Ik ga hier niet de letterlijke adviezen van mijn adviseur quoten, omdat die gaan over mijn persoonlijke situatie, maar
wat betreft DUBV / Uniforce zei mijn adviseur van Facet:
- Voorh
een had Uniforce
een deal met de belastingdienst dat DUBV's mochten. Die deal is opgezegd. Nu heeft uniforce
een soort van garantie verzonnen met
een verzekering die naheffingen zou vergoeden. Op basis van het polis document ziet zij niet waarom die polis
een naheffing zou uitkeren. (hun VUR document krijg je pas als je
een DUBV hebt die voldoet aan alle regels, ik heb dit niet ingezien want ik heb g
een DUBV die voldoet aan de regels. Misschien staan daar nog
wat magische dingen in die dit goed praten, maar dat kon ik niet vantevoren in zien. En uniforce is natuurlijk niet happig om hun sauce recept te delen uit angst dat mensen hun concept kopieren)
- Zij denkt dat
een rechter jou in
een rechtzaak tegen de belastingdienst als dga zal zien.
- Zij dacht dat als je bij ontslag uit
een DUBV
een ww uitkering aan zou vragen (als je bijvoorbeeld g
een opdracht meer kan vinden) dat het uwv je nog steeds als ondernemer kan zien. Omdat ondanks dat Uniforce stemrecht aandelen heeft in je dubv, verder veel risicos allemaal op jou afschuift in de contracten. Het kan dan dat het uwv je g
een uitkering wil geven ondanks dat je wel premies hebt betaald.
- Ze hadden de belastingdienst naar 40 cases laten kijken. Dat zegt uniforce op hun website. Maar ze hadden daar g
een geanonimiseerd document van die ze wilde delen.
Don't get me wrong. Ik was fan van het dubv idee. 170 euro per maand om
een one man detachering shop te zijn klonk mij als
een goed plan in vergelijking met midlance. Ik hoop ook dat het stand houdt als er dubv's gecontroleerd gaan worden. Als dat zo is overweeg ik het misschien alsnog.
Je kan het proberen als escape hatch om op detachering only opdrachten te kunnen reageren. Ik weet dat je dat kan bij magnit, striive en EDSN (die noemen het zelfs als geaccepteerde vorm bij opdrachten). Maar dan moet je het erop gokken dat hun constructie stand houdt bij
een controle. En als
een adviseur die 30 jaar als advocaat arbeidsrecht heeft gewerkt de constructie afraad ga ik dit niet proberen.
[
Voor 9% gewijzigd door
Leejjon op 05-12-2024 13:14
]