My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Ik heb binnen nederland al brieven (plat) die drie weken onderweg zijn en naar het buitenland nu een maand waar het normaal twee weken duurt. Volgens mij komt het door die stakingen van TNT, het zou me niets verbazen als ze post hebben weggegooid toen want 3 weken voor post binnen Nederland kan ik me bijna niet voorstellen (ondanks kerstdrukte).Mistraller schreef op woensdag 29 december 2010 @ 21:06:
RC helicopter ordered 19 nov shipped 6 dec departure from outward office of exchange 24 dec NOT arrived
Kabeltjes ordered 19 nov shipped 24 nov departure from outward office of exchange 1 dec NOT arrived
plugjes ordered 24 nov shipped 25 nov NOT arrived (no tracking code)
Screenprotector ordered 17 dec shipped 21 dec Arrived 29 dec
Kabeltje ordered 20 dec shipped 23 dec NOT arrived (no tracking code)
Het lijkt er dus op dat alles dat plat is (screenprotector) snel is, en de rest duurt zeer lang.
Ik kan me namelijk niet voorstellen dat al deze 4 pakketjes kwijt zijn geraakt.
☻/        Please consider the environment before printing this signature
/▌ 
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Verwijderd
Van buyincoins? Deze?: http://www.buyincoins.com...oid-2-1-product-2240.htmlVerwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 22:45:
Yes!maandag me. Epad 10'2 " ontvangen. Vandaag op me werk hele tyd mee Zitten spelen. Ervaringen volgen.
Ik ben benieuwd naar je ervaring, ik zit er ook aan te denken, gewoon om een beetje te internetten
Maar heeft het wel dezelfde specs? Dus een ZT-180 cpu?Verwijderd schreef op woensdag 29 december 2010 @ 22:54:
Nope aliexpress via ups! Lekker snel
ok, dan ben ik benieuwdVerwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 10:56:
Jep 1ghz. Zenithink.
Ja klopt, maar het beroerde is ook nog eens dat ik niet weet wat ik binnen ga krijgen.Wildfire schreef op woensdag 29 december 2010 @ 19:32:
[...]
Er zijn gewoon teveel factoren in het spel om iets zinnigs te kunnen zeggen. Een pakketje van mij dat op 16 december bij DX de deur uit werd gedaan kwam vandaag binnen.
Bij een eerdere order konden ze een item niet leveren, dus ik vraag me af of die er nu ook bij zit.
Verwijderd
Dan heb je best wel geluk gehad ik wacht nog steeds op 3 pakketjes, waar er 2 nog steeds niet verzonden zijn maar wel in een postkantoor liggen en eentje eindelijk onderweg is. Bestelling is van 19 novdj_dysaster schreef op donderdag 30 december 2010 @ 12:07:
Gister een pakketje binnen gekregen van DX, ongeveer 2.5 week geleden besteld. Kennelijk kan het, ondanks de feestdagen, wel snel.
Kan iemand me trouwens het verschil tussen:
Departure from outward office of exchange & posting uitleggen? Betekend de eerste nou dat die op de post is of de tweede?
[ Voor 16% gewijzigd door Timv37 op 30-12-2010 14:31 ]
Een andere order van Pandawill is al 2 maanden onderweg. Net contact met ze gehad via de Live Hulp (goede service) en ze sturen een nieuwe op of refund als deze volgende week nog niet binnen is.
Zou TNT de pakketjes niet achterhouden en eerst de kerstkaarten wegwerken? Krijg nu nog steeds kerstkaarten die vorige week maandag verstuurt zijn.
TNT express is niet hetzelfde als TNT postYrck schreef op donderdag 30 december 2010 @ 14:34:
Mijn bestellingen doet er nu ook extreem lang over. Normaal kwamen de pakketjes van BuyInCoins binnen 2 weken, wacht nu al een maand.
Een andere order van Pandawill is al 2 maanden onderweg. Net contact met ze gehad via de Live Hulp (goede service) en ze sturen een nieuwe op of refund als deze volgende week nog niet binnen is.
Zou TNT de pakketjes niet achterhouden en eerst de kerstkaarten wegwerken? Krijg nu nog steeds kerstkaarten die vorige week maandag verstuurt zijn.
Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.
Verwijderd
Bedankt voor de link van deze advertentie, zocht al een tijdje naar deze headphone's voor een redelijke prijs.saveljos schreef op woensdag 29 december 2010 @ 21:09:
nu een dr dre koptelefoon op dealextreme voor 65 euro.. zit erg te twijfelen of ik hem bestel. denk dat ik toch maar wacht op de eerste review. hier is trouwens een link http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.50577 er is trouwens ook een witte versie.
Heb ze gelijk besteld, zodra ik ze heb zal ik wel even een review schrijven!
Uitgaan maar van een week of 3 levering?
Derde product van BIC die niet naar behoren werkt. Van de drie.
Homey — Critics are those without skills to create.
[ Voor 98% gewijzigd door Timv37 op 31-12-2010 16:06 ]
En voor de mensen die zeggen, gewoon wachten komt wel, daar is het bedrag helaas te groot voor om dat risico te nemen, vind ik.

maar ik kan hem niet vinden op dealextreme. Iemand die me kan helpen?
Van het kastje naar de muur lopen...
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Ik ben benieuwd of dat originele zijn. Ik vermoed van niet, want de apparatuur van een merk wat ik bij DealExtreme heb gekocht was allemaal nep. IBM en Philips spul.Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2010 @ 22:20:
[...]
Bedankt voor de link van deze advertentie, zocht al een tijdje naar deze headphone's voor een redelijke prijs.
Heb ze gelijk besteld, zodra ik ze heb zal ik wel even een review schrijven!
Uitgaan maar van een week of 3 levering?
In de ad staat ook niks over het merk genoemd.
die is anders ook bij mycom te bestellen...DancePlaza schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 10:28:
ik ben op zoek naar deze
[afbeelding]
http://www.mycom.nl/Produ...-Power-plug-Europe/282394
[ Voor 10% gewijzigd door securitymayo op 31-12-2010 10:42 ]
Hoop dat mijn bestelling vandaag ook aankomt.. Anders wachten tot "volgend jaar"WeeJeWel schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 02:44:
Vandaag een zaklamp met zonnecel van BuyInCoins mogen ontvangen, maar het licht noch het kompas werkt, natuurlijk, niet.
Derde product van BIC die niet naar behoren werkt. Van de drie.
Ze hebben wel een complete lader met dat stukje eraan: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.33898DancePlaza schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 10:28:
ik ben op zoek naar deze
[afbeelding]
[ Voor 62% gewijzigd door ThinkPad op 31-12-2010 10:43 ]
Hier. Bij MyCom hebben ze hem inderdaad ook, €5,- als je haast hebt.DancePlaza schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 10:28:
ik ben op zoek naar deze
[afbeelding]
Verwijderd
Ik ben zelf ook erg benieuwd naar de kwaliteit, maar 70 euro voor een product uit china is natuurlijk nog vrij duur, heb ook creative in-ear's besteld voor 9 euro, zijn in NL ook voor 30 te vinden.bas-r schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 10:37:
[...]
Ik ben benieuwd of dat originele zijn. Ik vermoed van niet, want de apparatuur van een merk wat ik bij DealExtreme heb gekocht was allemaal nep. IBM en Philips spul.
Verder zit wel alles er bij qua kabeltjes en hoesjes, dus in dat opzicht is het wel netjes.
Maar vooralsnog staat de status op: Waiting for supplier, zodra ik een update heb, meld ik het even.
Ben wel erg benieuwd haha.
Wow, daar waren ze dan wel weer snel mee. Direct een refund gekregen. Moet ik nu nog aangifte doen vanwege de verdwenen pakketten? Totaal van de spullen was $250,- maar ik vraag me af of iemand dat ooit kan herleiden. Kan op zo veel plekken verdwenen zijn.theHoff schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 09:33:
3 keer bericht gestuurd over mijn bestelling van 20 november. 3 keer geen antwoord. Nu maar een geschil geopend in Paypal voordat de 45 dagen voorbij zijn. Hopen dat ik er geen claim van hoef te maken.
En voor de mensen die zeggen, gewoon wachten komt wel, daar is het bedrag helaas te groot voor om dat risico te nemen, vind ik.
http://focalprice.com/IM0...ple_MAC_Laptop_White.htmlDancePlaza schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 10:28:
ik ben op zoek naar deze
[afbeelding]
Fijne jaarwisseling!!
Haha precies. Ken de TNT man hier vrij goed. Hij komt de pakketjes zelfs een 2e keer brengen als ik in de ochtend niet thuis ben.ThinkPadd schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 12:37:
Frustrerend is dat heDat heb ik ook vaak, dan komt de TNT chauffeur langs en heeft ie maar 1 pakketje bij zich, en dan zeg ik: 1tje maar!? Ik verwacht er nog een stuk of 5
- Besteld: 23/12
- Vezonden: 28/12
- Has left Hong Kong: 31/12
Volgende week post dus!
Verwijderd
De wonderen zijn de wereld nog niet uit zullen we maar zeggen.Mandera schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 12:52:
Het bewijs dat de achterstand nu weg is bij HKP:
- Besteld: 23/12
- Vezonden: 28/12
- Has left Hong Kong: 31/12
Volgende week post dus!
Ik zit nog steeds te wachten op een pakketje van BIC, verzonden op 30nov.
Alweer een maandje dus. Lucky you
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
... nog steeds niets binnen
Maargoed heb al zo vaak besteld bij DX, heb er wel vertrouwen in ;-)
Verwijderd
Verwijderd
Stuk beter dan vorig jaar.
B@n@@n
- een HTC desire screenprotector (werkt prima. Voor 1,5 dollar of zo. Vraagt de mediamarkt 10e voor)
- 20 6 mm bolmagneetjes (NIET BESTELLEN WANT JE WIL ER VEEEEEEEL MEER, heb ik dan ook net gedaan
- en nog een notitieblokje in de vorm van een appel
Het paste in een envelop en ik had het binnen 9 dagen
Die van Focalprice vind ik persoonlijk nog beter...
Trouwens, iemand een 7" screenprotector voor een archos70 tegengekomen?
[ Voor 20% gewijzigd door Dima_2005 op 01-01-2011 16:41 ]
Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)
Die silicone hoesje, daar maken ze echt 10 euro winst op in een winkel hier in nl. Belachelijk gewoonDima_2005 schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 16:40:
Meer nog, die screenprotectors zijn beter dan de doorsnee goedkope screenprotectors van 15€!
Die van Focalprice vind ik persoonlijk nog beter...
Daarom het budget maar eens opgerekt, en een mes dat dubbel zo duur was besteld bij DX. Ik heb lang lopen twijfelen, maar ben uiteindelijk voor een mooie zwarte Gerber Kiowa-kloon gegaan. Het stukje serrated snijvlak zal ik niet missen, plus het mes wordt waarschijnlijk zo mishandeld dat ik over een maand of 2-3 weer een nieuwe nodig heb, dus het is het mij niet waard een échte Kiowa te kopen
Kan dat met capacitieve schermen?Dima_2005 schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 16:40:
Hoe meer ik weet, 
hoe meer ik weet, 
dat ik niets weet.
Ik heb er destijds een paar gekocht op eBay, die aviator modelletjesYrck schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 18:29:
Iemand een idee waar ik namaak ray ban zonnenbrillen kan kopen uit China?
Hm zal daar is rondkijken! Heb zelf een echte ray ban maar vind die aviator wel leuk voor erbij! Voor de prijs hoeven we het niet te latenThinkPadd schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 20:40:
[...]
Ik heb er destijds een paar gekocht op eBay, die aviator modelletjesMaar ik kreeg de tip hier op GoT dat ze waarschijnlijk geen UV filter hebben, en ze dus je ogen niet goed beschermen! Alleen leuk voor de sier dus.
Ziet er bijna het zelfde uit als het mes dat ik heb, alleen dat is een Buck Bantam: http://www.buckknives.com...uct.detail&productID=3097Sorbo schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 17:04:
Zelf gisteren een (edc) zakmes besteld, omdat het mesje dat ik nu heb wat aan de kleine kant is (12cm uitgevouwen, maar een paar cm snijvlak), en het lemmet los zit, t linerlock niet meer werkt en me er dus regelmatig op betrap dat ik bijna vingers in plaats van doosjes opensnijd. Mesje kostte ook 3 euro bij Polo, dus het maakt me niet uit.
Daarom het budget maar eens opgerekt, en een mes dat dubbel zo duur was besteld bij DX. Ik heb lang lopen twijfelen, maar ben uiteindelijk voor een mooie zwarte Gerber Kiowa-kloon gegaan. Het stukje serrated snijvlak zal ik niet missen, plus het mes wordt waarschijnlijk zo mishandeld dat ik over een maand of 2-3 weer een nieuwe nodig heb, dus het is het mij niet waard een échte Kiowa te kopen
Heb er €28 voor betaald (12cm lemmet) in een klein campingwinkeltje en ding doet het perfect. Natuurlijk zal een mes van 8 euro het ook wel doen maar gezien je een Buck al vanaf een eurotje of 12 kan krijgen... Zit wel levenslange garantie op
Ontopic:
Ik zit de laatste tijd wel is beetje te browsen op DX alleen wat me echt waanzinnig irriteerd is dat je niet gewoon lekker kan filteren op dingen. Sommige denken heb ik absoluut geen interesse in en dingen via de search vind je gewoon soms niet (terwijl ik het via de browse wel vind...).
Hoe lossen jullie dat hier op? Gewoon domweg doorbrowsen of via Google zoeken op DX?
Ik zoek trouwens nog een keertje 'voor de leuk' (dus geen €200+) een nachtkijker (heatvision bv.) maar kan zoiets op DX niet vinden....
Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI
Verwijderd
Zat ik laatst ook al op te kijken. Op Focalprice [klik] hebben ze redelijk wat. Ze hebben ze van ongeveer $10, en $3. Die van $10 zien er erg realistisch uit. Die van $3 ook wel, maar de letters op de zonnebril zijn (op de foto) niet in het wit.. Die van $10 wel. Volgens mij hebben ze allebei geen originele hoesjes, maarja.Yrck schreef op zaterdag 01 januari 2011 @ 18:29:
Iemand een idee waar ik namaak ray ban zonnenbrillen kan kopen uit China?
Ik ga er ook maar is een bestellen, ik denk eerst eentje van $3, kijken of die goed zijn.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2011 11:10 . Reden: Linkje erin ]
Tuurlijk wel, er zijn toch screenprotectors voor de recente telefoons?
Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)
Ja, maar er is toevallig net nog een berichtje in het messentopic geplaatst waarin een messenfabrikant reageerde op een mail waarin werd verteld dat een van "zijn" messen misbruikt werd, en dat die garantie daar niet voor bedoeld was. Daarnaast is het ook gewoon leuk om eens in de zoveel tijd een nieuw speeltje uit te moeten zoeken, en met zo'n sterk mes en levenslange garantie ga ik dat natuurlijk niet meer reddenteh_twisted schreef op zondag 02 januari 2011 @ 01:30:
[...]
Ziet er bijna het zelfde uit als het mes dat ik heb, alleen dat is een Buck Bantam: http://www.buckknives.com...uct.detail&productID=3097
Heb er €28 voor betaald (12cm lemmet) in een klein campingwinkeltje en ding doet het perfect. Natuurlijk zal een mes van 8 euro het ook wel doen maar gezien je een Buck al vanaf een eurotje of 12 kan krijgen... Zit wel levenslange garantie op
Ontopic-achtig:
Ik betrap mezelf er steeds vaker op dat ik eerst op ebay kijk, en daarna pas naar DX ga. De prijzen bij DX zijn de afgelopen tijd voor mijn gevoel steeds hoger geworden... En waar ik vroeger ebay niet vertrouwde, heb ik na een aantal positieve ervaringen toch aardig de smaak te pakken gekregen. Arme portemonnee
Dankje voor de tip! Zojuist deze besteld: http://www.focalprice.com...yewear_for_Men_Black.htmlVerwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 11:06:
[...]
Zat ik laatst ook al op te kijken. Op Focalprice [klik] hebben ze redelijk wat. Ze hebben ze van ongeveer $10, en $3. Die van $10 zien er erg realistisch uit. Die van $3 ook wel, maar de letters op de zonnebril zijn (op de foto) niet in het wit.. Die van $10 wel. Volgens mij hebben ze allebei geen originele hoesjes, maarja.
Ik ga er ook maar is een bestellen, ik denk eerst eentje van $3, kijken of die goed zijn.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Zeuren zou verboden moeyen worden, ik heb ook een keer een pakketje na 3 maanden nog binnengehad...Tsurany schreef op zondag 02 januari 2011 @ 12:38:
Nog steeds mijn bestelling niet binnen, duurt al ruim anderhalve maand, begin het toch wel zat te worden.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Dan moet je maar niet bij DX en soortgelijke zaken bestellen. Alhoewel drie maanden wel erg lang is, is vantevoren bekend dat de levertijden erg lang kunnen zijn. Je kunt hooguit nog even bij de winkel informeren maar it's simple: wil je wat meer zekerheid en korte levertijden, bestel dan gewoon in NL.Tsurany schreef op zondag 02 januari 2011 @ 12:52:
Ja ik heb geen zin om drie maanden te wachten.
Ik zal voortaan inderdaad niet meer bij DX bestellen. Alleen jij hebt het ook gelijk over soortgelijke zaken, zal ik op Ebay dingen uit HongKong koop krijg ik die keurig in twee weken thuis, dus er zijn genoeg zaken in zulke landen die wel snel kunnen leveren.
http://popbuying.com/prod....list~page.1~category.128Yrck schreef op zondag 02 januari 2011 @ 12:17:
[...]
Dankje voor de tip! Zojuist deze besteld: http://www.focalprice.com...yewear_for_Men_Black.html
hier heb je ook een hoop ray bans, maar dan wel met accessoires.
Android developer & dürüm-liefhebber
Het zonlicht wordt niet schadelijker, maar doordat ze wel het normale licht filteren en niet het UV gaan je pupillen veel verder open staan doordat ze denken dat er weinig licht je ogen in komt waardoor er veel meer UV straling op je ogen valt. Dat is dus wel schadelijk.Mavamaarten schreef op zondag 02 januari 2011 @ 13:34:
Iets is in elk geval beter dan niets. Schadelijker zal het het zonlicht in elk geval niet maken
Een zonnebril die niet genoeg UV straling filtert is dus schadelijker dan geen zonnebril dragen omdat je ogen dan zichzelf nog beschermen.
Klopt. Had dit al verschillende keren gehoord. Heb zelf een echte Ray Ban die ik gebruik maar was benieuwd hoe zo namaak Ray Ban is.Tsurany schreef op zondag 02 januari 2011 @ 13:23:
Wel oppassen met die nep zonnebrillen he? Als de UV bescherming niet goed genoeg is dan beschadigen ze je ogen juist in plaats van te beschermen.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.51124
Externe harde schijf behuizing SATA, € 4,00 per stuk.
Lokale computerboer vraagt € 19,99 voor zo'n ding.
Wat Tsurany zegt klopt.Mavamaarten schreef op zondag 02 januari 2011 @ 13:34:
Iets is in elk geval beter dan niets. Schadelijker zal het het zonlicht in elk geval niet maken
Zo'n zonnebril dragen is dus wel schadelijker dan geen zonnebril dragen.
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
http://popbuying.com/deta...Cartridges_(8_pack)-21986
8 mesjes voor nog geen 10 dollar :-)
Ja, wacht op een aanbieding bij de kruidvat, zoniet, bestel dan ook maar wat pleisters meeGumball schreef op zondag 02 januari 2011 @ 14:46:
Weet toevallig iemand of het hier om goede Gillette mesjes gaat:
[ Voor 11% gewijzigd door hardware.tom op 02-01-2011 14:49 ]
Op de video van deze mesjes: http://popbuying.com/deta...Cartridges_(8_pack)-21985 zien ze er verdomd echt uit. Alleen ze hebben Gilette en Fusion wazig gemaakt op de foto's?Gumball schreef op zondag 02 januari 2011 @ 14:46:
Voor die prijs altijd het proberen waard. Laat wel ff je ervaringen weten dan, want als ze goed zijn is het zeer intressant!Gumball schreef op zondag 02 januari 2011 @ 14:46:
Ik haal ze liever bij goedkoopscheren.nl http://www.voordeligscheren.nl/, is veel goedkoper dan de zogenaamde kruitvat aanbiedingen en gewoon goed, snel binnen.hardware.tom schreef op zondag 02 januari 2011 @ 14:48:
[...]
Ja, wacht op een aanbieding bij de kruidvat, zoniet, bestel dan ook maar wat pleisters mee
JA! Enige dagen geleden een HTC desire protector van DX opgeplakt, werkt prima! En je ziet/merkt er helemaal niks van. (Alleen met flinke vingervegen zie je wat meer "vertekening" maar met een protector erop haal ik hem zonder zorgen langs mijn mouw:) )
---------------
Die site werkt niet meer?Mistraller schreef op zondag 02 januari 2011 @ 15:55:
[...]
Ik haal ze liever bij goedkoopscheren.nl, is veel goedkoper dan de zogenaamde kruitvat aanbiedingen en gewoon goed, snel binnen.
Verwijderd
Maar hoe kan je dan eigenlijk zeker weten of er goede UV protectie op zit? Want winkels zoals V&D en souvenirwinkeltjes in Amsterdam verkopen volgens mij ook allemaal van die brillen die gewoon in China zijn gemaakt...Tsurany schreef op zondag 02 januari 2011 @ 13:54:
[...]
Het zonlicht wordt niet schadelijker, maar doordat ze wel het normale licht filteren en niet het UV gaan je pupillen veel verder open staan doordat ze denken dat er weinig licht je ogen in komt waardoor er veel meer UV straling op je ogen valt. Dat is dus wel schadelijk.
Een zonnebril die niet genoeg UV straling filtert is dus schadelijker dan geen zonnebril dragen omdat je ogen dan zichzelf nog beschermen.
Als je goedkoopt wilt scheren kun je beter het scheermes van Kruitvat zelf kopen. Die hebben nu een mesje met 5/6 messen erop en die scheert schijnbaar ook net zo lang/fijn/scherp als Gilette/Wilkinson maar dan voor de helft van de prijs.

Aanbieding is geldig van 28 december 2010 t/m 16 januari 2011
[ Voor 61% gewijzigd door NeoMe op 02-01-2011 17:16 ]
* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9
Ik heb namelijk gelezen dat je geen namaak-merk artikelen mag importeren, en dat daar een boete op staat?
Ik had in gedachte:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3402
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.9615
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.36340
Zal dit worden beschouwd als namaak?
[ Voor 6% gewijzigd door Leetness op 02-01-2011 17:28 ]
Nee, het gaat om namaak van merken. Dus zodra er een westermerk op zoiets staat, bijvoorbeeld Apple, BOSE of Sony dan moet je er niet aan beginnen. Gewoon voor je eigen zekerheid.Leetness schreef op zondag 02 januari 2011 @ 17:22:
Kan iemand mij vertellen wat ik nou wel, en wat ik niet mag importeren van Dealextreme?
Ik heb namelijk gelezen dat je geen namaak-merk artikelen mag importeren, en dat daar een boete op staat?
Ik had in gedachte:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3402
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.9615
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.36340
Zal dit worden beschouwd als namaak?
Die linkjes die jij post zijn gewoon legaal aan te kopen en te importeren.
off-topic: 100 pagina's !
Verwijderd
Zou de Douane nou echt een pakketje openmaken waar bijvoorbeeld namaak riemen van een merk in zitten?
De douane kan inderdaad gewoon je pakketje openmaken en controleren wat er inzit...Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 19:06:
Ik vind het ook zo'n gedoe met namaak en alles. Je mag dus per persoon als je uit een ander land komt 3 namaak artikelen meenemen (is bij kleding zo, ik weet niet of dat bij elektronica en dergelijke is) maar je mag het niet met de post importeren?
Zou de Douane nou echt een pakketje openmaken waar bijvoorbeeld namaak riemen van een merk in zitten?
PunlArjen
Edit:
Bijvoorbeeld deze:
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.33
[ Voor 18% gewijzigd door Leetness op 02-01-2011 19:57 ]
Verwijderd
Maar, hoe kan de douane weten dat het nep is? Stel dat ik een jas wil kopen van G-Star, en hij is veel goedkoper op een site in China (waarschijnlijk nep dus), dan kan je toch gewoon tegen de Douane zeggen dat hij echt is?
Zelfde geval als bij de iPad. Als er nou wel een Apple logo op staat, dan kan je toch gewoon zeggen dat hij echt is?
Edit: Wat volgens mij ook wel gebeurt, is dat DX of andere winkels het merk van het product niet laat zien, maar wat je werkelijk krijgt is dan soms wel van een merk. (Spreek NIET uit ervaring) Misschien weet iemand hier wat over?
[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2011 21:35 ]
---------------
Klopt.Leetness schreef op zondag 02 januari 2011 @ 19:41:
En ook al zijn het 2 precies dezelfde producten, neem bijvoorbeeld iPads, als er op de Chinese versie geen Apple-logo's en dergelijke staan is hij legaal om te importeren?
Edit:
Bijvoorbeeld deze:
De mensen bij de Douane zijn er op getraind, die geloven je niet zomaar hoor. Als je iemand neerschiet met een 9mm pistool en men vind jou sporen en een 9mm kogel. Ze komen jou halen bij je thuis en je zegt, ja maar dat was ik niet hoor! uuuuuuuuuhmVerwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 19:51:
Mmh.. ik denk dat het wel mag. Net zoiets als een riem van een leer winkel, waar niks op staat, en een namaak riem waar groot de naam van het merk op staat.
Maar, hoe kan de douane weten dat het nep is? Stel dat ik een jas wil kopen van G-Star, en hij is veel goedkoper op een site in China (waarschijnlijk nep dus), dan kan je toch gewoon tegen de Douane zeggen dat hij echt is?
Zelfde geval als bij de iPad. Als er nou wel een Apple logo op staat, dan kan je toch gewoon zeggen dat hij echt is?
Edit: Wat volgens mij ook wel gebeurt, is dat DX of andere winkels het merk van het product niet laat zien, maar wat je werkelijk krijgt is dan soms wel van een merk. (Spreek NIET uit ervaring) Misschien weet iemand hier wat over?
Verwijderd
Nou de douane zal zoiezo niet rijk worden van onze import, de kans dat ze je pakketje open maken is al 1% aldus dealextreme, wat me nog aan de hoge kant lijkt.Mandera schreef op zondag 02 januari 2011 @ 22:52:
[...]
De mensen bij de Douane zijn er op getraind, die geloven je niet zomaar hoor. Als je iemand neerschiet met een 9mm pistool en men vind jou sporen en een 9mm kogel. Ze komen jou halen bij je thuis en je zegt, ja maar dat was ik niet hoor! uuuuuuuuuhm
En ook al is het nep of echt, dan ben je het of kwijt, of ze gaan de waarde opzoeken en dan moet je een beetje belasting betalen.
Het probleem voor hun, en voordeel voor ons is, bij een aankoop van 50 euro, is er voor hun niet veel te halen, ze hebben veel liever onbetaalde container vrachten, dat is pas leuk verdienen voor ze.
Zie het meer als een formaliteit: Pistolen en andere wapens.
Off Top: 100 Pages! (Y)
Verwijderd
Wat ik ook al een aantal keer ben tegengekomen (twee maal), is dat ik voor een pakje een surplus moest betalen aan douanekosten. Ik zag dat op het bijhorend briefje, met de artikelnummers op, een aantal zaken omcirkeld waren. Toen ik thuiskwam heb ik deze natuurlijk opgezocht, en het bleken namaak Apple producten te zijn (lader en windshield mount). Let dus op met wat je besteld zou ik zeggen.Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 23:03:
[...]
Nou de douane zal zoiezo niet rijk worden van onze import, de kans dat ze je pakketje open maken is al 1% aldus dealextreme, wat me nog aan de hoge kant lijkt.
En ook al is het nep of echt, dan ben je het of kwijt, of ze gaan de waarde opzoeken en dan moet je een beetje belasting betalen.
Het probleem voor hun, en voordeel voor ons is, bij een aankoop van 50 euro, is er voor hun niet veel te halen, ze hebben veel liever onbetaalde container vrachten, dat is pas leuk verdienen voor ze.
Zie het meer als een formaliteit: Pistolen en andere wapens.
Off Top: 100 Pages! (Y)
Trouwens weet ik niet in hoeverre de douane rechtmatig gehandeld heeft, maar ik had geen zin om voor zo'n relatief klein bedrag heisa te maken.
"Designer's" bij DX = namaakbas-r schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 10:37:
[...]
Ik ben benieuwd of dat originele zijn. Ik vermoed van niet, want de apparatuur van een merk wat ik bij DealExtreme heb gekocht was allemaal nep. IBM en Philips spul.
Slijpsetje (sku 29201) staat niet goed aangeschreven en een snelle blik op Google leert dat je keramische messen het beste kunt slijpen met een diamantsteentje. Voor die prijzen kan ik beter af en toe nieuw mesje op DX kopen
[ Voor 46% gewijzigd door driedees op 03-01-2011 10:20 ]
It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM
En ik weet dat er goedkopere VGA kabels voor iPhones en iPads zijn. Weet iemand waar ik die kan vinden? Mijn iPad is jailbreaked dus kan ik het tooltje installeren waarmee de iPad ook goedkope VGA kabels accepteert.
===
Verder heb ik tot noch toe goede ervaringen met deze winkel. Heb aleens een groene laserpointer besteld voor mijn presentaties. Deze doet het erg goed! Ook heb ik een windproof aansteker besteld (voor mijn vuurwerk, ik rook niet
Verder heb ik een iPad die uit de VS komt (ik had 'm al in mei 2010) en heb bij DX een Europese stekker gekocht die je zo in de Apple stekker kunt schuiven. Was niet een originele maar pastte prima!
Nu heb ik weer een bestellingkje uit staan voor een magische Chinese waaier (voor mijn zoontje, hij vindt goochelen erg leuk) en een paar zeer krachtige magneten (rare earth metals). Ik heb ze nog niet binnen, maar in de reviews staat wel dat ze heel fragiel zijn. Maar ik ben benieuwd in hoeverre deze rare earth magneten batterijen een iets verlengde levensduur kunnen geven (schijnt te werken).
Make music, not war
Gelukkig hadden wij alleen maar echte spullen.
Verwijderd
Is dat zo? Dus als je met het vliegtuig UIT Italië gaat? Maar gewoon in je tas, hoe willen ze daar achter komen?Arunia schreef op maandag 03 januari 2011 @ 11:13:
Je moet geen neppe spullen uit Italië / Rome mee willen nemen, dan wordt je er toch echt mooi uit gepikt en krijg je van de aardige douane ook nog een boete toe.
Gelukkig hadden wij alleen maar echte spullen.
Wat zeggen jullie trouwens van Western Union?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2011 17:38 ]

Nooit gebruiken, bied geen enkele vorm van bescherming en daardoor ideaal voor oplichterijen.Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2011 @ 17:37:
Wat zeggen jullie trouwens van Western Union?
Dit mes heb ik ook besteld. Ik ben benieuwd naar de kwaliteit. Het schijnt superlicht en heel scherp te zijn.driedees schreef op maandag 03 januari 2011 @ 10:06:
10 december keramisch keukenmes (sku 44533), haakse HDMI plug en universele USB oplader besteld, 21 december verzonden en 27 december al bezorgd.
Van mijn vorige bestelling had ik zaklantaarn besteld. De schroefdraad begon spontaan los te komen wegens te dunne wand. Lina van dealextreme regelde een nieuwe zaklantaarn bij de huidige bestelling. De oude mocht ik gewoon houden. De service van de is wel top.
Deze magneten worden gebruikt voor langer maken van de batterij. Er zijn zoveel afmetingen van batterijen en laders dat ze niet allemaal passen. Sommige host kunnen ook nog verschillende lengtes hebben waardoor de batterijen teveel speling hebben.musiman schreef op maandag 03 januari 2011 @ 10:20:
Nu heb ik weer een bestellingkje uit staan voor een magische Chinese waaier (voor mijn zoontje, hij vindt goochelen erg leuk) en een paar zeer krachtige magneten (rare earth metals). Ik heb ze nog niet binnen, maar in de reviews staat wel dat ze heel fragiel zijn. Maar ik ben benieuwd in hoeverre deze rare earth magneten batterijen een iets verlengde levensduur kunnen geven (schijnt te werken).
Ze zijn wel fragiel. Gewoon tegen elkaar klappen kunnen ze al breken.
Stel mijn pakketje wordt opengemaakt, en deze vallen onder namaak.
Wat zijn dan de consequenties voor mij, een boete of belasting oid?

Dit topic is gesloten.
                                                     ![]()
GoT hanteert een beleid waarbij geen discussie wordt getolereerd over manieren om inbreuk te maken op het merkenrecht, manieren om belasting te ontduiken en/of import van verboden producten. Wij voeren een zero-tolerance beleid op dit punt en een overtreding van deze spelregels levert je direct minimaal een tempban op tweakers.net op.
Enige voorbeelden van discussies die uit den boze zijn (niet uitputtelijke lijst):
* hoe zorg ik ervoor dat de douane mijn pakketje niet openmaakt/belast?
* discussie over waar producten te bestellen zijn die schijnbaar identiek zijn aan merk producten
* discussie over verboden wapens/goederen