Het Sony Ericsson Xperia X10 topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste
Acties:
  • 94.907 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:19
Omdat de snelheid en accuduur mij langzaamaan steeds meer begint te irriteren heb ik vanmorgen ff gebeld met de SE Klantenservice. De jongedame begon eerst een lijstje van mogelijkheden af te gaan, maar ze wist mij daarna te vertellen dat ze hard bezig waren met een update (nee echt?). Ik vroeg wanneer deze uit gaat komen. Ze zei dit niet te weten. "Dat kan eind deze week, of eind deze maand zijn.. Dat weten wij niet, maar dat zal niet lang meer duren."

De manier waarop ze dit zei doet mij stilletjes toch vermoeden dat de update deze maand komt, maar meer heb ik er niet uit kunnen krijgen. Heb ook nog gevraagd of de nieuwere accu's (2010) betere prestaties leveren dan die uit 2009, maar dit is volgens haar onzin.

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:40
ik heb gemerkt dat wanneer je geen 3g verbinding hebt (dus alleen 2g) je batterijverbruik aanzienlijk verbeterd. Weet iemand misschien een app waarmee je wel 3g kunt uitzetten maar niet 2g?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:42

Steeffoon

Smartphone-nerd

avec_style schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 16:23:
ik heb gemerkt dat wanneer je geen 3g verbinding hebt (dus alleen 2g) je batterijverbruik aanzienlijk verbeterd. Weet iemand misschien een app waarmee je wel 3g kunt uitzetten maar niet 2g?
Dat kan je instellen bij instellingen ;-)

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 20:54

LDVC

Let's get it over with

Je kunt dit gewoon in de instellingen forceren door bij 'netwerk modus' (onder Instellingen mobiel netwerk) te kiezen voor 'voorkeur GSM'. Apps hebben in android geen toegang tot deze instellingen, dus je zal geen applicatie vinden om dit te switchen. Wel heb ik 2G/3G switch app, welke een snelkoppeling in je notification bar plaatst naar dit instellingen scherm, zodat je toch snel kan switchen.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10-2022
avec_style schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 15:36:
ik denk dat de telecomoperators wel wat meer tijd nodig hebben om de update goed te keuren.
ik heb het dan ook op de unbranded toestellen, die zouden we dan toch als deze geruchten kloppen volgende week kunnen verwachten. maar idd de providertoestellen zullen er wel een pak langer over doen als ze al hun rommel erinsteken enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
LDVC schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 16:35:
[...]

Je kunt dit gewoon in de instellingen forceren door bij 'netwerk modus' (onder Instellingen mobiel netwerk) te kiezen voor 'voorkeur GSM'. Apps hebben in android geen toegang tot deze instellingen, dus je zal geen applicatie vinden om dit te switchen. Wel heb ik 2G/3G switch app, welke een snelkoppeling in je notification bar plaatst naar dit instellingen scherm, zodat je toch snel kan switchen.
Thanx, ik heb net een snelkoppeling gemaakt naar deze instelling met any cut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

avec_style schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 20:24:
[...]

Thanx, ik heb net een snelkoppeling gemaakt naar deze instelling met any cut.
Een vraagje: Hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-05 16:31
APNdroid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
GKW schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 20:30:
[...]

Een vraagje: Hoe doe je dat?
any cut is een applicatie die je kunt downloaden om snelkoppelingen te maken.
http://www.androlib.com/a...appdroid-anycut-jpBC.aspx

na installatie, lang op je homescreen drukken. kies snelkoppeling, selecteer any cut. En kies de contact/applicatie/instelling waarnaar je een snelkoppeling wilt hebben.
hiermee schakel je in 1 keer al het dataverkeer uit. Met de hierboven beschreven manier heb je nog wel dataverkeer maar dan met 2G

[ Voor 3% gewijzigd door avec_style op 09-06-2010 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conradm
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-06-2024
avec_style schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 22:33:
na installatie, lang op je homescreen drukken. kies snelkoppeling, selecteer any cut. En kies de contact/applicatie/instelling waarnaar je een snelkoppeling wilt hebben.

hiermee schakel je in 1 keer al het dataverkeer uit. Met de hierboven beschreven manier heb je nog wel dataverkeer maar dan met 2G
2G is genoeg voor Twitter en E-mail, scheelt een hoop, jammer dat er niet een app is die op basis van de hoeveelheid data request de keuze kan maken tussen 2G of 3G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GKW
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-10-2024

GKW

avec_style schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 22:33:
[...]

any cut is een applicatie die je kunt downloaden om snelkoppelingen te maken.
http://www.androlib.com/a...appdroid-anycut-jpBC.aspx

[...]
Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
goed nieuws. de nieuwe update staat op de site van xda.
dus het kan niet lang meer duren eer we via de officele weg een update krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XstarzZ schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 23:30:
goed nieuws. de nieuwe update staat op de site van xda.
dus het kan niet lang meer duren eer we via de officele weg een update krijgen.
Ook al mensen die hem al hebben? Ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontier
[...]

hmmm mijn fout.. hier ben ik dan ook wel benieuwd naar of dr een app voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Frontier schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 00:30:
[...]

hmmm mijn fout.. hier ben ik dan ook wel benieuwd naar of dr een app voor is.
Nee, want - zoals al eerder in dit topic is aangegeven - Android staat dat niet toe. Ik gok dat de reden daarvoor is dat er vast carriers zijn waar een 2G data abonnement goedkoper is dan 3G, en dat je dus op kosten gejaagd wordt als een app zomaar even naar 3G kan switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bemerk sinds een aantal dagen dat de batterij slechter aan het worden is. Heb de telefoon nu twee maanden en normaal gesproken deed ik er 1,5 dag mee. Nu max een dag.

Ik ben hem NIET meer gaan gebruiken dus daar kan het niet aan liggen. Wel heb ik hem altijd elke avond opgeladen, maar dat was volgens mij toch ook beter voor de batterij?

Iemand dezelfde ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
dat idee heb ik de laatste tijd ook, dus laat die update maar komen

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe toch een volle 3 dagen met men X10 nu ik hem meer en meer gebruik en ben er dus blij mee :D Maar updates zijn altijd welkom aangezien ik nog steeds op de oudste versie zit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 09:50:
Ik bemerk sinds een aantal dagen dat de batterij slechter aan het worden is. Heb de telefoon nu twee maanden en normaal gesproken deed ik er 1,5 dag mee. Nu max een dag.

Ik ben hem NIET meer gaan gebruiken dus daar kan het niet aan liggen. Wel heb ik hem altijd elke avond opgeladen, maar dat was volgens mij toch ook beter voor de batterij?

Iedere nacht opladen is NIET goed voor de batterij!!
Je moet hem opladen als hij zegt dat hij leeg is...

Als jij hem iedere nacht oplaad terwijl de batterij nog niet leeg is, weet de telefoon strax niet meer hoe vol of leeg die is.
waardoor je dus de levensduur van de batterij verkort.

Niet doen dus...of tenzij je ieder half jaar een nieuwe batterij wil aanschaffen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teuling
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-05 19:19
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 10:20:
[...]

Als jij hem iedere nacht oplaad terwijl de batterij nog niet leeg is, weet de telefoon strax niet meer hoe vol of leeg die is.

Niet doen dus...of tenzij je ieder half jaar een nieuwe batterij wil aanschaffen..
Volgens mij was dit niet van toepassing op Li-po batterijen, maar kan dat zo snel even niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 23:58:
[...]

Ook al mensen die hem al hebben? Ervaringen?
mensen die beweren een betere ontvangt te hebben, en ze denken dat de batterij beter meegaat.
maar voor de rest reageren er niet veel mensen, ik hoop dat we hem snel zien de update.
ik zit op ubuntu en kan niet via de pc update'n. seus is niet compatible. en die update is ong 125mb groot.
de kans dat die via airupdate gaat komen is klein zeker?
(gaat windows terug instaleren :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Lion en lipo hadden toch geen geheugen effect en mochten toch niet volledig leeg raken. Veel opladen was dus toch beter voor ze?

"Dit afbraakfenomeen wordt versterkt wanneer de batterij volledig is opgeladen. De batterij mag niet helemaal ontladen worden, omdat de batterij dan onherstelbaar uit kan vallen."

Bron: Wikipedia: Lithium-ion-accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietbuks
  • Laatst online: 02-11-2023
Ik gebruik al tijden Data on Demand, voor mij doet ie precies wat ik wil: 2G/3G volledig uit wanneer het scherm zwart is (standby / gelocked is). Unlock je het toestel, dan wordt er binnen een paar seconden via 3G verbonden.

Alle automatische syncs heb ik uit staan, dus wanneer je dat wel gebruikt is het niks, maar aangezien ik handmatig Twitter, Hyves, Mail, Facebook bekijk werkt het voor mij ideaal.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fridiot
  • Laatst online: 25-07 16:03
pietbuks schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 10:45:
Ik gebruik al tijden Data on Demand, voor mij doet ie precies wat ik wil: 2G/3G volledig uit wanneer het scherm zwart is (standby / gelocked is). Unlock je het toestel, dan wordt er binnen een paar seconden via 3G verbonden.
Die heb ik ook geprobeerd. Je ziet het 3G icoontje verdwijnen voordat ie gelocked wordt.
Maar.. bij mij komt het 3G icoontje, terwijl hij standby is, gewoon terug zonder dat je het kan zien. Ik had ook gewoon nog 3G internet met Data On Demand op Off.

Toen meteen even de APN geinspecteerd, waar een ,dod optie aan toegevoegd was (waarschijnlijk ter identificatie) maar verder was er niets gewijzigd terwijl in DoD internet toch echt op Off stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietbuks
  • Laatst online: 02-11-2023
fridiot schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 10:52:
[...]

Die heb ik ook geprobeerd. Je ziet het 3G icoontje verdwijnen voordat ie gelocked wordt.
Maar.. bij mij komt het 3G icoontje, terwijl hij standby is, gewoon terug zonder dat je het kan zien. Ik had ook gewoon nog 3G internet met Data On Demand op Off.

Toen meteen even de APN geinspecteerd, waar een ,dod optie aan toegevoegd was (waarschijnlijk ter identificatie) maar verder was er niets gewijzigd terwijl in DoD internet toch echt op Off stond.
Ohw, dat is vreemd. Heb het meteen even gecheckt. Maar met DoD op Off kan ik geen data meer ophalen.
Unable to resolve host in Facebook en de standaard Android Webpagina is niet beschikbaar pagina.
Daarna even DoD op Auto gezet, en 3G is direct terug!
Misschien verschilt het per provider en bijbehorende settings. Ik bel via Telfort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 09:50:

dat heb ik ook. Gisteren ging mijn telefoon maar 10 uur mee, terwijl ik er bijna niks mee gedaan had. Heb alleen een uurtje muziek geluisterd via BT.
Ik heb mijn telefoon zelfs teruggezet op fabrieksinstellingen, maar dat heeft niet geholpen. :-(

Ik laad mijn telefoon ook elke avond op. Mijn batterij moet 's ochtends wel helemaal opgeladen zijn, want anders hou de batterijk het niet een dag vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 08:56
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 10:42:
[...]

Lion en lipo hadden toch geen geheugen effect en mochten toch niet volledig leeg raken. Veel opladen was dus toch beter voor ze?

"Dit afbraakfenomeen wordt versterkt wanneer de batterij volledig is opgeladen. De batterij mag niet helemaal ontladen worden, omdat de batterij dan onherstelbaar uit kan vallen."

Bron: Wikipedia: Lithium-ion-accu
In de X10 wordt een lipo gebruikt:

Wikipedia: Lithium-ion-polymeer-accu

Ga er maar van uit dat de lipo nooit diep onladen wordt. Als de lipo diep ontladen wordt kan deze opzwellen en ontbranden, allemaal dingen die SE niet kan hebben in de X10. De X10 zal dan ook worden uitgeschakeld lang voordat de spanning in de batterij echt laag wordt.
avec_style schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 11:15:
[...]

dat heb ik ook. Gisteren ging mijn telefoon maar 10 uur mee, terwijl ik er bijna niks mee gedaan had. Heb alleen een uurtje muziek geluisterd via BT.
Ik heb mijn telefoon zelfs teruggezet op fabrieksinstellingen, maar dat heeft niet geholpen. :-(

Ik laad mijn telefoon ook elke avond op. Mijn batterij moet 's ochtends wel helemaal opgeladen zijn, want anders hou de batterijk het niet een dag vol.
Ik haal gemiddeld zo'n 2 dagen uit de X10. Maar soms merk je dat die ineens heel snel leeg loopt zonder dat er gekke (of andere dingen dan normaal) met de X10 gebeuren.

Ik zit nu bijvoorbeeld 'pas' op 54% na 20u 58m en 42s sinds losgekoppeld met toch wel aardig gebruik (muziek, browsen, bellen/sms/mail). Ik gebruik wel Ultimate Juice om 3G uit te schakelen als het scherm uit is. 3G en Wifi staan altijd 'aan' . Verder geen taskkiller .

[ Voor 33% gewijzigd door Vin87 op 11-06-2010 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teuling
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 05-05 19:19
@ Conqueror & Vin87; thanks voor de ondersteunende linkjes.

Ik heb nog een vraagje: ik heb een bluetooth autoradio, om deze goed te kunnen gebruiken moet ik mijn contacten naar de radio zenden. Met mijn vorige telefoon (W960i) kon ik alles selecteren en direct sturen. Deze functie heb ik nu nog niet gevonden, weet iemand of dat met de X10 ook kan? Individueel verzenden als visitekaartje kan wel, maar dat is met 150 contacten nogal wat werk natuurlijk... Iemand tips & tricks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
k'heb niews voor de belgen onder ons.
ik kom zojuist van de telefoon met SE. en ik heb gevraagt waarom wij in godsnaam geen update's krijgen.
we lopen er al 2achter. die man wist me te vertellen dat dit is omdat de belgische x10 een aangepaste fimware heeft? dat was toch de nederlandse met die hyves? nuja, hij wist me wel te zeggen dat belgie in de planning staat voor de update. maar kon me geen vaste datum geven of tijdzone hoelang we nog moesten wachten.
weet iemand hier wat er dan aangepast is aan onze firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-09 08:56
XstarzZ schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 12:30:
ik kom zojuist van de telefoon met SE. en ik heb gevraagt waarom wij in godsnaam geen update's krijgen.
we lopen er al 2achter. die man wist me te vertellen dat dit is omdat de belgische x10 een aangepaste fimware heeft? dat was toch de nederlandse met die hyves? nuja, hij wist me wel te zeggen dat belgie in de planning staat voor de update. maar kon me geen vaste datum geven of tijdzone hoelang we nog moesten wachten.
Zover ik weet missen jullie bijvoorbeeld Youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
Vin87 schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 12:36:
[...]

Zover ik weet missen jullie bijvoorbeeld Youtube.
ahja, dit klopt. belachelijk, dat dit dan als een aagepaste firmware wordt bestempelt.
dit is er gewoon toch de youtube app vantussen houden en verder niets aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity88
  • Laatst online: 08-07 22:48
XstarzZ schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 12:30:
Dat is waarschijnlijk de wereldwijde update die gaat komen. Naar het schijnt komt die in de week van de 21ste. Daarin zit een fix voor bugs die de batterij snel laten leeglopen. Deze update zou al een tijd geleden uitgekomen moeten zijn maar ze is achtergehouden en verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awel se en ik hoop nu eens dat de Belgen eens van de eersten mogen zijn voor het lange wachten ;) Maar ik vrees dat dat wel weer niet zo zal zijn :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-08 08:11
Ik heb een vraagje.
Ik heb net mijn X10 gekregen en nu is de batterij geheel leeg.
Ik wil hem opladen via de computer maar dit schijnt hij niet te doen.
Klopt dat? en zo nee hoe krijg ik hem dan weer aan?

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GrumpyGamerDad schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 17:09:
Ik heb een vraagje.
Ik heb net mijn X10 gekregen en nu is de batterij geheel leeg.
Ik wil hem opladen via de computer maar dit schijnt hij niet te doen.
Klopt dat? en zo nee hoe krijg ik hem dan weer aan?
Raar dat je het leeg heb gekregen meestal krijg je het half vol .
ALs het goed kan je het gewoon opladen via pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrumpyGamerDad
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-08 08:11
Is alweer aan het opladen, deed er alleen een beetje lang over voordat hij weer aanging.

http://youtube.com/c/Mikesgameworld | Blizzard addict | Gamer pur sang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

De update voor de XPERIA X10 komt eind deze maand waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

stefanaudi schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 19:35:
De update voor de XPERIA X10 komt eind deze maand waarschijnlijk.
Is dat niet afhankelijk van de providers? Of staat deze update daar los van en krijg je deze direct van SE?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity88
jelmervos schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 19:38:
[...]

Is dat niet afhankelijk van de providers? Of staat deze update daar los van en krijg je deze direct van SE?
Op de product blog van sony ericsson zeiden ze dat het los van de providers staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paqbro
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:47
Lees net dat voor flash 10.1 android versie 2.2 nodig is.
Moet ik nu blij zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity88
Paqbro schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 10:51:
Lees net dat voor flash 10.1 android versie 2.2 nodig is.
Moet ik nu blij zijn ?
Volgens mij is minstens versie 2.1 nodig en die versie krijgen we zeker in een update, misschien zelfs 2.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paqbro
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21:47
Volgens Adobe is dit versie 2.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flash 10.1 zit pas vanaf Android 2.2 erin verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een drama die accu! Ik heb geen bluetooth, geen 3g, 2 gesprekken gevoerd vandaag en 10 minuten wifi en gps aan gehad. Verder nog een progje uit de Market getrokken en erop gezet.
Accu percentage is nu 23 %. Het moet niet gekker worden denk ik dan
In het begin ging de batterij zeker langer mee. Ik heb wel allerlei progjes geprobeerd en weer verwijderd, dit mag toch geen invloed hebben op de accu? Of blijven er resten van programmas achter die vervolgens de accu leeg trekken. Ik weet het niet meer.
Kan alleen maar hopen dat het met een volgende update verholpen is, want verder is het een superding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggpelupessy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-09 07:15
Probeer is het volgende: Instellingen --> gegevenssynchronisatie --> Google Sync --> Achtergrondgegevens uitvinken. In hetzelfde menu auto-synchronisatie uitzetten.

Mijn X10 gaat nu zo'n 3 dagen mee. Heb het toestel nu 2 weken en het is geweldig zeker gezien ik eerst een iphone had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
ggpelupessy schreef op zondag 13 juni 2010 @ 11:09:
Probeer is het volgende: Instellingen --> gegevenssynchronisatie --> Google Sync --> Achtergrondgegevens uitvinken. In hetzelfde menu auto-synchronisatie uitzetten.

Mijn X10 gaat nu zo'n 3 dagen mee. Heb het toestel nu 2 weken en het is geweldig zeker gezien ik eerst een iphone had.
Ik zit nog altijd te twijfelen tussen een iPhone (4G) of een X10... Maar gelukkig hoef ik nog niet direct te beslissen :)

[ Voor 5% gewijzigd door SToRM666 op 13-06-2010 12:34 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

SToRM666 schreef op zondag 13 juni 2010 @ 12:33:
[...]

Ik zit nog altijd te twijfelen tussen een iPhone (4G) of een X10... Maar gelukkig hoef ik nog niet direct te beslissen :)
Tsja, persoonlijk heb ik meer met Android dan met Apple...
Ook omdat de X10 een update krijgt in september om in HD te filmen, en Android vindt ik net wat lekkerder werken dan de iPhone.
Maar dit is persoonlijk.
Het glas van de iPhone is natuurlijk heel kwetsbaar, en mijn X10 is echt heel stevig, en zo voelt hij ook.
Ik denk dat het toch een keuze is , waar je voorkeur naar uit gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontier
stefanaudi schreef op zondag 13 juni 2010 @ 13:58:
[...]
mijn X10 is echt heel stevig, en zo voelt hij ook.
ik denk toch echt dat de iPhone 4 een stuk robuuster aan gaat voelen dan de X10, ik heb t nog niet geprobeerd (ga t ook niet doen :9 ), maar ik denk dat als de x10 toch een keer uit je handen valt, hij ook meteen stuk is en dan met name t achterklepje is maar van dun plastic.

de iPhone 4 is gemaakt van aluminium en glas, wel ff wat anders dan plastic dus..
voor beide apparaten geldt, gewoon niet laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
[...]

Ook omdat de X10 een update krijgt in september om in HD te filmen, en Android vindt ik net wat lekkerder werken dan de iPhone.
Maar dit is persoonlijk.
Het glas van de iPhone is natuurlijk heel kwetsbaar, en mijn X10 is echt heel stevig, en zo voelt hij ook.
Ik heb al 4 keer achter elkaar een SE telefoon gekocht/gekozen en ik ben er altijd erg tevreden over geweest, maar deze keer twijfel ik toch wel. Aan de ene kant vind ik het gesloten systeem van een iPhone maar niets en dat je bijvoorbeeld je mp3's via itunes erop moet zetten, maar aan de andere kant werkt het wel erg goed allemaal. Ik ga ze zeker beide vooraf gezien/getest willen hebben voordat ik een beslissing neem.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

SToRM666 schreef op zondag 13 juni 2010 @ 15:14:
[...]

Ik heb al 4 keer achter elkaar een SE telefoon gekocht/gekozen en ik ben er altijd erg tevreden over geweest, maar deze keer twijfel ik toch wel. Aan de ene kant vind ik het gesloten systeem van een iPhone maar niets en dat je bijvoorbeeld je mp3's via itunes erop moet zetten, maar aan de andere kant werkt het wel erg goed allemaal. Ik ga ze zeker beide vooraf gezien/getest willen hebben voordat ik een beslissing neem.
Mmm... ik heb puur voor de Apple apps een iPod Touch en voor de rest mijn X10 en mocht mijn iPod Touch kapot gaan dan zou ik niet nog een opnieuw gaan kopen, omdat de Android Market gewoon super voor mij werkt,
en er steeds meer en meer bij komt, in 2 maanden bijna 10.000 gratis applicaties erbij si wel erg fijn.
Het gesloten systeem is overigens inderdaad niet super fijn., maar ook letterlijk is het afgelsoten, de accu kan niet vervangen worden.
Frontier schreef op zondag 13 juni 2010 @ 14:35:
[...]

ik denk toch echt dat de iPhone 4 een stuk robuuster aan gaat voelen dan de X10, ik heb t nog niet geprobeerd (ga t ook niet doen :9 ), maar ik denk dat als de x10 toch een keer uit je handen valt, hij ook meteen stuk is en dan met name t achterklepje is maar van dun plastic.

de iPhone 4 is gemaakt van aluminium en glas, wel ff wat anders dan plastic dus..
Ik heb per ongeluk mijn X10 2x laten vallen, gleed uit mn hand toen ik niet oplette.
Toen viel hij op de vloer, en was natuurlijm niet blij, de achtercover viel er wel vanaf, maar verder niks.
en hij crashte niet en nergens geen beschadigingen,
als iets van glas is, heeft dat niet veel nodig,
plus dat ie in je zak kan zitten en nit veel nodig hoeft te hebben om te barsten/.

gr Stefan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
SToRM666 schreef op zondag 13 juni 2010 @ 15:14:
[...]

hehe, apple marketing he :p. de achterkant gaat van gehard glas zijn (zoals het scherm zelf)
dus, dat gaat langs 1kant dus enorm stevig zijn(maar ook broos). met gevolg een val zal niets van krasjes ofzo zijn, maar een dikke barst bij goede val. dusja, stevig maar broos. het is maar wat je kiest.
maar stevig zal het inderdaad voelen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conradm
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-06-2024
[...]

Als jij hem iedere nacht oplaad terwijl de batterij nog niet leeg is, weet de telefoon strax niet meer hoe vol of leeg die is.waardoor je dus de levensduur van de batterij verkort.

Dat is niet geheel waar voor Li-ion, dit geld alleen voor Ni-Mh en Ni-Cad en daarnaast is mijn X10 's avonds echt wel leeg, al eerder zelfs, ligt overdag vaak zelfs aan het infuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:29
conradm schreef op maandag 14 juni 2010 @ 15:37:
[...]

Dat is niet geheel waar voor Li-ion, dit geld alleen voor Ni-Mh en Ni-Cad en daarnaast is mijn X10 's avonds echt wel leeg, al eerder zelfs, ligt overdag vaak zelfs aan het infuus.
+1 Erg brak advies was dat inderdaad. Wat jij zegt is waar, gewoon opladen als je dat wilt, kan geen kwaad.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
Brad Pitt schreef op maandag 14 juni 2010 @ 15:51:
[...]

+1 Erg brak advies was dat inderdaad. Wat jij zegt is waar, gewoon opladen als je dat wilt, kan geen kwaad.
idd, zelf nog maar. dit is zelf goed voor de batterij zoveel mogelijk opladen als mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity88
conradm schreef op maandag 14 juni 2010 @ 15:37:
[...]

Bij lithium ion is er een ander probleem. Lithium ion moet af en toe volledig op en ontladen worden zodat de "meter" terug geijkt is. Als je elke dag de batterij oplaad terwijl hij nog 40% vol is bijvoorbeeld dan zal de batterij zijn schaal van 0-100% niet meer kloppen. De gsm zal aangeven dat de batterij voor 100% geladen is terwijl dat maar bijvoorbeeld 80% is.

In het service menu van de xperia x10 staat bij de batterij status ook een schaal. Deze staat op 100% normaal gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goof2000
  • Laatst online: 17:06
Bij de X10 lukt het wel om hem regelmatig op 0% te krijgen.... ;-) denk dat dat voor weinige hier een probleem vormt. (of eigenlijk is dat een beetje het probleem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-09 21:31

FF

Eindelijk is de X10 binnen.. en unlocked ook nog (dat heeft Vodafone maar even voor mij gedaan).

Nu wil ik deze updaten, maar ik loop continue op hetzelfde punt vast.

Sony Ericsson PC Companion geïnstalleerd.
Update gedraaid, herstel (repair) geselecteerd.
Fase 1. Starten gaat goed
Fase 2. Voorbereiden gaat goed

En hier gaat het fout.

Batterij heeft meer dan 50% vermogen.
X10 afgekoppeld van computer .
X10 uitgezet.
Batterij meer dan 5 seconden uit toestel gehaald.
Batterij terug.
USB-kabel zit nog in computer.
Knop back (<--) ingedrukt.
USB-stekker in toestel.

Op de Windows XP computer verschijnt een ballon met de tekst:
"Nieuwe hardware gevonden
SEMC Flash Device"

En hier blijft het dan ook bij.
De muis beweegt nog wel, maar verder reageert de computer nergens meer op.

Ik heb alle applicaties al afgesloten (aMSN, Skype, Comodo, nVidia).

Wie kan mij vertellen wat ik moet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dweebus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-09 10:45
FF schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 00:25:
Eindelijk is de X10 binnen.. en unlocked ook nog (dat heeft Vodafone maar even voor mij gedaan).

En hier gaat het fout.

X10 uitgezet.
Batterij terug.
USB-stekker in toestel.

SEMC Flash Device"

Ik zou die PC companion niet gebruiken..
Gewoon via de telefoon zelf:

Instellingen > "Over de telefoon" > Software-update

Zou je vooralsnog voldoende aan moeten hebben volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Frontier schreef op zondag 13 juni 2010 @ 14:35:
[...]

Dat gaat je tegenvallen: http://gizmodo.com/555997...glass-isnt-that-resistant

Ik heb meer vertrouwen in de x10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:58
Ik heb last van een vervelende bug. Om te navigeren heb ik GPS nodig. Als ik GPS echter weer uitzet (batterij besparing), lijkt het wel alsof de GPS ontvanger gewoon aanblijft. Ook al geeft hij aan dat ie uitstaat. De batterij verliest iig veeeeeeeeeeel meer, dan als de telefoon gewoon in standby staat. Mij lijkt het dus dat de GPS niet goed wordt uitgeschakeld of iets dergelijks. Een reboot van de telefoon biedt echter wel de oplossing..

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF

FF

Dweebus schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 11:39:
[...]

Ik zou die PC companion niet gebruiken..
Gewoon via de telefoon zelf:

Instellingen > "Over de telefoon" > Software-update

Zou je vooralsnog voldoende aan moeten hebben volgens mij.
Mijn update is tevens een de-brand van Vodafone af ;)

Ik moet/wil mijn toestel dus eerst de-branden, maar kom niet voorbij de derde stap in PC Companion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fridiot
  • Laatst online: 25-07 16:03
chevchelios schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 12:33:
Ik heb last van een vervelende bug. Om te navigeren heb ik GPS nodig. Als ik GPS echter weer uitzet (batterij besparing), lijkt het wel alsof de GPS ontvanger gewoon aanblijft. Ook al geeft hij aan dat ie uitstaat. De batterij verliest iig veeeeeeeeeeel meer, dan als de telefoon gewoon in standby staat. Mij lijkt het dus dat de GPS niet goed wordt uitgeschakeld of iets dergelijks. Een reboot van de telefoon biedt echter wel de oplossing..

Yep, na het gebruiken van My Tracks ging het opeens heel snel met m'n batterij. Een force stop van de My Tracks app deed wonderen, dus wellicht dat dat ook voor jou een oplossing is totdat het gefixt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-09 15:07
[...]

Maar dit is persoonlijk.
Op mijn X10 zitten toch al krassen hoor, na 3 weken... Ook op het scherm, maar hij is wel stevig inderdaad.

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thijsje66 schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 14:52:
[...]

Op mijn X10 zitten toch al krassen hoor, na 3 weken... Ook op het scherm, maar hij is wel stevig inderdaad.
Zijn het krassen op je scherm of op je schermprotector (die er vrijwel standaard op zit)? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Laatst online: 09-09 15:07
Krassen op mijn scherm, ik heb een leentoestel van hun PR-bureau 8)

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karstjan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-06-2021
Heb zelf nog geen krassen, noch op het scherm noch op de rest van de telefoon. Ook op die van mij zit een standaard schermprotector (tenminste, dat denk ik, is lastig te zien). Merk wel dat het scherm wat stroever wordt dan in het begin, maar dat kan ook door mijn vette vingers komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frontier

daar heb ik idd ook last van.
schakel nl. na bij een update op Foursquare altijd handmatig de GPS weer uit.
maar na uitschakelen blijft t GPS icoontje vaak aan.
als ik dan GPS nogmaals weer aan en uitzet verdwijnt hij vaak wel. maar of t goed uitgeschakeld is blijft de vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn (Belgische) Xperia 10 sinds vorige week en vond het eerst toch wat lastig. Zoals zowat iedereen ging de batterij vrij snel leeg, maar een Appkiller heeft dat probleem grotendeels opgelost. Ik kan er nu wel 3 dagen mee doorgaan (normaal gebruik) voor ik hem moet opladen.
De bijgeleverde oortelefoon is echter wel wat stil, zeker als je een iPod gewoon bent. Kan iemand een headset aanraden, tevens met afstandsbediening? (veel is er niet nodig, shuffle, pause, play, vorige, volgende). Het zou uiteraard ook handig zijn te weten dat deze zeker werkt met de Xperia..
YouTube werkt hier overigens niet, ik neem aan dat met android 2.1 dit probleem wordt opgelost..?

Alvast dank voor de hints & tips, toch al een paar leuke apps gevonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infinity88

Dat is een bekende bug die normaal gezien gefixt wordt in de volgende update. Nadat je de gps gebruikt hebt moet je je x10 gewoon rebooten, doe ik ook altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een kleine "bug".. in 1 op de 10 gevallen valt bij het gebruik van de appKiller ook de SIM uit (waardoor je die dus even opnieuw moet ontgrendelen met je code).
Geen grote ergernis, maar toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC

LDVC

Let's get it over with

Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 19:02:
Nog een kleine "bug".. in 1 op de 10 gevallen valt bij het gebruik van de appKiller ook de SIM uit (waardoor je die dus even opnieuw moet ontgrendelen met je code).
...maar dit is waarschijnlijk een bug in de appKiller en niet een bug in SE software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben sinds twee dagen de gelukkige bezitter van de R1FB001 Firmware, moet zeggen dat de accuduur bij mij ietsjes heeft toegenomen.

Jullie vraag zal wel zijn hoe ik aan deze update ben gekomen, jullie antwoord kunnen jullie hier vinden.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=683793

Het updaten was vrij simpel, maar wees gewaarschuwd; probeer dit op eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar, maar het lijkt me vreemd dat een app zomaar aan de connectivity-instellingen kan.. soit, maakt niet uit.
Heeft er iemand al een goeie hint voor een koptelefoon? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 17:44:
Heb mijn (Belgische) Xperia 10 sinds vorige week en vond het eerst toch wat lastig. Zoals zowat iedereen ging de batterij vrij snel leeg, maar een Appkiller heeft dat probleem grotendeels opgelost. Ik kan er nu wel 3 dagen mee doorgaan (normaal gebruik) voor ik hem moet opladen.
De bijgeleverde oortelefoon is echter wel wat stil, zeker als je een iPod gewoon bent. Kan iemand een headset aanraden, tevens met afstandsbediening? (veel is er niet nodig, shuffle, pause, play, vorige, volgende). Het zou uiteraard ook handig zijn te weten dat deze zeker werkt met de Xperia..
YouTube werkt hier overigens niet, ik neem aan dat met android 2.1 dit probleem wordt opgelost..?

Alvast dank voor de hints & tips, toch al een paar leuke apps gevonden :)
jep, heb ook een belgische x10. enigste waarmee ik op youtube kom is in mediascape, daar kan je kiezen om alle filmkes te zoeken van de artist van het nummer. verder kan je gewoon een youtube app in de market downloaden. En ik gebruik een senheizer cx400. geen play en stop knop dat niet, enkel voor het volume.
maar er komt wel meer dan degelijk geluid uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReason
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 14:43
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 17:44:
Youtube applicatie zit niet op de belgische android-toestellen, reden unknown voorlopig... Ook de x10 mini moet het zonder stellen...

It's time to kick ass and chew bubble-gum, and I'm all out of gum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:26
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 21:07:
Heeft er iemand al een goeie hint voor een koptelefoon? :)
Ik denk dat koptelefoons met ingebouwde microfoon, die geschikt zijn voor iPhones, alvast niet gaan werken. Uit eigen ervaring weet ik dat deze Meelectronics koptelefoon niet werkt, en ik las bericht van een andere X10 eigenaar dat zijn Ultimate Ears koptelefoon ook niet werkt. Zie hier: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=699390

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArTheMan
  • Laatst online: 14-07-2020
Frontier schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 15:56:
[...]

daar heb ik idd ook last van.
schakel nl. na bij een update op Foursquare altijd handmatig de GPS weer uit.
maar na uitschakelen blijft t GPS icoontje vaak aan.
als ik dan GPS nogmaals weer aan en uitzet verdwijnt hij vaak wel. maar of t goed uitgeschakeld is blijft de vraag
Voor mij ook erg herkenbaar. Ik deed gisteren Google Maps opstarten en had even genavigeerd. Vervolgens app afgesloten, maar na een paar uur was bijna mijn hele accu leeg. Overigens had ik GPS nog handmatig uitgezet, was het icoontje weg, maar kennelijk op de achtergrond niet. Bij instelliingen, accugebruik stond dat Google Maps ruim 83% van de batterij had verbruikt. Mijn advies, opnieuw opstarten en hopen dat dit in een volgende update is verholpen door SE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niemand die de SE MW-600 heeft? http://www.chipchick.com/...ricsson-mw600-review.html
Prijzig misschien, maar wel een geweldige aanwinst lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

ArTheMan schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 21:24:
[...]

Voor mij ook erg herkenbaar. Ik deed gisteren Google Maps opstarten en had even genavigeerd. Vervolgens app afgesloten, maar na een paar uur was bijna mijn hele accu leeg. Overigens had ik GPS nog handmatig uitgezet, was het icoontje weg, maar kennelijk op de achtergrond niet. Bij instelliingen, accugebruik stond dat Google Maps ruim 83% van de batterij had verbruikt. Mijn advies, opnieuw opstarten en hopen dat dit in een volgende update is verholpen door SE.
Ik gebruik Startup auditor.
helpt echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Laatst online: 06-04-2023
@PheneoN: heb je na die update nog hyves integratie?

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendulum
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-09 13:01
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 21:34:
Niemand die de SE MW-600 heeft? http://www.chipchick.com/...ricsson-mw600-review.html
Waar zijn deze dan te koop? Ik kan geen nederlandse winkel vinden waar deze wordt verkocht. Op ebay en bij onze westerburen kostie rond de 60 euro, wat me meevalt als ik de reviews zo doorlees.

Geeft de telefoon een H in plaats van 3G bij HSDPA of blijft het op 3G staan (omdat H onder 3G valt)? In de Tmobile shop blijf er 3G staan dus kon ik niet controleren of daar HSDPA beschikbaar was.. snelheid was wel bedroevend maar dat ligt niet aan de telefoon denk ik.

Hij is te winnen op http://www.sonyericsson.c...ection=xperiax10challenge :)

Zo niet dan koop ik 'm gewoon :p

[ Voor 10% gewijzigd door Pendulum op 15-06-2010 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm..dat hij niet in Europa verkrijgbaar zou zijn is wel een tegenvaller.. tenzij België toch érgens een voorsprong heeft..binnenkort eens gaan zien hier in Antwerpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC

LDVC

Let's get it over with

even een beetje rondkijken bij online retailers. Zelf hem ik m besteld via mobielbereikbaar.nl.
Het is een mooi apparaatje met goede geluidskwaliteit. Helaas werkt weergave van de track naam niet via de X10. Ook zie je bij een beller wel het nummer verschijnen, maar niet de naam. Dat laatste is waarschijnlijk verholpen bij de update naar android 2.1, omdat dit wel het 'phonebook access profile' ondersteund.
De afstandbediening werkt wel prima: play/pause, previous, next en volume control.

EDIT: ik heb rond de €45,- betaald voor de MW600

[ Voor 3% gewijzigd door LDVC op 15-06-2010 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 23:05:
Hmm..dat hij niet in Europa verkrijgbaar zou zijn is wel een tegenvaller.. tenzij België toch érgens een voorsprong heeft..binnenkort eens gaan zien hier in Antwerpen :)
laat je het weten als je hem vindt in antwerpen? ik zou hiervoor ook wel intresse hebben, maar is blijkbaar moelijk te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Accessoires graag in ACC bespreken; dat forum is daar voor bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nnoitra
  • Registratie: December 2000
Sony Ericsson Press Release:

- The Xperia X10, X10 mini and X10 mini pro will all receive software upgrades in Q3.
- Additional features to be added to the X10 in Q4

The Xperia X10, X10 mini and X10 mini pro smartphones will all receive software upgrades during their lifecycle to improve performance and add new communication and entertainment experiences. In Q3 2010, the Xperia X10, X10 mini and X10 mini pro smartphones will be upgraded to run on the Android 2.1 operating system. The Xperia X10’s position as the best multimedia Android smartphone will be strengthened through the addition of HD video recording as part of the same Q3 upgrade. A further upgrade to the Xperia X10 in Q4 will make it possible to connect and display wirelessly content on your television and enhance the Timescape and Mediascape applications.
Tussen 1 juli & 30 september naar Android 2.1!
Da's in ieder geval eerder dan ergens in oktober, november of december ;)
Goed nieuws!

Bron; http://www.sonyericsson.c...ressreleasefinal-20100616

[ Voor 6% gewijzigd door Nnoitra op 16-06-2010 11:00 . Reden: +Bron ]

Sarcasm is my superpower! What's yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik mijn telefoon koppel met behulp van een USB kabel aan mijn computer, start hij automatisch opnieuw op. Ik plug gewoon het kabeltje in, op mijn desktop open ik middels de verkenner en dan herstart hij automatisch...

Heeft iemand dit ook en is dit te verhelpen, ik vind het vrij irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC

LDVC

Let's get it over with

Stinger_ schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 10:59:
[...]

Goed nieuws!

Zeker goed nieuws. Enkel DLNA komt volgens de originele planning, de rest is wat vervroegd (uit de SE product blog blijkt wel dat het eind Q3 zal zijn en voor sommige markten begin Q4)
Tevens is er nog een Xperia met android aangekondigd: de X8! Opmerkelijk: in de specs staat dat exchange ondersteuning komt via Roadsync. Zou SE er ook achter gekomen zijn dat Moxier waardeloos werkt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 19:02:
vreemd, ik heb dit juist wanneer ik mijn x10 koppel aan mijn pc.
LDVC schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 23:14:
[...]

even een beetje rondkijken bij online retailers. Zelf hem ik m besteld via mobielbereikbaar.nl.
Het is een mooi apparaatje met goede geluidskwaliteit. Helaas werkt weergave van de track naam niet via de X10. Ook zie je bij een beller wel het nummer verschijnen, maar niet de naam. Dat laatste is waarschijnlijk verholpen bij de update naar android 2.1, omdat dit wel het 'phonebook access profile' ondersteund.
De afstandbediening werkt wel prima: play/pause, previous, next en volume control.

EDIT: ik heb rond de €45,- betaald voor de MW600
ik heb hem ook via de zelfde site. Ik ben er heel erg blij mee. Goed geluid. Alleen vind ik het soms te zacht als er veel geluid in de omgeving is. Maar dat komt volgens mij eerder vanwege de X10 en niet de headset. Maar zeker een aanrader!
Stinger_ schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 10:59:
[...]

Goed nieuws!

Woohoo!!!
dus binnen een paar weken krijgen we een update die volgens SE je batterijverbruik moet verbeteren en dan binnen +/- 3 maanden update naar Android 2.1. En verder in Q4 weer update!

Mijn beeld over het updatebeleid van SE begint nu wel te verbeteren. Ik hoop dat ze dit kunnen volhouden en dat we ook nieuwere versies van Android krijgen.

Trouwens, het heeft 2/3 maanden geduurd, maar het batterijverbruik begint steeds meer te verbeteren. Ik haal nu met gemak het eind van de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Is er nog kans op Android 2.2 voor de X10?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC

LDVC

Let's get it over with

jelmervos schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:54:
Zeker, maar niet in Q3 en waarschijnlijk ook niet in Q4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FF schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 00:25:

En hier gaat het fout.

X10 uitgezet.
Batterij terug.
USB-stekker in toestel.

SEMC Flash Device"

Probeer een ander programma van Sony. SE Update service. Daarmee is het bij mij wel gelukt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF

FF

Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 12:07:
[...]

Probeer een ander programma van Sony. SE Update service. Daarmee is het bij mij wel gelukt. :)
Oplossing was Windows XP opstarten in 'safe mode'.
Hierna werkte alles wel goed.

Alleen het opnieuw opstarten van de X10 na stap 3 was even 'stressen'.
Het opstarten gebeurde totaal niet.

Gelukkig werkte alles nadat de accu er flink veel langer dan de vermelde 5 seconden uit was geweest.

Ik heb nu dus een mooie schone, X10 zonder simlock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC

LDVC

Let's get it over with

FF schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 12:47:
Ik heb nu dus een mooie schone, X10 zonder simlock.
Nee, die zit er nog steeds op: je toestel is 'unbranded' nu, maar niet simlock vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
wordt de nieuwe update trouwens OTA verspreid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dashinuke
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-08 20:44
Geweldige aanwinst is overdreven. Next en forward werkt prima, vooruitspoelen en terugspoelen dan weer niet. En zoals hierboven al wordt gezegd, track/artist weergave werkt niet, en hij laat telefoonnummers ipv namen zien, en het is nog maar de vraag of dit wordt verholpen in een nieuwe update.

http://forum.xda-develope...hread.php?t=671330&page=3

Wat de accuduur betreft, ik reboot hem nu om de 2-3 dagen iedere morgen wanneer de accu vol is, dan gaat hij ook weer een stuk langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
jelmervos schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 11:54:
Kans is er altijd, maar ik denk dat die er niet gaat komen. De X10 is alweer een tijdje op de markt en krijgt pas over maanden de update naar 2.1. Tegen de tijd dat een update naar Android 2.2 aan de orde zou zijn heeft SE allang weer een nieuw topmodel, en zullen ze deze waarschijnlijk wel niet meer ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even een vraagje.

Hoe weet ik zeker dat internet uitstaat? Mijn internetabonnement gaat pas in september in. Tot die tijd doe ik het alleen met wifi (dat is toch kosteloos lijkt me omdat ik niet via T-mobile ga).
Nu kreeg ik de factuur binnen met 32 euro aan datakosten! Ik gebeld en het enige commentaar daarop was...Ja, dat is zo! Als u wifi aan hebt staan en bent weg van huis schakelt hij automatisch over naar "gewoon" internet. Maar dat is niet zo, want als ik zo per ongeluk de browser startte oid, dan gaf de telefoon aan dat er geen verbindingsmogelijkheden zijn.

Weet iemand waarom ik op internet zit, terwijl dit niet aanstaat? Ik heb alleen GSM geactiveerd.
En heeft iemand dan een tip hoe ik voorkom dat zoiets "per ongeluk" aan gezet kan worden.

Ook of er taskkillers bestaan die dat in de gaten houden en waar ik kan instellen dat er geen verbinding met het internet gemaakt kan worden, behalve wifi dan.

Veel vragen, dat weet ik, maar na lang zoeken ben ik er nog steeds niet uit.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF

FF

LDVC schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 13:03:
[...]

Nee, die zit er nog steeds op: je toestel is 'unbranded' nu, maar niet simlock vrij.
Simlock was er al eerder afgehaald, stond ik mijn originele post ;)

sorry :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 14:42:
Nog even een vraagje.

Hoe weet ik zeker dat internet uitstaat? Mijn internetabonnement gaat pas in september in. Tot die tijd doe ik het alleen met wifi (dat is toch kosteloos lijkt me omdat ik niet via T-mobile ga).
Nu kreeg ik de factuur binnen met 32 euro aan datakosten! Ik gebeld en het enige commentaar daarop was...Ja, dat is zo! Als u wifi aan hebt staan en bent weg van huis schakelt hij automatisch over naar "gewoon" internet. Maar dat is niet zo, want als ik zo per ongeluk de browser startte oid, dan gaf de telefoon aan dat er geen verbindingsmogelijkheden zijn.

Weet iemand waarom ik op internet zit, terwijl dit niet aanstaat? Ik heb alleen GSM geactiveerd.
En heeft iemand dan een tip hoe ik voorkom dat zoiets "per ongeluk" aan gezet kan worden.

Ook of er taskkillers bestaan die dat in de gaten houden en waar ik kan instellen dat er geen verbinding met het internet gemaakt kan worden, behalve wifi dan.

Veel vragen, dat weet ik, maar na lang zoeken ben ik er nog steeds niet uit.

Alvast bedankt!
Klinkt wel heel erg vreemd. Zie jij iets van een (3)G logo rechts bovenin?
Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.