Hoi, onlangs heb ik mijn systeem geupgrade en ik overweeg om m'n oude spulletjes in te zetten voor een HTPC. Ik heb daarbij al het een en ander bekeken uiteraard maar sommige dingen snap ik niet/weet ik niet. Als eerste mijn "eisen" voor het systeem:
Moet Plex client zonder moeite draaien ook met mooie skins.
Moet sabnzb+Sickbeard draaien, uitpakken hoeft geen seconden werk te zijn
Storage is op het netwerk, ding krijgt een ouwe sata harddisk van 500GB. Later mischien een kleine SSD.
Moet stil zijn. En dan bedoel ik ook stil! Ik zit er 4 meter vandaan, staat niet in een gesloten kast en ik wil dan ook niets horen van het apparaat. De vogeltjes buiten op zondag ochtend moeten zonder achtergrond gezoem te horen zijn.
Wat heb ik over:
Core2Duo 3Ghz
Asus P5QL Pro
Scythe Mugen 2 nieuw model
8GB Corsair Dominator
MSI Superpipe OC 285GTX/2GB
500GB Sata schijf
Waar ik aan zit te denken is om de CPU flink te onderklokken, bijvoorbeeld naar 2Ghz met lager core voltage om het systeem zo met de Scythe passief te laten draaien.
De videokaart is stil *mits* de fans niet harder dan op het minimum van 25% draaien. Dit kan met bijvoorbeeld MSI's Afterburner tooltje ingesteld worden. Ook deze kan ik naar beneden klokken met lagere voltages en fixed op 25% zetten.
Ik heb nog een offficiele Windows 7 64bit licensie welke ik kan gebruiken. Linux heb ik geen zin in.
Qua kasten vind ik genoeg ATX behuizingen maar ik weet niet zeker of wat ik wil wel kan of in welke kast dat zou kunnen.
Wat voor voeding heb ik in zo'n kast nodig als ik de twee grote energie vreters naar beneden klok met lagere voltages? Dit hoeft lijkt mij niet meer dan 300watt te zijn of wel?
Ga ik problemen krijgen met passief koelen? Een goeie 120mm case fan is op zich geen probleem als deze op 600-800 rpm draait maar krijg ik dat wel geregeld en zijn er kasten waar dat in kan?
Hoe weet ik of die Mugen wel in een HTPC behuizing gaat passen? Ik heb zeker geen twee linkerhanden en ik zou bijvoorbeeld de kast aan kunnen passen zodat de warme lucht er mooi uit kan opstijgen.
Ik heb geen zin om heel veel geld uit te geven. Anders kan ik net zo goed een Mac Mini kopen of zo. Heeft wel geen tweak gehalte maar dan ben ik zonder gepruts in een keer klaar. Een beetje knutselen is leuk maar als het prutsen word ben ik snel klaar en verdwijnt het idee naar de prullenbak

.
Zijn er andere dingen waar ik niet aan denk of tips die je handig lijken voor mij om te weten?
Bedankt!