Voordat ik verder zoek, is het iemand al gelukt om RTL gemist werkend te krijgen onder Ubuntu? Ik heb nu een aantal zaken geprobeerd die werden genoemd, maar scherm blijft heerlijk zwart. RTL gemist kijken is toch wel een voorwaarde voor gebruik Ubuntu.FicoF schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 09:14:
Zaken die me opvallen die niet meteen werken na schone installatie:
RTL gemist werkt niet
Je kunt eventueel xbmc in ubuntu installeren en dan de uitzending gemist addon installeren, die heeft volgens mij ook alle RTL kanalen.
Om nou heel XBMC te installeren voor het terugzien van uitzendingen lijkt mij een beetje omslachtig. Er zal toch wel een andere oplossing zijn waardoor ik het in mn browser af kan spelen?Mar2zz schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 10:23:
Je kunt eventueel xbmc in ubuntu installeren en dan de uitzending gemist addon installeren, die heeft volgens mij ook alle RTL kanalen.
Sorry hoor, maar mijn 1e google poging naar Spotify onder Ubuntu levert onderstaande op (zelf niet geprobeerd want ik gebruik het gewoonweg niet):FicoF schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 09:14:
...
Zaken die me opvallen die niet meteen werken na schone installatie:
...
Spotify is niet beschikbaar voor Linux
Maar eens uitvinden of ik dit gemakkelijk voor elkaar krijg. PC wordt ook gebruikt door mijn vrouw, dus moeilijk mag het niet gaan
bron: http://www.spotify.com/nl/download/previewsDebian
# 1. Add this line to your list of repositories by
# editing your /etc/apt/sources.list
deb http://repository.spotify.com stable non-free
# 2. If you want to verify the downloaded packages,
# you will need to add our public key
sudo apt-key adv --keyserver keyserver.ubuntu.com --recv-keys 4E9CFF4E
# 3. Run apt-get update
sudo apt-get update
# 4. Install spotify!
sudo apt-get install spotify-client-qt
Let op: "this version is only available to Spotify Premium and Unlimited subscribers."
Ik hoor graag of het werkt of niet
Zelf heb ik de nodige problemen met mijn Draytek Vigor N61 (802.11n) USB adapter. Het wachtwoord van het netwerk staat goed ingevuld, maar iedere keer wanneer ik mijn pc aanzet en hij probeert verbinding te maken dan komt na een tijdje het pop-up scherm om het juiste wachtwoord in te voeren. Vaak is een aantal keren proberen (stuk of 10 gewoonweg bevestigen door op OK te klikken, dus wachtwoord verander ik niet) genoeg om hem alsnog verbinding te laten maken, maar irritant is het wel.
Vandaag was ik het dan ook zat en heb een oud Speedtouch 121g stickje middels de windows-drivers werkend gekregen.
Op zich is het probleem daarmee opgelost, maar ik blijf het frappant vinden dat de Draytek (waarvoor Ubuntu out-of-the-box ondersteuning geeft) geen verbinding kan maken en de Thomsom middels ndiswrapper wel. De router is nota bena een Draytek Vigor 2130n (usb stick en router waren een pakket)
[ Voor 31% gewijzigd door Yucko op 30-10-2011 11:01 ]
iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB - iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB - AirPods Pro 3 - Watch 5 Space Gray LTE - TV 4K 128GB - TV 4 64GB - Wireless CarPlay
RTL Gemist kon ik zo snel niets vinden maar uitzendinggemist heeft zelf een artikeltje.. misschien dat het ook voor RTL werkt?FicoF schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 10:19:
[...]
Voordat ik verder zoek, is het iemand al gelukt om RTL gemist werkend te krijgen onder Ubuntu? Ik heb nu een aantal zaken geprobeerd die werden genoemd, maar scherm blijft heerlijk zwart. RTL gemist kijken is toch wel een voorwaarde voor gebruik Ubuntu.
Nee das waar. Het is silverlight, werkt moonlight daar niet?FicoF schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 10:25:
[...]
Om nou heel XBMC te installeren voor het terugzien van uitzendingen lijkt mij een beetje omslachtig. Er zal toch wel een andere oplossing zijn waardoor ik het in mn browser af kan spelen?
Spotify in Wine crasht op een of andere manier. Die Spotify voor Ubuntu is enkel voor betaalde leden, daarnaast installeer ik enkel zaken die ik op een normale manier kan installeren, dus zonder moeilijke commando`s. Ik ga Ubuntu weer eens proberen, maar proggies wil ik wel simpel kunnen installeren met een paar muisklikken, anders hoeft het van mij niet.Yucko schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 10:51:
[...]
Sorry hoor, maar mijn 1e google poging naar Spotify onder Ubuntu levert onderstaande op (zelf niet geprobeerd want ik gebruik het gewoonweg niet):
[...]
bron: http://www.spotify.com/nl/download/previews
Let op: "this version is only available to Spotify Premium and Unlimited subscribers."
Ik hoor graag of het werkt of niet
(Klinkt heel gemakzuchtig en dat is het ook, maar ik heb geen zin om alles te installeren op de PC omdat mijn meissie d`r geen hout van snapt).
Is geïnstalleerd, zonder resultaat. Wel gek zeg dat grote bedrijven (RTL) linux users dus uitsluiten. Die RTL gemist gebruiken we hier dagelijks, dus als die niet werkt gaat Ubuntu er meteen weer vanaf. Zou ik toch zonde vinden.Mar2zz schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 11:00:
[...]
Nee das waar. Het is silverlight, werkt moonlight daar niet?
Uitzending gemist kun je het beste naar zoals ze zelf al aangeven beta.uitzendinggemist.nl en vervolgens daar alles afspelen met Flash. Jammer dat RTL niet zo'n project heeft. De beta.uitzendinggemist.nl werkt zoveel fijner dan de Silverlight. Zelfs onder Windows. Voordeel van de flash is dat de verbinding constanter is waardoor hij hier niet meer wegvalt als je vooruit of achteruit spoelt.Webgnome schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 11:00:
[...]
RTL Gemist kon ik zo snel niets vinden maar uitzendinggemist heeft zelf een artikeltje.. misschien dat het ook voor RTL werkt?
Moonlight is toch gewoon de Silverlight variant voor LinuxMar2zz schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 11:00:
[...]
Nee das waar. Het is silverlight, werkt moonlight daar niet?
Iemand enig idee hoe het zit met moderne laptops en Ubuntu? Heb er ondertussen eentje met een i7 en een GT540 ernaast. Dit gaat onder Windows er prima met omschakelen. De i7 gaat prima naar turbo en de GT540 gaat automatisch aan als ik hem nodig heb. Zou Ubuntu hier ook netjes en subtiel mee omgaan of alleen lomp alles op full draaien of zelfs de GT540 niet eens kunnen gebruiken. Als het handmatig ingesteld moet worden vind ik dat niet een probleem maar als het überhaupt niet kan vind ik dat wel vervelend.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
In theorie wel, in de praktijk heb je er niets aan doordat de DRM die met Silverlight op RLTgemist gebruikt wordt niet werkt...Touchdomex schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 15:38:
[...]
Moonlight is toch gewoon de Silverlight variant voor Linux
Je i7 clocken zal prima automatisch gaan; dat doet het al sinds de Core Duo-tijd, het switchen tussen videokaarten zul je waarschijnlijk wel handmatig moeten doen, daar is wel 't een en ander over te vinden op GoT/Ubuntu forums, mogelijk is het in ieder geval wel zviw.De i7 gaat prima naar turbo en de GT540 gaat automatisch aan als ik hem nodig heb. Zou Ubuntu hier ook netjes en subtiel mee omgaan of alleen lomp alles op full draaien of zelfs de GT540 niet eens kunnen gebruiken. Als het handmatig ingesteld moet worden vind ik dat niet een probleem maar als het überhaupt niet kan vind ik dat wel vervelend.
Oh ja dat was het probleemLeftblank schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 15:50:
[...]
In theorie wel, in de praktijk heb je er niets aan doordat de DRM die met Silverlight op RLTgemist gebruikt wordt niet werkt...

Ik zal wel eventjes rondkijken dan. Zou wel prettig voor de prestaties zijn als hij netjes switcht tussen grafische kaartenJe i7 clocken zal prima automatisch gaan; dat doet het al sinds de Core Duo-tijd, het switchen tussen videokaarten zul je waarschijnlijk wel handmatig moeten doen, daar is wel 't een en ander over te vinden op GoT/Ubuntu forums, mogelijk is het in ieder geval wel zviw.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Volgens mij loopt moonlight ook achter de silverlight-feiten aan qua versie-verloop. Daarom hoeft het niet altijd te werken, ook al is er geen DRM.Leftblank schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 15:50:
[...]
In theorie wel, in de praktijk heb je er niets aan doordat de DRM die met Silverlight op RLTgemist gebruikt wordt niet werkt...
Ik vind de Gnome3 shell network manager trouwens rete irritant. Iedere keer als ik op een ander netwerk zit weigert hij verbinding te maken, hij gaat alleen als een malle proberen het vorige netwerk (waar ik 100 km verderop op ingelogd zat) te verbinden. De enige manier om verbinding te krijgen is door eerst wifi in zijn geheel uit te schakelen, maar dat kan niet want die knop wordt verborgen zolang hij nog verbinding aan het maken is. Ik moet dan eerst netwerkinstellingen openen, daar wifi uitschakelen en weer inschakelen, en dan verbinding maken.
Niet handig.
Niet handig.
Sinds 11.10 draai ik met Ironhide en dat werkt eigenlijk best goed. Ik heb alleen veel ACPI issues met 11.10, bijv. Standby werkt niet meer, batterij is snel leeg en laptop wordt warm.Touchdomex schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 15:38:
[...]
Iemand enig idee hoe het zit met moderne laptops en Ubuntu? Heb er ondertussen eentje met een i7 en een GT540 ernaast. Dit gaat onder Windows er prima met omschakelen. De i7 gaat prima naar turbo en de GT540 gaat automatisch aan als ik hem nodig heb. Zou Ubuntu hier ook netjes en subtiel mee omgaan of alleen lomp alles op full draaien of zelfs de GT540 niet eens kunnen gebruiken. Als het handmatig ingesteld moet worden vind ik dat niet een probleem maar als het überhaupt niet kan vind ik dat wel vervelend.
Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage
Dit kun je moeilijk 'best goed' noemen. Zelf ben ik om die redenen terug naar Win7 gegaan.DGTL_Magician schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 21:30:
[...]
Sinds 11.10 draai ik met Ironhide en dat werkt eigenlijk best goed. Ik heb alleen veel ACPI issues met 11.10, bijv. Standby werkt niet meer, batterij is snel leeg en laptop wordt warm.
Moonlight is en blijft een drama. Volgens mij is de laatste update van dat project van 12 april dit jaar... De publieke omroep heeft veel sites nog steeds half op Silverlight zitten. Het stomme is dat er bij de publieken een aantal mensen werken die heel goed in de smiezen hadden (jaren terug) dat dat helemaal niet handig was met wat de toekomst brengen zou. Maar goed, de radiozenders van de publieken zijn nu standaard over op een HTML5-player. Nu de rest nogFicoF schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 15:28:
[...]
Spotify in Wine crasht op een of andere manier. Die Spotify voor Ubuntu is enkel voor betaalde leden, daarnaast installeer ik enkel zaken die ik op een normale manier kan installeren, dus zonder moeilijke commando`s. Ik ga Ubuntu weer eens proberen, maar proggies wil ik wel simpel kunnen installeren met een paar muisklikken, anders hoeft het van mij niet.
(Klinkt heel gemakzuchtig en dat is het ook, maar ik heb geen zin om alles te installeren op de PC omdat mijn meissie d`r geen hout van snapt).
[...]
Is geïnstalleerd, zonder resultaat. Wel gek zeg dat grote bedrijven (RTL) linux users dus uitsluiten. Die RTL gemist gebruiken we hier dagelijks, dus als die niet werkt gaat Ubuntu er meteen weer vanaf. Zou ik toch zonde vinden.
-----
Spotify heeft bij Download een linkje naar 'Other platforms' waar heel duidelijk uitgelegd wordt dat je het ook via Wine kunt draaien. Echter: Spotify op Linux (via Wine en via de native app) crasht als de Facebook-connectie ingeschakeld is. Kwestie van uitschakelen. Dat kan nog wel eens lastig zijn. Het makkelijkst is het op een windows/applebak uit te zetten en daarna gaat het goed. Anders 'hoveren' boven waar 'file' komt te staan en dan snel naar 'disconnect facebook' (of de internetconnectie tijdelijk dichtgooien, dan heb je wat meer tijd om daarop te klikken)
edit @donenzone: hmm.. ik had het al zo lang niet meer geprobeerd eigenlijk.. Maar dat is wel een vrij lange tijd het probleem geweest als je de getsatisfaction.com/spotify fora volgt.
[ Voor 4% gewijzigd door letatcest op 31-10-2011 18:29 ]
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
Hier werkt dat gewoon goed hoor.Spotify op Linux (via Wine en via de native app) crasht als de Facebook-connectie ingeschakeld is.
Eindelijk, eindelijk 11.10 fatsoenlijk werkende gekregen op mijn laptopje (Sony VPCY21S1E) door de nieuwste kernel (3.1) te installeren. Met een standaard 11.10 installatie had ik geen beeld (PSOD), geen wireless, geen hibernate, tja wat wel eigenlijk. Dat was allemaal wel op te lossen, na veel gepruts met xorg.conf en een sh*tload aan ppa's, maar met de 3.1 kernel is dat allemaal niet meer nodig, dus ik ben weer helemaal blij
Verwijderd
Kwam op het briljante idee om Linux te installeren op een krijgertje: HP 6820s met radeon x1300 video kaart. Na mijn vorige ervaring met debian (4x kernel panics in 48 uur) en veel gebruik van BackTrack 4, had ik twee opties voor een volwaardig OS: Suse en Ubuntu 11.10. Het is de laatste geworden... Tot mijn spijt.
Samenvatting van mijn n00b ervaringen in de afgelopen 2 uur:
Installeren, geen ramp maar de vergelijking: Even makkelijk als Windows gaat niet op. Swap files, 10 verschillende file systems... Het maakt het er niet makkelijker op. Uiteindelijk gelukt.
Direct na installatie viel mij het lange boot process op. Na password invoeren staat het scherm 5 minuten niets te doen.
Daar is nog redelijk mee te leven als je hybernate zou gebruiken, maar na 2 minuten gebruik werkte de touchpad op geen enkel front meer. Reboot gedaan, muis werkt weer maar hapert.. Iets wat niet gebeurde in Win7. Vervolgens merkte ik ook dat switchen tussen schermen het systeem 2-3 seconden doet haperen. Veel typen het zelfde.
Dus ben ik gaan zoeken naar drivers: een ramp. Dus ik ccsm geinstalleerd: Crash.
Videokaart gechecked: Unknown. Wezen zoeken naar drivers: Kansloos.
Alle updates gedraaied: nogo.
Dus las ik hier dat iemand kernel update gedaan heeft naar 3.1. Dus ik denk: Wie weet... Resultaat is nu dat ik een kale schil heb waar ik als beginnend gebruiker aan het worstelen ben. Via alt+ctrl+T firefox weten te starten. En het ergste: geen oplossing voor de haperingen.
Wat een verhaal...
Installeren, geen ramp maar de vergelijking: Even makkelijk als Windows gaat niet op. Swap files, 10 verschillende file systems... Het maakt het er niet makkelijker op. Uiteindelijk gelukt.
Direct na installatie viel mij het lange boot process op. Na password invoeren staat het scherm 5 minuten niets te doen.
Daar is nog redelijk mee te leven als je hybernate zou gebruiken, maar na 2 minuten gebruik werkte de touchpad op geen enkel front meer. Reboot gedaan, muis werkt weer maar hapert.. Iets wat niet gebeurde in Win7. Vervolgens merkte ik ook dat switchen tussen schermen het systeem 2-3 seconden doet haperen. Veel typen het zelfde.
Dus ben ik gaan zoeken naar drivers: een ramp. Dus ik ccsm geinstalleerd: Crash.
Dus las ik hier dat iemand kernel update gedaan heeft naar 3.1. Dus ik denk: Wie weet... Resultaat is nu dat ik een kale schil heb waar ik als beginnend gebruiker aan het worstelen ben. Via alt+ctrl+T firefox weten te starten. En het ergste: geen oplossing voor de haperingen.
Suse envolwaardige OS in één zin.Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 11:48:
had ik twee opties voor een volwaardig OS: Suse en Ubuntu 11.10.
Ik snap trouwens niet dat je moeite hebt met het maken van een linux partitie, gewoon de standaard keuze gebruiken is voor de meeste mensen voldoende, zeker voor "n00bs".
♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat
Verwijderd
Nee, Ubuntu werkt lekker...IStealYourGun schreef op maandag 07 november 2011 @ 11:59:
[...]
Suse envolwaardige OS in één zin.![]()
Ik snap trouwens niet dat je moeite hebt met het maken van een linux partitie, gewoon de standaard keuze gebruiken is voor de meeste mensen voldoende, zeker voor "n00bs".
De overdaad aan keuzes en gebrek aan informatie is voor n00bs verwarrend.
Ik ben op PC gebied niet echt een noob, maar ik heb Ubuntu ook weer gedelete. Heel veel zaken doen het gewoon niet: RTL gemist, Spotify, uitzendinggemist loopt vast. Best zonde, zag er leuk uit.Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:06:
[...]
Nee, Ubuntu werkt lekker...
Ik draai ondertussen weer een week met 11.10 op mijn laptop. Moet zeggen dat het me eigenlijk nog neit eens slecht bevalt. Moet even wennen hoe ze bepaalde snelkoppelingen hebben ingesteld(alt-tab door programma-groepen en alt-` voor eenvoudig binnen programma groepen).
Grootste ergenis is dat de de ATI drivers gewoon bagger zijn, dus deze installeren zorgen wel dat je de grafische schil niet meer inkomt(bij mij althans) maar ze deinstalleren via een text-terminal loste dat ook al weer op.
Unity wen ik snel aan, thunderbird installeerde ik zelf toch al steeds ipv evolution en music/films luister/kijk ik via mijn xubuntu/xbmc mediacenter. Heb van het weekend ook nog xubuntu 11.10 binnen een VirtualBox geinstalleerd en moet zeggen dat ik wel iets gecharmeerder ben van deze interface. Mogelijk deze ook maar eens direct op het metaal zetten.
Naast interface vond ik ook de snelheid wel prettig, zeker in vergelijking met Ubuntu 11.10 binnen een VirtualBox.
Denk dat het voor diegene die Ubuntu traag en bloated vinden worden mogelijk dus een overweging waard is.
Grootste ergenis is dat de de ATI drivers gewoon bagger zijn, dus deze installeren zorgen wel dat je de grafische schil niet meer inkomt(bij mij althans) maar ze deinstalleren via een text-terminal loste dat ook al weer op.
Unity wen ik snel aan, thunderbird installeerde ik zelf toch al steeds ipv evolution en music/films luister/kijk ik via mijn xubuntu/xbmc mediacenter. Heb van het weekend ook nog xubuntu 11.10 binnen een VirtualBox geinstalleerd en moet zeggen dat ik wel iets gecharmeerder ben van deze interface. Mogelijk deze ook maar eens direct op het metaal zetten.
Naast interface vond ik ook de snelheid wel prettig, zeker in vergelijking met Ubuntu 11.10 binnen een VirtualBox.
Denk dat het voor diegene die Ubuntu traag en bloated vinden worden mogelijk dus een overweging waard is.
if you pay peanuts, you get monkeys
Verwijderd
Opgelost!
Heb CCSM opnieuw geinstalleerd. Unity aangezet (was uitgezet). Vervolgens ben ik op AMD site gaan zoeken naar .run files voor mijn x1300... wacht... probleem is weer terug... Terwijl ik zit te typen weer de haperingen... Maar hij hangt iig niet meer tijdens het schakelen van apps.
En ik ben mijn taakbalk kwijt aan de bovenkant...:{
En ik ben mijn taakbalk kwijt aan de bovenkant...:{
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2011 12:33 ]
Doorgaans is Ubuntu wel één van de betere distro's.Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:06:
[...]
Nee, Ubuntu werkt lekker...
Die overdaad aan keuzes zie je normaal niet als je de standaard keuze neemt. Die zitten meestal verstopt achter een knopje met de naam: advanced of customize.
♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat
Ik weet niet of die videokaart echt lekker gaat draaien voor Unity. Ubuntu is niet echt meer het "lekker licht en soepel op een oud PC'tje"-systeem. Probeer eens Linux Mint, dat zal vast beter bevallen.Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 11:48:
Kwam op het briljante idee om Linux te installeren op een krijgertje: HP 6820s met radeon x1300 video kaart. Na mijn vorige ervaring met debian (4x kernel panics in 48 uur) en veel gebruik van BackTrack 4, had ik twee opties voor een volwaardig OS: Suse en Ubuntu 11.10. Het is de laatste geworden... Tot mijn spijt.
Wat een verhaal...
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Heb nu effectief Mint geïnstalleerd op mijn thuislaptop op aanraden van 1 van de tweakers hier, en bevalt me erg goed! Natuurlijk is het onderliggend gewoon Ubuntu met vooral wat GUI tweaks (toch?), dus Ubuntu specifieke problemen zal je er allicht niet mee oplossen.MsG schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:49:
[...]
Ik weet niet of die videokaart echt lekker gaat draaien voor Unity. Ubuntu is niet echt meer het "lekker licht en soepel op een oud PC'tje"-systeem. Probeer eens Linux Mint, dat zal vast beter bevallen.
Maar ik hou van de meer traditionele Gnome desktop, de echt mooi uitgewerkte menu's en configuratiepanel, mooie themes en icons! En daarmee vermijd ik de eerder radicale richting die Ubuntu uitgaat en waar ik niet wil ik meegaan.
Dus: QFT, Mint is aanrader!
(Als je home op een aparte partitie staat is migreren ook een fluitje van een cent!)
Mint met LXDE doet zelfs op een P4 met 1GB ram 720P vloeiendMsG schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:49:
[...]
Ik weet niet of die videokaart echt lekker gaat draaien voor Unity. Ubuntu is niet echt meer het "lekker licht en soepel op een oud PC'tje"-systeem. Probeer eens Linux Mint, dat zal vast beter bevallen.
Voor silverlight (dus RTLXL en UitzendingGemist) is er moonlight. Een addon voor firefox die silverlight vervangt.FicoF schreef op maandag 07 november 2011 @ 12:17:
[...]
Ik ben op PC gebied niet echt een noob, maar ik heb Ubuntu ook weer gedelete. Heel veel zaken doen het gewoon niet: RTL gemist, Spotify, uitzendinggemist loopt vast. Best zonde, zag er leuk uit.
Spotify kan prima op Linux. Heb het nu zelf onder WINE draaien. Werkt prima, alleen met updates is het inderdaad nog wel eens kutten.
Zit zelf in dubio..
Ik heb dualboot en wil dat houden. Zit nu met mijn Ubuntu op 11.10, maar daarbij heb ik een aantal problemen:
- Gnome 3 bevalt niet ( en ook niet de neppert van Gnome2)
- Unity is brak
- Ik kan mijn 2e GPU niet uitschakelen => te veel energie verbruik dus maar 2 uur zonder stopcontact
- Geen OpenGL, wat ik wel in 11.04 had.
Ik zit er dus over te denken om terug te gaan naar 11.04 of zelfs over te stappen op Fedora 16 oid. Iemand advies/commentaar/wat dan ook?
Verwijderd
Ikzie in Unity wel een toekomst, het probleem alleen is belachelijke CPU load voor een Linux omgeving. Beide cores worden op dit moment 100% belast alsik tussen apps wissel of als ik aan het klooien ben met de GUI op mijn scherm. Ik heb nu system monitor draaien en daar kan ik de pieken van CPU load vergelijken met de hangers en "lag" in Unity. Het is ook maar 1van de 2 CPU's die 100% bereikt en het hele systeem hangt weer.
Maar grafisch vind ik Unity een topper als Windows gebruiker, het kan zeker concurreren met Windows als ze die rare grollen de baas kunnen.
Maar grafisch vind ik Unity een topper als Windows gebruiker, het kan zeker concurreren met Windows als ze die rare grollen de baas kunnen.
Ik lees steeds Spotify-ruzie.. er is gewoon een keurig, prima werkende Native-versie (wel alleen voor betalende gebruikers).
En RTL-gemist gaat nooit werken, tenzij DRM afgeschaft wordt. Voor dat soort (on)zin toch nog steeds een winXP VirtualBoxje draaien.
Het zou voor veel gebruikers handig zijn om te beginnen met 2 partities: 1 /home die je elke keer weer heel makkelijk kunt koppelen aan een 'nieuw' OS.
Zeker in het begin heb ik erg veel lopen pielen (ook vooral voor de lol) met allerlei settings, instellingen, toch eigenwijs zijn en ATI-drivers installeren van de website, etc. etc. Met enige regelmaat alles goed kaput gemaakt en dan is het een kwestie van: hop USB-stik erin en 20 minuten later weer een vers systeem mét oude vertrouwde /home (wel even de oude configfiles deleten als je de DM hebt stukgemaakt)
Als je het helemaal lollig wil doen, kun je meerdere distro's naast elkaar installeren (las ooit van iemand die er 140 naast elkaar had staan) en dat soort dingen. Momenteel ben ik al weer een jaartje of 2 voldoende van mijn OS afgebleven om er geen last meer mee te hebben.
Ach en nu toch na 2 1/2 week Unity draaien: ik ben er eigenlijk aardig aan gewend. Alleen zou het prettig geweest zijn van die 'standaard' dingen beter uit te leggen, zoals ALT-tilde naast ALT-tab en ook het dubbelklikken op een applicatie die draait in de linkerbalk wat er voor zorgt dat alle instances van een programma geopend worden.
Maar toch: ik mis nog steeds de taakbalk.
En RTL-gemist gaat nooit werken, tenzij DRM afgeschaft wordt. Voor dat soort (on)zin toch nog steeds een winXP VirtualBoxje draaien.
Het zou voor veel gebruikers handig zijn om te beginnen met 2 partities: 1 /home die je elke keer weer heel makkelijk kunt koppelen aan een 'nieuw' OS.
Zeker in het begin heb ik erg veel lopen pielen (ook vooral voor de lol) met allerlei settings, instellingen, toch eigenwijs zijn en ATI-drivers installeren van de website, etc. etc. Met enige regelmaat alles goed kaput gemaakt en dan is het een kwestie van: hop USB-stik erin en 20 minuten later weer een vers systeem mét oude vertrouwde /home (wel even de oude configfiles deleten als je de DM hebt stukgemaakt)
Als je het helemaal lollig wil doen, kun je meerdere distro's naast elkaar installeren (las ooit van iemand die er 140 naast elkaar had staan) en dat soort dingen. Momenteel ben ik al weer een jaartje of 2 voldoende van mijn OS afgebleven om er geen last meer mee te hebben.
Ach en nu toch na 2 1/2 week Unity draaien: ik ben er eigenlijk aardig aan gewend. Alleen zou het prettig geweest zijn van die 'standaard' dingen beter uit te leggen, zoals ALT-tilde naast ALT-tab en ook het dubbelklikken op een applicatie die draait in de linkerbalk wat er voor zorgt dat alle instances van een programma geopend worden.
Maar toch: ik mis nog steeds de taakbalk.
Spotify en RTL gemist waren de eerste twee zaken die ik moest gebruiken na mijn Ubuntu installatie. Daar heb ik dus allebei Windows voor nodig (betaal niet voor Spotify). Dan is het toch niet gek dat ik meteen die PC opnieuw opstart en Windows opstart?letatcest schreef op maandag 07 november 2011 @ 14:34:
Ik lees steeds Spotify-ruzie.. er is gewoon een keurig, prima werkende Native-versie (wel alleen voor betalende gebruikers).
Verwijderd
Weet iemand hoe ik meer info uit het systeem kan krijgen? Ik zie constant die CPU#0 pieken terwijl ik in systeem monitor maar 30% load zie bij de processen... 
Memory van 2GB = 600MB gebruik...

Je kunt een console openen en 'top' draaien, dan krijg je 'live' de draaiende processen te zien. Met 'ps aux' kun je ook een statische lijst met alle processen te zien krijgen met percentages cpu en memory.Verwijderd schreef op maandag 07 november 2011 @ 15:01:
Weet iemand hoe ik meer info uit het systeem kan krijgen? Ik zie constant die CPU#0 pieken terwijl ik in systeem monitor maar 30% load zie bij de processen...
Eventueel "sudo top" draaien. Zie je meteen alle processen.
Verwijderd
preloader installed: Beter resultaat. Toen xorg herinstall gedaan: nogsteedsaanwezig. Ik merk nu ook op dat kworkers bezig zijn met CPU te vreten naast xorg process... Samen zorgen ze voor 70% cpu load tijdens pieken...
Grub aangepast hiervoor:
GRUB_CMDLINE_LINUX="noapic acpi=off" nogo.
Kom langzaam bij een ander OS uit. Systeem is wel 100x sneller dan vanochtend maar nog steeds irritant.
Grub aangepast hiervoor:
GRUB_CMDLINE_LINUX="noapic acpi=off" nogo.

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2011 16:53 ]
(spotify doet het ook prima via wine, staat zelfs op de spotify.com pagina uitgelegd, maar rtl not gonna work...)FicoF schreef op maandag 07 november 2011 @ 15:00:
[...]
Spotify en RTL gemist waren de eerste twee zaken die ik moest gebruiken na mijn Ubuntu installatie. Daar heb ik dus allebei Windows voor nodig (betaal niet voor Spotify). Dan is het toch niet gek dat ik meteen die PC opnieuw opstart en Windows opstart?
Pff.. hele avond bezig met het laten werken van een ad hoc wifi verbinding via de Create New Wireless Network optie.. niet gelukt vooralsnog. Alle zoekwerk ten spijt (ubuntu 10.04 LTS trouwens). Andersom geprobeerd om XP dat werk te laten doen. Doet ook niet wat ie zou moeten doen. Beiden zien ze elkaar wel, maar connecten doen ze geen van beiden met elkaar (trouwens, Ubuntu zou eerst met z'n eigen wifi-netwerk moeten connecten, maar dat wil ie ook niet, wat dat betreft..) Het zou toch makkelijker moeten kunnen. Toch wel weer blij met 3G en mijn oude tel. en dat die gewoon altijd (afkloppen) verbinding geeft..
[ Voor 39% gewijzigd door letatcest op 07-11-2011 22:00 ]
Argh, normaal ben ik best tevreden met Ubuntu, maar de laatste 2 releases beginnen meer pijn te doen dan ze vreugde opleveren.
Unity die niet eens iets eenvoudigs als systemload als applet kan toevoegen aan een statusbalk, het compleet inconsistente gedrag van unity. Meerdere malen dezelfde app boven willen halen leveren niet de app op.
Goed, gewisseld naar gnome en daar kan ik al wat meer, maar bijv de app banshee is zwaar bagger, sluiten met sluitknop laat mooi muziek doorspelen en je moet eerst de app weer naar boven halen om muziek te stoppen, de app is nergens in de tray als actief te vinden.
M'n HMI-achtergrond zegt me dat ze hier de plank volledig misslaan.
Iemand advies anders dan terug te gaan naar een antieke versie?
Unity die niet eens iets eenvoudigs als systemload als applet kan toevoegen aan een statusbalk, het compleet inconsistente gedrag van unity. Meerdere malen dezelfde app boven willen halen leveren niet de app op.
Goed, gewisseld naar gnome en daar kan ik al wat meer, maar bijv de app banshee is zwaar bagger, sluiten met sluitknop laat mooi muziek doorspelen en je moet eerst de app weer naar boven halen om muziek te stoppen, de app is nergens in de tray als actief te vinden.
M'n HMI-achtergrond zegt me dat ze hier de plank volledig misslaan.
Iemand advies anders dan terug te gaan naar een antieke versie?
Ik ben sinds gisteren ook weer terug naar 11.04 met gnome2 classic.
Ik heb Unity geprobeerd, ik heb gnome3 shell geprobeerd, ik heb gnome3 classic geprobeerd, en ik heb unity nóg een keer geprobeerd.
Conclusie: Unity werkt best goed, gehalve dat het geen vensterlijst onderin heeft. En geen hoofdmenu bovenin.
Toen realiseerde ik me dat die conclusie eigenlijk is: Unity werkt best goed, behalve dat het geen Gnome classic is.
Dus, ik zit mooi weer op Gnome Classic. Al die docks maken het gewoon een ramp om te multitasken. En aangezien gnome2 classic op het moment nog een stuk beter werkt dan gnome3 classic, ben ik dus mooi weer terug naar 11.04.
Ik heb Unity geprobeerd, ik heb gnome3 shell geprobeerd, ik heb gnome3 classic geprobeerd, en ik heb unity nóg een keer geprobeerd.
Conclusie: Unity werkt best goed, gehalve dat het geen vensterlijst onderin heeft. En geen hoofdmenu bovenin.
Toen realiseerde ik me dat die conclusie eigenlijk is: Unity werkt best goed, behalve dat het geen Gnome classic is.
Dus, ik zit mooi weer op Gnome Classic. Al die docks maken het gewoon een ramp om te multitasken. En aangezien gnome2 classic op het moment nog een stuk beter werkt dan gnome3 classic, ben ik dus mooi weer terug naar 11.04.
Ik ben nu zelfs naar Linux Mint aan het kijken, Ubuntu 11.04 is ook geen blijvende oplossing want de support loopt daar niet zo lang van door. En op een keer zal Gnome 2 natuurlijk vervangen moeten worden door Gnome 3, maar Linux Mint heeft daar een mooie oplossing voor.
Maar ik ga denk ik LXDE proberen, die is lichtgewicht en werkt denk ik een stuk beter op mijn oude computer dan Unity denk ik. Al is Unity in 11.10 beter dan in 11.04, ik vind het nog steeds niet echt snel werken. Misschien dat ik ook nog Xubuntu ga proberen, Xfce schijnt ook wel goed te zijn.
Ik ben nog aan het zoeken en ik probeer een en ander uit, maar Unity wordt het zeker niet meer.
Maar ik ga denk ik LXDE proberen, die is lichtgewicht en werkt denk ik een stuk beter op mijn oude computer dan Unity denk ik. Al is Unity in 11.10 beter dan in 11.04, ik vind het nog steeds niet echt snel werken. Misschien dat ik ook nog Xubuntu ga proberen, Xfce schijnt ook wel goed te zijn.
Ik ben nog aan het zoeken en ik probeer een en ander uit, maar Unity wordt het zeker niet meer.
Ik ben denk ik de uitzondering die blij is met 11.10 ! 11.04 en eerder versies gaven vaak niet thuis bij mij en bij de nieuwste versie werkt eindelijk alles direct naar behoren. Alles gaat net makkelijker en werkt beter dan eerdere versies.
11.10 staat nu op mijn server, netbook en desktop (alleen mijn laptop staat nog op windows).
Samba wilde eerder niet goed werken en met 11.04 was het helemaal drama. Verbindingen vielen zomaar weg en alleen door een reboot waren ze weer op te krijgen. DLNA werkte niet en nu wel.
Ik ben geen fan van Unity maar door de Xubuntu dekstop te installeren ben ik nu een happy gebruiker. Al ben ik me bewust van het feit dat de ouderwetse manier van werken (gnome2 layout) steeds meer zal verdwijnen wil ik op mijn server het nog lang uitstellen en met XFCe blijven werken.
11.10 staat nu op mijn server, netbook en desktop (alleen mijn laptop staat nog op windows).
Samba wilde eerder niet goed werken en met 11.04 was het helemaal drama. Verbindingen vielen zomaar weg en alleen door een reboot waren ze weer op te krijgen. DLNA werkte niet en nu wel.
Ik ben geen fan van Unity maar door de Xubuntu dekstop te installeren ben ik nu een happy gebruiker. Al ben ik me bewust van het feit dat de ouderwetse manier van werken (gnome2 layout) steeds meer zal verdwijnen wil ik op mijn server het nog lang uitstellen en met XFCe blijven werken.
Verwijderd
Mijn probleem lijkt zijn oorsprong te vinden in kernel 2.6.38. (eigenlijk .35). na lang zoeken en doen blijkt kworker de oorzaak te zijn van mijn issue. Heb nu verschillende dingen uitgezet maar kom er maar niet achter (niet via powertop, sudo top etc) wat die kworker veroorzaakt. Zelfs linus heeft hier last van...

Verwijderd
Probleem is drastisch verminderd sinds ik pcie_aspm=force aan de grub heb toegevoegd. De CPU pieken komen nu rond de 80%. Het is redelijk werkbaar.
IIG ben ik verder gegaan. Nu de nieuwe uitdaging: Backtrack tools op Ubuntu draaiende krijgen. *).
Ben nu al 2 uur aan het zoeken naar goede repositories locaties om in synaptics te hangen...
http://all.repository.backtrack-linux.org/dists/revolution/ is leeg..
IIG ben ik verder gegaan. Nu de nieuwe uitdaging: Backtrack tools op Ubuntu draaiende krijgen. *).
Ben nu al 2 uur aan het zoeken naar goede repositories locaties om in synaptics te hangen...

http://all.repository.backtrack-linux.org/dists/revolution/ is leeg..
Verwijderd
Ik heb gisteren Ubuntu 11.10 geinstalleerd op een externe harde schijf. Kwestie van een mobiele installatie te hebben die ik overal en altijd kan opstarten (als ik mijn harde schijf heb). Zou het trouwens kunnen dat ubuntu door het gebruik van een externe HDD (USB 2.0) trager werkt dan normaal?
Ik ben aangenaam verrast door Unity. Het is vooral een slim systeem. Soms vind ik nog wat features die toch beter op een andere manier kunnen, maar dat geef ik wel door aan het dev team. Morgen of overmorgen start ik met een VLOG op youtube. Ik heb heel mijn windows installatie (de verleiding weerstaan) verwijderd en ga dus bijhouden hoe leven met alleen linux gaat. Dit is dus inclusief Wine wel... voor games. Maar de meeste mensen die gamen weten ook wel iets van computers. Verder ook wat prullen met de settings van Ubuntu.
Ik ben aangenaam verrast door Unity. Het is vooral een slim systeem. Soms vind ik nog wat features die toch beter op een andere manier kunnen, maar dat geef ik wel door aan het dev team. Morgen of overmorgen start ik met een VLOG op youtube. Ik heb heel mijn windows installatie (de verleiding weerstaan) verwijderd en ga dus bijhouden hoe leven met alleen linux gaat. Dit is dus inclusief Wine wel... voor games. Maar de meeste mensen die gamen weten ook wel iets van computers. Verder ook wat prullen met de settings van Ubuntu.
Ik las trouwens ergens dat uit de laatste Ubuntu summit (geloof ik) in de VS duidelijk werd dat veel devvers zich nu willen gaan richten op tweakbaarheid van Unity. Ook werd er aangestipt dat er maar heel weinig mensen mee bezig zijn en dat er geen miljarden aan geld achter zitten om 'even' iets te ontwikkelen. Soms vind ik het best jammer dat ik niet zelf de programmeerskills heb om 'even' iets, waarschijnlijk vrij simpels, als een 'up one directory' knop toe te voegen (want die mis ik ook merk ik net
) en dat soort kleine dingen. Het zijn juist de kleine dingen die het doen. De grote, in het oog springende veranderingen vallen over het algemeen wel mee, zoals het aanleren van net iets andere key-combi's of muisklikken (zoals met ALT-tab/tilde en dubbelklik op een openstaande applicatie om alle openstaande vensters daarvan weer te geven)
Maar goed, voor oude, simpele compu's ben ik nu aan de Lubuntu. Daar 'mis' ik alleen het softwarecentrum. Werkt allemaal wel, maar als je nou juist zo'n compu geeft aan mensen die normaal niks met compu's doen, is het softwarecentrum wel erg makkelijk en de repositories. Alhoewel, teamviewer, dan hoeven ze ook geen poorten te kunnen forwarden, nou ja. Laat dat maar
Maar goed, voor oude, simpele compu's ben ik nu aan de Lubuntu. Daar 'mis' ik alleen het softwarecentrum. Werkt allemaal wel, maar als je nou juist zo'n compu geeft aan mensen die normaal niks met compu's doen, is het softwarecentrum wel erg makkelijk en de repositories. Alhoewel, teamviewer, dan hoeven ze ook geen poorten te kunnen forwarden, nou ja. Laat dat maar
Verwijderd
Zeau hey... Virtualbox geinstalleerd via de Software center: Errors over kernel die niet installed is.Kom ik uit op de software via de website installeren.
Dus eerst deinstall: Heel systeem crashed. Vervolgens reboot, blijkt software toch verwijderd en dan maar herinstall: Weer crash...
Dus /etc/init.d/vboxdrv setup gedraaid... En crash... Vaag scherm ook: Zwart met kleurige streepjes... Muziek draait op achtergrond wel normaal.
Dus eerst deinstall: Heel systeem crashed. Vervolgens reboot, blijkt software toch verwijderd en dan maar herinstall: Weer crash...

Ja de hardware ondersteuning wordt over het algemeen alleen maar steeds beter. En zeker voor recente hardware is het natuurlijk ook noodzakelijk een recente kernel te draaien enzo. Ik vind het ook jammer dat ik niet kan updaten maar die hele GUI zit me gewoon absoluut niet lekker.rikoos schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 08:59:
Ik ben denk ik de uitzondering die blij is met 11.10 ! 11.04 en eerder versies gaven vaak niet thuis bij mij en bij de nieuwste versie werkt eindelijk alles direct naar behoren. Alles gaat net makkelijker en werkt beter dan eerdere versies.
Misschien ga ik binnenkort ook maar eens mint of Lubuntu proberen.
Ik gebruik lubuntu dus met de ldxe, en ik vind m zalig werken:-)Chris7 schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 07:22:
Ik ben nu zelfs naar Linux Mint aan het kijken, Ubuntu 11.04 is ook geen blijvende oplossing want de support loopt daar niet zo lang van door. En op een keer zal Gnome 2 natuurlijk vervangen moeten worden door Gnome 3, maar Linux Mint heeft daar een mooie oplossing voor.
De xfce heb ik nooit getest maar afgaande op de grote hoeveelheid screenshots die ik gezien heb heb ik deze nooit getest.
xfce had iets met de taakbalk of zoiets wat me niet aanstond dacht ik.
Verwijderd
En ik ben eruit. Mijn x1350 ati radeon heeft geen drivers en daardoor kan 2d acceleratie niet aangezet worden met resultaat dat ik vast zit.Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 13:15:
Zeau hey... Virtualbox geinstalleerd via de Software center: Errors over kernel die niet installed is.Kom ik uit op de software via de website installeren.
Dus eerst deinstall: Heel systeem crashed. Vervolgens reboot, blijkt software toch verwijderd en dan maar herinstall: Weer crash...Dus /etc/init.d/vboxdrv setup gedraaid... En crash... Vaag scherm ook: Zwart met kleurige streepjes... Muziek draait op achtergrond wel normaal.
Ik ga morgen weer verder kijken. Ben kapot
Verwijderd
http://www.desura.com/games/browse?filter=t&style=1
Ik raad iedereen die desura niet kent om even te kijken! Echt vet.
Ik raad iedereen die desura niet kent om even te kijken! Echt vet.
Dat is een grapje natuurlijk? Want dat 720p vloeiend afspelen lijkt me meer een driver verhaal m.b.t je grafische kaart.Touchdomex schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:17:
[...]
Mint met LXDE doet zelfs op een P4 met 1GB ram 720P vloeiend
panasonic 5KW L-serie | 300L SWW | 3700+3200 Wp oost-west
Ligt er net aan hoe je video word aangestuurd. Destijds met Compiz en Beryl en dat hele verhaal was dit ook de key om ervoor te zorgen dat je gehele desktop inclusief de rendering van video's op je grafische kaart gaat. Dit had aanzienlijke preformance boost! Zonder Compiz/Beryl lukte mij dat destijds absoluut niet maar nadat ik die had aangezet werkte het vloeiend zelfs met effecten.Beninho schreef op woensdag 09 november 2011 @ 08:09:
[...]
Dat is een grapje natuurlijk? Want dat 720p vloeiend afspelen lijkt me meer een driver verhaal m.b.t je grafische kaart.
Daarnaast is het een codec iets maar die codecs kunnen wel goed gebruik maken van je grafische kaart voor de berekening van video's.
Verwijderd
Rolback gedaan van Ati catalyst drivers naar de Galium drivers van Unity zelf... Probleem met hangers: 100x erger, maar virtualbox doet het iig weer. *yay*Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:00:
[...]
En ik ben eruit. Mijn x1350 ati radeon heeft geen drivers en daardoor kan 2d acceleratie niet aangezet worden met resultaat dat ik vast zit.Ben de afgelopen paar uur bezig geweest met catalyst drivers, open source drivers te installeren maar geen resultaat.
Ik ga morgen weer verder kijken. Ben kapot

Grappig bugje, als je virtualbox maximaal scherm hebt staan dan werken je workspaces (ctrl alt + pijltjes) niet meer in Unity.
Ben nu bezig om ruby on rails werkend te krijgen en Openstack. Backtrack verhaal laat ik even voor wat het is, de applicaties van Backtrack heeft het team van BT onmogelijk gemaakt om te implementeren. De folder waar de repositories in stonden is volgens mij leeg gehaald als ik het goed begrijp.
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2011 12:17 ]
Verwijderd
Voor mensen die Ruby on Rails werkend willen krijgen op Ubuntu 11.10: Deze guide heb ik helaas pas gevonden nadat ik 3/4 zelf had uitgevogeld:Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 09:43:
[...]
Rolback gedaan van Ati catalyst drivers naar de Galium drivers van Unity zelf... Probleem met hangers: 100x erger, maar virtualbox doet het iig weer. *yay*
Grappig bugje, als je virtualbox maximaal scherm hebt staan dan werken je workspaces (ctrl alt + pijltjes) niet meer in Unity.
Ben nu bezig om ruby on rails werkend te krijgen en Openstack. Backtrack verhaal laat ik even voor wat het is, de applicaties van Backtrack heeft het team van BT onmogelijk gemaakt om te implementeren. De folder waar de repositories in stonden is volgens mij leeg gehaald als ik het goed begrijp.
http://npenkov.com/2011/1...-working-on-ubuntu-11-10/
Ik kan zelf aanraden om RVM (Ruby Version Manager) te installeren, nadat je dat hebt gedaan kun je met 'rvm requirements' in je console meteen de hele rits met dependencies zien en met apt-get installeren. Extra voordeel is dat je ook meteen verschillende Ruby-versies (de speedup van REE en 1.9.3 ftw!) en collecties gems naast elkaar kunt hebben op één systeem, redelijk essentieel als je serieus gaat ontwikkelen aan meerdere projecten.Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 14:00:
[...]
Voor mensen die Ruby on Rails werkend willen krijgen op Ubuntu 11.10: Deze guide heb ik helaas pas gevonden nadat ik 3/4 zelf had uitgevogeld:
http://npenkov.com/2011/1...-working-on-ubuntu-11-10/
Op het moment is het lijstje wat deze noemt voor Ruby MRI/Rubinius/REE (niet JRuby) om deze te compilen:
code:
1
| apt-get install build-essential openssl libreadline6 libreadline6-dev curl git-core zlib1g zlib1g-dev libssl-dev libyaml-dev libsqlite3-0 libsqlite3-dev sqlite3 libxml2-dev libxslt-dev autoconf libc6-dev ncurses-dev automake libtool bison subversion |
[ Voor 18% gewijzigd door Leftblank op 09-11-2011 14:13 ]
Het is een hele oude quote maar heeft iemand enig idee hoe je davmail automatisch gestart krijgt bij het starten van Ubuntu 11.10?Vicarious schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 16:22:
[...]
Je zou gebruik kunnen maken van Thunderbird in combinatie met Davmail. Ik heb mail, agenda, address book lookups etc. allemaal werkend. Het enige dat ik niet voor elkaar krijg is die contacts map openen die je in outlook hebt.
Hier te downloaden: http://davmail.sourceforge.net/
Verwijderd
Start de applicatie. Vervolgens ga je naar je bar aan de linkerzijde. Daar rechterklik je het icoon van de applicatie en klik je "Keep in Launcher"mickjuh schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:14:
[...]
Het is een hele oude quote maar heeft iemand enig idee hoe je davmail automatisch gestart krijgt bij het starten van Ubuntu 11.10?
Dat is het enige wat er dichtbij komt.
Ik zou 'm eerder aan 'Startup Applications' toevoegen, dan wordt de applicatie ook daadwerkelijk gestart ipv enkel een shortcut toe te voegen aan je sidebar.Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:36:
[...]
Start de applicatie. Vervolgens ga je naar je bar aan de linkerzijde. Daar rechterklik je het icoon van de applicatie en klik je "Keep in Launcher"
Dat is het enige wat er dichtbij komt.
Draai al sinds het begin met Unity en vind het eigenlijk best bruikbaar. Het is even wennen, maar daarna gaat het best aardig. Een aantal dingen moeten naar mijn idee nog verbeterd worden:
- Het openen van de Launcher. Dit werkt totaal niet transparant. Je moet je cursor linksbovenin houden en dan naar onder bewegen. Dan zie je de Launcher (meestal). Het heeft me een paar minuten gekost om dit gedrag te ontdekken. In 11.04 kon je boven het Ubuntu-icoontje linkboven hoveren om de Launcher te laten verschijnen. Dat is veel duidelijker.
- Applicatie-switchen via de Launcher is vrij slecht uitgewerkt. Als ik meerdere vensters van een applicatie open heb staan en ik klik in de Launcher op het icoon van het programma krijg ik een van de twee vensters. Ga ik terug naar de Launcher en klik ik opnieuw, dan pas krijg ik een overview van openstaande vensters. Ik zou veel liever iets zien als wat Dockbarx deed in Gnome 2 en wat Windows 7 ook doet. Als je boven een applicatie-icoon hovered, zie je thumbnails van alle open vensters van die applicatie waarna je op de gewenste thumbnail kunt klikken om deze naar voren te halen.
- Het openen van de Launcher. Dit werkt totaal niet transparant. Je moet je cursor linksbovenin houden en dan naar onder bewegen. Dan zie je de Launcher (meestal). Het heeft me een paar minuten gekost om dit gedrag te ontdekken. In 11.04 kon je boven het Ubuntu-icoontje linkboven hoveren om de Launcher te laten verschijnen. Dat is veel duidelijker.
- Applicatie-switchen via de Launcher is vrij slecht uitgewerkt. Als ik meerdere vensters van een applicatie open heb staan en ik klik in de Launcher op het icoon van het programma krijg ik een van de twee vensters. Ga ik terug naar de Launcher en klik ik opnieuw, dan pas krijg ik een overview van openstaande vensters. Ik zou veel liever iets zien als wat Dockbarx deed in Gnome 2 en wat Windows 7 ook doet. Als je boven een applicatie-icoon hovered, zie je thumbnails van alle open vensters van die applicatie waarna je op de gewenste thumbnail kunt klikken om deze naar voren te halen.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Verwijderd
Zelf heb ik dat probleem niet, ik hoef maar uiterst links te gaan op het scherm en ik heb de launcher. Ook kan ik via de windows button werken.Species5618 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:56:
Draai al sinds het begin met Unity en vind het eigenlijk best bruikbaar. Het is even wennen, maar daarna gaat het best aardig. Een aantal dingen moeten naar mijn idee nog verbeterd worden:
- Applicatie-switchen via de Launcher is vrij slecht uitgewerkt. Als ik meerdere vensters van een applicatie open heb staan en ik klik in de Launcher op het icoon van het programma krijg ik een van de twee vensters. Ga ik terug naar de Launcher en klik ik opnieuw, dan pas krijg ik een overview van openstaande vensters. Ik zou veel liever iets zien als wat Docky deed in Gnome 2 en wat Windows 7 ook doet. Als je boven een applicatie-icoon hovered, zie je thumbnails van alle open vensters van die applicatie waarna je op de gewenste thumbnail kunt klikken om deze naar voren te halen.
Voor je 2e probleem heb ik wel de oplossing: 2x klikken links naast het icoon van de apps en je ziet alle vensters in een GUI omgeving naast elkaar staan.
Dat is raar, ik krijg de Launcher alleen tevoorschijn als ik van linkboven naar beneden beweeg, gewoon de cursor aan de linkerkant van het scherm houden werkt niet. Keyboard shortcuts werken wel zoals verwacht.Verwijderd schreef op woensdag 09 november 2011 @ 17:01:
[...]
Zelf heb ik dat probleem niet, ik hoef maar uiterst links te gaan op het scherm en ik heb de launcher. Ook kan ik via de windows button werken.
edit: Oplossing gevonden. In de Compiz Settings manager kun je de active area kiezen om de launcher tevoorschijn te toveren.
Ja, dat kan, maar ik vind het nog steeds niet ideaal. Een van de sterke punten van Windows 7 zijn de preview thumbnails en de mogelijkheid om deze snel te bekijken en de juiste te selecteren. Eerste dubbel-klikken op een klein interface-elementje (het gebied naast het icoon is niet erg groot) om daarna de muis nog een eind te moeten bewegen om het juiste venster te selecteren is niet heel efficient vergeleken met een mouse-over en daarna een paar cm cursor-beweging naar het juiste venster. Dockbarx biedt deze functionaliteit voor Gnome 2, maar het lijkt erop dat er niet iets dergelijks bestaat voor Unity. Met Compiz-config kun je window previews laten zien bij een mouse-over maar die zijn slecht uitgelijnd en niet klikbaar.Voor je 2e probleem heb ik wel de oplossing: 2x klikken links naast het icoon van de apps en je ziet alle vensters in een GUI omgeving naast elkaar staan.
[ Voor 4% gewijzigd door Rannasha op 09-11-2011 17:18 ]
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Ik ben nu geswitcht van Ubuntu 11.10 naar Linux Mint 11 LXDE. Gebaseerd op Ubuntu, dus alle mooie dingen zoals Ubiquity zijn gewoon overgenomen, maar Unity zit er niet in en LXDE werkt prima. Lubuntu vond ik toch niet zo mooi, LXDE in Linux Mint heeft nog minder 'bling-bling' die je vooral bij Unity ziet en dat werkt op mijn oude computer toch een stuk beter. Ben er zeer tevreden over.
Mochten er mensen last hebben dat Empathy niet meer op MSN kan inloggen, ik heb zojuist deze fix succesvol toegepast: http://ubuntuforums.org/s...hp?t=1877344#edit11437073
Agreed. Ik vind het vensterswitchen in zowel gnome3 als unity daarmee vergeleken toch wel wat omslachtig. Alhoewel het in gnome3 wel weer meevalt als je gewoon je windowstoets inramt om te switchen.Species5618 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 17:08:
Ja, dat kan, maar ik vind het nog steeds niet ideaal. Een van de sterke punten van Windows 7 zijn de preview thumbnails en de mogelijkheid om deze snel te bekijken en de juiste te selecteren. Eerste dubbel-klikken op een klein interface-elementje (het gebied naast het icoon is niet erg groot) om daarna de muis nog een eind te moeten bewegen om het juiste venster te selecteren is niet heel efficient vergeleken met een mouse-over en daarna een paar cm cursor-beweging naar het juiste venster.
Vicariously I live while the whole world dies
Verwijderd

Backtrack installeren op Ubuntu: Niet mogelijk, repositories offline.
Ruby on Rails: Na 3 uur configureren en zoeken eindelijk een werkende omgeving, maar de guides... ze kloppen gewoon niet.
Openstack: ben al van 9 uur bezig met python en zooi te installeren... Pffff gewoon 1 package maken die alles via een auto installer draait. Hoe moeilijk is dat.
apt-get install python was te moeilijk?
Ruby is van zichzelf al lastig...
Ruby is van zichzelf al lastig...
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Ik heb besloten om ook eens Linux (erbij) te gaan proberen op mijn oude pc. De keuze is na wat research op got gevallen op Ubuntu en met mijn laptop ernaast ga ik zo eens een installatiepoging wagen.
Verwijderd
Een goeie keuze Ubuntu is perfect voor Linux beginners.HCMarX schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 18:38:
Ik heb besloten om ook eens Linux (erbij) te gaan proberen op mijn oude pc. De keuze is na wat research op got gevallen op Ubuntu en met mijn laptop ernaast ga ik zo eens een installatiepoging wagen.
Verwijderd
Ook voor advanced users hoorVerwijderd schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 18:47:
[...]
Een goeie keuze Ubuntu is perfect voor Linux beginners.
En anders kan je nog altijd linux Mint proberen.HCMarX schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 18:38:
Persoonlijk denk ik dat Mint zelf een betere stap is om met Linux te beginnen.Maar Ubuntu is inderdaad ook een goede keuze om te beginnen.
Och man, daar is me toch al een discussie over gaande op Slashdot: http://linux.slashdot.org...linux-mint-the-new-ubuntu pfffffstreamnl schreef op zondag 13 november 2011 @ 10:31:
[...]
En anders kan je nog altijd linux Mint proberen.
Persoonlijk denk ik dat Mint zelf een betere stap is om met Linux te beginnen.Maar Ubuntu is inderdaad ook een goede keuze om te beginnen.
Het installeren ging als een zonnetje. Wat ik vooral prettig vind is dat het systeem mijn wireless dongle al herkende tijdens de installatie. In Windows heeft mijn WIFI op de betreffende computer altijd wat meer voeten in aarde gehad.
Het systeem werkt ook prima. Internetten lijkt sneller te gaan dan het ging in Windows XP op het zelfde systeem (Athlon 64 3200+ socket 939 met Radeon X800GT en 1GB Ram). Installatie is niet lastiger dan Windows, hoewel ik even heb moeten opletten bij het installeren in dualboot.
Het systeem werkt ook prima. Internetten lijkt sneller te gaan dan het ging in Windows XP op het zelfde systeem (Athlon 64 3200+ socket 939 met Radeon X800GT en 1GB Ram). Installatie is niet lastiger dan Windows, hoewel ik even heb moeten opletten bij het installeren in dualboot.
Verwijderd
Nieuwe kernel patch moet de issue's met battery oplossen.
Ik ben benieuwd of het kworker issue daar ook mee opgelost is, ik denk het niet.
Mijn suggestie van RVM nog uitgeprobeerd? Dat icm Getting Started zou prima moeten werken namelijk, kun je nog eventueel iets als Railscasts erbij pakken voor wat overige inzichten.Verwijderd schreef op donderdag 10 november 2011 @ 09:58:
[..]
Ruby on Rails: Na 3 uur configureren en zoeken eindelijk een werkende omgeving, maar de guides... ze kloppen gewoon niet.
[..]
Gisteravond Ubuntu 11.10 getest.
De serverversie is dik in orde. Over de desktop ben ik minder enthousiast.
Installatie ging vlekkeloos.
Een half jaar geleden een tijdje met 11.04 gedraaid. Unity er uit gesloopt en Gnome 2 er op gezet. Werkte maar terug naar 10.10 vanwege onstabiliteit (oa. Firefox crashte 3x per dag). Met 11.10 is dat geen optie meer. Unity is nog steeds net zo kinderlijk en verschrikkelijk als het was. Gelegenheid om voor het eerst Gnome 3 te testen. Die stond er binnen 10 minuutjes op, prima. Gnome 3 vind ik erg op Unity lijken, en andersom. Ik zie de meerwaarde van Unity dan ook niet. Alleen maar om één release eerder al met een Gnome3-achtige interface te werken?
Voor powerusers en developers vind ik Unity/Gnome 3 ongeschikt. Totaal het overzicht kwijt. Ook Gnome 3 geprobeerd in fallback mode. Bespottelijke naamgeving, wat mij betreft gaan ze het "for powerusers" noemen. Fallback mode heeft inderdaad alles zoals Gnome3-promotors ook schrijven. Maar de configuratieschermen zijn wel anders, in het bijzonder het onderdeel "Uiterlijk".
In Gnome2 kon ik een thema kiezen. Ik installeer altijd 'human-theme', het vorige Ubuntu-theme. Het huidige uiterlijk, wat vanaf 10.10 wordt gebruikt, vind ik onduidelijk. Onder Ubuntu 11.10 is ook het "Human-theme" beschikbaar. Maar vervolgens krijg ik deze niet aan de gang. Onder "uiterlijk" kwam het niet voor in het keuzelijstje. Wel kon ik het selecteren met gnome-tweak-tool, maar alleen de vensters wijzigen! De panels blijven de donkere kleur van het nieuwe Ubuntu-theme houden. Het lukte mij dan ook niet om Ubuntu 11.10 met Gnome 3 zo te configureren dat deze exact hetzelfde is als mijn huidige desktops onder 10.04 (werk) en 10.10 (thuis). Voorlopig dus 10.x blijven draaien, maar helaas eindigt de support van 10.10 binnen een half jaar.
De serverversie is dik in orde. Over de desktop ben ik minder enthousiast.
Installatie ging vlekkeloos.
Een half jaar geleden een tijdje met 11.04 gedraaid. Unity er uit gesloopt en Gnome 2 er op gezet. Werkte maar terug naar 10.10 vanwege onstabiliteit (oa. Firefox crashte 3x per dag). Met 11.10 is dat geen optie meer. Unity is nog steeds net zo kinderlijk en verschrikkelijk als het was. Gelegenheid om voor het eerst Gnome 3 te testen. Die stond er binnen 10 minuutjes op, prima. Gnome 3 vind ik erg op Unity lijken, en andersom. Ik zie de meerwaarde van Unity dan ook niet. Alleen maar om één release eerder al met een Gnome3-achtige interface te werken?
Voor powerusers en developers vind ik Unity/Gnome 3 ongeschikt. Totaal het overzicht kwijt. Ook Gnome 3 geprobeerd in fallback mode. Bespottelijke naamgeving, wat mij betreft gaan ze het "for powerusers" noemen. Fallback mode heeft inderdaad alles zoals Gnome3-promotors ook schrijven. Maar de configuratieschermen zijn wel anders, in het bijzonder het onderdeel "Uiterlijk".
In Gnome2 kon ik een thema kiezen. Ik installeer altijd 'human-theme', het vorige Ubuntu-theme. Het huidige uiterlijk, wat vanaf 10.10 wordt gebruikt, vind ik onduidelijk. Onder Ubuntu 11.10 is ook het "Human-theme" beschikbaar. Maar vervolgens krijg ik deze niet aan de gang. Onder "uiterlijk" kwam het niet voor in het keuzelijstje. Wel kon ik het selecteren met gnome-tweak-tool, maar alleen de vensters wijzigen! De panels blijven de donkere kleur van het nieuwe Ubuntu-theme houden. Het lukte mij dan ook niet om Ubuntu 11.10 met Gnome 3 zo te configureren dat deze exact hetzelfde is als mijn huidige desktops onder 10.04 (werk) en 10.10 (thuis). Voorlopig dus 10.x blijven draaien, maar helaas eindigt de support van 10.10 binnen een half jaar.
Over Unity/Gnome3 ben ik het helemaal met je eens, maar als alles altijd exact hetzelfde zou moeten blijven zou er ook nooit iets verbeteren heh! Dat een gnome2 theme niet vlekkeloos werkt in gnome3 vind ik ook niet zo raar. Ik zou zeggen probeer de default theme, die vond ik best goed.SvMp schreef op zondag 13 november 2011 @ 16:14:
Gisteravond Ubuntu 11.10 getest.
Tja, bij Gnome 2 schreeuwden mensen ook moord en brand dat alle goede dingen van Gnome overboord werden gegooid. Inmiddels is Gnome 2 één van de meest gewaardeerde Linux-gebruiksomgevingen.
Ikzelf denk dat Gnome 3 ook wel geaccepteerd zal woorden, alleen zal het even duren. Dingen zoals MGSE in Linux Mint 12 zullen er denk ik voor zorgen dat mensen sneller Gnome 3 gaan gebruiken. Gnome wordt natuurlijk steeds verder ontwikkeld en ze zullen vast naar gebruikers luisteren en ergernissen verbeteren.
Ikzelf denk dat Gnome 3 ook wel geaccepteerd zal woorden, alleen zal het even duren. Dingen zoals MGSE in Linux Mint 12 zullen er denk ik voor zorgen dat mensen sneller Gnome 3 gaan gebruiken. Gnome wordt natuurlijk steeds verder ontwikkeld en ze zullen vast naar gebruikers luisteren en ergernissen verbeteren.
Ik vraag me toch af wat het minder bied aan "powerusers" dan gnome 2, misschien komt het omdat ik veel op osx werk maar ik vind de interface van gnome 3 een verademing (en onder de motorkap behoorlijk tweakbaar).
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
@blouweKip: Omdat je niet ziet wat je open hebt staan. Overzichtje met geopende programma's en virtuele desktops continue in beeld, maar wel compact.
@Chris7: Dat ging toen meer over compatibiliteit van software dan een compleet veranderde user-interface. Is niet vergelijkbaar met overgang Gnome2 -> Gnome3.
@mcDavid: Verbeteringen zijn altijd goed, maar die nieuwe interface is voor veel mensen geen verbetering. Iets wat goed is, hoef je niet te veranderen om te veranderen. Daarin kan Linux zich juist onderscheiden van Microsoft. Wat wel een verbetering zou zijn geweest is dat je de nieuwe interface als module aan kan bieden, naast de standaard interface. Keuzevrijheid is namelijk wel een verbetering, het oude weggooien (als excuus is er een half-werkende 'fallback'-modus) en iets nieuws opdringen is geen verbetering.
De defaulttheme van Ubuntu vind ik vanaf 10.10 niet goed meer, vanwege het gebruik van te donkere kleuren en de menubalk die dezelfde kleur heeft als de titelbalk. Daarom wil ik de oude Human-theme gebruiken. Die theme zit ook in Ubuntu 11.10, gewoon als packages van de standaard repositories, dus vind ik het vreemd dat deze niet werkt.
@Chris7: Dat ging toen meer over compatibiliteit van software dan een compleet veranderde user-interface. Is niet vergelijkbaar met overgang Gnome2 -> Gnome3.
@mcDavid: Verbeteringen zijn altijd goed, maar die nieuwe interface is voor veel mensen geen verbetering. Iets wat goed is, hoef je niet te veranderen om te veranderen. Daarin kan Linux zich juist onderscheiden van Microsoft. Wat wel een verbetering zou zijn geweest is dat je de nieuwe interface als module aan kan bieden, naast de standaard interface. Keuzevrijheid is namelijk wel een verbetering, het oude weggooien (als excuus is er een half-werkende 'fallback'-modus) en iets nieuws opdringen is geen verbetering.
De defaulttheme van Ubuntu vind ik vanaf 10.10 niet goed meer, vanwege het gebruik van te donkere kleuren en de menubalk die dezelfde kleur heeft als de titelbalk. Daarom wil ik de oude Human-theme gebruiken. Die theme zit ook in Ubuntu 11.10, gewoon als packages van de standaard repositories, dus vind ik het vreemd dat deze niet werkt.
Iemand trouwens enig idee hoe je aan kunt zwengelen dat je je desktops weer in een horizontale lijn hebt staan en je vensters heen en weer kunt slepen tussen de desktops? Of is dat (nog) niet fixbaar?
Aangezien het over zowel Gnome3 als Unity gaat hier denk ik dat je even moet aangeven waar je mee werkt. Ik weet het voor beide overigens niet, dus aan mij heb je verder weinigletatcest schreef op maandag 14 november 2011 @ 08:06:
Iemand trouwens enig idee hoe je aan kunt zwengelen dat je je desktops weer in een horizontale lijn hebt staan en je vensters heen en weer kunt slepen tussen de desktops? Of is dat (nog) niet fixbaar?
[ Voor 10% gewijzigd door Vicarious op 14-11-2011 08:41 ]
Vicariously I live while the whole world dies
CTRL +Alt +Shift ?letatcest schreef op maandag 14 november 2011 @ 08:06:
Verwijderd
Had het wel gedownload, maar huidige project is om zeep dus ben nu aan het uitzoeken hoe ik die delete en opnieuw kan starten.Leftblank schreef op zondag 13 november 2011 @ 15:00:
[...]
Mijn suggestie van RVM nog uitgeprobeerd? Dat icm Getting Started zou prima moeten werken namelijk, kun je nog eventueel iets als Railscasts erbij pakken voor wat overige inzichten.
Ik kan de database niet aanmaken: Mist execjs, maar als ik deze installeerd dan blijft hij de melding geven. Starten van de rails server werkt ook niet.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2011 10:34 ]
Sorry, Unity. Maar ik wil dus mijn scherm met de muis gewoon naar het andere bureaublad slepen. Hop, naar rechts of links gooien. Dat is dan dus weer niet handig met die balk links, die je dan dus liever naar onder zou willen hebben. Maar goed.
Ook in gnome 2 moet je daar extra applets en tools voor gebruiken, verder kun je via activities meteen zien welke apps open staan en op weke desktop: voor iets dergelijks moet je in gnome 2 eerst compiz installeren (of een taabbalk gebruiken: iets wat imho totaal niet fijn werkt).@blouweKip: Omdat je niet ziet wat je open hebt staan. Overzichtje met geopende programma's en virtuele desktops continue in beeld, maar wel compact.
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Huh? Zit gewoon standaard in Gnome2. Heeft niets met Compiz te maken.blouweKip schreef op maandag 14 november 2011 @ 10:33:
[...]
Ook in gnome 2 moet je daar extra applets en tools voor gebruiken, verder kun je via activities meteen zien welke apps open staan en op weke desktop: voor iets dergelijks moet je in gnome 2 eerst compiz installeren (of een taabbalk gebruiken: iets wat imho totaal niet fijn werkt).
Verwijderd
Opgelost, ik had de database file nog open staan en nodejs geinstalleerd: alles werkte weer.Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 10:03:
[...]
Had het wel gedownload, maar huidige project is om zeep dus ben nu aan het uitzoeken hoe ik die delete en opnieuw kan starten.
Ik kan de database niet aanmaken: Mist execjs, maar als ik deze installeerd dan blijft hij de melding geven. Starten van de rails server werkt ook niet.
Na die reeks van handmatige fixes te hebben toegepast op 10.04 moet ik zeggen dat het er nu prima voor staat met 330 dagen uptime.
Verwijderd
Saturnus schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:11:
Dat is normaal.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2011 14:31 ]
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt.Verwijderd schreef op maandag 14 november 2011 @ 14:30:
Maar dat zijn allemaal default users waar je potentieel een bruteforce op kan draaien..
(is mijn newbie redenatie). Of doet Ubuntu daar iets tegen by default?
Verwijderd
Er zijn zonder mijn tussenkomst tientallen userid's aangemaakt: Als je die eenmaal kent, dan zou je deze toch via extern kunnen benaderen?
Deze users zijn gemaakt zodat het bijbehorende proces enkel toegang krijgt tot wat hij werkelijk nodig heeft. Inloggen op deze speciale accounts is normaal gesproken niet mogelijk. Voor meer details moet je maar even googlen.
Klopt, aangezien ze geen paswoord bevatten kan je er ook niet mee aanmelden.Saturnus schreef op maandag 14 november 2011 @ 15:59:
Deze users zijn gemaakt zodat het bijbehorende proces enkel toegang krijgt tot wat hij werkelijk nodig heeft. Inloggen op deze speciale accounts is normaal gesproken niet mogelijk. Voor meer details moet je maar even googlen.
Verwijderd
Gisteren hing virtualbox en sindsdien boot het systeem intermittent op. Ene moment blijft hij hangen bij virtualbox tijdens het opstarten (als je pijltje naar links/rechts doet bij Ubuntu splash screen), andere keer start hij gewoon goed door... Kortom ik heb weer wat te doen vandaag...
Gebruik je Virtualbox onder windows of linux? Ik heb erg veel problemen met virtualbox 4 op Ubuntu gehad (Virtualbox 3 ging nog wel) en ben overgegaan naar VMware Player en dat is toch een stuk stabieler.Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 09:21:
Gisteren hing virtualbox en sindsdien boot het systeem intermittent op. Ene moment blijft hij hangen bij virtualbox tijdens het opstarten (als je pijltje naar links/rechts doet bij Ubuntu splash screen), andere keer start hij gewoon goed door... Kortom ik heb weer wat te doen vandaag...
Verwijderd
Ik gebruik op mijn werk nu nog 100% Ubuntu als platform, ik heb virtualbox draarop draaien.JoetjeF schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 09:25:
[...]
Gebruik je Virtualbox onder windows of linux? Ik heb erg veel problemen met virtualbox 4 op Ubuntu gehad (Virtualbox 3 ging nog wel) en ben overgegaan naar VMware Player en dat is toch een stuk stabieler.
Idem, werkt perfect hier...Verwijderd schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 09:28:
[...]
Ik gebruik op mijn werk nu nog 100% Ubuntu als platform, ik heb virtualbox draarop draaien.
Let op:
NEE ! ook hier geen vragen neergooien, open een nieuw topic !!
NEE ! ook hier geen vragen neergooien, open een nieuw topic !!