Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MuSeLive schreef op zondag 28 november 2010 @ 22:22:
...dus dan ga ik denk ik voor de asus of voor de http://tweakers.net/pricewatch/253906/shuttle-xs35.html alhoewel daar een 2,5" schijf in moet.
In de XS35GT kan toch gewoon een SSD in i.p.v. een harddisk? Of moet je dan een bracket meebestellen? Die vraag had ik eigenlijk al gesteld maar nog geen antwoord... Dus als iemand het weet? :)
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 23:15:
[...]
Ik zit eraan te denken ook het volgende aan te schaffen voor de slaapkamer, wat denken jullie daarvan? Ik weet niet of die SSD zal passen, want die is SATA II en in de specs van de Shuttle staat gewoon SATA. Kan dat dan?
#ProductPrijsSubtotaal
1Shuttle XS35GT€ 236,20€ 236,20
1Transcend JetRam JM800QSU-2G€ 32,42€ 32,42
1OCZ Onyx SATA II 2.5" SSD 64GB€ 89,-€ 89,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 357,62

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 23:54:
[...]

In de XS35GT kan toch gewoon een SSD in i.p.v. een harddisk? Of moet je dan een bracket meebestellen? Die vraag had ik eigenlijk al gesteld maar nog geen antwoord... Dus als iemand het weet? :)

[...]
Als het gewoon een 2,5" schijf is past die gewoon in een 2,5" slot ja. Die maten zijn allemaal gestandaardiseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcDavid schreef op maandag 29 november 2010 @ 00:07:
[...]
Als het gewoon een 2,5" schijf is past die gewoon in een 2,5" slot ja. Die maten zijn allemaal gestandaardiseerd.
Okee, dank je. Ik zie dat deze pricewatch: Super Talent SATA25 UltraDrive ME 64GB inmiddels bijna net zo duur is als de Onyx. Voor die paar euro dan beter misschien beter deze Super Talent kiezen? Op papier veel sneller...
pvr schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 07:14:
gekkejopie2
Welke OS heb je er op staan, en kan je ook probleemloos 1080p afspelen met (XBMC) ?
B.V.D :)
[...]
Heb het nog even gechecked dit weekend met Resident Evil 1080p versie. Die speelt helemaal vloeiend af. No problemos! En Mila is hot. :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2010 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makster
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-09 20:53
@gekkejopie2
Ik heb sinds afgelopen vrijdag ook een Asrock Vision 3D (met Bluray). De bijgeleverde OEM versie van PowerDVD 10 geeft bij mij na installatie een virusmelding in AVG. Heb jij deze ook geinstalleerd? En krijg jij ook een virusmelding (op RiTA.dll)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-05 15:43
Makster schreef op maandag 29 november 2010 @ 12:36:
@gekkejopie2
Ik heb sinds afgelopen vrijdag ook een Asrock Vision 3D (met Bluray). De bijgeleverde OEM versie van PowerDVD 10 geeft bij mij na installatie een virusmelding in AVG. Heb jij deze ook geinstalleerd? En krijg jij ook een virusmelding (op RiTA.dll)?
@gekkejopie2 en @Makster: zouden jullie aub een review willen plaatsen hier op Tweakers van dit oegenschijnlijk geweldige apparaat? Ik ben ook van plan de Blu-Ray versie aan te schaffen zodra ik mijn toekomstige nieuwe TV uitgezocht heb. Ik ben erg benieuwd naar het geluidsniveau van het apparaat, 3D-ervaring en de werking i.c.m. XBMC.

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:52

Mars Warrior

Earth, the final frontier

karstnl schreef op donderdag 25 november 2010 @ 20:51:
[...]
Had zelf is gelezen dat de voeding van de mc-1200 best wel hoorbaar is, maar verder wel een leuk setje. Misschien is kijken naar het asrock 880 bord, geeft je ook nog usb3.0 maar verder maakt het niet veel uit.
De 80mm fan in de voeding van de mc-1200 is inderdaad ZEER GOED hoorbaar, maar ook zeer goed te vervangen met een Nexus 92mm fan, en is daarmee net zo onhoorbaar als de Big Shuriken op de CPU _/-\o_

Daarvoor zou ik de kast dus niet laten staan. Mij bevalt-ie in ieder geval goed!

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Makster schreef op maandag 29 november 2010 @ 12:36:
@gekkejopie2
Nee, ik heb alleen GOM player geinstalleerd, dat is mijn favoriete player. En VLC.
Ook heb ik geen AVG, maar gebruik ik MS Security Essentials.

Maar het zou zomaar kunnen! Ik herinner me nog een Trojan en party foto's van een zooi Koreanen op mijn Asus A8FM die vanaf de fabriek meegeleverd werden. Stonden ook op de disc recovery. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ReCaR schreef op maandag 29 november 2010 @ 12:54:
[...]

@gekkejopie2 en @Makster: zouden jullie aub een review willen plaatsen hier op Tweakers van dit oegenschijnlijk geweldige apparaat? Ik ben ook van plan de Blu-Ray versie aan te schaffen zodra ik mijn toekomstige nieuwe TV uitgezocht heb. Ik ben erg benieuwd naar het geluidsniveau van het apparaat, 3D-ervaring en de werking i.c.m. XBMC.

Bij voorbaat dank!
Tsja, er zijn al reviews zat van dit ding. Kijk naar de specs en je ziet wat ie kan. Het enige is inderdaad het geluidsniveau. Zie daarvoor mijn post in dit topic. :)
Ik hoor de fan en de harddisk duidelijk in een stille kamer. Zelfs als ik in het trappenhuis loop een verdieping eronder hoor ik hem als de deur open staat. Maar kijk je een film of tv dan hoor je er niets meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makster
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22-09 20:53
@gekkejopie: bedankt voor je antwoord. Ik zal ook eens een andere virusscanner er op loslaten om te kijken of die het ook aangeeft. Kijk ik ook eens naar die GOM player, bedankt voor de tip.

@ReCaR: Kan er nu nog niet zoveel over zeggen, maar als ik het allemaal een beetje aan het draaien heb wil ik er wel iets over roepen.
Ik hoor de harddisk helemaal niet (ik moet naar het ledje kijken om te weten of er activiteit is). De fan is inderdaad niet geruisloos, maar het is meer een soort ruisen dan dat het een irritant geluid is. Tijdens het spelen van een film valt het niet op.
Hoe stil de drive is bij het afspelen van een Bluray heb ik nog niet kunnen testen, omdat ik een virusmelding krijg op de meegeleverde software.
Wordt vervolgd zullen we maar zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b]Makster schreef op maandag 29 november 2010 @ 15:55:
...
Ik hoor de harddisk helemaal niet (ik moet naar het ledje kijken om te weten of er activiteit is). De fan is inderdaad niet geruisloos, maar het is meer een soort ruisen dan dat het een irritant geluid is. Tijdens het spelen van een film valt het niet op.
Nou dan heb je best geluk, of ik heb pech. Want ik hoor de HD eigenlijk wel continu met een heel hoge pieptoon 'zingen' hoor. Maar ik heb dan ook nooit in mijn leven een koptelefoon met muziek op gehad.

De fan is inderdaad een soort industrieel ruisend geluidje, totaal niet storend.

Maar goed, zoals gezegd, beide hoor je niet meer als je een film aanzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Hierbij mijn keuze voor een HTPC
(hopelijk komt alles in een keurig lijstje....)
Gaat dit werken met onderstaande componenten?
Keuze voor SSD is puur omdat ik al een NAS in de meterkast heb. (en geen herrie in de kamer wil)
De Origen vind ik een hele mooie kast.
De rest heb ik uit de BBG en elders van tweakers gehaald.

Ik heb 1 vraagje, misschien dat iemand mij hiermee kan helpen:
Ik wil nog even mijn bestaande recievier blijven gebruiken, maar deze heeft geen HDMI.
Kan ik mijn TV aansluiten via HDMI op de grafische kaart (dus de standaard kaart uitzetten in de bios)
en daarnaast audio (S/PDIF) via de audiouitgang van het moederbord op mijn receiver krijgen?

pricewatch: Origen AE S14V
pricewatch: Asus M4A88TD-M EVO/USB3
pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G
pricewatch: AMD Athlon II X4 635
pricewatch: Scythe Ninja Mini Rev. B
pricewatch: Nexus Value 430
pricewatch: Intel Postville X25-V SSDSA2MP040G2R5 40GB
pricewatch: Samsung SH-B083L (8x, SATA-150, dual-layer, Zwart, Retail)
pricewatch: Asus EAH5570 SILENT/DI/1GD2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Ten eerste: Die kast staat maar bij 1 winkel vermeld (in de pricewatch dan), en die processorkoeler helemaal nergens. Gelukkig/helaas is de pricewatch ook niet alwetend, maar weet je waar je die spullen gaat halen?

En wat wil je nog meer met dit systeem gaan doen behalve als HTPC? Want puur voor HTPC is de processor nogal overkill en de grafische kaart totaal onnodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 22:22:
Hallo allemaal,

Hierbij mijn keuze voor een HTPC
(hopelijk komt alles in een keurig lijstje....)
Gaat dit werken met onderstaande componenten?
Keuze voor SSD is puur omdat ik al een NAS in de meterkast heb. (en geen herrie in de kamer wil)
De Origen vind ik een hele mooie kast.
De rest heb ik uit de BBG en elders van tweakers gehaald.

Ik heb 1 vraagje, misschien dat iemand mij hiermee kan helpen:
Ik wil nog even mijn bestaande recievier blijven gebruiken, maar deze heeft geen HDMI.
Kan ik mijn TV aansluiten via HDMI op de grafische kaart (dus de standaard kaart uitzetten in de bios)
en daarnaast audio (S/PDIF) via de audiouitgang van het moederbord op mijn receiver krijgen?

pricewatch: Origen AE S14V
pricewatch: Asus M4A88TD-M EVO/USB3
pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G
pricewatch: AMD Athlon II X4 635
pricewatch: Scythe Ninja Mini Rev. B
pricewatch: Nexus Value 430
pricewatch: Intel Postville X25-V SSDSA2MP040G2R5 40GB
pricewatch: Samsung SH-B083L (8x, SATA-150, dual-layer, Zwart, Retail)
pricewatch: Asus EAH5570 SILENT/DI/1GD2
antwoord op je vraag ja dit kan makkelijk heb ik zelf ook.

een aantal andere opmerkingen.
- de scyte mini ninja is niet meer te krijgen (ik kan er in ieder geval geen vinden).
- deze asrock is 25 euro goedkoper en offert geen pci slot op voor de USB3 en is voor de rest van de specs hetzelfde.
- ik vraag me af of je een x4 athlon II, 4GiG geheugen en een HD5570 wel nodig hebt als een x2 athlon II, 2GiG en de IGP eigenlijk ook voldoet in 95% van de gevallen. als je niks speciaals gaat doen en alleen maar video en blu-ray gaat afspelen zie ik het punt niet van duurdere componenten, die meer hitte produceren en meer geluid produceren om dit koelen.

maar een aantal opmerkingen maak er van wat je wilt.

edit: te laat. ik zie dat een aantal opmerkingen al gemaakt zijn

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2010 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImPrEzA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05-2021

ImPrEzA

</breezah> Impreza

Ik gebruik al een aantal jaren een oude desktop-pc als soort-van HTPC, maar deze raakt nu echt verouderd en is toe aan vervanging. Daarom wil ik zelf een HTPC bouwen en zit wat rond te kijken. Heb aardig een idee wat ik wil, maar ik loop tegen een paar problemen aan.

Die zijn eigenlijk allemaal te relateren aan m'n tv: een 'oude' CRT breedbeeldtv, met alleen SCART-ingangen.

Nou is het de bedoeling om een HTPC te bouwen die ook alvast op de toekomst is gericht; een lcd-tv bijvoorbeeld. Da's niet zo moeilijk, want HDMI-aansluitingen zitten op vrijwel elk moederbord. S-video of composite tv-out echter niet...

Loont het om voor een losse gpu te gaan en daarbij een (zeldzame :?) te kiezen die een S-video uitgang heeft? Of is het sowieso erg lastig om via SCART een goed werkend XBMC (gebruik ik naar tevredenheid) op 16:9 te draaien? Krijg dit met mijn huidige 6/7 jaar oude videokaart namelijk niet voor elkaar - terwijl 4:3 altijd prima werkte. Als het überhaupt niet wil, kan ik beter wachten met een HTPC tot ik tzt een nieuwe tv aanschaf...
Of is het wellicht beter om een VGA->Composite kabel te gebruiken? Ik lees eerder in dit topic dat dit niet met alle tv's werkt.

[ Voor 7% gewijzigd door ImPrEzA op 30-11-2010 01:37 ]

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ImPrEzA schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 00:52:
Ik gebruik al een aantal jaren een oude desktop-pc als soort-van HTPC, maar deze raakt nu echt verouderd en is toe aan vervanging. Daarom wil ik zelf een HTPC bouwen en zit wat rond te kijken. Heb aardig een idee wat ik wil, maar ik loop tegen een paar problemen aan.

Die zijn eigenlijk allemaal te relateren aan m'n tv: een 'oude' CRT breedbeeldtv, met alleen SCART-ingangen.

Nou is het de bedoeling om een HTPC te bouwen die ook alvast op de toekomst is gericht; een lcd-tv bijvoorbeeld. Da's niet zo moeilijk, want HDMI-aansluitingen zitten op vrijwel elk moederbord. S-video of composite tv-out echter niet...

Loont het om voor een losse gpu te gaan en daarbij een (zeldzame :?) te kiezen die een S-video uitgang heeft? Of is het sowieso erg lastig om via SCART een goed werkend XBMC (gebruik ik naar tevredenheid) op 16:9 te draaien? Krijg dit met mijn huidige 6/7 jaar oude videokaart namelijk niet voor elkaar - terwijl 4:3 altijd prima werkte. Als het überhaupt niet wil, kan ik beter wachten met een HTPC tot ik tzt een nieuwe tv aanschaf...
Of is het wellicht beter om een VGA->Composite kabel te gebruiken? Ik lees eerder in dit topic dat dit niet met alle tv's werkt.
Zelf ben ik pas aan een HTPC begonnen nadat ik een lcd tv heb gekocht. Het probleem met scart of S-video is dat het alleen op relatief oude videokaarten te vinden is. Alleen missen een hoop van deze relatief oudere videokaarten een aantal interessante functies voor HTPC doeleinden (bitstreamen van HD audio, laag idle verbruik, nieuwste hardware decoding). Eigenlijk is het altijd behelpen met een oude crt. Ik zou je adviseren om eerst geld te investeren in een HD-tv (kun je ook al krijgen voor een paar honderd euro).

P.S. Het verschil in beeldkwaliteit tussen een 700 mb xvid op en crt en een 6gig 1080p mkv op een full hd tv is trouwens ook een zeer goede reden om een HD-tv aan te schaffen (naar mijn bescheiden mening ;) ).

[ Voor 5% gewijzigd door jaapsander op 30-11-2010 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil binnenkort mijn eigen HTPC bouwen, waarbij het belangrijk is dat BlueRay Rip's moeiteloos moeten kunnen worden afgespeeld en er ook flink (zonder haperingen) gegamed kan worden (Far Cry 2, CoD MW2/BO).
Tevens komt het geheel op mijn slaapkamer staan dus een lage geluidsproductie is zeer wenselijk.
Opslag van data (films, muziek en foto's) gaat via mijn NAS.

Ik heb de BBG al na gelezen en wat onderzoek gedaan.
Als behuizing heb ik de Antec Fusion Remote Zwart op het oog (puur om de looks en de gebruikerservaringen)

Wat is nu de beste oplossing qua (stille) processor en (stille) graka die ook nog is kan voldoen aan mijn game wensen?

Zit ik met een AMD Athlon II X4 635 en een Sapphire Vapor-X HD5850 1GB GDDR5 PCI-E al een beetje al een beetje in de goede richting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ ImPrEzA: ik ben het volledig met jaapsander eens. Stap 1 is nu echt eerst een normale LCD TV. Anders wordt het sowieso nooit mooi, ook al ga je je in allemaal bochten wringen die alleen maar onnodig extra geld kosten. En neem inderdaad meteen een HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 10:17:
Ik wil binnenkort mijn eigen HTPC bouwen, waarbij het belangrijk is dat BlueRay Rip's moeiteloos moeten kunnen worden afgespeeld en er ook flink (zonder haperingen) gegamed kan worden (Far Cry 2, CoD MW2/BO).
Tevens komt het geheel op mijn slaapkamer staan dus een lage geluidsproductie is zeer wenselijk.
Opslag van data (films, muziek en foto's) gaat via mijn NAS.

Ik heb de BBG al na gelezen en wat onderzoek gedaan.
Als behuizing heb ik de Antec Fusion Remote Zwart op het oog (puur om de looks en de gebruikerservaringen)

Wat is nu de beste oplossing qua (stille) processor en (stille) graka die ook nog is kan voldoen aan mijn game wensen?

Zit ik met een AMD Athlon II X4 635 en een Sapphire Vapor-X HD5850 1GB GDDR5 PCI-E al een beetje al een beetje in de goede richting?
Denk dat je met een Athlon II X4 635 een prima processor hebt om ook op te gamen (hoewel een X3 waarschijnlijk ook prima gaat) maar gaat die HD5850 wel passen in die antec kast?

edit: Misschien handiger om een nieuwere (en iets langzamere) 6850 te nemen? Ik weet niet of die past, maar kan me herinneren dat de nieuwe 6800 serie een kortere pcb had. Kan iemand dit bevestigen dan wel ontkennen?

[ Voor 9% gewijzigd door jaapsander op 30-11-2010 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 23:33:
[...]

antwoord op je vraag ja dit kan makkelijk heb ik zelf ook.

een aantal andere opmerkingen.
- de scyte mini ninja is niet meer te krijgen (ik kan er in ieder geval geen vinden).
- deze asrock is 25 euro goedkoper en offert geen pci slot op voor de USB3 en is voor de rest van de specs hetzelfde.
- ik vraag me af of je een x4 athlon II, 4GiG geheugen en een HD5570 wel nodig hebt als een x2 athlon II, 2GiG en de IGP eigenlijk ook voldoet in 95% van de gevallen. als je niks speciaals gaat doen en alleen maar video en blu-ray gaat afspelen zie ik het punt niet van duurdere componenten, die meer hitte produceren en meer geluid produceren om dit koelen.

maar een aantal opmerkingen maak er van wat je wilt.

edit: te laat. ik zie dat een aantal opmerkingen al gemaakt zijn
Hoi, bedankt voor jullie opmerkingen
De mini ninja heb ik nog even op de kop kunnen tikken, net voordat ze op waren, aangezien Ed deze wel erg goed vind wilde ik deze er perse in hebben.
Je voorstel voor een asrock moederbord is een goed alteratief
De 5570 heb ik gekozen omdat de club 3D 5550 uit de BBG niet meer te krijgen is, ik zag inmiddels dat Asus ook een silent 5550 heeft, nog even uitzoeken of dat inderdaad minder warmte geeft dan de 5570.
De X4 athlon heb ik gekozen omdat deze (ht)pc de enige pc is die straks in de huiskamer komt te staan, dus zal er nog wel eens wat tegelijktijd op gedaan worden, zoals (lichte) games door mijn kinderen terwijl ondertussen toch het opnemen van TV programma's e.d. gewoon door moet kunnen gaan.
4GIG heb ik genomen omdat het nu zo belachelijk goedkoop is, eerst wilde ik inderdaad slechts 2GIG, maar met de huidige prijzen wil ik het risico niet lopen dat ik te weinig geheugen heb.
@Mc David: Die Origen kast kun o.a. bij Azerty, Zercom en Salland kopen, voor geinteresseerden weet ik nog wel een goedkoper adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jaapsander schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 10:51:
[...]
edit: Misschien handiger om een nieuwere (en iets langzamere) 6850 te nemen? Ik weet niet of die past, maar kan me herinneren dat de nieuwe 6800 serie een kortere pcb had. Kan iemand dit bevestigen dan wel ontkennen?
Zijn dan CoD BO, Far Cry2 e.d. nog een beetje met nette framerates te spelen op mijn 32 inch full HD scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 13:10:
[...]

Zijn dan CoD BO, Far Cry2 e.d. nog een beetje met nette framerates te spelen op mijn 32 inch full HD scherm?
Ik zou zeggen Google eens wat benchmarks bij elkaar van de verschillende kaarten ;) Neem aan dat deze spellen wel opgenomen zijn in een aantal benchmarks

[ Voor 9% gewijzigd door jaapsander op 30-11-2010 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slakman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-01 23:00
Hallo,

ik heb intussen al wat bbg's en htpc threads doorlopen en ben tot een mogelijke setup voor men htpc gekomen. Ik krijg graag advies over wat wel of niet zou moeten.

Mijn huidige setup:
- heb een server/storage staan op lan waar ik al mijn media (series, films, mp3, foto's) opsla
- in de woonkamer heb ik een oude gemodde xbox met xbmc staan waar ik nu alles op stream
- kan in principe bijna alles streamen, HD content lukt niet, sommige mp3's/wavs ook niet
- dvd's kijk ik via xbox
- geluid setup: enkel tv

Wat ik wil kunnen met htpc:
- streamen van media vanaf server (alle formaten, inclusief HD content, subs enz.)
- xbmc of ander media center software gebruiken
- mp3's afspelen/streamen zonder tv aan te hoeven zetten (wil extra boxen/surround aanschaffen)
- dvd's afspelen

Ik heb al naar oplossingen gekeken zoals WD TV live of popcorn hour en andere mediaplayers maar die hebben vaak geen dvd speler en ben je minder vrij in de keuze van de interface e.d.
Ik heb begrepen dat usb booten ook zou kunnen; geen idee hoe het moet en dus heb ik voor de ssd schijf gekozen. Deze zou dan voor een kleine collectie films en/of mp3s gebruikt worden; maar als dat anders kan...

Vragen waar ik mee zit:
- hd content afspelen ok?
- is een extra audio kaart nodig?
- heb ik een versterker nodig om zonder tv mp3's en cd's te spelen?
- kan ik alles aansturen met men de remote?
- kom ik er met windows7 + xbmc?

Graag jullie advies.

#ProductPrijsSubtotaal
1Creative Audigy SE€ 30,90€ 30,90
1Sony NEC Optiarc AD-7700S€ 24,-€ 24,-
1Antec Fusion Remote Zwart€ 133,28€ 133,28
1Philips Prestigo SRU9400€ 33,90€ 33,90
1AMD Athlon II X2 250€ 54,17€ 54,17
1be quiet! Pure Power L7 430W€ 45,76€ 45,76
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/2G€ 25,91€ 25,91
1Asrock 880GMH/USB3€ 66,05€ 66,05
1HIS HD 5550 Silence 1GB DDR2 PCIe€ 61,50€ 61,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 564,47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ja.
- is een extra audio kaart nodig?
Er zit een optische digitale uitgang op dat moederbord en ook een analoge 5x jack aansluiting. Nee dus.
- heb ik een versterker nodig om zonder tv mp3's en cd's te spelen?
Ja, of een speakersetje... ligt een beetje aan de kwaliteit die je verwacht.
- kan ik alles aansturen met men de remote?
Als je XBMC gebruikt kan je deze op diverse manieren bedienen (android telefoon, iphone), ook Mediaportal kan je via het display op de Antec gewoon bedienen zonder TV.
- kom ik er met windows7 + xbmc?
Ja! XBMC heeft ingebouwde codecs en zolang je geen live TV wilt kijken kan je hier zeker mee uit de voeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XBMC heeft ingebouwde codecs en zolang je geen live TV wilt kijken kan je hier zeker mee uit de voeten.
En als je wel live TV wilt kijken, W7 heeft daarvoor Media Center aan boord (ook met de codecs erbij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Zonder windows 7 ben je er ook al. Alleen als je er een bluray speler in wilt heb je voorlopig windows nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slakman
  • Laatst online: 14-01 23:00
Ok, thanks voor de snelle reply's.
Qua setup lukt dit dus alles wel?
Zal geen issues met hitte of mem geven bedoel ik dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanks voor de reply's
Ik denk dat ik voor een systeem ga met de HD6850
Alleen staat op de Sapphire site dat er een voeding van 500W required is, echter na het invullen van de PSU calculator op http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp geeft aan dat een voeding van 430W aanbevolen is. Ik wilde gaan voor de Nexus Value 430.
Is dit mogelijk of moet ik op zoek naar een andere PSU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 19:54:
thanks voor de reply's
Ik denk dat ik voor een systeem ga met de HD6850
Alleen staat op de Sapphire site dat er een voeding van 500W required is, echter na het invullen van de PSU calculator op http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp geeft aan dat een voeding van 430W aanbevolen is. Ik wilde gaan voor de Nexus Value 430.
Is dit mogelijk of moet ik op zoek naar een andere PSU?
Waarom precies? voor 1 euro meer zit je safe:
pricewatch: be quiet! Pure Power L7 530W

Overigens gaat het met een 430 watt voeding waarschijnlijk ook wel lukken, maar dan zou ik er geen processor met een TDP van 125 watt meer tegenaan gooien. Maar als je een zuinige CPU kiest moet het wel gaan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die Nexus is wel stiller dan die Be Quiet, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcDavid schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:17:
[...]

Waarom precies? voor 1 euro meer zit je safe:
pricewatch: be quiet! Pure Power L7 530W

Overigens gaat het met een 430 watt voeding waarschijnlijk ook wel lukken, maar dan zou ik er geen processor met een TDP van 125 watt meer tegenaan gooien. Maar als je een zuinige CPU kiest moet het wel gaan denk ik.
De Nexus is stiller, dat is de reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImPrEzA
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-05-2021

ImPrEzA

</breezah> Impreza

@ jaapsander en gekkejopie2 Dank voor de antwoorden, ik heb besloten inderdaad eerst maar in een tv te investeren en nog even te wachten met een nieuwe HTPC.

Blackbird singing in the dead of night, take these broken wings and learn to fly... all your life... you were only waiting for this moment to be free. ][ Wanna fight for human rights? www.amnesty.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ImPrEzA schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 11:22:
@ jaapsander en gekkejopie2 Dank voor de antwoorden, ik heb besloten inderdaad eerst maar in een tv te investeren en nog even te wachten met een nieuwe HTPC.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diecke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-09 14:30
Hallo,

Ik wil graag een htpc in elkaar zetten.
Vooralsnog hoef ik er nog geen tv mee te kunnen kijken, maar wil wel het volgende:
- DVD/Blu ray spelen
- Films van mijn NAS afspelen
- Muziek afspelen
- Afbeeldingen bekijken

Voldoet hiervoor de volgende setup:

#ProductPrijsSubtotaal
1Antec Fusion Remote Zwart€ 131,50€ 131,50
1Intel Core i3 530€ 89,-€ 89,-
1Samsung SH-B123L (8x, SATA-300, dual-layer, Zwart, Retail)€ 65,-€ 65,-
1Nexus Value 430€ 54,40€ 54,40
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/2G€ 25,-€ 25,-
1Gigabyte GA-H55N-USB3€ 89,95€ 89,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 543,85

Ik twijfel over de video kaart (Intel HD Graphics), het moederbord (misschien is deze beter: Gigabyte GA-H55M-UD2H?) en de voeding.
Iemand tips hierover?

Voldoet deze set up?

Ik wil er Windows 7 op hebben met MediaPortal. Films e.d. staan op NAS, vandaar ssd in de HTPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Diecke schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 19:12:
Hallo,

Ik wil graag een htpc in elkaar zetten.
Vooralsnog hoef ik er nog geen tv mee te kunnen kijken, maar wil wel het volgende:
- DVD/Blu ray spelen
- Films van mijn NAS afspelen
- Muziek afspelen
- Afbeeldingen bekijken

Voldoet hiervoor de volgende setup:

#ProductPrijsSubtotaal
1Nexus Value 430€ 54,40€ 54,40
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/2G€ 25,-€ 25,-
1Gigabyte GA-H55N-USB3€ 89,95€ 89,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 543,85

Ik twijfel over de video kaart (Intel HD Graphics), het moederbord (misschien is deze beter: Gigabyte GA-H55M-UD2H?) en de voeding.
Iemand tips hierover?

Voldoet deze set up?

Ik wil er Windows 7 op hebben met MediaPortal. Films e.d. staan op NAS, vandaar ssd in de HTPC
Intel HD Graphics zit ingebakken in de processor, wanneer je een ander moederbord pakt vervang je de igp niet. Overigens heb ik zelf een H55m-USB3 icm met een i3 530 en dat werkt prima. Hoewel ik ergens heb gelezen dat de combinatie van Intel HD graphiccs drivers en 24p videomateriaal geen goede combi is. Maar volgens mij weet Ed_L daar meer over.

Voor de rest is jouw configuratie prima. Misschien nog een stillere cpu koeler (anders ook zo zonde van die stille voeding en SSD) en case fans (standaard fans maken redelijk wat geluid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diecke
jaapsander schreef op woensdag 08 december 2010 @ 13:28:
[...]

Intel HD Graphics zit ingebakken in de processor, wanneer je een ander moederbord pakt vervang je de igp niet. Overigens heb ik zelf een H55m-USB3 icm met een i3 530 en dat werkt prima. Hoewel ik ergens heb gelezen dat de combinatie van Intel HD graphiccs drivers en 24p videomateriaal geen goede combi is. Maar volgens mij weet Ed_L daar meer over.

Voor de rest is jouw configuratie prima. Misschien nog een stillere cpu koeler (anders ook zo zonde van die stille voeding en SSD) en case fans (standaard fans maken redelijk wat geluid).
En stel dat ik over een tijdje ook tv via deze htpc wil kijken past dan gewoon elke (dvb-c) tv-kaart op het moederbord? en 24p (p = frames/s toch) is toch bijna elke film?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Diecke schreef op woensdag 08 december 2010 @ 16:58:
[...]

En stel dat ik over een tijdje ook tv via deze htpc wil kijken past dan gewoon elke (dvb-c) tv-kaart op het moederbord? en 24p (p = frames/s toch) is toch bijna elke film?
Er zit een PCI-e poort op en je kast is groot genoeg, dus dat lijkt me inderdaad geen probleem.

Ik denk alleen zelf dat dat andere moederbord een betere keus is, tenzij je specifiek voor de USB3 hebt gekozen. Voor de rest heeft die andere meer opties en is goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabuca
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-12-2024
Hallo,

ik zou graag wat meningen en adviezen ontvangen over een budget htpc die ik wil gaan bouwen. Met budget wil ik onder de 400 euro blijven.

Ik ga het systeem gebruiken als downloadstation en verder XBMC onder windows 7. Wensen zijn een interne HDD en een 5.1 optical out gezien mijn receiver geen HDMI ingang heeft. Dat maakt de keuzes uit Mobo's wel beperkt.

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB€ 78,-€ 78,-
1Samsung SH-S223C Zwart€ 14,77€ 14,77
1MS-Tech mc-1200€ 89,50€ 89,50
1AMD Athlon II X3 445€ 63,-€ 63,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 44,99€ 44,99
1Asrock 880GMH/USB3€ 66,30€ 66,30
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 356,56

Keuze Case staat redelijk vast, niet te hoog en niet te diep. Antec fusion remote is een optie maar kost met voeding zo'n beetje het dubbele.
Processor is misschien overkill maar gezien de geringe meerprijs ben ik zo misschien wat zekerder om eventueel wat meer met het systeem te doen. Of kan ik dan beter een X4 of phenom nemen?
Moederbord met goede chipset is vereist, vandaar de 880G. Zo hoef ik geen videokaart aan te schaffen wat me uiteindelijk in budget scheelt. USB 3.0 is meteen mooi meegenomen, alleen ondersteunt de kast het niet aan de voorzijde wat jammer is.
Geheugen 4GB is veel maar het kost ook niks.
Simpele brander om wat dingetjes te branden.

[ Voor 0% gewijzigd door trabuca op 10-12-2010 20:42 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Een phenom of X4 heeft niet heel veel meerwaarde omdat het vooral meer stroom slurpt deze processor voldoet meer dan genoeg.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!
trabuca schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 20:41:
Hallo,

ik zou graag wat meningen en adviezen ontvangen over een budget htpc die ik wil gaan bouwen. Met budget wil ik onder de 400 euro blijven.

Ik ga het systeem gebruiken als downloadstation en verder XBMC onder windows 7. Wensen zijn een interne HDD en een 5.1 optical out gezien mijn receiver geen HDMI ingang heeft. Dat maakt de keuzes uit Mobo's wel beperkt.

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB€ 78,-€ 78,-
1Samsung SH-S223C Zwart€ 14,77€ 14,77
1MS-Tech mc-1200€ 89,50€ 89,50
1AMD Athlon II X3 445€ 63,-€ 63,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 44,99€ 44,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 356,56

Keuze Case staat redelijk vast, niet te hoog en niet te diep. Antec fusion remote is een optie maar kost met voeding zo'n beetje het dubbele.
Processor is misschien overkill maar gezien de geringe meerprijs ben ik zo misschien wat zekerder om eventueel wat meer met het systeem te doen. Of kan ik dan beter een X4 of phenom nemen?
Moederbord met goede chipset is vereist, vandaar de 880G. Zo hoef ik geen videokaart aan te schaffen wat me uiteindelijk in budget scheelt. USB 3.0 is meteen mooi meegenomen, alleen ondersteunt de kast het niet aan de voorzijde wat jammer is.
Geheugen 4GB is veel maar het kost ook niks.
Simpele brander om wat dingetjes te branden.
Misschien nog een idee om de rest van je budget te spenderen om het systeem stiller te maken? Stille processorkoeler, misschien 1 à 2 stille casefans? Voor een HTPC (waar geluid irritant kan zijn) is dat meestal z'n geld wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabuca
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-12-2024
jaapsander schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 10:27:
[...]

Misschien nog een idee om de rest van je budget te spenderen om het systeem stiller te maken? Stille processorkoeler, misschien 1 à 2 stille casefans? Voor een HTPC (waar geluid irritant kan zijn) is dat meestal z'n geld wel waard.
Ja dat was ik van plan. Ik las al in een review dat de voedingsfan wat lawaai kan maken maar die is te vervangen voor 5 euro. Ik wil eerst zien hoeveel lawaai de fan van de boxed cpu maakt alvorens die te vervangen voor beter, idem voor de casefans.

Is een X2 250 ook snel zat om probleemloos te paren/rarren terwijl er een 1080P film afspeelt? Ik kan me een moeilijk beeld vormen bij wat de nieuwe athons en bijv een extra core zou doen. Ik doe immers al weer 4 jaar met mijn verouderde en trage turion 64 1.8GHz laptop en heb slechts in tussentijd een keer een systeempje voor een ander gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik gebruik een X2 240e en die kan dat zonder problemen. 1080p afspelen wordt immers door je GPU gedaan. Ik vind een X3 zonde van de extra energie (qua prijs scheelt het allemaal maar weinig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diecke
jaapsander schreef op woensdag 08 december 2010 @ 13:28:
[...]

Hoewel ik ergens heb gelezen dat de combinatie van Intel HD graphiccs drivers en 24p videomateriaal geen goede combi is. Maar volgens mij weet Ed_L daar meer over.
24p videomateriaal is toch bijna elke video?, werkt dit bij jou wel gewoon goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Diecke schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 21:46:
[...]

24p videomateriaal is toch bijna elke video?, werkt dit bij jou wel gewoon goed?
Nee dat gaat over de integrated videoprocessor in de intel processors, die hebben een bug waardoor het niet goed werkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diecke
Ja, zie de htpc die ik op het oog heb (wenslijst: HTPC , geen videokaart, maar de ingebouwde intel hd graphics)
Maar hiermee moet natuurlijk wel alle videomateriaal worden afgespeeld. dit kan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:33
Hallo,
Ik ben op zoek naar een budget HTPC.
Hiervoor heb ik de wenslijst gepakt die in de TS staat en een beetje aangepast.
Zo is hij nu geworden.
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F3 HD153WI , 1.5TB€ 55,-€ 55,-
1AMD Athlon II X2 240€ 42,10€ 42,10
1Nexus Value 430€ 54,20€ 54,20
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 22,99€ 22,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 372,09

Ik heb het toetsenbord weggehaald, want ik heb al een MS afstandsbediening, en vond het toetsenbord nog niet echt nodig.
Bluetooth heb ik ook al.
En ik heb ook nog een DVD drive liggen, deze word waarschijnlijk wat later vervangen voor een blu-ray drive. Maar dat duurt waarschijnlijk nog een jaar.
De kast heb ik ook veranderd, want deze vind ik mooier.
Maar nu heb ik dus nog een voeding nodig, want die zit volgens mij niet in deze kast. Aangepast.
Is er nog iets anders wat er aan kan veranderen?
Ik wil er mediaportal op draaien (zonder tv functie) en alles in HD kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door Kefding op 12-12-2010 12:58 ]

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Waarom zou je niet voor de pricewatch: Asrock 880GMH/USB3 gaan?
Nieuwere chipset, USB3 en nog goedkoper ook.. :)

Als voeding zou ik deze, pricewatch: Nexus Value 430, nemen. Goedkoop, stil en zeer capabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
Maakt mijn opstelling trouwens niet te veel lawaai,
Er zit namelijk geen extra koeler bij, ik weet niet of dit kwaad kan?

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo,

ik heb ook een htpc samengesteld, na lang nadenken en veel reviews lezen...

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F4EG, 2TB€ 71,40€ 71,40
1LG GH22NS50 Zwart€ 15,47€ 15,47
1Recom RC-MC1€ 42,30€ 42,30
2Nexus Real Silent D12SL-12, 120mm€ 4,06€ 8,12
1AMD Athlon II X4 640€ 85,50€ 85,50
1Lite-On IHOS104 (4x, SATA-150, dual-layer, Zwart, OEM)€ 41,06€ 41,06
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 35,-€ 35,-
1Asus M4N68T-M V2€ 43,42€ 43,42
1Club3D CGAX-55524I€ 52,99€ 52,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 395,26

Wat moet hij kunnen? video's, muziek, internet, occasionele game, etc. Het wordt eigenlijk de 'hoofdcomputer' naast de mini laptop waarop ik momenteel type.

de voeding is een klassieker, de nexus fans ook. De RC MC1 is een goedkope kast, die goed in elkaar zit, en voldoende ruimte biedt. De harde schijf is ook een no brainer, de stilste en goedkoopste op de markt.
Bluray is de goedkoopste en ook een zeer degelijk merk (goede reviews).
ik heb er nog een dvd station in gestoken omdat ik ook nog dvd's wil kunnen branden.
ram is de klassieker, heb er 4 genomen om toch voldoende performant te zijn (en het kost niets)

Het moeilijkst vind ik het moederbord kiezen en processor...en grafische kaart uiteraard.

ik heb ervoor gekozen om een aparte grafische kaart te nemen, omdat ik zo op het moederbord uitspaar, en ik ook wel een performantere kaart kan hebben waarmee ik ook occasioneel een spel mee kan spelen, en die toch in principe ook een betere beeldkwaliteit (kan) geven. Er zit een gig op, en hij zit op het gemiddelde ghz als ik het vergelijk met de rest. Volgens mij de kaart met de meeste waar voor m'n geld? Is het de moeite om een kaart te nemen die iets duurder is, zoja dewelke?

Het is mij al opgevallen dat videokaarten gigantisch vallen in prijs elk jaar...daarom ben ik een beetje conservatief geweest bij m'n keuze...

De processor heb ik een iets duurder model genomen. Voor twintig euro minder heb je een voldoende goede processor, maar ik vond die twintig euro weinig geld voor een processor die toch meerdere taken tegelijkertijd beter zou moeten aankunnen. Zo kan ik een film kijken, op internet zitten, downloaden, etc. tegelijk. Ook naar de toekomst toe, is een X4 iets 'zekerder'...

maar is dat wel zo? Welke processor geeft het meeste waar voor je geld, onder de 100 euro?

Enige vereiste voor mij is dat het moederbord optisch of digitaal geluid kan sturen naar m'n versterker, en dat heb ik volgens mij op dit moederbord. Ook genoeg aansluitingen voor m'n harde schijf en optische drives. Vraag me alleen af of het niet TE goedkoop is...ivm andere moederborden is dit echt gigantisch goedkoop. Het is ook een recent moederbord (nov 2010) misschien zijn de prijzen gewoon gezakt?

de nvidea chipset die erop zit is wel al oud (7jr?) maar voor het afspelen van geluid zou het voldoende moeten zijn...? vind het een verdacht moederbord, maar alle technische specs zien er gewoon goed uit :?

ik vind het raar dat mijn systeem even goedkoop is als het budget systeem, maar een sterkere videokaart heeft, meer ram, extra optische drive, en toch dezelfde prijs...waar is het addertje??

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2010 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de chipset is wel oud maar 7 jaar is wel een beetje overdreven. hij is volgens mij maar 2 a 2,5 jaar oud. het addertje is dat ik het geheugen niet zie in je lijst en dat je moederbord, voeding en kast goedkoper zijn. ik zou dit moederbord trouwens afraden. het heeft wel spdif maar dit moet je toevoegen door een bracket die er niet bij zit(alleen een moederbord header). asus budget bordjes hebben in mijn ervaring vaak rare verrassingen (bv. een schakelaar achterop die de fanregeling uitschakeld???, of het ontbreken van wake-up opties (geen ACPI))

ik zou voor dit asrock bordje gaan heeft alles wat je nodig hebt, de nieuwste chipset en USB 3.0 en is niet zo heel veel duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 13 december 2010 @ 21:16:
De processor heb ik een iets duurder model genomen. Voor twintig euro minder heb je een voldoende goede processor, maar ik vond die twintig euro weinig geld voor een processor die toch meerdere taken tegelijkertijd beter zou moeten aankunnen. Zo kan ik een film kijken, op internet zitten, downloaden, etc. tegelijk. Ook naar de toekomst toe, is een X4 iets 'zekerder'...

maar is dat wel zo? Welke processor geeft het meeste waar voor je geld, onder de 100 euro?
Voor HTPC toepassingen is in principe een dualcore beter (je hebt daar normaal gesproken maar 1 programma tegelijk: je media center software), maar een quadcore voldoet ook prima hoor. Voor rond de 90 euro zit je sowieso ruim, of je nou een Core i3, Phenom II X2 of Athlon II X4 neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diecke
Hallo,

Zal ik bij deze set up gaan voor een pricewatch: Asrock 880GMH/USB3 of een pricewatch: Gigabyte GA-H55N-USB3. Het systeem moet gewoon hd video afspelen (icm met intel HD Graphics) en evt. een tv-kaart op kunnen worden aangesloten.

#ProductPrijsSubtotaal
1OCZ Onyx SATA II 2.5" SSD 64GB€ 87,-€ 87,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/2G€ 23,-€ 23,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 449,70

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aangezien de Asrock mobo voor amd proccessors is lijkt me de gigabyte een betere keus als je voor een intel proc gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de reacties! dat moederbord zit ook in m'n andere wenslijst. Wel stom dat ik m'n ram geheugen vergeten was in de lijst...maar moet dus idd nog 50 euro bij!

Dualcore is idd ook voldoende, maar zoals je zegt, prijsverschil is eigenlijk minimaal...en puur in ghz gemeten zijn ze quasi allemaal gelijk eigenlijk.

ivm die laatste setup, geen harde schijf nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dreamvoid schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 11:24:
[...]

Voor HTPC toepassingen is in principe een dualcore beter (je hebt daar normaal gesproken maar 1 programma tegelijk: je media center software), maar een quadcore voldoet ook prima hoor. Voor rond de 90 euro zit je sowieso ruim, of je nou een Core i3, Phenom II X2 of Athlon II X4 neemt.
@Killa Bee: Een dualcore is inderdaad beter. Een X3/X4 is totale overkill voor een HTPC, tenzij je er zware games op gaat spelen maar dan moet je ook meteen een zware actief gekoelde GPU erin zetten. Dit doe je gewoon lekker op je gamebak ;)

Voor het bordje zou ik gewoon voor de eerder genoemde ASROCK 880 gaan. Staat een paar posts naar boven. Het geld dat je bespaart op de proc. kun je eventueel in een andere HTPC case gooien. Weet niet of de Recom ook een IR receiver heeft? Antec Fusion Remote Black anyone? _/-\o_

Btw...waarom niet een Blu-Ray speler ipv een DVD speler? Je kan ook gewoon helemaal geen optical nemen als je toch alles download/streamed.

Grafische kaart zou ik pricewatch: Sapphire HD 5450 512MB DDR2 PCIE HDMI of pricewatch: Asus EAH5550 SILENT/G/DI/1GD2 nemen. Laatst genoemde heb ik zelf. De kaart die je geselecteerd hebt is actief gekoeld en daarom totaal niet aan te raden voor een HTPC. Bovenstaande zijn passief en de eerste is zelfs low profile voor bijvoorbeeld de fraaie pricewatch: Lian Li PC-C37B
Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 19:18:
Dualcore is idd ook voldoende, maar zoals je zegt, prijsverschil is eigenlijk minimaal...en puur in ghz gemeten zijn ze quasi allemaal gelijk eigenlijk.
Uhh nou de Athlon X2 240e is een stuk energiezuiniger! Scheelt je toch weer wat Euro's per jaar!

Succes!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2010 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diecke schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 15:45:
Hallo,

Zal ik bij deze set up gaan voor een pricewatch: Asrock 880GMH/USB3 of een pricewatch: Gigabyte GA-H55N-USB3. Het systeem moet gewoon hd video afspelen (icm met intel HD Graphics) en evt. een tv-kaart op kunnen worden aangesloten.

#ProductPrijsSubtotaal
1OCZ Onyx SATA II 2.5" SSD 64GB€ 87,-€ 87,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/2G€ 23,-€ 23,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 449,70
Als je een TV kaart erin wil stoppen en toevallig ook HD kanalen daar op kijkt zou ik zowiezo niet met een I3 werken. Die schijnen 1080i (vector adaptive depinterlacing required) niet helemaal lekker te doen. Daarnaast is Intel onwijs duur en je hoeft er niet de maximale performance uit te trekken. We praten over een HTPC, niet een gamebak of systeem met zware applicaties 8)

Waarom ga je niet gewoon voor een AMD zoals 90% op dit forum? Goedkoop, super performance, energiezuinig (neem de X2 240e of 245e variant) en met een goedkoop GPU kaartje zoals de pricewatch: Asus EAH5550 SILENT/G/DI/1GD2 ben je verzekerd van goede 1080i en 1080p performance (ook bij de TV Tuner). Oh... vergeet niet een paar fans te monteren pricewatch: Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m en een CPU cooler op je processor te zetten pricewatch: Scythe Shuriken Rev. B. Kost je €35 maar is het geld dik waard en het maakt je systeem stiller.

Oh ja... ga voor de ASRock! Heb ik ook ;)

Have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 16:02
Mag ik vragen waarom ik zoveel de pricewatch: Nexus Value 430 voorbij zie komen?

Ik heb zelf de pricewatch: be quiet! Pure Power L7 300W, die is goedkoper, even stil en efficient ... Mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer J.Simpson
  • Laatst online: 21-04 23:54
Hallo,

Ik ben op dit moment in bezit van een W7 Mediacenter welke gebaseerd is op een Silverstone ATX kast en een E6600 Core2Duo processor. Ondanks dat ik dit systeem behoorlijk stil heb gekregen vind ik het bij luisteren naar muziek met stille passages toch nog teveel en wil ik eigenlijk naar een volledig passief gekoelde setup toe. ik ben op Internet het merk HFX tegengekomen (http://www.hfx.at/index.p...article&id=169&Itemid=120) dat erg mooie, volledig uit externe koellichaam bestaande HTPC kasten levert, maar deze zijn wel extreem duur.

Weet iemand hier misschien een wat betaalbaarder alternatief voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volledig passief wordt altijd lastig, dan moet je het systeem onder de ca 25W piekload krijgen en dat lukt alleen met Atoms en dergelijke. Shuttle heeft de XS35GT daarvoor, een Atom D510/ION2 barebone. In combinatie met 2 GB geheugen (SODIMM) en een SSD heb je een best aardig systeem staan voor W7 Media Center dingetjes. De cpu is weliswaar half zo snel als die E6600, maar de rest van de componenten zijn snel zat.

[ Voor 10% gewijzigd door Dreamvoid op 15-12-2010 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 10:37:
[...]

@Killa Bee: Een dualcore is inderdaad beter. Een X3/X4 is totale overkill voor een HTPC, tenzij je er zware games op gaat spelen maar dan moet je ook meteen een zware actief gekoelde GPU erin zetten. Dit doe je gewoon lekker op je gamebak ;)

Voor het bordje zou ik gewoon voor de eerder genoemde ASROCK 880 gaan. Staat een paar posts naar boven. Het geld dat je bespaart op de proc. kun je eventueel in een andere HTPC case gooien. Weet niet of de Recom ook een IR receiver heeft? Antec Fusion Remote Black anyone? _/-\o_

Btw...waarom niet een Blu-Ray speler ipv een DVD speler? Je kan ook gewoon helemaal geen optical nemen als je toch alles download/streamed.

Grafische kaart zou ik pricewatch: Sapphire HD 5450 512MB DDR2 PCIE HDMI of pricewatch: Asus EAH5550 SILENT/G/DI/1GD2 nemen. Laatst genoemde heb ik zelf. De kaart die je geselecteerd hebt is actief gekoeld en daarom totaal niet aan te raden voor een HTPC. Bovenstaande zijn passief en de eerste is zelfs low profile voor bijvoorbeeld de fraaie pricewatch: Lian Li PC-C37B

[...]

Uhh nou de Athlon X2 240e is een stuk energiezuiniger! Scheelt je toch weer wat Euro's per jaar!

Succes!
Bedankt voor de reactie! Zal dan mss toch maar die dualcore erin plaatsen. Blijf het (als leek eigenlijk) een raar verhaal vinden met die 'cores'. Hoe meer ik er hier over lees, hoe meer het marketingpraat lijkt. Ik dacht vier cores voor de prijs van twee, koopje!

met de case zit ik een beetje met m'n twee optische drives, die andere cases kan je maar één insteken, ik wil er twee.

• chriz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 14:31
Ik ben ook bezig een HTPC samen te stellen ter vervanging van mijn Popcorn Hour A-110. Het rebooten na het kijken van 1080p films begin ik toch erg zat te worden.

Na het doorlezen van dit topic ben ik op het volgende uitgekomen.
Ik heb voor een pricewatch: AMD Athlon II X2 255 gegaan omdat de 240 erg slecht leverbaar is.
edit:
Of is een pricewatch: AMD Athlon II X2 240E toch een betere keuze?

Nu vroeg ik mij alleen af of de pricewatch: be quiet! Pure Power L7 300W voldoende kracht heeft voor dit systeem.

Een HDD is niet nodig omdat ik mijn 1.5TB uit de PCH over ga zetten.

#ProductPrijsSubtotaal
1Logitech Cordless Mediaboard Pro (Qwerty)€ 47,50€ 47,50
1AMD Athlon II X2 255€ 53,40€ 53,40
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 35,-€ 35,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 20,81€ 20,81
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 419,51

• mcDavid
Jahoor die moet wel genoeg vermogen hebben voor zo'n simpel systeempje. Die E is de energie-zuinige serie, met een TDP van 45 watt. Presteert wel wat minder dan de gewone 240.

• chriz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 14:31
Aha duidelijk, thanks.
Ik zal komende week eens gaan kijken welke van de 2 processors het wordt.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 22:10:
[...]
Hoe meer ik er hier over lees, hoe meer het marketingpraat lijkt. Ik dacht vier cores voor de prijs van twee, koopje!
Nja een beetje. Het is natuurlijk makkelijk scoren bij mensen die geen idee hebben :D

Je moet weten welke processor je nodig hebt voor welke doeleinden. Voor een HTPC streef je met een X4 zeker je doel voorbij. Het enige wat je namelijk doet is booten en videos afspelen. Je OS is ook redelijk kaal dus je hebt niet veel nodig. Bijvoorbeeld: Windows 7, drivers, Mediaportal, virusscanner, codecs en klaar is je HTPC! De zwaarste processen zijn het parren en unrarren van bestanden.

Verwijderd

ah ok, maar ik wil er ook wel eens een game op spelen, darom dacht ik waarom niet een extra core of twee...maar idd, het extra verbruik is een verdoken extra kost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kefding
Ik heb nog even rond gekeken en kom tot 2 wenslijsten:

Budget HTPC
#ProductPrijsSubtotaal
1Nexus Value 430€ 52,90€ 52,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 20,35€ 20,35
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 313,15

High End
#ProductPrijsSubtotaal
1Scythe Ninja Mini Rev. B€ 0,-€ 0,-
2Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m€ 5,-€ 10,-
1Nexus Value 430€ 52,90€ 52,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 40,18€ 40,18
1MSI H55M-ED55€ 82,71€ 82,71
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 406,29

Mijn eisen zijn Mediaportal daaien, Win7, Misschien wat internetten en Full HD kijken.
Welke HTPC is dan verstandiger, want als ik met de goedkoopste alles goed kan, ga ik natuurlijk niet de duurdere kopen.
Weten jullie misschien nog verbeteringen aan de Wenslijsten die ik heb gemaakt? Misschien nog een betere koeling in de 1e wenslijst?

Last.FM | Trakt.TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimbuzz
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-08 15:42
Hallo,

Voor mij ook de eerste post op tweakers (ook al wat nodige research verricht).
Ook ik zou eerst mijn gedachten eerst even de revu willen laten passeren voordat er besteld gaat worden.

Situatie:
Onder de TV (full HD) staat een WDTVLive, werkt op zich prima, ware het niet dat een Asrock Ion systeempje met XBMC erop bij een maat mij een beetje jaloers heeft gemaakt... (en besides mijn receiver speelt geen TrueHD af)
Zodoende wil ik graag een HTPC met xbmc gaan draaien onder Windows 7, het apparaat zal ook als fileserver voor de wdtvlive gaan dienen en als nas/backup voor documenten/foto's/mp3 van de laptop in huis.

Wensen:
1080P afspelen
Optical spdif aansluiting voor receiver (misschien in toekomst geluid over HDMI naar nieuwe receiver sturen)
Mijn huidige 2TB (en 500GB) externe schij(f)(ven) via USB eraan hangen.
Wellicht in de toekomst een DVB-C tuner inbouwen/eraan hangen
Al dan niet gelijktijdig met film kijken een nzb downloaden/parren/unrarren.
(Wellicht ooit een een keer een spelletje spelen, maar dit is geen must.)
Een behuizing die bij de rest van de apparatuur past, dus +/-43cm breed. En de behuizing moet in het tv meubel passen, dus de diepte is ook van belang. (diepte is ongeveer 45 cm, voor kast + ingestoken kabels)

Budget:
€300-€400

Aan de hand van die wensen ben ik tot het volgende systeem gekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F4EG, 2TB€ 71,40€ 71,40
1Samsung SH-S223C Zwart€ 14,99€ 14,99
1Silverstone Grandia GD05B€ 70,35€ 70,35
1Scythe Shuriken Rev. B€ 21,94€ 21,94
1AMD Athlon II X2 240€ 40,36€ 40,36
1be quiet! Pure Power L7 350W€ 37,25€ 37,25
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 20,35€ 20,35
1Asrock 880GMH/USB3 R2.0€ 65,38€ 65,38
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 342,02

Waarom deze keuzes:
2TB schijf omdat het ook een soort van NAS wordt
DVD speler voor het installeren van de boel en evt eens een keertje een cdtje te draaien (als de hd recorder wordt gedumpt indien er een dubbele tv tuner inkomt 8) ) Blue ray hoeft voor mij niet voor de huidige prijzen.
De behuizing voldoet aan mijn wensen, een IR zal waarschijnlijk er nog wel opkomen via dealextreme ofzo, maar de bediening zal in eerste instantie toch via mijn HTC desire gaan lopen :).
Deze koeling voor de processor omdat die stil is en past...(en beter koelt dan de passieve koeler van silverstone?)
Processor lijkt mij voldoende voor de taken. Hij draait niet veel op volle toeren dus ik vraag mij af of ik het prijsverschil (€15,-) met de "e" variant van de processor in energieverbruik terug zou krijgen..
De voeding daar ben ik nog niet helemaal over uit, had eerst de be quit pure power 300W erin staan, maar die heeft minder aansluitingen en het prijsverschil is marginaal (ongeveer €2,-). Deze 350W biedt een pci-e voeding aansluiting (heb ik deze ooit nodig?)
RAM is 2GB is dit voldoende? Of in januari op verdere prijsdaling gokken en dan nog een reepje bijkopen?
MB via de pricewatch geselecteerd op HDMI SPDIF DDR3 en USB3, voor een beetje toekomstbestendigheid. Een paar posts terug stond iets over IR en wake on usb, dat heb ik nog niet terug kunnen vinden bij dit bordje of zit het er wel op?

Zoals gezegd wil ik in eerste instantie met de desire de boel bedienen dus een toetsenbord heb ik in eerste instantie achterweg gelaten. En IR ben ik nog niet helemaal over uit, aangezien de rest met een harmony wordt bedient is het wellicht wel superhandig :)

Ben benieuwd of er nog verbeteringen mogelijk zijn of dat dit prima gaat werken.

LOL heb toch eerst ff moeten zoeken om überhaupt mijn wenslijst in deze post te krijgen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste lezers,

ik heb net mijn eerste HTPC in elkaar staan.

harde waren:

proc: AMD athlon 2 X4 3,0 ghz
CPU-cooler: Scythe Shuriken Rev. B.
RAM: 4gb ram Kingston
Mobo: MSI 880gma E-45
Integrated graphics Radeon HD4250
Geintegreerde audio: Realtek HD audio

Misschien een stomme vraag maar ik zou graag willen weten of het mogelijk is om 2 audio output apparaten tegelijk aan te sluiten. Dus eigenlijk de TV (HDMI) en vervolgens ook een versterker met speakers. Punt is dat ik elke keer de audioinstellingen aan moet passen om het geluid naar een ander apparaat te laten sturen. Als ik dus audio via HDMI mee laat sturen en dus geluid via de TV heb, moet ik als ik beslis muziek te gaan luisteren over de versterket ik eerst de standaard audioapparaten om moet zetten.

Hiervoor had ik een mede8er die dit dus wel deed. Wanneer ik dus muziek afspeelde via dit apparaat kwam het geluid dus uit de TV en uit de speakers via de versterker.

Groeten!

Groeten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09 21:56
Zojuist mijn onderstaande HTPC configuratie besteld bij Azerty:

#ProductPrijsSubtotaal
1Silverstone Grandia GD05B€ 70,35€ 70,35
1Scythe Shuriken Rev. B€ 21,94€ 21,94
1AMD Athlon II X2 250€ 48,44€ 48,44
1Nexus Value 430€ 51,80€ 51,80
1OCZ Vertex SATA II 2.5" SSD 30GB€ 63,82€ 63,82
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/2G€ 22,-€ 22,-
1Asrock 880GMH/USB3€ 64,70€ 64,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 343,05

Ik heb een tijd gewacht op het AT5ION-I Deluxe moederbord van Asus, deze lijkt nu eindelijk verkrijgbaar maar ik kies toch voor wat meer performance. Ik hoop het spul voor de kerst binnen te hebben zodat ik eindelijk films kan kijken op mijn Samsung LE40A656 TV en Onkyo 508 receiver :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Niet helemaal de juiste plaats om te vragen, probeer eens Audio en HiFi

Daarnaast doen we elkaar altijd al de groeten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boussa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-04-2022
Ik ben van plan om een htpc samen te stellen en zit te denken aan deze componenten:

#ProductPrijsSubtotaal
1Sony NEC Optiarc AD-7700S€ 24,99€ 24,99
1Kingston ValueRAM KVR1066D3S7/2G€ 21,57€ 21,57
1Asus S1-AT5NM10E€ 198,90€ 198,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 245,46

waarop is mijn keuze gebaseerd:
Dan hoef ik niet mijn laptop iedere keer aan te sluiten, hierdoor kan ik ook de kabels netjes weg werken
De vrijheid om de laptop voor andere doeleinden te gebruiken
Het 24/7 kunnen draaien van een webserver/printserver
(Mogelijk) lichte games mee spelen
Wil er een externe drive op aan kunnen sluiten (USB 3.0 is een must)
Lagere stroomgebruik (bezit een macbook pro uit 2008)
Ingebouwde ir, wifi, blueooth.

Ik zit nu met de volgende vragen waarop ik geen antwoord heb kunnen vinden:
true-hd DTS-HD heb ik hier wat aan? Ik bezit wel een receiver die het aan kan, maar heb maar een 5.0 audio systeem (ruim voldoende voor mij)

Is 2 gb voldoende of moet ik voor 4 gb gaan? Ik ben van plan er windows 7 op te gooien en een mediacenter software op te draaien. Verder ben ik van plan het voor usenet en internetten te gebruiken en zoals eerder genoemd mogelijk ook een web/print server

Zit de audio signaal in de HDMI verwerkt? Zo niet, hoe kan ik de beste audio signaal eruit krijgen en naar de receiver toe.

Het is nu zo dat als ik mijn laptop aansluit op mijn philips lc320w01 (720p), ik rondom zwarte balken krijg te zien. Ligt dit aan mijn tv of zal een atom/ion combinatie hier beter mee kunnen omgaan?

Welke ssd zouden jullie mij aanraden als ik er een in zou stoppen?

Hiervoor twijfelde ik ook of ik een 3d ready apparaat wou... dit zou wel alle problemen oplossen, want ik weet dat de i3 dts-hd en truehd aan kan en dit over hdmi, maar dit kost ook aanzienlijk meer en de reden dat ik nu besloten heb om een te bouwen is juist omdat dit niet duur hoeft te zijn. Ook wou ik graag een expansion slot, maar zie hier voor de zelfde reden ook maar van af. Als ik voor een i-serie proc. zou gaan dan zou ik toch wachten tot na ces en de nieuwe reeks uit is en om dit nou te doen heb ik niet veel zin.

Kan iemand mij hiermee adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aimad schreef op zondag 19 december 2010 @ 03:21:
Zit de audio signaal in de HDMI verwerkt? Zo niet, hoe kan ik de beste audio signaal eruit krijgen en naar de receiver toe.

Het is nu zo dat als ik mijn laptop aansluit op mijn philips lc320w01 (720p), ik rondom zwarte balken krijg te zien. Ligt dit aan mijn tv of zal een atom/ion combinatie hier beter mee kunnen omgaan?

Welke ssd zouden jullie mij aanraden als ik er een in zou stoppen?
1. ja dat zit erin verwerkt. ik gebruik zelf -hoe gek het ook mag klinken- gewoon alleen de tv voor het geluid, heb geen zin meer in al die snoeren en boxjes :) maar gewoon de hdmi in je receiver stoppen en van daaruit weer een hdmi kabel naar je tv

2. maar je hebt dus geen full-hd tv nu. op mijn oude HD ready van samsung had ik via DVI/HDMI ook een probleem dat ie 2 balkjes liet zien links en rechts, want hij deed maar 1280 pixels over die poort ipv 1368. maar als je VGA gebruikt voor zo'n tv dan werkt het wel gewoon en beeld was ook acceptabel bij mij. (Op mijn nieuwe full-hd tv van samsung had ik eerst ook een probleem via HDMI, de resolutie was niet in 1 keer goed, pastte niet goed in het scherm. ik moest toen in het menu van de tv naast het selecteren van de juiste hdmi poort daarbij ook nog in een submenu kiezen dat de hdmi bron een pc was, zodat ie 1 op 1 de pixels kon mappen, toen was het ineens perfect, misschien is er ook wel zoiets bij jou nu).

3. ik zit te kijken naar een Super Talent van 64GB voor 97 euro. is iets duurder dan de rest maar is veel sneller zo te zien. ik heb er alleen zelf nog geen ervaring mee, zal er ook wel wat meer over willen weten wat nou echt de beste is, voor de bang voor de bucks dan.

enne waarom geen Shuttle XS35GT? die is helemaal stil. oh ik zie het al, geen usb3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boussa
  • Laatst online: 22-04-2022
Beankt voor je reactie.

Ik heb net de manual vd. tv bekeken en daar staat in dat het mogelijk is de boxen ervan te gebruiken als center, hoe dit precies moet, moet ik nog in verdiepen.

De SSD laat ik voor nu zitten. Ik ga eerst kijken of ik met een HDD (spinpoint 1TB), die ik reeds bezit, genoegen kan nemen als het gaat om hitte en geluid productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omitz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 17:42
Sinds gisteren is mijn tvix m-6500a kapot. "USB-ON" is het enige wat hij nog kan laten zien op het scherm. Als ik 'm aan mijn computer hang dan is de tvix wel gewoon te benaderen. Maar na veilig verwijderen en opnieuw opstarten komt gewoon weer de melding "USB ON" op het scherm. Resetten etc. lukt ook niet meer. Flink gezocht op internet en het probleem schijnt een kapotte usb controller te zijn die gemaakt dient te worden in een niet bekend gemaakte werkplaats van divco :? dushhh, je snapt misschien wel dat ik behoorlijk baal zo vlak voor deze mooie "op-de-bank-zit-en-film/tv-serie-kijk-dagen"

Nou zag ik van de week de werking van mediaportal en dat wil ik dus ook. Dat werkt nog veel mooier dan mijn tvix. Online gaan en trailers bekijken. Automatische fanart etc.
Nou heb ik om te beginnen plex gedownload voor op mijn macbookpro en dat is wel erg gaaf en lijkt een beetje op mediaportal. Om nou steeds mijn macbookpro aan mijn tv te hangen is ook geen optie.

Ik ben dus gaan lezen en kwam op dit forum toch niet helemaal aan mijn trekken. Mensen laten veel systemen zien en vragen dan of het ok is. Ik vroeg me af of het ook andersom mag?
Ik heb de faq ook gelezen en kom tot de volgende conclusie:
  • Video out: Via HDMI naar mijn "hd ready" 42 inch panasomic th-pv70
  • Audio: Heb zelf een pioneer 5.1 receiver die optisch en digitaal kan ontvangen, helaas geen hdmi
  • Video content: Alles natuurlijk soepel. Ik heb dvd-rips van bijna 45 Gig die de tvix moeiteloos afspeelde dat moet natuurlijk niet anders worden.
  • TV opnemen?: Hoeft niet, maar als dat niet erg veel duurder is en gemakkelijk in gebruik bij bv mediaportal, dan graag. (ziggo gebied)
  • Apparaat (htpc): Tja, via cat5 naar mijn router (niet wireless, optioneel ok)
    Wel ruimte voor hd's in het apparaat. Kleur: zilver. BlueRaySpeler: Als het niet te duur is. En net zoals iedereen dat wilt: stil.
  • OS: Geen idee, ik heb nog een legale versie van WinXP, daarop werkt mediaportal toch.
  • Bediening: Dit lijkt mij het belangrijkste, als het kan via mijn logitech harmony one. Ook zal het gaaf zijn als het te bedienen is vanaf mijn toekomstige ipad of nu al vanaf mijn iphone / ipod touch, via de router dus. Dus, als de htpc hierdoor niet in de buurt van de tv hoeft te staat, dan heb ik dat heel erg graag! Maar het is mij nog niet helemaal duidelijk geworden of dit mogelijk is. In dit laatste geval, mag de behuizing van deze htpc dus best "lelijk" zijn, aangezien je 'm toch niet ziet...
  • Prijs Ik wil best betalen voor kwaliteit
Opmerking bij prijs: Een MAC mini voldoet natuurlijk ook prima aan mijn eisen, nadeel is dat ik er niet gemakkelijk extra geheugen in kan proppen.

Dit lijkt misschien heel lui, maar ik zit niet in deze materie en weet niet waar ik tegen aan kan lopen. Lijkt me erg frustrerend als ik eindelijk zo'n htpc heb en dat dan blijkt dat het met een bluetooth toetsenbord moet ofzo...
Als het overigens niet op deze manier mag, dan alvast mijn excuus.

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 11:39
is een ati HD4200 igp snel genoeg de meeste HTPC dingen te doen (full HD films, youtube) te doen, of is het beter om een HD5450 te kopen oid ?
Ik wil namelijk een htpc bouwen op een heel klein budget, bijna barebone achtig.
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 43,-€ 43,-
1Samsung SH-D162D€ 12,50€ 12,50
1AMD Athlon II X2 245€ 48,12€ 48,12
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 18,69€ 18,69
1Asrock N68-S3 UCC€ 35,07€ 35,07
1Asus EAH5450 SILENT/DI/512MD2(LP)€ 32,19€ 32,19
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 189,57

geen kast, ik wil hem direct inbouwen in mijn tv meubel(wel extra fan installeren aan de achterkant)
voeding heb ik al (be quiet 400w)
Mijn budget is ongeveer 250 euro, dus er is wat speling maar als dit voldoet zie ik geen reden om meer uit te geven.

Iemand tips ?

[ Voor 74% gewijzigd door sjaakwortel op 20-12-2010 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Wie-oh-wie heeft die nieuwe Duoflex kaarten al in gebruik?

Ik ben bezig met het samenstellen van mijn tweede HTPC (voor op slaapkamer, wens van de vrouw :) ) en wil hiervoor een mooie slanke behuizing gaan gebruiken.
Voor mijn woonkamer htpc gebruik ik een S14V

Afbeeldingslocatie: http://specialtech.co.uk/spshop/files/detail/Origen_S14V_Black.jpg

maar deze vind ik voor in de slaapkamer nog te hoog.
Ik kan aan een S10V komen deze zou misschien net passen, hier zou ik 2 FloppyDTV's in kunnen doen.
Voordeel natuurlijk, beproefde techniek, perfect veeld en geen enkel gezeik met drivers.
Nadeel is dat ik dan slechts 1 harddisk zou kunnen plaatsen.

Afbeeldingslocatie: http://www.kustompcs.co.uk/acatalog/1110.jpg

Liever nog heb ik een Moneual 320, deze is nog iets lager:

Afbeeldingslocatie: http://www.specialtech.co.uk/spshop/files/detail1/zalman/mon-320b-angle-large.jpg

Voordeel is dat ik dan een normaal formaat DVD speler zou kunnen gebruiken (goedkoper), plus de case is goedkoper, plus er is plek voor 1 extra harddisk. Echter ik denk dat het onmogelijk is om er 2 FloppyDTV's in te proppen. Dus zou ik zo'n nieuwe DuoFlex van Digital Devices kunnen proberen:

Afbeeldingslocatie: http://www.multimediapc.nl/images/duo%20flex%20CT.jpg

Veelbelovend... je kan er een CI module aan hangen, en het is low-profile dus het zou in die 320 passen. Dus dan hou ik plek voor zelfs drie harddisks.
Maar ik vind nergens nog ervaringen binnen Nederland, alleen in Duitsland zijn er mensen mee aan het expimenteren. Dus om nou maar zelf te gaan experimenteren als de eerste in Nederland? Wie kent deze kaarten of kent iemand die ze al gebruikt?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 15 december 2010 @ 22:10:
[...]

Bedankt voor de reactie! Zal dan mss toch maar die dualcore erin plaatsen. Blijf het (als leek eigenlijk) een raar verhaal vinden met die 'cores'. Hoe meer ik er hier over lees, hoe meer het marketingpraat lijkt. Ik dacht vier cores voor de prijs van twee, koopje!

met de case zit ik een beetje met m'n twee optische drives, die andere cases kan je maar één insteken, ik wil er twee.
Waarom wil je er precies 2 optische drives in hebben zitten? Om een dvd te branden? De meeste blu-ray spelers kunnen ook gewoon dvd's branden (combodrive)

Overigens heb je tussen een X2 en een X4 ook gewoon een X3. Wanneer je toch wat wil gaan gamen kan dat best de gulden middenweg zijn. Hoewel de door jouw gekozen vga kaart toch geen games op hoge instellingen kan spelen.

[ Voor 14% gewijzigd door jaapsander op 21-12-2010 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 09:23
sjaakwortel schreef op maandag 20 december 2010 @ 22:01:
is een ati HD4200 igp snel genoeg de meeste HTPC dingen te doen (full HD films, youtube) te doen, of is het beter om een HD5450 te kopen oid ?
Ik wil namelijk een htpc bouwen op een heel klein budget, bijna barebone achtig.
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 43,-€ 43,-
1Samsung SH-D162D€ 12,50€ 12,50
1AMD Athlon II X2 245€ 48,12€ 48,12
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 18,69€ 18,69
1Asrock N68-S3 UCC€ 35,07€ 35,07
1Asus EAH5450 SILENT/DI/512MD2(LP)€ 32,19€ 32,19
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 189,57

geen kast, ik wil hem direct inbouwen in mijn tv meubel(wel extra fan installeren aan de achterkant)
voeding heb ik al (be quiet 400w)
Mijn budget is ongeveer 250 euro, dus er is wat speling maar als dit voldoet zie ik geen reden om meer uit te geven.

Iemand tips ?
De HD3200/780G was al snel genoeg om alle HTPC dingen te doen dus no worries about that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Laatst online: 22-09 14:44
Dankzij dit topic ben ik naast de Eminent EM7080 ook geïnteresseerd geraakt in de Asus S1-AT5NM10E, heeft er hier al iemand ervaring met deze nettop/htpc? Wat kan ik hiervan verwachten icm 2GB en W7/mediaportal in de zin van performance?

Ik kan ook niet vinden of er een afstandsbediening bij de asus S1 geleverd wordt of beschikbaar is, of hebben jullie tips voor universele htpc AB's?

Wil graag 'alle' media via HDMI afspelen op mijn LCD HDTV en ook RTL gemist/RTL XL kunnen bereiken, daarnaast lijkt het me leuk om evt op de tv te browsen met een wireless keyboardje.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ S0epkip: ik zie 2 fans in dat ding zitten, daarom zou ik voor de Shuttle XS35GT gaan, de is fanless, alleen (nog) geen usb3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
zijn er eigenlijk losse IR/bluethooth reciever + afstands bediening te koop?(voor een redelijke prijs) want mijn zoektocht levert vrij weinig op het enige wat ik kan vinden is de microsoft mediacenter remote maar die is niet meer in de handel.

[ Voor 8% gewijzigd door sjaakwortel op 22-12-2010 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre_J
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:14
sjaakwortel schreef op woensdag 22 december 2010 @ 20:05:
zijn er eigenlijk losse IR/bluethooth reciever + afstands bediening te koop?(voor een redelijke prijs) want mijn zoektocht levert vrij weinig op het enige wat ik kan vinden is de microsoft mediacenter remote maar die is niet meer in de handel.
Wat is er mis met deze : http://azerty.nl/0-798-21...mce-remote-control-k.html
Afbeeldingslocatie: http://azerty.nl/_azerty/data/product/2/1/1/211558/img/1/G.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
en dat kon ik dan weer niet vinden -_-. thnx, precies wat ik zocht.

[ Voor 4% gewijzigd door sjaakwortel op 22-12-2010 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet jullie HTPC ook al "opwarmen" ??

Mijn HTPC - zo snel als ie normaal is - gaat de eerste minuten altijd erg traag als ie een nacht uit heeft gestaan. Erg raar. Lijkt het of ie even "warm moet lopen" haha.

Het is een HTPC met ATI Radeon 4550 HDMI, Terratec Cinergy C HD PCI, Win7, Mediaportal en FTR. Helemaal vrij van rotzooi, virussen, overbodige progs en zelfs geen rare codecs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:25

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Hallo allemaal,
Hier weer en standaard vraag... is deze setup goed of moet ik wat anders kiezen ;)

Allereerst wat info vooraf:
Budget: Zo min mogelijk zonder erg in te doen op snelheid/kwaliteit

Gebruik:
Media player via XBMC
FTP server
Download via usenet met SABnzbd+
kleine webserver voor agenda en planning.

Huidige apparatuur:
Onkyo TX-SR607 (zwart)
Panasonic TX-P42U10
Belkin N1 Vision
Desktop PC
t.z.t. UPC Alles in 1 pakket (dus modem en TV ding)

Eisen:
FullHD met DTS (liefst ook DTS-HD)
Stil
Zuinig
Passend bij rest van apparatuur

Wanneer heb ik het nodig:
Ergens halverwege/eind maart 2011

Wat heb ik samen gesteld:
Sowieso een Nvidia GT220 videokaart (deze heb ik nl. al)
AB via IR (voor €8,50 besteld bij DX)
Recom MC1 Silent Edition (betaalbare kast, past bij onkyo)
AMD Athlon II X2 240E (zuinig, betaalbaar en 2x 2,8 Ghz)
Gigabyte GA-MA77T-UD3 (gigabyte fan, Geen onboard video, DDR3, AMD chip ivm AMD CPU)
Kingston HyperX Genesis 2x 2GB 1600Mhz DDR3
Samsung EcoGreen F3 van 1,5TB
(Optioneel) OCZ Onyx 32GB SSD voor OS (stil als pc niets/weinig doet, snel met opstarten)
(optioneel) Stillere CPU koeler

iemand op of aanmerkingen over deze setup?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Waarom zulk duur geheugen? Valueram van Kingston is 2.5x zo goedkoop en voldoet meer dan ptima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debeer
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 18:53
Ik heb het volgende systeem voor iemand samengesteld.
Heeft iemand nog iets op te merken aan onderstaand systeem?
Gamen zal er niet op gedaan worden, voornamelijk multimedia toepassingen, video, muziek, internet en opslag.
Ik heb geprobeerd om een zo stil mogelijk systeem te selecteren. Er zal Windows 7 op gedraaid worden.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 46,-€ 46,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 16,50€ 16,50
1Cooler Master CM 690 II€ 64,-€ 64,-
1Cooler Master Hyper TX3€ 13,90€ 13,90
1Logitech MK320€ 27,50€ 27,50
1be quiet! Pure Power L7 430W€ 45,50€ 45,50
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 39,91€ 39,91
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 122,93€ 122,93
1Asrock 870 Extreme3€ 71,36€ 71,36
1Asus EAH5450 SILENT/DI/1GD3(LP)€ 54,07€ 54,07
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 501,67

Ik zat inderdaad verkeerd :) , maar toch bedankt voor je input. Heb mijn setje aangepast.

debeerzietzevliegen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Weet je zeker dat je in de HTPC BBG moet wezen? ;)

De Phenom X4 is echt enorm overkill als je niet gaat gamen, neem dan een pricewatch: AMD Athlon II X2 245 of desnoods een pricewatch: AMD Athlon II X3 445. Daarnaast is een videokaart dan ook wel een beetje overbodig en kun je eigenlijk net zo goed voor een 512MB variant gaan, die zijn nog eens 2 tientjes goedkoper: pricewatch: Sapphire HD 5450 512MB DDR3 PCIE HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

psychoclown schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 10:30:
Waarom zulk duur geheugen? Valueram van Kingston is 2.5x zo goedkoop en voldoet meer dan ptima :)
Heb hele slechte ervaringen met KVR, met alle valueram (ook Geil en OCZ) heb ik problemen gehad... vage storingen, snel kapot, instabiel enz.

Daarbij is de goedkoopste 1600 4gb kit 6 euro goedkoper dan deze ;)

[ Voor 8% gewijzigd door HellStorm666 op 25-12-2010 12:00 ]

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
maar je hebt dus geen 1600 geheugenn nodig in een HTPC, 1600 geheugen werkt ook meestal niet met amd cpu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

sjaakwortel schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 14:00:
maar je hebt dus geen 1600 geheugenn nodig in een HTPC, 1600 geheugen werkt ook meestal niet met amd cpu's.
Dan draait t op 1333 (al kan volgens specs van mobo t op 1666).
Kan de spanning ook weer wat lager wat minder warmte creëert ;)

mijn grote punt is:
SSD wel of niet?
Juiste Mobo of zijn er betere keuzes?
CPU krachtig en zuinig genoeg?
Juiste kast?

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• halberti
  • Laatst online: 14-07 13:41
Hallo beste medetweakers!!

door het aanhoudende vastlopen van mijn EM7080 ben ik zoek naar een alternatief gegaan. Na de nieuwste versie van XBMC gezien te hebben was het voor mij duidelijk, het werd een HTCP.

Nu ben ik al aardig door het forum aan het spitten gegaan en wilde jullie mijn keuze voorleggen, graag advies en commentaar met advies voorzien ;)!

Wat wil ik:
Ik wil onder Windows 7 XBMC gaan draaien op mijn LG HD ready scherm. Mijn huidige schijf (wd 1,5Tb) zit al bijna vol met HD films en series dus is een kast met voldoende ruimte voor een tweede schijf een pre.
Zowel beeld en geluid worden via mijn Onkyo TX-SR308 laten lopen, deze is nl voorzien van een HDMI switch. Geluid wil ik via de S/PDIF op de versterker binnen laten komen, dit lijkt mij de beste kwaliteit te leveren(?)!

Aansturing van de XBMC software wil ik via mijn IPOD touch doen, hiervoor is reeds getest met de XBMC app welke via WIFI beeldschoon de software aanstuurt.

HELP!?
Ik heb zelf een aantal twijfels bij de opzet, bijvoorbeeld of de grafische chip van de mobo al dat HD materiaal wel netjes weer kan geven.
Tevens is de gekozen X2 240 slecht leverbaar, is hier een alternatief voor???

#ProductPrijsSubtotaal
1Recom RC-MC1€ 42,30€ 42,30
1Nexus Value 430€ 51,80€ 51,80
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 20,47€ 20,47
1Asrock 880GMH/USB3€ 67,95€ 67,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 224,62

Wie o wie kan mij helpen aan duidelijk advies wat aan te passen en waarvoor??!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HellStorm666 schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 14:30:
[...]

Dan draait t op 1333 (al kan volgens specs van mobo t op 1666).
Kan de spanning ook weer wat lager wat minder warmte creëert ;)
quatsch, heb je ook maar enig idee hoeveel Watt een DIMM verstookt?
Dit is meer dan zat voor je htpc: pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G
mijn grote punt is:
SSD wel of niet?
Juiste Mobo of zijn er betere keuzes?
CPU krachtig en zuinig genoeg?
Juiste kast?
Een SSD in je htpc zou ik persoonlijk wel doen, maar dan is het weer spijtig dat je je storage ook in je htpc hebt zitten.
Verder klopt je lijstje wel, maar ik zou absoluut een andere CPU koeler nemen.

[ Voor 11% gewijzigd door Edmin op 25-12-2010 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akelder
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22-09 18:12
psy schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 13:48:
Wie-oh-wie heeft die nieuwe Duoflex kaarten al in gebruik?

Ik ben bezig met het samenstellen van mijn tweede HTPC (voor op slaapkamer, wens van de vrouw :) ) en wil hiervoor een mooie slanke behuizing gaan gebruiken.
Voor mijn woonkamer htpc gebruik ik een S14V

[afbeelding]

maar deze vind ik voor in de slaapkamer nog te hoog.
Ik kan aan een S10V komen deze zou misschien net passen, hier zou ik 2 FloppyDTV's in kunnen doen.
Voordeel natuurlijk, beproefde techniek, perfect veeld en geen enkel gezeik met drivers.
Nadeel is dat ik dan slechts 1 harddisk zou kunnen plaatsen.

[afbeelding]

Liever nog heb ik een Moneual 320, deze is nog iets lager:

[afbeelding]

Voordeel is dat ik dan een normaal formaat DVD speler zou kunnen gebruiken (goedkoper), plus de case is goedkoper, plus er is plek voor 1 extra harddisk. Echter ik denk dat het onmogelijk is om er 2 FloppyDTV's in te proppen. Dus zou ik zo'n nieuwe DuoFlex van Digital Devices kunnen proberen:

[afbeelding]

Veelbelovend... je kan er een CI module aan hangen, en het is low-profile dus het zou in die 320 passen. Dus dan hou ik plek voor zelfs drie harddisks.
Maar ik vind nergens nog ervaringen binnen Nederland, alleen in Duitsland zijn er mensen mee aan het expimenteren. Dus om nou maar zelf te gaan experimenteren als de eerste in Nederland? Wie kent deze kaarten of kent iemand die ze al gebruikt?
Ik viind de moneual ook een gave kast, enig idee waar je deze (in nederland) kunt bestellen, ik kom hem nergens tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Edmin schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 14:36:
[...]

quatsch, heb je ook maar enig idee hoeveel Watt een DIMM verstookt?
Dit is meer dan zat voor je htpc: pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G

[...]

Een SSD in je htpc zou ik persoonlijk wel doen, maar dan is het weer spijtig dat je je storage ook in je htpc hebt zitten.
Verder klopt je lijstje wel, maar ik zou absoluut een andere CPU koeler nemen.
Dat KVR is ook maar 2GB, dus daarom is t goedkoper dan die 4GB, als je t om reken ben je net zoveel kwijt.

De storage kan ik toch in energiebeheer uit laten schakelen na bijv 10min IDLE.

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, maar bij aanroepen van je data zal hij toch op gaan spinnen.

* Edmin is fan van het extern wegzetten van mediafiles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Edmin schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 22:15:
Ja, maar bij aanroepen van je data zal hij toch op gaan spinnen.

* Edmin is fan van het extern wegzetten van mediafiles.
Daar heb je gelijk in ;)
In mijn geval is dat niet erg.
Als de FTP gebruikt wordt, ben ik dat als ik niet thuis ben...
Als Video/muziek gebruikt wordt staat m'n geluid aan en hoor ik het dus niet ;)

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666

HellStorm666

Als koeler zit ik trouwens te denken aan deze:
Silverstone NT01-E

kan 65W aan CPU warmte afvoeren zonder fans, met fans 95W (cpu is maar 45W dus dat kan makkelijk)

Scientia Potentia Est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
Als ik dit moederbord neem, pricewatch: MSI 880GM-E41 dan hoef ik geen extra kabels voor audio te gebruiken als ik hem via HDMI aansluit op mijn versterker(uit deze set pricewatch: Onkyo HT-S3305) toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

HellStorm666 schreef op zondag 26 december 2010 @ 23:38:
Als koeler zit ik trouwens te denken aan deze:
Silverstone NT01-E

kan 65W aan CPU warmte afvoeren zonder fans, met fans 95W (cpu is maar 45W dus dat kan makkelijk)
Zal vast wel werken, weet niet zoveel van die koeler maar past dat wel in je kast?
sjaakwortel schreef op maandag 27 december 2010 @ 16:15:
Als ik dit moederbord neem, pricewatch: MSI 880GM-E41 dan hoef ik geen extra kabels voor audio te gebruiken als ik hem via HDMI aansluit op mijn versterker(uit deze set pricewatch: Onkyo HT-S3305) toch ?
Dat moet inderdaad wel kunnen lijkt me. Je zou eventueel kunnen kijken naar de pricewatch: Asrock 880GMH/USB3 die heeft ook USB 3.0 poorten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

akelder schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 14:43:
[...]

Ik viind de moneual ook een gave kast, enig idee waar je deze (in nederland) kunt bestellen, ik kom hem nergens tegen
Nee nergens in Nederland te koop. Wel kan je hem makkelijk krijgen in Duitsland
http://www.pc-cooling.de/...al+Moncaso+320+Black.html

Verzending is 8,70 bij maximaal 10kg.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Pagina: 1 ... 14 ... 93 Laatste

Dit topic is gesloten.