Verwijderd

Er van uitgaande dat ik een bracket voor SPDIF kan vinden ben ik bij deze kast uitgekomen: Silverstone SG05

De achterkant lijkt 2 brackets te hebben, (ze zeggen dat er sowieso een Radeon in kan) maar ik kan op de afbeelding niet met zekerheid zeggen dat ik dus naast de radeon het tweede bracket kan gebruiken voor SPDIF.

Afbeeldingslocatie: http://www.silverstonetek.com/images/products/sg05/SG05-Back.jpg

Iemand ervaring met deze kast of een heel scherp oog om mij duidelijkheid te geven?
Als ik dat zo zie past er zowel een dubbele slot videokaart in als een single slot met daarnaast iets als een SPDIF bracket.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

nickvanozzie schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:22:
Gisteren voor het eerst mezelf geergerd aan de 24p bug. Had neefjes over de vloer dus fillempie van Alpha&Omega opgezet en tijdens kijken valt de bug wel heel erg op... Kreeg zelfs de opmerking van 1 van mijn neefjes: "Niet legaal zeker!?" :+ :+
Ga binnenkort maar ff een videokaartje er in zetten.
Als je commentaar van je neefjes krijgt is het zeker een goed idee om er een kaartje in te prikken. Op wat voor refreshrate heb je je scherm nu staan btw?

• Bastard
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:34
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:42:
Er van uitgaande dat ik een bracket voor SPDIF kan vinden ben ik bij deze kast uitgekomen: Silverstone SG05

De achterkant lijkt 2 brackets te hebben, (ze zeggen dat er sowieso een Radeon in kan) maar ik kan op de afbeelding niet met zekerheid zeggen dat ik dus naast de radeon het tweede bracket kan gebruiken voor SPDIF.

[afbeelding]

Iemand ervaring met deze kast of een heel scherp oog om mij duidelijkheid te geven?
ik heb die kast hier staan, wat wil je er precies over weten?

Overigens krijg je met geen mogelijkheid een microATX mobo in die kast, een ITX moederbord erin krijgen is al passen en meten;)

[ Voor 7% gewijzigd door Bastard op 25-05-2011 12:05 ]

Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:42:

[afbeelding]

Kun je niet gewoon een low profile spdif bracket en VGA gebruiken? Die passen vaak ook in de wat kleinere kasten.

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-12 23:10

OzzieMann

PSN: OzzieMann

jaapsander schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:57:
[...]

Als je commentaar van je neefjes krijgt is het zeker een goed idee om er een kaartje in te prikken. Op wat voor refreshrate heb je je scherm nu staan btw?
Oef. Dat moet ik even na gaan kijken als ik weer thuis ben. Maar kan bijna met zekerheid zeggen dat ik hem van het weekend van 60Hz afgehaald had en niet meer teruggezet.
Als dat idd zo is zal ik nog wel even een stuk van dezelfde film kijken maar dan op 60Hz.

https://untappd.com/user/OzzBier

nickvanozzie schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 12:13:
[...]

Oef. Dat moet ik even na gaan kijken als ik weer thuis ben. Maar kan bijna met zekerheid zeggen dat ik hem van het weekend van 60Hz afgehaald had en niet meer teruggezet.
Als dat idd zo is zal ik nog wel even een stuk van dezelfde film kijken maar dan op 60Hz.
Op 60Hz is er geen verschil tussen de GPU's/IGP's, het is alleen zo dat 23.997 (?) Hz materiaal door de intel IGP op 24 Hz afgespeeld wordt, terwijl een AMD of Nvidia GPU/IGP dit wel op 23.997 Hz kan afspelen.
Nadeel van 60Hz is wel weer dat materiaal een beetje vreemd eruit kom te zien bij bepaalde scenes. Bevoorbeeld een scene waarbij je over een landschap vliegt, daar kan je merken dat je 60Hz draait.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• burgt
  • Laatst online: 29-12 01:00

burgt

Starbass

En bij mij merk ik het aan de beamer, omdat deze in 30/60Hz mode meer herrie maakt dan in 24/25/50 Hz mode ..

Ik zit zelf nog te twijfelen tussen het gemak van een standalone player (dune/boxee) of een een htpc. Ik heb nu XBMC op de laptop staan, maar das niet ideaal ivm met videokaart (GT8600m) en wisselen van configuratie, dus regelmatig werkt de audio niet.
Binnenkort wordt hier glasvezel aangelegd, dan zou het wel ideaal zijn om alles (DVD/audioCD,IPTV/DVB-C,local media) op één apparaat te hebben. Maar dat is ook weer een hoop configuratie werk..

plus mijn 2 hdmi poorten zijn nu bezet met tvbox en PS3, waarbij ik de PS3 aansluiting deel met de laptop. Dus ook tijd voor een nieuwe receiver ;) (ondersteund ook nog niet de laatste DTS/Dolby codecs over bitstream)

[ Voor 75% gewijzigd door burgt op 25-05-2011 13:37 ]

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• OzzieMann

OzzieMann

Hoe dan ook zal ik er geen miskoop aan hebben om een goedkoop videokaartje aan mijn opstelling toe te voegen. Vanmiddag maar eens kijken bij de lokale pc boer.

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12 11:08

thunder8

Het gedonder begint weer.

nickvanozzie schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 11:22:
Gisteren voor het eerst mezelf geergerd aan de 24p bug. Had neefjes over de vloer dus fillempie van Alpha&Omega opgezet en tijdens kijken valt de bug wel heel erg op... Kreeg zelfs de opmerking van 1 van mijn neefjes: "Niet legaal zeker!?" :+ :+
Ga binnenkort maar ff een videokaartje er in zetten.
Mag ik vragen welke versie je precies hebt gedownload van deze film? Dan kan ik zelf ook eens testen, want tot nu toe valt me de bug niet op. Ik had wel met Drive Angry wat problemen met de film, lichte stotteringen, maar daar had ik al meer problemen mee. Ondertitels werkten niet goed, maar op een gegeven moment viel me ook op dat de voortgangsbalk om de anderhalve minuut zich weer resette. Dat is natuurlijk wel een oorzaak dat je de ondertitels niet goed krijgt.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• OzzieMann

OzzieMann

Of die van Bradje of die van Streamteam. Ik neem aan dat je hieraan genoeg hebt? Iets van meer dan 21 weken oud...

[ Voor 17% gewijzigd door OzzieMann op 25-05-2011 15:35 ]

Zolang de download gewoon 23,xxx FPS heeft zal je het moeten zien als je je TV ook op die frequentie laat werken.

• martynvs
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Weet iemand of de Silverstone Grandia GD04 (Zwart) (pricewatch: Silverstone Grandia GD04 (Zwart)) overweg kan met de Asus E35M1-M (pricewatch: Asus E35M1-M)?
De reden dat ik het vraag is, omdat er op het moederbord een CPU zit met passieve koeling en in de kast een CPU koeler aanwezig is.
Alvast bedankt!
martynvs schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 16:02:
Weet iemand of de Silverstone Grandia GD04 (Zwart) (pricewatch: Silverstone Grandia GD04 (Zwart)) overweg kan met de Asus E35M1-M (pricewatch: Asus E35M1-M)?
De reden dat ik het vraag is, omdat er op het moederbord een CPU zit met passieve koeling en in de kast een CPU koeler aanwezig is.
Alvast bedankt!
Met CPU koeler in de kast bedoel je een case fan? Volgens mij zitten in die kast 2 of 3 12cm fans. Deze houden dat asus bordje prima op temperatuur.
Tsurany schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 15:43:
Zolang de download gewoon 23,xxx FPS heeft zal je het moeten zien als je je TV ook op die frequentie laat werken.
De vraag is wat zie je precies. Zie je om de ~40 sec een dubbel frame? Dat is de 24p bug. Zie je de film vaker haperen of dubbele frames? Dan is het wat anders. Heb je de tv op 60Hz? Dan is het ook geen 24p bug

[ Voor 23% gewijzigd door jaapsander op 25-05-2011 16:23 ]

• Bastard
Een kast met een inbegrepen cpu koeler? Ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar het lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk gezien je niet voor alle sockets bevestigingsmateriaal mee kan leveren.

Ik zie er op hun site ook niets van staan: http://www.silverstonetek...s/p_contents.php?pno=gd04

Overigens zitten er bij die kast inderdaad wel 3 120mm fans, maar die zorgen gewoon voor een goede airflow door de kast.

Overigens is filmmateriaal haast altijd 23.976 fps ;), als je weergave daarvan niet goed werkt met een normale kaart moet je even aero uitschakelen in windows.
Het verschil tussen 24hz en 23.976hz is trouwens niet altijd goed te zien, kijk je echter veel dingen als top gear (al zijn die 25Hz, maar qua beelden wel een goed voorbeeld) dan valt het erg op door de vaak met een redelijk constante snelheid bewegende beelden dat je af en toe een beeld overslaat.

[ Voor 52% gewijzigd door Bastard op 25-05-2011 16:26 ]

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Bij het Asusbordje dat ik besteld had, zitten twee cirkelvormige wifi-antennes aan dunne kabeltjes. Ik kan niets over de sterkte vinden, maar ik vind ze een beetje iel, helemaal omdat ik mijn kast ook wil wegwerken (en die antennes dan geheid ergens achter haken, enz). Ik zit er aan te denken ze te vervangen door twee stuks van deze. Zou dat een verstandige oplossing zijn?

• Ralf Bimbo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-07 13:46
Heb een tijdje lopen twijfelen tussen een zelfbouw HTPC en een kant en klare Zotac Zbox AD02. Uiteindelijk gaat mijn voorkeur toch uit naar een zelfbouw, omdat ik toch bang ben dat de AD02 net te kort gaat schieten wat betreft 'power'. Daarbij, met het oog op de 'toekomst' lijkt mij een zelfbouw toch wat handiger voor eventuele uitbreidingen. Alles gaat via HDMI naar mijn Marant NR1501 welke het beeldsignaal weer doorstuurt naar tv (ook via hdmi).
Mijn eisen zijn;
- Echt alle huidige videoformaten probleemloos afspelen
- Alle audioformaten
- XBMC (of andere vergelijkbare software)
- Rarren / parren

Na wat gelezen te hebben op dit forum ben ik op de volgende opstelling beland. Nu ben ik eigenlijk zeer benieuwd naar jullie mening. Dit is de eerste keer dat ik aan een HTPC begin.. heb voorheen gebruik gemaakt van een HDX-1000 en gebruik nu nog een Dune D1... maar begin de beperkingen een beetje beu te worden... kans is dus dat deze lijst pure overkill is, maar dat hoor ik graag.

Hierbij mijn 'wenslijst'. HDD heb ik al.. en een wifiadapter ligt ook al klaar.. vandaar dat deze niet in de lijst te vinden zijn;

#ProductPrijsSubtotaal
1MS-Tech MC-380€ 57,38€ 57,38
1Scythe Shuriken Rev. B€ 21,94€ 21,94
1Logitech diNovo Mini€ 76,95€ 76,95
1AMD Athlon II X2 255€ 48,24€ 48,24
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 34,50€ 34,50
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 36,-€ 36,-
1Asrock 880GMH/USB3 R2.0€ 65,-€ 65,-
1Sapphire HD 6450 1GB DDR3€ 42,-€ 42,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 382,01

[ Voor 3% gewijzigd door Ralf Bimbo op 25-05-2011 21:13 ]

Rookworst zonder 'r' is ookworst

Zie de meerwaarde van een X3 niet echt boven een X2.

Ralf Bimbo schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 19:49:

Hierbij mijn 'wenslijst'. HDD heb ik al.. en een wifiadapter ligt ook al klaar.. vandaar dat deze niet in de lijst te vinden zijn;

#ProductPrijsSubtotaal
1MS-Tech MC-380€ 57,38€ 57,38
1Scythe Shuriken Rev. B€ 21,94€ 21,94
1Logitech diNovo Mini€ 76,95€ 76,95
1AMD Athlon II X3 450€ 59,80€ 59,80
1Seasonic S12II-Bronze 330W€ 49,20€ 49,20
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 36,-€ 36,-
1Asrock 880GMH/USB3 R2.0€ 65,-€ 65,-
1Sapphire HD 6450 1GB DDR3€ 42,-€ 42,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 408,27
Die seasonic is een erg goede voeding, maar op dit moment is hij nergens goed verkrijgbaar. Zit zelf ook te kijken naar een voeding vergelijkbaar aan de seasonic. De bequiet pure power 300W is een prima voeding, maar ik zit nu naar deze te kijken pricewatch: Cougar A 300
Op papier is dit een erg goede voeding voor htpc gebruik. Iemand ervaring met deze? Of een goede review?

Ow en waarom geen big shuriken? (ipv gewone shuriken)

[ Voor 13% gewijzigd door jaapsander op 25-05-2011 20:53 ]

Reviews zijn er wel te vinden: http://www.cougar-world.d...ower-supply/cougar-a.html Dan het kopje reviews.
Vraag me alleen af in hoeverre het nou echt wat uit maakt in een PC die niet 24/7 draait, de efficiënte van de voedingen zal zo marginaal zijn dat het om misschien een euro of twee per jaar gaat?

• Ralf Bimbo
Had fout gekeken naar de X3 en X2.. dacht namelijk dat t prijsverschil echt zwaar minimaal was.. maar zeg net dat al snel €15,- is.
Heb ook de voeding meteen aangepast ivm de levertijd naar de Bequiet pure power l3 300w. Kom zo toch al een stukje goedkoper uit :)
Heb de bovenstaande lijst bijgewerkt

[ Voor 82% gewijzigd door Ralf Bimbo op 25-05-2011 21:13 ]

Trouwens nog een specifieke reden voor dat moederbord?

• Bastard
Ik zou zelf voor een sandy bridge systeem (met zoiets: pricewatch: Intel G840 ) gaan, dat is een stukje zuiniger en dus stiller, qua performance e.d. scheelt het verder niet zoveel (http://en.inpai.com.cn/do...t.asp?id=7970&pageid=7911), al is het wel iets duurder.
Als je toch amd wil, zou ik even wachten op de nieuwe lading processors van amd, de nieuwe igp daarvan zou een stuk beter moeten zijn dan de 880 waardoor je dus geen losse graka nodig hebt en er dus ook goedkopere moederborden komen zonder igp erop. De processors daarvan zouden volgens de geruchten komende maand worden geintroduceerd.

Indien je toch voor deze samenstelling gaat (waar naar mijn mening weinig mee mis is) raad ik je wel aan om eens te kijken hoever je de processor kunt undervolten, bij een x2 240 kon er dacht ik .25 V vanaf en was het systeem nog steeds stabiel.

[ Voor 9% gewijzigd door Bastard op 25-05-2011 21:29 ]

KAdrifter schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 21:25:
Ik zou zelf voor een sandy bridge systeem (met zoiets: pricewatch: Intel G840 ) gaan, dat is een stukje zuiniger en dus stiller, qua performance e.d. scheelt het verder niet zoveel, al is het wel iets duurder.
Onjuist, zuiniger is per definitie niet stiller. Mijn X2 is passief gekoeld, zoek jij maar eens iets wat zuiniger is en daardoor ook stiller. Bovendien schelen de prestaties vergeleken met een Sandy Bridge wel gigantisch.
Als je toch amd wil, zou ik even wachten op de nieuwe lading processors van amd, de nieuwe igp daarvan zou een stuk beter moeten zijn dan de 880 waardoor je dus geen losse graka nodig hebt en er dus ook goedkopere moederborden komen zonder igp erop. De processors daarvan zouden volgens de geruchten komende maand worden geintroduceerd.
Maar ze zullen dan vast nog niet geleverd worden, zijn ook nog geen moederborden voor dus dat laat allemaal waarschijnlijk nog wel even op zich wachten.
Indien je toch voor deze samenstelling gaat (waar naar mijn mening weinig mee mis is) raad ik je wel aan om eens te kijken hoever je de processor kunt undervolten, bij een x2 240 kon er dacht ik .25 V vanaf en was het systeem nog steeds stabiel.
Undervolten is leuk maar als je pc niet 24/7 aan staat is dat veel tijd voor weinig winst.

• Ralf Bimbo
Tsurany schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 21:24:
Trouwens nog een specifieke reden voor dat moederbord?
Niet 'echt' specifiek. Zag em staan bij de BBG van maart. Een goedkopere varaint zonder usb3.0 heb ik overwogen, maar lijkt me meteen zo jammer om dit niet mee te nemen (als we dan toch aan t investeren zijn). Of had jij nog een ander alternatief omdat je het zo vraagt :)?
Ik blijf overigens wel bij AMD.. overstappen naar een Sandy Bridge is misschien qua performance wel beter, hoewel ik betwijfel dat ik dit echt nodig ga hebben. Daarbij vind ik de prijs zo eigenlijk al meer als voldoende...

Mocht je geen interesse hebben in USB 3.0 dan is dit moederbord een vrij dure keuze, echter als je wel USB 3.0 wilt is er inderdaad geen goedkoper alternatief. Voor jou doeleinden heb je namelijk geen features zoals een onboard GPU met HDMI nodig of een S/PDIF audo aansluiting aangezien je een videokaart neemt die deze rollen vervult.

• Ralf Bimbo
ja in die bbg hebben ze t ook over een alternatief; pricewatch: Asus M4A78LT-M LE
zie dat t qua prijs toch al een kleine €30,- scheelt.. misschien toch het overwegen waard of USB3.0 het wel waard is...
Moet ik alleen wel m'n intern geheugen bijstellen.. anders zijn meteen m'n slots bezet.. en dat is ook weer meteen jammer.

pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G?
Je zou ook met 2GB afkunnnen maar je kan ook deze 4GB erin steken.

• Ralf Bimbo
Had em inderdaad al gevonden. Met al die aanpassingen toch weer €50,- goedkoper uit.. kan wat mij betreft niet meer stuk :)! Bedankt voor de input!!

Eventueel nog de 512MB versie van die videokaart nemen, die extra 512MB geheugen levert je niks op namelijk aangezien videomateriaal echt geen 1024GB aan videoram nodig heeft en een 1080p monitor ook niet :)

• Ralf Bimbo
Het net even gekeken.. maar voor die €5,- neem ik die extra 512 wel voor lief :).
Zat alleen nog even te twijfelen over de kast. Zag ondertussen ook nog de nox media (1 / 2).. Daar nog even een nachtje over slapen en dan komt dat wel goed.

• Bastard
Tsurany schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 21:30:
[...]

Onjuist, zuiniger is per definitie niet stiller. Mijn X2 is passief gekoeld, zoek jij maar eens iets wat zuiniger is en daardoor ook stiller. Bovendien schelen de prestaties vergeleken met een Sandy Bridge wel gigantisch.

[...]

Maar ze zullen dan vast nog niet geleverd worden, zijn ook nog geen moederborden voor dus dat laat allemaal waarschijnlijk nog wel even op zich wachten.

[...]

Undervolten is leuk maar als je pc niet 24/7 aan staat is dat veel tijd voor weinig winst.
Sorry, inderdaad potentieel stiller, maar undervolten scheelde bij de x2 240 echt belachelijk veel, onder load is het verschil in verbruik zelfs 30w bij gelijke prestaties, zie hier: http://www.techpowerup.co.../Athlon_II_X2_240/11.html

Verwijderd

mijn lijstje

#ProductPrijsSubtotaal
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 79,50€ 79,50
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 166,20€ 166,20
1Cooler Master Silent Pro M600€ 77,95€ 77,95
1OCZ Agility 2 SATA II 2.5" SSD 60GB€ 97,85€ 97,85
1Corsair Dominator GT CMT4GX3M2A2133C9€ 107,30€ 107,30
1Asus ENGTX560 Ti DCII TOP/2DI/1GD5€ 213,50€ 213,50
1Asrock Z68 Extreme4€ 152,-€ 152,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 894,30

ik wil hier graag mee gaan trancecoden naar me tv via lan,
en games spelen vandaar het zmobo.
en heel af en toe downloaden.

ben benieuwt wat jullie perspectief hier over is!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2011 23:33 ]

KAdrifter schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 23:21:
[...]

Sorry, inderdaad potentieel stiller, maar undervolten scheelde bij de x2 240 echt belachelijk veel, onder load is het verschil in verbruik zelfs 30w bij gelijke prestaties, zie hier: http://www.techpowerup.co.../Athlon_II_X2_240/11.html
Het scheelt inderdaad aardig wat ja, dat ga je vooral merken bij 24/7 en dan raad ik absoluut undervolten aan.
Echter als je de PC maar een paar uurtjes per dag draait scheelt het niet heel veel. Bij drie uurtjes per dag elke dag met een gemiddeld verschil van 20 watt (je zit vaker bij idle dan load) scheelt het 4,5 euro op jaarbasis. Staat hij 24/7 aan loopt dat echter snel op naar 25 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door Tsurany op 25-05-2011 23:32 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-12 10:30

job

Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 23:24:

Prima game pc. :)
Dus transcoden en downloaden doet hij op z'n sloffen.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 25-05-2011 23:37 ]

Verwijderd

job schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 23:35:
[...]

Prima, game pc.
Dus voor transcoden en downloaden ontzettend overkill.
ja weet ik, maar ik hou van hooge graphics en goeie frame rates.

over voedingen weet ik niet echt veel. is coolermaster nog beetje propper, kwa voeding?

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-12 10:30

job

Coolermaster maakt prima voedingen.
Met 500 watt heb je ook genoeg. Maar jouw pc heeft verder weinig met dit topic te maken :P

[ Voor 10% gewijzigd door job op 25-05-2011 23:43 ]

Verwijderd

job schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 23:42:
Coolermaster maakt prima voedingen.
Met 500 watt heb je echter ook genoeg. Maar jouw pc heeft verder weinig met dit topic te maken :P
woepss iets te snel iets gepost
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2011 @ 23:24:
mijn lijstje

#ProductPrijsSubtotaal
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 79,50€ 79,50
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 166,20€ 166,20
1Cooler Master Silent Pro M600€ 77,95€ 77,95
1OCZ Agility 2 SATA II 2.5" SSD 60GB€ 97,85€ 97,85
1Corsair Dominator GT CMT4GX3M2A2133C9€ 107,30€ 107,30
1Asus ENGTX560 Ti DCII TOP/2DI/1GD5€ 213,50€ 213,50
1Asrock Z68 Extreme4€ 152,-€ 152,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 894,30

Je gaat ruim 100 euro neerleggen voor slechts 4GB geheugen? Neem gewoon een normaal 8GB setje voor veel minder, schiet je veel meer mee op en het bespaart ene hoop geld. Of neem gewoon een simpel 4GB setje, zulk snel geheugen levert je echt niks op en ook in games heb je niet heel veel aan meer dan 4GB. Maar wil je toch meer uitgeven neem dan eerder 8GB geheugen dan zulk overdreven snel geheugen wat je in de praktijk niet merkt of investeer het liever in een betere videokaart. Dit geheugen is prima: pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G dat bespaar je ruim 60 euro wat naar je videokaart kan.
Neem geen coolermaster voeding, kwaliteit is niet echt hoog vergeleken met andere merken. Bovendien is 600watt totale overkill, kan wel wat minder. Deze bijvoorbeeld: pricewatch: XFX Pro 550W, ook aardige capaciteit maar wel wat goedkoper en qua kwaliteit prima.
Moederbord kan je ook wel wat op besparen als je niet al die aansluitingen nodig hebt, geen noodzaak om 150 euro voor uit te geven.
Mis trouwens een CPU koeler, aftermarket is ook wel aan te raden, zeker als je wilt overclocken.

Je kan zo 100 euro besparen op geheugen, voeding en moederbord, investeer dat in een snellere videokaart of processor en het levert je veel meer op. Of hou het lekker op zak, kan ook prima.

[ Voor 6% gewijzigd door Tsurany op 25-05-2011 23:51 ]

• Ralf Bimbo
Ik zat trouwens nog even te denken. Is die losse cooler overigens echt zo beter dan de standaard cooler die wordt geleverd bij de cpu? Is dit echt aan te raden, of is t eigenlijk een overbodige luxe aangezien ik verder toch niet ga overclocken..

Het gaat vooral om geluidsproductie, niet zozeer om koelprestaties, dat is niet echt het relevante stuk.

• Ralf Bimbo
Nee oke.. maar de geluidsproductie is dus aanzienlijk minder met die optionele koeler dan de standaard-koeler?
En kan ik er dan eigenlijk ook niet beter een 5400rpm hdd in plaatsen dan een 7200rpm? Of ga je dan weer erg ver.. lijkt me niet dat je dit hoort op 3,5m afstand

Verwijderd

Ralf Bimbo schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 20:45:
Nee oke.. maar de geluidsproductie is dus aanzienlijk minder met die optionele koeler dan de standaard-koeler?
En kan ik er dan eigenlijk ook niet beter een 5400rpm hdd in plaatsen dan een 7200rpm? Of ga je dan weer erg ver.. lijkt me niet dat je dit hoort op 3,5m afstand
Je kunt je kast isoleren en de schijven hangen in rubber of in elk geval rubber strips en schroefjes gebruiken. De kasten die zich op geluidsarm richten en meer highend kasten zijn meestal al standaard voorzien van deze opties. (Bijv: http://www.informatique.nl/119715/nexus-disktwin.html)

Als de kast niet voorzien is hiervan kun je ook los geluidsdempende matten kopen van bijvoorbeeld Fractal Design of be Quiet. http://tweakers.net/pricewatch/cat/486/isolatie.html

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2011 21:01 ]

Inderdaad, voor hardeschijven heb je leuke hangsystemen waardoor ze trillingen niet doorgeven. Het is persoonlijk net hoe ver je zelf wilt gaan. Ik zou persoonlijk met de stock koeler blijven werken, echter veel mensen willen wel een stillere koeler. Voor mij is een stock koeler prima omdat ik mijn HTPC altijd op een dusdanig volume heb staan dat ik met gemak boven het lawaai van een fan uit kom.

• Ralf Bimbo
Thx voor de tips. Het is natuurlijk ook zo dat ik t gewoon eerst met de stock koeler kan proberen.. mocht t nodig zijn kan er altijd nog een andere op.

True that.

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-12 18:46
Zijn er mensen die de drivers van hun fusion bordjes al hebben bijgewerkt?

Ik heb een msi e350ie-e45 en ik gebruik nog steeds de bijgeleverde driver. Verder heb ik een vertex 2 50 gb als bootdisk aangesloten, maar ik vind de performance niet echt super van deze ssd.

Hoe zijn andere ervaringen van een fusion bord icm een ssd, welke drivers gebruiken jullie voor de ssd?

• _Vincent_
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Bestelling is inmiddels geplaatst. Voeding uit mijn wenslijst vervangen door de Be Quiet Pure Power L7 350W. De rest is hetzelfde gebleven (zie hieronder).

Nu krijg ik van de leverancier de melding dat het moederbord (Asrock 880GMH/USB3 R2.0) niet meer leverbaar is vanwege End of Life. Ze bieden de 880GM-LE aan als vervanging. Maar voor zover ik kan zien, is die niet geschikt voor HD audio bitstreaming? Wat is een goede vervanger voor in mijn samenstelling? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
PS: en hier leverbaar als het kan... Anders moet ik bij 2 aparte winkels gaan bestellen.
_Vincent_ schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 22:25:
Ik ben pas geleden verhuisd. Gelijk een nieuwe TV en geluidsetje aangeschaft, dus nu ook tijd voor een HTPC zodat mijn lelijke, lawaaierige desktop uit de woonkamer weg kan.

Ik heb:
- Samsung UE40C6000 TV
- Denon DTH-1311XP (A/V receiver met 5.1 speakerset)
De HTPC zal dus via de receiver naar mijn TV worden aangesloten.

Wat moet de HTPC kunnen:
- HD video afspelen, zowel bestanden van HDD als BluRay schijfjes
- HD audio bitstreaming (heb niet voor niets een versterker die overweg kan met DTS-HD Master Audio en Dolby TrueHD)
- ik zal de HTPC ook gebruiken voor downloaden en opslag (heb geen NAS)
- verder wat standaard internetten, MS Office etc. Geen zware games of PhotoShop. Daar heb ik mijn desktop PC nog altijd voor.
- HTPC zal niet 24/7 aanstaan, zuinig is mooi meegenomen maar geen vereiste. Performance is belangrijker
- niet te veel lawaai produceren

Ik heb al liggen:
- HDD Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB
- Wifi Dongle: TP TL-WN821N
- Afstandsbediening (RF): Gyration Wireless In-Air Muis en Universal Remote Control
- Draadloos toetsenbord en muis (BT)

Ruimte genoeg in mijn TV meubel, dus ik wil graag gaan voor de Antec Fusion Remote kast. Ik vind het wel leuk dat daar een display op zit. De prijs viel me wel wat tegen, maar de kast gaat natuurlijk langer mee dan de componenten en zal ik dus blijven gebruiken als ik de inhoud van de HTPC ga upgraden of vervangen.

Voor nu heb ik dit samengesteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Fusion Remote Zwart€ 132,74€ 132,74
1Scythe Big Shuriken€ 26,75€ 26,75
1AMD Athlon II X2 255€ 48,30€ 48,30
1LG CH10LS20 (10x, SATA-300, dual-layer, Zwart, Retail)€ 55,74€ 55,74
1Nexus Value 430€ 54,35€ 54,35
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/2G€ 18,11€ 18,11
1Asrock 880GMH/USB3 R2.0€ 62,37€ 62,37
1Asus EAH5570 SILENT/DI/1GD2€ 53,32€ 53,32
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 451,68

Erg gebaseerd op de BBG van maart zoals jullie waarschijnlijk wel zien. Heb namelijk zelf niet heel veel verstand van hardware en weet dus niet goed wat ik eventueel beter zou kunnen nemen.
Wat betreft fan heb ik echter gekozen voor de Big Shuriken ipv de Shuriken rev B.
Is het nog nodig om een case fan te monteren? Of is de airflow voldoende met alleen de CPU koeler in zo'n ruime kast?
Zie ik niets over het hoofd?
Wat zouden jullie anders doen?
Met name over de CPU en GPU ben ik benieuwd naar andere meningen. Ik zie hier vaak door de bomen het bos niet meer. Kan ik bijvoorbeeld beter een AMD Athlon II X2 260 nemen ipv de 255? Deze is maar iets duurder. Maakt het veel uit qua performance?
Is er een beter alternatief voor de GPU in dezelfde prijsklasse?

Tips of advies zijn dus van harte welkom!

• OzzieMann

OzzieMann

de 880GM-LE heeft HD-audio. Of ben ik nu een leek en zie ik iets over het hoofd...

laat maar...

[ Voor 12% gewijzigd door OzzieMann op 27-05-2011 13:49 ]

• _Vincent_
  • Niet online
Misschien de GA-880GM-UD2H?
Die is wel leverbaar.

Geen USB3.0, maar dat is ook niet echt nodig.

[ Voor 37% gewijzigd door _Vincent_ op 27-05-2011 14:27 ]

peppie71 schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 09:01:
Ik heb een msi e350ie-e45 en ik gebruik nog steeds de bijgeleverde driver. Verder heb ik een vertex 2 50 gb als bootdisk aangesloten, maar ik vind de performance niet echt super van deze ssd.
Misschien is de cpu eerder de bottleneck?
_Vincent_ schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 13:37:
Bestelling is inmiddels geplaatst. Voeding uit mijn wenslijst vervangen door de Be Quiet Pure Power L7 350W. De rest is hetzelfde gebleven (zie hieronder).

Nu krijg ik van de leverancier de melding dat het moederbord (Asrock 880GMH/USB3 R2.0) niet meer leverbaar is vanwege End of Life. Ze bieden de 880GM-LE aan als vervanging. Maar voor zover ik kan zien, is die niet geschikt voor HD audio bitstreaming? Wat is een goede vervanger voor in mijn samenstelling? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
PS: en hier leverbaar als het kan... Anders moet ik bij 2 aparte winkels gaan bestellen.

[...]
Beide bordjes kunnen geen HD audio bitstreamen, daar heb je die radeon 5570 voor. Verder kun je kijken of de aansluitingen een beetje overeen komen met die van de 880GMH (dus b.v. usb 3.0, e-sata, digitale geluidsuitgang enz). Verder kun je kijken wat de prijs van de 880G-LE is bij de goedkoopste aanbieder en vragen of ze bij mnm computers voor die prijs het bordje kunnen leveren. De bordjes zijn vergelijkbaar (zelfde chipset), maar kunnen op details verschillen. Of die details belangrijk zijn weet jij alleen.

• _Vincent_
  • Niet online
Beide bordjes kunnen geen HD audio bitstreamen, daar heb je die radeon 5570 voor. Verder kun je kijken of de aansluitingen een beetje overeen komen met die van de 880GMH (dus b.v. usb 3.0, e-sata, digitale geluidsuitgang enz). Verder kun je kijken wat de prijs van de 880G-LE is bij de goedkoopste aanbieder en vragen of ze bij mnm computers voor die prijs het bordje kunnen leveren. De bordjes zijn vergelijkbaar (zelfde chipset), maar kunnen op details verschillen. Of die details belangrijk zijn weet jij alleen.
Klopt dat ik daar de Radeon 5570 voor heb, maar die kan geen 7.1 audio uitsturen, als het moederbord slechts 5.1 kan leveren. Toch?

• burgt
  • Laatst online: 29-12 01:00

burgt

Starbass

heeft niets met elkaar te maken, mobo audio is niet doorgekoppeld aan de videocard

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12 11:08

thunder8

Het gedonder begint weer.

Gister nogmaals mijn config besteld, omdat een vriend van me hetzelfde wilde. Alleen heeft hij er nog 4TB aan schijfruimte bijbesteld en een draadloos media keyboard (Keysonic Kt540).

Ik bestuur het geheel met me Ipad 2, werkt ook als een trein.(XBMC commander icm Touchpad wat via UltraVNC werkt als muis/tobo combi)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• Mei

Mei

Ik had een Lian Li PC-Q11B besteld als case voor mijn htpc. Nu blijkt dat deze bij (praktisch) geen enkele webshop op voorraad is. Komen er nieuwe modellen aan ofzo?
burgt schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 15:26:
heeft niets met elkaar te maken, mobo audio is niet doorgekoppeld aan de videocard
Inderdaad, de videokaart heeft zijn eigen geluidskaart. Anders zou het betekenen dat je het moederbord via S/PDIF naar je videokaart lust, dan kan je ook geen 7.1 doorsturen want dat vereist teveel bandbreedte.
Mei schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 15:45:
Ik had een Lian Li PC-Q11B besteld als case voor mijn htpc. Nu blijkt dat deze bij (praktisch) geen enkele webshop op voorraad is. Komen er nieuwe modellen aan ofzo?
Of hij is niet populair, dat is ook. Al geprobeerd te achterhalen bij de webshops wat de levertijd zou zijn? Misschien dat het geen goed verkopend product is en daarom niet op voorraad is terwijl hij wel gewoon besteld kan worden.

[ Voor 38% gewijzigd door Tsurany op 27-05-2011 16:35 ]

• Mei

Mei

Tsurany schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 16:33:
[...]

Of hij is niet populair, dat is ook. Al geprobeerd te achterhalen bij de webshops wat de levertijd zou zijn? Misschien dat het geen goed verkopend product is en daarom niet op voorraad is terwijl hij wel gewoon besteld kan worden.
De shop waar ik hem besteld heb, zegt dat hun leverancier hem niet op voorraad heeft. Ga je kijken bij andere webshops, zie je dat ze hetzelfde aangeven (de PW klopt niet). Zelfs enkele Amazonsites kunnen hem niet pas leveren en eentje geeft aan dat hij vanaf 30 mei weer beschikbaar zou zijn.
Hmm dan zou het inderdaad kunnen dat er nieuwe modellen komen, het is wel een wat ouder model maar ook weer niet zo oud.

• degranulatie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-12 12:46
Ik heb een versterker zonder HDMI aansluiten, wel is het in 5.1 versterker met analoge en digitale ingang. Via m'n huidige HDX-1080 stuur ik optisch digitaal door en mocht de versterker (NAD742) het signaal niet herkennen en gaat het analoog door de optische kabel(tenminste de hdx doet het decodeer werk).
Ik zie eigenlijk zelden een moederbord met TOS-link of RCA uitgang, of zie ik ze over het hoofd? Is er nog iets waarbij is moet opletten bij een HTPC aankoop wat geluid betreft?
Toslink zal je idd niet vaak tegenkomen. Toch zijn er wel veel moederborden met een digitale aansluiting, misschien niet in de laagste prijsklasse maar iets duurdere hebben dat allemaal wel.

Verwijderd

degranulatie schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 20:24:
Ik heb een versterker zonder HDMI aansluiten, wel is het in 5.1 versterker met analoge en digitale ingang. Via m'n huidige HDX-1080 stuur ik optisch digitaal door en mocht de versterker (NAD742) het signaal niet herkennen en gaat het analoog door de optische kabel(tenminste de hdx doet het decodeer werk).
Ik zie eigenlijk zelden een moederbord met TOS-link of RCA uitgang, of zie ik ze over het hoofd? Is er nog iets waarbij is moet opletten bij een HTPC aankoop wat geluid betreft?
Die speciale HTPC bordjes hebben af en toe wel toslink ;).

• degranulatie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-12 12:46
Tsurany schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 20:28:
Toslink zal je idd niet vaak tegenkomen. Toch zijn er wel veel moederborden met een digitale aansluiting, misschien niet in de laagste prijsklasse maar iets duurdere hebben dat allemaal wel.
Is Tos-link hetzelfde als 1 x Optical SPDIF Out Port (zoals de 880GMH/USB3 R2.0 heeft) of zit ik er nu naast?

Verwijderd

degranulatie schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 20:42:
[...]

Is Tos-link hetzelfde als 1 x Optical SPDIF Out Port (zoals de 880GMH/USB3 R2.0 heeft) of zit ik er nu naast?
Is hetzelfde ;)
Inderdaad, toslink is optisch (licht) en coax is elektrisch.
Afbeeldingslocatie: http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php/ubb/download/Number/87043/filename/TOSLINK.jpg
en
Afbeeldingslocatie: http://www.tvcables.co.uk/images/items/1.5m-digital-audio-coaxial-cable.jpg

• Ralf Bimbo
Iemand hier toevallig ervaring met de;
- Logitech Dinovo Mini
- Lenovo mini wireless keyboard n5901

Zit namelijk gruwelijk te twijfelen tussen beide. Zoek een handige toetsenbord/muis combi voor m'n HTPC..Wil gewoon gemakkelijk kunnen 'surfen' en gebruik kunnen maken van XBMC ed.
Dacht eerst voor de dinovo mini te gaan, maar schijnbaar is die mousepad niet helemaal top.
Een eventueel alternatief is ook welkom... ben in ieder geval niet op zoek naar een 'volwaardig' toetsenbord, dat is mij namelijk te groot.

• roeru117
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-12 16:43
Ik gebruik zelf al een tijdje de dinovo mini voor mijn htpc. Het is wel even wennen aan het tobo want hij is echt mini, maar ik kan er prima mee werken. Het touchpad werkt prima, maar is niet zo soepel als een touchpad van een laptop.
Vanaf de bank werkt alles nog prima. De htpc staat in een kast en de afstand is ongeveer 5 meter.
Hoe deze is met xbmc weet ik niet want daar gebruik ik mijn harmony voor.

Hopelijk kun je hier iets mee.

• Ralf Bimbo
Danke voor het antwoord :). Lees veel gemixte reacties over het touchpadje.. maar denk dat ik t maar voor lief moet nemen.. De harmony is me net iets te duur.

• BarendB
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-06-2024
Een tijdje geleden zag ik ergens een linkje naar een tutorial waar alle basics werden uitgelegd van hoe 't nou precies werkt met die codes. Zeg maar de basis info die je nodig hebt om goed een codec pack te configureren etc. Ik weet niet meer of ik die nou hier zag of ergens anders, maar als iemand een goede link heeft: graag !

• BarendB
Ralf Bimbo schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 11:06:
Danke voor het antwoord :). Lees veel gemixte reacties over het touchpadje.. maar denk dat ik t maar voor lief moet nemen.. De harmony is me net iets te duur.
Ik heb deze: http://www.amazon.com/Rii...TF8&qid=1306602235&sr=8-1

Tja, what can I say, ik ben er tevreden over. Reviews zijn mixed. Als je niet al te hoge verwachtingen hebt (en niet van plan bent er hele verslagen op te gaan tikken ;) ) doet ie 't prima.

• super27
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
Had via hier mijn htpc samengesteld, besteld en ondertussen up and running in de living.
Nu heb ik het volgende probleem :
HTPC is aangesloten via HDMI naar de versterker en van daaruit, via HDMI naar de TV.

Mobo in de htpc is ASUS M4A88TD-M met een Integrated ATI Radeon™ HD 4250 GPU
Versterker is een Onkyo RT-536
TV is Panasonic Plasma P50G20

Nu krijg ik dus een zwarte balk rond mijn scherm. Ik krijg dus geen schermvullend Hull HD op mijn TV.Er blijft een zwarte balk van ca. 1cm rond het beeld staan.

Iemand enig idee, aan wat dit zou kunnen liggen?

• Mei

Mei

super27 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 20:05:
Had via hier mijn htpc samengesteld, besteld en ondertussen up and running in de living.
Nu heb ik het volgende probleem :
HTPC is aangesloten via HDMI naar de versterker en van daaruit, via HDMI naar de TV.

Mobo in de htpc is ASUS M4A88TD-M met een Integrated ATI Radeon™ HD 4250 GPU
Versterker is een Onkyo RT-536
TV is Panasonic Plasma P50G20

Nu krijg ik dus een zwarte balk rond mijn scherm. Ik krijg dus geen schermvullend Hull HD op mijn TV.Er blijft een zwarte balk van ca. 1cm rond het beeld staan.

Iemand enig idee, aan wat dit zou kunnen liggen?
HTPC al direct aan de tv gehangen om te kijken of het aan de receiver of de HTPC ligt?

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:27
@super27, heb je misschien underscan aanstaan?

ps. kan ook aan je TV instellingen liggen, had zelf een probleem hiermee toen bleek dat de TV standaard op overscan stond. je moet dus ff de instellingen checken van zowel pc en hdtv (en als je op een of andere manier iets can configureren op de tuner ook). sowieso zo ff direct aansluiten en kijken wat er gebeurt.

[ Voor 90% gewijzigd door Lord_Dain op 28-05-2011 21:25 ]

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-12 20:23
Het lijkt erop dat de G620 procs leverbaar beginnen te worden:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel G620€ 61,45€ 61,45
1Intel G620T€ 67,73€ 67,73
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 129,18

Nog goedkoper dan ik had verwacht.

Ook leuk voor 24P bug mensen:

Intel has a software workaround that enables 23.97Hz output. There’s still a frame rate mismatch at 23.97Hz, but it would be significantly reduced compared to the current 24.000Hz-only situation.

[ Voor 8% gewijzigd door ice-T106 op 28-05-2011 21:45 ]

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

• super27
Lord_Dain schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 21:18:
@super27, heb je misschien underscan aanstaan?

ps. kan ook aan je TV instellingen liggen, had zelf een probleem hiermee toen bleek dat de TV standaard op overscan stond. je moet dus ff de instellingen checken van zowel pc en hdtv (en als je op een of andere manier iets can configureren op de tuner ook). sowieso zo ff direct aansluiten en kijken wat er gebeurt.
Wat bedoel je met " overscan" ?

• Lord_Dain
Ik weet niet of je engels goed is, anders hier een linkje (gegoogled) http://www.themacfaq.com/...d-overscan-and-underscan/

• super27
Op de instellingen van de tv zelf, kom ik toch niets tegen dat het probleem verhelpt.
Is er iets in het CCC (Catalyst Control Center) dat ik moet aanpassen om dit probleem te verhelpen ?

[ Voor 37% gewijzigd door super27 op 28-05-2011 22:00 . Reden: typo ]

Verwijderd

Ok ik ben ook bezig mijn eerste HTPC te maken en na 50 pagina's van dit topic ben ik nog steeds niet helemaal zeker van wat het beste is maar wel een lijstje gemaakt.

Wat wil ik er mee doen:
- Downloaden met Sabnzbd van nieuwsgroepen.
- Zonder problemen alle 1080p kijken met Mediaportal of XBMC.

Verder wil ik hem via HDMI aansluiten op mijn Onkyo receiver en dan door naar mijn tv.
Bediening als het even kan met mijn Logitech harmony one.

#ProductPrijsSubtotaal
1Lite-On IHAS124 Zwart€ 16,-€ 16,-
1MS-Tech MC-380€ 61,-€ 61,-
1Intel Core i3 2100T€ 104,90€ 104,90
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 34,50€ 34,50
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 36,14€ 36,14
1Asus EAH6450 SILENT/DI/512MD3(LP)€ 40,46€ 40,46
1Asrock H61iCAFE€ 67,81€ 67,81
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 360,81

HD en muis/toetsenbord heb ik al.

• Lord_Dain
super27 schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 21:56:
Op de instellingen van de tv zelf, kom ik toch niets tegen dat het probleem verhelpt.
Is er iets in het CCC (Catalyst Control Center) dat ik moet aanpassen om dit probleem te verhelpen ?
Je zou even moeten kijken onder "Mijn digitale beeldschermen" dan de 3e in het lijstje "Opties schermgrootte" hier staan de scaling opties. Kan je hier uberhaupt iets aanpassen? Het 4e menu kan je evt. nog speciale formaten toevoegen via HDTV-ondersteuning. Staat je screen resolution sowieso op het goede formaat?

Heb je ook al direct PC op HDTV aangesloten en gebeurt het dan ook?

[ Voor 5% gewijzigd door Lord_Dain op 29-05-2011 10:48 ]

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 10:39:
Ok ik ben ook bezig mijn eerste HTPC te maken en na 50 pagina's van dit topic ben ik nog steeds niet helemaal zeker van wat het beste is maar wel een lijstje gemaakt.

Wat wil ik er mee doen:
- Downloaden met Sabnzbd van nieuwsgroepen.
- Zonder problemen alle 1080p kijken met Mediaportal of XBMC.

Verder wil ik hem via HDMI aansluiten op mijn Onkyo receiver en dan door naar mijn tv.
Bediening als het even kan met mijn Logitech harmony one.

HD en muis/toetsenbord heb ik al.
Je zou kunnen gaan voor die nieuwe Pentium processoren, scheelt toch weer zo'n 40 euro. En je kan een goedkoper moederbord nemen, zou niet weten waarom je perse die Asrock wilt?
Of een AMD setup, maar met die nieuwe Pentiums is AMD niet echt heel interessant. Dan is het echt maar 15 euro verschil. Zeker omdat jij toch via HDMI naar je Onkyo wilt heeft een onboard videokaart van AMD weinig nut. Dan zou ik voor zo'n Pentium gaan als je kan wachten en anders een i3 als je dat niet wilt.

[ Voor 10% gewijzigd door Tsurany op 29-05-2011 10:59 ]

Verwijderd

Het moederbord heb ik gekozen vanwege de USB 3.0.

Die nieuwe processors zijn wel interessant idd maar denk niet dat ik nog al te lang wil wachten.
Heb nu een AC-Ryan mediaspeler waarvan de fan lawaai begint te maken veel films vast lopen en de support is om te huilen. :'(

Het videokaartje is wel geschikt om probleemloos de audio en video door te sturen?
Jup, videokaart kan dat prima.

Verwijderd

Hallo allemaal,

ik ben begonnen met het samenstellen van mijn allereerste multimedia pc en wil hier vooral hd content mee afspelen en internetten.
Hij wordt aangesloten via hdmi op mijn Pioneer VSX-LX52 receiver en moet dus alle nieuwste hd audio kunnen doorgeven en uiteraard vlekkeloos fullhd weergeven.
Graag zou ik jullie mening willen hebben of dit een goed systeem is en vooral stil is!
En of er in deze configuratie verbetering kan worden aangebracht,ik heb niet veel ervaring met de huidige setups!
Mijn budget ligt rond de 600,-. Alvast bedankt voor de input.

Mijn gekozen systeem zover:

Grafische kaarten AMD Radeon HD6000ASUS EAH6450 SILENT/DI/1GD3(LP)
AMD Radeon HD 6450, 1024 MB, 64 Bit, PCIe x16 v2.0, PCIe x16 v2.1

Software OEM BesturingssystemenMicrosoft Windows 7 Home Premium 64-Bit
Windows, NL, 1 licentie

Voedingen tot 400 Wattbe quiet! STRAIGHT POWERE8 450W
450 Watt, ATX 2.03, EPS, ATX12V 2.3, 5 x, 5 x

Behuizingen Midi TowerTacens Signum II
4x 5,25" extern, 2x 3,5" extern, 4x 3,5" intern, ATX, µATX

DVD-reWriters Serial-ATALiteOn IHAS224
24 / 8 / 12 speed, 24 / 6 / 12 speed, Serial ATA/150, 16 / 48 speed

Behuizingen Koeler be quiet! Silent Wings USC
120x120x25 mm, 85,5 m³/h, 17 dB(A), tot 1500 rpm

Moederborden Socket AM3ALTERNATE Upgrade Kit 870 Extreme3/ AMD Phenom 2 X6 1090T/4GB
AMD 870, ATX, 2x PCIe 2.0 x16, AM3

Harddisks 3,5 inch SATA Western Digital 2 TB WD20EARS

Marco
Voortaan even pricewatch linkjes graag. Ik zie geen enkel nut voor een Phenom X6 1090T, kan me niet voorstellen dat je dat nodig hebt. Maar zonder prijs is het erg lastig daar wat over te zeggen, als het maar 10 euro is dan is het geen gek idee.

Verwijderd

Tsurany schreef op zondag 29 mei 2011 @ 11:28:
Jup, videokaart kan dat prima.
Ok, bedankt voor je antwoorden. :>

Verwijderd

Tsurany schreef op zondag 29 mei 2011 @ 11:39:
Voortaan even pricewatch linkjes graag. Ik zie geen enkel nut voor een Phenom X6 1090T, kan me niet voorstellen dat je dat nodig hebt. Maar zonder prijs is het erg lastig daar wat over te zeggen, als het maar 10 euro is dan is het geen gek idee.
Oke,zal ik doen. Reden van de Phenom is dat de upgradekit moederbord/processor/geheugen 254,- kost bij alternate,lijkt mij wel een mooie prijs voor dit setje.

Pricewatch: http://www.alternate.nl/h...RE&l1=Moederborden&l2=AMD

ps,weet nog niet hoe je een pricewatchlinkje maakt,dus maar een link direct naar het product!

Marco ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2011 11:55 ]

Mooie prijs voor het setje misschien, je energie leverancier zal er ook blij mee zijn. Echter, je zal als je het puur voor internetten en video's afspelen gebruikt nooit meer dan 10% van z'n vermogen benutten. Voor minder dan dat haal je zelfs een i3, vele malen geschikter voor HTPC gebruik. Of een AM3 setje voor iets meer dan de helft van dat bedrag. Zie het systeem van Wicket Bosaap, als je nog wat geduld hebt kan je die ook nemen met de nieuwe Pentium, ben je voor ruim onder de 200 euro klaar met moederbord, processor en geheugen en je bespaart behoorlijk wat stroom.

[ Voor 24% gewijzigd door Tsurany op 29-05-2011 11:58 ]

Verwijderd

Oke,dus kan ik ook volstaan met onderstaande upgradekit:

https://www.alternate.nl/...o=GDERQ1&cn=1&tn=BUILDERS

En heb je nog suggesties over de videokaart en of de set stil genoeg is zo?
Nogmaals ik heb geen ervaring hiermee dus elke hulp en/of advies is welkom!

Marco
Neem geen upgrade kit ;) Allemaal te dure troep die je niet nodig hebt. Die Phenom is leuk in een normale pc, maar hij zuipt energie en je gebruikt gewoon al dat vermogen niet bij het afspelen van video's. Je wilt juist een zuinige pc die wel genoeg vermogen heeft maar niet teveel.
Eventueel kan je die i3 upgrade set nemen, die is wel aardig, maar gewoon zelf samenstellen is een stuk praktischer.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 2100€ 95,91€ 95,91
1Transcend JM1333KLN-4G€ 29,67€ 29,67
1Sapphire HD 6450 512MB DDR3€ 35,11€ 35,11
1Intel Desktop Board DH61WWB3€ 53,93€ 53,93
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 241,37

De buren van AVS Forum hebben al gekeken hoe de Pentium G840 presteert, en interessant genoeg doen alle features als ClearVideo, 2D-3D conversie, deinterlacing, HD Audio, hardware decoding, etc het allemaal. Daar was nogal wat onduidelijkheid over omdat Intel op de officiele spec sheets zet dat een aantal zaken daarvan niet supported zou zijn. Blijkbaar is dat dus gewoon een truc geweest om mensen toch naar de i3 te duwen...
Als hij nou lekker vlot leverbaar is zou dat perfect zijn, ideale CPU voor HTPC's. AMD zal nu zeker geen standaard keuze meer zijn voor budget systemen. Denk dat Zacate/Fusion ook niet hier tegenop kan qua prijs, misschien 20 euro goedkoper maar levert vrij weinig op.
Enig probleem is nog de 24p bug.

[ Voor 5% gewijzigd door Tsurany op 29-05-2011 12:40 ]

Verwijderd

Tsurany schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:17:
Neem geen upgrade kit ;) Allemaal te dure troep die je niet nodig hebt. Die Phenom is leuk in een normale pc, maar hij zuipt energie en je gebruikt gewoon al dat vermogen niet bij het afspelen van video's. Je wilt juist een zuinige pc die wel genoeg vermogen heeft maar niet teveel.
Eventueel kan je die i3 upgrade set nemen, die is wel aardig, maar gewoon zelf samenstellen is een stuk praktischer.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 2100€ 95,91€ 95,91
1Transcend JM1333KLN-4G€ 29,67€ 29,67
1Sapphire HD 6450 512MB DDR3€ 35,11€ 35,11
1Intel Desktop Board DH61WWB3€ 53,93€ 53,93
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 241,37
Super,hier ga ik naar kijken. Heb je nog een suggestie voor een mooie pc kast,liefst hoogglans zwart?
En heb ik geen last van de 24p bug waar intel last van schijnt te hebben?

Bedankt voor de reacties,

Marco ;)
Nee, daarvoor is de extra videokaart. Je kan ook zonder die videokaart, even hierboven is een programma gepost die de 24p bug aanzienlijk zou verminderen. Heb het zelf nog niet gezien maar dan zou je dus zonder een videokaart kunnen.
Voor kasten hebben we een prachtige lijst: http://tweakers.net/pricewatch/cat/417/htpcs.html

Verwijderd

Super bedankt,ik ga voor dit setje kijken!
En met deze setup is hij ook lekker stil neem ik aan? Moet ik nog een stillere voeding en kastfan aanschaffen hierbij en past deze setup eventueel in een mediacenter behuizing ( plat )?

Marco
Die videokaart is passief en die CPU koeler is erg stil. Je moet zelf een kast en voeding nog uitkiezen. De BeQuiet 300w voeding is erg populair omdat hij goedkoop, efficient en stil is. Echter sommige kasten komen met een eigen voeding, dus het is afhankelijk van je kast. Zelfde met de fans, sommige kasten zijn een stuk stiller dan andere.
Hij past in zo'n HTPC behuizing zolang die behuizing maar Micro ATX is.

Verwijderd

Tsurany schreef op zondag 29 mei 2011 @ 13:10:
Die videokaart is passief en die CPU koeler is erg stil. Je moet zelf een kast en voeding nog uitkiezen. De BeQuiet 300w voeding is erg populair omdat hij goedkoop, efficient en stil is. Echter sommige kasten komen met een eigen voeding, dus het is afhankelijk van je kast. Zelfde met de fans, sommige kasten zijn een stuk stiller dan andere.
Hij past in zo'n HTPC behuizing zolang die behuizing maar Micro ATX is.
Hardstikke bedankt voor de moeite,ik ben al een stuk wijzer zo.
ik ga ff shoppen en laat hier wel weten hoe de pc is geworden!

Marco ;)

ps,is dit makkelijk zelf te bouwen of raad je aan dit te laten doen?
Nou het is allemaal erg logisch qua aansluitingen en er zijn enorm veel handleidingen op internet, echter als je er geen ervaring mee hebt kan het handig zijn het allemaal bij dezelfde winkel te bestellen en in elkaar te laten zetten. Lastig te zeggen, ik vind het zelf erg makkelijk maar ik heb het dan ook wel vaker gedaan.

Verwijderd

Ja dat is wellicht het handigst om te doen.
Ik laat wel weten wanneer ik de handel besteld hebt,bedankt voor je hulp!!

Marco

• BarendB
Tsurany schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:25:
Als hij nou lekker vlot leverbaar is zou dat perfect zijn, ideale CPU voor HTPC's. AMD zal nu zeker geen standaard keuze meer zijn voor budget systemen. Denk dat Zacate/Fusion ook niet hier tegenop kan qua prijs, misschien 20 euro goedkoper maar levert vrij weinig op.
Enig probleem is nog de 24p bug.
De 24p bug en de 65W TDP van die G840. Plus het feit dat Sandybridge's sowieso niet passief te koelen zijn (en als het al kan heb je een enorme block nodig) en dus sowieso niet in een kleinere kast passen. Ik blijft dat allemaal onoverkomelijke bezwaren vinden (alhoewel dat uiteraard hoogst persoonlijk is).
Pagina: 1 ... 37 ... 93 Laatste

Dit topic is gesloten.