ja
Ik zie dat je een SSD kaartje erin hebt gestopt, alleen wil ik wel films kunnen opnemen en als ik lui ben om meteen te kijken het niet meteen wissen, omdat ik ruimte gebrek heb.
Daar heb je toch je nas voor? Direct vanaf je htpc opnemen op je nas is prima te doen.
Ik heb geen testen kunnen vinden van de Asus HD550 of HD5570, verder moet het kaartje wel True HD geluid kunnen overbrengen. Dat werd me niet echt duidelijk op de site van Asus zelf of ergens anders. De kaartjes van Saphire en Power Color (Green) kwamen wel goed uit de test.
die feature zit in de gpu en is niet afhankelijk van het merk kaart.
Verder stel voor dat in de toekomst een 3D TV wil kopen wil ik niet weer opnieuw een kaartje meteen kopen.
Dat zal je toch moeten, aangezien de voor een htpc geschikte videokaarten met 3d ondersteuning nog moeten verschijnen halverwege dit jaar. Maar dat is geen probleem, want hoe makkelijk is het om een goedkoop videokaartje te vervangen?
Hier is iedereen gek op de AMD processoren, maar die zijn wel wat trager. Verder komen de nieuwe i3 processoren goed als aanbeveling voor een HTPC.
bij wie? De i3 is leuk, maar duur. Bovendien maak je geen gebruik van de IGP, dus wat is dan het nut nog?
[/]
Ik probeer ook een beetje rekening mee te houden met feit dat ik misschien van mening verander. Bijvoorbeeld niet me muziek plaatsen op de NAS maar op de HTCP zelf.[/]
Dat zou een behoorlijk vreemde keuze zijn. Waarom heb je anders een nas?
Nu zeg ik ook ik hoef geen spelletje te spelen vanaf de HTPC, maar stel dat ik van mening verander kan ik met deze config toch nog een licht spelletje spelen. Je zet me wel aan het denken en misschien voor de lichtste versie i3 processor te gaan, alleen die is wel duo core en niet quad.
Neem dan een X3 met fatsoenlijke clocks en houd je geld in je zak.
[/]
Stel voor dat ik aan het opnemen ben en tegelijkertijd een andere opname aan het kijken ben dan wil ik geen hapering.[/]
Dankzij dxva kost het afspelen van een film je max een procent of tien aan cpu belasting op een X2. Die krijg je met een extra opname ook niet op de knieen hoor.
Samenvattend: je moet je maar eens goed inlezen over de eisen die bepaalde functionaliteiten aan je hardware stellen, want je keuzes zijn wat uit balans. Je moest toch bezuinigen van je vrouw?