Mag ik gaan huilen voor de manier waarop Ubuntu 10.04 hier op mijn desktop werkt.... Ik heb hem tot nu toe altijd perfect werkende gehad op mijn laptop en dat deed het prima. Win 7 ernaast voor schoolwerk en prive ubuntu opstarten om lekker te werken. Alles soepel en op kleine dingetjes in Gwibber na werkt alles prima (hij meld zichzelf nog wel eens af en crasht zonder melding)
Maar nu heb ik het eventjes geprobeerd op mijn desktop. Tot nu toe op kleine dingen na nagenoeg perfect maar omdat ik nog wel eens game en mijn huidige HD maar 40GB telt geen ruimte voor Ubuntu op mijn desktop.
Maar nu heb ik een 500GB schijf erbij gehaald/gekregen en daar Ubuntu op geinstalleerd naast mijn Windows om het weer voor daily use te gebruiken. In totaal 3! dagen ermee gewerkt en de heel tijd frustratie dat niets werkte en alles weer een omweg voor moest gevonden worden.... Damn

Dat viel echt vies tegen en heeft mij nu een bijzonder nare smaak gegeven.
Sinds de vorige experimenten met zelfs een Alpha van 10.04 is er maar 1 ding veranderd en dat is mijn Grafische kaart. Van een Nvidia naar een Ati. Maar hier liggen de problemen niet.... Die zitten namelijk overal en alles werkt net niet

Gstreamer die mijn videobestanden niet meer begrijpt. Programma's die uit zichzelf dingen gaan wijzigen.... Gwibber die nog steeds ontzettend raar doet... Telepathy en Empathy die gewoon crashen zonder reden en bijzonder regelmatig... en zo kan ik nog wel een beste lijst samenstellen
Jammer maar helaas... Ik ga denk ik dit weekend nog een keer een nieuwe install bakken en kijken of met kleine wijzigingen het wel goed werkt... Maar anders blijft het weer permanent windows gebruiken en eventueel Ubuntu in virtualbox draaien op mijn desktop....
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker