Wat maakt TDP uit? TDP zegt niks over stroomverbruik. Sandybridge is wat lastiger passief te koelen maar kan ook erg stil zijn. Enkel als je 100% geluidsloos wilt is Fusion een goed idee, verder eigenlijk niet, zeker niet als die Pentium nog een paar euro's zakt in prijs. Je hebt wel een extra GPU nodig als je de 24p bug wilt omzeilen maar zo duur is dat ook weer niet. Trouwens waarom de G840? Zie de reden daar niet echt van.

[ Voor 13% gewijzigd door Tsurany op 29-05-2011 14:06 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• BarendB
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-06-2024
Tsurany schreef op zondag 29 mei 2011 @ 14:04:
Wat maakt TDP uit? TDP zegt niks over stroomverbruik. Sandybridge is wat lastiger passief te koelen maar kan ook erg stil zijn. Enkel als je 100% geluidsloos wilt is Fusion een goed idee, verder eigenlijk niet, zeker niet als die Pentium nog een paar euro's zakt in prijs. Trouwens waarom de G840? Zie de reden daar niet echt van.
Ben het met je eens dat een TDP an sich niks zegt over stroomverbruik, maar het blijft anderzijds toch wel enige indicator dat het wat moeilijker zal zijn hoge TDP's passief te koelen. Als je passief wilt + kleine kast, dan ben je toch veroordeeld tot AMD Fusion momenteel.
Kleine kast wel, maar de G620T heeft een TDP van slechts 35watt, dat is prima passief te doen. Maar waarom passief? Je voeding heeft toch altijd een fan en zelfs bij Fusion zou een case fan wel handig zijn of in ieder geval een voeding die lucht de kast uit blaast. Tenzij je het echt heel heel klein wilt, dan is idd Fusion handig.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel G620€ 61,45€ 61,45
1Sapphire HD 6450 512MB DDR3€ 35,11€ 35,11
1Intel Desktop Board DH61WWB3€ 53,93€ 53,93
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 150,49

Is niet duur op zich, zonder videokaart zou het echt niet onderdoen voor een Fusion systeem. Nu is het nog wel 60 euro duurder dan de Fusion voor maar 90 euro.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus E35M1-M€ 89,75€ 89,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 89,75

Maar toch, die vele malen grotere prestaties van de Pentium rechtvaardigen wat mij betreft wel de prijs. Toch weer 30 euro goedkoper dan de i3 en zal nog wel zakken in prijs.
Ach, we shall see hoe het gaat lopen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• BarendB
Tsurany schreef op zondag 29 mei 2011 @ 14:15:
Kleine kast wel, maar de G620T heeft een TDP van slechts 35watt, dat is prima passief te doen. Maar waarom passief? Je voeding heeft toch altijd een fan en zelfs bij Fusion zou een case fan wel handig zijn of in ieder geval een voeding die lucht de kast uit blaast.
In m'n PICO PSU zit geen fan hoor. En ook in mijn kast (http://www.logicsupply.nl/m350) zelf niet, het is geheel fanless.

Het hangt natuurlijk wel van je meubilair af. Als je de HTPC toch in een meubelstuk, uit het zicht, plaatst, ja dan maakt het allemaal niet veel meer uit of de kast wat groter is. Voor veel mensen zal het ook niet per se een factor zijn en dan ben ik het met je eens hoor, dat je beter voor wat meer CPU power kan gaan. Echter heb ik die opties momenteel niet (alhoewel een meubelstuk voor bij de TV inmiddels wel in bestelling is ;) )

Verwijderd

De pc zoals ik hem nu samen gesteld heb,als er nog suggesties of verbeteringen zijn in jullie ogen hoor ik het graag.
Wellicht moet de koelfan van de behuizing nog vervangen worden door een stillere?

• Behuizing: MS-TECH MC-380 65,00
  • Moederbord: Intel DH61WWB3 60,00
  • Processor: Intel Core i3 2100 100,00
  • Geheugen: Geil 1333 2x 2 GB 38,00
  • Videokaart: Sapphire HD6450 1024 48,00
  • Proc koeler: Scythe Big Shuriken 27,00
  • Voeding: BeQuiet 430 51,00
  • Harde schijf: WD 2 GB 65,00
  • SSD schijf: Crucial 64gb 109,00
  • DVD: LiteOn 224 24,00
  • TOTAAL: 667,00
Ga hem bestellen bij alternate en laat hem gelijk bouwen daar. Bedankt voor de input,

Marco

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2011 14:57 ]

Neem de 512MB versie, 1024MB versie is gewoon geld weggooien. Neem de 300watt voeding niet de 430watt voeding, is ook geld weggooien.

Verwijderd

De 300 watt voeding heeft alternate niet en zal niet veel schelen denk ik,samen met de 512 kaart zal het 30 a 40 euro schelen,dat vind ik wel oke zo.

Heb nog wel een casefan er bij gedaan ,de papst 612 voor wat extra koeling of als vervanging van de standaard fan als die te luid is.

Marco

Verwijderd

O,toch wel haha, maar is dit niet te weinig voor mijn systeem?
Scheelt maar 18 euro met de 430 voeding en de videokaart scheelt maar 5,-.

Is het voor de rest een goed systeem zo denk je?

Marco

• zsparrow
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-10-2024
Voor mijn HTPC overweeg ik de aanschaf van de videokaart Asus ENGT520 (gebaseerd op NVidia GT 520):

mijn eisen:
- stil
- compatible met Linux (Ubuntu 32 bit)
- compatible met VDPAU implementatie in XBMC
- laag stroomverbruik (met name als ik geen film kijk, de HTPC staat altijd aan, ook mythtv met videorecorder draait erop)
- vloeiend films van alle soorten en maten en formaten kijken
(- games worden helemaal niet gespeeld via deze pc)

mijn computer:
- cpu: AMD Athlon(tm) X2 Dual Core Processor BE-2350
- moederbord: Asus M4A785D-M PRO
- videokaart: onboard videokaart (VGA compatible controller: ATI Technologies Inc RS880 [Radeon HD 4200])

waarom nieuwe kaart:
voor de onboard kaart lijken geen goede drivers te zijn voor in Ubuntu. Schijnt in het algemeen ook zo te zijn: Nvidia is meer compatible met Linux dan ATI. Als ik een film kijk is het net alsof het beeld hapert, maar dan heeeeel snel; het kijkt niet prettig.

mijn twijfels:
- vrij negatieve reviews over gt 520
- schijnt iets verniewd te zijn aan VDPAU in de GT 520, gaat dat nog wel goed in combinatie van implementatie VDPAU in XBMC??
- ik heb een paar uur gezocht op internet, maar kon nog niemand vinden met de combinatie Linux, XBMC en GT520

wie neemt mijn twijfels weg, of geeft aan welke videokaart een betere keus is? Alvast bedankt!
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 15:32:
[...]

O,toch wel haha, maar is dit niet te weinig voor mijn systeem?
Scheelt maar 18 euro met de 430 voeding en de videokaart scheelt maar 5,-.

Is het voor de rest een goed systeem zo denk je?
Het scheelt niet veel maar waarom geld uitgeven aan totaal overbodige dingen? Die 512MB is meer dan genoeg, echt veel meer dan genoeg. Heb nu de 1GB versie en had hiervoor de 512MB versie, merk geen enkel verschil. Enige reden dat ik die 1GB versie heb is omdat de Mycom de 512MB versie niet meer kon leveren na een RMA.
Ook die voeding, 300watt is meer dan genoeg, je zal nog niet eens een kwart van dat gebruiken.

Verwijderd

Duidelijk maar ik laat het maar zo voor die 23 euro,weet ik ieg zeker dat het voldoende is haha.
Wat vind je zo van het systeem totaal?

Marco
Moet je helemaal zelf weten, echter je geeft onzinnig geld uit. Het gaat er niet om dat je zeker weet dat het voldoende is, het gaat er om dat het totaal zinloos is. Het systeem is gewoon absoluut niet in staat om meer dan 150watt te verbruiken, laat staan drie keer zoveel. Zelfde met het geheugen, het is onmogelijk voor een HTPC om 512MB nuttig te gebruiken, laat staan 1024MB.

Verder goed ja.

Verwijderd

Oke,duidelijk ga ik dat maar aanpassen,alle beetjes helpen he!
Bedankt voor je hulp,

Marco

Verwijderd

Hallo daar,

na heel lang te hebben gelurkt in dit topic, ben ik nu zover om mijn eigen HTPC aan jullie voor te leggen. De eisen:

* mooi uiterlijk en zeer stil, want staat in de woonkamer; zal vaak lang aan staan
* bedoeld voor afspelen van blu-ray en video streams op mijn 37" lcd via hdmi
* diverse servertaken (oa mail, files, media, web, downloaden, etc)
* incidenteel gebruik als pc-in-de-woonkamer

Op basis van diverse andere systemen die hier gepasseerd zijn, heb ik het volgende bedacht. Zie ik hierbij dingen over het hoofd, kloppen er zaken niet, etc? Data staat op een NAS, trouwens.

#ProductPrijsSubtotaal
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 79,50€ 79,50
1Thermaltake DH101€ 185,91€ 185,91
1Scythe Shuriken Rev. B€ 21,94€ 21,94
2Noiseblocker BSF-XR1 , 60mm€ 5,60€ 11,20
1Scythe Gentle Typhoon D1225C12B4AP-14, 120mm€ 10,90€ 10,90
1Keysonic KSK-3202 BT€ 53,95€ 53,95
1Intel Core i3 2100€ 95,91€ 95,91
1Samsung SH-B123L/BSBP (12x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM)€ 49,99€ 49,99
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 34,50€ 34,50
1OCZ Solid 3 SATA III 2.5" SSD 60GB€ 104,90€ 104,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 31,33€ 31,33
1Asus ENGT520 SILENT/DI/1GD3(LP)€ 45,85€ 45,85
1Asrock H61DE/S3€ 61,17€ 61,17
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 787,05

Thanks! :)
Leuke fans, die 60mm, vroeg me af waarvoor ze nodig waren maar even spieken naar de kast en idd, dat is een slimme optie. Je hebt de airflow niet perse nodig maar met twee van die fans zal je net die luchtstroom opgang krijgen die het net wat koeler houd.
Ik weet niet wat je aan mail en webserver taken wilt uitvoeren, bij simpele taken moet dat prima gaan werken, echter met grote mailboxen en veel pageviews kan het misschien impact hebben op je HTPC ervaring.
Ziet er verder prima uit, goed over na gedacht.

Verwijderd

Heb mijn HTPC zo ongeveer klaar voor gebruik. Heb 5.1 via SPDIF en XBMC volledig naar wens ingericht. Het enige dat me opvalt bij het afspelen van content is dat de upscaling van SD materiaal een stuk minder goed is dan bij mijn Asus O!Play mediaspeler. Zeker wanneer ik beide aan zet en een serie op dezelfde scene vergelijk. Kan dit aan mijn goedkope Radeon 4550 liggen? Aansluiting is beide HDMI op dezelfde TV.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2011 18:39 ]

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 18:39:
Heb mijn HTPC zo ongeveer klaar voor gebruik. Heb 5.1 via SPDIF en XBMC volledig naar wens ingericht. Het enige dat me opvalt bij het afspelen van content is dat de upscaling van SD materiaal een stuk minder goed is dan bij mijn Asus O!Play mediaspeler. Zeker wanneer ik beide aan zet en een serie op dezelfde scene vergelijk. Kan dit aan mijn goedkope Radeon 4550 liggen? Aansluiting is beide HDMI op dezelfde TV.
Het ligt er maar net aan welke upscaling algoritmes je gebruikt. Ik weet zo niet uit mijn hoofd wat XBMC gebruikt. Het verschil tussen je Aus O!Play en een HTPC is dat je de HTPC zo in kan stellen als je zelf wilt. Sharpening functies dmv pixel shaders kun je instellen (bijvoorbeeld met mpc-HC) waardoor upscaling beter kan worden. Je kunt dus nog erg veel software tweaken in je HTPC om beeldkwaliteit te verbeteren.
BarendB schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 18:10:
Een tijdje geleden zag ik ergens een linkje naar een tutorial waar alle basics werden uitgelegd van hoe 't nou precies werkt met die codes. Zeg maar de basis info die je nodig hebt om goed een codec pack te configureren etc. Ik weet niet meer of ik die nou hier zag of ergens anders, maar als iemand een goede link heeft: graag !
http://imouto.my/watching...device-architecture-cuda/
http://imouto.my/watching-h264-videos-using-dxva/
http://imouto.my/watching...-dxva-clearvideo-version/

[ Voor 25% gewijzigd door jaapsander op 30-05-2011 10:48 ]

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12 11:08

thunder8

Het gedonder begint weer.

Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2011 @ 10:39:
Ok ik ben ook bezig mijn eerste HTPC te maken en na 50 pagina's van dit topic ben ik nog steeds niet helemaal zeker van wat het beste is maar wel een lijstje gemaakt.

Wat wil ik er mee doen:
- Downloaden met Sabnzbd van nieuwsgroepen.
- Zonder problemen alle 1080p kijken met Mediaportal of XBMC.

Verder wil ik hem via HDMI aansluiten op mijn Onkyo receiver en dan door naar mijn tv.
Bediening als het even kan met mijn Logitech harmony one.
Mocht je de 24p modus niet goed naar je TV krijgen met XBMC, kan het zijn dat je een nightly build moet gebruiken. Heb van het weekend mijn oude Onkyo versterker vervangen door een TX-NR609 en sindsdien kreeg ik het niet meer voor elkaar om 24p uit te sturen naar me TV, omdat de HDMI nu via de versterker loopt ipv rechtstreeks naar de TV. Uiteindelijk heb ik de 10.1 Dharma vervangen door een nightly build en sindsdien krijg ik ook weer 24p door naar me TV. Alvast een tip voor je ;)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Verwijderd

Zo, na een beetje testen is mijn HTPC klaar.

TV kijken via de schotel gaat perfect in Media Center en met Remote Potato kan overal in huis (en ook via internet) TV/films/foto's enzo bekeken worden.

Verbruik tijdens het kijken van encrypted kanaal en op de achtergrond een ander encrypted kanaal opnemen: 39 watt

Processor utilization: ~12%

Geheugen gebruik zit meestal rond de 1,7Gb

Ik moet zeggen dat ik Media Center wel tof vind werken. Als Add-ons gebruik ik:
-Media Center Master
-Media Center Studio
-Remote Potato
-My Channel Logo's

En als codec alleen de Haali splitter.
(Ben geswitched van W7 x64 naar x86 omdat 2 gb ram te krap was. In de verkenner verslepen en hernoemen van mappen resulteerde in volgelopen geheugen (2Gb totaal) waardoor de swapfile op de hdd aan de slag moest. Daarnaast wil ik mogelijk downgraden van Media Player 12 naar 11 of 10 en dat kan niet op x64).

Werkt alles perfect? Dat niet. Zo kan ik alleen ondertitels kijken met externe .srt files en niet de subtitles die in de .mkv zitten. (Heb dit geprobeerd met vobsub en ffdshow).

Maar sleutelen aan je PC is nooit klaar, toch?

Bedankt voor alle hulp en tips die ik heb gekregen hier want ik ben er erg blij mee!
Verwijderd schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 10:20:

Mijn gebruik: alle gangbare formaten video kijken, audio server, internetten en TV kijken via schotel met een Cine S2 - Dual DVB-S2 HDTV tuner.
(...)

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB€ 62,48€ 62,48
1Silverstone SST-ML03B€ 52,17€ 52,17
1Scythe Big Shuriken€ 26,-€ 26,-
1Enermax Aurora Micro Wireless€ 56,01€ 56,01
1Intel Core i3 2100T€ 103,80€ 103,80
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 34,30€ 34,30
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 18,31€ 18,31
1Sweex Internal Card Reader All-in-1 USB 2.0 Black€ 7,50€ 7,50
1Asus P8H67-M Pro v3.0€ 88,45€ 88,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 449,02

Ik heb nog een 2,5" HD liggen die als OS schijf gaat dienen.
(...)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2011 11:23 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Gebruik ook geen WMP. Maar gebruik VLC of MPC:HC. Verwijder daarnaast je codec pack. Je kan met MPC:HC alles afspelen, mocht iets toch gaan bokken gebruik je FFDShow.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

D4NG3R schreef op maandag 30 mei 2011 @ 11:24:
Gebruik ook geen WMP. Maar gebruik VLC of MPC:HC. Verwijder daarnaast je codec pack. Je kan met MPC:HC alles afspelen, mocht iets toch gaan bokken gebruik je FFDShow.
Niet helemaal mee eens, WMP icm met goed geconfigureerde directshowfilters is een goede combi (mits goed geconfigureerd). Maar volgens mij gaat het vooral over WMC

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:27
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 11:20:
Werkt alles perfect? Dat niet. Zo kan ik alleen ondertitels kijken met externe .srt files en niet de subtitles die in de .mkv zitten. (Heb dit geprobeerd met vobsub en ffdshow).
[...]
Als je subs werkend wil krijgen in WMC, ik heb het werkend gekregen dmv;
- Shark Codec Pack for Windows 7 http://shark007.net/win7codecs.html
- Media Control (zorgt ervoor dat je in een mkv container kan swappen tussen audio/subtitle streams) http://damienbt.free.fr/
- Media Browser

Kost wel wat uitzoekwerk maar dan kan je ook echt alles afspelen in WMC.

Verwijderd

Lord_Dain schreef op maandag 30 mei 2011 @ 13:47:
[...]

Als je subs werkend wil krijgen in WMC, ik heb het werkend gekregen dmv;
- Shark Codec Pack for Windows 7 http://shark007.net/win7codecs.html
- Media Control (zorgt ervoor dat je in een mkv container kan swappen tussen audio/subtitle streams) http://damienbt.free.fr/
- Media Browser

Kost wel wat uitzoekwerk maar dan kan je ook echt alles afspelen in WMC.
Bedankt voor de tip! Kan je hiermee ook bluray .iso's afspelen?

• YMGV4LIFE
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-10 09:44
waarom niet gewoon xbmc gebruiken? kun je ook de subs uit een mkv afspelen. meteen goede video informatie erbij. je kan zelfs bedienen met je telefoon.

If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!

• EgMaf
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-08-2024
Ok, even geen lijstje, maar toch wat vragen.
Ik heb al maanden speurwerk achter de rug, mijn probleem is dan ook meer dat het begint te duizelen :).
Vandaar dat ik toch terugval op de rationele gedachten van de experts hier!

Doel:
HTPC, gebaseerd op Windows 7 / Windows Media Center (vertrouwde interface vanwege de WAF)
Zal gebruikt worden voor video: DVD/Blu-Ray (van disk en .ISO), AVI/WMV, MKV etc., alles met toegevoegde ondertitels, en audio: .MP3, internet radio
Moet (wegens WAF) stil zijn: We hebben nu een recente XBox360 als extender, maar ook die maakt teveel herrie.

Qua formaat / locatie zijn er 2 mogelijkheden:
  • Bij de bestaande apparatuur plaatsen, dus moet het klein blijven: max ong 25cm breed, 10cm hoog en 40cm diep. Dus een ITX moederbord....
  • HTPC vervangt de huidige versterker. Dan is er zo'n 50x15x40 cm ruimte, maar in die ruimte moet dan wel zowel de HTPC als een nieuwe (plattere) versterker / HDMI switch passen. Zoiets heb ik helaas nog niet kunnen vinden.
Dus terug naar optie 1: Klein!
Als kast denk ik bijvoorbeeld aan de HFx Micro M2 (heat-sink) of OrigenAE M10 (met 6cm fan, maar die schijnt vaak niet nodig te zijn. Daarin moet dan een ITX kaart, waarbij het PCIx niet beschikbaar is voor een grafische kaart. Daar komt namelijk mijn HVR-2200 al...

Dus heb ik een moederbord / CPU / GPU combi nodig die alles incl Blu-Ray kan afspelen, incl. externe ondertitels (dta lijkt me net zo intensief als video post-processing), samen geintegreerd in een ITX bord dat passief of met heat-sink kast gekoeld kan worden.

Ik heb gelezen (ook hier :)) dat zowel de Sandy Bridge als Brazos platformen onvoldoende grafische kracht hebben voor video post-processing (en dan is er nog dat 24p probleem...). Vandaar de volgende vragen:
  • Is het toevoegen van ondertitels inderdaad vergelijkbaar met video post-processing?
  • Zijn er ITX bordjes die daartoe in staat zijn, zonder extra grafische kaart?
  • Is er inmiddels een oplossing voor het 24p probleem (zonder extra grafische kaart)?
  • Nog hints & tips voor me? :)
Geachte aanwezige experts, u wordt vriendelijk bedankt voor uw aandacht!
(en hopelijk lees ik spoedig uw reactie O-) )

• Lord_Dain
YMGV4LIFE schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:09:
waarom niet gewoon xbmc gebruiken? kun je ook de subs uit een mkv afspelen. meteen goede video informatie erbij. je kan zelfs bedienen met je telefoon.
Op zich kan je met XBMC uit de voeten, wij hebben thuis alles WMC omdat we ook tv opnemen met tuners en omdat de vrouw deze huizes bekend is met de WMC gui.

Sec als player zou ik persoonlijk ook voor XBMC gaan.
Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 13:59:
[...]Bedankt voor de tip! Kan je hiermee ook bluray .iso's afspelen?
ISO's kan je idd afspelen, volgens mij doet Media Browser dit automatisch, als je ook Deamon Tools hebt geinstalleerd (mounten), hoe het zit met bluray ISO's durf ik je niet te zeggen, heb ik geen ervaring mee.

[ Voor 35% gewijzigd door Lord_Dain op 30-05-2011 14:50 ]

• YMGV4LIFE
Sinds ik een netbook (HP DM1-3125) heb gekocht, ben ik zeer tevreden over het Fusion gebeuren. Het streamen van 1080p gaat vloeiend en daarom wil ik graag een HTPC op basis van dit platform bouwen.
Het volgende heb ik in gedachten

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI E350IA-E45€ 92,71€ 92,71
1Codegen MX-31-A11€ 32,64€ 32,64
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 31,37€ 31,37
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 156,72

Een harde schijf heb ik nog wel in de kast liggen. Verder komt deze op een 37" HD tv via de HDMI.
Voor weinig heb ik volgens mij zo een leuk systeempje, of zie ik wat over het hoofd?
Het idee is om in de toekomst er nog een TV-kaart in te zetten, voor digitale televisie.

Eisen aan het systeem, zijn op dit moment video's, muziek en foto's streamen vanaf mijn nas. Straks in de toekomst dus ook HD-TV kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door YMGV4LIFE op 30-05-2011 15:39 ]

YMGV4LIFE schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:33:
Sinds ik een netbook (HP DM1-3125) heb gekocht, ben ik zeer tevreden over het Fusion gebeuren. Het streamen van 1080p gaat vloeiend en daarom wil ik graag een HTPC op basis van dit platform bouwen.
Het volgende heb ik in gedachten

Een harde schijf heb ik nog wel in de kast liggen. Verder komt deze op een 37" HD tv via de HDMI.
Voor weinig heb ik volgens mij zo een leuk systeempje, of zie ik wat over het hoofd?
Het idee is om in de toekomst er nog een TV-kaart in te zetten, voor digitale televisie.

Eisen aan het systeem, zijn op dit moment video's, muziek en foto's streamen vanaf mijn nas. Straks in de toekomst dus ook HD-TV kijken.
Ik zou niet voor fusion gaan, het idee is hartstikke leuk voor afspelen maar als je HD-TV wilt kijken zou ik toch iets meer CPU kracht willen hebben, zeker als je van plan bent HD content op te nemen en tegelijkertijd andere content te kijken.
EgMaf schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:40:
  • Is het toevoegen van ondertitels inderdaad vergelijkbaar met video post-processing?
  • Zijn er ITX bordjes die daartoe in staat zijn, zonder extra grafische kaart?
  • Is er inmiddels een oplossing voor het 24p probleem (zonder extra grafische kaart)?
  • Nog hints & tips voor me? :)
  • Say what? Je vergelijkt het weergeven van twee regeltjes tekst over een video bestand met post processing waarbij je over het gehele beeld intensieve berekeningen uitvoert?
  • Dan moet je dus Sandy Bridge nemen, wat weer lastig wordt omdat je een erg kleine kast wilt, of je moet voor een Fusion systeem gaan wat inderdaad niet geweldig is qua post processing maar wel weer prima om kan gaan met subtitles.
  • Er is een fix om het probleem te verminderen, helemaal weg gaat het zeker niet.
  • Volgens mij moet een Fusion systeem wel voldoen, echter zou de nieuwe Pentium ook prima kunnen werken mits je voor Micro ATX gaat. Dat zal met je huidige ruime geen optie zijn aangezien een Micro ATX moederbord al net geen 25cm breed is, dan moet je voor meer ruimte zorgen. Misschien kan je nog naar Shuttle kijken? Dan gaat de prijs wel omhoog maar heb je een simpele kast waarin je een Pentium 620T in kwijt kan, een AMD 6450 single slot en je TV kaart. pricewatch: Shuttle SH67H7

• BarendB
Thanks, maar ik zoek meer iets op een iets conceptueler niveau. Dus niet 'klik hier en dan hier', maar meer wat uitleg zodat je zelf problemen op kan gaan lossen.

• BarendB
D4NG3R schreef op maandag 30 mei 2011 @ 11:24:
Nou, als je WMV's speelt dan zit je toch echt beter bij WMP. In de FFMPEG player (o.a. XBMC en VLC) zit bijvoorbeeld een bug waardoor je geen DXVA kan gebruiken bij (een subset van) WMV9 files, terwijl deze perfect, met DXVA, spelen op WMP. Ongetwijfeld doordat MS niet altijd even open is over hun formaten ...

• BarendB
EgMaf schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:40:
Ik heb gelezen (ook hier :)) dat zowel de Sandy Bridge als Brazos platformen onvoldoende grafische kracht hebben voor video post-processing (en dan is er nog dat 24p probleem...). Vandaar de volgende vragen:
Wat wil jij postprocessen ? Ik ben van mening dat het zinloos is bij HD content (ik heb zelf tenminste niet het idee dat het beeld er beter op wordt). BIj SD zie je wel degelijk verbetering en daar is zowel sandybridge als Brazos snel zat voor.

• EgMaf
BarendB schreef op maandag 30 mei 2011 @ 18:12:
[...]

Wat wil jij postprocessen ? Ik ben van mening dat het zinloos is bij HD content (ik heb zelf tenminste niet het idee dat het beeld er beter op wordt). BIj SD zie je wel degelijk verbetering en daar is zowel sandybridge als Brazos snel zat voor.
Ik ging er vanuit (beter gezegd: Ik vreesde dat) het "inmengen" van de ondertitels vergelijkbaar was met post-processing. Tot nu toe had ik daar nog nergens uitsluitsel over gevonden....
Maar dankzij jou en Tsurany weet ik nu wel beter :) !

@Tsurany: Ik laat je reactie nog even bezinken.. Thnx!

• BarendB
EgMaf schreef op maandag 30 mei 2011 @ 18:40:
[...]

Ik ging er vanuit (beter gezegd: Ik vreesde dat) het "inmengen" van de ondertitels vergelijkbaar was met post-processing. Tot nu toe had ik daar nog nergens uitsluitsel over gevonden....

Tip: download VLC en speel eens met de postprocessing settings (rechtermuisknop: video/postprocessing) , zowel bij HD content als SD content. Dan krijg je toch een aardig idee van hoe of wat.

• super27
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14-12-2024
Lord_Dain schreef op zondag 29 mei 2011 @ 10:47:
[...]

Je zou even moeten kijken onder "Mijn digitale beeldschermen" dan de 3e in het lijstje "Opties schermgrootte" hier staan de scaling opties. Kan je hier uberhaupt iets aanpassen? Het 4e menu kan je evt. nog speciale formaten toevoegen via HDTV-ondersteuning. Staat je screen resolution sowieso op het goede formaat?

Heb je ook al direct PC op HDTV aangesloten en gebeurt het dan ook?
Volgende geprobeerd :
* HTPC aansluiten met VGA kabel. Resultaat, geen zwarte kader meer rond het beeld, maar max resolutie via VGA op Panasonic TV is 1376xhupeldepup... Geen FULL HD dus :(
* HTPC rechtstreeks via HDMI aansluiten aan TV. Resultaat, zwarte kader. Ligt dus niet aan de Onkyo versterker die ertussen zit.
Heb nu net laatste CCC gedownload, ga deze installeren en kijken wat het geeft.
Maar heb dus wel de indruk het het wel degelijk aan de onboard GPU ligt :(
EgMaf schreef op maandag 30 mei 2011 @ 18:40:
[...]

Ik zou goed over je budget nadenken, zo'n Shuttle kan voor jou wel prima zijn maar die dingen zijn vrij prijzig. Is gewoon een custom moederbord met voeding en koeling waardoor je enkel nog een processor, geheugen, videokaart en hardeschijf hoeft toe te voegen. Heb zelf een hele oude waar ik mijn HTPC in heb zitten en het kastje zelf heb ik niks op aan te merken.

Verwijderd

Ik heb het ontstaande in gedachten.

Ideeën zijn zeer welkom !

#ProductPrijsSubtotaal
1Anysee E30TCPlus€ 137,65€ 137,65
1Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 60,-€ 60,-
1Silverstone SST-ML03B€ 54,98€ 54,98
1Scythe Shuriken Rev. B€ 21,94€ 21,94
1Enermax Aurora Micro Wireless€ 56,01€ 56,01
1AMD Athlon II X2 255€ 48,69€ 48,69
1LG CH10LS20 (10x, SATA-300, dual-layer, Zwart, Retail)€ 53,81€ 53,81
1be quiet! SFX Power 300 Watt€ 40,78€ 40,78
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 17,52€ 17,52
1Asus M4A78LT-M LE€ 40,90€ 40,90
1Asus EAH5570 SILENT/DI/1GD2€ 55,22€ 55,22
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 587,50

Ik twijfel wel een beetje of het past en of de voeding voldoende is ?

Alvast _/-\o_ voor de tips en adviezen
Micro ATX kast met een Micro ATX moederbord, dat zal wel passen lijkt me. Enkel passen er zo te zien enkel low profile kaarten in, ik weet niet hoe je dat gaat oplossen? Je zal een low profile kaart moeten nemen, ik zou een low profile 6450 nemen, nog goedkoper ook. Qua koeler past het ook, kast is ruim hoger dan je koeler.
Voeding zal meer dan genoeg zijn, die PC zal niet eens 100 watt gaan zuipen.

• EgMaf
Tsurany schreef op maandag 30 mei 2011 @ 19:18:
[...]

Ik zou goed over je budget nadenken, zo'n Shuttle kan voor jou wel prima zijn maar die dingen zijn vrij prijzig. Is gewoon een custom moederbord met voeding en koeling waardoor je enkel nog een processor, geheugen, videokaart en hardeschijf hoeft toe te voegen. Heb zelf een hele oude waar ik mijn HTPC in heb zitten en het kastje zelf heb ik niks op aan te merken.
Budget had ik het nog niet over gehad, toch? De HFx en OrigenAE kastjes zijn ook niet goedkoop, maar wel klein genoeg voor de beperkte ruimte die ik bij de TV nog beschikbaar heb... En zou zo'n Shuttle net zo stil zijn?

Verwijderd

Tsurany schreef op maandag 30 mei 2011 @ 19:31:
Micro ATX kast met een Micro ATX moederbord, dat zal wel passen lijkt me. Enkel passen er zo te zien enkel low profile kaarten in, ik weet niet hoe je dat gaat oplossen? Je zal een low profile kaart moeten nemen, ik zou een low profile 6450 nemen, nog goedkoper ook. Qua koeler past het ook, kast is ruim hoger dan je koeler.
Voeding zal meer dan genoeg zijn, die PC zal niet eens 100 watt gaan zuipen.
ik zie nu wat je bedoelt met de kaart. 8)7

Sapphire HD 6450 512MB DDR3 nog andere opties ?

Beter een Seasonic SS-250SFD Active PFC als voeding ?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2011 19:45 ]

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 19:41:
ik zie nu wat je bedoelt met de kaart. 8)7

Sapphire HD 6450 512MB DDR3 nog andere opties ?

Beter een Seasonic SS-250SFD Active PFC als voeding ?
Met die videokaart heb je een erg mooi systeem. Die voeding ken ik zelf niet, zie dat hij ook maar bij 1 bedrijf leverbaar is. Geen idee of dat een vooruitgang is.
EgMaf schreef op maandag 30 mei 2011 @ 19:38:
Budget had ik het nog niet over gehad, toch? De HFx en OrigenAE kastjes zijn ook niet goedkoop, maar wel klein genoeg voor de beperkte ruimte die ik bij de TV nog beschikbaar heb... En zou zo'n Shuttle net zo stil zijn?
Had je het inderdaad niet over gehad. Ik denk dat die Shuttle ook vrij stil gaat zijn, mijne is in ieder geval vrij stil, kan nog stiller maar dan houd hij mijn processor niet koel. Dat is dan ook wel een X2 4200+ socket 939, die Pentium G620T zal wel een stuk koeler blijven denk ik. Ik hoor mijn pc enkel als ik het volume heel laag zet, anders hoor ik die pc niet.

• Snijtafel
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
super27 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 19:06:
[...]

Volgende geprobeerd :
* HTPC aansluiten met VGA kabel. Resultaat, geen zwarte kader meer rond het beeld, maar max resolutie via VGA op Panasonic TV is 1376xhupeldepup... Geen FULL HD dus :(
* HTPC rechtstreeks via HDMI aansluiten aan TV. Resultaat, zwarte kader. Ligt dus niet aan de Onkyo versterker die ertussen zit.
Heb nu net laatste CCC gedownload, ga deze installeren en kijken wat het geeft.
Maar heb dus wel de indruk het het wel degelijk aan de onboard GPU ligt :(
Heb er hier ook last van, op een laptop met Ati HD4350 :( , het probleem ligt dus denk ik niet bij je onboard GPU.

• EgMaf
Tsurany schreef op maandag 30 mei 2011 @ 19:53:
[...]

Had je het inderdaad niet over gehad. Ik denk dat die Shuttle ook vrij stil gaat zijn, mijne is in ieder geval vrij stil, kan nog stiller maar dan houd hij mijn processor niet koel. Dat is dan ook wel een X2 4200+ socket 939, die Pentium G620T zal wel een stuk koeler blijven denk ik. Ik hoor mijn pc enkel als ik het volume heel laag zet, anders hoor ik die pc niet.
De HTPC gaat ook als video-recorder fungeren, dus ook als er geen TV gekeken wordt willen we hem (vrijwel) niet kunnen horen. Ik heb die 2 Shuttles eens verder bekeken: een 6cm en een 9cm fan en nog steeds maar 1 PCIx slot. Is dan een ITX bord met een i3, in de genoemde OrigonAE M10 of HFx Micro M2 dan geen betere oplossing?

Of is er toch nog een andere mogelijkheid om meer dan 1x PCIx in een kastje van ong. 25cm breed, max 20cm hoog (liefst minder!) en 40 diep te krijgen?

EDIT: Ik heb het nog eens nagekeken: De beuizing mag tot 30cm breed zijn. Wordt een (passief gekoelde) uATX dan weer mogelijk?

[ Voor 6% gewijzigd door EgMaf op 30-05-2011 20:54 ]

Verwijderd

Wat zijn veder nog opties voor een 200W voeding ?

Waarom zijn deze zo slecht verkrijgbaar ?

het zou dus een +/- 200W SFX voeding moeten worden
Waarom zou je een 200watt voeding maken als je voor hetzelfde geld een 300watt voeding kan maken.
EgMaf schreef op maandag 30 mei 2011 @ 20:12:
De HTPC gaat ook als video-recorder fungeren, dus ook als er geen TV gekeken wordt willen we hem (vrijwel) niet kunnen horen. Ik heb die 2 Shuttles eens verder bekeken: een 6cm en een 9cm fan en nog steeds maar 1 PCIx slot. Is dan een ITX bord met een i3, in de genoemde OrigonAE M10 of HFx Micro M2 dan geen betere oplossing?
Er zit een PCI-E 16x slot in en een PCI-E 1x slot, dat voldoet toch? Een ITX moederbord gaat niet werken omdat je maar 1 slot hebt, dus of de 24p bug of geen video capture kaart. Die Shuttles hebben vaak een dikkere fan dan standaard waardoor ze een betere airflow leveren met hetzelfde aantal RPM, zijn ook vrij stil.
Of is er toch nog een andere mogelijkheid om meer dan 1x PCIx in een kastje van ong. 25cm breed, max 20cm hoog (liefst minder!) en 40 diep te krijgen?

EDIT: Ik heb het nog eens nagekeken: De beuizing mag tot 30cm breed zijn. Wordt een (passief gekoelde) uATX dan weer mogelijk?
Moet je eens bij de behuizingen in de pricewatch kijken en sorteren op micro ATX, zou kunnen dat er een paar tussen zitten waarbij het net zal passen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 20:19:
Wat zijn veder nog opties voor een 200W voeding ?

Waarom zijn deze zo slecht verkrijgbaar ?

het zou dus een +/- 200W SFX voeding moeten worden
Volgens de specs van Silverstone wordt ATX in elk geval gewoon ondersteund.
1 x standard PS2 (ATX), depth limit = 140mm
bron: http://www.silverstonetek.com/products/p_spec.php?pno=ML03
pricewatch: be quiet! Pure Power L7 300W Diepte van dat ding is 140mm.

• EgMaf
Tsurany schreef op maandag 30 mei 2011 @ 21:10:
[...]

Er zit een PCI-E 16x slot in en een PCI-E 1x slot, dat voldoet toch? Een ITX moederbord gaat niet werken omdat je maar 1 slot hebt, dus of de 24p bug of geen video capture kaart. Die Shuttles hebben vaak een dikkere fan dan standaard waardoor ze een betere airflow leveren met hetzelfde aantal RPM, zijn ook vrij stil.
Hmmm lezen is ook een vak! (Dat ik dus niet versta... O-) ). Je ziet notabene 2 afdekplaatjes aan de achterkant... Maar als het kan, ga ik toch liever voor een passief gekoelde mATX. Als die te vinden zijn...!
[...]

Moet je eens bij de behuizingen in de pricewatch kijken en sorteren op micro ATX, zou kunnen dat er een paar tussen zitten waarbij het net zal passen.
Ik heb gezocht, maar niet kunnen vinden. Dus ga ik maar eens spitten naar reviews van die Shuttles. Eens kijken hoe stil ze gevonden worden...

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 21:18:
[...]

Volgens de specs van Silverstone wordt ATX in elk geval gewoon ondersteund.

[...]

pricewatch: be quiet! Pure Power L7 300W Diepte van dat ding is 140mm.
toch wat krap

http://images.bit-tech.ne...e/silverstone-ml03-15.jpg
Zit volgens mij nog wel wat speling tussen hoor!

Verwijderd

Tsurany schreef op maandag 30 mei 2011 @ 22:03:
Zit volgens mij nog wel wat speling tussen hoor!
_O- 7(8)7

heb je de foto gezien ?
Ja, daar kan je volgens mij nog wel wat mee schuiven hoor.

• EgMaf
EgMaf schreef op maandag 30 mei 2011 @ 21:58:
[...]

Ik heb gezocht, maar niet kunnen vinden. Dus ga ik maar eens spitten naar reviews van die Shuttles. Eens kijken hoe stil ze gevonden worden...
Hmmm, geen noise-reviews van deze Shuttle kunnen vinden, maar er wordt in het algemeen wel heel veel geklaagd over de herrie van de Shuttle PSU's.

Dus de hamvraag is nu: Wat is de kleinste Micro-ATX behuizing die ik kan vinden (max 30cm breed, 20 hoog, 40 diep) die passief gekoeld / stil is en mooi... Anders wordt het toch ITX, of wachten op krachtigere Fusion borden.

Verwijderd

EgMaf schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 09:10:
[...]

Hmmm, geen noise-reviews van deze Shuttle kunnen vinden, maar er wordt in het algemeen wel heel veel geklaagd over de herrie van de Shuttle PSU's.

Dus de hamvraag is nu: Wat is de kleinste Micro-ATX behuizing die ik kan vinden (max 30cm breed, 20 hoog, 40 diep) die passief gekoeld / stil is en mooi... Anders wordt het toch ITX, of wachten op krachtigere Fusion borden.
Er is er maar één volgens mij en dat is deze van Lian Li: http://www.lian-li.com.tw...dex=25&ss_index=63&g=spec .

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Die is te hoog. (26.2cm)

Ik denk dat je toch voor een mITX behuizing/mobo moet gaan. Zeker als je het liefste passief gekoeld wilt hebben..

Verwijderd

D4NG3R schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 09:51:
Die is te hoog. (26.2cm)

Ik denk dat je toch voor een mITX behuizing/mobo moet gaan. Zeker als je het liefste passief gekoeld wilt hebben..
Je hebt gelijk een m-ATX kast met die afmetingen bestaat gewoon niet :).

• D4NG3R
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

Er is zat keuze:

http://tweakers.net/price...QCsbnKhv1Gp4SOSc_w&page=2

Even een willekeurige case welke ikzelf heb gezien bij iemand: pricewatch: Silverstone SST-SG02B SUGO

(Klassiek zoeken -rechtsbovenaan- aanzetten mocht je geen resultaten krijgen)

• EgMaf
Nope, te hoog.... Sorry. De 30x20x40 maten zijn al groter dan ik eigenlijk zou willen (maar nog net wel passend kan krijgen). Meer zit er echt niet in.

Edit: Ik ben er inmiddels wel achter dat een SB i3 een betere optie is dan een Fusion (m.n. omdat ik wil kunnen opnemen (2 kanalen), afspelen (op aangesloten TV) & streamen (naar XBox) tegelijk, van SD en HD materiaal).

De mogelijkheden zijn dan dus:
  • m-ITX in een OrigonAE M10 (met schijnbaar stille fan en VFD) of hFX Micro M2 (heatsink, geen display) kastje.
  • Shuttle SH67 barebone met risico op herrie van de PSU fan, maar wel 2x PCIx
Iemand ervaringen met degelijke opstellingen?
En welke SB ITX moederbordjes (met min-PCIx, maar WiFi/BT is niet nodig) staan goed bekend om stilte / weinig warmte / weinig energiegebruik?

[ Voor 68% gewijzigd door EgMaf op 31-05-2011 10:54 ]

• YMGV4LIFE
Tsurany schreef op maandag 30 mei 2011 @ 17:30:
[...]

Ik zou niet voor fusion gaan, het idee is hartstikke leuk voor afspelen maar als je HD-TV wilt kijken zou ik toch iets meer CPU kracht willen hebben, zeker als je van plan bent HD content op te nemen en tegelijkertijd andere content te kijken.

[...]
Bedankt voor het meedenken. Als dat het enige is, is de Fusion voor mij toch geschikt. HD-TV kijken zal voornamelijk rechtstreek op de tv gebeuren. Alleen voor de extra zenderpakketten is de HTPC nodig (vervanging dreambox). Het zal ook zelden tot nooit voorkomen dat ik de HTPC dus gebruik voor kijken en opnemen tegelijk.

EgMaf schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 10:46:
Shuttle SH67 barebone met risico op herrie van de PSU fan, maar wel 2x PCIx
De PSU van mijn shuttle maakt niet meer herrie dan de processor van, verre van zelfs. Persoonlijk heb ik echt geen probleem met herrie.

• EgMaf
Tsurany schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 13:07:
[...]

De PSU van mijn shuttle maakt niet meer herrie dan de processor van, verre van zelfs. Persoonlijk heb ik echt geen probleem met herrie.
In de meeste systemen is de processor fan voor mij (lees: voor de WAF) juist een bron van ergernis, net als de XBox360 fan (het laatste, "stille" model XBox...).

Je schrijft dat, voor iemand die "echt geen probleem met herrie" heeft, de PSU fan niet meer herrie maakt dan de processor fan. Dat zegt mij genoeg: Dat gaan ons dus irriteren.

• EgMaf
Even ander vraagje tussendoor (vandaar nieuwe post):
Is zo'n 2-regelig VFD display zoals de OrigonAE M10 heeft, echt handig (icm Windows 7 / MCE)?
Ik denk dan vooral aan radio aanzetten / zender wijzigen zonder de TV aan te hoeven zetten enzo...

Of is dat eigenlijk niet meer dan een leuke gimmic, wat je na een paar weken toch niet meer gebruikt?

Verwijderd

Hallo lieve tweakers,

ik heb een vraag omtrent mijn pc. Ik zal beginnen met eerst wat specs opschrijven, dan hebben we dat alvast gehad.

Pentium 4 3.2ghz
1 gig RAM
GeForce 6600
Windows XP

Dat is zo ongeveer alles wat ik weet (sorry ben een beetje noob).

Op dit moment wil deze pc de ene keer wel en de andere keer geen 1080p films afspelen. Ik heb CoreAVC geïnstalleerd, en speel films af met windows media player (er is mij verteld dat dit veel beter werkt dan VLC).

Mijn vraag is dan ook vrij simpel: hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn pc het wel trekt om deze films zonder schokken af te spelen? Moet er meer RAM geheugen in, een betere videokaart, of zijn er nog alternatieven om het probleem software-matig op te lossen?

Bedankt alvast voor alle hulp!
Groetjes Jorrik

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-12 22:35

M2M

medicijnman

Gewoon een videokaart met DXVA ondersteuning aanschaffen. Elk modern instapmodel zal volstaan, en nog evenveel prestatie leveren als je oude 6600 kaart. Let wel dat niet alle 1080P codecs ondersteund wordt. Maar 95% van de meestgebruikte wel :)
Sorry, waarschijnlijk heb je nog een AGP model. Dan wordt het een wat lastiger verhaal...

[ Voor 16% gewijzigd door M2M op 31-05-2011 17:35 ]

-_-

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:46
Kijk even of je mainboard een AGP of PCI-Express slot heeft voor de videokaart. In het eerste geval kun je beter een wat moderner upgrade setje van V&A halen. Anders idd een leuk videokaartje erin prikken met UVD (Ati) of PureVideo (Nvidia) ondersteuning, bv de Ati HD5450. Onder VLC is gpu ondersteuning nog experimenteel en werkt alleen met Vista/7, kun je beter MPC Home Cinema gebruiken.

• Kerberos84
  • Laatst online: 03:19
M2M schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 17:32:
Gewoon een videokaart met DXVA ondersteuning aanschaffen. Elk modern instapmodel zal volstaan, en nog evenveel prestatie leveren als je oude 6600 kaart. Let wel dat niet alle 1080P codecs ondersteund wordt. Maar 95% van de meestgebruikte wel :)
Sorry, waarschijnlijk heb je nog een AGP model. Dan wordt het een wat lastiger verhaal...
Ik ging net zeggen, heb je een AGP of PCI-e GF6600 kaart? Maar in ieder geval, met bvb een ATI Radeon HD4650 (bvb GV-R465D2-1GI van gigabyte) zou je dit moeten kunnen doen...
Wat je zowieso kan bekijken is een system monitor draaien terwijl je een filmpje draait dat schokt bij het afspelen. Als je CPU continu 100% belast is terwijl hij dit doet zit daar je probleem. Als je memory usage bijna 100% is zit daar het probleem. Mss wil het filmpje teveel swappen omdat je mem te laag is. Al zou dit me verbazen.
Mocht ik in jouw plaats zijn zou ik gewoon een mediaplayer a la Em7180 halen van Eminent, klein, verbruikt 2x niks en is stil, draait alles wat het maar kan...

No Gillette, No Minette

• super27
Na de install van Catalyst Control Center en de aanpassingen van over/underscan, is de zwarte balk op het TV scherm tot een minimum herleid... Helemaal weg krijg ik 'm niet, maar is toch al een hele verbetering!
Bedankt voor de tip Lord_Dain!

Even iets anders nog :
Systeem bevat een Be Quiet! 430W voeding met een SSD van 30gig en een AMDX2 245e.
Hoeveel schijven van 2T kan ik bijplaatsen met deze voeding?
De kast is het probleem niet, want die kan er nog 6 hebben :-)
De voeding is het probleem niet, die kan er nog wel 20 hebben ;)

• Ralf Bimbo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-07 13:46
Weet er hier iemand wat de meest geschikte software is voor t afspelen van films? Ga Windows7 plaatsen op m'n htpc waarvan ik morgen de onderdelen binnen krijg.. maar t wordt me niet echt duidelijk wat nu allemaal wel en niet mogelijk is. Zat zelf te twijfelen tussen XBMC en MediaPortal.
Heb eigenlijk 1 wens; Alles moet afgespeeld kunnen worden, en eigenlijk gewoon vanuit dezelfde interface.

Beschik over een hoop mkv's.. maar ook bluray rips, avchd, m2ts, en af en toe nog een dvd (iso / videots). Wil eigenlijk ook DTS-HD en Dolby True-HD als bitstream naar m'n versterker sturen (over hdmi).
Beschik over een HD6450, dus t doorsturen moet qua hardware geen probleem zijn, maar nu de software nog. Voor zover ik kan lezen is het in XBMC (nog) niet mogelijk om de geluidssporen in HD door te sturen, en is dat pas mogelijk vanaf de volgende release; Eden... Maar kan dit allemaal al wel in MediaPortal?

Wat betreft muziek zit t bij beide programma's wel snor, dus daar maak ik me verder niet zo 'druk' om.

Eventuele tips zijn welkom.. ben namelijk nog een leek op dit gebied.

Rookworst zonder 'r' is ookworst

• Lord_Dain
Ik gebruik hier WMC7 icm Media Browser, Media Control en Shark Codec Pack en kan alle video formaten afspelen op mijn HTPC. Als je geen voorkeur hebt voor de WMC GUI dan is XBMC ook een mooie en zeker een onderhoudsvriendelijkere oplossing, minder hassle met finetunen e.d..

• TOYS
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 05-12 20:33

TOYS

Zeg ik nie!!

zelf ben ik ook aan het rondkijken... ben erg gecharmeerd van mediaportal. Dit komt voornamelijk door de plugins. Binnenkort maar eens een htpc samen gaan stellen...(help :P)

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.

• C00KW4US
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12 08:30
Heb een nieuwe HTPC in bestelling staan. Ik ben gegaan voor een m-itx model omdat ik de perfecte HTPC behuizing heb gevonden, de Origenae M10 zwart. Erg mooi :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.kustompcs.co.uk/acatalog/1042.jpg

Voordeel van deze behuizing is dat hij met een externe voeding werkt, die zit dus bijgeleverd. Op die manier kan de behuizing erg klein blijven en hoeft er geen full size voeding gebruikt te worden. Het scheelt ook warmte en geluid t.o.v. een reguliere PSU.

Er is ruimte voor één low profile pci-e kaart en er past slechts één 2,5" HDD in. Mocht je je HTPC ook voor storage doeleinden willen gebruiken dan kan ik me voorstellen dat je met deze behuizing tekort gaat komen.

Hieronder het lijstje aan componenten:

#ProductPrijsSubtotaal
1Origen AE M10 (Zwart)€ 330,-€ 330,-
1Intel Core i3 2100T€ 108,71€ 108,71
1OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB€ 91,-€ 91,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 35,73€ 35,73
1Asus P8H67-I€ 86,99€ 86,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 652,43

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-12 23:10

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Mooie kast inderdaad... Maar prijs zal de meesten wel afschrikken denk ik :o

https://untappd.com/user/OzzBier

• EgMaf
EgMaf schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:31:
Even ander vraagje tussendoor (vandaar nieuwe post):
Is zo'n 2-regelig VFD display zoals de OrigonAE M10 heeft, echt handig (icm Windows 7 / MCE)?
Ik denk dan vooral aan radio aanzetten / zender wijzigen zonder de TV aan te hoeven zetten enzo...

Of is dat eigenlijk niet meer dan een leuke gimmic, wat je na een paar weken toch niet meer gebruikt?
Hmm, geen reactie? Ik neem toch aan dat hier wel meer mensen een LCD of VFD schermpje op hun HTPC hebben? Ik heb al veel gelezen over LCDSmartie, mce_dll, LCDWriter en iMON/iMEDIAN, maar nog nergens uitsluitsel kunnen vinden.

Is het mogelijk om zo'n klein LCD of VFD scherm te gebruiken om door de WMC menus te bladeren, en bijvoorbeeld de radio of een muziek artiest te kiezen zonder de TV aan te hoeven zetten?

@Saturn: Erg mooi kastje inderdaad. Ik twijfel ook over deze, of over de hFX micro M2 (geen display, maar wel 100% passief gekoeld!), Vandaar ook mijn vraag :)
Afbeeldingslocatie: http://www.hfx.se/se/components/com_virtuemart/shop_image/product/HFX_micro___M2_s_49b3fe14ca04b.jpg
Meeste mensen hebben hier een kast zonder LCD of VFD schermpje. Wil je de mogelijkheden weten kan je denk ik beter naar fora zoeken voor WMC, daar zal meer kennis aanwezig zijn.
Waarom wil je perse 100% passief? Met de juiste ventilatoren hoor je het gewoon niet en heb je lagere temperaturen. Passieve koeling levert naar mijn ervaring altijd hogere temperaturen op.

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:17

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ik heb zelf een Silverstone LC20-M waar een iMon VFD inzit en ik vind het wel handig. Ik heb hem nog niet aan de praat weten te krijgen in Mediaportal dus hij laat nu alleen maar cpu % gebruik zien maar dat vind ik eigenlijk wel goed zo. Kan ik tenminste zien wat de cpu doet.

Over loads gesproken, kun iemand uitleggen waarom een DIVX een grotere CPU load geeft dan een 1080p MKV?
Ik heb een Intel E6750 icm met een Ati 3870 (beetje overkill, maar had hem nog liggen en vervang hem pas als ik ook mijn versterker vervang door een een hdmi-capable versie) en een divx zorgt voor rond de 20%-25% cpu terwijl HD iptv of 1080p mkv's een load geeft van 5% - 15%.

Sys Specs

Ik gok dat die 3870 hardwarematig je mkv's versneld maar dit met de divxjes niet kan doen en dat je CPU meer aan het werk moet en misschien ook enige post processing toepast?

• EgMaf
Tsurany schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 12:45:
Meeste mensen hebben hier een kast zonder LCD of VFD schermpje. Wil je de mogelijkheden weten kan je denk ik beter naar fora zoeken voor WMC, daar zal meer kennis aanwezig zijn.
Waarom wil je perse 100% passief? Met de juiste ventilatoren hoor je het gewoon niet en heb je lagere temperaturen. Passieve koeling levert naar mijn ervaring altijd hogere temperaturen op.
Bedankt voor je reactie, het herinnerde me eraan dat ik vergeten was te melden dat ik (Windows 7) Media Center zal draaien, en dat ik ook op fora (groene knop, missing remote, av enz) ook geen uitsluitsel heb kunnen vinden. Alleen een youtube video waar het lijkt te kunnen, maar geen melding over welk display of welke software...

Passief omdat ik al een aantal keer geprobeerd heb om met een stille kast en stille fans te werken, maar dat stelde uiteindelijk toch altijd teleur (Antec kasten). Met name (maar niet alleen) op het gebied van de voeding, zelfs bij SeaSonic. Plus dat je op de kleine ruimte ook niet veel ruimte hebt voor actieve koeling / grote fans.

Maar nog niets is besloten, wie weet overtuigen jullie me nog :-)
Qua hardware heb ik al wel meer een idee: SB op ITX (Gigabyte, ASUS of Intel), i3 2100T of 2500T (afhankelijk van de kosten & warmte), 4GB, Blu-Ray combo en een HDD (nog niet SSD, dat komt wel als ze goedkoper zijn).
De i3 2100T sowieso, je hebt absoluut niet meer vermogen nodig en waarom dan meer uitgeven? Zelf geen ervaring met die schermpjes, kan je er helaas niet bij helpen. Hopelijk anderen hier wel?

Passief is inderdaad gegarandeerd stil, echter krijg je wel een behoorlijke warme opbouw in zo'n kast, dan zal airflow ook niet veel helpen. Je koelt je processor ook passief met die kast? Althans, lijkt me niet dat je met een stock koeler aan de slag gaat die warme lucht in het rond blaast, zal wel een heatpipe systeem in zitten? Persoonlijk zou ik liever wat airflow hebben. Echter ben ik zelf absoluut niet gevoelig voor geluid en fans die rustig en stil draaien krijgen mij niet geïrriteerd, er is toch altijd wel achtergrond geluid of geluid van de film of serie die ik kijk.

Maar ik zou sowieso voor die Origin gaan, die looks zijn gewoon erg nice :D

[ Voor 4% gewijzigd door Tsurany op 01-06-2011 13:10 ]

• EgMaf
In het geval van de hFX kastjes, gaat de passieve koeling als volgt:
  • Linker en rechter zijkanten van de kast zijn massieve (naar buiten gerichte) koelvinnen (heat sinks). Ze zitten aan de buitenkant van de kast, dus vrij airflow.
  • De hete elementen in de kast (CPU, Bridge, VGA indien niet on-board, en eventueel ook de HDDs) worden via heatpipes met die zijkanten verbonden.
  • En uiteraard een externe, passief gekoelde (laptop-style) voeding.
Dat ziet er dan zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.tystpc.nu/pics/jan/HFX%20micro%20014.JPG

Er is dus geen noodzaak voor (bijzondere) airflow in de kast, ookal zijn boven & onderkant van de kast ook geperforeerd.
Vraag me af hoe effectief het zal werken, mijn ervaring met de meeste passieve apparaten is dat ze toch warmer worden dan hun luchtgekoelde concurrenten.

• EgMaf
Klopt, vandaar dat je in zo'n passief gekoelde kast nog steeds alleen low-power componenten moet plaatsen.

• EgMaf
Hmmm, ik lees net op de fora van SoundGraph (die o.a. voor die OrigenAE M10 de displays maakt), dat er flinke problemen zijn met die display en de IR functie. Zo registreert de IR sensor verkeerde signalen (je drukt op 1, maar hij ziet "Forward"), of zelfs signalen die helemaal niet verstuurd zijn ("uit" terwijl de AB helemaal niet gebruikt werd).

Probleem lijkt bekend, oplossing: IR & AB niet gebruiken, maar een externe sensor & AB nemen.

Zoek op hun forum maar eens naar VF310 (het typenummer van het scherm / IR blokje)
http://www.soundgraph.com/forums/search.php?do=process
Neem aan dat het een probleem is met de IR sensor, dan is het toch een kwestie van een andere sensor nemen en kan je wel dezelfde AB gebruiken?

Verwijderd

Ik ben als finishing touch op zoek naar een behuizing voor mijn HTPC. Ik heb geen ruimte meer in TV kastjes, maar heb in de hoek naast het TV meubel mijn gordijn hangen, met daarachter de subwoofer. Daarom zoek ik een kleine behuizing, die het liefst op mijn subwoofer past. De ideale vorm is daarom een vierkant/kubus.

Omdat ik een Radeon + 7.1 geluidskaart als PCIe / PCI kaarten heb, dient de kast dus ook minimaal 2 slots te hebben voor deze kaarten.

Bij mijn zoektocht kwam ik uit bij de ideale behuizing. Helaas heeft deze onvoldoende ruimte voor een uATX mobo.

Eigenlijk zoek ik dus bovenstaande behuizing maar dan met uATX vorm. Helaas kom ik geen opties tegen, behalve de Aspire maar die is nu niet bepaald mooi en er is haast geen info over te vinden.

Een andere optie is de Antek, die is echter wat prijzig en uit sommige reviews maak ik op dat deze bepaald niet stil is.

Vanwege geen mogelijkheden om een apparaat in het tv meubel toe te voegen kan ik geen behuizing nemen in de 'vorm van een DVD speler'. Naast bovenstaande opties stopt de pricewatch dan wel. Daarom lijk ik al snel op een minitower uit te komen en dat wil ik dus liever niet. Heeft er iemand nog een idee?

- uATX
- Voeding ingebouwd
- 2 slots voor PCi(E) kaarten
- Stil
- Liefst niet duurder dan 100 €
Op je subwoofer? Dan mag ik hopen dat je geen hardeschijf erin stopt?

• super27
Ivm storage in een HTPC systeem (stil dus), welke 2T-schijven zijn het beste aan te raden?

• Ralf Bimbo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-07 13:46
Heb gisteren alles in m'n Silverstone Grandia GD04 gebouwd, maar vind dat de bijgeleverde fans nogal veel herrie maken. Heb nu ook alle 3 de fans direct op de power aangesloten.. dus die draaien nu volluit.
Als moederbord heb ik de Asus M4A78LT-M LE.. deze beschkt ook over 1 3-pin fan connector.
Kan ik eventueel de kabels aan elkaar gekoppeld en uiteindelijk op die connector aansluiten? Of zie ik hier iets over t hoofd... 1 fan lijkt me dan weer te weinig om aan te sluiten.
De kast maakt op deze manier inderdaad net iets teveel herrie naar mijn smaak.. en dacht eerst naar alternatieven te zoeken voordat ik weer vanalles ga aanschaffen (fan controller).

Rookworst zonder 'r' is ookworst

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:41
super27 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 21:53:
Ivm storage in een HTPC systeem (stil dus), welke 2T-schijven zijn het beste aan te raden?
De goedkoopste. Draait maar op 5400rpm en de Hitachi Deskstar 5K3000 is een vrij stille schijf.

Verwijderd

Tsurany schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 19:13:
Op je subwoofer? Dan mag ik hopen dat je geen hardeschijf erin stopt?
Scherp! Dat ik daar niet aan gedacht heb 8)7

Verwijderd

super27 schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 21:53:
Ik zou kijken naar schijven die niet te snel in slaapstand vallen. Ik heb hier namelijk een Samsung Story 1,5TB staan en die valt zo in de slaapstand als je even de film pauzeert. Deze is aangesloten op m'n laptop en ik vind het redelijk irritant, op een HTPC kan ik me voorstellen dat het nog irritanter is :).

Ik heb het over een externe schijf terwijl je vraagt om advies over een interne schijf :P.
Nu over interne schijven:
pricewatch: Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB
pricewatch: Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB

Beide hebben volgens silentpcreview een lage geluidsproductie. De WD Caviar levert minder geluid en heeft minder last van enige vibraties nog dan de Samsung.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 02-06-2011 16:53 ]

In slaap vallen is iets wat door het OS wordt geregeld, niet door de schijf zelf. Daar zou geen verschil in moeten zitten tussen verschillende merken/modellen.

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-11 01:42
Volgens mij heeft Chicane het over een externe HDD, die gaan volgens mij wel vanzelf in slaap. En ik denk dat super27 interne HDD's bedoelt ;) beetje miscommunicatie lijkt me

Verwijderd

joris1989 schreef op donderdag 02 juni 2011 @ 15:39:
Volgens mij heeft Chicane het over een externe HDD, die gaan volgens mij wel vanzelf in slaap. En ik denk dat super27 interne HDD's bedoelt ;) beetje miscommunicatie lijkt me
Inderdaad. Excuus ik las iets over externe schijven en dacht dat dit de post was die erover ging. Het gaat hier inderdaad om interne schijven. Mijn uitgangspunt zou dan zijn kijk naar een schijf die goed presteert en ook stil is. Het kan immers storend zijn als je een luidruchtige schijf hebt in een HTPC setting.
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 18:56:
Een andere optie is de Antec, die is echter wat prijzig en uit sommige reviews maak ik op dat deze bepaald niet stil is.
Ik heb zo'n Antec NSK1380 nu al bijna 3 jaar en ben er erg tevreden over - geen klachten over lawaai eigenlijk, de zijkanten en bovenkant zijn redelijk geluidsdempend vind ik zelf. Maar toen ik m kocht was-ie maar 80 euro, inderdaad zuur dat hij nu duurder is.

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 14:38
Na enthousiast te zijn geworden van XBMC op een ION, bij een vriend, ben ik zelf ook verder aan het kijken.

Mijn wensen zijn:
  • HTPC
  • NAS/Torrentbox
  • (Fluister)stil
  • Laag energieverbruik
  • 24/7
  • Toekomstbestendig 3-5 jaar (3d 1080p ondersteuning)
  • Mogelijkheid tot uitbreiden storage
  • No-nonsense case
Ik kom uit op het volgende
#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design ARRAY R2 MINI ITX NAS CASE W/ 300W SFX PSU€ 157,90€ 157,90
1Scythe Big Shuriken€ 26,75€ 26,75
1Intel Core i3 2100€ 93,-€ 93,-
1Transcend JetRam JM1333KLU-2G€ 16,36€ 16,36
1Asrock H67M-ITX€ 72,32€ 72,32
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 366,33

2x 1TB HDD neem ik over uit mijn NAS.
Als afstandsbediening in 1e instantie een Logitech cordless desktop. Evt nog uit te breiden met IR-oog voor de Logitech Harmony remote.

Uiteraard heb ik nog een aantal vragen/opmerkingen waar ik jullie inzichten graag op hoor.
  • Andere opties (ION, Fusion) geven niet de toekomstvastheid van de i3 (bv 3d-ondersteuning, hdmi 1.4a, transcoding (i3 veel krachtiger)).
  • (Fluister)stil is met deze selectie mogelijk (grote, stile koeler in case, grote, stille koeler op CPU, HDD's worden goed gedempt.
  • Ubuntu als OS zie ik als optie. Nog te onderzoeken. Anders komt er nog een Win7 licentie bij natuurlijk.
  • Voor 'af-en-toe' een spelletje (Full-HD, low/medium settings). Meer geheugen... hoeveel toegevoegde waarde biedt de i7 met 3000-serie integrated graphics? (i7 is een optie voor mij, idle hetzelfde verbruik als de i3 - precies de reden waarom een additionele videokaart geen optie is, en mocht dat een optie zijn kan dat altijd achteraf nog)

Happy Blessings <3

Vergeet je geen rekening te houden met de 24p bug? Als je blu-ray's gaat kijken is dat zeker relevant om rekening mee te houden.
De i3 is inderdaad een stuk krachtiger, je zou echter ook naar de nieuwe Pentiums kunnen kijken, die zijn ook vrij krachtig maar toch een stukje goedkoper.
Fluisterstil is inderdaad mogelijk, de kast is goed stil en de CPU koeler is ook erg stil.

Voor af en toe een spelletje zou ik eerder een goede videokaart erbij proppen dan een i7 te nemen. Dan ben je ook gelijk van de 24p bug af en je hebt gewoon veel meer vermogen. Een i7 is een flinke klap duurder en qua grafische performance zit je alsnog nergens terwijl je een CPU hebt die constant uit z'n neus zit te eten. Neem dan liever een snellere videokaart die Idle ook zuinig is.

• frankvdtillaart
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 14:38
De 24p bug schijnt erg mee te vallen als je UAC uit zet.
http://www.avsforum.com/a...1333324&highlight=uac+24p

De nieuwe pentiums ga ik nog even bekijken.

Totale systeem zal nu (met i3 of i7) op ongeveer 30 watt uitkomen verwacht ik (idle). Met een losse videokaart die de moeite waard is voor gaming al snel richting de 60. Of ik moet me hier erg in vergissen? Dat onder load alles omhoog gaat geeft natuulijk niet, daar is het ding voor.
Dat de i7 alleen tijdens games toegevoegde waarde heeft vind ik OK. Mits die toegevoegde waarde er wel is ten opzichte van de i3. Dat vind ik moeilijk inschatten...

@Tsurany
Dat iemand anders het zegt is fijn. Had die dingen al wel bedacht, maar eigenwijs als ik soms kan zijn negeer je die dingen wel eens.
Ik laat het nog eens bezinken. De i7 klinkt inderdaad als een slechte keuze. Misschien toch naar een Pentium toe... en een losse videokaart overweeg ik ook nog een keer.

[ Voor 20% gewijzigd door frankvdtillaart op 03-06-2011 15:09 ]

Happy Blessings <3

Tja wat is toegevoegde waarde? In beide gevallen heb je een processor met een totaal verminkte videokaart die niet gemaakt is voor gaming. Met een losse videokaart zal je inderdaad zo'n 30 watt extra gaan verbruiken, echter het verschil is wel aanzienlijk in prestaties. Waarom zou je ruim 100 euro uitgeven aan een snellere processor met een snellere IGP als je voor 50 euro een GPU koopt die aanzienlijk meer invloed op performance zal hebben. Die 50 euro die je overhebt kan je dan gebruiken voor stroomkosten.
Zeker als je een Pentium processor neemt zal je nog meer geld overhouden voor een videokaart en stroomkosten.

• Lord_Dain
Ik denk dat je niet veel hebt aan de toegevoegde waarde van de i7, bij moderne games is de CPU niet meer de bottleneck, maar vaak de GPU. Ik zou dus voor i3 gaan met een losse videokaart.

• uruviel359
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-12 19:06
Gezien mijn Aleutia T1 enigszins aan vervanging toe is omdat 720p niet werkt en de geluidskwaliteitnaar mijn Behringer Truth B2030A studiomonitoren te wensen overlaat heb ik een HTPC bij elkaar geklikt.

Eisen waren dat er een deftige geluidskaart ingebouwd kon worden (eventueel vervang ik de actieve monitoren ooit nog eens naar een passieve + versterker combo), 1080p en enigszins subtiel/strak ontwerp.

Uiteindelijk ben ik op

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock A330ION€ 100,58€ 100,58
1Asus Xonar Essence STX€ 144,78€ 144,78
1Antec Fusion Remote Zwart€ 131,-€ 131,-
1Lite-On IHOS104 (4x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM)€ 44,39€ 44,39
1Zalman ZM360B-APS€ 45,95€ 45,95
1Adata AD3U1333B2G9-R€ 17,65€ 17,65
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 484,35

uitgekomen. Maar ik twijfel nog een beetje of de geluidskaart wel gaat passen met deze mobo / behuizing combo en of ik nog essentiële dingen ben vergeten!

Alvast bedankt :)

[ Voor 57% gewijzigd door uruviel359 op 03-06-2011 23:13 ]

Pagina: 1 ... 38 ... 93 Laatste

Dit topic is gesloten.