Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 285 ... 315 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Frenz64 schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 17:07:
Ha! Lag op het domein van Openbank, goede klantenservice, kudo's daarvoor. Ik word zo teruggebeld als de aanmelding weer kan... and now we wait

@Hopjesvla79 klopt, maar ergens is het toch leuk als je wakker wordt, je connect opent en met een volle body battery de dag in kan (als hij laag is, dan diskwalificeer ik die boodschap gewoon :+ )
als je het leuk vind moet je dat inderdaad vooral doen. Ik hecht daar persoonlijk geen waarde aan .

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is ook een beetje het duale dat ik heb. Veel interesse in de metrics en kijk in de ochtend altijd direct naar de relevante waardes om een beeld te hebben hoe ik er volgens de data voor sta. Aan de andere kant heb ik een redelijk strak sportschema en komt het slechts heel zelden voor dat ik mijn inspanning van die dag aanpas op basis van de data.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ON8SD
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13:19
Ik heb in 2020 daar eens een blogpost over geschreven hoe mijn Polar Grit X in een vroege fase al kon detecteren dat ik ziek zou vallen. Misschien niet voor iedereen interessant, maar ik heb sindsdien wel met iets meer aandacht mijn Nightly Recharge in het oog gehouden, eerlijk gezegd.
https://didiersalembier.w...agen-in-bed-zou-belanden/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:50
ON8SD schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 21:24:
Ik heb in 2020 daar eens een blogpost over geschreven hoe mijn Polar Grit X in een vroege fase al kon detecteren dat ik ziek zou vallen. Misschien niet voor iedereen interessant, maar ik heb sindsdien wel met iets meer aandacht mijn Nightly Recharge in het oog gehouden, eerlijk gezegd.
https://didiersalembier.w...agen-in-bed-zou-belanden/
Heb je ook een TL;DR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ON8SD
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 13:19
Zowel AZS als slaapherstel waren dagen voor de symptomen al uitermate slecht.
Ook de rusthartslag lag zowel overdag als 's nachts veel hoger dan normaal.
En nog een paar andere symptomen die dus letterlijk meerdere dagen eerder te zien waren op mijn Polar dan dat ik het zelf doorhad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mariekeb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 06-05 10:08
oh absoluut . Mijn Gamrin weet al dat ik ziek word voor de symptomen beginnen.
Covid : ademhaling in de nacht waanzinnig omhoog en rusthartslag idem, pas een dag later begonnen de eerste symptomen.

Ik pas m'n training nu ook aan als m'n score laag is ( ik kijk wel even extra naar de achterliggende data als ik mezelf gewoon fit voel) .
Dat doet m'n lichaam goed. ( ik train 5x per week )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:35
Inmiddels bijna 2 jaar de trotse eigenaar van een Garmin Tactix 7 Pro. Begin me echter steeds meer te storen aan de laadconnector, juist omdat je hem zo weinig hoeft op te laden. Inmiddels op vakantie voor de 4e keer een Garmin kabel moeten bestellen omdat de rest van mijn "eco systeem" allemaal USB C is.

Ik ga voor een upgrade zodra hij of draadloos kan laden, of hij aan te sluiten is met USB-C.

code:
1
Einde rant

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Nu online
mr.DJ95 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:26:
Inmiddels bijna 2 jaar de trotse eigenaar van een Garmin Tactix 7 Pro. Begin me echter steeds meer te storen aan de laadconnector, juist omdat je hem zo weinig hoeft op te laden. Inmiddels op vakantie voor de 4e keer een Garmin kabel moeten bestellen omdat de rest van mijn "eco systeem" allemaal USB C is.

Ik ga voor een upgrade zodra hij of draadloos kan laden, of hij aan te sluiten is met USB-C.

code:
1
Einde rant
Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/296211/files/407434416/yono-type-c-adapter-geschikt-voor-garmin-smartwatc.jpg

deze heb je nodig totdat dat moment is aangebroken. Maar bestel er meteen een paar, daar je ok bij deze moet onthouden dat je ze wel moet meenemen op vakantie.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14:40
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:31:
[...]

[Afbeelding]

deze heb je nodig totdat dat moment is aangebroken. Maar bestel er meteen een paar, daar je ok bij deze moet onthouden dat je ze wel moet meenemen op vakantie.
Wat is dat voor adaptertje? Waar kan ik die kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:18
Yono type c Garmin adapter staat in de ploatjeslink. Denk dat je hem daarmee wel kunt googlen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:31:
[...]

[Afbeelding]

Dat gaat helemaal niets helpen aangezien hij dus voor de vierde keer vergeten om zijn Garmin kabeltje mee te nemen. Tenzij dit adaptertje bepaalde magische eigenschappen heeft waardoor je hem minder snel vergeet dan een kabel. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Nu online
Raymond schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:47:
[...]

Wat is dat voor adaptertje? Waar kan ik die kopen?
USB-C naar Garmin. Via Ome Ali of tig andere sites. Maar zoals @Gonadan terecht opmerkt...ook deze moet je wel meenemen...

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_k
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:22
Flipm0de schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 12:36:
Dragen jullie de Garmins ook allemaal snachts? Heb het een tijdje geprobeerd, maar ligt gewoon niet lekker. Maar heb ook fomo om dan data te missen. DIngen als body battery, training readiness etc hebben allemaal de slaap nodig om het goed te bepalen.
Ook ik draag mijn Instinct 2x gewoon s 'nachts. Na twee nachten wennen nergens meer last van gehad.
Het maakt de data m.b.t. training readiness wel completer omdat je slaap ook wordt geregistreerd (al dan niet helemaal correct soms)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:39
Gonadan schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 08:49:
[...]

Dat gaat helemaal niets helpen aangezien hij dus voor de vierde keer vergeten om zijn Garmin kabeltje mee te nemen. Tenzij dit adaptertje bepaalde magische eigenschappen heeft waardoor je hem minder snel vergeet dan een kabel. ;)
Gezien de key ring zou je hem aan je sleutelbos kunnen doen. Je sleutelbos heb je meestal 'magisch gezien' wel bij je :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:56
maxoss schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 14:01:
[...]

Laatst een uurtje in slaap gevallen en werd prima geregistreerd door de VivoActive5

Inmiddels contact gehad met support.

Tijdens een activiteit heb ik een enorme afwijking met gemeten hartslag tussen horloge en hartslagband. Het lijkt erop dat ik dit alleen heb als ik geen activiteit start.

Nu willen ze dus dat ik hem opstuur. Iemand ervaring waar deze dan heen gaat en hoe lang dat gaat duren?
Ik was mijn 955 ongeveer een weekje kwijt. Let wel dat ze bij mij m'n horloge omgeruild hebben voor een refurbished exemplaar.
Ze checken dat hij defect is en sturen bij die constatering dus meteen eenzelfde (maar niet jouw specifieke) horloge op als ze het hebben.
Voordeel is dat je zo veel sneller weer up and running bent. Nadeel is dat je niet weet hoe het horloge exact is (hoewel mijn ervaring is dat hij als nieuw was).

WoT stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Heronimo schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 09:55:
[...]

Gezien de key ring zou je hem aan je sleutelbos kunnen doen. Je sleutelbos heb je meestal 'magisch gezien' wel bij je :+
Famous last words, zit je opeens zonder sleutels op vakantie. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:38

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Helaas een lelijke kras opgelopen op mijn 6X pro solar. Iemand nog tips om dat wat weg te werken..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-05 13:22
Ik gebruik vaak de suggested workout (voor hardlopen) met m'n 955, maar luister geen muziek tijdens sporten dus heb geen headset oid op. Het horloge geeft echter geen signaal wanneer er een nieuw interval start, of wanneer je te snel of langzaam gaat. Is het mogelijk om dat in te stellen? Bijvoorbeeld een piepje of een tril?

Ik moet nu steeds op mn horloge kijken hiervoor, terwwijl dat eigenlijk niet nodig zou moeten zijn. Heb al gezocht in de instellingen maar alles staat aan volgens mij. Weet iemand of dit uberhaubt mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
jap85 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 14:31:
Ik gebruik vaak de suggested workout (voor hardlopen) met m'n 955, maar luister geen muziek tijdens sporten dus heb geen headset oid op. Het horloge geeft echter geen signaal wanneer er een nieuw interval start, of wanneer je te snel of langzaam gaat. Is het mogelijk om dat in te stellen? Bijvoorbeeld een piepje of een tril?

Ik moet nu steeds op mn horloge kijken hiervoor, terwwijl dat eigenlijk niet nodig zou moeten zijn. Heb al gezocht in de instellingen maar alles staat aan volgens mij. Weet iemand of dit uberhaubt mogelijk is?
Dat zou wel moeten inderdaad. Te langzaam of te snel, of een kilometer gerend geeft een trilling en piep. Ik durf alleen niet te zeggen waar je het kan checken of het allemaal goed ingesteld staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
jap85 schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 14:31:

En als je gewoon onder systeem bij geluiden en trillen zoekt naar waarschuwingen?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
Gonadan schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 15:05:
[...]

En als je gewoon onder systeem bij geluiden en trillen zoekt naar waarschuwingen?
Ik vind daar 2 categorien:

1. Smart notifications - daar staan alleen de meldingen voor calls, texts en apps.
2. System alerts:
Alerts - Till sunrise / sunset en hourly
Barometer - storm alert
Phone - connection alerts
Health & Wellness - Move, goal alerts

Dus daar lijkt het niet te zitten. Audio prompts heb ik wel aan staan (pace / speed alert) dat zou m moeten zijn denk ik, maar dat hoor je volgens mij alleen via je telefoon als je die gekoppeld hebt of via een headset. Beide heb ik dus niet bij me met hardlopen.. het zou toch logisch zijn als je horloge iets van een signaal kan geven hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:56
Mijn 955 trilt bij rondes en wanneer ik een bepaald tempo/bepaalde temporange moet aanhouden al sik daarbuiten zit. Dus het kan wel. Ik heb het echt nooit bewust zo ingesteld. Mogelijk zit het ergens in de instellingen van het hardlopen?

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jap85
ElPaco schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 15:26:
Mijn 955 trilt bij rondes en wanneer ik een bepaald tempo/bepaalde temporange moet aanhouden al sik daarbuiten zit. Dus het kan wel. Ik heb het echt nooit bewust zo ingesteld. Mogelijk zit het ergens in de instellingen van het hardlopen?
Daar zitten inderdaad ook instellingen, maar die lijken allemaal goed te staan:

Pace / speed alert staat aan
Bij de audio prompts staan timer events, workout alerts, activity alerts, audio tones ook.

Ik heb nog wel in de System settings 'Sounds en vibe' gevonden waar alert tones / vibrations uit stonden, hopelijk is dat het :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Sounds en vibes onder system klinkt aardig als de 'geluiden en trillingen onder systeem' die ik noemde. ;)

Het zou moeten kunnen inderdaad, maar het zou mij ook niets verbazen dat Garmin dat weer per lijn laat verschillen. Ik heb het namelijk zelfs in gesproken tekst, ook de navigatie.

Je kunt ook je eigen teksten inspreken bij workouts, lijkt me wel eens lollig om te doen. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisV
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06-05 23:31
Vandaag halve marathon van Harderwijk gelopen. Ging lekker, al had ik iets harder gewild. OHR met een Forerunner 255s was wel waardeloos.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1pJmTxCR_ekIZaDlXXw5Z8dDWxA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/g0yTAd7UiABhjBbMHJ3TF0Uw.jpg?f=user_large
Zeker 3 keer totaal idiote sprongen. Tsja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:31
JorisV schreef op zaterdag 9 maart 2024 @ 23:35:
Vandaag halve marathon van Harderwijk gelopen. Ging lekker, al had ik iets harder gewild. OHR met een Forerunner 255s was wel waardeloos.
[Afbeelding]
Zeker 3 keer totaal idiote sprongen. Tsja.
Ik heb de volgende Garmins gehad:
- FR 225
- FR 235
- FR 245
- Monmenteel Fenix 7S

Het horloge met de beste optische sensor voor mij was de Forerunner 225, deze had een Mio sensor ingebouwd en werkte prima. Vanaf de FR 235 tot aan mijn huidige Fenix 7, is de optische meting voor mij onbevredigend en loop en fiets ik vrijwel altijd met een band. Als je nauwkeurig in je zones wil lopen onontbeerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Laatst online: 17:39
Mijn Barometer van mijn FR255S is op holgeslagen afgelopen twee weken.
Ik krijg nu random als ik ergens loop of fiets, een 2x traploopdoel (2x10up) en soms zelfs 4x doel gehaald. Als ik het overzicht zo bekijk van afgelopen 4 weken heb ik een aardige berg beklommen..

Morgen eens de Barometer kalibreren en hopen dat dit helpt.

Komt dit vaker voor zo uit het niets?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:43
Als ie echt op hol is geslagen (in plaats van structureel een te hoge/lage waarde weergeven) dan verwacht ik eerlijk gezegd niet dat kalibreren dit gaat oplossen.
Vaak is het probleem dat er vuil voor de sensor zit. Gaatje van de barometer sensor al eens schoongemaakt?
https://support.garmin.com/en-US/?faq=hzs2ldmgHD9uMFYOVUZ9c5

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Kom er toevallig nu net achter dat ik mijn Garmin 955 kan opladen via de usbc van mn samsung galaxys23u, wat handig :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-05 20:56
Plint schreef op maandag 11 maart 2024 @ 21:46:
Mijn Barometer van mijn FR255S is op holgeslagen afgelopen twee weken.
Ik krijg nu random als ik ergens loop of fiets, een 2x traploopdoel (2x10up) en soms zelfs 4x doel gehaald. Als ik het overzicht zo bekijk van afgelopen 4 weken heb ik een aardige berg beklommen..

Morgen eens de Barometer kalibreren en hopen dat dit helpt.

Komt dit vaker voor zo uit het niets?
Hmm, maat van me heeft dat met z'n FR955, die staat op punt om 'm terug te sturen. Zal 'm eens op dit topic wijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
Hathi schreef op maandag 11 maart 2024 @ 22:54:
Als ie echt op hol is geslagen (in plaats van structureel een te hoge/lage waarde weergeven) dan verwacht ik eerlijk gezegd niet dat kalibreren dit gaat oplossen.
Vaak is het probleem dat er vuil voor de sensor zit. Gaatje van de barometer sensor al eens schoongemaakt?
https://support.garmin.com/en-US/?faq=hzs2ldmgHD9uMFYOVUZ9c5
Check, dit eerst maar eens proberen! tnx
Dit zal de issue zijn; Incorrect Floors Climbed credit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Plint schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:32:
[...]

Check, dit eerst maar eens proberen! tnx
Dit zal de issue zijn; Incorrect Floors Climbed credit
Heb je daar een bug-linkje bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
Watvoor buglinkje bedoel je?
Ik volgde de link van Hathi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Plint schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 09:37:
Watvoor buglinkje bedoel je?
Ik volgde de link van Hathi
ah, ik snap wat je bedoelt

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R0tqzvky3hVy0UDqkuxI1o_jCyg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7NloPP6OpLscUZ8G3OhdgNhJ.jpg?f=fotoalbum_large

Uit de VK van vanochtend.

[ Voor 3% gewijzigd door Philo Melos op 12-03-2024 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokkie90
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 16:24
Heb sinds gisteren de venu 3. En heb een vraag ivm met notificaties. Nu krijg ik alle notificaties binnen die op mijn telefoon binnenkomen maar is er een optie om apps te selecteren? want hoef niet alle notificaties op mijn horloge te krijgen enkel diegene die ik belangrijk vind. Heb al via Google gezocht en zou gewoon mogelijk moeten zijn met een Android telefoon. Maar die optie zie ik dus niet. Heb zelf een samsung galaxy s23.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joker1977
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:51

joker1977

Tweakert

Blokkie90 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 10:30:
Heb sinds gisteren de venu 3. En heb een vraag ivm met notificaties. Nu krijg ik alle notificaties binnen die op mijn telefoon binnenkomen maar is er een optie om apps te selecteren? want hoef niet alle notificaties op mijn horloge te krijgen enkel diegene die ik belangrijk vind. Heb al via Google gezocht en zou gewoon mogelijk moeten zijn met een Android telefoon. Maar die optie zie ik dus niet. Heb zelf een samsung galaxy s23.
Wat ik deed/doe: Zodra je de notificatie binnenkrijgt van een app die je niet wilt kun je op het horloge de desbetreffende app negeren voor in de toekomst.

edit/toevoeging:

Als je het in 1x "goed" wilt instellen:
onderin in de Connect App te kiezen voor Meer... Instellingen ... Meldingen..... App-meldingen en daar te kiezen welke app je wel/niet toelaat

[ Voor 12% gewijzigd door joker1977 op 13-03-2024 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokkie90
joker1977 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 10:40:
[...]

Wat ik deed/doe: Zodra je de notificatie binnenkrijgt van een app die je niet wilt kun je op het horloge de desbetreffende app negeren voor in de toekomst.

edit/toevoeging:

Als je het in 1x "goed" wilt instellen:
onderin in de Connect App te kiezen voor Meer... Instellingen ... Meldingen..... App-meldingen en daar te kiezen welke app je wel/niet toelaat
Thanks, is gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokkie90
Ben ik weer. Heb vandaag gefietst met mijn edge 1040 en alles is gesynchroniseerd met mijn horloge behalve bij body battery staat er geen activiteit. Als ik op de app kijk zie ik in de tijdlijn het icoontje van fietsen maar word dus niet geregistreerd. Is hier een oplossing voor of moet ik elke keer een activiteit starten op de horloge?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:47
Blokkie90 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 13:47:
Ben ik weer. Heb vandaag gefietst met mijn edge 1040 en alles is gesynchroniseerd met mijn horloge behalve bij body battery staat er geen activiteit. Als ik op de app kijk zie ik in de tijdlijn het icoontje van fietsen maar word dus niet geregistreerd. Is hier een oplossing voor of moet ik elke keer een activiteit starten op de horloge?
heb je (op garmin connect web) een grijs (moveIQ) of een groen (activiteit vanuit alle devices in je account, edge of horloge) fiets icoontje?

Staat fysio true up aan?

Ik record in principe al mijn buiten ritten met een edge (eerst een 530, nu een 840). Meestal doe ik mijn horloge af/aan de lader.
Als ik geen horloge aan heb met een edge opgenomen rit, dan zit ik een groen fiets icoontje en een stippellijn (app, niet op web, maar dit is enkel een schatting) voor de body battery + een gat in de stress meting
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hMOsTV4tNbaQftq98r1Ipp30nIU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4WiUCldBGBPwrDbjbqqti6R9.png?f=user_large

draag ik het horloge wel, dan zie ik een gewone lijn, maar de stress is bij veel beweging lastig meetbaar (gaten in de stress meting).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LCd4xJBmCj-frXYZH_nGqzCS6MQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/T0d93XmlFr2N6g29wzAzhF6o.png?f=user_large

indoor, opgenomen met trainerroad op de telefoon ziet het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7zxRURoU0PrtUS9TBCwxao0Zi0s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/5rmcdM6NWovZyZRswigjHehd.png?f=user_large

zonder recording (auto herkenning, zonder activeit, via garmin of externe sources): MoveIQ:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jTsoixn_duH1yWRadl7xt3UOYic=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/d6oBk0AEVYZXkh9VGapkDc4W.png?f=user_large
(met de gewone fiets naar en van het station)

ik zie op het horloge ook gewoon de activiteit onder "last activity" als deze met de edge is opgenomen.

Maar wat verwacht je precies in welke situatie te zien? het zou niet nodig moeten zijn om een activiteit op je horloge te starten als je 2 garmin devices hebt

[ Voor 7% gewijzigd door Prulleman op 14-03-2024 14:08 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokkie90
Prulleman schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 14:06:
[...]

heb je (op garmin connect web) een grijs (moveIQ) of een groen (activiteit vanuit alle devices in je account, edge of horloge) fiets icoontje?

Staat fysio true up aan?

Ik record in principe al mijn buiten ritten met een edge (eerst een 530, nu een 840). Meestal doe ik mijn horloge af/aan de lader.
Als ik geen horloge aan heb met een edge opgenomen rit, dan zit ik een groen fiets icoontje en een stippellijn (app, niet op web, maar dit is enkel een schatting) voor de body battery + een gat in de stress meting
[Afbeelding]

draag ik het horloge wel, dan zie ik een gewone lijn, maar de stress is bij veel beweging lastig meetbaar (gaten in de stress meting).
[Afbeelding]

indoor, opgenomen met trainerroad op de telefoon ziet het er zo uit:
[Afbeelding]

zonder recording (auto herkenning, zonder activeit, via garmin of externe sources): MoveIQ:
[Afbeelding]
(met de gewone fiets naar en van het station)

ik zie op het horloge ook gewoon de activiteit onder "last activity" als deze met de edge is opgenomen.

Maar wat verwacht je precies in welke situatie te zien? het zou niet nodig moeten zijn om een activiteit op je horloge te starten als je 2 garmin devices hebt
toon volledige bericht
Als ik op garmin connect web kijk staat er een groen fietsicoontje maar is geen groene lijn zoals bij u. Bij mij staat er bij de periode die ik gefiets heb niet meetbaar. Op de app zie je hetzelfde.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-0GfNBBlLf8FGF6zIAeRi0PHdUo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wLrbhNMyrdidKMsiCJRdF5tm.jpg?f=fotoalbum_large
Heb wel om te testen de hartslag van mijn horloge gebroadcast naar mijn edge. Dus daardoor is mijn body battery wel naar beneden gegaan. Hersteltijd en laatste activiteit zie ik inderdaad ook op horloge. Die fysio true up heb ik al naar gezocht maar kan deze nergens vinden. Waar zou die moeten staan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Blokkie90 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 14:57:
[...]

Die fysio true up heb ik al naar gezocht maar kan deze nergens vinden. Waar zou die moeten staan?
Uitleg physio true up

Misschien is het ook interessant om de handleiding van je nieuwe apparaatje gewoon even door te lezen.

Garmin heeft z'n supportpagina's best goed voor elkaar, maar je moet er wel even heen :P

Die groene lijn zoals @Prulleman in z'n plaatjes heeft zit trouwens alleen in de webversie van de tijdlijn. Je zou onderaan in je app ook alles dat invloed had op je body battery moeten terugvinden onder factoren.

[ Voor 13% gewijzigd door Poekie op 14-03-2024 16:58 ]

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokkie90
Hieronder een screenshot van de webpagina.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eDYbUr6GsaH71gqMGUbUZwI2_f8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ofipFzOTwjDn6NlsAK4cgd8e.jpg?f=fotoalbum_large
Bij factoren staat vandaag enkel mijn slaap dus geen activiteit van het fietsen. Die uitleg van physio true up heb ik al aantal keer bekeken maar nergens vind ik dit in de connect app. Via web kan ik zien dat mijn venu 3 mijn primaire wearable is en mijn edge 1040 mijn primair trainingstoestel. Kan dit ook niet aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• progster
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-03 17:26
Heeft iemand hier de lily 2 classic? Hebben jullie wel een positieve ervaring? Ik had er 1 gekocht voor mijn vriendin maar ben aan het twijfelen om geld terug te vragen of in te ruilen.

Touchscreen reageert slecht. Zit heel vaak vast en moet dan aan de lader gehangen worden om te resetten... dan is het afwachten of het toucscreen daarna wel responsief is (vaak aantal keer nodig). Om te huilen hoe triest dit werk. Hele andere ervaring dan ik zelf heb met de fenix (andere prijsklasse maar toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevi-n1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:22
progster schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 18:44:
Heeft iemand hier de lily 2 classic? Hebben jullie wel een positieve ervaring? Ik had er 1 gekocht voor mijn vriendin maar ben aan het twijfelen om geld terug te vragen of in te ruilen.

Touchscreen reageert slecht. Zit heel vaak vast en moet dan aan de lader gehangen worden om te resetten... dan is het afwachten of het toucscreen daarna wel responsief is (vaak aantal keer nodig). Om te huilen hoe triest dit werk. Hele andere ervaring dan ik zelf heb met de fenix (andere prijsklasse maar toch).
Wat is trouwens je ervaring met dat connected gps? Was voor mijn vriendin ook meer richting de horloges met "style" aan het kijken maar op al die horloges is bespaard door geen gps module toe te voegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Megupe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:02
Epix (Gen 2) System Software 16.22 is nu uit.
Is bij mij nu ook aan het downloaden.

Ik merk zo 123 geen grote wijzigingen.
En de week skien zit er net op, dat klopte niet helemaal, maar deze update komt daarvoor net te laat binnen.

[ Voor 26% gewijzigd door Megupe op 18-03-2024 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Ben de kaarten aan het updaten, 5% na een half uur. Toch maar weer via d laptop? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:40
Heb ook net geupdate. Ik had de indruk dat het ski-probleem al opgelost was (de vorige update kwam tijdens onze skivakantie en waar het de dagen ervoor nog niet klopte, was het vanaf dan wel ok), maar het staat in de changelog dus het ging blijkbaar nog niet helemaal goed dan.

Ben benieuwd naar de sleep coach, voor de rest weinig spannends, lijkt me.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigWillem89
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Die slaapcoach is vooral leuk voor hun marketing, maar verder vind ik dat persoonlijk een totaal nutteloze functionaliteit. Geeft alleen aan dat je iets langer of korter zou moeten slapen en houdt daarbij de 8u als gouden standaard aan en niet je persoonlijke ritme (als je gewoonlijk bijvoorbeeld 7 of juist 9 uur slaapt per nacht).

Ik zou het wél een goede toevoeging zien als het werkt zoals bijvoorbeeld de Whoop, maar dat is eigenlijk appels met peren vergelijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ascent
Uit de semi-complete changelog (bold vind ik zelf ook echt handig)
  • Added automatic activity type detection within multisport activities.
  • Added CIQ System7.
  • Added Jump Rope activity.
  • Added quick flashlight control when using double-tap LIGHT to enable the LED flashlight, for models with this hardware.
  • Added Sleep Coach widget glance.
  • Added support for Male audio prompts.
  • Added database of 400m running tracks all over the world.
  • Added the ability to double-tap the screen in golf green view to mark your current position as the hole location, if you are standing on the green.
  • Connect IQ bug fixes and improvements.
  • Fixed bug with "Footpod Connected" banner showing when paired to HRM strap.
  • Fixed CIQ animations.
  • Fixed issue where backlight would always stay on when night vision is enabled (Tactix 7 non-AMOLED models only).
  • Fixed issue where date format setting would not sync down from Garmin Connect during device setup.
  • Fixed issue where navigation could incorrectly also include a straight-line routing back to start.
  • Fixed issue where primary race widget would not show results of race completed earlier in the day.
  • Fixed issue where Spotify shuffle and repeat controls would not work.
  • Fixed issue with city search where some cities would not be found.
  • Fixed issue with error icon incorrectly drawing next to the smart notification widget glance.
  • Fixed issue with some widget glance folder views when in large font mode.
  • Fixed potential issue causing shutdowns when using heart rate in Connect IQ.
  • Fixed potential issue where flashlight could enable during a treadmill activity.
  • Fixed potential issue with temperature data fields on CIQ watch faces.
  • Fixed potential issues when configuring map layer toggles when subscribed to Outdoor Maps+.
  • Fixed potential shutdown due to WeChat Pay.
  • Fixed potential shutdown when deleting a course.
  • Fixed potential shutdown when launching a workout in the workouts app.
  • Fixed potential shutdown when listening to music during an activity.
  • Fixed potential shutdown when requesting weather data.
  • Fixed potential shutdown when resetting device to default settings.
  • Fixed potential shutdown with CIQ widget glances.
  • Fixed UI issue in golf activity on FMB page.
  • Fixed widget glance folder view for Fish Forecast widget.
  • Improved '5 Minute' backlight timeout setting to 'No Timeout' (non-AMOLED only.)
  • Improved display of ski/snowboard activity summaries to exclude chairlift data.
  • Improved incident detection not supported banner to only show once per power cycle of the device.
  • Improved Max Heart Rate prompt.
  • Improved scaling on elevation charts to show more variation in elevation where it previously looked flat.
  • Improved weather to not show misleading information if it's older than an hour.
  • Updated translations.
Daarnaast blijft je HR sensor nu ook aan tijdens 't gebruik van een hartslagband maar die zie ik hier niet terug in de changelog.

De infinite always-on setting voor je scherm is ook weer terug, handig voor tijdens 't fietsen in 't schemer met je horloge op je stuur

de lap-undo zie ik ook niet terug; handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:18
ascent schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 09:39:
Uit de semi-complete changelog (bold vind ik zelf ook echt handig)
...
Daarnaast blijft je HR sensor nu ook aan tijdens 't gebruik van een hartslagband maar die zie ik hier niet terug in de changelog.
Waarom?? Als ik een HR band draag doe ik meestal het horloge af. 8)7

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Mistraller schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 09:45:
[...]

Zeg 't maar, Garmin rept er niks over maar https://the5krunner.com/2...ly-live-at-least-in-beta/ beschrijft 't ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 11:18
ascent schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 09:46:
[...]

Zeg 't maar, Garmin rept er niks over maar https://the5krunner.com/2...ly-live-at-least-in-beta/ beschrijft 't ook
Ok, garmin pay zou kunnen. Maar bedenk me net wel dat het me niet boeit, want als je hem af doet dan gaat OHR toch wel uit, dat is immers altijd al het geval.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mistraller schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 09:45:
[...]

Geen concrete info maar begreep dat het was icm/vanwege andere (nog in te bouwen?) functies van Garmin...

Vind het zelf ook helemaal niks (schijnt ook op de 955 het geval te zijn).

*Edit
Even naar gezocht en argumentatie is:

* HR/HRV consistentie in het algemeen
* Garmin pay is afhankelijk van OHR (dus zou niet werken met een band omdat het dna het horloge als 'van de pols zou zien'. Wat gewoon op te lossen is in de software, maar ok
* Soepele afhandeling issues band/strap

Oftewel, 99.9% dingen die mij niet boeien en dus in geen verhouding staan tot zonde van de accu bij altijd aanstaan OHR.

[ Voor 36% gewijzigd door m0ridin op 19-03-2024 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
m0ridin schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 11:12:
[...]

Geen concrete info maar begreep dat het was icm/vanwege andere (nog in te bouwen?) functies van Garmin...
Kan wellicht ook zijn om een extra backupsensor te hebben als de communicatie met de borstband wegvalt oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online
m0ridin schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 11:12:
[...]

Vind het zelf ook helemaal niks (schijnt ook op de 955 het geval te zijn).
Ik merkte het vanochtend op mijn 955 met hardlopen. Mijn hartslagband was verbonden maar ik zag nog steeds de OHR ook knipperen tijdens het rennen. Mijn band werkt eigenlijk altijd goed dus ik vind het zonde van de batterijduur van het horloge.

[ Voor 9% gewijzigd door vinom op 19-03-2024 11:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ascent
vinom schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 11:47:
[...]

Ik merkte het vanochtend op mijn 955 met hardlopen. Mijn hartslagband was verbonden maar ik zag nog steeds de OHR ook knipperen tijdens het rennen. Mijn band werkt eigenlijk altijd goed dus ik vind het zonde van de batterijduur van het horloge.
Ja, snap ik. Dat beschrijft 5krunner ook al als nadeel. Ik checkte vaak visueel even of de OHR uitwas, dan wist ik dat de HRM goed verbonden was. Dat gaat nu niet meer op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Ik vind de nieuwe snelle instelling voor de zaklamp wel goed gedaan. Niet meteen het hele scherm over nemen maar wel even in kunnen stellen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ascent
Yepz vind ik ook fijn. Mooi zou ook zijn dat als je tijdens je sleepmode je lampje aandoet dat ie default rood wordt en op andere momenten wit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bert213
  • Laatst online: 06-03 17:42
Even vooruit lopen.

Heb boezemfibrilleren maar heb er op zich geen last van.
Doe 3 x p/w Crossfit en let dus wel op de hartslag,hiervoor gebruik ik een Venu 2 en sinds kort de Venu 3 en of Polar H10 harslagband.
Nu zie ik regelmatig de hartslag van 220 voorbij komen maar zo voelt het absoluut niet.

Dus heb een inspanningstest gedaan in het ziekenhuis….vrije keuze gewoon om eens te weten wat het hart echt doet bij inspanning.

Resultaat viel mij tegen….alle test waardes waren goed behalve de hartslag(was wel te verwachten) maar ook op de ECG tikte hij een 209 aan , de sportarts heeft de test na 3/4 afgebroken.
Qua conditie kon ik nog veel verder en was ook helemaal niet moe of wat dan ook.

Advies was om langs de Cardioloog te gaan wat ook gaat gebeuren.

Vraag is zijn er hier ook sporters die een hoge hartslag hebben en eigenlijk ( nergens) last van hebben.
Ook voor het boezemfibrilleren liep ik met een hartslag van 170/180 zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:29

Quakie

quakelen

Een collega van mij had het spontaan met wielrennen.. Ineens hartslag van 220 bij inspanning.
Hij had ook geen last..
Hij is toevallig vorige week geopereerd ipv medicijnen.. Verkeerde pulzen zijn nu verleden tijd dus hopelijk kan hij gauw weer op de fiets.

Ik kan mij dus voorstellen dat heel veel mensen intensief sporten met een hoge hartslag omdat ze niet beter weten en het niet voelen.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
Bert213 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 13:55:
Vraag is zijn er hier ook sporters die een hoge hartslag hebben en eigenlijk ( nergens) last van hebben.
Ook voor het boezemfibrilleren liep ik met een hartslag van 170/180 zonder problemen.
Ik heb soms last van AVNRT. Bij een 'aanval' schiet mijn hartslag naar 210-220, terwijl mijn werkelijke max 170 is of zo. Dan ga ik even liggen en na een minuut of zo is het over en kan ik verder gaan met sporten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:31
Bert213 schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 13:55:
Even vooruit lopen.

Heb boezemfibrilleren maar heb er op zich geen last van.
Doe 3 x p/w Crossfit en let dus wel op de hartslag,hiervoor gebruik ik een Venu 2 en sinds kort de Venu 3 en of Polar H10 harslagband.
Nu zie ik regelmatig de hartslag van 220 voorbij komen maar zo voelt het absoluut niet.

Dus heb een inspanningstest gedaan in het ziekenhuis….vrije keuze gewoon om eens te weten wat het hart echt doet bij inspanning.

Resultaat viel mij tegen….alle test waardes waren goed behalve de hartslag(was wel te verwachten) maar ook op de ECG tikte hij een 209 aan , de sportarts heeft de test na 3/4 afgebroken.
Qua conditie kon ik nog veel verder en was ook helemaal niet moe of wat dan ook.

Advies was om langs de Cardioloog te gaan wat ook gaat gebeuren.

toon volledige bericht
Hartslag is heel persoonlijk, maar ik wil mijn situatie wel delen.

Ik ben in 2015 begonnen met hardlopen, ik was toen 41. Hartslag tijdens loopjes was toen 180, terwijl ik niet extreem moe werd. Toen inspanningstest gedaan. Max hartslag 200, omslagpunt op 180.

Ik ben nu 50, max hartslag nog steeds ruim 195. 3 jaar geleden Mont Ventoux opgefietst in 1 uur 50 minuten met gemiddelde hartslag van 173. Wedstrijd loopje 5km 2 jaar geleden met gemiddeld hartslag van 188.

Volgens de sportarts is mijn hoge hartslag genetisch bepaald (mijn vader had het ook) en was er verder niets aan de had.

Goed dat je een sportarts hebt bezocht en dat je je laat doorverwijzen naar een cardioloog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmos81
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:54
Aangezien ik zo'n 4 maanden niet heb kunnen trainen ivm revalidatie als enkel wandelen, heb ik destijds ook een Epix Gen/2 aangeschaft. Wel leuk om te zien hoe de progressie middels mijn hrv-status/body-battery/training readiness en dergelijke langzaam maar zeker de betere kant op ging. Nu inmiddels enkele keren wezen fietsen (gravel) rustig aan gedaan, ik weet dat een sporthorloge qua hartslag dan niet geheel zuiver is en ook nogal afwijkt dus een hr-band is on the way. Train nu enkel in hartslagzones maar nu heeft de Epix (denk ik) zelf mijn maximale hartslag op 145 bpm ingesteld ? Vind dit nogal aan de lage kant, heb tevens ook niet echt een maximale inspanning over een wat langere periode verricht. Kom met diverse calculators middels, leeftijd,gewicht, hartslag in rust op 162 a max 175 uit. Misschien is het beter om deze dan in te gaan vullen ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
145 klinkt vrij laag inderdaad. Het kan wel flink variëren per persoon, zie bijvoorbeeld de voorbeelden hierboven. Zelf heb ik met 39 een HRmax van 193 gemeten bij inspanningstest en Garmin zet deze af en toe op 191-192 dus het klopt wel aardig. Andersom ken ik iemand die top 3 rijdt bij mountainbike wedstrijden en die heeft een HRmax van rond de 160.

Kan me wel voorstellen dat het niet klopt als je alleen hele lage inspanning kunt doen. Eigenlijk zou je een keer wat meer voluit moeten gaan om het redelijk zeker te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cosmos81
XeNeRgY schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 11:35:
145 klinkt vrij laag inderdaad. Het kan wel flink variëren per persoon, zie bijvoorbeeld de voorbeelden hierboven. Zelf heb ik met 39 een HRmax van 193 gemeten bij inspanningstest en Garmin zet deze af en toe op 191-192 dus het klopt wel aardig. Andersom ken ik iemand die top 3 rijdt bij mountainbike wedstrijden en die heeft een HRmax van rond de 160.

Kan me wel voorstellen dat het niet klopt als je alleen hele lage inspanning kunt doen. Eigenlijk zou je een keer wat meer voluit moeten gaan om het redelijk zeker te weten.
Thanks, goed om te weten ! Een inspanningstest is altijd wel raadzaam, tevens ga ik binnenkort na een rit eens even 5 a 10 minuten voluit om te zien wat dan mijn (maximale) hartslag is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prulleman
cosmos81 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 11:30:
Aangezien ik zo'n 4 maanden niet heb kunnen trainen ivm revalidatie als enkel wandelen, heb ik destijds ook een Epix Gen/2 aangeschaft. Wel leuk om te zien hoe de progressie middels mijn hrv-status/body-battery/training readiness en dergelijke langzaam maar zeker de betere kant op ging. Nu inmiddels enkele keren wezen fietsen (gravel) rustig aan gedaan, ik weet dat een sporthorloge qua hartslag dan niet geheel zuiver is en ook nogal afwijkt dus een hr-band is on the way. Train nu enkel in hartslagzones maar nu heeft de Epix (denk ik) zelf mijn maximale hartslag op 145 bpm ingesteld ? Vind dit nogal aan de lage kant, heb tevens ook niet echt een maximale inspanning over een wat langere periode verricht. Kom met diverse calculators middels, leeftijd,gewicht, hartslag in rust op 162 a max 175 uit. Misschien is het beter om deze dan in te gaan vullen ?
(Max) HR is zo persoonlijk dat je gewoon echt moet gaan kijken wat je max is.. en hou er rekening mee dat je dit niet met 1 of 2 max efforts goed gemeten kan hebben ...

Als je even een paar max sprintjes achter elkaar doet , dan is de kans vrij groot dat je nog een stukje onder je max zit..

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 17:42
@cosmos81 fiets je wel eens in heuvelachtig gebied? Bijv Limburg / Utrechtse heuvelrug oid? Dan kun je na half uurtje - uurtje warmfietsen eens vol een klimmetje op fietsen. Eyserbosweg in limburg is daar echt een goede voor vind ik. Zeker als je steeds je tempo iets opvoert tot je aan het einde echt niet meer kunt.

De calculatoren moet je écht links laten liggen. Die zeggen iets over het gemiddelde van de populatie, maar nagenoeg niets op individueel niveau (ter vergelijk, ik ben 39 en heb een HR max van 200, vriendin met dezelfde leeftijd heeft een max van 173).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cosmos81
Requiem19 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 12:37:
@cosmos81 fiets je wel eens in heuvelachtig gebied? Bijv Limburg / Utrechtse heuvelrug oid? Dan kun je na half uurtje - uurtje warmfietsen eens vol een klimmetje op fietsen. Eyserbosweg in limburg is daar echt een goede voor vind ik. Zeker als je steeds je tempo iets opvoert tot je aan het einde echt niet meer kunt.

De calculatoren moet je écht links laten liggen. Die zeggen iets over het gemiddelde van de populatie, maar nagenoeg niets op individueel niveau (ter vergelijk, ik ben 39 en heb een HR max van 200, vriendin met dezelfde leeftijd heeft een max van 173).
Fiets hoofdzakelijk in het nogal vlakke zuidoost Brabant, rond Eindhoven hier vlakbij ligt wel het dak van Brabant aka de Gulberg. Echter, die Eyserbosweg ziet er wel heel interessant uit, dank daarvoor ! Ik heb nu wel een hele goede reden om daar naar toe te gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Prulleman schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 12:00:
(Max) HR is zo persoonlijk dat je gewoon echt moet gaan kijken wat je max is.. en hou er rekening mee dat je dit niet met 1 of 2 max efforts goed gemeten kan hebben ...

Als je even een paar max sprintjes achter elkaar doet , dan is de kans vrij groot dat je nog een stukje onder je max zit..
Inderdaad, een sprintje op zich doet niet zoveel.
Eerst warmlopen, dan stuk op tempo, dan versnellen op een tempo wat nog maar net gaat even tien minuten volhouden en dan eindigen met een voluit versnelling tot maximum sprint tegen een heuvel op tot je met je tong uit je mond in de berm ligt.
Dan heb je ongeveer kans dat je max HR geregistreerd wordt. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prulleman
grootste kans (bij mij althans, zal ook wel persoonlijk zijn) is een tijd op threshold moeten rijden en dan nog een paar keer moeten versnellen.
(bv een MTB wedstrijd, waarbij je al op de limiet zit en dan nog een klote steil klimmetje op moet voor de 3e x)

misschien is mijn max inmiddels outdated (zou met de jaren lager moeten worden en stamt van 4-5 jaar terug denk ik..) denk dat het inmiddels een jaar of 2 geleden is dat ik em heb gezien..
(ook iets om in de gaten te houden...)

ik heb nu mijn zones ingesteld op basis van een (geschatte) Lactaatdrempel HR,

[ Voor 37% gewijzigd door Prulleman op 21-03-2024 15:44 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Proefles Crossfit ben je er ook wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Het lijkt mij sterk dat je bij een gemiddelde crossfit les standaard je HR max aan tikt, heel sterk. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stancke
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-05 02:02
Nog geen nieuws over de Fenix 8? ;) Zomer 24?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:50
Stancke schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 21:06:
Nog geen nieuws over de Fenix 8? ;) Zomer 24?
Of de Epix 3... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:21
Benieuwd of de Fenix 8 of Epix 3 over een e-sim zullen beschikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 17:52:
Het lijkt mij sterk dat je bij een gemiddelde crossfit les standaard je HR max aan tikt, heel sterk. ;)
Als je een beetje je best doet en de laatste minuut vol tot het gaatje gaat zit je er zeer dichtbij is mijn ervaring. Heb regelmatig ergens in de 180 gehaald met een max van 193. Dus nog wel wat erbij optellen maar de vraag is of je hardlopend ook echt tot je max komt.

[ Voor 14% gewijzigd door XeNeRgY op 22-03-2024 10:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
XeNeRgY schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:01:
[...]

Als je een beetje je best doet en de laatste minuut vol tot het gaatje gaat zit je er zeer dichtbij is mijn ervaring. Heb regelmatig ergens in de 180 gehaald met een max van 193. Dus nog wel wat erbij optellen maar de vraag is of je hardlopend ook echt tot je max komt.
Een max HR haal je alleen als je je er specifiek op richt om hem te halen. Met een gewone training in principe niet, ook niet zomaar het een intensieve training is.
Het is ook niet verstandig om elke training tot het absolute uiterste te gaan. Vandaar dat het mij sterk lijkt dat het standaard is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Nu online
XeNeRgY schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:01:
[...]

herken dat ook uit mijn bootcamp periode. Misschien niet max-max, maar heel veel moeite hoef je niet te doen om er niet heel erg ver van af te zitten als je een beetje je best doet in een HIIT workout

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:47
bluecupra schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 09:48:
Benieuwd of de Fenix 8 of Epix 3 over een e-sim zullen beschikken
Dat lijkt me voor een sporthorloge echt totaal overbodig. Zeker gezien de kosten die de kosten die de providers hiervoor vragen.

Wat zou jouw use case zijn hiervoor? Ik ben wel benieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:43
@La1974 voor mij ook de reden om de fenix 7 te skippen. Zit nu nog op de 6 en dan behalve een upgrade van de HR sensor die niet bizar veel beter is en wat software features die ze er niet voor uitbrengen.
Is de 7 nog niet echt een upgrade gebleken TOV de 6. Vandaar hoop ik bij de 8 echt een upgrade waarvan esim er een kan zijn.

edit: Alleen weet ik wel 100% zeker dat het niet de esim word die wij willen. Wij willen esim van onze eigen provider. Garmin gaat een eigen abbo aanbieden waarbij je via hun beperkte internet toegang gaat hebben. Ze hebben al getest met de forerunner 965/955 volgensmij

[ Voor 29% gewijzigd door Martiveen op 22-03-2024 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:38

Roozzz

Plus ultra

Is er al enig idee wanneer een F8 of nieuwe Epix verwacht wordt dan?

De batterij van mijn 945 begint vlot minder te worden, dus ik begin langzaam te denken aan een upgrade...

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Roozzz schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 11:58:
Is er al enig idee wanneer een F8 of nieuwe Epix verwacht wordt dan?

De batterij van mijn 945 begint vlot minder te worden, dus ik begin langzaam te denken aan een upgrade...
Vervanging bij Garmin is waarschijnlijk iets van 100 euro, dat is ook een overweging waard.

Heb mijn Instinct batterij laten vervangen onder garantie (1.5 jaar oud). Kreeg battery warnings bij sporten in de koude terwijl daarna de state of charge weer opveerde. Heb het vermoeden dat mijn horloge erg lang op voorraad gelegen heeft gezien de batterij bij aankoop volledig leeg was. Zeker een instinct batterij heeft weinig te lijden, het aantal laadcycli is laag (met 2 a 3x per weer uurtje of 2 sporten laad ik hem nogsteeds na een dag of 10 pas op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:10:
[...]

Een max HR haal je alleen als je je er specifiek op richt om hem te halen. Met een gewone training in principe niet, ook niet zomaar het een intensieve training is.
Het is ook niet verstandig om elke training tot het absolute uiterste te gaan. Vandaar dat het mij sterk lijkt dat het standaard is.
Ik kan alleen voor mijn eigen CrossFit box spreken maar heb niet het idee dat het daar uitzondering op de CrossFit regel is. Hier gaat echt iedereen tot het gaatje. Concreet betekent dat vrijwel de totale workout in Z5 (boven anaërobe drempel) met amper rust. Het gaat op tijd of aantal reps en daardoor is er altijd een vorm van competitie en spelen de ego’s op. Gezond is het niet en het is ook blessure gevoelig want techniek gaat (bij mij) snel overboord als de vermoeidheid opspeelt.

Maar goed. Aangezien data meer zegt dan woorden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0JGr9-Y8jnAkbBlvdAssajGeiyg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/US7vbwZRZSMsmLCMtWVIRLbl.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/76vHEesT5S5f3mtTSVtKlgqzQsA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9azwstWrJcGf4ry9yQcj6tXl.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn gemeten HRmax (sportmedische keuring) was 193 in hetzelfde jaar. Met hardlopen ben ik nooit hoger dan 188 gekomen, daar vind ik het lastiger om zo diep te gaan.

[ Voor 3% gewijzigd door XeNeRgY op 22-03-2024 16:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bluecupra
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:21
La1974 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 11:06:
[...]

Dat lijkt me voor een sporthorloge echt totaal overbodig. Zeker gezien de kosten die de kosten die de providers hiervoor vragen.

Use case? Doe zelf aan kitesurfen en gebruik hier ook de Epix voor, heb mijn telefoon nu in een waterdicht tasje onder mijn wetsuit, wanneer het horloge ook een belunctie gaat krijgen kan ik mijn telefoon thuislaten en zo zullen er vast wel mer sporten zijn waarbij dit handig kan zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:47
bluecupra schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 17:59:
[...]

Use case? Doe zelf aan kitesurfen en gebruik hier ook de Epix voor, heb mijn telefoon nu in een waterdicht tasje onder mijn wetsuit, wanneer het horloge ook een belunctie gaat krijgen kan ik mijn telefoon thuislaten en zo zullen er vast wel mer sporten zijn waarbij dit handig kan zijn
Daar zou je dan 60 euro per jaar voor willen betalen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
La1974 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 18:07:
[...]

Daar zou je dan 60 euro per jaar voor willen betalen?
Zeker. Het is dat mijn Odido zakelijk blijkbaar geen multi sim ondersteunt maar anders had ik dat gedaan op mijn Apple Watch. Usecase: mijn telefoon helemaal niet meer meenemen. Lijkt me heerlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
XeNeRgY schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 19:59:
[...]

Zeker. Het is dat mijn Odido zakelijk blijkbaar geen multi sim ondersteunt maar anders had ik dat gedaan op mijn Apple Watch. Usecase: mijn telefoon helemaal niet meer meenemen. Lijkt me heerlijk :)
Dan nog wel gebeld worden weer stuk minder… 🙃

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
La1974 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 11:06:
[...]

Zo licht mogelijk van huis kunnen en toch alles minimaal kunnen doen, van betalen en navigatie tot bereikbaar zijn. Dat laatste mist nog.

Maar, het moet ook wel internationaal kunnen werken wereldwijd, wat nu ook nog niet overal is met de lte versies van bijvoorbeeld Apple en Samsung hoe daar dit werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:37
hmm, vind het meer een gevalletje van "omdat het kan", alsof je telefoon meenemen naar het water een belasting is (ik windsurf dus en naast minimaal 2 boards, 2 masten en giek en zo'n stuk of 4 zeilen is een telefoon niet echt extra ballast). Op de racefiets heb ik 'm ook altijd mee, maar daar kan ik me er nog wel iets bij voorstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
XeNeRgY schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 16:05:
Met hardlopen ben ik nooit hoger dan 188 gekomen, daar vind ik het lastiger om zo diep te gaan.
Is ook lastig hoor, niet voor niets moet je eigenlijk flink heuvelop eindigen. Gewoon rechtdoor rennen geeft te weinig weerstand waar dat betreft.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 18:55

Galois

1811 - 1832

Als enthousiast sporter heb ik al 15+ jaar meerdere Garmins gehad.

Mijn zoon (10) die wil ook graag een Garmin voor zijn verjaardag om net zoals papa ook hard te lopen (wat overigens wel mee zal vallen hoor…).

Nu wil hij het al een tijdje, maar de meeste Garmins zijn voor dit jeugdig enthousiasme wel echt te duur.

Nu zag ik een tijdje geleden de Garmin Forerunner 45S en dat zou een ideaal horloge zijn (115€). Helaas niet meer te koop en lijkt uit de roulatie.
Ook de Vivosport kwam ik tegen en ook deze zou ideaal zijn. Veel duurder zouden ze niet moeten zijn… maar helaas ook deze niet meer te koop.

De goedkoopste met GPS en hartslag is met 160-200€ echt wel te duur… (en inderdaad: moet echt een Garmin zijn).

Iemand een tip? Zijn deze 45S en Vivosport helemaal niet meer leverbaar?

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arend_Akelig
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 18:34
Galois schreef op zondag 24 maart 2024 @ 20:30:

Mijn zoon (10) die wil ook graag een Garmin voor zijn verjaardag om net zoals papa ook hard te lopen (wat overigens wel mee zal vallen hoor…).

Nu wil hij het al een tijdje, maar de meeste Garmins zijn voor dit jeugdig enthousiasme wel echt te duur.

Nu zag ik een tijdje geleden de Garmin Forerunner 45S en dat zou een ideaal horloge zijn (115€). Helaas niet meer te koop en lijkt uit de roulatie.
Ook de Vivosport kwam ik tegen en ook deze zou ideaal zijn. Veel duurder zouden ze niet moeten zijn… maar helaas ook deze niet meer te koop.

De goedkoopste met GPS en hartslag is met 160-200€ echt wel te duur… (en inderdaad: moet echt een Garmin zijn).

Een tweedehands fr235 dan? Gezien zijn leeftijd misschien een mooie tussenstap om over 3-4 jaar een duurder/veelzijdiger model te kopen.
Ik draag hem al 6 jaar met veel plezier, batterij gaat een week mee, hartslag meet hij, gps prima..
Zag er wel wat op MP staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:43
@Galois Forerunner 55 anders? Of is die te groot? Staat er een op V&A atm product: Garmin Forerunner 55

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:43

Volgens mij moet je 16 jaar zijn om een account bij Garmin te kunnen aanmaken. Snap ik aan de ene kant ook wel, want ze verzamelen toch persoonlijke gegevens. En natuurlijk kun je gewoon een andere geboortedatum invullen voor je kind, maar ik kan me voorstellen dat dat weer impact heeft op de algoritmes die Garmin/FirstBeat gebruikt. Die zijn volgens mij niet toegespitst op kinderen. De vraag is wat dan de meerwaarde is van een (Garmin) sporthorloge, als het verder niet gekoppeld is aan een account. Je kan natuurlijk wel gewoon de activiteiten loggen op het horloge zelf, maar na afloop geen mooie grafiekjes laten zien op je telefoon.

Of is er oplossing voor sportende kinderen die ik (nog) niet ken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• canonball

is onderstaande iets voor hem, Marvel thema, maar geen hartslag meting.

https://www.garmin.com/nl-NL/p/711488/pn/010-02441-14

Acties:
  • +2 Henk 'm!
canonball schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 03:33:
[...]

is onderstaande iets voor hem, Marvel thema, maar geen hartslag meting.

https://www.garmin.com/nl-NL/p/711488/pn/010-02441-14
En geen GPS en dat was wel genoemd als eis. Verder vind ik een 10-jarige al bijna te oud voor zo’n ‘horloge’.

[ Voor 20% gewijzigd door PatrickC op 26-03-2024 06:32 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
slow whoop schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 01:03:
[...]

Volgens mij moet je 16 jaar zijn om een account bij Garmin te kunnen aanmaken. Snap ik aan de ene kant ook wel, want ze verzamelen toch persoonlijke gegevens. En natuurlijk kun je gewoon een andere geboortedatum invullen voor je kind, maar ik kan me voorstellen dat dat weer impact heeft op de algoritmes die Garmin/FirstBeat gebruikt. Die zijn volgens mij niet toegespitst op kinderen. De vraag is wat dan de meerwaarde is van een (Garmin) sporthorloge, als het verder niet gekoppeld is aan een account. Je kan natuurlijk wel gewoon de activiteiten loggen op het horloge zelf, maar na afloop geen mooie grafiekjes laten zien op je telefoon.

Of is er oplossing voor sportende kinderen die ik (nog) niet ken?
Mijn dochter heeft al sinds ze kan staan en eigen Garmin account. Was nodig om de weegschaal aan haar te koppelen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:43
Gonadan schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 21:34:
[...]

Mijn dochter heeft al sinds ze kan staan en eigen Garmin account. Was nodig om de weegschaal aan haar te koppelen. :P
Als ik een nieuw Garmin account wil aanmaken moet ik aanvinken "Ik ben minimaal 16 jaar oud". Of kon je dochter nog niet staan voor haar 16-de? ;)
Je kunt het natuurlijk gewoon aanvinken, maar zoals gezegd vraag ik me dan af in hoeverre alle FirstBeat analysis goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazewindhond009
  • Registratie: Juni 2020
  • Nu online
:)

[ Voor 100% gewijzigd door Hazewindhond009 op 07-04-2024 15:29 ]

Pagina: 1 ... 285 ... 315 Laatste