Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Mr.SiniSter schreef op maandag 14 maart 2011 @ 11:38:
Even een domme vraag misschien maar ben mijn eerste HTPC aan het samenstellen, als je audio via HDMI van videokaart naar je receiver stuurt staat dit dan helemaal los van de onboard audiochip op het moederbord? Ik wil truehd kunnen streamen, heb ik dan voldoende aan een hd5570 of zijn er ook nog eisen aan de onboard audio?

[...]
Klopt, staat daar helemaal los van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-09 11:38

mindcre8r

Tradepedia

jaapsander schreef op maandag 14 maart 2011 @ 09:16:
[...]

Klopt helemaal. Alleen radeon's van de 5 serie en hoger kunnen HD audioformaten als DTS-MA en DD-HD bitstreamen naar je receiver. Wanneer je je htpc aansluit dmv spdif (optisch of coaxiaal) kun je deze formaten niet afspelen en kun je niet hoger dan de normale DTS of DD (kort door de bocht) omdat de bandbreedte van een spdif aansluiting niet voldoende is.

Kortom wanneer je Blu-ray HD audio wil bitstreamen op je receiver moet je een videochip hebben van Ati boven de 5000 serie, nvidia boven de 400 serie of intel IGP vanaf de core i serie.
Daarom heb ik die dus nodig :)
Beste oplossing zou zijn mini itx mobo met 5x sata en een PCIe voor de GPU.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 9x00 en 200 serie Nvidia's (ION/ION2) kunnen ook HD audio over HDMI doen, maar dan als LPCM. Is een lossless process, precies dezelfde audio. Je ziet alleen je "DTS-HD" lampje niet op je versterker aanspringen, maar dat is dan ook alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dreamvoid schreef op maandag 14 maart 2011 @ 15:37:
De 9x00 en 200 serie Nvidia's (ION/ION2) kunnen ook HD audio over HDMI doen, maar dan als LPCM. Is een lossless process, precies dezelfde audio. Je ziet alleen je "DTS-HD" lampje niet op je versterker aanspringen, maar dat is dan ook alles.
Heb je eindelijk een receiver die HD audioformaten kan afspelen, wil je natuurlijk ook dat dat lampje gaat branden! Verder heb je overigens helemaal gelijk hoor. Volgens mij is het decoderen van een HD audioformaat tot LPCM niet zo intensief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus E35M1-I DELUXE€ 136,-€ 136,-
1Lian Li PC-Q11A€ 74,40€ 74,40
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 33,90€ 33,90
1OCZ SATA II 2.5" SSD 32GB 32GB€ 76,80€ 76,80
2Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 18,30€ 36,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 357,70

Ik wil een nieuwe htpc, dit zijn de onderdelen waarvan ik denk dat ze bij elkaar passen.

Mijn eisen aan een htpc: zuinig, stilte en 1080p in een nette niet al te grote kast.

Ik gebruik nu een NAS, maar wil daar denk ik op termijn vanaf om die functionaliteit in deze htpc te zetten (vandaar de behuizing met plaats voor 2x3.5 hd's).

Past de voeding in de kast? Eigenlijk mijn meest concrete vraag.

Alvast bedankt voor de antwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sponz schreef op maandag 14 maart 2011 @ 17:17:
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 357,70

Ik wil een nieuwe htpc, dit zijn de onderdelen waarvan ik denk dat ze bij elkaar passen.

Mijn eisen aan een htpc: zuinig, stilte en 1080p in een nette niet al te grote kast.

Ik gebruik nu een NAS, maar wil daar denk ik op termijn vanaf om die functionaliteit in deze htpc te zetten (vandaar de behuizing met plaats voor 2x3.5 hd's).

Waarom zou de voeding niet passen in die kast? Een voeding past toch altijd wel in een courante minitower?

Ik zou zelf voor de Grandia pricewatch: Silverstone Grandia GD05B gaan i.c.m. een Nexus Value 430. Maar het knaagt wel aan me dat je dan zo'n zware voeding moet kopen terwijl dat Fusion boardje toch gewoon met een externe voeding zoals een laptop voorzien kan worden? Dan is ie tenminste helemaal fanless. Of zoals bij zo'n ION systeem: pricewatch: Asus AT3IONT-I Deluxe

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet direct een antwoord op je vraag maar wel iets wat ik bij heel veel mensen zie. Als je een HTPC wilt en die voor weinig anders in gaat zetten heeft het geen enkel nut om 4GB ram te kopen, 2GB is meer dan genoeg.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.SiniSter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 19:06
Je kan met de lian li q11 kiezen voor een SFX voeding. Heb je wat meer ruimte want het is erg krap in de kast.
http://tweakers.net/price...!-sfx-power-300-watt.html
http://img225.imageshack.us/img225/410/img1201b.jpg
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 357,70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcDavid schreef op zondag 13 maart 2011 @ 09:55:
Ik weet niet hoeveel DVD's je hebt, maar is het niet een overweging om die gewoon te rippen, of te downloaden? ben je van het hele probleem af.

Als je een makkelijke linux-distro zoekt waar je alles mee kunt: http://ubuntu.com.
DVD's heb ik zelf maar een handjevol. Al leen ik ze soms wel van de videotheek die ik 'broer' pleeg te noemen. Heb inmiddels de zotac besteld met 2gb aan geheugen en een 250gb interne schijf. De externe dvd-drive wacht ik nog wel even mee tot ik 'm mis. Ik heb ook nog een eerste generatie x-box, zo'n hele oude enorme zwarte doos als ik een dvd'tje kijk.

Wat besturingssysteem ga ik eerst maar eens Ubuntu proberen. Spotify kan met een work-around prima op linux heb ik al gezien. Nu nog op zoek naar een gratis remote-desktop oplossing. Ik had hiervoor logmein.com al gevonden, maar dat is exclusief voor windows en mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Bureaublad-op-afstand zit standaard in Ubuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Mr.SiniSter schreef op maandag 14 maart 2011 @ 18:58:
Je kan met de lian li q11 kiezen voor een SFX voeding. Heb je wat meer ruimte want het is erg krap in de kast.
http://tweakers.net/price...!-sfx-power-300-watt.html
http://img225.imageshack.us/img225/410/img1201b.jpg

[...]
Erg krap in de kast? Ik denk dat hij dat moederbord er 3x in kan zetten als hij wil. Met een normale voeding.

In plaats van een SFX voeding zou ik dan eerder voor een PicoPSU gaan. Fanless dus geluidloos.

[ Voor 0% gewijzigd door mcDavid op 14-03-2011 19:48 . Reden: excuses voor de dubbelpost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.SiniSter
Moederbord is geen probleem nee, meer de kabelzooi en omvang van de voeding bedoel ik:
http://images.bit-tech.ne...review/lian-li-q11-15.jpg
mcDavid schreef op maandag 14 maart 2011 @ 19:47:
[...]

Erg krap in de kast? Ik denk dat hij dat moederbord er 3x in kan zetten als hij wil. Met een normale voeding.

In plaats van een SFX voeding zou ik dan eerder voor een PicoPSU gaan. Fanless dus geluidloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Mr.SiniSter schreef op maandag 14 maart 2011 @ 20:01:
Moederbord is geen probleem nee, meer de kabelzooi en omvang van de voeding bedoel ik:
http://images.bit-tech.ne...review/lian-li-q11-15.jpg

[...]
Hmm die ventilator aan het frontpanel zit daar niet echt handig inderdaad. Maar met kabels heb ik altijd zoiets van: Als het past dan past het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hakker schreef op maandag 14 maart 2011 @ 11:15:
[...]

Heel leuk elke keer een 880G en een Athlon X2 aanhalen maar idle verbruikt het meer dan een fusion en onder load gewoon het dubbele. Hetzelfde gebeurd met bv een Intel i3. Daarnaast wat doe je met een downloadbak/HTPC??? het zwaarste werk wat ie te doen krijgt is parity checken. Als je usenet gebruikt. Leuk zet het op low priority en je media player op high en klaar ben je. Je moet uitgaan wat hij het meeste doet en dat is eerlijk gezegd gewoon uit zijn neus vreten.
Dan nog, als er idle verbruik 3W verschil zit tussen een i3 en een Fusion is het veel, en daar zit hij toch meestal (vaker zelfs, 'race to idle' enzo). Dus voor een minimaal verschil in idle verbruik krijg je met een i3 iets van 6x meer cpu power voor als je het echt nodig hebt, voor bijna hetzelfde geld (en 880G+X2 zelfs flink minder). In een mini nettopje heb je geen keus, dan moet je wel kiezen tusen een Atom, Fusion of CULV cpu, maar in een zelfbouw HTPC wist ik het wel hoor. Je zou zelfs die i3 nog kunnen onderklokken als je bezorgd bent over de warmte.

Overigens: met de net geintroduceerde Celeron B810 (1.6 GHz dual core) wordt het in nettop/embedded land pas echt interessant. Sandy Bridge versus Fusion: FITE!

[ Voor 3% gewijzigd door Dreamvoid op 14-03-2011 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

ok bedankt voor de reacties _/-\o_ , ik heroverweeg nog de voeding, een passieve heeft eigenlijk wel de voorkeur maar ben er een beetje 'uit' (lees achterhaald/ouderwets :-( ) over wat er zoal te krijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Dan kun je zo'n beetje hieruit kiezen: http://twk.rs/cao/b2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sponz schreef op maandag 14 maart 2011 @ 22:16:
ok bedankt voor de reacties _/-\o_ , ik heroverweeg nog de voeding, een passieve heeft eigenlijk wel de voorkeur maar ben er een beetje 'uit' (lees achterhaald/ouderwets :-( ) over wat er zoal te krijgen is.
Bedenk wel dat je bij die pico psu ook een adapter moet hebben zoals in dit setje:
pricewatch: Mini-box PicoPSU-90 + 80W Adapter Power Kit
Verder is dit een zeer goede combinatie samen met een fusion systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had deze vraag in het verkeerde topic gesteld:
•Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo goedkoop mogelijk (waarbij levensduur wel een rol speelt. liever een paar cent extra als dat op lange termijn voordeel opleverd). Hou een max aan van 300 euries.
•Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? Welke?
Ik heb een muis, en toetsenbord. (en een TV)
•Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In ieder geval een HDMI (Full HD) output. Hij wordt namelijk op een TV aangesloten. PC gaat gebruikt worden om te downloaden en videobestanden af te spelen op de TV. (en sporadisch misschien een game op TV)
•Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Neen. (Al is een stijlvolle kast wel leuk)
•Wat voor soort programma's wil je draaien?
VLC player (ik geloof dat die blu-ray bestanden af kan spelen?) Anders een ander programma wat dat wel kan.
lijkt me een goeie voor het [BBG aanschaf] HTPC topic. Heb je een voorstel wat je zou willen kopen? Of wil je gewoon van de BBG uitgaan?
Ik kan een computer in elkaar zetten, evt solderen en software is ook geen probleem. Probleem is wel dat ik lange tijd hier niet mee bezig ben geweest en dus geen voorstel heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

voor de mensen die een HTPC gaan maken en van plan waren er een brazos in te plaatsen, lees deze even.

Algemene indruk:

Afspelen van Full Hd content is goed.
Spelen van de games op low tot medium is ook goed.
maar encoden,rippen en inpakken van zip files kan je beter geen hoge resultaten van verwachten.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 13:18:
Wat is er mis met een van de Fusion systemen die al in dit topic zijn samengesteld? Die zijn vaak voor 300 euro en prima te doen. Beetje eigen inzet mag wel, er zijn hier echt tientallen voorbeelden neergezet.

Ik zou denken aan:
Fusion systeem van AMD
2GB geheugen
Opslag
HTPC kast (zie pricewatch)
Voeding (in kast of anders ATX van BeQuiet).

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 13:18:
•Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo goedkoop mogelijk (waarbij levensduur wel een rol speelt. liever een paar cent extra als dat op lange termijn voordeel opleverd). Hou een max aan van 300 euries.
•Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? Welke?
Ik heb een muis, en toetsenbord. (en een TV)
•Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In ieder geval een HDMI (Full HD) output. Hij wordt namelijk op een TV aangesloten. PC gaat gebruikt worden om te downloaden en videobestanden af te spelen op de TV. (en sporadisch misschien een game op TV)
•Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Neen. (Al is een stijlvolle kast wel leuk)
•Wat voor soort programma's wil je draaien?
VLC player (ik geloof dat die blu-ray bestanden af kan spelen?) Anders een ander programma wat dat wel kan.

[...]

Ik kan een computer in elkaar zetten, evt solderen en software is ook geen probleem. Probleem is wel dat ik lange tijd hier niet mee bezig ben geweest en dus geen voorstel heb.
Het ligt er nog maar net aan wat je wilt. Op het moment zijn er grofweg 2 soorten HTPC's populair: Een htpc met een relatief krachtige AMD athlon X2/X3 of Intel i3 en een minder krachtig en energiezuinig systeem met AMD fusion APU of Atom + ION. Waar ligt de nadruk bij jou? Wil je meer kracht hebben om later te kunnen gamen op je pc? Of lijkt een zeer stil energiezuinig (en relatief goedkoop) systeem je meer wat.

Verder kun je nog kijken hoe groot de behuizing kan/moet zijn. Wil je een kast in standaard audiocomponent formaat of een kleine kubus? Meeste HTPC's worden geconfigureerd rondom een behuizing. En laat een behuizing nou net 1 van de meest persoonlijke onderdelen zijn. Kies die eerst eens uit zou ik zeggen.
Tsurany schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 13:40:
[...]

Wat is er mis met een van de Fusion systemen die al in dit topic zijn samengesteld? Die zijn vaak voor 300 euro en prima te doen. Beetje eigen inzet mag wel, er zijn hier echt tientallen voorbeelden neergezet.

Ik zou denken aan:
Fusion systeem van AMD
2GB geheugen
Opslag
Overigens vergeet je hier een HDD, niet geheel onbelangrijk.

[ Voor 12% gewijzigd door jaapsander op 15-03-2011 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

ik zou je het systeem van Joostp1 willen aanraden.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus E35M1-M Pro€ 116,10€ 116,10
1Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB€ 67,-€ 67,-
1Silverstone SST-ML03B€ 50,91€ 50,91
1Lite-On IHOS104-32 (4x, SATA-300, dual-layer, Zwart)€ 53,-€ 53,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G€ 34,43€ 34,43
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 355,34

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

jaapsander schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 14:33:
[...]

Overigens vergeet je hier een HDD, niet geheel onbelangrijk.
Een HDD valt meestal onder opslag ;)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[bHet ligt er nog maar net aan wat je wilt. Op het moment zijn er grofweg 2 soorten HTPC's populair: Een htpc met een relatief krachtige AMD athlon X2/X3 of Intel i3 en een minder krachtig en energiezuinig systeem met AMD fusion APU of Atom + ION. Waar ligt de nadruk bij jou? Wil je meer kracht hebben om later te kunnen gamen op je pc? Of lijkt een zeer stil energiezuinig (en relatief goedkoop) systeem je meer wat.
Hardcore gaming is niet het belangrijkst. Natuurlijk wel leuk om simpele games als Dawn of War te kunnen spelen (via LAN). Dit zou geen probleem moeten zijn gezien mijn 8 jaar oude pc'tje dit ook nog kan :)
Verder kun je nog kijken hoe groot de behuizing kan/moet zijn. Wil je een kast in standaard audiocomponent formaat of een kleine kubus? Meeste HTPC's worden geconfigureerd rondom een behuizing. En laat een behuizing nou net 1 van de meest persoonlijke onderdelen zijn. Kies die eerst eens uit zou ik zeggen.
Maakt niet uit, als 'ie er niet uit ziet verstop ik hem. Als 'ie mooi is plaats ik 'm in het zicht. Ik heb bij de pricewatch een kubus uitgezocht wegens de prijs. De voeding zit al in de kast. (maakt wel veel lawaai las ik, maar dan zet ik het volume van de film wel wat hoger.)
Bedankt voor het meedenken.
ik zou je het systeem van Joostp1 willen aanraden.
Super, ik heb het bekeken en wat aanpassingen gedaan. Ik heb bijvoorbeeld 2TB extern, dus een downgrade in de HDD. Tevens de kast/voeding aangepast om de prijs te drukken. Tevens de Blu-Ray speler aangepast naar een samsung met 12X ipv 4X

Wat is jullie mening over dit systeem?
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus E35M1-M Pro€ 114,-€ 114,-
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 41,33€ 41,33
1Spire PowerCube SPM210B-300W-PFC€ 45,86€ 45,86
1Samsung SH-B123L/BSBP (12x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM)€ 54,-€ 54,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G€ 34,38€ 34,38
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 289,57

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2011 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krayhan
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-09 09:41
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 66,-€ 66,-
1Zalman HD503€ 178,83€ 178,83
1Scythe Big Shuriken€ 26,50€ 26,50
2Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120mm€ 5,75€ 11,50
1Logitech MX Air€ 66,-€ 66,-
1Intel Core i3 550€ 99,-€ 99,-
1Nexus Value 430€ 51,50€ 51,50
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 36,-€ 36,-
1Asus P7H55D-M EVO€ 101,63€ 101,63
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 636,96

- Volgens de website http://zalman.co.kr/ENG/product/Product_Read.asp?idx=370 zijn de afmetingen van het kastje: 450(W) x 170(H) x 455(D)mm
Past het boeltje zoals boven aangegeven goed in de kast, de shuriken bijv? Of is het priegelwerk, iemand ervaring? Als het geen nette kast is (ziet er op de website wel degelijk uit) ander model, welke?

- pricewatch: Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB de geluidsproductie ben ik vooral benieuwd naar, heeft iemand een heel stil (geen SSD) alternatief voor dit samsung?

- pricewatch: Intel Core i3 550
Hier lees ik:
Video
Geïntegreerde graphics Intel HD Graphics
Videochip snelheid 733MHz
Is dit snel genoeg voor in ieder geval normaal video (video ts)?
Hoe met ganbare HD formaten zoals: HD Video (inc. Blu-ray-video, AVCHD, MPEG-2 HD en WMV HD) MP4 H.263, H.264, DVR-MS, MKV, etc..
Als het niet snel genoeg is moet er naast de 13 een grafische kaart komen en zoja welke (stilte is prio)?

- Last but not least, wat vinden jullie van deze specs voor een htpc. Zijn de onderdelen stil genoeg? Zo niet welke alternatieven bieden jullie? Dit alles wordt afgerond met de Logitech MX air (die ik al heb gekocht).
Toetsenbord moet ik nog uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostp1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 16:41
Verwijderd schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 15:39:
[

Super, ik heb het bekeken en wat aanpassingen gedaan. Ik heb bijvoorbeeld 2TB extern, dus een downgrade in de HDD. Tevens de kast/voeding aangepast om de prijs te drukken. Tevens de Blu-Ray speler aangepast naar een samsung met 12X ipv 4X

Wat is jullie mening over dit systeem?
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus E35M1-M Pro€ 114,-€ 114,-
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 41,33€ 41,33
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G€ 34,38€ 34,38
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 289,57
Bedenk wel dat de Pro versie geen wifi heeft. Als je dat wil moet je voor de Deluxe gaan. Ik heb voor de Pro gekozen omdat die passief is. Als je een fan niet erg vind kan je ook nog voor het Asrock bordje gaan, dat scheelt weer 2 tientjes.

Zelf ben ik voor 4gb ram gegaan, omdat ik soms verhalen hoor dat Windows 7 hierdoor wat beter zal lopen. Maar over het algemeen wordt 2gb geadviseerd voor htpc's, dus hier kan je misschien ook nog iets bezuinigen.

Mijn Silverstone ML03B is vandaag gearriveerd, dus die is nu eindelijk goed leverbaar gelukkig. Ik kan vanavond eindelijk gaan prutsen aan mijn htpc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Joostp1 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 18:27:
[...]

Bedenk wel dat de Pro versie geen wifi heeft. Als je dat wil moet je voor de Deluxe gaan. Ik heb voor de Pro gekozen omdat die passief is. Als je een fan niet erg vind kan je ook nog voor het Asrock bordje gaan, dat scheelt weer 2 tientjes.

Zelf ben ik voor 4gb ram gegaan, omdat ik soms verhalen hoor dat Windows 7 hierdoor wat beter zal lopen. Maar over het algemeen wordt 2gb geadviseerd voor htpc's, dus hier kan je misschien ook nog iets bezuinigen.

Mijn Silverstone ML03B is vandaag gearriveerd, dus die is nu eindelijk goed leverbaar gelukkig. Ik kan vanavond eindelijk gaan prutsen aan mijn htpc.
Waar had jij je kast besteld?
En vergeet niet de 64 bit versie te installeren,anders heb je dr nog weinig aan.

Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen/resultaten

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTibben
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-07 15:43
Ik blijf aan het twijfelen haha. Zit nu weer te twijfelen tussen een E350 bordje of een i3 2100.
Ik ben bang dat de CPU van de E350 niet snel genoeg zijn zijn voor bijvoorbeeld nieuwe videoformaten. Ook zit ik er aan te denken om misschien een TV decoder zoals de Anysee toe te voegen en wederom de angst dat de CPU daar misschien niet snel genoeg voor zou zijn.

Ik zat te denken, heeft een 5570 zin tegenover de Intel HD 2000 van de i3 2100? Of is de onboard grafische chip van Intel er goed genoeg voor?

Ook vind in de Fractal Design Array een ontzettend mooie kast en past mooi in mijn tv meubel. Maar jammer dat er alleen M-ITX bordjes in passen, want ook ben ik bang dat ik later misschien meer schijven of toch een dedicated videokaart wil toevoegen en dan is er misschien geen plek voor. Ook jammer dat deze kast geen optisch station heeft, maar daar valt wel mee te leven. Iemand misschien een tip voor een behuizing voor ongeveer 6 schijven die net zo strak is als de Array maar dan voor iets grotere moederborden? :)

Twijfels twijfels twijfels :S

Edit:
Dit heb ik nu als potentiele HTPC:
Moet nog een SSD of laptop schijfje in voor OS, maar de storage schijven worden waarschijnlijk de F4EG schijven.
#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design ARRAY R2 MINI ITX NAS CASE W/ 300W SFX PSU€ 158,39€ 158,39
1Kingston ValueRAM KVR1333D3S9/2G€ 18,78€ 18,78
1Intel Core i3 2100€ 102,60€ 102,60
1Asus P8H67-I Deluxe€ 127,78€ 127,78
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 473,55

[ Voor 50% gewijzigd door JTibben op 15-03-2011 21:13 . Reden: Mogelijke HTPC toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DiIe videokaart van die i3 zal prima werken, hoewel je die niet eens nodig zou hebben in principe. Je hebt een 3,1Ghz dualcore Sandy Bridge, die processor kan elke vorm van HD content met gemak aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel een erg duur mobo, die Asus...heb je al die features wel nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTibben
Dreamvoid schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 21:52:
Wel een erg duur mobo, die Asus...heb je al die features wel nodig?
Er is helaas maar een zeer karige keus voor H67 M-ITX bordjes ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostp1
mindcre8r schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 20:02:
[...]

Waar had jij je kast besteld?
En vergeet niet de 64 bit versie te installeren,anders heb je dr nog weinig aan.

Ik ben erg benieuwd naar je bevindingen/resultaten
De kast komt van Alternate.

Mijn Windows 7 64 setup loopt op dit moment.

Het in elkaar zetten ging eigenlijk best voorspoedig. Eigenlijk verrassend goed, aangezien dit de eerste keer is dat ik zelf een pc in elkaar zet. Was ook blij verrast toen alles goed opstartte.

Het enige waar ik tegen aan liep is dat ik op mijn moederbord geen aansluiting heb voor de usb 3.0 aansluitingen die aan de voorkant van de kast zitten. Even kijken of er een converter hiervoor bestaat.

Ook wel zonde dat die poorten dus niet als 3.0 zullen werken. Gelukkig zitten er wel twee 3.0 poorten aan de achterkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JTibben schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 21:57:
[...]

Er is helaas maar een zeer karige keus voor H67 M-ITX bordjes ;(
Waarom niet de Foxconn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTibben
Het is niet veel verschil maar die heeft 1 sata poort minder en ik kan er eigenlijk niet genoeg hebben :)

En het merk zegt me eigenlijk niets, is het een beetje een degelijk merk?

Edit:
Ik bedenk me nu wel dat als ik geen aparte videokaart nodig heb ik natuurlijk ook een raid kaartje er in kan zetten zodat ik alsnog meer harde schijven kan plaatsen.... hmmm :)

[ Voor 22% gewijzigd door JTibben op 15-03-2011 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen bekend merk maar wel gewoon een degelijk merk. Hij heeft wel een satapoort minder maar voor het prijsverschil koop je er makkelijk een kaartje bij voor hardeschijven, dan kan je alle 6 de bays gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Joostp1 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 22:12:
[...]

De kast komt van Alternate.

Mijn Windows 7 64 setup loopt op dit moment.

Het in elkaar zetten ging eigenlijk best voorspoedig. Eigenlijk verrassend goed, aangezien dit de eerste keer is dat ik zelf een pc in elkaar zet. Was ook blij verrast toen alles goed opstartte.

Het enige waar ik tegen aan liep is dat ik op mijn moederbord geen aansluiting heb voor de usb 3.0 aansluitingen die aan de voorkant van de kast zitten. Even kijken of er een converter hiervoor bestaat.

Ook wel zonde dat die poorten dus niet als 3.0 zullen werken. Gelukkig zitten er wel twee 3.0 poorten aan de achterkant.
Maak wat foto's als je kan, ik heb toch ook wel intresse in de kast. 2x 2 TB en een SSD er in. ik heb nog een BR drive om het af te maken maar wil weten hoe dat dan allemaal past.

Als je nog geen foto's in je tweakers fotoalbum kan plaatsen kan ik dat voor je doen als je me even een DM stuurt dan kan je ze mailen, dan plaats ik ze wel.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostp1
Als hij weer open gaat zal ik wat foto's maken.
Als je op de Silverstone site de reviews bekijkt vind je ook heel wat foto's!

Wat ik jammer vind is dat de cover van mijn optische drive te zien is. Dit was eerst een criterium voor mij bij het uitzoeken van een kast, maar dit ben ik volgens mij vergeten te controleren bij de ML. Misschien kan ik nog wat knutselen met dubbelzijdig tape (zoals bij de GD04B), maar of dat echt slim is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Krayhan schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 15:58:
#ProductPrijsSubtotaal
1Zalman HD503€ 178,83€ 178,83
1Logitech MX Air€ 66,-€ 66,-
1Intel Core i3 550€ 99,-€ 99,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 36,-€ 36,-
1Asus P7H55D-M EVO€ 101,63€ 101,63
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 636,96

- Volgens de website http://zalman.co.kr/ENG/product/Product_Read.asp?idx=370 zijn de afmetingen van het kastje: 450(W) x 170(H) x 455(D)mm
Past het boeltje zoals boven aangegeven goed in de kast, de shuriken bijv? Of is het priegelwerk, iemand ervaring? Als het geen nette kast is (ziet er op de website wel degelijk uit) ander model, welke?

- pricewatch: Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB de geluidsproductie ben ik vooral benieuwd naar, heeft iemand een heel stil (geen SSD) alternatief voor dit samsung?

- pricewatch: Intel Core i3 550
Hier lees ik:
[...]
Is dit snel genoeg voor in ieder geval normaal video (video ts)?
Hoe met ganbare HD formaten zoals: HD Video (inc. Blu-ray-video, AVCHD, MPEG-2 HD en WMV HD) MP4 H.263, H.264, DVR-MS, MKV, etc..
Als het niet snel genoeg is moet er naast de 13 een grafische kaart komen en zoja welke (stilte is prio)?

- Last but not least, wat vinden jullie van deze specs voor een htpc. Zijn de onderdelen stil genoeg? Zo niet welke alternatieven bieden jullie? Dit alles wordt afgerond met de Logitech MX air (die ik al heb gekocht).
Toetsenbord moet ik nog uitzoeken.
Als ik zo naar de kast kijk (heb geen persoonlijke ervaring met die kast) kan er een ATX moederbord in. Dit betekend dat je aardig wat ruimte hebt en een Scythe Big Shuriken zal dan ook prima passen. Overigens is een HTPC altijd wel een beetje priegelwerk wanneer je alles netjes wil hebben.

Alle recente processoren zijn geschikt om bovenstaande videoformaten af te spelen. (lees dit topic eens goed door en kijk welke cpu's geadviseerd worden) Bij de HD formaten kan dit door de minder krachtige processoren (AMD E-350, Atom+ion) gedaan worden door de aanwezige videochip. Die i3 die je hebt uitgekozen kan dit zelfs makkelijk zonder assistentie van de videochip (hoewel dat ivm warmte en efficiëntie wel aan te bevelen is). Maar waarom geen nieuwe sandy bridge i3? Zijn niet heel veel duurder en wel krachtiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.SiniSter
Als je er veel hd in wil en net zo strak als de fractal kom je al snel bij Lian li, met name de PC-V354 is populair en er kunnen 7 hd in. Wel prijzig maar dat is de fractal ook natuurlijk.
http://www.lian-li.com/v2...1&sc_index=25&ss_index=63
[b][message=35690792,noline]Ook vind in de Fractal Design Array een ontzettend mooie kast en past mooi in mijn tv meubel. Maar jammer dat er alleen M-ITX bordjes in passen, want ook ben ik bang dat ik later misschien meer schijven of toch een dedicated videokaart wil toevoegen en dan is er misschien geen plek voor. Ook jammer dat deze kast geen optisch station heeft, maar daar valt wel mee te leven. Iemand misschien een tip voor een behuizing voor ongeveer 6 schijven die net zo strak is als de Array maar dan voor iets grotere moederborden? :)

Twijfels twijfels twijfels :S

[ Voor 55% gewijzigd door Mr.SiniSter op 16-03-2011 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Joostp1 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 08:32:
Als hij weer open gaat zal ik wat foto's maken.
Als je op de Silverstone site de reviews bekijkt vind je ook heel wat foto's!

Wat ik jammer vind is dat de cover van mijn optische drive te zien is. Dit was eerst een criterium voor mij bij het uitzoeken van een kast, maar dit ben ik volgens mij vergeten te controleren bij de ML. Misschien kan ik nog wat knutselen met dubbelzijdig tape (zoals bij de GD04B), maar of dat echt slim is weet ik niet.
Shiny bluray logo en blauw licht is toch awesome :P

nee dubbelzijdig tape doet de truc, ik heb het ook zo met mijn huidige case, en dat was af fabriek.
je zal al1 goed moeten opletten met de dikte die het moet hebben om exact op de diepte van je case uit te komen.

ik ben vooral ook benieuwd hoe de playback van dikke BRrips afspelen, dus zeg maar de 30GB varianten.

[ Voor 5% gewijzigd door mindcre8r op 16-03-2011 11:44 ]

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTibben
Mr.SiniSter schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 10:38:
Als je er veel hd in wil en net zo strak als de fractal kom je al snel bij Lian li, met name de PC-V354 is populair en er kunnen 7 hd in. Wel prijzig maar dat is de fractal ook natuurlijk.
http://www.lian-li.com/v2...1&sc_index=25&ss_index=63

[...]
Hmm dat zijn inderdaad ook mooie kasten! Eens even kijken of er iets bij zit wat in mijn meubel past

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 13:40:
[...]

Ik zou denken aan:
Fusion systeem van AMD
2GB geheugen
Opslag
De laatste keer dat ik computers in elkaar heb gezet was in de tijd van de 80386 tot de periode pentium I 166Mhz. Vandaar dat ik suggesties achterwege heb gelaten. Desalniettemin; bedankt voor je suggestie.
Joostp1 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 18:27:
[...]

Kijk, dit zijn mooie tips :) mijn dank is groot! Succes met je systeem Joost.
Dan kom ik op het volgende systeem uit, ontbreken er dingen? Iemand een idee of dit samengaat in 1 systeem?
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 45,-€ 45,-
1Kingston ValueRAM KVR1066D3N7/2G€ 18,29€ 18,29
1Asrock H67M-GE€ 84,49€ 84,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 247,64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 13:31:
[...]

[...]
Dan kom ik op het volgende systeem uit, ontbreken er dingen? Iemand een idee of dit samengaat in 1 systeem?
Zonder processor gaat'ie vrij weinig doen vrees ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En die kast heeft volgens een Tweakers user review wel een erg hoge geluidsproductie door de ingebouwde voeding, daar zou ik wel rekening mee houden.
En ik zou een grotere hardeschijf nemen, voor een tientje meer heb je al een 1,5TB hardeschijf en voor 20 euro meer al 2TB, dat is toch wel erg voordelig als je naar prijs per gigabyte kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De volgende componenten overweeg ik om een nieuwe HTPC samen te stellen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Scythe Big Shuriken€ 25,91€ 25,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 322,29

Nu zit ik alleen nog te twijfelen over de kast en voeding. Ik dacht eerst aan een Grandia GD05B met Nexus Value 430 maar in de review las ik dat deze kast best herrie maakt. En een Antec Fusion is weer duurder terwijl ik ook liever geen display op de kast heb. Dus ik vroeg me af of het niet mogelijk is deze samenstelling met een externe voeding te voeden, zodat de kast en voeding fanless zullen zijn? De i3 verbruikt 65W.

Een DVD-speler hoeft er niet in (ik wil er wel eenmalig eentje aansluiten om Windows 7 erop te zetten, maar dat kan eventueel ook vanaf een externe USB DVD-speler). Het moederbord had ik gekozen omdat er WiFi op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 14:32:
De volgende componenten overweeg ik om een nieuwe HTPC samen te stellen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Scythe Big Shuriken€ 25,91€ 25,91
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 322,29

Nu zit ik alleen nog te twijfelen over de kast en voeding. Ik dacht eerst aan een Grandia GD05B met Nexus Value 430 maar in de review las ik dat deze kast best herrie maakt. En een Antec Fusion is weer duurder terwijl ik ook liever geen display op de kast heb. Dus ik vroeg me af of het niet mogelijk is deze samenstelling met een externe voeding te voeden, zodat de kast en voeding fanless zullen zijn? De i3 verbruikt 65W.

Een DVD-speler hoeft er niet in (ik wil er wel eenmalig eentje aansluiten om Windows 7 erop te zetten, maar dat kan eventueel ook vanaf een externe USB DVD-speler). Het moederbord had ik gekozen omdat er WiFi op zit.
Zou best moeten kunnen ja. PicoPSU's gaan tot 150 watt (aan minder heb je waarschijnlijk ook wel genoeg). Mag je er wel een stevige brick-voeding tegenaan gooien.
Vergeet ook niet om er een beetje (SODIMM) geheugen bij te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:06
Wat vinden jullie van deze zacate barebone?
Afbeeldingslocatie: http://www.itdat.de/grafik/1360i.jpg
ebay zacate barebone
Kost slechts 157 euro (+15 verzendkosten)
Heeft een passieve externe voeding (brick) dus is denk ik wel redelijk stil.

Zat eerst te denken om een tweedehands ION te kopen maar daar vragen ze bijna net zo veel voor als een nieuwe ION2 of zacate.

Het is me nog niet helemaal duidelijk of ik nu beter voor de ION2 of de Zacate (of toch een oude ION) kan gaan. Wil hem bijna alleen gebruiken voor xbmc. Het is me nog niet helemaal duidelijk hoe goed de Linux ondersteuning voor video acceleratie nu is. (als het beter werkt kan ik ook windows gebruiken)

Het hoeft niet perse een barebone te zijn. Ik zoek gewoon een bakje wat goed 1080p xbmc draait en dan zo goedkoop en stil mogelijk.

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcDavid schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 14:48:
[...]

Zou best moeten kunnen ja. PicoPSU's gaan tot 150 watt (aan minder heb je waarschijnlijk ook wel genoeg). Mag je er wel een stevige brick-voeding tegenaan gooien.
Vergeet ook niet om er een beetje (SODIMM) geheugen bij te bestellen.
Bedankt voor de tip. Wat zal de rest behalve de processor van 65W ongeveer verbruiken? Minder dan 20W?

Want ik zie deze pricewatch: Mini-box PicoPSU-90 + 80W Adapter Power Kit en deze pricewatch: Mini-box PicoPSU-150-XT + 84W Adapter Power Kit maar die laatste heeft ook maar een 84W adapter, dat is maar 4W meer dan die goedkopere. Ik vrees net wat te weinig...

O ja, er moet nog geheugen bij ja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ice-T106 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 17:41:
Enige voordeel zie ik in de stille voeding omdat die extern is. Verder is het gewoon een standaard apparaat voor een standaard prijs, misschien wat goedkoper dan zelfbouw omdat er zo te zien al een dvd speler in zit (of is dat met meerprijs? mijn duits is niet super) maar echt heel boeiend zou ik het niet willen noemen. 172 euro voor moederbord, behuizing, voeding en eventueel dvd speler.
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 17:58:
Bedankt voor de tip. Wat zal de rest behalve de processor van 65W ongeveer verbruiken? Minder dan 20W?

Want ik zie deze pricewatch: Mini-box PicoPSU-90 + 80W Adapter Power Kit en deze pricewatch: Mini-box PicoPSU-150-XT + 84W Adapter Power Kit maar die laatste heeft ook maar een 84W adapter, dat is maar 4W meer dan die goedkopere. Ik vrees net wat te weinig...

O ja, er moet nog geheugen bij ja. :)
Tijdens gebruik zal dat prima lukken, echter moet je wel rekening houden met de piek bij opstarten, die is flink hoog. Je kan er ook niet veel hardeschijven in kwijt tenzij je staggered spinup gaat gebruiken.
Ik zou persoonlijk gewoon voor en 300 watt bequiet gaan, ik heb zelf een server pc met zo'n voeding op mijn kamer staan en ik stoor me er echt niet aan. En een HTPC is toch bedoeld om audio af te spelen, dat overstemd met gemak het weinige geluid uit een voeding.

[ Voor 52% gewijzigd door Tsurany op 16-03-2011 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 18:05:
[...]
Tijdens gebruik zal dat prima lukken, echter moet je wel rekening houden met de piek bij opstarten, die is flink hoog. Je kan er ook niet veel hardeschijven in kwijt tenzij je staggered spinup gaat gebruiken.
Ik zou persoonlijk gewoon voor en 300 watt bequiet gaan, ik heb zelf een server pc met zo'n voeding op mijn kamer staan en ik stoor me er echt niet aan. En een HTPC is toch bedoeld om audio af te spelen, dat overstemd met gemak het weinige geluid uit een voeding.
Okee. Ja misschien ben ik wel een beetje een zeurpiet. Maar ik heb nu een Asrock Vision 3D met externe voeding en dat ding vind ik ook al teveel herrie maken. Ik denk dat het de harddisk is (een beetje constant heeeeeel erg hoge zingende toon), ik hoor hem van 6 meter afstand als ie idle aanstaat. Overigens vind ik een fan om te horen niet erg. En bij een laptop hoor ik niets behalve een fan, dus het moet kunnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat lijkt mij een probleem met de voeding (adapter geval) van het apparaat, die kunnen hoge pieptonen veroorzaken. Het hoort in ieder geval niet bij een pc. Maar ik denk dat een stille voeding wel zorgt voor het niet horen van de htpc, maar dat durf ik je niet te garanderen. Voordeel van een voeding is wel dat het voor airflow zorgt.
Ik weet niet hoe je de processor wilt gaan koelen? Die zal, tenzij je het passief wilt doen, ook een ventilator nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een met dat laatste. Daarom ben ik ook voorstander van een behuizing met een stille 120mm intake en een ATX voeding die de warmte uit de kast blaast.
PicoPSU zou ik alleen voor Atom / Brazos gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen

Wij hebben thuis een aantal verschillende apparaten beneden staan. Mijn vader had hier genoeg van en heeft mij gevraagd om één htpc samen te stellen die alle apparaten vervangt. En dat natuurlijk tegen een zo laag mogelijke prijs ;)

De eisen voor de htpc zijn:
- 2 digitale tv kanalen ontvangen via de kabel
- als NAS kunnen dienen
- 1080p video op onze tv kunnen afspelen
- stil zijn
- niet al te lelijk zijn :P

Wat ik heb samengesteld is het volgende:
- MS-tech MC-400 (hier zit al een voeding in)
- Gigabyte GA-M68MT -D3
- AMD Athlon II X2-e (energy efficient)
- Scythe Shuriken rev. B
- Club 3D HD5450 (passief gekoeld)
- Samsung SH-B123L
- Samsung Spinpoint F4EG (2TB)
- 2GB RAM (gewoon de goedkoopste ;) )
- 2x DVB-C ontvanger (PCI)

Alles bij elkaar kost dit ongeveer 500 euro.
Hebben jullie nog op/aanmerkingen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die MC-400 is volgens mij niet al te stil, de voeding schijnt nogal een herrie te maken. Check even de user reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm... geen reviews van te vinden wel een paar forum berichten en die zijn inderdaad niet erg positief.
Dan toch nog maar even verder kijken voor een leuk kastje iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTibben
JTibben schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 12:20:
[...]

Hmm dat zijn inderdaad ook mooie kasten! Eens even kijken of er iets bij zit wat in mijn meubel past
Om mezelf even te quoten. Ik denk dat ik voor onderstaande set ga in combinatie met een NAS. Synology 211J ofzo. Mooi klein Lian Li kastje, dank voor Mr.SiniSter! Kastje is inclusief 150W voeding dus lijkt me perfect! Zijn er nog suggesties?

#ProductPrijsSubtotaal
1Lian Li PC-Q09F (Zwart)€ 90,-€ 90,-
1Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB€ 102,55€ 102,55
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/2G€ 21,02€ 21,02
1Foxconn H67S€ 74,-€ 74,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 390,17

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Al gekeken naar geluid van de boxed koeling van die i3? Geen idee hoeveel herrie er wel of niet uit komt, maar kan misschien interessant zijn te kijken naar een andere koeler?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTibben
Tsurany schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 19:46:
Al gekeken naar geluid van de boxed koeling van die i3? Geen idee hoeveel herrie er wel of niet uit komt, maar kan misschien interessant zijn te kijken naar een andere koeler?
Geen flauw idee wat voor geluid er uit komt :) En eerlijk gezegd ook geen flauw idee of er een beetje een fatsoenlijke koeler in past... We gaan weer even op onderzoek uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 18:40:
Een met dat laatste. Daarom ben ik ook voorstander van een behuizing met een stille 120mm intake en een ATX voeding die de warmte uit de kast blaast.
PicoPSU zou ik alleen voor Atom / Brazos gebruiken.
Okee, dat klinkt wel logisch ja. Misschien neem ik dan toch die Grandia GD05B maar met 1 stille intake fan en inderdaad de fan van de ATX voeding voor de uitvoer. Kan ik dan de rest van het dan gaas afschermen? Want er zitten aan alle kanten open stukken en gaas in voor nog meer fans.

@ Tsurany: Nee de adapter maak geen enkel geluid. Als ik mijn oor erop leg hoor ik niets. Het komt echt uit de computer zelf. Daar hoor ik het duidelijk vandaan komen, helemaal als ik mijn oor erop leg. Als processorkoeler had ik de Big Shuriken in mijn lijstje staan. Het geluid van een fan die langzaam draait en de luchtverplaatsing die je dan hoort draait vind ik helemaal niet erg, maar wat ik wel erg vind is zo'n zingende hoge toon. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2011 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan lijkt het me dat er gewoon iets defect is, een computer hoort niet zo'n geluid te maken. Durf alleen niet te zeggen wat defect is, maar volgens mij komt zo'n piep uit een van de moederbord onderdelen.
En waarom afschermen? Dat is juist een soort natuurlijke invoer en uitvoer van lucht dat wordt veroorzaakt door over en onder druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 20:57:
Dan lijkt het me dat er gewoon iets defect is, een computer hoort niet zo'n geluid te maken. Durf alleen niet te zeggen wat defect is, maar volgens mij komt zo'n piep uit een van de moederbord onderdelen.
En waarom afschermen? Dat is juist een soort natuurlijke invoer en uitvoer van lucht dat wordt veroorzaakt door over en onder druk.
Okee het moederbord... dat zou kunnen! Er schiet me nu trouwens iets te binnen van andere Asrock gebruikers van die eerdere kant-en-klare HTPC kastjes, dat veel van hen een andere fan hadden gekregen van Asrock vanwege herrie. Maar dit lijkt me zelf geen fan probleem, eerder moederbord of een wat luidruchtige harddisk.

Over het afschermen: in de review van die kast had iemand het erover dat er veel geluid door al het gaas naar buiten kwam. En als er 1 fan is voor intake en 1 fan is voor uitvoer dan lijkt me dat qua druk wel okee. Maar goed. Anders toch maar die Antec, die vind iedereen wel stil. Of ik probeer hem heel voorzichtig zonder te beschadigen en anders krijgen ze hem weer terug binnen 7 dagen (consumentenrecht).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2011 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De enige vorm van geluid die naar buiten kan komen is de CPU fan en de hardeschijf. Als de hardeschijf echter niet trilt en lekker stil is dan zal het puur de CPU fan zijn. Daar zijn nog genoeg aanpassingen voor zoals andere fans.

Als je echt stil wilt zou je de pricewatch: Asus E35M1-I DELUXE kunnen nemen en een kast waarbij je de hardeschijf in de 5,25" bay kwijt kan, dan kan je van die speciale houders gebruiken die alle trillingen dempen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.SiniSter
De hoogte van de koeler die erin past is nogal beperkt. Je hebt het kastje in 2 uitvoeringen, de "f" uitvoering met flex psu is iets hoger dan de uitvoering met adapter. Let er wel op dat deze kast geen pci slot heeft, eventueel later een videokaart toevoegen aan je htpc gaat niet lukken.
Misschien een kastje van Silverstone zoals uit de htpc van augustus 2010?
http://tweakers.net/revie...ni-itx-schaapskleren.html
of een origen...als je nog wat geld heb liggen ergens :P .
http://tweakers.net/price...igen-ae-m10-(zilver).html
JTibben schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 19:52:
[...]

Geen flauw idee wat voor geluid er uit komt :) En eerlijk gezegd ook geen flauw idee of er een beetje een fatsoenlijke koeler in past... We gaan weer even op onderzoek uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 21:09:
[...]

Over het afschermen: in de review van die kast had iemand het erover dat er veel geluid door al het gaas naar buiten kwam. En als er 1 fan is voor intake en 1 fan is voor uitvoer dan lijkt me dat qua druk wel okee. Maar goed. Anders toch maar die Antec, die vind iedereen wel stil. Of ik probeer hem heel voorzichtig zonder te beschadigen en anders krijgen ze hem weer terug binnen 7 dagen (consumentenrecht).
Het is niet zo dat het luchtrooster zelf lawaai maakt, maar het werkt ook niet erg dempend zoals een volledig dichte kast (enigszins) doet. Overigens hoor ik 'm nauwelijks meer nu de fan van de voeding op 5 volt draait. De HDD maakt nu veruit het meeste lawaai, dus die wil ik nog een keer in rubber hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcDavid schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 23:52:
[...]
Het is niet zo dat het luchtrooster zelf lawaai maakt, maar het werkt ook niet erg dempend zoals een volledig dichte kast (enigszins) doet. Overigens hoor ik 'm nauwelijks meer nu de fan van de voeding op 5 volt draait. De HDD maakt nu veruit het meeste lawaai, dus die wil ik nog een keer in rubber hangen.
Aha, dus jij hebt dezelfde kast, de GD05B? Dat het luchtrooster zelf geen geluid maakt begreep ik al. :)
Van de reviewer las ik dit: "Na het volt-modden van de meegeleverde 3-weg fansplitter (van 12 naar 7 volt) werd het eindelijk een stuk stiller."
Ik vraag me dan alleen af hoe dat volt-modden dan moet. Dat zal voor elk moederbord anders zijn toch?

@ Tsurany: Thanks voor de tip. Ik had hem al overwogen die E35M maar was weer gaan twijfelen omdat iemand zei dat ze idle niet heel veel meer verbruiken dan een i3 SB, terwijl die laatste wel veel krachtiger is. ZIPjes in- uit uitpakken doe ik wel eens, vandaar. En ter vergelijk: als ik via USB op mijn Core 2 Duo laptop een tig aantal GB's overpomp vanaf een externe HD dan wordt de laptop heel traag, en ik denk dat die toch sneller is dan die AMD E-350, en ik ga er liever op vooruit in snelheid dan achteruit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Oh sorry ik dacht dat het nog over die PowerCube ging...
Volt-modden is voor zover ik weet het verlagen van het voltage door middel van een weerstand of potmeter.
Normaal draait een ventilator op 12 volt (volle kracht). Als je de spanning verlaagt gaat'ie langzamer draaien. 5 volt is makkelijk want dat is gewoon een spanning die je voeding levert. Iets anders kun je met weerstanden of potmeters zelf regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 13:31:
[...]

De laatste keer dat ik computers in elkaar heb gezet was in de tijd van de 80386 tot de periode pentium I 166Mhz. Vandaar dat ik suggesties achterwege heb gelaten. Desalniettemin; bedankt voor je suggestie.

[...]

Kijk, dit zijn mooie tips :) mijn dank is groot! Succes met je systeem Joost.
#ProductPrijsSubtotaal
1Kingston ValueRAM KVR1066D3N7/2G€ 18,29€ 18,29
1Asrock H67M-GE€ 84,49€ 84,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 247,64
Let trouwens ook op dat je een ITX bordje in die powercube stopt. Een u-atx gaat niet passen. Zelf heb ik ook een setup gebouwd met de powercube en de review van mcDavid heeft daar goed bij geholpen. Ik zou die eens goed doorlezen, dan kom je er achter dat de koeler van je cpu maar een paar centimeter hoog kan zijn wanneer je de bijgeleverde voeding gebruikt. Overigens ben ik redelijk tevreden over de build met de powercube icm met een athlon x2, maar adviseer dit kastje vooral te gebruiken met het Atom/Brazos platform (moest extra koeling modden voor die x2).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ice-T106 schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 17:41:
[afbeelding]
ebay zacate barebone
Kost slechts 157 euro (+15 verzendkosten)
Heeft een passieve externe voeding (brick) dus is denk ik wel redelijk stil.

Zat eerst te denken om een tweedehands ION te kopen maar daar vragen ze bijna net zo veel voor als een nieuwe ION2 of zacate.

Het is me nog niet helemaal duidelijk of ik nu beter voor de ION2 of de Zacate (of toch een oude ION) kan gaan. Wil hem bijna alleen gebruiken voor xbmc. Het is me nog niet helemaal duidelijk hoe goed de Linux ondersteuning voor video acceleratie nu is. (als het beter werkt kan ik ook windows gebruiken)

Het hoeft niet perse een barebone te zijn. Ik zoek gewoon een bakje wat goed 1080p xbmc draait en dan zo goedkoop en stil mogelijk.
Welk merk is het? Zal het moederbord ook passief zijn, dus helemaal geen fans? Zou ideaal zijn. Hij is erg goedkoop maar ik zie geen specs, het lijkt bijna wel nep allemaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is een LC-power en die ken ik in NLD eigenlijk alleen van hun oha matige voedingen. Dat hoeft overigens geen slecht nieuws te zijn voor deze barebone. Er zal wel een reference moederbord in liggen en die hebben allemaal een fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.SiniSter
Foto achterkant MB is die van asrock, zelfde foto als op hun website.
http://www.asrock.com/mb/...E350M1&cat=Specifications
Betaal je dus dik 60 euro voor het kastje.
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 13:10:
[...]

Welk merk is het? Zal het moederbord ook passief zijn, dus helemaal geen fans? Zou ideaal zijn. Hij is erg goedkoop maar ik zie geen specs, het lijkt bijna wel nep allemaal. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Mr.SiniSter op 17-03-2011 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krayhan
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-09 09:41
jaapsander schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 09:56:
[...]

Als ik zo naar de kast kijk (heb geen persoonlijke ervaring met die kast) kan er een ATX moederbord in. Dit betekend dat je aardig wat ruimte hebt en een Scythe Big Shuriken zal dan ook prima passen. Overigens is een HTPC altijd wel een beetje priegelwerk wanneer je alles netjes wil hebben.

Alle recente processoren zijn geschikt om bovenstaande videoformaten af te spelen. (lees dit topic eens goed door en kijk welke cpu's geadviseerd worden) Bij de HD formaten kan dit door de minder krachtige processoren (AMD E-350, Atom+ion) gedaan worden door de aanwezige videochip. Die i3 die je hebt uitgekozen kan dit zelfs makkelijk zonder assistentie van de videochip (hoewel dat ivm warmte en efficiëntie wel aan te bevelen is). Maar waarom geen nieuwe sandy bridge i3? Zijn niet heel veel duurder en wel krachtiger.
Bedoel je dan deze cpu pricewatch: Intel Core i3 2100 ?
Daar zou dan een van deze moederborden bij moeten passen, welke raad je aan?
http://tweakers.net/price...783=14&f632=3698&f168=999
Dit zijn de asussen naast elkaar
http://tweakers.net/price...5126;279552;274836;276732 -> bij de Asus neig ik naar de P8H67-M Pro lekker goedkoop.
en hier de Gigabytes
http://tweakers.net/pricewatch/compare/47/276660;271544 -> Hier valt voor mij de GA-H67MA-UD2H (1.1) uit, geen digi audio out.
Ik wil hdmi, digitaal audio uitgang (via versterker home cinema geluid) en usb3 hoe dan ook voor de rest een mobo waarmee goed te werken is als het in de kast zit.
Mijn nieuwe config zou er zo uit kunnen zien op advies van jou

#ProductPrijsSubtotaal
1Zalman HD503€ 182,14€ 182,14
1Scythe Big Shuriken€ 26,41€ 26,41
1Logitech MX Air€ 64,50€ 64,50
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 37,50€ 37,50
1Asus P8H67-M Pro€ 90,21€ 90,21
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 632,36

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom stopt iedereen er standaard 4GB geheugen in? 2GB is echt veel meer dan voldoende voor elke HTPC setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Omdat het amper meerkosten zijn en windows 7 er wel baadt bij heeft.
Je zou zelfs een ramdisk kunnen maken om timeshiften niet via de hd te laten lopen en zo je htpc nog stiller te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 16:11:
Waarom stopt iedereen er standaard 4GB geheugen in? 2GB is echt veel meer dan voldoende voor elke HTPC setup.
Omdat het niks meer kost. En de performance wordt ook niet minder van meer geheugen. Verder is het niet heel nuttig, maar de kosten zijn er ook niet naar

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donderstraaltje schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 16:28:
Omdat het amper meerkosten zijn en windows 7 er wel baadt bij heeft.
Je zou zelfs een ramdisk kunnen maken om timeshiften niet via de hd te laten lopen en zo je htpc nog stiller te maken.
Gok niet dat iemand hier er een ramdisk mee maakt. Ja in principe kan het geen kwaad, maar dat bedrag dat het extra kost kan je naar mijn idee beter in voeding, kast of opslag investeren. Bedoel in principe is zelfs 1GB ram genoeg voor XBMC, MediaPortal, Windows Media Center,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Op het mediaportal irc kanaal er genoeg gezien.
Ik kan overigens beamen dat voor mediaportal 1 of 2gb een groot verschil maakt.
Minder dan 2gb zou ik zeker niet nemen, maar dat berust puur op persoonlijke ervaringen.
Naar mijn idee is het bezuinigen op de verkeerde onderdelen.

Een kast is een persoonlijke voorkeur, dus zie niet in hoe je daar "extra" geld in kan steken, en het zelfde met een voeding. Je kunt extra opslag terug kopen, maar ik ga tegenwoordig voor kwaliteit ipv kwantiteit en vind het dan lastig 2tb vol te krijgen. Maar ook dat laatste is dus een persoonlijke voorkeur. Steek liever meer geld in een beter mobo of betere en/of stillere koeling als je toch "extra" geld uit wilt geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donderstraaltje schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 16:58:
Op het mediaportal irc kanaal er genoeg gezien.
Dan noem je ook wel een doelgroep he.
Ik kan overigens beamen dat voor mediaportal 1 of 2gb een groot verschil maakt.
Minder dan 2gb zou ik zeker niet nemen, maar dat berust puur op persoonlijke ervaringen.
Naar mijn idee is het bezuinigen op de verkeerde onderdelen.
Mwah, ik draai MediaPortal vlekkeloos op een 512MB pc waar gewoon Windows 7 op draait.
Een kast is een persoonlijke voorkeur, dus zie niet in hoe je daar "extra" geld in kan steken, en het zelfde met een voeding.
Efficiëntere voeding? Stillere voeding? Zelfde met kast, speciale bays om je hardeschijf in te hangen zodat hij stiller is bijvoorbeeld.
Steek liever meer geld in een beter mobo of betere en/of stillere koeling als je toch "extra" geld uit wilt geven.
Koeling inderdaad mee eens, maar een beter moederbord? Als je ergens geen winst haalt is het in de meeste gevallen wel het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soto
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 18:46
Ik probeer het maximale te halen qua HTPC, gaming & entertainment voor in de huiskamer.

Dusver heb ik dit in elkaar gezet:

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Fusion Remote Zilver€ 133,50€ 133,50
1Scythe Shuriken Rev. B€ 22,90€ 22,90
1OCZ Gold DDR3 PC3-8500 Low Voltage Dual Channel€ 39,50€ 39,50
1AMD Phenom II X4 840 Boxed€ 83,77€ 83,77
1Asrock 880GMH/USB3 R2.0€ 62,76€ 62,76
1MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC€ 214,95€ 214,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 557,38

Mn PS3 dient als Blueray machine en ik heb nog 3TB aan external opslag liggen.
Al het geld moet in processor + GPU + design (strak design, huiskamer waardig)

Dit is mijn eerste keer dat ik een HTPC in elkaar zet en het is al zeker 10 jaar geleden dat ik een PC kast van binnen heb bewerkt..

Ik heb problemen met de juiste voeding kiezen. Kan iemand helpen en commentaar geven op huidige componenten? Thanxs!

FD NODE 605 | Intel Core i5-10400F | Gigabyte Z490 Gaming X | Sandisk Extreme Pro M.2 1TB | EVGA GeForce GTX 970 Superclocked 4GB | 16GB 3200Mhz | FD ION+ 760W Platinum

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziet er goed uit, goedkoop maar toch aardig rap. Qua voeding moet elke 500watt voeding meer dan voldoende zijn, 400watt zou ook kunnen en zelfs 300watt moet wel kunnen, maar met 500watt heb je een goede marge. BeQuiet ben ik zelf wel fan van omdat die voedingen goedkoop en stil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soto
Ok, voor de video card heb ik

Minimum 500W or greater system power supply (with a minimum 12V current rating of 30A) is
recommended. Two 6-pin PCI-E supplementary power connector. Wat is precies 12V/30A?

De dimensions van de card: 238 x 111 x 37mm

Ik heb in een review gezien dat de Ant.Fus.Rem.Silv tot 260 mm diep zou zijn dan heb ik nog beetje ruimte over voor de kabeltjes. Iemand die dit kan beaamen?

FD NODE 605 | Intel Core i5-10400F | Gigabyte Z490 Gaming X | Sandisk Extreme Pro M.2 1TB | EVGA GeForce GTX 970 Superclocked 4GB | 16GB 3200Mhz | FD ION+ 760W Platinum

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat betekent dat er 30A over de 12 volt lijn geleverd moet kunnen worden. Dat kan je vaak bij de eigenschappen van een voeding vinden. Maar elke merk voeding van 500 watt moet dat met gemak kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soto
OK, simpel en duidelijk...

#ProductPrijsSubtotaal
1OCZ Fatal1ty 550W€ 57,50€ 57,50
1OCZ Gold DDR3 PC3-8500 Low Voltage Dual Channel€ 39,50€ 39,50
1AMD Phenom II X4 840 Boxed€ 83,55€ 83,55
1Asrock 880GMH/USB3 R2.0€ 62,86€ 62,86
1MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC€ 214,90€ 214,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 614,71

New setup!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjongetjonge
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-04 21:18
Hallo,

Ik wil graag de volgende htpc samenstellen.
#ProductPrijsSubtotaal
1GeIL GS34GB1333C9DC€ 39,50€ 39,50
1Intel Core i3 2100T€ 106,-€ 106,-
1OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB€ 99,-€ 99,-
1Asus P8H67-I Deluxe€ 127,49€ 127,49
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 398,49

(er komt waarschijnlijk te zijner tijd ook nog een BRspeler in en eventueel een cardreadertje)
Ik ben nu op zoek naar een mooi kastje. Liefst een kleine vandaar het mini ITX-bordje. Veel van die mooie kastjes hebben door hun custom maten al een eigen voeding aan boord.
Vaak zijn deze voedingen vrij licht.
Bijvoorbeeld...
Van Lian Li de PC-Q09 … PSU: 110W
Van Antec de ISK 310-150 … PSU: 150W
Een kijkje op http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp leert me dat de optimale voeding voor dit systeem iets meer dan 200W zou moeten zijn (ik houd daarbij rekening met eventueel later toegevoegde br-speler, extra harde schijf, een cardreadertje enkele usb apparaten etc)
Doel van het systeem:
Mooi, stil en feilloos zijn in het afspelen van films, muziek en wat internet.
Kan iemand mij misschien vertellen wat verstandig is in deze?
Moet ik nu verder zoeken naar een kast waarin ik zelf een zwaardere voeding kan stoppen?
Of zou die PC-Q09 met zijn 110 Watt het gewoon kunnen trekken?

dank voor 't meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
110 watt is wat lastig, ik denk dat het wel zal werken tijdens het gewone draaien maar tijdens het booten en bij echt intensief gebruik kan het misschien wat te licht zijn. De PC-Q09F misschien? Zit een 150watt voeding in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjongetjonge
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-04 21:18
Tsurany schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 22:24:
110 watt is wat lastig, ik denk dat het wel zal werken tijdens het gewone draaien maar tijdens het booten en bij echt intensief gebruik kan het misschien wat te licht zijn. De PC-Q09F misschien? Zit een 150watt voeding in.
Zou 150 W voldoende zijn dan? Ondanks dat ruim 200W-advies?
Wat zou er overigens gebeuren bij het booten met een iets te zwakke voeding? Wat merk je daarvan? Vertraging? storing? bootfailure?

Liefst zou ik gewoon een mooie stille 300W atx-voeding gebruiken maar ja met die typische kastmaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soto
Ik denk dat dit het systeempje wordt maar ik zit met een paar bedenkingen.

De 560 card heeft min 500W nodig, is 550W genoeg voor de rest van het systeem?
Daarnaast moet er 2x6-pin PCI-E aanwezig zijn van PSU naar GPU.

SPU specs:
1 x 6-pin PCI-E (a)
1 x 6+2-pin (8-pin)PCI-E (b)
5 x Peripheral
1 x Floppy
6 x SATA

Kan ik een 6+2 gebruiken als een tweede 6pin aansluiting, en dus de +2 laten hangen: dus (a) + (b) samenvoegen?

Hier is de mechanical drawing van PSU maar daar word ik niet wijzer van: http://www.ocztechnology....manuals/psu/OCZ550FTY.pdf

#ProductPrijsSubtotaal
1GeIL Value PLUS GVP34GB1600C9DC€ 37,94€ 37,94
1MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC€ 214,90€ 214,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 658,15

Hoop dat het allemaal past in t kastje, of overdoe ik het een beetje? :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tjongetjonge schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 22:40:
[...]

Zou 150 W voldoende zijn dan? Ondanks dat ruim 200W-advies?
Wat zou er overigens gebeuren bij het booten met een iets te zwakke voeding? Wat merk je daarvan? Vertraging? storing? bootfailure?

Liefst zou ik gewoon een mooie stille 300W atx-voeding gebruiken maar ja met die typische kastmaten...
Dat lijkt me wel, ik kan me niet voorstellen dat die i3 meer dan 80watt gaat vragen en de rest van je systeem zal niet op de overige 70watt uit komen denk ik.
Met een te zwakke voeding zal hij gewoon niet booten, dan krijgt hij niet genoeg stroom om alle onderdelen aan te zwengelen.
soto schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 02:03:
Ik denk dat dit het systeempje wordt maar ik zit met een paar bedenkingen.

De 560 card heeft min 500W nodig, is 550W genoeg voor de rest van het systeem?
Niet helemaal, de gemiddelde pc waar een 560 kaart in zit heeft aan een 500watt voeding voldoende. Met 550watt zit je daar dus boven. Die 500watt voeding is bovendien al erg ruim genomen.
Daarnaast moet er 2x6-pin PCI-E aanwezig zijn van PSU naar GPU.

Kan ik een 6+2 gebruiken als een tweede 6pin aansluiting, en dus de +2 laten hangen: dus (a) + (b) samenvoegen?
Dat lijkt me wel, daar is die juist voor bedoeld, dat hij voor meerdere videokaarten te gebruiken is.
Hoop dat het allemaal past in t kastje, of overdoe ik het een beetje? :9~
Hitte kan misschien een beetje een probleem worden. En je videokaart moet in de kast passen, dat wil soms tricky zijn. Maar als dat laatste goed is dan zal hitte makkelijk opgelost kunnen worden met een goede exhaust fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
Ik hoop dat ik jullie deze vraag mag stellen. Ik volg dit topic al een tijdje maar kan het gewoon niet helemaal lekker vinden. Ik ben opzoek voor mijn mediacenter naar een videokaartje ik gebruik xbmc icm windows 7 x64.

in principe kijk ik alleen materiaal van 720P en 1080P, 3D is niet nodig. Kan ik nu het beste een 5450 nemen of toch een GT430 of eventueel een GT220 of GT210? ik heb zowel het artikel van HWI als Anandtech gelezen maar ik snap de verschillen niet zo goed.

graag jullie advies.

[ Voor 3% gewijzigd door TWFpa2Vs op 18-03-2011 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ice-T106
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:06
Bedankt allemaal voor de feedback op de ebay barebone. Er zit geen optische drive in dus het is alleen een asrock mobo met kastje. Dus dat is inderdaad 60 euro voor het kastje met externe brick maar verder geen idee hoe stil.
Iemand nog betere tips voor een kast of kast/voeding combi die goedkoop, compact en stil is?

Mensen het over eens dat Zacate nu de betere optie is dan ION2 voor een XBMC htpc?

11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou voor de 5450 gaan, die kaart is uitermate geschikt, flink stuk goedkoper en zijn verschillende passieve versies van te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
en maakt 1GB of 512 MB nog veel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor een HTPC? Knappe jongen als je die 512MB gaat benutten :P
ice-T106 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 08:45:
Bedankt allemaal voor de feedback op de ebay barebone. Er zit geen optische drive in dus het is alleen een asrock mobo met kastje. Dus dat is inderdaad 60 euro voor het kastje met externe brick maar verder geen idee hoe stil.
En je weet niet wat de bouwkwaliteit is, nee het lijkt mij persoonlijk niks.
Iemand nog betere tips voor een kast of kast/voeding combi die goedkoop, compact en stil is?
Iets duurder, maar deze: pricewatch: Antec ISK 300-150
Lijkt mij aardige kwaliteit, 150watt is meer dan genoeg en de fan kan je op 3 standen regelen waardoor die naar alle waarschijnlijkheid (zie: reviews van de 65watt versie) stil zat is. Zet er een Zacate moederbord en en voila. Je moet wel met slimline drives gaan werken en die zijn wel wat duurder, maar dat is enkel interessant als je ook echt met drives wilt gaan werken. Oh en er kan enkel een 2,5" hardeschijf in, dus of weinig opslaan of opslag extern regelen.
Mensen het over eens dat Zacate nu de betere optie is dan ION2 voor een XBMC htpc?
Of het echt beter is dan ION2 durf ik niet te zeggen, wel dat een Zacate onder Windows goed genoeg is voor elke basis HTPC waar je niet met allerlei postprocessing effecten wilt gaan werken.

[ Voor 3% gewijzigd door Tsurany op 18-03-2011 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soto
Hey Tsurany, bedankt voor je advies.
Tsurany schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 08:37:
Hitte kan misschien een beetje een probleem worden. En je videokaart moet in de kast passen, dat wil soms tricky zijn. Maar als dat laatste goed is dan zal hitte makkelijk opgelost kunnen worden met een goede exhaust fan.
De Phenom X4 840 heeft TDP 95W
GTX 560 TDP 170W

Ik heb aan de hand van deze test http://www.hardocp.com/ar...1/budget_cooler_roundup/5 gekozen voor de Arctic Cooling Freezer. Airflow 45 CFM / 77 m³/h ipv Max Air Flow: 31.91 CFM met de Shuriken.

Wat voor temperaturen moet ik vermijden? Wanneer wordt het zeg maar critical?

Theoretisch gezien heb ik 25mm speling tussen de koeler en de top cover casing.
De 560gtx is 21cm versus 27cmHD6950. Met deze flinke kaart obstrueer ik de Airflow. Maar ik hou nog wel een gat van 5cm over voor kabels en lucht enzo.

Maar is er echt een groot risico dat het spul oververhit?
Heeft iemand anders nog ervaringen met deze Antec Fusion kast in soortgelijke setups?

#ProductPrijsSubtotaal
1Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev. 2€ 18,23€ 18,23
1GeIL Value PLUS GVP34GB1600C9DC€ 37,94€ 37,94
1MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC€ 212,95€ 212,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 651,53

Grt! 8)

[ Voor 55% gewijzigd door soto op 18-03-2011 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
soto schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 10:39:
Hey Tsurany, bedankt voor je advies.

[...]

De Phenom X4 840 heeft TDP 95W
GTX 560 TDP 170W

Ik heb aan de hand van deze test http://www.hardocp.com/ar...1/budget_cooler_roundup/5 gekozen voor de Arctic Cooling Freezer. Airflow 45 CFM / 77 m³/h ipv Max Air Flow: 31.91 CFM met de Shuriken.

Wat voor temperaturen moet ik vermijden? Wanneer wordt het zeg maar critical?
Processor onder de 65 graden core temp zou leuk zijn en videokaart onder de 80 a 90 graden ook, maar wat de maximale temperaturen zijn moet wel terug te vinden zijn op internet denk ik.
Theoretisch gezien heb ik 25mm speling tussen de koeler en de top cover casing.
De 560gtx is 21cm versus 27cmHD6950. Met deze flinke kaart obstrueer ik de Airflow. Maar ik hou nog wel een gat van 5cm over voor kabels en lucht enzo.
Dat moet wel ruim voldoende zijn lijkt me.
Maar is er echt een groot risico dat het spul oververhit?
Zolang er een goede airflow aanwezig is niet, zolang er genoeg warme lucht de kast uit gezogen wordt en er genoeg koele lucht de kast in komt (aangezogen of door onderdruk) is het risico erg laag. Enkel je kan beter met een enorm laag risico rekening houden dan het over het hoofd te zien natuurlijk.

Edit: Ik zie dat de videokaart z'n eigen lucht al af voert, ik zou me er geen zorgen om maken, dat moet wel gaan lukken.

[ Voor 4% gewijzigd door Tsurany op 18-03-2011 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soto
Respect!

Een leetst punt dan. Hoe belangrijk is het dat de processor geen Level3 cache heeft?
Begrijp dat 800 series Phenoms (ex Athlon zijn etc..) De 900 series hebben wel caches.

Bedoeling is HD content, Shogun 2 :)

Is het niet zo dat die video kaart meest rekenwerk enzo gaat doen? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe belangrijk dat is is lastig te zeggen, kijk naar het prestatieverschil in reviews.
De videokaart gaat zeker niet het meeste werk doen. Grappig dat je Shogun 2 noemt want dat is een goed voorbeeld. Daar moet voor de AI, pathfinding,... zware berekeningen gemaakt worden, dat is ook vrij processorintensief. Echter een quad core Phenom moet dat wel trekken denk ik. Zit nu @ mobiel dus kan niet snel de sysreqs zoeken.

Edit: nu effe achter laptop, Athlon II X3 is aanbevolen voor Shogun dus een X4 Phenom moet dat wel aan kunnen. Misschien 6 of 8GB geheugen gebruiken, weet echter niet hoe zwaar Shogun op dat gebied is.

[ Voor 19% gewijzigd door Tsurany op 18-03-2011 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soto
Ok top!

Ik begin iig met 4gb maar kan altijd nog extra ddr in pluggen.

Bedankt voor je inputs!!

Deze website geeft voor een Shogun Configuratie CPU 7 / GFX 10 / RAM 7.
http://www.game-debate.co...ubmit=#systemRequirements

Dus moet wel lukken.

Ok, nu nog de onderdelen bestellen!

Ik zal fotos etc maken, misschien kan ik ook zo een heftige review schrijven.

Bedankt Tsurany!!

Goed weekend allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostp1
Hmm ik krijg net meldingen dat de temperatuur van mijn CPU wat te hoog ligt (68 graden).
Dit gebeurd tijdens het instellen van mijn Sickbeard etc, dus nog niet eens intensief uitpakken ofzo.

Toch maar snel twee fans bestellen denk ik.

Dit gaat trouwens om de volgende setup:
- Asus E35 Pro (passief)
- Silverstone ML03B

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ice-T106 schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 08:45:
Ja, tenzij je Linux gaat draaien dan zou ik even goed de forums nalezen of t allemaal werkt. Linux + ATi videochips is lange tijd geen beste combo geweest en ik weet niet of alle problemen er al uit zijn.

Zacate is idd beter, qua cpu zo'n 10% sneller dan een Atom D525, qua videokaart nog wat meer en iets zuiniger ook nog.
Pagina: 1 ... 25 ... 93 Laatste

Dit topic is gesloten.