Vraag het je boekhouder...
* Het boekhoudpakket moet gratis of goedkoop m'n bankrekeningen kunnen uitlezen (ABN: € 3,25 per maand).
Had iemand Knab al genoemd? bunq is trouwnes volgens mij ook niet zo duur maar die heb ik enkel als rekening om niet al mijn geld bij 1 bank te hebben dus heb de goedkoopste en heb g
een transacties dus weet niet of daar transactiekosten zijn.
* De bank moet redelijke kosten rekenen voor de geleverde diensten (ABN: nu ~ € 20 per maand voor ~ 10 transacties).
Dan moet je bij alle grote namen wegblijven. Had iemand Knab al genoemd?
* De bank moet een bruikbare app en site hebben.
Tjah bruikbaar is nogal persoonlijk. Ik vind de Knab app en site prima werken voor
wat ik doe. Maar goed ik check vooral vaak m'n saldo

Maak soms geld over als het g
een automatische incasso is. En maak geld over naar m'n spaarrekeningen. Niet echt high level advanced gebruik van de app zeg maar

* M'n zakelijke verzekeringen moet ik dan ook elders afsluiten, want voor die van de ABN moet je een zakelijke rekening bij hen hebben).
Dat moet je dan uitzoeken

Wellicht iets
wat niet is gekoppeld aan je bank? Maar je moet toch je bank even aanhouden om je klanten het nieuwe rekeningnummer te laten verwerken dus dit kan ook in fase 2

* Een tijdje overlap om alle klanten en leveranciers m'n nieuwe rekeningnummer te laten gebruiken.
Dat dus doen

Rekening aantal maanden door laten lopen, op alle facturen en mails die je stuurt je nieuwe rekening duidelijk vermelden. Was bij mij (paar jaar terug overgestapt van Rabo naar Knab) iig g
een enkele keer mis gegaan. Had op de factuur layout heel duidelijk "let op nieuwe rekening" gezet en in de mail ook. Misschien gaat het mis bij klanten die automatische factuurverwerking hebben. Als ik nu zou overstappen zou ik gewoon alle klanten van de afgelopen 2 jaar even mailen (contactpersonen, niet het factuur mailadres).
Dit is dus
een project dat al
een jaar of twee in m'n achterhoofd suddert, maar ben nog steeds niet gefrustreerd genoeg met de combinatie ABN en CashWeb om het door te zetten.

Gelukkig was de frustratie niet zo groot dus

Hoe zouden jullie dat aanpakken? Ik heb het hier al vaker gevraagd en goede suggesties voor banken (Knab) en software (Money[Monk|Bird], Releeze, ...) gehad. Ik hik meer aan tegen het hele proces.
Trials nemen bij de bekende boekhoudpakketten. Nadat je met je boekhouder hebt gesproken over welk pakket hij kent.... Besteed er
een paar uur om te kijken hoe het werkt en of je dat makkelijk vind.
Wat de 1 handig vind, vind de ander kut. Ik vind e-boekhouden prettig, net even iets fijner dan Acumulus. Maar het blijft wel
een boekhoudpakket. Anderen vinden het
een draak van
een applicatie. (en vraag je af hoeveel tijd je sowieso met boekhouden bezig bent, ik ben nu al langer met deze post bezig dan dat ik heel februari heb geboekhoudt....). Ik vond juiste
een aantal anderen zoals Money% "veel te hip" zeg maar, maar misschien heb ik genoeg boekhoudkundige achtergrond om
een jaren 90 layout te accepteren

Maar uh herhaling: check je boekhouder, als je bij diegene die je nu hebt wilt blijven tenminste. Als je wilt dat die ook met de software om kan gaan, is het handig om eerst te weten
wat hij kent en kan gebruiken.....