Wat zouden jullie doen?
Op het moment hardloop ik met een garmin 610. Deze heb ik destijds nieuw aangeschaft en voldoet prima. Ik combineer hem met een goedkope footpod die er voor zorgt dat ik ook de loopcadans kan monitoren. Helaas ben ik al enige tijd de borstband kwijt, bovendien is de accu helemaal gaar. Twee uur gebruik trekt hij nog net maar dan is het echt op. Kortom ik ben toe aan iets nieuws, of ik moet investeren in een nieuwe accu/borstband, maar dat lijkt me niet meer de moeite waard.
Ik heb me nooit geërgerd aan een borstband, daar wil ik dan ook gewoon gebruik van blijven maken, maar een optische meeting is misschien wel handig voor tijdens dienstreizen. Vergeet ik tenminste die borstband niet meer in een hotel. In deze situatie is het ook wel handig om te kunnen synchroniseren mbv Bluetooth en een smartphone. Aangezien ik wel gebruik wil blijven maken van de Garmin overweeg ik de volgende opties:
- Garmin FR 230 HR goedkoop, maar wel een ouder model en geen optische hartslag registratie
- Garmin FR 235 optische hartslag registratie, matige batterij duur en hartslagband apart aan te schaffen
- Garmin 935 / 735XT geweldig speelgoed maar zoveel geld wil ik er niet aan uitgeven
- Garmin Fenix 3/5 te duur en te veel problemen met de GPS nauwkeurigheid
Ik twijfel dus tussen de 230 en de 235 of een leuke tweedehands 735 (die er nauwelijks lijken te zijn). Weet iemand of deze modellen te combineren zijn met mijn huidige decathlon ant+ footpod (puur voor de cadans meting, niet voor snelheid). Wat raden jullie aan en zijn er nog modellen die ik over het hoofd zie?
Even wachten is mogelijk, maar ik mis mijn hartslagmeting toch best wel en de accu wordt met de week slechter.
[
Voor 4% gewijzigd door
lithoijen op 07-09-2017 13:49
]