Double check, criteria van KNAB doorgenomen? https://www.knab.nl/zakelijk/acceptatiecriteriaFitTiv schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 15:50:
[...]
Ik heb daar persoonlijke redenen voor.
Wel leuk dat Triodos 6 weken pakt om ''nee'' te zeggen, na ASN's 4 weken om ''nee'' te zeggen. Dan is KNAB in ieder geval een verbetering, daar werd ik geweigerd in de app na 10sec.
Ja.mgizmo schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 19:03:
[...]
Double check, criteria van KNAB doorgenomen? https://www.knab.nl/zakelijk/acceptatiecriteria
Behalve de sanctielijst, dat kan ik niet met zekerheid zeggen.
Inmiddels bij de 6e poging tot verificatie GoDutch via Swan
[ Voor 9% gewijzigd door FitTiv op 10-02-2026 20:23 ]
Ze lijken hun beleid wel recent te hebben aangepast, want de vorige keer dat ik erover schreef begin december was een holding + werkmaatschappij nog niet mogelijk volgens de voorwaarden. Blijkbaar is de praktijk anders. Wanneer heb je het geprobeerd? Misschien dat de app hiervoor nog niet geüpdatet is.
6e keer verificatie? Weet je ook wat er iedere keer mis gaat?FitTiv schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 19:07:
[...]
Ja.
Behalve de sanctielijst, dat kan ik niet met zekerheid zeggen.
Inmiddels bij de 6e poging tot verificatie GoDutch via Swan
Ik kan me herinneren dat het vrij soepel ging. Wat wel handig was om direct de UBO handel die je vanuit de KVK zou moeten hebben ontvangen meteen mee te sturen.
@FitTiv
Iets dat ik me nu bedenk:
Als ik het goed heb begrepen wil jij een bankrekening openen voor jouw holding BV. Is het misschien zo dat die als SBI code 64210 “financiële holding” heeft gekregen? Zo ja, dan is dat zeer waarschijnlijk de verkeerde code en zou dat moeten worden aangepast naar 70102 “holding, geen financiële”
Het zou zomaar kunnen dat de verschillende afwijzingen daarmee te maken hebben. Gevalletje “computer says no”
Als je inderdaad de verkeerde SBI code hebt zou ik direct contact opnemen met de KvK en dit laten wijzigen.
Overigens een mooie blunder van je notaris dan, maar je bent niet de eerste (mij is het ook gebeurd)
Als ik het goed heb begrepen wil jij een bankrekening openen voor jouw holding BV. Is het misschien zo dat die als SBI code 64210 “financiële holding” heeft gekregen? Zo ja, dan is dat zeer waarschijnlijk de verkeerde code en zou dat moeten worden aangepast naar 70102 “holding, geen financiële”
Het zou zomaar kunnen dat de verschillende afwijzingen daarmee te maken hebben. Gevalletje “computer says no”
Als je inderdaad de verkeerde SBI code hebt zou ik direct contact opnemen met de KvK en dit laten wijzigen.
Overigens een mooie blunder van je notaris dan, maar je bent niet de eerste (mij is het ook gebeurd)
Vandaag, met een nieuw geinstalleerde app.Aftansert schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 19:31:
[...]
Ze lijken hun beleid wel recent te hebben aangepast, want de vorige keer dat ik erover schreef begin december was een holding + werkmaatschappij nog niet mogelijk volgens de voorwaarden. Blijkbaar is de praktijk anders. Wanneer heb je het geprobeerd? Misschien dat de app hiervoor nog niet geüpdatet is.
Dit is inderdaad begin januari voor nieuwe KNAB klanten nu wel mogelijk...mits je dus door de app heenkomt.
Zie ook: https://www.knab.nl/zakelijk/bv
De eerste paar keer kreeg ik nog een soort van feedback (slecht internet, kan natuurlijk, daarna wifi uitgezet (daar zit een pihole op dus dat zou het kunnen blokken). De front side sloeg al nergens op, want dat was mn paspoort. Uiteindelijk lijkt het nu met mn rijbewijs gelukt te zijn, hebben ze in ieder geval AL mn gegevensYorro schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 20:03:
[...]
6e keer verificatie? Weet je ook wat er iedere keer mis gaat?
Ik kan me herinneren dat het vrij soepel ging. Wat wel handig was om direct de UBO handel die je vanuit de KVK zou moeten hebben ontvangen meteen mee te sturen.
:strip_exif()/f/image/SBdeaOouzUNUPZXECwUxgleg.jpg?f=fotoalbum_large)
Dank voor de tip, code is echter gewoon 70102.Yorro schreef op dinsdag 10 februari 2026 @ 20:11:
@FitTiv
[ Voor 16% gewijzigd door FitTiv op 10-02-2026 20:22 ]