Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 56 ... 325 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-08 22:53
Vanmorgen merkte ik ineens dat mijn Garmin Vivoactive HR niet meer wilde synchroniseren met Garmin Connect (Android). Nu al diverse keren proberen te verbinden, maar dat werkt allemaal niet. Van alles opnieuw geherstart en zo. Ook zit er nieuwe software op de Vivoactive HR en nieuwe Garmin Connect. Zo te lezen bij de reacties van de app in de Play store lijkt er een groot probleem te zijn met verbinden. Of beter gezegd met het synchroniseren.
Bij het opnieuw koppelen van het horloge aan de telefoon is er wel even verbinding. Die valt vervolgens vanzelf weg.
Er is een bluetooth error 133.

Iemand die dit ook bekend voorkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-10 12:58
Bij onze blauwe vrienden de FR 230 HRM voor €199 in de aanbieding.
pricewatch: Garmin Forerunner 230 HRM Zwart (Wit, Zwart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:47
Heeft een van jullie wel eens een cadans/snelheidssensor (voor op je racefiets) aan de FR230 gekoppeld? Werkt dat een beetje? Wordt je snelheid er echt beter/responsiever door weergegeven?

[ Voor 6% gewijzigd door acidd91 op 04-09-2017 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17-10 14:34
Ruggero schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 07:08:
Beste allemaal,

Ik ben op redelijk korte termijn op zoek naar een nieuw sporthorloge (mijn forerunner 220 heeft het begeven).

De functionaliteiten die ik graag wil terugzien zijn de volgende:
- Pols hr meting
- hardlopen en fietsen moeten in ieder geval goed te doen zijn. Trainingsprogramma's gebruik ik weinig.
- Autolap + start/stop etc
- Activity tracking + 24/7 hr meting
- Live track
- Goede accuduur

Budget is circa 250.
De optische HR meting van de FR235 werkt bij mij zo slecht dat hij niet bruikbaar is. (zie mijn eerdere posts).

Verder vind ik het best een fijn horloge, goed draagcomfort, snelle GPS fix, nauwkeurige GPS. Koppeling met mijn iPhone 6S gaat vlekkeloos.

Doordat optische HR meting zo slecht is, draag ik een Wahoo borstband met wielrennen en hardlopen. Mijn woon-werk ritjes doe ik met een Socsche.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
acidd91 schreef op maandag 4 september 2017 @ 15:09:
Heeft een van jullie wel eens een cadans/snelheidssensor (voor op je racefiets) aan de FR230 gekoppeld? Werkt dat een beetje? Wordt je snelheid er echt beter/responsiever door weergegeven?
Wordt dit ondersteund dan? Ik dacht dat dit niet werkte op een 230/235.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• acidd91
bert74 schreef op maandag 4 september 2017 @ 15:14:
[...]

Wordt dit ondersteund dan? Ik dacht dat dit niet werkte op een 230/235.
Volgens onze vriend Ray wel! (zie onderaan, product comparison)

https://www.dcrainmaker.c...n-fr230-fr235-review.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
acidd91 schreef op maandag 4 september 2017 @ 15:37:
[...]

Volgens onze vriend Ray wel! (zie onderaan, product comparison)

https://www.dcrainmaker.c...n-fr230-fr235-review.html
Je hebt gelijk, ik zie ook bij Garmin staan dat het werkt. https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/p/146897#devices

Ik gebruik nu een simpele Sigma voor de snelheid en de cadans. Vind het wel fijn om het in beeld te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StefandeGroot schreef op maandag 4 september 2017 @ 14:45:
Vanmorgen merkte ik ineens dat mijn Garmin Vivoactive HR niet meer wilde synchroniseren met Garmin Connect (Android). Nu al diverse keren proberen te verbinden, maar dat werkt allemaal niet. Van alles opnieuw geherstart en zo. Ook zit er nieuwe software op de Vivoactive HR en nieuwe Garmin Connect. Zo te lezen bij de reacties van de app in de Play store lijkt er een groot probleem te zijn met verbinden. Of beter gezegd met het synchroniseren.
Bij het opnieuw koppelen van het horloge aan de telefoon is er wel even verbinding. Die valt vervolgens vanzelf weg.
Er is een bluetooth error 133.

Iemand die dit ook bekend voorkomt?
Als ik de reacties op het Garmin forum lees, dan zou je het probleem kunnen oplossen door een oudere versie 3.20.3 van de GCM app op Android te installeren. Deze kun je vinden op:
https://www.apkmirror.com/apk/garmin/garmin-connect-mobile/

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hatsa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:03
Ik heb het wel aan m'n 235 gekoppeld. Responsiviteit van snelheid interesseert me niet zoveel (GPS of snelheidsmeter), maar cadans was iig prima te koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• juhet
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:16
ja, werkt als een trein! heb wel gehad dat er geen GPS signaal was en er toch gewoon netjes snelheid weergegeven werd. Ook cadans gaat altijd goed. Een enorme plus van het apparaat dat ANT+ ondersteund wordt :)

3 leuke cadeautips voor een theeliefhebber!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 404error
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:43

404error

Page Not Found

Hmm, Samsung heeft weer eens een foutje gemaakt en het e.e.a. te vroeg uitgelekt!

https://support.smartthin...115001815503-Garmin-Watch

Dus binnenkort een 645, de Fenix 5 familie een plus versie en geen 245?

Snap het ontbreken van een 245 ook wel na de introductie van de vivoactive 3....

De mannelijke variant van vrouwelijke intuitie heet logica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:37
Fenix 5 'plus' serie verwacht ik eigenlijk pas officieel bij de CES (eerste week januari). De laatste jaren is er eigenlijk ieder jaar trouw een upgrade model uitgebracht (al is upgrade soms een groot woord), wel interessant om wat meer info te krijgen wat zo'n model nou "plus" maakt, welke features er nieuw uitkomen.

De 645 en 245 verwacht ik eigenlijk beide wel. Waarschijnlijk vlak rond black friday zodat ze er winst mee kunnen maken rond de kerst, al begrijp ik je punt wel of er ruimte is voor een 245 naast de VA3. Het zal aan het prijspunt liggen. De 200 serie is traditioneel het serieuze instapmodel en ik verwacht eigenlijk wel dat ze die erin houden. Ik ben eigenlijk meer verbaasd over een 600 opvolger, wat gaat dit toestel doen ten opzichte van de VA3 en de 735. Maar goed info van samsung (of whatever die site is die je quote) is natuurlijk niet heel betrouwbaar. Wel interessant om over te speculeren, maar dat er opvolgers komen van de huidige modellen is zekerheid, dus zonder timeline of verdere info over nieuwe specs eigenlijk een no-info post helaas. Toch bedankt voor het delen, altijd goed om meer koren op de geruchtenmolen te hebben.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefandeGroot
PatrickC schreef op maandag 4 september 2017 @ 16:04:
[...]

Als ik de reacties op het Garmin forum lees, dan zou je het probleem kunnen oplossen door een oudere versie 3.20.3 van de GCM app op Android te installeren. Deze kun je vinden op:
https://www.apkmirror.com/apk/garmin/garmin-connect-mobile/
Ik heb nu een oude versie erop staan. Het voordeel is dat ik nu af en toe kan synchroniseren. Na een tijdje raakt die verbinding kwijt en wil mijn Vivoactive HR opnieuw koppelen. Scherm geeft aan dat die de instellingen wil updaten. Ellende troef...

Hopelijk gaat Garmin dit probleem snel oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StefandeGroot schreef op woensdag 6 september 2017 @ 08:07:
[...]

Ik heb nu een oude versie erop staan. Het voordeel is dat ik nu af en toe kan synchroniseren. Na een tijdje raakt die verbinding kwijt en wil mijn Vivoactive HR opnieuw koppelen. Scherm geeft aan dat die de instellingen wil updaten. Ellende troef...

Hopelijk gaat Garmin dit probleem snel oplossen.
Ik kan het zelf niet proberen (gebruik zelf een iPhone 6). Houdt het Garmin Forum maar een beetje in de gaten. Je bent niet de enige met dit probleem zo te lezen...
https://forums.garmin.com...in-connect-mobile-android

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwachte levertijden van de Garmin VA3 op CB zijn inmiddels aangepast naar 'binnenkort leverbaar' en er viel mij nog iets op. De prijzen van de zwart/zilver en zwart/grijs zijn verwisseld als je deze vergelijkt met de prijzen op de garmin.nl site zelf. Persoonlijk vind ik de versie met de 'zilveren' ring het mooiste, maar deze is bij CB de duurste (€360). Een nieuwe Fenix 3 HR is dan nog 'maar' €69 duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZlM01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 29-09 07:53
PatrickC schreef op woensdag 6 september 2017 @ 10:55:
Verwachte levertijden van de Garmin VA3 op CB zijn inmiddels aangepast naar 'binnenkort leverbaar' en er viel mij nog iets op. De prijzen van de zwart/zilver en zwart/grijs zijn verwisseld als je deze vergelijkt met de prijzen op de garmin.nl site zelf. Persoonlijk vind ik de versie met de 'zilveren' ring het mooiste, maar deze is bij CB de duurste (€360). Een nieuwe Fenix 3 HR is dan nog 'maar' €69 duurder.
Coolblue zal wel gemist hebben :)

Deze vergelijking op site van Garmin is anders best interessant (VA3 vs Fenix 5 vs 235) - linkje

Wat ik wel ga missen na aankoop en ik nu op mijn eenvoudige Polar heb: Training effect en Recovery Time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ZlM01 schreef op woensdag 6 september 2017 @ 15:32:
[...]

Deze vergelijking op site van Garmin is anders best interessant (VA3 vs Fenix 5 vs 235) - linkje

Wat ik wel ga missen na aankoop en ik nu op mijn eenvoudige Polar heb: Training effect en Recovery Time.
Opvallend... geen 'Manual Lap' op de VA3? Dat is toch wel een flinke tekortkoming. Ik vroeg me ook al af hoe ze dat gingen doen met maar één fysieke button. Op de VA HR gebruik je hiervoor gewoon de linker button.

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 06-09-2017 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees_frl
  • Laatst online: 18:29
[...]

Ja die vergelijking heb ik eerder ook eens gemaakt. Vind het een lastige bij Garmin met al hun producten met bijbehorende opties en prijsstellingen. Training effect zit volgens mij alleen op de Fenix serie en de forerunner 935, die zou ik toch wel graag willen.

WP Vaillant VWL75/6 A 230V | Boiler VIH RW 300/3 MR | 27 x 405 ZZO= 10.935 op Solar Edge 9 kW 3 fasen omvormer | Vent: Zehnder Q600 ERV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
Die tabel is ook niet helemaal accuraat.
Cadans bijvoorbeeld lijkt er wel in te zitten.

De VA3 mist wat mij betreft alleen Running Dynamics.
Maar goed dat had de 230/235 ook niet en wordt het verschil met de Fenix5 wel heel klein...
Buiten dat een mooi horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:03
De Vivomove komt er niet goed vanaf in de test van Ray Maker.
Beeldscherm niet leesbaar in daglicht.
https://www.dcrainmaker.c...omove-hr-everything.html/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
ArnoutV schreef op woensdag 6 september 2017 @ 17:48:
De Vivomove komt er niet goed vanaf in de test van Ray Maker.
Beeldscherm niet leesbaar in daglicht.
https://www.dcrainmaker.c...omove-hr-everything.html/
Zo bruut afgemaakt inderdaad, maar als het klopt is het ook wel terecht. Wat een faal, een outdoorhorloge dat buiten niet leesbaar is.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op het Garmin forum gaf een Administrator aan waarom het 'slate' model van de Garmin VA3 duurder is:
"The Slate model has an extra PVD (physical vapor deposition) coating on the bezel that will be more scratch resistant. This is more expensive to manufacture, hence the bump in price."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Ik gokte al dat het ander materiaal zou zijn, maar een coating voor 30€ pfff. Pure geldklopperij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert74
[...]

Dank voor de info. Ook geen Cadance, die ik nu op mijn FR235 wel heb.

• StefandeGroot
PatrickC schreef op woensdag 6 september 2017 @ 10:00:
[...]

Ik kan het zelf niet proberen (gebruik zelf een iPhone 6). Houdt het Garmin Forum maar een beetje in de gaten. Je bent niet de enige met dit probleem zo te lezen...
https://forums.garmin.com...in-connect-mobile-android
Ondertussen heb ik Garmin Connect verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. En ineens werkt het weer goed. 8)
bert74 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 09:59:
[...]

Dank voor de info. Ook geen Cadance, die ik nu op mijn FR235 wel heb.
DC Rainmaker heeft al bevestigd dat Cadence wel gewoon op de VA3 zit. Misschien is dat dan voor 'manual lap' ook wel zo. Ben wel benieuwd hoe ze dat dan gaan implementeren met maar 1 button.

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:59
Wat zouden jullie doen?
Op het moment hardloop ik met een garmin 610. Deze heb ik destijds nieuw aangeschaft en voldoet prima. Ik combineer hem met een goedkope footpod die er voor zorgt dat ik ook de loopcadans kan monitoren. Helaas ben ik al enige tijd de borstband kwijt, bovendien is de accu helemaal gaar. Twee uur gebruik trekt hij nog net maar dan is het echt op. Kortom ik ben toe aan iets nieuws, of ik moet investeren in een nieuwe accu/borstband, maar dat lijkt me niet meer de moeite waard.

Ik heb me nooit geërgerd aan een borstband, daar wil ik dan ook gewoon gebruik van blijven maken, maar een optische meeting is misschien wel handig voor tijdens dienstreizen. Vergeet ik tenminste die borstband niet meer in een hotel. In deze situatie is het ook wel handig om te kunnen synchroniseren mbv Bluetooth en een smartphone. Aangezien ik wel gebruik wil blijven maken van de Garmin overweeg ik de volgende opties:

- Garmin FR 230 HR goedkoop, maar wel een ouder model en geen optische hartslag registratie
- Garmin FR 235 optische hartslag registratie, matige batterij duur en hartslagband apart aan te schaffen
- Garmin 935 / 735XT geweldig speelgoed maar zoveel geld wil ik er niet aan uitgeven
- Garmin Fenix 3/5 te duur en te veel problemen met de GPS nauwkeurigheid

Ik twijfel dus tussen de 230 en de 235 of een leuke tweedehands 735 (die er nauwelijks lijken te zijn). Weet iemand of deze modellen te combineren zijn met mijn huidige decathlon ant+ footpod (puur voor de cadans meting, niet voor snelheid). Wat raden jullie aan en zijn er nog modellen die ik over het hoofd zie?
Even wachten is mogelijk, maar ik mis mijn hartslagmeting toch best wel en de accu wordt met de week slechter.

[ Voor 4% gewijzigd door lithoijen op 07-09-2017 13:49 ]

• acidd91
Als ik je een korte tip mag geven: ga je multisport doen (triathlon), zeg maar meerdere sporten in dezelfde sessie? Dat is het enige wat ik nu mis aan mijn FR230. Voor zover ik weet ondersteunt deze ANT+, dus kan die footpod er waarschijnlijk wel bij. Qua Garmin zie je denk ik weinig over het hoofd, je zou kunnen denken aan Polar M400.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:48
lithoijen schreef op donderdag 7 september 2017 @ 13:47:
Wat zouden jullie doen?
Op het moment hardloop ik met een garmin 610. Deze heb ik destijds nieuw aangeschaft en voldoet prima. Ik combineer hem met een goedkope footpod die er voor zorgt dat ik ook de loopcadans kan monitoren. Helaas ben ik al enige tijd de borstband kwijt, bovendien is de accu helemaal gaar. Twee uur gebruik trekt hij nog net maar dan is het echt op. Kortom ik ben toe aan iets nieuws, of ik moet investeren in een nieuwe accu/borstband, maar dat lijkt me niet meer de moeite waard.

Ik heb me nooit geërgerd aan een borstband, daar wil ik dan ook gewoon gebruik van blijven maken, maar een optische meeting is misschien wel handig voor tijdens dienstreizen. Vergeet ik tenminste die borstband niet meer in een hotel. In deze situatie is het ook wel handig om te kunnen synchroniseren mbv Bluetooth en een smartphone. Aangezien ik wel gebruik wil blijven maken van de Garmin overweeg ik de volgende opties:

- Garmin FR 230 HR goedkoop, maar wel een ouder model en geen optische hartslag registratie
- Garmin FR 235 optische hartslag registratie, matige batterij duur en hartslagband apart aan te schaffen
- Garmin 935 / 735XT geweldig speelgoed maar zoveel geld wil ik er niet aan uitgeven

Ik twijfel dus tussen de 230 en de 235 of een leuke tweedehands 735 (die er nauwelijks lijken te zijn). Weet iemand of deze modellen te combineren zijn met mijn huidige decathlon ant+ footpod (puur voor de cadans meting, niet voor snelheid). Wat raden jullie aan en zijn er nog modellen die ik over het hoofd zie?
Even wachten is mogelijk, maar ik mis mijn hartslagmeting toch best wel en de accu wordt met de week slechter.
230 met HR band. Wordt je cadans ook gelijk gemeten en is footpod niet meer nodig.

Zijn nu goede deals voor 230 dacht ik (Eur 199).

• ArnoutV
Is optische HR een must?
Ga je het horloge ook buiten het sporten dragen?
Als het antwoord op beide vragen nee is kun je ook eens kijken naar de Garmin 920, deze wordt nu best veel 2e hands aangeboden.

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:59
@acidd91 Geen multisport inderdaad puur hardlopen (misschien een weekje per jaar skieen, maar dat neem ik niet mee in mijn eisenpakket). Wel jammer dat optische hartslag meting mist, geen halszaak wel een leuke nice to have al heeft het ontbreken wel een positief effect op de prijs en batterijduur.

@Requiem19 Ik ben bekend met de deals, ik twijfel alleen ivm het missen van optische hartslagmeting en het feit dat het horloge al wat ouder is (hoelang is er nog active support vanuit garmin?)

@ArnoutV DAt zou inderdaad ook nog kunnen, ondanks dat ik het horloge nauwelijks draag buiten het sporten om vind ik de 920 niet echt super ogen, zeker in combinatie met mijn smalle polsen. Wat betreft optische hartslagmeting, daar twijfel ik over, het is geen must, maar misschien wel een leuke aanvulling.

ps bedankt voor de input, altijd fijn als iemand mee wil denken.

[ Voor 4% gewijzigd door lithoijen op 07-09-2017 15:13 ]

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:48
De 230 is ene prima ding hoor welke nog niet eens vervangen is door een ander model al zou dat dit jaar kunnen gebeuren maar wat je nu hebt loopt al wat versies achter.
Ik heb zelf de 235 en is een prima ding. Ik doe meestal een week met de batterij dus die is prima verder.

• ArnoutV
Hardlopen, optische hartslagmeter, good looking: VivoActive 3
https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/p/571520

vívoactive 3: Getting the Most Out of Your Device

[ Voor 34% gewijzigd door ArnoutV op 07-09-2017 15:25 ]

• Requiem19
lithoijen schreef op donderdag 7 september 2017 @ 15:12:
@acidd91 Geen multisport inderdaad puur hardlopen (misschien een weekje per jaar skieen, maar dat neem ik niet mee in mijn eisenpakket). Wel jammer dat optische hartslag meting mist, geen halszaak wel een leuke nice to have al heeft het ontbreken wel een positief effect op de prijs en batterijduur.

@Requiem19 Ik ben bekend met de deals, ik twijfel alleen ivm het missen van optische hartslagmeting en het feit dat het horloge al wat ouder is (hoelang is er nog active support vanuit garmin?)

@ArnoutV DAt zou inderdaad ook nog kunnen, ondanks dat ik het horloge nauwelijks draag buiten het sporten om vind ik de 920 niet echt super ogen, zeker in combinatie met mijn smalle polsen. Wat betreft optische hartslagmeting, daar twijfel ik over, het is geen must, maar misschien wel een leuke aanvulling.

ps bedankt voor de input, altijd fijn als iemand mee wil denken.
Opt HR is leuk voor 24/7 hr meting en rustige duurloopjes. Verder nog niet goed genoeg (voor mijn eisen).

230 lijkt mij nu echt beste deal. Support van Garmin voor mijn Fenix 3 is ook nog prima, hoewel het model toch al 2,5 jaar oud is.

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20:17
In principe wordt de 235 gewoon gezien als de vervanger van de 230. Tegenwoordig worden eigenlijk alle horloges voorzien van OHR, zelfs de vivomove. Dus ik verwacht niet dat er een opvolger van de 230 zal komen zonder OHR.
De 230 wordt nu overal gedumpt, dus kan wel een mooie aanbieding zijn. Voor zover ik begrepen heb kunnen dealers de 230 ook al niet meer bestellen bij Garmin.

Als je iets zoekt met OHR voor een leuke prijs dan wordt het inderdaad de 235 of de vivoactive 3 lijkt me. Vooral die laatste vind ik echt een heel leuk ding.

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:58
Zijn er problemen met het syncen bij garmin sinds de laatste update? Heb een S7 met een Forerunner 35. Ik kan hem wel pairen maar daarna wordt direct de verbinding verbroken.
FrankoNL schreef op donderdag 7 september 2017 @ 18:07:
Zijn er problemen met het syncen bij garmin sinds de laatste update? Heb een S7 met een Forerunner 35. Ik kan hem wel pairen maar daarna wordt direct de verbinding verbroken.
Kijk even een paar posts terug in dit topic? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-10 20:39
Kees_frl schreef op woensdag 6 september 2017 @ 17:20:
[...]

Ja die vergelijking heb ik eerder ook eens gemaakt. Vind het een lastige bij Garmin met al hun producten met bijbehorende opties en prijsstellingen. Training effect zit volgens mij alleen op de Fenix serie en de forerunner 935, die zou ik toch wel graag willen.
Training effect zit op mijn Forerunner 630 en de 735xt heeft het ook (aeroob). Op de 935 en de Fenix 5-en zitten er 2 smaken training effect (aeroob en anaeroob).

• Frij5fd
Requiem19 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 15:42:
[...]

Opt HR is leuk voor 24/7 hr meting en rustige duurloopjes. Verder nog niet goed genoeg (voor mijn eisen).

230 lijkt mij nu echt beste deal. Support van Garmin voor mijn Fenix 3 is ook nog prima, hoewel het model toch al 2,5 jaar oud is.
De Forerunner 230 en de Scosche Rythm plus zijn een aantrekkelijk combo voor 270 euro (optische hartslagmeter die Ray Maker nog steeds als referentie voor optische hartslagmeters gebruikt). Polar heeft nu een concurrent voor de Scosche Rythm plus aangekondigd, die zelf data kan opslaan.

• Requiem19
Ik zie persoonlijk niet in waarom je borstband zou verruilen voor een armband.

Potato Potato is het voor mij.

Maar las een borstband je echt heeellll erg stoort, misschien handig alternatief... (waarom stoort een arm-band HR dan niet?) :)

• My Tec Master
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10 06:43
Requiem19 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 19:06:

Maar las een borstband je echt heeellll erg stoort, misschien handig alternatief... (waarom stoort een arm-band HR dan niet?) :)
Gemak ;-) Ik heb een tijd met borstband gelopen maar ik vergat die vaak om te doen. Sinds een paar jaar een Tom Tom Cardio en ik ben er toch erg tevreden over. Ook had ik nog al eens problemen met mijn band, was een polar bluetooth die moeilijk deed op de telefoon. Heb in een aantal jaar een paar keer echt rare waardes gezien maar meestal werkt het prima.

• Frij5fd
Requiem19 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 19:06:

Dat is altijd persoonlijk, maar als een armband stoort, stoort een horloge dan ook niet? ;)

• Requiem19
My Tec Master schreef op donderdag 7 september 2017 @ 21:52:
[...]

Gemak ;-) Ik heb een tijd met borstband gelopen maar ik vergat die vaak om te doen. Sinds een paar jaar een Tom Tom Cardio en ik ben er toch erg tevreden over. Ook had ik nog al eens problemen met mijn band, was een polar bluetooth die moeilijk deed op de telefoon. Heb in een aantal jaar een paar keer echt rare waardes gezien maar meestal werkt het prima.
Ik snap dat opt HR gemakkelijk is. Maar ik doelde op Horloge + scosche hr (boven)arm HR band.
PatrickC schreef op donderdag 7 september 2017 @ 12:12:
[...]

DC Rainmaker heeft al bevestigd dat Cadence wel gewoon op de VA3 zit. Misschien is dat dan voor 'manual lap' ook wel zo. Ben wel benieuwd hoe ze dat dan gaan implementeren met maar 1 button.
Ik heb het nog even nagevraagd bij DC Rainmaker, maar het lijkt er inderdaad op dat 'manual lap' nog niet in de firmware zit en men zich nog aan het beraden is hoe dit te implementeren. De enige manier zou zijn met een long press (start/stop) en short press (manual lap). Hebben de designers van Garmin hier iets over het hoofd gezien of ging vorm voor functie? Waarom b.v. niet 2 buttons aan de rechterkant ipv 1?

• My Tec Master
Requiem19 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 23:01:
[...]

Ik snap dat opt HR gemakkelijk is. Maar ik doelde op Horloge + scosche hr (boven)arm HR band.
Ik las het even verkeerd :/ , maar nee dan moet je alsnog iets extra's om doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:40
Iemand wel eens ervaring met dit ;

China GPS watch.

Zelf heb ik een TomTom cardio ding, maar was gewoon eens nieuwsgierig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gisae
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Gisae schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 09:53:
Een aantal maanden terug ben ik begonnen met hardlopen met als doel dit jaar een halve marathon te lopen. Ik wil nu voornamelijk op basis van hartslag gaan lopen

Dus nu met de BTW actie een Vivoactive HR en een fr235 besteld. Over welke Garmin nou het beste voor mij is ben ik nog niet uit. 28 dagen bedenktijd, dus dan meld ik mij wel weer :)
Flink wat maanden verder en eerste halve marathon staat in de agenda :)

Intussen beide Garmins terug gedaan omdat ik de interface te complex vond voor tijdens het lopen. Nog een tijdje met telefoon en een borstband gelopen en nu een Tomtom runner 2 music. Deze werkt prima met mijn ebay borstband en een simpel setje bluetooth oortjes. Alle informatie die ik wil staat goed leesbaar op het scherm en de knoppen zijn toch wel echt ideaal t.o.v. touchscreen. Tevens een lekker muziekje onderweg zonder de telefoon mee te hoeven nemen. Het is niet het meest uitgebreide sporthorloge maar wel degene die het prettigste werkt en doet wat die moet doen. Dik tevreden dus d:)b

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
lithoijen schreef op donderdag 7 september 2017 @ 13:47:
Wat zouden jullie doen?

Je hebt de meeste tips over toestellen al prima binnengekregen en ik heb daar weinig extra's aan toe te voegen, behalve dat je zou kunnen overwegen om je data ook op een neutraal platform bij te houden (strava/endomondo/kies-je-eigen-favoriet) zodat je niet merk afhankelijk bent. Tot slot, de Fenix 3/5 heeft gewoon prima gps, niet spectaculair goed, niet spectaculair slecht zeg maar een middenmoter waarbij de nauwkeurigheid van de best-of-class in het beste geval op een paar meter nauwkeuriger is per 10km, zo groot zijn de marges niet. Vertrouw dus niet te veel op de azijnpissers. De prijs is echter wel aan de hoge kant, zeker de 5 serie. Ik zou daarom wel de 5-serie en niet de F3 HR afschrijven en misschien deze voor een mooie prijs oppakken van MP.

Dus laat ik maar wat zeggen over het uitstellen van een aankoop. Er komt -altijd- een nieuw toestel binnenkort uit, je kan dus wachten en sterven met de folder in je hand of gewoon de knoop doorhakken en genieten van een nieuw toestel. Nieuwe producten zullen altijd volle prijs zijn bij release en zelden een aantrekkelijk aankoop als je een koopjesjager bent, of als je jezelf maar een beperkt budget geeft.
For what it's worth, er zit nog een 245 en een 645 Forerunner aan te komen, wat ze kunnen en welke termijn dit gaat gebeuren is niet duidelijk, wat dat verder gaat doen met de tweedehands markt is ook niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
PatrickC schreef op donderdag 7 september 2017 @ 23:14:
[...]

Ik heb het nog even nagevraagd bij DC Rainmaker, maar het lijkt er inderdaad op dat 'manual lap' nog niet in de firmware zit en men zich nog aan het beraden is hoe dit te implementeren. De enige manier zou zijn met een long press (start/stop) en short press (manual lap). Hebben de designers van Garmin hier iets over het hoofd gezien of ging vorm voor functie? Waarom b.v. niet 2 buttons aan de rechterkant ipv 1?
Het ontbreken van een optie om handmatig een nieuwe ronde aan te geven, maakt de Vivoactive 3 wat mij betreft ongeschikt voor iemand die regelmatig baantraining doet. Dan werkt een autolap op 1km niet en wil je bij het ingaan van een volgend setje ronden bijvoorbeeld wel een lap op het goede moment kunnen starten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frij5fd schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 14:34:
[...]

Het ontbreken van een optie om handmatig een nieuwe ronde aan te geven, maakt de Vivoactive 3 wat mij betreft ongeschikt voor iemand die regelmatig baantraining doet. Dan werkt een autolap op 1km niet en wil je bij het ingaan van een volgend setje ronden bijvoorbeeld wel een lap op het goede moment kunnen starten
Hoezo werkt de autolap niet bij een baantraining? Wil je elke rondje op de baan als een ronde registreren dan ipv per km? Dat kan volgens mij door de autolap op 400m te zetten (bij een 400m baan).

Je hebt ook een probleem als je b.v. de Peter's (Race) Pacer gebruikt. Daar kun je tijdens een wedstrijd de gelopen afstand corrigeren door op 'manual lap' te drukken op het moment dat je de km markeringen passeert. Zonder 'manual lap' optie wordt dat een beetje lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
Autolap op 400 meter zou aardig zijn als de GPS van de Vivoactive exact de afstand goed heeft en precies na 400 meter de startlijn weer gepasseerd wordt. Ik hoor meestal de piepjes van de autolap op 1000 meter een meter of 10-20 te vroeg om me heen, terwijl we op baan dan nog geen km gedaan hebben. Met een gecalibreerde Stryd of andere footpod misschien...

[ Voor 17% gewijzigd door Frij5fd op 08-09-2017 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
Het is mij opgevallen dat bij de Chinese webshop Banggood Garmin voordelig geprijsd is.

2 voorbeelden
https://www.banggood.com/...1136911.html?rmmds=search €284
pricewatch: Garmin Forerunner 735XT (Grijs, Zwart)

https://www.banggood.com/...1146976.html?rmmds=search
pricewatch: Garmin Fenix 3 Sapphire Titanium/Titanium €444

Geen idee hoe het met garantie zit.
Mocht je willen bestellen, bestel dan met PDM ivm douanekosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Qua garantie zijn er niet zoveel problemen. Garmin geeft zelf over zijn/haar producten wereldwijd garantie. Wel wordt er om een bon gevraagd voor aankoop datum. Mocht je geen bon hebben (of buiten de garantie tijd vallen) dan worden er wel kosten in rekening gebracht. In bijna alle gevallen krijg je een als nieuw refurbished exemplaar terug en zelden tot nooit je eigen toestel.

Waar ik me wel zorgen over zou maken is of het wel legitieme producten zijn of imitatie. Dit is een persoonlijke voetnoot omdat ik niet bekend ben met banggood (wel een 'leuke' naam trouwens), maar de prijzen zijn niet zo laag dat het 'too good to be true' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-10 23:00

oNo

De prijzen van Garmin devices zijn bij Banggood vergelijkbaar met prijzen hier in de EU. Door de groots opgezette 11th anniversary campagne zijn van veel artikelen de prijzen erg interessant. Ik denk daarom niet dat de aangeboden Garmin devices niet echt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterworld
Al vaker bestellingen bij Banggood gedaan van telefoons tot powerbanks, zelf nog nooit neppe/imitatie gekregen. Van de week nog meerdere Blitzwolf USB C kabel besteld daar. Enkel verzending kan wa langer duren omdat ze het vanuit China moeten opsturen. Als je met PayPal betaald en mocht het toch echt misgaan kan je bij hen altijd nog een dispute openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-10 20:38
Ik vind de prijs niet eens zo fantastisch.
Ik heb een jaar geleden bij blacks.co.uk een Fenix3HR Sapphire gekocht voor 420euro.
Ok geen stalen band. Maar jaartje later en Fenix3 tov Fenix3HR.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Voor zover ik weet geld er voor Garmin producten alleen een vaste prijs in Noord Amerika, wellicht zelfs beperkt tot de VS. Hier mogen de retailers niet onder een bepaalde prijs zakken vanuit Garmin, doe je dat wel dan vervalt meestal je dealerschap. Er zijn soms uitzonderingen, maar niet vaak en niet veel. Buiten de VS/NA staat het iedereen vrij te vragen wat ze willen vanuit het standpunt van Garmin worden er geen harde regels opgelegd. Of dit recentelijk veranderd is weet ik niet.

Omdat de Euro wat sterker aan het worden is, lijkt het natuurlijk ook sneller dat de prijzen in niet euro-landen lager liggen (ymmv). Voor de echte koopjesjagers blijft mijn advies: wacht tot black friday sales, zorg eventueel dat je een post-doorstuur adres hebt in de VS en wil je het binnen Europa houden probeer dan gebruik te maken van amazon prime (weer opzeggen na de sale)

Weer ontopic:
Net even de 'first impressions' of hoe hij het ook noemde, gelezen van DC over de OH1, optische hartslagmeter van Polar. Erg jammer dat hij niet een vergelijking met de Scosche erbij heeft gedaan. En ik ben eerlijk gezegd ook teleurgesteld dat er geen ANT+ op het toestel zit. Daardoor zal hij in ieder geval niet werken met mijn Oregon toestellen en dus waarschijnlijk niet eens interessant genoeg zijn voor mij om 'm te overwegen / testen.

Ik hoop wel dat dit het begin is van meer van dergelijke losse optische sensoren, in mijn ogen is de aparte sensor makkelijker goed aan te sluiten dan een horloge. Zo'n horloge draag je normaal gesproken eigenlijk net op een verkeerde plek bij de pols (stukje bot dat eigenlijk in de weg zit, relatief weinig bloedvaten en weinig vlees/vet om een goede/betere sluiting te krijgen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:08

Christiano007

Ich bin der champion

Mijn vriendin doet veel bootcamp en zou graag een sporthorloge willen. Nu zie ik bijv. de Garmin 235 als heel goed uit tests komen, maar die is meer voor hardlopen. Nu doet ze dat ook wel af en toe maar dat is niet de hoofdzaak.

Mijn vraag: Wat is er eigenlijk geschikt voor bootcamp qua sportwatches?

Wat belangrijk is voor haar:

GPS nauwkeurig
Stappenteller (hebben ze allemaal wel neem ik aan)
Standaard gegevens van snelheid/afstand/calorieverbruik
Batterij mag toch wel een dag of 2 meegaan
En het zou mooi zijn als er een paar notificatie opties inzitten betreffende whatsapp of inkomende oproep. (is niet noodzakelijk, maar zou wel mooi zijn)
Statistieken nakijken op een site oid zou ook wel leuk zijn, kan ze zien waar ze allemaal langs is geweest enz.

Voor de rest weet ik eigenlijk niet wat er qua opties op moeten zitten voor bootcamp.

Iemand een betaalbaar advies ? (max. 250 euro)

[ Voor 6% gewijzigd door Christiano007 op 09-09-2017 13:21 ]

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo

oNo

Persoonlijk zou ik niet snel een aparte oplossing kiezen voor de hartslagmeter. Die vergeet je of de batterij is leeg of er is wat met de connectie. Het gebeurt niet vaak maar het moment is altijd vervelend.

Bij de Vivoactive HR is me wel duidelijk geworden dat een apparaat als dit voldoet tijdens mijn activiteiten zoals fietsen (woonwerk en MTB) en windsurfen EN als dagelijks te dragen horloge. Hiermee zie ik direct wat m'n rusthartslag is ma de inspanning.

Dat er nu apparaten op de markt komen die hetzelfde doen, of beter, EN er veel beter uit zien als dagelijks te dragen horloge juich ik uiteraard toe :-)

De onnauwkeurigheid tov een hartslagband en in mindere mate een dedicated optische HR band neem ik op de koop toe.
Als je echt wil trainen op de fiets kan je beter een vermogensbeheer kopen. Voor hardlopen zal het anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Frij5fd schreef op donderdag 7 september 2017 @ 19:03:
[...]

De Forerunner 230 en de Scosche Rythm plus zijn een aantrekkelijk combo voor 270 euro (optische hartslagmeter die Ray Maker nog steeds als referentie voor optische hartslagmeters gebruikt). Polar heeft nu een concurrent voor de Scosche Rythm plus aangekondigd, die zelf data kan opslaan.
Ik heb in maart voor de 235 via Amazon.De slechts 215€ betaald, compleet nieuw dus geen Warehouse deal. Vind deze combi wel fors aan de prijs, zou echt even Black Friday etc afwachten

[ Voor 4% gewijzigd door Sander op 09-09-2017 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Christiano007 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 13:19:
Mijn vriendin doet veel bootcamp en zou graag een sporthorloge willen. Nu zie ik bijv. de Garmin 235 als heel goed uit tests komen, maar die is meer voor hardlopen. Nu doet ze dat ook wel af en toe maar dat is niet de hoofdzaak.

Mijn vraag: Wat is er eigenlijk geschikt voor bootcamp qua sportwatches?

Wat belangrijk is voor haar:

GPS nauwkeurig
Stappenteller (hebben ze allemaal wel neem ik aan)
Standaard gegevens van snelheid/afstand/calorieverbruik
Batterij mag toch wel een dag of 2 meegaan
En het zou mooi zijn als er een paar notificatie opties inzitten betreffende whatsapp of inkomende oproep. (is niet noodzakelijk, maar zou wel mooi zijn)
Statistieken nakijken op een site oid zou ook wel leuk zijn, kan ze zien waar ze allemaal langs is geweest enz.

Voor de rest weet ik eigenlijk niet wat er qua opties op moeten zitten voor bootcamp.

Iemand een betaalbaar advies ? (max. 250 euro)
Ik zie niets over hartslagmeting staan? En moet de horloge er ook nog mooi uitzien? Hij is immers voor je vriendin. ;) De Garmin vivoactive HR voldoet aan je eisen en kun je voor ongeveer €210 aanschaffen, maar is niet echt een mooi apparaat. Dan zou je misschien beter voor de nieuwe Garmin vivosport kunnen gaan (https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/p/574602).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

PatrickC schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 14:30:
[...]

Ik zie niets over hartslagmeting staan? En moet de horloge er ook nog mooi uitzien? Hij is immers voor je vriendin. ;) De Garmin vivoactive HR voldoet aan je eisen en kun je voor ongeveer €210 aanschaffen, maar is niet echt een mooi apparaat. Dan zou je misschien beter voor de nieuwe Garmin vivosport kunnen gaan (https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/p/574602).
Hartslag uiteraard , ben ik vergeten te vermelden :P

Heb de Vivo HR gezien, maar is wel vrij dik wat ik zo zie. Hij mag er best als een sporthorloge uitzien want daar wordt hij toch voor gebruikt.

Zo zie ik bijv. de fitbit Charge 2, alleen die heeft geen ingebouwde GPS. En omdat ze niet altijd de telefoon mee neemt is dat wel een vereiste

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eikkie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:54
Voor bootcamp is de Garmin 230 met hartslagband mijn advies. Prima prijs kwaliteit horloge en een hartslagmeter die intervalpiekjes aan kan.

(Zelf ook een tijdje bootcamp gevolgd met de 230)

[ Voor 23% gewijzigd door Eikkie op 09-09-2017 14:38 ]

It's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Eikkie schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 14:36:
Voor bootcamp is de Garmin 230 met hartslagband mijn advies. Prima prijs kwaliteit horloge en een hartslagmeter die intervalpiekjes aan kan.

(Zelf ook een tijdje bootcamp gevolgd met de 230)
Is een band nauwkeuriger dan een ingebouwde (zoals bijv. de 235) ? En gaat het niet in de weg zitten bij bepaalde oefeningen zo'n band?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Christiano007 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 15:01:
[...]

Is een band nauwkeuriger dan een ingebouwde (zoals bijv. de 235) ? En gaat het niet in de weg zitten bij bepaalde oefeningen zo'n band?
De band is nauwkeuriger bij krachttraining , omdat dan de optische hartslagmeting op de pols niet zo goed werkt. Ook bij intervaltraining werkt een band beter.

Misschien heb je nog iets aan deze vergelijking?
https://buy.garmin.com/nl...374&compareProduct=574602

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 09-09-2017 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Heb de Garmin 230 met HRM voor €199 bij coolblue besteld.

Mocht ze toch liever iets hebben zoals de vivosport dan kan hij nog wel retour.

Bedankt voor al het advies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My Tec Master
bij amazon uk geven ze nu aan dat de vivoactive 3 vanaf 5 oktober beschikbaar is. https://www.amazon.co.uk/dp/B0751HV9QT?th=1 Wel een mooie prijs 285 euro voor de normale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
My Tec Master schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 18:30:
bij amazon uk geven ze nu aan dat de vivoactive 3 vanaf 5 oktober beschikbaar is. https://www.amazon.co.uk/dp/B0751HV9QT?th=1 Wel een mooie prijs 285 euro voor de normale.
Volgens deze video heeft Amazon een fout gemaakt met de prijs, dus als je 'm voor deze prijs wilt moet je denk ik snel toeslaan. In de reacties op de video heb ik ook even nagevraagd naar de 'manual lap' optie. :)

[ Voor 8% gewijzigd door PatrickC op 09-09-2017 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:41
My Tec Master schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 18:30:
Thx voor de tip :)
Ik kom op 303.50€ uit alles in,verzending ect.
Toch even over nadenken.

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My Tec Master
Gunth schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 19:34:
[...]

Thx voor de tip :)
Ik kom op 303.50€ uit alles in,verzending ect.
Toch even over nadenken.
Yep na PatrickC zijn bericht ben ik ook even gaan kijken, en inderdaad totaal is 303.50 waar bij een bol/mediamarkt de prijs nu 329 is. Verschil is dus niet heel groot meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-10 17:01
Daaaamn, die dwMap app is wel handig!
(Heb Garmin Forerunner 235 en dus geen native route navigation)

Nu zal ik voor elk loopje een totaal nieuwe route kunnen nemen. Dat geeft toch wel een heel andere dimensie aan lopen: nog een extra vorm van variatie naast al de verkregen variatie via de verschillende trainingsvormen (intervals, fartlek, etc.)
En nu ga ik ook continu Strava segments tegenkomen die ik nog niet heb gelopen! :D

Ook maar Premium versie van die app gekocht zodat ik turn-by-turn navigation heb :D

Jammer dat je niet terzelfdertijd dwMap kan gebruiken naast Garmin's training plan functie. Ik los dit op door de training op een klein papiertje te schrijven en vervolgens in plastiek zakje stoppen.

Waar ik naartoe wil (naast aanraden van deze app): mijn volgende Garmin (ooit) wordt waarschijnlijk een Fenix :9~
(Of een Forerunner als daar native route navigation zou voor komen. Maar ik zal ook starten met hiking dus dat wordt een Fenix!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oNo

oNo

Weet iemand wanneer de Vivoactive 3 in de US te koop is?
Iemand kan het ding voor me meenemen. Mits het binnen een paar weken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
oNo schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 20:21:
Weet iemand wanneer de Vivoactive 3 in de US te koop is?
Iemand kan het ding voor me meenemen. Mits het binnen een paar weken is.
Volgens mij zijn er nog geen datums bekend, maar volgens DC Rainmaker zou Best Buy een exclusieve deal hebben met Garmin om 'm als eerste te leveren in de US:
"Update: You can pre-order the unit through Clever Training for delivery in late October, else Best Buy currently has an exclusive prior to that."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikkie
Christiano007 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 15:46:
Heb de Garmin 230 met HRM voor €199 bij coolblue besteld.

Mocht ze toch liever iets hebben zoals de vivosport dan kan hij nog wel retour.

Bedankt voor al het advies :)
Vergeet de hartslagmeter niet ;)

It's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19:20
Eikkie schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 23:08:
[...]

Vergeet de hartslagmeter niet ;)
Heeft hij erbij. Voor €200 is dat een prikkie natuurlijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
larsiey schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 23:21:
[...]

Heeft hij erbij. Voor €200 is dat een prikkie natuurlijk. :)
De Zwart/Gele of de Paars/Witte is zelfs te koop voor €179!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eikkie
Dat is idd een mooie prijs. 😁

It's me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:03

pdavie2311

Live life to the fullest..

Zijn er hier ook mensen met de Fenix 5? Gisteren een wedstrijd gelopen en via werk kan ik wellicht een aantrekkelijke korting krijgen op een horloge! Nu kan mijn huidige Fenix 3 HR nog retour kosteloos (binnen 2 weken) maar loont het de moeite om een upgrade te doen naar de 5?

Deze vond ik eerst te duur, maar het verschil wordt nu wel heel erg klein! Ik heb momenteel wel de Sapphire 3 HR en dus ook WiFi daarop! Als ik voor de 5 of 5s ga, deze heeft geen WiFi en dus gaat syncen met de Garmin app via kabel? Iedere keer die kabel aansluiten lijkt mij ook irritant.

Edit: lees net dat dit via Bluetooth/telefoon verloopt...Prima dus!

Daarbij ga ik van saffierglas naar “ gewoon “ glas, want ook al krijg ik korting, de saffier Fenix 5 is mij echt te duur!

Luxe problemen, maar het is nu gewoon aantrekkelijk om toch een van de mooiste sporthorloges aantrekkelijk te kunnen kopen..

[ Voor 4% gewijzigd door pdavie2311 op 10-09-2017 10:17 ]

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
@pdavie2311
Saffier doet niet heel veel meer of minder, het is krasvaster maar bij gebruik in de bouw (ik draag mijn horloge altijd en heb de niet saffier F3) heb ik nergens last van (geen krasjes), dus de moeite van de meerprijs niet. Wifi is erg fijn maar bluetooth werkt bijna net zo goed alleen zul je dan je telefoon erbij moeten hebben.

Overigens gaat syncen met de kabel natuurlijk ook altijd, maar inderdaad, dat moet je niet willen.

Ik kan verder niet in je portemonnee kijken maar het grote verschil om voor de 5 te gaan zit 'm vooral in dat er betere connect iq ondersteuning is en een paar extra features die wat over je fitness level zeggen. Om het heel eerlijk te zeggen heb ik me niet super verdiept in de 5 dan wel 5x (ik zou altijd zelf voor de 5x gaan, maar dat is een persoonlijke overweging) omdat de prijs gewoon veel te hoog is voor mij. De 5x voegt natuurlijk wel kaarten toe, al is dat op zo'n klein schermpje ook niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

rockhopper schreef op zondag 10 september 2017 @ 12:21:
@pdavie2311
Saffier doet niet heel veel meer of minder, het is krasvaster maar bij gebruik in de bouw (ik draag mijn horloge altijd en heb de niet saffier F3) heb ik nergens last van (geen krasjes), dus de moeite van de meerprijs niet. Wifi is erg fijn maar bluetooth werkt bijna net zo goed alleen zul je dan je telefoon erbij moeten hebben.

Overigens gaat syncen met de kabel natuurlijk ook altijd, maar inderdaad, dat moet je niet willen.

Ik kan verder niet in je portemonnee kijken maar het grote verschil om voor de 5 te gaan zit 'm vooral in dat er betere connect iq ondersteuning is en een paar extra features die wat over je fitness level zeggen. Om het heel eerlijk te zeggen heb ik me niet super verdiept in de 5 dan wel 5x (ik zou altijd zelf voor de 5x gaan, maar dat is een persoonlijke overweging) omdat de prijs gewoon veel te hoog is voor mij. De 5x voegt natuurlijk wel kaarten toe, al is dat op zo'n klein schermpje ook niet alles.
De 5s is 42mm zie ik..het scherm wordt dan wel kleiner terwijl deze net zo duur is als de 5..Ik denk om voor de 5 te gaan en dan de zilveren kleur! Wel chique en ook het voordeel dat ik bandjes kan swappen in een tel is ook mooi! Zeker ik mijn werk, waar ik daags in pak loop! Thuiskomen en klik, siliconen bandje erom en hardlopen! Geen gedoe met schroevendraaiers..

Zoals het nu lijkt kan ik voor nog geen 100,- euro upgraden van een 3HR naar een Fenix 5...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@pdavie2311 Ik zie dat je zoektocht naar de perfecte horloge nog steeds niet geëindigd is? ;) Hoeveel horloges heb je nu al uitgeprobeerd het laatste jaar, van low-end naar high-end? Ik voorspel dat je nu voor de Fenix 5 gaat en over een paar weken deze inruilt voor de Garmin vivoactive 3! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

PatrickC schreef op zondag 10 september 2017 @ 13:31:
@pdavie2311 Ik zie dat je zoektocht naar de perfecte horloge nog steeds niet geëindigd is? ;) Hoeveel horloges heb je nu al uitgeprobeerd het laatste jaar, van low-end naar high-end? Ik voorspel dat je nu voor de Fenix 5 gaat en over een paar weken deze inruilt voor de Garmin vivoactive 3! >:)
Begrijpend lezen? Ben meer dan tevreden over mijn 3HR..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pdavie2311 schreef op zondag 10 september 2017 @ 14:00:
[...]

Begrijpend lezen? Ben meer dan tevreden over mijn 3HR..
Was meer als grapje bedoeld! Emoticons lezen is ook begrijpend lezen. ;)

Maar je laatste reactie begrijp ik dan weer niet zo goed. Als je meer dan tevreden bent over de 3HR, waarom dan toch overwegen naar de 5 over te stappen? Maar ok... voor mij zou de enige reden zijn om voor de 5 te kiezen tov de 3HR, dat de 5 een stukje kleiner is (vind de 3HR veels te groot) en dat de hartslagmeter in de behuizing wegvalt (geen kuil meer in je pols). Maar dat is voor de normale meerprijs te weinig extra's, maar in jouw geval dus maar €100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

PatrickC schreef op zondag 10 september 2017 @ 14:13:
[...]

Was meer als grapje bedoeld! Emoticons lezen is ook begrijpend lezen. ;)

Maar je laatste reactie begrijp ik dan weer niet zo goed. Als je meer dan tevreden bent over de 3HR, waarom dan toch overwegen naar de 5 over te stappen? Maar ok... voor mij zou de enige reden zijn om voor de 5 te kiezen tov de 3HR, dat de 5 een stukje kleiner is (vind de 3HR veels te groot) en dat de hartslagmeter in de behuizing wegvalt (geen kuil meer in je pols). Maar dat is voor de normale meerprijs te weinig extra's, maar in jouw geval dus maar €100.
Precies! Juist dit! Het verschil is erg klein nu..

De 5s is zeker kleiner, maar de gewone 5 is toch even groot? Ook dat er geen bult meer zit achterop, heb je een goed punt mee..Ik twijfel dan ook tussen de 5s en de gewone 5....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:07
Ik heb een jaar de 3HR gehad en heb nu een 5X. Wat ik zie als een voordeel:
- Snelheid. De 5X is echt merkbaar veel sneller in alle menu's en de respons op de knoppen is ook veel sneller. Zelfs als je een "zware" watchface draait zoals "Line".
- Scherm. Het scherm valt in positieve zin op qua scherpte (hogere resolutie). Het verschil is niet heel groot, maar wel merkbaar.
- Emoticon ondersteuning. Dit vond ik altijd irritant aan de 3HR dat ik van die vraagtekens in beeld kreeg als mensen een emoticon verzonden. Voelde een beetje 1980 aan.
- MAPS. Dit is echt een top functie. Ik wilde een rondje van 8km gaan lopen in een buurt die ik totaal niet kende. Even selecteren, horloge 4 routes laten berekenen en gaan. Leuk daarbij is dat hij actief probeert je niet over hoofdwegen te sturen, maar juist de kleine paadjes door parkjes etc. Zo kan je dus elke keer een leuke nieuwe route lopen, zonder deze vooraf helemaal te moeten uitstippelen.
- Je krijgt alle nieuwe functies. De 3HR krijgt eigenlijk alleen nog maar kleine fixes.

Nadelen:
- Ik doe aan CrossFit en doordat de HR sensor niet meer zo in je huid steekt, lijkt het alsof hij soms ook wat mist. Mijn hartslag is nu ineens veel lager tijdens een CF sessie en dat kan gewoon niet kloppen (70 bpm als ik kapot ga). Nu weet ik dat een wrist HR daar niet geschikt voor is, maar nu wijkt hij wel erg af. Tijdens het hardlopen is het gewoon prima trouwens.
- Oplaadkabeltje. Zit gewoon wat minder stevig dan de grijper van de 3HR.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Sluuz schreef op zondag 10 september 2017 @ 15:24:
Ik heb een jaar de 3HR gehad en heb nu een 5X. Wat ik zie als een voordeel:
- Snelheid. De 5X is echt merkbaar veel sneller in alle menu's en de respons op de knoppen is ook veel sneller. Zelfs als je een "zware" watchface draait zoals "Line".
- Scherm. Het scherm valt in positieve zin op qua scherpte (hogere resolutie). Het verschil is niet heel groot, maar wel merkbaar.
- Emoticon ondersteuning. Dit vond ik altijd irritant aan de 3HR dat ik van die vraagtekens in beeld kreeg als mensen een emoticon verzonden. Voelde een beetje 1980 aan.
- MAPS. Dit is echt een top functie. Ik wilde een rondje van 8km gaan lopen in een buurt die ik totaal niet kende. Even selecteren, horloge 4 routes laten berekenen en gaan. Leuk daarbij is dat hij actief probeert je niet over hoofdwegen te sturen, maar juist de kleine paadjes door parkjes etc. Zo kan je dus elke keer een leuke nieuwe route lopen, zonder deze vooraf helemaal te moeten uitstippelen.
- Je krijgt alle nieuwe functies. De 3HR krijgt eigenlijk alleen nog maar kleine fixes.

Nadelen:
- Ik doe aan CrossFit en doordat de HR sensor niet meer zo in je huid steekt, lijkt het alsof hij soms ook wat mist. Mijn hartslag is nu ineens veel lager tijdens een CF sessie en dat kan gewoon niet kloppen (70 bpm als ik kapot ga). Nu weet ik dat een wrist HR daar niet geschikt voor is, maar nu wijkt hij wel erg af. Tijdens het hardlopen is het gewoon prima trouwens.
- Oplaadkabeltje. Zit gewoon wat minder stevig dan de grijper van de 3HR.
Top “ review “ ! Thanx! De 5x is zo duur man, ook met de korting die ik krijg! Maps is enige verschil tussen de 5/5s en de 5x? En WiFi, maar dat is niet relevant voor mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pdavie2311 schreef op zondag 10 september 2017 @ 14:17:
[...]
De 5s is zeker kleiner, maar de gewone 5 is toch even groot? Ook dat er geen bult meer zit achterop, heb je een goed punt mee..Ik twijfel dan ook tussen de 5s en de gewone 5....
Nee, de 5X is even groot als de 3HR. De normale 5 is kleiner (0.4 cm) en de 5S is nog kleiner (0.9 cm).
https://garminfenix.com/garmin-fenix-5-vs-fenix-3-hr/

[ Voor 7% gewijzigd door PatrickC op 10-09-2017 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Verder komt de 5x altijd in saffier, de wifi die je al aangaf. Accuduur schijnt ook beter te zijn, verder buiten formaat daardoor ook gewicht dat iets meer is, 98g vs 87g (5) of 67g (5s). Maar er zijn zat filmpjes / reviews die de onderlinge verschillen uitmeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Thanx again! Emoticon ondersteuning is standaard vanaf de 5? Of alleen bij de 5x? Die vraagtekens zijn idd storend...

Ik zal eens de reviews gaan lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaster
  • Laatst online: 15-01 12:36
Hallo,

Mijn pasfrequentie is gemiddeld 80 per min., althans dat geeft mijn Polar M430 aan. NU lees ik overal dat de streef pasfrequentie 180 per minuuut moet zijn.

Ik kan me niet voorstellen dat ik zo`n verkeerde pasfrequentie heb. Een volgende sessie zal ik eens proberen de stappen in een minuut te tellen.

Wat denken jullie op voorhand , klopt dit of loop ik echt zo ongelukkig.

[ Voor 3% gewijzigd door plaster op 10-09-2017 17:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
plaster schreef op zondag 10 september 2017 @ 17:23:
Hallo,

Mijn pasfrequentie is gemiddeld 80 per min., althans dat geeft mijn Polar M430 aan. NU lees ik overal dat de streef pasfrequentie 180 per minuuut moet zijn.

Ik kan me niet voorstellen dat ik zo`n verkeerde pasfrequentie heb. Een volgende sessie zal ik eens proberen de stappen in een minuut te tellen.

Wat denken jullie op voorhand , klopt dit of loop ik echt zo ongelukkig.
Waarschijnlijk meet de Polar per been... dus je pasfrequentie voor 2 benen is 160. Vrij normaal voor beginners. Probeer richting de 170 te gaan. (85 op jouw apparaat😉)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaster
  • Laatst online: 15-01 12:36
Aha, gelukkig maar. Misschien een instelling wijzigen. Ik zal dat eens na zoeken. Bedankt.

Kijk al gevonden op de site van Polar!

What is running cadence?

Running cadence is often defined as the total number of steps you take per minute. One easy way to measure your running cadence is to count the times your feet hit the ground in 60 seconds.

Running cadence can also be defined as the number of steps one foot takes per minute. For example, in Polar products, a running cadence of 180 steps per minute is shown as 90.

Maakt het nog uit hoe lang je bent..1,89m is mijn lengte.

[ Voor 85% gewijzigd door plaster op 10-09-2017 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
pdavie2311 schreef op zondag 10 september 2017 @ 14:17:
[...]

Precies! Juist dit! Het verschil is erg klein nu..

De Fenix 5s en 5 hebben last van slechte ontvangst van ANT+ signalen. De 935 en de 5x niet. Slechte ontvangst is geen probleem als je geen externe sensors wil, wel als je de Stryd power meter bijvoorbeeld wil.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
pdavie2311 schreef op zondag 10 september 2017 @ 13:01:
[...]

De 5s is 42mm zie ik..het scherm wordt dan wel kleiner terwijl deze net zo duur is als de 5..Ik denk om voor de 5 te gaan en dan de zilveren kleur! Wel chique en ook het voordeel dat ik bandjes kan swappen in een tel is ook mooi! Zeker ik mijn werk, waar ik daags in pak loop! Thuiskomen en klik, siliconen bandje erom en hardlopen! Geen gedoe met schroevendraaiers..

Zoals het nu lijkt kan ik voor nog geen 100,- euro upgraden van een 3HR naar een Fenix 5...
Heb je al onderzocht welk horhorloge je na de Fenix 5 neemt? ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
plaster schreef op zondag 10 september 2017 @ 17:44:
Maakt het nog uit hoe lang je bent..1,89m is mijn lengte.
Meer een vraag voor het hardloop topic, maar je kan je voorstellen dat langere mensen minder passen hoeven te maken om een bepaalde afstand af te leggen dan kortere mensen. Dit klopt niet helemaal omdat je lichaamsverhouding ook een rol speelt (heb je lange benen of juist niet).
Maar als een globale vuistregel kan je aanhouden dat langere mensen een iets lagere pasfrequentie (nodig) hebben dan kortere mensen. De meeste beginners zitten aan het lage frequentie einde en zullen dit naarmate ze getrainder raken (en er op trainen) deze kunnen ophogen. Tot slot is het een leidraad, wat een bepaalde waarde voor één individu iemand perfect is hoeft niet hetzelfde te zijn voor jou.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pdavie2311

pdavie2311

Requiem19 schreef op zondag 10 september 2017 @ 21:57:
[...]

Heb je al onderzocht welk horhorloge je na de Fenix 5 neemt? ;-)
De 310 XT.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coldasice
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:27
rockhopper schreef op zondag 10 september 2017 @ 23:43:
[...]

Meer een vraag voor het hardloop topic, maar je kan je voorstellen dat langere mensen minder passen hoeven te maken om een bepaalde afstand af te leggen dan kortere mensen. Dit klopt niet helemaal omdat je lichaamsverhouding ook een rol speelt (heb je lange benen of juist niet).
Maar als een globale vuistregel kan je aanhouden dat langere mensen een iets lagere pasfrequentie (nodig) hebben dan kortere mensen. De meeste beginners zitten aan het lage frequentie einde en zullen dit naarmate ze getrainder raken (en er op trainen) deze kunnen ophogen. Tot slot is het een leidraad, wat een bepaalde waarde voor één individu iemand perfect is hoeft niet hetzelfde te zijn voor jou.
Hier staat een interessant stuk over pasfrequentie en lengte doet er misschien een beetje toe, maar niet dusdanig dat voor jou 180 niet goed zou zijn. Ik zit zelf op gemiddeld 172 stappen en ben zelf 1.85 lengte en mijn snelheid ligt meestal tussen de 12 en 16km per uur.

https://www.prorun.nl/tra...180-stappen-of-toch-niet/

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik gebruik langs m'n VA3 ook een MilestonePod en daarbij kun je instellen dat je je wilt gaan verbeteren op pasfrequentie (of pas lengte of ground contact). Je krijgt dan na elke hardloopsessie tips in de email en ook details over de progressie die je maakt. Ook hier geven ze trouwens aan dat 180 de ideale pasfrequentie zou zijn. Bij normale trainingsessies zit ik daar eigenlijk altijd bij in de buurt 175-180. Maar bij de kortere wedstrijden (b.v. een 5 km), gaat het meestal toch wel richting de 190. Mijn lengte is trouwens 1.75m.

[ Voor 34% gewijzigd door PatrickC op 11-09-2017 11:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie-
  • Niet online
Het glas van m'n 310XT is versplinterd, er zit condens achter het scherm maar m'n horloge wil de geest maar niet geven :(. Het ding wil maar niet kapot :@ . Nog geen nieuw horloge voor mij :p.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 18:50
Ik weet niet of dit al is gepost hier maar de buren van HWi hebben een sporthorloge test gedaan.
Pagina: 1 ... 56 ... 325 Laatste