Het Sony Ericsson Xperia X10 topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste
Acties:
  • 94.906 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerManiak
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-09 08:35
XstarzZ schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 22:17:
hey, klein vraagje. morgen komt ook m'n witte x10 binnen en vroeg me af of het mogelijk is om het toetsenbord op azerty te zetten?
Standaard staan er het Sony Ericsson keyboard, het standaard Android keyboard en een Japans keyboard op.
Die eerste 2 kunnen naar mijn weten niet ingesteld worden op Azerty.

Kijk eens op AndroLib.com (zeg maar een database van alle apps die je in de Market kan downloaden): Paragon Keyboard. Ik heb er zelf geen ervaringen mee, maar als het niet goed werkt, kun je 'm natuurlijk altijd weer zo verwijderen ;-)

I O+ Android

Life's a Game, and I like to play...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:40
Als je bij de standaard toetsenbord (of bij de HTC toetsenbord) de taal omzet naar Frans, dan krijg je automatisch een AZERTY toetsenbord. De tekstvoorspelling wordt dan ook automatisch Frans. Dus dat is dan minder fijn voor als je Nederlands wil typen. (Blijkbaar hebben ze geen rekening gehouden met Belgen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Creatouch application zou beschikbaar zijn in enkele landen voor de X10 volgens dit topic op XDA. Het is te downloaden in Play now als je het opent vanuit Media Scape.
Zelf kan ik het voor de moment spijtig genoeg niet proberen, maar mss kan iemand anders het hier wel? ;)

EDIT: Toch maar even 2 simkaarten omgewisseld en ben nu de Creatouch application aan het downloaden op versie .14 in Belgie

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2010 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-09 20:54

LDVC

Let's get it over with

Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 10:07:
De Creatouch application zou beschikbaar zijn in enkele landen voor de X10 volgens dit topic op XDA. Het is te downloaden in Play now als je het opent vanuit Media Scape.
Zelf kan ik het voor de moment spijtig genoeg niet proberen, maar mss kan iemand anders het hier wel? ;)

EDIT: Toch maar even 2 simkaarten omgewisseld en ben nu de Creatouch application aan het downloaden op versie .14 in Belgie
Ik heb m ook binnen gehengeld. Het ziet er wel geinig uit, maar ik denk niet dat ik hiermee een wallpaper ga maken. De wallpaper die ik nu heb is door een kunstenaar gemaakt, dus daar kan zo'n programma niet tegen op :-)

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LDVC schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 11:10:
[...]

Ik heb m ook binnen gehengeld. Het ziet er wel geinig uit, maar ik denk niet dat ik hiermee een wallpaper ga maken. De wallpaper die ik nu heb is door een kunstenaar gemaakt, dus daar kan zo'n programma niet tegen op :-)
Misschien word je daarmee zelf wel nog een kunstenaar LDVC ;) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Creatouch via Play now is slechts een wallpaper (maken) app. Maar niet de Creatouch die beloofd is in de (eind)mei-firmware...

Wat betreft de batterij, ik kon er vanaf het begin met mijn Xperia X10i echt niet langer mee doen dan ca. 20 uur met alles aan (3G/WiFi,Sync, etc, etc). En dat viel toch wel (eerlijk gezegd) erg tegen. Om je telefoon nu elke dag te moeten opladen vond ik een beetje té. Na wat zoeken ben ik een andere batterij tegen gekomen en aangeschaft. Deze is 1800 mAh (ipv 1500 mAh). En wat denk je? Ik kan nu, na 3 dagen (nog niet 1x opgeladen), terwijl ik nu ook alles aan heb, nog altijd ca. 3 uur 'werken'. Ongelooflijk. En dat zal alleen maar beter worden na een aantal cycles. TOP dus!

Voor degene die belangstelling hebben welk type het is. Het is een 1800mAh batterij van "Mugen Power Battery'' via Ebay aangeschaft. Duurt ca. 7 dagen eer je die in je bezit hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
yep, heb er net ook ff mee gespeeld. En ik vind dat je erg weinig mee kunt. Het is wel leuk om er even mee te spelen, maar de wallpapers die je binnenhaalt met een van de vele apps zijn toch veel mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de X-peria X10 gekocht, mn eerste "touch" telefoon, dus wel ff wennen.

Heb een paar vragen waar ik nergens het antwoord op kan vinden, dus maar hier even proberen:

** Is het mogelijk een eigen, gedownloade sms toon in te stellen? Ik zie alleen maar de mogelijkheid om te kiezen uit de standaard sms tonen

** Ik heb mijn hotmail account zonder problemen toegevoegd. Dit lukt niet met mijn yahoo account. Al van alles gebeurd, maar hij blijft aangeven dat het mailadres / wachtwoord niet klopt. Bij mijn yahoo account zit een "underscore teken" (_) misschien is dat een probleem, want zoals gezegd, het hotmailaccount ging prima.

Hopelijk heeft iemand de antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10-2022
DerManiak schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 09:21:
[...]

Standaard staan er het Sony Ericsson keyboard, het standaard Android keyboard en een Japans keyboard op.
Die eerste 2 kunnen naar mijn weten niet ingesteld worden op Azerty.

Kijk eens op AndroLib.com (zeg maar een database van alle apps die je in de Market kan downloaden): Paragon Keyboard. Ik heb er zelf geen ervaringen mee, maar als het niet goed werkt, kun je 'm natuurlijk altijd weer zo verwijderen ;-)

I O+ Android
Thanks, had het al gedacht dat die niet intestellen waren op azerty. een vriend van me heeft de desire en die staat op azerty, maar dat is ook het default htc keyboard. thanks voor de tip ga het zometeen uitproberen als TNT hier is langs geweest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC

LDVC

Let's get it over with

Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 11:21:
Creatouch via Play now is slechts een wallpaper (maken) app. Maar niet de Creatouch die beloofd is in de (eind)mei-firmware...
Wat is er dan anders aan die Creatouch app? Ik kende alleen deze wallpaper app. Wel weet ik dat er een soort van Creatouch ontwikkelset is voor developers, zodat ze makkelijk van dit soort creatieve applicaties kunnen schrijven, is dat wat je bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, denk niet dat Devil-D dat bedoelt. Ik had het zelf ook anders voor dan enkel een Wallpaper app. Ik meende mij te herinneren dat het mogelijk zou zijn om alle kleurschema's van je phone aan te passen zoals bijvoorbeeld de donker blauwe notificatiebalk veranderen naar een rode notificatiebalk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18:28

Steeffoon

Smartphone-nerd

Dit is het nieuwsbericht over de nieuwe Creatouch applicatie op de X10.
Ik heb het er ook op gezet, en ik vindt het wel leuk... :
http://bit.ly/9uV3AU

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen,

ik zit te denken aan het grotere SDHC kaartje voor in de XperiaX10
32 GB van Sandisk vindt ik nog te duur om aan te schaffen, zelf zat ik de te denken aan deze:

http://azerty.nl/0-1110-2...d-flashgeheugenkaart.html

Ben eerlijk gezegt niet zo bekent met de class 1 t/m 10.
Zal class 6 ondersteund worden door de XperiaX10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC

LDVC

Let's get it over with

Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:08:
Hey mensen,

ik zit te denken aan het grotere SDHC kaartje voor in de XperiaX10
32 GB van Sandisk vindt ik nog te duur om aan te schaffen, zelf zat ik de te denken aan deze:

http://azerty.nl/0-1110-2...d-flashgeheugenkaart.html

Ben eerlijk gezegt niet zo bekent met de class 1 t/m 10.
Zal class 6 ondersteund worden door de XperiaX10?
Het XDA forum heeft er een topic over: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=689767
Daaruit wordt niet echt duidelijk of het nu ondersteund wordt, maar er lijkt min of meer vanuit gegaan te worden dat dit wel het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meeste video's die ik download (is nog steeds legaal dus volgens mij mag ik het vragen) hebben een resolutie van 320x240. Weet iemand misschien waar je video's kan krijgen met een wat hogere resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 11:21:
Voor degene die belangstelling hebben welk type het is. Het is een 1800mAh batterij van "Mugen Power Battery'' via Ebay aangeschaft. Duurt ca. 7 dagen eer je die in je bezit hebt
hmm, jammer, kan 'm niet vinden, weet je nog welke verkoper het was?

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JarlSX schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 15:21:
[...]

hmm, jammer, kan 'm niet vinden, weet je nog welke verkoper het was?
Aub JarISX: Mugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
XstarzZ schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 11:38:
[...]

Thanks, had het al gedacht dat die niet intestellen waren op azerty. een vriend van me heeft de desire en die staat op azerty, maar dat is ook het default htc keyboard. thanks voor de tip ga het zometeen uitproberen als TNT hier is langs geweest :P
als je niet denkt dat het mogelijk is, dan moet je mijn post nog eens lezen. Waarschijnlijk heb je het over het hoofd gezien. zie hieronder.
avec_style schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 09:35:
Als je bij de standaard toetsenbord (of bij de HTC toetsenbord) de taal omzet naar Frans, dan krijg je automatisch een AZERTY toetsenbord. De tekstvoorspelling wordt dan ook automatisch Frans. Dus dat is dan minder fijn voor als je Nederlands wil typen. (Blijkbaar hebben ze geen rekening gehouden met Belgen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The BounceR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:48
Ik heb lang staan twijfelen tussen de X10 en de Desire, weekje met de Desire rondgelopen en sinds gisteren heb ik de X10 in bezit!

Vind de X10 een mooi toestel om naar te kijken.. maar toch vind ik erg verwarrend om ermee te kunnen werken.
Zo heb ik Timescape ingesteld, maar het lijkt net alsof timescape niet kijkt voor nieuwe berichten.

Vervolgens wilde ik wat apps van de market halen, en nadat ik mijn gmail gegevens had ingevoerd, werd mijn mail adres dus ook geplaatst bij de Gmail applicatie (er staan 2 e-mail applicaties op? E-Mail en Gmail?)

Leuke is dus dat Gmail wel telkens een melding geeft bij nieuwe mails. Nadat ik dus de melding van Gmail heb gehad. Krijg ik na ongeveer een uur een melding van Timescape dat er een nieuw mailtje is, wat dus hetzelfde mailtje is waar Gmail een uur eerder mee kwam.

Timescape is een stuk trager als de applicatie Gmail?

Hopelijk kan iemand me hierover een duidelijk uitleg geven, want ik vind het zelf maar vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Er staan idd 2 applicaties voor email op.
Ik vindt de standaard email applicatie fijner en sneller werken dan de Gmail applicatie.
Je kan Timescape uit zetten om te verversen, is inderdaad met firmware versie 14 wat trager, met update .16 die ik binnenkort verwacht wel sneller is, je kan met standaard email applicatie wel om de zoveel tijd verversen zover ik weet.
gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:25
Kan iemand mij vertellen hoe ik die creatouch kan vinden?

Ik heb gezocht in de play now, vanuit android en vanuit mediascape, maar ik krijg als zoekresultaat 0 songs artist en albums, wat op zich logisch is aangezien het geen van allen is, maar hoe vind ik hem wel?
Oja, en waarom moet dit nu weer vanuit de play now 'service'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@PheneoN: Ik heb 2 x een PNY 16 GB SDHC Premium kaart (BX-versie) gekocht voor 30,- per stuk. Dit zijn class2 kaarten en werken perfect in de X10i. Ik converteer elke film even naar het 720x480 HD formaat en draait als een tierelier. Die SDHC kaart kan ik echt aanbevelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Devil-D, bedankt voor het reageren, weet je toevallig ook of class 6 ondersteund wordt door de XperiaX10 ?
Waar heb je de SDHC kaart die jij hebt gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
paazei schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 18:24:
Kan iemand mij vertellen hoe ik die creatouch kan vinden?

Ik heb gezocht in de play now, vanuit android en vanuit mediascape, maar ik krijg als zoekresultaat 0 songs artist en albums, wat op zich logisch is aangezien het geen van allen is, maar hoe vind ik hem wel?
Oja, en waarom moet dit nu weer vanuit de play now 'service'...
het lijkt erop dat je zoekt onder muziek. Heb je al gezocht onder applicaties?
Als je geen applicaties ziet, dan moet je waarschijnlijk nog de update installeren van Playnow. Bij mij gaf hij vanzelf aan dat een update beschikbaar was. Ik weet niet of je ook handmatig kunt zoeken naar updates.

ps. ik draai de .16 update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een vraagje. Weet iemand hoe je de notificaties van je standaard sms helemaal uit kan zetten, ik gebruik handcent sms en nu hoor je 2x de notificaties. Vast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
Thanks TimVK, heb er een besteld, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
avec_style schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 19:05:
[...]

het lijkt erop dat je zoekt onder muziek. Heb je al gezocht onder applicaties?
Als je geen applicaties ziet, dan moet je waarschijnlijk nog de update installeren van Playnow. Bij mij gaf hij vanzelf aan dat een update beschikbaar was. Ik weet niet of je ook handmatig kunt zoeken naar updates.

ps. ik draai de .16 update
Ik heb de .16 update ook en hij zei bij mij ook dat hij een update uit ging voeren en heeft dat volgens mij ook gedaan, daarna heb ik hem vanuit mediascape geopend onder het tabblad van muziek en dan bij de service.
Waar kan ik applicatie kiezen dan, dat hele play Now gaat toch over muziek?
Ik snap er echt niks van, waarom kan dit niet via de market?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC

LDVC

Let's get it over with

paazei schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 20:16:
[...]

Ik heb de .16 update ook en hij zei bij mij ook dat hij een update uit ging voeren en heeft dat volgens mij ook gedaan, daarna heb ik hem vanuit mediascape geopend onder het tabblad van muziek en dan bij de service.
Waar kan ik applicatie kiezen dan, dat hele play Now gaat toch over muziek?
Ik snap er echt niks van, waarom kan dit niet via de market?
Open gewoon de playnow applicatie, niet via mediascape. Sinds de update is playnow geen muziekwinkel meer, maar een market voor applicaties, games en muziek. En onder applicaties kun je dus de creatouch app vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
LDVC schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 20:34:
[...]

Open gewoon de playnow applicatie, niet via mediascape. Sinds de update is playnow geen muziekwinkel meer, maar een market voor applicaties, games en muziek. En onder applicaties kun je dus de creatouch app vinden.
Ik heb hem even reboot en nog steed niks. Waar moet ik dan voor games of app kunnen kiezen, ik heb alleen onderin top tracks, latest, catagory, en nog iets.
De update heb ik gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
paazei schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 20:47:
[...]

Ik heb hem even reboot en nog steed niks. Waar moet ik dan voor games of app kunnen kiezen, ik heb alleen onderin top tracks, latest, catagory, en nog iets.
De update heb ik gedaan.
als je dat ziet, dan ben je dus niet op de welkompagina van playnow. Druk op menu (de toets met die vierkanten)
selecteer vervolgens playnow. Je komt dan op de homescreen van de app. Kies dan voor applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:26
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 19:05:
@Devil-D, bedankt voor het reageren, weet je toevallig ook of class 6 ondersteund wordt door de XperiaX10 ?
Waar heb je de SDHC kaart die jij hebt gekocht?
Ik gebruik een class 6 kaart met mijn X10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomhster
  • Laatst online: 16-08 19:03
Ik denk dat dit weer het traditionele probleem van de Duitse X10 is, want ook ik krijg geen applicaties als ik PlayNow open en derhalve ook geen CreaTouch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
@avec_style: op de manier die jij omschrijft kom ook ik niet op een homepage van playnow, krijg alleen muziek opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
JarlSX schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 21:34:
@avec_style: op de manier die jij omschrijft kom ook ik niet op een homepage van playnow, krijg alleen muziek opties
misschien heb je ook een duitse versie zoals Tomhster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
avec_style schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 21:46:
[...]

misschien heb je ook een duitse versie zoals Tomhster?
Ik heb er een via t-mobile en volgens mij heb ik ook de hyves integratie (zou het eigenlijk niet weten omdat social networks e.d. me aan me reet roesten), maar heb alles geprobeerd in play now (was niet zoveel) maar krijg het toch niet.
Ik ga mijn telefoon zo resetten en ff helemaal opschinen en misschien doet hij het dan wel.

Mijn batterijverbruik is echt een beetje aan het trippen, binnen een paar uur van 100 naar 37 en dan een uur later begint hij weer op te lopen en na een paar uur gaat ie weer snel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@PheneoN: Ja, class 6 SDHC wordt ondersteund door de X10i. De 16 GB PNY kaarten heb ik zo`n maand geleden bij Misco gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanmiddag ook playnow geopend en hij vond inderdaad een update maar daarna kwam er geen venster meer van dat die geïnstalleerd is. Nu nog steeds de oude playnow en hij zoekt niet meer naar updates.. iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 00:18:
Ik heb vanmiddag ook playnow geopend en hij vond inderdaad een update maar daarna kwam er geen venster meer van dat die geïnstalleerd is. Nu nog steeds de oude playnow en hij zoekt niet meer naar updates.. iemand?
Open de app Playnow
Ga dan naar tapblad Applicaties
Dan naar Top gratis.
Daar staat ie tussen.
Ps ik kreeg ook geen melding dat de nieuwe software
Geïnstalleerd was.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benmen
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:09
streamnl schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 08:41:
[...]

Open de app Playnow
Dan naar Top gratis.
Daar staat ie tussen.
Geïnstalleerd was.
Erg makkelijk om te zeggen dat het zo moet. Antraxbomb geeft aan dat nog steeds de oude versie wordt weergegeven. De oude versie zonder applicatie tapblad. Laat ik daar nu zelf ook last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paazei
streamnl schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 08:41:
[...]

Open de app Playnow
Dan naar Top gratis.
Daar staat ie tussen.
Geïnstalleerd was.
Het probleem is dus dat dat tabblad nergens te bekennen is, ook al heeft hij de update gevonden en geladen. (idd geen bevestiging dat ie correct geupdate is)
Ik heb gister een repair van mijn telefoon gedaan, daarna play now geopend en weer kreeg ik het updatescherm, en floep weg is ie...
Wanneer krijgen we nu gewoon een enkele Rom voor een bepaalde telefoon, met alle talen erin, zodat iedereen elke update tegelijk kan verwerken en niet het ene land eerst, dan provider 1 van dat land, dan een maand later provider 2, en de rest heeft pech door een crappy provider die vind dat als je een telefoon koopt dat je eigenlijk geen recht hebt op updates, maar het meer zien als privilege. (ik heb trouwens nog nooit ook maar een enkele nuttige toepassing gezien voor branded roms).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paqbro
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:15
[b][message=34078641,noline]... Deze is 1800 mAh (ipv 1500 mAh). En wat denk je? Ik kan nu, na 3 dagen (nog niet 1x opgeladen), terwijl ik nu ook alles aan heb, nog altijd ca. 3 uur 'werken'. Ongelooflijk. En dat zal alleen maar beter worden na een aantal cycles. TOP dus!

Voor degene die belangstelling hebben welk type het is. Het is een 1800mAh batterij van "Mugen Power Battery'' via Ebay aangeschaft. Duurt ca. 7 dagen eer je die in je bezit hebt.
Hij wordt niet beter na een aantal dagen omdat deze batterij litium ion is, de standaard batterij van de x10 is (in tegenstelling tot de meeste mobiele telefoons) van litium ion polimeer.
Deze batterij wordt na enige tijd gebruik beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solidjustus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-08 18:06
@Devil-D

quote Devil D. Ik converteer elke film even naar het 720x480 HD formaat en draait als een tierelier. Die SDHC kaart kan ik echt aanbevelen...

Mijn vraag is hoe je deze dan afspeelt op de x10, dus welk formaat dat is, bestandstype en met welke speler deze wordt afgespeeld.
Ik kan namelijk aan 720HD films komen, maar wil eerst de zekerheid hebben dat dit kan op de X10.

Ik kan nu wel DIVX afspelen met de YX flash player, dit gaat uitstekend, maar als het beeld nog beter kan dan is dat natuurlijk mooi meegenomen.

Bij voorbaat dank

ps. wat ik binnen kan halen zijn Matroska Files X.264

[ Voor 6% gewijzigd door solidjustus op 29-05-2010 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@solidjustus: De laatste film die ik erop heb gezet was Clash of the Titans. De exacte waarden van de film ná de conversie (in dit geval) zijn: 720x480 MP4 formaat 23 FPS (frames per seconde). En de muziek DVD van Enigma "Seven Lives", 720x480 MP4 formaat 29 FPS. (voor beide films gebruik ik ook de x.264 container). Mijn favoriete speler is: nemoPlayer. Die heeft een aardige grafische interface...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solidjustus
@Devil-D

Tnx.. ga het meteen uitproberen, waar converteer je de bestanden mee?

De nemoplayer staat niet in de market he???

[ Voor 22% gewijzigd door solidjustus op 29-05-2010 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@solidjustus: Nee, staat niet in de market (zie message). Voor het converteren gebruik ik 4Videosoft MTS converter. Daarmee heb je nagenoeg elke conversie mogelijkheid, maar kun je ook een user defined (HD/DVD/etc) aanmaken en bewaren. Zo heb ik een eigen koppeling gemaakt voor de Xperia X10i die altijd de juiste waarden aanmaakt (in mijn geval 720x480, HD x.264, MP4), maar kan bv. ook 1280x720 en 1920x1080 maken. De software wordt standaard meegeleverd bij de HD camera`s van JVC. Er zijn (probeer) versies wel overal te vinden...

EDIT: Op de market staat momenteel de beta van RealPlayer, die ziet en doet het ook heel goed. Tip!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2010 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paqbro schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 11:16:
[...]

Hij wordt niet beter na een aantal dagen omdat deze batterij litium ion is, de standaard batterij van de x10 is (in tegenstelling tot de meeste mobiele telefoons) van litium ion polimeer.
Deze batterij wordt na enige tijd gebruik beter.
Ik heb 'm net ook besteld! Toch wel fijn idee, een beetje meer juice. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
hmmm, ik krijg maar niet de laatste .16firmware voor m'n toestel.
via m'n toestel zegt hij te beschikken over de laatste nieuwe firmware item dito via pc programma update service en SE companion 2.0. hoe hebben jullie die gevonden als ik vragen mag?
want kan echt wel de extra snelheid gebruiken waar jullie over bezig zitten.
ben belg en hij komt gewoon simlockvrij van pdashop, heeft dit er iets mee tezien?
als ik er een firmware van xda overheen gooi een uk firmware behoud ik dan m'n nederlands?

[ Voor 21% gewijzigd door XstarzZ op 30-05-2010 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@XstarzZ: ik denk dat ze België weer tot het laatste houden voor updates door te laten voeren want zit er ook al meer dan een maand op te wachten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC

LDVC

Let's get it over with

Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 09:16:
@XstarzZ: ik denk dat ze België weer tot het laatste houden voor updates door te laten voeren want zit er ook al meer dan een maand op te wachten :(
Waarschijnlijk slaat België gewoon de .16 update over. SE NL zei aanvankelijk ook dat ze kleinere updates zou bundelen. Waarschijnlijk is dat ook de reden dat maar heel weinig landen de laatste update hebben ontvangen (R1FB001 oid). Binnenkort zou er een iets grotere update verschijnen, aldus de officiële SE blog, dus ik vermoed dat we dan allemaal weer eens kunnen updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LDVC schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:32:
[...]

Waarschijnlijk slaat België gewoon de .16 update over. SE NL zei aanvankelijk ook dat ze kleinere updates zou bundelen. Waarschijnlijk is dat ook de reden dat maar heel weinig landen de laatste update hebben ontvangen (R1FB001 oid). Binnenkort zou er een iets grotere update verschijnen, aldus de officiële SE blog, dus ik vermoed dat we dan allemaal weer eens kunnen updaten.
Zou misschien wel kunnen, maar dat is toch iets dat ik nog nergens gelezen heb eigenlijk hoor :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 09:16:
ah oke, dit is mooi :(
heb namelijk enorme last van de bugs die zouden opgelost zijn in de .16
namelijk het zoekvakje in de market is enorm ongevoelig, en van het toetsenbord de a en z, heb dit al opgelost met het htc keyboard te installeren. maar vooral m'n timescape en mediascape kunnen wel wat meer snelheid gebruiken. enig idee wanneer die ''grote'' update dan zou uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XstarzZ schreef op maandag 31 mei 2010 @ 17:58:
[...]

ah oke, dit is mooi :(
heb namelijk enorme last van de bugs die zouden opgelost zijn in de .16
namelijk het zoekvakje in de market is enorm ongevoelig, en van het toetsenbord de a en z, heb dit al opgelost met het htc keyboard te installeren. maar vooral m'n timescape en mediascape kunnen wel wat meer snelheid gebruiken. enig idee wanneer die ''grote'' update dan zou uitkomen?
De echt heel grote update zou komen in september en dan is het ook gelijk een update van Android versie zelf maar van de gewone gebruikers-updates (laat ons het zo noemen ;)) heb ik geen idee maar kijk er ook wel naar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC

LDVC

Let's get it over with

Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 18:18:
[...]

De echt heel grote update zou komen in september en dan is het ook gelijk een update van Android versie zelf maar van de gewone gebruikers-updates (laat ons het zo noemen ;)) heb ik geen idee maar kijk er ook wel naar uit.
Op de officiële SE blog zei Sumit Malhotra (een SE medewerker), op 5 mei: "I would also like to emphasise that there will be an additional smaller software update, already in the next couple of weeks aiming to enhance the usability and performance of Xperia™ X10."

Die update zou dus binnenkort moeten verschijnen. Eerder zei een andere SE medewerker dat er een update zou verschijnen waarmee de batterijduur verdubbelde. De hoop is dan ook dat het deze update is waar Sumit het over heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
LDVC schreef op maandag 31 mei 2010 @ 18:25:
[...]

Op de officiële SE blog zei Sumit Malhotra (een SE medewerker), op 5 mei: "I would also like to emphasise that there will be an additional smaller software update, already in the next couple of weeks aiming to enhance the usability and performance of Xperia™ X10."

Die update zou dus binnenkort moeten verschijnen. Eerder zei een andere SE medewerker dat er een update zou verschijnen waarmee de batterijduur verdubbelde. De hoop is dan ook dat het deze update is waar Sumit het over heeft.
van die grote update in september was ik al van op de hoogte, android versie stoort me niet echt.
maar die update's met batterijduur verbetering en prestatie's die kleine updates dus, daar wacht ik dus wel op :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:26
Die grote update komt toch pas in het vierde kwartaal? Waar staat dat deze specifiek in september komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Hier staat dat het Android 2.1 gaat worden :-(

http://telefoonnieuws.blo...xperia-x10-krijgt-21.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
:( dit had toch android 2.2 mogen worden, dan waren we teminste niet meer aanhankelijk van se voor update's en konden we update's rechtstreeks uit de market downloaden. ik had er wel op gehoopt dat het tegen die tijd 2.2 ging worden. wat zouden de kansen zijn dat we ooit nog 2.2 gaan krijgen zonder een weg als xda te gebruiken?

mensen, teken deze petitie voor android 2.2 op de x10! er zijn al enorm veel mensen die getekend hebben, en heeeeeel mss trekt dit de ogen open voor se

http://www.petitiononline.com/froyo/petition.html

[ Voor 15% gewijzigd door XstarzZ op 31-05-2010 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC

LDVC

Let's get it over with

Beetje raar dat iedereen ineens dit nieuws van Rogers presenteert. SE had gezegd dat de update in het 4e kwartaal (=okt t/m dec) zou verschijnen. De herfst loopt t/m 20 dec, dus dit is gewoon conform de melding van SE in het 4e kwartaal en niet AL in de herfst. Jammer dat allerlei sites dit bericht ineens publiceren zonder zelf even te rekenen.
Tevens is die update naar 2.1 bekendgemaakt toen 2.2 nog niet gepresenteerd was, dus er bestaat nog altijd een mogelijkheid dat de update naar 2.2 gaat. Neemt niet weg dat het zeker geen kwaad kan om de petitie te ondertekenen (al vraag ik me af of die ook maar iets zal veranderen aan SE's roadmap voor de X10)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietbuks
  • Laatst online: 02-11-2023
Ik heb een lastig probleem, en kan het op de diverse Android fora en op GOT niet vinden.

Op de X10 krijg ik nu op de 2 a 3 uur een notification met de tekst:

SIM-Kaart vol Verwijder enkele berichten om ruimte vrij te maken voor nieuwe berichten

Als ik via Berichten -> Instellingen -> Berichten op SIM-Kaart beheren dan probeer berichten te verwijderen blijft het toestel met de bekende spinner rechtsboven in, oneindig zoeken naar berichten. Heb de autolock van het scherm uitgezet en een paar uur laten zoeken, maar er komen geen berichten in beeld, en ik kan ze daardoor ook niet verwijderen.

Iemand hetzelfde meegemaakt? En een oplossing?
Ik vermoed dat het iPhone berichten zijn die nog op de SIM staan, de iPhone heb ik echter verkocht en kan op die manier ook niet controleren of er berichten op staan om ze vervolgens via de iPhone te verwijderen.
Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:19
pietbuks schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 10:47:
Ik heb een lastig probleem, en kan het op de diverse Android fora en op GOT niet vinden.

Op de X10 krijg ik nu op de 2 a 3 uur een notification met de tekst:

SIM-Kaart vol Verwijder enkele berichten om ruimte vrij te maken voor nieuwe berichten

Als ik via Berichten -> Instellingen -> Berichten op SIM-Kaart beheren dan probeer berichten te verwijderen blijft het toestel met de bekende spinner rechtsboven in, oneindig zoeken naar berichten. Heb de autolock van het scherm uitgezet en een paar uur laten zoeken, maar er komen geen berichten in beeld, en ik kan ze daardoor ook niet verwijderen.

Iemand hetzelfde meegemaakt? En een oplossing?
Ik vermoed dat het iPhone berichten zijn die nog op de SIM staan, de iPhone heb ik echter verkocht en kan op die manier ook niet controleren of er berichten op staan om ze vervolgens via de iPhone te verwijderen.
Thx!
zou goed kunnen.
ik zou bij je provider een simswap aanvragen.
ze doen wasss even wat moeilijk maar omschrijf je probleem goed zoals hier
dan doen ze het wel, met wat geluk gratis ;)
succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fridiot
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 16:03
paazei schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 23:56:
[...]
Dat is denk ik een bug in het toetsenbord, dan blijft er even een knopje hangen zonder dat ie een input geeft, maar wel trilt. Ik had het van de week ook 2 keer en gebruik het android toetsenbord. De ene keer dat het gebeurde drukte ik volgens mij 2 keer snel op de 'e' en toen bleef ie een tijdje trillen, de tweede keer gleed ik van het de ene letter naar de andere en dat vond ie ook niet heel prettig.
Erg late follow-up: Het blijven trillen gebeurt hier zowel in het Standard (X10) als Android toetsenbord. Lijkt me dan geen bug in de keyboard-software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik had ook liever 2.2 gezien, maar goed, het is nog geen herfst, dus misschien verrast SE ons...
laten we bidden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
fridiot schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 11:05:
[...]
Erg late follow-up: Het blijven trillen gebeurt hier zowel in het Standard (X10) als Android toetsenbord. Lijkt me dan geen bug in de keyboard-software.
ah ik heb hier ook last van dat hij soms even blijft doortrillen zonder dat ik iets kan doen.
ik gebruik het htc keyboard omdat dit het prettigst wegtypt. dacht al dat het hieraan lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevchelios
  • Laatst online: 13:12
XstarzZ schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 12:39:
[...]

ah ik heb hier ook last van dat hij soms even blijft doortrillen zonder dat ik iets kan doen.
ik gebruik het htc keyboard omdat dit het prettigst wegtypt. dacht al dat het hieraan lag.
Zelfde verhaal hier! En ik dacht ook dat het aan het HTC toetsenbord lag.. Heeft dus duidelijk ergens anders mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
chevchelios schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 14:09:
[...]

Zelfde verhaal hier! En ik dacht ook dat het aan het HTC toetsenbord lag.. Heeft dus duidelijk ergens anders mee te maken.
idd, ik heb wel gemerkt als je het trillen van het toetsenbord afzet dat dit ook verdwijnt.
hoop dat dit een bekende bug is bij SE en ze er iets aan doen in de komende update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier nog geen last van gehad maar zoals ook gemeld is, als het trillen uitstaat komt het ook niet voor. En bij mij staat dat trillen bij toetsenborden altijd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerManiak
Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 15:18:
Ik heb hier nog geen last van gehad maar zoals ook gemeld is, als het trillen uitstaat komt het ook niet voor. En bij mij staat dat trillen bij toetsenborden altijd uit.
Bij mij staat het trillen wel aan, maar ik heb er (tot nu toe althans) nog geen last van gehad. Heb tot gisteren ook altijd het standaard SE toetsenbord gebruikt, ik zit op firmware .16.

Ik heb nu ook het HTC toetsenbord geïnstalleerd, bevalt ook erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
@pietbuks: komt die simkaart uit een oudere (feature)telefoon? en heb je die nog?

anderes even in je oude telefoon terug steken, daar alles wissen en dan weer terug in je X10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietbuks
JarlSX schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 16:12:
@pietbuks: komt die simkaart uit een oudere (feature)telefoon? en heb je die nog?

anderes even in je oude telefoon terug steken, daar alles wissen en dan weer terug in je X10
Komt idd uit m'n iPhone 2G. Die heb ik alleen verkocht, dus zal of een nieuwe SIM kaart moeten vragen bij Telfort of even iemand met een simlockvrije iPhone moeten vragen, want ik kan nu m'n berichten nu niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
of gewoon een simpele feature phone, moet het ook mee lukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

JarlSX schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 16:53:
of gewoon een simpele feature phone, moet het ook mee lukken
Volgens mij leest een Nokia geen berichten van een simkaart, dus zou wel een Samsung ofzo kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietbuks
Het is gelukt! Thx all!
Heb m'n SIM even in de SE w960 van me broertje gehad en de berichten verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solidjustus
Ey hallo.op de doos van onze x10 staat het pictogram van quicktime.als ik mijn phone doorzoek vind ik vervolgens geen quicktime app of zoiets dergelijks.weet iemand wat dit verder inhoudt? Sowieso wel vreemd dat er apple software op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fridiot
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 16:03
solidjustus schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 12:03:
Ey hallo.op de doos van onze x10 staat het pictogram van quicktime.als ik mijn phone doorzoek vind ik vervolgens geen quicktime app of zoiets dergelijks.weet iemand wat dit verder inhoudt? Sowieso wel vreemd dat er apple software op zit.
Waarschijnlijk dat mediascape ondersteuning heeft voor het QuickTime formaat. Ook het bestandsformaat van de filmpjes die je maakt met de X10 is gebaseerd op QuickTime volgens mij (MP4).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

fridiot schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 14:18:
[...]

Waarschijnlijk dat mediascape ondersteuning heeft voor het QuickTime formaat. Ook het bestandsformaat van de filmpjes die je maakt met de X10 is gebaseerd op QuickTime volgens mij (MP4).
Volgens mij is dat het inderdaad,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC

LDVC

Let's get it over with

solidjustus schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 12:03:
Waarschijnlijk hebben ze de doos van de iPhone zo ontzettend zitten kopiëren bij SE, dat ze zijn vergeten dit icoontje weg te halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

LDVC schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:56:
[...]

Waarschijnlijk hebben ze de doos van de iPhone zo ontzettend zitten kopiëren bij SE, dat ze zijn vergeten dit icoontje weg te halen ;)
Das niet het geval hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
LDVC schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 15:56:
[...]

wat is daar dan een kopie van als ik vragen mag? de dozen van htc zijn richting iphone achtig verandert. maar die van de x10 naar mijn mening niet :P , maar een beetje een zinloze discussie dit, het telt wat in de doos zit.
de doos intresseert me niet echt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje nutteloze discussie, of iphone moet een patent hebben op het doosje dan is het weer een andere verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Is het mogelijk om bij de originele kalender de weeknummers te laten zien?
Want ik gebruik smooth calender (voor mijn doeleinden goed genoeg) en die maakt gebruik van de standaard kalender.

En dan bedoel ik bij de maand. Ik weet als je alleen de week wilt zien dat dat wel gaat.
Vind het raar dat je dat bij de maand niet te zien krijgt :?

[ Voor 29% gewijzigd door streamnl op 02-06-2010 22:03 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArTheMan
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-07-2020
Zijn er meer mensen waarbij de accu van de X10 het maar 12 uur volhoud, terwijl je geen bijzondere zaken doet?
Misschien dat ik 20 minuten bel, 6 sms berichten verstuur, 10 minuten op internet zit en 15 minuten met apps als NU.nl bezig ben. Na 10 uur heb ik nog maar 15 tot 20% accu over.

Ik heb bijna alle bespaartips al gebruikt:
- Wifi, GPS, Bluetooth staat uit
- Geen apps als TV Gids die je accu op de achtergrond leegslurpt (verder mooie app hoor)
- Helderheid 30%
- Geen autosync
- Geen speciale widgets
- Tel staat op stil en geen trilfunctie bij aanraken scherm
- Elke dag zet ik toestel wel even helemaal uit

Het is een mooi toestel, maar ik baal hier echt van... Andere tips zijn dan ook welkom.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

streamnl schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 21:54:
Want ik gebruik smooth calender (voor mijn doeleinden goed genoeg) en die maakt gebruik van de standaard kalender.

En dan bedoel ik bij de maand. Ik weet als je alleen de week wilt zien dat dat wel gaat.
Ik gebruik zelf AnCal. Niet ideaal omdat het niet de android calendar gebruikt, de app er totaal niet uitziet (gebruik van pijlen verplicht) en omdat er geen sync optie is.. maar wel handig om even snel een weeknummer op te zoeken in het 'month' scherm. Ik heb er dan ook een snelkopping naar gemaakt in mijn notificatiemenu.
ArTheMan schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 22:41:
Zijn er meer mensen waarbij de accu van de X10 het maar 12 uur volhoud, terwijl je geen bijzondere zaken doet?
..
Het is een mooi toestel, maar ik baal hier echt van... Andere tips zijn dan ook welkom.

Alvast bedankt
Een aantal keer bijna helemaal leeg laten lopen (10-15% is voldoende) en dan volledig opladen tot max. Na een aantal keren opladen wordt de accu gekalibreerd en zal deze langer meegaan. Toen ik de X10 net een paar dagen had, ging hij ook maar een paar uur mee. Nu houdt hij het een goede volle twee dagen vol bij intensief gebruik, zonder 3G & GPS overigens, maar wel met mediascape, Wifi, bellen, smsen, spelletjes etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekie67
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-11-2021
Misschien dat ik 20 minuten bel, 6 sms berichten verstuur, 10 minuten op internet zit en 15 minuten met apps als NU.nl bezig ben. Na 10 uur heb ik nog maar 15 tot 20% accu over.
Dat is wel heel erg snel! Bij mij is ie, bij intensief gebruik, binnen acht uur op 20% maar als ik alle taken beeindig en wifi/3g uitzet haalt hij het nog een hele nacht. Ik heb gebeld met de servicedesk van Sony-Ericsson, ik moest bij de winkel waar ik hem gekocht had vragen om een nieuwe batterij. Dat heb ik gedaan binnenkort wordt er een nieuwe opgestuurd (was niet op voorraad).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

niekie67 schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 05:59:
[...]

Dat is wel heel erg snel! Bij mij is ie, bij intensief gebruik, binnen acht uur op 20% maar als ik alle taken beeindig en wifi/3g uitzet haalt hij het nog een hele nacht. Ik heb gebeld met de servicedesk van Sony-Ericsson, ik moest bij de winkel waar ik hem gekocht had vragen om een nieuwe batterij. Dat heb ik gedaan binnenkort wordt er een nieuwe opgestuurd (was niet op voorraad).
Gaat die nieuwe batterij dan langer mee ofzo?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:29
Heeft iemand nog meer last van een niet werkende skyfire browser? Browsen zelf gaat prima, maar zodra ik een flash filmpje wil kijken gaat het mis. Ik krijg een venster waarop te zien is dat hij laad. Hij laad dan tot 50 procent, en daarna begint het filmpje af te spelen. Echter, het venster staat er dan nog steeds voor. Heeft iemand enig idee hoe ik dit verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micheleind
  • Laatst online: 11-05-2011

- Geen apps als TV Gids die je accu op de achtergrond leegslurpt (verder mooie app hoor)
- Helderheid 30%
- Geen autosync
- Geen speciale widgets

Alvast bedankt
Zo was het bij mij ook. Een maand gewacht tot die batterij dan beter zou worden maar niets. Uiteindelijk maar de stap gezet en een harde rest gedaan. Voorheen 12 uur max. Nu lukt 24 uur lukt in ieder geval met gemak, als ik rustig aan doe nog wel wat langer.

2 tips:
- Juicedefender zo instellen dat 3g alleen aangaat als je scherm aan is.
- Locatieservices helemaal uit. (Instellingen --> locatie --> draadloze netwerken en GPS satelieten beide uit)

Succes met dit geweldige toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerManiak
Ik heb m'n X10 nu bijna 3 weken, en hij ging in het begin inderdaad vrij snel leeg, maar ik was er dan ook vrij veel mee aan het spelen (WiFi stond vrij vaak aan, om apps uit de Market te halen, veel spelletjes spelen, etc.).

Ik heb deze week eens gekeken, hoe lang ie het vol houdt, als ik het rustig aan doe. Ik zit nu, na 2 dagen en 10 uur, nog op 33%. Dat is met af en toe 3G (volgens mij zuipt WiFi harder dan 3G :? ) voor syncen en de NU.nl App, geen spelletjes, beetje sms'en en bellen, nauwelijks muziek.
Ik gebruik JuiceDefender eigenlijk helemaal niet trouwens.

Goed, dan houdt ie het dus ruim 2 dagen vol, maar ik heb juist de X10 om wel spelletjes te spelen, muziek te luisteren etc. ...

Ik hoop dus eigenlijk, dat de accu nog wat beter wordt, of dat een nieuwe firmware nog het een en ander wat kan verbeteren. Ik zit op .16 trouwens, @ArTheMan: heb je misschien nog .14?

Wat ik wel opvallend vind: "Mobiel stand-by" en "Telefoon inactief" slurpen samen zo'n 90% van m'n accu. En dat terwijl ik haast nooit zonder bereik zit! Lijkt mij dat dat nog wel wat zuiniger zou kunnen.
Binnenkort kan ik m'n nieuwe Vodafone sim (i.p.v. m'n 4-5 jaar oude T-Mobile sim) plaatsen, eens zien of dat nog effect heeft.

Op het XDA forum zijn er trouwens een aantal, die melden dat het gebruik van HelixLauncherDonut in plaats van de SE launcher flink positieve invloed heeft op de accuduur. Met andere woorden: de SE launcher zou stiekem nog best wat CPU gebruiken op de achtergrond (wellicht door TimeScape?). Ik ben nog niet helemaal overtuigd, maar ga het zeker een keertje proberen!

EDIT: kom er net achter, dat ik gedurende die 2 dagen "rustig aan", wel heel de tijd locatie services aan had staan. Dus zowel o.b.v. draadloze netwerken, GPS als assisted. Ik ga er eigenlijk van uit, dat als je geen applicatie gebruikt, die je locatie nodig heeft, Android het dan ook niet gebruikt. Maar, ik zal ook eens testen met deze uit ;)

[ Voor 9% gewijzigd door DerManiak op 03-06-2010 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudolfReindeer
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-07 22:18
Uit mijn eigen ervaring blijkt dat het enorm veel uitmaakt of je 2G aan hebt staan of 3G. Met 2G haal ik gemakkelijk 2 dagen, met 3G amper 1 dag.

Best raar als de specs laten zien dat de standby tijd van de telefoon met 3G eigenlijk langer zou moeten zijn dan met 2G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13-09 17:18
hallo,

ik heb nu net een paar dagen de X10 maar heb 2 vragen.

Hoe verwijder ik een app van mijn telefoon?
En is er een app dat je op je homescreen ziet welk agenda punt(en) er als eerst volgende staat?

gr,

edit: Wat is dat .14 en . 16?

[ Voor 7% gewijzigd door kanem0chi op 03-06-2010 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC

LDVC

Let's get it over with

- Helderheid 30%
- Geen autosync
- Geen speciale widgets

Alvast bedankt
Ik heb mn X10 zo'n 2 maanden nu, dus de batterij is wel ingewerkt ondertussen. Ik haal 2 dagen met onderstaand gebruik:
-Wifi, GPS, bluetooth uit. Wel ongeveer 1 uur per dag via BT muziek luisteren
-3G continu aan (GMail pushed email, standaard email app haalt 1x per uur updates, facebook app 1x per 2 uur, facebook en hyves voor timescape werken niet automatisch bij)
-Locatie service staat aan (Latitude update ong 1x per uur ofzo)
-Helderheid: automatisch
-WEL autosync
-WEL tvgids.tv app (slurpt die echt zo veel?? update maar 1x per dag)
-GEEN juicedefender
-weinig widgets (kalender, klok & GMail unread notifier)
-ongeveer een uur activiteit per dag (spelletjes, browsen, mail lezen etc.)

Zo te zien haal ik een stuk meer uit mn batterij dan jij. Zorg je altijd wel dat je je batterij helemaal vol laadt? Ook krijg ik het idee dat hij beter laadt via een stopcontact dan via je computer (USB). Switchen naar 2G wil ook nog wel eens helpen om stroom te besparen. In de market staan wat programma's waarmee je snel tussen 2G en 3G kunt switchen wanneer je ineens (stevig) wil gaan internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje als je de x10 screen aanraakt heeft het een tril functie net als andere telefoons want als ik het scherm aanraakt dan trilt het niet

en ik kan creatouch nergens vinden heb de nieuwste firmware versie en playnow geupdate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kanem0chi schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 11:47:
hallo,

ik heb nu net een paar dagen de X10 maar heb 2 vragen.

Hoe verwijder ik een app van mijn telefoon?
En is er een app dat je op je homescreen ziet welk agenda punt(en) er als eerst volgende staat?

gr,

edit: Wat is dat .14 en . 16?
Ivm agenda kan je gewoon de Calendar widget op je homescreen zetten (staat standaard in Android).

Die .14 en .16 zijn versies van de firmware die op de toestellen staan. Bijvoorbeeld hier in België zitten we nog met versie .14 wat overeenkomt met R1FA014 en in NL zijn er al heel wat toestellen geupdated naar .16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avec_style
streamnl schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 21:54:

ik heb al eerder gelezen dat weeknummers zichtbaar zijn als je voor de weekindeling kiest. Maar ik zie het niet niet? 8)7

wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iamand aub mijn vraag beantwoorden

Vraagje als je de x10 screen aanraakt heeft het een tril functie net als andere telefoons want als ik het scherm aanraakt dan trilt het niet.

en ik kan creatouch nergens vinden heb de nieuwste firmware versie en playnow geupdate.

Want heb het toesel 1 dag en als er wat mis is kan ik het omruilen nu ik nog de winkel garantie heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 12:36:
Zou iamand aub mijn vraag beantwoorden

Vraagje als je de x10 screen aanraakt heeft het een tril functie net als andere telefoons want als ik het scherm aanraakt dan trilt het niet.

en ik kan creatouch nergens vinden heb de nieuwste firmware versie en playnow geupdate.

Want heb het toesel 1 dag en als er wat mis is kan ik het omruilen nu ik nog de winkel garantie heb.
Kan je als het goed is instellen, bij instellingen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik heb trouwens een nieuwe applicatie gevonden:
http://x10.123forum.nu/viewtopic.php?f=49&t=86

daarmee kan je het homescreen draaien en het menu, en zou veel meer batterij moeten besparen.
iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC

LDVC

Let's get it over with

stefanaudi schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 12:38:

daarmee kan je het homescreen draaien en het menu, en zou veel meer batterij moeten besparen.
iemand ervaring mee?
De Helix Launcher is hier al vrij uitvoerig besproken, dus duik even het X10 archief in zou ik zeggen. Wat betreft accu besparing heb ik hier nog weinig van meegekregen en het verhaal lijkt me eigenlijk een beetje sterk: 50-60% besparing. Zelf heb ik m weer verwijderd: ik vind de x10 launcher mooier en de app drawer onderin reageerde niet zo goed.

Ander leuk nieuws: SE developers waren blijkbaar erg onder de indruk van FroYo!
http://blogs.sonyericsson...op-5-list-from-google-io/
wie weet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stefanaudi schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 12:37:
[...]

Kan je als het goed is instellen, bij instellingen ;-)
Heb ik al gedaan het trilt alleen als ik een app of widget langdurig indruk want het hoort toch ook te trillen als je het scherm aanraakt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XstarzZ
stefanaudi schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 12:38:

iemand ervaring mee?
ja ik gebruik deze ook, omdat ik liefst 7homescreens heb. voor alles wegtekrijgen :P
en ik moet zeggen, op het gevoel gaat m'n batterij toch langer mee hoor. en je kan nog alles gebruiken van media en time... en het menutje openen werkt niet met er gewoon op te drukken, je moet het naar boven slepen, dus mss dat je daarom vindt dat het niet goed reageerde?
allesinds ik zou helixlauncher zeker aanraden, dit staat er vanaf de 2de dag dat ik de x10 heb op en heb er geen spijt van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LDVC

LDVC

Let's get it over with

Verwijderd schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 12:54:
[...]

Heb ik al gedaan het trilt alleen als ik een app of widget langdurig indruk want het hoort toch ook te trillen als je het scherm aanraakt .
uhm...nee :)

Pagina: 1 ... 8 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.