zo moeilijk zou het toch niet moeten zijn die erin te schroeven en de kabeltjes in het mobo te pluggen? In de manual staat toch beschreven welke kabel van de voeding ik waar in moet stoppen? De kans dat ik dus iets echt sloop is toch klein, heel klein? Natuurlijk weet ik dat ik een CPU sloop als ik de koperen pinnetjes vasthoud en ik ben zelf iets te statisch geladen. Natuurlijk snap ik dat je beter niet kan gaan hockeyen met je HDD, maar als ik alles voorzichtig en volgens de handleidingen gebruik moet het niet al te moeilijk zijn, lijkt mij. Zie ik dat verkeerd? En over garantie. Stel ik krijg een kapotte GPU, die al kapot is voordat ik m krijg. Ik stuur 'm terug, dan heb ik gewoon normale garantie toch, totdat zij kunnen aantonen dat ik iets verkeerd heb gedaan, toch?
Ik ben absoluut geen kenner, ben me nu ook aan het orienteren om voor het eerst iets te gaan bouwen (= veel leeswerk).
Als ik naar je lijstje kijk, vraag ik me af waarom zo'n dure router? Is dat noodzaak om de een of andere reden? Je zou ook een goedkopere router kunnen doen en iets meer aan de processor besteden?
Ohja, herinner het me weer. Ik zou dan voor een hub gaan met een kabeltje die je achteraan in kan pluggen, heb je vooraan niks lelijks zitten.
Als jij fatsoenlijk een handleiding kan lezen, fatsoenlijk en geduldig kan nadenken voordat je handelt en geen lomp figuur bent die geweld gaat gebruiken om iets passend te krijgen moet jij gewoon een PC in elkaar kunnen zetten :)
Een voeding schroef je vast in je kast en de kabels steek je op je moederbord. Al die kabels hebben een connector zoals deze waar de pinnen van de stekker of vierkant zijn of een soort afronding hebben, hierdoor kan je gewoon kijken op welke manier hij er in moet.
Zelfde geld voor de rest van de stekkers en kabels, het kan maar op 1 manier er in en op die manier moet je het doen. Hoogstens gaat het wat fout met de ledjes, dat je de power led en de hdd activiteit led verwisseld, dan moet je ze even andersom aansluiten en is het ook weer prima.
En inderdaad, gaat het stuk moeten zij aantonen dat het jou schuld is. Als jij die kaart goed stevig vast klikt en hij doet het niet heb jij hem niet stuk gemaakt, as simple as that.
paulus_01 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:09:
Ik ben absoluut geen kenner, ben me nu ook aan het orienteren om voor het eerst iets te gaan bouwen (= veel leeswerk).
Als ik naar je lijstje kijk, vraag ik me af waarom zo'n dure router? Is dat noodzaak om de een of andere reden? Je zou ook een goedkopere router kunnen doen en iets meer aan de processor besteden?
Zijn processor is snel genoeg, daar hoeft hij niet meer aan te besteden. De reden voor dure routers is vaak de hogere WAN-LAN snelheid en de hoge WLAN snelheid gecombineerd met meer features en functionaliteit. Zoek je gewoon een simpele niet te dure goedwerkende router is de TP-Link WR1043nd een goede keuze, veel functionaliteit voor een zeer bescheiden budget.

[ Voor 12% gewijzigd door Tsurany op 21-06-2011 22:11 ]

• paulus_01
Tsurany schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:09:
Zijn processor is snel genoeg, daar hoeft hij niet meer aan te besteden. De reden voor dure routers is vaak de hogere WAN-LAN snelheid en de hoge WLAN snelheid gecombineerd met meer features en functionaliteit. Zoek je gewoon een simpele niet te dure goedwerkende router is de TP-Link WR1043nd een goede keuze, veel functionaliteit voor een zeer bescheiden budget.
En precies die router heb ik ;)

Juist vanwege de goede performance van de TP link dacht ik dat je daar wat zou kunnen besparen, maar ik weet niet of dat de performance van die Linksys zoveel beter is, en of dat benodigd is.

Nog een vraagje dan, ik zie dat 1 Kingston ValueRAM KVR1066D3N7K2/4G € 27,20 is geselecteerd.
Waarom niet deze: pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G Puur vanwege de cas latency?

[ Voor 29% gewijzigd door paulus_01 op 21-06-2011 22:48 ]

De wireless prestaties van de TP Link zijn behoorlijk bedroevend, wordt je niet vrolijk van.
Qua geheugen maakt het werkelijk niks uit, prestaties zijn niet relevant in niet-gaming machines en dan kan je gewoon elke cent besparen die er is :)

Verwijderd

Tsurany schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:56:
De wireless prestaties van de TP Link zijn behoorlijk bedroevend, wordt je niet vrolijk van.
Qua geheugen maakt het werkelijk niks uit, prestaties zijn niet relevant in niet-gaming machines en dan kan je gewoon elke cent besparen die er is :)
Ik heb laatst een TP-link naast mijn Netgear WNR3500v2 gehad en assuming you're right moet ik dan stellen dat Netgear helemaal om te huilen is (althans de mijne).

• paulus_01
Tsurany schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:56:
Ik ben redelijk tevreden met de wireless prestaties overigens ;) Maar kom dan ook van een linksys wrt54g ;)

Betreft geheugen: de 1333 mhz variant is er vanaf €26,48 ;) Is het dan ook niet een optie om voor 2 gig te gaan (15euro +/-).

Betreffende moederbord, op website staat:
(HDMI 1.4 is only supported with 2nd Intel®Generation CoreTM Processors. Pentium and Celeron Processors support HDMI 1.3)
is het dan toch niet zinvol om te investeren in een i3 processor?

• paulus_01
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:03:
[...]

Ik heb laatst een TP-link naast mijn Netgear WNR3500v2 gehad en assuming you're right moet ik dan stellen dat Netgear helemaal om te huilen is (althans de mijne).
ff snel gecheckt op hardware.info en de E4200 is wel behoorlijk snel vergeleken met andere routers.

Echter, dit is op 5ghz, op 2,4 ghz zijn de verschillen minder spectaculair.

Ik heb nog eens op smallnetbuilder gekeken, wellicht een idee om de linksys te vervangen door deze:
asus-rt-n56u
Komt er in vele benchmarks als #1 uit en is nog 12 euro goedkoper ;)

[ Voor 26% gewijzigd door paulus_01 op 21-06-2011 23:22 ]

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Tsurany schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:09:
[...]

Ohja, herinner het me weer. Ik zou dan voor een hub gaan met een kabeltje die je achteraan in kan pluggen, heb je vooraan niks lelijks zitten.

[...]

Als jij fatsoenlijk een handleiding kan lezen, fatsoenlijk en geduldig kan nadenken voordat je handelt en geen lomp figuur bent die geweld gaat gebruiken om iets passend te krijgen moet jij gewoon een PC in elkaar kunnen zetten :)
Een voeding schroef je vast in je kast en de kabels steek je op je moederbord. Al die kabels hebben een connector zoals deze waar de pinnen van de stekker of vierkant zijn of een soort afronding hebben, hierdoor kan je gewoon kijken op welke manier hij er in moet.
Zelfde geld voor de rest van de stekkers en kabels, het kan maar op 1 manier er in en op die manier moet je het doen. Hoogstens gaat het wat fout met de ledjes, dat je de power led en de hdd activiteit led verwisseld, dan moet je ze even andersom aansluiten en is het ook weer prima.
En inderdaad, gaat het stuk moeten zij aantonen dat het jou schuld is. Als jij die kaart goed stevig vast klikt en hij doet het niet heb jij hem niet stuk gemaakt, as simple as that.

[...]

Die router hoort niet exact bij dit gebeuren, maar wij hebben thuis 2 computers die via ethernet zijn aangesloten (straks dus ook server), en 5 computers die (niet allemaal tegelijk) via wifi willen internetten, en dan wil ik op het moment dat ze alle5 online zijn ze alle5 fatsoenlijk een youtubefilmpje op 1080/720p kunnen kijken ;)

Dit ga ik dan zo bestellen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G620€ 56,41€ 56,41
2TP TL-WN821N€ 10,-€ 20,-
1Silverstone LC10-E€ 85,18€ 85,18
1MSI H67MA-E35 (B3)€ 74,38€ 74,38
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 732,97

Edit, over die hub heb je gelijk. Ik wil nu misschien deze kopen. Iemand een idee hoe lang het snoertje is dat daarbij hoort? Belkin heeft geen e-mail en ik stond 15 minuten in de wacht voor de klantenservice... EDIT: Ik vraag Azerty wat zij mij aanbevelen, doe ik dat gewoon :)

EDIT: Nog een kort vraagje, Azerty heeft niet de Samsung Ecogreen F4EG HD204UI maar wel de Samsung Spinpoint F4EG HD204UI. Gewoon doen?

• paulus_01
Beatboxx schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 10:32:
[...]

Dit ga ik dan zo bestellen:
Vraagje, waarom niet het 1333 mhz geheugen van Kingston ( is nog 80 cent goedkoper ook). Check ook de Asus router is die ik noemde (zie smallnetbuilderlink in posts hierboven).

Eventueel een i3 ivm HDMI 1.4 ipv de pentium die je gekozen hebt?

Oh, zie dat je USB wifi sticks hebt gekozen van TP-Link, heb ik ook 1 en ontvangst valt me beetje tegen.

[ Voor 11% gewijzigd door paulus_01 op 22-06-2011 12:06 ]

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-12 22:06
Hoi, onlangs heb ik mijn systeem geupgrade en ik overweeg om m'n oude spulletjes in te zetten voor een HTPC. Ik heb daarbij al het een en ander bekeken uiteraard maar sommige dingen snap ik niet/weet ik niet. Als eerste mijn "eisen" voor het systeem:

Moet Plex client zonder moeite draaien ook met mooie skins.
Moet sabnzb+Sickbeard draaien, uitpakken hoeft geen seconden werk te zijn
Storage is op het netwerk, ding krijgt een ouwe sata harddisk van 500GB. Later mischien een kleine SSD.
Moet stil zijn. En dan bedoel ik ook stil! Ik zit er 4 meter vandaan, staat niet in een gesloten kast en ik wil dan ook niets horen van het apparaat. De vogeltjes buiten op zondag ochtend moeten zonder achtergrond gezoem te horen zijn.

Wat heb ik over:
Core2Duo 3Ghz
Asus P5QL Pro
Scythe Mugen 2 nieuw model
8GB Corsair Dominator
MSI Superpipe OC 285GTX/2GB
500GB Sata schijf

Waar ik aan zit te denken is om de CPU flink te onderklokken, bijvoorbeeld naar 2Ghz met lager core voltage om het systeem zo met de Scythe passief te laten draaien.

De videokaart is stil *mits* de fans niet harder dan op het minimum van 25% draaien. Dit kan met bijvoorbeeld MSI's Afterburner tooltje ingesteld worden. Ook deze kan ik naar beneden klokken met lagere voltages en fixed op 25% zetten.

Ik heb nog een offficiele Windows 7 64bit licensie welke ik kan gebruiken. Linux heb ik geen zin in.

Qua kasten vind ik genoeg ATX behuizingen maar ik weet niet zeker of wat ik wil wel kan of in welke kast dat zou kunnen.

Wat voor voeding heb ik in zo'n kast nodig als ik de twee grote energie vreters naar beneden klok met lagere voltages? Dit hoeft lijkt mij niet meer dan 300watt te zijn of wel?

Ga ik problemen krijgen met passief koelen? Een goeie 120mm case fan is op zich geen probleem als deze op 600-800 rpm draait maar krijg ik dat wel geregeld en zijn er kasten waar dat in kan?

Hoe weet ik of die Mugen wel in een HTPC behuizing gaat passen? Ik heb zeker geen twee linkerhanden en ik zou bijvoorbeeld de kast aan kunnen passen zodat de warme lucht er mooi uit kan opstijgen.

Ik heb geen zin om heel veel geld uit te geven. Anders kan ik net zo goed een Mac Mini kopen of zo. Heeft wel geen tweak gehalte maar dan ben ik zonder gepruts in een keer klaar. Een beetje knutselen is leuk maar als het prutsen word ben ik snel klaar en verdwijnt het idee naar de prullenbak :P.

Zijn er andere dingen waar ik niet aan denk of tips die je handig lijken voor mij om te weten?

Bedankt!

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

paulus_01 schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 16:10:
[...]

Wat voor i3 processor heb je genomen? Wat waren de totaalkosten?
#ProductPrijsSubtotaal
1Hitachi Travelstar 5K750, 750GB€ 64,95€ 64,95
1Sony Optiarc AD-7710H Zwart€ 21,95€ 21,95
1Antec ISK 300-150€ 74,74€ 74,74
1Enermax Aurora Micro Wireless€ 57,64€ 57,64
1Corsair CMV4GX3M2A1333C9€ 28,88€ 28,88
1Gigabyte GA-H67N-USB3-B3€ 86,73€ 86,73
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 391,30

[This space is for rent]

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

paulus_01 schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 12:05:
[...]

Vraagje, waarom niet het 1333 mhz geheugen van Kingston ( is nog 80 cent goedkoper ook). Check ook de Asus router is die ik noemde (zie smallnetbuilderlink in posts hierboven).

Eventueel een i3 ivm HDMI 1.4 ipv de pentium die je gekozen hebt?

Oh, zie dat je USB wifi sticks hebt gekozen van TP-Link, heb ik ook 1 en ontvangst valt me beetje tegen.
HDMI 1.3 kan toch ook full HD doen, of niet? De pentium G620 kan toch gewoon Full HD afspelen? En 1333MHz of niet maakt uiteindelijk niet zo'n gigantisch verschil. En weet je een betere wifi adapter?

EDIT: Enige verschil tussen HDMI 1.3 en 1.4 is hogere resolutie, betere 3D ondersteuning, 2way audio, en that's it toch? HDMI1.3 kabel kan toch op 1.4 aansluiting?

EDIT2: Router ga ik niet veranderen. IG van de CPU is toch goed genoeg om op een 1980*1200 monitor Full HD zonder stotteren (behalve 24p bug) af te spelen. Meer heb ik ook niet nodig. (Geen 3D)

[ Voor 20% gewijzigd door Beatboxx op 22-06-2011 18:21 ]

• paulus_01
Beatboxx schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 17:29:
[...]

HDMI 1.3 kan toch ook full HD doen, of niet? De pentium G620 kan toch gewoon Full HD afspelen? En 1333MHz of niet maakt uiteindelijk niet zo'n gigantisch verschil. En weet je een betere wifi adapter?

EDIT: Enige verschil tussen HDMI 1.3 en 1.4 is hogere resolutie, betere 3D ondersteuning, 2way audio, en that's it toch? HDMI1.3 kabel kan toch op 1.4 aansluiting?

EDIT2: Router ga ik niet veranderen. IG van de CPU is toch goed genoeg om op een 1980*1200 monitor Full HD zonder stotteren (behalve 24p bug) af te spelen. Meer heb ik ook niet nodig. (Geen 3D)
Nee, wat betreft bekabeling etc is het geen probleem. Als je met name een pc in elkaar zet om videocontent af te spelen, leek het me wellicht handig om in ieder geval 3d ready te zijn.
Als je daar geen behoefte aan hebt zou ik het zo laten.

Geheugen zal ook weinig verschil maken, maar als je voor iets minder geld een iets snellere module krijgt, waarom niet?

De E4200 scoort overduidelijk ook goed in de benchmarks, dus echt een reden om te veranderen is er ook niet.

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Mijn TV wordt een pricewatch: Philips 40PFL9705
Die is 3D ready, dat is toch semi-3D? Overtuigt jullie dat echt?

Geluid komt van een pricewatch: Philips HTS9140/12
Deze zit aangesloten op de TV. Ik kan dit geluid toch gewoon gebruiken voor muziek vanaf de mediaspeler (Natuurlijk als de TV aan staat)? Maar ik dacht altijd dat de G620 en de i3 2100 dezelfde GPU hadden. Ik kan altijd nog een extra videokaartje voor € 40 kopen als ik het gevoel heb dat ik iets mis.

• Joostp1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 16:41
Voor mijn vader ben ik een HTPC aan het samenstellen. Dit gaat draaien op OpenElec.

Ik heb gekozen voor een G620 setup:

#ProductPrijsSubtotaal
1MS-Tech MC-380€ 56,83€ 56,83
1Kingston ValueRAM KVR1066D3N7K2/4G€ 27,12€ 27,12
1Asus ENGT520 SILENT/DI/1GD3(LP)€ 49,-€ 49,-
1Asrock H61M/U3S3€ 59,13€ 59,13
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 282,99

Hij heeft de harde schijven al liggen.
Ik vind het heel belangrijk dat ik het maximale qua beeldkwaliteit eruit haal (er hangt een vrije dure Canon projector aan). Mijn voorkeur gaat uit naar een Nvidia kaartje, ivm OpenElec.

Welke (Nvidia) kaart zouden jullie adviseren voor maximale beeldkwaliteit?

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Tja, als je maximale beeldkwaliteit wilt kan je het beste twee GTX 580's in SLI zetten. Jouw videokaartje kan makkelijk Full HD in prima kwaliteit afspelen, maar als je gaat kamen zou ik toch iets anders doen.

EDIT: Maar met HD playback merk ik het verschil tussen een G620 en een i3 2100 echt niet, toch?
EDIT2: Mijn DVD/blueray speler heeft volgens de specs wel Windows7/vista/xp nodig... Ubuntu gaat vast toch wel werken?

[ Voor 35% gewijzigd door Beatboxx op 22-06-2011 22:15 ]

• Joostp1
Het gaat echt alleen om het zo mooi mogelijk weergeven van 1080 video materiaal. Ik heb zelf prima ervaringen met de GT520, maar ik ben benieuwd of er een andere kaart is die een mooier plaatje kan weergeven.

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Er is eigenlijk geen verschil..
Tja dan moet je tussen Ati en Nvidia gaan vergelijken, tussen de Nvidia kaarten zelf uit de zelfde serie zal je geen verschil zien.

@ Beatboxx: Nee, verschil tussen die processoren merk je niet zolang je GPU acceleratie gebruikt. En die speler zal vast wel werken op Ubuntu ja, kan me niet voorstellen dat het niet werkt.

• Joostp1
Duidelijk, dan zal ik een keuze gaan maken tussen de GT430 en de GT520.

EDIT:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 711,25

En over garantie. Stel ik krijg een kapotte GPU, die al kapot is voordat ik m krijg. Ik stuur 'm terug, dan heb ik gewoon normale garantie toch, totdat zij kunnen aantonen dat ik iets verkeerd heb gedaan, toch?
Heb je alles al besteld? Heb nog een kleine opmerking: Het logitech mediaboard heeft geen bijgeleverde bluetooth adapter (is voor ps3 bedoeld), die moet er los bij.
Verder heb je een normale shuriken koeler, zelf heb ik de voorkeur voor een big shuriken (grotere fan, stiller). Deze komt vaak over het geheugen te hangen, maar kingston valueram geheugen is tegenwoordig erg compact dus dat is geen probleem.
Als je goedkope en stille 12cm (ze zijn er ook wel in kleinere varianten) zoek kan ik nexus real silent aanbevelen. Ik heb hier 2 van aangesloten op fan headers op mijn moederbord (in bios rpm verlaagd) en kan ze zijn onhoorbaar.

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Ik heb nog niet besteld, wilde het zo gaan doen. Zoiets zou moeten werken? pricewatch: Belkin Mini Bluetooth Adapter

Bestel ik die er lekker bij. Over die koeler ga ik me eens buigen en wat reviews koekeloeren. Maar echte koeling heb ik niet echt nodig. De CPU/GPU gaat nooit echt 100% draaien. En hij heeft maar een TDP van 65W. Maar ik zal er eens naar kijken, bedankt voor de tip!
Beatboxx schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 10:57:
Ik heb nog niet besteld, wilde het zo gaan doen. Zoiets zou moeten werken? pricewatch: Belkin Mini Bluetooth Adapter

Bestel ik die er lekker bij. Over die koeler ga ik me eens buigen en wat reviews koekeloeren. Maar echte koeling heb ik niet echt nodig. De CPU/GPU gaat nooit echt 100% draaien. En hij heeft maar een TDP van 65W. Maar ik zal er eens naar kijken, bedankt voor de tip!
Die gaat prima werken, maar deze is goedkoper en ook prima: pricewatch: Conceptronic CBT2NANO

Betere koeler betekend vaak lager rpm van de fan wat resulteert in een stillere htpc wat wel belangrijk is. Als je toch al een aftermarket koeler aanschaft (in mijn ogen een goede investering) zou ik ipv een gewone shuriken een paar euro extra neerleggen voor een big shuriken.

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Die ontvanger die je aanhaalt is 2.1, die van mij 1.1. Is dat een probleem?
Beatboxx schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 11:10:
Die ontvanger die je aanhaalt is 2.1, die van mij 1.1. Is dat een probleem?
Maakt voor het toetsenbord volgens mij niets uit. Die ik aanhaal werkt iig zeker met het toetsenbord, maar ik zou niet weten waarom die andere niet zou werken.

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Iedereen bedankt voor de tips.

Dit wordt'm dan helemaal:
#ProductPrijsSubtotaal
1Belkin Mini Bluetooth Adapter€ 9,-€ 9,-
1Silverstone LC10-E€ 88,30€ 88,30
1Scythe Big Shuriken€ 26,75€ 26,75
1Linksys E4200 Simultaneous Dual Band Wireless-N Router€ 112,95€ 112,95
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 26,45€ 26,45
1MSI H67MA-E35 (B3)€ 74,84€ 74,84
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 724,46

Verwijderd

Ben ook bezig met kijken naar een simpel HTPC Systeem, me oude game pc nog tijdje als HTPC gebruikt maar staat in middels op markplaats en dus tijd voor iets nieuws. Alleen ben ik niet ech een hardware kenner en wil niet al te veel geld besteden :)

Nu heb ik het goedkope systeem uit BBG maart 2011 op het oog alleen paar vraagjes gaat om volgende onderdelen die ik moet aanschaffen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus E35MI-I DELUXE€ 132,45€ 132,45
1Antec ISK 300-65€ 68,88€ 68,88
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 13,58€ 13,58
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 214,91

Vraagjes:
1. Is dit systeem nog prijs technisch oke? Of kan ik voor zelfde geld inmiddels meer in huis halen?
2. Is het mogelijk een 3.5" schijf in de 5.25" bay te zetten? (Komt geen dvd speler in) en zo jah wat moet ik daarvoor aanschaffen?

Bedoeling is dat dit systeem media portal gaat draaien op windows 7 zover mijn kennis rijkt moet dit goed gaan lukken?

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12 08:30
Voor de mensen met een iPad, gebruik deze als remote keyboard/mouse oplossing. Er zijn diverse apps beschikbaar die dit mogelijk maken. Ik bedoel natuurlijk geen remote control/vnc/mstsc achtige dingen. Nee gewoon puur een keyboard op je iPad plus eventueel muis bediening.

De meeste apps vereisen een client die je op je HTPC moet installeren. Ik moet zeggen, werkt erg goed, alle keyboard commando's komen goed door, muis werkt ook direct zonder vertraging (zie het als touchpad).

En het mooiste: veel goedkoper dan een echt toetsenbord/muis combi oplossing.
App die ik nu gebruik: http://www.benzle.com/

[ Voor 3% gewijzigd door C00KW4US op 23-06-2011 13:55 ]

• paulus_01
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 13:42:
Ben ook bezig met kijken naar een simpel HTPC Systeem, me oude game pc nog tijdje als HTPC gebruikt maar staat in middels op markplaats en dus tijd voor iets nieuws. Alleen ben ik niet ech een hardware kenner en wil niet al te veel geld besteden :)

Nu heb ik het goedkope systeem uit BBG maart 2011 op het oog alleen paar vraagjes gaat om volgende onderdelen die ik moet aanschaffen:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 214,91

Vraagjes:
1. Is dit systeem nog prijs technisch oke? Of kan ik voor zelfde geld inmiddels meer in huis halen?
2. Is het mogelijk een 3.5" schijf in de 5.25" bay te zetten? (Komt geen dvd speler in) en zo jah wat moet ik daarvoor aanschaffen?

Bedoeling is dat dit systeem media portal gaat draaien op windows 7 zover mijn kennis rijkt moet dit goed gaan lukken?
Voor je schijf: 3.5" to 5.25" bracket

Andere case: Compucase 8K01

Bijna zelfde bord, zonder wifi: Asus E35M1-M

[ Voor 4% gewijzigd door paulus_01 op 23-06-2011 14:31 ]

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 214,91

Vraagjes:

Het systeem is prijs technisch nog best okee. Er zijn goedkopere E350 bordjes verkrijgbaar (rond de 95 euro), maar deze zijn niet passief (hoeft geen nadeel te zijn). In zo'n kleine behuizing is een E350 best interessant, wanneer je naar een iets grotere behuizing kijkt is het nieuwe intel platform erg interessant. Een hoop extra cpu kracht voor een goede prijs. Of een pentium G620 koel blijft in zo'n klein kastje en of de afmetingen van de stock koeler gaat passen durf ik niet te zeggen.
C00KW4US schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 13:54:
Voor de mensen met een iPad, gebruik deze als remote keyboard/mouse oplossing. Er zijn diverse apps beschikbaar die dit mogelijk maken. Ik bedoel natuurlijk geen remote control/vnc/mstsc achtige dingen. Nee gewoon puur een keyboard op je iPad plus eventueel muis bediening.

De meeste apps vereisen een client die je op je HTPC moet installeren. Ik moet zeggen, werkt erg goed, alle keyboard commando's komen goed door, muis werkt ook direct zonder vertraging (zie het als touchpad).

En het mooiste: veel goedkoper dan een echt toetsenbord/muis combi oplossing.
App die ik nu gebruik: http://www.benzle.com/
Inkoppertje: Is een Ipad goedkoper dan een toetsenbord muis combi???

[ Voor 63% gewijzigd door jaapsander op 23-06-2011 14:32 ]

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12 08:30
jaapsander schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 14:29:
Inkoppertje: Is een Ipad goedkoper dan een toetsenbord muis combi???
Nee slimmerd, maar mocht iemand al over een iPad beschikken en op het punt staan om een HTPC te gaan gebruiken dan is dit een ideale oplossing.
C00KW4US schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 14:51:
[...]

Nee slimmerd, maar mocht iemand al over een iPad beschikken en op het punt staan om een HTPC te gaan gebruiken dan is dit een ideale oplossing.
Mee eens! En voor de volledigheid zijn er ook vergelijkbare apps voor apparaten met een android besturingssysteem (ook bijvoorbeeld telefoons). Toch vind ik persoonlijk een toetsenbord handig bij mijn HTPC. Maar dit is vooral omdat ik deze ook gebruik om te surfen (blind typen op een tablet lukt niet echt). Maar het blijft een mooie optie en het lijkt ook erg fancy wanneer je je "tv" bestuurd met een telefoon/tablet voor de gasten ;)

• PoweRoy

PoweRoy

funky!

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 214,91

Vraagjes:

Je kan er geen 3.5" schijf inzetten in de 5.25". Dit omdat de 5.25" voor een slim-line dvd speler is. Dus is maar een cm hoog oid. Een 3.5" gaat hier nooit in passen. Heck een slim-line speler en een HD was al priegelen.

[This space is for rent]

Verwijderd

Interessante processor qua IGP die AMD A8-3850. Helaas komt deze wel met een 100 watt TDP :X. Helaas leveren de A6 en A4 processoren ook kracht in op het gebied van de IGP. Dat is jammer als je ziet dat de A8 iets beter of gelijk presteert aan een HD6450. Ik ben benieuwd naar de HTPC prestaties van deze processoren.

http://www.anandtech.com/...top-performance-preview/3

• paulus_01
Ik had dit artikel toevallig net ook gelezen. Interessant om te zien hoe SB verslagen wordt als er minder CPU power vereist is.

Word zelf een beetje gek van alle info...wil voor het eerst zelf iets bouwen, en twijfel nog heel erg tussen een htpc-tje (budget) of iets meer uitgeven en een aardiger systeempje in elkaar zetten (I5 2500k icm 6850, of X4 965BE icm 6850). In alle gevallen komt er een 64GB crucial SSD in.

Zoveel dingen om te overwegen...;)
Waarom wil je een uitgebreider systeem neerzetten? Om te gamen?

Verwijderd

ik twijfel nu al tijden wat ik moet doen ,of 1 samenstellen of een kant en klare.
ik heb nu de ryan hd2 maar die moet de deur uit.
het apparaat wat ik dus wil hebben moet dus ook kunnen downloaden ,newsleecher etc en daarzit rarren en parren enzo ook bij wat dus pittig is voor een cpu.
dus al snel kom je op zelf bouw uit, maar wat ik ook heel mooi vindt zijn die asrock 100ht dingen.
die draaieen op een i3m met 4gig en in weze is dat toch haast het zelfde als zelfbouw?
oke met zelfbouw heb je meer configuratie mogelijkheden, maar inweze kunne ze het zelfde.
maar is die i3m nou slomer als een desktop i3?
ik zie niet echt nadelen aan zo'n asrock, iemand ervaring met deze apparaten?
al die zbox en foxconn dingen vindt ik ook mooi maar volgens mij kunnen die atoms en amds wel heel goed als media center fungeren maar in combo met newsleecher, spotnet etc lijkt me het te licht

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2011 22:48 ]

Verwijderd

paulus_01 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 22:38:
Ik had dit artikel toevallig net ook gelezen. Interessant om te zien hoe SB verslagen wordt als er minder CPU power vereist is.

Word zelf een beetje gek van alle info...wil voor het eerst zelf iets bouwen, en twijfel nog heel erg tussen een htpc-tje (budget) of iets meer uitgeven en een aardiger systeempje in elkaar zetten (I5 2500k icm 6850, of X4 965BE icm 6850). In alle gevallen komt er een 64GB crucial SSD in.

Zoveel dingen om te overwegen...;)
Je kunt je gamesysteem ook gebruiken als HTPC toch ;). Tenminste zolang deze twee locaties niet te ver van elkaar verwijderd zijn anders heb je weer een HDMI repeater nodig, wat overigens niet in de honderden euro's loopt. Je hebt dan zowel een gamesysteem als een HTPC.

• paulus_01
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 22:45:
[...]

Je kunt je gamesysteem ook gebruiken als HTPC toch ;). Tenminste zolang deze twee locaties niet te ver van elkaar verwijderd zijn anders heb je weer een HDMI repeater nodig, wat overigens niet in de honderden euro's loopt. Je hebt dan zowel een gamesysteem als een HTPC.
Dat kan inderdaad altijd.

Ik game nu eigenlijk nooit ;) maar ik wil de optie open kunnen houden. Heb hier nog een gare xbox1 staan, die wel 720p kan streamen, maar geen 1080p. Wii net verkocht en laptop (HO dv6) is prima in staat als htpc te fungeren, maar ik heb gewoon geen zin om iedere keer kabels te gaan prikken e.d. ;)

Budget is niet zo'n issue, maar de reden dat ik twijfel betreft enkel mezelf. Voor minder dan 200,- is een mooi htpc-tje samen te stellen (even afgezien vd ssd), maar dan is gamen niet echt ene optie. En voor iets meer heb je een leuk game systeem, dat in ieder geval die optie open laat. Maar kan ook zo maar zijn, dat ik amper ga gamen ;)
Tsurany schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 22:39:
Waarom wil je een uitgebreider systeem neerzetten? Om te gamen?
Precies ;), of althans, om de mogelijkheid te hebben ;)

[ Voor 109% gewijzigd door paulus_01 op 23-06-2011 22:57 ]

Verwijderd

Als je amper gamed heb je niets aan een gamesysteem. Ik zou dan gewoon een goede HTPC kunnen bouwen met een iets duurdere grafische kaart bijv. een HD6570 passief. Je kunt er wat games mee spelen maar meer ook niet :). Deze kaart levert ook goede prestaties op het HTPC vlak. Koppel deze aan een i3 2100 of G620 en je bent er ;).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2011 23:01 ]

• paulus_01
Ik weet dat je helemaal gelijk hebt en dat dat ook zeer waarschijnlijk het beste is om te doen in mijn geval, maar ja....
mijn desire HD draait ook een custom rom @ max. 1,8ghz, niet omdat het nodig is, maar omdat het kan ;)

Laat ik het zo zeggen, al die dikke spellen speel ik waarschijnlijk toch niet, maar met name sport spellen tegen vrienden spelen op een 42"plasma moet goed kunnen.
Wat voor minimale eisen moet ik dan aan denken (spellen als fifa etc)?

ff snel: zoiets zal wel lukken gok ik:
#ProductPrijsSubtotaal
1Compucase 8K01€ 42,94€ 42,94
1Intel Core i3 2100€ 90,45€ 90,45
1Crucial m4 64GB 64GB€ 92,-€ 92,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 24,25€ 24,25
1Sapphire Ultimate HD 6570 1GB DDR3€ 65,90€ 65,90
1Gigabyte GA-H67N-USB3-B3€ 85,82€ 85,82
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 401,36

Maar dan denk ik weer, voor ongeveer 140 euro meer heb je een I5 2500k en een hd 6850.
Qua power een veelvoud van dit systeem (moet wellicht nog andere voeding bij dan).

[ Voor 72% gewijzigd door paulus_01 op 23-06-2011 23:21 ]

Verwijderd

paulus_01 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 23:12:
Ik weet dat je helemaal gelijk hebt en dat dat ook zeer waarschijnlijk het beste is om te doen in mijn geval, maar ja....
mijn desire HD draait ook een custom rom @ max. 1,8ghz, niet omdat het nodig is, maar omdat het kan ;)

Laat ik het zo zeggen, al die dikke spellen speel ik waarschijnlijk toch niet, maar met name sport spellen tegen vrienden spelen op een 42"plasma moet goed kunnen.
Wat voor minimale eisen moet ik dan aan denken (spellen als fifa etc)?
Ligt eraan welke FIFA. Hier heeft iemand een review geschreven over de HD6570 productreview: Sapphire HD 6570 2GB DDR3 review door mcpranger en die haalt Fifa 11@ 1280x720: 45-55 fps. Als je op 1080p wilt spelen zul je toch een wat sterkere kaart nodig hebben. Passieve kaarten zijn echter altijd duurder en de HD5xxx serie valt af, tenminste als je 3D wilt kunnen kijken via je HTPC.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2011 23:28 ]

• paulus_01
Ik kan leven met 720p, tot ik mijn tv ga opwaarderen ;)

Ik neig sterk naar een atx systeem, dat geeft naar de toekomst denk ik iets meer ruimte / mogelijkheden en hoeft niet (veel) duurder te zijn. Ik kan het systeem ook goed uit het zicht plaatsen, dus dat helpt ook.

*Edit door edit ;)*

Daarom overweeg ik ook om een combi uit te zoeken met een HD 6850 en eventueel een i3/i5 of een x4 965 be.

[ Voor 19% gewijzigd door paulus_01 op 23-06-2011 23:34 ]

Verwijderd

paulus_01 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 23:32:
Ik kan leven met 720p, tot ik mijn tv ga opwaarderen ;)

Ik neig sterk naar een atx systeem, dat geeft naar de toekomst denk ik iets meer ruimte / mogelijkheden en hoeft niet (veel) duurder te zijn. Ik kan het systeem ook goed uit het zicht plaatsen, dus dat helpt ook.

*Edit door edit ;)*

Daarom overweeg ik ook om een combi uit te zoeken met een HD 6850 en eventueel een i3/i5 of een x4 965 be.
Je kunt deze kaart nemen :). pricewatch: Powercolor SCS3 HD6850 1GB GDDR5 alleen je moet dan geen low profile kast nemen :P. Je betaalt 30 euro meer dan een standaard 6850, maar je hebt dan wel een passief gekoelde kaart die je in je HTPC kwijt kunt. Het zijn allemaal overwegingen.

• paulus_01
Verwijderd schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 23:44:
[...]

Je kunt deze kaart nemen :). pricewatch: Powercolor SCS3 HD6850 1GB GDDR5 alleen je moet dan geen low profile kast nemen :P. Je betaalt 30 euro meer dan een standaard 6850, maar je hebt dan wel een passief gekoelde kaart die je in je HTPC kwijt kunt. Het zijn allemaal overwegingen.
Dat is een issue ja, dikke kaarten in kleine kastjes ;)

Maar, lijkt erop dat het geheugen snelheid stuk lager is.

Voor 30 euro kun je ook een big Shuriken kopen ;)
paulus_01 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 23:50:
[...]

Dat is een issue ja, dikke kaarten in kleine kastjes ;)

Maar, lijkt erop dat het geheugen snelheid stuk lager is.

Voor 30 euro kun je ook een big Shuriken kopen ;)
Ik zou zeker ~30 euro investeren in een aftermarket koeler. Maar wat ik zou doen als ik jou was is een systeem kopen welke meer kan dan je gaat gebruiken. Je zegt het namelijk zelf al, niet omdat het nodig is, maar omdat het kan. Dus beleef je er plezier aan om het te hebben (naast het gebruiken), dat is in jouw geval de extra aanschafkosten en extra stroomrekening waard.*

* Let op deze post kan zowel sarcastisch als niet sarcastisch opgevat worden om de twijfel richting HTPC of gamesysteem te laten doorslaan. (Dit heeft toch niets te maken met een rationele discussie)

p.s. Waarom niet de gulden middenweg zoals die eerder voorgesteld is? Verder zou ik niet gaan voor een Atx systeem, dit beperkt je keuze in behuizingen enorm en heeft alleen nut als je meerdere geluidskaarten/raid controllers en vga kaarten wil gaan draaien. Ook kun je eerst een iets sterkere CPU nemen en wanneer je er achter komt dat je wil gamen een GPU bij prikken.

p.p.s. over gamen achter de htpc gesproken, welke controllers gebruiken jullie daarvoor? (draadloos?)

• paulus_01
jaapsander schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 09:43:
[...]

Ik zou zeker ~30 euro investeren in een aftermarket koeler. Maar wat ik zou doen als ik jou was is een systeem kopen welke meer kan dan je gaat gebruiken. Je zegt het namelijk zelf al, niet omdat het nodig is, maar omdat het kan. Dus beleef je er plezier aan om het te hebben (naast het gebruiken), dat is in jouw geval de extra aanschafkosten en extra stroomrekening waard.*

* Let op deze post kan zowel sarcastisch als niet sarcastisch opgevat worden om de twijfel richting HTPC of gamesysteem te laten doorslaan. (Dit heeft toch niets te maken met een rationele discussie)

p.s. Waarom niet de gulden middenweg zoals die eerder voorgesteld is? Verder zou ik niet gaan voor een Atx systeem, dit beperkt je keuze in behuizingen enorm en heeft alleen nut als je meerdere geluidskaarten/raid controllers en vga kaarten wil gaan draaien. Ook kun je eerst een iets sterkere CPU nemen en wanneer je er achter komt dat je wil gamen een GPU bij prikken.

p.p.s. over gamen achter de htpc gesproken, welke controllers gebruiken jullie daarvoor? (draadloos?)
Thanks voor je post.
Zoals ik hierboven al noemde, ik kan de kast in de woonkamer goed uit het zicht plaatsen en toch middels hdmi aansluiten, dus de kast / moederbord omvang is niet echt een issue.

Ik neig naar een AM3+ bord, maar vind de i5 2500k ook wel interessant (wel wat duurder, maar veel sneller dan dat wordt het niet op dit moment).

Is er met de 2500k uberhaupt een game te spelen zonder losse GPU?

Als ik ga gamen, worden de controllers logitech rumblepads, vind ik fijn in de hand liggen.
paulus_01 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 09:51:
[...]

Thanks voor je post.
Zoals ik hierboven al noemde, ik kan de kast in de woonkamer goed uit het zicht plaatsen en toch middels hdmi aansluiten, dus de kast / moederbord omvang is niet echt een issue.

Ik neig naar een AM3+ bord, maar vind de i5 2500k ook wel interessant (wel wat duurder, maar veel sneller dan dat wordt het niet op dit moment).

Is er met de 2500k uberhaupt een game te spelen zonder losse GPU?

Als ik ga gamen, worden de controllers logitech rumblepads, vind ik fijn in de hand liggen.
Bij gamen is het erg belangrijk wat voor GPU je hebt. De gebruikte CPU is veel minder van belang. Voor gamen is een 2500k zonder losse GPU totaal uit balans. Nu heb je meer dan genoeg kracht aan de CPU kant, maar veel te weinig aan de GPU kant (wat juist belangrijk is). Wat ik bedoelde is dat je in 1e instantie een AM3+ of socket 1155 CPU + MB koopt zonder losse GPU, maar met IGP. Deze kun je onderclocken en -volten voor de zuinigheid (niet omdat het moet, maar omdat het kan ;) ) en zolang je niet gaat gamen laat je het zo. Op het moment dat je je beseft dat je eigenlijk graag wilt gamen op je tv koop je een losse GPU en die plaats je erbij zodat je gewoon kan gamen.

[ Voor 8% gewijzigd door jaapsander op 24-06-2011 09:59 ]

• paulus_01
jaapsander schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 09:57:
[...]

Bij gamen is het erg belangrijk wat voor GPU je hebt. De gebruikte CPU is veel minder van belang. Voor gamen is een 2500k zonder losse GPU totaal uit balans. Nu heb je meer dan genoeg kracht aan de CPU kant, maar veel te weinig aan de GPU kant (wat juist belangrijk is). Wat ik bedoelde is dat je in 1e instantie een AM3+ of socket 1155 CPU + MB koopt zonder losse GPU, maar met IGP. Deze kun je onderclocken en -volten voor de zuinigheid (niet omdat het moet, maar omdat het kan ;) ) en zolang je niet gaat gamen laat je het zo. Op het moment dat je je beseft dat je eigenlijk graag wilt gamen op je tv koop je een losse GPU en die plaats je erbij zodat je gewoon kan gamen.
edit nav edit ;)
Ik snap dat een GPU belangrijk is voor games. Een 6950 of GTX580 is overkill, een 6850 is ook niet noodzakelijk. Een 6770 zou ook al meer dan genoeg kunnen zijn lijkt me.
Ik denk dat een losse GPU wel een eis zal zijn. Ik wil toch fifa 11 en dergelijke kunnen spelen en eventueel wat shooters op lagere settings is ook niet erg.
Een i5 2500k again is overkill en leuk voor overklokken. Een x4 965BE is voor mij waarschijnlijk ook overkill, maar is een combi van bijvoorbeeld een athlon x2 245 met een hd 6770 genoeg om redelijk te kunnen gamen?

[ Voor 30% gewijzigd door paulus_01 op 24-06-2011 10:24 ]

paulus_01 schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 10:17:
[...]

Ah, duidelijk.
Wel, als ik deze htpc heb, dan gaat de xbox de kamer uit en in opslag / verkoop. Ik game niet veel, maar als een maat van me langskomt, vinden we een potje fifa, tennis of een vechtspel tegen elkaar wel zo leuk.

Is een systeem met bijv een am3+ mobo, een x4 965 BE en een 6850 goed in een nette htpc behuizing te kijrgen (zonder warmte issues) of is dit overkill voor wat sportspellen?
Is wel een beetje overkill, iig de cpu. Die 6850 is wel een geschikt kaartje om iets meer dan casual mee te gamen. Maar wanneer je hem in een ruimere desktop behuizing zet uit het zicht dan kan het allemaal prima. Wanneer je een HTPC behuizing kiest zou ik gaan voor een ruime kast (zijn vaak dieper, dus iets om rekening mee te houden ivm tv-meubel) zoals bijvoorbeeld de:
pricewatch: Antec Fusion Remote Zwart
pricewatch: Silverstone LC10-E
pricewatch: Thermaltake DH101
pricewatch: Zalman HD503

Als ik je wensen zo bekijk zou ik gaan voor een Llano CPU + GPU. Deze zou de door jou aangehaalde spellen best wel redelijk kunnen spelen. Kun je altijd nog een losse gpu bijplaatsen. Anders zou ik voor een intel i3 2100 of i5 2300 gaan. Deze zijn zuinig idle en hebben genoeg kracht om bijvoorbeeld een 6850 te kunnen bijbenen.

p.s. na aanleiding van edit ;)
een athlon x2 icm met een 6770 zou best nog wel aardig kunnen gamen. Maar dan zou ik persoonlijk voor een intel dual core platform gaan zoals een i3 2100 of als het goedkoper moet een pentium g620, icm met een losse gpu. Deze dingen zijn erg zuinig en koel.

[ Voor 8% gewijzigd door jaapsander op 24-06-2011 10:31 ]

• paulus_01
jaapsander schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 10:28:
[...]

p.s. na aanleiding van edit ;)
een athlon x2 icm met een 6770 zou best nog wel aardig kunnen gamen. Maar dan zou ik persoonlijk voor een intel dual core platform gaan zoals een i3 2100 of als het goedkoper moet een pentium g620, icm met een losse gpu. Deze dingen zijn erg zuinig en koel.
;)

Een i3 2100 is ook een optie, voor hetzelfde geldt heb je echter ook een x4 965 BE (wel stuk minder zuinig).

Lano zou kunnen, maar heb je denk ik ook een aparte GPU voor nodig lijkt me en de prijzen zijn nog onbekend?

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
EgMaf schreef op vrijdag 10 juni 2011 @ 19:55:
Zelf heb ik een paar dagen geleden een Tranquil PC gekocht (online, moet nog bezorgd worden).
i5, SSD + 2TB HDD, Blu-Ray ODD en helemaal fanless. Dat lukt ook niet voor een bodemprijs...
Inmiddels is hij een weekje binnen en ben ik er tevreden over: Inderdaad absoluut stil (alleen de ODD en de 2e (niet SSD) HDD hoor je stilletjes bij het booten. Maar ook dat geluid is minimaal en zo weer weg.

Maar ik heb er wel 2 probleempjes mee: Ze bieden aan om er een naam op te graveren, en die hebben ze verkeerd gespeld... En de South Bridge wordt best wel heet: na een half uurtje idle (alleen desktop met monitoring tool) al 75 Celsius, en ik heb het ook al tegen de 85 gezien.
Voor beide heb ik al een ticket geopend bij Tranquil, maar denken jullie dat deze temperaturen kwaad kunnen?
EgMaf schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 12:12:
[...]

Inmiddels is hij een weekje binnen en ben ik er tevreden over: Inderdaad absoluut stil (alleen de ODD en de 2e (niet SSD) HDD hoor je stilletjes bij het booten. Maar ook dat geluid is minimaal en zo weer weg.

Maar ik heb er wel 2 probleempjes mee: Ze bieden aan om er een naam op te graveren, en die hebben ze verkeerd gespeld... En de South Bridge wordt best wel heet: na een half uurtje idle (alleen desktop met monitoring tool) al 75 Celsius, en ik heb het ook al tegen de 85 gezien.
Voor beide heb ik al een ticket geopend bij Tranquil, maar denken jullie dat deze temperaturen kwaad kunnen?
Waar heb je de temperaturen mee gemeten? Normaal gesproken wordt de southbridge van een H67 chipset helemaal niet zo warm (wordt vaak gesteld dat de heatsink voor de show is). Nu is er natuurlijk helemaal geen airflow aanwezig, dus hij kan wel wat warmer dan gemiddeld worden. Als je je hand op de heatsink legt is hij dan heet?

• EgMaf
jaapsander schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 12:41:
[...]

Waar heb je de temperaturen mee gemeten? Normaal gesproken wordt de southbridge van een H67 chipset helemaal niet zo warm (wordt vaak gesteld dat de heatsink voor de show is). Nu is er natuurlijk helemaal geen airflow aanwezig, dus hij kan wel wat warmer dan gemiddeld worden. Als je je hand op de heatsink legt is hij dan heet?
Ik heb de kast niet open (dan moet hij van de plank, en dan passen de kabels niet meer..), dus ik kan niet direct op de southbridge voelen. De PC behuizing (heatsink) voelt handwarm aan, en de temperaturen zijn gemeten met AIDA en SpeedFan.

CPU temps zijn stabiel rond de 40-45 graden (bij 0% load), maar de SB lijkt dubbel zo heet...

Zou het kunnen zijn dat er een koelblok op de SB mist, of dat die niet goed geplaatst is (teveel/te weinig pasta of geen goed contact)? Of zijn de temps zelfs dan absurd hoog, en is de sensor kapot (of fictief)?

Wat zijn veilige waarden voor SB temps?

:
EgMaf schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 13:32:
[...]

Ik heb de kast niet open (dan moet hij van de plank, en dan passen de kabels niet meer..), dus ik kan niet direct op de southbridge voelen. De PC behuizing (heatsink) voelt handwarm aan, en de temperaturen zijn gemeten met AIDA en SpeedFan.

CPU temps zijn stabiel rond de 40-45 graden (bij 0% load), maar de SB lijkt dubbel zo heet...

Zou het kunnen zijn dat er een koelblok op de SB mist, of dat die niet goed geplaatst is (teveel/te weinig pasta of geen goed contact)? Of zijn de temps zelfs dan absurd hoog, en is de sensor kapot (of fictief)?

Wat zijn veilige waarden voor SB temps?

:
De mogelijkheden die je noemt kunnen allemaal prima. Dat de kast handwarm is zegt helemaal niets over de SB, heeft deze een heatsink verbonden met de kast? Maar misschien kun je eerst de temperatuur met bijvoorbeeld everest oid uitlezen. Speedfan geeft bij mij altijd verkeerde waarden aan (als ik speedfan mag geloven zijn meerdere pc's van mij al in rook opgegaan, terwijl die het nog prima doen).

Als andere programma's ook deze waarden aangeven zou ik voor de zekerheid toch even de kast openschroeven om het zeker te weten. 75 à 85 graden voor een SB wil nog niet zeggen dat hij zo doorfikt, maar het komt de levensduur zeker niet ten goede. Om uit te sluiten of de temp sensor/meting niet goed is kun je kijken of de koelpasta op het koelblok of het koelblok zelf deugdelijk is bevestigd. Als deze goed zit zou het koelblok ook heet moeten worden en dat kun je met de hand voelen ;)

• EgMaf
Bedankt voor de reactie! Tranquil support heeft inmiddels ook gereageerd:

The unit has safe measures in place to prevent overheating. If the unit gets to a temperature that is too high it will first try to Throttle the CPU and then shut-down.
As long as the unit is operational and does not turn of for no reason you should not have any concerns.
The "Normal" temperatures vary from system to system depending on configuration and environment. We have seen the units stable at much higher temperatures then what you are experiencing in our development tests.
This is a unit that utilizes passive cooling technologies and it is normal for it to get hot.

Het zal dus wel goed zijn, maar jammer dat ze geen harde getallen (temperaturen) willen noemen.
Hebben jullie enig idee?

NB: AIDA (wat ik naast SpeedFan gebruikt heb om de temperaturen uit te lezen) is de opvolger van Everest..

[ Voor 6% gewijzigd door EgMaf op 24-06-2011 15:35 . Reden: AIDA uitgelegd ]

• paulus_01
Hier nog een voorbeeldje van wat me wel wat lijkt.
Kast moet nog uitgezocht worden.

Twijfelpuntjes zijn in dit geval nog het moederbord (liever 4 geheugen slotjes) en de videokaart (net aan denk ik?)
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 2100€ 89,79€ 89,79
1Crucial m4 64GB 64GB€ 92,-€ 92,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 24,10€ 24,10
1Asus EAH6570/DI/1GD3(LP)€ 65,93€ 65,93
1Gigabyte GA-H67N-USB3-B3€ 85,82€ 85,82
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 357,64

• JTibben
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 22-12 10:47
http://nl.hardware.info/n...brando-flying-keymouse-ii

Dat lijkt me zeer geschikt voor een HTPC, hopen dat die snel in NL beschikbaar is en anders bestellen op internet? Iemand enig idee wat de extra kosten worden mocht de douane er niet zo blij mee zijn? Ding kost $ 88,- exclusief transportkosten.
Dat kan je zelf toch wel opzoeken? De douane heeft een mooie site voor dat soort dingen.

• EgMaf
jaapsander schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 13:53:
[...]
75 à 85 graden voor een SB wil nog niet zeggen dat hij zo doorfikt, maar het komt de levensduur zeker niet ten goede.
Ik heb de Intel Desktop Utilities er maar even op los gelaten, en ook volgens die tool wordt de temperatuur ruim boven de 80 graden. Maar.... Volgens diezelfde tool gaat er pas een alert af als hij boven de 114 graden uitkomt! Dus de marge is blijkbaar nog ruim genoeg....
Zelfs met SuperPI al een tijdje lopen komt de SB temp (heet bij intel de "PCH temp" niet boven de 90 graden (CPU loopt tegen de 70 aan, kast wordt ook warmer), maar alles blijft rpima binnen de marges. En zo vaak zal ik SuperPI niet draaien op een HTPC :)

Verwijderd

Iemand ervaring met hdmi handshake? Mijn tv geeft mijn htpc vaak geen beeld na aanzetten. Na kanaal switchen gaat dit wel goed. Heel af en toe wordt tijdens een film/surfen het beeld ververst alsof ik opnieuw HDMI1 input heb gekozen. Ik kijk nu voor het eerst een 720p film terwijl mijn tv op 1080p staat en krijg nu iedere 2 minuten 3x achter elkaar die 'verversing'. Zou dit aan aan 720p content op 1080p kunnen liggen? Of heeft dit niks met hdmi handshake meer te maken?

Als ik de resolutie overigens op 1320x768 zet, blijft de Bravis 1080p zeggen, maar treedt dit probleem niet meer op.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2011 22:50 ]

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:53

Mavamaarten

Omdat het kan!

Net deze HTPC besteld :Y
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G620€ 57,20€ 57,20
1MS-Tech LC-01€ 38€ 38
1Fractal Design Silent Series , 80mm€ 6,90€ 6,90
1MSI H61I-E35 (B3)€ 56,06€ 56,06
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 167,33

Ik kan bijna niet wachten :D

Android developer & dürüm-liefhebber

• paulus_01
Mavamaarten schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 14:57:
Net deze HTPC besteld :Y
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G620€ 57,20€ 57,20
1MS-Tech LC-01€ 38€ 38
1Fractal Design Silent Series , 80mm€ 6,90€ 6,90
1MSI H61I-E35 (B3)€ 56,06€ 56,06
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 167,33

Ik kan bijna niet wachten :D
wel i.c.m. een schijf die je nog hebt liggen? ;)

• Dreadramon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-12 09:16
Ik volg dit topic nu een tijdje en nu wordt het tijd om een en ander te gaan bestellen. Ik ben tot de volgende lijst gekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 59,90€ 59,90
1Antec Fusion Remote Zwart€ 133,49€ 133,49
1Enermax Aurora Micro Wireless€ 59,-€ 59,-
1Logitech Marathon Mouse M705€ 35,-€ 35,-
2Microsoft Xbox 360 Wireless Controller Play & Charge Bundel Zwart€ 41,95€ 83,90
1Intel Core i5 2400€ 147,73€ 147,73
1LG BH10LS30 Zwart€ 77,10€ 77,10
1Antec VP450P€ 39,90€ 39,90
1OCZ Vertex 3 Max IOPS SATA III 2.5" SSD 120GB€ 238,90€ 238,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 24,19€ 24,19
1Gigabyte GV-R685OC-1GD€ 142,90€ 142,90
1Asus P8H67-M LX€ 74,-€ 74,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.116,01

Het is buiten een HTPC, mijn hoofd pc. Ik wil er ook zo nu en dan een spelletje op kunen spelen (PES/FIFA voornamelijk, maar ook Maffia 2 en bijvoorbeeld Heavy Rain wanneer dat naar de PC komt. De echte die-hard FPS tijd heb ik wel achter mij gelaten).

Wordt aangesloten op een panasonic vt/gt30 en waarschijnlijk een Marantz stereo versterker met daartussen een losse DAC.

Ik denk dat ik de lijst aardig compleet heb, maar zit nog met een aantal puntjes:

- Past alles in de kast. En dan maak ik me voornamelijk zorgen over de videokaart.

- Ik wil dit zelf in elkaar zetten. Dit is de eerste keer, maar lijkt me met geduld geen probleem toch?

- Eventuele andere tips en opmerkingen zijn natuurlijk ook welkom :)

• TOYS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-12 20:33

TOYS

Zeg ik nie!!

Misschien even een rare vraag maar ik kan er nergens wat over vinden. In mijn toekomstige htpc wil ik graag een bleuray speler maar zonder lade's. Het liefste wil ik zn systeem als van je autoradio zonder een la die eruit komt. Weet iemand waar dit te verkrijgen is en of het wel bestaat in interne-bluerayspelers?

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

• Dreadramon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-12 09:16
Staan er 2 in de pricewatch volgens mij:

pricewatch: Samsung SN-T083C Zwart

en (enkel bij 2 winkels leverbaar):

pricewatch: Sony Optiarc AD-7670S Zwart

Zijn ook direct branders.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:04
Ik wil een mooi HTPC systeempje bouwen, dat eigenlijk alleen maar dienst kan doen als download-pc en XBMC mediacenter. Momenteel gebruik ik een wat oudere laptop en die trekt het allemaal net niet.

Ben helemaal niet thuis in deze hardware, en heb wat bij elkaar geraapt en vroeg me af of dit voldoende was om gewoon 1080p materiaal in diverse codecs te kijken, waarbij het systeem ook vlot werkt met xbmc.

#ProductPrijsSubtotaal
1MS-Tech MC-1200€ 72,25€ 72,25
1AMD Athlon II X2 215€ 32,50€ 32,50
1Kingston ValueRAM KVR1066D3N7/4G€ 25,-€ 25,-
1Asus M4A78LT-M LE€ 37,43€ 37,43
1Club3D Radeon HD 6450 Noiseless Edition€ 42,76€ 42,76
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 259,93

Hardeschijf, keyboard/muis etc heb ik allemaal nog wel liggen, het gaat me even om de basisinhoud van de htpc. Software heb ik ook nog 1 ongebruikte licentie van liggen.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• mennoo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-12 23:56
Hier staat nog een intressante vergelijking tussen de Sandy Bridge Pentiums en I3.

http://www.xbitlabs.com/a...0-g840-g620_10.html#sect0

De pentium komt goed uit de test:

Secondly, we can definitely recommend these CPUs for HTPC. Despite the declared TDP of 65 W, in reality they are very energy-efficient. In this aspect they are comparable with 35 W Core i3 CPUs from the specific energy-efficient T-series. The same is true about performance. The new Pentium processors on average work just as fast as Core i3-2100T. Their only weakness is video transcoding tasks, where Core i3 may be significantly faster due to Quick Sync support.

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-12 20:30
EgMaf schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 15:28:

NB: AIDA (wat ik naast SpeedFan gebruikt heb om de temperaturen uit te lezen) is de opvolger van Everest..
Grappig, want eerder hebben ze al een naamwijziging gedaan van AIDA32 --> Everest.

Verwijderd

Zijn er hier gebruikers van een Bluetooth keyboard?ik heb de logitech mediaboard pro gekocht icm een Icidu Bluetooth ontvanger maar dat werkt voor geen meter. Als je voor het eerst een toets indrukt (na idle) reageert het keyboard pas na 3x en bij snel typen worden er toetsen overgeslagen. Ik gebruik ook een gewoon draadloos keyboard en daar totaal geen problemen. Zou dit aan de ontvanger kunnen liggen? Zit op 2 mtr afstand.

• BarendB
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-06-2024
Phusebox schreef op zondag 26 juni 2011 @ 00:13:
Ik wil een mooi HTPC systeempje bouwen, dat eigenlijk alleen maar dienst kan doen als download-pc en XBMC mediacenter. Momenteel gebruik ik een wat oudere laptop en die trekt het allemaal net niet.

Ben helemaal niet thuis in deze hardware, en heb wat bij elkaar geraapt en vroeg me af of dit voldoende was om gewoon 1080p materiaal in diverse codecs te kijken, waarbij het systeem ook vlot werkt met xbmc.

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 259,93

Hardeschijf, keyboard/muis etc heb ik allemaal nog wel liggen, het gaat me even om de basisinhoud van de htpc. Software heb ik ook nog 1 ongebruikte licentie van liggen.
Ja, dat systeem is snel zat, de 6450 kan alles al prima in hardware decoden, dus als je alleen wilt XBMC-en, is de CPU sowieso niet erg belangrijk. Overigens zou ik zelf liever een E350 systeem verkiezen; kleiner, fanless en veel zuiniger (die 6450 verstookt alleen al richting 80w tijdens decoden).

Mocht je om postprocessing geven, dan kan je beter voor de 6570 gaan, zie ook: http://www.anandtech.com/...ete-htpc-gpus-shootout/16
Postprocessing is mijn inziens niet echt relevant voor HD content, maar als je veel SD content kijkt en/of interlaced content, moet je dat artikel van Anand eens lezen.
Phusebox schreef op zondag 26 juni 2011 @ 00:13:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 259,93
Kleine aanvulling: Volgens mij is dit een tray versie van de CPU. Dit betekend dat er geen koeler bij zit. Op zich geen probleem wanneer je een stille after marktet koeler wil plaatsen. Ook heb ik zelf slechte ervaringen met het verzenden van tray CPU's die vaak los in een doosje verstuurd worden, bij AMD cpu's heb ik al een keer de pinnetjes recht moeten buigen voordat hij in het socket paste...
Verwijderd schreef op zondag 26 juni 2011 @ 16:18:
Zijn er hier gebruikers van een Bluetooth keyboard?ik heb de logitech mediaboard pro gekocht icm een Icidu Bluetooth ontvanger maar dat werkt voor geen meter. Als je voor het eerst een toets indrukt (na idle) reageert het keyboard pas na 3x en bij snel typen worden er toetsen overgeslagen. Ik gebruik ook een gewoon draadloos keyboard en daar totaal geen problemen. Zou dit aan de ontvanger kunnen liggen? Zit op 2 mtr afstand.
Zelf heb ik een mediaboard pro icm met een sweex (ik durf het bijna niet te zeggen :X ) bluetooth ontvanger. Ook heb ik dit toetsenbord gebruikt met een conceptronic bluetooth ontvanger. Dit werkt verder perfect. Ik zit ongeveer 3.5 meter van de ontvanger af. Heb de ontvanger trouwens wel aan de voorkant van de kast zitten. De achterkant kan wel storing opleveren. De symptomen die jij beschrijft lijken inderdaad op een slechte ontvangst. Probeer eens (met een usb verleng kabel) om de usb dongle en het toetsenbord te gebruiken terwijl er niets zichtbaar tussen zit.

[ Voor 60% gewijzigd door jaapsander op 27-06-2011 09:35 ]

• Phusebox
BarendB schreef op zondag 26 juni 2011 @ 16:30:
[...]

Ja, dat systeem is snel zat, de 6450 kan alles al prima in hardware decoden, dus als je alleen wilt XBMC-en, is de CPU sowieso niet erg belangrijk. Overigens zou ik zelf liever een E350 systeem verkiezen; kleiner, fanless en veel zuiniger (die 6450 verstookt alleen al richting 80w tijdens decoden).

Mocht je om postprocessing geven, dan kan je beter voor de 6570 gaan, zie ook: http://www.anandtech.com/...ete-htpc-gpus-shootout/16
Postprocessing is mijn inziens niet echt relevant voor HD content, maar als je veel SD content kijkt en/of interlaced content, moet je dat artikel van Anand eens lezen.
Thanks voor de info. Ja ik ben nu ook weer aan het twijfelen om toch voor een Intel setup te gaan. Vind het allemaal maar moeilijk, HTPC of een Dune... Kan de keuze eigenlijk niet maken.
Of dan weer een Zotac, maar daar raak ik al helemaal de weg kwijt.

• paulus_01
Phusebox schreef op maandag 27 juni 2011 @ 09:39:
[...]

Thanks voor de info. Ja ik ben nu ook weer aan het twijfelen om toch voor een Intel setup te gaan. Vind het allemaal maar moeilijk, HTPC of een Dune... Kan de keuze eigenlijk niet maken.
Of dan weer een Zotac, maar daar raak ik al helemaal de weg kwijt.
Troost je met de gedachte dat je niet alleen bent :)

Ik zit ook continu te twijfelen. Heb inmiddels zoveel tijd (lezen etc) erin gestoken dat als ik die tijd gewerkt had, ik nu een i7 2600k systeem met 580gtx in sli had gehad ;)
Daarvoor zijn echter hobbies ;)

Dune wordt het zeker niet, zotac ook niet.

Ik twijfel tussen een htpc oplossing of een (micro)-) atx oplossing (kan de kast goed verbergen ;)) en ook nog of ik een losse gpu wil wel/niet ga gebruiken (ik denk van wel;)).

Systeem wat ik nu heb samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G840€ 64,11€ 64,11
1Sharkoon AL-4€ 51,45€ 51,45
1Crucial m4 64GB 64GB€ 96,-€ 96,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 24,21€ 24,21
1Asus EAH6670/DIS/1GD5€ 75,50€ 75,50
1MSI PH67A-C43 (B3)€ 80,10€ 80,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 425,87

Twijfelpunt:
* de kast is wat groot, liever had ik de AL2, maar dan moet ik naar een ander moederbord gaan kijken, en er zijn niet zoveel micro-atx bordjes met h67/p67 en een coax aansluiting op het bord (géén spdif header!).
* is een upgraden van een paar tientjes naar een i3-2100 de moeite waard?
paulus_01 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 09:59:
[...]

Troost je met de gedachte dat je niet alleen bent :)

Ik zit ook continu te twijfelen. Heb inmiddels zoveel tijd (lezen etc) erin gestoken dat als ik die tijd gewerkt had, ik nu een i7 2600k systeem met 580gtx in sli had gehad ;)
Daarvoor zijn echter hobbies ;)

Dune wordt het zeker niet, zotac ook niet.

Ik twijfel tussen een htpc oplossing of een (micro)-) atx oplossing (kan de kast goed verbergen ;)) en ook nog of ik een losse gpu wil wel/niet ga gebruiken (ik denk van wel;)).

Systeem wat ik nu heb samengesteld:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium G840€ 64,11€ 64,11
1Sharkoon AL-4€ 51,45€ 51,45
1Crucial m4 64GB 64GB€ 96,-€ 96,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 24,21€ 24,21
1Asus EAH6670/DIS/1GD5€ 75,50€ 75,50
1MSI PH67A-C43 (B3)€ 80,10€ 80,10
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 425,87

Twijfelpunt:
* de kast is wat groot, liever had ik de AL2, maar dan moet ik naar een ander moederbord gaan kijken, en er zijn niet zoveel micro-atx bordjes met h67/p67 en een coax aansluiting op het bord (géén spdif header!).
* is een upgraden van een paar tientjes naar een i3-2100 de moeite waard?
Paar kleine opmerkingen: Die bequiet van 300W heeft geen pci-e stroomstekkers. Als je een iets zwaardere videokaart zou willen plaatsen (hoeft natuurlijk niet ;) ) kun je beter de 350W versie pakken, deze heeft een 6 pins pci-e stroomstekker. Ook is de P4 stroomkabel voor de cpu aan de korte kant als de voeding ver van de p4 stekker zit (voeding aan de onderkant) (heb hier voor ~2,50 euro een verloopstekker bij highflow gekocht). Upgrade naar een 2100 kan het waard zijn als je de pc voor andere taken als standaard HTPC taken gaat gebruiken.

• Phusebox
BarendB schreef op zondag 26 juni 2011 @ 16:30:
[...]

Ik heb nu een laptop met een AMD Neo MV-40 processor op 1,6Ghz, 2 GB DDR2 en een ATi HD3450 grafische kaart; dit is dus allemaal te traag om XBMC een beetje normaal te kunnen draaien.

Vandaar dat ik bang ben dat een E350 systeem dat jij voorstelt het ook niet gaat trekken. En hoezo fanless? Ik vind geen enkele fanless versie?

• paulus_01
jaapsander schreef op maandag 27 juni 2011 @ 11:02:
[...]

Paar kleine opmerkingen: Die bequiet van 300W heeft geen pci-e stroomstekkers. Als je een iets zwaardere videokaart zou willen plaatsen (hoeft natuurlijk niet ;) ) kun je beter de 350W versie pakken, deze heeft een 6 pins pci-e stroomstekker. Ook is de P4 stroomkabel voor de cpu aan de korte kant als de voeding ver van de p4 stekker zit (voeding aan de onderkant) (heb hier voor ~2,50 euro een verloopstekker bij highflow gekocht). Upgrade naar een 2100 kan het waard zijn als je de pc voor andere taken als standaard HTPC taken gaat gebruiken.
Thanks! Dit is zeer nuttige informatie.
Ik zal de voeding vervangen door een 350W versie (al hoeft dat voor deze kaart nog niet, beter nu 3 euro meer kwijt en de mogelijkheid houden om in de toekomst te upgraden ;))
Pagina: 1 ... 43 ... 93 Laatste

Dit topic is gesloten.