Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 58 ... 325 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:00
Wat verwachten jullie dat de prijs van de VA3 zal gaan doen? De forerunner 235 staat op de Garmin site met een adviesprijs van 350 euro terwijl die een stuk goedkoper te krijgen is. De VA3 staat op de site met een adviesprijs van 329 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterwillaert
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20-12-2024
de 235 is natuurlijk ook al bijna 2jaar oud... mss komen er tegen de holidays / black friday wel nog promoties op de va3...

[ Voor 4% gewijzigd door pieterwillaert op 22-09-2017 22:38 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 17:50

Kolky

subtitle not available

De eerste 24 uur met mijn Garmin VA3 in het kort samengevat: ik ben erg onder de indruk. Vergeleken met mijn oude Forerunner 410 (gekocht in 2012) is het een flinke stap vooruit (of eigenlijk: achteruit) in gewicht en omvang. Het is een slank horloge dat je prima 24 uur kunt dragen zonder er last van te hebben.

Ik heb in de afgelopen 24 uur veel functies getest.

Eerste indruk
De bouwkwaliteit is stevig. Het siliconenbandje komt sterk over en zit lekker. Het gewicht is laag. Het scherm is niet geweldig. Zeker niet als de backlight aanstaat. De touch werkt prima, hoewel een iphone oid veel vloeiender aanvoelt. Ik had over het scherm eerlijk gezegd hogere verwachtingen.
Wat wel weer een pluspunt is, is dat het scherm altijd aan staat.

Hartslagmeting
De polsmeting gaat verbluffend goed. Het horloge hoeft helemaal niet strak te zitten voor een goede meting, dus het horloge kan comfortabel om de pols. Garmin Connect en de widget geven een prachtig verloop van de dag weer.

Connect IQ
Wat ook goed werkt, is het automatisch constateren van (lichte) inspanning. Zo zijn mijn 4 korte fietstochtjes (op normale snelheid) en wandeling van 36 minuten keurig als zodanig op mijn tijdlijn gemarkeerd. Ik heb daar niets voor hoeven doen.

Traploopteller
Deze werkt helaas wat minder. Ik lees daarover bij voorgaande modellen ook klachten. Kennelijk is het gyroscoopalgormitme in combinatie met de barometer niet nauwkeurig genoeg om de verschillende traploop'technieken' als zodanig te typeren. Zo heb ik gisteren 4 trappen geregistreerd omhoog en 7 omlaag. In werkelijkheid heb ik een stuk of 20 trappen gedaan.

Stressscore
Een bijzondere feature is de stressmeting. Ik ben er nog uit hoe deze widget zijn conclusies trekt, maar het komt verbluffend goed overeen met mijn gevoel. Het plot rust, lage stress en hoge stress in een grafiek en ik zag perfect de drukke -stressy- momenten in de dag terug. Leuke feature.

Activiteiten
Ik heb gisteren een rondje van 7 kilometer hardgelopen. Natuurlijk heb ik tegelijkertijd mijn vertrouwde Forerunner 410 om de pols gehad om een indruk te krijgen van de verschillen. Ik noemde al eerder het gewicht. Wat een verademing is de VA3 ten opzichte van de FR410. Ten tweede is de geïntegreerde hartslagmeter handig, zodat er geen band om de borst hoeft -die je toch voelt zitten-.
De hartslagmeter van mijn FR410 is niet meer betrouwbaar, dus dit geeft geen goede vergelijking. De afstand die mijn forerunner heeft gemeten, is 7,05km en de afstand die de VA3 heeft gemeten is 7,03km. Geen noemenswaardig verschil. Ook in de nauwkeurigheid zag ik geen grote verschillen. Ik heb de VA3 overigens op de GPS-only stand gehad (wat achteraf bleek dat dit de defaultstand was). De VA3 heeft ook Glonass-ondersteuning. Wellicht dat dat tot nóg nauwkeuriger afstandmeting leidt.
Helaas kon ik geen goede vergelijking maken bij de kilometermeting. De auto-lap stond helaas default op 1,6 km op mijn VA3, op de FR410 op 1,0 km dus de signalen gingen niet synchroon af. Dat brengt mij op het punt van configuratie.

Instellingen en configuratie
Toen ik het horloge voor de eerste keer aanzette, kreeg ik een zeer korte wizard, waar ik onder andere de taal kon instellen. Nederlands in mijn geval. Verder kon ik instellen aan welke pols het horloge zat en of ik het knopje links of rechts wilde hebben. Tot zover de wizard.
Toen ik vervolgens wat rondnavigeerde duur de widgets, kwam ik op de weerwidget 60 graden tegen. 60 graden? Dat is wel erg warm. In de instellingen van de eenheden kwam ik erachter dat het horloge standaard volledig Amerikaans is ingesteld: Fahrenheit, lengte in voeten, afstand in mijlen, hoogte in voeten enz enz. Ook de autolap (zie vorige paragraaf) stond standaard op 1,6km=1mijl. Het zou mooi zijn als Garmin in de opstartwizard de instellingen van de internationalisation zouden opnemen.

Synchronisatie
Synchroniseren gaat supermakkelijk met je telefoon (Bluetooth) of Garmin Express (USB). Garmin Connect geeft een enorme hoeveelheid grafieken over je dag, je doelen en hoe het verder met je gaat. Erg mooi uitgewerkt, hoewel ik mijn weg nog wel even in deze informatie moet vinden.

Oplaadsnelheid
Ik ontving mijn horloge op 45% batterijniveau. Na de eerste nacht was er nog 30% over. Vanochtend nog 5%. Dit is niet representatief voor dagelijks gebruik -denk ik-, want ik heb het horloge uitgebreid gebruikt. Het horloge laat trouwens zeer snel op. Hij ligt nu een uur aan de lader en staat al op 100%.

Tot zover de indrukken van de eerste 24 uur. Ben benieuwd naar de andere bevindingen!

• jaspernl
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:32

jaspernl

de tijd vliegt

Kolky schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 09:29:
De eerste 24 uur met mijn Garmin VA3.
[Uitgebreide review]
Mooie review van je eerste indruk. _/-\o_
Die van mij komt, als het goed is, vandaag. En dan zal ik ook mijn bevindingen hier posten.

Wat er ook fout gaat, er is altijd wel iemand die dit altijd al heeft geweten...

@Kolky Bedankt voor de uitgebreide review. 'Connect IQ' is trouwens niet wat je beschrijft. Dat is namelijk 'Move IQ'. Connect IQ is de appstore van Garmin. ;)

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:02
Wat betreft die Amerikaanse eenheden. Die worden meestal overgenomen uit je toestelinstellingen in de Garmin Connect app.

Traplopen is een lastige inderdaad. Je moet geloof ik minimaal 1,8 meter in hoogte overbruggen en je arm moet wel een soort traploopbeweging maken om te voorkomen dat elk hoogteverschil van 1,8m als een trap gezien wordt.
Als ik met mijn Fenix 5 genoeg met mijn arm "zwaai" als ik trappen op loop dan klopt het vaak redelijk, maar het is bijna altijd te laag.

• LionkingNL
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:31
Trappen worden pas geteld als ze meer dan 3 meter omhoog of omlaag gaan. Dat komt in standaard woningen niet zo veel voor. Als je vanaf de begane grond naar de zolder loopt (twee etages) wordt er dus één geteld. Zal wel te maken hebben met de nauwkeurigheid en afwijking van de ingebouwde barometer.

Op weg naar een duurzaam leven: goed geïsoleerd, 9500wp PV, Daikin warmtepomp en Hyundai Ioniq Electric + Kia e-Soul

• Ruggero
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-10 07:48
De eerste 24 uur met mijn Garmin VA3 in het kort samengevat: ik ben erg onder de indruk. Vergeleken met mijn oude Forerunner 410 (gekocht in 2012) is het een flinke stap vooruit (of eigenlijk: achteruit) in gewicht en omvang. Het is een slank horloge dat je prima 24 uur kunt dragen zonder er last van te hebben.

Ik heb in de afgelopen 24 uur veel functies getest.

Eerste indruk
De bouwkwaliteit is stevig. Het siliconenbandje komt sterk over en zit lekker. Het gewicht is laag. Het scherm is niet geweldig. Zeker niet als de backlight aanstaat. De touch werkt prima, hoewel een iphone oid veel vloeiender aanvoelt. Ik had over het scherm eerlijk gezegd hogere verwachtingen.
Wat wel weer een pluspunt is, is dat het scherm altijd aan staat.

Hartslagmeting
De polsmeting gaat verbluffend goed. Het horloge hoeft helemaal niet strak te zitten voor een goede meting, dus het horloge kan comfortabel om de pols. Garmin Connect en de widget geven een prachtig verloop van de dag weer.

Connect IQ
Wat ook goed werkt, is het automatisch constateren van (lichte) inspanning. Zo zijn mijn 4 korte fietstochtjes (op normale snelheid) en wandeling van 36 minuten keurig als zodanig op mijn tijdlijn gemarkeerd. Ik heb daar niets voor hoeven doen.

Traploopteller
Deze werkt helaas wat minder. Ik lees daarover bij voorgaande modellen ook klachten. Kennelijk is het gyroscoopalgormitme in combinatie met de barometer niet nauwkeurig genoeg om de verschillende traploop'technieken' als zodanig te typeren. Zo heb ik gisteren 4 trappen geregistreerd omhoog en 7 omlaag. In werkelijkheid heb ik een stuk of 20 trappen gedaan.

Stressscore
Een bijzondere feature is de stressmeting. Ik ben er nog uit hoe deze widget zijn conclusies trekt, maar het komt verbluffend goed overeen met mijn gevoel. Het plot rust, lage stress en hoge stress in een grafiek en ik zag perfect de drukke -stressy- momenten in de dag terug. Leuke feature.

Activiteiten
Ik heb gisteren een rondje van 7 kilometer hardgelopen. Natuurlijk heb ik tegelijkertijd mijn vertrouwde Forerunner 410 om de pols gehad om een indruk te krijgen van de verschillen. Ik noemde al eerder het gewicht. Wat een verademing is de VA3 ten opzichte van de FR410. Ten tweede is de geïntegreerde hartslagmeter handig, zodat er geen band om de borst hoeft -die je toch voelt zitten-.
De hartslagmeter van mijn FR410 is niet meer betrouwbaar, dus dit geeft geen goede vergelijking. De afstand die mijn forerunner heeft gemeten, is 7,05km en de afstand die de VA3 heeft gemeten is 7,03km. Geen noemenswaardig verschil. Ook in de nauwkeurigheid zag ik geen grote verschillen. Ik heb de VA3 overigens op de GPS-only stand gehad (wat achteraf bleek dat dit de defaultstand was). De VA3 heeft ook Glonass-ondersteuning. Wellicht dat dat tot nóg nauwkeuriger afstandmeting leidt.
Helaas kon ik geen goede vergelijking maken bij de kilometermeting. De auto-lap stond helaas default op 1,6 km op mijn VA3, op de FR410 op 1,0 km dus de signalen gingen niet synchroon af. Dat brengt mij op het punt van configuratie.

Instellingen en configuratie
Toen ik het horloge voor de eerste keer aanzette, kreeg ik een zeer korte wizard, waar ik onder andere de taal kon instellen. Nederlands in mijn geval. Verder kon ik instellen aan welke pols het horloge zat en of ik het knopje links of rechts wilde hebben. Tot zover de wizard.
Toen ik vervolgens wat rondnavigeerde duur de widgets, kwam ik op de weerwidget 60 graden tegen. 60 graden? Dat is wel erg warm. In de instellingen van de eenheden kwam ik erachter dat het horloge standaard volledig Amerikaans is ingesteld: Fahrenheit, lengte in voeten, afstand in mijlen, hoogte in voeten enz enz. Ook de autolap (zie vorige paragraaf) stond standaard op 1,6km=1mijl. Het zou mooi zijn als Garmin in de opstartwizard de instellingen van de internationalisation zouden opnemen.

Synchronisatie
Synchroniseren gaat supermakkelijk met je telefoon (Bluetooth) of Garmin Express (USB). Garmin Connect geeft een enorme hoeveelheid grafieken over je dag, je doelen en hoe het verder met je gaat. Erg mooi uitgewerkt, hoewel ik mijn weg nog wel even in deze informatie moet vinden.

Oplaadsnelheid
Ik ontving mijn horloge op 45% batterijniveau. Na de eerste nacht was er nog 30% over. Vanochtend nog 5%. Dit is niet representatief voor dagelijks gebruik -denk ik-, want ik heb het horloge uitgebreid gebruikt. Het horloge laat trouwens zeer snel op. Hij ligt nu een uur aan de lader en staat al op 100%.

Tot zover de indrukken van de eerste 24 uur. Ben benieuwd naar de andere bevindingen!
Bedankt voor de info! Inmiddels ook besteld! Gelukkig levert cb ook op zondag :9~

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:35

Hartslagmeting
Een polsmeting met een hartslag in normale doen is ook niet echt een goede test, mijn Xiaomi Band 2 van 2 tientjes registreert mijn pols ook prima, totdat die boven 120 komt. Ik denk dat je hem iets meer op de pijnbank moet leggen. Ik zie dat je een 7km loopje gedaan hebt, lijkt me niet dat je je hartslag boven de 160 hebt gehad? Ging dat ook nog goed? Ik twijfel niet heel erg aan de betrouwbaarheid maar om een goede review te doen, zul je denk iets net iets meer moeten doen op dit gebied, verder prima review overigens :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moonborne
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-08 07:38
Vandaag de Polar M430 besteld. Leek me als beginnend hardloper een goede keuze: veel functies tegen een acceptabele prijs. Ben wel jaloers op de nieuwe Garmin Vivoactive, zeker in vergelijking met het design van Polar!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:54
LionkingNL schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 13:22:
Trappen worden pas geteld als ze meer dan 3 meter omhoog of omlaag gaan. Dat komt in standaard woningen niet zo veel voor. Als je vanaf de begane grond naar de zolder loopt (twee etages) wordt er dus één geteld. Zal wel te maken hebben met de nauwkeurigheid en afwijking van de ingebouwde barometer.
Ik loop heel veel trappen in oude woningen, waarbij de meeste verdiepingen/trappen uit 24 tredes bestaan en zelfs daar telt mijn fenix 3 veel te weinig trappen. Het algoritme werkt dus gewoon ronduit slecht voor traplopen. Ik vind het daarom niets toevoegen helaas.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Trappen tellen en sleep tracking... de achilleshiel van Garmin. Sinds mijn overstap van Fitbit naar Garmin heb ik me maar aangewend op beide niet meer te letten. Gelukkig is Garmin wel sterk in sport features. :)

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspernl

jaspernl

de tijd vliegt

Ik heb mijn VA3 nu een dag in mijn bezit. Hierbij mijn eerste ervaringen.
Ik heb ervaring met een Forerunner 305 (dat was heeeeeeel lang geleden state-of-the-art), een Forerunner 230, en de Vivoactive HR.
Ik heb de zwart/zilver uitvoering. Zwart leek me mooier (niet in het echt gezien), maar het prijsverschil van 30 euro was me dat niet waard. De zwart/zilver uitvoering is ook prachtig.

* De vA3 is echt een supermooi horloge. Dat was ook voor mij dé reden om over te stappen naar dit model. Het ronde design is (naar mijn mening) veel mooier dan de rechthoekige VA-HR. Hij ziet er ook minder plastic uit dan de FR230. Wat ik, ten opzichte van de FR230 super vind, is dat de VA3 een echte round watch is. De FR230 (en ook de 235, en volgens mij ook de 735xt) zijn aan de boven- en onderkant "afgeplat". Flat tires noemen sommigen dat. De VA3 is dus volledig rond, en dat ziet er gewoon een stukje strakker en stijlvoller uit.
* De bouwkwaliteit voelt stevig aan. Het bandje zit heerlijk Hij is soepeler dan de VA-HR. Dunner ook volgens mij dan zowel de VA-HR alsook de FR230 (beiden zijn niet meer in mijn bezit...). Ik heb hem nu een dag om, en het voelt als een normaal horloge. En dat had ik bij zowel de VA-HR als de FR230 eigenlijk niet.
* Installatie en koppelen met de telefoon is een makkie. Ik moet wel zeggen dat het daarbij waarschijnlijk wel hielp dat ik al eerder Garmin's heb gehad, en dus ook al in bezit was van een Garmin Connect profiel, en de Garmin connect mobile app. Dankzij de eerdere review van Kolky had ik de eenheden direct goed ingesteld (die neemt hij dus NIET over vanuit je profiel!): Kilometers in plaats van mijlen. Centimeters in plaats van voeten en auto-lap op 1 kilometer in plaats van 1,6. Inderdaad vreemd dat dat nodig is als je in de setup al aangeeft dat je Nederlands wilt. Maargoed. Ook de GPS settings (per sportprofiel!!) ingesteld op "GPS+GLONAS". Want als ik dan ga rennen (mijn belangrijkste sport met dit horloge) wil ik ook zo precies mogelijk meten. Daar heb ik dat ding voor namelijk! Same goes for andere sporten natuurlijk: ook bv met skiën wil ik een zo klein als mogelijke afwijking van mijn topspeed ;)
* Ik heb een paar aanpassingen aan de standaard set-up gemaakt. Een andere watch-face (steam-gauge); de weer-widget verwijderd; een single-field data-screen voor de runs. Dat soort dingen. Niks spannends.

Een paar kritiek-puntjes:

* Onder de douche reageert het scherm op water . Dat is behoorlijk irritant: widgets scollen voorbij, en de verlichting gaat (dus) ook steeds aan. Heel gek is dat. Dit heb ik met de anderen nooit gehad. Ik dacht in eerste instantie dat het aan de side-swipe lag. Maar ook als die uitstaat gebreurt het nog steeds. Raar.
* De batterijduur. Mijn accu is bizar snel leeg. Dit kan écht niet. Ik denk dat er ofwel iets niet goed is met de accu, of dat hij bv nog moet kalibreren ofzo. Want ik heb hem zaterdag rond 17u opgeladen, natuurlijk wel wat mee gekl**id, een stukje mee gefietst als test (kwartiertje), en een stukje mee gewandeld (ruim half uur). En de accu is nu op 13 procent. Vanochtend liep de accuduur met 2% per half uur terug, terwijl 15% per dag normaal zou moeten zijn. Als dit zo blijft gaat het horloge linearecta retour. De accuduur is namelijk DE reden om voor de Garmin te kiezen: ik wilde perse niet nóg een device dat elke dag of om de dag aan de lader zou moeten. En volgens de specs zou dat ook absoluut niet hoeven. mijn eerdere Garmins gingen gewoon een week (ofzo) mee, en dat is prima.

Conclusie:
Na 1 dag (en dat is uiteraard heeeel kort) kan ik zeggen dat dit voor mij het ultieme sport/smart-horloge is. Behalve de accuduur, maar ik ga er van uit dat dat aan mijn individuele device ligt, en niet aan dit model zelf.

Ik zal mijn verdere bevindingen hier posten.

Wat er ook fout gaat, er is altijd wel iemand die dit altijd al heeft geweten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
Heb de VA3 ook besteld afgelopen middag. Zal even extra letten op het batterijverbuik, wat jij beschrijft is idd veel te snel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06:27

thijsco19

KTM 990 SMT

Een aantal dagen de Garmin forerunner 35 in gebruik. Werkt prima en fijn in bediening.
Batterij duur vind ik best meevallen, scheelt ook nog wel dat ik nog niet zo vaak en lang gebruik gemaakt heb van de functies.
Stiekem had ik wel een paar dingen extra gehad, maar dat zou alleen handig zijn met hardloopschema die ik nu volg dus eigenlijk geen probleem.

Weet iemand trouwens hoe Garmin de calorieën meer? Heb nu resultaat van een aantal dagen maar vind het aan de hoge kant uitvallen.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 17:50

Kolky

subtitle not available

Gisteren heb ik rond 9:00u mijn VA3 tot 100% opgeladen. Nu staat hij op 65%. Ik moet er ook bij zeggen dat ik net een vol uur heb hardgelopen met de gps-modus aan. Dat zal wel wat extra verbruik hebben gekost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thijsco19 schreef op zondag 24 september 2017 @ 20:11:
Een aantal dagen de Garmin forerunner 35 in gebruik. Werkt prima en fijn in bediening.
Batterij duur vind ik best meevallen, scheelt ook nog wel dat ik nog niet zo vaak en lang gebruik gemaakt heb van de functies.
Stiekem had ik wel een paar dingen extra gehad, maar dat zou alleen handig zijn met hardloopschema die ik nu volg dus eigenlijk geen probleem.

Weet iemand trouwens hoe Garmin de calorieën meer? Heb nu resultaat van een aantal dagen maar vind het aan de hoge kant uitvallen.
Goed om te horen dat de FR35 bevalt. :) Welke dingen had je nog graag extra gehad? De Garmin FR35 bevat namelijk al heel wat meer (hardloop)functies dan de Fitbit Charge 2 die je eerst op het oog had.

Garmin gebruikt Firstbeat voor de vivo series wat betreft caloriëberekeningen.
https://www.firstbeat.com...min-vivoactive-vivosmart/
Hoe dat dan precies gebeurt is natuurlijk geheim. ;)
Waarom denk je trouwens dat het aan de hoge kant is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kolky schreef op zondag 24 september 2017 @ 22:26:
Gisteren heb ik rond 9:00u mijn VA3 tot 100% opgeladen. Nu staat hij op 65%. Ik moet er ook bij zeggen dat ik net een vol uur heb hardgelopen met de gps-modus aan. Dat zal wel wat extra verbruik hebben gekost.
Een uurtje lopen met GPS kost op mijn VA HR ongeveer 10% batterij. Of de nieuwe elevate HR sensor in de VA3 zuiniger is, weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

PatrickC schreef op maandag 25 september 2017 @ 00:03:
[...]

Goed om te horen dat de FR35 bevalt. :) Welke dingen had je nog graag extra gehad? De Garmin FR35 bevat namelijk al heel wat meer (hardloop)functies dan de Fitbit Charge 2 die je eerst op het oog had.

Garmin gebruikt Firstbeat voor de vivo series wat betreft caloriëberekeningen.
https://www.firstbeat.com...min-vivoactive-vivosmart/
Hoe dat dan precies gebeurt is natuurlijk geheim. ;)
Waarom denk je trouwens dat het aan de hoge kant is?
Ik had via de app Garmin connect een workout gemaakt maar die kon ik niet naar de gf35 zenden. Is niet compatibel staat er. Niet erg aangezien ik van tevoren niet wist van die functie maar had wel makkelijk geweest. Tevens hebben andere Garmin modellen een modus motorrijden, was ook wel een mooie toevoeging geweest.
Zeker voor deze prijs ben ik tevreden met de 35.

Zaterdag ging ik rondje rijden met de motor, ongeveer totaal 4 uurtjes met rust tussendoor. Voor deze dag was mijn calorieën verbruik volgens Garmin ruim 5500.
Volgens die link kijkt Garmin o.a. naar de hartslag. Gedurende het motorrijden was mijn hartslag zo rond de 110 - 130.
Over het algemeen schat ik het zelf lager in ( al gauw 500) dan dat Garmin het meet.

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
thijsco19 schreef op maandag 25 september 2017 @ 07:04:
[...]

Tevens hebben andere Garmin modellen een modus motorrijden, was ook wel een mooie toevoeging geweest.
Die kende ik nog niet. Welk model zou dat dan zijn? Zelfs de Fenix 5 heeft die niet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Hmm heb het ergens zien staan. Weet zo even niet uit mijn hoofd welke dat was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZlM01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 29-09 07:53
Omg heb al een miniscule kras op het glas van mijn VA3 :/
Natuurlijk ga ik er nu op beginnen letten.

Kan hem nu toch moeilijk terugsturen? Dacht dat het gorilla glas toch iets krasvrijer ging zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
ZlM01 schreef op maandag 25 september 2017 @ 09:52:
Omg heb al een miniscule kras op het glas van mijn VA3 :/
Natuurlijk ga ik er nu op beginnen letten.

Kan hem nu toch moeilijk terugsturen? Dacht dat het gorilla glas toch iets krasvrijer ging zijn.
Dat is wel echt pijnlijk, zo snel al. Bij mijn VA-HR had ik direct een protector voor het scherm gekocht. Raspte binnen een week langs een muur. Eerst blij dat ik die protector had, tot ik de behuizing van het horloge bekeek. Compleet bekrast. Glas gelukkig wel nog goed, maar het is echt super klote als iets nieuws al zo snel beschadigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspernl

jaspernl

de tijd vliegt

Oei! Dat is inderdaad wel echt heel zonde zeg!
Ik dacht eerlijk gezegd ook dat het met dit glas niet zo'n vaart zou lopen...
Iemand tips voor een goede protector??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

Hathi schreef op maandag 25 september 2017 @ 08:41:
[...]

Die kende ik nog niet. Welk model zou dat dan zijn? Zelfs de Fenix 5 heeft die niet namelijk.
Kan het nu niet meer vinden.. :X
Echt geen flauw idee waar ik het vandaag had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
thijsco19 schreef op maandag 25 september 2017 @ 07:04:
[...]

Ik had via de app Garmin connect een workout gemaakt maar die kon ik niet naar de gf35 zenden. Is niet compatibel staat er. Niet erg aangezien ik van tevoren niet wist van die functie maar had wel makkelijk geweest. Tevens hebben andere Garmin modellen een modus motorrijden, was ook wel een mooie toevoeging geweest.
Zeker voor deze prijs ben ik tevreden met de 35.

Zaterdag ging ik rondje rijden met de motor, ongeveer totaal 4 uurtjes met rust tussendoor. Voor deze dag was mijn calorieën verbruik volgens Garmin ruim 5500.
Volgens die link kijkt Garmin o.a. naar de hartslag. Gedurende het motorrijden was mijn hartslag zo rond de 110 - 130.
Over het algemeen schat ik het zelf lager in ( al gauw 500) dan dat Garmin het meet.
Voor custom workouts heb je inderdaad een geavanceerder (duurder) Forerunner model nodig, of de nieuwe VA3. Dat is ook de reden dat ik overweeg over te stappen van m'n VA HR naar de VA3, omdat ik iets meer intervaltraining wil gaan doen en dan zijn die custom workouts wel handig.

5500 caloroieën is inderdaad veel.Ik zat gisteren op 3000 (2000 in rust, 1000 actief) met 15000 stappen (o.a. 11km hardlopen met een gemiddelde hartslag van 167). Hoe was bij jou de verdeling rust/actief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsco19

thijsco19

KTM 990 SMT

@PatrickC 2200 in rust en 3600 actief.
Ontdek net dat de afgelopen dagen (vanaf de 20ste) de rust calorieën 2217 zijn, iedere dag hetzelfde..

Als ik beetje kijk naar een gemiddelde dag verwacht ik, en dit is een ruwe schatting, rond de 2500 tot 3000 te zitten. Dat is een normale werkdag en eventueel s'avonds sportschool.

[ Voor 4% gewijzigd door thijsco19 op 25-09-2017 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
thijsco19 schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:24:
@PatrickC 2200 in rust en 3600 actief.
Ontdek net dat de afgelopen dagen (vanaf de 20ste) de rust calorieën 2217 zijn, iedere dag hetzelfde..

Als ik beetje kijk naar een gemiddelde dag verwacht ik, en dit is een ruwe schatting, rond de 2500 tot 3000 te zitten. Dat is een normale werkdag en eventueel s'avonds sportschool.
Het is natuurlijk een beetje afhankelijk van wat voor werk je doet, maar 3600 actief is erg, erg veel. Als ik 2 uur op de racefiets zit, is dat volgens Garmin zo'n 1400 actief. 3600 actief is dan zo'n beetje een Tour-etappe op 35 per uur gemiddeld. :D

Indien je een calorieëntracker gebruikt, pakt hij het doel wat je daar hebt ingesteld als 'rust', althans dat is bij mijn VA-HR zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Moonborne
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-08 07:38
jaspernl schreef op zondag 24 september 2017 @ 19:16:
* De batterijduur. Mijn accu is bizar snel leeg. Dit kan écht niet. Ik denk dat er ofwel iets niet goed is met de accu, of dat hij bv nog moet kalibreren ofzo. Want ik heb hem zaterdag rond 17u opgeladen, natuurlijk wel wat mee gekl**id, een stukje mee gefietst als test (kwartiertje), en een stukje mee gewandeld (ruim half uur). En de accu is nu op 13 procent. Vanochtend liep de accuduur met 2% per half uur terug, terwijl 15% per dag normaal zou moeten
Toevallig kwam ik in een review van Amazon.com het volgende tegen van een andere gebruiker, hopelijk heb je er wat aan:
Biggest problem was the battery life. It was dropping so fast that it wasn’t even going to last one day on a single charge. I did a factory reset and battery life was back to normal. But, the issue returned again the next day, just not as bad. After 2 other factory resets I figured out the problem. It seems that any of the apps in the Connect IQ store that you can download are not properly formatted for this new device yet. After the 3rd factory reset I installed no additional apps and the battery life rocked. Around 10% drop per day and that was with some GPS. After 5 days, battery life was still at 47%. So the moral to the story is install any additional apps at your own risk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaspernl

jaspernl

de tijd vliegt

Wow. Dat is inderdaad wel een zeer informatieve post. Kudos!
Factory reset heb ik gisteren al gedaan. Just in case.
Daarna alleen steam gauge watchface en single field voor hardlopen erop gezet. Verder (nog) niets.

Vanochtend helemaal opgeladen. Vandaag een uur hardgelopen (dat kostte 12% accu, en dat lijkt precies te kloppen want als ik de specs goed herinner stond daar 8u battery life met gps.). Nu nog 81%. Dus tussen 9.30 en 18u is er 7% accuduur verbruikt. Dat zou neerkomen op zo'n 20% per dag. En dus op 5 dagen accu-duur (aannemende dat er snachts net zoveel wordt verbruikt als overdag en dat is misschien niet zo??). Vijf dagen is wat kort maar al wel vele malen beter dan wat ik even vreesde nl ongeveer 1 dag!!
Ik heb nu in elk geval weer goede hoop en ik beperk mijn app/widget installaties voorlopig tot dit minimum.
Thanks Manabrew!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
Heb me VA3 vandaag ook binnen gekregen. Vanaf 11.00 tot nu toe 5% batterij verbuik. Dat met redelijk wat gespeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Batterijduur van de VA3 is wel flink stukje minder dan de Fenix zeg. Al zou ik met 5 dagen nog net kunnen leven denk ik, als het minder is verliest Garmin een van z'n grote voordelen tov bijv de Apple Watch etc.

Verder lees ik wel veel positieve reacties over de VA3, blijf komen met reviews en gebruikerservaringen, heel leuk om te lezen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:39
Toevallig zie ik weer de Garmin Forerunner 735xt voor 280 euro bij Amazon.de:
https://www.amazon.de/Gar...rds=Garmin+Forerunner+935

Is een lightning deal, duurt nog maar een half uur....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
thijsco19 schreef op maandag 25 september 2017 @ 11:59:
[...]

Kan het nu niet meer vinden.. :X
Echt geen flauw idee waar ik het vandaag had.
Ik vermoed de modellen uit de auto & jawel motor navigatie. Staan dus compleet los van sport en sportief gebruik. Waarschijnlijk zijn er ook wel enkele 'all round' modellen in de 'outdoor' serie die zoiets ondersteunen, maar ik vermoed dat in alle gevallen het over weg-navigatie gaat waarbij motoren waarschijnlijk meer op toeristische mooie bochtige wegen gaan en auto gewoon 'de kortste snelste weg'.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My Tec Master
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10 06:43
Ik wacht not even met de vivoactive 3 https://www.reddit.com/r/..._abound_whats_your_story/. Naast de hier genoemde issues schijnen er meer te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-10 17:32

Gotez

42

Sinds gisteren wil mijn Garmin 235 geen resting heart rate meer meten. Het meten van Heart gaat prima, maar normaal zie je dan ook rechts je rust hartslag. Nu alleen --, vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gotez schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:43:
Sinds gisteren wil mijn Garmin 235 geen resting heart rate meer meten. Het meten van Heart gaat prima, maar normaal zie je dan ook rechts je rust hartslag. Nu alleen --, vervelend.
Ik zou de horloge een keer opnieuw opstarten. Dat lost dit soort problemen meestal wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 23:49
My Tec Master schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 07:28:
Ik wacht not even met de vivoactive 3 https://www.reddit.com/r/..._abound_whats_your_story/. Naast de hier genoemde issues schijnen er meer te zijn.
Garmin zoals Garmin is, gewoon geduld hebben. Over een half jaar zijn de meeste problemen opgelost :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jaspernl

jaspernl

de tijd vliegt

Korte update mbt batterij-gebruik:
In de nacht 4% batterijvetlies in 8 uur. Nu, 6 uur later, weer 3%.
Dus zo'n 12% per dag, 8 dagen battery life. Zo hoort het!!!
(Ik heb verlichting inmiddels sinds vanochtend op de laagste stand (dat is wmb namelijk al voldoende), gesture licht uitgeschakeld, notificaties (en dus Bluetooth) aan.)

Persoonlijk maakt het me niet eens zoveel uit of ik nu 5 of 7 dagen vooruit kan met een lading. Tuurlijk : langer is beter. Maar belangrijker vind ik dat het laden niet zo nauw komt : als ik s-morgens zie dat er nog 25% lading is, maak ik me niet druk of ie de dag doorkomt. Maar zoals het er eerst naar uit zag zou ik maar 1 dag met een volle accu kunnen doen...

[ Voor 6% gewijzigd door jaspernl op 26-09-2017 13:27 ]

• Ruggero
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22-10 07:48
jaspernl schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 13:21:
Korte update mbt batterij-gebruik:
In de nacht 4% batterijvetlies in 8 uur. Nu, 6 uur later, weer 3%.
Dus zo'n 12% per dag, 8 dagen battery life. Zo hoort het!!!
(Ik heb verlichting inmiddels sinds vanochtend op de laagste stand (dat is wmb namelijk al voldoende), gesture licht uitgeschakeld, notificaties (en dus Bluetooth) aan.)

Persoonlijk maakt het me niet eens zoveel uit of ik nu 5 of 7 dagen vooruit kan met een lading. Tuurlijk : langer is beter. Maar belangrijker vind ik dat het laden niet zo nauw komt : als ik s-morgens zie dat er nog 25% lading is, maak ik me niet druk of ie de dag doorkomt. Maar zoals het er eerst naar uit zag zou ik maar 1 dag met een volle accu kunnen doen...
Ik heb hem zondag middag opgeladen tot 100%. Dag en nacht om gehad en 10 km hardgelopen met Glonass. Nu nog 50%. Ik kom denk ik rond de 6 dagen uit. Schermverlichting heb ik op 10%, das inderdaad voldoende. Bevalt mij verder erg goed!

Hebben jullie het idee dat de actieve minuten goed worden geregistreerd? Dat gaat bij mij wel erg snel. Verder heb ik het idee dat het alarm/wekker niet altijd goed werkt.

Is er al iemand die een ander horlogebandje besteld heeft?

• Samoht93
Actieve minuten worden volgens mij ook geteld wanneer je een stukje flink doorloopt. In de pauze op het werk loop ik altijd met collega's een rondje van 30 min en die wordt ook geteld. Maar hele korte wandelingetjes worden niet meegenomen volgens mij.

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Zijn er ook lederen bandjes voor de va3 en is dat dat lastig te wisselen of juist eenvoudig?

• Gotez

Gotez

42

PatrickC schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 12:06:
[...]

Ik zou de horloge een keer opnieuw opstarten. Dat lost dit soort problemen meestal wel op.
Helaas helpt dit niet. Zou dit ergens een setting zijn?

• foekebooij
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-10 13:52
gysman11 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 08:14:
Zijn er ook lederen bandjes voor de va3 en is dat dat lastig te wisselen of juist eenvoudig?
Het bandje is gemakkelijk te verwisselen voor elk regulier 20mm horloge bandje.

https://www.reddit.com/r/...the_way_what_watch_bands/
Naast Reddit stond dit me ook bij van enkele gesproken reviews.

• Gotez

Gotez

42

Gotez schreef op woensdag 27 september 2017 @ 08:51:
[...]

Helaas helpt dit niet. Zou dit ergens een setting zijn?
Blijkbaar moet je activity tracking aan staan om je resting heart rate te volgen. vervelend.
Gotez schreef op woensdag 27 september 2017 @ 12:31:
[...]

Blijkbaar moet je activity tracking aan staan om je resting heart rate te volgen. vervelend.
Goed gevonden! Om de RHR te berekenen moet je 24x7 hartslagmonitoring aan hebben staan natuurlijk en dat is alleen zo als je Activity Tracking aan hebt staan:
"Activity Tracking - Turns activity tracking features on and off, such as the steps, floors climbed, intensity minutes, sleep tracking, move alert, Move IQ events, and wrist-based heart rate monitoring."

• Gotez

Gotez

42

PatrickC schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:10:
[...]

Goed gevonden! Om de RHR te berekenen moet je 24x7 hartslagmonitoring aan hebben staan natuurlijk en dat is alleen zo als je Activity Tracking aan hebt staan:
"Activity Tracking - Turns activity tracking features on and off, such as the steps, floors climbed, intensity minutes, sleep tracking, move alert, Move IQ events, and wrist-based heart rate monitoring."
maar ik kan de heart rate monitoring ook aanzetten zonder activity tracking. alleen kan ie dan geen RHR doen. Das vreemd toch?

• rockhopper
Gotez schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:12:
[...]
maar ik kan de heart rate monitoring ook aanzetten zonder activity tracking. alleen kan ie dan geen RHR doen. Das vreemd toch?
Er is niemand die je tegenhoud om een feature verzoek in te dienen bij garmin om het gescheiden te maken.
Misschien luisteren ze zelfs.

Het zal wel makkelijker geweest zijn voor garmin om het allemaal op één hoop te gooien, waarbij ze waarschijnlijk zijn uitgegaan van dat heart rate monitoring zelf aanzetten gewoon echt checken is hoe het op dat moment (en dat moment alleen) gesteld is met je HR. Ik zie ergens de logica wel in dat ze rhr bij activity tracking doen. Als je je RHR wilt weten pak je meestal de andere data ook mee als stappen, calorien etc...

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-10 12:31
Gotez schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:12:
[...]

Nou ja, waarschijnlijk heeft hij activity tracking nodig om te weten of je 'rust'?

Anders krijg je vast weer gezeur over dat hij 'stiekem toch aan activity tracking doet terwijl het uit staat' oid...
@Gotez De switch voor HR monitoring is waarschijnlijk alleen van toepassing op het moment dat je een activiteit start (b.v. hardlopen). Ik heb beide (HR monitor en Activity Tracking) eigenlijk altijd aan staan. Waarom zou je Activity Tracking uit willen zetten trouwens?

Zo, mijn Fenix 3 Sapphire vandaag verkocht aan een medetweaker (als je meeleest, heel veel plezier met het geweldige horloge!).

De eerste dag zonder horloge voelt naakt en beperkt. Alleen al om de tijd te zien is een horloge best handig ;).

Het volgende probleem is dus, 'what now'. Ik wil eigenlijk een Fenix 5x, maar die vind ik op dit moment onrealistisch duur geprijsd. Als dit horloge rond de 500 is, ga ik erover nadenken. Dat betekent dat ik een tussenoplossing moet vinden totdat Garmin in Jan/Feb de vernieuwde Fenix lijn aankondigt (incremental updates verwacht ik).

Mijn shortlist is:
Apple Watch 2
Vivo active 3

Ik gebruik mijn horloge voornamelijk voor Hardlopen en Crossfit. Verder hecht ik veel waarde aan 24/7 activity & HR tracking alsmede aan de smartwatch toepassingen. Vooral dingen als appjes lezen, weten dat je gebeld wordt, agenda overzicht zien etc vind ik handig.

Welke horloges moet ik nog meer op mijn short list plaatsen? En wie kan me beetje guidance geven tov Apple Watch 2 en VA3 (ervan uitgaande dat ik het horloge begin vlg jaar weer doorverkoop).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Requiem19 Ten tijde dat je de VA3 (mocht je keuze daarop vallen) dan weer doorverkoopt zullen de meeste bugs er wel uit zijn! ;) Kun je het gat niet overbruggen met een tweedehands VA HR? Die zullen wel in de verkoop gaan vanwege alle overstappers naar een VA3.

Goede tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Een uitgebreide review van de VA3 van Techy Agent:

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10 15:09
Kan zo snel even niet vinden welke notificaties je kan laten zien op de Vivoactive 3. Iemand hands-on ervaring? Ik ben vooral benieuwd of je bijvoorbeeld Whatsapp berichten kan laten zien op je horloge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaspernl

jaspernl

de tijd vliegt

Noxa schreef op woensdag 27 september 2017 @ 21:32:
Kan zo snel even niet vinden welke notificaties je kan laten zien op de Vivoactive 3. Iemand hands-on ervaring? Ik ben vooral benieuwd of je bijvoorbeeld Whatsapp berichten kan laten zien op je horloge.
Ja hoor. Dat kan gewoon.
Het horloge pikt eigenlijk alles op uit je notification center (Ik gebruik een iphone).
Dus het werkt voor sms, mails, whatsapp... Maar ook voor bv de school-app van je kind, als die notificaties afgeeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002

oNo

Nou, de VA3 is binnen. 280 euro :-)

Eerste indruk.

Afmetingen. Kleinere diameter dan verwacht. Dit tov een Android smartwatch (Finow X5 Air) Maar ook minder hoog dan een SmartWatch! Smalle polsband, makkelijk verwisselbaar zonder tools. Ziet er niet zo stevig uit zoals bij de 920XT waar je een mini imbus voor nodig hebt.

Gebruik. Het voelt niet zo veel anders als de VA HR.

Scherm. Lekker om een always on display En goede accuduur te hebben. Dat is met een smartwatch wel anders.
Vanmorgen was het rubberen ringetje wat om het bandje zat van mijn Garmin VA HR stuk. Ik lees op dit forum altijd over de bandjes die stuk gaan bij Fitbit (Charge), maar dit is nu al mijn 2e Garmin horloge waar het bandje van stuk gaat (vorige was een FR610). Ik ga altijd voorzichtig om met m'n horloges (na dik 1.5 jaar zit er nog geen krasje op).

Ik heb het horloge in mei 2016 gekocht bij Coolblue. Ik neem aan dat je ook gewoon 2 jaar garantie hebt op het bandje van een horloge? Waar zou ik het beste kunnen aankloppen. Bij Coolblue of rechtstreeks bij Garmin?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hooiopdevork
  • Laatst online: 25-05-2023
Ik heb rechtstreeks bij Garmin een nieuw bandje gekregen, duurde wel een aantal weken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoppa!
Samoht93 schreef op woensdag 27 september 2017 @ 08:05:
Actieve minuten worden volgens mij ook geteld wanneer je een stukje flink doorloopt. In de pauze op het werk loop ik altijd met collega's een rondje van 30 min en die wordt ook geteld. Maar hele korte wandelingetjes worden niet meegenomen volgens mij.
Het is afhankelijk van hoe ver je hartslag oploopt tijdens de wandeling, volgens mij.

Over de VA3, de problemen die daar over gemeld worden zijn best vergelijkbaar met de problemen in het begin van de VA-HR. In die zin dat het allemaal problemen lijken die met name firmware-gerelateerd zijn.

Dat is ook het vlak waarop Garmin mij het meest tegenvalt. Er zijn gewoon te veel issues, ook een aantal jaar na release, die eigenlijk niet nodig zouden moeten zijn. Bijvoorbeeld bij die van mij regelmatig dat ik hem aan de lader hang en dat dan gewoon het startscherm blijft staan in plaats van het 'charging'-scherm. Of dat het 'charging'-scherm juist blijft staan als ik hem van de lader haal.

Hetzelfde met de instellingen rondom miles/km en hoe die fucked-up raakte wanneer je dat niet gelijktijdig in je horloge als je telefoon goed instelt. Volgens mij is dat met firmware 4.0 pas een keer opgelost. En zo kom ik in het dagelijks gebruik nog wel meer dingen tegen die gewoon een vloeiende gebruikerservaring in de weg staan.

Het is dat het apparaat dat wat ie goed moet doen, ook gewoon erg goed doet. Uiteindelijk is dat het allerbelangrijkste. Maar iets meer zorg voor de firmware zou toch wel mogen, zeker bij versie 3 van je Sport/smartwatch hybride.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoppa!
PatrickC schreef op donderdag 28 september 2017 @ 08:54:
Vanmorgen was het rubberen ringetje wat om het bandje zat van mijn Garmin VA HR stuk. Ik lees op dit forum altijd over de bandjes die stuk gaan bij Fitbit (Charge), maar dit is nu al mijn 2e Garmin horloge waar het bandje van stuk gaat (vorige was een FR610). Ik ga altijd voorzichtig om met m'n horloges (na dik 1.5 jaar zit er nog geen krasje op).

Ik heb het horloge in mei 2016 gekocht bij Coolblue. Ik neem aan dat je ook gewoon 2 jaar garantie hebt op het bandje van een horloge? Waar zou ik het beste kunnen aankloppen. Bij Coolblue of rechtstreeks bij Garmin?
Los van garantie, kijk eens op Aliexpress. Die bandjes kosten een euro of 3/4 en zijn echt meer dan prima en in alle kleuren te verkrijgen. Voor minder dan 2 euro koop je er ook nog een rubberen bescherming voor je horlogekastje bij. Echt prima spul en erg kek in de juiste kleurencombi's.

https://www.aliexpress.co...350&SearchText=vivoactive

[ Voor 5% gewijzigd door Hoppa! op 28-09-2017 09:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pieterwillaert
oNo schreef op donderdag 28 september 2017 @ 07:59:
Nou, de VA3 is binnen. 280 euro :-)
Waar is die al zo goedkoop te vinden?

• rockhopper
pieterwillaert schreef op donderdag 28 september 2017 @ 09:15:
[...]
Waar is die al zo goedkoop te vinden?
Ik gok die bestelling bij amazon.co.uk waar de prijs even laag is geweest, staat hier ook nog ergens in het topic vermeld als je een (heel) eindje terugscrollt.

• Alientrader
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-10 16:35

Alientrader

Dit was mijn compu!!

Waar ik nu me suf heb op gegoogled, is het mogelijk om een externe hartslagmeter te koppelen aan een android wear 2.0 horloge met bv strava of runtastic?

Vindt de Casio Pro Trek WSD-F20 extreem mooi, maar heeft geen hartslagmeter,.. en ik wil hem ook gaan gebruiken voor sporten.

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pieterwillaert
Alientrader schreef op donderdag 28 september 2017 @ 16:44:
Waar ik nu me suf heb op gegoogled, is het mogelijk om een externe hartslagmeter te koppelen aan een android wear 2.0 horloge met bv strava of runtastic?

Vindt de Casio Pro Trek WSD-F20 extreem mooi, maar heeft geen hartslagmeter,.. en ik wil hem ook gaan gebruiken voor sporten.
volgens https://versus.com/en/cas...wsd-f20-vs-garmin-fenix-5 ondersteund de casio geen ant+, dus garmin hartslagbanden zullen niet werken afaik

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rockhopper

Zolang je hartslagmeter het juiste zendsignaal heeft (ANT+ of Bluetooth de laatste is de grootste kans dat het werkt) en je android wear horloge dit signaal kan ontvangen zou dit moeten kunnen. Echter is dit niet het android wear topic, dus misschien dat er ergens een beter topic voor is (smartwatch oid).

Dus bekijk de specificaties van het android wear 2.0 horloge en die van de beoogde hartslagmeter. Sommige modellen doen beide, zoals mijn persoonlijke favoriet, de Scosche Rhythm + (maar die is weer optisch, ik weet niet of je dat wilt). Deze hartslagmeter kan ik in ieder geval via mijn telefoon(s) en bluetooth aan de strava app/endomondo app koppelen, als ik 'old school' aan de slag ga zonder horloge (nooit dus), en dat werkt prima.

@pieterwillaert die versus sites zijn ook niet helemaal heilig (als voorbeeld het gewicht is van de fenix 5 87gram en niet 85 bovendien ondersteund alleen de 5x kaarten (die weer 98gram weegt)), maar inderdaad zal ant+ minder goed en veel minder breed ondersteund worden bij de diverse toestellen.

[ Voor 10% gewijzigd door rockhopper op 28-09-2017 17:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Johan_Germs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-10 17:16

Volgens DC rainmaker is het mogelijk om een Bluetooth Smart hartslagmeter te koppelen. Daar zijn genoeg voorbeelden van.

Dan zou je dus niet hoeven te stoppen. Andere vraag is of je voor dat budget niet een nog completer en net zo mooi horloge kunt krijgen. Maar die beoordeling is uiteraard aan jezelf! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Een beetje goed nieuws voor onze tomtom gebruikers:

https://www.nu.nl/economi...ers-eruit-bij-tomtom.html

Tomtom heeft nu naar buiten gebracht dat ze voorlopig doorgaan met de sportconsumentengoederen maar dit wel tegen het licht houdt, helaas verliezen daardoor 59 mensen hun baan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 12:00

Pathogen

Shoop Da Whoop

Met het verkopen dan he? Over daadwerkelijk intern ontwikkelen wordt met geen woord gerept, maar wel specifiek over verkopen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
coldasice schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 13:42:
Een beetje goed nieuws voor onze tomtom gebruikers:

https://www.nu.nl/economi...ers-eruit-bij-tomtom.html

Tomtom heeft nu naar buiten gebracht dat ze voorlopig doorgaan met de sportconsumentengoederen maar dit wel tegen het licht houdt, helaas verliezen daardoor 59 mensen hun baan.
Het is goed dat ze voorlopig duidelijkheid geven over hun beleid, immers de stilte leidde tot speculatie en die was eenzijdig met de conclusie dat ze de stekker uit deze divisie gingen trekken. Zoiets stelt de consument niet gerust. Met deze mededeling is er nog niet veel meer duidelijkheid.

Persoonlijk interpreteer ik het zo dat ze er waarschijnlijk op de middellange termijn ermee gaan stoppen. Het is een duidelijk signaal dat het te weinig oplevert, er minder geld en energie in stoppen zal niet leiden tot betere verkoop en daardoor waarschijnlijk ook niet tot meer winst. Verder zal het waarschijnlijk betekenen dat de huidige modellen in ontwikkelingen wel gereleased gaan worden, afhankelijk van hoe die verkopen gaan zal er dan wel een beslissing volgen. Die zal waarschijnlijk op een van de volgende drie dingen neerkomen:
1) verkoopcijfers zijn goed genoeg om door te gaan "as is"
2) het valt tegen en ze kijken het nog een nieuwe termijn aan
3) het valt vies tegen en de stekker gaat er uit, firesale op de modellen die nog in het magazijn liggen en binnen xx termijn valt de support weg (lees zodra de garantie termijn verstreken is)

Voor de duidelijkheid, dit is wat ik verwacht en denk, dus niet gebaseerd op inside info of officiële berichtgeving.

Ik ben benieuwd of jullie nog steeds vertrouwen hebben in TT, zo te zien is @coldasice gematigd positief, waarschijnlijk terecht want ik had eigenlijk hier het einde (of in ieder geval de aankondiging daarvan) verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 12:00

Pathogen

Shoop Da Whoop

Als je kijkt hoeveel mensen er bij lokale loopjes met TomToms rondlopen snap ik niet dat het "zo slecht" gaat met deze divisie. Persoonlijk vond ik de horloges niet fijn, maar ze zitten zo goed in het laaggeprijsde segment dat ze daar m.i. de beste keuze zijn als je een nieuw horloge wil kopen voor weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterwillaert
rockhopper schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 15:07:
[...]

Het is goed dat ze voorlopig duidelijkheid geven over hun beleid, immers de stilte leidde tot speculatie en die was eenzijdig met de conclusie dat ze de stekker uit deze divisie gingen trekken. Zoiets stelt de consument niet gerust. Met deze mededeling is er nog niet veel meer duidelijkheid.

Persoonlijk interpreteer ik het zo dat ze er waarschijnlijk op de middellange termijn ermee gaan stoppen. Het is een duidelijk signaal dat het te weinig oplevert, er minder geld en energie in stoppen zal niet leiden tot betere verkoop en daardoor waarschijnlijk ook niet tot meer winst. Verder zal het waarschijnlijk betekenen dat de huidige modellen in ontwikkelingen wel gereleased gaan worden, afhankelijk van hoe die verkopen gaan zal er dan wel een beslissing volgen. Die zal waarschijnlijk op een van de volgende drie dingen neerkomen:
1) verkoopcijfers zijn goed genoeg om door te gaan "as is"
2) het valt tegen en ze kijken het nog een nieuwe termijn aan
3) het valt vies tegen en de stekker gaat er uit, firesale op de modellen die nog in het magazijn liggen en binnen xx termijn valt de support weg (lees zodra de garantie termijn verstreken is)

Voor de duidelijkheid, dit is wat ik verwacht en denk, dus niet gebaseerd op inside info of officiële berichtgeving.

Ik ben benieuwd of jullie nog steeds vertrouwen hebben in TT, zo te zien is @coldasice gematigd positief, waarschijnlijk terecht want ik had eigenlijk hier het einde (of in ieder geval de aankondiging daarvan) verwacht.
of 4) ze verkopen hun sportwatch divisie
https://www.iex.nl/Nieuws...ttak-op-voor-verkoop.aspx
( moest google nu toch es met een pixel watch willen uitkomen :p )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
Stoppen of verkopen is min of meer hetzelfde voor mij, al is de uitvoering anders dan echt de stekker eruit. Een legitieme optie, al denk ik dat google eerder een bod doet op fitbit of een ander Amerikaans bedrijf. De vraag is natuurlijk of TT interessante patenten / techniek heeft (of langlopende licenties) die van waarde zijn. Op zich vind ik de horloges niet erg vooruitstrevend of vernieuwend. Wel hebben ze een hele goede prijs/kwaliteit verhouding. Iets wat bij garmin nog wel eens ver te zoeken is.

@Pathogen Het is een Nederlands bedrijf, dus het lijkt me dat ze de eigen lokale markt het eerst veroveren (if any). Ik meen ergens gelezen te hebben dat ze moeite hebben om aan de grond te komen buiten Europa, maar ik weet niet meer waar en of het gokwerk was of gebaseerd op cijfers. Vergeet ook niet dat er via ING rentepunten vele toestellen verkocht zijn (misschien wel aan mensen die ze geeneens gebruiken), geen idee of en hoeveel winst ze er via die manier op maken.

[ Voor 32% gewijzigd door rockhopper op 29-09-2017 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
rockhopper schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 15:07:
[...]

Mooi om te horen dat ze voorlopig doorgaan. Ik ben zelf enthousiast tomtom gebruiker, en kan me helemaal vinden in jouw synopsis: goede prijs/kwaliteit, weinig vooruitstrevend. Ik heb een maand of 8 geleden de Adventurer van TomTom gekocht voor 199 euro (ING Rentepunten), zoekende naar een combinatie van een aantal features die voor zover ik kan vinden ook nu nog altijd op geen enkel ander horloge in deze prijsklasse zitten:
- barometer (en weergave van hoogte, stijging, etc.)
- optische hartslagmeting
- gps met meerdere frequentie-instellingen (dus ook de optie om minder metingen te doen en langer mee te gaan, iets wat de goedkope horloges zelden hebben)
- alle basic sport-mogelijkheden voor amateur hardlopers
- mogelijkheid om routes in te laden

NB: Met prijsklasse bedoel ik dan uiteraard de 199 euro van ING rentepunten. De 299 (startprijs was zelfs 399) die er normaal voor dit horloge gevraagd wordt vind ik een minder goede prijs/kwaliteit verhouding.

Wat betreft vertrouwen: waar ik erg benieuwd naar ben is of een bedrijf als TomTom wanneer zij zou zouden stoppen nog verplichtingen hebben naar gebruikers ná garantieperiode. D.w.z., zouden ze dan waarschijnlijk alleen stoppen met ondersteuning in de vorm van garantie / updates, of ook de stekker uit het platform trekken. In het laatste geval is het de vraag wat je als gebruiker logischerwijs mag verwachten van een bedrijf, is TomTom juridisch verplicht om tot x jaar na verkoop van horloges het platform aan te bieden? Of zijn we als gebruiker dan overgeleverd aan wat zij nog willen? Als ze helemaal uit de consumenten sport tak stappen hebben ze ook weinig goodwill te bewaren, maar anderzijds koop je een horloge wel met de intentie er langer mee te kunnen doen dan 1 of 2 jaar. Als functionaliteiten dan niet meer werken omdat de site plat gaat werkt dus je product niet meer goed. Misschien kan je met 3rd party apps alsnog de gpx van je horloge halen en op strava gooien, maar het laden van routes is bijvoorbeeld iets wat echt alleen via de website van TomTom kan, zo lijkt het.

Nou ja, food for thought. Voor nu nog niet relevant, en tegen de tijd dat het relevant wordt zie ik wel weer verder. Komende 1,5 jaar verwacht ik nog geen ander horloge te hoeven. En als ik nu zie hoeveel waar je al krijgt met de Garmin VA3 dan heb ik er alle vertrouwen in dat rond 2019 er meer dan genoeg keuze is voor mij, ongeacht waar TT dan staat met zijn modellijn. Laatste toevoeging is dat ik overigens verwacht tegen die tijd ook meer intervalmogelijkheden te willen aanspreken, en dan vallen de TT's sowieso af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10 15:09
Weet iemand waarom de zwarte versie van de VA3 (nog) niet leverbaar is? Kan er niks over vinden op de site van Garmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben ik ook benieuwd naar, vind de zwarte stukje mooier.

VA3 eigenaars, hoe bevalt de VA3 jullie na wat langer gebruik?

Ik zit nog ernstig in dubio welk horloge ik zal kopen. Zondag zonder horloge gelopen. Mijn god, dat is echt niet leuk meer. Voelt stuk minder voldaan... bizar eigenlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeeftZijWeer
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20-08-2024
Zijn er al mensen met de TomTom-update die enige verandering hebben gezien in fitnessleeftijd of VO2max?
[Pffff sport me suf, 4000 fitnesspunten afgelopen week maar geen enkel resultaat :? ]

Kan ook zijn dat op hartslag wordt gemeten (als je niet hardloopt o.i.d) en mijn rusthartslag ligt rond de 45 per minuut - met vinger aan de pols te controleren: lijkt te 'kloppen' - wat ook bij een 'officiële' conditietest een vertekend beeld kan geven....

Nou ja, heb er heel weinig verstand van, maar wil wel dat mijn horloge me een beetje stimuleert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
HeeftZijWeer schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 18:59:
Zijn er al mensen met de TomTom-update die enige verandering hebben gezien in fitnessleeftijd of VO2max?
[Pffff sport me suf, 4000 fitnesspunten afgelopen week maar geen enkel resultaat :? ]

Kan ook zijn dat op hartslag wordt gemeten (als je niet hardloopt o.i.d) en mijn rusthartslag ligt rond de 45 per minuut - met vinger aan de pols te controleren: lijkt te 'kloppen' - wat ook bij een 'officiële' conditietest een vertekend beeld kan geven....

Nou ja, heb er heel weinig verstand van, maar wil wel dat mijn horloge me een beetje stimuleert ;)
Nog niet, eerste meting vo2max kwam op 50, aardig, maar ben begonnen na mijn semi marathon van vorige week zondag, toen had ik de update nog niet dus die kreeg geen score.

Daarna vooral herstel training gehad. Fitness punten ergens op 3000, geschatte leeftijd op 20 jaar, niet heel verkeerd voor iemand van 38, maar dat zegt me niet zoveel. Rusthartslag 38, die lijkt met de tomtom goed geregistreerd te worden.

Komende zaterdag Marine experience van 12 uur, maar ik vermoed dat ze mijn horloge niet gaan toelaten dus ook geen scores...helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Laatst online: 21-10 11:05
Requiem19 schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 16:10:
Ben ik ook benieuwd naar, vind de zwarte stukje mooier.

VA3 eigenaars, hoe bevalt de VA3 jullie na wat langer gebruik?

Ik zit nog ernstig in dubio welk horloge ik zal kopen. Zondag zonder horloge gelopen. Mijn god, dat is echt niet leuk meer. Voelt stuk minder voldaan... bizar eigenlijk ;)
Ik heb de Vivoactive 3 op de dag van release gekocht, en het horloge bevalt uitstekend. Ik ben echter wel vrij nieuw in deze wereld en heb weinig vergelijkingsmateriaal. Heb een weekje met een Vivoactive HR gelopen en that's it.

Het grote voordeel van de VA3 vind ik het draagcomfort. Het horloge zit erg lekker en ik draag het 24/7, alleen met douchen doe ik het af. Het horloge zit een stuk comfortabeler dan een aantal klassieke horloges, en veel comfortabeler dan de Vivoactive HR.

Het uiterlijk is ook keurig, prima te combineren met een casual of semi-nette outfit. Een klassiek horloge blijft in mijn optiek een stuk mooier, maar de VA3 is een goed alternatief.

Alle functies bevallen tot nu toe ook goed, bugs ben ik nog niet tegengekomen. Ik heb het horloge getest met waterskiën, kajakken, suppen, hardlopen en fitness in de sportschool. Alleen bij hardlopen wordt de hartslag goed geregistreerd door de optische sensor, voor de overige sporten gebruik ik een borstband. Maar dat schijnt normaal te zijn.

Mocht je overigens nog wachten op de uitvoering met zwarte bezel: deze schijnt (net als bij de Fenix serie) nogal kras/slijtgevoelig te zijn waardoor je op termijn het RVS door de coating heen gaat zien. Voor mij een reden om de RVS versie te nemen, ondanks dat ik de zwarte versie erg mooi vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo

oNo

Het draagcomfort tov de VA HR ben ik nog niet van overtuigd. Door de bijna compleet platte achterkant van geborsteld staal valt me op dat als ik het horloge af doe ik dan een platgedrukte gladde huid bij de pols heb. En de VA3 zit niet heel strak.

Volgens mij was dat met de VA HR een stuk minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
Volgens DC rainmaker komt er in een firmware update voor de VA3 de mogelijkheid voor manual lap.

Zie zijn reactie hier onderaan:
https://www.dcrainmaker.c...iew-october-2nd-2017.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Laatst online: 21-10 11:05
oNo schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 23:19:
Het draagcomfort tov de VA HR ben ik nog niet van overtuigd. Door de bijna compleet platte achterkant van geborsteld staal valt me op dat als ik het horloge af doe ik dan een platgedrukte gladde huid bij de pols heb. En de VA3 zit niet heel strak.

Volgens mij was dat met de VA HR een stuk minder.
Geen problemen mee hier. Bij de VA HR merkte ik duidelijk de uitstekende HR sensor, die ook als afdruk zichtbaar was. Ook de bredere band voelde niet heel fijn. Aan het eind van de dag had ik echt de neiging het horloge af te doen.

De VA3 zit bij mij een stuk beter en ik draag het horloge met plezier 24/7. Misschien heeft het met de polsomtrek te maken, mijn pols is vrij smal (17,5cm) waardoor kleinere horloges sowieso beter zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hathi schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 23:32:
Volgens DC rainmaker komt er in een firmware update voor de VA3 de mogelijkheid voor manual lap.

Zie zijn reactie hier onderaan:
https://www.dcrainmaker.c...iew-october-2nd-2017.html
Dus manual lap wordt:
"It’s coming in a firmware update shortly. It’ll be two taps on the screen to set a lap."
Ik ben benieuwd hoe goed dat gaat werken? Hoe snel moet je 'tappen'? Hoe goed werkt dit als het regent (touchscreen werkt dan minder goed)?
Ik vind nog steeds dat Garmin hier een design blunder heeft gemaakt. Ze hadden gewoon 2 buttons moeten gebruiken op de VA3, die hetzelfde werken als de buttons op de VA HR wat betreft manual lap en start/stop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeeftZijWeer
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20-08-2024
coldasice schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 21:18:
[...]

Nog niet, eerste meting vo2max kwam op 50, aardig, maar ben begonnen na mijn semi marathon van vorige week zondag, toen had ik de update nog niet dus die kreeg geen score.

Daarna vooral herstel training gehad. Fitness punten ergens op 3000, geschatte leeftijd op 20 jaar, niet heel verkeerd voor iemand van 38, maar dat zegt me niet zoveel. Rusthartslag 38, die lijkt met de tomtom goed geregistreerd te worden.

Komende zaterdag Marine experience van 12 uur, maar ik vermoed dat ze mijn horloge niet gaan toelaten dus ook geen scores...helaas...
Lager dan 20 jaar wordt het niet, volgens Tomtom. Maar zo te zien hoef je aan fitheid niet te twijfelen ;)
Ben benieuwd, wanneer er 'beweging' in komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
De berichten blijven elkaar tegen spreken, maar TomTom lijkt nu toch echt te stoppen met de sporthorloges:

https://www.onemorething....om-stopt-maken-wearables/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-10 15:14
Hathi schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 17:11:
De berichten blijven elkaar tegen spreken, maar TomTom lijkt nu toch echt te stoppen met de sporthorloges:

https://www.onemorething....om-stopt-maken-wearables/
Gebaseerd op een heel beperkt persbericht van een paar dagen eerder, dat ook hier al besproken is. Daarin staat alleen:
TomTom is reorganising parts of its Consumer Sports business.
Leuke interpretatie van OMT, maar zo werkt journalistiek niet echt.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
@dreamscape Je slaat het belangrijkste gedeelte over uit genoemde persbericht:
TomTom will continue to sell consumer sports products, and support its Sports customers.
Verder ben ik het helemaal met je eens, journalistiek van het laagste niveau. Waarschijnlijk een mooi clickbait artikel om wat extra reclame te genereren over de rug van TT heen.

@Hathi Leuk gevonden verder, alleen je ziet zelf ook wel dat het artikel een paar dagen later is geschreven, persrelease is van 29 september en sindsdien is er geen nieuws meer bij gekomen. Het blijft dus afwachten of en wat TT gaat doen. Het eerste moment dat we iets nieuws kunnen zien of verwachten is bij de CES in januari, al verwacht ik niet dat ze nog nieuwe producten gaan ontwikkelen. De persverklaring is dusdanig geformuleerd dat huidige en toekomstige potentiële klanten wel van steun kunnen uitgaan maar er staat verder niets over dingen buiten 'het blijft te koop en het blijft ondersteund worden'.

Om het even niet over TT te hebben verder: gpsrumor heeft het druk met speculaties over nieuwe garmin toestellen, waarschijnlijk de FR 645 en de FR 245. Verder lijkt het erop dat garmin -eindelijk- druk bezig is om een soort van muziekspeler / mogelijk tot afspelen van muziek in te bouwen in nieuwe toestellen. Dit is eigenlijk nog de ontbrekende schakel voor veel sporters (met name hardlopers denk ik zelf), een device met bluetooth en opslag maar niet iets om mp3/spotify te doen. Zelfs kleine spelers als Hammerhead zijn hier mee bezig

[ Voor 66% gewijzigd door rockhopper op 03-10-2017 18:30 . Reden: stuk over FR 645 / FR 245 toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samoht93
PatrickC schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 12:13:
[...]

Dus manual lap wordt:
"It’s coming in a firmware update shortly. It’ll be two taps on the screen to set a lap."
Ik ben benieuwd hoe goed dat gaat werken? Hoe snel moet je 'tappen'? Hoe goed werkt dit als het regent (touchscreen werkt dan minder goed)?
Ik vind nog steeds dat Garmin hier een design blunder heeft gemaakt. Ze hadden gewoon 2 buttons moeten gebruiken op de VA3, die hetzelfde werken als de buttons op de VA HR wat betreft manual lap en start/stop.
Hadden ze niet beter kunnen doen: lang drukken op de knop is starten if stoppen en kort drukken op de knop een lap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Laatst online: 21-10 13:40
Ben echt al een paar weken aan het twijfelen of ik mijn TomTom Spark zal vervangen voor een Garmin Forerunner 935...

Heb het idee dat mijn Spark niet zo accuraat meer is. 300m afwijking op 10km tov mijn Apple Watch series 2 en een Forerunner 235.

Iemand toevallig beide (TT & 935) gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Samoht93 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:28:
[...]

Hadden ze niet beter kunnen doen: lang drukken op de knop is starten if stoppen en kort drukken op de knop een lap?
Dit leek mij ook de beste oplossing, maar nog steeds niet ideaal. Ik begrijp de strategie van Garmin hier ook niet. Eerst stoppen ze meer hardloop/sportfunties (b.v. custom workouts, VO2max) in de VA3 tov de VA HR en dan 'vergeten' ze de manual lap functie, die de VA HR wel heeft. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Unbreukable schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:41:
Ben echt al een paar weken aan het twijfelen of ik mijn TomTom Spark zal vervangen voor een Garmin Forerunner 935...

Heb het idee dat mijn Spark niet zo accuraat meer is. 300m afwijking op 10km tov mijn Apple Watch series 2 en een Forerunner 235.

In het verleden een TomTom Cardio gehad, nu een 935... (tussendoor de 235 en 735xt). Natuurlijk zal de eerste TT niet helemaal te vergelijken zijn met de huidige modellen, maar wie weet kan ik wel ergens op antwoorden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
m0ridin schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 19:24:
[...]

In het verleden een TomTom Cardio gehad, nu een 935... (tussendoor de 235 en 735xt). Natuurlijk zal de eerste TT niet helemaal te vergelijken zijn met de huidige modellen, maar wie weet kan ik wel ergens op antwoorden ;)
Ik vroeg me af of er iets is dat ik ga missen. Muziek speel ik wel van mijn Apple Watch vanaf mijn andere pols.
Vind het wel belangrijk dat het automatisch synced naar Strava en Nike+...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Hmmm, ik kan me niet herinneren dat ik iets miste van TomTom... Het is altijd even wennen als je een bepaalde menu structuur gewend bent en dan naar een ander systeem gaat, maar dat is al snel over.

Syncen naar strava gaat prima, nike+ heb ik geen ervaring mee en ken ik niet.

Ik zie de garmin horloges eigenlijk als uitgebreidere versies, je kan er meer mee... meer customizen, meer opties, meer instellingen, meer details. Ook qua looks vind ik het een enorme vooruitgang.

Het enige puntje van kritiek was OHR, bij TomTom was die altijd spot on bij mij (enkele uitzondering daargelaten) en die was bij Garmin wat vaker een probleempje... Ondertussen eigenlijk niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Unbreukable schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:41:

Heb je al eens gekeken waar die afwijking in zit, door de GPS-routes over elkaar te leggen? En is het structureel een groot verschil met je telefoon en andere horloge? Ik heb geen idee welke accurater is, maar omdat GPS uberhaupt niet heel auwkeurig is is het de vraag hoeveel je gaat winnen met een nieuw horloge.

Als er meer leuke dingen zijn die je ook echt gaat gebruiken bij de Garmin dan natuurlijk prima, maar als de GPS eigenlijk het enige is zou ik me afvragen of dit een nuttige update wordt, en of die update zijn geld waard is. Just my 2 cents.

EDIT: 300m op 10km is trouwens inderdaad best fors bedenk ik me nu. Vraag is dan even of je zeker weet dat het wel echt 10km was. Was het een gecertificeerde run? Ik heb even teruggekeken en de races die ik met mijn tomtom gedaan heb de afgelopen 2 jaar op parcoursen die gecertificeerd waren kwam ik op de volgende eindafstanden:

21,1K race
- 21,02km
- 21,16km
- 21,13km

10K race
- 9,97km
- 9,98km
- 10,0km
- 10,08km
- 10,07km
- 10,05km
- 10,02km

15K
- 14,97km
- 15,12km

42,195m
- 42,44km

Ofwel, gemiddeld zo rond de 0,5% (even globaal, geen zin in rekenen) afwijking. Dat is 50m op de 10km. Bovenstaand lijstje komt van 2 verschillende tomtoms (had eerst een 1ste generatie, nu een adventurer)

[ Voor 27% gewijzigd door Valorian op 03-10-2017 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
Nee het waren geen gecertificeerde races. Alleen voorheen zat er 0-50 meter verschil tussen runs gemeten met verschillende watches (ik had meerdere watches mee). Zelfs bij halve marathons was het gat niet zo groot. Alleen nu loopt die tomtom opeens 3% achter, het is ook altijd minder dan andere watches nooit meer...

[ Voor 14% gewijzigd door Unbreukable op 04-10-2017 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo

oNo

Kan je analyseren of het verschil gedurende de hele 10k is gemaakt of alleen het begin?

En sowieso, probeer eens je horloges alvast een kwartier buiten in de open lucht te leggen voordat je begint.
Een fix met het minimaal aantal satellieten, of veel meer maakt verschil.

Hebben ze hetzelfde opnameinterval of is dat recentelijk gewijzigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
Mijn ervaring met tomtom is redelijk, echter past strava nog een eigen correctie toe waardoor ik vaak te weinig meters zie bij hardloop wedstrijden. Ik heb weleens mijn samsung telefoon met strava app gelijk gedragen en ook die kwam hoger uit dan tomtom. Max 100 meter op 10km. Verder zie ik mensen met iphone met strava app altijd veel hoger uit komen, soms wel 300 meter op diezelfde 10km waar ik 100 meter tekort kom....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Je loopt natuurlijk ook nooit de ideale route (je moet mensen inhalen, etc) dus je zal waarschijnlijk altijd wel iets meer lopen... Meer is wel het keyword hier, als het consequent te weinig is (en ook best een stuk) is er wel iets raars aan de hand.

Niks geks te zien aan de gps-tracks? Stukken waar afgesneden wordt oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met betrekking to GPS precisie: bijna alle commerciële GPS apparaten zullen bepaalde foutmarge hebben waardoor vooral op langere afstanden de afstand inaccuraat is.

De enige echte oplossing is lopen met een (gecalibreerde) footpod. Een stryd footpod schijnt ongecalibreerd zelfs bijna 100% accuraat te zijn.

Over Stryd gesproken, Garmin heeft aangekondigd ook in te stappen in het 'power running' segment. Vanaf, hopelijk, november biedt Garmin een ConnectIQ veld aan dat op basis van je horloge en HR band het wattage dat je loopt kunt inschatten.

Hele coole update! Stuk goedkoper ook dan Stryd zo (Die footpod kost EUR 200), bij Garmin is er volgens mij geen extra gear nodig.

Dit gaat wel echt de next big thing worden qua lopen denk ik.

https://www.dcrainmaker.c...garmin-running-power.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-10 15:14
Requiem19 schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 10:19:
Hele coole update! Stuk goedkoper ook dan Stryd zo (Die footpod kost EUR 200), bij Garmin is er volgens mij geen extra gear nodig.
Je moet een horloge hebben dat barometrische hoogtemeting ondersteunt en een accessoire dat Running Dynamics kan loggen. Dus een HRM-RUN (mag zelfs oude generatie zijn, als er maar zo'n rennend mannetje op afgebeeld staat) of HRM-TRI borstband, of de RD-pod.

Als je zoiets hebt, dan heb je geen extra gear nodig :)

Punctuality is the politeness of kings

Pagina: 1 ... 58 ... 325 Laatste