Unito schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 10:49:
Ik ga mijn eerste klus via Myler/Headfirst doen. Aangezien ik had gekozen voor hun premium pakket ben ik beroeps en bedrijfsaansprakelijk verzekerd. Bieden deze voldoende dekking of zal ik zelf toch ook maar deze verzekeringen afsluiten?
Iemand eerder dit meegemaakt en misschien tips?
Of het 'voldoende' is, is zowel
een beoordeling vanuit jouzelf als vanuit de opdrachtgever: sommige opdrachtgevers stellen in hun voorwaarden dat je tot
een bepaald bedrag verzekerd moet zijn. Ik mag hopen dat als je
een verzekering via de broker afneemt, zij zorgen dat deze niveaus matchen, maar je zal zelf even in de contracten moeten duiken.
Myler/headfirst heeft alle OSVs online staan (in je profiel, linkerkolom) en dan kan je alvast kijken
wat ze je gaat toesturen, gegroepeerd per opdrachtgever.
In
een van de emails van Myler vond ik nog dit:
Beroeps- en bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering
Indien jij gebruikmaakt van onze Premium of Excellent dienstverlening, ben jij gedurende de looptijd van jouw opdracht verzekerd voor de diensten die jij aan *****. verleend. Wij vergoeden voor jou de kosten van de beroeps- en bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering van Hiscox, die door ZP Zaken is afgesloten. ZP Zaken is onze partner op het gebied van pensioenen, verzekeringen en adviesdiensten. Om jouw aanmelding bij de verzekeraar in orde te maken, wil ik jou vragen bij jouw aanmelding een opdrachtomschrijving (in 5 à 10 zinnen van circa 500 tekens) naar mij te mailen. Zodra de verzekeraar akkoord is, ontvang jij jouw verzekeringscertificaat en polis van ZP Zaken.
Ik vond het veel geld voor
wat ze bieden, plus dat ik voor de verzekering dan aan hun vast zit ipv zelf. Mijn verzekeringen lopen ook bij Hiscox overigens. Maar ik gok dat je premium ook gekozen hebt vanwege de sterk verkortte betaaltermijn, en de verzekering bijvangst is? Ik zou er in ieder geval niet dubbel voor betalen - dus als je due 2 of 3 euro/uur al aftikt aan ze dan zou ik g
een andere verzekering zelf afsluiten. Als je maar in de gaten houdt dat je er zelf weer
een nodig hebt als je niet meer via hen werkt.
Ze zijn keurig op tijd met de facturen en betalen, compleet conform afspraak.
Mij werd het aangeboden voor €2/uur tijdens de contracttekeningsprocedure
[
Voor 47% gewijzigd door
Hmmbob op 08-10-2021 11:21
]