Acties:
  • 0 Henk 'm!
arnoutzw schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 10:59:
De Hd3000 is gewoon een uitstekende IGP voor een HTPC.

[...]

En komt uitstekend uit de HD HQV test. Dus geen reden om nog losse GPU te kopen.

Bron :http://nl.hardware.info/r...-videokwaliteit-hd-hqv-20
Een HQV testje zegt niets over deinterlacing en beeldverbetering. Lees ook: http://www.anandtech.com/...00k-core-i3-2100-tested/7
En vergelijk dat met:
http://www.anandtech.com/...the-best-radeon-htpc-card

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09-2023
Na eindeloos reacties en beoordelingen te hebben doorgenomen en uitgeplozen, gooi ik mijn verlanglijst ook maar eens ter beoordeling in de strijd:

- je budget
400-500 Euro

- welke apparatuur je hebt (tv, receiver, enz)
Panasonic TX-P37X20 Plasma (ik krijg beeld via analoog kabelsignaal, goed te doen op de plasma ;-)) voorzien van HDMI, met daarnaast oude "tulp-versterker"

- hoe ziet je netwerk eruit (nas? draadloos?)
Heb een draadloos netwerk, met op de router een Western Digital MyBook World NAS.

- wat wil je afspelen
Met de HTPC wil ik muziek (via iTunes) kunnen afspelen, af en toe een filmpje opnemen op hdd/bekijken, wat kunnen internetten/mailen. Gamen heeft niet onze interesse.

- zijn er ruimtebeperkingen
qua diepte en hoogte van de kast niet, de versterker waar 'ie bovenopkomt is 440 mm breed

-overige wensen
vind het wel prettig als 'ie snel opstart, maar ook energiezuinig is.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus My Cinema P7131€ 26,-€ 26,-
1Conceptronic CBT2NANO€ 5,69€ 5,69
1Western Digital Caviar Green WD7500CS , 750GB€ 59,98€ 59,98
1LG GH22NS50 Zwart€ 15,-€ 15,-
1Antec Fusion Remote Zwart€ 133,80€ 133,80
1Logitech Cordless Mediaboard Pro (Qwerty)€ 46,50€ 46,50
1AMD Athlon II X2 250E€ 70,-€ 70,-
1Kingston KVR1333D3S9/4G€ 29,-€ 29,-
1Asrock 890GM PRO3€ 77,64€ 77,64
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 463,61

Toelichting:
behuizing: 446 mm breed, helaas geen 440 mm, maar acceptabel. Ik overweeg nog MS-Tech MC1200. dik 40 Euro goedkoper en standaard voorzien van (ietwat luidruchtige) voeding. Maar die is dan weer 420 mm...
HDD: enige Caviar Green met 7200 tpm
Moederboard: ASUS gekozen ivm InstantBoot mogelijkheid
processor: 3 Ghz met laagste thermal design power
tv-kaart: hoeft volgens mij niet zo spannend te zijn toch?
geluid: geen aparte geluidskaart, ga eerst proberen via on-board met verloopje naar tulp.

Ik zit verder nog wat te modderen met bepalen van de voeding. Die wil ik natuurlijk ook zo zuinig mogelijk hebben....

Iets aan te merken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Edmin schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 12:29:
[...]

Een HQV testje zegt niets over deinterlacing en beeldverbetering. Lees ook: http://www.anandtech.com/...00k-core-i3-2100-tested/7
En vergelijk dat met:
http://www.anandtech.com/...the-best-radeon-htpc-card
Thanks for die link met die Core i3/5/7 test, erg informatief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-09 14:16

psy

Ik vind het jammer dat nog steeds zoveel mensen van begin af aan al zoveel aandacht besteden aan een aparte videokaart vanwege de zogenaamde beeldverbeteringen, zonder dat ze beseffen dat de out-of-the-box beeldkwaliteit van de meeste onboard GPU's al zodanig is, dat de meesten van ons zeker op normale televisies nooit enig verschil zullen gaan opmerken. Besteed je geld liever aan een iets anders (bijvoorbeeld een grotere TV, mooiere kast, snellere CPU altijd handig, tweede tunerkaart, genoeg zinvols te bedenken). Je kan zowiezo altijd later nog een aparte GPU erbijplaatsen.

Fixeer niet zo op die HQ testjes, kijk eerst eens wat de onboard voor beeld geeft.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psy schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 17:14:
Besteed je geld liever aan een iets anders (bijvoorbeeld een grotere TV
Best knap, voor de vijf tientjes die je dan uitspaart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Zolang er mensen zijn die nog op 32 inch TV's kijken zijn dat substantiele prijsverschillen...

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jingaling
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-11-2024
Artifacts bij hd kanalen is anders ook niet atijd prettig hoor met een i3 en H55 bordje.
Met een 5450 kaartje erbij was het al beter.

[ Voor 21% gewijzigd door jingaling op 22-01-2011 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

Niemand? :-(
Patriek schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 20:44:
Wie weet er nog een infrarood (IrDA) oog op USB te vinden, voor bijv een Logitech Harmony afstandsbediening?
Moet tussen de Harmony en een Windows Mediacenter werken. Ik zoek er één met een draad, zodat die naast het beeldscherm te plaatsen is voor optimaal bereik. Er zijn wel HTPC-behuizingen te vinden met zo'n oog ingebouwd, maar het systeem komt niet goed in het zicht te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pricewatch: Harmony RF Wireless AV Receiver
Erg prijzig, maar vanaf daar kun je vast met wat Google werk op een alternatief komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 13:35
HP Receiver

Ik weet niet zeker of dit gaat werken met een Harmony maar volgens de xbmc forums is de HP één van de betere IR receivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:53

Patriek

edit koning

Edmin schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 19:03:
pricewatch: Harmony RF Wireless AV Receiver
Erg prijzig, maar vanaf daar kun je vast met wat Google werk op een alternatief komen.
Die kon ik al, maar dat is iets anders. Dat apparaat ontvangt RF (2.4Ghz radiofreq) signalen en stuurt dat met irda (infrarood) weer uit naar de irda oogjes van je apparaten. Leuk dus om je apparaten weg te stoppen in een kastje, omdat RF niet in 't zicht hoeft.
Snippo schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 19:30:
HP Receiver

Ik weet niet zeker of dit gaat werken met een Harmony maar volgens de xbmc forums is de HP één van de betere IR receivers.
Dát is wat ik zoek! Thanks... alleen... tis eBay...

Of het gaat werken; mijn vermoeden is dat een irda ontvanger geschikt is voor een bepaalde afstandsbediening (omdat ze immers dezelfde 'taal' moeten spreken). Als Logitech het profiel biedt van de afstandsbediening die daar bij hoort, dan gaat 't werken met de Harmony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 13:35
http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=77519
Als die receiver op Ebay een echte (of een exacte kloon) HP IR Receiver is dan zou hij overweg moeten kunnen met een Logitech Harmony, mits je de Harmony instelt als een MCE remote.
(In de link staat uitgelegd hoe en wat, zelf heb ik hier geen ervaring mee)

Je weet natuurlijk nooit zeker wat je krijgt zo op Ebay, maar er zijn al wel enkele mensen met goede ervaringen (hier bijv.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dat zal je toch moeten, aangezien de voor een htpc geschikte videokaarten met 3d ondersteuning nog moeten verschijnen halverwege dit jaar. Maar dat is geen probleem, want hoe makkelijk is het om een goedkoop videokaartje te vervangen?
v
ivm die 3D tv, zelf heb ik het niet nodig, maar de GR430 heeft toch ook ondersteuning voor 3D tv?

is ook passief gekoeld verkrijgbaar, zelfde price range als de 5570 dus eigenlijk wel een zeer goed alternatief toch voor die ati die iedereen hier bijna gebruikt?

http://nl.hardware.info/r...review-conclusie#comments

zelf denk ik die ATI te nemen, wel nog geen vergelijkingen gevonden ivm het spec afspelen van video tss de twee.

review anandtech:
http://www.anandtech.com/show/3973/nvidias-geforce-gt-430/18

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2011 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, de GT430 is een optie, maar.... (uit die review op AT):
Finally, taking all of this in to account, we’re left with little choice but to offer a tepid reception to the GT 430. As enthusiasts, we can accept the ultimate HTPC card even if it doesn’t deliver on gaming performance, but what NVIDIA has given us is not the ultimate HTPC card. 3D and HDMI 1.4a are good, but 2nd place image quality is not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 22:53

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Edmin schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 12:14:
[Is die voeding genoeg? Stel voor dat ik toch mijn eigen config behoud]

ja
Zal die voeding in overweging nemen. Moet alleen nog even wat testen opzoeken. Van de voeding die ik heb gekozen heb meerdere testen gelezen die erg positief waren. Efficient en stil
[Ik zie dat je een SSD kaartje erin hebt gestopt, alleen wil ik wel films kunnen opnemen en als ik lui ben om meteen te kijken het niet meteen wissen, omdat ik ruimte gebrek heb.]

Daar heb je toch je nas voor? Direct vanaf je htpc opnemen op je nas is prima te doen.
Is dat zo? De vraag is of de NAS snel genoeg is om verschillende subtaken tegelijkertijd uit te voeren. Downloads, misschien een websiteje, back-up, etc. Wil wel inderdaad gewoon een netwerkkabel doorstrekken naar mijn router. Verder heb ik al een HD gekregen met kerst en de BD speler ook al.
[Ik heb geen testen kunnen vinden van de Asus HD550 of HD5570, verder moet het kaartje wel True HD geluid kunnen overbrengen. Dat werd me niet echt duidelijk op de site van Asus zelf of ergens anders. De kaartjes van Saphire en Power Color (Green) kwamen wel goed uit de test.]
die feature zit in de gpu en is niet afhankelijk van het merk kaart.
Ah, das mooi. Dat werd me niet helemaal duidelijk. Aangezien Saphire en Power Color dit wel overduidelijk vermelden en Asus niet.
[Verder stel voor dat in de toekomst een 3D TV wil kopen wil ik niet weer opnieuw een kaartje meteen kopen.]

Dat zal je toch moeten, aangezien de voor een htpc geschikte videokaarten met 3d ondersteuning nog moeten verschijnen halverwege dit jaar. Maar dat is geen probleem, want hoe makkelijk is het om een goedkoop videokaartje te vervangen?
Is dat zo? Ik heb sommige testen gelezen waar ze de 3D performance aan het testen waren op tv. Wel met een brilletje natuurlijk. Weet alleen niet welke het waren, zou ik weer moeten zoeken.
[:Hier is iedereen gek op de AMD processoren, maar die zijn wel wat trager. Verder komen de nieuwe i3 processoren goed als aanbeveling voor een HTPC.]

bij wie? De i3 is leuk, maar duur. Bovendien maak je geen gebruik van de IGP, dus wat is dan het nut nog?
[/]
O.a. bij de buren, maar ook op andere sites. Het is wel één van de punten waar jullie me nog aan het twijfelen laten, maar ben nog niet overstag.
Ik probeer ook een beetje rekening mee te houden met feit dat ik misschien van mening verander. Bijvoorbeeld niet me muziek plaatsen op de NAS maar op de HTCP zelf.[/]
Dat zou een behoorlijk vreemde keuze zijn. Waarom heb je anders een nas?
Alleen voor de filmen misschien. Kijk als me NAS vol zit, koop je niet zomaar even een NAS erbij. Verder heb ik de neiging om alles te bewaren.
[Nu zeg ik ook ik hoef geen spelletje te spelen vanaf de HTPC, maar stel dat ik van mening verander kan ik met deze config toch nog een licht spelletje spelen. Je zet me wel aan het denken en misschien voor de lichtste versie i3 processor te gaan, alleen die is wel duo core en niet quad.]

Neem dan een X3 met fatsoenlijke clocks en houd je geld in je zak.
Ben nog aan het twijfelen, maar zoals ik zei nog niet overstag.
[/]

Stel voor dat ik aan het opnemen ben en tegelijkertijd een andere opname aan het kijken ben dan wil ik geen hapering.[/]
Dankzij dxva kost het afspelen van een film je max een procent of tien aan cpu belasting op een X2. Die krijg je met een extra opname ook niet op de knieen hoor.
Da's iets waarmee je me aan wankelen brengt, nog niet helemaal overstag. Twijfels worden wel groter.
Samenvattend: je moet je maar eens goed inlezen over de eisen die bepaalde functionaliteiten aan je hardware stellen, want je keuzes zijn wat uit balans
Heb veel gelezen. Iedereen zegt natuurlijk wat anders en over het algemeen zijn het allemaal performance testen. Verder zijn er functionaliteiten die misschien nu wat minder eisen en andere functionaliteiten die later wat meer vragen.
Je moest toch bezuinigen van je vrouw? ;)
Ha ha ha, je pakt me meteen op mijn zwakse schakel. Het overstag gaan zit er bijna aan te komen. Probeer toch nog even de vrouw te overtuigen. Gij zijt een wijs man Ed en houdt me wakker op wat de realiteit is :) O+ |:( 8)7 _/-\o_ [/quote]
[quote]

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 12:16:
[...]

En het resultaat is een stroomvretende lawaaibak in je woonkamer. Nee, dank je.
Neuh.

ATi 6850 x2 = 0 dB(A) :P
Afbeeldingslocatie: http://content.hwigroup.net/images/news/powercolorscs3hd6850b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 11:33
Chris27 schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 16:13:
Na eindeloos reacties en beoordelingen te hebben doorgenomen en uitgeplozen, gooi ik mijn verlanglijst ook maar eens ter beoordeling in de strijd:

- je budget
400-500 Euro

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus My Cinema P7131€ 26,-€ 26,-
1Conceptronic CBT2NANO€ 5,69€ 5,69
1Western Digital Caviar Green WD7500CS , 750GB€ 59,98€ 59,98
1LG GH22NS50 Zwart€ 15,-€ 15,-
1Logitech Cordless Mediaboard Pro (Qwerty)€ 46,50€ 46,50
1AMD Athlon II X2 250E€ 70,-€ 70,-
1Kingston KVR1333D3S9/4G€ 29,-€ 29,-
1Asrock 890GM PRO3€ 77,64€ 77,64
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 463,61

Ik zit verder nog wat te modderen met bepalen van de voeding. Die wil ik natuurlijk ook zo zuinig mogelijk hebben....

Iets aan te merken?
Je cpu is die extra ~20 euro niet waard. Haal een normale 250 met C3 stepping en undervolt hem naar 1,15V. TDP komt dan ook rond de ~45 Watt max. http://www.xtremesystems....5812&highlight=Athlon+250 kan je die review lezen. Met een C3 moet beter kunnen want die zijn zuiniger.
Zuinige voeding dan ga je voor lage Watts en 80+ brons. pricewatch: Seasonic SS-250SU Deze seasonic is ook nog eens klein maar heeft geen sata-stroomkabel, je zal het met de 4pin moeten doen. Wil je een normalere voeding, dan: pricewatch: Cougar A300 of pricewatch: Fortron FSP350-60HHN
Ook is je geheugen SODIMM, voor laptops dus.. Je moet andere nemen zoals pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bladerash schreef op zondag 23 januari 2011 @ 04:23:
[...]

Je cpu is die extra ~20 euro niet waard. Haal een normale 250 met C3 stepping en undervolt hem naar 1,15V. TDP komt dan ook rond de ~45 Watt max. http://www.xtremesystems....5812&highlight=Athlon+250 kan je die review lezen. Met een C3 moet beter kunnen want die zijn zuiniger.
Zuinige voeding dan ga je voor lage Watts en 80+ brons. pricewatch: Seasonic SS-250SU Deze seasonic is ook nog eens klein maar heeft geen sata-stroomkabel, je zal het met de 4pin moeten doen. Wil je een normalere voeding, dan: pricewatch: Cougar A300 of pricewatch: Fortron FSP350-60HHN
Ook is je geheugen SODIMM, voor laptops dus.. Je moet andere nemen zoals pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G
Voeding kan hij gewoon die uit de TS nemen. De pricewatch: Nexus Value 430. Erg stil en zolang je rond de 100 watt idle zit dan is de efficiëntie wel te doen. De stilte van de voeding is het sterke punt en dat lijkt me toch vooral belangrijk voor een HTPC. Als je een voeding kunt vinden die net zo stil is en efficiënter voor een betaalbaar bedrag is dat natuurlijk nog mooier.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2011 04:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 04:49:
[...]

Voeding kan hij gewoon die uit de TS nemen. De pricewatch: Nexus Value 430. Erg stil en zolang je rond de 100 watt idle zit dan is de efficiëntie wel te doen. De stilte van de voeding is het sterke punt en dat lijkt me toch vooral belangrijk voor een HTPC. Als je een voeding kunt vinden die net zo stil is en efficiënter voor een betaalbaar bedrag is dat natuurlijk nog mooier.
Je hebt gelijk met zolang hij rond de 100 watt. Maar dat is niet het geval want je moet ervan uit gaan dat het systeem voornamelijk idle staat:
Afbeeldingslocatie: http://img80.imageshack.us/img80/1111/powercomp.png
Met 1,15Vcore zit hij er zelfs bij load onder de 100 watt. Als je dat vergelijkt met de LE-1600 45W die 1 watt meer verbruikt, heb je dus in principe ook een 45W cpu.
Verder is deze opstelling getest met 2x ddr2 geheugen op 1,8V en een HD2400 videokaart, bij elkaar dus ook minder zuinig dan wat Chris wilt gaan bouwen.
Kan daarom beter ~300W voeding nemen met 80+ brons voor beter rendement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bladerash schreef op zondag 23 januari 2011 @ 05:02:
[...]

Je hebt gelijk met zolang hij rond de 100 watt. Maar dat is niet het geval want je moet ervan uit gaan dat het systeem voornamelijk idle staat:
[afbeelding]
Met 1,15Vcore zit hij er zelfs bij load onder de 100 watt. Als je dat vergelijkt met de LE-1600 45W die 1 watt meer verbruikt, heb je dus in principe ook een 45W cpu.
Verder is deze opstelling getest met 2x ddr2 geheugen op 1,8V en een HD2400 videokaart, bij elkaar dus ook minder zuinig dan wat Chris wilt gaan bouwen.
Kan daarom beter ~300W voeding nemen met 80+ brons voor beter rendement.
Stel je moet er 15 watt p/u meer stroom instoppen om dezelfde output te krijgen en je hebt de HTPC 4 uur per dag aanstaan dan kom je 5 euro duurder uit per jaar dan met een efficiëntere voeding :). Daarvoor krijg je wel een erg stille voeding (http://www.silentpcreview.com/article922-page7.html). Watt prijs heb ik via hier berekend: http://watt-kosten-berekenen.gebruikmaar.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
@PSY: Denk je dat de HIS HD 5570 Silence 1GB DDR3 PCIe in een S10v case past?

Hier kan je hem beter zien.

Edit: Bedankt Psy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Alhoewel het koelblok ietsje uitsteekt aan de bovenkant zou het wel moeten passen. wel moet je uiteraard de lowprofile brackets zelf erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 05:59:
[...]

Stel je moet er 15 watt p/u meer stroom instoppen om dezelfde output te krijgen en je hebt de HTPC 4 uur per dag aanstaan dan kom je 5 euro duurder uit per jaar dan met een efficiëntere voeding :). Daarvoor krijg je wel een erg stille voeding (http://www.silentpcreview.com/article922-page7.html). Watt prijs heb ik via hier berekend: http://watt-kosten-berekenen.gebruikmaar.nl/
Stel je draait 24/7, dan kom je 30 euro duurder uit per jaar. Watt is al per seconde btw. Maar goed, die 15 watt extra wat je gebruikt is ook extra warmte wat je moet afvoeren in je voeding. Een voeding met een hoger rendement hoeft dus ook minder warmte af te voeren. De producent hiervan kan dus ook makkelijker een stille voeding maken omdat de fans minder hard hoeven te draaien. Ze moeten het wel heel erg verknallen willen ze hier een zoemende voeding van maken.
Wil je nu beweren dat laag vermogen en hoog efficiëntie voedingen niet stil zijn? Geef dan ook een goede redenering. Dat de nexus wel stil is, betekent niet dat de rest veel lawaai gaat maken.
Verder is de nexus gewoon overkill en niet een voeding die thuishoort in een HTPC met zuinige onderdelen en zonder videokaart, ook is deze ~15-20 euro duurder dan de voedingen die ik had voorgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
IndoBoy schreef op zondag 23 januari 2011 @ 00:52:
[...]
Zal die voeding in overweging nemen. Moet alleen nog even wat testen opzoeken. Van de voeding die ik heb gekozen heb meerdere testen gelezen die erg positief waren. Efficient en stil
http://www.silentpcreview.com/Recommended_PSUs
[...]
Is dat zo? De vraag is of de NAS snel genoeg is om verschillende subtaken tegelijkertijd uit te voeren. Downloads, misschien een websiteje, back-up, etc. Wil wel inderdaad gewoon een netwerkkabel doorstrekken naar mijn router. Verder heb ik al een HD gekregen met kerst en de BD speler ook al.
De nas die jij op het oog hebt is een behoorlijk krachtig beestje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bladerash schreef op zondag 23 januari 2011 @ 14:25:
[...]

Stel je draait 24/7, dan kom je 30 euro duurder uit per jaar. Watt is al per seconde btw. Maar goed, die 15 watt extra wat je gebruikt is ook extra warmte wat je moet afvoeren in je voeding. Een voeding met een hoger rendement hoeft dus ook minder warmte af te voeren. De producent hiervan kan dus ook makkelijker een stille voeding maken omdat de fans minder hard hoeven te draaien. Ze moeten het wel heel erg verknallen willen ze hier een zoemende voeding van maken.
Wil je nu beweren dat laag vermogen en hoog efficiëntie voedingen niet stil zijn? Geef dan ook een goede redenering. Dat de nexus wel stil is, betekent niet dat de rest veel lawaai gaat maken.
Verder is de nexus gewoon overkill en niet een voeding die thuishoort in een HTPC met zuinige onderdelen en zonder videokaart, ook is deze ~15-20 euro duurder dan de voedingen die ik had voorgesteld.
Oke, ik weet het goed gemaakt wijs mij en iedereen in dit topic een voeding aan die efficiënter is en tevens even stil is als de Nexus. Maar de voeding mag niet veel duurder zijn en mag ook geen hoger wattage hebben.

De meetwaarden van Silenpcreview:
— idle to >150W (11 dBA@1m)
— 200 (16 dBA@1m)
— 250 (18 dBA@1m)
— 400 (19 dBA@1m)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 17:08:
[...]

Oke, ik weet het goed gemaakt wijs mij en iedereen in dit topic een voeding aan die efficiënter is en tevens even stil is als de Nexus. Maar de voeding mag niet veel duurder zijn en mag ook geen hoger wattage hebben.

De meetwaarden van Silenpcreview:

[...]
Omdat ik van de andere voedingen geen review heb,: http://nl.hardware.info/r...roductie-onder-load-10-cm
De Be quiet L7 300W is efficiënter en goedkoper en zeer stil
onder load: 32,7dB @10cm

[ Voor 4% gewijzigd door bladerash op 24-01-2011 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bladerash schreef op zondag 23 januari 2011 @ 18:42:
[...]

Omdat ik van de andere voedingen geen review heb,: http://nl.hardware.info/r...roductie-onder-load-10-cm
De Be quiet L7 300W is stiller, efficiënter en goedkoper.
onder load: 32,7dB @10cm
Ze hebben ook de Nexus NX-5000 R3 530W getest bij HWI en daarbij is het resultaat 30,7 dB(A) @10cm. Deze voeding is onder load minder stil dan de Nexus 430 zo blijkt uit de meetresultaten van Silentpcreview.com. Dus om te stellen dat de be Quiet stiller is dan de Nexus 430 valt zeer te betwijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 19:27:
[...]

Ze hebben ook de Nexus NX-5000 R3 530W getest bij HWI en daarbij is het resultaat 30,7 dB(A) @10cm. Deze voeding is onder load minder stil dan de Nexus 430 zo blijkt uit de meetresultaten van Silentpcreview.com. Dus om te stellen dat de be Quiet stiller is dan de Nexus 430 valt zeer te betwijfelen.
NX-5000 R3 530W is niet getest bij dezelfde review onder dezelfde omstandigheden en ze hebben daar ook een Nexus Real Silent 400W getest en die doet 42,7dB(A) @ 10cm.
In plaats van hier en daar weer een ander review vandaan te halen. Waarom laat je niet zien met wiskunde hoeveel geluid dat ding maak op een afstand van 1m..
Als je 32,7dB(A) @10cm hebt, laat maar zien hoeveel dB dat is @1m.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Bitbron schreef op zondag 23 januari 2011 @ 09:17:
@PSY: Denk je dat de HIS HD 5570 Silence 1GB DDR3 PCIe in een S10v case past?

Hier kan je hem beter zien.

Edit: Bedankt Psy :)
Ik heb nu net een andere videokaart ingebouwd met een identiek hoger koelblok als de 5570, en ja het past net. Het zal ongetwijfeld gewoon volgens specificaties zijn. Ik dacht even, nounou krijg ik de klep nu nog dicht? Antwoord: volmondig ja :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

bladerash schreef op zondag 23 januari 2011 @ 19:41:
[...]

NX-5000 R3 530W is niet getest bij dezelfde review onder dezelfde omstandigheden en ze hebben daar ook een Nexus Real Silent 400W getest en die doet 42,7dB(A) @ 10cm.
In plaats van hier en daar weer een ander review vandaan te halen. Waarom laat je niet zien met wiskunde hoeveel geluid dat ding maak op een afstand van 1m..
Geloof nu maar... die Nexus Value is ONHOORBAAR in een htpc. Dit gekeutel met dB(A) waardes is toch nergens voor nodig?
Denk je nou echt dat die jongens van Silent PC review dit uit de duim zuigen ofzo

The Nexus Value 430 makes a bold leap to the very top of our quiet PSU rankings. It is the quietest fan-cooled PSU we've yet tested, by a 2-3 decibel margin, the closest being the Enermax Modu 82+ 425W at around 13 dBA, the Seasonic M12D-850W at 14 dBA and the Antec Signature 650 at 15 dBA. At such vanishingly quiet levels, this is no mean feat. That it is achieved by a modest, unassuming product with a name like Value 430 is even more surprising, especially when you consider that the other top contenders are high end models from giants in the power supply field. It even begs the question of why you'd pay big bucks for a fanless PSU of similar power rating.

The maximum SPL of 19 dBA@1m is, again, amazingly quiet. It bests the very quietest competitors at ~400W load by a fairly big margin, something like 5~8 dBA. Despite the the relatively modest 15°C temperature rise thorugh the PSU, one can't help thinking that such low airflow must surely shorten its useful life. On the other hand, most system with which this PSU will be used will not draw anything near its rated power at any time. Keep the power draw to under 300W, and you'll probably be quite safe. With the pace of change in computer technology, it's likely the PC will be considered obsolete before the PSU fails.

Deze discussie gaat echt nergens over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Elementz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
Nu ik mijn autoproject bijna heb afgerond, heb ik geld over voor een HTPC. Zelf heb ik de volgende configuratie op het oog.

#ProductPrijsSubtotaal
1Terratec Cinergy C PCI HD€ 75,70€ 75,70
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 47,-€ 47,-
1Enermax Aurora Micro Wireless€ 58,99€ 58,99
1AMD Athlon II X2 240€ 45,79€ 45,79
1Nexus Value 430€ 53,30€ 53,30
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/2G€ 20,-€ 20,-
1Asus M4A78LT-M€ 48,15€ 48,15
1Sapphire HD 5450 512MB DDR3 PCIE HDMI€ 32,51€ 32,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 515,24

Echter had ik nog een vraag over de kast Antec Fusion Remote Zwart:
In de review van Rupie wordt een hoogte gemeten van 13.97 cm (Ik ga er vanuit dat de poothoogte niet is meegerekend). Echter heb ik een kast nodig die maximaal 13.1cm hoog moet zijn om in de kast te passen. Helaas gaat design in sommige gevallen ten koste van de functionaliteit :@). Hebben jullie enig advies voor een passende kast, anders moet ik voor MoDT gaan kijken.

GreetZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Moneual 312
Lian-Li PC-C37
ms tech mc-1200

OrigenAE S10V zal je wel te duur vinden ;)

[ Voor 99% gewijzigd door psy op 23-01-2011 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
psy schreef op zondag 23 januari 2011 @ 19:49:
[...]

Geloof nu maar... die Nexus Value is ONHOORBAAR in een htpc. Dit gekeutel met dB(A) waardes is toch nergens voor nodig?
Denk je nou echt dat die jongens van Silent PC review dit uit de duim zuigen ofzo

The Nexus Value 430 makes a bold leap to the very top of our quiet PSU rankings. It is the quietest fan-cooled PSU we've yet tested, by a 2-3 decibel margin, the closest being the Enermax Modu 82+ 425W at around 13 dBA, the Seasonic M12D-850W at 14 dBA and the Antec Signature 650 at 15 dBA. At such vanishingly quiet levels, this is no mean feat. That it is achieved by a modest, unassuming product with a name like Value 430 is even more surprising, especially when you consider that the other top contenders are high end models from giants in the power supply field. It even begs the question of why you'd pay big bucks for a fanless PSU of similar power rating.

The maximum SPL of 19 dBA@1m is, again, amazingly quiet. It bests the very quietest competitors at ~400W load by a fairly big margin, something like 5~8 dBA. Despite the the relatively modest 15°C temperature rise thorugh the PSU, one can't help thinking that such low airflow must surely shorten its useful life. On the other hand, most system with which this PSU will be used will not draw anything near its rated power at any time. Keep the power draw to under 300W, and you'll probably be quite safe. With the pace of change in computer technology, it's likely the PC will be considered obsolete before the PSU fails.

Deze discussie gaat echt nergens over.
Ze hebben waarschijnlijk niks verzonnen maar ze zijn wel oud. Hij is geschreven op 13 maart 2009.. , De be quiet L7 300W is pas 1 oktober 2009. De Nexus is vandaag echt niet de enige voeding die onhoorbaar is in een HTPC.

Despite the the relatively modest 15°C temperature rise thorugh the PSU, one can't help thinking that such low airflow must surely shorten its useful life.

Hij is stil, maar er is airflow voor opgeofferd door de fan minder toeren te laten draaien waardoor die warmer wordt dan normaal. Bij een voeding met een hoger efficiëntie heb je dit dus niet omdat er sowieso minder warmte wordt afgegeven.

Ik zeg alleen maar dat de Nexus niet meer de beste buy is vandaag de dag, hij is still ok. Genoeg andere voedingen die ook onhoorbaar zijn. Daarbij zijn ze ook nog eens zuiniger, goedkoper, produceren minder warmte en leven langer. Waarom zou je dat niet moeten aankaarten dan? 2 jaar geleden was Core 2 Quad ook snel, die raad je nu toch ook niet meer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Elementz
Moneual 312
Die kast vind ik al niet mooi :P en geen scherm

Lian-Li PC-C37
Deze vind ik lekker strak, maar wil eigenlijk een scherm erin.

MS Tech MC-1200

OrigenAE S10V
Inderdaad wel duur en niet meer leverbaar volgens de pricewatch, maar voldoet wel aan wat ik wil :P.

Wellicht moet ik over het scherm nog wel even nadenken. Ik vind namelijk wel handig dat ik wil bedienen zonder de tv aan te hoeven hebben :).

GreetZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-09 16:48
Ik ben aan het kijken naar een htpc oplossing. Ik heb een systeempje op basis van de AMD Fusion in gedachten i.c.m. Windows 7 & MediaPortal.

Ik heb echter 1 probleem, de TV. Ik, of beter gezegd mijn ouders, hebben een oude TV die voorlopig nog niet de deur uit gaat als het even kan. Het gaat om de panasonic tx-28ps10f. Nu zit ik te kijken hoe ik mijn signalen vanaf de htpc op de tv kan krijgen... Op de achterkant zitten de volgende aansluitingen waarvan de AV4 al bezet door het signaal van de schotel:

Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e331/stefanovic45/Aansluitingen.png

Heb ik perse een videokaart nodig met een s-video uitgang of zijn er andere en betere oplossingen? HDMI naar scart schijnt niet te betalen te zijn omdat er een actieve adapter in zit...

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bladerash schreef op zondag 23 januari 2011 @ 19:41:
[...]

Hoe kom je erbij dat die omstandigheden anders waren? HWI zorgt telkens voor dezelfde test omstandigheden anders kunnen bezoekers en zijzelf de resultaten niet goed vergelijken. Net zoals dat Silenpcreview niet alle voedingen in één keer test, maar wel telkens dezelfde test omstandigheden hanteert. Zowel bij HWI als bij Silentpcreview hebben ze de Nexus NX-5000 R3 530W getest en wat blijkt deze is stiller dan de be Quiet. Uit de review van Silentpcreview blijkt vervolgens dat de Nexus 430 Value op zijn beurt weer stiller is dan de NX-5000. Zo moeilijk is het allemaal niet.
bladerash schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:17:
[...]

Ze hebben waarschijnlijk niks verzonnen maar ze zijn wel oud. Hij is geschreven op 13 maart 2009.. , De be quiet L7 300W is pas 1 oktober 2009. De Nexus is vandaag echt niet de enige voeding die onhoorbaar is in een HTPC.

Despite the the relatively modest 15°C temperature rise thorugh the PSU, one can't help thinking that such low airflow must surely shorten its useful life.

Hij is stil, maar er is airflow voor opgeofferd door de fan minder toeren te laten draaien waardoor die warmer wordt dan normaal. Bij een voeding met een hoger efficiëntie heb je dit dus niet omdat er sowieso minder warmte wordt afgegeven.

Ik zeg alleen maar dat de Nexus niet meer de beste buy is vandaag de dag, hij is still ok. Genoeg andere voedingen die ook onhoorbaar zijn. Daarbij zijn ze ook nog eens zuiniger, goedkoper, produceren minder warmte en leven langer. Waarom zou je dat niet moeten aankaarten dan? 2 jaar geleden was Core 2 Quad ook snel, die raad je nu toch ook niet meer aan.
Lever dan eens het bewijs dat er inderdaad voedingen zijn die even stil of stiller zijn dan de Nexus, zuiniger zijn, goedkoper zijn, minder warmte produceren en een langere levensduur hebben.

Die quote die je aanhaalt dat is maar een halve quote en ook irrelevant voor een HTPC of welke pc dan ook want je gaat nooit 430 watt verlangen van een voeding die 430 watt levert. Met andere woorden die 15 graden verhoging zul je dus nooit halen.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2011 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StefanvanGelder schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:21:
Ik ben aan het kijken naar een htpc oplossing. Ik heb een systeempje op basis van de AMD Fusion in gedachten i.c.m. Windows 7 & MediaPortal.

Ik heb echter 1 probleem, de TV. Ik, of beter gezegd mijn ouders, hebben een oude TV die voorlopig nog niet de deur uit gaat als het even kan. Het gaat om de panasonic tx-28ps10f. Nu zit ik te kijken hoe ik mijn signalen vanaf de htpc op de tv kan krijgen... Op de achterkant zitten de volgende aansluitingen waarvan de AV4 al bezet door het signaal van de schotel:

[afbeelding]

Heb ik perse een videokaart nodig met een s-video uitgang of zijn er andere en betere oplossingen? HDMI naar scart schijnt niet te betalen te zijn omdat er een actieve adapter in zit...
Een gouwe ouwe voor jou: De grote tv-out FAQ
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:26:

Hoe kom je erbij dat die omstandigheden anders waren? HWI zorgt telkens voor dezelfde test omstandigheden anders kunnen bezoekers en zijzelf de resultaten niet goed vergelijken. Net zoals dat Silenpcreview niet alle voedingen in één keer test, maar wel telkens dezelfde test omstandigheden hanteert. Zowel bij HWI als bij Silentpcreview hebben ze de Nexus NX-5000 R3 530W getest en wat blijkt deze is stiller dan de be Quiet. Uit de review van Silentpcreview blijkt vervolgens dat de Nexus 430 Value op zijn beurt weer stiller is dan de NX-5000. Zo moeilijk is het allemaal niet.
Lever de HWI review maar van de Nexus NX-5000 R3 530W want kan hem nergens vinden.
Kzie alleen Nexus Real Silent 400W en 500W en beide maken meer geluid.
Lever dan eens het bewijs dat er inderdaad voedingen zijn die even stil of stiller zijn dan de Nexus, zuiniger zijn, goedkoper zijn, minder warmte produceren en een langere levensduur hebben.
Dan refereer ik je naar pricewatch.. kijk bij voedingen tussen 250W en 380W en filter er 80 plus, 80 plus brons uit. Daar staan genoeg tussen.
Die quote die je aanhaalt dat is maar een halve quote en ook irrelevant voor een HTPC of welke pc dan ook want je gaat nooit 430 watt verlangen van een voeding die 430 watt levert. Met andere woorden die 15 graden verhoging zul je dus nooit halen.
Dan is jou stille voeding ook irrelevant voor een HTPC want je gaat nooit van hem verlangen dat de fans op volle toeren draait. Bij elk andere voeding van een beetje merk zullen de fans niet meer dan 40% draaien want hij trekt max niet eens 100W, dan is elk voeding van een beetje merk wel stil. Onder de 20dB is sowieso voor een mens onhoorbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bladerash schreef op zondag 23 januari 2011 @ 21:02:
[...]

Lever de HWI review maar van de Nexus NX-5000 R3 530W want kan hem nergens vinden.
Kzie alleen Nexus Real Silent 400W en 500W en beide maken meer geluid.

[...]

Dan refereer ik je naar pricewatch.. kijk bij voedingen tussen 250W en 380W en filter er 80 plus, 80 plus brons uit. Daar staan genoeg tussen.

[...]

Dan is jou stille voeding ook irrelevant voor een HTPC want je gaat nooit van hem verlangen dat de fans op volle toeren draait. Bij elk andere voeding van een beetje merk zullen de fans niet meer dan 40% draaien want hij trekt max niet eens 100W, dan is elk voeding van een beetje merk wel stil. Onder de 20dB is sowieso voor een mens onhoorbaar.
Dat zeg je telkens en je blijft het herhalen. Ik herhaal op mijn beurt vertel mij en iedereen in dit topic om welke voedingen het dan gaat. Als het zo'n beetje elke voeding van een A-merk is dan moet je toch gemakkelijk een review kunnen vinden waaruit blijkt dat de voeding even stil of stiller is dan de Nexus Value 430 :). En natuurlijk moeten de voedingen zuiniger zijn, goedkoper zijn, minder warmte produceren en een langere levensduur hebben. Want dit alles dicht jij toe aan al die andere voedingen.

Nexus 5000 530w vs be Quiet 300w
Geluidsniveau @10cm afstand:
http://nl.hardware.info/p...s[]=9417&products[]=77349

Leuk feitje, gemiddelde efficiëntie:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Had ik inderdaad al gelezen. Maar ik kom er nog niet uit... Probleem is dus dat er standaard geen s-video op het moederbord zit. Ik moet dus een verloop kabeltje hebben van hdmi naar RCA, composite of s-video?

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/vb/scartblok_voor.jpg

offtopic:
Sorry, videosignaal noob. Voor mij tijd & nu te wazig om er genoeg over te vinden
:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 21:18:
[...]

Dat zeg je telkens en je blijft het herhalen. Ik herhaal op mijn beurt vertel mij en iedereen in dit topic om welke voedingen het dan gaat. Als het zo'n beetje elke voeding van een A-merk is dan moet je toch gemakkelijk een review kunnen vinden waaruit blijkt dat de voeding even stil of stiller is dan de Nexus Value 430 :). En natuurlijk moeten de voedingen zuiniger zijn, goedkoper zijn, minder warmte produceren en een langere levensduur hebben. Want dit alles dicht jij toe aan al die andere voedingen.

Ja, daarom ging ik ook voor een Nexus. Die 430 is echter minder efficient dan de 530. De vraag is dus, ga je dan voor minder geluid of meer efficientie?

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StefanvanGelder schreef op zondag 23 januari 2011 @ 21:41:
[...]

Had ik inderdaad al gelezen. Maar ik kom er nog niet uit... Probleem is dus dat er standaard geen s-video op het moederbord zit. Ik moet dus een verloop kabeltje hebben van hdmi naar RCA, composite of s-video?

[afbeelding]

offtopic:
Sorry, videosignaal noob. Voor mij tijd & nu te wazig om er genoeg over te vinden
Als je goed Googled, kan je bijna overal een kabel voor vinden. Helaas werken ze geen van allen. Een hdmi signaal is digitaal en draagt geen analoog signaal mee. Je zou dus een actieve DAC moeten kopen en die bestaan wel, maar zijn erg duur. De beste optie is om een videokaart te halen die composiet, component of s-video uitgangen heeft, afhankelijk van hetgeen je tv aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

Edmin schreef op zondag 23 januari 2011 @ 14:43:
[...]

http://www.silentpcreview.com/Recommended_PSUs

[...]

De nas die jij op het oog hebt is een behoorlijk krachtig beestje.
Bedankt voor link. Had hier alleen de review voor de 530 gelezen. De 430 is dus stiller, maar dus minder efficient. Alles hangt natuurlijk ook af hoeveel wat je systeem gemiddeld continu zal gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

bladerash schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:17:
[...]

Hmm, dat is misschien wel iets om rekening mee te houden als je wilt kiezen tussen de 430 of 530.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 21:18:
[...]

Testopstelling bij geluidsniveau: Intel Core 2 Duo E6850, 2 GB DDR2-1066, Gigabyte GA-EP45, nVidia GeForce 9500 GT, SSD. Dit is onder load: dus 65W cpu, 50W gpu en ~50W rest. Dan kom je uit op ~165.. neem voor het gemak 150W.
150/530 = ~28% load van de Nexus voeding, als je http://www.silentpcreview.com/article1012-page6.html kijkt bij 150 watt.. zie je 11 dB staan, voor Nexus Value geldt hetzelfde.. Dus onder deze omstandigheden zijn geen van beide stiller dan elkaar. Dus wat je zegt met Nexus Value 430W is stiller dan Nexus 5000 530w klopt al niet, iig niet voor deze omstandigheden. Dit is wat ik ermee bedoel.
Verder wordt er van de Be Quiet 300W 50% getrokken. 150/300 = 0,5. Bij 28% load wordt deze ook stiller.
Een voeding dat 50% van z'n draw moet koelen kan je niet vergelijken met een voeding dan 28% van z'n draw koelt. Ook is het verschil van 2dB verwaarloosbaar klein voor een dB meter wat je kunt toeschrijven aan toeval of meetfout. Ook is een dB meter vrij onnauwkeurig, bij zacht geluid fluctueert het als een gek. Als je hier ook bewijs voor wilt, mag je bij ons op de TU langskomen en zelf een dB meter uittesten bij het akoestisch practicum voor 2e jaars TN studenten. Conclusie is dat je eigen oren beter werken dan een dB meter qua gevoel voor hard en zacht geluid.

Wat je verder bijhaalt qua effeciëntie mag je ook niet zomaar overnemen en een conclusie uit trekken zonder daarbij na te denken. Deze test is voor 20-100% load.
Voor de Nexus geldt deze efficiëntie voor 106W tot 530W
Voor de Be Quiet is dat 60W tot 300W
Laat de opstelling van Chris nou net precies tussen 60W idle en 100W load trekken. Dan ga je echt geen 86% efficiëntie halen met de Nexus, dit wordt meer richting de 70%. Voor de Be Quiet geldt deze 84% echter wel nog steeds.
Kerel, je haalt dingen van internet en trekt je conclusie letterlijk uit zonder ook maar na te denken of het voor andere gevallen ook geldt. Ga volgende keer zelf eerst nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Elementz
StefanvanGelder schreef op zondag 23 januari 2011 @ 21:41:
[...]

[afbeelding]

offtopic:
Als je geen S-video hebt op je mobo, dan heb je de RCA to S-Video converter niet nodig. Jij kan de Composiet Video aansluiten op de RCA van de SCART-blok.

Mobo (Composiet Video(Geel)) --> SCART-blok (Video(Geel)) --> TV (SCART)

Anders kan je bijvoorbeeld een Sapphire HD 4650 512MB DDR2 PCI met S-video aanschaffen.

Je kan altijd de TV slopen >:), dan moeten je ouders wel een nieuwe kopen met HDMI.

GreetZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Edmin schreef op zondag 23 januari 2011 @ 21:51:
[...]

Als je goed Googled, kan je bijna overal een kabel voor vinden. Helaas werken ze geen van allen. Een hdmi signaal is digitaal en draagt geen analoog signaal mee. Je zou dus een actieve DAC moeten kopen en die bestaan wel, maar zijn erg duur. De beste optie is om een videokaart te halen die composiet, component of s-video uitgangen heeft, afhankelijk van hetgeen je tv aankan.
Precies, dat dacht ik al. Dat schreef ik in mijn eerste post :p Het is in ieder geval duidelijk dat een nieuwe TV de beste oplossing is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IndoBoy schreef op zondag 23 januari 2011 @ 21:49:
[...]

Ja, daarom ging ik ook voor een Nexus. Die 430 is echter minder efficient dan de 530. De vraag is dus, ga je dan voor minder geluid of meer efficientie?
De efficiëntie verschillen tussen de 530 watt van Nexus en de 430 watt van Nexus bij een output tussen de 70 en 150 watt is enkele procenten. Ook de 530 watt is bij lage outputs niet efficiënt. Alleen wil je een zwaarder systeem bouwen wat tussen de 100 en 250 zit dan kun je beter de 530 watt nemen want die is dan stiller en ook nog iets efficiënter.

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/wmf5sx.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

The Elementz schreef op zondag 23 januari 2011 @ 20:20:
Moneual 312
Die kast vind ik al niet mooi :P en geen scherm

Lian-Li PC-C37

MS Tech MC-1200

OrigenAE S10V
Inderdaad wel duur en niet meer leverbaar volgens de pricewatch, maar voldoet wel aan wat ik wil :P.

Wellicht moet ik over het scherm nog wel even nadenken. Ik vind namelijk wel handig dat ik wil bedienen zonder de tv aan te hoeven hebben :).

GreetZ
Moneua heeft ook de 320 (met scherm)
S10V is best te krijgen hoor, Google maar.
Maar bedienen zonder TV lukt je zowiezo niet met de genoemde cases dan moet je een groot LCD scherm hebben en dat kan je wel vergeten voor een leuke prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bladerash schreef op zondag 23 januari 2011 @ 21:56:
[...]

Testopstelling bij geluidsniveau: Intel Core 2 Duo E6850, 2 GB DDR2-1066, Gigabyte GA-EP45, nVidia GeForce 9500 GT, SSD. Dit is onder load: dus 65W cpu, 50W gpu en ~50W rest. Dan kom je uit op ~165.. neem voor het gemak 150W.
150/530 = ~28% load van de Nexus voeding, als je http://www.silentpcreview.com/article1012-page6.html kijkt bij 150 watt.. zie je 11 dB staan, voor Nexus Value geldt hetzelfde.. Dus onder deze omstandigheden zijn geen van beide stiller dan elkaar. Dus wat je zegt met Nexus Value 430W is stiller dan Nexus 5000 530w klopt al niet, iig niet voor deze omstandigheden. Dit is wat ik ermee bedoel.
Verder wordt er van de Be Quiet 300W 50% getrokken. 150/300 = 0,5. Bij 28% load wordt deze ook stiller.
Een voeding dat 50% van z'n draw moet koelen kan je niet vergelijken met een voeding dan 28% van z'n draw koelt. Ook is het verschil van 2dB verwaarloosbaar klein voor een dB meter wat je kunt toeschrijven aan toeval of meetfout. Ook is een dB meter vrij onnauwkeurig, bij zacht geluid fluctueert het als een gek. Als je hier ook bewijs voor wilt, mag je bij ons op de TU langskomen en zelf een dB meter uittesten bij het akoestisch practicum voor 2e jaars TN studenten. Conclusie is dat je eigen oren beter werken dan een dB meter qua gevoel voor hard en zacht geluid.

Wat je verder bijhaalt qua effeciëntie mag je ook niet zomaar overnemen en een conclusie uit trekken zonder daarbij na te denken. Deze test is voor 20-100% load.
Voor de Nexus geldt deze efficiëntie voor 106W tot 530W
Voor de Be Quiet is dat 60W tot 300W
Laat de opstelling van Chris nou net precies tussen 60W idle en 100W load trekken. Dan ga je echt geen 86% efficiëntie halen met de Nexus, dit wordt meer richting de 70%. Voor de Be Quiet geldt deze 84% echter wel nog steeds.
Kerel, je haalt dingen van internet en trekt je conclusie letterlijk uit zonder ook maar na te denken of het voor andere gevallen ook geldt. Ga volgende keer zelf eerst nadenken.
Als je geen bewijzen kunt vinden om je beweringen te staven zeg het gewoon. Zeg gewoon sorry ik beweer hier van alles, maar ik heb geen bewijzen kunnen vinden. Ik zit namelijk nog steeds te wachten op een lijst met A-merken die stillere voedingen leveren tegen een schappelijke prijs en met een goede efficiëntie.

Voor de dik gedrukte quote is een speciale smiley hier op GoT :'). BTW wie is Chris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Elementz
psy schreef op zondag 23 januari 2011 @ 22:11:
[...]

Moneua heeft ook de 320 (met scherm)
S10V is best te krijgen hoor, Google maar.
Maar bedienen zonder TV lukt je zowiezo niet met de genoemde cases dan moet je een groot LCD scherm hebben en dat kan je wel vergeten voor een leuke prijs...
Ik zat te denken aan:
Als het scherm het gelecteerde item kan presenteren in het scherm, dan is het mogelijk om te navigeren. Dit was een idee van om te toetsen.
Verder wilde het scherm laten tonen wat de HTPC uitspookt, maar niet verplicht
Als de navigatie zowiezo per TV moet, dan kan ik denk beter een HTPC zonder scherm nemen. Dit heb ik nu ook voor mijn broeders kamer zo ingericht.

Die kast laat ik uiteindelijk door moeders beoordelen :P, gezien zij het ook passend moet vinden. Dan heb ik de keuze uit de volgende kasten die =<13.1cm hoog zijn:
  • Lian Li PC-C37B
  • Lian Li PC-C39
  • Moneual 312
  • MS Tech MC-1200
Ik ben eigenlijk lui en wil alles door 1 winkel laten leveren. Mijn voorkeur gaat nu uit naar de Lian Li PC-C37B. Nu alleen even een oudere BBG pakken voor een RF remote voor de bediening. Dan kan ik komende week mijn bestelling plaatsen :*).

GreetZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Elementz schreef op zondag 23 januari 2011 @ 22:29:
[...]

Ik zat te denken aan:
Als het scherm het gelecteerde item kan presenteren in het scherm, dan is het mogelijk om te navigeren. Dit was een idee van om te toetsen.
Verder wilde het scherm laten tonen wat de HTPC uitspookt, maar niet verplicht
Als de navigatie zowiezo per TV moet, dan kan ik denk beter een HTPC zonder scherm nemen. Dit heb ik nu ook voor mijn broeders kamer zo ingericht.

Die kast laat ik uiteindelijk door moeders beoordelen :P, gezien zij het ook passend moet vinden. Dan heb ik de keuze uit de volgende kasten die =<13.1cm hoog zijn:
  • Lian Li PC-C37B
  • Lian Li PC-C39
  • Moneual 312
  • MS Tech MC-1200
Ik ben eigenlijk lui en wil alles door 1 winkel laten leveren. Mijn voorkeur gaat nu uit naar de Lian Li PC-C37B. Nu alleen even een oudere BBG pakken voor een RF remote voor de bediening. Dan kan ik komende week mijn bestelling plaatsen :*).

GreetZ
Kun je er niet zelf een scherm in Tweaken eigenlijk :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Elementz
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 22:42:
[...]

Kun je er niet zelf een scherm in Tweaken eigenlijk :P?
Opzich is dat mogelijk :D en ik heb de tools, maar dan moet ik wel baat bij hebben. Door de reactie van Psy zie ik de door mij beoogde voordelen verdwijnen.

GreetZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2011 @ 22:20:
[...]

Als je geen bewijzen kunt vinden om je beweringen te staven zeg het gewoon. Zeg gewoon sorry ik beweer hier van alles, maar ik heb geen bewijzen kunnen vinden. Ik zit namelijk nog steeds te wachten op een lijst met A-merken die stillere voedingen leveren tegen een schappelijke prijs en met een goede efficiëntie.

Voor de dik gedrukte quote is een speciale smiley hier op GoT :'). BTW wie is Chris?
xD.. Scroll omhoog om hem te vinden. Hij wilt zuinig ding bouwen met 250E en zonder gpu.. jij raadde hem toen een Nexus 430 value aan.
Dude.. je schiet je hiermee echt zelf in de voeten:
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/wmf5sx.jpg

Sowieso ligt het verbruik ver onder 150W voor z'n HTPC, dus moet je ook daar kijken.. Dan zie je opeens dat 3/4 voedingen 11dB maken aan geluid. Hoe aannemelijk is het dan dat de rest ook rond die 11dB zit uit het lijstje van HWI? Bewijs: 32dB @10cm = 2dB @1m in open ruimte.. (dit is puur wis/natuurkundig)
Alleen heb je geen open ruimte natuurlijk en zit je in een kamer. Desondanks kan je lineare benadering gebruiken. Als bij de Nexus 530W betekent 30,7dB @ 10cm = 11dB @ 1m , dan geldt voor de Be Quiet 32,7dB --> 13dB @ 1m. Het gehoordrempel van de mens ligt echter op 20dB. Als we 11dB niet kunnen horen. Als we 13dB ook niet kunnen horen. Welke maakt dan meer geluid? de Nexus 430 value of de Be Quiet L7 300? Het antwoord is geen van beide want we kunnen ze beide niet horen. Geluid wat niemand kan horen, is het er dan nog wel of is het er niet? Wat ze maken is ook geen geluid meer, maar slechts golven door de lucht dat opgepikt kan worden door een dB meter.

Verder bewijst jou eigen tabel het volgende:
Voor verbruik <150W wil je geen Nexus 430 Value, al het andere ligt een beetje op hetzelfde geluidsniveau wat je dus ook niet hoort. Maar er zijn wel genoeg 80 plus brons voedingen zoals oa Be Quiet L7 300W, FSP300 of Seasonic 250 die efficiënter zijn op die niveau.
Voor verbruik van 200W - 250W wil je hem ook niet want de dB meter geeft juist hogere waarde aan dan andere, hoewel dat voor mensen nog steeds niet te horen zijn. verder is het ook niet de zuinigste, goedkoopste of moeders mooiste voeding waarvan je zegt: wauw, hier word ik geil van.
Voor verbruik >300W is hij idd stiller dan de rest, dat komt alleen doordat fan niet meer sneller gaat draaien(zie: geluidsniveau hetzelfde als 250W draw), maar PSU gaat wel warmer worden, tot wel 15 graden warmer dan de rest volgens silentpcreview. Is dat wat je wilt? Een warme PSU waardoor de condensatoren sneller gaan slijten?

Om te bewijzen dat andere voedingen beter zijn, is het genoeg om te bewijzen dat deze niet goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

The Elementz schreef op zondag 23 januari 2011 @ 22:49:
[...]

Opzich is dat mogelijk :D en ik heb de tools, maar dan moet ik wel baat bij hebben. Door de reactie van Psy zie ik de door mij beoogde voordelen verdwijnen.

GreetZ
Nou je moet het zo zien. De displays geven aan wat voor media ze afspelen. Dus bijvoorbeeld de uitzending die de tuner weergeeft, of de film die je net afspeelt. Maar zodra je dit stopt zie ik gewoon weer staan "Windows Media Center". Ik weet niet hoe andere software hiermee omgaat (bv MediaPortal) maar ik denk niet dat het veel anders is. Navigeren hiermee is vrijwel onmogelijk. Handig is het echter zeker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Elementz
psy schreef op zondag 23 januari 2011 @ 23:18:
[...]

Nou je moet het zo zien. De displays geven aan wat voor media ze afspelen. Dus bijvoorbeeld de uitzending die de tuner weergeeft, of de film die je net afspeelt. Maar zodra je dit stopt zie ik gewoon weer staan "Windows Media Center". Ik weet niet hoe andere software hiermee omgaat (bv MediaPortal) maar ik denk niet dat het veel anders is. Navigeren hiermee is vrijwel onmogelijk. Handig is het echter zeker wel.
In dat geval heb ik niks aan het scherm, want de tv geeft al weer. Verder weet ik natuurlijk wel wat ik aan het kijken ben. Dit kan echter een leuk mod project zijn, indien er toegang is tot de api. Voor mij is de keus gevallen op geen display.

Een paar wijzigingen in de setup 240 = 250 geworden voor 1 euro meer. Voeding Nexus naar Be Quiet om wat geld te besparen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Terratec Cinergy C PCI HD€ 75,70€ 75,70
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 47,-€ 47,-
1Lian Li PC-C37B€ 119,-€ 119,-
1Enermax Aurora Micro Wireless€ 58,99€ 58,99
1Conceptronic Lounge ‘n Look CLLRCMCE€ 24,48€ 24,48
1AMD Athlon II X2 250 Boxed€ 48,37€ 48,37
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 32,83€ 32,83
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/2G€ 20,-€ 20,-
1Asus M4A78LT-M€ 48,15€ 48,15
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 507,03

De totale prijzen

E-bug

€ 547,67

Zercom Computers

€ 551,45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bladerash schreef op zondag 23 januari 2011 @ 23:02:
[...]

xD.. Scroll omhoog om hem te vinden. Hij wilt zuinig ding bouwen met 250E en zonder gpu.. jij raadde hem toen een Nexus 430 value aan.
Dude.. je schiet je hiermee echt zelf in de voeten:
[afbeelding]

Sowieso ligt het verbruik ver onder 150W voor z'n HTPC, dus moet je ook daar kijken.. Dan zie je opeens dat 3/4 voedingen 11dB maken aan geluid.
Aha je bedoelt Chris27.

3/4? Waar heb je bewijzen dat 3/4 van de voedingen 11dB maken? Die in dat lijstje staan zijn top voedingen getest door Silentpcreview met een prijs die daarbij hoort (Antec 110 euro en Seasonic 140 euro). Kijk als ik een stille voeding moet aanbevelen en iemand heeft een open budget dan is het makkelijk. Seasonic, modulair, 80 plus Gold en fanless dus 0dB. Maar dat heeft een prijs. pricewatch: Seasonic X-400 Fanless
Hoe aannemelijk is het dan dat de rest ook rond die 11dB zit uit het lijstje van HWI? Bewijs: 32dB @10cm = 2dB @1m in open ruimte.. (dit is puur wis/natuurkundig)
Alleen heb je geen open ruimte natuurlijk en zit je in een kamer. Desondanks kan je lineare benadering gebruiken. Als bij de Nexus 530W betekent 30,7dB @ 10cm = 11dB @ 1m , dan geldt voor de Be Quiet 32,7dB --> 13dB @ 1m. Het gehoordrempel van de mens ligt echter op 20dB. Als we 11dB niet kunnen horen. Als we 13dB ook niet kunnen horen. Welke maakt dan meer geluid? de Nexus 430 value of de Be Quiet L7 300? Het antwoord is geen van beide want we kunnen ze beide niet horen. Geluid wat niemand kan horen, is het er dan nog wel of is het er niet? Wat ze maken is ook geen geluid meer, maar slechts golven door de lucht dat opgepikt kan worden door een dB meter.
Oke hoeveel voedingen bij de HWI zitten er onder de 32dB? Ik weet het wel en ik kan je alvast verklappen dat er geen voedingen bij zitten die voldoen aan jouw eisen. Dus lager wattage, zuiniger, stiller en goedkoper.

Ook onder de 20dB kan de mens gewoon horen. De een zal er meer hinder van ondervinden dan de ander. Verder neemt het nog steeds niet weg, als deze berekening van jou correct is, dat de be Quiet nog altijd minder stil is dan de Nexus 430 en 530.
Verder bewijst jou eigen tabel het volgende:
Voor verbruik <150W wil je geen Nexus 430 Value, al het andere ligt een beetje op hetzelfde geluidsniveau wat je dus ook niet hoort. Maar er zijn wel genoeg 80 plus brons voedingen zoals oa Be Quiet L7 300W, FSP300 of Seasonic 250 die efficiënter zijn op die niveau.
Efficiënter ja. Geluidsniveau niet aangetoond. Nu zeg je weer dat overal stille voedingen te vinden zouden zijn en daarvan is helemaal niets gebleken.
Voor verbruik van 200W - 250W wil je hem ook niet want de dB meter geeft juist hogere waarde aan dan andere, hoewel dat voor mensen nog steeds niet te horen zijn. verder is het ook niet de zuinigste, goedkoopste of moeders mooiste voeding waarvan je zegt: wauw, hier word ik geil van.
Voor verbruik >300W is hij idd stiller dan de rest, dat komt alleen doordat fan niet meer sneller gaat draaien(zie: geluidsniveau hetzelfde als 250W draw), maar PSU gaat wel warmer worden, tot wel 15 graden warmer dan de rest volgens silentpcreview. Is dat wat je wilt? Een warme PSU waardoor de condensatoren sneller gaan slijten?
Ik word van voedingen sowieso niet geil :X. Dit is weer een beetje een kletsverhaal. Over die 15 graden hebben we het al gehad en daarom moet je voor een verbruik van 250W ook de 530w van Nexus nemen.
Om te bewijzen dat andere voedingen beter zijn, is het genoeg om te bewijzen dat deze niet goed is.
Je hebt enkel bewezen dat de Nexus 430 Value de stilste voeding is die je kunt kopen voor het minste geld. Je hebt al helemaal niet bewezen dat andere voedingen beter zouden zijn en dat deze voeding niet goed is. Andere voedingen in dit geluidssegment hebben een vele malen hoger wattage en bijbehorende hogere prijs. Verder heb je bewezen dat stille voedingen voor een schappelijke prijs niet voor het oprapen liggen zoals jij wel beweerde. Als je echter minder geld voor een voeding wilt betalen en toch een hele stille voeding wilt hebben met een goede efficiëntie is de be Quiet L7 300W een goed alternatief :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2011 @ 00:11:

Oke hoeveel voedingen bij de HWI zitten er onder de 32dB? Ik weet het wel en ik kan je alvast verklappen dat er geen voedingen bij zitten die voldoen aan jouw eisen. Dus lager wattage, zuiniger, stiller en goedkoper.

Ook onder de 20dB kan de mens gewoon horen. De een zal er meer hinder van ondervinden dan de ander. Verder neemt het nog steeds niet weg, als deze berekening van jou correct is, dat de be Quiet nog altijd minder stil is dan de Nexus 430 en 530.

Efficiënter ja. Geluidsniveau niet aangetoond. Nu zeg je weer dat overal stille voedingen te vinden zouden zijn en daarvan is helemaal niets gebleken.
Nu effe geen tijd en zin in alles weer te quoten. :P
Het geluid van een rustig woonbuurt ligt rond de 40dB, van een bibliotheek rond de 30dB.
Dat geluid van 32dB is voor 10cm afstand.. Op 1m afstand neemt de geluidsintensiteit af met een factor 1000. Denk je dat 10dB of 20dB werkelijk iets van hinder toevoegt aan geluid in je kamer?
Hoe bedoel je als jou berekening klopt? 10* Log (1/1000) = -30dB , waarom zou deze niet kloppen?
Jij begon ermee, nergens begon ik te zeggen dat er stillere voedingen zijn. Als je terug lees zie je dat ik zei dat er ook andere stille voedingen zijn die bovendien zuiniger en goedkoper zijn. Het totaalplaatje maakt het dus een betere koop. Hiermee heb ik mijn punt gemaakt.. tis BBG, niet MostSilentGuide.
Waarom zou ik verder nog iets waar jijzelf om vraagt moeten bewijzen?
Ik kan jou ook vragen om te bewijzen dat pricewatch: Fortron FSP350-60HHN niet stil is en dat deze niet de voeding is met hoogste efficiëntie en laagste prijs verhouding, maar verder dan een paar griekse websites kom je niet.
Ze hebben bij de nexus sowieso bespaard op fan-toeren om hem warmer te laten worden, dat zie je andere fabrikanten niet doen waardoor het voor hun al een restrictie wordt.
Je bent student zie ik, maar studeer je ook iets technisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StefanvanGelder schreef op zondag 23 januari 2011 @ 22:05:
[...]
Precies, dat dacht ik al. Dat schreef ik in mijn eerste post :p Het is in ieder geval duidelijk dat een nieuwe TV de beste oplossing is :)
Ja joh, stap 1 is echt eerst een nieuwe tv. Al dat gedoe met die halfslachtige oplossingen om nog een respectabel beeld op/met oude meuk te krijgen gaat toch niet lukken, kost alleen maar tijd en geld en mooi wordt het toch nooit.

Wat anders: ik vind mijn Asrock Vision 3D toch teveel herrie maken. Ik denk dat het de harddisk is, het is een heel hoog zingend geluid wat ik nog hoor op 10 meter afstand. Bij mijn laptop hoor je zoiets net. Alleen af en toe een fan die aanslaat, maar dat vind ik een minder storend geluid. Iemand een idee wat het kan zijn? Ik zit erover na te denken zelf een systeem in elkaar de te zetten, een Antec Fusion remote met een Nexus 430 met een Sandy Bridge i5 en daar de IGP van te gebruiken. Zal dat stiller zijn? Liefst wel met ingebouwde grote HD maar die moet geen herrie gaan maken en alles verpesten. Op een laptop kan het wel een stille HD, dus hier ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Elementz
Naast de Be Quiet Pure Power L7 300W vind ik de Cougar A300 en Fortron FSP350-60HHN (genoemd door bladerash hierboven) ook erg intressant.

Een vergelijking tussen ongeveer 4 PSU in ongeveer dezelfde prijscategorie. Na het topic verder te hebben doorgenomen, zie ik dat alle PSU's al genoemd zijn

GreetZ

[ Voor 44% gewijzigd door The Elementz op 24-01-2011 01:47 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bladerash schreef op maandag 24 januari 2011 @ 01:10:
[...]

Nu effe geen tijd en zin in alles weer te quoten. :P
Het geluid van een rustig woonbuurt ligt rond de 40dB, van een bibliotheek rond de 30dB.
Dat geluid van 32dB is voor 10cm afstand.. Op 1m afstand neemt de geluidsintensiteit af met een factor 1000. Denk je dat 10dB of 20dB werkelijk iets van hinder toevoegt aan geluid in je kamer?
Hoe bedoel je als jou berekening klopt? 10* Log (1/1000) = -30dB , waarom zou deze niet kloppen?
Jij zegt dat het niet uitmaakt maar dat betekent niet dat het niet uitmaakt. De een zal het storend vinden de ander hoort het niet eens.
[...]

Jij begon ermee, nergens begon ik te zeggen dat er stillere voedingen zijn. Als je terug lees zie je dat ik zei dat er ook andere stille voedingen zijn die bovendien zuiniger en goedkoper zijn. Het totaalplaatje maakt het dus een betere koop. Hiermee heb ik mijn punt gemaakt.. tis BBG, niet MostSilentGuide.
Waarom zou ik verder nog iets waar jijzelf om vraagt moeten bewijzen?
Ik kan jou ook vragen om te bewijzen dat pricewatch: Fortron FSP350-60HHN niet stil is en dat deze niet de voeding is met hoogste efficiëntie en laagste prijs verhouding, maar verder dan een paar griekse websites kom je niet.
Ze hebben bij de nexus sowieso bespaard op fan-toeren om hem warmer te laten worden, dat zie je andere fabrikanten niet doen waardoor het voor hun al een restrictie wordt.
Je bent student zie ik, maar studeer je ook iets technisch?
Jij doet het voorkomen alsof de stille voedingen voor het oprapen liggen en daar is niets van gebleken. Jij kunt geluid niet belangrijk vinden maar de meeste mensen die een HTPC willen samenstellen vinden het wel een belangrijke factor. Bij de BBG voor een HTPC is het geluidsniveau van de voeding, de casefan en de cpu koeler wel degelijke belangrijk. Ze hebben niet voor niets voor de Nexus 430 gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Elementz schreef op maandag 24 januari 2011 @ 01:24:
Naast de Be Quiet Pure Power L7 300W vind ik de Cougar A300 en Fortron FSP350-60HHN (genoemd door bladerash hierboven) ook erg intressant.

Een vergelijking tussen ongeveer 4 PSU in ongeveer dezelfde prijscategorie. Na het topic verder te hebben doorgenomen, zie ik dat alle PSU's al genoemd zijn

GreetZ
Ik zou lekker voor die 300 watt van be Quiet gaan. Goedkoop, efficiënt en de next best thing qua geluidsproductie :P. Die andere kan ik zo snel niks over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
Verwijderd schreef op maandag 24 januari 2011 @ 02:09:

Jij zegt dat het niet uitmaakt maar dat betekent niet dat het niet uitmaakt. De een zal het storend vinden de ander hoort het niet eens.

Jij doet het voorkomen alsof de stille voedingen voor het oprapen liggen en daar is niets van gebleken. Jij kunt geluid niet belangrijk vinden maar de meeste mensen die een HTPC willen samenstellen vinden het wel een belangrijke factor. Bij de BBG voor een HTPC is het geluidsniveau van de voeding, de casefan en de cpu koeler wel degelijke belangrijk. Ze hebben niet voor niets voor de Nexus 430 gekozen.
Ik zeg niet dat het niet uitmaakt, maar bij waardes van <30dB gaat het achtergrond geluid overheersen. Dingen van buit af wat ongerelateerd is aan je pc. Je voeding voegt dan vrijwel niks meer toe aan het geluid. Ik denk verder niet dat er een persoon in de wereld is die het geluid van een bibliotheek of een stilte ruimte storend vindt. Of hij moet stemmetjes horen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bladerash schreef op maandag 24 januari 2011 @ 02:21:
[...]

Ik zeg niet dat het niet uitmaakt, maar bij waardes van <30dB gaat het achtergrond geluid overheersen. Dingen van buit af wat ongerelateerd is aan je pc. Je voeding voegt dan vrijwel niks meer toe aan het geluid. Ik denk verder niet dat er een persoon in de wereld is die het geluid van een bibliotheek of een stilte ruimte storend vindt. Of hij moet stemmetjes horen...
In de bibliotheek hoor je vaak genoeg stemmetjes maar daarvoor hoef je niet gek te zijn :P :(. Ik vind een net iets te luidruchtige dvd/bluray speler ook altijd erg irritant en kan me dus goed voorstellen dat mensen een zo'n stil mogelijke voeding willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
bladerash schreef op maandag 24 januari 2011 @ 02:21:
[...]

Dat ligt heel erg aan de situatie. Als je in dezelfde ruimte moet slapen kan een hele zachte monotome ruis al heel snel storend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
Sneeuwruis zorgt er weer voor dat je lekker van kunt slapen. xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arnoutzw schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 10:59:
De Hd3000 is gewoon een uitstekende IGP voor een HTPC.

[...]

En komt uitstekend uit de HD HQV test. Dus geen reden om nog losse GPU te kopen.

Bron :http://nl.hardware.info/r...-videokwaliteit-hd-hqv-20
Is een Intel Graphics HD 2000 ook goed genoeg voor het afspelen van 1080p materiaal en 3d Blu-Rays of moet je toch een HD 3000 hebben ? Die i5 2500k is namelijk wel bijna 90 euro duurder als een i3 2100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
1080p doet-ie op zn sloffen (kan geloof ik zelfs drie BR-videos tegelijk decoden?), en ook 3D. Zie deze review. Als ik t goed heb begrepen zit het verschil tussen 2000 en 3000 'm alleen in het aantal shader units, het video decoding gedeelte is bij beide hetzelfde.

[ Voor 24% gewijzigd door Dreamvoid op 24-01-2011 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja precies, dat wilde ik even zeker weten want shader units zegt me niks. Had voor mij net zo goed kunnen betekenen dat ie slechter 3d afspeelt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
  • Nu online
Hhhm, had van het weekend een Sandy Bridge systeem samengesteld voor een HTPC, waarbij de processor een i5 2500 is.

Nu zie ik dat het moederbord een 24-pins en 8-pins aansluiting verwacht, terwijl mijn bestelde be quiet!-voeding (pure power 430 W) alleen een 24 en 4-pins heeft.

Ik ben er al weer een beetje uit, maar er staat me iets bij dat die 8-pins aansluiting compatible is met 4-pins (net zoals die 24 met 20)? Of heb ik nu een combinatie bestelt die gewoonweg niet gaat werken?

edit:
Als ik de psu-calculater bij be quiet! invul, waar ik ook expliciet aangeef dat ik een 1155-systeem heb met de i5 2500, dan komt daar als suggestie de pure power 300 uit, die ook maar een 4-pins stekker heeft

[ Voor 18% gewijzigd door sewer op 24-01-2011 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-09 08:59

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Ik heb nog even een vraag....
Ik wil graag DTS-HD en Dolby-HD bit-perfect kunnen streamen vanaf de HTPC naar de Onkyo reciever.
Het liefst natuurlijk via HDMI zodat ik niet 2 kabels hoef te leggen.

Wat kan ik beter doen kwa prestaties, verbruik, warmte en prijs...
Mobo met GPU onboard... of..
Mobo en los een Graka?

Voor onboard.. Welke mobo's kunnen DTS-HD? aka vanaf welke chipset reeks is dit mogelijk?
Voor losse graka, welke series ondersteunen DTS-HD? kan hier niet echt makkelijk wat over vinden.

(
Is er onderhand al een goede Mediaspeler met 1Gbit netwerk, FTP, usenet en DTS-HD?
)

Wat ik nu heb is het volgende:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F3 HD153WI , 1.5TB€ 64,90€ 64,90
1Recom MC1 Silent Edition€ 92,30€ 92,30
1Silverstone NT01-E€ 34,32€ 34,32
1AMD Athlon II X2 245e€ 54,70€ 54,70
1OCZ Onyx SATA II 2.5" SSD 32GB€ 58,40€ 58,40
1Kingston HyperX Genesis KHX1600C9AD3K2/4G€ 41,76€ 41,76
1Asrock 870 Extreme3€ 72,09€ 72,09
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 450,98

Over mobo is dus nog twijfel of hier een losse graka bij komt, of dat het een mobo met onboard wordt.

Wat moet ie gaan doen..
FTP
Usenet (sabnzbd)
FullHD met DTS-HD video via XBMC
Muziek
back-up

Aangesloten op:
Onkyo TX-SR607
Panasonic 42" FullHD Plasma

EDIT:
Welke Intel met HD graphics kan DTS-HD aan??

EDIT2:
OK, Core-i3 5xx serie kan DTS-HD Master ed aan....
Is de Core i3-550 sterk genoeg voor FullHD+DTS-HD en op de achtergrond usenet?

btr voor Inte HD GRaphics systeem gaan dan voor AMD met GPU of IGP?

EDIT3:
Intel systeem zal dan het volgende worden:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 550€ 99,95€ 99,95
1Gigabyte GA-H55M-UD2H€ 76,39€ 76,39
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 468,02

[ Voor 29% gewijzigd door HellStorm666 op 24-01-2011 15:16 ]

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HellStorm666 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 14:28:
Ik heb nog even een vraag....
Ik wil graag DTS-HD en Dolby-HD bit-perfect kunnen streamen vanaf de HTPC naar de Onkyo reciever.
Het liefst natuurlijk via HDMI zodat ik niet 2 kabels hoef te leggen.

Wat kan ik beter doen kwa prestaties, verbruik, warmte en prijs...
Mobo met GPU onboard... of..
Mobo en los een Graka?

Voor onboard.. Welke mobo's kunnen DTS-HD?
Geen.
De igp van de intel Core i series kunnen het.
aka vanaf welke chipset reeks is dit mogelijk?
Intel 5- en 6-serie.
Voor losse graka, welke series ondersteunen DTS-HD? kan hier niet echt makkelijk wat over vinden.
Radeon HD5000 en 6000 serie. GeForce GT430 en GTX460.
(
Is er onderhand al een goede Mediaspeler met 1Gbit netwerk, FTP, usenet en DTS-HD?
)
Niet voor zover ik weet.
Wat ik nu heb is het volgende:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock 870 Extreme3€ 72,09€ 72,09
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 418,47
Neem gewoon ValuweRam. 2GB is zat.
Over mobo is dus nog twijfel of hier een losse graka bij komt, of dat het een mobo met onboard wordt.

Wat moet ie gaan doen..
FTP
Usenet (sabnzbd)
FullHD met DTS-HD video via XBMC
Muziek
back-up

Aangesloten op:
Onkyo TX-SR607
Panasonic 42" FullHD Plasma
Geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Zag net de de i3 ook DTS-HD ed kan...
Alleen las ik op XBMC forum dat de i3 last heeft van happeringen in oa de vogel scene van earth... en dat de i5 serie de zelfde igp gebruikt...

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Elementz
De clarkdale van Intel heeft wat issues met 24p content

GreetZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet met 24p content (dat doet-ie juist goed), maar met 23.976p content. Elke 40 seconden wordt er 1 dubbel frame getoond, wat je 0.04 seconden lang ziet (of niet ziet) als een hikje.

[ Voor 5% gewijzigd door Dreamvoid op 24-01-2011 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sandy Bridge schijnt overigens problemen te hebben met MPC-HC, msar dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Dreamvoid schreef op maandag 24 januari 2011 @ 17:58:
Niet met 24p content (dat doet-ie juist goed), maar met 23.976p content. Elke 40 seconden wordt er 1 dubbel frame getoond, wat je 0.04 seconden lang ziet (of niet ziet) als een hikje.
En is dit iets wat snel gefixed zal worden? of is de kans er ook dat hier niets aan gedaan wordt?

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het probleem zit in de pch en wordt pas gefixed met Ivy Bridge in 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Edmin schreef op maandag 24 januari 2011 @ 19:50:
Het probleem zit in de pch en wordt pas gefixed met Ivy Bridge in 2012
aka...
Als je nu een i3 of i5 koop als HTPC dan heb je altijd dat lichte schokje?

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Ok, het wordt dan dus een amd systeem.
Nu de laatste vraag, systeem zo als ik hier boven heb gezet of met onboard igp?
Andere op of aanmerkingen? (Geheugen wil ik zo laten)

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je wil DTS HD en dus met een discrete gpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Edmin schreef op maandag 24 januari 2011 @ 20:56:
Je wil DTS HD en dus met een discrete gpu.
Wat bedoel je met discreet?

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met losse videokaart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Elementz
Dreamvoid schreef op maandag 24 januari 2011 @ 17:58:
:F, Dat bedoelde ik eigenlijk.

GreetZ
Een kaart zoals bv de Sapphire HD5450 512MD DDR3 PCI-E HDMI of de XFX HD5550 1GB DDR3 PCI-E. Met de laatste heb je 128bit bus ipv 64bit.

Bekijk dit forum voor alternatieven.

GreetZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

OK thnx...

Dan hier mijn lijst, met wat advies over 2 producten nog:

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital AV-GP WD15EURS, 1.5TB€ 73,-€ 73,-
1Silverstone NT01-E€ 38,-€ 38,-
1OCZ Onyx SATA II 2.5" SSD 32GB€ 60,79€ 60,79
1Kingston HyperX Genesis KHX1600C9AD3K2/4G€ 42,50€ 42,50
1Asrock 870 Extreme3€ 72,60€ 72,60
1Sapphire HD5570 512MB GDDR5 PCI-E€ 56,99€ 56,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 588,29

Welk van de 2 GPU's
De ene is de helft goedkoper en passief gekoeld, de ander is actief, maar wel 128bit en met GDDR5 (4Ghz)

Welk van de 2 1,5TB hdd's ?
WD heeft dubbele aan cache en is nieuwer... die dus?
Volgende maand rond deze tijd kan t dan besteld worden :D

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Elementz
Je kan altijd een kijkje nemen naar mijn HTPC Build. Deze setup ga ik bestellen als mijn loon binnen is.

Uit de reviews blijkt de Samsung EcoGreen F3 HD153WI een hele goede schijf is, waar men in het algemeen zeer tevreden over is.
De Sapphire HD5450 512MD DDR3 PCI-E HDMI is voldoende.

GreetZ

[ Voor 52% gewijzigd door The Elementz op 24-01-2011 22:26 . Reden: Wat meer tekst ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waztone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-06 05:42

waztone

de enige echte

OK, voor een maatje van me ben ik aan het kijken voor een nieuwe pc.
Hij krijgt binnenkort een nieuwe HD tv van Philips (weet nog niet welke) maar hij wil een computer die daarop aangesloten word. Dit vanwege ruimte besparing….niet zo’n grote woonkamer en geen aparte computerkamer ;-)
Ik zat dus al snel aan een HTPC te denken, maar ik zit nog met een paar bedenkingen.

Voornamelijk wil hij de pc gebruiken voor de standaard taken zoals internet/email/foto’s etc.
Ook wil hij hem gebruiken om films mee te kijken omdat hij hem aansluit op de HDtv. Hij brand nu nog z’n divx’s op schijf….
Zo af en toe wil hij ook gamen. Hij speelt games in de trant van Fallout New Vegas.
In de toekomst komt er nog wel een versterker om geluid van de computer over de boxen te laten knallen, maar dit komt later dus pas.

Dus even een kort eisen lijstje:
- PC voor in de huiskamer, met HDMI aansluiting voor HDtv
- Geschikt voor afspelen van DVD/BluRay/mkv’s en iso’s
- Geschikt voor spelen van games (in de orde van Fallout New Vegas e.d.)
- In de toekomst geschikt voor aansluiten op versterker

Ik lees hier op het forum toch een duidelijke voorkeur voor AMD systemen, dus dat zal het waarschijnlijk dan ook wel worden.
Nu hoorde ik van een vriend dat AMD met een agp (zacate) komt. Wat vinden jullie hiervan?
Is dat aan te raden of kan ik met een andere configuratie net zo goed uit de voeten?
Welke chipset moet ik naar kijken? En moet ik een dedicated gpu gebruiken voor het spelen van games?

Als ik een duidelijk advies kan krijgen over processor en mobo, kan ik (denk ik) de rest wel uitvogelen. Ik heb de tijd (pc wordt pas over een poosje vervangen). Ik zal zodra ik een lijstje heb samengesteld deze hier posten voor jullie goedkeuring ;-)

All is fair in God of War

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Elementz
waztone schreef op maandag 24 januari 2011 @ 22:59:
...

Ik lees hier op het forum toch een duidelijke voorkeur voor AMD systemen, dus dat zal het waarschijnlijk dan ook wel worden.
Nu hoorde ik van een vriend dat AMD met een agp (zacate) komt. Wat vinden jullie hiervan?
Is dat aan te raden of kan ik met een andere configuratie net zo goed uit de voeten?
Welke chipset moet ik naar kijken? En moet ik een dedicated gpu gebruiken voor het spelen van games?

Als ik een duidelijk advies kan krijgen over processor en mobo, kan ik (denk ik) de rest wel uitvogelen. Ik heb de tijd (pc wordt pas over een poosje vervangen). Ik zal zodra ik een lijstje heb samengesteld deze hier posten voor jullie goedkeuring ;-)
Fallout: New Vegas heeft een HD3870 als requirement en een AMD Athlon 64 X2 5800+

Voor de videokaart kan je de Gigabyte GV-R577SL-1GD selecteren. Deze is passief gekoeld. Hier heb je een vergelijking tussen de HD3870 1gb en HD5770. Natuurlijk kan je hier ook voor een betere gaan, maar deze zijn niet meer passief gekoeld. Ander kan je altijd nog voor de Sapphire HD 6850 1GB GDDR5 PCIE gaan.

Volgende deze vergelijking moeten de processors AMD Athlon II X2 255 of andere vergelijking de processor AMD Phenom II X2 550 Black Edition voldoende zijn. Beide zijn geschikt of betere.

GreetZ

[ Voor 5% gewijzigd door The Elementz op 25-01-2011 00:26 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wilt hij in de toekomst ook spellen zoals Skyrim gaan spelen? Dan mag er wel aardig wat zwaardere hardware in wilt hij dat op een beetje hoge settings spelen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waztone

waztone

de enige echte

ok, maar ik maak altijd 3 lijstjes. 1 met de minimale benodigde specs, en 2 wat betere.
Maar met welke chipset moet ik rekening houden als ik ga kijken naar mobo's?
HDMI aansluiting is dus niet belangrijk op het mobo, aangezien die op de gpu zit.
Ik begrijp namelijk dat gamen met de igp blijkbaar not done is.
Maar ik zie zoveel chipsets voorbij komen, welke is nou het best geschikt?

[ Voor 9% gewijzigd door waztone op 25-01-2011 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
waztone schreef op maandag 24 januari 2011 @ 22:59:

In principe omschrijf je hier een multimediasysteem, niet per sé een htpc. Een htpc is vooral zuinig en stil en daardoor niet bijster geschikt om echt op te gamen. Andersom kan je tegenwoordig elke game pc aansluiten op je tv en versterker. Vraag je dus goed af welke kant hij op wil. Mag het een wat minder zuinig en stil systeem worden? Wat mag het kosten?
Heeft hij ook rekening gehouden met het punt dat je vaak wat verdre van je tv af zit, wat het lastiger maakt om met teksten te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waztone

waztone

de enige echte

Hij zit ongeveer een anderhalve meter van de tv af ;) Klein woonkamertje, en er komt een grote tv dus qua lezen zal het niet zo'n probleem zijn.
Hij heeft ook niet specifiek een HTPC als eis, maar ik dacht, omdat ie dan toch in de huiskamer komt, waarom niet meteen een HTPC? Ik heb hem XBMC laten zien en dat vond hij uiteraard helemaal geweldig!
Hij gebruikt de pc dan ook voornamelijk voor films, maar niet uitsluitend.
Op zijn oude pc speelt hij nu wel eens fallout new vegas, maar dat stottert nog wel eens, dat wil hij niet meer.
En voor de rest wil hij gewoon een beetje kunnen internetten/mailen etc.
En omdat hij best wil dicht naast die pc zit, en die nogal vaak aanstaat ivm downloaden etc, dacht ik dat een htpc wel geschikt zou zijn...zuinig is niet zozeer een heel strenge vereiste, stil is wel wenselijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar wilt hij in de toekomst ook nog de nieuwste spellen op hoog detail kunnen spelen? Fallout New Vegas is volgens mij niet veeleisend, dan kan je met een simpele X2 of X4 van AMD wel af in combinatie met een vlotte videokaart zoals de 5750, 5770, 5850 of de 5870 wel af. Als hij stil moet zijn kan je de snelste silent videokaart nemen.
Wil je ook nieuwere spellen kunnen spelen moet je naar wat meer vermogen gaan kijken dan dit.

Je kan natuurlijk alles van een HTPC overnemen zoals de behuizing en gewoon een snellere videokaart nemen.

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda 7200.12 ST3500412AS, 500GB€ 37,-€ 37,-
1Silverstone Grandia GD04B€ 81,-€ 81,-
1AMD Athlon II X2 250 Boxed€ 51,38€ 51,38
1be quiet! Pure Power 300W€ 28,32€ 28,32
1Kingston ValueRAM KVR1066D3N7/2G€ 17,99€ 17,99
1Asrock N68-S3 UCC€ 33,28€ 33,28
1XFX HD5450 512MB DDR2 PCI-E (HD-545X-YNH2)€ 32,29€ 32,29
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 281,26

Dat heb ik laatst zelf samengesteld, goedkoop en simpel. Zet er een snellere processor in en een stevigere videokaart en prop er meer geheugen bij en voila. Misschien een iets ander moederbord die ook gigabit lan heeft, zou een optie kunnen zijn.

[ Voor 77% gewijzigd door Tsurany op 25-01-2011 09:28 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Mits je geen av deinterlacing en edge sharpening wilt gebruiken, anders moet je toch echt een stap hoger gaan (5750).

Edit:
Heeft iemand een mooi overzicht van de verschillende AMD Athlon II's?
Ik vraag me namelijk af wat precies de verschillen zijn tussen de 245e/250e.

[ Voor 16% gewijzigd door bitpixl op 25-01-2011 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Elementz
Bitbron schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 09:39:
[...]

Mits je geen av deinterlacing en edge sharpening wilt gebruiken, anders moet je toch echt een stap hoger gaan (5750).
Daar ben ik het infeite mee eens. Ik heb hier op dit forum ergens gelezen (als het goed is), dat de 5750 de ultieme htpc kaart is. Volgens deze deinterlacing performance test zou de hd5450 in staat moeten zijn. De sharpening blijkt te missen volgens deze review gezien. Beide reviews zijn wel uit begin 2010.

Ik heb hierover zitten nadenken en nog steeds, aangezien ik in de nabije toekomst een receiver ga aanschaffen en wil daarom wel voorbereid zijn. De HD5550 heeft ook meer steam processors en zou ook voldoende moeten zijn. Dit is het laatste onderdeel waar ik over twijfel van mijn build . Dit ga ik uitzoeken.

GreetZ

[ Voor 2% gewijzigd door The Elementz op 25-01-2011 13:54 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waztone

waztone

de enige echte

OK, even gevraagd aan hem.
Zoveel spelletjes zal hij er niet op spelen, alleen zoiets als Fallout moet hij wel trekken.
Aangezien dat dus niet kan met een igp of agp (correct me if i'm wrong), moet er een dedicated gpu in.
Ik begrijp van jullie dat ik rekening moet houden met minimaal een HD5450 en een X2 proc.
Maar welke chipset moet ik op letten bij het mobo?
Dat zou ik wel graag willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bitbron schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 09:39:
[...]

Edit:
Heeft iemand een mooi overzicht van de verschillende AMD Athlon II's?
Ik vraag me namelijk af wat precies de verschillen zijn tussen de 245e/250e.
Gebruik de 'vergelijk' functie van de PW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
waztone schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 11:02:
OK, even gevraagd aan hem.
Zoveel spelletjes zal hij er niet op spelen, alleen zoiets als Fallout moet hij wel trekken.
Aangezien dat dus niet kan met een igp of agp (correct me if i'm wrong),
AGP was vroeger het slot waar je je videokaart in stak. IGP bedoel je.
moet er een dedicated gpu in.
Ik begrijp van jullie dat ik rekening moet houden met minimaal een HD5450 en een X2 proc.
Maar welke chipset moet ik op letten bij het mobo?
Dat zou ik wel graag willen weten.
Met een dedicated gpu is je chipset helemaal niet zo interessant. Wat wel interessant is, is hoeveel het mag kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waztone

waztone

de enige echte

Edmin schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 11:04:
AGP was vroeger het slot waar je je videokaart in stak. IGP bedoel je.
sorry, APU bedoelde ik.....
Maar ik hoef dus niet te letten op chipset?
Heeft de chipset alleen maar te maken met de grafische mogelijkheden dan?
En als ik de Gigabyte GV-R577SL-1GD neem, zit ik dan qua games voorlopig goed? In ieder geval voor Fallout zegmaar.

[ Voor 22% gewijzigd door waztone op 25-01-2011 11:28 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 93 Laatste

Dit topic is gesloten.