Dank voor de reacties allemaal!
Pepernoot schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:29:
[...]
Ligt aan de opdracht. Lijkt hij me super leuk, nuttig voor mijn CV etc, zou ik kijken naar andere opties qua vervoer.
Zelf reis ik ook naar hartje Amsterdam, via P+R. Na 10en parkeren is 1 euro per dag.
Via
www.parkhere.nl kijk ik of er plek is op de parkeerplaats en pak ik de metro. Werkt prima, is misschien nog wel sneller dan met de auto het centrum in.
P+R is g
een optie. Stelde de opdrachtgever ook al voor, parkeerkosten is dan €8 voor 24 uur, maar daarvoor moet ik dan speciaal met de metro of bus naar
een ander station en weer terug. Ik vind dat ik die moeite (toch bijna
een uur per week langer) niet moet doen, maar dat dat bij de opdrachtgever ligt om te regelen. Met de trein naar het werk is
een no-go.
Ik lig relatief goed in de markt. Ondanks mijn vrij jonge leeftijd (22) en studie die ik relatief kort geleden afgerond heb (afgelopen januari), heb ik wel al 7 jaar voor externe opdrachtgevers aan werkervaring opgedaan (op mijn 13e begonnen met programmeren, op mijn 15e voor het eerst
een externe opdrachtgever). Ik zit in
een categorie waar veel vraag is en weinig aanbod (Symfony development) en doe dat op Medior+ niveau (tussen medior en senior in). Dat komt dan voornamelijk door het denk- en leerniveau.
Ik voel me in zoverre ook
een beetje "genaaid", omdat ik het duidelijk als voorwaarde gesteld heb. Ik heb ook andere opdrachtgevers afgezegd nadat deze opdracht akkoord was en ik de conceptover
eenkomst ontvangen had.
Als vervolgvraag: Hoe lang blijven jullie in gesprek met andere opdrachtgevers? Stop je pas met inhoudelijk praten met andere opdrachtgevers zodra het contract definitief getekend is, of al eerder (bij
een concept of akkoord van opdrachtgever)?
valdi schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:34:
Sowieso zeg je "ligt eigenlijk onder mijn uurtarief, maar vanwege de duur van de opdracht toch geaccepteerd". Nu ben ik benieuwd; is het dan juist
een lange of
een korte contractduur waardoor je toch
een (te) laag tarief accepteert?
Een middellange contractduur (4-6 maanden + optie verlenging), maar met de mogelijkheid om tussen de 24 en 32 uur te werken i.v.m. onderhoud voor bestaande opdrachtgevers. 4-6 maanden is imo
een zekerheid voor
een bepaalde periode, waarna ik toch mijn eigen richting weer op kan gaan voor
een nieuwe opdracht. Het is ook
een periode waarin ik
een bepaalde bijdrage kan leveren aan het project en het niet slechts
een klein deel van het project is.