• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12 08:10
G.Scholtens schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 17:25:
[...]

Raden jullie de huidige vga aan of kan ik net zo goed de onboard vga gebruiken? Deze heeft namelijk HDMI en de videokaart zelf niet.

Tevens vraag ik mij af of de MS-Tech MS1200 wel groot genoeg is als kast.
Heeft dit systeem verder nog bottlenecks? Wil graag media portal met de streamed mp skin gaan gebruiken. In de toekomst misschien nog andere opties als tv tuner. Maar voorlopig puur voor alle content op de harde schijf.
Dat systeem is de high end uit de BBG, dat is het met een reden ;) MediaPortal zal wat hardware betreft geen probleem zijn, afgezien van het feit dat het kut software is.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• G.Scholtens
Tsurany schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 17:59:
Dat systeem is de high end uit de BBG, dat is het met een reden ;) MediaPortal zal wat hardware betreft geen probleem zijn, afgezien van het feit dat het kut software is.
Waar is dat nou weer een *** software? Zie jij voordelen met xbmc dan? De streamed mp skin van media portal heeft nou juist mijn voorkeur. Het oog wil natuurlijk ook wat he.
Volstrekt bagger geschreven software met gigantisch veel slechte bugs, slecht development team er achter en een idiote installatie. Hoevaak ik met MediaPortal wel niet gezeik heb gehad...

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• zzattack
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:41
Welke software kan wel je goedkeuring genieten dan?
XBMC steekt een stuk beter in elkaar, of een van de afgeleiden daarvan.

• zzattack
Ik twijfel tussen een eerste poging met XBMC en MythTV. Hoe goed is XBMC inmiddels als PVR? Is tvheadend al vergevorderd? Ik vraag het aangezien m'n onderdelen vandaag zijn binnengekomen en ik zodirect met de software ga beginnen :P
Geen idee, hoef geen TV te zien :P

Verwijderd

Tsurany schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 17:59:
Bedankt voor de feedback. Aangezien ik ook live tv wou gaan kijken/opnemen had ik het idee dat mediaportal en wmc de enige opties waren.

• zzattack
Mythtv ook!

• Driftkikker
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-05 13:04
Ook ik wil een media center in elkaar gaan zetten, en heb wat producten uitgekozen.

Het zal enkel gebruikt worden om films, veelal x264Bluray bestanden af te spelen met XBMC.
De harde schijf ontbreekt, die heb ik al, en ik heb een aparte geluidskaart met optisch in om mijn xbox op aan te sluiten zodat die ook surround heeft.
Iemand op of aanmerkingen over onderstaande configuratie?

#ProductPrijsSubtotaal
1Terratec Aureon 5.1 PCI€ 17,-€ 17,-
1LG GH22NS50 Zwart€ 16,13€ 16,13
1MS-Tech MC-1200€ 89,-€ 89,-
1Scythe Big Shuriken€ 26,75€ 26,75
1AMD Athlon II X2 255€ 48,20€ 48,20
1Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9€ 34,50€ 34,50
1Asus M4N68T-M LE€ 37,-€ 37,-
1Sapphire HD 6450 512MB DDR3€ 33,83€ 33,83
Bekijk collectie
Importucten
Totaal€ 302,41
Mei schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:57:
[...]

Waar heb je die info gevonden trouwens? (Wat de 210 en 520 aan audio supporten?)
Geen specifieke bron, maar de laatste jaren hardware nieuws goed bijgehouden ;) Is vast wel te vinden op wikipedia. Het komt er op neer dat Nvidia kaarten vanaf de 400 serie HD audioformaten kunnen bitstreamen. Bitstreamen betekend niet veel naders dat hij de audiostream zonder enige decodering of processing digitaal(!) doorstuurt naar je afspeelapparaat. Dit kan voor HD audioformaten alleen via HDMI (ivm bandbreedte) en voor "gewone" Dolby digital of DTS ook via spdif.

De GT210 kan geen HD audio bitstreamen, maar volgens mij wel LPCM doorsturen. In dit geval zal je pc de HD audio stream alvast decoderen en als LPCM stream doorsturen naar je receiver. Het enige verschil is dat je pc het decodeerwerk doet en niet je receiver en dat het lampje van DD-HD of DTS-MA niet gaat branden op je receiver (het lampje is voor mij reden genoeg om voor een vga/igp te gaan die kan bitstreamen ;) )
Erg lastige vraag, het enige wat je kan doen is goed zoeken naar reviews. Om de snelheid hoef je de drives niet te kiezen. Film afspelen gebeurd heeft niet meer snelheid nodig dan 1x (theoretisch). Geluidsproductie is wel belangrijk. Optische drives zijn nou eenmaal niet zo spectaculair om te reviewen, dus ik zou die uit de bgg pakken of verder googlen.

[ Voor 18% gewijzigd door jaapsander op 13-05-2011 10:29 ]

Driftkikker schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 00:14:
Ook ik wil een media center in elkaar gaan zetten, en heb wat producten uitgekozen.

Het zal enkel gebruikt worden om films, veelal x264Bluray bestanden af te spelen met XBMC.
De harde schijf ontbreekt, die heb ik al, en ik heb een aparte geluidskaart met optisch in om mijn xbox op aan te sluiten zodat die ook surround heeft.
Waarom 4GB geheugen en geen onboard videokaart? Wat voor 5.1 systeem gebruik je? Kan je niet rechtstreeks de xbox er op aansluiten?

[ Voor 68% gewijzigd door Tsurany op 13-05-2011 11:31 ]

• zzattack
@jaapsander: mijn DH-101 heb ik binnen. De fans zijn acceptabel te noemen maar ik heb de 60mms vervangen door NB blacksilents. De 120mm heb ik vervangen door een scythe GT die ik nog had liggen. Het geheel is vrij stil te noemen, maar de originele fans zijn ook zo slecht nog niet. Alleen jammer dat ze niet op de mobo headers passen en dus ook niet geregeld kunnen worden, dus vervangen valt sowieso aan te raden. De kast is heel mooi afgewerkt en het inbouwgemak valt alleszins mee als je een goede volgorde aanhoudt (optical, mobo, 3.5", psu als laatst). Wel jammer is dat het mechanisme om het DVD klepje terug te trekken als je de optische drive weer inschuift bij mij niet goed werkt, ik moet het eerste stukje aanduwen. Eens kijken of ik daar iets moois voor kan fixen. Belangrijkste blijft dat de kast echt prachtig afgewerkt is aan de buitenkant, al is hij wel iets forser dan ik had ingeschat. Hij ziet er in ieder geval heel chique uit en ik zou hem aanraden ;)
zzattack schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:54:
@jaapsander: mijn DH-101 heb ik binnen. De fans zijn acceptabel te noemen maar ik heb de 60mms vervangen door NB blacksilents. De 120mm heb ik vervangen door een scythe GT die ik nog had liggen. Het geheel is vrij stil te noemen, maar de originele fans zijn ook zo slecht nog niet. Alleen jammer dat ze niet op de mobo headers passen en dus ook niet geregeld kunnen worden, dus vervangen valt sowieso aan te raden. De kast is heel mooi afgewerkt en het inbouwgemak valt alleszins mee als je een goede volgorde aanhoudt (optical, mobo, 3.5", psu als laatst). Wel jammer is dat het mechanisme om het DVD klepje terug te trekken als je de optische drive weer inschuift bij mij niet goed werkt, ik moet het eerste stukje aanduwen. Eens kijken of ik daar iets moois voor kan fixen. Belangrijkste blijft dat de kast echt prachtig afgewerkt is aan de buitenkant, al is hij wel iets forser dan ik had ingeschat. Hij ziet er in ieder geval heel chique uit en ik zou hem aanraden ;)
Merci! Hier kan ik wat mee. Het zal mijn keuze zeker vergemakkelijken.
Tsurany schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:30:
[...]

Waarom 4GB geheugen en geen onboard videokaart? Wat voor 5.1 systeem gebruik je? Kan je niet rechtstreeks de xbox er op aansluiten?
Ik neem aan dat hij een 5.1 systeem heeft met 1 optische ingang (vast een logitech speakersetje oid) Nu gebruikt hij zijn soundcard om de spdif van z'n xbox door te lussen. Het nadeel is alleen dat je je pc aan moet hebben om op de xbox geluid te hebben. Niet zo elegant, wel effectief.
disclaimer: deze redenatie is volledig gebaseerd op aannames ;)

[ Voor 20% gewijzigd door jaapsander op 13-05-2011 12:04 ]

zzattack schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 20:45:
Ik twijfel tussen een eerste poging met XBMC en MythTV. Hoe goed is XBMC inmiddels als PVR? Is tvheadend al vergevorderd? Ik vraag het aangezien m'n onderdelen vandaag zijn binnengekomen en ik zodirect met de software ga beginnen :P
PVR op Linux is werkbaar en stabiel maar als totaalprodukt eigenlijk nog niet op het niveau van 7MC. Ik heb na eerdere HTPC projecten op Linux, Hackintosh en Windows nu een W7 HTPC met sat tuner en een Dreambox (=ook Linux, Enigma2 image), en de DB is qua stabiliteit prima en allerlei mooie features (IPTV streaming, meerdere kanalen op dezelfde mux opnemen, cardsharing, remote beheer, enzo) maar de interface waar je dagelijks mee moet werken is ondanks jaren tweakwerk van een enorme community toch ontstellend slecht, rommelig, onlogisch en voor non-tweakers onbegrijpelijk. 7MC heeft een geweldig mooie en logische interface die voor de grootste nitwit (vrouw, kids) te snappen is, en geweldige EPG/PVR, maar kost veel meer: Windows kost geld, een HTPC inclusief tuner is duurder dan een Dreambox of andere decoder, en de stabiliteit is enorm afhankelijk van hoe goed je mobo en tuner in/uit standby willen komen. XBMC met de PVR plugins is IMO nu een hobbyproject.
jaapsander schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:03:
Daarom vraag ik het ;) kan inderdaad wel wat scenario's beredeneren zoals een volledig analoge speakerset, maar handig te weten hoe het werkelijk zit :+

• zzattack
Bedankt, dreamvoid. Ik denk dat ik dan toch met WMC ga beginnen. Ouders en zusjes als gebruikers enzo.

• jiquera
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Driftkikker schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 00:14:

#ProductPrijsSubtotaal
1Terratec Aureon 5.1 PCI€ 17,-€ 17,-
1LG GH22NS50 Zwart€ 16,13€ 16,13
1Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9€ 34,50€ 34,50
1Sapphire HD 6450 512MB DDR3€ 33,83€ 33,83
Bekijk collectie
Importucten
Totaal€ 302,41
Hm wat is eigenlijk slimmer prestatie/prijs-wise dan? een mobo met chipset 88G (dus met HD4250) of een wat minder bordje zoals hierboven met een een betere kaart? Bovenstaande oplossing ziet er beter uit? of zijn goedkopere moederbordjes op andere manieren nog slecht?

Ik zit dan te denken aan een cheapo mobo (met dd3 en AM3) + HD 6xxx (1080p + HD DTS) en dan los wifi kaartje en Athlon || cpu. Volgens mij ben ik dan beter uit dan mijn eerste oplossing met pricewatch: Asus M4A88T-I Deluxe en Athlon ||

edit: kzie net dat in de low-profile + passive cooling category er vooral HD 5450 kaartjes zitten, zijn die sterk genoeg voor 1080p onder windows 7?

edit2:
Ik denk dat ik iets vergeten ben, misschien wat betreft geluid... anyway is dit iets?
#ProductPrijsSubtotaal
1Sitecom WL-181 XR Wireless PCI Card 300N-XR€ 11,89€ 11,89
1Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 60,-€ 60,-
1Sony Optiarc DDU1681S Zwart€ 12,94€ 12,94
1Nexus Real Silent DF1209SL-3 , 92mm€ 4,-€ 4,-
1XFX HD 5450 650M 1GB DDR3 DP HDMI DVI PCI-E (HD-545X-ZRH2)€ 31,38€ 31,38
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 321,16

edit3:
Ik zie al wat ik vergeten ben, ik wil graag optisch out, zodat ik t ooit op een versterker kan aansluiten. Als er een optisch out op het mobo zit kan de grafische kaart dan nog steeds helpen? HD 5xxx zou HD audio moeten kunnen decoden toch?

[ Voor 31% gewijzigd door jiquera op 13-05-2011 13:32 ]

• Driftkikker
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-05 13:04
jaapsander schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:03:

Ik neem aan dat hij een 5.1 systeem heeft met 1 optische ingang (vast een logitech speakersetje oid) Nu gebruikt hij zijn soundcard om de spdif van z'n xbox door te lussen. Het nadeel is alleen dat je je pc aan moet hebben om op de xbox geluid te hebben. Niet zo elegant, wel effectief.
Bijna raak. Ik heb een 5.1 systeem met 3 analoge kabeltjes. Ik weet dat de pc aan moet voor het geluid van de xbox, maar ach, het zij zo.

@Tsurany: Tsja, 2Gb geheugen zou ook voldoen dan? Ik heb op dit moment namelijk een pc met 4gb geheugen (800Mhz, dat wel) en die speelt 1080p Bluray af als dikke stroop met schokkerige beelden e.d. Er zit overigens een PhenomX4 @2.3Ghz in en een 9600gt 512mb.
Wat een aparte of onboard grafische chip betreft, maakt het wat uit verder? Zou ik op een minimaal iets op het moederbord moeten letten in geval van onboard?
jiquera schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:33:
Hm wat is eigenlijk slimmer prestatie/prijs-wise dan? een mobo met chipset 88G (dus met HD4250) of een wat minder bordje zoals hierboven met een een betere kaart? Bovenstaande oplossing ziet er beter uit? of zijn goedkopere moederbordjes op andere manieren nog slecht?
Betere kaart is in theorie altijd leuk, maar meer performance dan een HD 4250 heb je in de meeste gevallen gewoon niet nodig, zeker niet als je geen gebruik maakt van DTS-MA of True-HD audio.
Goedkopere moederbordjes kunnen minder aansluitingen hebben en op andere manieren features missen, echter de vraag is of dat erg is voor een HTPC.
Ik zit dan te denken aan een cheapo mobo (met dd3 en AM3) + HD 6xxx (1080p + HD DTS) en dan los wifi kaartje en Athlon || cpu. Volgens mij ben ik dan beter uit dan mijn eerste oplossing met pricewatch: Asus M4A88T-I Deluxe en Athlon ||
Enkel als je daadwerkelijk HD geluid wilt streamen naar je versterker, anders niet.
edit: kzie net dat in de low-profile + passive cooling category er vooral HD 5450 kaartjes zitten, zijn die sterk genoeg voor 1080p onder windows 7?
Ja.
edit2:
Ik denk dat ik iets vergeten ben, misschien wat betreft geluid... anyway is dit iets?

edit3:
Ik zie al wat ik vergeten ben, ik wil graag optisch out, zodat ik t ooit op een versterker kan aansluiten. Als er een optisch out op het mobo zit kan de grafische kaart dan nog steeds helpen? HD 5xxx zou HD audio moeten kunnen decoden toch?
Heb je al een versterker? Zo nee, koop dan in de toekomst gewoon een versterker die HDMI ondersteuning heeft, hebben alle nieuwe versterkers toch wel standaard en dan kan je het geluid gewoon via HDMI uitsturen. Optisch kan toch geen HD audio aan, ondersteund geen 7.1.
Driftkikker schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 14:03:
[...]

Bijna raak. Ik heb een 5.1 systeem met 3 analoge kabeltjes. Ik weet dat de pc aan moet voor het geluid van de xbox, maar ach, het zij zo.
Oke, dan is het inderdaad de meest handige oplossing. Hoewel het natuurlijk verre van ideaal is.
@Tsurany: Tsja, 2Gb geheugen zou ook voldoen dan? Ik heb op dit moment namelijk een pc met 4gb geheugen (800Mhz, dat wel) en die speelt 1080p Bluray af als dikke stroop met schokkerige beelden e.d. Er zit overigens een PhenomX4 @2.3Ghz in en een 9600gt 512mb.
Wat een aparte of onboard grafische chip betreft, maakt het wat uit verder? Zou ik op een minimaal iets op het moederbord moeten letten in geval van onboard?
In het geval van onboard moet je zorgen dat er een 880G chipset op zit, dat is een HD 4250, dat is meer dan voldoende. Kijk voor de grap eens naar het geheugen gebruik van je PC als je 1080p Blu-ray afspeelt, ik denk niet dat de afspeelapplicatie meer dan 1GB geheugen zal gebruiken waarbij alsnog ruim 1GB over is voor Windows.

jiquera schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:33:
[...]

edit2:
#ProductPrijsSubtotaal
1Sitecom WL-181 XR Wireless PCI Card 300N-XR€ 11,89€ 11,89
1XFX HD 5450 650M 1GB DDR3 DP HDMI DVI PCI-E (HD-545X-ZRH2)€ 31,38€ 31,38
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 321,16

edit3:
Zelf ben ik niet zo'n fan van Nforce chipsets op AM3 moederborden (maar is persoonlijk). Recentere chipsets van AMD (880g) hebben gewoon meer functies die je mogelijkerwijs in de toekomst zou kunnen gaan gebruiken. In de BGG (of vorige BGG) staat bijvoorbeeld een asrock bord met usb3.0 die voor een nette prijs veel features bied. Als je op het moment geen receiver hebt die HD-audio kan decoderen zou ik persoonlijk een iets beter/luxer moederbord nemen (die asrock is volgens mij ook maar 60 euro) en een los wifi kaartje opprikken. Later kan je alsnog wanneer het nodig is (bijvoorbeeld ivm 3d of HD-audio) een losse vga kaart bijprikken. Het hebben van een optische uitgang kan trouwens erg handig zijn ook wanneer je HDMI out hebt.

edit: Je HD5xxx vga kaart kan geen audio decoderen. Hij kan het alleen (gecertificeerd) doorsturen, ook wel bitstreamen genoemd.

• tomk94
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:29

tomk94

Developer

Nog een laatste vraag. Als ik de intel i3 2100 koop, is de boxed cooler dan al genoeg? Of moet er een sterkere op omdat ik 1080p ga draaien?
tomwebfreak schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 15:43:
Nog een laatste vraag. Als ik de intel i3 2100 koop, is de boxed cooler dan al genoeg? Of moet er een sterkere op omdat ik 1080p ga draaien?
Boxed cooler heeft genoeg koelcapaciteit (1080p draaien doet die processor icm dxva met 2 vingers in z'n neus) maar is niet heel stil. Is stilte belangrijk voor je neem dan een aftermarket kooler zoals een big shuriken
Wat denk je zelf? Dat Intel een standaard koeler mee gaat leveren die niet voldoende is om een processor koel te houden als die een beetje belast wordt?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

jaapsander schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 14:26:
[...]

Zelf ben ik niet zo'n fan van Nforce chipsets op AM3 moederborden (maar is persoonlijk). Recentere chipsets van AMD (880g) hebben gewoon meer functies die je mogelijkerwijs in de toekomst zou kunnen gaan gebruiken.
Behalve wat hier staat, kan je voor de prijs van het Mobo + de videokaart een mobo halen welke met de IGP 1080p aankan:
pricewatch: Asrock 880GMH/USB3 R2.0

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

D4NG3R schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 19:03:
[...]

Behalve wat hier staat, kan je voor de prijs van het Mobo + de videokaart een mobo halen welke met de IGP 1080p aankan:
Dat moederbord bedoelde ik inderdaad. Is een erg goede keus voor een AMD AM3 htpc setup

• NinjaTuna
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-12 17:36
Kan iemand mij vertellen waarom ik nu een paar keer een HTPC met Intel Graphics PLUS een GPU voorbij heb zien komen? Overbodig?
NinjaTuna schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 21:41:
Kan iemand mij vertellen waarom ik nu een paar keer een HTPC met Intel Graphics PLUS een GPU voorbij heb zien komen? Overbodig?
Als je het voorbij hebt zien komen dan heb je er vast ook over gelezen, ga dat dan maar eens teruglezen. Gok dat je het over de i3 processoren hebt? Dan is daar een uitgebreide discussie over geweest die ik niet nogmaals ga herhalen of voeren.
D4NG3R schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 19:03:
Als de prijs gelijk is zou ik voor een goedkoop mobo met een 6450 gaan, heb je meer aan dan zo'n HD4250.

[ Voor 7% gewijzigd door Tsurany op 13-05-2011 22:01 ]

• NinjaTuna
Dankje voor die edit.. kon er eerst niets van maken :P
Ik gaat eens kijken
edit: aha, 24p bug it is

[ Voor 14% gewijzigd door NinjaTuna op 13-05-2011 22:45 ]

Niet zozeer ook de 24p bug, maar ook de beperkte rekenkracht van de IGP voor alle toeters en bellen (vector-adaptice deinterlacing, post-processing).
Wat dan wel veel kan schelen is gewoon geen interlaced troep kijken :+

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
jaapsander schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 10:24:
[...]

Erg lastige vraag, het enige wat je kan doen is goed zoeken naar reviews. Om de snelheid hoef je de drives niet te kiezen. Film afspelen gebeurd heeft niet meer snelheid nodig dan 1x (theoretisch). Geluidsproductie is wel belangrijk. Optische drives zijn nou eenmaal niet zo spectaculair om te reviewen, dus ik zou die uit de bgg pakken of verder googlen.
hmm oke dan, bedankt voor je reactie, ik was hier al een beetje bang voor :P
Gokken en anders wet koop op afstand? Die is hier wel min of meer voor bedoeld :P Kost je wel verzendkosten, maar ik gok dat de meesten wel aardig stil zijn.

• NinjaTuna
Dreamvoid schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 23:54:
Niet zozeer ook de 24p bug, maar ook de beperkte rekenkracht van de IGP voor alle toeters en bellen (vector-adaptice deinterlacing, post-processing).
Ok, eerst mijn ouders zover krijgen een HTPC te nemen :P een gpu kan altijd nog

• G.Scholtens
Dat er nu een htpc bij mij gaat komen is nu zeker. En ook dat hij op Windows 7 zal draaien.
Maar zit erg te dubben of ik nu voor XBMC moet gaan of voor Media portal.

Qua uiterlijk zou ik voor media portal gaan, vooral door deze optie:
http://streamedmp.googlec...ictures-Details-Thumb.jpg

Dat je fanart op de achtergrond heb met alle info over je film. Deze optie zie ik echter niet bij XBMC.

Beide software pakketten zijn ook in het Nederlands te krijgen en hebben allebei de nodige plug-ins die je kan downloaden. Lees RTL en uitzending gemist. YouTube etc..

Voorlopig zal de HTPC niet gebruikt worden om te kijken, maar misschien in de toekomst wel. Zodat ik dan ook digitaal kan opnemen.

Graag jullie meningen over de software.

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-11 01:42
Ik denk dat je deze vraag beter kan stellen in 1 van de topics in het software gedeelte:

[ervaringen] XBMC Media Center - Deel XIV

of

Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 4)
Waar ik wel even bij wil toevoegen dat wat Moving Pictures heeft ook prima in XBMC kan werken.

G.Scholtens schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 14:46:
Dat er nu een htpc bij mij gaat komen is nu zeker. En ook dat hij op Windows 7 zal draaien.
Maar zit erg te dubben of ik nu voor XBMC moet gaan of voor Media portal.

Graag jullie meningen over de software.
IMO hangt het ervan af waar je focus ligt:
TV met alle toeters en bellen (electronische programmagids, opnemen, live TV pauzeren, etc), Blu-Ray spelen foto's en muziek: Media Center
MKV's, AVI's, hele series, en andere gedownloade en/of geripte content: XBMC
Per se 1 programma voor alles: MediaPortal
Wat een onzin, XBMC is juist 1 programma voor alles, bij MediaPortal moet je praktisch alles wat je wilt regelen via externe plugins die je weer apart moet configureren in hun eigen configuratieschermpje.

• mschol
  • Niet online
Tsurany schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 01:10:
Gokken en anders wet koop op afstand? Die is hier wel min of meer voor bedoeld :P Kost je wel verzendkosten, maar ik gok dat de meesten wel aardig stil zijn.
hoewel ik wel je punt snap, vind ik het dan voelen als een soort van legaal misbruik maken van de regels :P

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-11 01:42
Tsurany schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 21:59:
Wat een onzin, XBMC is juist 1 programma voor alles, bij MediaPortal moet je praktisch alles wat je wilt regelen via externe plugins die je weer apart moet configureren in hun eigen configuratieschermpje.
hmm we zijn zo wel offtopic bezig, maar met XBMC moet je toch ook allemaal aparte plug-ins instaleren? Ik ben gewoon helemaal gewend aan MediaPortal en ik kijk zelfs niet eens TV via mijn PC. Ik vind het heerlijk om buiten het programma om wat te veranderen en niet in het programma zelf. En dat daarbij elke plug-in zijn eigen configuratiescherm heeft, vind ik ook juist fijn. Wil je XBMC of MP, dat ligt gewoon persoonlijk aan jezelf en je moet het zelf ondervinden wat voor jou het beste werkt.

Maar verder, laten we het over de hardware van een HTPC hebben, daar is dit topic meer voor bedoelt?
joris1989 schreef op zondag 15 mei 2011 @ 01:19:
[...]

hmm we zijn zo wel offtopic bezig, maar met XBMC moet je toch ook allemaal aparte plug-ins instaleren? Ik ben gewoon helemaal gewend aan MediaPortal en ik kijk zelfs niet eens TV via mijn PC. Ik vind het heerlijk om buiten het programma om wat te veranderen en niet in het programma zelf. En dat daarbij elke plug-in zijn eigen configuratiescherm heeft, vind ik ook juist fijn. Wil je XBMC of MP, dat ligt gewoon persoonlijk aan jezelf en je moet het zelf ondervinden wat voor jou het beste werkt.
Eens, maar juist XBMC werkt out of the box direct waarbij je direct al je films kan indexeren zoals met Moving Pictures en direct je TV series kan indexeren zoals met MyTVseries. Je hebt geen extra plugins nodig, het is echt plugnplay.
mschol schreef op zondag 15 mei 2011 @ 00:52:
[...]

hoewel ik wel je punt snap, vind ik het dan voelen als een soort van legaal misbruik maken van de regels :P
Daar is het juist voor bedoeld, jij kan nu toch niet bepalen of hij wel of geen herrie maakt? Daarvoor moet je hem uittesten. Bevalt hij niet dat kan je hem nog terug sturen. Vergelijk het eens met een monitor, die kan je in de winkel bekijken en beoordelen nietwaar? Dat kan met een webshop niet, dus wat als de kleuren tegenvallen? Daarvoor is juist die wet in het leven geroepen.
Ik citeer consuwijzer:
"In de wet staat dat u zeven werkdagen bedenktijd krijgt als u een product op afstand koopt. U kunt het product dan thuis bekijken en bedenken of het product echt wel is wat u wilt hebben."
Das toch helemaal op jou van toepassing? :)

[ Voor 33% gewijzigd door Tsurany op 15-05-2011 02:37 ]

• mschol
  • Niet online
Tsurany schreef op zondag 15 mei 2011 @ 02:35:
[...]
Daar is het juist voor bedoeld, jij kan nu toch niet bepalen of hij wel of geen herrie maakt? Daarvoor moet je hem uittesten. Bevalt hij niet dat kan je hem nog terug sturen. Vergelijk het eens met een monitor, die kan je in de winkel bekijken en beoordelen nietwaar? Dat kan met een webshop niet, dus wat als de kleuren tegenvallen? Daarvoor is juist die wet in het leven geroepen.
Ik citeer consuwijzer:
"In de wet staat dat u zeven werkdagen bedenktijd krijgt als u een product op afstand koopt. U kunt het product dan thuis bekijken en bedenken of het product echt wel is wat u wilt hebben."
Das toch helemaal op jou van toepassing? :)
ik wil niet alleen bekijken maar ook uittesten ;)
maar oke, dat is idd waar wkoa voor bedacht is, dan ga ik er maar 1 via internet bestellen :P

• jiquera
  • Niet online
jaapsander schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 14:26:
[...]

Zelf ben ik niet zo'n fan van Nforce chipsets op AM3 moederborden (maar is persoonlijk). Recentere chipsets van AMD (880g) hebben gewoon meer functies die je mogelijkerwijs in de toekomst zou kunnen gaan gebruiken. In de BGG (of vorige BGG) staat bijvoorbeeld een asrock bord met usb3.0 die voor een nette prijs veel features bied. Als je op het moment geen receiver hebt die HD-audio kan decoderen zou ik persoonlijk een iets beter/luxer moederbord nemen (die asrock is volgens mij ook maar 60 euro) en een los wifi kaartje opprikken. Later kan je alsnog wanneer het nodig is (bijvoorbeeld ivm 3d of HD-audio) een losse vga kaart bijprikken. Het hebben van een optische uitgang kan trouwens erg handig zijn ook wanneer je HDMI out hebt.

edit: Je HD5xxx vga kaart kan geen audio decoderen. Hij kan het alleen (gecertificeerd) doorsturen, ook wel bitstreamen genoemd.
Ik maak me dan alleen een beetje zorgen om het fysiek erin passen van de verschillende kaarten. Ik wil nu sowieso WiFi (kaart 1) en in de toekomst sowieso kunnen opnemen (kaart 2) als er dan nog evt een VGA kaart bij moet is mijn ervaring dat koelers de boel verpesten... of zou dat meevallen?

Als upgraden zo'n hassle wordt kan ik miss beter voor t huidige top-of-the-line brazos bordje gaan en de volgende keer daar een upgrade van kopen, of niet?
Als je een Micro ATX bord neemt gaan al die kaarten met gemak passen, die videokaarten voor HTPC's zijn allemaal single slot kaartjes.

Tsurany schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 21:59:
XBMC doet geen TV (en geen Blu-Ray schijfjes) dus voor alles kan je het nog niet gebruiken. Ben trouwens wel met je eens dat XBMC een veel beter, stabieler en logischer opgezet programma is dan MediaPortal. Ik gebruik dan ook de combo van XBMC (op n AppleTV 1G) en 7MC (op n HTPC).

[ Voor 6% gewijzigd door Dreamvoid op 15-05-2011 23:59 ]

jiquera schreef op zondag 15 mei 2011 @ 17:22:
[...]

Ik maak me dan alleen een beetje zorgen om het fysiek erin passen van de verschillende kaarten. Ik wil nu sowieso WiFi (kaart 1) en in de toekomst sowieso kunnen opnemen (kaart 2) als er dan nog evt een VGA kaart bij moet is mijn ervaring dat koelers de boel verpesten... of zou dat meevallen?

Als upgraden zo'n hassle wordt kan ik miss beter voor t huidige top-of-the-line brazos bordje gaan en de volgende keer daar een upgrade van kopen, of niet?
Daarom kun je beter voor een uATX bord gaan. Zolang de juiste pci(express) sloten op het moederbord zitten gaat het passen (en de kaartjes ook low profile zijn indien nodig). Low end grafische kaarten die vaak voor HTPC doeleinden gebruikt worden genereren heel weinig warme, wifi kaartjes nog minder. In het uiterste geval kun je nog een wifi usb stick nemen.

edit:
Misschien een leuk keyboard met trackball voor de geïnteresseerden(alleen vandaag geldig):
http://123dagaanbieding.nl/

[ Voor 6% gewijzigd door jaapsander op 16-05-2011 09:53 ]

• MrMorePhun
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-12 22:03
Wat betreft tobo en muis gebruik ik al 1 jaar met zeer grote tevredenheid de multimediaset van Gyration (http://www.trustedreviews...d-Suite_Peripheral_review)
Toen gekocht via ibood voor een zachte prijs.....

• G.Scholtens
Wil graag een 2TB schijf in mijn htpc gaan bouwen. Maar maakt het voor het afspelen ook uit of het een 5400rpm of 7200rpm schijf is?

Ben bang dat de 5400 te langzaam is vooral met hd films.

• [x]
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-11 08:07

[x]

5400rpm is ruim voldoende voor het afspelen van HD films.

Als je echt HD materiaal e.d. gaan editen (veel read/write acties) dan is een hogere rpm gewenst.

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Toerental zelf zegt niet( alle)s over de snelheid. Daarnaast heeft een 3-uur durende film van 12GB een bitrate van iets meer van 1MB/s. Dat is slechts een fractie van de capaciteit van HDD's.
Hebben jullie wel enig idee wat HD content is? HD content is een steam van maximaal 50Mbit, vele rips zullen een stuk lager liggen dan dat. Dat betekent dat je dus 50Mbit of ~5MB per seconde moet kunnen lezen van een hardeschijf. Hebben jullie ooit een hardeschijf meegemaakt die dat niet kon? Dan heb je het echt over de allereerste hardeschijven van vele jaren terug.

• G.Scholtens
Legale hd zal het toch niet worden. Daar heb ik wel een normale bluray speler voor. Als het niks uit maakt qua snelheid. Weet ik zover voldoende.

Nog nog wachten tot ik de componenten in huis heb voor de htpc:) maar oriëntatie is altijd goed

• Rafnold
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Na een koude start, 10 min in windows 7 zonder wat aan te raken: 52 graden idle. Als ik een filmpje(720p) afspeel, dan stijgt het heel snel naar de 77 graden, maar nooit hoger.

2 vragen:

Is het normaal dat mijn 2de CPU Core op de Asrock ion330 moederbord wel 77 graden telt?
Is het safe om het gewoon zo te laten of kan ik er beter een fan bij plaatsen?

[ Voor 61% gewijzigd door Rafnold op 16-05-2011 22:15 ]

• SytseHartvelt
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-11 14:49
Klinkt als erg slecht aangebrachte koelpasta.

• OzzieMann
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-12 23:10

OzzieMann

PSN: OzzieMann

Afgelopen vrijdag mijn spulletje binnen gehad:
#ProductPrijsSubtotaal
1Thermaltake VL52021N2E€ 53,32€ 53,32
1Trust KB-2950 Vista Remote Keyboard€ 34,80€ 34,80
1Intel Core i3 2100T€ 105,51€ 105,51
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 35,43€ 35,43
1Asus P8H67-I€ 83,40€ 83,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 312,46

Alles in elkaar gezet, wat overigens een eitje was. Windows 7 erop, xbmc erbij en knallen maar. De Stock cooler hoor je bijna niet, heb hem met de asus tool op Silent gezet en temp loopt max op tot 52 graden.
Enige dat je eigenlijk hoort is mijn samsung spinpoint HDD. :D
Tegelijk downloaded, unrarren en HD bekijken geen probleem.

https://untappd.com/user/OzzBier

Rafnold schreef op maandag 16 mei 2011 @ 22:02:
Na een koude start, 10 min in windows 7 zonder wat aan te raken: 52 graden idle. Als ik een filmpje(720p) afspeel, dan stijgt het heel snel naar de 77 graden, maar nooit hoger.

2 vragen:

Is het normaal dat mijn 2de CPU Core op de Asrock ion330 moederbord wel 77 graden telt?
Is het safe om het gewoon zo te laten of kan ik er beter een fan bij plaatsen?
77 graden moet geen probleem zijn. Wat zegt Asrock hierover? Het zou inderdaad prima de koelpasta kunnen zijn, maar ik zou ivm garantie hier niet mee gaan rommelen voordat je zwart op wit (of digitaal via mail) van Asrock te horen hebt gekregen dat je garantie niet vervalt wanneer je de koelpasta vervangt.

• Assioso
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-03-2024
Ikzelf ben na 2 maanden nog steeds aan het twijfelen wat nu te nemen, eerst ging het een Fusion set-up worden, maar als ik dan capaciteit/prijs vergelijk, lijkt een AM3 me interessanter... Hier volgt mijn voorlopige HTPC set-up;
  • AMD Athlon II X2 255 / 3.1 GHz (€ 50,98)
  • ASRock 880GMH/USB3 R2.0 (€ 68,72)
  • MS-Tech MC-380 (€ 62,70)
  • Be quiet! Pure Power BQT L7-300W (€ 35,55)
  • Kingston ValueRAM (€ 38,90)
  • Samsung Spinpoint F4EG HD204UI (€ 63,61)
TOTAAL € 320,46

Ik ben een absolute leek, dus indien er veranderingen/verbeteringen moeten gebeuren, zeg het me!
HTPC zal dienen voor films af te spelen, gwn wat surfen maar ook dvd/blu rays rippen of transcoden (wat ik momenteel met een macbook pro C2DUO doe, en voor me snel genoeg gaat). Een i3 had interessanter geweest, maar een stuk duurder.

Dus een AM3 + Asrock mobo. Qua case was ik op zoek naar iets waar ik in de toekomst 2 hdd (2 TB) in kon plaatsen alsook een blu ray drive, de mc-380 was zowat de eerste en goedkoopste waar ik op viel, en dit icm meteen Be Quiet 300w voeding..
4 gig ram dus voor het rippen en transcoden en dan een 2TB samsung hdd (is toch 5400 rpm en voldoende stil?)

Moet er nog andere koeling voorzien worden of dergelijke? Zijn er nog verbeteringen mogelijk?

Alvast bedankt!

[ Voor 13% gewijzigd door Assioso op 17-05-2011 11:38 ]

Een i3 zal het wel een stuk sneller doen, echter als je wachten niet erg vind dan kan een AM3 natuurlijk ook prima. Ik zou wel eens kijken of rippen en transcoden wel 4GB geheugen nodig heeft, daar zou je op kunnen besparen en dan eventueel een X3 of X4 nemen, daar zal denk ik meer verschil uit komen. Transcoden is voornamelijk CPU intensief, zie niet echt in hoe veel geheugen daarbij helpt.
Verder ziet het er goed uit, andere koeling kan, hoeft niet. Hangt er vanaf hoeveel waarde je aan stilte hecht.

• jiquera
  • Niet online
Wat is qua prestaties en upgradabily beter zo'n ASRock 880GMH/USB3 bordje als hierboven of een cheapass bordje + extra GPU?

ook komt amd in juni met de nieuwe fusion bordjes, die zouden behoorlijk sneller moeten worden, maarja per definitie dus ook weer niet upgradable.
jiquera schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 12:00:
Wat is qua prestaties en upgradabily beter zo'n ASRock 880GMH/USB3 bordje als hierboven of een cheapass bordje + extra GPU?

ook komt amd in juni met de nieuwe fusion bordjes, die zouden behoorlijk sneller moeten worden, maarja per definitie dus ook weer niet upgradable.
Upgradabily (?) zou voor mij geen uitgangspunt zijn wanneer ik een HTPC koop. Maar een ASRock 880G zonder extra GPU is beter te upgraden, hoewel je bij de cheapass + extra GPU ook gewoon de GPU kan vervangen. Met de asrock combo heb je een iets luxer moederbord die je in de toekomst kan uitbreiden met een losse GPU (om bijvoorbeeld 3d, HD audio of 4k video te ondersteunen). Een htpc hoeft namelijk niet veel meer te doen dan video decoderen en daar kan een losse gpu prima mee helpen wanneer de igp het niet meer aan kan.

Misschien is het ook een idee om op de nieuwe fusion bordjes te wachten die boven de brazos zijn geplaatst (Llano)

• jiquera
  • Niet online
sja t rottige is dat ik graag ook wil opnemen op ten duur en dus uitbreidingssloten erop wil, bovendien zou ik t wel aangenaam vinden dat als ik later toch 3d wil oid dat dan niet beserk veel extra geld kost... maarja misschien wil ik wel het onmogelijke :P
Ik denk dat je dan met het Asrock bordje AM3 setup goed zit. Genoeg Cpu power om verschillende taken uit te kunnen voeren + wanneer nieuwe standaarden als 3d e.d. belangrijk worden kun je er een 30 euro videokaartje op prikken. videokaart upgraden is een stuk makkelijker dan cpu of moederbord upgrade.
Wil je uitbreiden zorg dan voor Full ATX met genoeg PCI-E en PCI sloten, kan je er in proppen wat je wilt.

• jiquera
  • Niet online
mja maar die past dan weer niet in de behuizing die ik op het oog hebt (met name omdat geen enkele andere behuizing past op de plek waar ie moet komen te staan)

maar goed ik heb nu wel genoeg geschipperd ik denk dat ik idd voor het Asrock bordje ga + Wifi kaartje ga, thx! :-D
jiquera schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 13:02:
mja maar die past dan weer niet in de behuizing die ik op het oog hebt (met name omdat geen enkele andere behuizing past op de plek waar ie moet komen te staan)

maar goed ik heb nu wel genoeg geschipperd ik denk dat ik idd voor het Asrock bordje ga + Wifi kaartje ga, thx! :-D
Past dat Wifi kaartje trouwens in de pci-x poort op het moederbord? Misschien zit die poort wel strak tegen een heatsink aan oid. Wifi kan trouwens ook prima via usb (+verlengkabel). Maar er gaat niets boven kabel.

• jiquera
  • Niet online
wifi zou pci worden; ik begreep dat alles in principe netjes single slot te krijgen is en dan zou t moeten passen...

WiFi PCI
TV-Kaart PCI
Ooit nieuwe GPU PCI-e

zelf ben ik idd behoorlijk fan van kabel, maar niet als ik em door (letterlijk) alle muren in mijn appartement moet gaan trekken als ik em bij de tv wil hebben :s

edit- huidige setup die ik in gedachte heb:
#ProductPrijsSubtotaal
1TP-Link TL-WN851N 300M€ 16,-€ 16,-
1MS-Tech MC-1200€ 88,-€ 88,-
1Asrock 880GMH/USB3 R2.0€ 61,17€ 61,17
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 317,06

[ Voor 81% gewijzigd door jiquera op 17-05-2011 13:31 ]

Deze setup moet inderdaad wel passen ;)
edit: De review over deze kast: productreview: MS-Tech MC-1200 review door iDont is erg informatief. Vooral de mod van de voeding is erg goed.

[ Voor 97% gewijzigd door jaapsander op 17-05-2011 13:57 ]

jiquera schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 12:53:
sja t rottige is dat ik graag ook wil opnemen op ten duur en dus uitbreidingssloten erop wil
USB tuners zat.

• jiquera
  • Niet online
jaapsander schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 13:52:
Deze setup moet inderdaad wel passen ;)
edit: De review over deze kast: productreview: MS-Tech MC-1200 review door iDont is erg informatief. Vooral de mod van de voeding is erg goed.
Waarom denk je dat er een nexus fan bij zat ;-) er schijnen alleen wel twee versies van deze kast te zijn met een andere psu dus dat moet ik nog even uitzoeken. verder had ik ook nog even gekeken of de big shuriken niet over de expansion slots valt maar dat moet volgens mijn uberfancy berekening goedkomen (uberfancy = vanuit plaatje aantal pixels/cm berekenen en passen :P)
Ja I know, ik kick er alleen wel op als t allemaal in een doosje past. Nou maar hopen dat ik te zijnertijd een tvkaart van het type dat ik wil met een pci slot kan vinden :P zien we dan wel weer...

enige nadeel van deze setup is dattie denk ik niet echt zuinig is, misschien dat ik in de toekomst de psu vervang voor iets kleiners, weet iemand waar ik goedkoop een stroommetertje kan halen zodat ik kan meten wat ik nodig heb?
jiquera schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 16:34:

Ja I know, ik kick er alleen wel op als t allemaal in een doosje past. Nou maar hopen dat ik te zijnertijd een tvkaart van het type dat ik wil met een pci slot kan vinden :P zien we dan wel weer...

enige nadeel van deze setup is dattie denk ik niet echt zuinig is, misschien dat ik in de toekomst de psu vervang voor iets kleiners, weet iemand waar ik goedkoop een stroommetertje kan halen zodat ik kan meten wat ik nodig heb?
Je kunt bij de kijkshop een cresta energiemeter kopen voor 10 euro. Hiermee kun je de stroom meten welke je HTPC uit het stopcontact trekt. Verreken hiermee de efficiëntie van de voeding en je hebt een idee wat je HTPC ongeveer verbruikt.
Voor wie nog zoekt: http://www.ibood.com/nl/nl/
Draadloos toetsenbord met trackball muis voor ~35 euro.

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12 17:38

ride277

Cooled by Noctua

Ik heb een (rare) vraag;

Ik ben op zoek naar een systeem voor mijn muziekcollectie. Video is eigenlijk niet van belang, werkt prima al met mijn samsung allshare functie.

Kort gezegd;

Een CD speler ZONDER cd/dvd driver maar met een grote hdd (>1TB), bij voorkeur met OSD of duidelijke display van zichzelf. (OSD via TV)

Wat is het idee?

Ik wil graag mijn muziekcollectie op een grote hdd zetten, die ik via mijn receiver kan afspelen. (Onkyo 308) Omdat mijn muziekcollectie per album in een mapje staat, vergt dit denkt ik ook qua bedieningsgemak een OSD. Ik haat wachten, dus iets wat redelijk snel werkt is een vereiste. Als ik zo de specs van de pooulairste mediaplayers bekijk, vind ik niet echt veel.

Dus, is er een mediaplayer voor dit doeleinde of moet ik echt gaan kijken naar een HTPC?

Zag even geen topic voor BBG mediaplayer, en dit kwam er het meest in de buurt, omdat ik twijfel aan het feit of er wel een mediaplayer bestaat die bedoeld is voor dit doel en niet ongeveer evenveel kost als een simpele HTPC.

BvD _/-\o_

| system specs |

Zou er een apart topic voor maken dan, dit is echt puur bedoeld voor het samenstellen van een HTPC.

• Loki.Nya
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-12 22:42
Ik heb niet veel kaas gegeten van kant en klare mediaspelers, maar met mijn HTPC speel ik ook veel muziek mee af met XBMC. Gewoon per map te selecteren. Waar ik nog wel aan zit te denken is iets in de richting van de Logitech Squeezebox of de XBMC remote voor android telefoons/tablets zodat ik de tv niet aan hoef te hebben.

Iemand nog tips over het afspelen van muziek zonder te TV aan te hebben staan?

[ Voor 62% gewijzigd door Loki.Nya op 18-05-2011 02:18 ]

Verwijderd

nickvanozzie schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 07:59:
Afgelopen vrijdag mijn spulletje binnen gehad:
#ProductPrijsSubtotaal
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 35,43€ 35,43
1Asus P8H67-I€ 83,40€ 83,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 312,46

Alles in elkaar gezet, wat overigens een eitje was. Windows 7 erop, xbmc erbij en knallen maar. De Stock cooler hoor je bijna niet, heb hem met de asus tool op Silent gezet en temp loopt max op tot 52 graden.
Enige dat je eigenlijk hoort is mijn samsung spinpoint HDD. :D
Tegelijk downloaded, unrarren en HD bekijken geen probleem.
Leuk setje. Hoor je de fan die ingebouwd in de voeding zit helemaal niet dan?

• OzzieMann

OzzieMann

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 03:33:
[...]

Leuk setje. Hoor je de fan die ingebouwd in de voeding zit helemaal niet dan?
Tot een kleine 20 cm afstand hoor je de fan wel. Maar gewoon op de bank tijdens surfen of filmpje kijken niet. Set staat in een lage kast met open achterkant. Deurtje kan ik dicht doen en dan hoor ik zelfs de hd niet meer, temp loopt dan op tot max 65 graden tijdens stress test. Stockcooler fan draait dan op 25% (ongeveer 1200 toeren), standaard draait deze op 10% tot 60 graden maar daar komt ie bijna nooit in de buurt.

• Multensor
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-12 00:19

Multensor

wtf

zit je door je i3 keuze zonder losse videokaart niet met die 24p bug? Of loop ik achter en is deze al opgelost?

erhmm.

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-12 11:08

thunder8

Het gedonder begint weer.

Ja die bug is er nog steeds. Ik ga eerst kijken of het me stoort. Zo ja, dan komt er nog een goedkoop dedicated videokaartje in. Zo nee, dan niet natuurlijk ;)

Gister is zijn mijn onderdelen aangekomen, alleen liggen ze helaas bij de buurman, die gisteravond niet meer thuis was.... Vandaag maar ophalen en beginnen met bouwen. :)

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Loki.Nya schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 02:16:
Iemand nog tips over het afspelen van muziek zonder te TV aan te hebben staan?
Ik gebruik daarvoor een 1e generatie AppleTV (de versie met 160 GB) in combinatie met een iPod Touch als afstandsbediening (die praat rechtstreeks met de ATV). Het is misschien weinig tweaker-waardig, maar wel super simpel, ziet er gelikt uit, en bruikbaar voor vrouw en kids. En als je Apple te evil vindt, hack je 'm en zet er XBMC op.

[ Voor 6% gewijzigd door Dreamvoid op 18-05-2011 10:18 ]

• OzzieMann

OzzieMann

Multensor schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 10:08:
zit je door je i3 keuze zonder losse videokaart niet met die 24p bug? Of loop ik achter en is deze al opgelost?
Ik ben hem wel al tegengekomen maar heb me er niet aan geirriteerd. Misschien dat dat na een tijdje toch gaat gebeuren, maar dan komt er bij mij ook een goedkoop videokaartje in. Als er een eventuele uitbreiding naar TV kijken gaat komen stop ik die wel in 1 van de 10 USB poorten./

Weet iemand trouwens meer over de verkrijgbaarheid van de Seasonic S12II-Bronze 330W? Ik zie dat de verkrijgbaarheid van het 330W model dramatisch is en de prijs is ook op aan het lopen. Komt er een vervanger aan? Of is het een tijdelijk dipje in de voorraad?

• Multensor

Multensor

wtf

Ik was van plan een AMD htpc in elkaar te zetten zonder extra videokaart. Nu zat ik te kijken naar het moederbord M4A78LT-M LE. Hier zit volgens mij geen hdmi aansluiting op. Kan ik hierdoor beter de asus M4A78LT-M (dus niet LE) pakken?

erhmm.

Multensor schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:33:
Ik was van plan een AMD htpc in elkaar te zetten zonder extra videokaart. Nu zat ik te kijken naar het moederbord M4A78LT-M LE. Hier zit volgens mij geen hdmi aansluiting op. Kan ik hierdoor beter de asus M4A78LT-M (dus niet LE) pakken?
Als je HDMI wil gebruiken om je HTPC op je TV aan te sluiten (geniet de voorkeur) dan is het handiger om een moederbord te kiezen met een HDMI uitgang. Vaak kan een DVI dmv een convertor omgezet worden tot HDMI, de vraag is dan alleen of er ook geluid over de kabel gaat en of deze HDCP ondersteund.

• Multensor

Multensor

wtf

Dan zal het dat bordje worden met hdmi erop :). Nog 1 kleine vraag/ Is de onboard vga van dit moederbord goed genoeg voor het afspelen van alle HD content? Het is alleen bedoeld voor afspelen en verder misschien surfen.

erhmm.

Volgens mij was er iets met de 760 chipset waardoor hij niet erg geschikt was als basis voor een HTPC. Ik zou iets meer investeren in een moederbord dat een 780G/785G of een 880G chipset heeft.

• Multensor

Multensor

wtf

Ik heb nu het voglende bij elkaar voor mijn basis htpc. Zoals al gezegd is hij voor niets meer dan het afspelen van alle videocontent en surfen. Volgens mij werkt dit allemaal wel samen en moet dit zo lukken. Voor de zekerheid toch nog maar even aan jullie laten zien ;)

#ProductPrijsSubtotaal
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 35,99€ 35,99
1Asrock 880GMH/USB3 R2.0€ 61,70€ 61,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 294,01

edit: nickvanozzie zou jij me kunnen vertellen of dit gaat passen in de case? Aangezien jij dezelfde hebt.

erhmm.

Gaat volgens mij wel werken, weet alleen niet hoeveel ruimte die Thermaltake kast heeft boven de koeler. Volgens mij heeft nickvanozzie heeft hier onlangs nog een setup mee gebouwd. Die kan je meer vertellen over de aanwezige ruimte (staat volgens mij ook wel in 1 van zijn posts) Ik weet zo alleen niet uit m'n hoofd hoe hoog de stock amd koeler is.

• OzzieMann

OzzieMann

Er zit ~45mm ruimte tussen PSU en processor. Ik weet ook niet hoe hoog de boxed cooler van AMD is, maar als dat lager is dan 45mm moet dat geen probleem zijn.
Alle draden in de Thermaltake zijn lang zat om de betreffende aansluitpunten te halen op op het mobo.
Je houdt ook nog ruimte over voor een 2e hdd, dus je kan nog uitbreiden. Of een losse hdd die dedicated is aan het OS.
Ik ben in elk geval heel blij met de Thermaltake. Past mooi bij de rest van mijn media apparatuur.

edit:
Ik denk wel dat het past deze site heeft een complete set met de x2 255 staan en er wordt niet gerept over een andere dan de boxed cooler.

edit 2:
en hier lees ik in het Duits dat het moet passen, laatste bericht. Je houd ongeveer 3 á 4 mm over tussen koeler en voeding.

[ Voor 36% gewijzigd door OzzieMann op 18-05-2011 12:46 . Reden: linkje en nog een linkje. ]

• Multensor

Multensor

wtf

Top... bedankt... Ik zal het binnenkort even bestellen. Ik kan het toch ophalen bij afuture en het is nog de goedkoopste winkel voor deze lijst ook :)

erhmm.

• OzzieMann

OzzieMann

Weer een tevreden iemand! Je gaat er geen spijt van krijgen.
Ik had ook nog even een Duits linkje neergezet. Blijkbaar is de boxed cooler van AMD dus ~42mm hoog.

Succes ermee alvast!

• Multensor

Multensor

wtf

mocht het niet passen kan ik altijd nog de cooler uit de bbg halen. Maar ik ga er van uit dat het wel gaat passen :D

erhmm.

• zzattack
Ik wil eigenlijk de smargo en smartcard in mijn behuizing wegwerken. Weet iemand waar ergens waar usb mobo header naar usb female kabeltjes te koop zijn?

• Coca-Cola
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:00
Ik zit op dit moment met een klein (letterlijk :+ ) probleempje. In ons nieuwe tv meubel past mijn 'oude' HTPC (Antec Fusion) niet. Het meubel kan een case met maximaal 24 cm diepte (+ 2cm extra voor wat uitstekende kabels etc.) hebben. Nou had ik na een ietwat vluchtige blik op internet gezegd dat dat niet zo'n probleem zou zijn en ik wel een nieuwe case + hardware zou bestellen om het oude systeem te vervangen (en meteen over te gaan naar digitale tv), maar dat is dus toch wel vrij lastig.

Ik ben nu op zoek naar een systeem dat dus:
- Ziggo digitale tv ondersteunt
- alle gangbare media ondersteunt
- in een kast van max 24cm diep past
- een mooie case van max 24cm

Vooral dat laatste is vrij lastig. Ik kan eigenlijk alleen die OriginAE M10 case en de Lian-Li PC-Q7 vinden en dan nog een paar hele obscure die er echt niet uitzien. Ik vind 300 euro voor een case eigenlijk wel wat veel.

Voor de digitale tv neem ik aan dat ik al snel aangewezen ben op een externe usb dvb-c + tv kaart (Anysee E30C Plus?) aangezien de cases die voldoen geen interne tv kaart kwijt zullen kunnen (of zijn die er wel?)

Kwa hardware zat ik te kijken naar die nieuwe Zotac mini itx moederbord en dan als software Windows 7 met Media Center en eventueel XBMC een keer proberen (nog geen ervaring mee).

Zijn er mensen die een suggestie hebben voor een mooie degelijke case die dus niet te diep is (en eventueel een extra uitbreidingskaart kwijt kan)? Eventuele andere op- en aanmerkingen zijn welkom!

Edit: Net die Antec Mini Skeleton-90 gevonden en dat voldoet opzich wel, alleen misschien niet met een klein kind in de buurt ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Coca-Cola op 18-05-2011 14:18 ]

Een tweedehands Mac Mini?
(duikt weg)

• ride277
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12 17:38

ride277

Cooled by Noctua

Ik zat te denken aan:

#ProductPrijsSubtotaal
1Silverstone SST-ML03B€ 52,17€ 52,17
1Seasonic S12II 380W€ 45,30€ 45,30
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 18,-€ 18,-
1Asrock H61M-S€ 38,21€ 38,21
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 259,19

Zoals ook al eerder gezegd;
KAdrifter schreef op maandag 09 mei 2011 @ 01:20:
Waarom kiezen mensen hier eigenlijk voor een i3 2100t ipv de 2100? Wat je namelijk meestal bij zuinige varianten van intel/amd processors ziet is dat het gewoon kompleet dezelfde processor is, maar dan op een veel lagere kloksnelheid waardoor deze dus trager en zuiniger is onder full load, maar onder deelbelasting of idle dus gewoon hetzelfde verbruik hebben.
Iemand ervaring met deze stelling?

Ik ben nog aan het zoeken naar een goed toetsenbord erbij en evt een aftermarket cooler. De kast staat ook nog niet vast. Het systeem is vnl bedoeld om mijn muziekcollectie op te zetten, zodat ik die onder handbereik heb. (en klinkt mooier mer Onkyo 308 en Jamo speakers dan door mijn pc speakers;))

Laatste ding;

Veel mensen spreken over een 24p bug. Nu begrijp ik wat dat inhoud, maar begrijp ook uit het verhaal dat dit dus alleen optreed bij video die bijna 24p is, 23,xx. Dus ik dacht, check ik even de video die ik heb, en uit mijn steekproef blijkt dat bijna alles wat ik heb op 25p gecodeerd is. Wanneer is deze 24p bug een issue? Alleen als je dvds en blueray via je HTPC gaat afspelen oid? Ik HAAT optische drives, dus die komt er toch niet in. :o

| system specs |

Ja, neem gewoon de 2100, KAdrifter heeft idd gelijk. TDP is lager wat fijn is met voedingen zoals de PicoPSU, verder geen echt nut.
Het is een issue als je 24p materiaal afspeelt, praktisch al het blu-ray materiaal is 24p en zal ook op 24p geript worden. Vreemd dat je zoveel 25p materiaal hebt. De eerste film die ik pak, 300, is al 24p.

Verwijderd

@ Coca-Cola: mijn Asrock Vision 3D is 18cm breed en 18cm diep. Maar dat is wel een kant-en-klaar kastje met alles er al in, valt weinig aan te veranderen.

• Juronymous
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-12 18:05
jaapsander schreef op woensdag 18 mei 2011 @ 11:02:
Weet iemand trouwens meer over de verkrijgbaarheid van de Seasonic S12II-Bronze 330W? Ik zie dat de verkrijgbaarheid van het 330W model dramatisch is en de prijs is ook op aan het lopen. Komt er een vervanger aan? Of is het een tijdelijk dipje in de voorraad?
Ik heb deze anderhalve week geleden bij Freezing Hardware besteld omdat die toen het goedkoopst was. Volgens mij was ie toen volgens hun website wel voorradig, maar in plaats van de 330W heb ik de 380W ontvangen. Zonder dat ik daar überhaupt vooraf bericht over heb gehad. Ik ga er echter niet moeilijk overdoen, de 380 is bij FH iets van 10 euro duurder.
Pagina: 1 ... 35 ... 93 Laatste

Dit topic is gesloten.