heb een tweede configuratie gemaakt (of tiende...hoe je het bekijkt)
heb geen X4 genomen alhoewel hij niet zo duur is door tips hier. Heb een iets zwaardere en luidruchtige (zogezegd) geluidskaart genomen, twijfel nog voor een 5450 met passieve koeling, maar die 5670 is momenteel eigenlijk wel een van de betere kaarten onder de 100 euro, en met z'n GDR5 supersnel (een gig is nergens voor nodig)
voor de case, lang getwijfeld...de recom is goedkoop, maar ook goedkoop... de nox en ms-tech vind ik wel mooi, maar nét niet kwalitatief genoeg vind ik.
De silverstone die ik hier heb gekozen is de iets gepimptere versie van de GD01. voor vijftig euro meer krijg je een lcd scherm en een afstandsbediening. ging zowiezo afstandsbediening bijkopen, dus valt wel mee. Alleen heb ik gelezen dat de batterijen van de afstandsbediening ongelooflijk snel leeggaan...dat zou ik wel een stevige min vinden....als het echt zo is, kan ik nog altijd de GD01 nemen met losse afstandsbediening?
Silverstone vind ik wel veruit de mooiste (smaken verschillen) lekker simpel en ziet er robuust en groot genoeg uit om gemakkelijk te installeren en indien nodig upgraden.
vraag nog over silverstone: op website is het niet duidelijk, maar er zijn twee 80mm fans bijgeleverd? dus nog 1 bijkopen?
heb voor twee harde schijven gekozen, omdat ze per gig even goedkoop zijn als de F4 (bij Afuture kost hij richting 80 eur), en de F2 eigenlijk ook gewoon een soort van F4 is, stil en weinig energieverbruik Als ik er twee neem heb ik ook het voordeel dat ik backups kan nemen.
later zou ik nog een ssd willen als opstartschijf, maar momenteel vind ik ze te duur...ik zie de prijzen toch redelijk hard zakken dus mss binnen een jaar een schijf van 60 gig aanschaffen.
kwa moederbord twijfel ik om een gewoon ATX bord te nemen ipv een micro ATX. ATX zou iets performanter zijn, maar ik zie niet zoveel verschillen met de micro versies.
ram geheugen vind ik goed zo, gelezen in dit topic, zou sneller zijn dan de kingstons en energiezuiniger.
een cpu koeler ga ik afwachten. vind het eigenlijk veel geld (snel dertig euro) op een processor die maar 50 of 60 euro kost. dat is 50% erbij direct.
ohja, ivm de optische drives, waarom 2? simpelweg omdat ik de ruimte heb, en omdat een combo 75 euro kost, en een aparte bluray + dvd rom maar 60 euro samen. plus een aparte gewone dvd rom heeft toch voordelen, zal minder rap slijten (en dirt cheap)
waar ik wel nog voor twijfel, is om toch die combo te nemen, en dan een mstech1200, heb ik ook een goede voeding, en afstandsbediening, zou ik mij snel zo'n 100 euro mee uitsparen ivm deze setup....het is niet gemakkelijk om te kiezen
# | Product | Prijs | Subtotaal |
2 | Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB | € 60,12 | € 120,24 |
1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 16,99 | € 16,99 |
1 | Silverstone SST-GD01S-MXR (Zilver) | € 160,50 | € 160,50 |
1 | AMD Athlon II X2 260 | € 58,25 | € 58,25 |
1 | Lite-On IHOS104 (4x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM) | € 43,89 | € 43,89 |
1 | be quiet! Pure Power L7 350W | € 37,20 | € 37,20 |
1 | Adata AD3U1333C4G9 | € 35,45 | € 35,45 |
1 | Asrock 880GMH/USB3 R2.0 | € 65,85 | € 65,85 |
1 | Sapphire HD 5670 512MB GDDR5 PCI-E | € 64,87 | € 64,87 |
Bekijk collectie
Importeer producten | Totaal | € 603,24 |
alvast bedankt voor de reacties!
mss kort m'n vragen samenvatten:
ATX of microATX?
GD01 MX of GD01 met losse afstandsbediening (batterijen probleem?)
onboard al twee fans?
5670 veruit de beste, maar mss toch iets luidruchtig?
Grandia of MSTECH1200 met combo bluray?
PAst deze setup kwa voeding/kaart/cpu/hdd geen bottle necks?
merci!
[
Voor 6% gewijzigd door
Verwijderd op 15-01-2011 12:13
]