Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik lees toch bovengemiddeld veel problemen over de combinatie Atom en Anysee. Of is dat echt alleen onder Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Edmin schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:56:
Tijd om over je schroom heen te stappen dan. In dat segment leverlt AMD meer prestaties voor minder geld en completere chipsets.

BTW, verkopen? Ik mag toch hopen dat jij je klanten niet altijd maar Intel hebt aangeraden. Zou jammer zijn voor je klanten.
Zit voornamelijk in het zakelijke segment, icm met HP dus amd staat niet bovenaan.

Maar wat zou budgettair een knappe mainboard/combi zijn voor mijn eisen ?
een AMD Athlon II X2 250 icm Gigabyte GA-MA78LMT-US2H
Of de AMD Athlon X2 250E

Im Not A Vacuum Cleaner, Thats DysOn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks die was ik nog niet tegengekomen.. Nu moet ik zeggen dat het mij enigszins meer in de war brengt.. Enerzijds kan ik dus via de HDMI op het moederbord geen gebruik maken van o.a. DTS HD, anderzijds lees ik bv. op de website van ASRock dat mijn moederbord wel 'Premium blu-ray audio support heeft'. Dat zou dan betekenen dat ik naast de HDMI kabel voor het beeld ook een optical kabel voor het geluid moet linken tussen de HTPC en versterker?

Als ik het goed heb komt het hier op neer:
- Ik gebruik 2 kabels en koop geen videokaart
OF
- Ik koop die HD 5450 voor een schamele 40 euro en ik heb alles via HDMI

Klopt deze veronderstelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:52:
[...]

Thanks die was ik nog niet tegengekomen.. Nu moet ik zeggen dat het mij enigszins meer in de war brengt.. Enerzijds kan ik dus via de HDMI op het moederbord geen gebruik maken van o.a. DTS HD, anderzijds lees ik bv. op de website van ASRock dat mijn moederbord wel 'Premium blu-ray audio support heeft'. Dat zou dan betekenen dat ik naast de HDMI kabel voor het beeld ook een optical kabel voor het geluid moet linken tussen de HTPC en versterker?
Premium blu-ray audio support refereert aan 7.1 DTS via s/pdif en dus de onboard audio.
Als ik het goed heb komt het hier op neer:
- Ik gebruik 2 kabels en koop geen videokaart
OF
- Ik koop die HD 5450 voor een schamele 40 euro en ik heb alles via HDMI

Klopt deze veronderstelling?
of optie 3: je sluit alles op de onboard video aan met HDMI en neemt genoegen met 2-channel lpcm.

Je beste keuze is in dit geval de HD5450.

Kleine maar: linux.
Als je onder linux gaat werken, zou ik eerst goed kijken welke software je wil gebruiken en of hardwareversnelling wel werkt met AMD gpu's. Zo niet, dan moet je naar een NVidia kaart gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dysan schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:40:
[...]

Zit voornamelijk in het zakelijke segment, icm met HP dus amd staat niet bovenaan.

Maar wat zou budgettair een knappe mainboard/combi zijn voor mijn eisen ?
een AMD Athlon II X2 250 icm Gigabyte GA-MA78LMT-US2H
Of de AMD Athlon X2 250E
Een X2 250 icm pricewatch: Asrock 880GMH/USB3 R2.0 zou mooi zijn. De e versie heb je alleen nodig als je het verbruik wat wil drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Edmin schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:37:
[...]

Als je onder linux gaat werken, zou ik eerst goed kijken welke software je wil gebruiken en of hardwareversnelling wel werkt met AMD gpu's. Zo niet, dan moet je naar een NVidia kaart gaan.
Nvidia + VDPAU blijft mijn voorkeur hebben, maar ik heb me laatst laten vertellen dat zo'n 880 chipset ook perfect HD video afspeelt, met de opensource ATI-drivers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zou mooi zijn, maar dan heeft hij nog steeds geen DTS-HD.

Werken die drivers ook met discrete gpu's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Edmin schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 21:12:
Dat zou mooi zijn, maar dan heeft hij nog steeds geen DTS-HD.

Werken die drivers ook met discrete gpu's?
Volgens mij gaat het enkel om de chipset en maakt het niet uit of die op het moederbord zit of op een losse videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De architectuur van de onboard is anders behoorlijk anders dan die van de hd5450. Ik ben niet bekend met het hoe en wat van linux drivers, dus vandaar dat ik het vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 14:44
psychoclown schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 10:28:
SSD is een flink pak sneller en zuiniger dan een HDD.
Even wat reviews gezocht m.b.t. het verbruik, vergeleken met een 2.5" schijf valt het wel mee hoeveel zuiniger een SSD is, vergeleken met een 3.5" schijf scheelt het idle zo'n 4 Watt.

Techreport test

CMoullas.net review

Storagereview.com over ecogreen schijven
SSD: Idle 0.6 Watt Seek 1.6 Watt
2.5": Idle 1.2 Watt Seek 2.6 Watt
3.5" Idle 4.9 Watt Seek 7 Watt
Als we zeggen gemiddeld 5W minder voor de SSD, dan scheelt dat op jaarbasis maximaal (bij 24/7) 9 Euro aan stroomkosten (@21 cent per kWh).

[ Voor 7% gewijzigd door S0epkip op 04-01-2011 23:53 ]

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:47

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

S0epkip schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 23:52:
[...]

Even wat reviews gezocht m.b.t. het verbruik, vergeleken met een 2.5" schijf valt het wel mee hoeveel zuiniger een SSD is, vergeleken met een 3.5" schijf scheelt het idle zo'n 4 Watt.

Techreport test

CMoullas.net review

Storagereview.com over ecogreen schijven

[...]

Als we zeggen gemiddeld 5W minder voor de SSD, dan scheelt dat op jaarbasis maximaal (bij 24/7) 9 Euro aan stroomkosten (@21 cent per kWh).
Je kijk hier, vind ik persoonlijk, verkeert tegen aan.
Omdat het opgenomen vermogen zo laag is, is een verschil van 4.3W in Idle erg veel.
een 3,5" HDD gebruik Idle 716% meer dan een SSD
en in load gebruikt het 337% meer.

Dit vind ik nogal veel verschil.

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Omdat het opgenomen vermogen zo laag is, is de te behalen winst erg klein.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 21:10

BoGu5

hmmmz

HellStorm666 schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 00:53:
[...]

Je kijk hier, vind ik persoonlijk, verkeert tegen aan.
Omdat het opgenomen vermogen zo laag is, is een verschil van 4.3W in Idle erg veel.
een 3,5" HDD gebruik Idle 716% meer dan een SSD
en in load gebruikt het 337% meer.

Dit vind ik nogal veel verschil.
Procentueel is het "schokkend", maar in echte euro's is 9 euro per jaar niet veel. Zeker niet genoeg om op basis van stroomgebruik je keuze te maken, aangezien SSD's per GB nogal wat duurder zijn.

request.getCookies();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:37:
[...]

Premium blu-ray audio support refereert aan 7.1 DTS via s/pdif en dus de onboard audio.

[...]

of optie 3: je sluit alles op de onboard video aan met HDMI en neemt genoegen met 2-channel lpcm.

Je beste keuze is in dit geval de HD5450.

Optie 3 is voor mij geen optie. Ik heb niet voor niets veel geinvesteerd in een receiver + degelijke speakers om dan terug te gaan naar 2-channel. Het wordt de videokaart dus :-)

Enerzijds wil ik wel graag linux draaien maar anderzijds gaat dat zoals ik op meerdere plekken al vernomen heb dus wel problemen opleveren. Helaas leven we nog steeds in een utopische microsoft wereld...

Toch bedankt voor alle op- en aanmerkingen. Ik weet genoeg om te gaan bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Edmin schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 20:45:
[...]
Een X2 250 icm pricewatch: Asrock 880GMH/USB3 R2.0 zou mooi zijn. De e versie heb je alleen nodig als je het verbruik wat wil drukken.
Qua prestaties zijn die 2 AMD's dus gelijk, ik kan met de E versie dus eerder passief koelen
Wat is het voordeel van de Asrock t.o.v. de gigabyte behalve USB 3?

Im Not A Vacuum Cleaner, Thats DysOn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat te hebben gestunt met een PS3 als media server ben ik toch van plan om een HTPC aan te schaffen. Nu ben ik op het volgende uitgekomen en ik vroeg me af, wat vinden jullie ervan ?

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F4EG, 2TB€ 71,69€ 71,69
1Intel Core i3 540€ 93,90€ 93,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 18,54€ 18,54
1Gigabyte GA-H55N-USB3€ 89,80€ 89,80
1Club3D GT430 1024MB DDR3 PCI-E€ 61,17€ 61,17
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 335,10

De behuizing, voeding en processorkoeler moet ik nog kiezen, maar dit is de basis.

Wat ik er voornamelijk mee zal doen is blu-rays vanaf de HDD kijken en 1080p mkv's. Mijn eisen zijn:
3D ondersteuning
HD audio
Audio en video uitvoer via een HDMI kabel

De HTPC wordt aangesloten op een Onkyo 508 en een Panasonic VT20. Zit ik met deze spullen een beetje in de juiste richting ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 10:35:
Na wat te hebben gestunt met een PS3 als media server ben ik toch van plan om een HTPC aan te schaffen. Nu ben ik op het volgende uitgekomen en ik vroeg me af, wat vinden jullie ervan ?

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 335,10

De behuizing, voeding en processorkoeler moet ik nog kiezen, maar dit is de basis.

Wat ik er voornamelijk mee zal doen is blu-rays vanaf de HDD kijken en 1080p mkv's. Mijn eisen zijn:
3D ondersteuning
HD audio

De HTPC wordt aangesloten op een Onkyo 508 en een Panasonic VT20. Zit ik met deze spullen een beetje in de juiste richting ?
Waarom een extra videokaart?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
3d ondersteuning? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Nee een HTPC is een HTPC geen game machine...
Maar stel dat, dan voegt een GT430 niet bijzonder veel 3D power toe he :)

[ Voor 45% gewijzigd door psy op 05-01-2011 10:53 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog één laatste vraagje. Ik zag net in één van de comments de Asrock 880GMH/USB3 R2.0 voorbij komen. Wat is nu precies het verschil met de gewone Asrock 880GMH/USB3? Het enige wat bij de Tweakers specificaties ontbreekt is dat bij de gewone de southbridge vermeld staat en bij de R2.0 niet. Ook via Google wordt ik hier niet wijzer van.

Iemand dus een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dysan schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 08:45:
[...]

Qua prestaties zijn die 2 AMD's dus gelijk, ik kan met de E versie dus eerder passief koelen
Wat is het voordeel van de Asrock t.o.v. de gigabyte behalve USB 3?
Die gigabyte plank is viorzien van een 760G chipset, welke niet geschikt is voor gebruik als htpc gpu. AMD heeft daar namelijk de hardwareversnelling uit gesloopt, zodat hij goedkoper op de markt gezet kan worden. Gevolg is dat die chipset alleen interessant is bij gebruik van een discrete gpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 11:07:
Nog één laatste vraagje. Ik zag net in één van de comments de Asrock 880GMH/USB3 R2.0 voorbij komen. Wat is nu precies het verschil met de gewone Asrock 880GMH/USB3? Het enige wat bij de Tweakers specificaties ontbreekt is dat bij de gewone de southbridge vermeld staat en bij de R2.0 niet. Ook via Google wordt ik hier niet wijzer van.

Iemand dus een idee?
R2.0 is een revisie en dus een iets nieuwere versie van hetzelfde moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 11:13:
[...]

R2.0 is een revisie en dus een iets nieuwere versie van hetzelfde moederbord.
Beter de R2.0 dus :-)

Bedankt voor de ondersteuning. Het is tijd om te bestellen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 10:35:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 335,10

3D ondersteuning
HD audio

Zeker in de juiste richting, wat bedoel je precies met 3D ondersteuning? 3DTV of games? In het eerste geval zou ik even uitzoeken of de IGP van de i5 dat niet aankan, want dan kun je zonder videokaart af.

Heb je trouwens per se USB3 nodig, of heb je voor een andere reden voor de Gigabyte gekozen?
De Intel en MSI bordjes zijn namelijk energiezuiniger en (vaak) goedkoper, kijk bijvoorbeeld eens naar de MSI H55M-E33, een van de zuinigste bordjes voor het 1156 platform en nog 20 Euro goedkoper ook!

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vziw ondersteunt Intel alleen 3d met passieve gepolariseerde brillen. Voor de actieve versie zal je dan toch een Nvidia of AMD grafische kaart moeten hebben.
Verder heb je met Intel nog altijd het 23.976 fps probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psy schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 10:52:
Nee een HTPC is een HTPC geen game machine...
Maar stel dat, dan voegt een GT430 niet bijzonder veel 3D power toe he :)
Zie bovenstaande. Ik denk dat je 3d verkeerd hebt begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoelde inderdaad 3D films kijken en niet gamen. Gamen ga ik niet doen op de HTPC :)
Die extra videokaart heb ik dus toch nodig voor de 3D ondersteuning. Moederbord kan ik idd ook de MSI H55M-E33 nemen, heb geen USB3 nodig en die is goedkoper en zuinig. Thnx voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Edmin schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 13:36:
Verder heb je met Intel nog altijd het 23.976 fps probleem.
Hoeveel materiaal is er eigenlijk met 23.976 fps? Film is precies 24.000 fps, en wordt soms (voor NTSC weergave) inderdaad naar 23.976 fps geconverteerd, maar volgens de Blu Ray spec mogen allebei deze framerates. Wat hebben de meeste BR schijfjes aan boord, 24 of 23.976 fps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Over het 24p probleem:
What happens when you try to play 23.976 fps content on a display that refreshes itself 24.000 times per second? You get a repeated frame approximately every 40 seconds to synchronize the source frame rate with the display frame rate. That repeated frame appears to your eyes as judder in motion, particularly evident in scenes involving a panning camera.

How big of an issue this is depends on the user. Some can just ignore the judder, others will attempt to smooth it out by setting their display to 60Hz, while others will be driven absolutely insane by it.

If you fall into the latter category, your only option for resolution is to buy a discrete graphics card. Currently AMD’s Radeon HD 5000 and 6000 series GPUs correctly output a 23.976Hz refresh rate if requested. These GPUs also support bitstreaming Dolby TrueHD and DTS-HD MA, while the 6000 series supports HDMI 1.4a and stereoscopic 3D. The same is true for NVIDIA’s GeForce GT 430, which happens to be a pretty decent discrete HTPC card.

Intel has committed to addressing the problem in the next major platform revision, which unfortunately seems to be Ivy Bridge in 2012. There is a short-term solution for HTPC users absolutely set on Sandy Bridge. Intel has a software workaround that enables 23.97Hz output. There’s still a frame rate mismatch at 23.97Hz, but it would be significantly reduced compared to the current 24.000Hz-only situation.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audaxis
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 02-03-2018
Ik ben zelf ook bezig met het ineen steken van een HTPC, maar ik twijfel nog over de CPU. Ik zie de Core i3 hier vaak terugkomen, maar is dat wel een slimme koop met Sandy Bridge achter de deur? Wat is momenteel de beste zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 20:25

artificial_sun

Mazda Rx7

AMD vanwege de prijs en het bericht boven je

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audaxis
http://nl.hardware.info/r...y-bridge-review-conclusie
Voor wie een betaalbare en energiezuinige HTPC gaat bouwen is een Sandy Bridge CPU echt de enige juiste keuze.
Hmm... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
...Daar zijn ze vergeten dat er ook nog Atoms bestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HWI heeft geen verstand van htpc's. Als je betrouwbaar htpc advies wil, lees de reviews op Anandtech.

Sowieso, betaalbaar? Een X2 250 met goed AM3 bord kost minder dan €100. Neem er een discrete graka bij en je zit op zo'n €130. Goedkoper en krachtiger dan een i3.

[ Voor 19% gewijzigd door Edmin op 05-01-2011 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audaxis
Oké, ga hun site een doorspitten ;) Ben aan het twijfelen tussen Intel en AMD,ik vind goeie argumenten voor beide wat het er niet gemakkelijker op maakt...

Edit 1: http://www.anandtech.com/...-system-builders-guide/10
Hier ook weer Intel =/ Vind voor de rest niet echt recente artikels (kan ook aan de 'vreemde' search van anandtech liggen)

Edit 2: Zou dit als AMD-systeempje goedgekeurd worden? Is dat wat energiezuinig?
  • ASUS M4A88T-M/USB3 (USB3 is vereiste)
  • Athlon II X2 245e
  • ASUS EAH5450 Silent/DI

[ Voor 63% gewijzigd door Audaxis op 05-01-2011 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelgort
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-08 17:35
Ik zie dat de term AMD Fusion nog niet eens is gevallen in dit topic? :) Lijkt mooi spul te worden voor HTPC-samenstellers.

Ik heb gezocht, maar kan het niet vinden...Wanneer komt er eigenlijk een nieuwe BBG met HTPC?

[ Voor 15% gewijzigd door michelgort op 05-01-2011 22:07 . Reden: linkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fusion is ook de lijn waar ik naar aan het kijken ben, maar Llano komt pas over een paar maanden. De E350 die nu uit is gekomen valt in de categorie Atom/ION en is voor mij niet sterk genoeg.

Ik had eerlijkgezegd de BBG deze maand verwacht. Chter, sinds ik ze zelf niet meer schrijf zit ik oo kniet meer echt in de loop. Ik zal het eens voor je navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jownaz schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 21:14:
Oké, ga hun site een doorspitten ;) Ben aan het twijfelen tussen Intel en AMD,ik vind goeie argumenten voor beide wat het er niet gemakkelijker op maakt...

Edit 1: http://www.anandtech.com/...-system-builders-guide/10
Hier ook weer Intel =/ Vind voor de rest niet echt recente artikels (kan ook aan de 'vreemde' search van anandtech liggen)

Edit 2: Zou dit als AMD-systeempje goedgekeurd worden? Is dat wat energiezuinig?
  • ASUS M4A88T-M/USB3 (USB3 is vereiste)
  • Athlon II X2 245e
  • ASUS EAH5450 Silent/DI
Ganesh zouden ze voor straf zijn editor rechten een maand moeten afpakken en Alan moeten ze ontslaan voor de onzin die hij daar schrijft. Beide htpc systemen zijn volledig uit balans. Tegelijkertijd zijn het ook geen echte htpc's.
Lees op Anandtech maar eens de review van de GT430 onder het kopje 'GPU'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audaxis
Over dat artikel ben ik het met je eens :p

Artikel NVIDIA's GeForce GT 430: The Next HTPC King?
HTPC Benchmarking Testbed: Intel i5-680 CPU - 3.60GHz, 4MB Cache ^_^

Wat die kaart betreft: gezien ik geen interesse heb in 3D (waarop nVidia zich lijkt toe te leggen) is het een twijfelgeval. De HD5570 kost bij alternate ongeveer hetzelfde als de GT430 en lijkt beter uit dat artikel te komen? Daarnaast zit die "2nd place image quality" mij toch in de weg...

Hoe zit het met die CPU en Mobo dat ik vermeldde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om op behuizingen met display muziek/radio te selecteren zonder hiervoor de televisie aan te hoeven zetten? En zoja verschilt dit nog per behuizing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 23:06:
Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om op behuizingen met display muziek/radio te selecteren zonder hiervoor de televisie aan te hoeven zetten? En zoja verschilt dit nog per behuizing?
ja natuurlijk, en ja natuurlijk. Wat ben je van plan dan?
michelgort schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:02:
Ik zie dat de term AMD Fusion nog niet eens is gevallen in dit topic? :) Lijkt mooi spul te worden voor HTPC-samenstellers.

Ik heb gezocht, maar kan het niet vinden...Wanneer komt er eigenlijk een nieuwe BBG met HTPC?
Lijkt me ook mooi spul te worden. Maar VAAPI is nog steeds niet volwassen, dus voorlopig geloof ik er nog niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben in dit topic al een aantal weken aandachtig lezer en probeer een voor mij zo'n goed mogelijk systeem samen te stellen.

Ik wil er in eerste instantie 1080p materiaal mee af kunnen spelen en afentoe is even mail checken. Daarnaast wil ik graag muziek af kunnen spelen maar niet altijd de tv hiervoor willen aanzetten. Het liefst dus via een AB browsen tussen radio/mp3 dmv een display.
Opslag wil ik in een NAS gaan realiseren en wanneer ik het iptv verhaal begrijp en gemakkelijk zou moeten kunnen uitvoeren wil ik dit ook op mijn htpc omdat ik nu via glasvezel kijk.

Ik zit hierbij te denken aan de volgende componenten:
kast: afhankelijk van muziek afspeel mogelijkheden (hierin laat ik me graag adviseren)
mobo: Asrock 880GMH/USB3
geheugen: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/2G
proc: AMD Athlon II X2 245e
HDD: OCZ Vertex SATA II 2.5" SSD 30GB
voeding: Nexus Value 430

Waarschijnlijk heb ik 2 netwerkkaarten nodig. 1 voor netwerk en 1 voor iptv. Kom ik met dit mobo dan weg?
Is 30 GB genoeg voor OS en mijn gebruik (mail checken en licht internet gebruik) of is dit overdreven en moet ik kiezen voor een USB stick met het OS daarop. Dat is wat ik afentoe ook tegen kom ik in topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Ik heb geen ervaring met bediening via displays dus dat laat ik open voor een ander.

Dat moederbord is prima, maar je zult er dan natuurlijk wel een extra netwerkkaart op moeten zetten.
Voor de rest is er ook niet zoveel op aan te merken.
30GB is ruim genoeg voor een OS (wat wil je gaan draaien?). Installeren op USB-stick heb ik geprobeerd, en raad ik af. Dat maakt je systeem dusdanig traag dat het niet leuk meer is om mee te werken. Leuk voor een NAS maar verder niet. Misschien gaat het met een snelle USB3-stick beter, maar dan kun je denk ik net zo goed gewoon een sata SSD plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je zou besturing met een iPod Touch kunnen overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alikebap
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik heb een nieuwe HTPC met een ms-tech mc210 behuizing. Nu krijg ik de afstandsbediening niet werkend met windows media center.

In de device manager van windows 7 zie ik infrared staan, die is aangesloten via een interne usb kabel.
De afstandbediening zelf werkt ook want de IR-led gaat aan als ik op een knop druk.

Verder werkt het ook niet in XBMC of een andere windows installatie. Heeft iemand een oplossing? Aangezien dat ms-tech HTPC's hier wel eens voorbijkomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcDavid schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 23:48:
Ik heb geen ervaring met bediening via displays dus dat laat ik open voor een ander.

Dat moederbord is prima, maar je zult er dan natuurlijk wel een extra netwerkkaart op moeten zetten.
Voor de rest is er ook niet zoveel op aan te merken.
30GB is ruim genoeg voor een OS (wat wil je gaan draaien?). Installeren op USB-stick heb ik geprobeerd, en raad ik af. Dat maakt je systeem dusdanig traag dat het niet leuk meer is om mee te werken. Leuk voor een NAS maar verder niet. Misschien gaat het met een snelle USB3-stick beter, maar dan kun je denk ik net zo goed gewoon een sata SSD plaatsen.
OK, ik weet nog niet goed wat voor OS ik op mijn htpc wil laten draaien. Ik ben nog een old XP freak omdat ik Vista bagger vind. Met Windows 7 heb ik nog geen ervaring. Als ik dan verder moet kiezen tussen XBMC of Mediaportal, dan wordt het XBMC.

Als het lastig wordt om via een dispay muziek af te spelen moet ik deze optie misschien maar laten varen. Het voordeel is dan dat ik in een goedkopere range een behuizing uit kan kiezen. Ik hoor veel goede verhalen over het mobo van Asrock 880GMH/USB3, welke behuizingen zijn hiervoor dan aan te raden? Dit icm met AMD Athlon II X2 245e en een Scythe Shuriken Rev. B.

Het is de bedoeling om er een draadloos toetsenbord bij aan te schaffen voor het klein internetgebruik, maar begrijp ik het goed dat er behuizingen zijn die een AB hebben waarmee je dus je bestanden kan aanklikken, of heb je altijd een toetsenbord nodig?

Mijn keuze voor een SSD is puur uit het oogpunt van een zon stil mogelijk systeem. Ik hoop met 30 gb weg te komen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 10:50:
[...]

OK, ik weet nog niet goed wat voor OS ik op mijn htpc wil laten draaien. Ik ben nog een old XP freak omdat ik Vista bagger vind. Met Windows 7 heb ik nog geen ervaring. Als ik dan verder moet kiezen tussen XBMC of Mediaportal, dan wordt het XBMC.

Als het lastig wordt om via een dispay muziek af te spelen moet ik deze optie misschien maar laten varen. Het voordeel is dan dat ik in een goedkopere range een behuizing uit kan kiezen. Ik hoor veel goede verhalen over het mobo van Asrock 880GMH/USB3, welke behuizingen zijn hiervoor dan aan te raden? Dit icm met AMD Athlon II X2 245e en een Scythe Shuriken Rev. B.

Het is de bedoeling om er een draadloos toetsenbord bij aan te schaffen voor het klein internetgebruik, maar begrijp ik het goed dat er behuizingen zijn die een AB hebben waarmee je dus je bestanden kan aanklikken, of heb je altijd een toetsenbord nodig?

Mijn keuze voor een SSD is puur uit het oogpunt van een zon stil mogelijk systeem. Ik hoop met 30 gb weg te komen. :)
Ik ben zelf ook niet de grootste microsoft fan maar van Windows 7 ben ik tamelijk tevreden. Een stuk stabieler dan Vista wat gewoon een regelrechte ramp was..

Ik heb zelf ook net ook mijn HTPC besteld die ongeveer uit hetzelfde bestaat als jij van plan bent. Dus het ASRock mobo'tje met een AMD Athlon II X2 250E en Scythe Big Shuriken. Ik heb zelf gekozen voor de Antec Fusion Remote Black case aangezien ik die ongelovelijk veel voorbij zag komen en hij er verder ook zeer mooi uitziet (in mijn mening). Voor zover ik weet krijg je bij de Antec case een afstandsbediening maar aangezien ik reeds in het bezit ben van een logitech all-in-one en sinds kort een Logitech DiNovo Edge zal ik die waarschijnlijkde eerste dag al ergens in een la gooien.

Of het met die case mogelijk is om muziek via de display af te spelen weet ik niet, en kan ik je waarschijnlijk over een weekje wel vertellen. Daarentegen zijn er ook nog veel andere oplossingen. Voor XBMC is er een remote applicatie voor Android en iPhone/iPod/iPad/.. of gewoon via de remote (indien je een playlist hebt staan, andere muziek in de playlist zetten zal moeilijk worden zonder beeld :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jownaz schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 23:05:

Hoe zit het met die CPU en Mobo dat ik vermeldde?
het is een aardig mobo, al is de Asrock completer voor minder geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 10:50:
[...]

Waarom uberhaupt windows dan? Kost alleen maar 80 euro extra...
Misschien is het ook mogelijk om een los display aan te schaffen bij een kast naar keuze..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Antec heeft met de Veris lijn displays voor in je driver bay. Helaas matcht de kleur natuurlijk nooit exact met je case.

Verder zijn er natuurlijk zat redenen om voor Windows te kiezen. Het hangt gewoon af van wat je verder met je htpc doet buiten puur films kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcDavid schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 11:17:
[...]
Waarom uberhaupt windows dan? Kost alleen maar 80 euro extra...
[...]
Misschien is het ook mogelijk om een los display aan te schaffen bij een kast naar keuze..
Windows om afentoe een beetje te kunnen internetten/mail checken. Het is voor mij de eerste keer dat ik een htpc wil gaan bouwen en XBMC wil gaan draaien, maar is dit daar ook mee mogelijk zonder tussenkomst van Windows?

Aan wat voor display moet ik dan denken? Heb je hier een voorbeeld van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij heeft het over het draaien vsn linux ipv windows ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 11:24:
[...]

Windows om afentoe een beetje te kunnen internetten/mail checken. Het is voor mij de eerste keer dat ik een htpc wil gaan bouwen en XBMC wil gaan draaien, maar is dit daar ook mee mogelijk zonder tussenkomst van Windows?
XBMC kan ook standalone draaien inderdaad, maar internet/mail zijn nou ook niet bepaald applicaties die je alleen op windows kunt draaien.
Aan wat voor display moet ik dan denken? Heb je hier een voorbeeld van?
Zoals ik al zei ik heb er zelf geen ervaring mee, maar google eens op USB-display ofzo, dan zul je vast het eea. vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ed_L
Gaarne zou ik je advies hebben voor het volgende.
Ben een HTPC in elkaar aan het zetten waarmee ik Full Bluray 3d en lager kan afspelen.
Ook wil ik er een spelletje op kunnen spelen.
Ik heb voor de volgende onderdelen gekozen :
AMD Phennom 2 955 BE
Asrock 890 Pro3
KIngston 4G
Nu wil ik er een AMD 6850 aan toe voegen in de toekomst, maar waar het mij om gaat in deze vraag is de voeding.
Zou een Nexus Value 430 genoeg hiervoor zijn, of moet ik een zwaardere PSU kiezen?
Bij voor baat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 12:05:
@Ed_L
Gaarne zou ik je advies hebben voor het volgende.
Ben een HTPC in elkaar aan het zetten waarmee ik Full Bluray 3d en lager kan afspelen.
Ook wil ik er een spelletje op kunnen spelen.
Ik heb voor de volgende onderdelen gekozen :
AMD Phennom 2 955 BE
Asrock 890 Pro3
KIngston 4G
Nu wil ik er een AMD 6850 aan toe voegen in de toekomst, maar waar het mij om gaat in deze vraag is de voeding.
Zou een Nexus Value 430 genoeg hiervoor zijn, of moet ik een zwaardere PSU kiezen?
Bij voor baat dank.
Je wilt dus een game-pc met een bluray speler. Dan zit je in het verkeerde topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mcDavid schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 12:07:
[...]

Je wilt dus een game-pc met een bluray speler. Dan zit je in het verkeerde topic.
niet per definitie. Een htpc waar je spelletjes op kan spelen is wat anders dan een gamesysteem waar je films op kan kijken.
Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 12:05:

Bij voor baat dank.
Ja, dat is voldoende. Echter, de reden dat hier vaak voor de Nexus wordt gekozen is de geluidsproductie. Aangezien je een mainstream videokaart in je systeem stopt die wat geluid maakt, verlies je het voordeel van de Nexus. Je kunt ook voor een andere voeding kijken.

[ Voor 42% gewijzigd door Edmin op 06-01-2011 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

{..]

Ja, dat is voldoende. Echter, de reden dat hier vaak voor de Nexus wordt gekozen is de geluidsproductie. Aangezien je een mainstream videokaart in je systeem stopt die wat geluid maakt, verlies je het voordeel van de Nexus. Je kunt ook voor een andere voeding kijken.
[/quote]

Als ik het goed begrepen heb, komen er stillere/passief gekoelde kaarten in de HD6xxx serie. Of is dat niet correct? Dan zou de geluidsproductie lager liggen, vandaar mijn vraag of ik dan toch voor de Nexus kan kiezen, als hij tenminste deze setup kan trekken.
Kan de Nexus dat of kom ik dan power te kort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Edmin schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 12:21:
[...]

niet per definitie. Een htpc waar je spelletjes op kan spelen is wat anders dan een gamesysteem waar je films op kan kijken.
Ik vind een Phenom II met HD6850 nou niet echt HTPC materiaal meer... Misschien wordt'ie het grootste deel van de tijd wel voor films gebruikt, maar uiteindelijk baseer je je pc op het zwaarste wat je er mee wilt doen, en dat is in dit geval gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De stillere kaarten die in de 6000 serie komen, zullen ook minder sterk zijn en niet echt geschikt om mee te gamen. Ze zullen allemaal onder de HD5750 komen.
Maar nogmaals, de Nexus kan een 6850 Gewoon voeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mcDavid schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 12:50:
[...]

Ik vind een Phenom II met HD6850 nou niet echt HTPC materiaal meer... Misschien wordt'ie het grootste deel van de tijd wel voor films gebruikt, maar uiteindelijk baseer je je pc op het zwaarste wat je er mee wilt doen, en dat is in dit geval gamen.
Dan heb je imho niet begrepen wat een huiskamersysteem anders maakt dan een gamesysteem voor op je zolderkamer. Ik heb een tijd geleden al eens een BBG geschreven voor een htpc waar je ook op kunt gamen. Het systeem is natuurlijk hopeloos verouderd, maar lees het voor de grap eens door en zie de verschillen met de gamesystemen die in de BBG's staan: reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie september 2009

Acties:
  • 0 Henk 'm!
alikebap schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 00:20:
Ik heb een nieuwe HTPC met een ms-tech mc210 behuizing. Nu krijg ik de afstandsbediening niet werkend met windows media center.

In de device manager van windows 7 zie ik infrared staan, die is aangesloten via een interne usb kabel.
De afstandbediening zelf werkt ook want de IR-led gaat aan als ik op een knop druk.

Verder werkt het ook niet in XBMC of een andere windows installatie. Heeft iemand een oplossing? Aangezien dat ms-tech HTPC's hier wel eens voorbijkomen...
Dit topic is niet bedoeld voor problem solving met je setup. Daar is de rest van MSH voor bedoeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 12:54:
De stillere kaarten die in de 6000 serie komen, zullen ook minder sterk zijn en niet echt geschikt om mee te gamen. Ze zullen allemaal onder de HD5750 komen.
Maar nogmaals, de Nexus kan een 6850 Gewoon voeden.
Oke bedankt Ed_L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben van plan om binnenkort een HTPC in mijn woonkamer neer te zetten. Reden: Mijn huidige tv (Philips 37PFL7605) met DLNA ondersteunt veel media niet. Ik wil 1080p media in full-HD kunnen afspelen en soms wat internetten/mailen. In ben voornemens om in eerste instantie met Ubuntu te gaan werken maar tzt op Windows 7 over te stappen, beiden in combinatie met XBMC.Vragen:
- Ten eerste: Kritieken/ opmerkingen op bovengenoemde systeem?
- Betere suggesties voor de behuizing? Ik wil een simpele, kleine kast zonder poespas/ lcd-scherm.
- Ik lees her en der wat dingen over Linux i.c.m. AMD videokaarten. Gaat dit een probleem worden met dit systeem?
- Veel mensen kiezen voor de Nexus Value 430 om zijn geluidsproductie. Ik kies voor de OCZ-voeding omdat deze een modulair kabelsysteem heeft. Om geluidsproductie en modulaire kabels te verenigen zou ik ook kunnen kiezen voor de (erg prijzige) Seasonic X-400 Fanless voeding. Ik vraag me af of dit qua geluidsproductie iets toevoegt, daar de behuizing al drie fans heeft.
- Hetzelfde geldt eigenlijk voor de CPU-cooler. Velen kiezen voor de scythe Shuriken Rev. B. Is een fanless CPU cooler een beter idee?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is alleen (fatsoenlijke/stabiele) ondersteuning voor hardware-decoded video in Linux voor nVidia kaarten. Beter neem je dus een vergelijkbare nVidia kaart. Voor Windows werk maakt het allemaal niet uit, en heb je niet eens een videokaart nodig (je mobo heeft 'm al onboard).

[ Voor 27% gewijzigd door Dreamvoid op 07-01-2011 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Alles up and running! :) Alleen is er iets raars aan de hand met de antec remote fusion drivers heb ik het idee. Als ik aan de volume knop draai, of het volume met de remote verander, dan gaan de geluiden van iMON zachter, maar ik wil juist dat het geluid van het complete systeem verandert :(...

iMON staat bij Volume Mixer in Win7 alsof het een aparte applicatie is. Iemand een idee?

EDIT: Bovendien displayed die LCD een hoop onzin, weer en nieuws ed. Dat wil ik helemaal niet! haha :)

[ Voor 12% gewijzigd door DrSnuggles op 07-01-2011 22:02 ]

Learn something new every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 13:18:

Vragen:
- Ten eerste: Kritieken/ opmerkingen op bovengenoemde systeem?
- Betere suggesties voor de behuizing? Ik wil een simpele, kleine kast zonder poespas/ lcd-scherm.
- Ik lees her en der wat dingen over Linux i.c.m. AMD videokaarten. Gaat dit een probleem worden met dit systeem?
- Veel mensen kiezen voor de Nexus Value 430 om zijn geluidsproductie. Ik kies voor de OCZ-voeding omdat deze een modulair kabelsysteem heeft. Om geluidsproductie en modulaire kabels te verenigen zou ik ook kunnen kiezen voor de (erg prijzige) Seasonic X-400 Fanless voeding. Ik vraag me af of dit qua geluidsproductie iets toevoegt, daar de behuizing al drie fans heeft.
- Hetzelfde geldt eigenlijk voor de CPU-cooler. Velen kiezen voor de scythe Shuriken Rev. B. Is een fanless CPU cooler een beter idee?

Alvast bedankt!
Op de vorige pagina postte ik al: die 880G schijnt prima HD materiaal af te kunnen spelen met de open source drivers.

Helemaal fanless CPU koelen zou ik me niet aan wagen met een normale processor. Zeker als je ook geen casefans hebt dus totaal geen luchtstroming. Dat schijnt met atom-systemen al problematisch te zijn...

[ Voor 43% gewijzigd door mcDavid op 07-01-2011 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang wikken en wegen en lezen toch het idee opgepakt om van de C200 naar een HTPC te gaan. Meer vrijheid en extra functionaliteit. En ik vindt het gewoon een leuk projectje natuurlijk. Ik heb zitten twijfelen tussen een
#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock Vision 3D 137B€ 723,-€ 723,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 723,-
of een eigen samengestelde HTPC.

Voordeel van zelf is je zelf controle hebt en ook zaken kan upgraden, ik heb rond de 800euro als max budget genomen, incl toetsenbord. De audio en video loopt via de Denon avr-3310 naar de HD-TV, naturlijk moet er DTS=HS over kunnen. Hij gaat vooralsnog niet gebruikt worden als PVR, primair films etc in dvd en bluray.

Voor een eigen systeem kom ik dan op

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB€ 59,-€ 59,-
1Zalman HD503€ 171,50€ 171,50
1Scythe Big Shuriken€ 26,50€ 26,50
1Enermax Aurora Micro Wireless€ 59,72€ 59,72
1AMD Athlon II X2 255€ 54,60€ 54,60
1LG CH10LS10 (10x, SATA-300, dual-layer, Zwart, Retail)€ 63,-€ 63,-
1Nexus Value 430€ 55,20€ 55,20
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 39,50€ 39,50
1Asus M4A88TD-M EVO/USB3€ 90,55€ 90,55
1Sapphire Ultimate HD5550 1GB DDR2 PCI-E€ 62,-€ 62,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 681,57

Ik heb voor de asus gekozen vanwege de bschikbaarheid, de asrock is bijna overal uitverkocht. Dit bord zou ook goed zijn toch?

Videokaart voor de 5550 gegaan, leek me ook een goeie keus gezien het prijsverschil met een 5450
10W idle power
HDMI 1.3b, DVI dual-link and VGA outputs
Integrated 7.1 HD Audio with Dolby TrueHD and DTS Master Audio bitstreaming (true Blu-ray protected audio path) Support

Had ook een variant met een I5 (i3 begint out of stock te raken) maar dan kom ik toch 100euro duurder uit.

Enfin, hoop dat jullie wat feedback kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Bal0n schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 21:48:
Alles up and running! :) Alleen is er iets raars aan de hand met de antec remote fusion drivers heb ik het idee. Als ik aan de volume knop draai, of het volume met de remote verander, dan gaan de geluiden van iMON zachter, maar ik wil juist dat het geluid van het complete systeem verandert :(...

iMON staat bij Volume Mixer in Win7 alsof het een aparte applicatie is. Iemand een idee?

EDIT: Bovendien displayed die LCD een hoop onzin, weer en nieuws ed. Dat wil ik helemaal niet! haha :)
Zo, al die problemen zijn opgelost. Nu Windows Media Center aan de praat krijgen, of XBMC. WMC is prima in mijn ogen, alleen speelt het geen MKVs af, na wat googlen lijkt dat een codec probleem. Juiste codecs gedownload en nu wil windows media player inderdaad MKVs afspelen, maar WMC dus nog niet... iemand?

Een prima oplossing zou XBMC zijn, echter daar loopt het menu nogal stroef (alsof de HTPC niet genoeg power heeft) en de visualisation bij audio loopt ook niet echt soepel. Iemand^2? :)

Learn something new every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Bal0n schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 17:15:
[...]

Zo, al die problemen zijn opgelost. Nu Windows Media Center aan de praat krijgen, of XBMC. WMC is prima in mijn ogen, alleen speelt het geen MKVs af, na wat googlen lijkt dat een codec probleem. Juiste codecs gedownload en nu wil windows media player inderdaad MKVs afspelen, maar WMC dus nog niet... iemand?

Een prima oplossing zou XBMC zijn, echter daar loopt het menu nogal stroef (alsof de HTPC niet genoeg power heeft) en de visualisation bij audio loopt ook niet echt soepel. Iemand^2? :)
Watvoor systeem gaat het om?

En draai je XBMC standalone of op windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Nu Windows Media Center aan de praat krijgen, of XBMC. WMC is prima in mijn ogen, alleen speelt het geen MKVs af, na wat googlen lijkt dat een codec probleem. Juiste codecs gedownload en nu wil windows media player inderdaad MKVs afspelen, maar WMC dus nog niet... iemand?
32-bit of 64-bit windows? check dit.

[ Voor 9% gewijzigd door Dreamvoid op 08-01-2011 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Modbreak:Dit topic is bedoeld voor advies over aan te schaffen / samen te stellen systemen, niet voor troubleshooting. Er is voldoende plek in MSH om dit draadje niet te hoeven vervuilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

[...]

Nee geen codec probleem! Windows kan vrijwel altijd MKV afspelen qua codecs maar heeft wel o.a. een splitter nodig. Sharky's package is het allerbeste deze verziekt je systeem niet.
1. Download regpatch voor 32 bit of 64 bit voor tonen MKV's
2. haal je codepack eraf!
3. installeer alleen Sharky007 _/-\o_

Alles te vinden op link http://www.hack7mc.com/20...mkvs-in-media-center.html

[ Voor 15% gewijzigd door psy op 08-01-2011 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:06

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Even terugkomend op het hele intel verhaal met 24fps....
Is dat niet waar ReClock (van Slysoft) zijn werk moet doen?

Zie http://forum.slysoft.com/showthread.php?t=40035&page=4 (metname rahzel en james)

ik wilde wachten op de Zotac H67ITX-A-E met een mobile 1155 (is deze combo mogelijk?)

[ Voor 18% gewijzigd door PenguinPower op 09-01-2011 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MoDT is dood. Mobile Core i cpu's passen afaik niet op het desktop socket. Als je de core i route wil nemen, dan zou je nog even kunnen wachten tot de low-end modellen verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Behuizing is inderdaad lastig, is ook heel persoonlijk.. schuim de pricewatch af en lees reviews!
Ik weet niet hoe het met de stock cooler van AMD is, maar die van mijn i3 voldoet prima en is stil zat.. (weer persoonlijk natuurlijk).

Dat low-voltage geheugen is niet low-voltage, loopt zelf op 1.6v ipv de std 1.5v.
Er schijnen GSkill setjes te zijn die standaard op 1.35v lopen, zelf heb ik mijn Kingston valueram 2GB latje op 1.4v lopen zonder enig probleem, kan misschien nog wel lager.
Waar heb je overigens 4GB geheugen voor nodig? Zeker met een discrete GPU is dat een enorme overkill voor je gewenste gebruik en het verbruikt weer wat meer stroom.

Over het moederbord kan ik niet veel zeggen (geen ervaring) maar misschien kan je (nog!) goedkoper gaan als je geen USB3 nodig hebt?

Die Seasonic voeding zou ik niet eens overwegen gezien zijn efficiency:
http://www.silentpcreview.com/article601-page4.html
(slechts 70% @ 40W en 76% @ 60W)

Mijn glazen bol zegt dat je met dit systeem zo'n 40Widle verstookt (DC), vraag me dan ook af waarom je voor een 500W (!!) voeding wil gaan? Deze zal je dan met ongeveer 10% belasten en in dat gebied is hij waarschijnlijk schreeuwend inefficiënt.. hoe belangrijk is het modulaire voor je?

In het 80plus rapport van de OCZ modstream 500W kun je lezen dat hij bij 20% load (100Watt!!) nog bijna 81% efficiënt is. Extrapoleer je de efficientiegrafiek (mag natuurlijk niet...) naar de verwachte 40W (8% load) dan zou je op zo'n 75% efficiency uit (zal in de praktijk nog lager zijn) met alle ripple, lage power factor eventueel instabiele lijnen etc op zo'n lage belasting.

Qua keyboard zou je nog naar de Logitech Mediaboard pro (Bluetooth) kunnen kijken, deze heeft een trackpad i.p.v. trackball.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freekdl
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-06-2021
Ik ga morgen om hardware voor een nieuwe HTPC, maar vraag me af of de behuizing die ik wil wel groot genoeg is, de voeding zwaar genoeg, en of de standaard processor koeler voldoende is.

De harware die ik zou kopen is:

Intel Core i5 760
GA-H55M-USB3
GeIL 4 GB DDR3-1333 Kit
samsung spinpoint HD103SJ
Sapphire Radeon HD 5770 1 GB GDDR5
Samsung SH-S223C

en de behuizing die ik prefereer:

MS-TECH LC-02

Ik heb vrij specifieke hardware nodig, dus daar kan niets aan veranderd worden, enkel de kast/voeding mag aangepast worden en liefst in een alternatief dat de prijs niet te hard opdrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
De standaard boxed cpu-koeler is uiteraard voldoende, een upgrade doe je vooral om het systeem stiller te krijgen, hoe dat zit bij de i5-760 qua herrie weet ik niet precies.. je kunt het ook proberen en anders upgraden?

400W lijkt me zat, maar als ik de reviews van je medetweakers lees zijn ze niet helemaal tevreden over de voeding:
De 400W voeding is een ander verhaal. De voeding is gewoon van MS-Tech en deze maakte best veel lawaai, ook na het opstarten. Ik kon van MS-Tech geen losse mATX voedingen vinden dus heb ik de support afdeling gemaild: er zit geen thermal controller in. Hij draait dus gewoon altijd op volle toeren en in tegenstelling tot de case fan hoor je dit wel. Zeker omdat ik de pc onder de tv als htpc wil gebruiken is dit eigenlijk onaanvaardbaar, als iemand nog een goede mATX voeding heeft liggen: ik houd me aanbevolen.
Het nadeel is als je deze kast behoud, zul je dus een mATX formaat voeding moeten zoeken als hij niet bevalt... dan zou je misschien beter een kast kunnen kiezen waar (altijd nog) een ATX voeding in past?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!
freekdl schreef op zondag 09 januari 2011 @ 18:33:
Ik ga morgen om hardware voor een nieuwe HTPC, maar vraag me af of de behuizing die ik wil wel groot genoeg is, de voeding zwaar genoeg, en of de standaard processor koeler voldoende is.

De harware die ik zou kopen is:

Intel Core i5 760
GA-H55M-USB3
GeIL 4 GB DDR3-1333 Kit
samsung spinpoint HD103SJ
Sapphire Radeon HD 5770 1 GB GDDR5
Samsung SH-S223C

en de behuizing die ik prefereer:

MS-TECH LC-02

Ik heb vrij specifieke hardware nodig, dus daar kan niets aan veranderd worden, enkel de kast/voeding mag aangepast worden en liefst in een alternatief dat de prijs niet te hard opdrijft.
Waar heb je die core i5 voor nodig? En die zware videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freekdl
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-06-2021
Edmin schreef op zondag 09 januari 2011 @ 19:13:
[...]

Waar heb je die core i5 voor nodig? En die zware videokaart?
Ik vrees dat het antwoord daarop hier niet geapprecieerd zal worden :) Ik kan het je wel via DM vertellen..
Uiteindelijk zal het toestel niet dienen als HTPC, maar hij zal voor muziek gebruikt worden. Ik draai met Traktor Scratch Pro en dit wordt mijn computer om mee te nemen op verplaatsing.

Aangezien ik wél een HTPC behuizing zou willen, omwille van de compacte afmetingen, leek dit mij de beste plaats voor deze post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De BBG reeks is gebouwd op gebruikseisen, niet op formfactor ;)
Je kunt prima een [voorbeeld]High-end gamebak in een htpc case willen stoppen[/voorbeeld]; het systeem hoort dan nog steeds in de BBG voor gamesystemen en niet hier :)

Maar DM'en mag je me altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freekdl schreef op zondag 09 januari 2011 @ 19:23:
[...]

Ik vrees dat het antwoord daarop hier niet geapprecieerd zal worden :) Ik kan het je wel via DM vertellen..
Uiteindelijk zal het toestel niet dienen als HTPC, maar hij zal voor muziek gebruikt worden. Ik draai met Traktor Scratch Pro en dit wordt mijn computer om mee te nemen op verplaatsing.

Aangezien ik wél een HTPC behuizing zou willen, omwille van de compacte afmetingen, leek dit mij de beste plaats voor deze post.
Okee, maar waarom heb je dan die videokaart nodig? Dit zou zelfs met interne graphics al af kunnen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonatw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:02
Inmiddels ben ik al een tijd bezig met het samenstellen van mijn tweede HTPC. De eerste beviel goed maar speelt geen HD films af en heeft analoge TV kaarten. Tijd voor een opfrisbeurt dus.

Eisen
Bij het samenstellen van het systeem heb ik de volgende eisen:
- Afspelen van HD films, televisie (HD) en geluid (DTS-HD)
- Opnemen en tegelijkertijd TV kijken en/of meerdere televisies aansluiten via extenders/HTPC's
- Muziek luisteren zonder het aanzetten van de TV
- Laag energie verbruik
- Opslag op interne HD's, SSD voor OS
- Windows 7 MC
- behuizing is minitower, HTPC komt in een trapkast en wordt via 10mtr HDMI aangesloten

Hardware config
Na het lezen van diverse reviews en fora's heb ik het volgende systeem in gedachten:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 48,90€ 48,90
1AMD Athlon II X2 250 Boxed€ 52,21€ 52,21
1be quiet! Pure Power L7 350W€ 37,25€ 37,25
2Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 18,39€ 36,78
1Asrock 880GMH/USB3 R2.0€ 65,12€ 65,12
1XFX Radeon HD 5450 512 MB DDR3 HDMI€ 30,04€ 30,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 270,30

Daarnaast beschik ik reeds over een 7" touchscreen (Lilliput), een Onkyo SR508 receiver, een Samsung LED TV. De SSD zal ik later aanschaffen.

Vragen :)
Ik heb een paar vragen over deze set-up, want niet alles is me even duidelijk…

1) Voor DVB kies ik waarschijnlijk voor schotel, maar heb hier weinig ervaring mee. Om aan mijn eerder genoemde eis te voldoen heb ik de volgende DVB-S PCIe kaart op het oog: TeVii S480 Dual DVB-S2 PCIe. Wat zijn de ervaringen met een dergelijke kaart en wat mis ik dan nog voor sateliet ontvangst? (ik vermoed een cardreader en CAM, PCI?. Uiteraard moet ik zelf een schotel ophangen en kabels trekken :) )

2) Is het mogelijk om mijn 7" touchscreen met een resolutie van 800*600 en met SubD aansluiting te gebruiken in een dual screen settop? Als de TV aangaat moet die 1080P weergeven, ik vermoed dat het niet gaat werken out of the box.

3) heb ik met deze config straks inderdaad DTS-HD via bitstreaming op mijn receiver?

4) Is deze set-up goed genoeg voor de gestelde eisen?

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no00waa
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-09 16:59
Kan je er nou eigenlijk vanuit gaan dat je met een hedendaags mobo ( en dan een AMD processor ), met hdmi poort en DTS-HD, dolby trueHD etc. audio codec ondersteuning ook een beetje fatsoenlijke geluidskwaliteit hebt? of desnoods met een geforce 5450 kaartje ( of ander losse videokaart ) zoals hierboven aangegeven of moet je al echt gaan kijken naar PCI geluidskaarten? Ik vraag me namelijk echt af wat nou precies de kwaliteitsverschillen in audio en video zijn in vergelijking met losse mediaplayers ( Popcorn hour c-200 / Dune HD spelers ) bij zeer hoge bitrate - full hd bestanden met hd audio sporen, iemand die wat licht op de zaak kan werpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
no00waa schreef op maandag 10 januari 2011 @ 13:26:
Kan je er nou eigenlijk vanuit gaan dat je met een hedendaags mobo ( en dan een AMD processor ), met hdmi poort en DTS-HD, dolby trueHD etc. audio codec ondersteuning ook een beetje fatsoenlijke geluidskwaliteit hebt? of desnoods met een geforce 5450 kaartje ( of ander losse videokaart ) zoals hierboven aangegeven of moet je al echt gaan kijken naar PCI geluidskaarten? Ik vraag me namelijk echt af wat nou precies de kwaliteitsverschillen in audio en video zijn in vergelijking met losse mediaplayers ( Popcorn hour c-200 / Dune HD spelers ) bij zeer hoge bitrate - full hd bestanden met hd audio sporen, iemand die wat licht op de zaak kan werpen?
Geen verschil, mits ze aan dezelfde DAC hangen. Bitstream is bitstream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 20:25

artificial_sun

Mazda Rx7

jonatw schreef op maandag 10 januari 2011 @ 12:38:
Inmiddels ben ik al een tijd bezig met het samenstellen van mijn tweede HTPC. De eerste beviel goed maar speelt geen HD films af en heeft analoge TV kaarten. Tijd voor een opfrisbeurt dus.

Hardware config
Na het lezen van diverse reviews en fora's heb ik het volgende systeem in gedachten:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 48,90€ 48,90
1AMD Athlon II X2 250 Boxed€ 52,21€ 52,21
1be quiet! Pure Power L7 350W€ 37,25€ 37,25
2Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 18,39€ 36,78
1Asrock 880GMH/USB3 R2.0€ 65,12€ 65,12
1XFX Radeon HD 5450 512 MB DDR3 HDMI€ 30,04€ 30,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 270,30

Daarnaast beschik ik reeds over een 7" touchscreen (Lilliput), een Onkyo SR508 receiver, een Samsung LED TV. De SSD zal ik later aanschaffen.

Vragen :)
Ik heb een paar vragen over deze set-up, want niet alles is me even duidelijk…

1) Voor DVB kies ik waarschijnlijk voor schotel, maar heb hier weinig ervaring mee. Om aan mijn eerder genoemde eis te voldoen heb ik de volgende DVB-S PCIe kaart op het oog: TeVii S480 Dual DVB-S2 PCIe. Wat zijn de ervaringen met een dergelijke kaart en wat mis ik dan nog voor sateliet ontvangst? (ik vermoed een cardreader en CAM, PCI?. Uiteraard moet ik zelf een schotel ophangen en kabels trekken :) )

2) Is het mogelijk om mijn 7" touchscreen met een resolutie van 800*600 en met SubD aansluiting te gebruiken in een dual screen settop? Als de TV aangaat moet die 1080P weergeven, ik vermoed dat het niet gaat werken out of the box.

3) heb ik met deze config straks inderdaad DTS-HD via bitstreaming op mijn receiver?

4) Is deze set-up goed genoeg voor de gestelde eisen?

Alvast bedankt!!
Die losse grafische kaart heb je niet echt nodig. Volgens mij is onboard goed genoeg, ook voor DTS-HD. Voor de rest ziet het er goed uit (voor mijn zusje heb ik hetzelfde samengesteld als HTPC :9 )

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

artificial_sun schreef op maandag 10 januari 2011 @ 14:13:
[...]

Die losse grafische kaart heb je niet echt nodig. Volgens mij is onboard goed genoeg, ook voor DTS-HD. Voor de rest ziet het er goed uit (voor mijn zusje heb ik hetzelfde samengesteld als HTPC :9 )
Om van DTS-HD gebruik te kunnen maken heeft hij wel de losse videokaart nodig :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
En voor fatsoenlijke VA deinterlacing van DVB ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonatw
DTS-HD wordt ondersteund vanaf Radeon HD5***. er zijn helaas nog geen moederborden in de handel die deze chip aan boord hebben. VA deinterlacing ga ik me op inlezen, maar goed om te horen dat ik het kan ;-)

Hoe zit het met een dual screen opstelling met twee schermen, 1 op 1080p en de andere 800*600? En gaat dat werken met DHCP beveiligde content?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

jonatw schreef op maandag 10 januari 2011 @ 14:59:
Hoe zit het met een dual screen opstelling met twee schermen, 1 op 1080p en de andere 800*600? En gaat dat werken met DHCP beveiligde content?
Ik heb zelf triple monitor setup om m'n pc.. 2x monitor en 1x TV... een monitor en de tv zijn DHCP OK, en de 2e monitor niet... Zodra ik t filmpje afspeel op de 2e monitor heb ik geen beeld, op TV en andere monitor wel.... dus dit werkt gewoon goed ;)

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonatw
HellStorm666 schreef op maandag 10 januari 2011 @ 15:46:
[...]

Ik heb zelf triple monitor setup om m'n pc.. 2x monitor en 1x TV... een monitor en de tv zijn DHCP OK, en de 2e monitor niet... Zodra ik t filmpje afspeel op de 2e monitor heb ik geen beeld, op TV en andere monitor wel.... dus dit werkt gewoon goed ;)
klinkt goed, gebruik je ook verschillende aansluitingen (HDMI en VGA) en verschillende scherm resoluties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

jonatw schreef op maandag 10 januari 2011 @ 16:00:
[...]

klinkt goed, gebruik je ook verschillende aansluitingen (HDMI en VGA) en verschillende scherm resoluties?
Yep.
TV = HDMI = 1920x1080P + audio
Main = DVI @ 1680x1050
Second = VGA @ 1280x1024

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonatw
Top! Dank jullie wel voor de antwoorden, daarmee zijn drie van de vier vragen beantwoord. Laatste vraag die nog over blijft: hoe zijn de ervaringen met DVB-S in een HTPC? Heb er veel over gelezen en ik vermoed dat het nogal een werk gaat worden om het werkend te krijgen. Ik heb twee TV kaarten op het oog:
Tevii S480 Dual
of
Mystique SaTiX-S2 V2 CI Dual
Beide zijn dual tuner tv kaarten en geschikt voor Windows 7 MC (volgens de specs). Een simpele zoekopdracht met daarin de naam + problem levert een hoop hits op, maar er zullen ongetwijfeld ook mensen zijn die het hebben werken. Dus, wat zijn de ervaringen op dit gebied? Eventuele alternatieven die beter werken zijn ook welkom! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

jonatw schreef op maandag 10 januari 2011 @ 16:28:
Top! Dank jullie wel voor de antwoorden, daarmee zijn drie van de vier vragen beantwoord. Laatste vraag die nog over blijft: hoe zijn de ervaringen met DVB-S in een HTPC? Heb er veel over gelezen en ik vermoed dat het nogal een werk gaat worden om het werkend te krijgen. Ik heb twee TV kaarten op het oog:
Tevii S480 Dual
of
Mystique SaTiX-S2 V2 CI Dual
Beide zijn dual tuner tv kaarten en geschikt voor Windows 7 MC (volgens de specs). Een simpele zoekopdracht met daarin de naam + problem levert een hoop hits op, maar er zullen ongetwijfeld ook mensen zijn die het hebben werken. Dus, wat zijn de ervaringen op dit gebied? Eventuele alternatieven die beter werken zijn ook welkom! :)
InternetTV?
Zag laatst op FTD een app, zal dus via de legale route ook te verkrijgen moeten zijn.
Dan kan je gewoon NLD, RTL, veronica ed kijken via internet. (snel internet is dan natuurlijk wel een vereiste)

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonatw
Internet TV, daar zeg je zoiets... Heb even het forum erop doorzocht en wat ik ervan begrijp is dat het moeilijk is om interactieve TV van KPN direct aan je HTPC te hangen. Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-09 11:33
Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 11:24:
#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock Vision 3D 137B€ 723,-€ 723,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 723,-
of een eigen samengestelde HTPC.

Voordeel van zelf is je zelf controle hebt en ook zaken kan upgraden, ik heb rond de 800euro als max budget genomen, incl toetsenbord. De audio en video loopt via de Denon avr-3310 naar de HD-TV, naturlijk moet er DTS=HS over kunnen. Hij gaat vooralsnog niet gebruikt worden als PVR, primair films etc in dvd en bluray.

Voor een eigen systeem kom ik dan op

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB€ 59,-€ 59,-
1Zalman HD503€ 171,50€ 171,50
1Nexus Value 430€ 55,20€ 55,20
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 39,50€ 39,50
1Asus M4A88TD-M EVO/USB3€ 90,55€ 90,55
1Sapphire Ultimate HD5550 1GB DDR2 PCI-E€ 62,-€ 62,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 681,57

Enfin, hoop dat jullie wat feedback kunnen geven.
Ik heb er dit voor in de plaats:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F3 HD153WI , 1.5TB€ 63,-€ 63,-
1Zalman HD503€ 178,50€ 178,50
1Cougar A300€ 37,70€ 37,70
1Adata AD3U1333C4G9€ 35,45€ 35,45
1Asus M4A88TD-M EVO/USB3€ 91,85€ 91,85
1Sapphire HD5570 512MB GDDR5 PCI-E€ 58,29€ 58,29
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 668,61

Heb hierbij zoveel mogelijk hardware van jou meegenomen zodat ik niet opeens een totaal ander ding neerzet.
Wel op bepaalde punten geprobeerd verbeteringen aan te brengen zonder dat het totaalplaatje duurder wordt.

Allereerst Samsung F2eco vervangen door F3eco. Zou zuiniger en sneller moeten zijn door platters met grotere datadichtheid.
Dan het ruim 2 jaar oude geheugen vervangen door een nieuwer ontwikkeld geheugen van adata. 4GB aan ram op een enkel reepje. Moet meer dan 30% zuiniger zijn dan de twee reepjes uit 2008 van kingstone. Weinig prestatieverschil tussen single- en dualchannel.
Videokaart geupgraded van een HD5550 ddr2 naar een HD5570 met gddr5. 80 extra SP, meer dan 4x zoveel bandbreedte, TDP hetzelfde op 39w en is niet duurder.
Onder load komt je systeem niet boven 150watt, dus voeding kan efficiënter.
Tenslotte heeft de Cougar voeding een 80 plus bronz certificering wat een hoger rendement heeft dan gewoon 80 plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ hierboven: goede tips maar in mijn htpc zou ik toch liever een fanless videokaart willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Controleer dan wel even of die Sapphire die je had gekozen wel past. Daar zit namelijk een koelblok op wat uitsteekt aan de bovenzijde van de kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 15:42

mindcre8r

Tradepedia

even om advies vragen.

ik heb nu:

AMD Athlon 4850e 2.5GHz 1MB AM2 Box
Asus M3A-H/HDMI 780G, SATA2 RAID, HDMI
en 4GB DDR2
SSD 40 GB.

nu heb ik tegenwoordig met de nieuwe avhcd's wat problemen met haperend beeld.
vooral met panning heb ik dat, ik geloof niet meer dat het aan de codecs ligt want heb meerdere geprobeerd volgens allerlei guides en of ik nu mpc,wmp of VLC gebruik ik hou problemen.

is het nu verstandiger om mijn hele mobo + cpu + memory te vervangen of red ik mijzelf ook met een Ati HD 5450 (silent) om alle HD content weer vloeiend te draaien.

[ Voor 19% gewijzigd door mindcre8r op 11-01-2011 14:00 ]

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jonatw
@ bladerash
Waarom niet de pricewatch: XFX Radeon HD 5450 512 MB DDR3 HDMI voor €30,04?
En wat is het verschil tussen deze voeding en de pricewatch: be quiet! Pure Power L7 300W?

[ Voor 47% gewijzigd door jonatw op 11-01-2011 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mindcre8r schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:35:
even om advies vragen.

ik heb nu:

AMD Athlon 4850e 2.5GHz 1MB AM2 Box
Asus M3A-H/HDMI 780G, SATA2 RAID, HDMI
en 4GB DDR2
SSD 40 GB.

nu heb ik tegenwoordig met de nieuwe avhcd's wat problemen met haperend beeld.
vooral met panning heb ik dat, ik geloof niet meer dat het aan de codecs ligt want heb meerdere geprobeerd volgens allerlei guides en of ik nu mpc,wmp of VLC gebruik ik hou problemen.

is het nu verstandiger om mijn hele mobo + cpu + memory te vervangen of red ik mijzelf ook met een Ati HD 5450 (silent) om alle HD content weer vloeiend te draaien.
Dit klinkt alsof je geen gebruik maakt van gpu acceleratie. Je zou eens kunnen uitlezen hoe hoog de belasting op je cpu is bij het afspelen. (Had die 4840 geen problemen ivm HT2.0 ipv 3.0?) In principe zou je 780G voldoende moeten zijn om 1080p af te spelen, maar als je het zekere voor het onzekere wil nemen, stop je er een HD5450 in. Overigens ondersteunt jouw moederbord gewoon de nieuwe Athlon II cpu's, dus die plank kan je gewoon houden.
Pagina: 1 ... 16 ... 93 Laatste

Dit topic is gesloten.