Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik ben toe aan een htpc, heb ik bedacht. Ik ben nog niet in het stadium van boodschappenlijstjes (hoewel daar in dit topic veel inspiratie voor staat), maar ben nog aan het zoeken naar een aantal functionaliteiten.

De htpc moet het volgende kunnen doen:
1. Servertje spelen voor diverse taken (oa ftp, etc)
2. Mijn (oude) Squeezebox vervangen - dus hq audio afspelen via mijn klassieke maar high-end 2.0 versterker.
3. Films spelen op mijn HD tv - via hdmi. Data staat (en blijft staan) op een NAS elders op het netwerk.
4. Zéér stil en energie efficient zijn

Bij (2) geldt: ik wil 'm (qua audio) kunnen bedienen met een remote control, niet via de tv - eigenlijk net als een oude Squeezebox. (3) mag wel via de tv. Eerste vraag: kan dit? Wat ik bijv zoek is een oplossing waarbij de htpc in een kast staat opgeborgen, maar er een klein displaytje buiten de kast staat waarop ik kan zien welk nummer / album speelt.

Tweede vraag: wat voor audio-kaart kan ik beste in de htpc stoppen voor het voeden van mijn oude versterker?

Derde vraag: het OS. Ben ik min of meer veroordeeld tot Windows 7, of is Linux een werkbaar alternatief, mn in combinatie met hq audio kaarten?

Mijn budget is wat nodig is om dit op een goede manier te doen, maar niet om er zinloos geld tegen aan te smijten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Watvoor HQ geluid heb je in gedachten? Ieder normaal moederbord produceert gewoon fatsoenlijk geluid. Eigenlijk heb je alleen een losse geluidskaart nodig als het voor professioneel gebruik is. -edit- En dat gaat tegenwoordig gewoon digitaal dus ik zou echt niet weten waarom je nog een losse geluidskaart zou willen tegenwordig.

Verder zou ik met die eisen voor een ION systeem gaan. Of voor een mediaplayer i.c.m. een NAS die je elders in je huis neerzet.

[ Voor 17% gewijzigd door mcDavid op 27-12-2010 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcDavid schreef op maandag 27 december 2010 @ 18:40:
Watvoor HQ geluid heb je in gedachten? Ieder normaal moederbord produceert gewoon fatsoenlijk geluid. Eigenlijk heb je alleen een losse geluidskaart nodig als het voor professioneel gebruik is. -edit- En dat gaat tegenwoordig gewoon digitaal dus ik zou echt niet weten waarom je nog een losse geluidskaart zou willen tegenwordig.

Verder zou ik met die eisen voor een ION systeem gaan. Of voor een mediaplayer i.c.m. een NAS die je elders in je huis neerzet.
Mijn versterker is een oude (20 jaar), en dus zéér analoog. Het is wel een erg goede versterker, met een paar hele fijne speakers eraan. Bij mijn Squeezebox merkte ik al dat de DAC daarin niet fabeltastisch is: het geluid is vrij dof. Ik zoek dus een geluidskaart die analoog zeer betrouwbaar geluid produceert naar een stereoversterker. Aan optische in- en uitgangen heb ik weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Weet je zeker dat dat aan de squeezebox lag en niet aan je versterker? In mijn ervaring maakt het al sinds 2005 echt geen zak meer uit watvoor moederbord je koopt, onboard geluid is eigenlijk altijd gewoon dik in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 27 december 2010 @ 18:45:
[...]

Mijn versterker is een oude (20 jaar), en dus zéér analoog. Het is wel een erg goede versterker, met een paar hele fijne speakers eraan. Bij mijn Squeezebox merkte ik al dat de DAC daarin niet fabeltastisch is: het geluid is vrij dof. Ik zoek dus een geluidskaart die analoog zeer betrouwbaar geluid produceert naar een stereoversterker. Aan optische in- en uitgangen heb ik weinig.
?? Hoe wil je een DAC een 'dof' geluid laten produceren? Een DAC doet niets aan de kleuring van het geluid. Zonder metingen en/of dubbelblinde tests denk ik direct: placebo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTPCrookie
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-09 23:34
Hallo Allemaal,

Ook ik ben toe aan een HTPC en wat is nou leuker dan zo'n machine zelf in elkaar zetten?
Ik ben een rookie wat dit betreft (heb wel eens eerder een desktop gebouwd maar het heeft 2 maanden geduurd voordat ik erachter kwam dat mijn geheugen corrupt was maar uiteindelijk werkt het). Nu terzake: budget is op dit moment 700 euro (exclusief behuizing en blu-ray drive) minder mag altijd.
Ik ga hem puur en alleen gebruiken als media center met de mogelijkheid om te surfen en/of downloaden.
Ik sluit hem nu nog analoog aan op mijn versterker en/of via HDMI op mijn Samsung tv.

Ik heb het eea bedacht wat ik in mijn HTPC wil hebben:

TV tuner: Terratec Cinergy C PCI HD CI € 93,60

Voeding: Cooler Master Silent Pro M500 € 73,80

Processorkoeler: Scythe Big Shuriken € 28,00

HDD: Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS. 2TB € 83,00

CPU: Intel Core I3 540 3,06Ghz € 95,00

MoBo: Gigabyte GA-H57M-USB3 € 117,50

SSD: OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 40GB € 98,00

Geheugen: Kingston HyperX Blu KHX1600C9AD3B1K2/2G € 30,60

Dit alles komt in een Origen AE S10V kast.
NB: Blu ray wil ik erin hebben echter dit moet een slimline slotloader zijn, en dat is nog even een uitdaging.

Ik hoor graag van u professionals of ik zo op de goede weg ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Voor een schamele 6 euro meer heb je de 60GB variant van de Vertex II, pricewatch: OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB. Daarnaast zou je dit geheugen, pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G, kunnen nemen voor een 10tje meer het dubbele geheugen.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTPCrookie
Psychoclown, bedankt voor je reactie.

De bedoeling is dat ik de SSD alleen ga gebruiken voor mijn OS. Is dan 40GB niet genoeg?
Ook heb ik ergens gelezen (http://nl.hardware.info/r...-media-center!-moederbord) dat meer dan 2GB geheugen een overkill is, vandaar mijn keuze. Maar ja nogmaals ik ben hier de leek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Dat is in principe genoeg inderdaad, op mijn 40GB SSD heb ik met W7 64 bits nog zo'n 20GB over maar als ik destijds de kans had om voor een paar euro meer een 60GB variant te krijgen dan had ik geen minuut getwijfeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTPCrookie
Je hebt ook helemaal gelijk echter nu ben ik een beetje de draad kwijt.
Ik bestel mijn componenten allemaal bij 1 leverancier om de kosten te drukken. Nu vind ik daar 2 types SSD van OCZ van 60GB:
OCZ Agility 2 SATA II 2.5" SSD 60GB | OCZSSD2-2AGTE60G EUR 109,70
en deze
OCZ Vertex SATA II 2.5" 60GB | OCZSSD2-1VTX60G EUR 131,90.

Ik had in 1e instantie gekozen voor de Vertex versie van 40GB omdat die goede reviews ontving op deze site.
Nu weet ik het niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreamvoid schreef op maandag 27 december 2010 @ 23:54:
[...]

?? Hoe wil je een DAC een 'dof' geluid laten produceren? Een DAC doet niets aan de kleuring van het geluid. Zonder metingen en/of dubbelblinde tests denk ik direct: placebo.
Dank je wel voor het meedenken over mijn kennis van high-end audio, maar daarvoor lijkt me dit het juiste topic.

Iemand nog gedachten over mijn 3 vragen:

1. zijn er oplossingen waarmee ik mijn muziekcollectie kan afspelen zonder dat te hoeven doen met de tv als monitor?
2. welke audio-kaart is hierbij aan te raden?
3. wat is het ideale OS hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

HTPCrookie schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:19:
Je hebt ook helemaal gelijk echter nu ben ik een beetje de draad kwijt.
Ik bestel mijn componenten allemaal bij 1 leverancier om de kosten te drukken. Nu vind ik daar 2 types SSD van OCZ van 60GB:

Ik had in 1e instantie gekozen voor de Vertex versie van 40GB omdat die goede reviews ontving op deze site.
Nu weet ik het niet meer...
Bij welke winkel wilde je gaan bestellen als ik vragen mag? In de http://tweakers.net/pricewatch/ kun je heel makkelijk een lijstje samenstellen en bekijken wat de goedkoopste webshop etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTPCrookie
Bij Zercom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTPCrookie
Bedankt voor de tip. Ik heb een wenslijst gemaakt en Zercom komt als 1 na goedkoopste uit de bus. Ik zat er dus niet ver naast ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:37:
[...]

Dank je wel voor het meedenken over mijn kennis van high-end audio, maar daarvoor lijkt me dit het juiste topic.

1. zijn er oplossingen waarmee ik mijn muziekcollectie kan afspelen zonder dat te hoeven doen met de tv als monitor?

1) Ik open altijd via SSH de muziekspeler op mijn laptop. Kan ik gewoon op mijn laptop alles bedienen.
2) Onboard
3) Ubuntu, wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonslaughter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-02 19:18
Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:37:
[...]

1. Zelf ben ik op dit moment bezig met het installeren van een pc met een klein touchscreen erin: Silverstone Grandia GD 02-MT (is er evt ook in zilverkleurig.
Hier ben ik Mediaportal op aan het installeren, en qua touchscreen is er een plugin die TouchMP heet, maar die niet echt lekker wil werken, daarom ben ik aan het kijken naar Yatse 2
Yatse werkt in principe ook met XBMC, maar aangezien die nog steeds niet fatsoenlijk tuners ondersteund is dat niet mijn keuze geworden.

2. Als audio-kaart heb ik gekozen voor de Asus Xonar Essence STX. Deze geeft goed geluid, alhoewel hij het nog niet haalt bij de cd-speler die ik op mijn set heb staan. Aangezien die CD-speler echter ook een veelvoud kostte, heeft deze kaart wel een prima prijs/kwaliteit verhouding.

3. Om dit allemaal aan te sturen gebruik ik Windows 7. Mede omdat dit door de fabrikanten ondersteund wordt en Yatse hiervoor geschreven is. Nadeel van windows 7 is dat er niet meerdere audio apparaten tegelijk aangestuurd kunnen worden (HDMI & Asus STX). Mijn doel is om dit zo in te stellen dat met een knop op de afstandsbediening de audio apparaten gewisseld worden, maar dat is mij nog niet helemaal gelukt.

Ik ga zometeen yatse werkend proberen te krijgen aangezien MPtouch op dit moment niet aan mijn wensen voldoet. Ik zal het even laten weten wanneer dit gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 04-05-2024

DrSnuggles

Terrapin Station

Ik ben aan het zoeken naar een acceptabele HTPC, voornamelijk voor het afspelen van 1080p MKVs. Volgens mij heb ik al een aardig systeem bij elkaar gevonden, maar een bevestiging (of kritiek) van de mensen die er meer van weten, is wel fijn :).

Budget: ~ €500,-
Apparatuur: Samsung LE32A656
Netwerk: NAS
Afspelen: Video files (MKV,AVI, WMP)
Ruimtebeperkingen: Geen

Nu wil ik er ook graag een acceptabele boxenset bij (mag 2.1 of 5.1 zijn), maar moet wel binnen het budget vallen. Mijn oog was gevallen op de Creative Inspire T6160.

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB€ 45,59€ 45,59
1Samsung SH-S223C Zwart€ 14,99€ 14,99
1Antec Fusion Remote Zilver€ 129,95€ 129,95
1Creative Inspire T6160€ 58,76€ 58,76
1AMD Athlon II X2 250 Boxed€ 50,80€ 50,80
1Nexus NX-3500€ 38,56€ 38,56
1Corsair CMV4GX3M2A1333C9€ 38,42€ 38,42
1Asus M4A785T-M€ 65,88€ 65,88
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 442,95

Learn something new every day.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Ik weet niet of je voor Home Theatre blij wordt van zo'n computerspeakersetje. Ellende is alleen dat een serieuze home cinema set al gauw in de honderden euro's loopt. Ik zou eerder naar een fatsoenlijke 2.0 set kijken. pricewatch: M-Audio Studiophile AV 30 Deze kun je misschien nog net in je budget passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles

DrSnuggles

Terrapin Station

mcDavid schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 17:46:
Ik weet niet of je voor Home Theatre blij wordt van zo'n computerspeakersetje. Ellende is alleen dat een serieuze home cinema set al gauw in de honderden euro's loopt. Ik zou eerder naar een fatsoenlijke 2.0 set kijken. pricewatch: M-Audio Studiophile AV 30 Deze kun je misschien nog net in je budget passen.
Dat had ik inderdaad ook bedacht, maar het geluid hoeft niet fantastisch te zijn, maar gewoon goed genoeg :). Waar ik zelf een beetje aan twijfel, of dit beestje vlekkenloos 1080p files kan afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 14:44
Bal0n schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 18:23:
[...]

Dat had ik inderdaad ook bedacht, maar het geluid hoeft niet fantastisch te zijn, maar gewoon goed genoeg :). Waar ik zelf een beetje aan twijfel, of dit beestje vlekkenloos 1080p files kan afspelen?
Lachend, mede dankzij de video acceleratie van de 785G chipset zal dit je cpu niet eens erg belasten (~20%?)

Zelf heb ik nog een vraag m.b.t. het IDLE verbuik van de HTPC'tjes hier gebouwd... wat zijn jullie persoonlijke of algemene observaties? Ik lees veel reviews, sommigen komen met ~100Watt idle aanzetten (zit er bijvoorbeeld een veel te dikke voeding en CPU op een IGP bordje) anderen beweren 35~45 Watt idle, maar dit lijkt wel om alleen de CPU te gaan?

Mijn doel: Wil een low-budget HTPC bouwen/kopen, eventueel 2e hands. Moet 'uiteraard' 1080P afspelen, maar i.v.m. downloaden van usenet is een Atom/ION combi net niet krachtig genoeg voor mij. Wil hier dus qua cpu iets boven gaan zitten, liefst met de mogelijkheid tot plaatsen van 3.5" schijf/schijven.

Is een AMD 785 chipset i.c.m. een Athlon X2 240e wat?
i3 lijkt me te duur, zijn er nog meer opties (uiteraard....)?

[ Voor 47% gewijzigd door S0epkip op 29-12-2010 14:16 ]

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrSnuggles

DrSnuggles

Terrapin Station

S0epkip schreef op woensdag 29 december 2010 @ 13:20:
[...]

Lachend, mede dankzij de video acceleratie van de 785G chipset zal dit je cpu niet eens erg belasten (~20%?)

Zelf heb ik nog een vraag m.b.t. het IDLE verbuik van de HTPC'tjes hier gebouwd... wat zijn jullie persoonlijke of algemene observaties? Ik lees veel reviews, sommigen komen met ~100Watt idle aanzetten (zit er bijvoorbeeld een veel te dikke voeding en CPU op een IGP bordje) anderen beweren 35~45 Watt idle, maar dit lijkt wel om alleen de CPU te gaan?

Mijn doel: Wil een low-budget HTPC bouwen/kopen, eventueel 2e hands. Moet 'uiteraard' 1080P afspelen, maar i.v.m. downloaden van usenet is een Atom/ION combi net niet krachtig genoeg voor mij. Wil hier dus qua cpu iets boven gaan zitten, liefst met de mogelijkheid tot plaatsen van 3.5" schijf/schijven.

Mooi, want de bestelling is reeds de deur uit :D. Ik ga mijn HTPC gebruiken voor precies hetzelfde als jij, downloaden met Usenet en 1080p content afspelen, ik zal mijn ervaringen hier posten komende week, alleen kan ik geen uitspraken doen over het energie verbruik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
S0epkip schreef op woensdag 29 december 2010 @ 13:20:
[...]

Een Atom/ION systeempje kun je ook lachend mee downloaden hoor :) En heeft een piekverbruik van rond de 30-35 watt. Downloaden tijdens het kijken van 1080P materiaal heb ik nog niet geprobeerd moet ik eerlijk zeggen, maar de processorbelasting zwerft dan rond de 20-30% ofzo, dus lijkt me dat dat ook wel moet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaez
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 22:39
Goedendag al eerder een topic hier over gemaakt maar toen werd ik door verwezen naar hier:

Ik wil een nieuwe htpc bouwen en de eisen zijn:
- full hd(blu ray, mkv en rest van de formaten)
- 3d content(aangesloten op een samsung ue40c7700 3D led tv)
- DTS HD en andere bekende high end geluids sporen(via hdmi naar receiver)
- downloaden via usenet(sabnzb) in achtergrond
- windows 7 professional 64 bit(licentie al aanwezig)
- Opnemen en afspelen van verschillende content tegelijk

Geluid en beeld wil ik graag naar mijn denon receiver sturen via hdmi(van het moederbord) en vanaf daar door naar de tv.

Nu heb ik dit als opzetje gemaakt:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F4EG, 2TB€ 72,-€ 72,-
1Thermaltake DH101€ 172,10€ 172,10
1Intel Core i5 660€ 180,96€ 180,96
1Samsung SH-B123L/BSBP (12x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM)€ 58,-€ 58,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 39,85€ 39,85
1Asrock H55M Pro€ 67,83€ 67,83
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 590,74

Graag jullie commentaar en tips hier op. Eerder had ik een I5 760 gekozen als CPU maar deze bleek geen IGP te hebben daarom dus nu de keuze van een I5 660 die dit volgens de intel website dus wel heeft. Deze redelijk zware CPU omdat ik hem graag toekomstgericht wil hebben en er tevens dus zoals eerder vermeld ook 3d materiaal mee afgespeelt moet kunnen worden

Verder zijn componenten als:
- voeding
- extra hardeschijven(nog een 1.5TB ongeveer meer)
- tuners(anysee e30tc)
- infrarood ontvanger
- muis/toetsenbord
- afstandsbediening( logitech harmony one) aanwezig.
Tevens zou er een Nvidia GTS 250 nog inkunnen maar hier is niet zeker van of deze wel helemaal goed functioneerd).

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09-2023
Voordat ik me op een wensenlijstje stort, wil ik eerst graag hier een paar vragen stellen over bepaalde componenten in relatie tot mijn gewenste gebruik:

Waar wil ik m'n htpc voor gebruiken:
- muziek afspelen via m'n ouwe trouwe Kenwood KA-5050R receiver (tulp)
- muziekbibliotheek via iTunes op m'n Panasonic tv TX-P37X20 met HDMI
- opnemen vanaf TV ((nu nog) via analoog signaal, leve de plasma)
- muziek op cd importeren in de iTunes bibliotheek

- en verder voor wat eenvoudig internet- en mailgebruik.

Mijn vragen:
- maakt de kwaliteit van de mediaspeler (DVD/CD-Rom drive) iets uit voor wat betreft de kwaliteit van de uiteindelijk geimporteerde muziek?
- Ik wil graag zo snel mogelijk op kunnen starten. Ik begrijp dat de snelheid van de HDD mede bepaalt hoe snel opgestart wordt. Doet een processor daarbij ook nog een duit in het zakje? Ik denk aan de AMD Athlon II X2 240.
- Er zijn discussies over een geluidskaart (Asus Xonar Essence STX) of onboard. De Asus heeft tulp aansluitingen, dus das wel handig voor mijn versterker, maar is er ook iemand die een vergelijk heeft gedaan tussen beide opties? Als je maar een "heel klein beetje verschil" hoort, is dat voor mij al een reden de extra kaart te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
1) Nee maakt niet uit.
2) Een heel klein beetje misschien, maar de HDD is bij het opstarten echt de bottleneck. Als je écht pijlsnel wilt opstarten ga je voor een SSD.
3) Ik sta (zoals hierboven ook al te lezen) meestal aan de kant van de mensen die "een heel klein beetje (nauwelijks hoorbaar?) verschil" die 150 euro níét waard vinden. Maar heb geen persoonlijke ervaring dus kan je hier niet bij helpen. Overigens is een tulpaansluiting nauwelijks een voordeel te noemen, een jack-tulp kabeltje doet zijn werk net zo goed als een tulp-tulp kabeltje.

[ Voor 14% gewijzigd door mcDavid op 29-12-2010 22:26 ]

Verwijderd

Ik dacht eeeeeindelijk mijn 4core HTPC met Win7 64bits, ATI Radeon HD 4550 512MB en Mediaportal 1.1.2 helemaal op orde te hebben en vlekkeloos films te kunnen kijken maar nu haperde er zojuist voor het eerst een film (nog niet eerder gehad), en niet zo'n beetje ook. Om precies te zijn een MP4-bestand van ca. 3 GB groot. Normaal zijn mijn films AVI-bestanden van pak'm beet 700MB, dat scheelt nogal. Maar een dikke MP4 in 720p zou toch gewoon moeten kunnen? Of is dit erg veel gevraagd...

Wat heb ik al gedaan om het vlekkeloos te laten spelen?
- CPU overclock 10%
- laatste drivers
- laatste ATI CCC
- schermresolutie omlaag gebracht
- onnodige services uitgezet
- laatste/juiste codecs (niks mis mee)

Filmpie blijft hakkelen.

Iemand de gouden tip?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2010 04:59 ]

• Yamaha301
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-09 20:09
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 04:57:
Ik dacht eeeeeindelijk mijn 4core HTPC met Win7 64bits, ATI Radeon HD 4550 512MB en Mediaportal 1.1.2 helemaal op orde te hebben en vlekkeloos films te kunnen kijken maar nu haperde er zojuist voor het eerst een film (nog niet eerder gehad), en niet zo'n beetje ook. Om precies te zijn een MP4-bestand van ca. 3 GB groot. Normaal zijn mijn films AVI-bestanden van pak'm beet 700MB, dat scheelt nogal. Maar een dikke MP4 in 720p zou toch gewoon moeten kunnen? Of is dit erg veel gevraagd...

Wat heb ik al gedaan om het vlekkeloos te laten spelen?
- CPU overclock 10%
- laatste drivers
- laatste ATI CCC
- schermresolutie omlaag gebracht
- onnodige services uitgezet
- laatste/juiste codecs (niks mis mee)

Filmpie blijft hakkelen.

Iemand de gouden tip?
Post eens alle exacte namen van je hardware. Ik denk dat je te weinig werkgeheugen hebt.

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Te weinig geheugen voor een klein 720p filmpje? Lijkt me sterk.

• nimbuzz
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-08 15:42
Chris27 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 21:49:
Voordat ik me op een wensenlijstje stort, wil ik eerst graag hier een paar vragen stellen over bepaalde componenten in relatie tot mijn gewenste gebruik:

Waar wil ik m'n htpc voor gebruiken:
- muziek afspelen via m'n ouwe trouwe Kenwood KA-5050R receiver (tulp)
- muziekbibliotheek via iTunes op m'n Panasonic tv TX-P37X20 met HDMI
- opnemen vanaf TV ((nu nog) via analoog signaal, leve de plasma)
- muziek op cd importeren in de iTunes bibliotheek

- en verder voor wat eenvoudig internet- en mailgebruik.

Mijn vragen:
- maakt de kwaliteit van de mediaspeler (DVD/CD-Rom drive) iets uit voor wat betreft de kwaliteit van de uiteindelijk geimporteerde muziek?
- Ik wil graag zo snel mogelijk op kunnen starten. Ik begrijp dat de snelheid van de HDD mede bepaalt hoe snel opgestart wordt. Doet een processor daarbij ook nog een duit in het zakje? Ik denk aan de AMD Athlon II X2 240.
- Er zijn discussies over een geluidskaart (Asus Xonar Essence STX) of onboard. De Asus heeft tulp aansluitingen, dus das wel handig voor mijn versterker, maar is er ook iemand die een vergelijk heeft gedaan tussen beide opties? Als je maar een "heel klein beetje verschil" hoort, is dat voor mij al een reden de extra kaart te kopen...
Met betrekking tot je snel willen opstarten wil ik je graag wijzen op een feature die veel asrock moederborden bieden: instant boot
Ik neem aan dat andere fabrikanten iets vergelijkbaars kunnen bieden.

Het komt er op neer dat je in 4 seconden een verse windows op je scherm hebt staan tegenover een iets hoger standby verbuikt.

en een subtiele kick om te vragen of iemand nog iets geks ziet aan mijn gewenste htpc-systeem

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Niks op aan te merken :)
Trouwens is 4GB KVR al te krijgen voor ~38 mocht je nog twijfelen pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G.

Verwijderd

Hallo lezers...

Ik heb het voornemen om ook een HTPC te bouwen. Ik kom eigenlijk bij de belangrijkste vraag.....ik wil graag full 3d bluray kunnen afspelen op mijn 3D Samsung plasma. Dan ben ik toch minimaal gebonden om een AMD 6850 erin te plaatsen, of ben ik niet goed geinformeerd?
En als dit correct is, wat is dan volgens jullie een goede behuizing waarin ik deze kaart kwijt kan?
Bij voorbaat dank voor jullie reacties.
Gegroet,
Cees

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2010 15:29 ]

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Dat klopt maar je kunt ook wachten tot de low/mid-end HD6xxx kaarten beschikbaar zijn :)

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:44
Ik heb nu mijn HTPC in elkaar gezet met de volgende specs:
  • ASUS M4A88T-M/USB3
  • AMD Athlon II X2 245
  • Scythe Shuriken Rev. B
  • Kingston ValueRAM 2 GB DDR3-1333 Kit
  • Intel® SSDSA2MP040G2R5 40GB SSD
Software: Windows 7 Ultimate met XBMC.

Ik krijg bij elke film die ik afspeel in XBMC een stotterend beeld terwijl DXVA wél aanstaat. Ik heb allerlei instellingen veranderd en al 5 versies van de ATI driver geinstalleerd.

Is er ergens een guide te vinden om Windows 7 + XBMC optimaal te configureren?

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Uit je verhaal maak ik op dat je je media streamed? Dit gaat zonder problemen?
Wat is je processor gebruik etc wanneer je iets afspeelt?

• sh4dow
De media komt via een netwerkshare (100mbit).

Ik had het gisteravond na een herinstallatie van de ATI drivers even werkend, maar na een reboot schokte het beeld weer. CPU gebruik zit rond de 50/60%.

Welke ATI Catalyst driver kan ik het best gebruiken? Zijn er nog aanvullende codecs nodig?

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Ik gebruik op mijn Asrock bordje gewoon de nieuwste ATI drivers. Hoe is het allemaal aangesloten, via HDMI?
Hoe groot zijn de bestanden die schokken en wat voor mediashare gebruik je?

• sh4dow
Ja ik zit je HTPC specs te bekijken, die zijn vergelijkbaar met mijn HTPC, met als grootste verschil dat jij 4GB RAM hebt.

Wat feiten op een rijtje:
- Shared video geheugen staat op 256MB.
- HTPC ----> hdmi -----> Onkyo TX-SR508 ----> hdmi ----> Samsung LE40A656 TV
- Media verschilt, ISO's en MKV bestanden van 6 tot 8GB groot. Eigenlijk schokt elke film die ik probeer.
- ATI driver, de bovenste op deze site: http://sites.amd.com/us/g...s/integrated_win7-64.aspx.
Of heb ik de Accelerated Parallel Processing (APP) Technology Edition nodig?
- Windows 2003 server die een netwerkshare aanbiedt met films daarin.

[ Voor 3% gewijzigd door sh4dow op 30-12-2010 16:10 ]

Verwijderd

psychoclown schreef op donderdag 30 december 2010 @ 15:31:
Dat klopt maar je kunt ook wachten tot de low/mid-end HD6xxx kaarten beschikbaar zijn :)
Dank voor je snelle antwoord.
Kan je ook zeggen wanneer die komen of heb je een linkje waar ik dat in de gaten kan houden.
Kan ik hiervoor een Asrock AMD 880 bordje gebruiken en welke CPU zou ik dan nodig hebben?
En het moeilijkste misschien nog wel....welke HTPC-kast zou je adviseren i.v.m. de grootte van de AMD 6850?
Rest van de componenten kom ik wel uit.
Ik ga iets dergelijks voor de eerste bouwen, vandaar mijn vragen.
Bij voorbaat dank.

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Hmm qua setup hebben we ook vergelijkbaar behalve wat minor verschillen en die driver gebruik ik inderdaad ook. In de bios staat ook alles correct ingesteld? (Ik neem aan van wel maar je weet het maar nooit).
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 16:14:
[...]

Dank voor je snelle antwoord.
Kan je ook zeggen wanneer die komen of heb je een linkje waar ik dat in de gaten kan houden.
Kan ik hiervoor een Asrock AMD 880 bordje gebruiken en welke CPU zou ik dan nodig hebben?
En het moeilijkste misschien nog wel....welke HTPC-kast zou je adviseren i.v.m. de grootte van de AMD 6850?
Rest van de componenten kom ik wel uit.
Ik ga iets dergelijks voor de eerste bouwen, vandaar mijn vragen.
Bij voorbaat dank.
Eerlijk gezegd heb ik geen idee wanneer die uit komen maar dat is zo gevonden lijkt me ;)
Met een Asrock bordje kun je het tot die tijd prima uitzitten alleen mis je de 3D.
Als je echt voor de 6850 wilt gaan zou ik even kijken hoe breed de kaart is en wat de hoogtes zijn van de verschillende kasten gezien het moederbord liggend in een HTPC kast zit.

[ Voor 69% gewijzigd door psychoclown op 30-12-2010 16:22 ]

• sh4dow
Ik ga nu eerst een formatteren en Windows 7 er opnieuw opzetten met die laatste ATI driver. Ik zal daarna eens een film lokaal naar de SSD kopieren en bekijken of het dan beter gaat.

In de bios lijkt me alles goed te staan, zijn er opties die de aandacht verdienen?

Verwijderd

rmentink schreef op donderdag 30 december 2010 @ 08:06:
[...]

Post eens alle exacte namen van je hardware. Ik denk dat je te weinig werkgeheugen hebt.
Sorry het is een dualcore (slordigheidje haha oeps)

Mijn "trage" HTPC is samengesteld uit:

- Zalman HD160 Plus omkasting (fans op 6V gezet i.v.m. geluid)
- Moederbord M4A785TD-V EVO (785G chipset, AM3 Socket)
- Processor AMD Athlon II X2 250
- Geheugen 4x2GB 1066-777 Kingston
- Videokaart Sapphire HD 4550 512MB DDR3 PCI-E HDMI passief
- Voeding Cooler Master RS-460-PSAP-AC
- Koeler Ninja Mini Rev B
- Harddisk Digital Caviar Green WD15EARS 64MB Cache 1,5TB
- TV-kaart Terratec Cinery C PCI HD
- Smargo Cardreader

Kan het zijn dat er bepaalde elementen met elkaar vloeken? Of iets belangrijks in de BIOS aan- of uitgevinkt moet staan? Cool & Quiet staat disabled.

Heb het beestje al een paar keer geformatteerd en herrinstalleerd, voorzien van zo min mogelijk software (alleen drivers, codecs, AVG, MediaPortal en For The Record) maar toch wordt ie elke keer binnen mum van tijd enorm traag)

• Yamaha301
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-09 20:09
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 16:39:
[...]

Sorry het is een dualcore (slordigheidje haha oeps)

Mijn "trage" HTPC is samengesteld uit:

- Zalman HD160 Plus omkasting (fans op 6V gezet i.v.m. geluid)
- Moederbord M4A785TD-V EVO (785G chipset, AM3 Socket)
- Processor AMD Athlon II X2 250
- Geheugen 4x2GB 1066-777 Kingston
- Videokaart Sapphire HD 4550 512MB DDR3 PCI-E HDMI passief
- Voeding Cooler Master RS-460-PSAP-AC
- Koeler Ninja Mini Rev B
- Harddisk Digital Caviar Green WD15EARS 64MB Cache 1,5TB
- TV-kaart Terratec Cinery C PCI HD
- Smargo Cardreader

Kan het zijn dat er bepaalde elementen met elkaar vloeken? Of iets belangrijks in de BIOS aan- of uitgevinkt moet staan? Cool & Quiet staat disabled.

Heb het beestje al een paar keer geformatteerd en herrinstalleerd, voorzien van zo min mogelijk software (alleen drivers, codecs, AVG, MediaPortal en For The Record) maar toch wordt ie elke keer binnen mum van tijd enorm traag)
*Neemt zijn uitspraken over te weinig werkgeheugen terug*

Hmm, vreemd dat zo'n up-to-date systeem dergelijke kuren vertoont...
In ieder geval ga ik er niet van uit dat het aan je hardware ligt, de onderdelen zijn stuk voor stuk goed genoeg om een beetje film af te spelen. Je voeding ook gewoon goed genoeg voor je systeem.
Ik zou het probleem aan de softwarekant zoeken. Ik zou windows opnieuw installeren. Dit is inderdaad een hele dag werk, maar zorgt er wel voor dat al je settings/etc gereset worden zodat je weer met een schone lei kunt beginnen. (Eigenlijk zou je windows elk half jaar moeten herinstalleren, zodat je PC lekker snel blijft, maar dat terzijde.) Als zelfs een herinstallatie van windows niet werkt, moet het een setting in de bios zijn. Mocht de windows herinstallatie niet werken, dan moet je maar even foto's van alle bios-vensters hier neer zetten, zodat we kunnen kijken wat fout staat.

[ Voor 12% gewijzigd door Yamaha301 op 30-12-2010 17:02 ]

Verwijderd

rmentink schreef op donderdag 30 december 2010 @ 16:51:
Ik zou het probleem aan de softwarekant zoeken. Ik zou windows opnieuw installeren.
Rmentink dat had ik helaas al diverse keren gedaan heb (keer of 6 volgens mij)maar mocht niet baten.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2010 10:53 ]

• psychoclown

psychoclown

Back in black

sh4dow schreef op donderdag 30 december 2010 @ 16:20:
Ik ga nu eerst een formatteren en Windows 7 er opnieuw opzetten met die laatste ATI driver. Ik zal daarna eens een film lokaal naar de SSD kopieren en bekijken of het dan beter gaat.

In de bios lijkt me alles goed te staan, zijn er opties die de aandacht verdienen?
Ik ben benieuwd naar je bevindingen, zelf net nog de HTPC gebruikt en snel even de XBMC settings ingedoken maar ik zag ook geen speciale settings die ik gebruikt heb.
Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 17:42:
[...]

Rmentink dat had ik helaas al diverse keren gedaan heb (keer of 6 volgens mij)maar mocht niet baten. Daarom post ik bij deze eens mijn BIOS screens:
En als je dezelfde media afspeelt zonder dat de cpu overgelocked is?
Daarnaast zou ik de HDAudio controller van het moederbord uitzetten want je gebruikt toch immer de grafische kaart om de audio door te geven :)

Verwijderd

psychoclown schreef op donderdag 30 december 2010 @ 17:47:
En als je dezelfde media afspeelt zonder dat de cpu overgelocked is?
Daarnaast zou ik de HDAudio controller van het moederbord uitzetten want je gebruikt toch immer de grafische kaart om de audio door te geven :)
CPU niet overclocked geeft geen verschil. Ik had de CPU nu juist overclocked om dit probleem trachten te verhelpen, maar helaas ;).

Nu ik hem op overclocked heb staan heb ik het idee dat andere dingen iets soepeler gaan (zit wellicht tussen de oortjes).

HD AudioController zet ik disabled, thx voor de tip.

Overigens verloopt heel Windows een beetje stroperig. Duurt lang voordat programmatjes starten, windowtjes openen, enz.

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

@ikdenkweldat

hardware lijkt toch prima!
een ding snap ik niet:

Doet dat probleem zich alleen voor bij dat ene 720p MP4 bestand???

Cool&Quiet moet trouwens gewoon aan kunnen staan hoor, zou van de gekke zijn als dat niet kon. Voor het testen kan het nooit kwaad om zoiets uit te zetten, maar normaal moet dat gewoon aan staan (zonde van de energie)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• sh4dow
psychoclown schreef op donderdag 30 december 2010 @ 17:47:
Ik ben benieuwd naar je bevindingen, zelf net nog de HTPC gebruikt en snel even de XBMC settings ingedoken maar ik zag ook geen speciale settings die ik gebruikt heb.
Inmiddels Windows 7 opnieuw geinstalleerd en het probleem lijkt verholpen.

- Eerst de ATI drivers vanaf de ASUS installatiedvd geinstalleerd
- Perfect beeld in XBMC, maar hdmi audio werd niet herkend met deze driver.
- De nieuwste driver van de ATI website geinstalleerd: schokkend beeld en de pc leek vast te lopen tijdens het afspelen van een film :/

- Drivers weer verwijderd, en een oudere versie van de ATI website gedownload:
http://support.amd.com/us...ntegrated.aspx?os=Windows Vista - 64-Bit Edition&rev=10.10
- Perfect beeld en geluid in XBMC _/-\o_.

Ik heb niets aan de BIOS veranderd, en de media komt nog steeds via het LAN (100mbit).

Nu alle settings weer opnieuw instellen :O.

[ Voor 4% gewijzigd door sh4dow op 30-12-2010 19:59 ]

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Mja ik had zelf ook wel eerst problemen met de HDMI audio doorvoer inderdaad en ook even flink mee bezig geweest.

Verwijderd

psy schreef op donderdag 30 december 2010 @ 19:52:
Doet dat probleem zich alleen voor bij dat ene 720p MP4 bestand???

Cool&Quiet moet trouwens gewoon aan kunnen staan hoor, zou van de gekke zijn als dat niet kon. Voor het testen kan het nooit kwaad om zoiets uit te zetten, maar normaal moet dat gewoon aan staan (zonde van de energie)
Nou laatst lukte vooruit spoelen niet bij een andere film (ook een groot bestand, maar dan AVI). Ook heb ik laatst schokjes gehad in een andere AVI als ik me goed herinner. Ligt misschien niet geheel aan het MP4 type...

Wat C&Q betreft, disabelen wordt aanbevolen door diverse mensen op Tweakers (volgens mij was dat in het MediaPortal topic).

• Chris27
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-09-2023
nimbuzz schreef op donderdag 30 december 2010 @ 10:28:
[...]

Met betrekking tot je snel willen opstarten wil ik je graag wijzen op een feature die veel asrock moederborden bieden: instant boot
Ik neem aan dat andere fabrikanten iets vergelijkbaars kunnen bieden.

Het komt er op neer dat je in 4 seconden een verse windows op je scherm hebt staan tegenover een iets hoger standby verbuikt.
Interesting! Had me qua HDD eigenlijk al beperkt tot de WD Caviar Green 750 Gb WD7500CS omdat deze 7200 tpm doet (en dus relatief snel) èn "Green" is, maar met Instant boot kan ik wellicht toch een wat grotere schijf plaatsen van 5400 tpm.

Nu eerst me maar eens verdiepen in de wereld van "instant-boot"-moederborden. Waar moet ik op letten? Heb je misschien een goede suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:12

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

heb nog wat rond zitten kijken, vooral vanwege het bericht hier boven over instant boot.
Asrock 770 Extreme3, ondersteund instant boot, heeft 1x usb3 en 2x sata3, ook op basis van de 770 chip.
kwa prijs is ie net zo duur als de giga-byte (Gigabyte GA-MA77T-UD3)
Is de Asrock dan een betere keus?
Dat instant boot lijkt mij gewoon een andere naam voor S3 of S4 state met een stukje software er tussen welke windows garbage cleaned.
Verder wil ik toch die SSD er in, dus vraag ik me af hoeveel verschil het maakt.

EDIT:
Zie nu ook dat er een Asrock 870 Extreme3 is voor €5,- meer ;)
Dus gaat de vraag over de 870.

(was is t veschil tussen de 770 chip en 870 chip in dingen die je merk?)

EDIT2:
Een GT220 (nvidia) kaart op een AMD mobo, chipset en cpu is toch geen probleem? of beter een AMD graka er in pluggen? (GT220 heb ik al)

[ Voor 23% gewijzigd door HellStorm666 op 31-12-2010 13:57 ]

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Waarom denkt iedereen toch dat Nvidia kaarten ineens niet meer zouden werken sinds ATI overgenomen is door AMD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

mcDavid schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 14:26:
Waarom denkt iedereen toch dat Nvidia kaarten ineens niet meer zouden werken sinds ATI overgenomen is door AMD?
Omdat het concurrenten zijn ;)
K weet dat op mijn vorige mobo, met nforce chipset, AMD kaarten het minder deden dan Nvidia kaarten.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:39
En de onderdelen zijn besteld, maandag komen ze binnen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Op deze core parts nog opmerkingen? Het gaat (vooral) om laag idle verbruik:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i3 540€ 91,54€ 91,54
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 18,66€ 18,66
1MSI H55M-E33€ 69,43€ 69,43
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 179,63

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nulnulniks
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-10-2024
Beste lezers,

Ik heb de wensen voor mijn HTPC nu omgezet naar artikelen. Deze HTPC komt in mijn woonkamer, en moet derhalve vooral stil zijn. Hij zal gebruikt worden voor 1080p video's, en eventueel downloaden/uitpakken van grote mediabestanden. De basis onderdelen van mijn HTPC zullen zijn:
  • AMD Athlon II X2
  • Asrock 880GMH
  • Super Talent SATA25 UltraDrive ME 64GB
  • Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G
  • Extra netwerkkaart tbv IPTV
  • Bluetooth dongle
  • Logitech mediaboard pro
  • Standaard dvd-brander
Later wil ik dit eventueel nog uitbreiden met een normale HDD. Ik heb nog een paar vraagjes om de laatste onderdelen uit te kunnen kiezen:

- Welke CPU fan zouden jullie me aanraden? Wat voor stille fan past er op deze AM3 socket in de antec fusion?
- Hoe kan ik berekenen wat voor PSU ik nodig heb?

Eventuele andere tips, aanmerkingen of adviezen zijn uiteraard ook van harte welkom.

[ Voor 7% gewijzigd door Nulnulniks op 02-01-2011 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob_NL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-09 12:00
Ik heb de volgende HTPC set en ben alleen nog op zoek naar een goede grafische kaart om HD content te kunnen afspelen!
Behuizing: Antec NSK 1380
Voeding: Antec AR 350W
Moederbord: Asus P5N-MX
Processor: Intel Core 2 Duo E7300 (socket 775)
Geheugen: 2 x 1 GIG ADATA (DDR2 SDRAM PC2 6400 (399Mhz))

Welke GRAKA is met bovenstaande hardware geschikt om HD content af te kunnen spelen?
Zelf dacht ik aan:
pricewatch: Sapphire HD 5450 1GB DDR3 PCIE HDMI
Of gaat het volgende ook nog gewoon goed werken:
pricewatch: Sapphire HD 5450 512MB DDR2 PCIE HDMI
Enige te voorziene problemen?

[ Voor 42% gewijzigd door Bob_NL op 02-01-2011 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Je zou ook deze kunnen nemen: pricewatch: Asus EAH5450 SILENT/DI/1GD3(LP)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob_NL
THANX, denk dat het inderdaad de ASUS gaat worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Deze is misschien nog wel handiger, 1GB video geheugen heb je toch niet nodig dus dit scheelt weer 2-3 tientjes: pricewatch: XFX Radeon HD 5450 512 MB DDR3 HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob_NL
Wanneer zou het extra geheugen op de kaart wel weer welkom zijn?
Scheelt inderdaad 23 euro, echter als het anders toch weer bruikbaar / noodzakelijk is, is het een eenmalige uitgave wel weer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@Bob_NL Nooit, niet als je de kaart enkel voor HTPC doeleinden inzet. Als je wil gaan gamen zou het kunnen, maar volgens mij is 1GB op je GPU sowieso erg overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob_NL
OK, dus 512MB is voldoende, maakt het dan qua merk nog iets uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Nee dat maakt in principe niet heel erg veel uit. Een beetje waar je voorkeur naar uit gaat en anders kijken naar de prijs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Er zijn wel wat uitzonderingen met de merken.
Gigabyte heeft op sommigen het UD type zitten. aka de Ultra Durable. Bij versie 3 (UD3) houd dit in dat de koper sporen dubbel zo dik zijn als standaard.

Asus heeft vaak de Ultra Silent versies welke een betere en stillere koeling hebben.

XFX heeft vaak extra getunde versies.

Verder verschild de PCB kleur, mocht je een open kast hebben dat is dat interesant, en de eventueel gebundelde extra's als software en/of kabels verschillen heel erg.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

In een HTPC maakt de pcb kleur geen donder uit want ik ken geen HTPC kasten die een window hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 21:10

BoGu5

hmmmz

Ik zit een beetje in dubio. Enerzijds een mini-itx en anderzijds een mini-atx. De specs die ik in gedachten heb zijn:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus AT5IONT-I€ 135,07€ 135,07
1Kingston ValueRAM KVR1066D3S7/2G€ 19,80€ 19,80
1Mini-box PicoPSU-120 + 84W Adapter Power Kit€ 62,68€ 62,68
1OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB€ 104,35€ 104,35
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 321,90

Dit spulletje komt in een leuke stijl case, weet alleen nog niet wat, maar in ieder geval geen standaard computercase.

Daarnaast heb ik bedacht:
#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Fusion Remote Zwart€ 134,-€ 134,-
1Scythe Ninja Mini Rev. B€ 0,-€ 0,-
2Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m€ 4,50€ 9,-
1Intel Core i3 530€ 95,-€ 95,-
1Nexus Value 430€ 55,-€ 55,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 38,65€ 38,65
1MSI H55M-ED55€ 81,51€ 81,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 517,51

Mijn doel is een snel werkend systeem dat soepel 1080p materiaal afspeelt. Daarnaast ben ik van plan een tuner te plaatsen (maar dit mag ook eldersmijn netwerk, dus eventuele tv- of downloadserver). De frontend gaat in ieder geval mediaportal draaien, en dit waarschijnlijk op windows 7. Enige feedback gewenst over de (on)mogelijkheden van beide systemen. Sowieso wordt alle content ergens anders uit het netwerk gehaald, daarom ook geen grote harde schijven intern in de mediabak.

request.getCookies();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Dat instantboot is toch helemaal niet interressant. Windows 7 boot in een paar seconde uit sleepmodus en is onafhankelijk van het gebruikte moederbord.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

ff een compleet andere richting:
Asus AT5IONT
Dit is een ION met een 1,8 Ghz Dualcore met HDMI.
Kan volgens Asus FullHD afspelen met DTS geluid.
Heeft USB3

Kan hier Win7 op met XBMC?
Kan je een FTP server draaien hiermee?
Red dit een Webserver?
Downloaden via SABnzbd lijkt mij sowieso geen probleem.

Wat zou er op tegen zijn om dit systeem te nemen ipv de vorige samenstelling (Athlon x2, mobo, GT220 enz)

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-09 21:10

BoGu5

hmmmz

HellStorm666 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:28:
ff een compleet andere richting:
Asus AT5IONT
Dit is een ION met een 1,8 Ghz Dualcore met HDMI.
Kan volgens Asus FullHD afspelen met DTS geluid.
Heeft USB3

Kan hier Win7 op met XBMC?
Kan je een FTP server draaien hiermee?
Red dit een Webserver?
Downloaden via SABnzbd lijkt mij sowieso geen probleem.

Wat zou er op tegen zijn om dit systeem te nemen ipv de vorige samenstelling (Athlon x2, mobo, GT220 enz)
lol, zit je mijn idee te kapen? ;-) Ik vraag me precies hetzelfde af. Het core i3 systeem wat ik in de eerste plaats had samengesteld als htpc zou ook een leuke homeserver kunnen maken. Ben je in een keer klaar.

request.getCookies();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Helaas :) de DVD speler is kapot, het wordt nu toch tijd voor een HTPC,
Na (bijna) alle pagina's doorgelezen te hebben zijn er toch nog wat vragen.

dit is wat ik in gedachte heb als setup:

Silverstone GD05B (ivm diepte van de kast)
NEXUS Value 430 (Geluidsproductie)
SSD 40 GB Intel Postville (media staat op server)
DVD Speler (merk niet belangrijk)
AnySee ETC30Plus (Ziggo Alles in Een)
Gigabyte GA-EG41MF-US2H
Intel Pentium Dual-Core E6500
Silverstone NT-01 (ivm kastmaat & DVD speler)
Kingston ValueRAM KVR800 2x 2 GB
Windows 7 Media Center

Dit alles wordt aangesloten via HDMI op Pana LCD en via Optical SPDIF op een Onkyo AMP

Deze setup gaat gebruikt worden voor:
DVD Kijken, HD Films kijken, Muziek luisteren, TV kijken (SD & HD) & TV opnemen (HD & SD)
hij moet daarbij stil en energie zuinig zijn

Nu de vragen:

Gaat deze setup dit trekken of moet ik toch naar een Core I3
Heeft een SSD voordelen bij een PC die altijd aan staat of in standby? of is een 2.5" HDD genoeg
Weet windows 7 het geluid naar de SPDIF te krijgen of gaat dit alleen naar de HDMI of beide tegelijk?
Is 2 GB niet genoeg?
Is het frontje van de Silverstone nog wel mooi als er een plastic dvd speler ingaat ?

Im Not A Vacuum Cleaner, Thats DysOn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom zou je een verouderde Core2 als basis nemen? Heb je dat ding nog ergens liggen?
Dysan schreef op maandag 03 januari 2011 @ 21:48:
Gaat deze setup dit trekken of moet ik toch naar een Core I3
Waarom geen AthlonII X2?
Heeft een SSD voordelen bij een PC die altijd aan staat of in standby? of is een 2.5" HDD genoeg
Stiller, sneller uit sleep, snellere respons, lager verbruik.
Weet windows 7 het geluid naar de SPDIF te krijgen of gaat dit alleen naar de HDMI of beide tegelijk?
Het is één van de twee. S/PDIF of HDMI en dat gaat gewoon vanuit W7
Is 2 GB niet genoeg?
Jawel.
Is het frontje van de Silverstone nog wel mooi als er een plastic dvd speler ingaat ?
Ik vind van niet: http://www.legitreviews.com/article/1348/6/
Als je hem liever weggewerkt ziet, kijk dan naar de GD04

[ Voor 82% gewijzigd door Edmin op 03-01-2011 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

BoGu5 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:33:
[...]

lol, zit je mijn idee te kapen? ;-) Ik vraag me precies hetzelfde af. Het core i3 systeem wat ik in de eerste plaats had samengesteld als htpc zou ook een leuke homeserver kunnen maken. Ben je in een keer klaar.
Al gevoden waarom.
Is net zo duur, langzamer en slecht uit te breiden.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
Ik zie veel 430Watt of zelfs grotere voedingen voorbij komen, wat is daar de redenatie achter?
(Idle gebruikt je HTPC hopelijk maar zo'n 30Watt, een Atom nog minder!)

2GB lijkt me zeker zat, een SSD zou ik zelf niet zo snel doen, tenzij het systeem echt superstil moet zijn (en zelfs dan.....je kunt ook een 2.5" schijf nemen. mijn 3.5" spinpoint F3's hoor ik ook niet).

Zag ook iemand voorbij komen die een tuner wilde aansluiten op een Atom, daar hebben ze voor zover ik heb gehoord en gelezen iets te weinig cpu power voor (HD zenders decoden, that is.)

[ Voor 3% gewijzigd door S0epkip op 03-01-2011 23:30 ]

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Kan je zelfs vertellen dan de HTPC kast die ik op het oog heb een voeding van 580W heeft (volgens mij ook veel te veel)
Echter, als er nog meer HDD's bij komen is een wat te zware voeding ook niet erg (al is een voeding het beste op 80% belasting).
(hier kan je de PSU benodigdheden berekenen: http://www.extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp)

Mijn systeem zal dan ongeveer 190W nodig hebben.
(tegen 580W van mijn huidige PC)

[ Voor 10% gewijzigd door HellStorm666 op 04-01-2011 00:06 ]

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!
S0epkip schreef op maandag 03 januari 2011 @ 23:19:
Ik zie veel 430Watt of zelfs grotere voedingen voorbij komen, wat is daar de redenatie achter?
(Idle gebruikt je HTPC hopelijk maar zo'n 30Watt, een Atom nog minder!)
Probeer maar eens een goede voeding te vinden die lichter is dan dat. ;)
En dan bedoel ik wel een goede voeding.
2GB lijkt me zeker zat, een SSD zou ik zelf niet zo snel doen, tenzij het systeem echt superstil moet zijn (en zelfs dan.....je kunt ook een 2.5" schijf nemen. mijn 3.5" spinpoint F3's hoor ik ook niet).
Geluid is idd erg persoonlijk, daarom ben ik absoluut voorstander van een ssd in een htpc.
Zag ook iemand voorbij komen die een tuner wilde aansluiten op een Atom, daar hebben ze voor zover ik heb gehoord en gelezen iets te weinig cpu power voor (HD zenders decoden, that is.)
Atom is idd niet geschikt voor gedoe met een Anysee.

Nofi, maar die PSU calcs zijn waardeloos. Als je jezelf een klein beetje verdiept in de materie, kun je een veel logischer inschatting maken.

[ Voor 16% gewijzigd door Edmin op 04-01-2011 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Nofi, maar die PSU calcs zijn waardeloos. Als je jezelf een klein beetje verdiept in de materie, kun je een veel logischer inschatting maken.
Helemaal mee eens, maar als je dat niet kunt of er geen zin in hebt bieden ze wel een redelijke uitkomst.
uiteraard zijn het aantal rails, de A per rail en de A @12V en 5V belangrijkere punten om naar te kijken.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Edmin schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 00:04:
[...]

Probeer maar eens een goede voeding te vinden die lichter is dan dat. ;)
En dan bedoel ik wel een goede voeding.

[...]
pricewatch: be quiet! Pure Power L7 300W
pricewatch: Mini-box PicoPSU-80 + 60W Adapter Power Kit

En waarom zou je perse een kwaliteitsvoeding willen als de capaciteit 10x zo groot is als wat je nodig hebt? Dan lukt het met een sweex-voeding ook nog wel (geluidsproductie buiten beschouwing gelaten).

[ Voor 16% gewijzigd door mcDavid op 04-01-2011 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ripple, noise, stabiliteit? Daar houd je geen rekening mee met een Sweex.

En ja, 300W gaat je lukken met een BQ, maar het punt is niet dat je niet onder de 430W komt (dat legde ik wellicht niet goed uit), maar dat non PicoPSU's met weinig Wattage zeer schaars zijn. De Nexus wordt veel gekozen om zijn stilte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Edmin schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 01:05:
Ripple, noise, stabiliteit? Daar houd je geen rekening mee met een Sweex.

En ja, 300W gaat je lukken met een BQ, maar het punt is niet dat je niet onder de 430W komt (dat legde ik wellicht niet goed uit), maar dat non PicoPSU's met weinig Wattage zeer schaars zijn. De Nexus wordt veel gekozen om zijn stilte.
Die BQ claimt nog een slagje stiller te zijn dan de nexus. PicoPSU's maken zelfs helemaal geen geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen

Na veel dit topic te volgen en te luisteren naar de verschillende meningen heb ik zelf een HTPC samengesteld. Ik wou bij deze voor de zekerheid nog eens alles posten om te horen of er nog iets anders/beter kan.

Wat wil ik er mee doen?
- uiteraard 1080p afspelen (XBMC op win7/linux)
- downloaden
- regulier internetten e.d.
- NIET gamen

Apparatuur om mee te gebruiken:
- Denon AVR-1611
- Samsung LE40A868 flatscreen
- Logitech harmony afstandsbediening (XBMC)
- Logitech DiNovo Edge (die ik reeds met kerst gekregen heb _/-\o_ )

Dit is de setup:
#ProductPrijsSubtotaal
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 16,50€ 16,50
1Antec Fusion Remote Zwart€ 134,-€ 134,-
1Scythe Big Shuriken€ 26,50€ 26,50
2Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m€ 5,75€ 11,50
1AMD Athlon II X2 250E€ 68,41€ 68,41
1Nexus Value 430€ 54,-€ 54,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 39,85€ 39,85
1Asrock 880GMH/USB3€ 67,60€ 67,60
1Sapphire HD 5450 512MB DDR3 PCIE HDMI€ 35,46€ 35,46
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 558,17

Opmerkingen/vragen:
- Blu-ray heb ik niet nodig aangezien ik een PS3 heb
- Ik vraag me af of ik die videokaart echt nodig heb. Ik lees namelijk dat de gpu op het moederbord voldoende is voor 1080p. Zolang ik niet ga gamen is die grafische kaart dan compleet overbodig of?
- Enerzijds wil ik graag een SSD om het geheel nog stiller te maken, anderzijds wil ik er het liefst 2x 2TB in zetten. Ik heb momenteel een PCH-A110 waar ook een interne disk in zit en dat geluid stoort mij niet bijster veel (volume harder zetten helpt >:)). Zijn er verder nog voordelen als ik ga voor de SSD of is het puur voor het geluid te doen in een HTPC. Indien ik zou gaan voor interne harddisks, welke 2TB versie is hier het beste op zijn plaats?
- Gaat die processorkoeler passen in de case?
*edit*
- Wat ik tot slot nog wou vragen: werkt het geluid ook via de hdmi kabel? Zou het dus voldoende zijn om alleen een hdmi kabel tussen de HTPC en de versterker te zetten of is er nood aan een optical kabel voor het geluid?
* edit *

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mcDavid schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 01:56:
[...]

Die BQ claimt nog een slagje stiller te zijn dan de nexus. PicoPSU's maken zelfs helemaal geen geluid.
Ik koop niet veel voor een claim van de fabrikant. Reviews, daar gaat het om. Als jij met een rview aan kan tonen dat de BQ stiller is dan de Nexus: graag.
En met een 60W pico kun je echt alleen een Atom van stroom voorzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

mcDavid schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 01:56:
[...]

De Nexus ga je zowiezo niet horen, dus hoe de BQ nog stiller kan zijn is mij een raadsel. Die BQ is wel een stuk goedkoper.
Nexus Value 430 at various loads in anechoic chamber at one meter
— idle to >150W (11 dBA@1m)
— 200 (16 dBA@1m)
— 250 (18 dBA@1m)
— 400 (19 dBA@1m)

[ Voor 22% gewijzigd door psy op 04-01-2011 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 08:58:
- Ik vraag me af of ik die videokaart echt nodig heb. Ik lees namelijk dat de gpu op het moederbord voldoende is voor 1080p. Zolang ik niet ga gamen is die grafische kaart dan compleet overbodig of?
videokaart is inderdaad niet nodig, die kun je weglaten. Als je later toch gaat gamen of om wat voor reden niet tevreden bent kan je er alsnog eentje toevoegen.
- Wat ik tot slot nog wou vragen: werkt het geluid ook via de hdmi kabel? Zou het dus voldoende zijn om alleen een hdmi kabel tussen de HTPC en de versterker te zetten of is er nood aan een optical kabel voor het geluid?
Geluid over HDMI werkt idd gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 08:58:

- Gaat die processorkoeler passen in de case?
*edit*
* edit *

Alvast bedankt!
Koeler:
Als ik zo gok wel... wat je ff kan doen is hoogte van de kast op zoeken, hoogte van cpu koeler opzoeken en daar dan ongeveer 2cm (voor de zekerheid 3cm) aftrekken. (mobo, spacers, kastdikte)

HDMI:
Via m'n GT220 heb ik beeld en geluid via HDMI lopen naar m'n Onkyo.
Aangezien mijn 2900XT dit ook al kon kan je er van uit gaan dat die 4250 het ook wel kan (onboard graka)

Graka:
Die 4250 zou genoeg moeten zijn voor FullHD beeld en geluid. dus de losse graka is zonde van de energie, warmte en je geld.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de snelle reacties! Ik zat zelf inderdaad ook al met het idee om ooit, ver ver weg, een grafische kaart erbij te stoppen. Bijvoorbeeld zodra ik een 3D tv heb (zie dat de eerstkomende jaar/jaren nog niet gebeuren). Als het niet nodig is ga ik het dus zeker niet doen.

De case is +- 14cm hoog, de processorkoeler 5.8cm. Lijkt mij dat het dus zeker gaat passen :-)

Iemand nog suggesties over het wel of niet pakken van een SSD? Zo nee, wat zijn de beste alternatieven qua stille storage. Ik heb op zolder een 2-bay NAS staan maar om nu een extra NAS te kopen zodra die vol is is misschien licht overdreven.. Vandaar dat ik opteer om de 2 interne bays te benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

SSD is een flink pak sneller en zuiniger dan een HDD.
Je zou natuurlijk ook tegen die tijd een grotere NAS kunnen kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm ja.. Dat is natuurlijk ook een optie :-) Wel een prijzige oplossing.

Dat een SSD sneller is wist ik al, wat ik me echter afvraag is of ik dat uberhaupt wel ga merken? Voor bv. de boot snelheid moet ik het niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimbuzz
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-08 15:42
Even terugkomend op het instantboot verhaal, heb nog even verder doorgelezen. Wat het doet is je PC opnieuw opstarten en hem dan in een S3 resp S4 staat brengen. In weze zit deze functionaliteit al in windows ingebakken. Het enig verschil is dat dit stukje software je pc eerst herstart zodat je met een "verse" computer begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
De BW L7 300 Watt is door 80-plus op de volgende efficiency waardes gezet:
Efficiency (%) at 230V, 20% load 84
Efficiency (%) at 230V, 50% load 87
Efficiency (%) at 230V,100% load 84
vooral die 84% @ 60W (ookal zijn dan alle lijnen gelijk belast) is op zijn minst aardig te noemen!

Nog even over de SSD, idle scheelt het volgens mij maar 2 of 3 Watt (dat is wel bijna 10% natuurlijk!) wel start je systeem een stuk sneller op en zullen eventuele "apps" ook sneller starten. Echter moet je je afvragen hoeveel dit toevoegt en of je dit de extra investering waard vind.
Als je HTPC ook als download of opslag moet dienen lijkt een SSD me zoiezo een no-go, want dan moet er alsnog ook een grote hdd in... Als je ergens een NAS heb staan o.i.d. dan kan een (kleine) SSD een goede uitkomst zijn, het is dus allemaal erg persoonlijk!

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Vergeet ook niet dat een SSD weinig nut heeft als je PVR functies gaat gebruiken, dan zijn ze al snel te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

nimbuzz schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 10:49:
Even terugkomend op het instantboot verhaal, heb nog even verder doorgelezen. Wat het doet is je PC opnieuw opstarten en hem dan in een S3 resp S4 staat brengen. In weze zit deze functionaliteit al in windows ingebakken. Het enig verschil is dat dit stukje software je pc eerst herstart zodat je met een "verse" computer begint.
OK, dus de Asrock hoef ik niet te nemen vanwege de instant boot.
Maar voor de rest is de Asrock 870 Extreme3 toch alsnog een goede keuze?
USB3.0 SATA600 voor €79,-

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dysan
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Edmin schreef op maandag 03 januari 2011 @ 22:16:
Waarom zou je een verouderde Core2 als basis nemen? Heb je dat ding nog ergens liggen?
is een simpele budgetkwestie, de I3 icm mainboard is een stuk duurder
Waarom geen AthlonII X2?
Ben een beetje huiverig voor AMD :) heb mijn hele leven alleen intel gebruikt & verkocht

Im Not A Vacuum Cleaner, Thats DysOn

Acties:
  • 0 Henk 'm!
psy schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 13:40:
Vergeet ook niet dat een SSD weinig nut heeft als je PVR functies gaat gebruiken, dan zijn ze al snel te klein.
Voor oslag van media is een SSD al snel te klein, of het nu om de PVR functie gaat of niet. Iedereen zou een NAS moeten hebben in de gang, imho :)
Dysan schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:52:

[...]

Ben een beetje huiverig voor AMD :) heb mijn hele leven alleen intel gebruikt & verkocht
Tijd om over je schroom heen te stappen dan. In dat segment leverlt AMD meer prestaties voor minder geld en completere chipsets.

BTW, verkopen? Ik mag toch hopen dat jij je klanten niet altijd maar Intel hebt aangeraden. Zou jammer zijn voor je klanten.

[ Voor 39% gewijzigd door Edmin op 04-01-2011 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:39
Dreamvoid schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 09:47:
[...]

videokaart is inderdaad niet nodig, die kun je weglaten. Als je later toch gaat gamen of om wat voor reden niet tevreden bent kan je er alsnog eentje toevoegen.

[...]

Geluid over HDMI werkt idd gewoon.
Als je de video kaart weghaald dan werkt het geluid over hdmi niet meer, dat zit alleen in de HD5000 serie en hoger(igp is de 4250 http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=83086).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bovendien ondersteunt zijn AVR DTS-HD. Zou zonde zijn om die videokaart dan te laten liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

sjaakwortel schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 17:03:
[...]

Als je de video kaart weghaald dan werkt het geluid over hdmi niet meer, dat zit alleen in de HD5000 serie en hoger(igp is de 4250 http://forum.xbmc.org/showthread.php?t=83086).
Lijkt me stug want hier doet het geluid via HDMI hartstikke prima hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edmin schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 17:08:
Bovendien ondersteunt zijn AVR DTS-HD. Zou zonde zijn om die videokaart dan te laten liggen.
En dat krijg ik via de HDMI poort op het moederbord niet en met de videokaart die ik gekozen heb wel? Dan is de keuze namelijk snel gemaakt :-)

Morgen ga ik alles bestellen denk ik, dus nog even alles zeker weten voor ik overga tot een miskoop..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 19:04:
[...]

En dat krijg ik via de HDMI poort op het moederbord niet en met de videokaart die ik gekozen heb wel? Dan is de keuze namelijk snel gemaakt :-)

Morgen ga ik alles bestellen denk ik, dus nog even alles zeker weten voor ik overga tot een miskoop..
Zie ook: HTPC FAQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

[...]

Atom is idd niet geschikt voor gedoe met een Anysee.

[...]

Een Atom werkt prima met een Anysee, mits je Ubuntu of iets dergelijks gebruikt en XBMC met VDPAU, oftewel een Nvidia videoplank.
Pagina: 1 ... 15 ... 93 Laatste

Dit topic is gesloten.