Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kefding schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 21:08:
Nog even wat vragen omtrent de HTPC
Als ik mijn boxen aan wil sluiten, (die aangeloten moeten worden met zo'n rood-zwart draadje) heb ik daar dan een aparte versterker voor nodig?
Ja
of kan ik die met een speciaal kaartje aansluiten op mijn htpc?
Alleen als je een PCI versterker kan vinden en die zijn zeldzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Kefding schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 21:08:
Nog even wat vragen omtrent de HTPC
Als ik mijn boxen aan wil sluiten, (die aangeloten moeten worden met zo'n rood-zwart draadje) heb ik daar dan een aparte versterker voor nodig? of kan ik die met een speciaal kaartje aansluiten op mijn htpc?
pcspeakers is natuurlijk ook nog een optie, maar boxen geven toch een stuk beter geluid
Als het geen actieve speakers zijn heb je een versterker nodig. Ergo als ze geen eigen stroomvoorziening hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, dan blijf ik bij de Asrock880GMH, of raadt je me een ander moederbord aan die dezelfde specs heeft maar geen USB3.0, en wellicht goedkoper is?

De processor is ook duidelijk. Het wordt de 250e.

Is qua voeding de Nexus 430 watt voldoende of overkill qua wattage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 00:51:
[...]

Heb de zijkanten ook maar gelaten voor wat het is, zou ook niet weten waarom ik ze eraf zou halen en heb je je dvd of blu-ray speler nu iets verder naar voren gemonteerd? Ik heb een pioneer en heeft een vrij grote knop van zichzelf dus nooit geen problemen gehad.
Heb nog 2 superstille nexus fans aan de zijkant gemonteerd. Heb een LG blue speler en je eject knop is opgenomen in het design, Zal ook wel een rol spelen. Maar ik begrijp gewoon niet waarom niet de gehele voor front, net zoals in een PC, zichtbaar kan zijn.... er zit een grote klep voor die alles afdekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi was ik weer, ik las net ergens dat het moeilijk was een vervangende voeding voor de MC-1200 kast te vinden is als je er ook een bluray in hebt zitten. Dat heb ik dus.

Maar welke voeding past wel goed in deze kast in combo met bluray? uiteraard 1 die heerlijk stil is.

bedankt maar weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 11:33
jingaling schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 19:09:
Beste medetweakers,

Ik heb nu een systeempje samengesteld en wilde vragen of jullie eventuele op of aanmerkingen op het betreffende systeem hebben!

#ProductPrijsSubtotaal
1Anysee E30S2€ 149,-€ 149,-
1Conceptronic CBT2NANO€ 5,69€ 5,69
1Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB€ 59,90€ 59,90
1Samsung SH-S223C Zwart€ 15,79€ 15,79
1Zalman HD160 Plus Black€ 210,80€ 210,80
1AMD Athlon II X2 250 Boxed€ 48,43€ 48,43
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 34,90€ 34,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 37,-€ 37,-
1Asus M4A78LT-M€ 48,22€ 48,22
1XFX HD 5570 512 MB DDR3 DISPLAYPORT (HD-557X-YNF2)€ 49,53€ 49,53
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 659,26

- maakt dit setje veel herrie? kan evt. de fans vervangen voor de processor en/of behuizing

- 5570 kaart gekozen dan heb ik i.i.g genoeg kracht voor VA deinterlacing etc.
Je videokaart heeft in verhouding wel een kleine heatsink & fan. Denk dat dat het meeste geluid gaat produceren. Dan bedoel ik echt datie gaat zoemen. Is niet voor niks goedkoper dan andere HD5570 met een grotere koeler & fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

artificial_sun schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 09:46:
[...]

Deze staat wel in de PW misschien kun je die ergens vinden pricewatch: Logitech Cordless Mediaboard Pro (Azerty) . Misschien in een gameshop ofzo want hij is eigenlijk bedoeld voor game consoles.
deze zag ik inderdaad ook staan, maar nergens te vinden :( wordt volgens mij gewoon niet meer geproduceerd.

forcom site is wel goed, maar 130 euro voor een toetsenbord vind ik enorm veel geld, dat kan ik er echt niet aan geven. Dan kan ik een i5 systeem samenstellen...of een superknappe case nemen of zo...voor zeventig euro daarentegen ;)

wel een goed idee om op gamer sites te kijken wel nog geen goed alternatief gevonden!

echt wel een probleem eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jingaling schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 19:09:
Beste medetweakers,

Ik heb nu een systeempje samengesteld en wilde vragen of jullie eventuele op of aanmerkingen op het betreffende systeem hebben!

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X2 250 Boxed€ 48,43€ 48,43
1XFX HD 5570 512 MB DDR3 DISPLAYPORT (HD-557X-YNF2)€ 49,53€ 49,53
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 659,26

De behuizing en harde schijf en de Anysee tuner liggen al klaar.

- Is de processor goed in staat om bluray films (50 gig) uit te pakken
of is het dan beter een x3 445 aanschaffen ietsje duurder?
In staat: ja.
Als je het veel doet, pak je een iets sneller modelletje.
- maakt dit setje veel herrie? kan evt. de fans vervangen voor de processor en/of behuizing

- 5570 kaart gekozen dan heb ik i.i.g genoeg kracht voor VA deinterlacing etc
Passieve 5550: pricewatch: HIS HD 5550 Silence 1GB DDR2 PCIe.
- voeding is 300W normaal genoeg, maar is een 430W misschien beter als ik wel een x3 moet nemen en misschien mede door het 5570 kaartje.
Nee. Het totale systeem zal dit bij lange na niet verbruiken.
Ik wil een goed op elkaar afgestemd setje die ook lekker vlot kan unrarren enzo.
Dan kies je aan de hand van benchmarks met rar-prestaties de meest geschikte cpu uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 22:25:
Ok, dan blijf ik bij de Asrock880GMH, of raadt je me een ander moederbord aan die dezelfde specs heeft maar geen USB3.0, en wellicht goedkoper is?
Hoe wil je dat ding aansluiten vwb audio? S/PDIF? HDMI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bladerash schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 22:42:
[...]

Je videokaart heeft in verhouding wel een kleine heatsink & fan. Denk dat dat het meeste geluid gaat produceren. Dan bedoel ik echt datie gaat zoemen. Is niet voor niks goedkoper dan andere HD5570 met een grotere koeler & fan.
dat dacht ik ook toen ik die videokaart zag, maar kan je als je een iets performantere kaart wil niet beter deze nemen: pricewatch: Sapphire HD 5670 512MB GDDR5 PCI-E

met DDR5 geheugen en 125 meer Mhz

heb deze genomen op mijn configuratie, maar heb lang zitten twijfelen of zo'n passieve supergoedkope 5450 ook voldoende zou zijn :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En waarom zou je een budget-gamevideokaart in je htpc willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 22:59:
[...]

In staat: ja.
Als je het veel doet, pak je een iets sneller modelletje.
hoe zit dat nu eigenlijk met blurary, ik vind er niet veel specifieke reviews over, maar hoe 'straf' moet je processor zijn, en is een +2 core nu beter of niet, volgens mij neemt het afspelen van die bluray niet meerdere cores tegelijk in beslag of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het afspelen van een Blu-ray schijfje kost niet veel processorkracht. Het afspelen van een 1080p stukje gecodeerd bronmateriaal vanaf je HDD wel. Daarom laat je dat over aan je GPU. Je CPU kan het ook sinds de invoering van HT3.0, maar de belasting is dan erg hoog. Daarom: DXVA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 23:09:
En waarom zou je een budget-gamevideokaart in je htpc willen?
voor die paar euro meer heb je een snellere kaart, en is sneller niet beter? Dan ben je ook veilig voor 'de toekomst'...of is dat onzin?

Als leek zou je verwachten dat voor een systeem dat vooral z'n grafische kaart zal gebruiken om videobeelden naar z'n tv te pompen, er niet bespaard wordt op de grafische kaart? uiteindelijk zit er op een htpc niet veel meer dan een grafische interface, die op een goedkoop moederbord zit, met stille zuinige harde schijf, stille voeding en niet zeer krachtige processor.

maar daarom ben ik ook een leek natuurlijk, heb biochemie gedaan geen it jammer genoeg ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 23:13:
Het afspelen van een Blu-ray schijfje kost niet veel processorkracht. Het afspelen van een 1080p stukje gecodeerd bronmateriaal vanaf je HDD wel. Daarom laat je dat over aan je GPU. Je CPU kan het ook sinds de invoering van HT3.0, maar de belasting is dan erg hoog. Daarom: DXVA.
de antwoorden volgen elkaar snel op, maar hierin zeg je toch ook dat je een stevige grafische kaart nodig hebt? Uiteindelijk is de rest van de htpc bijkomstig, als het maar 'stil' en zuinig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En ik bedrijfskunde, geen IT. ;)

Maar sneller is niet beter. Uiteindelijk gaat het om het uitkiezen van een configuratie die 'snel genoeg' is, zodat je geld bespaart, maar ook zorgt dat je htpc zuinig, koel en stil blijft.
Neem nu een passieve HD5550 en bespaar bijna 5 tientjes. Van dat verschil koop je over drie jaar een HD7550 die Ocular Adaptive Deinterlacing op 3D surround S-HDTV doet, oid. ;)

Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 23:17:
[...]

de antwoorden volgen elkaar snel op, maar hierin zeg je toch ook dat je een stevige grafische kaart nodig hebt? Uiteindelijk is de rest van de htpc bijkomstig, als het maar 'stil' en zuinig is.
Een onboard gpu kan al die film afspelen. Wil je alle beeldverbetering inschakelen, dan pas heb je een klein grafisch kaartje nodig.
http://www.anandtech.com/...the-best-radeon-htpc-card

[ Voor 40% gewijzigd door Edmin op 19-01-2011 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de info, hier heb ik wel wat aan! ga die link direct eens doorspitten.

het is een feit dat de prijzen onvoorstelbaar snel zakken, ik ben daarom ook aan het twijfelen om maar één harde schijf te kopen, op dat tempo koop ik mij binnen drie jaar een schijf van 10TB voor 50euro.

enige probleem vind ik met die redenering is dat als je je hele systeem op die filosofie opbouwt, je binnen drie jaar met een verouderde mobo zit, processor, te kleine hdd en te zwakke gpu, en je alles moet vervangen, wat eigenlijk op een nieuwe pc neerkomt.

kort gezegd moet je de afweging maken op hoeveel jaar je je htpc wil afschrijven, schrijf je 300 euro op 3 jr af of schrijf je 400euro op 5 jr af. denk dat die 100 euro wel een reeël verschil is voor een iets zwaardere cpu en gpu. Komt ook nog eens de gigantische depreciatie erbij van al die pc onderdelen, ze worden goedkoper terwijl je ernaar kijkt.

wat is nu eigenlijk de beste keuze, snel afschrijven voor weinig geld of langer afschrijven voor meer geld....met de frustratie dat je halverwege beide afschrijfperiodes het initiële systeem voor de helft van de prijs mss al kunt kopen...jij doet bedrijfskunde, dus je moet hier intelligent op kunnen antwoorden (ik niet, biochemie :F )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kunt met enige mate van zekerheid voorspellen wat de eisen in de toekomst gaan zijn. 1080p content op een X2 240 levert nu al een enorm lage cpu-belasting op dmv DXVA. sata-600 en usb3 zijn pas niet echt uit. Dus zelfs als je over twee jaar toch een 3D capable kaart wil (en dus twee maal het aantal frames uit moet spugen) zit je met de aanschaf van een goedkope nieuwe videokaart al goed. ;)

En zoals ik al zei: zwaardere hardware levert ook meer verbruik op -> meer warmte -> zwaardere koeling -> meer geluid.

En geluid is vies.

[ Voor 15% gewijzigd door Edmin op 19-01-2011 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad, maar dan krijg je dus dat SATA verhaal weer. wil je na een aantal jaar 'upgraden' dan merk je:

harde schijf niet compatibel (geen sata600)
dus nieuwe mobo, maar AM3 bestaat niet meer, dus nieuwe AM4 processor
en je ram geheugen is waarschijnlijk ook al gedateerd (of in de oude versie te duur) dus moet je ook nieuw kopen.
je voeding heeft niet genoeg connecties en er bestaat nu al 95plus, dus nieuwe voeding...

op het einde zit je dus met een compleet nieuw systeem....

je hebt echter wel gelijk, geluid is vies, en zo'n passieve 5570 met een koeler ter grootte van een vliegdekschip is best wel cool, ook al kost zo'n 5570 wel ongeveer evenveel als een 5670...

ik ga je raad volgen en een beetje downgraden, je hebt geen ferrari nodig om in de file te staan.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2011 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 23:54:
inderdaad, maar dan krijg je dus dat SATA verhaal weer. wil je na een aantal jaar 'upgraden' dan merk je:

harde schijf niet compatibel (geen sata600)
Sata is backwards compatible. Sluit een sata-600 ssd aan op je sata-300 controller en hij wordt alleen iets geknepen in snelheid. Nutiige sata-600 hdd's verschijnen de eerst vijf jaar niet. Misschien wel nooit.
dus nieuwe mobo, maar AM3 bestaat niet meer, dus nieuwe AM4 processor
AM3 cpu's passen gewoon op AMD's volgende socket: AM3+ *O*
en je ram geheugen is waarschijnlijk ook al gedateerd (of in de oude versie te duur) dus moet je ook nieuw kopen.
Heb jij al ergens DDR4 gezien?
op het einde zit je dus met een compleet nieuw systeem....
Maar over een jaar of vier wil je dat sowieso.
je hebt echter wel gelijk, geluid is vies, en zo'n passieve 5570 met een koeler ter grootte van een vliegdekschip is best wel cool, ook al kost zo'n 5570 wel ongeveer evenveel als een 5670...

ik ga je raad volgen en een beetje downgraden, je hebt geen ferrari nodig om in de file te staan.
Geloof me, daar wordt je echt gelukkiger van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ed_L

Wat betreft audio wil ik me graag voorbereiden op de toekomst. Ik heb op dit moment geen versterker/tuner of wat dan ook. Ik sluit ze voor nu aan op speaker setje, maar wil in de toekomst graag overstappen op een gangbare receiver. Wat raadt je me in deze aan dan? Wat is de toekomst en waar moet ik dus opletten wil ik dit moederbord enige jaren kunnen gebruiken?
Thanks voor het meedenken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
receivers sluit je tegenwoordig aan met hdmi, dus het is handig als je igp per hdmi te verbinden is. Voor nu is het wel interessant om te weten wat voor speaker setje je bedoelt en hoe het aangesloten moet worden.

Echter, de 880G doet (uit mijn hoofd) slechts 2-kanaals stereo lpcm over hdmi. Daar ben je over een paar jaar dus niet happy mee, want een beetje AVR doet minstens 5.1 DTS HD. Als je dat wil, heb je sowieso een nieuwe videokaart nodig, dus dan maakt het niet uit wat je moederbord nu wel of niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11-2024
Thx ik ga het setje dan veranderen.

Ik overweeg een x2 240e 45w paar euro duurder
of een x2 240 65w

Moet ik nog op hypertrading enzo letten of is dit wel goed genoeg? (zoveel keuze's ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hypertrading bestaat niet, tenzij je over de beurs praat.
HyperThreading is een techniek van Intel.
HyperTransport is van AMD, maar daar hoef je je geen zorgen om te maken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
Edmin schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 00:12:
Hypertrading bestaat niet, tenzij je over de beurs praat.
HyperThreading is een techniek van Intel.
HyperTransport is van AMD, maar daar hoef je je geen zorgen om te maken. :P
Het wordt de x240E.
Die kleine propeller op de cpu gaat die herrie maken?
En weet iemand of de zalman hd160 plus met zijn eigen fans herrie maken?
http://www.zalman.co.kr/Eng/product/Product_Read.asp?idx=281

Anders moet ik andere fans erin doen.

Thx :)

BTW mooi geluid is niet vies ;)

[ Voor 31% gewijzigd door jingaling op 20-01-2011 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor die paar euro kan je het wel doen. In principe zou je het ook kunnen proberen door de standaard 240 te undervolten, maar dat is geen garantie voor succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
Ik ga deze maar bestellen denk dat ik dan voolopig wel goed zit en Ed nog bedankt voor de puntjes op de i.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X2 250 Boxed€ 51,40€ 51,40
1Asus EAH5570 SILENT/DI/1GD2€ 63,62€ 63,62
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 676,32

Hoop dat alles nu wel ok is!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Om even in te haken op de verouderingsdiscussie, mijn HTPC had een lange tijd een AMD Athlon 3500+ op socket 939, deze voor een prikkie kunnen upgraden naar een X2 4200+, dit liep ook niet helemaal soepel dus een HD5450 passief erin en voila, mijn meer dan vier jaar oude HTPC kan er weer vol tegenaan.
Amper CPU belasting, 1080p met gemak afspelen, 512MB DDR geheugen en een socket 939 processor, voeding van ruim 4 jaar oud.
Hoezo moet je telkens upgraden? Dit werkt allemaal prima.

@ hierboven: Waarom niet de pricewatch: Asus EAH5450 SILENT/DI/512MD2(LP)? Die is de helft van de prijs en heeft met geen een 1080p film moeite.

[ Voor 19% gewijzigd door Tsurany op 20-01-2011 07:30 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
Tsurany schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 07:29:
Om even in te haken op de verouderingsdiscussie, mijn HTPC had een lange tijd een AMD Athlon 3500+ op socket 939, deze voor een prikkie kunnen upgraden naar een X2 4200+, dit liep ook niet helemaal soepel dus een HD5450 passief erin en voila, mijn meer dan vier jaar oude HTPC kan er weer vol tegenaan.
Amper CPU belasting, 1080p met gemak afspelen, 512MB DDR geheugen en een socket 939 processor, voeding van ruim 4 jaar oud.
Hoezo moet je telkens upgraden? Dit werkt allemaal prima.

@ hierboven: Waarom niet de pricewatch: Asus EAH5450 SILENT/DI/512MD2(LP)? Die is de helft van de prijs en heeft met geen een 1080p film moeite.
Klopt gedeeltelijk wel maar als je ook tv via je pc kijkt kan deze kaart niet alle beeldoptimalisatie's met name VA deinterlacing goed weergeven.
Die kaart die ik er nu in ga doen, kan dat wel, dus ik kies liever iets meer power.
Hiervoor had ik een I3 met een H55 bordje en toch soms artifacts bij het tv kijken wel HD kanalen was het ook net niet. Daarna een 5450 kaartje aangeschaft was al een stuk beter qua artifacts tijdens het televisie kijken.
Maar met de 5570 heb je een stuk meer power voor al die optimalisatie's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
Ik doe er toch maar een x3 445 in (overkill i know) maar wel prettiger met unrarren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-09 15:23
jingaling schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 08:05:
Ik doe er toch maar een x3 445 in (overkill i know) maar wel prettiger met unrarren etc.
Eerst vraag je allerlei adviezen wat betreft de CPU, daar krijg je vervolgens netjes antwoord op. En wat doe je, je slaat opeens een hele andere weg in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-En4Cer- schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 09:06:
[...]

Eerst vraag je allerlei adviezen wat betreft de CPU, daar krijg je vervolgens netjes antwoord op. En wat doe je, je slaat opeens een hele andere weg in?
Het feit dat hij advies vraagt is goed, echter blijft advies vrijblijvend en moet hij nog altijd zelf bepalen wat hij kiest. Zolang hij tevreden is kunnen wij ook tevreden zijn toch? :*)

Ik heb zojuist goed nieuws gekregen: Mijn laatste onderdelen van mijn onlangs bestelde HTPC komen vandaag aan! Na 2.5 week wachten op de Antec kast via salland.eu is alles toch goedgekomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -En4Cer-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-09 15:23
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 09:26:
[...]

Het feit dat hij advies vraagt is goed, echter blijft advies vrijblijvend en moet hij nog altijd zelf bepalen wat hij kiest. Zolang hij tevreden is kunnen wij ook tevreden zijn toch? :*)

Ik heb zojuist goed nieuws gekregen: Mijn laatste onderdelen van mijn onlangs bestelde HTPC komen vandaag aan! Na 2.5 week wachten op de Antec kast via salland.eu is alles toch goedgekomen..
Daar heb je gelijk in, maar ik kan het me ook voorstellen dat het voor de mensen die best veel tijd in de adviezen steken het iets minder kunnen waarderen. Hij gaf namelijk aan wat hij met de HTPC wilde gaan doen en daarvoor kreeg hij advies. Nu kiest hij voor een snellere CPU vanwege redenen die eerder niet genoemd werden. Maar je hebt gelijk, advies is advies.. :)

Ik hoop dat ik mijn onderdelen begin volgende week allemaal binnen krijg. Succes met het assembleren van je HTPC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach, zo lang iemand je advies in ieder geval serieus op waarde schat, maakt het toch niet uit wat de uiteindelijke keuze wordt? Kom alleen naderhand niet piepen als je nieuwe systeem niet werkt en je mijn advies in de wind hebt geslagen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
[quote]-En4Cer- schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 09:45:
[...]

Daar heb je gelijk in, maar ik kan het me ook voorstellen dat het voor de mensen die best veel tijd in de adviezen steken het iets minder kunnen waarderen. Hij gaf namelijk aan wat hij met de HTPC wilde gaan doen en daarvoor kreeg hij advies. Nu kiest hij voor een snellere CPU vanwege redenen die eerder niet genoemd werden. Maar je hebt gelijk, advies is advies.. :)

Welke redenen heb ik niet opgegeven dan?

Ik wil gewoon een cpu'tje die ook gewoon op een snelle manier bluray 50 gig kan uitpakken en unrarren en parren enzo. Heb ik toch gewoon aangegeven

Of had ik volgens jou precies alles moeten gaan vragen uitpakken unrarren zippen etc etc.

En btw ik waardeer de adviezen echt wel en ben er ook blij mee.

Nogmaals bedankt voor de hulp mensen.

edit geld voor en4cer deze opmerking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 00:03:
receivers sluit je tegenwoordig aan met hdmi, dus het is handig als je igp per hdmi te verbinden is. Voor nu is het wel interessant om te weten wat voor speaker setje je bedoelt en hoe het aangesloten moet worden.

Echter, de 880G doet (uit mijn hoofd) slechts 2-kanaals stereo lpcm over hdmi. Daar ben je over een paar jaar dus niet happy mee, want een beetje AVR doet minstens 5.1 DTS HD. Als je dat wil, heb je sowieso een nieuwe videokaart nodig, dus dan maakt het niet uit wat je moederbord nu wel of niet kan.
Voor nu zit ik te denken aan de Logitech LS21 2.1 SPEAKER STEREO W/ SUBWOOFER.
Een simpel setje om tijdelijk wat mee af te spelen. In het voorjaar wil ik deze vervangen door een receiver met daarop aansluiting voor een surround set. HD sound is dan wel de toekomst, ik ben ook blij met gewoon 5.1 DTS geluid.

Aangezien het in de nabije toekomst is heb ik het er wel voor over om nu al voorbereidingen te treffen met het moederbord. Nu je mijn plannen weet, is de Asrock 880 dan de beste keus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister iks
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-11-2024
Edmin schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 09:47:
Ach, zo lang iemand je advies in ieder geval serieus op waarde schat, maakt het toch niet uit wat de uiteindelijke keuze wordt? Kom alleen naderhand niet piepen als je nieuwe systeem niet werkt en je mijn advies in de wind hebt geslagen. :+
Heb je voor mij misschien ook een geweldig advies ;)
mister iks in "[BBG aanschaf] HTPC"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, volgens de PW is dit de enige oplossing... pricewatch: Point of View GeForce 9800GT 512MB DDR3 PCI-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 20:25

artificial_sun

Mazda Rx7

S-video ook goed? Dan kun je met een beetje geluk elk type kaart uit de HD3000/4000 serie gebruiken. (wel letten op de aansluitingen). Ik draai nu op een HD4650 omdat ik strax over wil naar HDMI (met geluid) vanuit deze kaart.

Verloopjes van S-video naar component bestaan ook dus zou moeten kunnen.

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@jingaling

Werkt RAR en PAR op 3 cores dan? Volgens mij heb je daar niks aan.

Ik heb een X2 240e erin hangen en ik vind niet dat het te lang duurt.

Bovendien, automatiseer het hele downloadproces met Sab, Sick Beard en Couchpotato ([Ervaringen] Sickbeard, Couchpotato e.a. Het grote SABnzbd topic deel 1 ) en je gooit de queue zo vol dat je er geen omkijken meer naar hebt. Dan hoef je ook niet te wachten op RAR en PAR.

Maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt er niet geweldig veel aan, ik denk niet dat rarren en parren iets is wat echt door je processor gelimiteerd wordt, daar zal een extra core niet bij gaan helpen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet heel erg inderdaad. Clocks doen meer.
http://www.tomshardware.com/reviews/athlon-ii-x3,2452-9.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JTibben
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-07 15:43
Ik kan het zo snel niet vinden in dit topic, maar zou een pricewatch: Asus E35M1-I DELUXE met een 6310 GPU ook VA deinterlacing moeiteloos trekken?

Ik neem aan van wel, aangezien het een serie hoger dan de 5xxx is. Is er verder iets met dat bord waardoor het niet perfect zou zijn voor een HTPC? Want wat ik er verder over lees is het bijna te mooi om waar te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door JTibben op 20-01-2011 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JTibben schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 13:27:
Ik kan het zo snel niet vinden in dit topic, maar zou een pricewatch: Asus E35M1-I DELUXE met een 6310 GPU ook VA deinterlacing moeiteloos trekken?
Geen idee. Die kans is er wel, maar daar moeten we de reviews voor afwachten.
Ik neem aan van wel, aangezien het een serie hoger dan de 5xxx is.
Dat zegt natuurlijk niets. Of zou een HD5450 ook sneller zijn dan een 4890? ;)
Is er verder iets met dat bord waardoor het niet perfect zou zijn voor een HTPC? Want wat ik er verder over lees is het bijna te mooi om waar te zijn.
Wacht de reviews af. Als het ding DTS HD doet en VA deinterlacing op het niveau van een 5550, is het een droom. Ik verwacht echter dat het er net kort van zal vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB€ 76,74€ 76,74
1Nox Live 2€ 117,69€ 117,69
1Logitech LS21€ 20,85€ 20,85
1AMD Athlon II X2 245e€ 54,70€ 54,70
1Nexus Value 430€ 53,40€ 53,40
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/2G€ 20,04€ 20,04
1Asrock 880GMH/USB3 R2.0€ 63,81€ 63,81
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 407,23

@Ed_L

Deze configuratie en met de wetenschap dat ik dus in de toekomst een receiver aan wil sluiten op deze htpc. Is dit moederbord dan de beste optie? Of raden jullie me aan een ander moederbord te nemen en er tegen de tijd dat ik een receiver aanschaf een andere geluidskaart/videokaart er in te stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is prima zo. :)

Tegen de tijd dat die receiver er is, koop je er een goedkoop videokaartje (geen geluidskaart!) bij.

[ Voor 77% gewijzigd door Edmin op 20-01-2011 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 13:41:
Is prima zo. :)

Tegen de tijd dat die receiver er is, koop je er een goedkoop videokaartje (geen geluidskaart!) bij.
Top!

En even voor mijn beleving, waarom een videokaart als er iets met het geluid verandert? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 13:47:
[...]

Top!

En even voor mijn beleving, waarom een videokaart als er iets met het geluid verandert? :D
Ik weet het niet 100% zeker maar waarschijnlijk omdat een goedkope videokaart van 35 euro de benodigde geluidstechnieken kan doorgeven via HDMI in vergelijking met een geluidskaart die waarschijnlijk iets meer zal kosten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Omdat anno 2011 geluid via hdmi ge-bitstreamed wordt. GPU's zijn daar uitermate geschikt voor en nog goedkoper dan dure geluidskaarten ook.
HTPC FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paarten
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-12-2023
Na deze thread een aantal weken te hebben gevolgd heb ik besloten om binnenkort ook een HTPC aan te schaffen. Overigens wil ik er ook op kunnen gamen (meer specifiek: Football Manager ('FM')). Daarom denk ik eraan om voor wat meer rekenkracht en werkgeheugen te gaan dan wanneer ik een pure HTPC zou aanschaffen.

Wat verwacht ik van het systeem:
- Vloeiend HD afspelen
- Probleemloos en snel Football Manager kunnen spelen
- (Tegelijk met voorgaande) snel kunnen parren en unrarren
- Geen problemen met het aansluiten op mijn Philips 32PFL7674H via HDMI
- Voor de toekomst: USB 3.0 (zal ik rekening mee houden bij kiezen mobo)

Omdat ik nog nooit zelf een systeem heb samengesteld of in elkaar gezet (wel vaak genoeg upgrades uitgevoerd dus ben wel bekend met het knutselen zelf) wil ik jullie advies over vier dingen vragen voordat ik begin:
  1. Processor. Uit voorgaande berichten maak ik op dat een duo-core van 2 tot 2,5 GHz (ruim) voldoende is voor een basic HTPC. Mijn huidige laptop met een dual-core van 2 GHz is, zo merk ik, echter onvoldoende om FM echt op volle kracht te spelen. De laadtijden lopen aardig op, zeker wanneer je wat meer opties aanzet (veel leagues/divisies, grote database). Bij vrienden van me met hun quad-cores van ca. 2.8 - 3 GHz kan dat wel, dus denk ik er aan om voor iets vergelijkbaars te gaan. Nou lees ik in deze thread dat de i3-core van Intel wat problemen heeft met 23,796 fps. Geldt dat ook voor de i5 en i7 en doe ik er dus beter aan om voor een quad-core AMD te gaan, of geldt dat 23,796 fps probleem alleen voor de i3 core?
  2. Voeding. Ik denk dat het wel regelmatig zal voorkomen dat ik tegelijk aan het gamen en parren/unrarren ben. Heb ik dan nog steeds voldoende aan een voeding in de range van 400-450watt zoals vaak wordt aanbevolen in eerdere berichten? Of doe ik er verstandiger aan om voor de zekerheid maar voor een wat zwaardere voeding te gaan. Iets in de range 500 tot 600watt?
  3. RAM. Ik krijg bij het lezen van deze thread het idee dat het vrijwel geen b*l uitmaakt van welke fabrikant je RAM koopt. Of, zie ik dat verkeerd en zijn sommige merken echt wel beter dan anderen?
  4. Videokaart. Aangezien FM niet echt een videokaart vereist en ik hier vaak genoeg systemen langs zie komen zonder ga ik dus ook geen videokaart aanschaffen. Maar, kan ik dan beter gaan voor een geintegreerde GPU gaan zoals in de i5, of is het voldoende als het mobo maar gewoon HDMI-out op full HD resoluties ondersteunt?
Hoor graag wat jullie denken :) En, als jullie nog tips hebben waar ik bij het samenstellen van een systeem echt absoluut rekening mee moet houden (afgezien van de socket, wat wel en niet in de behuizing past enz.) dan hoor ik dat natuurlijk ook graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paarten schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 13:55:
Na deze thread een aantal weken te hebben gevolgd heb ik besloten om binnenkort ook een HTPC aan te schaffen. Overigens wil ik er ook op kunnen gamen (meer specifiek: Football Manager ('FM')). Daarom denk ik eraan om voor wat meer rekenkracht en werkgeheugen te gaan dan wanneer ik een pure HTPC zou aanschaffen.
De eisen van dat spelletje al gezien? Lijkt me niet echt een game waar je veel voor moet kunnen qua rekenktracht.
[q]
Processor. Uit voorgaande berichten maak ik op dat een duo-core van 2 tot 2,5 GHz (ruim) voldoende is voor een basic HTPC. Mijn huidige laptop met een dual-core van 2 GHz is, zo merk ik, echter onvoldoende om FM echt op volle kracht te spelen. De laadtijden lopen aardig op, zeker wanneer je wat meer opties aanzet (veel leagues/divisies, grote database). Bij vrienden van me met hun quad-cores van ca. 2.8 - 3 GHz kan dat wel, dus denk ik er aan om voor iets vergelijkbaars te gaan. Nou lees ik in deze thread dat de i3-core van Intel wat problemen heeft met 23,796 fps. Geldt dat ook voor de i5 en i7 en doe ik er dus beter aan om voor een quad-core AMD te gaan, of geldt dat 23,796 fps probleem alleen voor de i3 core?
http://www.google.nl/url?...28PIClG5-Jll6Xzm_UWNPTEHg
Ik zou voor een Athlon II X3 445 of iets in die richting gaan.
[q]
Voeding. Ik denk dat het wel regelmatig zal voorkomen dat ik tegelijk aan het gamen en parren/unrarren ben. Heb ik dan nog steeds voldoende aan een voeding in de range van 400-450watt zoals vaak wordt aanbevolen in eerdere berichten? Of doe ik er verstandiger aan om voor de zekerheid maar voor een wat zwaardere voeding te gaan. Iets in de range 500 tot 600watt?
Een voeding levert niet meer dan een component kan vragen. Mijn Core i7 @ 4,2GHz met overgeklokte HD5870 vraagt nooit meer dan 400W aan het stopcontact.
[q]
RAM. Ik krijg bij het lezen van deze thread het idee dat het vrijwel geen b*l uitmaakt van welke fabrikant je RAM koopt. Of, zie ik dat verkeerd en zijn sommige merken echt wel beter dan anderen?
Dat is correct.
Videokaart. Aangezien FM niet echt een videokaart vereist en ik hier vaak genoeg systemen langs zie komen zonder ga ik dus ook geen videokaart aanschaffen. Maar, kan ik dan beter gaan voor een geintegreerde GPU gaan zoals in de i5, of is het voldoende als het mobo maar gewoon HDMI-out op full HD resoluties ondersteunt?
[/list]
Zonder gpu heb je niets aan een hdmi uitgang, natuurlijk. Ik zie dat FM ook een 3D modus kent. Zou je daar geen HD5570 1GB voor willen hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paarten
Edmin schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 14:02:
[...]
De eisen van dat spelletje al gezien? Lijkt me niet echt een game waar je veel voor moet kunnen qua rekenktracht.
[...]
http://www.google.nl/url?...28PIClG5-Jll6Xzm_UWNPTEHg
Ik zou voor een Athlon II X3 445 of iets in die richting gaan.
Helder. Ga ik daar eens in rondkijken.
Een voeding levert niet meer dan een component kan vragen. Mijn Core i7 @ 4,2GHz met overgeklokte HD5870 vraagt nooit meer dan 400W aan het stopcontact.
Ok, dus ik moet de verschillende componenten gewoon goed in de gaten houden en op basis daarvan inschatten hoeveel nodig is, maar iets in de range 400-450 zal waarschijnlijk wel voldoende zijn?
Zonder gpu heb je niets aan een hdmi uitgang, natuurlijk. Ik zie dat FM ook een 3D modus kent. Zou je daar geen HD5570 1GB voor willen hebben?
De 3D modus is nog niet superstrak. Ik verwacht wel dat ze die ergens in de komende jaren een flinke overhaul gaan geven, maar volgens mij is een videokaart nog niet nodig. Of denk je dat ik er misschien toch wat aan heb als je dit filmpje zo ziet? (sorry als je geen voetbalfan bent en dit filmpje dan toch hebt 'moeten' kijken ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paarten schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 14:22:
[...]

Ok, dus ik moet de verschillende componenten gewoon goed in de gaten houden en op basis daarvan inschatten hoeveel nodig is, maar iets in de range 400-450 zal waarschijnlijk wel voldoende zijn?
Meer dan ruim voldoende
De 3D modus is nog niet superstrak. Ik verwacht wel dat ze die ergens in de komende jaren een flinke overhaul gaan geven, maar volgens mij is een videokaart nog niet nodig. Of denk je dat ik er misschien toch wat aan heb als je dit filmpje zo ziet? (sorry als je geen voetbalfan bent en dit filmpje dan toch hebt 'moeten' kijken ;))
Tja, dat zou met een igp ook moeten kunnen. Misschien dat er ergens een review van de game te vinden is waar de hardware mee getest is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paarten
Edmin schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 14:25:
Tja, dat zou met een igp ook moeten kunnen. Misschien dat er ergens een review van de game te vinden is waar de hardware mee getest is?
Zal ik eens naar zoeken. Dank voor het advies tot nog toe. Ik denk dat ik hier al een eind mee kom dus ik ga maar eens wat dieper de pricewatch induiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
Frank-NL schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:09:
@jingaling

Werkt RAR en PAR op 3 cores dan? Volgens mij heb je daar niks aan.

Ik heb een X2 240e erin hangen en ik vind niet dat het te lang duurt.

Bovendien, automatiseer het hele downloadproces met Sab, Sick Beard en Couchpotato ([Ervaringen] Sickbeard, Couchpotato e.a. Het grote SABnzbd topic deel 1 ) en je gooit de queue zo vol dat je er geen omkijken meer naar hebt. Dan hoef je ook niet te wachten op RAR en PAR.

Maar dat is mijn mening.
Weet ik niet maar wilde gewoon wat meer power en dacht ik kies een zwaardere processor, maakte toen al een keer de fout om een ion te nemen.

@JTibben

Ja die Asus E35M1-deluxe pricewatch: Asus E35M1-I DELUXE
leek me ook heel leuk. Niet gekozen, omdat ik wat meer kracht wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

Wie weet er nog een infrarood (IrDA) oog op USB te vinden, voor bijv een Logitech Harmony afstandsbediening?
Moet tussen de Harmony en een Windows Mediacenter werken. Ik zoek er één met een draad, zodat die naast het beeldscherm te plaatsen is voor optimaal bereik. Er zijn wel HTPC-behuizingen te vinden met zo'n oog ingebouwd, maar het systeem komt niet goed in het zicht te staan.

[ Voor 25% gewijzigd door Patriek op 20-01-2011 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roorensu
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-07 23:58
Hi Allen,

Ik ben op zoek naar een simpele HTPC en ik heb maar een paar eisen:

-HDMI out met soepele 1080p weergave
-een SPDIF uitgang met Dolby Digital/ evt. DTS ondersteuning
- Veel TB's aan opslag, het liefst in een raid-5 config en 3.5" schijven.
- Wifi 802.11n aansluiting
- Een HTPC of SFF behuizing voldoet.
- Niet te duur. (300 tot 400 Euro)

Het systeempje gaat voornamelijk gebruikt worden om gedownloade HD content te bewaren en af te spelen via XBMC.Het onderliggend OS zal Windows 7 worden. Een blu-ray speler is niet nodig aangezien ik een PS3 heb. Ik wil misschien ook nog 8 bit en 16 bit consoles emuleren just for the fun of it. Ik wil het systeem gaan besturen via mijn iPhone 4 met de XMBC App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laurens11 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 23:55:
Hi Allen,

Het systeempje gaat voornamelijk gebruikt worden om gedownloade HD content te bewaren en af te spelen via XBMC.Het onderliggend OS zal Windows 7 worden. Een blu-ray speler is niet nodig aangezien ik een PS3 heb. Ik wil misschien ook nog 8 bit en 16 bit consoles emuleren just for the fun of it. Ik wil het systeem gaan besturen via mijn iPhone 4 met de XMBC App.
4x 2TB in Raid 5 pricewatch: Hitachi Deskstar 7K2000, 2TB. Helaas ben je nu al over je budget heen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roorensu
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 00:02:
[...]

4x 2TB in Raid 5 pricewatch: Hitachi Deskstar 7K2000, 2TB. Helaas ben je nu al over je budget heen :P.
Thanks. Dan laten we dat achterwegen. Ik heb nog een NAS staan thuis, dan gebruik ik die wel voor Back-up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laurens11 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 00:25:
[...]

Thanks. Dan laten we dat achterwegen. Ik heb nog een NAS staan thuis, dan gebruik ik die wel voor Back-up.
Dit systeem voldoet volgens mij grotendeels aan je eisen. Ook de Optical & Coaxial S/PDIF Out. Wil je het onder de 400 euro krijgen dan kun je kiezen voor een 1TB hardeschijf. pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB (= 55 euro goedkoper). Trouwens je kunt je PS3 toch ook als mediaspeler gebruiken?

#ProductPrijsSubtotaal
1Hitachi Deskstar 7K2000, 2TB€ 96,79€ 96,79
1Antec New Solution NSK1380€ 103,41€ 103,41
1Corsair CMSO4GX3M1A1333C9€ 37,50€ 37,50
1AMD Athlon II X3 450€ 65,74€ 65,74
1Asus M4A88T-I Deluxe€ 107,25€ 107,25
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 410,69

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2011 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 01:29:
[...]

Dit systeem voldoet volgens mij grotendeels aan je eisen. Ook de Optical & Coaxial S/PDIF Out. Wil je het onder de 400 euro krijgen dan kun je kiezen voor een 1TB hardeschijf. pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB (= 55 euro goedkoper). Trouwens je kunt je PS3 toch ook als mediaspeler gebruiken?

#ProductPrijsSubtotaal
1Hitachi Deskstar 7K2000, 2TB€ 96,79€ 96,79
1Antec New Solution NSK1380€ 103,41€ 103,41
1Corsair CMSO4GX3M1A1333C9€ 37,50€ 37,50
1AMD Athlon II X3 450€ 65,74€ 65,74
1Asus M4A88T-I Deluxe€ 107,25€ 107,25
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 410,69
Een PS3 is toch nauwelijks een echt fatsoenlijke media oplossing naar mijn inziens. Al dat geklooi met de server e.d. maakt het niet al te fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnage6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-09 13:09
FREAKJAM schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 13:06:
Ik heb mijn HTPC inmiddels besteld! Hopelijk alles snel binnen. Wel een klein foutje gevonden in de pricewatch. De LC10-E wordt op een aantal shops verwezen naar de LC10B, wat dus een 5 jaar ouder model is. (Bijvoorbeeld bij Salland).

Gelukkig kwam ik er zelf tijdig achter en heb ik de case inmiddels geannuleerd. Op Azerty wel de juiste case gevonden en daar besteld. Gelukkig een meevaller, want vond het al raar dat de levertijd 2 weken was van de case. Bij Azerty zou het max 3 werkdagen duren.

Hopelijk zaterdag alles binnen zodat ik lekker kan knutselen dit weekend!
De koppeling bij Azerty en bij Salland kloppen beide, zie het partnummer bij de eerste link die je geeft daar is het partnummer: SST-LC10B-E
dit is ook wat Salland aangeeft, de B staat voor de kleur.

EDIT: beetje late reactie maar toch :)

[ Voor 3% gewijzigd door carnage6 op 21-01-2011 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb een financiële meevaller gehad en heb besloten om het in een HTPC te gaan stoppen.
Mijn 'huidige htpc' is een modded Xbox1 met XBMC, maar zoals je begrijpt kan je HD content
met deze verouderde hardware wel vergeten.

Afgelopen week heb ik me verdiept in het vinden van een mooie hoge kwaliteits HTPC case.
Na heel veel behuizingen te hebben gezien is mijn uiteindelijke keuze de "Origen AE S10v" geworden.
Van wat ik over Origen AE gelezen heb, is de afwerking van deze behuizingen uitzonderlijk goed.

Het is wel een vrij kleine behuizing met 60mm fans en het enige waar ik me nog zorgen over maak is
het geluid van deze fans. Ik ben erg gevoelig voor geluid en het zou mooi zijn als er hier al iemand
is die ook deze behuizing heeft.

Wat wil ik ermee gaan doen:

- HD content bekijken, beetje internet browsen en downloaden.
- Het moet ook een mini-storage worden voor mijn belangrijkste data.
De s10v heeft plek voor 2 3.5" HD's, dus dat gaat iig een Raid-1 setup worden.
- Een mATX bord met USB3 en Sata600 is gewenst.
- Ook zal ik af en toe een film willen encoden.
- On-the-fly optimaliseren van beeldkwaliteit is een pre
- Ik hoef geen tv / opname mogelijkheid.
- Blue-ray twijfel ik nog over
- Mijn Versterker zal via een optical cable worden aangesloten.
- Mijn TV via HDMI 1.3 (denk ik dat het is) en kan Full HD aan.
- er kunnen max 4 low profile pci kaarten in de s10v.
- Mijn OS zal Windows 7 Pro X64 zijn.
- XBMC zal zeer waarschijnlijk mijn htpc software gaan worden.

Aangezien ik graag beeldoptimalisatie wil hebben, lijkt me de " ATI Radeon HD 5570" de juiste videocard.
minimaal 4 gig geheugen.

Ik zou graag wat advies willen over de rest van de hardware, alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roorensu
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 07:26:
[...]

Een PS3 is toch nauwelijks een echt fatsoenlijke media oplossing naar mijn inziens. Al dat geklooi met de server e.d. maakt het niet al te fijn
Daar ben ik met je eens. Ik heb al geprobeerd te streamen van mijn NAS naar mijn PS3. Één woord: Drama.
Sowieso kan je softsubs niet streamen, dat wordt volgens mij niet ondersteund door het UPnP protocol.
Bovendien wil ik 1 centraal opslagpunt voor mijn media. Dit wil ik niet streamen want alles is wireless en ook al haal ik in theorie 300mbps, in de werkelijkheid haal ik verre van dat. En als ik media op wil slaan op mijn PS3 zelf heb ik te weinig capaciteit met maar 250GB. De PS3 is alleen bedoeld voor Blu Ray en af en toe een game. (heb ook nog een xbox en wii)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laurens11 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:10:
[...]

Daar ben ik met je eens. Ik heb al geprobeerd te streamen van mijn NAS naar mijn PS3. Één woord: Drama.
Sowieso kan je softsubs niet streamen, dat wordt volgens mij niet ondersteund door het UPnP protocol.
Bovendien wil ik 1 centraal opslagpunt voor mijn media. Dit wil ik niet streamen want alles is wireless en ook al haal ik in theorie 300mbps, in de werkelijkheid haal ik verre van dat. En als ik media op wil slaan op mijn PS3 zelf heb ik te weinig capaciteit met maar 250GB. De PS3 is alleen bedoeld voor Blu Ray en af en toe een game. (heb ook nog een xbox en wii)....
Ik gebruik mijn PS3 alleen voor games. Ik heb volgens mij nog nooit een bluray film vastgehad..

Mijn HTPC heb ik gisteravond ondertussen in elkaar gezet. Ik heb nog wel wat issues met XBMC maar dat komt vast wel.Op één of andere manier pakt hij alle .nfo, fanart en cover files niet die ik al had voor de popcorn.. Maar goed dat zal ik nog wel een keertje bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Bitbron schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 10:23:
Ik heb een financiële meevaller gehad en heb besloten om het in een HTPC te gaan stoppen.
Mijn 'huidige htpc' is een modded Xbox1 met XBMC, maar zoals je begrijpt kan je HD content
met deze verouderde hardware wel vergeten.

Afgelopen week heb ik me verdiept in het vinden van een mooie hoge kwaliteits HTPC case.
Na heel veel behuizingen te hebben gezien is mijn uiteindelijke keuze de "Origen AE S10v" geworden.
Van wat ik over Origen AE gelezen heb, is de afwerking van deze behuizingen uitzonderlijk goed.

Het is wel een vrij kleine behuizing met 60mm fans en het enige waar ik me nog zorgen over maak is
het geluid van deze fans. Ik ben erg gevoelig voor geluid en het zou mooi zijn als er hier al iemand
is die ook deze behuizing heeft.

Wat wil ik ermee gaan doen:

- HD content bekijken, beetje internet browsen en downloaden.
- Het moet ook een mini-storage worden voor mijn belangrijkste data.
De s10v heeft plek voor 2 3.5" HD's, dus dat gaat iig een Raid-1 setup worden.
- Een mATX bord met USB3 en Sata600 is gewenst.
- Ook zal ik af en toe een film willen encoden.
- On-the-fly optimaliseren van beeldkwaliteit is een pre
- Ik hoef geen tv / opname mogelijkheid.
- Blue-ray twijfel ik nog over
- Mijn Versterker zal via een optical cable worden aangesloten.
- Mijn TV via HDMI 1.3 (denk ik dat het is) en kan Full HD aan.
- er kunnen max 4 low profile pci kaarten in de s10v.
- Mijn OS zal Windows 7 Pro X64 zijn.
- XBMC zal zeer waarschijnlijk mijn htpc software gaan worden.

Aangezien ik graag beeldoptimalisatie wil hebben, lijkt me de " ATI Radeon HD 5570" de juiste videocard.
minimaal 4 gig geheugen.

Ik zou graag wat advies willen over de rest van de hardware, alvast bedankt.
Paar opmerkingen, ik heb ook een S10V
De fans zijn erg stil maar niet onhoorbaar. Echter ik gebruik de S10V in mijn slaapkamer en het is eigenlijk niet hoorbaar in mijn bed. Een zacht zoemende videorecorder maakt al meer geluid.
Vergeet ook niet dat de S10V alleen plek heeft voor een slotin dvd/bluray.
En dan loop je tegen het probleem aan dat er geen bluray slotin drives meer te krijgen zijn met het ejectknopje aan de linkerkant. Na veel zoeken heb ik nog een dvd slotin kunnen vinden (AD-7670S-01).

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qua voeding zou ik zeggen ga voor fanless pricewatch: Seasonic X-400 Fanless Dat maakt dan in elk geval al geen herrie ;).

Qua hardeschijven wellicht twee pricewatch: Hitachi Deskstar 7K3000 HDS723030ALA640, 3TB . Je wilt storage hebben maar je hebt maar 2 bays en je wilt ook nog eens RAID draaien. Dat gaat eigenlijk niet samen en met een 3TB schijf vang je dat een beetje op :).

Als vervangende fans is dit misschien iets: pricewatch: Noiseblocker BSF-XR1 , 60mm

Moederbord Mini-ITX http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=xC1GPgvnP5unUCNB
pricewatch: Asus P8H67-I Deluxe Voordeel hiervan is dat Wlan, bluetooth, optical S/PDIF-out, HDMI, USB3.0, SATA600 er direct op zitten.

Processor nieuwe Intel i3 2100 pricewatch: Intel Core i3 2100

Geheugen standaard DDR 1333 4GB in dit geval SODIMM als je kiest voor dit specifieke Mini ITX bordje.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2011 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Nee zo'n X-400 is veel te duur (130 euro), een Nexus Value is veeeeel goedkoper EN onhoorbaar EN je hebt nog een klein beetje airflow :)

Die Nexus is ook nog eens de meest compacte voeding die ik ken qua diepte en dat is fijn in een S10V.

[ Voor 27% gewijzigd door psy op 21-01-2011 16:28 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psy schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 16:27:
Nee zo'n X-400 is veel te duur (130 euro), een Nexus Value is veeeeel goedkoper EN onhoorbaar EN je hebt nog een klein beetje airflow :)

Die Nexus is ook nog eens de meest compacte voeding die ik ken qua diepte en dat is fijn in een S10V.
Jij hoort hem niet ;), dat betekent nog niet dat de voeding onhoorbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roorensu
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 13:55:
[...]

Ik gebruik mijn PS3 alleen voor games. Ik heb volgens mij nog nooit een bluray film vastgehad..

Mijn HTPC heb ik gisteravond ondertussen in elkaar gezet. Ik heb nog wel wat issues met XBMC maar dat komt vast wel.Op één of andere manier pakt hij alle .nfo, fanart en cover files niet die ik al had voor de popcorn.. Maar goed dat zal ik nog wel een keertje bekijken.
Wat heb je samengesteld? Ga je een review schrijven met foto's? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laurens11 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 23:55:
Hahaha, simpel, LOL, hoe kan je dit allemaal nou vragen voor die prijs?!? Kost minstens het dubbele. Maar dat hadden anderen al gezegd. :)

Je lijkt mijn klanten wel. Die willen altijd een 'simpele' website (lees 'ik wil geen geld uitgeven'), maar dan komt het erop neer dat je een Autotrack, Hyves, Marktplaats of Relatieplanet kan na gaan bouwen. Haha sorry hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 17:31:
[...]

Hahaha, simpel, LOL, hoe kan je dit allemaal nou vragen voor die prijs?!? Kost minstens het dubbele. Maar dat hadden anderen al gezegd. :)

Je lijkt mijn klanten wel. Die willen altijd een 'simpele' website (lees 'ik wil geen geld uitgeven'), maar dan komt het erop neer dat je een Autotrack, Hyves, Marktplaats of Relatieplanet kan na gaan bouwen. Haha sorry hoor. :)
Mijn samenstelling voldoet aan zijn wensen behalve dat RAID gebeuren natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 16:40:
[...]

Jij hoort hem niet ;), dat betekent nog niet dat de voeding onhoorbaar is.
In een s10v, ingebouwd en onder lage belasting is deze onhoorbaar ja. (

The noise level during the pre-test warmup with 65W load was so low as to require a double-take. Was the PSU really on? Was the fan spinning? Up very close, a tiny bit of ticking and hum could be heard. The fan was indeed spinning, and a check with the calibrated strobe light showed it to be at 370RPM. This is the slowest of any fan in a PSU we've yet reviewed.

The sound level was measured to be about 11 dBA@1m, or a single decibel above the ~10 dBA noise floor of the anechoic chamber. The microphone picked it up from a meter away, but I could not hear it from a meter. I had to get within about a foot. Ditto Larry, who was also in the lab at the time of testing. This incredibly low noise level prevailed from 20W to above 150W load.

http://www.silentpcreview.com/article922-page7.html

[ Voor 59% gewijzigd door psy op 21-01-2011 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Dank je voor de suggesties en opmerkingen,maar goed dat ik dit nog even lees vlak voordat ik de case bestel. Wat de case betreft, zou bijvoorbeeld de S16V uiteindelijk stiller zijn met die grotere fans? Moeilijk, moeilijk...

Met storage moet je niet al te veel voostellen hoor, anders had ik echt wel direct voor de S16V gegaan.
Met 2 flinke HD's in een RAID1 heb ik voorlopig genoeg ruimte.

Die slot-in was juist een van de redenen waarom ik voor de S10v ga, zoveel mooier als een normale drive.
Maar als ze amper te krijgen zijn... zonde.

Zou een modulaire PSU niet beter zijn in zo'n kleine kast, minder kabels, betere airflow lijkt mij

[ Voor 49% gewijzigd door bitpixl op 21-01-2011 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Nou op zich is een modulaire PSU zeker handig. Echter ik wilde persé twee FloppyDTV's erin kwijt die boven de onderste harddisk gemonteerd moeten worden en had dus een zo ondiep mogelijke (en stille) voeding nodig, laat de Nexus Value nou beide eigenschappen combineren :)

Een modulaire PSU is dan waarschijnlijk te diep.

Ik heb trouwens ook nog een S14V, hier zit een 8cm intake fan in deze is iets stiller als de 6cm fans. De S16V zal wel alleen 8 cm fans hebben.
Toch blijf ik zeggen, die 6cm fans draaien zo langzaam dat ze vrijwel onhoorbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Thanks again for the info, het enige wat me nu nog tegenhoud is het vinden van een geschikte slot-loading dvd-brander. Je maakte geen grap over het vinden van een geschikte speler, zoek me suf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ja ik had ook nog even gekeken het lijkt wel alsof ik de laatste overgebleven AD-7670S-01 heb kunnen vinden. Ik had hem van http://www.majapro.nl/ind...group_id=10000134&lang=NL maar die link verwijst nu naar de mainpage :(

Op Ebay is wel nog een te vinden in de UK, deze verstuurt ook naar NL:
http://cgi.ebay.nl/Sony-A...es_ET&hash=item43a1769b8e

[ Voor 31% gewijzigd door psy op 21-01-2011 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
psy schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 19:57:
Ja ik had ook nog even gekeken het lijkt wel alsof ik de laatste overgebleven AD-7670S-01 heb kunnen vinden. Ik had hem van http://www.majapro.nl/ind...group_id=10000134&lang=NL maar die link verwijst nu naar de mainpage :(

Op Ebay is wel nog een te vinden in de UK, verzend ook naar NL:
http://cgi.ebay.nl/Sony-A...es_ET&hash=item43a1769b8e
Denk dat dat nog mijn enige optie is, bedankt voor het mee helpen zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Je hebt ook nog een klein adaptertje nodig:
http://www.mnm-computers....le-sata-male-p-14149.html

Van die combinatie weet ik iig zeker dat het gaat werken in de S10V _/-\o_

[ Voor 60% gewijzigd door psy op 21-01-2011 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 17:36:
[...]

Mijn samenstelling voldoet aan zijn wensen behalve dat RAID gebeuren natuurlijk niet.
Ja, je zegt het zelf al, je laat effe nu de helft van het bedrag weg daardoor. Wat in eerste instantie gevraagd werd voor 300-400 kost gewoon ruim 800 euro en simpel was het zeker niet.

Sowieso wel aardig dat je dat lijstje maakte, daar niet van... :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2011 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
Bitbron schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 19:41:
Thanks again for the info, het enige wat me nu nog tegenhoud is het vinden van een geschikte slot-loading dvd-brander. Je maakte geen grap over het vinden van een geschikte speler, zoek me suf :)
Ik heb pas de S10V verkocht en de fans nooit verwisseld voor mij persoonlijk was er niks mis met de standaard fans qua geluid.
Wat betreft de slotin brander ik gebruikte de http://www.samsung.com/nl...x.idx?pagetype=prd_detail met het knopje verkeerd zeg maar.
Maar ik gebruikte in windows de optie rechtermuisknop als eject button zeg maar.
Kijk hier voor evt. geschikte stations en deze kabel gebruikte ik erbij.

http://www.picco.nl/produ...th=17_47&products_id=7126
Ik heb evt nog een nieuwe slotin dvdbrander (met knopje aan de verkeerde kant) en een nieuwe bijpassende kabel te koop.

p.s ik kocht toen 2x deze brander en 2x dezelfde kabel heb ook 2x de s10v aangeschaft allebei verkocht en een verkocht met gelijk een bluray driver erin vandaar eentje over.
Succes met je keuze i.i.g.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Waarom heb je de S10v verkocht?

Edit: Goed, S10v, DVD speler en adapter zijn besteld!
Nu de rest nog :)

[ Voor 55% gewijzigd door bitpixl op 21-01-2011 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
Bitbron schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 20:57:
Waarom heb je de S10v verkocht?

Edit: Goed, S10v, DVD speler en adapter zijn besteld!
Nu de rest nog :)
Wilde weer een hogere kast heb nu de Zalman HD160 plus meer voor de toekomst als ik toch ooit een high profile kaartje nodig mocht hebben.

[ Voor 24% gewijzigd door jingaling op 21-01-2011 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 22:53

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Ik zit ook aan de HTPC te denken, wil ook nog een NAS aanschaffen. De HTPC zal dus voornamelijk voornamelijk voor het afspelen van muziek, films en fotos vanaf de opslag op de NAS. Verder misschien ook internet.
Wat vinden jullie ervan?

#ProductPrijsSubtotaal
1Anysee E30TCPlus€ 139,03€ 139,03
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 47,-€ 47,-
1Origen AE S21T Zwart€ 868,70€ 868,70
1Scythe Big Shuriken€ 26,50€ 26,50
1Intel Core i5 2400€ 163,75€ 163,75
1Lite-On IHOS104 (4x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM)€ 45,21€ 45,21
1Nexus NX-5000 R3 530W€ 63,55€ 63,55
1GeIL Black Dragon GB34GB1600C9DC€ 47,31€ 47,31
1Powercolor GO! GREEN HD5670 1GB GDDR5€ 93,12€ 93,12
1Asus P8H67-M EVO€ 106,60€ 106,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.600,77

De kast ben ik nog niet zeker van, maar is wel cool.Hij is nogal prijzig ;-(. Zit te twijfelen tussen deze en de Thermaltake LM300 Touch Pro. Verder in de toekomst dan nog kijken voor een tweede Ansee tuner. En als top de notch wil ik dit aanschaffen in een later stadium. http://www.soundgraph.com/humminwlms-feature-en/
Kan misschien ook een goedkope Android tablet worden, maar wil graag een cradle hebben om te laden.

Ben nog niet zeker van dit systeem i.v.m. de prijs. Welk moederbord is ook nog een raadsel, moet wel degelijk zijn. Ben elke bang dat ik iets ga missen in de toekomst en dan moet je weer wat aanschaffen. Ik wil een moederbord die ik eventueel nog in andere kast kan plaatsen bij een eventuele upgrade ik bedoel daarmee, dan moet een beetje een leuk moederbord voor achter een normale desktop. Verder wil ik ook nog IDE erop i.v.m. het eventueel overplaatsen naar een andere kast. Dan kan ik mijn oude IDE schijfen er nog in zetten. Zit ook nog te twijfelen of ik nou de HD5570 neem of de HD5670. Wil wel fanless. Verder dan ook nog de twijfel tussen het merk Saphire of Powercoler Go Green. Ik had ook de HD5570 van asus gezien, maar weet niet zeker of die ook True HD sound kan afspelen. En dan het grootste struikelblok.... Moet me vrouw ook nog overtuigen. Ze het allemaal maar duur, omdat ik de DS1511 ook nog wil halen. Misschien nog wat beknibbelen op de processor en de i3 2100 nemen of zo.

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IndoBoy schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 23:15:
Ik zit ook aan de HTPC te denken, wil ook nog een NAS aanschaffen. De HTPC zal dus voornamelijk voornamelijk voor het afspelen van muziek, films en fotos vanaf de opslag op de NAS. Verder misschien ook internet.
Wat vinden jullie ervan?
[...]
Ben nog niet zeker van dit systeem i.v.m. de prijs.
ORLY?

Heb je de systemen in dit topic al bekeken? Buiten het feit dat je een enorm dure case neemt, is je hele platform te duur, te zwaar en te luidruchtig voor een htpc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Die kast is zo groot, beetje raar als ie dan zijn data van een NAS gaat zitten halen als je het mij vraagt....

Ik heb ze gezien en ze zijn echt HUGE :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psy schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 23:22:
Die kast is zo groot, beetje raar als ie dan zijn data van een NAS gaat zitten halen als je het mij vraagt....
Data op je NAS = win.

Geen geluid uit je htpc, overal bij je mediafiles kunnen.

Met die huge ass case, ivm persoonlijk:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X2 240E€ 53,-€ 53,-
1Sony Optiarc BC-5640H Zwart€ 96,80€ 96,80
1Nexus Value 430€ 53,30€ 53,30
1OCZ Onyx SATA II 2.5" SSD 32GB€ 60,79€ 60,79
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 34,72€ 34,72
1Asrock 880GMH/USB3 R2.0€ 63,72€ 63,72
1Asus EAH5550 SILENT/G/DI/1GD2€ 63,95€ 63,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.460,51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ivm het draadloze azerty toetsenbord, opgelost!

blijkbaar vind je op kapaza (belgische marktplaats) dergelijke borden nog, nieuw of tweedehands. Heb mij een logitech mediaboard azerty aangeschaft voor tien euro! perfecte staat, nieuwprijs 70 euro heel blij mee! vind het wel stom dat zo'n joekel van een toetsenbord geen ingebouwde num pad heeft....maar soit, voor de rest superding! Enorm blij ermee na een lange zoektocht...

kleine vraag, die IR receiver van logitech, kan ik die ook gebruiken om een simpele afstandsbediening eraan te koppelen? Iemand een goed idee voor een goedkope afstandsbediening? moet op play en pauze kunnen drukken, en volume kunnen veranderen ermee :+ en mag die ir ontvanger eigenlijk achteraan m'n case zitten, ivm ontvangst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Edmin schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 23:23:
[...]

Data op je NAS = win.

Geen geluid uit je htpc, overal bij je mediafiles kunnen.
Sorry Ed maar met die HD's van tegenwoordig...en dan in zo'n Origen case, dat is echt vrijwel onhoorbaar. Ik vind een NAS echt te zot voor woorden als je een case hebt waar 10 hd's in kunnen...

Misschien vind ik een S21T zowiezo wel te zot voor woorden want de strekking films op een NAS/server vind ik zowiezo wel geldig _/-\o_

[ Voor 14% gewijzigd door psy op 21-01-2011 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OrigenAE cases zijn natuurlijk per definitie overpriced en dat geldt voor de S21T natuurlijk helemaal. Ik ben zelf ook op zoek naar een goede case met lcd (niet vfd!), maar dit is gewoon over-the-top.
Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je de prijs moet proberen te rechtvaardigen door er meer hardware in te steken :P

En oh ja, had ik al gezegd dat ik vwb geluid een ontzettende miereneuker ben? :Y

edit: Een X15e is dan wel weer wat, maar vind er maar eens eentje (en die prijs :'( )
http://www.origenae.com/en/htpc_x15e.htm

[ Voor 13% gewijzigd door Edmin op 21-01-2011 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ook een enorm mooie case gevonden, met vfd scherm en afstandsbediening, van het a merk silverstone...

40 euro nieuw in de doos:

http://nl.kapaza.be/belgi...voor-40-euro-53799582.htm

zou dit te vertrouwen zijn? Silverstone is m'n favoriete merk, ging de grandia 01 nemen zonder afstandsbediening, maar deze vind ik bijna even mooi (ziet er iets minder slick uit en minder goede airflow op het eerste zicht) en belachelijk goedkoop...een honderd euro...

verder nog een vraagje ivm koelers. zijn de amd koelers echt zo luidruchtig?? ik ben aan het kijken naar een TX3 als optie, maar is toch weer twintig euro extra. Overclocken etc. ga ik toch niet doen, dus is het dan nodig? wat raden jullie aan, Vind ook niet terug in de specs van de gd01 hoe hoog de koeler mag zijn. De TX3 is 14cm hoog en m'n case is 17 cm hoog...lijkt mij dus nipt te gaan worden..

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2011 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 00:15:
heb ook een enorm mooie case gevonden, met vfd scherm en afstandsbediening, van het a merk silverstone...

40 euro nieuw in de doos:

http://nl.kapaza.be/belgi...voor-40-euro-53799582.htm

zou dit te vertrouwen zijn? Silverstone is m'n favoriete merk, ging de grandia 01 nemen zonder afstandsbediening, maar deze vind ik bijna even mooi (ziet er iets minder slick uit en minder goede airflow op het eerste zicht) en belachelijk goedkoop...een honderd euro...

verder nog een vraagje ivm koelers. zijn de amd koelers echt zo luidruchtig?? ik ben aan het kijken naar een TX3 als optie, maar is toch weer twintig euro extra. Overclocken etc. ga ik toch niet doen, dus is het dan nodig? wat raden jullie aan,
Van de vrachtwagen gevallen, imitatie of oplichting. Ik zou het in elk geval niet doen, maar je kunt altijd een gokje wagen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 22:53

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Met die huge ass case, ivm persoonlijk:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X2 240E€ 53,-€ 53,-
1Sony Optiarc BC-5640H Zwart€ 96,80€ 96,80
1OCZ Onyx SATA II 2.5" SSD 32GB€ 60,79€ 60,79
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 34,72€ 34,72
1Asrock 880GMH/USB3 R2.0€ 63,72€ 63,72
1Asus EAH5550 SILENT/G/DI/1GD2€ 63,95€ 63,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.460,51

[/quote]

Ed,

Is die voeding genoeg? Stel voor dat ik toch mijn eigen config behoud?

Ik zie dat je een SSD kaartje erin hebt gestopt, alleen wil ik wel films kunnen opnemen en als ik lui ben om meteen te kijken het niet meteen wissen, omdat ik ruimte gebrek heb.

Ik heb geen testen kunnen vinden van de Asus HD550 of HD5570, verder moet het kaartje wel True HD geluid kunnen overbrengen. Dat werd me niet echt duidelijk op de site van Asus zelf of ergens anders. De kaartjes van Saphire en Power Color (Green) kwamen wel goed uit de test. Verder stel voor dat in de toekomst een 3D TV wil kopen wil ik niet weer opnieuw een kaartje meteen kopen.

Hier is iedereen gek op de AMD processoren, maar die zijn wel wat trager. Verder komen de nieuwe i3 processoren goed als aanbeveling voor een HTPC.
Ik probeer ook een beetje rekening mee te houden met feit dat ik misschien van mening verander. Bijvoorbeeld niet me muziek plaatsen op de NAS maar op de HTCP zelf. Nu zeg ik ook ik hoef geen spelletje te spelen vanaf de HTPC, maar stel dat ik van mening verander kan ik met deze config toch nog een licht spelletje spelen. Je zet me wel aan het denken en misschien voor de lichtste versie i3 processor te gaan, alleen die is wel duo core en niet quad.
Stel voor dat ik aan het opnemen ben en tegelijkertijd een andere opname aan het kijken ben dan wil ik geen hapering. Wel lastig allemaal. Zit verder natuurlijk ook nog aan die luxa2 case te denken, maar die is ook groot hoor. Vind verder dat scherm van die Origen echt cool en handig omdat die diagonaal eruit komt. Die cooler ben ik ook niet helemaal zeker van, zit ook de Rev B te denken.
Verder hoop ik dat die FingerVu draadloze monitor een beetje betaalbaar wordt. Hij is nog niet in de winkels te koop.

[ Voor 50% gewijzigd door IndoBoy op 22-01-2011 01:53 ]

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stel je voor dat je plots een nieuw spel wil spelen dat een 6 core processor nodig heeft...wat dan?

ik heb met dezelfde vragen gezeten, maar heb naar m'n dagelijks huidig gebruik gekeken van m'n laptop, zie dat dat voldoende is, en trek m'n conclusies eruit. Je moet wel weten wat het moet doen, voor je het koopt.

als ik naar je budget kijk zie ik dat je geld over hebt...dan zou ik een phenom X4 kopen, rond de 125 euro kan je al een black label kopen, deze kan je overklokken met een goede koeler erop (scythe muggen) en dan nog een 6 reeks video kaart van het hogere type, een SSD van 100gig en 8GB ram (stel je voor dat je dat nodig hebt) en dan 5 schijven van 2TB in raid5 opstelling, voor het geval je iets wil opslaan. Dit alles in de Thermaltake case met touchscreen (kost maar rond de 4-500 en is goede bouwkwaliteit) en je bent rond...uiteraard ook nog een stille krachtige voeding, keuze genoeg

eigenlijk gemakkelijk zat een op de tv aansluitbare game pc samenstellen met jouw budget, zou ik eigenlijk ook wel leuk vinden ipv overal op af te pegelen :*)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2011 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuchu
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-07-2019
Beste medetweakers,

Ik ben van plan binnenkort een HTPC te gaan bouwen. Nu zit ik te denken aan onderstaande opstelling. Is de geïntegreerde Intel HD Graphics 3000 voldoende, of zou hier nog een losse videokaart bij moeten? Hebben jullie verder nog op- of aanmerkingen?

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Fusion Remote Zwart€ 133,80€ 133,80
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 196,-€ 196,-
1Corsair V32 32GB€ 65,55€ 65,55
1Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9€ 37,55€ 37,55
1Asrock H67M-GE€ 80,40€ 80,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 566,60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Cuchu schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 09:49:
Beste medetweakers,

Ik ben van plan binnenkort een HTPC te gaan bouwen. Nu zit ik te denken aan onderstaande opstelling. Is de geïntegreerde Intel HD Graphics 3000 voldoende, of zou hier nog een losse videokaart bij moeten? Hebben jullie verder nog op- of aanmerkingen?
Ik ben zelf nog druk bezig met het samenstellen van een HTPC zoals je waarschijnlijk wel gezien hebt, maar ik denk dat ik je wel een antwoord kan geven over je videokaart. Als je geen gebruik wilt maken van post-processing en advanced deinterlacing van je film materiaal volstaat een onboard gpu. Ik wil zelf wel gebruik maken van die opties en heb wat zitten zoeken naar een stille videokaart. Eerst dacht ik dat de Radeon 5450 met passive cooling de perfecte kaart zou zijn, maar ik heb gelezen dat als je op die kaart advanced deinterlacing aanzet, je al alles vraagt wat de kaart aankan. Dit betekend dat je dan al geen edge enhancement bv erbij kan gebruiken. BRON. Als je alles dus zou willen gebruiken kom je al snel op een Radeon 5570, maar die heeft weer actieve cooling.

Update: Behalve de HIS HD 5570 Silence 1GB DDR3 PCIe dan, maar geen idee of dat wat is

[ Voor 9% gewijzigd door bitpixl op 22-01-2011 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-09 10:49
De Hd3000 is gewoon een uitstekende IGP voor een HTPC.
Dolby Digital, TrueHD (up to 7.1), DTS, DTS-HD MA (up to 7.1) can all be bitstreamed over HDMI. Decoded audio can also be sent over HDMI. From a video standpoint, H.264, VC-1 and MPEG-2 are all hardware accelerated. The new GPU enables HDMI 1.4 and Blu-ray 3D support.
En komt uitstekend uit de HD HQV test. Dus geen reden om nog losse GPU te kopen.

Bron :http://nl.hardware.info/r...-videokwaliteit-hd-hqv-20

[ Voor 14% gewijzigd door AlphaBlack_NL op 22-01-2011 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
Wel leuk die AV deinterlacing testen enzo, maar hoe verhoud dat zich eigenlijk tot het daadwerkelijke beeld?
Is het verschil in beeldkwaliteit de moeite waard om iets extra's te investeren of laten we ons een beetje meeslepen door de tests.
Zijn er ergens screenshots bv met alle optimalisatie's aan en uit als voorbeeld.
Je hebt bv ook weer verschillende receivers die bepaalde features kan optimaliseren en dan zou bv misschien en hd5450 kaartje weer volstaan.
Niet dat ik denk dat alles onzin is, maar ben benieuwd naar het uiteindelijke resultaat op het scherm (merk je het daadwerkelijk?)
De een heeft een hd ready scherm is het dan nodig om een 5570 te kopen en de ander weer full hd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IndoBoy schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 01:48:

Ed,

Is die voeding genoeg? Stel voor dat ik toch mijn eigen config behoud?
ja
Ik zie dat je een SSD kaartje erin hebt gestopt, alleen wil ik wel films kunnen opnemen en als ik lui ben om meteen te kijken het niet meteen wissen, omdat ik ruimte gebrek heb.
Daar heb je toch je nas voor? Direct vanaf je htpc opnemen op je nas is prima te doen.
Ik heb geen testen kunnen vinden van de Asus HD550 of HD5570, verder moet het kaartje wel True HD geluid kunnen overbrengen. Dat werd me niet echt duidelijk op de site van Asus zelf of ergens anders. De kaartjes van Saphire en Power Color (Green) kwamen wel goed uit de test.
die feature zit in de gpu en is niet afhankelijk van het merk kaart.
Verder stel voor dat in de toekomst een 3D TV wil kopen wil ik niet weer opnieuw een kaartje meteen kopen.
Dat zal je toch moeten, aangezien de voor een htpc geschikte videokaarten met 3d ondersteuning nog moeten verschijnen halverwege dit jaar. Maar dat is geen probleem, want hoe makkelijk is het om een goedkoop videokaartje te vervangen?
Hier is iedereen gek op de AMD processoren, maar die zijn wel wat trager. Verder komen de nieuwe i3 processoren goed als aanbeveling voor een HTPC.
bij wie? De i3 is leuk, maar duur. Bovendien maak je geen gebruik van de IGP, dus wat is dan het nut nog?
[/]
Ik probeer ook een beetje rekening mee te houden met feit dat ik misschien van mening verander. Bijvoorbeeld niet me muziek plaatsen op de NAS maar op de HTCP zelf.[/]
Dat zou een behoorlijk vreemde keuze zijn. Waarom heb je anders een nas?
Nu zeg ik ook ik hoef geen spelletje te spelen vanaf de HTPC, maar stel dat ik van mening verander kan ik met deze config toch nog een licht spelletje spelen. Je zet me wel aan het denken en misschien voor de lichtste versie i3 processor te gaan, alleen die is wel duo core en niet quad.
Neem dan een X3 met fatsoenlijke clocks en houd je geld in je zak.
[/]
Stel voor dat ik aan het opnemen ben en tegelijkertijd een andere opname aan het kijken ben dan wil ik geen hapering.[/]
Dankzij dxva kost het afspelen van een film je max een procent of tien aan cpu belasting op een X2. Die krijg je met een extra opname ook niet op de knieen hoor.

Samenvattend: je moet je maar eens goed inlezen over de eisen die bepaalde functionaliteiten aan je hardware stellen, want je keuzes zijn wat uit balans. Je moest toch bezuinigen van je vrouw? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 01:55:

eigenlijk gemakkelijk zat een op de tv aansluitbare game pc samenstellen met jouw budget, zou ik eigenlijk ook wel leuk vinden ipv overal op af te pegelen :*)
En het resultaat is een stroomvretende lawaaibak in je woonkamer. Nee, dank je.
Pagina: 1 ... 18 ... 93 Laatste

Dit topic is gesloten.