Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deismyna schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 11:38:
[...]

Op mijn subwoofer zit een schuif knopje wat ik op ON/AUTO/OFF kan zetten.
ON en OFF spreken voor zich, met AUTO schakelt de subwoofer automatisch in zodra hij een audiosignaal opvangt, en als het ~15min stil is schakelt tie zichzelf weer in standby. Ik weet niet of jouw sub iets vergelijkbaars heeft?
Zoja, even controleren of hij echt op AUTO staat en even je aansluiting naar je sub controleren. Werkt je subwoofer wel als je hem handmatig aanzet?
Mijn subwoofer heeft ook zo'n schakelaartje met ON en AUTO, echter schakelt de subwoofer vanzelf af na ong. een uur en gaat niet meer aan (alleen als je de hoofdschakelaar een tijdje op O zet). Ook wordt de subwoofer warm aan de achterkant in standby stand, lijkt me een beetje raar.

Het gaat hier om de subwoofer uit de HKTS 11 surround set van Harman Kardon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudey
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 12:18
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 12:30:
[...]

Mijn subwoofer heeft ook zo'n schakelaartje met ON en AUTO, echter schakelt de subwoofer vanzelf af na ong. een uur en gaat niet meer aan (alleen als je de hoofdschakelaar een tijdje op O zet). Ook wordt de subwoofer warm aan de achterkant in standby stand, lijkt me een beetje raar.

Het gaat hier om de subwoofer uit de HKTS 11 surround set van Harman Kardon
Dat lijkt mij inderdaad niet de bedoeling. Ik heb zelf de HKTS 11 i.c.m. de 607. Ik zet de subwoofer op auto. Komt er geen signaal binnen, dan schakelt de subwoofer zichzelf na ongeveer 5 minuten uit. Bij een signaal springt de subwoofer weer aan. Ik gebruik de subwoofer kabel die is meegeleverd door H/K. Verder heb ik de crossover frequency vrij hoog staan (150hz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even de winkel gebeld en ga zo terug. Hopelijk kan de sub geruild worden want ook op ON gaat de sub vanzelf uit (met en zonder audiosignaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterz20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-09 14:10
peterz20 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 20:07:
Probleempje met mijn aangeschafte TX-SR608.

Je kunt met de afstandbediening andere apparaten besturen. Deze kun je via een code aan een bepaalde input hangen (CBL/SAT, Game, PC, etc.). Echter reageert mijn UPC HDDVR box niet op de codes die ik onder de merknaam Cisco kan vinden. De remote geeft aan dat ik het dan maar via learning mode moet proberen.

Hoe werkt dit? Dit kan ik nergen vinden in de handleiding of op internet. Heb al geprobeert met de input knop ingedrukt 3 seconden de display knop in te drukken en dan de afstandbedieningen van verschillende apparten tegenover elkaar te leggen. Maar dit mocht niet baten.

(er zijn trouwens 2 apparaten die nog niet werken, Cisco UPC box dus en een HDX1000)
Niemand die weet hoe de leerfunctie werkt van de remote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey iedereen ,

Ik vroeg me af of ik mijn luidsprekers niet kapot kan spelen aangezien de RF35's die vooraan staan 8 ohm nodig hebben maar 6 ohm krijgen aangezien de andere luidsprekers 6 ohm vragen ?

http://www.klipsch.com/images/download/146.aspx

Set up is :
TX-SR508
SUB:KUBE 1 KEf
Fronts : KEFF RF35
Center and Back Samsung momenteel ...
Verbindingen allemaal gemaakt in kabels van Oehlbach .

Ik kijk uit naar jullie antwoorden , deze week ga ik de Klipschen nog op de font laag en afzonderlijk front hoog aansluiten , ik hou jullie op de hoogte

Aquasanta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudey schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 12:46:
[...]

Dat lijkt mij inderdaad niet de bedoeling. Ik heb zelf de HKTS 11 i.c.m. de 607. Ik zet de subwoofer op auto. Komt er geen signaal binnen, dan schakelt de subwoofer zichzelf na ongeveer 5 minuten uit. Bij een signaal springt de subwoofer weer aan. Ik gebruik de subwoofer kabel die is meegeleverd door H/K. Verder heb ik de crossover frequency vrij hoog staan (150hz).
In de winkel kwamen ze ook tot de conclusie dat er iets mis was met de subwoofer. Heb een nieuwe gekregen en deze werkt nu zoals hierboven beschreven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen probleem, elke speaker wordt namelijk individueel aangestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2024

brid

Onze excuses voor het ongemak

peterz20 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 17:09:
[...]

Geen idee hoe het werkt, maar zou als ik jou was investeren in logitech harmony.
Kan een eventuele vriendin/vrouw er ook makkelijk mee overweg :+

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:42

The Executer

Lekker belangrijk!

peterz20 schreef op dinsdag 20 juli 2010 @ 17:09:
[...]

Ik kwam op de Onkyo site het volgende tegen:

"How do I program my learning remote control to work with other none Onkyo components?

Position the front face of the two remotes one inch from each other. On the Onkyo remote control, select the source you want to program. You will find this in the in the mode section. Simultaneously hold down the desired mode and the ENT button at the bottom of the remote. Then release. The send/ learn light located on the top will be lit. Select the operation button you wish to program. POWER ON, VOLUME CONTROL etc. Once selected, choose the same function on the other remote. To complete programming, you must press the Macro Mode button. located on the top right side of the Onkyo remote. You have to repeat these steps for each function you want to use.
"

Ik weet niet of dit voor alle afstandsbedieningen geld of voor 1 specifiek type, het FAQ artikel spreekt daar namelijk niet over.

[ Voor 6% gewijzigd door The Executer op 21-07-2010 09:14 ]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterz20
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-09 14:10
Ik heb onder andere geen macro button. Dus dit is denk ik specifiek voor een andere remote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 20:14

Sorcerer8472

Mens sana?

peterz20 schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 10:10:
Ik heb onder andere geen macro button. Dus dit is denk ik specifiek voor een andere remote.
Ik ook niet. Zou wel willen weten hoe ik kan voorkomen dat ik telkens 'Receiver' (@ 'Remote mode') moet kiezen als ik van mode switch.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor het vlugge antwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Laatst online: 19:31

voodooless

Sound is no voodoo!

Speakers krijgen van de versterker geen Ohms ;) Speakers hebben een bepaalde impedantie, en dat vormt een belasting aan de versterker. Bij versterkers wordt meestal gespecificeerd bij welke maximale belasting ze nog normaal hun werk kunnen doen (met meestal een flinke marge). Hoe lager de impedantie, hoe hoger de belasting op de versterker.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de volgende vraag ,

1:Indien je de zone 2 aktief zal zetten heb je dan nog een 5.1 in de masterzone of valt deze terug naar Stereo ?

2:Kan je indien zone 1 aktief is de Voorversterkte zone 2 inkoppelen op een andere versterker parallel met de boxaansluiting voor zone 2 ?

Hopelijk kunnen jullie hieraanuit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
  • Laatst online: 09-09 07:10
Heb mijn 308 ingeruild voor een 608 ben er behoorlijk tevreden over, vele instelmogelijkheden.

De 'sony'site ;) whathifi geeft 'm 5 sterren en ja ze zijn behoorlijk lovend.

http://www.whathifi.com/Review/Onkyo-TX-SR608/

[ Voor 1% gewijzigd door GRUMBLER op 21-07-2010 19:34 . Reden: voutje in de link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrE911
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-09 11:40
robbinonline schreef op woensdag 23 juni 2010 @ 23:49:
Is er al iemand die ervaring heeft met de:
HT-S6305
http://www.eu.onkyo.com/products/HT-S6305.html

Zie hem ook bijna nergens op internet te koop...

Ik wil hem gaan gebruiken om:
- MKV met DTS en DTS HD via mn hdx bekijken en beluisteren.
- Xbox 360
- Humax 5050C

Films via mn mbp afspelen
Heb ook wel interesse in deze. Een aanrader? De receiver is de TX-SR508. Zijn de luidsprekers aan te raden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:25
GRUMBLER schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 19:33:
Heb mijn 308 ingeruild voor een 608 ben er behoorlijk tevreden over, vele instelmogelijkheden.

De 'sony'site ;) whathifi geeft 'm 5 sterren en ja ze zijn behoorlijk lovend.

http://www.whathifi.com/Review/Onkyo-TX-SR608/
Mag ik vragen hoe je dat voor elkaar hebt gekregen en waar?? Kan me herinneren dat ook jij hem via Ibood gekocht hebt en ik heb daar ook wel oren naar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
De 308 is stuk, voor de 2 keer al naar ibood geretourneerd, alle iconen op het display zijn verlicht en hij stinkt/ruikt doorgebrand....
De 308 lijkt gewoon te warm te worden, na ongeveer 15 minuten gaan alle iconen op de display branden en doet hij het nog wel maar wordt hij als het ware onbedienbaar omdat je niet meer kan zien wat je doet (behalve wat je ziet op je tv dan..)
Bij de 1e reparatie hebben ze een slecht contact op de display print verholpen en het apparaat
preventief doorgesoldeerd.
Ik was er flauw van en heb de 308 verkocht, maar de koper meldde mij dat hij dezelfde problemen had...
Ondertussen had ik dus al een 608 gekocht en kwam de 308 retour bij mij, was ik niet blij mee, maar ja kon de koper er moeilijk mee laten zitten, dus maar geretourneerd naar ibood met het klemmende verzoek om mij het geld terug te storten. Doen ze niet hij is dus weer naar ce-repair....en het is al 2 weken stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
GRUMBLER schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 09:58:
De 308 is stuk, voor de 2 keer al naar ibood geretourneerd, alle iconen op het display zijn verlicht en hij stinkt/ruikt doorgebrand....
De 308 lijkt gewoon te warm te worden, na ongeveer 15 minuten gaan alle iconen op de display branden en doet hij het nog wel maar wordt hij als het ware onbedienbaar omdat je niet meer kan zien wat je doet (behalve wat je ziet op je tv dan..)
Bij de 1e reparatie hebben ze een slecht contact op de display print verholpen en het apparaat
preventief doorgesoldeerd.
Ik was er flauw van en heb de 308 verkocht, maar de koper meldde mij dat hij dezelfde problemen had...
Ondertussen had ik dus al een 608 gekocht en kwam de 308 retour bij mij, was ik niet blij mee, maar ja kon de koper er moeilijk mee laten zitten, dus maar geretourneerd naar ibood met het klemmende verzoek om mij het geld terug te storten. Doen ze niet hij is dus weer naar ce-repair....en het is al 2 weken stil.
Sow das flink balen... Heb zelf goede ervaringen met ce-repair. Moest de mijne terugbrengen voor die links- en rechtsachteromwisseling. Daarna was HDMI-board kapot en ze hebben alles netjes binnen een uur gerepareerd (klaar terwijl ik wachtte).

Als ie niet gemaakt kan worden, moeten ze je of een niewe 308 geven of je geld terugstorten. Daar zijn ze toe verplicht zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
Rogar schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 10:46:
[...]

Sow das flink balen... Heb zelf goede ervaringen met ce-repair. Moest de mijne terugbrengen voor die links- en rechtsachteromwisseling. Daarna was HDMI-board kapot en ze hebben alles netjes binnen een uur gerepareerd (klaar terwijl ik wachtte).

Als ie niet gemaakt kan worden, moeten ze je of een niewe 308 geven of je geld terugstorten. Daar zijn ze toe verplicht zelfs.
Dat is balen idd.

nou ibood meldt mij dat ze pas na enkele (geen idee hoeveel) reparaties óf het product hoeven te vervangen door een nieuwe óf het geld hoeven te retourneren....ben het daar niet mee eens product voldoet niet aan de verwachtingen etc. maar het is tot een welles-nietes discussie verworden....

De 608 bevalt overigens wel goed, te veel instellingen lijkt het wel... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:54
@Grumbler weet niet hoelang je receiver al hebt maar er zijn 4 dingen.

- Koop op afstand
- Doa termijn
- Meestal na 3 reparaties betreffende de zelfde klacht
- Technische ruiling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

GRUMBLER: hoor jij nog verschil tussen je 308 en 608? Ben ik wel benieuwd naar.

Wat betreft die review: het kan vast allemaal nog beter, maar feit is dat je nu (met goede speakers) vooral tegen de grens van de geluidsmix aanloopt. De apparatuur is geen issue en speelt alles enorm zuiver, helder en precies af. Maar je gaat al snel imperfecties in allerlei mixen horen... met name in stereo muziek, dat het toch rommelig gemixt is soms. En Radio 538 is totaal niet te luisteren op dit apparaat; dat is zo opgepompt dat het kaal en lelijk klinkt (echt heel erg extreem bij die zender trouwens :X getest via Ziggo digitaal - viel me in de auto in mindere mate ook al op hoe hard de bassen zijn (+compressor+limiter) en hoe raar de hoge tonen zich gedragen). Wordt er niet makkelijker op om naar muziek te luisteren zo :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
Neefdave schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 12:58:
@Grumbler weet niet hoelang je receiver al hebt maar er zijn 4 dingen.

- Koop op afstand
- Doa termijn
- Meestal na 3 reparaties betreffende de zelfde klacht
- Technische ruiling
@Neefdave 1 en 2 zijn niet van toepassing, 3 is nog niet van toepassing tot dusver 2 reparaties gehad, dat is ook het argument wat ibood gebruikt om de boot af te houden wbt een terugbetaling.
4 wat bedoel je met een technische ruiling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
Sorcerer8472 schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 14:36:
GRUMBLER: hoor jij nog verschil tussen je 308 en 608? Ben ik wel benieuwd naar.
Raar maar waar in mijn geval, de 308 klonk op 30 al hard en de 608 hoor je pas een beetje vanaf 45/50 dat was zo'n beetje het eerste wat me opviel

Ik vind de 608 vooral veel verfijnder klinken, jouw klachten met radioluisteren deel ik ook niet
Ik gebruik meestal in een 5.1 opstelling de multichannel instelling wbt de akoestiekfunctie, dit vanwege het volle geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:54
Technische ruiling wil zeggen dat de fabrikant beslist om het product niet te repareren maar een nieuwe te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
Dat zou ook nog kunnen, zet ik 'm direct op marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

GRUMBLER schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 15:02:
[...]

Raar maar waar in mijn geval, de 308 klonk op 30 al hard en de 608 hoor je pas een beetje vanaf 45/50 dat was zo'n beetje het eerste wat me opviel

Ik vind de 608 vooral veel verfijnder klinken, jouw klachten met radioluisteren deel ik ook niet
Ik gebruik meestal in een 5.1 opstelling de multichannel instelling wbt de akoestiekfunctie, dit vanwege het volle geluid.
Ja, klopt met het volume... hoewel dat na 75 ofzo al pijn doet. Overigens kun je de schaalverdeling van absoluut naar relatief veranderen, dan loopt het geleidelijker op misschien...

Trouwens vind ik het een stuk beter te luisteren als je via de FM-functie luistert, direct uit de ether. Alleen gaan dan weer vrij veel hoge tonen verloren (FM-kwaaltje; het is verder wel een erg goede fm-receiver). Leuk voor op de achtergrond, maar niet als je echt "gaat luisteren" (hoewel je dan meestal wel een cd'tje opzet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genji
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-07 14:49
FeaR1986 schreef op maandag 19 juli 2010 @ 22:32:
[...]

Gevoeligheid wordt ook wel het rendement van de speaker genoemd. Deze waarde geeft de geluidsdruk in dB´s welke bij 1 Watt op 1 meter afstand wordt gemeten. Bij een hogere gevoeligheid kan men met een minder zware versterker toe. Het rendement is geen indicatie voor de kwaliteit van de luidspreker.

Dus een speaker van 85,0 dB gevoeligheid zal meer Watt/vermogen nodig hebben om op hetzelfde geluidsniveau te spelen als een speaker met een gevoeligheid van 98,0 dB.

Over het vermogen heb je het antwoord al gehad :)

Maar voor dit geld zou ik eens kijken naar de Jamo S606, Jamo S608, JBL E80, JBL ES80, Magnat Motion-serie, etc. Leuke vloerstaanders die best veel voor hun geld bieden. Het is natuurlijk geen top, maar dat mag je ook niet verwachten voor dit geld.

Ga in ieder geval geen speakers halen van 4 Ohm, want dan moet je receiver twee maal zo veel vermogen leveren dan als je een speaker hebt van 8 Ohm. En denk dat het wel duidelijk is dat een Onkyo dat niet trekt.
Duidelijk verhaal.

Ik ben maar eens gaan luisteren naar wat speakers. De JBL speakers heb ik niet beluisterd, maar de Jamo's wel. Dat zijn inderdaad aardige speakers.
Toen kwam ik bij de Victa serie van Heco uit. Die klonken erg goed! Dus ik ben uiteindelijk voor die speakers gegaan. En ik heb er direct maar een SR508 bij gekocht ter vervanging van mijn SR307. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 10:05
veincode schreef op maandag 19 juli 2010 @ 12:47:
Ik heb net gekeken bij MM Utrecht. De ONKYO HT-BD3315 (5.1 setje van Onkyo + versterker SR308 + Onkyo Bluray speler) is €449 (of een paar euro meer in de webshop: http://www.mediamarkt.nl/...rId=&pos=4&display=online

De SR507 + bluray + 5.1 boxjes van Onkyo is €450. vooral dat laatste vind ik wel een goede deal. De versterker is in principe 1 trapje hoger (hoewel het vorige model) en je hebt een blurayspeler.

Ik twijfel nog even verder.
Zal wel een aanbieding zijn geweest, want hij is nu alweer 555.

De SR-508 is nu bij mij in de buurt nog geen 300 euro meer. Dat maakt hem wel heel aantrekkelijk intussen. Ik wil nog eens ff goed checken wat nu precies de verschillen zijn tussen de 508 en 608 en meer in het bijzonder: hoe belangrijk ik die verschillen vind. En dan maar eens de knoop doorhakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:40

Deathchant

Don't intend. Do!

ik heb een tijd geleden advies gevraagd welke versterker, aangezien ik gewoon al mijn mediabronnen via HDMI wil connecten. Nou zei iemand tegen me dat ik gewoon de basic versterker moest nemen: SR308. Deze kost nog 269 euro. De TV heeft een ARC ondersteuning op HDMI poort 2 en de receiver heeft alles hdmi 1.4. Ik ben nu even aan het kijken naar de SR507 en deze lijkt dit ook te hebben met zelfs nog 1 hdmi ingang extra. Deze is bij de pricewatch goedkoper dan de SR308 en ik kom er niet achter wat de echte belangrijke verschillen zijn. De SR507 is zelfs wat goedkoper. De prijs tussen de 308 en de 508 ontloopt elkaar ook nauwelijks wat. Ik ben nu aan het twijfelen waarom ik de 508 zou moeten verkiezen boven de 308....

EDIT: NVM, de 507 heeft geen hdmi 1.4

[ Voor 2% gewijzigd door Deathchant op 26-07-2010 10:59 . Reden: verkeerde informatie gekeken ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veincode
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-11-2024
Raymond schreef op zondag 25 juli 2010 @ 21:40:
[...]

Zal wel een aanbieding zijn geweest, want hij is nu alweer 555.

De SR-508 is nu bij mij in de buurt nog geen 300 euro meer. Dat maakt hem wel heel aantrekkelijk intussen. Ik wil nog eens ff goed checken wat nu precies de verschillen zijn tussen de 508 en 608 en meer in het bijzonder: hoe belangrijk ik die verschillen vind. En dan maar eens de knoop doorhakken.
Auch. Typo :(
De ONKYO HT-BD3315 was ook in de MM/Utrecht €549 (en idd in de webshop 555 http://www.mediamarkt.nl/...;pos=4&display=online)..

My bad!
Deathchant schreef op maandag 26 juli 2010 @ 10:57:Ik ben nu aan het twijfelen waarom ik de 508 zou moeten verkiezen boven de 308....
Ik heb zelf de Ibood van vorige week gekocht (met de 308). De grootste voordelen van de 508 (wat mij aansprak) was 7.1 versus 5.1 en het feit dat de 508 Audyssey blablaTM heeft, waardoor je de equilizer kan instellen m.b.v. een microfoon. Dat laatste trok mij erg aan omdat ik een grote n00b ben (ook wat betreft audio) en ik er niet naar uitkijk om de 308 in te stellen.
Oh, en volgens mij heeft de 508 meer HDMI-ingangen.

[ Voor 32% gewijzigd door veincode op 26-07-2010 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
Mijn 308 is gerepareerd, volgens de opgevraagde informatie is de displayprint vervangen en getest.

Aangezien ik al een 608 heb zal ik 'm wel 'moeten' verkopen, eens kijken wat ik voor een 2e handse (met garantie) nog kan vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
GRUMBLER schreef op maandag 26 juli 2010 @ 11:18:
Mijn 308 is gerepareerd, volgens de opgevraagde informatie is de displayprint vervangen en getest.

Aangezien ik al een 608 heb zal ik 'm wel 'moeten' verkopen, eens kijken wat ik voor een 2e handse (met garantie) nog kan vragen.
Ik denk dat je er nog wel € 200 voor kan krijgen... Zal je wel wat geduld kosten, ik heb die speakers die erbij zaten ook pas na 3 maande kunnen verkopen.

Anders kan je je 608 ruilen met mijn 308, dan kan je 10.2 draaien op 2 308's :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

@veincode. ja kijk, ik heb niet dat ultrasoon oortje wat veel audiofreaks hebben. 60 watt of 100 watt maakt me geen hol uit. En dat audissy dinges....i don't care. Ik wil alleen het tv geluid zelf ook over de speakers waar ik dus een hdmi1.4 voor nodig heb Dan ga ik voor de SR308. bedankt!

Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Deathchant schreef op maandag 26 juli 2010 @ 11:39:
@veincode. ja kijk, ik heb niet dat ultrasoon oortje wat veel audiofreaks hebben. 60 watt of 100 watt maakt me geen hol uit. En dat audissy dinges....i don't care. Ik wil alleen het tv geluid zelf ook over de speakers waar ik dus een hdmi1.4 voor nodig heb Dan ga ik voor de SR308. bedankt!
Als je een digitale tv-aansluiting hebt, heb je aan de 307 zelfs genoeg. Je sluit je UPC/ziggo/enz.-kastje aan op je receiver en de receiver trekt het geluid en video uit elkaar. het geluid gaat dan naar je speakers en beeld naar de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ik heb de ziggo CAM CI+ module ja. Maar die 307 heeft geen hdmi1.4 met ARC, maar ik begrijp van jou dat dat niet nodig is aangezien de receiver de audio en video uit elkaar trekt....

hoe zit het dan als ik vanaf de TV een programma wil recorden naar een USB hdd toe? als ik dan het opgenomen programma wil afspelen vanaf die USB disk, krijg ik dan ook geluid uit de speakers of gaat dat via de TV dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Deathchant schreef op maandag 26 juli 2010 @ 13:08:
ik heb de ziggo CAM CI+ module ja. Maar die 307 heeft geen hdmi1.4 met ARC, maar ik begrijp van jou dat dat niet nodig is aangezien de receiver de audio en video uit elkaar trekt....

hoe zit het dan als ik vanaf de TV een programma wil recorden naar een USB hdd toe? als ik dan het opgenomen programma wil afspelen vanaf die USB disk, krijg ik dan ook geluid uit de speakers of gaat dat via de TV dan?
Met zo'n CI+ module gaat het niet werken. Die steek je direct in je TV toch? Ik bedoelde als je (bijv. van upc) zo'n digitaal kastje hebt staan. Die kan je direct op je versterker aansluiten en daar vandaan naar je tv.

In theorie in elk geval. Bij mij werkt het niet (handshake-probleem). Dus heb m'n upc-kastje rechtstreeks op m'n tv en een optische kabel naar m'n 308.

In jouw geval moet je denk ik wel met ARC werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Duidelijk. Merci :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat het verschil is in geluidskwaliteit tussen de Onkyo HT-S3305 en de Onkyo HT-S5305?
De eerste is een pak goedkoper maar heeft de zelfde specs.

http://www.eu.onkyo.com/products/HT-S5305_.html
http://www.eu.onkyo.com/products/HT-S3305.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Heeft helemaal niet dezelfde specs. Bij de 5305 zit de R538 receiver en 538 speakerset, bij de 3305 zijn dat de R380 receiver en 338 speakers.

Bijvoorbeeld bij de 538 speakerset zit een powered Sub, bij de 338 dus niet.

btw, ik ben er zelf ook ingedoken en eigenlijk vind ik die sets ook maar net uitkunnen. De S5305 kost €389 bij hificorner. Een 508 receiver kost 299 en een leuke eenvoudige speakerset kost €149. Dan ben je dus €60 meer kwijt, maar heb je naar mijn mening wel een fijnere set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08 01:54
Mijn Onkyo HT-R538 5.1 Home Theatre Receiver met Jamo A 102 HCS 5.1 Speakerset is zojuist verzonden door iBood, ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

dan kom ik ook even met een vraag. ik was eruit dat ik de SR308 wilde hebben. Maar ik heb vandaag in de mediamarkt een setje gezien voor 555 euro, maar op de doos stond iets anders dan op de versterker zelf:

op het kaartje van de MM zelf stond: HT-S3305 + BDPS308
op de grote doos stond: HT-BD3315( B )
en op de fysieke receiver zelf staat: av receiver HT-R380.

Deze heeft ook 3 HDMI ingangen en 1 HDMI out en is ook van 2010 en heeft hdmi1.4 met ARC. Dus wat mij betreft voldoet deze aan de eisen. Daarbij krijg ik gewoon Onkyo speakers bij die set en een blurayspeler. Dat alles bij elkaar voor 555 euro wat ik op zich wel ok vind. Zit er een addertje onder het gras wat betreft die versterker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Sub heeft geen eigen versterker en moet dus vanuit de versterker aangestuurd worden. Op zich niks mis mee, maar reken niet op oorverdovende bassen :)

Verder is het een prima setje en je bent in 1x klaar en je hebt een complete set. 't is de hierboven genoemde s3305 set, maar dan inclusief een blu-ray speler. Qua prijs voor een complete set is dat wel gunstig.

[ Voor 21% gewijzigd door Raymond op 27-07-2010 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ah ok. ja weet je wat het is, ik heb al eerder gezegd dat ik niet dat ultrasone audio-freak-oortje heb. Er moet gewoon goed geluid uit komen, maar een knallende oorverdovende bas....tja, tis gewoon huiskamergebruik en mijn buren moeten ook met me kunnen leven zeg maar. Ik kan en wil ook niet het ding vol open blazen dat mijn ramen beginnen te trillen. Ik heb nu een oude Sony CRT TV met kapotte speakers, dus alles zal beter zijn dan dat.

[ Voor 24% gewijzigd door Deathchant op 27-07-2010 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:49

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Gisteren tijdens de hunt een Onkyo TX-SR607 7.2 Home Theatre Receiver gekocht voor 308.90 inc. verzend.

m'n 1e "echte" geluid set begint nu een feit te worden. )hiervoor een Creative P580 via pc en een Panasonic SA-HT540.

Voorlopig zal ik de speakers van de SA-HT540 gebruiken zijnde:
Center:
Panasonic SB-PC540
6 ohm
250Watt max

Surround:
Panasonic FB-FS741
4 ohm
90Watt max

Left+Right front:
Panasonic FB-FS540
3ohm
125Watt max

Sub:
Panasonic SB-W540
6 Ohm
250Watt max

Iemand nog tips, info of iets anders belangrijks over de Onkyo 607?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ik had een vraagje. Bij de BCC staat de SR508 i.c.m. HarmanKardon HKTS16 voor 749 euro. Ik kan deze exact dezelfde set bij de mediamarkt krijgen voor 718 euro. (overigens kost de HKTS16 los "maar" 449 euro bij de MM in Heerlen en de SR508 was 300 euro, maar ze konden een leuke prijs voor me maken). Ik weet dat het niet extreem veel is, maar 718euro heb ik nog nergens gezien.

Ik twijfel een beetje. De SR308 was voor mij de uitkomst, maar deze is maar 50 euro minder duur dan de SR508. Dus ik wilde een SR308 los bestellen en dan een HKTS16 los. Maar ik vraag me eigenlijk af waarom ik voor de SR508 t.o.v. de 308. De extra HDMI aansluiting is voor mij niet persé nodig. Mijn eisen zijn alleen dat ik minstens 3 HDMI ingangen moet hebben en de hdmi1.4 vanwege dat ARC.

EDIT: shit, ik bedenk me net dat ik nog voorlopig even mijn oude dvd speler aanhoudt. Deze kan GEEN 1080 upscaling doen. Wanneer ik de SR308 of 508 koop, dan heb ik geen upscaling.....Is wel klote, aangezien ik een plasma tv ga krijgen (en ik door de DVD's, bijv. die van southpark, liever geen zwarte balken in beeld wil hebben, of van die ovale gezichten....)

[ Voor 19% gewijzigd door Deathchant op 30-07-2010 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sroebert
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-08 09:55
Deathchant schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 10:19:
EDIT: shit, ik bedenk me net dat ik nog voorlopig even mijn oude dvd speler aanhoudt. Deze kan GEEN 1080 upscaling doen. Wanneer ik de SR308 of 508 koop, dan heb ik geen upscaling.....Is wel klote, aangezien ik een plasma tv ga krijgen (en ik door de DVD's, bijv. die van southpark, liever geen zwarte balken in beeld wil hebben, of van die ovale gezichten....)
Dat heeft toch niks met upscaling te maken? Je tv moet gewoon aspect ratio behouden bij niet 1080p signalen. Anders zou je dit bij standaard tv kanalen ook hebben, lijkt me een beetje vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Ik heb gekozen voor de 707, oa ivm upscalen, en gebruik het eigenlijk nooit. Zou daar geen extra geld meer voor uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
tv kan ook gewoon upscalen, dus dat is niet zo'n probleem.
Wat de 308 en 508 niet kunnen, is analoge inputs via hdmi uitsturen. Maar als je geen analoge inputs gebruikt, of je tv zowel via hdmi als component aansluit op de receiver, maakt dat niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
HellStorm666 schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 12:29:
heel verhaal (knip)

Sub:
Panasonic SB-W540
6 Ohm
250Watt max

Iemand nog tips, info of iets anders belangrijks over de Onkyo 607?
Waarschijnlijk kan je je sub niet aansluiten, de TX-SR607 versterker heeft een pre-out, hierdoor zult je een subwoofer moeten aansluiten voorzien van een voorversterker.

Of dit er wel of niet in zit, is heel makkelijk te controleren. 't goede type subwoofer heeft een net-snoer.

[ Voor 25% gewijzigd door Lip op 31-07-2010 01:15 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag: Sinds deze week heb ik een SR508, waarop ik alle apparaten aangesloten heb via hdmi.
Zo ook mij hd ontvanger van ziggo. Wat mij nu erg opvalt is dat het beeld naar mijn mening een stuk minder is dan wanneer het ziggo kastje direct op de tv aangesloten is. Ligt dit aan mij of is hier een logische verklaring voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Ik heb een onkyo 707 gekocht via ibood.

Probleem: ik moet nog speakers hebben :(
En mijn moeder is faliekant tegen grote stande speakers. (waar ik woon is geen plaat voor home cinema en dus heb ik alles wat ik gekocht heb bij mijn ouders neergeplemt)
Zijn er sets op de markt die iets groter zijn als die standaard creative pc speaker sets maar die veel en veel beter klinken ?

Misschien die THX sets van Jamo?

Het liefst wil ik echte goede grote Jamo speakers maar dat zal er wel niet inzitten.
Met een 707 als reciever zou ik toch voor een 600 - 1000 euro willen gaan voor een goede 5.1 set.

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:15

Wallie

Herr

Verwijderd schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 19:27:
Ik heb een vraag: Sinds deze week heb ik een SR508, waarop ik alle apparaten aangesloten heb via hdmi.
Zo ook mij hd ontvanger van ziggo. Wat mij nu erg opvalt is dat het beeld naar mijn mening een stuk minder is dan wanneer het ziggo kastje direct op de tv aangesloten is. Ligt dit aan mij of is hier een logische verklaring voor?
Ik heb sinds een week ook een 508, mijn media center zit via HDMI naar de 508, en weer door naar de TV, moet zeggen dat ik echt geen verschil merk (op 1080p). Vind wel dat geluid wat via HDMI gaat, enigsinds zacht is tov andere bronnen (in vergelijking tot bijv m'n Squeezebox die er ook aan hangt).

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skader
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-08 17:45
Zijn deze receivers geschikt om een aan te sluiten op een iMac via de optical digital audio output om vervolgens stereo af te luisteren over 2 speakers (geen surround).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:59
skader schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 00:28:
Zijn deze receivers geschikt om een aan te sluiten op een iMac via de optical digital audio output om vervolgens stereo af te luisteren over 2 speakers (geen surround).
Dat is elke receiver naar mijn weten... maar ik zou zeker geen meerkanaals receiver nemen als je maar een 2.0 set-up hebt. Dan zou ik eerder voor een goede stereoversterker gaan die je dan analoog aan sluit. Desnoods met een DAC ertussen zodat je nog wel de optische uitgang van de iMac kan gebruiken. Maar een stereoversterker is gewoon zo veel beter dan een AV-receiver van een paar honderd euro. Er wordt veel gezegd dat een stereoversterker van 200 euro er een AV-receiver van een 600 euro er uit speelt. Je hebt met een AV-receiver dan wel dingen als HDMI en codecs als DTS en Dolby TrueHD, maar dat laatste gebruik je met 2 speakers toch nooit.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skader
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-08 17:45
Een losse DAC, heb je suggesties wat je hiervoor kunt gebruiken? Uiteraard redelijk geprijsd (geen highend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:47
Heb sinds dit weekend ook een 508 staan met hierop aangesloten 5 TMA Compact 10 boxen en een Boston Subwoofer. Moet de boxen nog wel even goed afstellen met behulp van de microfoon maar ben al zeer onder de indruk van het geluid. Wel veel mogelijk op de 508 qwa instellingen.

Via de HDMI aansluitingen heb ik de PS3, Humax 5050C en mijn PC verbonden. Eerst wat problemen om beeld te krijgen met deze aansluiting maar na een andere HDMI kabel te hebben gebruikt is dit probleem ook verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fredgroes
Heb jij toevallig een hd ontvanger van humax?
Zo ja hoe is de kwaliteit van het beeld in vergelijking met voor de Onkyo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:47
Ik zie geen verschil voor en na met de humax 5050. Misschien legt het aan je tv? Heb je al een andere HDMI aansluiting op je tv geprobeerd? Ik heb een Samsung 46B6000 tv

[ Voor 55% gewijzigd door fredgroes op 02-08-2010 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:45
Ik ga de Onkyo 508 receiver aanschaffen om alles netjes via HDMI op elkaar aan te sluiten. Nu heb ik voor tv kijken een CAM module met een digitenne kaartje erin in mijn Sony LCD. Maar is er een manier om dit geluid via de enige HDMI kabel van de sony naar de Onkyo te sturen? Of is het beste hier de optical out van de tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

Ja dit is mogelijk. Je TV kan het digitale geluid idd doorzetten naar de receiver, maar dit kan alleen wanneer je TV én versterker ARC (Audio Return Channel) ondersteunt (dus hdmi 1.4) op een van je hdmi poorten. Ik weet bijvoorbeeld dat de Panasonic 42G20 de ARC ondersteuning heeft op HDMI #2, zoals je hier kunt zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvtest.co.uk/image/hdtv/Panasonic-TXP42G20/rear-connections.jpg
De Onkyo SR508 heeft sowieso hdmi1.4 ondersteuning (dus met ARC). Dus je zou de HDMI out van de versterker dan op de HDMI #2 ingang van de TV moeten steken.

Wat ik echter niet weet is of je hier een zgn. HDMI1.4 kabel voor nodig hebt, aangezien er overal gezegd wordt dat je niet meer naar versies moet kijken, maar naar de logo's op de HDMI kabels: standard of highspeed. En volgens mij betekende dat dat je gewoon een highspeed HDMI kabel kunt kopen (waar dan 1.3 ofzo opstaat) en dat deze dan tevens ook die ARC ondersteuning heeft. (geen idee of ARC een aparte draad in de kabel zelf vereist....)
Wat voor type Sony LCD heb je?

[ Voor 37% gewijzigd door Deathchant op 02-08-2010 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
Bedankt voor deze info, daar heb ik wat aan! Ik heb een Sony 40W5500 LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Nu we het toch over ARC hebben... je kan dit in de 508 instellen op "off" of "auto", maar ik heb het gevoel dat hij het op auto nog niet gebruikt, aangezien hij de vertraging van het geluid nog steeds op 100ms zet (terwijl de tv het al gesynct via ARC terug zou moeten sturen).

TV is een Philips 42PFL7675H met HDMI 1.4 en ARC ondersteuning, ARC staat ook aan op de TV. Moet er ergens op de display iets van ARC gaan branden als hij het gebruikt? Verder gebruik ik een HDMI 1.4 kabel welke ARC moet ondersteunen.

[ Voor 6% gewijzigd door Wallie op 03-08-2010 07:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tuk217 schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 20:27:
Ik ben door ruimtegebrek in m'n tv meubel op zoek naar een nieuwe receiver die hooguit 14,5 cm hoog mag zijn. De 'platste' receivers van onkyo zijn de 308 en de 508, maar zijn 15,1 cm hoog. Kan iemand me misschien vertellen of de pootjes verwijderbaar zijn en me 6 mm gaan opleveren? Eenmaal in het meubel kunnen ze er weer onder. Zelfde heb ik met een Antec Fusion htpc'tje moeten doen.
Ja ze zijn verwijderbaar maar helaas niet door een schroefsysteem of iets dergelijks. Ik heb zelf de 308 net ontvangen omdat ik ga verhuizen. Ik heb 15 cm beschikbaar, dus ik ga er andere pootjes onder zetten van een centimeter hoogte zodat er onder en boven genoeg ruimte is om een luchtstroom te faciliteren.

Of hij te warm gaat worden weet ik niet, is een gokje, maar ik zal het je laten weten

___

Ik heb zelf ook een vraagje: ik wil een bass shaker gaan aansluiten op mijn systeem. Dat is dus zoiets, zoiets of zoiets.

Hoe zouden jullie aanraden om een dergelijk systeem aan te sluiten? Ik heb er totaal geen ervaring mee. Het is wel prettig als hij ook uitgezet kan worden met de afstandsbediening als ik even geen film kijk of game speel.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2010 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

johan12 schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 17:35:
Bedankt voor deze info, daar heb ik wat aan! Ik heb een Sony 40W5500 LCD.
Volgens mij heeft jouw Sony geen ARC ondersteuning....Volgens mij is dit iets wat in de tv's zit sinds mid-eind 2009, maar ook dit weet ik niet zeker. Ik kan nergens echt reviews vinden van jouw tv die specifiek zeggen dat ze ARC via hdmi ondersteunen.
Wallie schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 07:27:
Nu we het toch over ARC hebben... je kan dit in de 508 instellen op "off" of "auto", maar ik heb het gevoel dat hij het op auto nog niet gebruikt, aangezien hij de vertraging van het geluid nog steeds op 100ms zet (terwijl de tv het al gesynct via ARC terug zou moeten sturen).

TV is een Philips 42PFL7675H met HDMI 1.4 en ARC ondersteuning, ARC staat ook aan op de TV. Moet er ergens op de display iets van ARC gaan branden als hij het gebruikt? Verder gebruik ik een HDMI 1.4 kabel welke ARC moet ondersteunen.
Ow ja, hier ben ik ook erg benieuwd naar, aangezien ik dezelfde receiver wil aanschaffen......iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
Nee volgens mij ook niet. Ik heb in de handleiding gekeken en daar staat dat als je een HDMI Video output gebruikt je 3 mogelijkheden hebt om 'externe audioapparatuur' aan te sluiten. Geen hiervan is via de HDMI, dus wordt het via de optical out dan maar. Of voor dit 'probleem' een andere tv kopen hehe wilde toch al graag de panasonic p42g20..
Mooi in ieder geval dat de Onkyo 508 dit wel ondersteunt. Mits je dus HDMI 1.4 erop aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ja zelfs de Onkyo SR308 ondersteunt het al. Zowel tv als receiver moeten het ondersteunen. Maar zoals ik al zei; ik heb gelezen dat je niet meer moet kijken naar de HDMI versie, maar naar het label/logo. Overal zeggen ze dat ARC pas in de hdmi1.4 versie zit, maar op dvd.nl staat een artikel dat je alleen naar het logo moet kijken en daar zie ik in het plaatje dat elke highspeed HDMI dit zou moeten ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
ARC is idd onderdeel van de hdmi 1.4 spec. Maar waar jullie het volgens mij over hebben, is lip sync en dat zit al in 1.3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik ben me aan het oriënteren op de AV-receiver markt en ben bezig met het bekijken van de voor en nadelen van de TX-SR608 tov mijn huidige oplossing (huidige oplossing is de sony HTD-725SS). Een van de grote nadelen van deze oplossing is het lawaai: 1 keer in het uur spint de HD een keer op en bijna continu loopt er een ventilator te blazen (ja, hij staat in een afgesloten kast, maar zelfs in stand-by vind hij het nodig om de ventilator te laten draaien).

De meeste voor-en nadelen heb ik op een rijtje. Het enige wat mij nog zorgen baart is de ventilator in de SR608, dus daarover 2 vragen:
- mijn vriendin hoort echt bijna elk geluidje, hoe zacht ook 1. Ik lees ergens op een reviewsite dat iemand de kast open moet maken om de ventilator überhaupt te horen. Klopt dit? Is hij echt zo stil?
- En: ik neem aan dat de ventilator temperatuur-geregeld is, dus dat hij in stand-by - wanneer hij geen warmte produceert - de ventilator gewoon uit heeft staan. Klopt dit?

1 - je hebt bijvoorbeeld wel eens apparaten die continu een hoge toon produceren: zij is de eerste die het hoort. Een ventilator van een laptop, hoe zacht hij ook draait: zij hoort hem. Muziek (basgeluid) van buiten terwijl de tv binnen aanstaat: zij hoort het. Daarom is het absolute noodzaak dat hij zo stil mogelijk is - ook in stand-by.

Overigens: de huidige opstelling staat dus in een gesloten kast, maar als ik deze receiver koop wil ik hem in een open kast (voor en achterkant open) plaatsen.

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
Ik heb zelf een 707, en nog geen geluid, anders dan bedoeld, gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie

Wallie

Herr

Raymond schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:10:
ARC is idd onderdeel van de hdmi 1.4 spec. Maar waar jullie het volgens mij over hebben, is lip sync en dat zit al in 1.3.
Ja, en mijn tv zou het geluid via ARC al gesynct terug moeten geven richting de receiver. Alleen krijg ik de indruk dat de receiver het helemaal niet oppakt, en gewoon het geluid van de HDMI 1 ingang gebruikt, en deze 100ms vertraagt (lipsync dus). Da's dus niet de manier waarop ik het wil... Hoe krijg ik 'm zover dat hij ARC gebruikt ipv lipsync?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GRUMBLER
@Maestro.mosjuh
Ik heb een 608 hij is stil (ik heb de ventilator ook nog nooit gehoord)..

[ Voor 22% gewijzigd door GRUMBLER op 04-08-2010 13:59 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GRUMBLER schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 13:58:
@Maestro.mosjuh
Ik heb een 608 hij is stil (ik heb de ventilator ook nog nooit gehoord)..
Ik heb ook een 608 en kom er nu eigenlijk pas achter dat er dus een fan in zit na het lezen van een aantal reacties :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

@Maestro: je hoort de fan alleen als je je oor tegen de receiver aan legt op de plek waar de fan zit :P En ik heb een gevoelig gehoor, trust me :P Je blurayspeler zal waarschijnlijk veel rumoeriger zijn dan deze receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-09 14:27
ik heb al sterke vermoedens van niet maarrrrrrrrr; Is er een mogelijkheid om een bron, die via hdmi-Onkyo-tv is aangesloten, het geluid en beeld door te laten geven aan de tv terwijl de Onkyo niet aan staat?

De 508 lijkt me wel wat maar ik wil niet dat deze altijd aan staat als we gewoon tv kijken via de Humax 5050c. Gelukkig kan die ook direct op de tv worden aangesloten en het geluid via een toslink naar de Onkyo. Toch zou het mooier zijn als er maar één hdmi kabel naar de tv gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
GodDamage schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 12:19:
ik heb al sterke vermoedens van niet maarrrrrrrrr; Is er een mogelijkheid om een bron, die via hdmi-Onkyo-tv is aangesloten, het geluid en beeld door te laten geven aan de tv terwijl de Onkyo niet aan staat?
Kan wel, het ledje en benaming "HDMI Thru" op de voorkant van de receiver laten zien dat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:25
Heb nu na beluisteren van receivers in verschillende prijsklassen de onkyo 508 gekocht. Bij EP beluisterd, alleen waren de settings random en hadden ze er de ballen verstand van. MCACC op een onkyo? LOL ik moest de verkoper maar corrigeren en vertellen dat MCACC van pioneer is.

Kon weinig tot geen verschil horen tussen de receivers. Ik vond de onkyo het mooist (volst klinken). Dus, of de receivers maken weinig verschil in kwaliteit van het geluid, of de duurdere receivers waren echt slecht afgesteld.

Maar goed, ik vind het prima zo. Bekabeling aanleggen en afstellen, dat gaat zeker nog een dag of 2 duren. Afmeten, bouwmarkt, aanleggen, opruimen, afstellen.

Looks zijn niet best maar wel een leuk prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
IngamerX schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 13:16:
Kon weinig tot geen verschil horen tussen de receivers. Ik vond de onkyo het mooist (volst klinken). Dus, of de receivers maken weinig verschil in kwaliteit van het geluid, of de duurdere receivers waren echt slecht afgesteld.
Goed ontworpen versterkers klinken toch allemaal hetzelfde tenzij er bewust een vorm van vervorming in is verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Of equalizer stond aan op de goedkopere modellen en niet op de duurdere waardoor je een soort loudness-effect had misschien?

Eigenlijk zou je ze allemaal in pure/direct modi moeten beluisteren. Maarja, blijft moeilijk... en inderdaad een goede receiver zou altijd hetzelfde moeten klinken, alleen verschillen de meningen over wat 'goed' is en heeft de wijze van opbouw van de verschillende trappen toch invloed op hoe sterk bepaalde toongebieden worden versterkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:04

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Vanochtend heb ik mijn S3305 set aangesloten en geprobeerd om met HDMI vanaf mijn PC DTS-HD MA af te spelen via een M2TS file in XBMC. De receiver speelde standaard DTS af op het HD geluidsspoor.

Nu is mijn TV via HDMI-DVI aangesloten op de receiver en niet HDCP compliant, is dit het probleem of ligt het in de afspeel software? Totalmedia theatre weigerde ook DTS HD af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
Sorcerer8472 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 13:40:
Of equalizer stond aan op de goedkopere modellen en niet op de duurdere waardoor je een soort loudness-effect had misschien?

Eigenlijk zou je ze allemaal in pure/direct modi moeten beluisteren. Maarja, blijft moeilijk... en inderdaad een goede receiver zou altijd hetzelfde moeten klinken, alleen verschillen de meningen over wat 'goed' is en heeft de wijze van opbouw van de verschillende trappen toch invloed op hoe sterk bepaalde toongebieden worden versterkt...
Tja, ik denk dat als men een home cinema set van 1000+ euro gaat kopen dat men wellicht, ook door de kwaliteit van de speakers, wel echt een hoorbaar verschil op zal merken. Maar ik heb best wel een budget home cinema systeem (canton movie 120 mx i.c.m. dus de onkyo tx-sr508). De bass is aanwezig en het geluid is mooi zat. En dat alles bij elkaar 190 + 315 = 505 euro. Echt mans zat voor op mij slaapkamer :).

Zit alleen nog eventjes: maakt de kwaliteit van het speakerdraad nog uit? Wil eigenlijk bij de bouwmarkt halen, maar als het veel uitmaakt ga ik wel eventjes langs de elektronica speciaalzaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
IngamerX schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 14:12:
[...]Zit alleen nog eventjes: maakt de kwaliteit van het speakerdraad nog uit? Wil eigenlijk bij de bouwmarkt halen, maar als het veel uitmaakt ga ik wel eventjes langs de elektronica speciaalzaak.
Leef je uit: zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5

Moraal van het verhaal: 2,5mm² is eigenlijk altijd toereikend. Dus met een dergelijke set als jij hebt staan moet het helemaal voldoende zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
FeaR1986 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 14:29:
[...]

Leef je uit: zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5

Moraal van het verhaal: 2,5mm² is eigenlijk altijd toereikend. Dus met een dergelijke set als jij hebt staan moet het helemaal voldoende zijn.
Aha fear thanx 4 the info.

Ik ben dan maar eens eventjes naar de bouwmarkt.

Bij de bouwmarkt wordt alleen maar 0,75mm2 verkocht (ad 18 euro)

Tegenvaller, bij de elektronica speciaalzaak kost een metertje of 25 zo'n beetje 55 euro. Das niet cheap te noemen. Ik twijfel, de afstanden zijn niet groot en ik moet ook nog HDMI kabels kopen (ook niet cheap). Om nou 100 euro aan bekabeling uit te geven vind ik een beetje veel van het goede.

[ Voor 28% gewijzigd door IngamerX op 06-08-2010 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn ps3 via hdmi aangesloten maar krijg het niet voor elkaar om DTS geluid eruit te krijgen bij films die dit ondersteunen. 10 seconde de audio knop ingedrukt gehouden en deze staat dan op auto en in de setup ook niet echt iets te vinden wat niet goed staat. Iemand een idee?? Heb de Onkyo 508 overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
IngamerX schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 14:41:
[...]Aha fear thanx 4 the info.

Ik ben dan maar eens eventjes naar de bouwmarkt.

Bij de bouwmarkt wordt alleen maar 0,75mm2 verkocht (ad 18 euro)

Tegenvaller, bij de elektronica speciaalzaak kost een metertje of 25 zo'n beetje 55 euro. Das niet cheap te noemen. Ik twijfel, de afstanden zijn niet groot en ik moet ook nog HDMI kabels kopen (ook niet cheap). Om nou 100 euro aan bekabeling uit te geven vind ik een beetje veel van het goede.
Electronicazaken vragen snel een paar euro de meter voor 2,5mm² speakerkabel, maar goed het is altijd minder dan de €16,- de meter die je soms voor 2,5mm² betaald van merken als Monster of wat dan ook.

Ik ben ook geen fan van te dure kabels, maar een bedrag van 100 euro voor 25 meter speakerkabel en wat HDMI-kabels zou ik nog wel acceptabel vinden. Mits het wel een beetje goede kabels zijn en niet kabels van €3,99 bij de Action. Maar goed, dat ben ik ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 23:52:
Ik heb mijn ps3 via hdmi aangesloten maar krijg het niet voor elkaar om DTS geluid eruit te krijgen bij films die dit ondersteunen. 10 seconde de audio knop ingedrukt gehouden en deze staat dan op auto en in de setup ook niet echt iets te vinden wat niet goed staat. Iemand een idee?? Heb de Onkyo 508 overigens.
Wellicht ook handig om te zeggen welke PS3 je hebt, want dat verschilt nogal qua instellingen. En lukt het je bijvoorbeeld wel om Dolby Digital te krijgen of lukt dat ook niet? En wat staat er in je scherm als je DTS af wilt spelen? Iets als "LPCM" of wat...? Dit is gewoon te weinig info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

Speakerkabel van de Gamma voldoet ook prima en heeft ook 2 heel mooi verschillende kleurtjes, zilver en koper.
Ik weet de prijs niet precies meer maar het is beslist niet veel voor de lengte en kwaliteit.

Nu heb ik de zilveren kant voor de plus gebruikt en ik vind het geluid in het hoog daardoor een stuk opener klinken. ;) :+

[ Voor 16% gewijzigd door sjaool op 07-08-2010 01:53 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
sjaool schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 01:52:
Nu heb ik de zilveren kant voor de plus gebruikt en ik vind het geluid in het hoog daardoor een stuk opener klinken. ;) :+
Zilver moet je voor de min gebruiken, dan heb je een veel strakker en stabieler laag :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Bij de Hornbach is het afaik het goedkoopst: 65 euro voor 1,5mm2 (ben ik helaas aan gebonden ivm plinten :+) en 85 euro voor 2,5mm2. Beide voor rollen van 100 meter. Los is het iets duurder.

HDMI-kabels heb ik voor een paar euro(!!!) per stuk gekocht bij Azerty. Werken allemaal perfect! Zelfs een kabel van 5 meter om mijn laptop mee op de receiver aan te kunnen sluiten werkt prima. Die kostte 8 euro ofzo geloof ik. Wel ff andere koek dan de gestoorde prijzen die MM rekent.

En zover ik weet hebben hdmi-kabels altijd evenveel aders. De highspeed-kabels zijn puur beter afgeschermd en kunnen hogere frequenties doorsturen. Bij goedkopere kabels is dat niet gegarandeerd, maar bij een kabel van 2 meter zal het volgens mij gewoon altijd werken...

Enige waar ik nu trouwens wel last van heb bij Film1 is dat het geluid soms ineens een seconde of 10 weg is :? Dan knippert het hdmi-logo op de receiver een tijdje en dan komt het weer terug... Beeld blijft perfect en 100% storingsloos werken en nog iets raars: het lijkt altijd vlak na het halve uur te gebeuren! 8)7 Herkent iemand dit? Bij andere zenders lijkt het niet te gebeuren, alleen bij Film1, zowel bij HD als bij niet-HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FeaR1986
Ik heb de oude PS3, ik heb een film met DTS. Ik kan dat dat in het menu scherm van de film ook selecteren.
Het geluid doet het ook gewoon tijdens de film maar in het scherm van de reciever staat PCM. Gewoon dolby digital werkt trouwens ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:10

sjaool

Every life should have 9 cats

FeaR1986 schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 01:59:
[...]

Zilver moet je voor de min gebruiken, dan heb je een veel strakker en stabieler laag :+
Ik zal het eens bij mijn bi-wire/bi-amped fronts proberen.
De laag zilver op min en de hoog zilver op plus.
Eens zien of het geluidsbeeld opentrekt. ;)

edit:
Voor wie het niet snapt, zet even je sarcasmemeter aan.
;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IngamerX
sjaool schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 01:52:
Speakerkabel van de Gamma voldoet ook prima en heeft ook 2 heel mooi verschillende kleurtjes, zilver en koper.
Ik weet de prijs niet precies meer maar het is beslist niet veel voor de lengte en kwaliteit.

Top advies, gamma 20 meter 2,5mm2 koper-zilver 18,5 eurootjes.

Thx allen 4 the advices.

@sorcerer: HDMI kabels zit ik mee i.v.m. HDMI 1.4, maar ik heb al wat feedback gekregen in een topic die ik heb geopend: HDMI 1.4 setup

Dus nu ga ik mij eventjes in het HDMI gebeuren storten :Z

Ja wordt echt moe van de vele mogelijkheden, dacht ik makkelijk af te zijn met het HDMI "standaard". Alles moet ook ingewikkeld zijn.. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Verwijderd schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 09:52:
Ik heb de oude PS3, ik heb een film met DTS. Ik kan dat dat in het menu scherm van de film ook selecteren.
Het geluid doet het ook gewoon tijdens de film maar in het scherm van de reciever staat PCM. Gewoon dolby digital werkt trouwens ook niet.
Ik denk dat je de PS3 zo in hebt gesteld dat deze al de audio decodeert en niet de receiver. Je hoort dus gewoon DTS alleen omdat de PS3 het al decodeert herkent de receiver het niet meer als DTS en geeft deze LPCM aan. De manier om dit op te lossen is door in het menu alles qua audio op "bitstream" te zetten en niet op "Lineair PCM". En ook moet je bij de instellingen alleen een vinkje voor Dolby Digital en DTS zetten.

Nadeel van deze manier is echter dat je met Blu-rays ook aan Dolby Digital en DTS gebonden zit. De oude PS3 kan namelijk HD Audio niet over bitstream uitzenden zoals de PS3 Slim dat wel kan. Als je dus een Blu-ray gaat kijken dan zou je alles weer aan moeten vinken en de PS3 weer op LPCM zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:04

LoCuTuS2000

Resistance is futile

LoCuTuS2000 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 14:02:
Vanochtend heb ik mijn S3305 set aangesloten en geprobeerd om met HDMI vanaf mijn PC DTS-HD MA af te spelen via een M2TS file in XBMC. De receiver speelde standaard DTS af op het HD geluidsspoor.

Nu is mijn TV via HDMI-DVI aangesloten op de receiver en niet HDCP compliant, is dit het probleem of ligt het in de afspeel software? Totalmedia theatre weigerde ook DTS HD af te spelen.
Vanaf 6 uur vanochtend ben ik nu bezig om DTS-HD MA uit de receiver te krijgen door te bitstreamen vanaf een M2TS of MKV file. Tot nog toe lukt het mij alleen om standaard DTS eruit te krijgen.

Dit heb ik al geprobeerd met XBMC, PowerDVD, TMT3, FFDshow + MPC-HC. Allemaal terwijl mijn Intel Core i3 toch echt bitstream moet ondersteunen.

Heeft iemand het verlossende woord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

IngamerX schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 16:32:
[...]

Top advies, gamma 20 meter 2,5mm2 koper-zilver 18,5 eurootjes.

Thx allen 4 the advices.

@sorcerer: HDMI kabels zit ik mee i.v.m. HDMI 1.4, maar ik heb al wat feedback gekregen in een topic die ik heb geopend: HDMI 1.4 setup

Dus nu ga ik mij eventjes in het HDMI gebeuren storten :Z

Ja wordt echt moe van de vele mogelijkheden, dacht ik makkelijk af te zijn met het HDMI "standaard". Alles moet ook ingewikkeld zijn.. :F
Als je een 19-pins HDMI-kabel hebt ondersteunt-ie gewoon alles. "High speed" betekent gewoon dat hij beter shielded is, maar een korte kabel kan dat meestal sowieso wel. De cheape kabels bij Azerty kunnen het dus ook prima aan, en tenzij je echt kabels van 3+ meter gebruikt heb je waarschijnlijk genoeg aan die supercheape kabels :P Als je kabel het niet goed doet dan merk je dat meteen doordat je beeld op zwart knippert of je gigantische blokvorming hebt (veel erger dan "gewone" blokvorming bij digitale tv).

De standaard lipsync-opties van HDMI 1.3 zijn trouwens net zo goed als de ARC, iig bij mij wel. Perfecte sync. Ff mijn tip dus he: mits 19-aderig voldoet iedere kabel voor korte afstanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparks.nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-07 08:23
Ik heb gisteren een Onkyo TX-SR808 gekocht ter vervanging van mijn defecte Pioneer VSX-859.
Ik heb lang getwijfeld over een hdmi 1.3 of 1.4 receiver. Ik vind 1.4 niet echt een toegevoegde waarde hebben, maar ik heb voor de zekerheid toch maar een 1.4 versie gekocht. 3D is voor mij totaal niet belangrijk namelijk, dit heeft absoluut geen meerwaarde zolang je een bril moet gebruiken.

Mijn ervaringen tot nu toe zijn:
- Veel betere surround en stereo weergave, eindelijk hoor ik mijn speakers weer presteren (voor de 859 had ik een Marantz PM16). De tonen klinken veel meer helder dan bij mijn Pioneer en in de basis is de bas ook goed.
- Ik heb over de TX-SR807 gelezen dat deze zo'n krachtige bas had. De 808 heeft een goede bas maar zeker niet een te zware bas. Ik had zelfs gehoopt op iets meer. Wellicht is dit een instelling.
- De handleiding is onduidelijk en in verschillende secties worden andere benamingen voor hetzelfde gebruikt. Ik heb voor het instellen van het geluid de handleiding van mijn Pioneer gebruikt, die van de Onkyo was echt niet duidelijk.
- Mijn eerste ervaring met het automatisch inregelen van het geluid is niet best. Ik kon daarna alles opnieuw inregelen omdat hij er compleet naast zat (2 pogingen gedaan). Voortaan maar weer met het handje dus.
- Ik heb helaas nog niet het On Screen Display kunnen testen via de tv want ik kom 1 hdmi kabel te kort (uiteraard zie je dat op zaterdag 17:15).

Edit: De Bas kon inderdaad krachtiger. Dit was een instelling. Hij bleef laag maar nu is hij ok. Ik moest de instelling van de subwoofer wel op +8 zetten om hem krachtig te krijgen. Boven +10 begint hij licht te vervormen al is het niet heel veel (de sub stond voor 3/4 open).

[ Voor 19% gewijzigd door Sparks.nl op 08-08-2010 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de week een Panasonic 50" plasma-TV gekocht en wil nu een goede receiver kopen om het helemaal compleet te maken.

Twijfel nog tussen de TX-SR308 en TX-SR508. De 4e HDMI aansluiting vindt ik wel handig aangezien ik nu al 3 apparaten met HDMI heb is wel handig om er een over te hebben als er een extra apparaat bijkomt.

Heb ze gister beide bekeken en beluisterd bij SPAM, kwa uiterlijk zijn ze in principe gelijk.

Kreeg nog een scherpere prijs aangeboden dan wat ze er eigenlijk kosten. 250,- voor de TX-SR308 en 295,- voor de TX-SR508.

Van de week maar een keer de knoop doorhakken..

[ Voor 2% gewijzigd door FeaR op 23-08-2010 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ik zit in exact hetzelfde schuitje Joost2010 :)
In de mediamarkt in heerlen en maastricht kan ik de SR508 voor 279 meekrijgen. Je praat over 30 euro verschil met de SR308. Je krijgt wel mogelijkheid tot 7.1 geluid, een extra HDMI aansluiting en 30watt meer.
Voor mij geldt gewoon dat ik ARC ondersteuning moet hebben en minimaal 3 hdmi aansluitingen.

Die extra 30 watt heb ik toch niet nodig, aangezien ik gewoon een basic-setup wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Wel interessant dat die receiver intussen goedkoper is bij "gewone" winkels dan bij internetshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

inderdaad :) ga maar naar Mediamarkt in heerlen en vraag naar Stephen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 17:01
Ik heb sinds vorige week een Onkyo TX-NR708 network AV receiver in gebruik.

Voor ca. 800 eu. krijg je het volgende:

1. krachtig en dynamisch geluid en open geluidsbeeld
2. 170W per kanaal
3. netwerkaansluiting (incl. firmware updates)
4. internetradio (je kunt browsen via je TV of het display van de receiver)
5. USB aansluiting
6. Windows 7 compatible, te gebruiken als media renderer vanuit Media Player
7. DLNA 1.5 compatible, ik gebruik hem i.c.m. een Synology NAS
8. THX Select2 Plus gecertificeerd
9. Audyssey DSX
10. FLAC, OGG, MP3 etc. decoding
11. 192 kHz/24 bits Burr Brown DAC's
12. Dolby TrueHD en DTS-HD
13. 6x HDMI IN 1x HDMI uit
14. HDMI 1.4a 3D
15. x.v Color en Deep Color

Het is erg handig dat je alleen je receiver en NAS hoeft te gebruiken om muziek te luisteren, zonder dat je je TV of media center aan hebt staan. En dit werkt dus heel goed en handig _/-\o_

Het geluid klinkt veel beter dan de Harman Kardon AVR-4000 die ik hier voor had. Het laag is krachtiger en toch strak. Hoge tonen zijn veel gedetailleerder. Daarbij valt vooral het geluidsbeeld op: veel diepte en goede plaatsing van instrumenten.

Het uiterlijk is vrijwel gelijk aan de TX-SR608, evenals de interne opbouw van de versterker, alhoewel ik nog geen fan heb ontdekt !

Prijs/kwaliteitverhouding van deze Onkyo is m.i. zeer goed. Ik ben er heel erg tevreden mee.

Trouwens, de receiver kostte mij bij een gewone winkel € 735, bij de goedkoopste webshop kost hij € 809,-

[ Voor 7% gewijzigd door Pegasus op 10-08-2010 09:07 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 25 Laatste

Dit topic is gesloten.