Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 338 339 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 40 producten

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Ik heb nu een Fenix 7, sport echt stukken minder dan paar jaar geleden.
Als ik een andere koop wacht ik tot de Fenix 8 Sapphire Amoled verder in prijs daalt
Een helderder Amoled scherm hoeft voor mij niet

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:35
Voor mij zou het echt de pro / mips / solar worden. Ik vind de titanium behuizing super mooi en ik ben nog steeds overtuigd van MIP, always on met nagenoeg geen verbruik, persoonlijk vind ik dat een horloge gewoon altijd een watchface moet hebben. Heb je zo'n mooi horloge, staat er een zwart vlak op (of minimale wijzers als je dat zo toch always on kiest bij amoled).

Ik kan met ook voorstellen dat een ander de voorkeur geeft aan de betere kleuren en contrast van een amoled scherm, maar ik ben blij dat ze MIP nog niet hebben laten vallen in dit segment!

(alleen op dit moment nog te duur met 1100 euro en een 100% functionerende F6..)

[ Voor 6% gewijzigd door Prulleman op 25-08-2026 15:40 ]

Strava

• OneMoreThing
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:57
ArnoutV schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 15:25:
Ik heb nu een Fenix 7, sport echt stukken minder dan paar jaar geleden.
Als ik een andere koop wacht ik tot de Fenix 8 Sapphire Amoled verder in prijs daalt
Een helderder Amoled scherm hoeft voor mij niet
Een helderder Amoled scherm zorgt voor betere leesbaarheid in direct zonlicht. Mijn Fenix 8 Amoled is moeilijk leesbaar in direct zonlicht terwijl mijn Apple Watch Ultra 2 prima leesbaar is. Deze zomer heb ik een meerdaagse wandeltocht in de bergen gedaan waarbij ik mijn Fenix mee had maar ik had regelmatig moeite om het scherm af te lezen als de zon erg fel was.

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:29
schumi1986 schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 14:35:
[...]

E sim is ook op de Fenix 9 niet aanwezig.

Garmin Pay ondersteunt ook Visa/Mastercard.
ICS weet ik, maar je ziet dat de debitcard ook steeds vaker wordt geaccepteerd op plekken waar eerst een creditcard vereist was. (bijv autoverhuur)
Wij gebruiken onze creditcard steeds minder vaak, en met de komst van wero zal dat nog minder zijn, dus die verdwijnt bij ons nog wel een keer denk ik.

En eens hoor, mijn idee is even zonder de technische implicaties... zo vaak betaal ik niet dus ik zou er ook zeker niet op willen inleveren qua accuduur.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Mistraller
OneMoreThing schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 15:41:
[...]

Een helderder Amoled scherm zorgt voor betere leesbaarheid in direct zonlicht. Mijn Fenix 8 Amoled is moeilijk leesbaar in direct zonlicht terwijl mijn Apple Watch Ultra 2 prima leesbaar is. Deze zomer heb ik een meerdaagse wandeltocht in de bergen gedaan waarbij ik mijn Fenix mee had maar ik had regelmatig moeite om het scherm af te lezen als de zon erg fel was.
Daarom is MIP zo tof; hoe meer zon, hoe beter beeld :) Zonder enige impact op stroomverbruik.

---------------

• Spuugvuur
  • Registratie: September 2005
  • Nu online
MIP is zonder twijfel een mooie techniek wat dat aangaat, maar ik vond het verschil in kwaliteit van beeld echt te groot. Zo zie je maar weer: zoveel mensen, zoveel wensen. Fijn dat Garmin beide wensen (deels) een plek kan geven in hun assortiment.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Mijn 7P mag nog lang mee als ik het zo zie. Deze 9 Pro Solar is alsnog dikker en zwaarder dan mijn stalen apparaat en deze vind ik al lastig met manchetten. MIP is een vereiste voor me, dus de lichtere en dunnere niet-Pro is geen optie.

Maargoed, niks mis met de 7P, zolang de batterij nog lang genoeg meegaat zie ik nul reden om te upgraden. Inreach hoef ik niet in een horloge, die tech mag in een apparaat met een eigen accu en ja, kaarten scrollen is traag en de UI is ook niet supervloeiend, maar navigeren met een gpx gaat helemaal prima en dat is wat ik meestal doe.

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:40

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh v153.216 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:10
Megupe schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 14:34:
[...]

Ik weet nog niet hoe het werkt met huidige of toekomstige (meerdaagse) tochten. Of je hem dan bij start al aan kan zetten. Want blijkbaar kan je ook een "koers" toevoegen.
ik heb het even getest, en het werkt ook retrospectief, eindelijk kan ik nu meerdaagse tochten aan elkaar knopen in een overzicht :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hz7YRFYZmvJ14szWLrw_5DsnYKk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Qg2CHG9lOog6ScBOdlynoVuk.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Hopjesvla79 op 25-08-2026 22:10 ]

Hi Ha Hopjesvla

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:49
Ik zat lang op de Fenix 9 te wachten, maar na de onthulling denk ik dat ik mijn Epix 2 toch nog maar een jaartje hou.. Daar zit alles op wat ik als triatleet nodig heb en de batterij is nog meer dan goed genoeg voor een volledige afstand..

Wacht wel op een hele goede aanbieding voor de Fenix 8 en geef een nieuwe fiets voorrang ;)

[ Voor 22% gewijzigd door M@cer op 26-08-2026 10:30 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• Naafets88
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-09 12:43
Ik was al even aan het wachten op de Fenix 9 release, maar toch wat terughoudend nu.

Ik heb nu een 7 Sapphire Solar 47mm, maar enerzijds als "tech-geek" mis ik het Amoled scherm, anderzijds moet ik elke 5-6 dagen mijn horloge opladen, dus overwoog de upgrade naar de 9 en eventueel de 51mm (Heb kleine polsen)

Bijna alle smart-features staan uit met de gsm behalve meldingen voor oproepen.

Ik gebruik het horloge voor volgende:

2-3 keer per week lopen (tussen de 30 - 60minuten)

2-3 keer workout in de gym (Soms loop ik naar de gym en met een extra omweg loop ik terug)

1-2 keer maand gaan wandelen met GPS (10-15km remote)

2-3 skitrips per jaar

Puur monitoring gezondheid (Dankzij hartslagtrends 3 jaar gezien dat er iets mis was, dokter geraadpleegd en zeer vroeg een auto immuun ziekte kunnen constateren)

Zou ik upgrade naar de 9 (Ik vermoed dan de pro) of zou ik eerder opteren voor de 8 Amoled?

Audi A6 E-tron Avant Corporate - 83kWh | Iphone 17PM

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 19:27
Gezien de meeste software vernieuwingen ook naar de 8 komen twijfel ik ook heel erg. Het zou met name de volledig titanium behuizing zijn waar ik het voor zou doen, dat ziet er wel heel erg gaaf uit vind ik. Verder qua hardware volgens mij alleen een snellere processor en meer RAM, groene zaklamp en het 3000 nit scherm.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Mistraller schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 13:34:
[...]

De enige NL banken die garmin pay ondersteunen zijn:
ABNAMRO Rabobank ING

Dus geen ASN, (SNS/REGIOBANK) Triodos, KNAB, BUNQ en daar beweegt al jarenlang helemaal niets. Terwijl elke bank wel google pay doet. Dat is een geldkwestie overigens omdat Garmin veel geld vraagt voor een dergelijk contract. En uiteraard staan de forums van de betreffende banken al stijf van de klantvragen hierover.
Inderdaad iets om je bank op aan te spreken, die zijn dan te zuinig om het ecosysteem te koppelen. Dat ligt niet bij Garmin.
Mistraller schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 13:43:
[...]

Ik bedoel gewoon e-sim, excuus als ik mij niet goed uitdrukte.
++++
Adoptie van Google Pay zou een stuk logischer zijn maar daar verdient Garmin niets aan.

Niet iedereen wenst bij één van de mega-banken te bankieren. ;)
(Als ZZP-er bankier ik bij knab en heb er dientengevolge ook een priverekening want dat is dan vrijwel kosteloos. )
Oké, en dan zou ik ineens mijn betalingen via Google moeten laten verlopen? Iets waar ik normaal bewust ver weg van blijf?
Nee ik vind het wel prima zo, gewoon een directe koppeling en niet via iets anders.

De keuze voor een alternatievere of budget bank is een keuze die soms gevolgen heeft, dit is er één van. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan
  • Nu online
Locolau schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 09:28:
Gewoon lekker bij ome Ali enzo bestellen, komen toch uitdezelfde fabriek van daar.
Haha dan heb je origineel en imitatie nooit naast elkaar vergeleken. :D

Ik ga niet beweren dat imitatie altijd slecht is, maar identiek is het in ieder geval niet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan
  • Nu online
Bundin schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 19:25:
Mijn 7P mag nog lang mee als ik het zo zie. Deze 9 Pro Solar is alsnog dikker en zwaarder dan mijn stalen apparaat en deze vind ik al lastig met manchetten. MIP is een vereiste voor me, dus de lichtere en dunnere niet-Pro is geen optie.

Maargoed, niks mis met de 7P, zolang de batterij nog lang genoeg meegaat zie ik nul reden om te upgraden. Inreach hoef ik niet in een horloge, die tech mag in een apparaat met een eigen accu en ja, kaarten scrollen is traag en de UI is ook niet supervloeiend, maar navigeren met een gpx gaat helemaal prima en dat is wat ik meestal doe.
Hij lijkt door de 'volledig' metalen kast nu inderdaad nog lomper, ik vind dat niet per se mooier geworden. MIP is inderdaad een keiharde eis, gelukkig kan dat nog en is de kleurstelling ook nog oké. Alleen geen lederen bandje meer zie ik, da's wel jammer dat gebruik ik nu voor dagelijks gebruik.

Gelukkig inderdaad nog geen echte reden om de 7P te upgraden. Misschien wachten op de 10? :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Mistraller
Gonadan schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 15:19:
[...]

Inderdaad iets om je bank op aan te spreken, die zijn dan te zuinig om het ecosysteem te koppelen. Dat ligt niet bij Garmin.
Is puur de kostenpost voor een Garmin contract wat de banken weerhoudt. Het onboardingsproces is technisch namelijk niet zo spannend. En echt, de forums van alle banken staan er bol van. Maar als klant betaal je vervolgens allemaal mee. En omdat vrijwel alle banken toch al gestopt zijn met een eigen betaal app en naar Google Pay (en/of Apple pay) zijn geswitched omdat een eigen app onderhouden veel te kostbaar is, kan Garmin op die manier de hele bende aan banken aanbieden. Alleen, dat verdomde Garmin verdienmodel he...

(Apple pay heeft zelfs contractueel afgedwongen dat banken niet specifiek apple users een fee mag vragen; maw ze verplichten deze kosten uit te smeren over alle klanten.) Op de achtergrond spelen dit soort spelletjes een erg grote rol.

En in Nederland zijn we wellicht voorloper (vooral wat betreft banken met diepe zakken), maar in UK is geen enkele grote bank aangesloten. In Duitsland ook niet veel soeps. En tuurlijk, die tussenpartijen kan allemaal wel, maar dat is nou net niet wat ik ervan verwacht.

Garmin wil gewoon graag ook een servicedienstverlener zijn ipv alleen een hardware verkoper. Daarom is er ook geen e-sim optie; want aan mijn eigen sim verdient garmin niks.

En tuurlijk snap ik jouw beweegredenen ook maar het aandeel Android gebruikers met meestal een gekoppelde bankpas in google pay is groter dan apple.
Persoonlijk vind ik het jammer. Ik slaap er niet slechter door, ik hou gewoon mijn fenix 7, prima ding. :)

---------------

• GerGio
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:46
M@cer schreef op woensdag 26 augustus 2026 @ 10:29:
Wacht wel op een hele goede aanbieding voor de Fenix 8 en geef een nieuwe fiets voorrang ;)
Ik ben team nieuwe fiets.

Nickname KasPlantje.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Slecht moment qua aandacht, ivm de release van de Garmin Fenix 9, maar ik heb na jaren twijfelen/loeren eindelijk een Suunto als sporthorloge. Via Marktplaats een Race 2 voor een mooie prijs kunnen kopen zodat ik het eens kan proberen. Ik kom van een Garmin Forerunner 965 (die eigenlijk zeer goed bevalt, doe 'm ook nog even niet weg).

Aantrekkelijk aan Suunto:
  • De looks van zowel horloge als UI <3
  • De looks van de UI
  • De looks van de UI (etc...)
  • Watch Faces van zeer hoge kwaliteit (maar wel een stuk minder)
  • De 'digital crown'
  • De maps/navigatie in gebruik
  • Europees merk
  • Leuk om een wat nieuws te proberen!
Eerste indruk is behoorlijk goed, niet geweldig. Het ziet er inderdaad érg mooi uit allemaal - vele malen gelikter dan Garmin. UI is super vloeiend, de schermen zijn heel duidelijk en kleurrijk, de informatiedichtheid is goed. De eerste workouts (hardlopen) heb ik ook goed kunnen doorlopen (zowel 'open' als intervallen/sessies via Runna).

Wat me tegenvalt: de datavelden zijn beperkter dan bij Garmin. Je kunt je data fields alleen via je telefoon aanpassen, niet op het horloge zelf. Je bent best wel gebonden aan vaste formats die Suunto bedacht heeft en kunt (bijv. in de specifieke interval schermen) lang niet alles aanpassen (geen probleem als de standaard instelling goed is, maar die vind ik niet optimaal). Zo wil ik bijvoorbeeld op het intervalscherm niet de instant pace zien, maar de avg. interval pace: onmogelijk. De zaklamp (scherm aan, geen los lampje) kent maar één stand en geen rood licht (wat ik veel gebruikte op de Garmin F965). Verder moet je los kaartregio's downloaden (in NL per provincie) waar bij Garmin gewoon heel Europa er in één keer op staat. Dat is gedoe, vraagt planning (want wifi nodig), duurt lang per regio en soms zit je op de grens van 2-3 regio's en moet je dus meerdere keren lang wachten (wel maar eenmalig per regio, uiteraard, daarna staan en blijven ze gewoon lokaal).

Wat anders is, en wat me eerst tegenviel maar nu eigenlijk alweer beter bevalt: always on is niet écht always on als je gewoon het horlogescherm hebt. Je krijgt alleen de digitale tijd of de wijzers, de rest valt weg, als je het horloge niet actief hebt. Dat is eigenlijk juist wel elegant en rustig!

Ik verwacht hier niet echt veel mede-Suunto gebruikers te vinden (op basis van zoekopdracht in het topic), maar als er nog tips/tricks zijn hou ik me aanbevolen! :)

[ Voor 6% gewijzigd door MrAcid op 27-08-2026 12:48 ]

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Nu online
Ik ben sinds afgelopen zaterdag ook over op een (Europese) Suunto Race 2 @MrAcid. Inderdaad ff wennen, maar heb ook besloten de verschillen met Garmin te accepteren.

Nog geen tips/tricks. Maar wel benieuwd hoe die recovery hr na een activiteit werkt. Soms krijg ik die wel, soms niet.

• Gonadan
  • Nu online
MrAcid schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 12:45:
Slecht moment qua aandacht, ivm de release van de Garmin Fenix 9, maar ik heb na jaren twijfelen/loeren eindelijk een Suunto als sporthorloge. Via Marktplaats een Race 2 voor een mooie prijs kunnen kopen zodat ik het eens kan proberen. Ik kom van een Garmin Forerunner 965 (die eigenlijk zeer goed bevalt, doe 'm ook nog even niet weg).

Aantrekkelijk aan Suunto:
  • De looks van zowel horloge als UI <3
  • De looks van de UI
  • De looks van de UI (etc...)
  • Watch Faces van zeer hoge kwaliteit (maar wel een stuk minder)
  • De 'digital crown'
  • De maps/navigatie in gebruik
  • Europees merk
  • Leuk om een wat nieuws te proberen!
Eerste indruk is behoorlijk goed, niet geweldig. Het ziet er inderdaad érg mooi uit allemaal - vele malen gelikter dan Garmin. UI is super vloeiend, de schermen zijn heel duidelijk en kleurrijk, de informatiedichtheid is goed. De eerste workouts (hardlopen) heb ik ook goed kunnen doorlopen (zowel 'open' als intervallen/sessies via Runna).

Wat me tegenvalt: de datavelden zijn beperkter dan bij Garmin. Je kunt je data fields alleen via je telefoon aanpassen, niet op het horloge zelf. Je bent best wel gebonden aan vaste formats die Suunto bedacht heeft en kunt (bijv. in de specifieke interval schermen) lang niet alles aanpassen (geen probleem als de standaard instelling goed is, maar die vind ik niet optimaal). Zo wil ik bijvoorbeeld op het intervalscherm niet de instant pace zien, maar de avg. interval pace: onmogelijk. De zaklamp (scherm aan, geen los lampje) kent maar één stand en geen rood licht (wat ik veel gebruikte op de Garmin F965). Verder moet je los kaartregio's downloaden (in NL per provincie) waar bij Garmin gewoon heel Europa er in één keer op staat. Dat is gedoe, vraagt planning (want wifi nodig), duurt lang per regio en soms zit je op de grens van 2-3 regio's en moet je dus meerdere keren lang wachten (wel maar eenmalig per regio, uiteraard, daarna staan en blijven ze gewoon lokaal).

Wat anders is, en wat me eerst tegenviel maar nu eigenlijk alweer beter bevalt: always on is niet écht always on als je gewoon het horlogescherm hebt. Je krijgt alleen de digitale tijd of de wijzers, de rest valt weg, als je het horloge niet actief hebt. Dat is eigenlijk juist wel elegant en rustig!
Bedoel je dan zoals de originele Garmin schermen ook hebben (als je dat aan zet)? Dat dingen als een secondewijzer en extra's weg vallen of bevriezen als hij even niet beweegt, of bedoel je het nog anders?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• MrAcid
  • Niet online
elastiek schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 13:13:
Ik ben sinds afgelopen zaterdag ook over op een (Europese) Suunto Race 2 @MrAcid. Inderdaad ff wennen, maar heb ook besloten de verschillen met Garmin te accepteren.

Nog geen tips/tricks. Maar wel benieuwd hoe die recovery hr na een activiteit werkt. Soms krijg ik die wel, soms niet.
Leuk, en toevallig! Recovery HR is een instelling per activiteitstype.

Activiteit selecteren > Excercise options > heeeeeelemaal naar onderen > Recovery HR.

• MrAcid
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 13:15:
[...]

Bedoel je dan zoals de originele Garmin schermen ook hebben (als je dat aan zet)? Dat dingen als een secondewijzer en extra's weg vallen of bevriezen als hij even niet beweegt, of bedoel je het nog anders?
Ja, klopt - maar volgens mij kan het bij Garmin ook écht Always On zijn? Dus dat het niet weg valt...? Of zit ik nu na 2 dagen al features te hallucineren...? Bij Suunto kun je het (1) niet instellen en (2) zie je echt alleen de wijzers of de digitale tijd (afhankelijk van type watchface dat je hebt).

• elastiek
  • Nu online
MrAcid schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 13:18:
[...]

Leuk, en toevallig! Recovery HR is een instelling per activiteitstype.

Activiteit selecteren > Excercise options > heeeeeelemaal naar onderen > Recovery HR.
Die instelling heb ik meteen aangezet en staat aan bij de profielen Running, Walking en Cycling. Van de tien activiteiten die ik heb opgenomen, zie ik alleen bij 4 van de 6 hardloopactiviteiten een recovery hr. Niet bij de wandel- en fietsactiviteiten. Tweemaal heb ik na zo'n loopje een scherm gezien, waarbij ik zag dat de recovery hr werd opgenomen met een timer erbij. Na het loopje van daarstraks niet, maar in de Suunto-app zie ik deze wel staan.

Geen idee wat ik moet doen. Ik stop de activiteit en volgens wat ik kan vinden, kun je dan ook gelijk de activiteit beëindigen. Dat heb ik geprobeerd. Ook heb ik 1 of 2 minuten gewacht met het beëindigen van een activiteit (bij Garmin moet je ook twee minuten wachten voordat je je activiteit opslaat om de recovery hr te kunnen bepalen).

• MrAcid
  • Niet online
elastiek schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 13:30:
[...]

Die instelling heb ik meteen aangezet en staat aan bij de profielen Running, Walking en Cycling. Van de tien activiteiten die ik heb opgenomen, zie ik alleen bij 4 van de 6 hardloopactiviteiten een recovery hr. Niet bij de wandel- en fietsactiviteiten. Tweemaal heb ik na zo'n loopje een scherm gezien, waarbij ik zag dat de recovery hr werd opgenomen met een timer erbij. Na het loopje van daarstraks niet, maar in de Suunto-app zie ik deze wel staan.

Geen idee wat ik moet doen. Ik stop de activiteit en volgens wat ik kan vinden, kun je dan ook gelijk de activiteit beëindigen. Dat heb ik geprobeerd. Ook heb ik 1 of 2 minuten gewacht met het beëindigen van een activiteit (bij Garmin moet je ook twee minuten wachten voordat je je activiteit opslaat om de recovery hr te kunnen bepalen).
Als ik het achter m'n bureau probeer met een hele korte hardloopactiviteit, van een paar seconden, dan doet hij het ook niet terwijl de instelling wel aan staat. Misschien is er een minimale duur voor activiteiten waarna recovery HR werkt (?).

Wanneer hij het wél doet kun je direct Stop > End doen trouwens, je krijgt daarna nog het 'recovery' scherm. Als je langer dan een minuut wacht tussen Stop en End dan verschijnt dat scherm mogelijk niet meer (?) maar wordt hij wel opgeslagen (?).

• elastiek
  • Nu online
Minimale duur/minimale inspanning is het denk ik niet. Mijn duurloopje van zonet was 42 minuten en die heeft een herstelhartslag. Eerder deze week liep ik een duurloop van 43 minuten en die heeft geen herstelhartslag. Al mijn activiteiten met dit horloge waren meer dan 30 minuten, tot 2 uur.

Een activiteit van 2 minuten ging bij het beëindigen zojuist ook weer gelijk naar het scherm voor het beoordelen van het gevoel. Die heb ik wel na alle activiteiten gezien.

Ik zal bij mijn training van morgen weer meteen stop > end doen om te zien of ik dan wel dat recovery-scherm krijg.

• Dubbeldooier
  • Registratie: Mei 2014
  • Nu online
-nvm, verkeerd gelezen-

[ Voor 91% gewijzigd door Dubbeldooier op 27-08-2026 13:49 ]

• Gonadan
  • Nu online
MrAcid schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 13:19:
[...]

Ja, klopt - maar volgens mij kan het bij Garmin ook écht Always On zijn? Dus dat het niet weg valt...? Of zit ik nu na 2 dagen al features te hallucineren...? Bij Suunto kun je het (1) niet instellen en (2) zie je echt alleen de wijzers of de digitale tijd (afhankelijk van type watchface dat je hebt).
Ja de timeout kan je instellen op verschillende niveaus, of geen timeout.

Overigens is mijn wijzerplaat sowieso alleen maar een analoge klok met een paar details in de ring, dus daar is sowieso niet zoveel wat weg kan vallen. En omdat het MIPS is voegt het wegvallen ook niets toe dus wat er gebeurt is dat de secondenwijzer verdwijnt en je datavelden gewoon geen update meer krijgen. En dat wordt dan maar eens per minuut ververst volgens mij.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:12
Gonadan schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 16:36:
[...]

Ja de timeout kan je instellen op verschillende niveaus, of geen timeout.

Overigens is mijn wijzerplaat sowieso alleen maar een analoge klok met een paar details in de ring, dus daar is sowieso niet zoveel wat weg kan vallen. En omdat het MIPS is voegt het wegvallen ook niets toe dus wat er gebeurt is dat de secondenwijzer verdwijnt en je datavelden gewoon geen update meer krijgen. En dat wordt dan maar eens per minuut ververst volgens mij.
Bij Amoled (Fenix 8) kan dat niet. Timeout na 4, 8 of 15 seconden en daarna gaat hij naar die beperkte modus. Mijn grootste frustratie van de Fenix 8.

• Gonadan
  • Nu online
Nog een reden om mips te willen dus. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:12
Ja, lekker pixels tellen! :+

• Xtinction89
  • Laatst online: 10:55
Apollyon schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 12:30:
Heeft iemand al de €100,- cashback al terug gestort gekregen? Het is bijna een maand geleden en ik heb nog niets ontvangen. De actie loop 31 augustus af.
Ik heb ook nog niks ontvangen.
Heb via het contactformulie naar de status gevraagd, maar ook daar geen reactie op ontvangen.

Heb jij ondertussen al iets vernomen?

• ron322
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15:41
Xtinction89 schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 07:54:
[...]

Heb via het contactformulie naar de status gevraagd, maar ook daar geen reactie op ontvangen.

keurig ontvangen binnen iets van 3 weken

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-09 23:06

Quakie

quakelen

Stiggy schreef op donderdag 27 augustus 2026 @ 19:39:
[...]

Bij Amoled (Fenix 8) kan dat niet. Timeout na 4, 8 of 15 seconden en daarna gaat hij naar die beperkte modus. Mijn grootste frustratie van de Fenix 8.
Soort gelijke vraag qua always on. Bij mijn epix 2 ging tijdens het navigeren het scherm uit. Heel irritant. Is dit bij een Fenix 8, hogere modellen ook nog het geval?

Ik teken nergens meer voor

• ron322
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15:41
Quakie schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 10:17:
[...]

Soort gelijke vraag qua always on. Bij mijn epix 2 ging tijdens het navigeren het scherm uit. Heel irritant. Is dit bij een Fenix 8, hogere modellen ook nog het geval?
Nee, mits je de instellingen goed hebt staan

• roel0
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19:10
De fenix 9 is nu wel online bij garmin al te koop, maar in nog geen electro zaak te vinden.

• Hathi
Ik zag gisteren wel wat berichten op de socials dat er voorraad is van de Fenix 9. Hier bijvoorbeeld: https://www.gps.nl/horloges/avontuur?serie_horloges=1049

• Gonadan
  • Nu online
Zucht, ja hoor daar was 'ie weer. Ik kijk in de Connect App, ik moet een basistraining doen. Dus gezien mijn rant van even geleden ga ik toch even opnieuw synchroniseren en de app verversen. Nee echt, hij blijft echt op basis staan. Nou oké prima.

Open ik de hardloopactiviteit op mijn horloge en wat staat daar voor training? Herstel, totaal iets anders. Dus ik kijk weer in de Connect App, en daar staat nu ook ineens herstel als training.

Schiet mij maar lek.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Apollyon
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 04-09 16:32

Nee sorry, ik wacht al 4 weken maar nog geen geld gekregen. Ik heb ook geen mail dat de aanmelding niet goed is. Stom dat er geen reactie komt op je vraag.

[ Voor 5% gewijzigd door Apollyon op 29-08-2026 13:56 ]

Disclaimer: bovenstaande auteur lijdt aan dyslexie

• Apollyon
ron322 schreef op vrijdag 28 augustus 2026 @ 09:45:
keurig ontvangen binnen iets van 3 weken
Dank je. Ik wacht al 4 weken. Misschien is er toch iets niet goed gegaan.

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:29
Prulleman schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 11:42:
mips/solar accuduur: "Up to 34 days" (amoled 18 dagen, maar zal wel niet met always on zijn)
Always on you ongeveer de helft van de accuduur over laten. Zit je nog steeds op ruim 2 weken, 17x beter dan apple watch.

• Ramon 73
Bundin schreef op dinsdag 25 augustus 2026 @ 19:25:

Helemaal mee eens. Ik heb een 7X Solar, en er is weer weinig toegevoegde waarde in de Fenix 9. Tsja, weer een hele zooi sporten die ik niet doe. InReach heb ik op mijn Montana 700, en dat gebruik ik alleen maar als ik op vakantie ga en weet dat ik in gebied kom waar geen cellular bereik is. Amoled scherm? Leuk, is het mij niet waard. Handsfree bellen vie horloge? Mwah, je hebt nog steeds je telefoon nodig.

• roel0
Nu er "real life" foto's en videos van de garmin fenix 9 pro solar naar buiten beginnen te komen, begint de "solar bezel" me te ergeren. Lijkt me zeker niet mooi bij gebruik van een classic watchface

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/camo/eussMhN5vRj_eMUoHgV7bdSf0Vo/?url=https%3A%2F%2Fpreview.redd.it%2Ffenix-9-pro-51mm-solar-vs-amoled-v0-qxopv89orrmh1.jpeg%3Fwidth%3D3024%26format%3Dpjpg%26auto%3Dwebp%26s%3D380a60da0079f36f22321a6aa0809c60f96572d2

• Prulleman
roel0 schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 09:27:
Nu er "real life" foto's en videos van de garmin fenix 9 pro solar naar buiten beginnen te komen, begint de "solar bezel" me te ergeren. Lijkt me zeker niet mooi bij gebruik van een classic watchface

[Afbeelding]
ja. dat is inderdaad niet zo mooi..

Strava

• spokje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:12

[Afbeelding]
Is dit de F9Pro solar op de foto? Ik vond het sowieso altijd al heel lelijk die solar bezels. Dat was voor mij de reden om juist die zonder solar te kiezen. Voelt alsof je toch een aantanl jaar terug in de tijd gaat qua 'looks' met zo'n enorme zwarte rand (of in het geval van de Fenix 7 was het een beetje een rode rand).

• roel0
spokje schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 11:31:
[...]

Is dit de F9Pro solar op de foto? Ik vond het sowieso altijd al heel lelijk die solar bezels. Dat was voor mij de reden om juist die zonder solar te kiezen. Voelt alsof je toch een aantanl jaar terug in de tijd gaat qua 'looks' met zo'n enorme zwarte rand (of in het geval van de Fenix 7 was het een beetje een rode rand).
Ja is de pro solar. Het zonnepaneel is groter dan op de 7 en 8

• Mistraller
spokje schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 11:31:
[...]

Ik heb op mijn 7 een watchface met een zwarte background; is toch wat je het meeste ziet. Dan valt ie wellicht wat minder op. Maar als je voor MIP kiest is je scherm toch al iets minder de blikvanger lijkt mij; maar idd is solar nooit het allermooiste onderdeel. Misschien moeten ze een samenwerking zoeken met Seiko, alleen wordt een "Garmin Kinetic" wel een dikke knoepert vrees ik ;)
Wat ik wel een aardig nevenaspect vind aan solar is dat je een metric hebt waarmee je kunt zien aan hoeveel zon je bent blootgesteld.
Gelukkig is er nog wel een keuze.

---------------

• Ramon 73
Heeft de "gewone" 9 Pro (zonder Solar) dezelfde bezel? want dit is wel heel erg lelijk op een > €1000,- horloge.

GPSnation ziet geen duidelijke reden voor een upgrade van Fenix 7 naar Fenix 9. Jammer, ik had wel weer zin in iets nieuws. Maar het is net als met telefoons, de verschillen tussen de modellen van 1 of 2 verschillende generaties zijn maar klein. Recent de Pixel 11 Pro gekocht, daar vinden velen het geen upgrade. Ik kom van een Pixel 7 Pro en stap 4 generaties naar voren, dat is een zinnge upgrade.

[ Voor 38% gewijzigd door Ramon 73 op 01-09-2026 12:28 ]

• Gonadan
  • Nu online

[Afbeelding]
Grappig, ik heb een solar en bij mij is die rand niet zwart en daardoor is het zwarte vlak ook minder prominent. Maar ik heb me er eigenlijk nooit aan gestoord.

Het enige wat ik jammer vind is dat het scherm relatief zo onwijs klein is ten opzichte van de totale kast. Dat is gewoon zonde.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Meh, vond de 955 solar mooier dan de non-solar... De solar rand was donker koper oid en niet zwart, en de non-solar had simpelweg alsnog een zwarte rand. Maar uiteindelijk heb ik liever gewoon een kleinere bezel/grotere display dan solar wat helemaal bij oled niet echt veel impact heeft imo.

Verder in ieder geval wat verbetering in de maps ervaring op de fenix 9 serie... Alsnog vrij matig, maar in ieder geval bruikbaarder dan de horloges tot nu toe met ongeveer 1 frame per minuut.

Met wandelen en hardlopen, wanneer niet teveel paadjes ed, nog bruikbaar genoeg maar het slaat eigenlijk nergens op voor horloges van deze prijzen en waar (full on device) kaarten en navigatie toch best een uique selling point is.

[ Voor 6% gewijzigd door m0ridin op 01-09-2026 15:16 ]

• phicoh
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 19:23
m0ridin schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 15:15:
Met wandelen en hardlopen, wanneer niet teveel paadjes ed, nog bruikbaar genoeg maar het slaat eigenlijk nergens op voor horloges van deze prijzen en waar (full on device) kaarten en navigatie toch best een uique selling point is.
Ik heb een 965 en die gebuik ik ook op de fiets. Vanwege het veel te kleine scherm geeft dat soms problemen met de UI, maar verder is het best bruikbaar.

Bij Garmin heb je bijna altijd het probleem dat je eerst een tijd moet ontdekken hoe je het precies in moet stellen dat het voor een bepaalde situatie lekker werkt. Dus hoeveel details, welke schaal, etc. Daarna zelf kaarten maken :-)

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Heb vanmorgen voor het eerst met de Cirqa gesport en dat bevalt goed. Lekker ligt ding waardoor je hem bijna niet voelt. Wel een verschil met mijn Fenix 8 :).

Verder valt mij op dat de Cirqa automatisch een activiteit start en dit in Garmin Connect als voorstelde workout weergeeft. Erg fijn. Ik heb dit nog geen enkele keer met mijn Fenix 8 op deze manier gehad terwijl ik die enige tijd heb. Soms wel een log van een paar minuten wij een workout van 30 munten bijvoorbeeld. Kwam er per ongeluk achter omdat ik zat te klooien met het starten van de workout via het knopje.

Is dit een extra functie van de Cirqa of doe ik iets verkeerd met mijn Fenix?

• Prulleman
mijn F6 heeft Move IQ, hiermee worden simpele activiteiten getracked en weergegeven op je tijdlijn, maar niet als "echte" activiteit zoals als je zelf een activiteit start. Ik neem aan dat een F8 dat minimaal ook heeft.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o34uudKBwuHRujW90RQedhX9Z8I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/do52sb1LpmIovShgtutYhPC9.jpg?f=fotoalbum_large

Groen is een handmatig gestarte activiteit, grijs is een move iq herkende activiteit.
Crosstrainer is trouwens een verkeerde herkenning... nooit gedaan namelijk :D

Strava

• GoEV6
  • Nu online
Prulleman schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 10:23:
mijn F6 heeft Move IQ, hiermee worden simpele activiteiten getracked en weergegeven op je tijdlijn, maar niet als "echte" activiteit zoals als je zelf een activiteit start. Ik neem aan dat een F8 dat minimaal ook heeft.
[Afbeelding]

Groen is een handmatig gestarte activiteit, grijs is een move iq herkende activiteit.
Klopt dit heb ik ook. Maar bij de Cirqa krijg je in connect een voorgestelde activiteit die hij heeft gelogd. Die kan je vervolgens accepteren of afwijzen.

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:03
GoEV6 schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 09:57:
Heb vanmorgen voor het eerst met de Cirqa gesport en dat bevalt goed. Lekker ligt ding waardoor je hem bijna niet voelt. Wel een verschil met mijn Fenix 8 :).

Verder valt mij op dat de Cirqa automatisch een activiteit start en dit in Garmin Connect als voorstelde workout weergeeft. Erg fijn. Ik heb dit nog geen enkele keer met mijn Fenix 8 op deze manier gehad terwijl ik die enige tijd heb. Soms wel een log van een paar minuten wij een workout van 30 munten bijvoorbeeld. Kwam er per ongeluk achter omdat ik zat te klooien met het starten van de workout via het knopje.

Is dit een extra functie van de Cirqa of doe ik iets verkeerd met mijn Fenix?
Wellicht goed om je iets meer te verdiepen in de Cirqa (bijv de filmpjes van DC Rainmaker op YouTube). De zaken die je noemt zijn nu juist de functies die de Cirqa onderscheiden van de andere horloges van Garmin.

• GoEV6
  • Nu online
La1974 schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 10:33:
[...]

Wellicht goed om je iets meer te verdiepen in de Cirqa (bijv de filmpjes van DC Rainmaker op YouTube). De zaken die je noemt zijn nu juist de functies die de Cirqa onderscheiden van de andere horloges van Garmin.
Dank, gezien. Top ding wat mij betreft. Verwachting overtroffen. Fenix zal ik dan voornamelijk voor hardlopen gebruiken en tijdens Crossfit mooi de Cirqa. Wellicht nog een (blauw) bandje zodat hij om mijn bovenarm kan scoren. Ook overal uitverkocht zag ik.

• Sjakie0101
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:38
Tijdje terug hier gelezen over het koppelen van je hardloopschoenen aan een workout.

Dit heb ik nu gevonden voor de Forerunner 955. Maar feitelijk moet hier een betere update voor komen.

In kan in Connect (online+Androidapp) bij de uitrusting kiezen voor de activiteit "Hardlopen op straat". Vervolgens wil ik via de instellingen van mijn horloge (Androidapp) kiezen voor de activiteit Hardlopen op Straat.... Maar die staat er niet tussen... wtf. Dit lijkt een bug?

Kortom het zou moeten werken... wanneer alle hardloopactiviteiten die je kan koppelen ook als activiteit in de watch zit. Best wel een duur horloge en vind het dus vreemd dat ik niet alle activiteiten kan selecteren als favoriet/activiteit

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:40
Sjakie0101 schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 14:11:
Tijdje terug hier gelezen over het koppelen van je hardloopschoenen aan een workout.

Dit heb ik nu gevonden voor de Forerunner 955. Maar feitelijk moet hier een betere update voor komen.

In kan in Connect (online+Androidapp) bij de uitrusting kiezen voor de activiteit "Hardlopen op straat". Vervolgens wil ik via de instellingen van mijn horloge (Androidapp) kiezen voor de activiteit Hardlopen op Straat.... Maar die staat er niet tussen... wtf. Dit lijkt een bug?

Kortom het zou moeten werken... wanneer alle hardloopactiviteiten die je kan koppelen ook als activiteit in de watch zit. Best wel een duur horloge en vind het dus vreemd dat ik niet alle activiteiten kan selecteren als favoriet/activiteit
Je kan onder 'Gear', bij je hardloop schoen bijv, onder 'edit', default activities toewijzen.

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh v153.216 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:09
Als je Strava gebruikt kan het daar ook. En anders ook in Garmin Connect. Meer-->uitrusting

Activiteiten kan je vervolgens gewoon als favoriet instellen op zowel watch als connect.

Edit: ok las je vraag denk ik verkeerd. Je wil hardlopen op straat als favoriet hebben. Dat kan idd niet omdat het een subcategorie is die onder de noemer hardlopen valt. Net zoals ik bijv 4 verschillende hardloop activiteiten heb: interval, herstel, LSD en wedstrijd.

Allemaal kopieën van hardlopen maar met eigen data schermen en settings. Dat moet jij ook doen denk ik:
In het menu Meer > Uitrusting (Gear Tracking) in de Garmin Connect app zie je inderdaad dat Garmin specifiek onderscheid maakt tussen sub-activiteitstypes, waaronder "Hardlopen op straat" (Street Running). [1] (https://www.reddit.com/r/...g_shoes_how_to_get/?tl=nl), [2] (https://www.reddit.com/r/...ivity_types/?tl=nl)Garmin gebruikt deze specifieke categorieën in de app om je hardloopschoenen of spullen heel nauwkeurig te koppelen aan het type ondergrond waarop je loopt. [1] (https://www.reddit.com/r/...activity_types/?tl=nl)Het 'probleem' is dat Garmin deze specifieke sub-categorieën (zoals hardlopen op straat) vaak alleen in de app-database heeft staan voor je statistieken en uitrusting, maar dat ze standaard niet als kant-en-klaar sportprofiel op je horloge staan. Op het horloge zelf valt dit allemaal onder de hoofdknop Hardlopen. [1] (https://www8.garmin.com/m...9DE8-5993E7007087.html)Om ervoor te zorgen dat je horloge en je uitrusting perfect samenwerken als favoriet, kun je dit het beste zo inrichten:Stap 1: Koppel je schoenen aan 'Hardlopen op straat' in de appOpen de Garmin Connect app en tik rechtsonder op Meer.Kies Uitrusting (Gear) en voeg je hardloopschoenen toe.Bij het instellen van de schoen kun je aangeven dat deze automatisch moet worden toegewezen aan het specifieke activiteitstype Hardlopen op straat. [1] (https://www.garmin.com/nl...ardlooproutes-met-garmin/), [2] (https://support.garmin.com/en-US/?faq=9EtB5L0OA26gp56Yv9tyH9), [3] (https://www.reddit.com/r/...g_shoes_how_to_get/?tl=nl), [4] (https://www.reddit.com/r/...ctivity_types/?tl=nl)Stap 2: Voeg de activiteit toe als Favoriet op je horlogeOmdat je horloge tijdens het rennen de hoofdactiviteit registreert, zet je het standaard profiel Hardlopen (of je zelfgemaakte kopie 'Straat') bovenaan je favorietenlijst via de stappen uit het eerste bericht.Wanneer je nu de activiteit start op je horloge en naderhand synchroniseert, herkent Garmin Connect de GPS-gegevens buiten als een straatsessie. De app koppelt dan automatisch de juiste schoenen en kilometers aan jouw 'Hardlopen op straat'-statistieken! [1] (https://www.reddit.com/r/...running_shoe_miles/?tl=nl), [2] (https://www.reddit.com/r/...fic_activity_types/?tl=nl)

[ Voor 160% gewijzigd door Juancho op 04-09-2026 14:31 ]

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 | Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio | MacBook Air 13" M5 24GB 1TB

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-09 23:06

Quakie

quakelen

En sinds een recente update staat het ook als je een activiteit start. Tenminste mijn Fenix8 geeft het aan. Het is al een tijdje voor fietsen maar ik heb het nu ook onder hardlopen (wat ik op dit moment niet meer doe). Je hebt dus niet connect meer nodig om achteraf je gear goed te zetten.

Ik teken nergens meer voor

• Apollyon

Vandaag heb ik een mail ontvangen dat de cashback is afgewezen. Genoemde reden: Serienummer onjuist.

Ik snap er neits van maar ik krijg nog een herkansing. Je hebt 4 dagen om de missende informatie aan te leveren. Gelukkig had ik de verpakking uit voorzorg nog neit weggegooid.

• Sjakie0101
blavlaa schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 14:19:
[...]

Je kan onder 'Gear', bij je hardloop schoen bijv, onder 'edit', default activities toewijzen.
Klopt maar de activiteit die ik koppel "hardlopen op straat" staat niet in de watch en kan ik ook niet toevoegen aan de watch. Die activiteit heb ik niet.

Forum over de provider Delta http://deltagebruikers.nl https://deltausers.freeforums.net/

• Hathi
Quakie schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 14:32:
En sinds een recente update staat het ook als je een activiteit start. Tenminste mijn Fenix8 geeft het aan. Het is al een tijdje voor fietsen maar ik heb het nu ook onder hardlopen (wat ik op dit moment niet meer doe). Je hebt dus niet connect meer nodig om achteraf je gear goed te zetten.
Die update is helaas alleen naar de wat nieuwere toestellen gekomen, van de laatste pakweg 2 jaar. De (inmiddels 3 generaties oude) FR955 heeft die update dus niet gekregen.

• GoEV6
  • Nu online
Hier iemand ervaring die een Cirqa heeft en een Fenix of FR en hardloopt? Ik heb vanmorgen hardgelopen met Fenix (zonder Cirqa) en toen ik thuis kwam ging Garmin Connect de data samenvoegen. Kreeg een melding dat hij niet goed de Body Batterij kon bepalen. Is het handiger / de bedoeling om hardlopen de Cirqa en je Garmin horloge te dragen? Dus eigenlijk 24/7 de Cirqa en dat aangevuld met bv horloge of fietscomputer.

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Nu online
GoEV6 schreef op zondag 6 september 2026 @ 14:12:
Hier iemand ervaring die een Cirqa heeft en een Fenix of FR en hardloopt? Ik heb vanmorgen hardgelopen met Fenix (zonder Cirqa) en toen ik thuis kwam ging Garmin Connect de data samenvoegen. Kreeg een melding dat hij niet goed de Body Batterij kon bepalen. Is het handiger / de bedoeling om hardlopen de Cirqa en je Garmin horloge te dragen? Dus eigenlijk 24/7 de Cirqa en dat aangevuld met bv horloge of fietscomputer.
Ik heb een Cirqa en een FR165. Als ik ga hardlopen draag ik de FR en doe ik de Cirqa af. De FR neemt het vrijwel naadloos over. Ik heb nog nooit een workout gedaan terwijl ik beide droeg.

• Xtinction89
  • Laatst online: 10:55
Apollyon schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 14:35:
[...]

Vandaag heb ik een mail ontvangen dat de cashback is afgewezen. Genoemde reden: Serienummer onjuist.

Ik snap er neits van maar ik krijg nog een herkansing. Je hebt 4 dagen om de missende informatie aan te leveren. Gelukkig had ik de verpakking uit voorzorg nog neit weggegooid.
Toevallig had ik ook melding gekregen:
"U diende ons een foto te sturen van de barcode die begint met 0753 of 0871, die uit de verpakking moet worden geknipt (de uitsnede moet zichtbaar zijn op de foto).
U diende ons een foto te sturen van het serienummer dat uit de verpakking is geknipt (de uitsnede moet zichtbaar zijn op de foto)."

Ik heb ze nu dus nog een keer de foto's gestuurd waarop ook de verpakking te zien is waar beide uitgeknipt zijn. Ben benieuwd :+

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 21:30

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Apollyon schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 14:35:
[...]

Hier ook een afwijzing. Om de reden dat ik foto's had moeten maken van 'uitgeknipte' nummers. Ik had gewoon foto's van de doos gemaakt. Dat was blijkbaar niet goed.

Even knippen straks en dan de uitgeknipte nummers maar opsturen.

Battle.net || Strava

• Ramon 73
Prulleman schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 10:23:
[Afbeelding]

Mijn Fenix 7X doet exact hetzelfde. Dat was ooit een van de duurdere Garmin horloges en doet ook "slechts" Move IQ en geen echte activiteit.

• Sjakie0101
Hathi schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 15:30:
[...]

Die update is helaas alleen naar de wat nieuwere toestellen gekomen, van de laatste pakweg 2 jaar. De (inmiddels 3 generaties oude) FR955 heeft die update dus niet gekregen.
Ik moet het dan nog wel in connect doen, maar ik sla aan dat ik wel bij de outfit activiteiten kan kiezen in connect, maar die activiteiten kan ik niet toevoegen aan mijn horloge. Dat is wel degelijk een bug. Of je maakt die activiteiten beschikbaar zodat ik ze als favoriet in mijn horloge kan zetten of je zorgt er voor dat ze niet aan een outfit te koppelen zijn. Nu werkt het voor de FR955 niet zoals beoogd (dat het automatisch verloopt)

FR955 heeft de activiteit "Hardlopen op straat" niet bijvoorbeeld. Deze activiteit is wel te koppelen aan mijn hardloopschoenen...

[ Voor 7% gewijzigd door Sjakie0101 op 07-09-2026 11:26 ]

• roel0
Toch overstag gegaan en voor de amoled versie van garmin fenix 9

(de schade aan mijn fenix 6 komt door een val met de koersfiets)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IPLzZN7rT3KO1hcl0ljEIGsV6gM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eryESAg3PxD2GC0eNOUMJB1F.jpg?f=fotoalbum_large

• Hazalnootpuur
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 14:45
roel0 schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 11:17:

[Afbeelding]
Ik vind hem mooi! Zou bijna overstag gaan, maar ben al blij met mijn AWU 3.

• Sjakie0101
Voor mij is een sporthorloge vooral een sporthorloge. Voor de bling bling koop ik een echt horloge en niet eentje die daar op moet "lijken".

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:03
roel0 schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 11:17:

[Afbeelding]
Nice! Ik ben toch voor de 8 gegaan. Ik vond het prijsverschil van 350 euro te groot voor wat je extra kreeg.

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

Yakolev

met twee maten

Groot nieuws uit het Coros kamp.

De relatief goedkope Coros Pace 4 heeft nu een update gekregen waardoor het offline volledige kaarten kan hebben. Dat maakt de Pace 4 echt een powerhouse voor de prijs.

22 September komt de Coros Pace 4 Pro uit. Nog niet heel veel is bekend, maar het zou een titanium behuizing hebben.

Behalve Spotify integratie zou ik echt niet weten waarom je ooit een veel duurdere Forerunner zou willen.

[ Voor 14% gewijzigd door Yakolev op 08-09-2026 21:40 ]

Laat feiten nooit in de weg staan voor goed nieuws

Pagina: 1 ... 338 339 Laatste