DealExtreme.com |
![]() |
Inhoudsopgave |
Dit topic is wel bedoeld voor: - Ervaringen met producten aanschaffen via DealExtreme.com - Reviews over producten van DealExtreme - Discussies over verschillende producten van DealExtreme - Discussies over levertijden en nazorg van DealExtreme - Waarschuwingen voor fake producten (zie hoofdstuk 3) Dit topic is niet bedoeld voor: - Discussies over andere websites dan DealExtreme - Discussies over producten waar al een apart topic over bestaat (bijvoorbeeld computerhardware) |
DealExtreme.com is een webshop die allerlei elektronische gadgets verkoopt. De artikelen die je op deze website besteld worden verstuurt vanuit Hong Kong. Wat zeer aantrekkelijk is aan deze webshop, is dat de prijzen (naar westerse standaard) uiterst goedkoop zijn en in de meeste gevallen gewoon garant staan voor prima kwaliteit! Verzendkosten betaal je niet want die zitten bij de prijzen inbegrepen, klink niet gek toch? De populariteit is zelfs dermate groot dat er een heuse FireFox plugin voor is ontwikkeld (currency converter)! |
Ja & Nee, China staat natuurlijk al jaren bekend om de vele namaakartikelen die hier vandaan komen. Je kent het misschien wel, Nike schoenen voor een prikkie en ze lijken net echt. Echter is het bij wet verboden om namaakartikelen te importeren. Daarom wijs ik je hier alvast op wat kan duiden op namaak: Neem als voorbeeld even dit: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.30185 Als je hier even rondkijkt zie je dat hier Genuine Apple oordopjes aangeboden, met 1 blik op de afbeelding zul je misschien denken, dat zijn gewoon Apple oordopjes zoals je ze bij je iPod worden geleverd. Het tegendeel is echter waar. Hoe meer je woorden ziet opduiken als "Genuine", "100% real" en "not fake" kun je er gewoon vanuit gaan dat het hier om pure namaak gaat, wat men probeert te verkopen aan nietsvermoedende westerlingen. Als de douane dit onderschept, kun je je pakketje vergeten en waarschijnlijk een boete verwachten. De douane heeft speciaal mensen in dienst voor dit soort zaken, grote bedrijven geven trainingen aan deze mensen hoe men namaak kan opmerken. WEES GEWAARSCHUWD! |
Zoals al eerder gezegd, verkoopt DealExtreme voornamelijk elektronica. Een kleine greep uit het (brede) assortiment: - Kaartlezers en geheugenkaartjes (SD etc.) - Skype telefoons - Webcams - Navigatiesystemen - Auto accessoires - Speelgoed - Games - Accessoires voor game consoles - iPod accessoires - Sieraden Dit is nog maar een klein deel van het grote assortiment van DealExtreme, de site is zeker eens een bezoekje waard! |
PayPal is de enige betaaloptie bij DealExtreme, PayPal kun je gratis aan maken via www.paypal.nl en koppelen aan je creditcard of bankrekening. Hier zijn geen kosten aan verbonden. Over de verzendkosten kan ik kort zijn: het is namelijk helemaal gratis! Alle bestellingen worden vanuit Hong Kong naar elk land ter wereld verzonden, in Hong Kong investeert de overheid masaal in bedrijven die handel drijven met het westen, vandaar dat je deze kosten mag doorstrepen. Alle bestellingen worden via Hong Kong Post (http://www.hongkongpost.com) verzonden, eenmaal in Nederland aangekomen en door de douane heen wordt het bezorgd via TNT Post. Reken op een levertijd tussen de 10-14 dagen. Voor de Belgische lezer van dit topic, er is voor België ook een keuze voor EMS. De levertijd wordt dan ongeveer 3-5 dagen vanaf het moment van verzenden. Hier zijn wel extra kosten aan verbonden. DealExtreme laat de procedure als volgt zien: ![]() |
Zelf heb ik nog maar 1 ervaring met DealExtreme en die wil ik alvast hier met je delen. Ik heb zelf eens de gok genomen om in-ear oordopjes te bestellen voor mijn iPod, na een beetje rondsurfen op de website kwam ik deze tegen: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.4305 De kleur past mooi bij mijn iPod en voor de prijs moest ik het al helemaal niet laten (omgerekend € 2,xx) Ik heb deze op 16 maart j.l besteld en op 18 maart veranderde de bestelstatus naar Shipped. Precies 10 dagen later (28 maart) had ik de oordopjes binnen, netjes verzonden in een bubbel-envelop. Zelf ben ik erg tevreden over deze oordopjes, ze zitten lekker en zien/voelen niet goedkoop aan. De lage tonen overheersten in het begin iets, maar nadat ik de EQ van mijn iPod had gezet in "Minder laag" klonken ze veel beter! Als ik deze oordopjes in Nederland zou hebben gekocht (als die er uberhaupt waren in dezelfde kleur enz.) zouden ze zeker minstens € 20 hebben gekost. Het is maar wat de gek er hier voor geeft dus.... DealExtreme was voor mij zeker geen verkeerde keus en ik hoop er snel weer iets te bestellen! |
Blijf vooral rustig, DealExtreme bied een duidelijke service pagina op http://services.dealextreme.com, hier kun je terecht met allerlei soorten problemen. Meestal loopt dit uit op het feit via je ordernummer melding te maken bij de helpdesk van DealExtreme. Zelf heb ik hier geen verdere ervaringen mee, dus ga ik hier op dit moment niet verder op in. Tweaker DannyBevers heeft hier wel ervaring mee, lees het hieronder:
|
Er zijn wel meer sites die ongeveer hetzelfde aanbieden als DealExtreme, ik heb hier zelf nog geen ervaringen mee op dit moment, maar ik zal je een paar voorbeelden geven.
|
Op de website van DealExtreme kun je bij de meeste artikelen reviews van gebruikers, die het artikel al hebben aangeschaft lezen. Uit deze reviews kun je zelf snel opmaken of het om een goed of slecht product gaat. Natuurlijk is niet iedere review met even veel zorg geschreven, maar de meeste zijn toch redelijk serieus. In het hoofdstuk over de kwaliteit van de artikelen kun je mijn kleine review lezen over oordopjes, mocht je zelf een review willen schrijven, stuur mij even een DM en ik zal hem hier plaatsen! Bedankt voor het lezen van deze OP, reacties zijn altijd welkom! - Jordy |
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 26-04-2010 12:31 ]