Acties:
  • 0 Henk 'm!
Of deze:
#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Scorpio Blue WD2500BEVS, 250GB SATA-150, 8MB, 5400rpm€ 37,-€ 37,-
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 81,52€ 81,52
1Antec ISK 310-150€ 70,99€ 70,99
1Kingston ValueRAM KVR1066D3S7/2G€ 24,62€ 24,62
1AMD Athlon II X2 240E€ 53,86€ 53,86
1Asus M4A88T-I Deluxe€ 105,72€ 105,72
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 373,71

De onderste 2 eventueel te vervangen door bv een Celeron 3300 + Zotac 9300-K-E (6 euro goedkoper en nVidia-based - voor de Linux/OS X gebruikers) of i3 530 + Gigabyte GA-H55N-USB3 (18 euro duurder, geen WiFi, wel veel sneller).

[ Voor 3% gewijzigd door Dreamvoid op 17-11-2010 23:46 ]

• iomega
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09-2023
Een vraagje:

Ik heb het systeem gebouwd (high end versie) met enkele kleine afwijkingen van de originele configuratie. Moederbord en kast zijn in elk geval dezelfde gebleven. Nu zou ik er een tweede HD willen aan toevoegen, maar de eerste 4 SATA-aansluitingen zijn zeer moeilijk te gebruiken in deze combinatie MOBO-kast.

Destijds heb ik SATA 5 en 6 gebruikt voor de HD en de bluray-speler, omdat mijn MOBO al in de kast zat en dit de enige 2 SATA-aansluitingen zijn die van bovenaf (en dus niet zijwaarts) kunnen worden ingeplugd.

De eerste 4 aansluitingen moeten zijwaarts worden aangebracht, maar omdat de wand van de kast (meer bepaald het tussenschot tussen het MOBO-gedeelte en het front-gedeelte waar de schijven worden geplaatst) te dichtbij is, kan geen SATA-kabel meer worden ingebracht.

Misschien lukt het wel als je de MOBO met aangesloten kabels inbrengt, maar dat heb ik destijds niet gedaan (doh!). Maar zelfs dan nog lijkt me de kabel gevaarlijk geplooid te moeten zitten.

Hoe hebben jullie dit opgelost? Of is er niemand die meer dan 2 SATA-aansluiting gebruikt heeft?

Als er een workaround is (zonder het MOBO te moeten uithalen), dan hoor ik het graag. Ik kan natuurlijk een SATA-controller plaatsen, maar dat is dom want het kost geld terwijl ik nog aansluitingen heb en bovendien moet ik dan al een lange SATA kabel gaan gebruiken ...

EDIT: ik zit te denken: zou ik een gat in het tussenschot kunnen maken? Waarmee zou ik dat kunnen doen? Een breekmes lijkt me niet meteen scherp genoeg :/

[ Voor 15% gewijzigd door iomega op 18-11-2010 12:41 ]

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42
iomega schreef op donderdag 18 november 2010 @ 10:25:
Een vraagje:

Ik heb het systeem gebouwd (high end versie) met enkele kleine afwijkingen van de originele configuratie. Moederbord en kast zijn in elk geval dezelfde gebleven. Nu zou ik er een tweede HD willen aan toevoegen, maar de eerste 4 SATA-aansluitingen zijn zeer moeilijk te gebruiken in deze combinatie MOBO-kast.

Destijds heb ik SATA 5 en 6 gebruikt voor de HD en de bluray-speler, omdat mijn MOBO al in de kast zat en dit de enige 2 SATA-aansluitingen zijn die van bovenaf (en dus niet zijwaarts) kunnen worden ingeplugd.

De eerste 4 aansluitingen moeten zijwaarts worden aangebracht, maar omdat de wand van de kast (meer bepaald het tussenschot tussen het MOBO-gedeelte en het front-gedeelte waar de schijven worden geplaatst) te dichtbij is, kan geen SATA-kabel meer worden ingebracht.

Misschien lukt het wel als je de MOBO met aangesloten kabels inbrengt, maar dat heb ik destijds niet gedaan (doh!). Maar zelfs dan nog lijkt me de kabel gevaarlijk geplooid te moeten zitten.

Hoe hebben jullie dit opgelost? Of is er niemand die meer dan 2 SATA-aansluiting gebruikt heeft?

Als er een workaround is (zonder het MOBO te moeten uithalen), dan hoor ik het graag. Ik kan natuurlijk een SATA-controller plaatsen, maar dat is dom want het kost geld terwijl ik nog aansluitingen heb en bovendien moet ik dan al een lange SATA kabel gaan gebruiken ...

EDIT: ik zit te denken: zou ik een gat in het tussenschot kunnen maken? Waarmee zou ik dat kunnen doen? Een breekmes lijkt me niet meteen scherp genoeg :/
Kan je niet gewoon 90c gekantelde sata kabeltjes gebruiken. Die bestaan nml. Je hebt ze met gekantelde stekkers aan beide zijdes, en ook met een enkele gekantelde en een gewone rechte kant.
pricewatch: Sharkoon SATA Kabel 75cm

[ Voor 3% gewijzigd door Madrox op 18-11-2010 14:22 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Als je trouwens geen (slimline) DVD speler nodig hebt, is er ook nog de Antec ISK-100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hutch
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:18
Na ruim een jaar lang enkel als lezer op de fora van tweakers te hebben rondgehangen, vandaag mijn eerste post.
Al geruime tijd overweeg ik een HTPC oplossing aan te schaffen, maar een klein beetje advies zou me kunnen helpen een besluit te nemen. De situatie is als volgt: NAS in de meterkast, HT setup in de woonkamer. Ik ben dus op zoek naar een device wat de content van de NAS richting de woonkamer kan halen. Het zal voornamelijk gaan om het streamen van video en muziek, maar af en toe ook browsen op internet. Verder heb ik geen specifieke behoefte tot Youtube HD of games. Een optische drive is mooi meegenomen, maar geen absolute must. Een coaxiale of optische audio uitgang is wel een must (Shuttle valt af als Nettop).

Voor mij zijn er inmiddels nog 2 opties overgebleven.
1. ION based nettop (Asrock of Zotac)
2. Zelfbouw HTPC

Ik ben geen hardcore tweaker, dus bij zelfbouw moet het plug en play gehalte vrij hoog zijn. Zijn er voordelen aan zelfbouw binnen een budget dat ligt rond de 350€ max? Of voorziet een ION based nettop ruimschoots in mijn behoefte?

Alvast dank!

Gr. Diederik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hutch schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 08:52:
Na ruim een jaar lang enkel als lezer op de fora van tweakers te hebben rondgehangen, vandaag mijn eerste post.
Al geruime tijd overweeg ik een HTPC oplossing aan te schaffen, maar een klein beetje advies zou me kunnen helpen een besluit te nemen. De situatie is als volgt: NAS in de meterkast, HT setup in de woonkamer. Ik ben dus op zoek naar een device wat de content van de NAS richting de woonkamer kan halen. Het zal voornamelijk gaan om het streamen van video en muziek, maar af en toe ook browsen op internet. Verder heb ik geen specifieke behoefte tot Youtube HD of games. Een optische drive is mooi meegenomen, maar geen absolute must. Een coaxiale of optische audio uitgang is wel een must (Shuttle valt af als Nettop).

2. Zelfbouw HTPC

Ik ben geen hardcore tweaker, dus bij zelfbouw moet het plug en play gehalte vrij hoog zijn. Zijn er voordelen aan zelfbouw binnen een budget dat ligt rond de 350€ max? Of voorziet een ION based nettop ruimschoots in mijn behoefte?

Alvast dank!

Gr. Diederik
Hey Hutch21!

Ouwe Mallorcaganger. Alles wel?

Ik heb een paar dagen terug een HTPC en NAS besteld.

Het ligt er een beetje aan wat je in de toekomst nog met je HTPC wil gaan doen. Als een ingebouwde TV tuner en games niet voor je zijn weggelegd kun je het vrij basic houden. Je zou dan zelfs de GPU buiten beschouwing kunnen laten en een i3 ofzo of ION nemen. Ik ben er zelf niet echt een liefhebber van maar het werkt prima, behalve schijnbaar voor heftige 1080i deinterlacing.

Je kan dus inderdaad twee richtingen op. Of een integrated GPU op je CPU of een zelfbouw met low-profile passief GPU kaartje.

Zelfbouw met Zotac bordje:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Pentium Dual-Core E5400€ 49,95€ 49,95
1Samsung Spinpoint M7 HM321HI , 320GB SATA-300, 8MB, 5400rpm€ 33,82€ 33,82
1Lian Li PC-C37B€ 118,80€ 118,80
1Zotac GF9300-K-E€ 120,89€ 120,89
1be quiet! Pure Power L7 300W€ 35,-€ 35,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 23,80€ 23,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 382,26

Case is fraai, PSU misschien zelfs te zwaar maar anders ga je richting PicoPSU, HDD is stil en hoeft niet veel te doen aangezien alles op je NAS staat.Mobo heeft prima onboard GPU en coax+optisch.

Je zou in deze case nog een optical drive in kunnen gooien.

Links:
Ion as an HTPC

Zelfbouw optie 2:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 47,-€ 47,-
1Lian Li PC-C37B€ 118,80€ 118,80
1AMD Athlon II X2 240E€ 53,86€ 53,86
1Asrock 880GMH-USB3€ 64,-€ 64,-
1Sapphire HD 5450 512MB DDR3 PCIE HDMI€ 36,63€ 36,63
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 379,09

Deze set is goedkoper, heeft iets meer power, een grotere HDD (laptop HDD kan ook prima) en een losse GPU. Deze kaart is passief en low-profile en past dus mooi in de case (11 cm hoog). Ik ben niet echt een fan van onboard GPU dus vandaar dat deze set-up mijn voorkeur geniet.

Oh ja, eventueel een pricewatch: Scythe Shuriken Rev. B erop om je proc. lekker koel te houden.

Succes ermee 8)

Groet,
Roy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iomega
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09-2023
Madrox schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:20:
[...]

Kan je niet gewoon 90c gekantelde sata kabeltjes gebruiken. Die bestaan nml. Je hebt ze met gekantelde stekkers aan beide zijdes, en ook met een enkele gekantelde en een gewone rechte kant.
pricewatch: Sharkoon SATA Kabel 75cm
Bedankt voor de tip, ik had nog niet zo ver gedacht :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
Kan iemand mij vertellen waarom in de BBG als moederbord voor de "MSI 760GM-E51" is gekozen?
Heeft dat alleen te maken met de beschikbare ruimte in de kast? Ik ga waarschijnlijk voor een kast waar een gewoon ATX-bord in zou moeten passen en zie dat er veel AM3 ATX-borden zijn die goedkoper zijn.

Ik zie namelijk in de pricewatch een "Asrock M3A790GXH/128M" staan voor €30,- euro.
(Er wordt in mijn setup een apparte videokaart gebruikt met HDMI)

Iemand nog tips waar ik op moet letten bij een HTPC moederbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In principe een prima bordje als je ATX gaat.

Sommige mensen vinden het fijn om op de toekomst voorbereid te zijn met USB 3.0. Andere willen graag een energiezuinig bordje. Sommige bordjes ondersteunen weer niet dat ze gewekt worden d.m.v. een USB stick, wat soms handig is voor een IR receiver.

Dat bordje heeft voldoende Sata-300 aansluitingen, genoeg interface keuze, HDMI en S/PDIF. Mensen verkiezen echter liever een Micro-ATX bord voor een HTPC maar als je dat niet wilt heb je genoeg keuze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07 23:16
Bart© schreef op woensdag 17 november 2010 @ 15:39:
Mooi. Dat is het 'em juist.

Uiterlijk is niet het belangrijkste en daarom kom ik qua kast uit op een Nox Media II. (lekker goedkoop)
Echter ben ik bezorgt over het plaatsen van de voeding toen ik deze afbeelding zag. Er zit dus een apparte aansluiting in de kast die schijnbaar doorgelust wordt naar je voeding ofzo? Ik neem aan dat dat een standaard aansluiting is, maar dat kan ik dus niet terug vinden.

Verder specs (die ik overigens gebaseerd heb op de laatste HTPC BBG):

Voeding: Nexus Value 430
Of een BeQuiet..
Optisch1: Samsung SH-B083L
Zie opmerking onderaan
Optisch2: Sony Optiarc AD-7260S Zwart
Zie opmerking onderaan
Moederbord: MSI 760GM-E51
Heb je persé een videokaart nodig? anders is de Asrock M3A785GMH een mooi alternatief.
Processor: AMD Athlon II X2 245
Geen commentaar
Processor-koeler: Geen idee. De Scythe Ninja Mini Rev. B is nergens te krijgen.
Een mooi alternatief is de Shuriken Rev B
Geheugen: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/2G
Geen commentaar
Behuizing 1: Nox Media II
Behuizing 2: Nox Media (kon ik ook niet terug vinden in de pricewatch)
Behuizing 3: Nox Live II
Behuizing 4: Silverstone LC17 (goede ervaring van een collega)
Ik zou gaan voor de Live II, ik zie namelijk dat jij een aparte afstandbediening wilt kopen.
Dan lijkt mij dit veel handiger, een mooi LCD + een ab die perfect met de kast werkt.
Enige nadeel is dat je hier maar 1 optical drive kwijt in kan. Ik snap ook eigenlijk niet waarom je 2 optical drives wilt

Graphics 1: Uit de BBG (HD5550 Noiseless) maar is niet bekend in de pricewatch
Graphics 2: Asus EAH5570 SILENT/DI/1GD2 (leek me een mooi alternatief)
Heb je een videokaart nodig?
Harddisk: Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB
Geen commentaar
Case Cooler 1: (indien nodig) Nexus Real Silent SP802512L-03 , 80mm
Case Cooler 2: (indien nodig) Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m
Bij de NOX zijn geen koelers meegeleverd. Ik zou gaan voor 2x 120mm fans. (1uit 1 in)
Keyboard/mouse: Logitech Cordless Mediaboard Pro
Geen commentaar
Afstandsbediening: MCE RF Remote Control Windows Mediacenter
Zie opmerking kast

Zoals jullie zien heb ik nog niet echt iets definitiefs.
Naast het voeding issue, heb ik dus ook nog een onduidelijkheid m.b.t. de cpu koeler..
Hoe stiller de boel, hoe beter natuurlijk.

Ben benieuwd naar jullie mening.
Maak je geen zorgen om de kabel van de voeding (in de NOX Media II), het klopt, dit is een kabel die is doorgelust.
Je kan hem gewoon aansluiten alleen had ik er wel veel moeite mee bij mijn BeQuiet L7 350W.. (Past niet echt, aangezien de stekker een verkeerde hoek had. Maar na enige aanpassingen is het wel gelukt..

Vergeet ook niet dat bij deze kast maar 1 optische drive kan worden geplaatst, op de andere plek zit namelijk een LCD. (Als je kiest voor de Nox Live II)

Als je dan zou kiezen voor de blu-ray lezer (Samsung SH-B083L), houd er dan rekening mee dat je met deze kast niet de optical drive kan openen via de open knop. (Deze verbinding zit namelijk verkeerd). Met de bijgeleverde afstandbediening kan je wel de drive openen. (Heel handig)

Oja, en als ik zo naar jou bedoelingen kijk (foto's video's) heb je dus geen videokaart nodig.
Kan je daarop besparen, en meer geld in die NOX live II steken.

Zie voor meer informatie mijn post van 9 november..

[ Voor 24% gewijzigd door lvrijn op 19-11-2010 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hutch schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 08:52:
2. Zelfbouw HTPC

Met ION is niks mis, maar ben geen fan van ION+Atom - de Atom is gewoon te krap. Het werkt allemaal net, maar je houdt zo weinig over en voor maar een klein beetje meer geld heb je veel hogere prestaties.

Overigens is er nog een tussenvorm tussen een kant-en-klare nettop en een volledige zelfbouw HTPC: barebones als deze, waar je alleen een HD en geheugen er zelf in hoeft te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hutch
  • Laatst online: 10:18
Dreamvoid schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 14:33:
[...]

Met ION is niks mis, maar ben geen fan van ION+Atom - de Atom is gewoon te krap. Het werkt allemaal net, maar je houdt zo weinig over en voor maar een klein beetje meer geld heb je veel hogere prestaties.

Overigens is er nog een tussenvorm tussen een kant-en-klare nettop en een volledige zelfbouw HTPC: barebones als deze, waar je alleen een HD en geheugen er zelf in hoeft te zetten.
Onder die link komen ook de Asrock en Zotac machines weer naar boven, geheugen en HD erin zetten is het probleem niet. Zou een Zotac ZBOX HD-ND22 wellicht een mooi alternatief zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Voor de geïnteresseerden de HTPC die ik van de week besteld heb:

#ProductPrijsSubtotaal
1Conceptronic CBT2NANO€ 5,50€ 5,50
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 16,99€ 16,99
1Antec Fusion Remote Zwart€ 133,28€ 133,28
1Scythe Shuriken Rev. B€ 21,94€ 21,94
1Logitech Cordless Mediaboard Pro (Qwerty)€ 41,50€ 41,50
1AMD Athlon II X2 250€ 48,90€ 48,90
1Nexus Value 430€ 52,95€ 52,95
1Intel Postville X25-V SSDSA2MP040G2R5 40GB€ 95,-€ 95,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 48,50€ 48,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 528,56

De processor en de behuizing heb ik overgenomen van tweakers en de rest besteld.
Helaas wacht ik nog op de Scythe koeler, Sony DVD-brander en het Logitech bordje + bluetooth dongle.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi speelgoed. Ben benieuwd wat je er straks van vindt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Edmin schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 22:42:
Mooi speelgoed. Ben benieuwd wat je er straks van vindt :)
Zeker weten, ben ik ook heel erg benieuwd naar zal denk ik vooral een verademing zijn na mijn mediaspeler die overigens toch 2 jaar heel netjes dienst heeft gedaan ;)

Ik had trouwens wel erg geluk met de SSD die was van de week nog 80eu inclusief bij Databyte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, de prijzen van SSD's blijven verbazen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter12345
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:46
ik overweeg het volgende systeem te bestellen. ik twijfel nog een beetje over de case. deze ziet er mooi uit (als je dat blauwe licht aan de onderkant uit kan zetten), maar ik vraag me af of alles erin past.

doel is om xbmc via windows 7 te spelen, en squeezecenter te draaien om mijn muziekcollectie te benaderen via squeezebox duet

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F2 EG HD154UI, 1.5TB€ 59,20€ 59,20
1Nox Live 2€ 117,69€ 117,69
1Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m€ 5,-€ 5,-
2Scythe Kama Flow 2 80mm - 1400RPM, 80mm€ 6,39€ 12,78
1Enermax Aurora Micro Wireless€ 64,34€ 64,34
1AMD Athlon II X2 250€ 53,63€ 53,63
1Samsung SH-B083L (8x, SATA-150, dual-layer, Zwart, Retail)€ 62,50€ 62,50
1Seasonic S12II-330€ 46,98€ 46,98
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/2G€ 26,48€ 26,48
1Club3D HD5550 Noiseless Edition€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 534,54

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had je dit al gezien?
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/11kdr28.jpg

Waarom niet gewoon:
pricewatch: Asus EAH5550 SILENT/G/DI/1GD2
pricewatch: HIS HD 5550 Silence 1GB DDR2 PCIe

[ Voor 66% gewijzigd door Edmin op 21-11-2010 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 21:22
Bij voorbaat een disclaimer: dit is misschien het verkeerde forum (maar kan op tweakers geen andere vinden over htpc hardware). Onderstaand bericht in het XBMC forum gelezen:

Roeligan schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 13:30
[...]
Ik heb ook een LCD in mn kast (touchscreen) daar draai ik YATSE voor, koel programma 8)

Deze opmerking roept bij mij direct een aantal vragen (droombeelden?) op. Ik ben al tijden op zoek naar een design htpc-tje. Ik wil wat performance, maar moeders de vrouw wil design. We gaan het ding op de muur hangen (onder of boven de tv) dus niet in een kast wegwerken oid. Ik zoek me suf naar een design kastje. Het enige wat in de buurt komt is een asrock 3d of een mac mini. Maar dat is me eigenlijk net iets te duur.

Maar als ik dan toch zoveel geld ga uitgeven (ik sta op het punt) dan kan ik net zogoed naar andere alternatieven zoeken voor hetzelfde geld. Nu zou het zeer cool zijn als je een tablet kan ophangen die direct ook mediacenter is. Je koppelt er een externe harde schijf aan (hang je achter de tv), wifi waarmee je vanaf een NAS kan streamen en videobeelden gaan via hdmi naar je tv (schermpje uit en tv kijken maar). Is dit een reeele wens / kennen jullie tablets die dit zouden kunnen? En dan zou het al helemaal mooi zijn als je een externe tuner kan aansluiten zodat je de tablet als pvr kan gebruiken. Ook makkelijk meenemen etc. 8)

Als dit nog niet kan (kan me het voorstellen) is een alternatief met tablet boven de tv en een mediacenter (ultra platte kast) achter de tv natuurlijk ook een mooie oplossing. Heeft iemand hiermee ervaring / een dergelijke opstelling? Dan is het selecteren van muziek / films een kwestie van even lopen of de tablet meenemen naar de bank (wifi).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er zijn Media Center remote apps voor de iPhone/iPod Touch (en ongetwijfeld ook voor Android/WP7/Symbian?), waarmee je een MCE machine kan bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist mijn gloednieuwe Asrock Vision 3D aangesloten op de TV met HDMI. Past het beeld er niet helemaal in. En als ik via het Nvidia programmaatje het beeld verklein zodat het er wel in past, wordt mijn resolutie iets van 1842 x 1036. Het beeld is sowieso heel erg slecht, het lijkt net of 1920x1080 (native) niet de goede resolutie is.

// edit
Het is gelukt. Ik dacht dat het een driver probleem was maar het lag aan mijn Samsung LE40C630 televisie.
Op internet las ik deze tips, en in mijn geval werkte optie 2 (die was goed verstopt in de laatste menu-opties):
Two points with Samsung TVs (I have a Samsung LCD, don't know if your DLP will be the same):
1. With newer models, there is a "Just scan" option to turn on to enable 1:1 pixel mapping.
2. Additionally, the manual for mine says to rename the input to "PC" when connecting a PC via HDMI, this allows the TV to know that a PC is connected to it rather than a normal HDMI source and allows 1:1 pixel mapping.

Echt raar dat mijn tv dan het beeld zo kon verpesten. Het was zoals gezegd niet alleen wat te groot maar alles was ook van afgrijselijke kwaliteit. Maar het is dus verholpen, het beeld is nu supermooi. :)

Dan nog wat over de ASRock Vision 3D: het is een supermooi apparaat maar ik vind het geluid van de fan en het lichte 'gezing' van de harddisk toch wel wat tegenvallen. Je hoort het duidelijk, ook van 6 meter afstand. Maar okee, meestal zet je ook het geluid aan als je tv kijkt en dan is het totaal niet hoorbaar meer. :)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2010 05:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je iPad als remote werkt prima, kan ik je verzekeren. Echter, dait is volgens mij niet waar je naar op zoek bent.
Je tablet als mediacenter gebruiken is nog niet mogelijk. De huidige tablets op de markt ontbreekt het aan de nodige aansluitingen en mogelijkheden om er video mee te streamen vanaf een NAS. Waar je dan eerder op uit komt zijn zogenaamde all-in-ones, zoals pricewatch: MSI Wind Top AE2220-213EU.

Zoals met alle advies hier, is het van belang om te weten wat je exact wil: waar ga je die htpc op aansluiten? wat voor eisen stel je aan beeld en geluid? Wat is je budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wees wel gewaarschuwd: al die all-in-ones hebben weliswaar HDMI, maar dat zijn allemaal *ingangen*, geen uitgangen.

Tablet als media center werkt in principe prima, een iPod Touch of iPad in een dock is in feite precies dat. Ook: de AppleTV. Er zijn tegenwoordig zoveel mogelijkheden: MCE + 1 of meer Xboxen als extenders. Server + TV met DLNA. Boxee Box. MCE machine met eigen tuner, of met de tuner in een andere machine (DVBLink Network Pack). Linux hobbyisme: MythTV, VDR, XBMC. Hackintosh met Front Row of Plex erop. Zune HD in dock. Etc.

[ Voor 78% gewijzigd door Dreamvoid op 21-11-2010 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als losstaand mediacenter wellicht, maar gekoppeld aan een NAS heb ik ze nog niet gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, dat is waar. Met elke moderne Synology moet zoiets idd kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De meeste Linux-based NASjes draaien alleen iTunes servers met muziek, maar elke low-end (Atom-based) NAS/fileserver kan 'the real deal' iTunes draaien, op Windows XP/Vista/7 of Hackintosh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb dit zaterdag in elkaar gezet:

#ProductPrijsSubtotaal
1Anysee E30TCPlus€ 136,06€ 136,06
1Samsung EcoGreen F3 HD105SI, 1TB€ 47,-€ 47,-
1Scythe Big Shuriken€ 24,-€ 24,-
1Nexus Real Silent D12SL-12 BW, 120m€ 5,-€ 5,-
1AMD Athlon II X2 240€ 44,51€ 44,51
1be quiet! L7 350W€ 37,25€ 37,25
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 23,56€ 23,56
1Sapphire HD 5450 512MB DDR2 PCIE HDMI€ 33,90€ 33,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 548,56

Draait op Windows 7 64bit icm Mediaportal. De Anysee komt nog van mijn oude HTPC en ik heb ook nog een 500GB SATA schijf uit dat ding overgezet. Werkt erg goed! Hoewel ik het niet fluisterstil vind, is het toch een hele verbetering tov een ouwe Shuttle barebone met allemaal kleine koelers erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zit een een HTPC samen te stellen voor mijn schoonzus met onderstaande componenten:

#ProductPrijsSubtotaal
1Spire PowerCube SPM210B-300W-PFC€ 43,10€ 43,10
1Kingston KTA-MB1066K2/4G€ 51,42€ 51,42
1AMD Athlon II X3 445€ 62,88€ 62,88
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 351,11

Het enige waar ik mee zit is of de koeling gaat passen. Zelf heb ik goede ervaringen met de scythe big shuriken, maar ik heb het idee dat deze net wel, of net niet gaat passen in deze behuizing. De ruimte tussen de CPU en de voeding is namelijk maar beperkt. In de verschillende reviews van dit kastje wordt vaak gebruik gemaakt van een atom platform, waar maar een erg klein koelertje op past. Weet iemand of dit gaat passen of heeft iemand een alternatieve CPU koeler die wel gaat passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
jaapsander schreef op maandag 22 november 2010 @ 12:59:
Ik zit een een HTPC samen te stellen voor mijn schoonzus met onderstaande componenten:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 351,11

Het enige waar ik mee zit is of de koeling gaat passen. Zelf heb ik goede ervaringen met de scythe big shuriken, maar ik heb het idee dat deze net wel, of net niet gaat passen in deze behuizing. De ruimte tussen de CPU en de voeding is namelijk maar beperkt. In de verschillende reviews van dit kastje wordt vaak gebruik gemaakt van een atom platform, waar maar een erg klein koelertje op past. Weet iemand of dit gaat passen of heeft iemand een alternatieve CPU koeler die wel gaat passen?
Dezelfde koeler zonder BIG in de titel, gaat zeker passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-09 20:16
Madrox schreef op maandag 22 november 2010 @ 13:36:
[...]

Dezelfde koeler zonder BIG in de titel, gaat zeker passen.
Waarom zou een koeler die 6 mm hoger is makkelijker passen?

-edit- ik zat verkeerd te kijken..
Wat je ook kunt overwegen is om de ventilator er helemaal vanaf te trekken, de ventilator van de voeding hangt er toch praktisch tegenaan. Als je dat niet doet gaan ze alleen maar tegen elkaar in staan zuigen, lijkt me ook niet optimaal
-edit2- Ik zal eventueel vanavond even kijken hoeveel ruimte er exact zit tussen voeding en moederbord.

[ Voor 47% gewijzigd door mcDavid op 22-11-2010 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
mcDavid schreef op maandag 22 november 2010 @ 14:28:
[...]

Waarom zou een koeler die 6 mm hoger is makkelijker passen?

-edit- ik zat verkeerd te kijken..
Wat je ook kunt overwegen is om de ventilator er helemaal vanaf te trekken, de ventilator van de voeding hangt er toch praktisch tegenaan. Als je dat niet doet gaan ze alleen maar tegen elkaar in staan zuigen, lijkt me ook niet optimaal
-edit2- Ik zal eventueel vanavond even kijken hoeveel ruimte er exact zit tussen voeding en moederbord.
Je kaqn de fan ook omdraaien, dan helpen ze elkaar : double pull ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Madrox schreef op maandag 22 november 2010 @ 14:46:
[...]

Je kaqn de fan ook omdraaien, dan helpen ze elkaar : double pull ;)
Ik ben bang dat ze dan voornamelijk qua geluidsniveau elkaar zullen versterken maar dat het verder weinig zin heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zo, salaris is weer gestort dus de hoogste tijd om mijn HTPC gaan bouwen. Zelfbouw uiteraard, daarom zijn we natuurlijk Tweakers.
Mijn voorkeur gaat uit naar een systeem dat probleemloos 1080p kan afspelen (XBMC), geen problemen heeft met framerates, lekker zuinig en stil is. Het systeem gaat ook dienst doen als downloader, want de PC trekt teveel vermogen vind ik om alleen maar als NAS op te treden i.c.m. Popcorn Hour.
Nu lees ik nog niet gigantisch veel goede verhalen over de Celeron SU2300, maar op het eerste gezicht lijkt me dit een prachtig systeem, ben benieuwd wat jullie ervan vinden en dan voornamelijk de keus om voor de Celeron te gaan terwijl ik ook ermee wil downloaden (tegelijkertijd met film kijken wellicht iets te pittig). HD van 2GB heb ik net aangeschaft, dus die kan er zo in.

#ProductPrijsSubtotaal
1Zotac IONITX-P-E€ 161,40€ 161,40
1MS-Tech mc-1200€ 89,50€ 89,50
1Kingston ValueRAM KVR1066D3N7K2/2G€ 26,88€ 26,88
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 277,78

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
jaapsander schreef op maandag 22 november 2010 @ 12:59:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 351,11

Tussen bovenkant moederbord (printplaat) en de voeding, heb ik exact 55 milimeter ruimte. Beide koelingen zouden dus niet passen tenzij je de ventilator eraf haalt.
In de voeding zit overigens een 80x15mm ventilator die best lawaaierig is, deze heb ik zelf vervangen door een stiller exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is een mATX behuizing, dus je hoeft niet per se met (relatief dure) ITX hardware te spelen. Maar als je XBMC (onder Linux neem ik aan) wil draaien heb je tegenwoordig niet zoveel keus meer, aangezien bijna alle nVidia mobo's van de markt verdwenen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Dreamvoid schreef op maandag 22 november 2010 @ 23:45:
[...]

Dat is een mATX behuizing, dus je hoeft niet per se met (relatief dure) ITX hardware te spelen. Maar als je XBMC (onder Linux neem ik aan) wil draaien heb je tegenwoordig niet zoveel keus meer, aangezien bijna alle nVidia mobo's van de markt verdwenen zijn.
Waarom zou ITX relatief duur zijn?
En, wijs eens één niet-ITX bord aan met ongeveer dezelfde mogelijkheden? Vrijwel alle borden met cpu-onboard zijn ITX.

[ Voor 4% gewijzigd door mcDavid op 23-11-2010 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat Dreamvoid bedoelt, is dat je voor hetzelfde of minder geld ook een uATX bord + cpu hebt die meer kunnen dan Atom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvr
  • Laatst online: 26-08 16:09

pvr

gekkejopie2

Welke OS heb je er op staan, en kan je ook probleemloos 1080p afspelen met (XBMC) ?

B.V.D :)
Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 21:16:
Dan nog wat over de ASRock Vision 3D: het is een supermooi apparaat maar ik vind het geluid van de fan en het lichte 'gezing' van de harddisk toch wel wat tegenvallen. Je hoort het duidelijk, ook van 6 meter afstand. Maar okee, meestal zet je ook het geluid aan als je tv kijkt en dan is het totaal niet hoorbaar meer. :)

Lenovo Legion 5 17IMH05H | Intel Core i7-10750H| 16 GB DDR4 | Toshiba Solid State Disk (M.2) 512GB+ Samsung 870 EVO 2,5 inch 4TB| 1080p | GeForce GTX 1650 Ti| backlit keyboard @ 04-09-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Dreamvoid schreef op maandag 22 november 2010 @ 23:45:
[...]

Keus voor ITX vanwege het zeer lage energieverbruik en de Celeron zou voldoende krachtig moeten zijn. Zeker met een Linux installatie moet xbmc en sabnzb toch best kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:22
XeNoBiTe schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 07:43:
[...]

Keus voor ITX vanwege het zeer lage energieverbruik en de Celeron zou voldoende krachtig moeten zijn. Zeker met een Linux installatie moet xbmc en sabnzb toch best kunnen?
Zelfs een ION met atom zou er geen problemen mee mogen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
De extra headroom van de Celeron is natuurlijk wel prettig. Zeker voor de kleine meerprijs tenopzichte van de Atom. Denk dat Atx voor mij gewoon overkill is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mcDavid schreef op maandag 22 november 2010 @ 21:16:
[...]

Tussen bovenkant moederbord (printplaat) en de voeding, heb ik exact 55 milimeter ruimte. Beide koelingen zouden dus niet passen tenzij je de ventilator eraf haalt.
In de voeding zit overigens een 80x15mm ventilator die best lawaaierig is, deze heb ik zelf vervangen door een stiller exemplaar.
Bedankt voor het opmeten! Ik had je opmerking van de ventilator al gelezen in je review van het kastje ;) Na het lezen van je review was ik al bang dat een shuriken niet ging passen, maar nu weet ik het in ieder geval zeker. Zijn er nog kleinere koeloplossingen waar mensen ervaring mee hebben?
Edmin schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 14:20:
Nu je het zegt.... dat was me nog niet eens opgevallen.

edit:
pricewatch: Zalman CNPS8700 NT
past volgens Zalman ook op 1156:
http://zalman.co.kr/ENG/product/Product_Read.asp?idx=278
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juni 2010 @ 14:35:
thermaltake slim is nog een optie. anders is de zalman vf 2000 wel simpel aan te passen naar 1156 zijn maar twee stukje aluminium die je moet knippen/snijden. trouwens de i3 530 is gewoon bij de meeste webshops die ik bekeken heb een boxed versie.
Deze oplossingen zijn al eerder in deze thread genoemd. Weet iemand of dit zal gaan passen?

edit: Thermaltake is volgens hun site in de hoogte prima, maar is alleen voor intel sockets..
edit 2: De Akasa AK-CCE-7106HP is ook een optie, maar ook alleen voor intel sockets...

[ Voor 4% gewijzigd door jaapsander op 23-11-2010 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de zalman vf2000 is 45mm hoog dus deze moet passen, hij is geschikt voor am2,am2+,am3 koelt aardig voor zo'n lage koeler en is niet al te duur dus lijkt me dat het deze wordt. de rest is inderdaad alleen voor intel 1156.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josschijven
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-01-2024
Ik zit voor mezelf een HTPC samen te stellen, ik ben gekomen op de volgende configuratie:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock A330ION€ 97,35€ 97,35
1Samsung Spinpoint F1 HD161GJ, 160GB€ 30,08€ 30,08
1Thermaltake VL52021N2E€ 49,97€ 49,97
1Kingston ValueRAM KVR1066D3N7/2G€ 24,88€ 24,88
1Sapphire HD 4650 512MB DDR2 PCI-E€ 39,77€ 39,77
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 242,05

Verdere informatie:

- Budget:
300/400 euro

- Welke apparatuur je hebt:
Sony Breedbeeld tv. Ziggo digitale receiver.

- Hoe ziet je netwerk eruit:
Vanaf het modem kabel naar een gigabit switch. Vanuit de switch kabels naar mijn laptop, PS3, Netgear Stora NAS en toekomistige HTPC

- Wat wil je afspelen:
Een grote range aan bestanden. Van Mp3tjes tot Video_ts. Van MKV tot iso's.

- zijn er ruimtebeperkingen
De ruimte die ik heb is beperkt, Alleen een mini ITX is een optie.

Is de bovenstaande configuratie voldoende voor het afspelen van de bestanden vanaf mijn NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Jos: Waarom een ION en een GPU?

Of je kiest voor een ION óf je kiest voor een los bordje en processor :9

Als je dan toch voor een GPU kiest neem dan een Radeon uit de 5xxx series. Bijvoorbeeld een passieve 5450 of een 5550.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2010 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
josschijven schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:54:
Ik zit voor mezelf een HTPC samen te stellen, ik ben gekomen op de volgende configuratie:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock A330ION€ 97,35€ 97,35
1Samsung Spinpoint F1 HD161GJ, 160GB€ 30,08€ 30,08
1Kingston ValueRAM KVR1066D3N7/2G€ 24,88€ 24,88
1Sapphire HD 4650 512MB DDR2 PCI-E€ 39,77€ 39,77
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 242,05

Verdere informatie:

- Budget:
300/400 euro

- Welke apparatuur je hebt:
Sony Breedbeeld tv. Ziggo digitale receiver.

- Hoe ziet je netwerk eruit:
Vanaf het modem kabel naar een gigabit switch. Vanuit de switch kabels naar mijn laptop, PS3, Netgear Stora NAS en toekomistige HTPC

- Wat wil je afspelen:
Een grote range aan bestanden. Van Mp3tjes tot Video_ts. Van MKV tot iso's.

- zijn er ruimtebeperkingen
De ruimte die ik heb is beperkt, Alleen een mini ITX is een optie.

Is de bovenstaande configuratie voldoende voor het afspelen van de bestanden vanaf mijn NAS?
Haha die kast is werkelijk EXACT hetzelfde als de Spire Powercube, alleen met een ander frontje. Zelfs de USB-poorten zitten ook ondersteboven. :D
En verder wat Snos zegt, waar denk je die 2e videokaart voor nodig te hebben?
-edit-
En wat is precies het idee achter de 160GB harde schijf? Waarom niet gewoon een TB of 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcDavid schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 17:06:
[...]
En wat is precies het idee achter de 160GB harde schijf? Waarom niet gewoon een TB of 2?
Omdat hij zegt dat hij een NAS heeft 8)7
josschijven schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:54:
Maar je hebt gelijk. Een 1TB drive is bijna net zo duur en misschien wel zuiniger dan een F1 Spinpoint met 160GB.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2010 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 17:32:
[...]

[...]

Maar je hebt gelijk. Een 1TB drive is bijna net zo duur en misschien wel zuiniger dan een F1 Spinpoint met 160GB.
Betaal je in vergelijking wel heel erg veel per GB.
Een 500GB schijfje heb je voor nog geen 2-5 euro meer zoals pricewatch: Western Digital Caviar Blue WD5000AAKS, 500GB en pricewatch: Samsung Spinpoint F3 HD503HI, 500GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
[...]

Dan zou ik eerder de HDD helemaal skippen en er een USB-stick bij doen voor het OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XeNoBiTe schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 07:43:
Keus voor ITX vanwege het zeer lage energieverbruik
Waar wil je laag energiegebruik hebben, idle of load? In idle zijn die SU2300, een i3 en een simpele Athlon (240 ofzo) vrijwel gelijk, en laag verbruik bij load wil je doorgaans als je kast klein is en je de warmte niet kwijt kan. Dat is in jouw ruime kast niet zo'n probleem.

Ik wil dat Zotac bordje of die behuizing niet afkraken, het zijn allemaal prima onderdelen - het is de combinatie met een ruime mATX kast die ik niet logisch vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josschijven
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 16:29:
@Jos: Waarom een ION en een GPU?

Of je kiest voor een ION óf je kiest voor een los bordje en processor :9

Als je dan toch voor een GPU kiest neem dan een Radeon uit de 5xxx series. Bijvoorbeeld een passieve 5450 of een 5550.
De keuze voor een losse videokaart en exact dat type videokaart is omdat daar een s-video aansluiting opzit. 1 van de tv's waar ik deze op aan ga sluiten is nog een beeldbuis model zonder hdmi, vga of dvi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josschijven
[...]

[...]

Wat de harde schijf betreft. Ik denk dat ik voor een nieuwe Spinpoint F4 ga. 320 GB die is welgeteld 3 euro duurder. Anders een F3 500 Gb. Opslag heb ik totaal niet nodig. Op de harde schijf komt alleen het OS te staan en wat afspeelprogramma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pvr schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 07:14:
gekkejopie2
Welk OS heb je er op staan, en kan je ook probleemloos 1080p afspelen met (XBMC) ?
[...]
Ik heb er Windows 7 64bit op draaien. Ja man, 1080p afspelen moet gewoon probleemloos lukken, er zit een i3 en GT425M in. Dat kan al met een Atom en ION. Maar ik zal morgen eens een testje doen voor de zekerheid. :)

Heb nog geen plannen om XMBC erop te zetten. Ik gebruik GOM player om films alles in af te spelen en dat voldoet voor mij op dit moment goed genoeg.

Zelf had ik nog geen ervaring met Windows 64bit, wel raar, ik heb nu 2 maal explorer en 2 maal Photoshop. Ik vind dat eigenlijk wel een beetje irritant. 2 maal Photoshop installeren was mijn eigen fout maar waarom zou ik IE8 32bit gebruiken als ik ook IE8 64bit heb? Alleen voor Silverlight?

Ik zit eraan te denken ook het volgende aan te schaffen voor de slaapkamer, wat denken jullie daarvan? Ik weet niet of die SSD zal passen, want die is SATA II en in de specs van de Shuttle staat gewoon SATA. Kan dat dan?
#ProductPrijsSubtotaal
1Shuttle XS35GT€ 236,20€ 236,20
1Transcend JetRam JM800QSU-2G€ 32,42€ 32,42
1OCZ Onyx SATA II 2.5" SSD 64GB€ 89,-€ 89,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 357,62

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
I
Dreamvoid schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 18:59:
[...]

Waar wil je laag energiegebruik hebben, idle of load? In idle zijn die SU2300, een i3 en een simpele Athlon (240 ofzo) vrijwel gelijk, en laag verbruik bij load wil je doorgaans als je kast klein is en je de warmte niet kwijt kan. Dat is in jouw ruime kast niet zo'n probleem.

Ik wil dat Zotac bordje of die behuizing niet afkraken, het zijn allemaal prima onderdelen - het is de combinatie met een ruime mATX kast die ik niet logisch vindt.
Goed punt. Hij zal echter wel regelmatig onder load komen, wordt toch elke avond wel wat gekeken en gedownload. Voordeel van weinig hitte is natuurlijk ook dat ik voor passieve koeling kan gaan. En dat spreekt mij zeer aan! Als ik met ergens aan irriteer is het wel een luidruchtig apparaat in mijn huiskamer. Which reminds me, ik moet maar eens foto's gaan posten van mn nieuwe thuisbioscoopje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
josschijven schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 21:40:
[...]

De keuze voor een losse videokaart en exact dat type videokaart is omdat daar een s-video aansluiting opzit. 1 van de tv's waar ik deze op aan ga sluiten is nog een beeldbuis model zonder hdmi, vga of dvi.
Ok duidelijk. Je kunt je wel afvragen of het nog verstandig is in zulke technologie te investeren. Ook zijn er volgens mij verloopkabels te krijgen van VGA naar bijv, SCART.

Als je toch voor de dedicated videokaart gaat, kun je natuurlijk wel een hoop centen besparen door een moederbord zonder (of met minder dure) GPU te kiezen.

En nog iets. Als je voor een grafische kaart van ATI gaat, moet je er niet op rekenen dat je vloeiend HD-materiaal kan afspelen. Tenzij je er ook Windows opzet, maar dan is een (wellicht iets duurdere) Nvidia-kaart waarschijnlijk goedkoper.
josschijven schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 21:44:
[...]

Wat de harde schijf betreft. Ik denk dat ik voor een nieuwe Spinpoint F4 ga. 320 GB die is welgeteld 3 euro duurder. Anders een F3 500 Gb. Opslag heb ik totaal niet nodig. Op de harde schijf komt alleen het OS te staan en wat afspeelprogramma's.
Dan kun je ook overwegen een USB-stick te gebruiken om het OS op te installeren. Stiller, goedkoper, energiezuiniger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VGA naar SCART verloop kabels zijn er ooit eens geweest maar deze werkten alleen met bepaalde ATI kaarten en moesten ingesteld worden met opties die volgens mij niet eens meer in de drivers zitten. VGA en SCART hebben namelijk een ander RGB signaal. er zijn tegenwoordig wel kastjes die dit doen maar ze zijn nogal duur imho. het beste signaal dat je zou kunnen versturen naar je oude beeldbuis is component als je videokaart en tv dit ondersteunen zo niet zit je inderdaad vast aan S-video.

Edit: effe gekeken en die videokaart die josschrijven heeft staan heeft een 7pins tv out dus deze heeft ook component.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 02:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jongens heb een probleem.

Heb mijn htpc aangesloten op een HD ready samsung 50". Heb een Win7 64, Radeon HD5550 draaien op 720P maar blijf zwarte balken rondom mijn beeld hebben. (Hij vult het beeld niet) Heb het eerder het beeld uit kunnen trekken dacht ik maar ben nu weer terug bij af en weet niet meer hoe ik het moet fixen. Kan dit met catalis of waar ligt het aan?

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!

Edit: Heb de tv zelf nu op 16:9 gezet en nu werkt het wel. Automatisch scannen deed hij dus niet goed.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 02:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josschijven
mcDavid schreef op woensdag 24 november 2010 @ 00:53:
[...]

Ok duidelijk. Je kunt je wel afvragen of het nog verstandig is in zulke technologie te investeren. Ook zijn er volgens mij verloopkabels te krijgen van VGA naar bijv, SCART.

Als je toch voor de dedicated videokaart gaat, kun je natuurlijk wel een hoop centen besparen door een moederbord zonder (of met minder dure) GPU te kiezen.

En nog iets. Als je voor een grafische kaart van ATI gaat, moet je er niet op rekenen dat je vloeiend HD-materiaal kan afspelen. Tenzij je er ook Windows opzet, maar dan is een (wellicht iets duurdere) Nvidia-kaart waarschijnlijk goedkoper.

[...]

Dan kun je ook overwegen een USB-stick te gebruiken om het OS op te installeren. Stiller, goedkoper, energiezuiniger...
Het draaien van een OS vanaf een USB stick, geeft dat nog wel gewone prestaties?

De pc is onder andere ook bedoeld voor het afspelen van HD materiaal, dan kan ik dus beter voor een andere kaart kiezen. Welke kaart zou daar wel geschikt voor zijn?

Deze bijvoorbeeld?
pricewatch: XFX GeForce 250 GTS 1024MB DDR3 HDMI Core Edition (GS-250X-ZNLA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3ck
  • Laatst online: 24-07 19:47
Ik heb onlangs deze configuratie gemaakt voor een nieuwe HTPC. Wellicht dat er in de toekomst nog een tv-kaart in moet, maar op dit moment heb ik UPC en kan ik (volgens mij) niet de kabel gebruiken icm een computer.

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F3EG, 2TB€ 78,52€ 78,52
1Silverstone SST-LC19B-R€ 147,-€ 147,-
1Kingston KTA-MB1333/4G€ 51,61€ 51,61
1AMD Athlon II X2 250E€ 68,90€ 68,90
1Asus M4A88T-I Deluxe€ 107,40€ 107,40
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 453,43

Op dit moment heb ik een normale desktop computer aangesloten op de tv. Daar zit een "iets" krachtigere processor in. Eisen die ik aan het systeem heb is dat ie de mkv (full hd) en mp3 net zo kan afspelen als op mijn huidige systeem. Daarnaast vraag ik me af of de voeding (120W) wel voldoende is. Ik heb echt geen idee hoe dat gecontroleerd moet worden adhv de componenten (vandaar ook de mindere pocessor overigens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
josschijven schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:56:
[...]

Het draaien van een OS vanaf een USB stick, geeft dat nog wel gewone prestaties?
Ga ik je over een week vertellen! :D De enige concern die ik heb is dat de levensduur van een USB-stick (flash-geheugen) over het algemeen niet zo lang is. Maar volgens mij gaat dat wel meevallen omdat je nagenoeg alleen maar leest en amper schrijft. Maargoed de ervaring zal het leren.
De pc is onder andere ook bedoeld voor het afspelen van HD materiaal, dan kan ik dus beter voor een andere kaart kiezen. Welke kaart zou daar wel geschikt voor zijn?

Deze bijvoorbeeld?
pricewatch: XFX GeForce 250 GTS 1024MB DDR3 HDMI Core Edition (GS-250X-ZNLA)
Dat lijkt me al een ZWARE overkill. Bovendien gaat die niet in je kast passen, omdat'ie 2 slots hoog is. Ik ben niet zo thuis in de videokaarten maar voor rond de 50 euro moet je volgens mij een prima kaart kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
n3ck schreef op woensdag 24 november 2010 @ 10:31:
Ik heb onlangs deze configuratie gemaakt voor een nieuwe HTPC. Wellicht dat er in de toekomst nog een tv-kaart in moet, maar op dit moment heb ik UPC en kan ik (volgens mij) niet de kabel gebruiken icm een computer.

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 453,43

Op dit moment heb ik een normale desktop computer aangesloten op de tv. Daar zit een "iets" krachtigere processor in. Eisen die ik aan het systeem heb is dat ie de mkv (full hd) en mp3 net zo kan afspelen als op mijn huidige systeem. Daarnaast vraag ik me af of de voeding (120W) wel voldoende is. Ik heb echt geen idee hoe dat gecontroleerd moet worden adhv de componenten (vandaar ook de mindere pocessor overigens).
Ik denk dat de voeding wel voldoende is. Alleen heb je nagedacht hoe je de warmte van de processor af gaat voeren? De boxed-koeler gaat sowieso niet passen in die kast lijkt me. En een andere koeler zal ook passen en meten worden.
en ook hier weer: HD + ATI = Windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3ck
mcDavid schreef op woensdag 24 november 2010 @ 12:42:
[...]

Ik denk dat de voeding wel voldoende is. Alleen heb je nagedacht hoe je de warmte van de processor af gaat voeren? De boxed-koeler gaat sowieso niet passen in die kast lijkt me. En een andere koeler zal ook passen en meten worden.
en ook hier weer: HD + ATI = Windows
Dank voor het advies! De koeler is inderdaad wel een puntje van aandacht - dat ding mag 37mm zijn.. laten ze bij Silverstone nou ook "toevallig" een koeler hebben die aan die afmeting voldoet: de Silverstone SST-NT07-AM2 :-)

Al met al wordt de lijst dan dus:
#ProductPrijsSubtotaal
1Silverstone SST-NT07-AM2€ 15,54€ 15,54
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 468,97

Iemand trouwens ook ervaring met die kast specifiek? Ik zat laatst wat te googlen en toen vond ik een site waarop men zei dat hij vrij luidruchtig was.. dat lijkt me echter niet erg voor de hand liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
n3ck schreef op woensdag 24 november 2010 @ 13:04:
[...]

Dank voor het advies! De koeler is inderdaad wel een puntje van aandacht - dat ding mag 37mm zijn.. laten ze bij Silverstone nou ook "toevallig" een koeler hebben die aan die afmeting voldoet: de Silverstone SST-NT07-AM2 :-)

Al met al wordt de lijst dan dus:
#ProductPrijsSubtotaal
1Silverstone SST-NT07-AM2€ 15,54€ 15,54
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 468,97

Iemand trouwens ook ervaring met die kast specifiek? Ik zat laatst wat te googlen en toen vond ik een site waarop men zei dat hij vrij luidruchtig was.. dat lijkt me echter niet erg voor de hand liggen..
Is dit niks voor je ?
pricewatch: HDI Dune BD Prime 3.0 500GB
Plug and play :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josschijven
mcDavid schreef op woensdag 24 november 2010 @ 12:33:
[...]
Ga ik je over een week vertellen! :D De enige concern die ik heb is dat de levensduur van een USB-stick (flash-geheugen) over het algemeen niet zo lang is. Maar volgens mij gaat dat wel meevallen omdat je nagenoeg alleen maar leest en amper schrijft. Maargoed de ervaring zal het leren.

[...]

Dat lijkt me al een ZWARE overkill. Bovendien gaat die niet in je kast passen, omdat'ie 2 slots hoog is. Ik ben niet zo thuis in de videokaarten maar voor rond de 50 euro moet je volgens mij een prima kaart kunnen halen.
Ik hoor het graag van je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murphendize
  • Laatst online: 25-09-2024
Hoi, ook ik ben van plan een HTPC te bouwen en ben tot nu toe tot de volgende configuratie gekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus AT5IONT-I€ 143,97€ 143,97
1ICIDU Bluetooth Micro Dongle€ 7,81€ 7,81
1Kingston ValueRAM KVR1066D3S7/2G€ 25,95€ 25,95
1Nexus Value 430€ 55,20€ 55,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 454,71

Mijn eisen zijn:
- 1080P zonder problemen afspelen (mkv's /Blueray ISO en alle overige populaire formaten)
- Probleemloos afspelen tijdens Downloaden/Parren/Unrarren
- Zo stil mogelijk (daarom de keuze voor Asus AT5IONT-I)

Ik wil er niet op gaan gamen en in de toekomst aansluiten op een versterker.

Mijn budget is ong 450 euro dus daar zit ik met deze config wel op, ik vraag me echter af of ik dezelfde (of betere) prestaties ook krijg met ander (goedkopere) onderdelen waarbij ik wel binnen budget blijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In je Antec fusion remote kast passen ook reguliere micro-ATX borden. Hier kun je voor meer kracht (maar ook meer stroomverbruik) bijvoorbeeld een amd athlon II x2 245 oid opzetten. Deze is icm met een beetje een normaal MB ook ongeveer 120 euro. Zet je d'r een stille koeler op van 25 euro (scythe big shuriken) heb je een wat krachtiger systeem wat ook best stil is.

Indien je zo weinig mogelijk stroom wil verbruiken is de door jou bijeengezochte configuratie erg sterk, hoewel ik niet weet of het parren/rarren te veel processorkracht kost om 1080p vloeiend af te kunnen spelen (maar denk van wel)

edit: Ik heb zelf ook de antec behuizing en zoals eerder gezegd, de bijgeleverde 12 cm fans kun je het beste vervangen door stillere exemplaren.

[ Voor 34% gewijzigd door jaapsander op 24-11-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3ck
Opzich is dat inderdaad ook wel een mooie optie, maar ik heb liever een pc in de woonkamer op de TV aangesloten.. naast video's en mp3's afspelen doe ik er ook nog wel wat mail en 9292ov op (dit tik ik nu bijvoorbeeld ook op de tv). Blijft toch wel een beetje tweakers he :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3ck
Murphendize schreef op woensdag 24 november 2010 @ 14:15:
Hoi, ook ik ben van plan een HTPC te bouwen en ben tot nu toe tot de volgende configuratie gekomen:

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus AT5IONT-I€ 143,97€ 143,97
1Kingston ValueRAM KVR1066D3S7/2G€ 25,95€ 25,95
1Nexus Value 430€ 55,20€ 55,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 454,71

Mijn eisen zijn:
- 1080P zonder problemen afspelen (mkv's /Blueray ISO en alle overige populaire formaten)

Mijn budget is ong 450 euro dus daar zit ik met deze config wel op, ik vraag me echter af of ik dezelfde (of betere) prestaties ook krijg met ander (goedkopere) onderdelen waarbij ik wel binnen budget blijf.
Ik denk niet dat dat lukt met die processor. Voordat ik mijn pc upgedrade had, heb ik ook wel geexperimenteerd met verschillende laptops, maar met mkv bestanden afspelen alleen hadden die dingen de grootste moeite (lees: werkte niet). Ik zou dus inderdaad ook zeggen dat je er beter een betere processor in kan stoppen.

Edit: ik ben overigens wel benieuwd naar mensen die dat bord hebben.. ik heb net even wat gezocht over of je er nu mkv mee kan afspelen, maar de berichten wisselden.. Voor mijn setup is dit namelijk ook wel een mooi potentieel bord, maar ik ging er altijd vanuit dat die on-board processor niet snel genoeg zou zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door n3ck op 24-11-2010 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
n3ck schreef op woensdag 24 november 2010 @ 19:33:
[...]

Ik denk niet dat dat lukt met die processor. Voordat ik mijn pc upgedrade had, heb ik ook wel geexperimenteerd met verschillende laptops, maar met mkv bestanden afspelen alleen hadden die dingen de grootste moeite (lees: werkte niet). Ik zou dus inderdaad ook zeggen dat je er beter een betere processor in kan stoppen.

Edit: ik ben overigens wel benieuwd naar mensen die dat bord hebben.. ik heb net even wat gezocht over of je er nu mkv mee kan afspelen, maar de berichten wisselden.. Voor mijn setup is dit namelijk ook wel een mooi potentieel bord, maar ik ging er altijd vanuit dat die on-board processor niet snel genoeg zou zijn.
Waren die experimenten ook met een ION chipset, en software die daar gebruik van maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Murphendize schreef op woensdag 24 november 2010 @ 14:15:

Mijn eisen zijn:

Je weet dat er 2 grote fans in die Antec kast hangen, denk je dat een passief gekoelde CPU dan nog veel uitmaakt? Met een grote CPU koeler hoor je echt geen verschil.

Bovendien snap ik die enorme voeding erbij dan ook niet echt, dat lijkt me nogal overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n3ck
mcDavid schreef op woensdag 24 november 2010 @ 21:40:
[...]

Waren die experimenten ook met een ION chipset, en software die daar gebruik van maakt?
Nee.. dat was gewoon met een normale laptop (en ik denk niet dat die beschikten over die chipset). Sowieso waren dat geen Atom processoren geloof ik.

Ik heb er niet heel veel verstand van zo blijkt maar weer! :-)

edit: hier vond ik trouwens een review van dat bord in een HTPC. 1080 afspelen is inderdaad lastig.

[ Voor 16% gewijzigd door n3ck op 24-11-2010 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
n3ck schreef op woensdag 24 november 2010 @ 23:27:
[...]

Nee.. dat was gewoon met een normale laptop (en ik denk niet dat die beschikten over die chipset). Sowieso waren dat geen Atom processoren geloof ik.

Ik heb er niet heel veel verstand van zo blijkt maar weer! :-)

edit: hier vond ik trouwens een review van dat bord in een HTPC. 1080 afspelen is inderdaad lastig.
When using the XBMC Live CD or the normal Linux version, XMBC does support full hardware acceleration trough VDPAU. Therefor there isn’t any problem with 1080p playback.
Vrij duidelijke taal, lijkt me toch.

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:23
Frank-NL schreef op woensdag 24 november 2010 @ 22:37:
[...]

Je weet dat er 2 grote fans in die Antec kast hangen, denk je dat een passief gekoelde CPU dan nog veel uitmaakt? Met een grote CPU koeler hoor je echt geen verschil.
Als hij meer power wilt voor zijn geld, afstappen van een Atom en over gaan op een amd processor. Stille koeler erbij zoals u ook al zei en je hebt een stukken beter systeem. Alleen verbruikt het wel meer stroom.
Bovendien snap ik die enorme voeding erbij dan ook niet echt, dat lijkt me nogal overkill.
Zware overkill :/ , zoals zijn set nu is, is een MicoPSU 60 à 90W al zat.

[ Voor 9% gewijzigd door karstnl op 25-11-2010 01:56 ]

• n3ck
mcDavid schreef op woensdag 24 november 2010 @ 23:57:
[...]

[...]

Vrij duidelijke taal, lijkt me toch.
Mja.. ben voor de HTPC toch meer een windows persoon aangezien RTL gemist niet goed werkt onder Linux. Met de komende Oh oh gerso in de sneeuw is dat natuurlijk nog belangrijker! ;)

• Murphendize
karstnl schreef op donderdag 25 november 2010 @ 01:55:
[...]

Als hij meer power wilt voor zijn geld, afstappen van een Atom en over gaan op een amd processor. Stille koeler erbij zoals u ook al zei en je hebt een stukken beter systeem. Alleen verbruikt het wel meer stroom.

[...]

Zware overkill :/ , zoals zijn set nu is, is een MicoPSU 60 à 90W al zat.
Bedankt voor de tips, stroomverbruik is voor mij niet zo'n groot issue, ik heb liever wat meer power en kan er mee leven dat het stroomverbruik wat hoger is. ik denk dat ik daarom inderdaad afstap van die Atom en voor een losse processor en stille koeler ga.
Ik vraag me echter nog wel af of een MicoPSU 60 à 90W dan nog wel genoeg is?
Murphendize schreef op donderdag 25 november 2010 @ 09:44:
[...]

Bedankt voor de tips, stroomverbruik is voor mij niet zo'n groot issue, ik heb liever wat meer power en kan er mee leven dat het stroomverbruik wat hoger is. ik denk dat ik daarom inderdaad afstap van die Atom en voor een losse processor en stille koeler ga.
Ik vraag me echter nog wel af of een MicoPSU 60 à 90W dan nog wel genoeg is?
60 à 90 W is inderdaad een beetje aan de lage kant. Misschien trekt hij het wel, maar persoonlijk adviseer ik een stille 300 W voeding.

Verwijderd

picopsu 150w moet meer dan voldoende zijn voor een simpele htpc. en maar 10 euro duurder dan een 90w.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2010 13:52 ]

• karstnl
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 13:50:
picopsu 150w moet meer dan voldoende zijn voor een simpele htpc. en maar 10 euro duurder dan een 90w.
jaapsander schreef op donderdag 25 november 2010 @ 11:36:
[...]

60 à 90 W is inderdaad een beetje aan de lage kant. Misschien trekt hij het wel, maar persoonlijk adviseer ik een stille 300 W voeding.
De PicoPSU 80W variant geeft meer dan genoeg prik om alles te laten draaien, en dat volledig stil itt een 300W PSU. Maar verder wordt zelfs de combinatie van jouw ASUS bordje en de PicoPSU zo aangeboden en dat ook nog met een 60W Power Supply Adapter. Ik zou bijna denken dat zelfs 60W voldoende moet zijn om alles te laten draaien. :9~

Vergeet niet dat de D525 maar een TDP heeft van 14W, ik zie dus geen probleem met een 80W variant.

• Murphendize
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X2 240€ 44,58€ 44,58
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 23,93€ 23,93
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 397,10

Asus AT5IONT-I vervangen door een AMD Athlon II X2 240 en een Asrock 880GMH-USB3, daarnaast de voeding aangepast naar be quiet! Pure Power L7 300W. Scheelt toch wel in de kosten :)

Ik ben nog op zoek naar een stille processorkoeler die wel in deze kast past qua grootte, of zou de stock koeler al voldoende zijn?
karstnl schreef op donderdag 25 november 2010 @ 15:34:
[...]

[...]

De PicoPSU 80W variant geeft meer dan genoeg prik om alles te laten draaien, en dat volledig stil itt een 300W PSU. Maar verder wordt zelfs de combinatie van jouw ASUS bordje en de PicoPSU zo aangeboden en dat ook nog met een 60W Power Supply Adapter. Ik zou bijna denken dat zelfs 60W voldoende moet zijn om alles te laten draaien. :9~

Vergeet niet dat de D525 maar een TDP heeft van 14W, ik zie dus geen probleem met een 80W variant.
Ondertussen is hij overgestapt naar een uATX mb + athlon II x2. 80W is aan de krappe kant (ook al werkt het wel).

Verder heb ik goede ervaringen met de scythe big shuriken als cpu koeler

[ Voor 6% gewijzigd door jaapsander op 25-11-2010 16:37 ]

• psychoclown

psychoclown

Back in black

Anders kun je de pricewatch: Scythe Shuriken Rev. B overwegen :)

• karstnl
jaapsander schreef op donderdag 25 november 2010 @ 16:31:
[...]

Ondertussen is hij overgestapt naar een uATX mb + athlon II x2. 80W is aan de krappe kant (ook al werkt het wel).

Verder heb ik goede ervaringen met de scythe big shuriken als cpu koeler
Dat zie ik nu ook, maar ik was nog van de veronderstelling dat Atom de keuze was.
Murphendize schreef op donderdag 25 november 2010 @ 15:38:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X2 240€ 44,58€ 44,58
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/2G€ 23,93€ 23,93
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 397,10

Asus AT5IONT-I vervangen door een AMD Athlon II X2 240 en een Asrock 880GMH-USB3, daarnaast de voeding aangepast naar be quiet! Pure Power L7 300W. Scheelt toch wel in de kosten :)

Ik ben nog op zoek naar een stille processorkoeler die wel in deze kast past qua grootte, of zou de stock koeler al voldoende zijn?
Mooie keuze, zou zelf ook ipv een atom een amd hebben genomen, maar dat zei ik eerder ook al. Verder zou ik als stille koeler een Scythe Ninja Mini Rev. B nemen, die past volgens vele reviews perfect en geeft je de beste koeling en stilte voor jouw kast.

[ Voor 5% gewijzigd door karstnl op 25-11-2010 20:23 ]

• Commander69
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

Commander69

Horseshoe solar

Is dit een beetje een leuke HTPC zo ? Ik wil mijn logitech harmony one er bij gebruiken en de voeding op den duur vervangen door een adapter + picopsu. Wat zou het verbruik dan zijn ? Er komt nog wel een 2TB schijf in die ik heb liggen. Samsung F4

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Athlon II X2 240E€ 54,78€ 54,78
1OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD 60GB€ 104,90€ 104,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 47,73€ 47,73
1Asus M4A785T-M€ 64,-€ 64,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 382,85

40x380Wp Solaredge SE16K E-ESE-SE-SSE-S-SSW-SW-WSW / 3xVictron MPII 5000 / DIY 16 kWh

• XeNoBiTe
  • Niet online
Bovenstaand vind ik ook een erg mooi setje. Ben benieuwd wat de meningen zijn!
1 puntje misschien, waarom een 785G bordje en geen 880G, zo groot is het prijsverschil toch niet?

• karstnl
Commander69 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 20:28:
Is dit een beetje een leuke HTPC zo ? Ik wil mijn logitech harmony one er bij gebruiken en de voeding op den duur vervangen door een adapter + picopsu. Wat zou het verbruik dan zijn ? Er komt nog wel een 2TB schijf in die ik heb liggen. Samsung F4

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 382,85
Had zelf is gelezen dat de voeding van de mc-1200 best wel hoorbaar is, maar verder wel een leuk setje. Misschien is kijken naar het asrock 880 bord, geeft je ook nog usb3.0 maar verder maakt het niet veel uit.

Verwijderd

Commander69 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 20:28:

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 382,85
zie het punt van de vertex ssd niet echt. een ssd in een htpc is meer voor minder geluid als je een NAS gebruikt om je video's te streamen. als je er hdd in zet heb je niks mindere geluidsproductie en de prestaties van een ssd heb je niet nodig voor de htpc software en opstarttijd kun je vermijden door de standby te gebruiken. ik vind het nogal een duur grapje als je er uiteindelijk niks aan hebt.
Als je toch wat raps wilt is idd misschien zo'n hybride Momentus XT schijf handiger.

• Commander69
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

Commander69

Horseshoe solar

Zo aangepast.
Wat de voeding betreft, die kun je voorzien van een stille 92mm fan. Maar zoals gezegd, ik ga voor een adapter met pico psu.

Wat de SSD betreft, ik wil er graag 2 schijven in. 4TB is niet nodig. Als ik downloads van usenet uitpak dan worden die eerst op schijf 1 opgeslagen en vervolgens naar schijf 2 uitgepakt. Hetzelfde geld ook voor homevideo coderen.
Als ik er dan een SSD in stop is het wat zuiniger in verbruik.

#ProductPrijsSubtotaal
1Asus M4A88T-V EVO/USB3€ 85,-€ 85,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 403,85

[ Voor 6% gewijzigd door Commander69 op 25-11-2010 22:40 ]

40x380Wp Solaredge SE16K E-ESE-SE-SSE-S-SSW-SW-WSW / 3xVictron MPII 5000 / DIY 16 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
dubbel

[ Voor 187% gewijzigd door MuSeLive op 28-11-2010 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
Na een week veel informatie lezen kom ik er nog steeds niet achter wat ik het beste kan doen..
Budget is 275 euro. Ik wil er puur xbmc op draaien (icm sickbeard & couchpotato). Daarnaast zou ik graag willen dat unrarren/repairen, downloaden en film kijken tegelijk kan. Het liefst zo stil mogelijk en snel mogelijk (daarom misschien een SSD?). Gamen, internetten etc hoef ik er niet mee te doen. Ik wil puur XBMC zo optimaal mogelijk gebruiken.
Ik kom op de volgende opties uit:
optie 1
#ProductPrijsSubtotaal
1Asrock A330ION€ 98,90€ 98,90
1Kingston SSDNow S100 SS100S2/8G 8GB€ 35,45€ 35,45
1Kingston ValueRAM KVR1066D3N7K2/2G€ 26,87€ 26,87
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 258,19

optie 2
#ProductPrijsSubtotaal
1Asus S1-AT5NM10E€ 191,-€ 191,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 261,80

enige aanmerkingen? of betere alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Ik zou voor die laatste gaan, die SSD kun je altijd nog als uitbreiding toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben aan het kijken naar een nieuwe server / htpc
Aangezien ik weinig verstand heb van de hardware (ben een programmeurtje) wil ik graag jullie advies over onderstaand systeem

de keuze voor de wat stevigere processor is dat ik TFS 2010 ga draaien. Deze processor is helaas niet heel zuinig 95W, iemand nog een idee voor een andere processor die een stuk zuiniger is maar wel net zo krachtig ?
En natuurlijk ga ik het systeem gebruiken voor het downloaden en muziek / video afspelen.

zit er bij een amd altijd een koeler bij ? ik ben er van uit gegaan van niet dus vandaar de Big Shuriken

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Green WD15EARS, 1.5TB€ 65,04€ 65,04
1AMD Athlon II X4 640€ 94,27€ 94,27
2Kingston ValueRAM KVR1333D3S9/1G€ 13,90€ 27,80
1MSI 760GM-E51€ 50,58€ 50,58
1Sapphire HD 5450 512MB DDR2 PCIE HDMI€ 34,15€ 34,15
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 511,12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
mcDavid schreef op zondag 28 november 2010 @ 20:04:
Ik zou voor die laatste gaan, die SSD kun je altijd nog als uitbreiding toevoegen.
Omdat dat systeem wat krachtiger is? Ik vraag mij af of de ION ipv de ION2 niet meer dan genoeg is voor xbmc gebruik. Daarnaast, zou ik toch graag meteen een SSD willen hebben aangezien het volgens velen XBMC een stuk "snappier" maak. Als ik dan bijvoorbeeld door films blader, wil ik dat de coverart en extra info meteen verschijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
MuSeLive schreef op zondag 28 november 2010 @ 21:44:
[...]

Omdat dat systeem wat krachtiger is? Ik vraag mij af of de ION ipv de ION2 niet meer dan genoeg is voor xbmc gebruik. Daarnaast, zou ik toch graag meteen een SSD willen hebben aangezien het volgens velen XBMC een stuk "snappier" maak. Als ik dan bijvoorbeeld door films blader, wil ik dat de coverart en extra info meteen verschijnt.
Als je dat wilt bereiken zul je wel moeten zorgen dat die films en coverart ook op de SSD staan, dus dan mag je er wel flink wat meer GB's (en euro's) tegenaan gooien.

Verder is een ION+XBMC voldoende om alle HD-materiaal vloeiend af te spelen. Maar wie weet wat de toekomst brengt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 20:06:
ik ben aan het kijken naar een nieuwe server / htpc
Aangezien ik weinig verstand heb van de hardware (ben een programmeurtje) wil ik graag jullie advies over onderstaand systeem

de keuze voor de wat stevigere processor is dat ik TFS 2010 ga draaien. Deze processor is helaas niet heel zuinig 95W, iemand nog een idee voor een andere processor die een stuk zuiniger is maar wel net zo krachtig ?
En natuurlijk ga ik het systeem gebruiken voor het downloaden en muziek / video afspelen.

zit er bij een amd altijd een koeler bij ? ik ben er van uit gegaan van niet dus vandaar de Big Shuriken

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Green WD15EARS, 1.5TB€ 65,04€ 65,04
1AMD Athlon II X4 640€ 94,27€ 94,27
2Kingston ValueRAM KVR1333D3S9/1G€ 13,90€ 27,80
1MSI 760GM-E51€ 50,58€ 50,58
1Sapphire HD 5450 512MB DDR2 PCIE HDMI€ 34,15€ 34,15
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 511,12
Als je het kolommetje Thermal Design Power aanzet kun je daar wat makkelijker op selecteren:
http://twk.rs/cK.8W

Verder zit er alleen een koeler bij als de verkoopstatus "Boxed" is. Bij de meeste processors die los te koop zijn is dat het geval. Die standaardkoelers zijn alleen soms wel wat lawaaierig

-edit-
En waarschijnlijk kun je met de onboard video van dat moederbord ook wel af. Die losse videokaart voegt daar niet zoveel aan toe denk ik. Zou ik er alleen wel 2GB RAM in zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
mcDavid schreef op zondag 28 november 2010 @ 22:06:
[...]

Als je dat wilt bereiken zul je wel moeten zorgen dat die films en coverart ook op de SSD staan, dus dan mag je er wel flink wat meer GB's (en euro's) tegenaan gooien.

Verder is een ION+XBMC voldoende om alle HD-materiaal vloeiend af te spelen. Maar wie weet wat de toekomst brengt...
natuurlijk, helemaal vergeten. Enige echte nut van SSD is dan dus de bootsnelheid en misschien het opstarten van applicaties. Dan is het nut van een (kleine) SSD marginaal, dus dan ga ik denk ik voor de asus of voor de http://tweakers.net/pricewatch/253906/shuttle-xs35.html alhoewel daar een 2,5" schijf in moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
MuSeLive schreef op zondag 28 november 2010 @ 22:22:
[...]

natuurlijk, helemaal vergeten. Enige echte nut van SSD is dan dus de bootsnelheid en misschien het opstarten van applicaties. Dan is het nut van een (kleine) SSD marginaal, dus dan ga ik denk ik voor de asus of voor de http://tweakers.net/pricewatch/253906/shuttle-xs35.html alhoewel daar een 2,5" schijf in moet.
dan moet je deze hebben: pricewatch: Shuttle XS35GT
Die andere heeft geen ION.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuSeLive
  • Niet online
mcDavid schreef op zondag 28 november 2010 @ 22:34:
[...]

dan moet je deze hebben: pricewatch: Shuttle XS35GT
Die andere heeft geen ION.
Ahja, nee dan gaat het waarschijnlijk de Asus worden. bedankt voor je hulp.
Pagina: 1 ... 13 ... 93 Laatste

Dit topic is gesloten.