Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-09 08:59

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

master_viper schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 23:43:
Vandaag mn Fusion HTPC besteld. Nu heb ik een aantal kleine vraagjes:

- Ten eerste wil ik XBMC gaan draaien voor het hele mediacenter gebeuren, maar kan ik gewoon de stroom aanzetten en zorgen dat deze gelijk in XBMC uitkomt? Zonder enige ingewikkelde handelingen?
- Er zit geen IR of iets vergelijkbaars in mijn setup. Hoe los is dit gemakkelijk op, zodat ik toch de Harmony van logitech kan gebruiken om XBMC te besturen?
- Ik wil naast XBMC ook de HTPC gebruiken om incidenteel eens een lichte game te spelen of wat office werk op locatie te doen, is dit gemakkelijk op te zetten ? De hoofdfunctie is een mediaspeler.
- XBMC kan je automatisch laten opstarten met windows, hierdoor lijkt het alsof je XBMC aan zet en niet windows.

- Koop een universele IR ontvanger, je kan je Harmony zo danig programmeren dat deze toetskombinaties zal gaan verzenden, in XMBC kan je deze toetskombinaties een functie geven

- Ja, als je hardware goed genoeg is dan kan dit, zorg voor de software, een toetsenbord en muis, en je ben "Good to Go"

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostp1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 22-09 16:41
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 23:03:
[...]

Het zou mooi zijn als je helemaal geen fans nodig zou hebben. Ik dacht dat ze met deze kast ook adverteerden voor fanloze setups? Misschien eerst eens proberen zonder? Maar goed, op de PSU zit wel een fan natuurlijk. En de Nexus schijnt dan stiller te zijn toch?
Ik ga het eerst dan ook maar proberen zonder fans.
Ik zal de temperaturen wel goed in de gaten houden. Fans bijschroeven kan altijd nog.
Voeding heb ik al besteld, dus die kan ik niet meer wijzigen.

Ik snap eigenlijk ook niet hoe ik 4 fans zou moeten aansluiten. Op mijn moederbord heb ik volgens mij maar aansluitingen voor 1 chassis fan

Ik denk alleen dat hij al leverbaar was bij Conrad, maar dat blijkt ook eind maart pas te zijn.
Iemand die deze al geleverd heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TStick
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-08 14:31
Joostp1 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 20:21:

Deze wordt zonder fans geleverd, wel is er ruimte voor 4 (uitgaande) 80mm fans.
Zouden jullie in de volgende setup extra fans adviseren (passieve koeling op het moederbord)?
Met een TDP van 18Watt, en de riante mesh boven en naast de heatsink van het MoBo, heb je geen fans nodig. Zorg wel dat je de behuizing "vrij" plaatst, zodat de natuurlijke convectie niet gehinderd wordt (dus niet in een krap kastje plaatsen)

"Homo Sapiens non urinat in ventum"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peppie71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:19
Ik speel ook steeds meer met de gedachte om een fusion mini pc`tje te bouwen ipv een mediaspeler.
Ik heb niet echt heel veel ruimte meer in mijn kastje onder de tv en ik zou er op termijn ook nog graag een
home cinema setje in willen hebben.

Als ik nu een logitecht z-5500 setje koop icm met een fusion pc`tje is het dan mogelijk om een beetje fatsoenlijk 5.1 geluid te krijgen icm met hd materiaal of met een fysieke blu ray schijf? Of moet ik dan echt een slag grotere media pc bouwen met een audigy geluidskaart ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TStick
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 06-08 14:31
Uit het fusionbordje uit kan je digitaal 7.1 geluid halen, als je het zaakje in de huiskamer zet, zou ik niet perse voor een PC setje gaan voor je audio. Je kan ook bijvoorbeeld dit overwegen:

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumb/1268730682.jpeg

Dan heb je in ieder geval een knappe versterker bij (Onkyo !). Het setje is 5.1, de rear/center speakers kan je er zelf bij zoeken als je daar behoefte aan hebt, of je koopt de bijbehorende set voor +/- 100 Eu.

Je kan hem aansluiten met SP/DIF of HDMI.

Dit vindt ik persoonlijk een hele mooie instapper, voor een keurige prijs.

[ Voor 14% gewijzigd door TStick op 04-03-2011 12:07 ]

"Homo Sapiens non urinat in ventum"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTibben
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-07 15:43
Is er eigenlijk een verschil tussen de Intel 2000 en 3000 videochip voor HTPC gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JTibben schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 14:14:
Is er eigenlijk een verschil tussen de Intel 2000 en 3000 videochip voor HTPC gebruik?
Ja, de SB met HD 3000 is krachtiger dan de niet-SB HD 2000. :)

Ik zou me wel iets kunnen voorstellen dat als je meerdere dingen tegelijk doet, dat de HD 2000 dan in sommige situaties misschien net wat zou kunnen haperen terwijl de HD 3000 dat dan misschien wel niet zou doen. Misschien als je wat zit te branden of 50GB aan films over USB2 aan het overpompen bent.

Een casual gamepje spelen natuurlijk helemaal daargelaten... Dat lukt niet eens met de HD 2000.

Maar goed, als jij op dit moment een Intel HTPC zou gaan samenstellen, zou jij dan nog een oude i3 of i5 kopen? Nee toch? Dan neem je toch altijd een nieuwe Sandy Bridge variant die dus HD 3000 heeft?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2011 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Dit zou nu mijn passieve HTPC worden als ik alle prijzen op tel met wat ik tot nu toe heb uitgegeven en wat ik nog moet kopen. Bijna passief (HD vervang ik zodra er een gelijke grote SSD komt voor een goede prijs) die prima HD doet zonder problemen en geen gebruik meer maakt van dat ellendige onboard geluid.

Voor nu in mijn ogen de perfecte htpc... met een oogstrelend design... voor een prijs. Helaas nog geen foto's van de case, nogal een speciaal iets. Alles valt bijna dubbel zo duur uit als wanneer je voor een m-atx setup zou gaan XD.

Voor zover beschikbaar heb ik ook linkjes gedaan naar alle beschikbare hardware. Ding gaat MediaPortal draaien :) Moet eigenlijk alleen nog er een win7 licentie bij doen, foei toch :+ Maar dat ligt een beetje aan wanneer ik het mobo koop eigenlijk plus of er dan al win8 is via studielink.

Eerst knap ik nog mijn oude mooie htpc op met bijna dezelfde specs, ook passief op de hd na en die verkoop ik, met dat geld koop ik deze onderdelen terug die ik nog mis. 400 euro aan onderdelen moet ik nog bestellen, de rest heb ik al in huis.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus E35M1-I DELUXE€ 137,97€ 137,97
1Auzentech X-Fi Forte 7.1€ 117,45€ 117,45
1Mascom AlphaCrypt Classic€ 99,-€ 99,-
1Western Digital Caviar Green WD20EARS, 2TB€ 71,31€ 71,31
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 37,40€ 37,40
1Panasonic UJ-235 BD-RW Slot-in Slimline€ 139,95€ 139,95
1OPA637SM opamp upgrade€ 59,95€ 59,95
1HFX HDTV TT-3650 module€ 149,95€ 149,95
1[url="#"]Concept case + aluminium remote[/url]€ 249,95€ 249,95
1Irtrans IR211 module€ 49,95€ 49,95
1[url="#"]VFD Module[/url]€ 69,95€ 69,95
1PCI Express X16 Flexi Riser Card - 11cm Cable€ 25,72€ 25,72
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1201,04

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 15:58:
[...]

Ja, de SB met HD 3000 is krachtiger dan de niet-SB HD 2000. :)

Ik zou me wel iets kunnen voorstellen dat als je meerdere dingen tegelijk doet, dat de HD 2000 dan in sommige situaties misschien net wat zou kunnen haperen terwijl de HD 3000 dat dan misschien wel niet zou doen. Misschien als je wat zit te branden of 50GB aan films over USB2 aan het overpompen bent.

Een casual gamepje spelen natuurlijk helemaal daargelaten... Dat lukt niet eens met de HD 2000.

Maar goed, als jij op dit moment een Intel HTPC zou gaan samenstellen, zou jij dan nog een oude i3 of i5 kopen? Nee toch? Dan neem je toch altijd een nieuwe Sandy Bridge variant die dus HD 3000 heeft?
Klopt niet. De HD 2000 en 3000 zijn beide voor SB! Wanneer we het bijvoorbeeld over de i5 2500 hebben zit daar een HD2000 in. De i5 2500k heeft deerentegen de HD3000. Het verschil is 2x zoveel shaders. En voor HTPC gebruik is het niet heel relevant welke je gebruikt. Meer dan genoeg performance voor basis taken en nog steeds niet genoeg performance voor geavanceerd deinterlacen.
Donderstraaltje schreef op zondag 06 maart 2011 @ 19:53:
Dit zou nu mijn passieve HTPC worden als ik alle prijzen op tel met wat ik tot nu toe heb uitgegeven en wat ik nog moet kopen. Bijna passief (HD vervang ik zodra er een gelijke grote SSD komt voor een goede prijs) die prima HD doet zonder problemen en geen gebruik meer maakt van dat ellendige onboard geluid.

Voor nu in mijn ogen de perfecte htpc... met een oogstrelend design... voor een prijs. Helaas nog geen foto's van de case, nogal een speciaal iets. Alles valt bijna dubbel zo duur uit als wanneer je voor een m-atx setup zou gaan XD.

Voor zover beschikbaar heb ik ook linkjes gedaan naar alle beschikbare hardware. Ding gaat MediaPortal draaien :) Moet eigenlijk alleen nog er een win7 licentie bij doen, foei toch :+ Maar dat ligt een beetje aan wanneer ik het mobo koop eigenlijk plus of er dan al win8 is via studielink.

Eerst knap ik nog mijn oude mooie htpc op met bijna dezelfde specs, ook passief op de hd na en die verkoop ik, met dat geld koop ik deze onderdelen terug die ik nog mis. 400 euro aan onderdelen moet ik nog bestellen, de rest heb ik al in huis.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus E35M1-I DELUXE€ 137,97€ 137,97
1Auzentech X-Fi Forte 7.1€ 117,45€ 117,45
1Mascom AlphaCrypt Classic€ 99,-€ 99,-
1Western Digital Caviar Green WD20EARS, 2TB€ 71,31€ 71,31
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 37,40€ 37,40
1Panasonic UJ-235 BD-RW Slot-in Slimline€ 139,95€ 139,95
1OPA637SM opamp upgrade€ 59,95€ 59,95
1HFX HDTV TT-3650 module€ 149,95€ 149,95
1[url="#"]Concept case + aluminium remote[/url]€ 249,95€ 249,95
1Irtrans IR211 module€ 49,95€ 49,95
1[url="#"]VFD Module[/url]€ 69,95€ 69,95
1PCI Express X16 Flexi Riser Card - 11cm Cable€ 25,72€ 25,72
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1201,04
Dit is volgens mij het duurste fusion systeempje die ik ooit heb gezien... Heb trouwens een duidelijke reden om die geluidskaart + versterkermodule te gebruiken? Alles analoog aangesloten?

[ Voor 68% gewijzigd door jaapsander op 07-03-2011 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Alles is idd analoog :)
Dat geeft een veel beter gedetailleerd geluid.
Ik heb liever detail over 5.1, sowieso vind ik surround onzin, kijk voornamelijk nog films uit "de goede tijd" met erg goede stereo tracks. Ook dan kun je richtingsgevoel krijgen, net zoals ik nu instrumenten kan plaatsen in een ruimte met een goede bron. Heel dat digitale gebeuren voor geluid kan me gestolen worden. Deze geluidskaart heeft betere componenten als de creative versies met dezelfde drivers zonder de troep. De opamp is gekozen omdat het tot nu toe mij het prettigst in de oren klonk als combo. Deze kaart is heel erg goed, en daarbij past een asus xonar ook niet in de kast, die is te diep :P

Waarom alsnog fusion? omdat het voor gfx wel degelijk uit maakt, en zeker de sd upscaling waar de ati chipset zo bekend om is. Meer heb ik ook niet nodig, want bijv. een sandy bridge is overkill en de drivers van intel zijn een heel stuk minder. Nvidia ion is leuk maar hoor je weinig van en is aardig aan het verouderen, of liever gezegd ligt steeds verder achter (want het is een zeer goede combo met een atom verder).

Het is meer een liefhebbers ding dan voor zoveel mogelijk bang for buck krijgen.
Bouw htpc's erg vaak en het is ook leuk om te laten zien wat ook mogelijk is.
Je moest eens weten hoeveel mensen naar aanleiding van mijn setup ipv een surround setup toch voor stereo gaan :D

Sowieso als je een goede stereo setup hebt, en dan echt een hele goede met goede speakers kun je beter investeren in een goede geluidskaart dan een surround set. Surround echt goed voor elkaar krijgen lukt je in een huiskamer nauwelijks tot zeg rustig maar niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Donderstraaltje op 07-03-2011 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-09 14:01
jaapsander schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 09:48:
[...]

Over DXVA met ondertitels is genoeg leesvoer te vinden. Je hebt verschillende mogelijkheden, bijvoorbeeld met Ffdshow: http://www.thehtpc.net/ht...ith-subtitles-i-think-so/
MPC-HC met cuda: http://imouto.my/watching...device-architecture-cuda/
MPC-HC met dxva: http://www.guru3d.com/art...ovies-over-the-gpu-guide/
En in XBMC is het gewoon een kwestie van DXVA aanzetten

Ik zou trouwens dat k-lite codec pack verwijderen en na je een beetje ingelezen te hebben een guide volgen waar je alle filters en codecs direct configureert. Is een veel elegantere oplossing.

Wanneer je optische spdif gebruikt kun je dezelfde instellingen doen als met de coaxiale aansluiting. Dat hoeft geen probleem te zijn. Maar waarom gebruik je geen pass through eigenlijk? Alleen zodat je het volume kan bedienen met de afstandsbediening? Misschien kun je beter je afstandsbediening instellen zodat hij het volume van de player bediend? En ik heb ook wel eens gezien dat bij het selecteren van pass through het dempen van windows volume ook werkte. Dolby digital live/DTS connect is een soort van prologic? Waarbij het geluid door de pc gedecodeerd wordt en als 5.1 stream naar je receiver gaat?

Ik weet niet wat voor processor je nu gebruikt om tv op te nemen? Maar je kunt inderdaad even het cpu gebruik monitoren om te kijken of er veel cpu kracht voor nodig is. Wanneer alleen de stream direct opgeslagen wordt op de HDD zal dat wel meevallen. Het is dan inderdaad wel handig om opnemen en afspelen op 2 verschillende HDD's te doen, of natuurlijk op een SSD ;)
Een beetje een late reactie maar had eerder geen tij dom het te checken. Vanmorgen gedaan. Het systeem is een AMD X3 op 2,1 Ghz. 32 bit windows, 4Gb geheugen met IPTV via DVBLink.
4 HD streams opnemen: 30 % processorgebruik
3 HD streams opnemen, 1 kijken: 32% gebruik

Lijkt mij dus dat een Fusion bordje wat dat betreft geen probleem zou mogen geven. Nu alleen eerst sparen om de boel te gaan vervangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donderstraaltje schreef op maandag 07 maart 2011 @ 10:05:
Alles is idd analoog :)
Dat geeft een veel beter gedetailleerd geluid.
Ik heb liever detail over 5.1, sowieso vind ik surround onzin, kijk voornamelijk nog films uit "de goede tijd" met erg goede stereo tracks. Ook dan kun je richtingsgevoel krijgen, net zoals ik nu instrumenten kan plaatsen in een ruimte met een goede bron. Heel dat digitale gebeuren voor geluid kan me gestolen worden. Deze geluidskaart heeft betere componenten als de creative versies met dezelfde drivers zonder de troep. De opamp is gekozen omdat het tot nu toe mij het prettigst in de oren klonk als combo. Deze kaart is heel erg goed, en daarbij past een asus xonar ook niet in de kast, die is te diep :P
Is het dan niet veel interessanter om naar een versterker te kijken die overweg kan met DD en DTS? Kost wel wat meer maar heb je veel beter kwaliteit geluid.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Nee want mijn bronnen zijn geen DTS en DD.
Daarbij is DTS vaak puur de bitrate, iig de films die ik kijk.
Ding is op de eerste plek voor muziek, en de versterker die hier staat (vervangwaarde 2k euro, stereo) ga ik niet vervangen voor een "mindere" met DTS. Heb de geluidskaart al en de combi is onovertroffen.
Mijn dedicated cd speler is er al een tijdje uit, en ik weet van mijn oude ati 5550 dat deze erg goed dvd's upscaled, net zo goed als de commerciele duurdere dvd spelers die dit aan boord hebben.

Surround is leuk, maar als ik dat echt wil maak ik wel een echte bioscoop kelder waar ik ook de accoustiek kan regelen. En aangezien dat waarschijnlijk niet gaat gebeuren blijf ik lekker bij mijn stereo setup.

Moet zeggen surround werkt in de Nederlandse bioscopen vaak wel erg goed, maar thuis is het zo'n slap aftreksel dat ik denk van nee, een goede stereo setup ligt veel beter binnen handbereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donderstraaltje schreef op maandag 07 maart 2011 @ 21:37:
Ding is op de eerste plek voor muziek, en de versterker die hier staat (vervangwaarde 2k euro, stereo) ga ik niet vervangen voor een "mindere" met DTS. Heb de geluidskaart al en de combi is onovertroffen.
Mijn dedicated cd speler is er al een tijdje uit, en ik weet van mijn oude ati 5550 dat deze erg goed dvd's upscaled, net zo goed als de commerciele duurdere dvd spelers die dit aan boord hebben.

Surround is leuk, maar als ik dat echt wil maak ik wel een echte bioscoop kelder waar ik ook de accoustiek kan regelen. En aangezien dat waarschijnlijk niet gaat gebeuren blijf ik lekker bij mijn stereo setup.

Moet zeggen surround werkt in de Nederlandse bioscopen vaak wel erg goed, maar thuis is het zo'n slap aftreksel dat ik denk van nee, een goede stereo setup ligt veel beter binnen handbereik.
Ondanks dat ik het niet helemaal met je eens ben over surround geluid voor thuisgebruik ben ik het wel helemaal met je eens over goed stereogeluid. Wanneer je eenmaal een high end versterker hebt staan (en dan bedoel ik echt high end) zoals jij, valt een surround setje natuurlijk tegen.

Maar wanneer je het hebt over een stereosetje van ongeveer 500 euro en een surround setje voor die prijs, dan geeft de surround set naar mijn mening een betere beleving wanneer je hoofdzakelijk 5.1 materiaal afspeelt. Een echte purist zoals jij zou niet tevreden zijn met iets minder dan een akoestisch geschikte ruimte met bioscoop kwaliteit opstelling en apparatuur.
Camiel schreef op maandag 07 maart 2011 @ 19:12:
[...]

Een beetje een late reactie maar had eerder geen tij dom het te checken. Vanmorgen gedaan. Het systeem is een AMD X3 op 2,1 Ghz. 32 bit windows, 4Gb geheugen met IPTV via DVBLink.
4 HD streams opnemen: 30 % processorgebruik
3 HD streams opnemen, 1 kijken: 32% gebruik

Lijkt mij dus dat een Fusion bordje wat dat betreft geen probleem zou mogen geven. Nu alleen eerst sparen om de boel te gaan vervangen :)
30% moet inderdaad wel lukken. Mits je de harde schijven voor afspelen/opslaan besturingssysteem goed indeelt. Misschien met een SSD erbij... En wanneer je via internet besteld heb je recht om het product binnen 7 dagen terug te sturen. Dus testen kan altijd.

[ Voor 19% gewijzigd door jaapsander op 08-03-2011 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17:09

-36-

Trust me. I'm an amateur

Zijn hier mensen die ervaringen hebben met een ion2 chipset icm met atom d510 voor een htpc en is deze combi krachtig genoeg om met de anysee tvtuner hdtv af te spelen en op te nemen en bluray af te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Donderstraaltje schreef op maandag 07 maart 2011 @ 21:37:
Dan is het inderdaad een valide keuze, als je zo'n high end versterker hebt ga je die natuurlijk niet snel vervangen, zeker niet als hij goed geluid geeft.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

JTibben schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 11:16:
Nou, volgens de buren bij hardware.info is de E350 Brazos niet geschikt als HTPC moederbord/chipset. Ben ik blij dat ik toch nog maar even gewacht heb. Misschien toch maar een geundervoltte Athlon II X2 250 met een 5570 ofzo...

http://nl.hardware.info/r...0-moederborden-duo-review
Ik ben ook aan het kijken naar een fusion systeempje voor een HTPC. Werd net als jij een beetje opgeschrikt door deze review. Een HQV score van 48 is natuurlijk nogal bedroevend (en 138 met aangepast driver settings).

Echter in de review op KitGuru scoort hetzelfde bordje vrolijk 179 punten... Wie heeft er nu gelijk?

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik die resultaten zo zie krijgt Hardware.info gewoon een flink aantal onderdelen niet werkend die KitGuru wel werkend krijgt. Kijk maar naar de bovenste onderdelen, bij Hardware.info telkens 0 en bij KitGuru 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-05 03:25
McFlipp schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:16:
[...]

Ik ben ook aan het kijken naar een fusion systeempje voor een HTPC. Werd net als jij een beetje opgeschrikt door deze review. Een HQV score van 48 is natuurlijk nogal bedroevend (en 138 met aangepast driver settings).

Echter in de review op KitGuru scoort hetzelfde bordje vrolijk 179 punten... Wie heeft er nu gelijk?
Ik heb zelf thuis een Fusion HTPC'tje staan en ik zie echt geen merkbaar verschil vergeleken met de videokwaliteit van mijn pc met een HD6950 erin.
Het zou best kunnen dat de Fusion volgens de standaarden wel een iets minder goede video weergave heeft, maar ik denk dat je dan een behoorlijk dure tv aangesloten moet hebben om het verschil goed te merken.

Sowieso lig ik er niet wakker van dat zo'n Fusion die testen niet goed haalt, het gaat er uiteindelijk gewoon om wat je met je eigen ogen ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixtli
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 26-09 10:52
Wat een extrema :s Ik durf de knoop ook nog niet doorhakken tussen een Athlon II X2 250 en een E350 op dit moment.

KitGuru vermeldt overigens ook niets van driver aanpassingen (ofwel heb ik erover gelezen), dus het zou perfect kunnen dat zij dit wel hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vergeet een belangrijk ding niet over HQV: "The point of the program is that it takes a series of ‘human’ tests (you look at it and score it) and lets you give that experience a number. The numbers given by a diverse audience are often quite close in scoring."
Dus het kan prima zijn dat Hardware.info gewoon dingen niet goed heeft gezien of dat juist KitGuru dingen niet goed heeft gezien. Je hebt dus echt meerdere personen nodig van meerdere reviewsites voordat je echt een oordeel kan vellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil mijn huidige ietwat oude HTPC gaan ombouwen. Eigenlijk behoud ik alleen de kast (een Ahanix D.Vine D5) en DVD-drive. Na veel speuren en selecteren ben ik tot de volgende setup gekomen. Misschien vrij zwaar, maar ik wil tegelijk Ziggo Anysee HD kunnen opnemen als afspelen. Naar mijn idee moet dat gaan lukken.

De kast kan alleen maar een 'slim-line' voeding hebben, geloof ik. Past mijn gekozen voeding er dan wel in? Ik vindt daar nergens afmetingen van...

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 66,-€ 66,-
1Scythe Shuriken Rev. B€ 21,94€ 21,94
2Fractal Design Silent Series , 60mm€ 6,31€ 12,62
1Scythe Twin Mounter 2.5"€ 2,90€ 2,90
1be quiet! Pure Power L7 430W€ 44,51€ 44,51
1Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB€ 99,-€ 99,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 36,78€ 36,78
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 107,90€ 107,90
1Asrock M3N78D€ 46,-€ 46,-
1Asus EAH5570 SILENT/DI/1GD2€ 60,50€ 60,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 498,15

Ik hoor graag jullie adviezen in deze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 23:58:
Ik wil mijn huidige ietwat oude HTPC gaan ombouwen. Eigenlijk behoud ik alleen de kast (een Ahanix D.Vine D5) en DVD-drive. Na veel speuren en selecteren ben ik tot de volgende setup gekomen. Misschien vrij zwaar, maar ik wil tegelijk Ziggo Anysee HD kunnen opnemen als afspelen. Naar mijn idee moet dat gaan lukken.

De kast kan alleen maar een 'slim-line' voeding hebben, geloof ik. Past mijn gekozen voeding er dan wel in? Ik vindt daar nergens afmetingen van...

#ProductPrijsSubtotaal
1be quiet! Pure Power L7 430W€ 44,51€ 44,51
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 107,90€ 107,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 498,15

Ik hoor graag jullie adviezen in deze!
Wat voor afmetingen heeft de huidige voeding in die kast? Die BeQuiet voeding heeft standaard ATX afmetingen. Ik heb deze zelf ook en kan hem specifiek voor je nameten als je dat zou willen.

Je systeem in inderdaad snel genoeg om HD te kunnen opnemen en afspelen. Alleen zou een goedkoper/zuiniger systeem dit ook al makkelijk kunnen. Het is dus niet nodig om zoveel processorkracht en warmteproductie in een klein kastje te plaatsen. Met een athlon x3 kun je ook prima vooruit. Ook is je videokaart passief en heeft deze dus een goed airflow nodig. Al met al heb je met deze config aardig wat warmteproductie in die kast.

edit:

Review van de case
Apart from the two 60 mm case fans the only other aid to cooling is a grill on the underside of the case below the disk drives. If, like me you have a media server running 24/7 then this case might find itself running a little on the hot side, especially if you mod extra drives into it.

[ Voor 10% gewijzigd door jaapsander op 09-03-2011 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weetikveel!
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 04-09 11:06
Ik wil een htpc bouwen met daarop XBMC Live. Ik heb momenteel een behuizing waar alleen ATX in kan, en deze wil ik wel gaan gebruiken. Een ION systeem leek mij ideaal maar die zijn alleen te krijgen in mini-itx zover ik weet.

Ik vroeg me af wat er minimaal nodig is om netjes Full HD te kunnen draaien op XBMC Live. Is bijvoorbeeld een AMD Athlon II X2 250 alleen al voldoende of heeft deze ondersteuning nodig van een videokaart? XBMC Live blijft een beetje lastig met compatibiliteit van videokaarten. Klopt het nog steeds dat bijvoorbeeld een ati 5450 moeilijk aan de praat te krijgen is?

Even op een rijtje:

- ATX moederbord
- Liefst HD-audio
- XBMC Live

weetikveel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom een ATX moederbord? Normaal hebben behuizingen verschillende posities voor de schroefgaten waar je afstandhouders in kan schroeven. Zo kun je elke formfactor (mits deze niet te groot voor je kast is) plaatsen in je kast. Over het algemeen is het veel efficienter om HD video te laten decoderen door je vga kaart. Wanneer je XBMC live gaat gebruiken (maakt gebruik van linux) is het beter om een nvidia kaart te gebruiken (ion heeft ook nvidia graphics) dan maakt de gebruikte processor nog zo heel veel uit. (hoewel ik laatst gelezen had dat hardwareversnelling van ati kaarten onder linux ook beter ondersteund gaat worden)

Maar ik zou eerst nog eens goed in je kast kijken om te zien of je niet gewoon een uatx of mini-itx kan plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weetikveel!
Het is deze behuizing: http://tweakers.net/price...st-lc16b-mr.html#tab:info

Dus uATX zou ook kunnen maar ion bordjes zijn toch alleen mini-itx?

De Brazos van amd leek me ook leuk, maar dat zal niks worden met linux ofwel?

[ Voor 19% gewijzigd door weetikveel! op 09-03-2011 12:27 ]

weetikveel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jaapsander; ik lees dat het een Micro-ATX voeding is. Maar wat daar de afmetingen van zijn weet ik niet. Ik zie ook niet bij de verschillende shops vermeld staan wat afmetingen of 'type' is.

De X3 in plaats van X4 ga ik overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou wel zeker zorgen voor GPU acceleratie, enkel op de processor kan je bij zware 1080p films toch aardig problemen krijgen. Zou dan eerder nog denken aan een Fusion systeem, dat is juist ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weetikveel!
Met Fusion ben ik niet bekend. Wat houd dat in? Had dat te maken met een amd systeem, dus cpu en gpu van amd?

weetikveel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een techniek van AMD om de waarbij de northbridge, een dual core processor en een Directx11 videokaart samen tot een accelerated processor gevormd worden. Een erg zuinig en goedkoop systeem waarbij je toch een goede videokaart hebt voor het via de GPU decoden van videomateriaal en een processor die sneller is dan de Intel Atom crap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
jaapsander schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 12:17:
(hoewel ik laatst gelezen had dat hardwareversnelling van ati kaarten onder linux ook beter ondersteund gaat worden)
XBMC heeft al (beta?) ondersteuning voor VAAPI (zo heet de hardwareversnellingstechniek van ATI), maar de laatste keer dat ik daar over las was dat nog behoorlijk experimenteel en gaf het de nodige artifacts... Maar de ontwikkelingen gaan razendsnel dus misschien is dat alweer achterhaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weetikveel!
Tsurany schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 12:55:
Een techniek van AMD om de waarbij de northbridge, een dual core processor en een Directx11 videokaart samen tot een accelerated processor gevormd worden. Een erg zuinig en goedkoop systeem waarbij je toch een goede videokaart hebt voor het via de GPU decoden van videomateriaal en een processor die sneller is dan de Intel Atom crap.
Klinkt goed. Maar zoals de post hierboven; is het wel een goed idee om een ati kaart te gebruiken in XBMC? Ik heb nog geen goede informatie kunnen vinden welke ATI kaarten out of the box met XBMC Live werken.

Is het btw mogelijk om een mini-itx degelijk in een ATX/uATX kast te krijgen?

[ Voor 5% gewijzigd door weetikveel! op 09-03-2011 14:17 ]

weetikveel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-09 11:38

mindcre8r

Tradepedia

ik moet helaas van mijn HTPC af die ik nu heb om een pasbaar systeem te maken in mijn meubel.

Nu ben ik dus opzoek naar een kast die en klein moet zijn, maar toch iig 3 3,5"disks kwijt moet kunnen.

nu heb ik de Fractal Design Array R2 Mini ITX 300W gezien die me wel aanspreekt, maar qua prijs vind ik deze erg duur.

Wat zou nou een goed alternatief zijn?

kast mag niet dieper zijn dan 35 cm
kast mag niet breder zijn dan 42 cm
kast mag niet hoger zijn dan 20 cm

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!
weetikveel! schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 14:05:
[...]

Klinkt goed. Maar zoals de post hierboven; is het wel een goed idee om een ati kaart te gebruiken in XBMC? Ik heb nog geen goede informatie kunnen vinden welke ATI kaarten out of the box met XBMC Live werken.

Is het btw mogelijk om een mini-itx degelijk in een ATX/uATX kast te krijgen?
XBMC live + Nvidia is vooralsnog een betere combinatie dan Ati. Alleen heeft Nvidia geen echt geschikte HTPC videokaarten. De nieuwe 400 en 500 serie is te krachtig en te duur.

Je kunt in bijna alle kasten prima een mini-itx kwijt. Omdat het niet in de pricewatch staat wil nog niet zeggen dat het niet kan. Op de productpagina van de fabrikant staat vast meer. Meestal zitten die schroefgaten er wel in en kun je dus prima een mini-itx gebruiken.
mcDavid schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 13:00:
[...]

XBMC heeft al (beta?) ondersteuning voor VAAPI (zo heet de hardwareversnellingstechniek van ATI), maar de laatste keer dat ik daar over las was dat nog behoorlijk experimenteel en gaf het de nodige artifacts... Maar de ontwikkelingen gaan razendsnel dus misschien is dat alweer achterhaald...
Artikel even terug gezocht: http://www.xbmcfreak.nl/amd-opens-up-xvba/
Klinkt interessant!

[ Voor 33% gewijzigd door jaapsander op 09-03-2011 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
jaapsander schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 15:44:
[...]

XBMC live + Nvidia is vooralsnog een betere combinatie dan Ati. Alleen heeft Nvidia geen echt geschikte HTPC videokaarten. De nieuwe 400 en 500 serie is te krachtig en te duur.
de ION is juist de HTPC-chipset bij uitstek, als je het mij vraagt. Alleen als je geen atom wilt, kom je in een segmentje hoger en daar zwaait ATI inderdaad de scepter.
Artikel even terug gezocht: http://www.xbmcfreak.nl/amd-opens-up-xvba/
Klinkt interessant!
Ik zou het liever hier zoeken voor actuele berichten:
http://forum.xbmc.org/tags.php?tag=vaapi
Ik heb nu even geen tijd om het door te gaan spitten, maar zo'n 5-6 maanden geleden las ik daar berichten dat mensen het wel werkend kregen, maar bijv. groene waas over de film hadden en datsoort gedoe. En veel verschillende resultaten met verschillende hardware. Maargoed de ontwikkeling gaat razendsnel dus ik raad zeker aan om het even goed uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTibben
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-07 15:43
mcDavid schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:23:
[...]
Ik zou het liever hier zoeken voor actuele berichten:
Ik vind 28 februari 2011 toch redelijk actueel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
JTibben schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 16:50:
[...]

Ik vind 28 februari 2011 toch redelijk actueel ;)
Jawel, maar er staat niets over in hoeverre het al toepasbaar en bruikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weetikveel!
Op de site van Silverstone staat ook alleen ATX en uATX.

Ik heb even een combi samengesteld:

Seasonic S12II 330watt
AMD Athlon II X2 250
ASRock M3A770DE moederbord
Kingston 2gb DDR3 1600MHz
Asus GeForce GT 430

Is dit een goede combi voor een HTPC? Gaat voornamelijk om de ondersteuning van de videokaart, denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door weetikveel! op 09-03-2011 18:50 ]

weetikveel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch de X4 maar door de 3 vervangen. Daardoor een iets lichtere uitvoering, die ik hoop te starten met mijn huidige 300W voeding. Een stille MicroATX voeding is nog niet makkelijk, merk ik wel....

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X3 450€ 62,90€ 62,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 408,64

Nog tips, op- of aanmerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostp1
Ik wilde je deze adviseren, maar ik zie dat hij toch 2 cm te breed is. Dat geldt ws voor alle Silverstone kasten.
mindcre8r schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 14:24:
ik moet helaas van mijn HTPC af die ik nu heb om een pasbaar systeem te maken in mijn meubel.

Nu ben ik dus opzoek naar een kast die en klein moet zijn, maar toch iig 3 3,5"disks kwijt moet kunnen.

nu heb ik de Fractal Design Array R2 Mini ITX 300W gezien die me wel aanspreekt, maar qua prijs vind ik deze erg duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

bij nameten kan de kast wel 55cm breed zijn :)

maar ik zie dat er maar 2 disks in kunnen?

hij is wel cheap! welke voeding en koeler heb jij er in?

[ Voor 24% gewijzigd door mindcre8r op 09-03-2011 20:49 ]

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostp1
Er kunnen in ieder geval 2 3,5inch en 1 2,5inch in. Als je geen optische drive heb kan je er nog wat kwijt zodat je wel aan de 3 3,5inch schijven komt.

Ik heb de kast helaas zelf nog niet. Ik ben aan het wachten tot hij leverbaar is, waarschijnlijk over 1 a 2 weken.
Hier komt een be quiet 300w ATX in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Joostp1 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 20:52:
Er kunnen in ieder geval 2 3,5inch en 1 2,5inch in. Als je geen optische drive heb kan je er nog wat kwijt zodat je wel aan de 3 3,5inch schijven komt.

Ik heb de kast helaas zelf nog niet. Ik ben aan het wachten tot hij leverbaar is, waarschijnlijk over 1 a 2 weken.
Hier komt een be quiet 300w ATX in.
en qua cpu en koeling?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostp1
Dit gaat hem worden.
Ik ga het eerst even bekijken zonder casefans, mocht het te warm worden kan ik altijd nog wat monteren.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus E35M1-M Pro€ 116,10€ 116,10
1Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB€ 67,-€ 67,-
1Silverstone SST-ML03B€ 50,91€ 50,91
1Lite-On IHOS104-32 (4x, SATA-300, dual-layer, Zwart)€ 53,-€ 53,-
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 33,90€ 33,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G€ 34,43€ 34,43
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 355,34

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voeding zorgt in ieder geval voor een redelijke airflow, dat moet ook wel wat verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:30
Joostp1 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 20:52:
Ik wacht ook al sinds 24 januari op mijn ML03b :Y).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 12:55:
en een processor die sneller is dan de Intel Atom crap.
Nou ja, niet heel veel sneller (kijk eens 5 plaatsen lager). Tussen een Atom en een (single core) Sempron 140 in, dat is niet echt iets om over naar huis te schrijven. Fusion heeft nog steeds die ongebalanceerde config die ION/ION2 ook al had: fantastische IGP met een waardeloze cpu.

[ Voor 27% gewijzigd door Dreamvoid op 09-03-2011 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
5% sneller dan de snelste Atom, die tragere Atoms komen al helemaal niet in de buurt.
Ik zou het dan zeker geen ongebalanceerde config noemen, immers voor praktisch alle gevallen voldoet hij prima. Voor normaal thuisgebruik is een Fusion snel genoeg, hij is zuinig, goedkoop en kan alle video afspelen door de GPU.
Is dat niet voldoende dan moet je bijvoorbeeld een i5 nemen met die GPU, dan ben je echter veel meer geld kwijt.

[ Voor 66% gewijzigd door Tsurany op 09-03-2011 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsurany schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 22:43:
5% sneller dan de snelste Atom, die tragere Atoms komen al helemaal niet in de buurt.
Ik zou het dan zeker geen ongebalanceerde config noemen, immers voor praktisch alle gevallen voldoet hij prima. Voor normaal thuisgebruik is een Fusion snel genoeg, hij is zuinig, goedkoop en kan alle video afspelen door de GPU.
Ja duh, de E-350 Fusion wordt door AMD dan ook tegenover de D525+ION2 gezet, niet tegenover de low-end netbook en tablet Atoms (N en Z serie), die zitten in een compleet ander segment: veel trager, veel goedkoper en veel zuiniger. Je kan geen 18W TDP E-350 in een netbook zetten, die krijgen maar cpu/gpu combo's van 8W max (Atom N-serie) gekoeld - en een tablet zelfs eerder richting 3W (Atom Z-serie).

Probleem van Fusion bordjes is dat je voor maar 2 tientjes meer een Athlon II + 880G of i3 kan nemen, met (de i3 tenminste) hetzelfde verbruik in idle en de 2-3x betere cpu performance. Voor normaal thuisgebruik is een Fusion helemaal niet goed genoeg - of tenminste: het biedt maar een paar procentjes verbetering boven de D525, die al weer bijna een jaar op de markt is. De IGP van Fusion is wel prima, maar dat was nooit het probleem, ook niet bij ION/ION2. Het is voor pure HTPC toepassingen wel te doen (geen multitasking, geen cpu-intensieve taken), maar als allround PC is het IMO masochisme.

[ Voor 6% gewijzigd door Dreamvoid op 09-03-2011 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFlipp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04-2023

McFlipp

24...

Weet iemand of er ook Fusion bordjes met geintegreerde voeding komen (zoals bij de Asus AT3IONT-I Deluxe)? Beetje raar dat Asus wel 2 "Deluxe" ION bordjes met geintegreerde voeding maakt, maar dat bij de E35M1-I DELUXE er geen geintegreerde voeding is.

Mijn Airliners.net foto's
A bird in the hand is worth two in the bush - Aesop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Joostp1 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 21:11:
Dit gaat hem worden.
Ik ga het eerst even bekijken zonder casefans, mocht het te warm worden kan ik altijd nog wat monteren.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus E35M1-M Pro€ 116,10€ 116,10
1Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB€ 67,-€ 67,-
1Silverstone SST-ML03B€ 50,91€ 50,91
1Lite-On IHOS104-32 (4x, SATA-300, dual-layer, Zwart)€ 53,-€ 53,-
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 33,90€ 33,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G€ 34,43€ 34,43
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 355,34
ik ben er zo bang voor dat de fusion te snel te langzaam is.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostp1
We gaan het zien.
Volgens mij moet het voor pure HTPC doeleinden meer dan voldoen. Als ik dan ook nog tegelijk kan downloaden is dat mooi meegenomen, anders doe ik dat gewoon niet.
Verder vind ik vooral het verbruik wel erg belangrijk, aangezien die van mij 24/7 aan staat.

En trouwens, de overige componenten van dit systeem zullen niet zo snel verouderen. Ik kan altijd de Asus Fusion nog upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [x]
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:02

[x]

Door de verscheidenheid van de platformen en de beperkingen van deze ben ik nogal confuus en in dubio over wat ik moet aanschaffen.

Mijn HTPC ga ik ook gebruiken als NAS, streamingserver en download bak en zal 24/7 aanstaan dus het verbruik van het systeem is enigszins van belang.

De te gebruiken software: Win7 + XBMC + SabNZB + Sickbeard + Couchpotato + Utorrent + AirVideo Server + Emulators.

Mijn budget is om en nabij 550-650.
Wat kan ik het beste doen met het extra budget t.o.v. BBG?
Is een SSD een goede investering als mijn systeem sowieso altijd aan staat?

Nu heb ik begrepen dat een AMD+ATI combi nogal problematisch is onder linux (VAAPI) maar aangezien ik Windows ga draaien lijkt me dit geen probleem?

Kan iemand mij de tekortkomingen van AMD+ATI combi onder windows voorleggen? Wat is het voordeel van een Intel (i3) config? Is dit met het extra budget misschien beter?

Config so far zie graag een i3 variant tegemoet.

#ProductPrijsSubtotaal
1Silverstone Grandia GD04B€ 90,45€ 90,45
1Seasonic S12II-Bronze 330W€ 42,90€ 42,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 18,82€ 18,82
1Asrock 880GMH/USB3 R2.0€ 62,52€ 62,52
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 426,03

De kast ruil ik misschien in voor een Fusion Remote omdat hier standaard een afstandbediening bij zit. In de toekomst wil ik sowieso nog een extra 2TB 3,5" HDD in de kast prikken.

Op- of aanmerkingen gewenst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.SiniSter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 19:06
Misschien is dit wat? Slikt micro-atx, 4 schijven en heeft 2 usb 3.0 poorten.
http://www.silverstonetek...nts.php?pno=GD06&area=usa

Kost rond de 100 euro bij diverse shops als je even googled. Alleen nog onbekend wanneer hij leverbaar wordt.

Lian li heeft ook zoiets, alleen moet de portefeuille wel iets dieper zijn...
http://www.lian-li.com/v2..._index=26&ss_index=68&g=f
mindcre8r schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 14:24:

[ Voor 9% gewijzigd door Mr.SiniSter op 10-03-2011 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee, [X],

Je set lijkt erg op de mijne; alleen het moederbord verschilt eigenlijk.
Ik heb nog een case, dus stop er wel meteen een SSD bij.

Waarom zou je de Asrock 880GMH/USB3 R2.0 kiezen boven de Asrock M3N78D?
Moet ik dat ook overwegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [x]

[x]

Enige verschil is USB 3.0 en de formfactor.

http://www.asrock.com/mb/...USB3&SelectedModel=M3N78D

Is er eigenlijk een groot verschil tussen het verbruik bij beide moederborden?

Edit: Naast de kast, het mobo en de ssd in welke opzichten verschilt jouw config nog meer? En welke SSD heb je op het oog?

[ Voor 22% gewijzigd door [x] op 10-03-2011 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn config staat ietsje hoger; ik opteer voor de Crucial RealSSD C300 2.5" 64GB.
Verder geen verschil volgens mij.

Misschien dat ik een Anysee gebruik voor decoderen van Ziggo TV.
Wat voor tuner zet jij in?

Die USB3.0 mis ik niet denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [x]

[x]

In de tuner moet ik me nog verdiepen, ben op zoek naar een oplossing die cardsharing ondersteund onder Windows werkt en het liefst nog integreert met XBMC.

Als iemand hier een lichtje hier over kan laten schijnen it would be much appreciated!

Edit: Ziggo is mijn provider.

[ Voor 6% gewijzigd door [x] op 10-03-2011 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 18:51:
Toch de X4 maar door de 3 vervangen. Daardoor een iets lichtere uitvoering, die ik hoop te starten met mijn huidige 300W voeding. Een stille MicroATX voeding is nog niet makkelijk, merk ik wel....

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 408,64

Nog tips, op- of aanmerkingen?
1 opmerking: Waarom geen pricewatch: Scythe Big Shuriken in je config? Grotere fan, koelt iets beter en kan stiller zijn. verder een prima config

Heeft de huidige voeding genoeg sata en molex aansluitingen om je componenten van stroom te kunnen voorzien? Past er trouwens geen SFX voeding zoals pricewatch: be quiet! SFX Power 350 Watt in je kast?
Afmetingen van die voeding zijn: Afmetingen zonder kabel (H x W x D mm) 125 x 100 x 63,5

[ Voor 4% gewijzigd door jaapsander op 10-03-2011 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-09 11:41
Welke setup is aan te raden voor een stille en zuinige HTPC upgrade op dit moment? Budget ongeveer 200 euro, en verdere beperking is de 120watt voeding in de behuizing. Mooiste zou een systeem zijn dat 3D voorbereid is. Ik zit zelf te denken aan een 2100T sandy bridge met een stabiel m-atx moederbord en een paar gig geheugen (zie hieronder). Eventueel nog een stille, platte koeler (de behuizing is een LC-19 van silverstone).

Ik heb gelezen dat de sandy bridge last heeft van de 23,976 fps bug, maar dat dit te omzeilen is door UAC uit te schakelen. Heeft iemand dit zo werkend gekregen?

Verder ben ik benieuwd welke AMD setup een goed alternatief is, qua budget en stroomverbruik?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 2100T€ 115,-€ 115,-
1Corsair CMV4GX3M2A1333C9€ 33,61€ 33,61
1MSI H67MA-E35€ 77,72€ 77,72
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 226,33

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een 250 van AMD of een Fusion systeem. Je weet wel, die dingen die hier de afgelopen pagina's behoorlijk vaak besproken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
De 250 zit qua stroomverbruik aan de hoge kant.

De fusion is wellicht wel een optie. Ik ben alleen wat huiverig om afhankelijk te zijn van de h/w versnelling, en vraag me af of het systeem stabiel genoeg is met bijv. downloaden op de achtergrond. En hoewel 3D geen harde eis is, is het jammer dat het niet wordt ondersteund. Een Fusion setup is op papier al gauw 100 euro goedkoper, dus het overwegen waard.

1080p afspelen en ondertussen grote bestanden downloaden/uitpakken/kopieren, gaat dat lukken met een fusion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Downloaden is niet relevant, dat is zo enorm weinig load op een systeem. Zelfde met bestanden kopieren, dat is load op de hardeschijf en dat is geen probleem. Het uitpakken kan wat problematisch zijn als de CPU flink aan het werk moet maar dat zal denk ik geen probleem zijn. Zorg dat het uitpakken slechts op 1 core gaat en voila, volledige core vrij voor je mediacenter software. 1080p moet geen probleem zijn, ik denk dat je praktisch niks tegen gaat kopen wat de GPU niet hardwarematig kan decoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Tsurany schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 21:27:
Downloaden is niet relevant, dat is zo enorm weinig load op een systeem. Zelfde met bestanden kopieren, dat is load op de hardeschijf en dat is geen probleem. Het uitpakken kan wat problematisch zijn als de CPU flink aan het werk moet maar dat zal denk ik geen probleem zijn. Zorg dat het uitpakken slechts op 1 core gaat en voila, volledige core vrij voor je mediacenter software. 1080p moet geen probleem zijn, ik denk dat je praktisch niks tegen gaat kopen wat de GPU niet hardwarematig kan decoden.
Dan is het wel intressant.

Ik repair en kijk bijna nooit tegelijk.
Het gaat mij iig om zo min mogelijk stroom verbruik, ik wil hem graag 24/7?aanhouden.
Ik heb ook een ipad en gebruik airvideo server,dit progr transcode video. Zal dit ook gaan met de fusion?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat durf ik niet te zeggen, live conversion is altijd een lastig iets, hangt echt van de bitrate af. Dan zou je echt ervaringen moeten zoeken over dat programma en verschillende cpu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@JaapSander; ik ga die 2 fan's even vergelijken; had het idee dat het niets uitmaakte, maar meer stilte is altijd welkom!

En de voeding moet ik even tellen, maar voldoet denk ik wel. Met die STX voeding zou het qua afmeting moeten passen, mictoATX is volgens mij: Dimensions: 76(h) x 125(w) x 100(d) mm.
Hoewel, zit de fan dan bij STX wel aan de goede kant? Bij mijn huidige zit de fan achter, op de smalle zijde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldt000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-08 15:21
Pascal.A schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 20:05:
Ik heb gelezen dat de sandy bridge last heeft van de 23,976 fps bug, maar dat dit te omzeilen is door UAC uit te schakelen. Heeft iemand dit zo werkend gekregen?
volgens hardware.info heeft de SandyBridge geen last van de bewuste bug. Helaas kan ik de bron zo niet vinden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pascal.A schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 20:36:
Een Fusion setup is op papier al gauw 100 euro goedkoper, dus het overwegen waard.
Huh? Een Fusion bordje (incl cpu) is 100-140 euro (afhankelijk van de features), een 880G bordje is 60-100 euro (afhankelijk van de features) en een Athlon II 250 is 45 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 22:53:
@JaapSander; ik ga die 2 fan's even vergelijken; had het idee dat het niets uitmaakte, maar meer stilte is altijd welkom!

En de voeding moet ik even tellen, maar voldoet denk ik wel. Met die STX voeding zou het qua afmeting moeten passen, mictoATX is volgens mij: Dimensions: 76(h) x 125(w) x 100(d) mm.
Hoewel, zit de fan dan bij STX wel aan de goede kant? Bij mijn huidige zit de fan achter, op de smalle zijde..
vaak kun je (al dan niet met wat getweak) de voeding ook andersom monteren zodat de fan richting de binnenkant van de kast gepositioneerd staat. Zuigt hij daar lucht aan en blaast hij richting de buitenkant. Die voeding van BeQuiet is wel een stuk beter dan de voeding die standaard bij jouw kast zit iig.

De big shuriken is een aanrader. Heb hem zelf ook. De big versie is ook altijd verschenen in de BGG's. Volgens mij zie je de normale shuriken nu wat meer terug in dit topic omdat mensen deze met de big shuriken verwarren. Enige waar je met de big shuriken op moet letten is dat je het geheugen plaatst voordat je de koeler plaatst. Hij kan er namelijk overheen hangen wat monteren lastig kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixtli
Dreamvoid schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 10:23:
[...]

Huh? Een Fusion bordje (incl cpu) is 100-140 euro (afhankelijk van de features), een 880G bordje is 60-100 euro (afhankelijk van de features) en een Athlon II 250 is 45 euro.
Je vergeet dat je bij een Athlon II X2 250 setupje nog een dedicated videokaart neemt... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaapsander schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:25:
[...]

Die voeding van BeQuiet is wel een stuk beter dan de voeding die standaard bij jouw kast zit iig.
Door de grotere fan ook stiller denk ik. De mijn heet wel stil te zijn, maar is dat niet erg...
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-09 16:48
Ixtli schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:27:
[...]

Je vergeet dat je bij een Athlon II X2 250 setupje nog een dedicated videokaart neemt... ;-)
Waarom zou je een dedicated videokaart moeten nemen bij een 880G chipet? Die is aardig vergelijkbaar met een Fusion IGP dus wat dat betreft maakt het niet veel uit!

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ixtli schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 11:27:
Waarom zou je dat wel doen bij een 880G bord en niet bij de Fusion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Behalve dat de GPU uit de fusion bijvoorbeeld DTS-MA en DD-HD kan bitstreamen, wat voor HTPC gebruik zeer waardevol is. De IGP uit de 880G kan dit niet

[ Voor 12% gewijzigd door jaapsander op 11-03-2011 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixtli
M'n verwoording deed vermoeden dat het puur video gerelateerd was. Maar om dezelfde functionaliteit te hebben moet er inderdaad een kaartje in met bitstreaming.

Als je enkel kijkt naar beeld tonen en geluid afspelen, dan kom je inderdaad toe met een Athlon II en een 880G bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
Dreamvoid schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 10:23:
[...]

goedkoper ten opzichte van de Sandy Bridge setup (ca. 230) die ik hierboven heb geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

ok here goes :)

#ProductPrijsSubtotaal
2Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 66,-€ 132,-
1Fractal Design ARRAY R2 MINI ITX NAS CASE W/ 300W SFX PSU€ 159,90€ 159,90
1Scythe Big Shuriken€ 26,50€ 26,50
1Corsair CMSO4GX3M2A1333C9€ 36,10€ 36,10
1AMD Athlon II X2 250 Boxed€ 44,51€ 44,51
1Asus M4A88T-I Deluxe€ 102,44€ 102,44
1Sapphire HD 5450 1GB DDR3 PCIE HDMI€ 36,79€ 36,79
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 538,24

nadeel is dat dit mainboard maar 3 sata poorten heeft, en ik de pci-e nodig heb voor de videokaart.

wat is een beter alternatief? dan toch maar intel? wel veel duurder.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 2100€ 102,60€ 102,60
1Intel Desktop Board DH67CF€ 109,-€ 109,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 602,89

[ Voor 34% gewijzigd door mindcre8r op 11-03-2011 22:12 ]

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Pascal.A schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 14:59:
[...]

goedkoper ten opzichte van de Sandy Bridge setup (ca. 230) die ik hierboven heb geplaatst.
Ah ok. Maar goed, met een SB i3 2100 heb je dan ook een bijna 6x (!!) snellere cpu dan een E-350. Da's ook wat waard natuurlijk. IMO is een Athlon II setup qua prijs/performance/verbruik op het moment ideaal voor low-budget HTPC's. Met een X2 220 zit je zelfs nog onder de prijs van een Fusion. Wat mij betreft zijn Fusion en Atom/ION leuk voor nettops (=hele, hele kleine kastjes), maar niet erg zinnig voor zelfbouw met mITX/mATX.

Intel mag wel opschieten met de Sandy Bridge Celerons want in het budget segment laten ze het nu compleet liggen, er zit een gigantisch gat tussen de D525/ION2 en de goedkoopste Sandy Bridge. De Wolfdale Celerons zijn als cpu nog wel competitief met de Athlon II maar de S775 mobo's/chipsets zijn voor HTPC gebruik ofwel hopeloos verouderd (G41) ofwel belachelijk duur (9300).

edit: @mindcre8r: voor die 65 euro extra heb je natuurlijk wel een 2x zo snelle (en iets zuinigere) cpu. IMO op een config van 600e het geld wel waard maar ik weet niet hoe 'hard' je budget is.

[ Voor 15% gewijzigd door Dreamvoid op 12-03-2011 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trouwens, er komen de komende maanden wat nieuwe Fusion nettops aan: Asus EB1021, MSI WindBox DC100, Zotac AD03 (review). Veel sneller dan hun Atom/ION2 voorgangers zullen ze niet zijn, maar goed - er valt weer wat te kiezen en AMD speelt weer serieus mee.

[ Voor 55% gewijzigd door Dreamvoid op 12-03-2011 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

Dreamvoid schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 09:46:
[...]

edit: @mindcre8r: voor die 65 euro extra heb je natuurlijk wel een 2x zo snelle (en iets zuinigere) cpu. IMO op een config van 600e het geld wel waard maar ik weet niet hoe 'hard' je budget is.
dat budget is wel in orde.
kan een AMD kaart zonder prolemen met de intel CPU? ik heb altijd de combo AMD-ATI/AMD gehad en Intel Nvidea

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09 17:55

job

mindcre8r schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 18:00:
ok here goes :)

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X2 250 Boxed€ 44,51€ 44,51
1Asus M4A88T-I Deluxe€ 102,44€ 102,44
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 538,24

nadeel is dat dit mainboard maar 3 sata poorten heeft, en ik de pci-e nodig heb voor de videokaart.

wat is een beter alternatief? dan toch maar intel? wel veel duurder.
[/table]
Waarom perse dit moederbord?
Is wlan nodig? Er zijn als je een zonder wlan neemt veel goedkopere alternatieven.
Waarom die pci-e kaart? De 880G is snel genoeg voor 1080p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

job schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 10:51:
[...]

Waarom perse dit moederbord?
Is wlan nodig? Er zijn als je een zonder wlan neemt veel goedkopere alternatieven.
Waarom die pci-e kaart? De 880G is snel genoeg voor 1080p.
vanwege de audio.
Wlan is niet nodig. wat raad je me aan dan? formaat mini itx en max aantal sata poorten.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een prangende vraag...

ik zou graag een passief gekoelde 5670 in een GD04 plaatsen. XFX of Sapphire.

Nu hebben beide kaarten een aanzienlijke koeler op de kaart zitten, die er ook een stuk boven komt:

Afbeeldingslocatie: http://lanoc.org/images/stories/Reviews/sapphire_hd5670_ultimate/hd5670u_6.jpg

alleen vind ik nergens specificaties over de exacte hoogte van de kaart :( ook niet of hij past in m'n GD04. Maar als ik de hoogte ken kan ikaltijd een mail naar silverstone sturen om te vragen of ie erin past...

alvast bedankt!

anders neem ik de sapphire 5670 1 gig gewoon gekoeld, artic cooler die erop zit schijnt ook erg stil te zijn...maar natuurlijk minder stil dan zo'n passief gekoelde :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 26-09 17:55

job

mindcre8r schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 11:48:
vanwege de audio.
Wlan is niet nodig. wat raad je me aan dan? formaat mini itx en max aantal sata poorten.
Wat is er zo bijzonder aan de audio? Je zoekt een bordje met optische output?
En ik had er even overheen gekeken dat het mini itx was |:( , sorry.
Dan is er als je optische audio wilt en amd op een mini itx niet heel veel anders nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGJW
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 05-11-2023
Hallo,

Op dit moment heb ik een PS3 (voor Bluray), een Humax IR-Fox-C (voor de digitale TV van Ziggo), Conceptronic FullCHDMAi (voor digitale content vanaf NAS) en een Rotel RCD1070 (voor de cd's). Dit zijn 4 apparaten en wil ze vervangen door een HTPC. Mijn cd collectie ben ik aan het digitaliseren. Op de NAS (Synology DS109) draait squeezecenter en in de keuken heb ik een Squeezebox Boom. Als de NAS niet bezig is met andere taken gaat dit prima, maar als er bijvoorbeeld bestanden worden uitgepakt dan gaat het toch wel erg vertragen. Daarom leek het mij een goed idee om de squeezecenter te verplaatsen naar een HTPC in de woonkamer (met daarop ook softsqueeze). Deze HTPC wil ik dan ook gebruiken voor digitale televisie, afspelen van DVD/Bluray en het afspelen van de digitale content van de NAS. Qua kast moet het een beetje passen bij de Rotel RSX972 versterker, dus zelfde formaat zwart (kleiner is ook geen probleem). Alle media (incl. muziek) staan op de NAS dus veel HD ruimte is niet nodig. Verder moet hij wel redelijk stil zijn en in staat zijn 1080p content te verwerken. Ook een goede digitale uitgang voor de audio naar de Rotel versterker is wenselijk. Verder heb ook nog niet echt een idee voor het besturingssysteem, dus suggesties zijn welkom. Ik ben niet echt een super tweaker, maar een beetje proberen vind ik erg. Ben niet van plan er spelletjes op te gaan spelen. Af-en-toe beetje internetten, maar dat was het ook wel.

Nog een keer de wensen op een rij:
- Afspelen DVD/Bluray
- Stil
- Veel HD ruimte niet nodig ivm NAS
- Goede digitale uitgang voor audio en HDMI voor de plasma
- Suggesties voor het besturings systeem
- Ontvangen digitale tv Ziggo (dit kan ook later eventueel)

Overige apparatuur:
-42 inch Panasonic Plasma
-Rotel RSX 972 Receiver
-Kef speakers
-Logitech Harmony One Remote
-Iphone (met Ipeng en straks evt. XBMC remote)
-bedraad netwerk (LAN) met Synology DS109 en een Apple Airport Extreme
-MacBook Pro

Budget: 500/600 euro.

Alvast bedankt voor jullie suggesties en opmerkingen.
Groeten Martin

[ Voor 3% gewijzigd door MGJW op 13-03-2011 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreamvoid schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 10:16:
Trouwens, er komen de komende maanden wat nieuwe Fusion nettops aan: Asus EB1021, MSI WindBox DC100, Zotac AD03 (review). Veel sneller dan hun Atom/ION2 voorgangers zullen ze niet zijn, maar goed - er valt weer wat te kiezen en AMD speelt weer serieus mee.
Mooi systeempje. Prijs is er ook wel naar. Ik ben echt op zoek naar een, mooie, kleine, energiezuinige low-budgetoplossing. De hele setup wil ik onder de 300 euro houden en heb al gekeken naar die Xtreamer Ultra. Maar die Zotacs zien er nog beter uit. Blu-ray vind ik niet zo'n eis, 'k heb die schijven toch nog niet en vraag me af of ik überhaupt daar geld in investeer.

Nu heeft zotac ook dit soort systemen: pricewatch: Zotac ZBOX HD-ID11. Met wat geheugen een een harde schijfje erin moet je binnen de 300 euro wel redden. (ik heb nog een 1TB externe schijf). Nu zit ik alleen nog te twijfelen over de optische drive die er niet inkan. Ik heb nog wel wat DVD's die ik af en toe kijk, maar dat is zelden. Met een externe usb drive zou ik ook prima kunnen leven. Die kan ik als deze niet gebruikt wordt ook nog in een la opgeborgen.

Dan rest mij alleen nog de vraag over besturingssystemen. Ik ben een windowsgebruiker, weet niet beter dan dat. Maar Windows 7 kost toch weer 80 euro. Een linux variant is vast en zeker goedkoper, maar wat is daarin aan te raden? Behalve dat ik gewoon normaal internet toegang wil ook graag een remote desktop mogelijkheid. Zodat ik zonder tv, vanaf een andere computer een dienst als spotify kan gebruiken. En het moet natuurlijk een beetje makkelijk in gebruik zijn voor iemand die niet beter weet dan Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Ik weet niet hoeveel DVD's je hebt, maar is het niet een overweging om die gewoon te rippen, of te downloaden? ben je van het hele probleem af.

Als je een makkelijke linux-distro zoekt waar je alles mee kunt: http://ubuntu.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

job schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 19:56:
[...]

Wat is er zo bijzonder aan de audio? Je zoekt een bordje met optische output?
En ik had er even overheen gekeken dat het mini itx was |:( , sorry.
Dan is er als je optische audio wilt en amd op een mini itx niet heel veel anders nee.
nee die optical out boeit niet, ik gebruik HDMI, echter zit je met de bitstreaming. begreep dat de oudere onboard radeon's dat niet ondersteunde?

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik ben een Htpc aan het samenstellen voor mijn broer nu vroeg ik mij af wat jullie hier nog op of aan te merken hebben ?

Een grote hardeschijf voor films enzo heeft hij dus al.
De ssd is alleen voor windows en de overige programma's.

Het gaat eigenlijk alleen om films&muziek af te spelen die al op de hardeschijf staan naar een plasma tv .
en onkyo 7.1 receiver.

Nu vroeg ik mij wel af of de videokaart die ik geselecteerd hebt , of die via een 1 hdmi kabel het beeld en geluid kan versturen?

En overige suggesties zijn altijd handig . Alvast bedankt

#ProductPrijsSubtotaal
1LG GH22NS50 Zwart€ 14,84€ 14,84
1Nox Live 2€ 117,69€ 117,69
1Arctic Silver Silver 5 - 3.5 Gram€ 5,-€ 5,-
1AMD Athlon II X2 265€ 58,10€ 58,10
1Seasonic S12II-Bronze 330W€ 42,90€ 42,90
1OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB€ 99,-€ 99,-
1OCZ Gold DDR3 PC3-10666 Low Voltage Dual Channel€ 39,50€ 39,50
1Asus M4N68T-M LE€ 36,69€ 36,69
1Sapphire HD 5450 1GB DDR3 PCIE HDMI€ 34,24€ 34,24
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 474,46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy21nl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-03-2021
Hallo,

Ik lees al een tijdje met dit forum mee, maar één ding is mij nog niet helemaal duidelijk.

Als ik gecodeerde TV signalen via Ziggo wil opnemen met een Fusion, gaat dit dan lukken of is hij dan niet krachtig genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke tuner, een Anysee?

[ Voor 33% gewijzigd door Dreamvoid op 13-03-2011 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Elke tuner, die dvb-c aan kan, is goed genoeg.
Afspelen is elke moderne graka goed genoeg voor.

Ik zou alleen als je wilt beginnen niet de anysee pakken, een 2e hands floppydtv is goedkoper en makkelijker aan de gang te krijgen. Lees je vooral goed in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy21nl
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-03-2021
Donderstraaltje schreef op zondag 13 maart 2011 @ 22:14:
Elke tuner, die dvb-c aan kan, is goed genoeg.
Afspelen is elke moderne graka goed genoeg voor.
Nog even verder gelezen en bij de concurrent :X staat bij een review dat de Fusion niet geschikt is voor TV kijken. Gaat dit dan specifiek om HDTV?

Daarnaast had ik nog een vraag over het opnemen van TV-signaal, is daarvoor vooral je processor, of je videokaart of je tv-tuner het belangrijkst?
Donderstraaltje schreef op zondag 13 maart 2011 @ 22:14:
Ik zou alleen als je wilt beginnen niet de anysee pakken, een 2e hands floppydtv is goedkoper en makkelijker aan de gang te krijgen. Lees je vooral goed in.
Dank voor de tip, ik zal eens op zoek gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donderstraaltje
  • Niet online
Goofy21nl schreef op zondag 13 maart 2011 @ 23:40:
[...]

Nog even verder gelezen en bij de concurrent :X staat bij een review dat de Fusion niet geschikt is voor TV kijken. Gaat dit dan specifiek om HDTV?

Daarnaast had ik nog een vraag over het opnemen van TV-signaal, is daarvoor vooral je processor, of je videokaart of je tv-tuner het belangrijkst?
Dat is een zeer, zeer slechte review en hardware info onwaardig. De fusion setup is extreem goed, laat atom + ion niet alle hoeken van de kamer zien maar verslaat ze wel op alle fronten. Zelf heb ik een fusion setup en dat werkt perfect, en zo zijn er meer hier. De problemen die hun hebben kan ik totaal niet rijmen. Ook die HQV test die hun doen valt zo slecht uit, op andere sites scoort fusion veel en veel beter. Nu wil ik niet beweren dan hun anti ati/amd zijn maar er rammelt veel, heel erg veel aan die review. Lees gewoon wat draadjes zoals het dvb-c draadje en je hebt iig dan al een goed idee welke richting je het een en het ander moet zoeken.

Signaal? het is natuurlijk handig dat je voldoende signaal hebt, cpu heeft er als het goed is niks mee te maken, net zo min als je graka. Een beetje tuner kaart zonder driver problemen wil je wel, en juist de anysee en de duoflex is bekend om de problemen die er zijn. Zelf voorstander van de FloppyDTV, Terratec, Technisat en Technotrend... om je zoektocht wat te sturen.

[ Voor 13% gewijzigd door Donderstraaltje op 13-03-2011 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Post processing is overrated. Wie kijkt er interlaced materiaal? Voor niet HD werk laat je ffdshow de boel oppoetsen, die maakt er potentieel nog een strakker plaatje van dan ingebakken driver opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wagenveld schreef op zondag 13 maart 2011 @ 23:56:
Wie kijkt er interlaced materiaal?
Ben met je eens dat post-processing ietwat overrated is: anno 2011 doet je TV waarschijnlijk ook heel behoorlijk deinterlacing en postprocessing - het is niet echt noodzakelijk dat je HTPC het al doet., maar er zijn toch een hoop HDTV zenders die in 1080i uitzenden, waaronder in elk geval Ned1HD en Ned3HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 11:51:
Ik heb een prangende vraag...

ik zou graag een passief gekoelde 5670 in een GD04 plaatsen. XFX of Sapphire.

Nu hebben beide kaarten een aanzienlijke koeler op de kaart zitten, die er ook een stuk boven komt:

[afbeelding]

alleen vind ik nergens specificaties over de exacte hoogte van de kaart :( ook niet of hij past in m'n GD04. Maar als ik de hoogte ken kan ikaltijd een mail naar silverstone sturen om te vragen of ie erin past...

alvast bedankt!

anders neem ik de sapphire 5670 1 gig gewoon gekoeld, artic cooler die erop zit schijnt ook erg stil te zijn...maar natuurlijk minder stil dan zo'n passief gekoelde :*)
@ Killa bee
De passief gekoelde 5670 past NIET: ik heb een GD05 (zelfde kast als GD04 alleen ander frontje) nog zonder grafische kaart en een vriend had deze videokaart over...
Maar de koeler was te hoog en dus was t feest snel voorbij!

Succes met de 'gewone' 5670.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2011 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mindcre8r schreef op zondag 13 maart 2011 @ 11:33:
[...]

nee die optical out boeit niet, ik gebruik HDMI, echter zit je met de bitstreaming. begreep dat de oudere onboard radeon's dat niet ondersteunde?
Klopt helemaal. Alleen radeon's van de 5 serie en hoger kunnen HD audioformaten als DTS-MA en DD-HD bitstreamen naar je receiver. Wanneer je je htpc aansluit dmv spdif (optisch of coaxiaal) kun je deze formaten niet afspelen en kun je niet hoger dan de normale DTS of DD (kort door de bocht) omdat de bandbreedte van een spdif aansluiting niet voldoende is.

Kortom wanneer je Blu-ray HD audio wil bitstreamen op je receiver moet je een videochip hebben van Ati boven de 5000 serie, nvidia boven de 400 serie of intel IGP vanaf de core i serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-09 13:54

Hakker

a.k.a The Dude

Dreamvoid schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 09:46:
[...]

Ah ok. Maar goed, met een SB i3 2100 heb je dan ook een bijna 6x (!!) snellere cpu dan een E-350. Da's ook wat waard natuurlijk. IMO is een Athlon II setup qua prijs/performance/verbruik op het moment ideaal voor low-budget HTPC's. Met een X2 220 zit je zelfs nog onder de prijs van een Fusion. Wat mij betreft zijn Fusion en Atom/ION leuk voor nettops (=hele, hele kleine kastjes), maar niet erg zinnig voor zelfbouw met mITX/mATX.

Intel mag wel opschieten met de Sandy Bridge Celerons want in het budget segment laten ze het nu compleet liggen, er zit een gigantisch gat tussen de D525/ION2 en de goedkoopste Sandy Bridge. De Wolfdale Celerons zijn als cpu nog wel competitief met de Athlon II maar de S775 mobo's/chipsets zijn voor HTPC gebruik ofwel hopeloos verouderd (G41) ofwel belachelijk duur (9300).

Heel leuk elke keer een 880G en een Athlon X2 aanhalen maar idle verbruikt het meer dan een fusion en onder load gewoon het dubbele. Hetzelfde gebeurd met bv een Intel i3. Daarnaast wat doe je met een downloadbak/HTPC??? het zwaarste werk wat ie te doen krijgt is parity checken. Als je usenet gebruikt. Leuk zet het op low priority en je media player op high en klaar ben je. Je moet uitgaan wat hij het meeste doet en dat is eerlijk gezegd gewoon uit zijn neus vreten.
Dreamvoid schreef op maandag 14 maart 2011 @ 08:21:
[...]

Ben met je eens dat post-processing ietwat overrated is: anno 2011 doet je TV waarschijnlijk ook heel behoorlijk deinterlacing en postprocessing - het is niet echt noodzakelijk dat je HTPC het al doet., maar er zijn toch een hoop HDTV zenders die in 1080i uitzenden, waaronder in elk geval Ned1HD en Ned3HD.
Alle Nederlandse kanalen zijn 1080i aangezien dat de europese standard is 1080P is geen broadcast standard en 720P wordt in de VS vooral gebruikt en ja zoals je al zei is de-interlacing een beetje BS maar een Fusion kan dat ook wel aan net als een ION systeem.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.SiniSter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-09 19:06
Even een domme vraag misschien maar ben mijn eerste HTPC aan het samenstellen, als je audio via HDMI van videokaart naar je receiver stuurt staat dit dan helemaal los van de onboard audiochip op het moederbord? Ik wil truehd kunnen streamen, heb ik dan voldoende aan een hd5570 of zijn er ook nog eisen aan de onboard audio?
jaapsander schreef op maandag 14 maart 2011 @ 09:16:
[...]

Klopt helemaal. Alleen radeon's van de 5 serie en hoger kunnen HD audioformaten als DTS-MA en DD-HD bitstreamen naar je receiver. Wanneer je je htpc aansluit dmv spdif (optisch of coaxiaal) kun je deze formaten niet afspelen en kun je niet hoger dan de normale DTS of DD (kort door de bocht) omdat de bandbreedte van een spdif aansluiting niet voldoende is.

Kortom wanneer je Blu-ray HD audio wil bitstreamen op je receiver moet je een videochip hebben van Ati boven de 5000 serie, nvidia boven de 400 serie of intel IGP vanaf de core i serie.
Pagina: 1 ... 24 ... 93 Laatste

Dit topic is gesloten.