Navi schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 10:30:
Precies wat ik heb Haay! Ik heb nu ook een Packetforce gekregen en ze geven nu aan dat ik die moet gebruiken en mijn eigen Cisco apparatuur maar op de plank moet leggen...
Het antwoord is dus nee, je kunt niet de packetforce voor telefonie gebruiken en je eigen modem voor internet, omdat ze de telefonie via je lan poort gaan laten lopen en niet meer via de rj11 stekkers op je genexis.
Zo werkt dat natuurlijk niet, helemaal niet omdat destijds als verkoopargument gebruikt werkt dat je bij "blauw" je eigen apparatuur kon inzetten.
Volgens de handleiding moet de Packetforce als router op de WAN poort van de Genexis worden aangesloten. En de Packetforce moet dan zowel je bedrade Internet als je draadloze Internet verzorgen, plus ook je telefonie via VOIP. Dan moet je dus je telefonie niet op de rj11 stekker van de Genexis aansluiten maar op de rj11 aansluiting van de Packetforce.
Maar ... Als je nou de Packetforce op één van de LAN poorten van je huidige router aansluit? De Packetforce staat neem ik aan op DHCP en hij krijgt dan de verbindingsgegevens door van je huidige router. Je verdere Internet loopt dan gewoon via je bestaande router, en je gebruikt de Packetforce dan exclusief als VOIP adapter voor je telefonie. Desnoods log je in op de Packetforce en schakel je daar de Wifi uit om storing te voorkomen.
Navi schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 10:30:
Precies wat ik heb Haay! Ik heb nu ook een Packetforce gekregen en ze geven nu aan dat ik die moet gebruiken en mijn eigen Cisco apparatuur maar op de plank moet leggen...
Het antwoord is dus nee, je kunt niet de packetforce voor telefonie gebruiken en je eigen modem voor internet, omdat ze de telefonie via je lan poort gaan laten lopen en niet meer via de rj11 stekkers op je genexis.
Zo werkt dat natuurlijk niet, helemaal niet omdat destijds als verkoopargument gebruikt werkt dat je bij "blauw" je eigen apparatuur kon inzetten.
Niet helemaal waar, ik heb namelijk bij mij thuis mijn openwrt router (TP-Link) als eerste router en de packetforce er achter en toch werkt de telefoon via de packetforce .
Ik heb dit werkend gekregen door de WAN poort van de packetforce aan een TP-link poort te verbinden in een aparte VLAN. Je krijgt dus twee aparte netwerken. Na deze netwerk instelling heb ik op de TP-link nog een voip proxy er op gezet en voila het spul werkt (wel even de firewall op de TP-link goed instellen).
De reden om de packetforce een aparte VLAN te geven was omdat hij op mijn netwerk snel crasht, wegens bridged netwerkkaarten en veel dataverkeer.
Als iemand de exacte configuraties wil hebben dan wil ik het natuurlijk wel posten .
Sparql WIKI + issuelijst : https://github.com/NovapaX/sparqltv/
misthafalls schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 11:48:
Niet helemaal waar, ik heb namelijk bij mij thuis mijn openwrt router (TP-Link) als eerste router en de packetforce er achter en toch werkt de telefoon via de packetforce .
Ik heb dit werkend gekregen door de WAN poort van de packetforce aan een TP-link poort te verbinden in een aparte VLAN. Je krijgt dus twee aparte netwerken. Na deze netwerk instelling heb ik op de TP-link nog een voip proxy er op gezet en voila het spul werkt (wel even de firewall op de TP-link goed instellen).
De reden om de packetforce een aparte VLAN te geven was omdat hij op mijn netwerk snel crasht, wegens bridged netwerkkaarten en veel dataverkeer.
Als iemand de exacte configuraties wil hebben dan wil ik het natuurlijk wel posten .
Graag! Zoals ik al schreef, ik wil de Packetforce het liefst aan een LAN-poort van mijn Linksys E4200 koppelen en de Packetforce dan exclusief voor telefonie gebruiken. Als je mij jouw exacte configuratie doorgeeft moet het mij wel lukken (neem ik aan) om dit in mijn situatie ook werkend te krijgen.
Haay schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 12:37:
[...]
Graag! Zoals ik al schreef, ik wil de Packetforce het liefst aan een LAN-poort van mijn Linksys E4200 koppelen en de Packetforce dan exclusief voor telefonie gebruiken. Als je mij jouw exacte configuratie doorgeeft moet het mij wel lukken (neem ik aan) om dit in mijn situatie ook werkend te krijgen.
*Disclaimer ik geef geen garanties dat dit allemaal meteen goed werkt.*
Het volgende is voor alle Tweak gebruikers die de packetforce niet als hoofd router willen gebruiken. Let op de configuratie files zijn allemaal openwrt gericht, echter zijn ze dermate duidelijk (mijn mening ) dat je het makkelijk kunt omschrijven naar andere (derde partij) firmware of eventueel linux distro's.
Om te voorzorgen dat mijn packetforce geen problemen kreeg met mijn eigen netwerk heb ik het opgesplitst in 3 VLANs, namelijk de WAN (poort 0), VOIP (poort 1) en LAN (overige poorten).
Ook willen zullen beide netwerken een ip adres moeten krijgen LAN voor al je apparaten en VOIP alleen voor je router. Let op er mist hier een klein deel van de config, maar dit zijn standaard waarden (dit zul je vanzelf wel zien )
De laatste stappen gelden voor de packetforce router. De packetforce WAN poort sluit je nu aan op je openwrt router, volgens de gedefineerde poort in de network file. De packetforce zal nu een adres krijgen op het 192.168.2.* netwerk. Nu kun je op de packetforce voor jou gemak de standaard netwerk veranderen naar 192.168.3.* (hoeft niet, maar is wel fijner ).
Als laatste stap is het instellen van je VOIP gedeelte en daarvoor heb ik het volgende image bestand:
Let voornamelijk op bij outbound proxy instellingen . De instellingen van de rtp poorten staan ook in de firewall en dit kun je eventueel wijzigen, maar dan natuurlijk wel bij allebei de instellingen.
Als het goed is moet je VOIP nu werken en dat terwijl de packetforce de main router is. Nog een kleine tip, maar geen aandacht aanbesteed zorg er voor dat je qos instelt, waarbij de VOIP VLAN altijd de bovenhand heeft.
Hopelijk kan iedereen wat met mijn uitleg en natuurlijk beantwoord ik ook eventuele vragen
edit: Te vroeg gepost, wilde het bekijken, maar klikte verkeerd
[Voor 26% gewijzigd door misthafalls op 28-03-2012 22:44. Reden: layout]
Sparql WIKI + issuelijst : https://github.com/NovapaX/sparqltv/
Vandaag is de Genexis vervangen voor een 1 Gbit versie (eindelijk), maar nu geven de Amino's een authenticatie fout, hebben hier meer mensen last van of is dit gekoppeld aan het vervangen van de Genexis, wat me vreemd lijkt aangezien de authenticatie via het MAC-adres gaat (toch?).
Wel lekker dat het downloaden van Tweaknews met 200 Mbit
[Voor 10% gewijzigd door The Wizard op 30-03-2012 18:24]
The Wizard schreef op vrijdag 30 maart 2012 @ 18:22:
Vandaag is de Genexis vervangen voor een 1 Gbit versie (eindelijk), maar nu geven de Amino's een authenticatie fout, hebben hier meer mensen last van of is dit gekoppeld aan het vervangen van de Genexis, wat me vreemd lijkt aangezien de authenticatie via het MAC-adres gaat (toch?).
Wel lekker dat het downloaden van Tweaknews met 200 Mbit
Dat klopt, ik had dezelfde issue na het vervangen van de Genexis, even bellen met de servicedesk of je kan het maandag ff via het IRC kanaal proberen. Vreemd dat jij wel met 200 kan downloaden van Tweaknews? Ik mag maar met 100 Mbit van Tweaknews downloaden (capped)...
(deze computer kan het niet bij houden, vandaar de lagere snelheid )
Dat is ook conform hun eigen informatie:
Bij elk glasvezel-abonnement krijgt u gratis toegang tot ons usenetplatform TweakNews. Dat houdt in dat u gratis en onbeperkt kunt downloaden met de maximaal haalbare snelheid van uw verbinding.
Hmm.. Ik zal ze maandag nog is bellen, ik wacht ook nog steeds op een gigabit router. Ik zit nog met de 100/100 packetforce achter mijn eigen GB router voor VoIP... Ze weten nog niet wat voor Gigabit router ik krijg, daar mee zijn ze nog aan het testen...
[afbeelding]
(deze computer kan het niet bij houden, vandaar de lagere snelheid )
Dat is ook conform hun eigen informatie:
[...]
Ik gebruik Newsleecher niet meer sinds ik 200 Mbit heb, Newsleecher kan dit niet bij benen ik gebruik nu Newsbin hierbij haal ik altijd volle snelheid. + sneller met repareren en uitpakken! zonder dat de overige downloads steeds om de haverklap op pauze staat...
Sinds enige dagen heb ik een Glas Internet en Bellen Groen (30 MB) abo bij Tweak.
Na wat aanloopproblemen (de installateur had de module van de glasvezelaansluiting in de Genexis box niet goed doorgedrukt waardoor ik gedurende een week geen verbinding had!!!) werkt het meeste in huis nu naar behoren.
Het modem dat meegeleverd is is de ZTE H220N Experiabox dat prima werkt behalve als ik iets met port forwarding wil doen!
Ik heb nl. een paar webcams en maak ook gebruik van Echolink (communicatieprogramma voor radiozendamateurs) waarvoor ik een paar poorten in de Experiabox moet openen. Dit heeft voorheen altijd prima gewerkt met mijn Zyxel ADSL modem bij mijn vorige ADSL abo.
Ik lees nu allerlei verhalen over verschillende levels van NAT die standaard bij de ZTE op level 3 staat.
Hoe kan ik het voor elkaar krijgen om dit level (veilig) te verlagen.
Op dit moment is het me niet gelukt. Bij het invullen van de benodigde gegevens in Application / Port Forwarding heb ik al het eea. geprobeerd maar het werkt niet!
Hopelijk kan iemand me helpen.
Het is een waardeloos modem in dat opzicht. Die van mij wordt in de komende weken vervangen voor een ouder type die wél portforwarding fatsoenlijk ondersteunt.
In dit topic kun je mijn relaas met Tweak volgen. Het loopt pas vanaf 14 maart...
Aangezien ik nog niet voor de 'oplevering' van de glasvezelaansluiting getekend heb kan ik denk ik ook een soortgelijk verzoek indienen.
Welk modem krijg je dan, en is Tweak degene die daar over gaat of KPN???
sypie schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 19:55:
[...]
Het is een waardeloos modem in dat opzicht. Die van mij wordt in de komende weken vervangen voor een ouder type die wél portforwarding fatsoenlijk ondersteunt.
In dit topic kun je mijn relaas met Tweak volgen. Het loopt pas vanaf 14 maart...
In mijn ervaring werkt de ZTE juist BETER dan de Thomson (zijn voorganger..)
Ik had met de Thomson altijd problemen; bij zelf gedefinieerde poort ranges verdwenen er spontaan enkele. IP bind aan een vaste PC werkt(e) ook niet, etc..
Heb nu een maande de ZTE en daar (nog) geen problemen mee gehad! Moest alleen na het installeren even 2x resetten i.v.m. registreren van VoIP, maar verder werkt het prima!
Natuurlijk zou ik als Tweaker zijnde nog meer willen instellen, maar dan moet ik over naar eigen apparatuur, echter dat geld besteed ik liever aan iets anders! De ZTE doet wat hij moet doen en ik kan me voorstellen dat je als ISP er bij wilt kunnen komen, niet al je klanten vallen immers onder de categorie "tweaker"..
Zulke hoge eisen stel ik nou ook weer niet dacht ik....
Om een webcam via WAN beschikbaar te stellen lijkt me toch geen bijzondere optie.
Er is wel een enorme reeks van spelletjes waar poorten voor worden vrijgegeven, maar daar heb ik niets aan.
Hopelijk komt dit gauw in orde, anders is het bij mij exit TWEAK.
Tabdroid schreef op zondag 01 april 2012 @ 16:36:
Zulke hoge eisen stel ik nou ook weer niet dacht ik....
Om een webcam via WAN beschikbaar te stellen lijkt me toch geen bijzondere optie.
Er is wel een enorme reeks van spelletjes waar poorten voor worden vrijgegeven, maar daar heb ik niets aan.
Hopelijk komt dit gauw in orde, anders is het bij mij exit TWEAK.
Was ook niet specifiek tegen jouw gericht, maar meer van algemene aard...
Portforwarding in de ZTE is beter geregeld dan in de Thomson. Ik heb toch echt een stuk of vier eigen portranges aan "virtuele programma's" (ze moeten een naampje hebben...) toegewezen en dat werkt HIER zonder problemen!
De nadruk op HIER, want het wil nog wel eens verschillen van klant tot klant...
In de ZTE heb je een flink pak meer opties dan in de Thomson, die zat ECHT dichtgetimmerd!
Er is in het verleden vanuit Tweak wel een poging geweest om een door Tweak geleverde router (Zyxel P2812, uit mijn hoofd) mee te leveren, echter dat is geen denderend succes geweest (lees helemaal niet!!)
Als je een eigen router wilt gebruiken, kan je natuurlijk ook altijd met een managable switch de vlans uit elkaar trekken, en daarachter je eigen router plaatsen. * GeleFles draait al bijna een jaar tevreden met een cisco 5505 router
Als ik de Tweak helpdesk probeer te bellen via de Tweak VOiP lijn krijg ik, na een paar seconden, een in gesprek signaal. Hebben meer mensen hier last van?
Volgens Tweak moet ik ze via de VOiP lijn kunnen bellen. Iemand enig idee wat er fout gaat?
Bel ik met mijn mobiel dan krijg ik gewoon nog zoveel wachtenden voor u.
Telefonie loopt via een Linksys PAP2T en mijn ZyXel NBG4615 router.
Alle andere nummers gaan goed.
De nummers (0909 etc.) die ik in de PAP2T geblokkeert heb geven direct een scherper/hogere toon 'in gesprek' signaal
Trouwens, misschien begin in gewoon aan het beeld gewend te raken hoor, maar ik heb het gevoel dat de kwaliteit van de HD-zenders omhoog is gegaan. In ieder geval in de reclames lijkt het beeld ineens flink scherp te zijn. Iemand die dit kan bevestigen of juist ontkennen?
Rhodez schreef op woensdag 04 april 2012 @ 20:35:
Trouwens, misschien begin in gewoon aan het beeld gewend te raken hoor, maar ik heb het gevoel dat de kwaliteit van de HD-zenders omhoog is gegaan. In ieder geval in de reclames lijkt het beeld ineens flink scherp te zijn. Iemand die dit kan bevestigen of juist ontkennen?
Voor KPN zal ik morgen eens kijken maar verwacht het niet i.v.m komende nieuwe software voor de ontvangers
vermoedelijk vanaf 16 april zoals gewoonlijk eerst bij koper dus rekenen maar op een week later bij glas
Met de nieuwe software krijgt ITV ook een nieuwe layout een ander mogelijke functie is het zelf aanpassen van de zender indeling HD zenders op 1 tm 10. Het is nog niet bekend of deze optie ook in de uiteindelijke versie zit.
KlaasKlaas schreef op maandag 02 april 2012 @ 11:54:
Als ik de Tweak helpdesk probeer te bellen via de Tweak VOiP lijn krijg ik, na een paar seconden, een in gesprek signaal. Hebben meer mensen hier last van?
Volgens Tweak moet ik ze via de VOiP lijn kunnen bellen. Iemand enig idee wat er fout gaat?
Bel ik met mijn mobiel dan krijg ik gewoon nog zoveel wachtenden voor u.
Telefonie loopt via een Linksys PAP2T en mijn ZyXel NBG4615 router.
Alle andere nummers gaan goed.
De nummers (0909 etc.) die ik in de PAP2T geblokkeert heb geven direct een scherper/hogere toon 'in gesprek' signaal
Gaat het niet in het dialplan van je pap2t fout? Probeer het dial plan bij EXT1 eens aan te passen naar (xx.) dan gaat je toestel ook veel eerder bellen, standaard duurt dat erg lang bij de pap2
Yippie! Net mijn Tweak verbinding hier is opgeleverd en werkt. Heb wel mijn ip-range naar 192.168.2.x moeten aanpassen omdat ik dit niet in de Experiabox kon aanpassen? Dit is wel raar. Meer mensen deze ervaring?
Verder: Ik doe nu een speedtest en ik haal max 50mbit, terwijl ik 100mbit up en down zou moeten halen. Vraag me af hoe dit zit? Heb meerdere malen geprobeerd, maar blijf maar niet boven de 50mbit uit komen.
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Fanatec DD Pro wheel
DAMAGE schreef op donderdag 05 april 2012 @ 18:02:
Yippie! Net mijn Tweak verbinding hier is opgeleverd en werkt. Heb wel mijn ip-range naar 192.168.2.x moeten aanpassen omdat ik dit niet in de Experiabox kon aanpassen? Dit is wel raar. Meer mensen deze ervaring?
Verder: Ik doe nu een speedtest en ik haal max 50mbit, terwijl ik 100mbit up en down zou moeten halen. Vraag me af hoe dit zit? Heb meerdere malen geprobeerd, maar blijf maar niet boven de 50mbit uit komen.
Ja daar doet hij het nu wel goed! Heel apart. Ook op de speedtest van tweak zelf deed hij het vanmiddag niet goed. Maar nu haal ik wel gewoon 100mbit. Ik zal het morgen middag nog eens proberen om te kijken of het dan ook nog gewoon goed is, niet dat het aan de tijd ligt ofzo qua drukte...
Sommige pagina's opvragen duurt wel best lang. Klik op een link, duurt zo tot 8 seconden voordat hij naar de volgende pagina verspringt. Maybe moment opname hoor zou kunnen.
[Voor 23% gewijzigd door DAMAGE op 05-04-2012 21:50]
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Fanatec DD Pro wheel
Ik heb een motorola 1963 setopbox.
Deze geeft in het display 8888 weer en niet meer het zender nummer.
Ook de drie lampjes naast de display zijn niet groen.
De kleuren die weergegeven worden (van links maar rechts) zijn geel, oranje groen.
Ik kan wel gewoon televisie kijken, opnemen en alle andere functies werken wel.
Als ik de setopbox uit wil doen, dan blijft in het display 8888 staan, maar hij is dan wel uitgeschakeld.
Ik heb de software verwijderd, terug gegaan naar fabrieksinstelling, de experaibox opnieuw opgestart en zelfs de modem in de meterkast opnieuw opgestart, maar hiermee geen resultaat.
Het is best wel vervelend, want het is best wel prettig als de display de zendernummer weer geeft.
Bij wie komt dit probleem bekend voor, en wat zou de oplossing kunnen zijn?
*Disclaimer ik geef geen garanties dat dit allemaal meteen goed werkt.*
Het volgende is voor alle Tweak gebruikers die de packetforce niet als hoofd router willen gebruiken. Let op de configuratie files zijn allemaal openwrt gericht, echter zijn ze dermate duidelijk (mijn mening ) dat je het makkelijk kunt omschrijven naar andere (derde partij) firmware of eventueel linux distro's.
Om te voorzorgen dat mijn packetforce geen problemen kreeg met mijn eigen netwerk heb ik het opgesplitst in 3 VLANs, namelijk de WAN (poort 0), VOIP (poort 1) en LAN (overige poorten).
Ook willen zullen beide netwerken een ip adres moeten krijgen LAN voor al je apparaten en VOIP alleen voor je router. Let op er mist hier een klein deel van de config, maar dit zijn standaard waarden (dit zul je vanzelf wel zien )
De laatste stappen gelden voor de packetforce router. De packetforce WAN poort sluit je nu aan op je openwrt router, volgens de gedefineerde poort in de network file. De packetforce zal nu een adres krijgen op het 192.168.2.* netwerk. Nu kun je op de packetforce voor jou gemak de standaard netwerk veranderen naar 192.168.3.* (hoeft niet, maar is wel fijner ).
Als laatste stap is het instellen van je VOIP gedeelte en daarvoor heb ik het volgende image bestand:
[afbeelding]
Let voornamelijk op bij outbound proxy instellingen . De instellingen van de rtp poorten staan ook in de firewall en dit kun je eventueel wijzigen, maar dan natuurlijk wel bij allebei de instellingen.
Als het goed is moet je VOIP nu werken en dat terwijl de packetforce de main router is. Nog een kleine tip, maar geen aandacht aanbesteed zorg er voor dat je qos instelt, waarbij de VOIP VLAN altijd de bovenhand heeft.
Hopelijk kan iedereen wat met mijn uitleg en natuurlijk beantwoord ik ook eventuele vragen
edit: Te vroeg gepost, wilde het bekijken, maar klikte verkeerd
Vrij ingewikkeld verhaal hoe je de packetforce achter je gewone router gezet hebt, is zoiets ook haalbaar op bv een Linksys E3000, of is zijn deze instellingen daar niet te maken, ik zie dat je bv een proxy installeert etc.
Navi schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 14:42:
Vrij ingewikkeld verhaal hoe je de packetforce achter je gewone router gezet hebt, is zoiets ook haalbaar op bv een Linksys E3000, of is zijn deze instellingen daar niet te maken, ik zie dat je bv een proxy installeert etc.
Ikzelf heb een Linksys E4200 router en de Packetforce daarachter geplaatst. Heb mijn specifieke VOIP gegevens nog niet gekregen van Tweak zodat ik nog niet kan testen of het nu allemaal wel goed werkt. Wel heb ik de Wifi van de Packetforce uitgeschakeld zodat die niet interfereert met de Wifi van mijn Linksys. Ook heb ik de eigen DHCP server van de Packetforce uitgeschakeld. Als ik nu via ethernetkabel een laptop rechtstreeks op de Packetforce aansluit heb ik verbinding met het Internet. Hij krijgt dan via DHCP de gegevens vanaf mijn Linksys router door. Zodra ik de VOIP gegevens van Tweak krijg kan ik testen of de Packetforce nu werkt als een veredelde VOIP adapter.
Zodra de providers het gaan toestaan om je eigen apparatuur op de uFTU aan te sluiten, dan is dit een heel mooie en strakke oplossing.
Alleen moeten dan wel partijen zoals KPN mee gaan werken door (in het geval van de groene abbo's, of bv. XS4ALL) de PPPoE en VLAN gegevens gewoon openbaar te maken.
En ik ben benieuwd of ze er in het ontwerp van deze Vigor ook rekening mee hebben gehouden om te zorgen dat de "andere helft" ook nog gewoon benut kan worden door een module (bv. voor Tweak blauw of andere netwerken met CATV module).
Op de site van draytek staat:
Rechtstreeks aansluiten op baseplate
Elke nieuwe FttH glasvezelaansluiting wordt uitgerust met een standaard baseplate, de universele Fiber Termination Unit (uFTU). De Vigor 1000 kan rechtstreeks op deze baseplate worden aangesloten
Ik heb nu Tweak Blauw, maar de baseplate die ik heb is niet de uFTU dan? Of wel? Het is een enkel model en niet zo'n dubbele zoals op het draytek plaatje.
Je mag niet zomaar aan het kastje rommelen, hij is niet voor niets verzegeld. De Genexis is eigendom van Reggefiber, net zoals de AOP van de KPN of UPC/Ziggo/kabelboer.
De nieuwe versies zijn wel van het verwisselbaar typ, krijg je KPN, dan krijg je merk X met vooringestelde parameters, bij Tweak krijg je merk Y, enz.
Zou het trouwens theoretisch mogelijk zijn om provider X op poort 1/2 te krijgen en provider Y op poort 3/4 van de Genexis? In de POP wordt alles toch met VLAN's afgehandeld? Of heeft elke City POP een eigen backbone van de diverse providers?
Sinds een tijdje heb ik ook problemen met bellen. Als je uit belt werkt het gewoon, maar gebeld worden lukt bijna nooit. Eerst dacht ik dat het aan onze telefoon toestellen lag. Redelijk oude dingen maar het werkte eerst wel gewoon. Toen heb ik nieuwe toestellen aangeschaft: 80 euro, maar hier bleef het probleem bestaan.
Na een tijdje toch maar tweak gebeld, als reactie kreeg ik dat ze niet wisten waar het aan lag, en dat het probleem niet bekend was maar ze het gingen uitzoeken. 2 weken later nog niks gehoord van tweak, dus nog maar eens gebeld blijkt dat ze van niets wisten. Ondertussen had ik hier op het forum al gelezen over problemen met de telefonie. Dat gaf ik ook aan bij de helpdesk, maar ze gaven nog steeds aan van niets te weten en het te gaan uitzoeken.
1 week later wordt er gebeld door tweak, ze gingen een nieuwe router opsturen want het werkte niet meer op deze manier. Terloops werd er ook nog bijgezegd dat ze vergeten waren de korting van het abbonement die alleen gold voor de eerste maand terug te zetten. Dus of ik met 290 euro over de brug kon komen.
Ik heb hierna een email naar hun verstuurt waarin ik heb aangegeven niet zomaar een andere router te willen. Ik heb in het begin bewust voor Tweak Blauw gekozen omdat ik mijn eigen apparatuur wou gebruiken. Ook is het niet mijn fout dat de telefoon niet meer werkt, terwijl het altijd wel heeft gewerkt. Ook heb ik hierin aangegeven dat het ook niet mijn fout is dat de korting actie niet is verwerkt, en dat zij mij hierin tegemoet kunnen komen.
Als reactie kreeg ik dat de oplossing van hun de router was(dat wist ik nog niet ) en dat ze niks aan het bedrag konden doen. Ik heb hierop als voorstel gestuurd om de kosten te delen, dit werd niet geaccepteerd. Verder werd er gezegd dat je achter hun router ook een eigen router kon zetten. Dit is natuurlijk niet echt lekker, maar in dit topic heb ik al gezien dat met een beetje prutsen je de telefoon wel alleen over de packetforce kunt laten gaan. Ik ben ook wel bereid dat te doen, maar ik wil niet voor alle kosten gaan opdraaien.
In hoeverre sta ik in mijn recht en wat zou ik er aan kunnen doen?
Kan je bij tweak alles in 1 groen ook die gare experiabox laten vervallen en eventueel voor een ander modem kiezen of eventueel zelf een goeie modem aanschaffen.
xs4all levert een goede fritzbox 7390. graag zou ik zelf ook zo'n ding willen hebben ipv die gare experiabox die tweak levert. meende dat daar echt belachlijk weinig instel mogelijkheden voor zijn.
Navi schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 19:03:
Ja ik heb dus precies hetzelfde, ik wil gewoon mijn eigen spul gebruiken, maar ik wordt nu gedwongen de packetforce te gebruiken, of op te stappen.
Ik neig sterk naar het laatste.
Ik zit ook te kijken naar een andere provider, alleen om 1 te vinden die ongeveer het zelfde bied voor gelijke prijs is moeilijk.
XMS is nog niet beschikbaar bij mij, KPN hoef ik niet, blijft er lijbrandt en concepts over waarvan ik vind dat ze niet geweldige abbo's hebben. Wat er dan nog leuk uit ziet is Plinq maar daar heb ik nog nooit van gehoord, iemand idee of dat wat is?
Ik zit ook te kijken naar een andere provider, alleen om 1 te vinden die ongeveer het zelfde bied voor gelijke prijs is moeilijk.
XMS is nog niet beschikbaar bij mij, KPN hoef ik niet, blijft er lijbrandt en concepts over waarvan ik vind dat ze niet geweldige abbo's hebben. Wat er dan nog leuk uit ziet is Plinq maar daar heb ik nog nooit van gehoord, iemand idee of dat wat is?
tweak is en blijft gewoon 1 van de goedkoopste vergeleken met de rest als het gaat om het alles in 1 pakket. ik download veel uit de nieuwsgroepen en dat zit bij tweak er gewoon bij. mij gaat het erom of ik het modem zelf kan vervangen door bijvoorbeeld een fritzbox 7390 oid.
tweak is en blijft gewoon 1 van de goedkoopste vergeleken met de rest als het gaat om het alles in 1 pakket. ik download veel uit de nieuwsgroepen en dat zit bij tweak er gewoon bij. mij gaat het erom of ik het modem zelf kan vervangen door bijvoorbeeld een fritzbox 7390 oid.
Hier Almere, tweak blauw met fritz box 7390 werkt perfect. Wil je el cheapo (d.w.z. een duitse versie) fritz box € 190.00 ga dan even naar Amazon.de. Scheelt je een paar flappen en aangezien je geen adsl nodig hebt werkt ie gegarandeerd. Telefonie werkt perfect en 50 Mb internet trekt ie met gemak.
Hier Almere, tweak blauw met fritz box 7390 werkt perfect. Wil je el cheapo (d.w.z. een duitse versie) fritz box € 190.00 ga dan even naar Amazon.de. Scheelt je een paar flappen en aangezien je geen adsl nodig hebt werkt ie gegarandeerd. Telefonie werkt perfect en 50 Mb internet trekt ie met gemak.
helaas geen tweak blauw hier te krijgen. alleen tweak groen. verschilt het echt zoveel tussen blauw en groen?
robertobadjo schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 19:02:
Kan je bij tweak alles in 1 groen ook die gare experiabox laten vervallen en eventueel voor een ander modem kiezen of eventueel zelf een goeie modem aanschaffen.
xs4all levert een goede fritzbox 7390. graag zou ik zelf ook zo'n ding willen hebben ipv die gare experiabox die tweak levert. meende dat daar echt belachlijk weinig instel mogelijkheden voor zijn.
Heb hier de ExperiaBox alleen nog v oor de telefonie... Alles gaat via VLAN op het Groen netwerk. En dit is trouwens al vaker hier besproken.
Heb hier de ExperiaBox alleen nog v oor de telefonie... Alles gaat via VLAN op het Groen netwerk. En dit is trouwens al vaker hier besproken.
ja je experiabox puur voor de telefonie. maar ik wil het liefst van die experiabox af. dus gewoon zelf er wat neer plempen en de waardes invullen en gaan.
Fritz!box werkt hier ook prima! Echter, zowel bij Tweak Blauw als bij Lijbrandt (waar ik zit) is het wat eenvoudiger te configureren dan wanneer je "Groen" hebt.
Bij "Groen" moet je namelijk met de VLAN's en PPPoE tunnel aan de gang. Nou weet ik niet wat voor PPPoE loginnaam, realm en wachtwoord er bij XS4ALL Glasvezel gebruikt wordt, maar je zou met een Internationale 7390 kunnen proberen of het XS4ALL profiel werkt bij initial setup.
Kern bij dat profiel zit 'm in de juiste VLAN settings die de Fritz!box dan instelt (die kan je normaal niet instellen in de web-if).
Ik heb voor ik bij Lijbrandt terecht kwam wel bijna een jaar Tweak Groen gebruikt met de Fritz!box (toen bestonden de XS4ALL fiber profielen nog niet) maar toen had ik er een smart switch voor hangen voor het VLAN werk.
ja je experiabox puur voor de telefonie. maar ik wil het liefst van die experiabox af. dus gewoon zelf er wat neer plempen en de waardes invullen en gaan.
ik zit op tweak groen en heb er een vigor 2310vn (na een tip van iemand hier) werkt perfect
ok dan is het dus gewoon mogelijk. hebben jullie dan die waardes gegokt of zijn die gewoon bekend? want op de site van tweak kan ik daar niks over vinden.
das wel jammer van tweak. meeste providers geven specs vrij op de site met welke apperatuur je krijgt zoals mediabox en router.
Graag jullie hulp.
Sinds vandaag heb ook ik het Packetforce modem moeten opnemen om de telefonieproblemen op te kunnen lossen. Ik heb een jaar probleemloos kunnen bellen via de Genexis en dat is dus nu verleden tijd. Ik had al een compleet netwerk (deels bedraad, deels draadloos en met daarin een Synology NAS ) ingericht rond de de Sitecom WL-309 gaming router en die staat nu achter de Packetforce. Voor mij is dat de enige praktische oplossing. Niet ideaal maar ik heb hier niet om gevraagd. De Sitecom is via zijn WAN connector op de PF aangesloten. Zowel op de Sitecom als op de PF is NAT en Firewall enabled. In de PF zijn port forwarding rules opgenomen en de betreffende incoming ports zijn in de firewall (Security settings) gedeblokkeerd. De clients in het Sitecom LAN segment kunnen het internet op. Het enige probleem is dat ik vanaf het internet niet meer op de webserver van mijn NAS kan komen. Ik kom standaard terecht op het inlogscherm van de PF. Ook kan ik niet meer via port 5000 of 7000 op mijn NAS terecht. Ik krijg dan een de melding dat de webpagina niet kan worden gevonden. De vraag is wat ik in de PF verder nog moet instellen om dit mogelijk te maken.
Update: ik heb verschillende routerinstellingen uitgeprobeerd en met een portscanner (Shields Up! ) het effect op de routerpoorten bekeken. Welke poorten ik ook openzet/forward, ze blijven volgens de scanner op Stealth staan (niet bestaand), behalve een aantal service poorten (21, 22, 80 en nog een paar). Het lijkt er sterk op dat de PF zoals die door Tweak wordt geleverd bijna volledig is dichtgetimmerd. De servicepoorten worden door de PF afgevangen voor eigen managementdoeleinden. Dit zou dus betekenen dat er geen eigen servers achter de PF kunnen draaien. Ik moet iets over het hoofd zien....
[Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 454589 op 12-04-2012 15:53]
Ook ik heb nu al sinds een tijdje last van het telefonie-probleem en na contact met Tweak krijg ik nu een PacketForce opgestuurd. Ik zit alleen de denken om een PAP2 in het netwerk te hangen en die PacketForce lekker in z'n doos te laten.. Heeft iemand al een PAP2 aan de praat gekregen (no pun intended )?
Het vreemde is dat telefonie een 3/4e jaar gewoon prima gewerkt heeft.. wat is er opeens anders aan die Genexis ?
Overmatig computergebruik heeft mijn fantasie gedood, dus ben ik niet in staat een interessante tekst hierneer te zetten.
The Dutch Dude schreef op donderdag 12 april 2012 @ 21:24:
Ook ik heb nu al sinds een tijdje last van het telefonie-probleem en na contact met Tweak krijg ik nu een PacketForce opgestuurd. Ik zit alleen de denken om een PAP2 in het netwerk te hangen en die PacketForce lekker in z'n doos te laten.. Heeft iemand al een PAP2 aan de praat gekregen (no pun intended )?
Het vreemde is dat telefonie een 3/4e jaar gewoon prima gewerkt heeft.. wat is er opeens anders aan die Genexis ?
Iets met "andere manieren" bestaat dus niet als je provider het niet ondersteunt .
thanks was ik al bang voor, ik blijf het erg vreemd vinden dat het niet kan, zelfs iemand van tweak zelf zij dat het kan in dit topic.
Tweak heeft toch gewoon hun eigen IP's in beheer ? volgens de helpdesk is tweak niks meer dan een doorgeef luik van kpn.... op de vraag waarom kom ik uit op cambrium kon ze mij niet vertellen, alles van tweak groen gaat via kpn... ik zal wel in de war zijn met blauw
Is er iemand die in Houten zit en Tweak Blauw heeft? Ik wil eigenlijk alleen maar Tweak blauw hebben en volgens de site van http://www.eindelijkglasvezel.nl/eindelijk-glasvezel.html kan ik dat krijgen. Vul ik vervolgens mijn postcode in op de website van Tweak kan ik alleen maar Groen krijgen maar die wil ik niet. Is er iemand in het Gras of het Mos die Tweak Blauw heeft?.
Is Tweak wel een beetje goed en aan te raden of is goedkoop duurkoop? Qua specs en prijs klinkt het heel goed maar als ik de verhalen over service en dergelijke lees is er nog heel wat te verbeteren. Net zoals dit topic. Info is verouderd, in het begin was men voortvarend met een bedrijfsaccount maar daar lees je ook niets meer van. Krijg een beetje een raar gevoel bij de service van Glasvezel aanbieders en niet alleen bij Tweak overigens.
[Voor 37% gewijzigd door tomvdlee op 13-04-2012 11:36]
thanks was ik al bang voor, ik blijf het erg vreemd vinden dat het niet kan, zelfs iemand van tweak zelf zij dat het kan in dit topic.
Tweak heeft toch gewoon hun eigen IP's in beheer ? volgens de helpdesk is tweak niks meer dan een doorgeef luik van kpn.... op de vraag waarom kom ik uit op cambrium kon ze mij niet vertellen, alles van tweak groen gaat via kpn... ik zal wel in de war zijn met blauw
Je kan toch kijken aan wie die IP range is uitgegeven?
Als deze op naam van tweak/cambrium staat kunnen ze deze gewoon aanpassen, in het verleden was dit nooit een probleem.
@Mr. Noodle: Dan heb je de helpdesk verkeerd begrepen (of zij hebben het onduidelijk aangelegd).
Het enige wat Tweak van KPN doorgeeft is de IPTV dienst. Verder gebruikt Tweak de 'transportdienst' van KPN om als internetter op het netwerk van Tweak uit te komen.
De IP's zijn voor zover ik weet gewoon van Cambrium (de moedermaatschappij van Tweak). Technisch zullen zij vast wel de rDNS kunnen beheren, maar de vraag is of zij dat praktisch gezien ook -willen-. De enige die dit voor zover ik weet actief ondersteunt is XS4ALL .Het vergt ook wel een development effort om zoiets via je eigen customer portal te kunnen beheren. En als je dit niet zelf instelbaar wordt, dan wordt het een support effort voor de servicedesk.
tomvdlee schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:30:
Is er iemand die in Houten zit en Tweak Blauw heeft? Ik wil eigenlijk alleen maar Tweak blauw hebben en volgens de site van http://www.eindelijkglasvezel.nl/eindelijk-glasvezel.html kan ik dat krijgen. Vul ik vervolgens mijn postcode in op de website van Tweak kan ik alleen maar Groen krijgen maar die wil ik niet. Is er iemand in het Gras of het Mos die Tweak Blauw heeft?.
Is Tweak wel een beetje goed en aan te raden of is goedkoop duurkoop? Qua specs en prijs klinkt het heel goed maar als ik de verhalen over service en dergelijke lees is er nog heel wat te verbeteren. Net zoals dit topic. Info is verouderd, in het begin was men voortvarend met een bedrijfsaccount maar daar lees je ook niets meer van. Krijg een beetje een raar gevoel bij de service van Glasvezel aanbieders en niet alleen bij Tweak overigens.
Ik woon in De Borch en heb Tweak Blauw nu ongeveer een jaar. Los van de telefonieproblemen (zie mijn eerdere post) ben ik dik tevreden.
Wij willen waarschijnlijk ook tweak bestellen. Wat me niet helemaal duidelijk is: voor een tweede tv op de slaapkamer, betaal je daar ook voor? Het moet iig wel een digitaal signaal zijn.
En een tweede vraag: hoe zit het met de telefoon, kun je daar een willekeurige telefoon op aansluiten, of krijg je er een bij?
Het hangt er helemaal van af welke variant van Tweak beschikbaar is.
Tussen Groen en Blauw zit een wereld van verschil. Bij Groen krijg je Interactieve TV van KPN en moet je voor iedere TV een settop kastje hebben (dat je via UTP of powerline van signaal moet voorzien). Bij Blauw krijg je ook nog een ouderwets coax signaal waar analoog en onversleutelde dvb-c (dus zonder kaartjes) overheen gestuurd wordt en wat je dus gewoon op je bestaande huisinstallatie aan kan sluiten.
Enige tijd geleden werd hier de vraag gesteld of er al mensen ge-upgrade waren naar Tweak groen 60 mbit. Ik heb dit ooit in februari aangevraagd en de status van de order is ook zichtbaar maar de snelheid is er nog niet. Is er al iemand bij wie dit gelukt is of wordt het tijd de boze brief te gaan sturen?
Hoi Joop, bij mij is het inmiddels doorgevoerd. Ik ben hiervan door Tweak niet meer apart op de hoogte gebracht, maar na een bozig telefoontje gaven ze dat aan. Mijn speedtest (voor glasvezel) laat 58/58 zien, wat ik op zich netjes vind.
zijn er andere oplossingen om wel een rdns werkend te krijgen
rDNS met TweakDSL is geen probleem. Kwestie van duidelijk je vraag/verzoek mailen met de helpdesk (info@tweak.nl) en klaar. Meermaals kunnen regelen na het aanpassen van mijn 'vaste' IP adres, was doorgaans na een dagje geregeld. Maar dat is je vraag niet. Of het met TweakGlas ook kan op technisch vlak, kan ik niet beoordelen. De handeling lijkt me niet anders.
rDNS met TweakDSL is geen probleem. Kwestie van duidelijk je vraag/verzoek mailen met de helpdesk (info@tweak.nl) en klaar. Meermaals kunnen regelen na het aanpassen van mijn 'vaste' IP adres, was doorgaans na een dagje geregeld. Maar dat is je vraag niet. Of het met TweakGlas ook kan op technisch vlak, kan ik niet beoordelen. De handeling lijkt me niet anders.
Ik had ze gebeld nadat ik ze meerdere keren had gemailt en kreeg toen het verhaal, dat het niet mogelijk is.
ip's zijn van KPN had ze het over... op mijn vraag hoe komt het dat ip's cambrium aangeven wist ze niet.
ik heb een ander probleempje met port 25, van het weekend ook gehad, ineens staat port 25 dicht, meer last hier van?
ik dacht eerst dat het aan mij lag maar ik heb niks aangepast, er hangt een exchange 2010 server achter alles nagelopen geen open relay, of porten die niet open staan interne en uitgaande mail werkt wel telnet 25 lukt nietedit.. werkt weer
[Voor 1% gewijzigd door Slux op 16-04-2012 11:21. Reden: werkt weer]
Meer mensen met tweak waar Gmail heel traag op werkt? Ik heb sinds dat Tweak hier is opgeleverd problemen. Ik ga toch binnenkort maar even goed testen wat er allemaal mis is hier eventueel. Gmail laadt bij mij bijvoorbeeld erg traag. Dit was bij UPC niet het geval met de zelfde hardware. Als ik op inbox klik duurt het wel een minuut voordat hij geladen is.
Ook het downloaden van speedtest.tweak.nl gaat met maar maximaal 7.5mb per seconde. Probeer ik echter deze speedtest: http://speedtest.reggefiber.nl/beta/ dan haalt hij wel 92 mbit ong.
Ik heb TweakGlas Blauw 200/200 (R+). (eerder had ik TweakGlas 100/100 via KPN zelfde probleem)
Probleem: Als ik iets wil verzenden via FTP naar personen die Ziggo hebben gaat dit met maximaal 3,5 MB/s.
Ze hebben beide Ziggo 120/10 beide halen precies dezelfde snelheden maximaal 3,5 MB/s. (ze wonen beide in andere steden)
Nu heb ik ook een test gedaan met iemand die TweakGlas Blauw 100/100 heeft, hierbij halen we wel het maximale haalbare!
Nog een test gedaan met iemand die KPNGlas 50/50 heeft, hierbij ook maximale haalbare snelheid.
Ieder download 1 bestand van enkele gigabytes groot.
Als ze meerdere bestanden tegelijk downloaden dan komen we wel op het maximaal haalbare snelheid.
Ik heb Windows 7 X64 Ultimate, Ik heb zowel G6FTP server als Serv-U geprobeerd. (via andere pc zelfde probleem)
en de clients die gebruikt zijn FlashFXP en Filezilla.
Heeft iemand nog tips om het versturen sneller te laten gaan?
Ik heb wel gezocht op een programma die 1 bestand in blokken verstuurd met meerdere verbindingen tegelijk net zoals Nieuwsgroepen maar kon geen programma vinden.
[Voor 0% gewijzigd door kmichael op 16-04-2012 20:39. Reden: Blauw ipv Groen]
Om een voorbeeld te geven verstuur ik 1 bestand die bv 12 gigabyte groot is.
In de modem/router heeft alles evenveel voorrang, QoS heb ik niet aanstaan. Ik zet alle overige diensten uit.
Mocht ik dit verkeerd ingesteld hebben, dan zou ik ook lage snelheden moeten halen naar de mensen die geen Ziggo hebben. Of zie ik dat verkeerd?
[Voor 18% gewijzigd door kmichael op 16-04-2012 20:02]
Sorry ik heb Blauw eerdere naam R+ ik had nog op tweak.nl gekeken maar groen over getypt stupid me
bedankt voor de info zal is kijken naar de routers van hun.
[Voor 22% gewijzigd door kmichael op 16-04-2012 20:43]
Met een enkele TCP sessie 100Mbps halen is niet voor alle hosts zondemeer mogelijk. Je kan niet direct naar een ISP, (transport)netwerken of elementen zoals je router wijzen. Het kan prima mogelijk zijn dat je het met 2 of 4 sessies naast elkaar wel volledig kan benutten de bandbreedte.
De host zelf kan ook enige 'tweaks' nodig hebben om een TCP/IP stack optimaal te laten werken voor hoge bandbreedte en lage of juist hogere RTT (latency).
Eindelijk bericht terug gehad. KPN schijnt de TG789v niet meer te leveren/los te leveren. Ik zit dus aan de ZTE H220n vast.
Na verdere correspondentie krijg ik van de servicemedewerker per mail te lezen dat het instellen van VPN complex is. Ik heb eerder al aangegeven dat dit niet het eerste modem is wat ik in moet stellen en dat ik mijzelf capabel acht om met de juiste gegevens de boel in te stellen. Volgens Tweak moest ik maar iemand zoeken die dit voor mij kon doen. Tweak geeft mij dit na zonder de juiste (complexe) instellingen mee te sturen. Hierop heb ik nogmaals vriendelijk het verzoek gedaan om tóch de instellingen op te sturen zodat ik het modem in kan stellen.
Mocht dit weer niet gebeuren dan wordt ik pissig en ga ik bellen. (kost meer maar dan heb ik tenminste iemand aan de lijn in plaats van stom heen en weer mailen).
[Voor 0% gewijzigd door sypie op 16-04-2012 22:41. Reden: typo.]
Wel jammer dat een provider die zichzelf 'Tweak' noemt, en waar je dus verwacht dat een bepaalde groep 'tweakers' hier graag internet van afnemen haar gebruikers niet instaat acht een VPN verbinding in te stellen
Na verdere correspondentie krijg ik van de servicemedewerker per mail te lezen dat het instellen van VPN complex is. Ik heb eerder al aangegeven dat dit niet het eerste modem is wat ik in moet stellen en dat ik mijzelf capabel acht om met de juiste gegevens de boel in te stellen. Volgens Tweak moest ik maar iemand zoeken die dit voor mij kon doen. Tweak geeft mij dit na zonder de juiste (complexe) instellingen mee te sturen. Hierop heb ik nogmaals vriendelijk het verzoek gedaan om tóch de instellingen op te sturen zodat ik het modem in kan stellen.
Mocht dit weer niet gebeuren dan wordt ik pissig en ga ik bellen. (kost meer maar dan heb ik tenminste iemand aan de lijn in plaats van stom heen en weer mailen).
Mjah, VPN is bij tijd en wijle ook ****, kun je in interface wel portforward naar je synology(?) met protocol 47 of GRE maken? Ik kan helaas niet veel via google vinden en heb er niet een in de buurt.
PPTP is altijd lastig achter NAT, omdat niet alle modem GRE kunnen omzetten, is er een reden dat je geen openvpn kunt gebruiken?
Even terugkomend op mijn probleem: Ik heb nu mijn laptop direct aan het modem gehangen, en nu haal ik wel gewoon 100mbit. Er zit dus ergens een probleem in mijn modem/router bla bla config. Wellicht dat er ergens iets in mijn router aan staat dat niet moet. Ik ga weer verder zoeken
[edit]
Oh zit nu op speedtest.net en haal nu maar 10mbit. Heel raar dit. Terwijl de speedtest van tweak zelf nu wel snel genoeg gaat. Meer mensen last van? www.speedtest.net en dan even verschillende lokaties proberen.
Dat is raar. Als ik mijn router er tussen gooi (router is in feite uit, gebruik alleen de switch ervan nu) is het met een kabel direct in die router goed op mijn laptop, haal ik gewoon 100mbit. Ga ik echter naar mijn pc boven, die daar via een extra switch ook weer op het internet zit, dan haal ik 'slechts' 70mbit. Scheelt een extra switch dan zoveel? Dat zou toch niet mogen? Raar... Ga eens kijken hoe dit zit.
Raar: Op mijn server die op dezelfde switch zit boven haal ik wel gewoon 100mbit. Op mijn pc dus alleen slechts 70mbit. Terwijl die machine super nieuw is (zie sig) en mijn server slechts een quadcore amdtje met 4gb ddr2.
[edit 2342]
LOL Ik voel me een noob. Ik had even wat dingen getest, vrij snel eigenlijk kwam ik erachter dat de firewall op mijn pc gewoon nog aan stond. Dat is natuurlijk funest voor je snelheid. Ding uitgezet: getest nog steeds traag. Pas na een reboot waren alle settings schijnbaar doorgevoerd en nu is het overal mooi snel. 100mbit haal ik, zelfs terwijl de TV gewoon aan staat op een HD zender. Fijn * DAMAGE is happy!
[Voor 83% gewijzigd door DAMAGE op 17-04-2012 00:39]
Ik twijfel al een hele tijd of ik over zal stappen van adsl (bij een andere provider) naar Tweak Groen.
De glasvezel aansluiting ligt al een hele tijd in de woning, we hebben alleen nog geen abonnement.
Tweak is op dit moment de goedkoopste en biedt het meeste, maar twijfel vooral omdat je niet heel veel over ze hoort. Ik volg dit topic al een tijd, maar lees wisselende ervaringen en heb daarnaast nog een paar vragen.
Kunnen een aantal van jullie even kort wat voor en nadelen noemen van Tweak (evt ten opzichte van andere providers) die je zelf ervaren hebt? Ik hoor bijvoorbeeld zaken als een dichtgetimmerde modem, maar als ik voor KPN zou gaan heb ik toch dezelfde? Ook ben ik benieuwd naar de kwaliteit van de klantenservice, stabiele verbinding/telefonie en kwaliteit van tv.
Bij glasvezel heeft elke provider het over de scherpte van hd beeld, maar de kwaliteit daarvan kan toch ook erg verschillen per provider? Is dat bij tweak ook vergelijkbaar met andere providers?
Hopelijk kunnen jullie een aantal van deze vragen voor me beantwoorden, dat zou me erg helpen.
Ik heb sinds 2 maanden ook het probleem dat de telefoon steeds ingesprek is na het opnemen.
Het gaat om Tweak R+ oftewel blauw in gemeente Zeewolde met een Genexis.
Tweak wil mij nu ook een packetforce router aan smeren. Ik wil echter gewoon mijn huidige router blijven gebruiken aangezien deze GBit poorten heeft, goede Wireles N 450 heeft en ik kan natten.
Het vreemde is dat XMS ook gewoon met de Genexis werkt, en dat ze daar geen problemen hebben.
Overstappen naar XMS mag nog niet van tweak aangezien mijn jaar contract nog niet afgelopen is.
Ik zit in dezelfde situatie en heb zo'n packetforce hier liggen, maar wil gewoon mijn Cisco spul gebruiken.
Er was een truukje zodat je de packetforce achter je gewone router kon hangen en alleen voor telefonie kunt gebruiken, dat ga ik proberen, lukt dat niet dan stap ik over.
Je kan de SIP-gegevens bij de servicedesk opvragen. Zij laden de gegevens via het IP adres in, mij vroegen ze igg het IP adres waarna ze alles in gingen laden.
Navi schreef op dinsdag 17 april 2012 @ 18:32:
Ik heb de SIP gegevens opgevraagd en gekregen, ben nu bezig de packetforce achter mijn e3000 te hangen maar het wil niet echt lukken.
de PF wordt steeds onbereikbaar (na 30 sec oid)als ik een kabel in eth0 (wan) steek, andere poorten lukt wel.
Volgens mij ondersteunt mijn linksys e3000 ook geen vlans..
Vraag me af wanneer Tweak de snelheid upgrade van XMS op het R+ netwerk gaat volgen. Voel me nu wel een beetje een oen dat ik net het abo heb verlengd met een jaar terwijl de concurrent nu voor iets meer geld dubbele snelheid aanbied daar waar Tweak daar toch een slordige € 20 meer voor vraagt.
Je kan de SIP-gegevens bij de servicedesk opvragen. Zij laden de gegevens via het IP adres in, mij vroegen ze igg het IP adres waarna ze alles in gingen laden.
Via R+? Want hier blijkt dat ook niet meer te werken, rustig dat wel, maar niet echt fijn.
Mjah, VPN is bij tijd en wijle ook ****, kun je in interface wel portforward naar je synology(?) met protocol 47 of GRE maken? Ik kan helaas niet veel via google vinden en heb er niet een in de buurt.
PPTP is altijd lastig achter NAT, omdat niet alle modem GRE kunnen omzetten, is er een reden dat je geen openvpn kunt gebruiken?
Dit is wat Tweak mij terugstuurt als ik vraag om de "complexe instellingen" van de ZTE H220n
Helaas kunnen wij u geen support leveren voor het instellen van VPN,
dit zijn services die wij niet leveren. Wat ik u persoonlijk kan aanraden is een kijkje te nemen op het forum van tweakers.net.
Hier loopt een thread over Tweak glasvezel, en zoals ik kan lezen zijn hier meerdere gebruikers die het voorelkaar hebben gekregen.
Dit zou mogelijk moeten zijn met poort 1723 met het OpenVPN alternatief.
Dit is natuurlijk een antwoord die gelijk staat aan: zoek het lekker zelf uit.
OpenVPN vereist GRE (IP protocol 47), hier wordt nergens over gesproken in de mail maar ook komt dit nergens naar voren in het modem. Kortom: men biedt een "oplossing" die geen oplossing is.
Dit is wat Tweak mij terugstuurt als ik vraag om de "complexe instellingen" van de ZTE H220n
[...]
Dit is natuurlijk een antwoord die gelijk staat aan: zoek het lekker zelf uit.
OpenVPN vereist GRE (IP protocol 47), hier wordt nergens over gesproken in de mail maar ook komt dit nergens naar voren in het modem. Kortom: men biedt een "oplossing" die geen oplossing is.
OpenVPN vereist maar 1 poort(default 1194) maar zie dat synology dat op een andere poort draait. Daarom is openvpn zo fijn, je hoeft maar een poort open te zetten en dat kan ook een poort 80 of 443 zijn
Samenvattend: PPTP vereist GRE als doorgave op je modem, OpenVPN niet.
Overigens dat ze het niet ondersteunen wil alleen maar zeggen dat ze er zelf hun vingers niet aan willen/kunnen branden. Komend weekend ga ik ff bij ouders langs die ook een ZTE hebben en check wel ff of daar iets te vinden is. Ik zou het verwachten onder GRE, Protocol 47, VPN-server.
Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.
Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.
Functioneel en analytisch
Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie.
Meer details
janee
Relevantere advertenties
Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht.
Meer details
Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.
Ingesloten content van derden
Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden.
Meer details